Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste
Acties:

• joost001
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 20:55
Hallo, wellicht is er hier iemand die dit weet / al eens heeft gedaan.

Ik overweeg een Tarraco te bestellen. Het liefst een FR :-)

Nu zag ik echter, zowel in een showroom-FR alsook via de prijslijst, dat op de FR het niet mogelijk is om "Lane assist plus" en "Traffic jam assist" te hebben en het is ook niet te bestellen. Er is alleen de optie om de Lane assist te laten corrigeren, maar niet in het midden rijden.

Op mijn huidige Golf 7 heb ik die opties wel en vind ze ook erg prettig.

Op de Style Business Intense kun je dit wel kiezen.

Nu vond ik deze link die de indruk wekt dat het te activeren is: https://www.tarracoforums...n-enable-lane-assist.136/

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik begreep ook dat Lane Assist Plus een ander stuur nodig heeft - is dat het stuur dat je bij de stuurwielverwarming er bij krijgt?

Alvast dank :-)

• Tribbus88
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:45
joost001 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:21:

Nu zag ik echter, zowel in een showroom-FR alsook via de prijslijst, dat op de FR het niet mogelijk is om "Lane assist plus" en "Traffic jam assist" te hebben en het is ook niet te bestellen. Er is alleen de optie om de Lane assist te laten corrigeren, maar niet in het midden rijden.

Nu vond ik deze link die de indruk wekt dat het te activeren is: https://www.tarracoforums...n-enable-lane-assist.136/

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik begreep ook dat Lane Assist Plus een ander stuur nodig heeft - is dat het stuur dat je bij de stuurwielverwarming er bij krijgt?

Ik heb sinds kort de Tarraco FR Business, dus geen intense. Ik was met mijn golf 7 ook verwend met de adaptive lane assist en daardoor mis ik dit nu ook op de Taracco. Corrigeren doet hij inderdaad wel, maar niet in het midden rijden. Ik ben dus ook erg geΓ―nteresseerd in jou voorgestelde methode.

Alleen wat ik wel al heb geleerd bij de huidige instelling van de Tarraco (waarschijnlijk dus "Point_of_intervention" --> Late) is dat hij bij de tweede keer gelijk gaat zeuren dat ik de auto in het midden van de baan moet houden (wat uiteraard verstandig is). Stel je zet deze instelling naar "Early" dan ben ik heel benieuwd of je dan ook zo snel die melding krijgt. In de golf werden er heel veel kleine stuurcorrecties gedaan voordat je een waarschuwing kreeg.
M.a.w. snel automatisch ingrijpen met snelle waarschuwingen lijkt me ook niet fijn.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:50
joost001 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:21:

Klopt, je hebt een capacitief stuur nodig.
Mijn geΓ―mporteerde Leon ST FR heeft die optie wel, was op de NL modellen niet beschikbaar.
De optie heet Travel Assist en activeert met een knop op het stuur ( die op de andere modellen dus mist). Dit is inderdaad vergelijkbaar met de functies op de golf 7.5.
Enkel is de functie bij Seat uitgebreider omdat de nieuwe modellen ( ook de golf 8) adaptive cruise control hebben die de kaart gebruikt zodat hij reageert op afslagen of rotondes.

• joost001
Hi Tribbus en Motion2, dank voor de snelle reacties!

En het capacatieve stuur, is dat dat stuur dat voelt of je m vast hebt? Dat is dan nog weer mooier dan de Golf 7.5 die naar de stuurbeweging kijkt. Weet iemand toevallig of het stuurverwarming-stuur altijd capacatief is? Of is dat weer een andere?

En Tribbus, bedoel je dat jij "Early" al had geprobeerd, of niet?

• Tribbus88
joost001 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:18:

En het capacatieve stuur, is dat dat stuur dat voelt of je m vast hebt? Dat is dan nog weer mooier dan de Golf 7.5 die naar de stuurbeweging kijkt. Weet iemand toevallig of het stuurverwarming-stuur altijd capacatief is? Of is dat weer een andere?

Nee, zelf niet geprobeerd. Sorry als dat zo overkwam. Ik probeerde mij dit alleen dit voor te stellen aangezien de auto nu dus heel laat reageert en al vrij snel met een waarschuwing komt als je te lang niet corrigeert.

Echter als ik het forum goed lees waar jij naar verwijst lijkt het erop dat er ook een nieuwe setting bij komt (stap 8 in de uitleg). Deze optie heb ik nu namelijk ook niet en lijkt wel op de uitkomst die jij (en ik) zouden willen hebben.

Capacatief stuur is inderdaad een stuur dat de aanraking voelt. Mijn golf had dat ook niet en keek naar de stuurbeweging zelf. Volgens mij is dat ook niet het geval bij de schrijver (pch) op dat forum en lijkt me dan ook geen vereiste:
"The system senses small moves of the steering wheel from your hands so it's enough to keep them on the steering wheel and the car will do the rest. No need to jerk to keep the system on. But it wants to be prepared for driver intervention at any time."
Een kennis gaat thuis zoeken of hij nog zijn OBDeleven dongle kan vinden. Hopelijk kan ik het dan gaan uitproberen.

[Voor 3% gewijzigd door Tribbus88 op 28-12-2022 15:56]

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:14

Ik heb het captive stuur nog niet eerder gezien zonder stuurverwarming maar kan ook toeval zijn. Je ziet het aan de knopjes aan de linkerkant. Die zijn anders dan het reguliere stuur.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:54

Ik heb eentje met stuurverwarming maar zonder capacative optie (capacative heb je alleen wanneer je volledige self driving assist vanaf 0km/h hebt, dat knopje met auto en gestreepte lijntjes erlangs, zoals de poster boven mij aangaf).

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 12:18
grasmanek94 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:53:
[...]

Ik heb eentje met stuurverwarming maar zonder capacitive optie (capacitive heb je alleen wanneer je volledige self driving assist vanaf 0km/h hebt, dat knopje met auto en gestreepte lijntjes erlangs, zoals de poster boven mij aangaf).
Voor mij hetzelfde: wel stuurverwarming, geen capacitief stuur.
Ik kan wel weer vanaf 0km/h de P-ACC gebruiken.
Echter gaat na 3s stilstand de P-ACC op stand-by en moet ik deze handmatig activeren.
Dit hoeft dan weer niet bij Traffic Assist.

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:15
Ik heb een Tarraco FR Business Intense en wil juist af van het het steeds Active zijn van de Lane Assist als de auto gestart wordt. Ik moet dat nu per rit uitschakelen. Is daar ook zo'n deep-dive menu hack voor beschikbaar, want de dealer kan/wil het niet uitschakelen?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37
sysiwan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:27:
Ik heb een Tarraco FR Business Intense en wil juist af van het het steeds Active zijn van de Lane Assist als de auto gestart wordt. Ik moet dat nu per rit uitschakelen. Is daar ook zo'n deep-dive menu hack voor beschikbaar, want de dealer kan/wil het niet uitschakelen?
Je kan dit aanpassen met OBDEleven... Mocht je geintresseerd zijn, stuur maar een DM.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 22:40
Tribbus88 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:35:
Nu ruim een maand gereden en ben ik grotendeels blij verrast met mijn SEAT Tarraco FR Business 1.5 TSI. De auto zelf echt top! Lekker ruim en erg comfortabel.

[Afbeelding]

Schitterende uitvoering! πŸ’ͺ

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aangezien het een voorraad auto betreft werd er achteraf een Phoenix Gold ZR10P actieve subwoofer ingebouwd. Helaas onder de bijrijdersstoel wat er niet echt mooi uit ziet. Ik was in de veronderstelling dat er een ronde subwoofer op de plek van het reservewiel zou komen, net als in mijn vorige auto.

Daarnaast vroeg ik mij af of het tegenwoordig normaal is dat er geen afdekkap meer op het motorblok zit? Is er iemand die ook net eigenaar is geworden van een nieuwe Seat (Tarraco) die dit ook niet heeft? Zie foto hieronder:
[Afbeelding]

• KelvinR
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-03 05:57
Demiesehv schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:30:
Ik ben vanmiddag bijna met de tigguan tegen een boom gereden.
De dealer belde mij op naar tip van een collega.
Mijn tarraco fr hybride besteld in mei 2021 heeft een productiedatum gekregen πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆ.
Levering week 4 2023 gaat het dan echt gebeuren.
En wat gaan we geleverd krijgen de facelidt 2023? En zo ja de L xl of de xxl
Klopt dit nog steeds? En gaat het om een definitieve leverdatum?πŸ˜… Ik heb in Juni 2021 ook een tarraco FR hybride besteld. Maar had eigenlijk de hoop eenbeetje opgegeven dat hij daadwerkelijk ooit nog komt.

• joost001
Tribbus88 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:38:
Een kennis gaat thuis zoeken of hij nog zijn OBDeleven dongle kan vinden. Hopelijk kan ik het dan gaan uitproberen.
Ik ben heel benieuwd of het lukt! :-)
RoadXY schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:10:
Voor mij hetzelfde: wel stuurverwarming, geen capacitief stuur.
Ik kan wel weer vanaf 0km/h de P-ACC gebruiken.
Echter gaat na 3s stilstand de P-ACC op stand-by en moet ik deze handmatig activeren.
Dit hoeft dan weer niet bij Traffic Assist.
Hoe werkt dat? Moet je dan na 3 seconden zelf op een knop drukken?

Bij de Golf 7.5 moet ik na een tijdje (zoals bij verkeerslicht wachten) wel een tikje geven op gaspedaal of de Resume indrukken. Maar in de file rijdt hij grotendeels zelf.

Is dat bij de Taracco dan anders?

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-03 17:01
KelvinR schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:34:
[...]

Klopt dit nog steeds? En gaat het om een definitieve leverdatum?πŸ˜… Ik heb in Juni 2021 ook een tarraco FR hybride besteld. Maar had eigenlijk de hoop eenbeetje opgegeven dat hij daadwerkelijk ooit nog komt.
Tot nu toe wel, mijn collega heeft ook een productiedatum gehad.
Maar is nog steeda geen zekerheid 100% maar al meer dan voorheen.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
Gisteren teruggekomen van een heerlijke skivakantie in Oostenrijk.
Groot stuk door Duitsland gereden en was prettig om eens een topsnelheid te halen van >200km/h.
De winterbanden waren hierop voorzien - type 215/65 R 17 99 V M+S.
Het verbruik nam wel lichtjes toe naar >14L/min en heb toch eens 5L AdBlue moeten toevoegen.
Bij een volle brandstoftank ligt de wagen beter (lees: stabieler) op de baan.
De 2.0 TDI 150pk 110kw DSG7 pikte heel goed in acceleratie en kon via adaptive cruisecontrol stabiel 210km/h aanhouden voor lange tijd. Ook was de reactiesnelheid perfect, wanneer bijv. iemand op linkervak kwam aan lagere snelheid.

[Voor 19% gewijzigd door Kozzmozz op 02-01-2023 16:28]

Systeem: MSI Z170A Gaming / Intel i7-6700K @ 4.4 GHz / MSI GeForce GTX 1660 Super / G.Skill 32GB 2400 MHz / 2 x LG Ergo 32UN880 / Samsung 970 Evo Plus 500GB / Samsung 850 EVO 1TB

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Kozzmozz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:32:
Gisteren teruggekomen van een heerlijke skivakantie in Oostenrijk.
Groot stuk door Duitsland gereden en was prettig om eens een topsnelheid te halen van >200km/h.
De winterbanden waren hierop voorzien - type 215/65 R 17 99 V M+S.
Je weet dat de R op een band staat voor dat je er maximaal 170km/u mee mag rijden?

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 16:18
jongetje schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Je weet dat de R op een band staat voor dat je er maximaal 170km/u mee mag rijden?
Die R betekend dat het een radiaalband is, staat op ongeveer elke band. De V na de 99 geeft de max snelheid aan; in dit geval 240.
ter bevestiging, een overzicht van autoweek

[Voor 17% gewijzigd door TMobile op 02-01-2023 13:28]

• Demiesehv
jongetje schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Dit meen je toch niet serieus πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 15:39
Inmiddels ruim 2 jaar in bezit van mijn Tarraco FR.

Hebben jullie het probleem ook dat de infotainment (Beats Audio) elke 3 min opnieuw opstart in het buitenland? Hij geeft dan aan β€œpositie gegevens onbekend” en dan reboot de hele bende. Kom ik weer in de buurt van NL dan verdwijnt het probleem weer. Fucking irritant. Routes onthouden doet ie sowieso niet eens.

Navi werkt dan ook niet meer. Alleen sinds kort heb ik telkens artifacts in Google Maps, Carplay hapert ook als een malle.

Leuke auto, maar media/infotainment zuigt enorm.

Zo ziet het er dus uit met Carplay:

[Voor 13% gewijzigd door MacDokie op 07-01-2023 18:33]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• koos.d
  • Laatst online: 12:17
Wellicht eens informeren naar een software update?

Ik heb het standaard infotainment systeem in mijn Tarraco (uit dec 2019) en die heeft deze problemen niet. Carplay ziet er altijd strak uit en ook in het buitenland werkt alles prima.

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 22:08
MacDokie schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:45:
Inmiddels ruim 2 jaar in bezit van mijn Tarraco FR.

Hebben jullie het probleem ook dat de infotainment (Beats Audio) elke 3 min opnieuw opstart in het buitenland? Hij geeft dan aan β€œpositie gegevens onbekend” en dan reboot de hele bende. Kom ik weer in de buurt van NL dan verdwijnt het probleem weer. Fucking irritant. Routes onthouden doet ie sowieso niet eens.

Navi werkt dan ook niet meer. Alleen sinds kort heb ik telkens artifacts in Google Maps, Carplay hapert ook als een malle.

Leuke auto, maar media/infotainment zuigt enorm.

Zo ziet het er dus uit met Carplay:
[Afbeelding]
Ik heb een Tarraco uit 2022 en herken beide problemen. Alleen doet de herstart het bij mij willekeurig ook in Nederland. Kan daar geen peil op trekken. Heb wel het idee dat hij dat alleen doet als CarPlay verbonden is.

Het 'blokkerige' scherm van CarPlay daar is een update voor, die hebben ze bij mij onlangs geinstalleerd en die doet het nu zonder problemen.

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:58
Hi ben sinds half jaar bezit van Seat Arone Fr 2021. Ik heb sinds een tijdje een tikkend geluid als ik mijn ruitenwisser aanzet op de automatische stand. Dus als ze gaan vegen hoor je een tikje heen en daarna een tikje terug.
Als ik mijn ruitenwisser harder zet hoor je niks.
Ruitenwisser heb ik gecheckt of ze goed vast zaten en dat was zo. Hier nog iemand een idee wat dat kan zijn? Ik hoor het graag.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:46
Thijs911 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:59:
Hi ben sinds half jaar bezit van Seat Arone Fr 2021. Ik heb sinds een tijdje een tikkend geluid als ik mijn ruitenwisser aanzet op de automatische stand. Dus als ze gaan vegen hoor je een tikje heen en daarna een tikje terug.
Ruitenwisser heb ik gecheckt of ze goed vast zaten en dat was zo. Hier nog iemand een idee wat dat kan zijn? Ik hoor het graag.
Gezien de leeftijd van de auto zou ik even naar de dealer gaan en er naar laten kijken, wellicht is het nog garantie.

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:31
Thijs911 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:59:
Hoor dit zelf ook (en irriteer me er ook aan als ik geen muziek aan heb) in mijn 2022 Ibiza. Het geluid wat je hoort is een relay die aanslaat en de wissers aanstuurt. Als je de wissers zelf op op constante snelheid zet hoeft die niet te werken. Dat is in ieder geval mijn interpretatie..

Google maar eens op "intermittent wiper relay clicking noise".

Ik vind het ook te luid, maar merk het al sinds levering dus ik ben bang dat het "normaal" is.

Macbook Pro M1 - Asus Zenfone 9 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:30
Mijn 2019 Ibiza FR heeft dat ook. Dat relais hoor je vrij goed. Meestal staat de radio harder aan, dan hoor je het wat minder :-p.

Nog maar 3 maandjes en dan heb ik er geen last meer van, maar ik denk dat elke wagen wel weer zulk soort kwaaltjes heeft, en dus ook de opvolger..

PSN: ChefRickert

• grasmanek94
Hmm in mijn 2021 Leon FR MK4 geen (rare of tik) geluidjes uit de ruitenwisser motor of mechanisme die ik kan waarnemen, en ik kan jullie vertellen - ik ben erg gevoellig voor aparte geluidjes. Heb nog steeds dat gekraak/getik op/in de deurpanelen door de verschillende plastics, tijdens stads/wijk rijden, en al helemaal wanneer er muziek draait.

Bummer, want best een prijzige auto en voor zoveel geld verwacht je ook wat.. maarja.

[Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 16-01-2023 16:13]

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:16
grasmanek94 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:11:
Hmm in mijn 2021 Leon FR MK4 geen (rare of tik) geluidjes uit de ruitenwisser motor of mechanisme die ik kan waarnemen, en ik kan jullie vertellen - ik ben erg gevoellig voor aparte geluidjes. Heb nog steeds dat gekraak/getik op/in de deurpanelen door de verschillende plastics, tijdens stads/wijk rijden, en al helemaal wanneer er muziek draait.

Bummer, want best een prijzige auto en voor zoveel geld verwacht je ook wat.. maarja.
Klopt helemaal! Heel wat geluidjes in deze nieuwe Leon, bij mij was dit zelfs, naast de deuren, ook het geval vanuit het dashboard. Voor deze prijs verwacht je toch net iets meer... Heb hem inmiddels van de hand gedaan en ingeruild voor een Audi A3, toch wel een verschil i.v.m. afwerking..

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Torta schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Klopt helemaal! Heel wat geluidjes in deze nieuwe Leon, bij mij was dit zelfs, naast de deuren, ook het geval vanuit het dashboard. Voor deze prijs verwacht je toch net iets meer... Heb hem inmiddels van de hand gedaan en ingeruild voor een Audi A3, toch wel een verschil i.v.m. afwerking..
Wat voor geluidjes heb je dan?
Ik heb de Leon de twee jaar......., echt helemaal nergens last van.

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:38
adje123 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Ik merk hier ook niet veel van, en nochtans ben ik ook geen fan van deze geluiden.

Ik ben er wel gelukkig mee. Infotainment is stabieler dan gevreesd (aan aantal issues bleken aan instellingen van Carplay te liggen - en bij de CitroΓ«n die ik als aanloopwagen had crashte dit regelmatig). Één keertje voorgehad dat het systeem voor cruise control / snelheidsbeperker uitviel.

Mijn voornaamste punt van ergernis heeft zich deze ochtend nog wel eens voorgedaan: de gebrekkige ontwaseming van de voorruit, die pas na een minuut of 5 rijden op gang komt. Op zich op te lossen met een handdoek, maar ik denk dat dit mijn eerste wagen is die daar last van heeft.

• grasmanek94
adje123 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:39:
[...]

tijdens het rijden: getik/gekraak in dashboard, deurpanelen, zowel beide voor als achter.
tijdens muziek afspelen: bepaalde frequenties die plastics tegen het metaal of elkaar laten trillen en dus extra getril/repetitief getik hoort

Het is overduidelijk als men ernaar luistert, mijn vrienden en kennissen negeren het blijkbaar en horen het pas wanneer ik er iets van zeg, en dan nog moeten ze 3x ernaar luisteren/zoeken en dan zeggen ze "oh je hebt gelijk! had ik niet eens door". Nou, mij stoort het direct. elke tik/tril die niet thuis hoort in een auto.

Mes snijdt wel aan twee kanten dus hiermee komt mee dat ik ook redelijk vlug erbij ben wanneer de motor een apart (minimaal apart zelfs) geluid maakt, zo al wat onnodige ellende voorkomen door vroegtijdig na te laten kijken.

Is al 2x terug geweest ervoor maar de dealer vertikt het om het echt goed op te lossen (alhoewel het wat minder is wat betreft muziek).

[Voor 35% gewijzigd door grasmanek94 op 18-01-2023 09:22]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 13:44

MaDLiVe

.-Observer-.

Hoi allen, ik rijd hierzelf in een Leon MK4 uit 2021. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met Android Auto, hebben jullie de nieuwe update al werkend gekregen (dus de interface met de panels?). Weet niet zeker of dat aan google/android auto ligt of dat onze autos tzt weer een software update moeten krijgen voordat dit zou werken?

{\/}/-\[) [_[ \/(-Β© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• niels-mas
MaDLiVe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:38:
Hoi allen, ik rijd hierzelf in een Leon MK4 uit 2021. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met Android Auto, hebben jullie de nieuwe update al werkend gekregen (dus de interface met de panels?). Weet niet zeker of dat aan google/android auto ligt of dat onze autos tzt weer een software update moeten krijgen voordat dit zou werken?
Zit je in de beta-groep van Android Auto? Voor zover ik weet is de Coolwalk update namelijk nog niet publiek beschikbaar. Ik zit in de beta-groep en heb hem gewoon op mijn 2022 Ibiza FR.

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:16
grasmanek94 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:17:
[...]

tijdens het rijden: getik/gekraak in dashboard, deurpanelen, zowel beide voor als achter.
tijdens muziek afspelen: bepaalde frequenties die plastics tegen het metaal of elkaar laten trillen en dus extra getril/repetitief getik hoort

Het is overduidelijk als men ernaar luistert, mijn vrienden en kennissen negeren het blijkbaar en horen het pas wanneer ik er iets van zeg, en dan nog moeten ze 3x ernaar luisteren/zoeken en dan zeggen ze "oh je hebt gelijk! had ik niet eens door". Nou, mij stoort het direct. elke tik/tril die niet thuis hoort in een auto.

Mes snijdt wel aan twee kanten dus hiermee komt mee dat ik ook redelijk vlug erbij ben wanneer de motor een apart (minimaal apart zelfs) geluid maakt, zo al wat onnodige ellende voorkomen door vroegtijdig na te laten kijken.

Is al 2x terug geweest ervoor maar de dealer vertikt het om het echt goed op te lossen (alhoewel het wat minder is wat betreft muziek).
Was bij mijn Leon net hetzelfde. Het was wel één van de eerste uitgeleverde in België: begin november 2020. Misschien is men ondertussen in de productie enkele dingen gaan aanpassen..

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ah check, ik was in de veronderstelling dat hij dus vorige week publiek was gegaan. Wellicht een gefasseerde uitrol?
niels-mas schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Zit je in de beta-groep van Android Auto? Voor zover ik weet is de Coolwalk update namelijk nog niet publiek beschikbaar. Ik zit in de beta-groep en heb hem gewoon op mijn 2022 Ibiza FR.

{\/}/-\[) [_[ \/(-Β© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:20
MaDLiVe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:15:
Ah check, ik was in de veronderstelling dat hij dus vorige week publiek was gegaan. Wellicht een gefasseerde uitrol?

[...]
is gefaseerde uitrol inderdaad:
nieuws: Google brengt Android Auto-herontwerp met splitscreen-lay-out uit
laatste zin in dat artikel:
"Het nieuwe ontwerp was al even in bèta en komt vanaf donderdag beschikbaar, al kan het even duren voordat iedereen de update binnen heeft."

heeft dus echt met je toestel te maken, en niet met je auto :)

[Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 18-01-2023 16:06]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

giovanni2903 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:06:
[...]

is gefaseerde uitrol inderdaad:
nieuws: Google brengt Android Auto-herontwerp met splitscreen-lay-out uit
laatste zin in dat artikel:
"Het nieuwe ontwerp was al even in bèta en komt vanaf donderdag beschikbaar, al kan het even duren voordat iedereen de update binnen heeft."

heeft dus echt met je toestel te maken, en niet met je auto :)
Dat is fijn om te weten, heeft bij mij namelijk best even mogen duren voordat android auto full-screen was en dat was een auto software issue :) Fingers crossed om zo beter van dat mooie scherm gebruik te maken.

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:23
spartaan schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik heb een Tarraco uit 2022 en herken beide problemen. Alleen doet de herstart het bij mij willekeurig ook in Nederland. Kan daar geen peil op trekken. Heb wel het idee dat hij dat alleen doet als CarPlay verbonden is.

Het 'blokkerige' scherm van CarPlay daar is een update voor, die hebben ze bij mij onlangs geinstalleerd en die doet het nu zonder problemen.
De "update" moet via de dealer geΓ―nstalleerd worden? Ik had hier rond december naar gevraagd en die gaven aan dat er geen update beschikbaar was..

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:30
tifo007 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:39:
[...]

De "update" moet via de dealer geΓ―nstalleerd worden? Ik had hier rond december naar gevraagd en die gaven aan dat er geen update beschikbaar was..
Wat is je huidige softwareversie?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
MacDokie schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:45:
Had ook last van β€˜pixelvorming’ bij gebruik van Waze-app via Apple CarPlay.
Heb dit deze week gemeld bij onderhoud van de wagen.
Men vroeg mij een foto/voorbeeld door te mailen. Had gelukkig nog een foto van tijd terug.
En zie β€˜s avonds melding gekregen dat het probleem via een software-update zou opgelost zijn. Vandaag toch al een ganse dag op Waze-app gereden en geen probleem meer.

Systeem: MSI Z170A Gaming / Intel i7-6700K @ 4.4 GHz / MSI GeForce GTX 1660 Super / G.Skill 32GB 2400 MHz / 2 x LG Ergo 32UN880 / Samsung 970 Evo Plus 500GB / Samsung 850 EVO 1TB

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:23
Rainesh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:30:
[...]

Wat is je huidige softwareversie?
Mijn huidige software versie is : 0809

• Rainesh
tifo007 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Mijn huidige software versie is : 0809
Uit mijn hoofd is 837 de laatste versie, die heb ik laatst binnengekregen.

• Haije
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-03 11:37
grasmanek94 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Ik ben sinds december 2020 ook in bezit van deze auto en heb sinds kort ook last van getik. Voornamelijk getril bij muziek met een diepe bass. Het recht voorportier trilt dan, het stopt als ik mijn hand er tegen aan duw. De dealer vertikt het om het op te lossen en zegt met niet zoveel woorden dat het een kwaaltje van de auto is. Nu vind ik dat voor een 42k auto nogal een veronderstelling. Ik overweeg of ik zelf het interieur wat kan demonteren om een padding of rubbers aan te brengen, maar heeft iemand een idee of dat zelf een beetje te doen is? Hoe demonteer ik bijvoorbeeld die panelen?

• grasmanek94
Haije schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Ik ben sinds december 2020 ook in bezit van deze auto en heb sinds kort ook last van getik. Voornamelijk getril bij muziek met een diepe bass. Het recht voorportier trilt dan, het stopt als ik mijn hand er tegen aan duw. De dealer vertikt het om het op te lossen en zegt met niet zoveel woorden dat het een kwaaltje van de auto is. Nu vind ik dat voor een 42k auto nogal een veronderstelling. Ik overweeg of ik zelf het interieur wat kan demonteren om een padding of rubbers aan te brengen, maar heeft iemand een idee of dat zelf een beetje te doen is? Hoe demonteer ik bijvoorbeeld die panelen?
Geen flauw idee hoe maar er is hier wel een gebruiker waarbij de dealer overal padding heeft aangebracht en het probleem heeft verholpen. Geluksvogel! Blijkbaar trilt het ook tussen de twee plastics (grijze zilveren plastic en het deurpaneel zelf). Dus daar moet ook padding. Verder.. kunt 'm vast vinden tussen al deze posts. Maar idd stom, dure auto maar.. ach. Te gek voor woorden.

• Haije
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-03 11:37
grasmanek94 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Geen flauw idee hoe maar er is hier wel een gebruiker waarbij de dealer overal padding heeft aangebracht en het probleem heeft verholpen. Geluksvogel! Blijkbaar trilt het ook tussen de twee plastics (grijze zilveren plastic en het deurpaneel zelf). Dus daar moet ook padding. Verder.. kunt 'm vast vinden tussen al deze posts. Maar idd stom, dure auto maar.. ach. Te gek voor woorden.
Ja zo'n idee had ik al, iedere keer wanneer ik lichtjes druk op dat stukje grijze plastic is het ook over. Bespottelijk dat de dealer dit soort problemen niet serieus neemt. Het ontneemt een heel stuk rijplezier. Ik zal voorzichtig eens kijken of ik zelf dat paneel dan openwippen en of er dan makkelijk iets tussen te schuiven is. Als iemand hier nog een handleiding of tips voor heeft hoor ik het graag :)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:46
Heb ook hetzelfde probleem bij de rechter voordeur.

In deze video heeft hij het erover en zie je hoe hij het oplost @ 23.02.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• niels-mas
Ik reed gisteren in Duitsland en opeens viel tijdens het rijden opeens draadloze Android Auto uit, bij het kiezen van de telefoon in het Full-link scherm bleef de unit zeggen dat Full-link niet beschikbaar was op de huidige wifi-frequentie? Moest bijna tanken dus na het stoppen en opnieuw starten van de auto deed alles het weer, maar heeft iemand dit eerder gehad? Heb het in NL nog nooit gezien.

Ook herstarte Android auto een paar keer bij de grensovergang, vermoedelijk omdat je telefoon begint/stopt met roamen o.i.d. Ook niet echt handig als je aan het navigeren bent..

[Voor 3% gewijzigd door niels-mas op 29-01-2023 10:58]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:10
niels-mas schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:49:
Ik reed gisteren in Duitsland en opeens viel tijdens het rijden opeens draadloze Android Auto uit, bij het kiezen van de telefoon in het Full-link scherm bleef de unit zeggen dat Full-link niet beschikbaar was op de huidige wifi-frequentie? Moest bijna tanken dus na het stoppen en opnieuw starten van de auto deed alles het weer, maar heeft iemand dit eerder gehad? Heb het in NL nog nooit gezien.

Ook herstarte Android auto een paar keer bij de grensovergang, vermoedelijk omdat je telefoon begint/stopt met roamen o.i.d. Ook niet echt handig als je aan het navigeren bent..
Ik heb dat ook wel eens ooit gehad met Android Auto toen ik 'm bedraad had aangesloten. Een harde herstart van de media unit was dan nodig.

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 22:40
Lucifertje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:25:
Het is rond, niet helemaal mijn samengestelde configuratie maar wel erg blij en ook vet tevreden mee. Voorraad auto die 99,9% voldoet aan de wensen. Afwijkende kleur en géén 20” neem ik graag voor lief. Eind januari wordt de Leon ST FR vervangen door de Tarraco FR:

[Afbeelding]
Inmiddels opgehaald, fijne auto, zitpositie, stoelen, ruimte op tweede Γ©n derde zitrij; allemaal top. Wat kleine ritjes gemaakt, wel valt mij op dat hij rond 115 Γ‘ 120 km/h wat zenuwachtig β€œtrilt”. Is dat de nieuwigheid? Er zitten 19” wielen onder, ik heb zelf het idee dat ze niet helemaal lekker gebalanceerd zijn. Met mijn Leon ST FR (zelfde blok en aantal PK’s), reed ik op hogere snelheid nog comfortabeler dan nu het geval is. En ongetwijfeld heeft het gewicht, de hoogte e.d. ook een rol maar meer mensen die dit ervaren?

Ik ben er verder erg happy mee, m’n eerste auto waar ik ruimte van 10cm boven m’n kruin heb en niet m’n hersenpan stoot tegen het dak als ik iets te hard een hobbeltje pak! Scherm is ook prima, bediening na het opstarten is wat traag. Met het rijdersprofiel kiezen, dan moet je wat geduld hebben maar dat heeft geen naam. Wel ideaal dat instellingen dan aangepast worden naar de gebruiker. Zowel de stoelinstellingen, de klimatisering en indeling van de virtual cockpit. Mis wel één belangrijk ding; het opbergvak onder de stoel wat ik in de Leon wΓ©l had. Verder is de ACC ook prettig, ik stoorde me altijd aan mede-weggebruikers die daarop reden maar zie er nu het praktisch nut van in. De snelwegkilometers worden zo iets prettiger en minder inspannend!

Nu nog hopen dat de automatische start-stop functie uitgeschakeld kan worden via VCDS. Blijf me daar enorm aan irriteren! Of gaat dat niet meer lukken met nieuwe auto’s en VCDS (volgens het grote www niet?!)?

Edit; FR pakket en laatste cijfers van kenteken matchen ook lekker:

[Voor 9% gewijzigd door Lucifertje op 31-01-2023 22:24]

• Demiesehv
Motorkap openen.
Dan obd eleven aanzetten en start stop uitschakelen en klaar.

En nog wat leuke dingen aanzetten.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:57
Demiesehv schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:21:
Motorkap openen.
Dan obd eleven aanzetten en start stop uitschakelen en klaar.

En nog wat leuke dingen aanzetten.
Kan je de coding even sharen? (Start/stop)

AdGuard Home

• giovanni2903
crypt0rr schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:29:
[...]

Kan je de coding even sharen? (Start/stop)

Als appje is hij in ieder geval beschikbaar op de tarraco dmv obd11

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• sysiwan
giovanni2903 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]

Als appje is hij in ieder geval beschikbaar op de tarraco dmv obd11
Zit daar ook de Lane Departure Warning bij, want daar word ik gek van door elke keer terug te worden geduwd door de auto als ik in de ochtend start met een smalle binnendoorweg en dus denkt dat ik in het midden moet rijden. Mmhh.

Wat kost een totaalpakket om dat zelf te doen, want de dealer mag het niet uitschakelen.

• giovanni2903
sysiwan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:17:
[...]

Zit daar ook de Lane Departure Warning bij, want daar word ik gek van door elke keer terug te worden geduwd door de auto als ik in de ochtend start met een smalle binnendoorweg en dus denkt dat ik in het midden moet rijden. Mmhh.

Wat kost een totaalpakket om dat zelf te doen, want de dealer mag het niet uitschakelen.
als ik zoek op Lane bij een tarraco is de enige:
lane assist setting memory. dus na het opnieuw starten van de auto staat ie aan of uit, afhankelijk van wat je ingesteld hebt. ik heb geen idee wat lane departure is, rij een golf 7 :p

• sysiwan
giovanni2903 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:34:
[...]

als ik zoek op Lane bij een tarraco is de enige:
lane assist setting memory. dus na het opnieuw starten van de auto staat ie aan of uit, afhankelijk van wat je ingesteld hebt. ik heb geen idee wat lande departure is, rij een golf 7 :p
Volgens mij is dat wat ik zoek. Hij moet onthouden dat hij 'UIT' staat, ook na opnieuw starten van de motor.

Wat is een aanrader voor zo'n dongle? Ik zie ze met een Pack voor 100 of 200 Euro
https://obdeleven.com/en/products-page

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Helaas, mijn gloednieuwe seat leon is maar weer eens even vertraagd. Verwachtte uitlevering is nu April al moet ik eerlijk bekennen dat ik 2024 ook had geloofd :-(. Nog maar even geduldig afwachten...

• giovanni2903
sysiwan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:32:
[...]

Volgens mij is dat wat ik zoek. Hij moet onthouden dat hij 'UIT' staat, ook na opnieuw starten van de motor.

Wat is een aanrader voor zo'n dongle? Ik zie ze met een Pack voor 100 of 200 Euro
https://obdeleven.com/en/products-page
als je een iphone hebt moet je deze hebben:
https://obdeleven.com/en/...-alone-0758277987851.html
voor android kun je de goedkopere nemen of bovenstaande:
https://obdeleven.com/en/...device-0725423005103.html

ik zelf zou los 100 credits kopen, maar volgens mij krijg je al wat gratis credits na je registratie
https://obdeleven.com/en/...redits-0758277987776.html

dat pro heb je niet per se nodig, tenzij je zelf wilt coderen enzo. het basisapparaat is voor de meesten genoeg :)

[Voor 11% gewijzigd door giovanni2903 op 01-02-2023 18:45]

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:25
Na jaren zelf een 2018 Ibiza style te hebben gehad gisteren de knoop voor de lease doorgehakt en een Ibiza FR Plus besteld :D

Nu maar afwachten of ze de 6 maanden levertijd gaan halen. Ben benieuwd :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Vroeg me af wie ervaring heeft met het updaten van de navigatie. Best een pakker (bijna 30GB) Hoelang duurt dat ongeveer (SEAT Leon FR 2021)

• RoadXY
MaDLiVe schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:11:
Vroeg me af wie ervaring heeft met het updaten van de navigatie. Best een pakker (bijna 30GB) Hoelang duurt dat ongeveer (SEAT Leon FR 2021)
De online kaart update is best oud: november 2022.
Welke heb je in je auto nu?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

RoadXY schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:07:
[...]

De online kaart update is best oud: november 2022.
Welke heb je in je auto nu?
September 2021. En raar genoeg geen optie om online te updaten. Heb hem dus van de website gehaald en dacht hem dus via usb(c) te updaten, echter moet hiervoor wel de ignition aan staan.

• Demiesehv
giovanni2903 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:44:
[...]

als je een iphone hebt moet je deze hebben:
https://obdeleven.com/en/...-alone-0758277987851.html
voor android kun je de goedkopere nemen of bovenstaande:
https://obdeleven.com/en/...device-0725423005103.html

ik zelf zou los 100 credits kopen, maar volgens mij krijg je al wat gratis credits na je registratie
https://obdeleven.com/en/...redits-0758277987776.html

dat pro heb je niet per se nodig, tenzij je zelf wilt coderen enzo. het basisapparaat is voor de meesten genoeg :)
Juist wel de pro pakken.
De codes kun je obline vinden kost het je geen credits.
Anders moet je elke keer cresita kopen en long coding is beter als de app.

• sysiwan
De vraag is ook wat ga ik nog meer met de OBDEleven doen, want voor slechts 1x de Lane Departure uitschakelen (ook na een start van de auto) is een beetje duur lijkt mij.

• RoadXY
MaDLiVe schreef op zondag 5 februari 2023 @ 00:04:
[...]

September 2021. En raar genoeg geen optie om online te updaten. Heb hem dus van de website gehaald en dacht hem dus via usb(c) te updaten, echter moet hiervoor wel de ignition aan staan.
Heb je het Seat Connect abonnement?
Deze is slechts het eerste jaar gratis.
Alleen dan worden de kaarten automatisch bijgewerkt.

• crypt0rr
sysiwan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:53:
De vraag is ook wat ga ik nog meer met de OBDEleven doen, want voor slechts 1x de Lane Departure uitschakelen (ook na een start van de auto) is een beetje duur lijkt mij.
Voor welke auto? Leon 2021+? (KL)

AdGuard Home

• sysiwan
crypt0rr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:09:
[...]

Voor welke auto? Leon 2021+? (KL)
Tarraco FR 2022

• crypt0rr
Alright, mogelijk nog interessante dingen die je zou kunnen checken. Ik ga even uit van mijn Leon KL (2021), mogelijkheden zijn gok ik enigsinds gelijk:
- Cupra dashboard
- Gas response (direct (Audi) ipv. incrementeel (VW/Seat)
- Transmissie temperatuur in scherm
- 'Normale' cruise control optie toevoegen in ACC menu
- DRL achter aan overdag
- Sleutel operabel tijdens auto 'aan' - normaliter kan je de auto niet op slot zetten met de sleutel wanneer deze aan staat, na aanpassing kan dit wel. Handig als je geen standkachel hebt maar de auto wel wilt laten draaien ter verwarming.
- Rechts inhalen preventie ACC uitschakelen

AdGuard Home

• TMobile
Hallo allemaal,

Paar berichten terug had iemand het over kaarten updaten en ik bedacht me "dat ga ik ook maar 's doen" Nu zag ik op de site waar ik terechtkom als ik voor seat zoek dat de laatste update van november 2021 is. Maarrrr... als ik bij VW kijk kom ik op november '22. Bij downloaden kom ik dan op de volgende .tar's uit:

(onderste via Seat en bovenste via VW) Is het mogelijk om de VW variant (dus de nieuwere) te installeren op mijn Leon (KL), of gaat dat niet werken?

• grasmanek94
Probeer het gewoon zou ik zeggen?

wel tegenstrijdige info zeg;
Current Map Database: November 2022 – version code 21.11
The version code is specified in the format β€œYY.MM”. The update is performed if your vehicle has an older version code. You can check your version code in β€œmenu -> settings -> vehicle information”
Next update coming in June 2023

• sysiwan
crypt0rr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:23:
[...]

Alright, mogelijk nog interessante dingen die je zou kunnen checken. Ik ga even uit van mijn Leon KL (2021), mogelijkheden zijn gok ik enigsinds gelijk:
- Cupra dashboard
- Gas response (direct (Audi) ipv. incrementeel (VW/Seat)
- Transmissie temperatuur in scherm
- 'Normale' cruise control optie toevoegen in ACC menu
- DRL achter aan overdag
- Sleutel operabel tijdens auto 'aan' - normaliter kan je de auto niet op slot zetten met de sleutel wanneer deze aan staat, na aanpassing kan dit wel. Handig als je geen standkachel hebt maar de auto wel wilt laten draaien ter verwarming.
- Rechts inhalen preventie ACC uitschakelen
Thx. Er zitten nog meer leuke opties bij die ik zo zou overnemen.

• TMobile
sysiwan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Thx. Er zitten nog meer leuke opties bij die ik zo zou overnemen.
Er is een aantal mensen die het gros ook kunnen programmeren, mocht je de kosten van aanschaf willen besparen. Zullen waarschijnlijk ook wel kosten aan hangen, echter verschilt dit ongetwijfeld. Info hiervoor vind je in oa. de TS van het VCDS topic

• TMobile
grasmanek94 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:44:
Probeer het gewoon zou ik zeggen?

wel tegenstrijdige info zeg;

[...]
Zal inderdaad maar een poging wagen.

Die info is precies de reden dat ik verder ben gaan kijken idd. altijd wel iets met dat VAG |:( Pas nog bij de dealer voor een accessoire, heeft iemand ergens in de keten de order aangepast voor een ander artikelnummer. :+

• spartaan
Gisteren auto bij de dealer geweest en ze hebben software update geΓ―nstalleerd van het infotainment systeem. Daarbij is alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Op zich niet zo’n probleem alleen dat Seat Connect dus ook uitgeschakeld is. Pas na heel veel pogingen heb ik weer kunnen aanmelden en dan krijg ik de melding dat er nog geen hoofdgebruiker is en dat ik dat kan worden. Privacy instellingen staan op locatie delen maar als ik dan op Hoofdgebruiker worden klik dan gebeurt er niks …

Het lukt me dus niet om hoofdgebruiker te worden (en kan dus ook de app niet gebruiken). Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Edit: dealer gesproken en die zegt dit de laatste tijd vaker gehoord te hebben en dat ik er even mee langs moet komen. Morgen maar even langs gaan...

[Voor 10% gewijzigd door spartaan op 09-02-2023 19:20]

• spartaan
Ik zie nu ook opeens de optie β€˜ontwikkeling geautomatiseerd rijden’ staan bij privacy instellingen (dat was er volgens mij voor de update nog niet) ik kan het niet aanzetten want doorvoor moet je hoofdgebruiker zijn (en dat is nog niet gelukt).

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:46
Eindelijk Android Coolwalk op mijn MIB2 (Leon 5F 2017)!

En ja, dat is inclusief "We gaan bijna op wintersport" muziek.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:10
link_mario schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:25:
Eindelijk Android Coolwalk op mijn MIB2 (Leon 5F 2017)!

En ja, dat is inclusief "We gaan bijna op wintersport" muziek.

[Afbeelding]
Ik verbaas mij er wel over dat je zo makkelijk kunt switchen tussen de tiles en fullscreen kaart. Had niet verwacht dat dat soepel zou gaan. Nu dus nog alleen een app waarbij je naast je kaart, de actuele flitsers te zien krijgt in een lijstje.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:38
Ik heb nu ook de nieuwe variant maar ik heb nog wel waze of maps fullscreen.
Krijg nog niet mogelijkheid om spotify en google maps/waze tegelijk open te hebben.

en nu weet ik ook niet welk nummer afspeelt op spotify...

Hoe stel ik dat in?

• Tom Hoenderop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 17:33
Heb je linksonder op het pictogram getikt om het splitscreen te tonen? Dan toont hij hier de navigatie en Spotify als laatste twee geopende apps. Spotify toont dan welk nummer er speelt.

In de settings van Android Auto kan je trouwens ook instellen dat je taakbalkwidgets aan wil zetten, daarmee komt het nummer dat speelt onderin te staan (ipv de 4 snelkoppelingsiconen).

Succes!

Trouwens laatst weer een update van de dealer over de levertijd van mijn bestelde (leaseauto) Tarraco FR Business Intense PHEV.. Uiteraard wederom uitgesteld van eind april naar begin juni nu. Dan zou het bijna 2 jaar geduurd hebben tussen bestelling en levering. We gaan het meemaken..

[Voor 27% gewijzigd door Tom Hoenderop op 11-02-2023 16:12]

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Tom Hoenderop schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:05:
Heb je linksonder op het pictogram getikt om het splitscreen te tonen? Dan toont hij hier de navigatie en Spotify als laatste twee geopende apps. Spotify toont dan welk nummer er speelt.

In de settings van Android Auto kan je trouwens ook instellen dat je taakbalkwidgets aan wil zetten, daarmee komt het nummer dat speelt onderin te staan (ipv de 4 snelkoppelingsiconen).

Succes!

Trouwens laatst weer een update van de dealer over de levertijd van mijn bestelde (leaseauto) Tarraco FR Business Intense PHEV.. Uiteraard wederom uitgesteld van eind april naar begin juni nu. Dan zou het bijna 2 jaar geduurd hebben tussen bestelling en levering. We gaan het meemaken..
Twee jaar?

• Tom Hoenderop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 17:33
Ja, besteld in juli 2021. Gelukkig heb ik nu een Ateca en waarschijnlijk als overbrugging straks een Kodiaq. Maar inderdaad, 2 jaar dus. Gaat helemaal nergens over!

• Demiesehv
Tom Hoenderop schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:24:
Ja, besteld in juli 2021. Gelukkig heb ik nu een Ateca en waarschijnlijk als overbrugging straks een Kodiaq. Maar inderdaad, 2 jaar dus. Gaat helemaal nergens over!
Ach ja mijne zou nu weer geleverd worden in week 15 en alweer uitgesteld afgelopen week naar week 20..gaat het gezeik nu gewoon weer verder.

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Tom Hoenderop schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:05:

Succes!

Zelfde voor mijn Leon. Staat nu op uitlevering Augustus dit jaar, dat zou 2 jaar zijn, de dealer kon (of wilde) ook niet echt uitleg geven. Het is echt drama.

• Tribbus88
spartaan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:35:
Ik zie nu ook opeens de optie β€˜ontwikkeling geautomatiseerd rijden’ staan bij privacy instellingen (dat was er volgens mij voor de update nog niet) ik kan het niet aanzetten want doorvoor moet je hoofdgebruiker zijn (en dat is nog niet gelukt).
[Afbeelding]
@spartaan deze optie is niet heel spannend. Wanneer je deze aanzet wordt informatie verstuurd voor verdere ontwikkeling van geautomatiseerd rijden.

• Tribbus88
Ik heb nu ook Android Auto Coolwalk, werkt in principe mooi. En Waze moet zelf nog komen met een update om splitscreen te ondersteunen. Echter stoor ik mij aan dat Android Auto in mijn Tarraco nooit echt fullscreen is. Zoals je ziet is er nog een 'pull-down' balk voor notificatie aan de bovenkant. En het loopt ook door aan de linkerkant. Ook de ronde hoeken maken het er niet mooier op. Bijvoorbeeld rechtsboven zie je dat het opgevuld wordt met zwart, terwijl je balk grijs is.

Ik zie in andere forum posts dat die pull-down balk niet aanwezig. Is er een manier om die uit te zetten?

• jongetje
Tribbus88 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:33:
[...]

@spartaan deze optie is niet heel spannend. Wanneer je deze aanzet wordt informatie verstuurd voor verdere ontwikkeling van geautomatiseerd rijden.
Wat heb je nu aan iemand zijn route voor geautomatiseerd rijden? Dan wil je toch enorm veel meer data hebben zoals informatie van sensoren, wanneer en hoe hard je remt etc. etc.
Dat zijn precies de gegeven die elke verzekeraar graag wil hebben om het risico van je als bestuurder in te schatten. De ANWB heeft er zelfs een business model van gemaakt met prima afhankelijk van hoe netjes (ze vinden dat) je rijd. Nooit meer hard remmen als er een kind de weg op rent voor je auto want dan gaat je premie omhoog.

[Voor 26% gewijzigd door jongetje op 13-02-2023 11:10]

• joey01245
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Vraag, heeft er iemand ook last van het hevig schokken tijdens het remmen tot stilstand bij de Seat Leon 2020- 1.5 DSG etsi?

Probleem is erkend door de dealer en ligt al sinds de zomer vorig jaar bij de importeur maar die heeft er tot op heden nog niks aan gedaan.

Ben benieuwd of nog meer mensen dit probleem hebben.

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:59
joey01245 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:04:
Vraag, heeft er iemand ook last van het hevig schokken tijdens het remmen tot stilstand bij de Seat Leon 2020- 1.5 DSG etsi?

Probleem is erkend door de dealer en ligt al sinds de zomer vorig jaar bij de importeur maar die heeft er tot op heden nog niks aan gedaan.

Yep… heftig is wel een beetje overdreven. Maar het lijkt soms alsof de remmen even lossen. Ik heb begrepen dat het een eigenschap is van de eTSI.

• joey01245
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
rvinke schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:19:
[...]

Yep… heftig is wel een beetje overdreven. Maar het lijkt soms alsof de remmen even lossen. Ik heb begrepen dat het een eigenschap is van de eTSI.
Dat heb ik ook inderdaad en vindt ik niet erg hinderlijk maar ik heb echt dat je even door je stoel wordt geschud alsof iemand de koppeling heel snel los laat en niet weet hoe hij er mee om moet gaan.

• grasmanek94
joey01245 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:04:

Hmm ik had dit alleen 1x in mijn leven bij achteruit parkeren en optrekken (dat ie schokte), toen zei de dealer "DSG is zichzelf weer aan het inleren". Bij remmen gaat het gewoon vloeiend, je merkt wel wanneer de auto de koppeling los trekt, dan gaat de rem vanzelf ook wat dieper, maar absoluut geen schokken, en ik rij de 1.5 eTSI DSG uit feb 2021.

Enige dat we qua andere schokken hebben is wanneer de DSG niet kan voorspellen wat we (ik en andere bestuurder) nou precies willen doen; bv stoplicht waar we voor afremmen en het wordt weer groen, ja dan voelen we een schokje, maar niks echt voelbaars/ergs.

Enige wat we wel hebben is (de algehele) drive mode continu op SPORT (let op, NIET de schakelbak, deze staat gewoon in DRIVE stand, niet SPORT, je kunt de auto in SPORT hebben en schakelbak in normale DRIVE).

Misschien dat proberen?

Het lijk mij in ieder geval niet normaal dat een zo dure automaat dat doet. Anders even mee rijden in een andere LEON 1.5 eTSI die ze ergens hebben staan en daar de instellingen van over nemen oid? Ik weet dat ze in Den Bosch bij Udenhout er genoeg hebben.

[Voor 8% gewijzigd door grasmanek94 op 13-02-2023 20:09]

• Tribbus88
jongetje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Wat heb je nu aan iemand zijn route voor geautomatiseerd rijden? Dan wil je toch enorm veel meer data hebben zoals informatie van sensoren, wanneer en hoe hard je remt etc. etc.
Dat zijn precies de gegeven die elke verzekeraar graag wil hebben om het risico van je als bestuurder in te schatten. De ANWB heeft er zelfs een business model van gemaakt met prima afhankelijk van hoe netjes (ze vinden dat) je rijd. Nooit meer hard remmen als er een kind de weg op rent voor je auto want dan gaat je premie omhoog.
Dat is precies de reden waarom de optie bij mij uit staat.

• Rainesh
Welk softwareversies draaien jullie nu?

Voor de Tarraco/Ateca met kleiner scherm is 0837 de laastste en voor Plus systemen (grootste scherm) is het 1899 uit mijn hoofd.

• crypt0rr
Gister bij het inparkeren kreeg ik zowaar een 'roze' beeld. Toen de camera bekeek zag het er toch anders uit dan normaal.. Het lens gedeeldte is volledig weg? Ter referentie, dit is hoe het eruit hoort te zien: https://www.autopar.nl/pr...ruitrijcamera-2020-heden/

AdGuard Home

• Rainesh
crypt0rr schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
Gister bij het inparkeren kreeg ik zowaar een 'roze' beeld. Toen de camera bekeek zag het er toch anders uit dan normaal.. Het lens gedeeldte is volledig weg? Ter referentie, dit is hoe het eruit hoort te zien: https://www.autopar.nl/pr...ruitrijcamera-2020-heden/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is stuk...

• GraveD
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-03 15:19
Rainesh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:52:
Welk softwareversies draaien jullie nu?

Voor de Tarraco/Ateca met kleiner scherm is 0837 de laastste en voor Plus systemen (grootste scherm) is het 1899 uit mijn hoofd.
Ateca uit 2018 met het 6P0 systeem (dus niet de Plus) onlangs van 0915 geΓΌpdatet naar 2010.

Op de BE site biedt Seat de 1810 aan 8)7
Heb het van de NL site gedownload, die verwijst naar de globale site en daar kan je de 2010 afhalen, is de zelfde als je voor VW en Skoda kan downloaden.

• crypt0rr
Scherp haha! :9

Afspraak reeds gemaakt om het te laten fixen, wel bijzonder verhaal dat dat 'zomaar' eruit valt.

AdGuard Home

• Rainesh
GraveD schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Ateca uit 2018 met het 6P0 systeem (dus niet de Plus) onlangs van 0915 geΓΌpdatet naar 2010.

Op de BE site biedt Seat de 1810 aan 8)7
Heb het van de NL site gedownload, die verwijst naar de globale site en daar kan je de 2010 afhalen, is de zelfde als je voor VW en Skoda kan downloaden.
Dat is je kaart software, maar ik bedoel je systeem software :) 0837 is voor MIB3 en jij hebt een MIB2.

• VandKe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-03 14:41
crypt0rr schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
Heb in juli vorig jaar exact het zelfde meegemaakt met mijn Leon FR 2020. Tijdens het rijden is die er gewoon uit gevallen. Van de garage moest er een volledig nieuwe Camera in. Deze is nu in januari geplaatst omdat de camera zelf gewoon al die tijd in back order stond.

• crypt0rr
VandKe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:17:
[...]

Heb in juli vorig jaar exact het zelfde meegemaakt met mijn Leon FR 2020. Tijdens het rijden is die er gewoon uit gevallen. Van de garage moest er een volledig nieuwe Camera in. Deze is nu in januari geplaatst omdat de camera zelf gewoon al die tijd in back order stond.

[Afbeelding]
Hm, bijzonder. Lijkt ook of de lens met plastic houder er in geklikt zit, niet goed genoeg in ieder geval.

AdGuard Home

• grasmanek94
Zou ik maar preventief bij mijn auto alvast wat extra kit-lijm aanbrengen? 🀣

• crypt0rr
grasmanek94 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:12:
Zou ik maar preventief bij mijn auto alvast wat extra kit-lijm aanbrengen? 🀣
Zou het doen haha! >:)

AdGuard Home

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:02
Het zicht van de achteruitrijcamera in donker vind ik trouwens knap beperkt op de Leon sportstourer(2022).
Dit was voor mijn gevoel heel veel beter op de Octavia(bouwjaar 2017&2019).
Heeft Seat goedkopere camera's er in zitten?
Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee