Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste
Acties:

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:11

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Oekol schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:09:
[...]

Was het niet zo dat alle orders die uitgeleverd gaan worden vanaf moment X er niet meer over zouden beschikken? Ik heb ook al bevestigd gekregen dat het er niet meer op zou zitten.
Het is alweer even geleden dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar toen ik laatst (weer) met de dealer aan de lijn hing werd mij verzekerd dat ze het er niet af zouden halen omdat seat oudere orders compleet wilde leveren. Misschien duurt het daarom wel zo lang 8)7.

• Jordy Colman
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-03 18:36
Dag mede forumleden.
Sinds vandaag eigenaar van een Seat Leon ST 1.2 TSI 110pk , 7-traps DSG. Bouwjaar 2017

Momenteel zit ik met de volgende vragen:
-ik zou graag een display laten inbouwen met Android auto. Ik vind online echter niet direct een merk/type dat 'plug and play' is? Of bedrijven in België die dit doen?

-Zou de 1.2tsi motor vlot overweg kunnen met 19" velgen? Iemand hier eventueel foto's van een Leon st 2017-2020 met 19" velgen, met of zonder verlaging? 18" velgen/banden zijn wat goedkoper, maar denk dat die er te klein gaan uitzien op zo een grote wagen.

Mvg
Jordy

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
Jordy Colman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:40:
Dag mede forumleden.
Sinds vandaag eigenaar van een Seat Leon ST 1.2 TSI 110pk , 7-traps DSG. Bouwjaar 2018.

-ik zou graag een display laten inbouwen met Android auto. Ik vind online echter niet direct een merk/type dat 'plug and play' is? Of bedrijven in België die dit doen?

-Zou de 1.2tsi motor vlot overweg kunnen met 19" velgen? Iemand hier eventueel foto's van een Leon st 2017-2020 met 19" velgen, met of zonder verlaging? 18" velgen/banden zijn wat goedkoper, maar denk dat die er te klein gaan uitzien op zo een grote wagen.

Mvg
Jordy
Wat voor systeem/scherm heb je nu erin? Kun je een foto posten?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:30
Jordy Colman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:40:
Dag mede forumleden.
Sinds vandaag eigenaar van een Seat Leon ST 1.2 TSI 110pk , 7-traps DSG. Bouwjaar 2018.

Mvg
Jordy
Ik was in de veronderstelling dat de 5F Facelift enkel met een MIB2 was uitgerust --> die zou standaard AA en AC moeten hebben. Denk, zoals bovenstaand al aangegeven, dat een foto al veel kan helpen.

Wat betreft je velgen: Onderstaand de eerste foto is mijn wagen op 18", de tweede foto met de wintersloffen (17") er voor gezet om te kijken hoe het staat.
19" bestaat zeker wel, of het past op een ecoTSI weet ik niet. Cupra's zijn er standaard op geleverd.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:28
18 inch rijdt wel wat comfortabeler dan 19 vind ik en de banden zijn inderdaad goedkoper. Zou lekker voor 18 gaan

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Jordy Colman
Rainesh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:32:
[...]

Wat voor systeem/scherm heb je nu erin? Kun je een foto posten?

• Rainesh
Oef, dat is het instap systeem. Het is wel mogelijk een volledig systeem erin te plaatsen met behoud van alle functies.

Want dan wordt het originele seat systeem met Android Auto / carplay /navigatie etc erin geplaatst en gecodeerd.

Goedkoop is het alleen niet.

• Jordy Colman
Rainesh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:31:
Oef, dat is het instap systeem. Het is wel mogelijk een volledig systeem erin te plaatsen met behoud van alle functies.

Want dan wordt het originele seat systeem met Android Auto / carplay /navigatie etc erin geplaatst en gecodeerd.

Goedkoop is het alleen niet.
Ken je toevallig bedrijven in België die dit doen?

• Rainesh
Jordy Colman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:31:
[...]

Ken je toevallig bedrijven in België die dit doen?
Jam Diagnose in Hamont. Anders is er nog een kerel in NL (Tilburg)

• link_mario
Rainesh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:37:
[...]

Jam Diagnose in Hamont. Anders is er nog een kerel in NL (Tilburg)
Die laatste wou ik ook naar verwijzen, je kunt 'm vinden op de Leon 5F eigenaars groep op Facebook. Plaatst regelmatig updates/acties op die pagina.

Wist trouwens niet dat de FL (BJ2017-2020) nog met het systeem op je foto is geleverd.. Weer wat geleerd.

Al een keus kunnen maken wat betreft je velgenmaat?

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:27
Hmm ik begin wat apartheden waar te nemen;

- Soms hoor ik een luide "kloenk" bij de voorwielen wanneer ik een drempel op of afrijdt. Dit gebeurt soms. Je zou denken dat er geen lucht in de banden zit en dat je op je velgen gevallen bent (en alsof het rubber weg is).. maar de druk is gewoon in orde, en de banden zitten gewoon vast op de velgen ;).
- Andere bestuurder had laatst een 'check elektrisch aandrijf systeem' geel icoontje, we weten niet waar het aan zou kunnen liggen
- Uit het niets had ik laatst dat de knipperlichten heel snel gingen knipperen (een kapot knipperlicht dus? open lus?), maar daarna na knipperlichten uit/aan ging alles weer normaal.

Ik heb een scan met OBD11 gedaan maar daar wordt ik niet veel wijzer dan; behalve dat de auto inderdaad intermittent open circuit aan geeft voor de knipperlichten.

Betreft een Leon MK4 FR 1.5 eTSI DSG-7 geleverd in feb 2021 met 54.000km nu op de teller.

Iemand die ook hiermee zit? Ik zal het wel aan de dealer melden maar ben benieuwd wat ze dan gaan doen. Vering voor vervangen? Connecties verlichtring versterken / eruit en erin doen?

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:27
"check elektrisch aandrijf systeem" is waarschijnlijk een storing die een keertje sporadisch is voorgekomen, zolang dat zich niet herhaalt is dat niet belangrijk. Hoeft maar net een paar keer een waarde ergens binnen te komen die te hoog/te laag oid. zit waardoor zo'n melding naar voren komt.

Knipperlichten een vering lekker bij de dealer melden, volgens mij zit je nog in je garantie periode en vragen kan uiteraard altijd.

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:01

Net iets meer dan een jaar terug besteld, en daarnet kunnen gaan ophalen.

Ik kan dit wel gewoon worden.

• Jordy Colman
link_mario schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:46:
[...]

Die laatste wou ik ook naar verwijzen, je kunt 'm vinden op de Leon 5F eigenaars groep op Facebook. Plaatst regelmatig updates/acties op die pagina.

Wist trouwens niet dat de FL (BJ2017-2020) nog met het systeem op je foto is geleverd.. Weer wat geleerd.

Al een keus kunnen maken wat betreft je velgenmaat?
Na wat opzoekwerk is mijn wagen blijkbaar van bouwjaar 2017 en is het pre facelift model. Daarmee nog dat oudere mib1 systeem. De eerst inschrijving van de wagen was op 01/2018 dus de verkoper van wie ik hem kocht afficheerde het als bouwjaar 2018 :p heb ook mijn bouwjaar aangepast in mijn originele post.

Voor de moment kan ik er allemaal wel mee leven. Heb juist gepersonaliseerde vloermatjes laten maken en ga de achterruiten nog blinderen. Upgrade van velgen en het infotainment zal iets zijn voor volgend jaar.
Ga toch voor 19" gaan waarschijnlijk.
Hebben ook net een huis gekocht en een kindje op komst , daar zijn de centjes momenteel meer voor nodig ( volgens mijn vrouw toch :p ).

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06
Jordy Colman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 00:27:
[...]

Na wat opzoekwerk is mijn wagen blijkbaar van bouwjaar 2017 en is het pre facelift model. Daarmee nog dat oudere mib1 systeem. De eerst inschrijving van de wagen was op 01/2018 dus de verkoper van wie ik hem kocht afficheerde het als bouwjaar 2018 :p heb ook mijn bouwjaar aangepast in mijn originele post.

Voor de moment kan ik er allemaal wel mee leven. Heb juist gepersonaliseerde vloermatjes laten maken en ga de achterruiten nog blinderen. Upgrade van velgen en het infotainment zal iets zijn voor volgend jaar.
Hebben ook net een huis gekocht en een kindje op komst , daar zijn de centjes momenteel meer voor nodig ( volgens mijn vrouw toch :p ).
Op je foto zie ik een elektrische handrem, volgens mij is dat juist een teken dat je een exemplaar van NA de facelift hebt.

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
Hallo allen,

Ik lees al even mee in dit topic voor wat informatie en handigheidjes die voorbij komen. Bij deze dus ook mijn eerste bijdrage:
Sinds september eigenaar van deze mooie Seat Leon. Erg blij mee tot nu toe en van alle toeters en bellen voorzien. In overleg met de LM deze uit voorraad (DEMO model) kunnen krijgen. Stond iets van 18k op de teller.
Voor diegenen die wachten op hun levering: Het is het waard! Deze auto rijd als een zonnetje!!

• Rainesh
Jordy Colman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 00:27:
[...]

Nee je hebt een facelift model, want ik zie een automatische handrem knop. Enkel de facelift heeft dat en de prefacelift niet.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06
SLice88 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:28:
Hallo allen,

Ik lees al even mee in dit topic voor wat informatie en handigheidjes die voorbij komen. Bij deze dus ook mijn eerste bijdrage:
Sinds september eigenaar van deze mooie Seat Leon. Erg blij mee tot nu toe en van alle toeters en bellen voorzien. In overleg met de LM deze uit voorraad (DEMO model) kunnen krijgen. Stond iets van 18k op de teller.
Voor diegenen die wachten op hun levering: Het is het waard! Deze auto rijd als een zonnetje!!

[Afbeelding]
Lekker kleurtje :9~ O+

• Jordy Colman
Rainesh schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:11:
[...]

Nee je hebt een facelift model, want ik zie een automatische handrem knop. Enkel de facelift heeft dat en de prefacelift niet.
Oh , weer wat bijgeleerd! Ja het is wat verwarrend want ik heb halogeen koplampen en mib1 infotainment , daarom ging ik ervan uit dat het pre facelift was.

Maar het belangrijkste is dat ik er heel erg graag mee rijd! Ik kom van een golf 6 GTI stage 2 met 300pk ... Dus ik had wat schrik voor de 110pk van de 1.2tsi motor. Maar hij kan vlotjes mee in het verkeer, je merkt dat het een 4 cilinder is. Dus ik ben zeer tevreden!

• Patroclos
SLice88 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:28:
Hallo allen,

[Afbeelding]
Mooie kleur. Ik had een rode ook wel tof gevonden, maar op het afwerkingsniveau binnen mijn leasingbudget was rood geen metaalkleur, en dat moest van de werkgever.

• Patroclos
Patroclos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:25:
[Afbeelding]

Net iets meer dan een jaar terug besteld, en daarnet kunnen gaan ophalen.

Ik kan dit wel gewoon worden.
Eerste opinies na een weekendje Engeland: goede langeafstandsrijder. Niet zoals onze BMW 2 Gran Tourer, maar afstanden op snelwegen zijn zeker geen straf. Nog niet veel secundaire wegen gereden, maar ligt alleszins beter in de bochten van een verkeerswisselaar dan de 2GT. Mijn Volvo V40 was net iets leuker.
De snuit werkt heel goed in het zwart, voor de achterkant vind ik het geen geweldige kleur, echter. Als dat steek houdt?

• Prome
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Hallo,

Ik Lurk hier al een tijdje omdat ik een Leon sportstourer in bestelling had. Besteld begin oktober 2021, geleverd begin november 2022 😉

Nu heb ik 2 probleempjes die misschien ook al iemand voorgehad heeft...

Mijn infotainment heeft mij als hoofdgebruiker en iedere keer de auto een uur of langer stilstaat, start hij op gast en incognito... Dan moet ik verschillende keren proberen om mijn account te pakken. (functie helaas niet beschikbaar). Soms lukt het meteen, soms echt veel pogingen nodig. Software versie 1898.

Nu, mijn grootste probleem , de zitting van de bestuurdersstoel bezorgt me rugpijn. Ik vermoed dat de zitting te fel naar achter gekanteld is, maar ik kan dat niet instellen. Gaat enkel in z'n geheel omhoog of omlaag.

Heeft iemand 1 van bovenstaande al voorgehad?

Alvast bedankt voor de reacties!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35
@Prome Zit er geen draaiknop om de leuning af te stellen? Of anders met een knopje indien elektrische stoel?
Lijkt me sterk dat dit niet kan, mijn eerste auto met bouwjaar 1988 had dit al en dat was geen luxe wagen...

• Prome
Nee, enkel de lederen stoelen met elektrische verstelling hebben de optie om het zitvlak te kantelen. Ik kan vooruit achteruit. Leuning kantelen, lendensteun en de hele stoel omhoog. Niet enkel de achterkant/ voorkant.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:22
Vandaag is de coolwalk update voor Android auto beschikbaar gekomen via het beta programma. Ziet er goed uit op het scherm van de Leon.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
Ziet er goed uit inderdaad! Benieuwd hoe dat straks op de 5F gaat bevallen.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:19
la_fusion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:03:
Ziet er goed uit inderdaad! Benieuwd hoe dat straks op de 5F gaat bevallen.
Als ik er aan denk en het werkt vanmiddag gelijk laat ik het weten hoe het er uit ziet in een 5F.

Ik heb de update al wel gehad (getest met Head Unit Reloaded), maar de auto liet vanochtend helaas nog de oude UI zien (een bekend probleem met AA Coolwalk blijkbaar).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Bo0bz
Maikel64 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:29:
[...]

Als ik er aan denk en het werkt vanmiddag gelijk laat ik het weten hoe het er uit ziet in een 5F.

Ik heb de update al wel gehad (getest met Head Unit Reloaded), maar de auto liet vanochtend helaas nog de oude UI zien (een bekend probleem met AA Coolwalk blijkbaar).
Even de cache legen van de Android Auto app!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-03 20:19
Bo0bz schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:50:
Vandaag is de coolwalk update voor Android auto beschikbaar gekomen via het beta programma. Ziet er goed uit op het scherm van de Leon.

[Afbeelding]
Jammer dat hij niet helemaal full screen gaat, op mijn Ibiza zie ik alleen het wereldbol en account icoontje links bovenin en verder staat er gewoon een zwarte balk naast. Zonde van de schermruimte..

Macbook Pro M1 - Asus Zenfone 9 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

• Bo0bz
niels-mas schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:33:
[...]

Jammer dat hij niet helemaal full screen gaat, op mijn Ibiza zie ik alleen het wereldbol en account icoontje links bovenin en verder staat er gewoon een zwarte balk naast. Zonde van de schermruimte..
De balk aan de zijkant is iets wat SEAT zou moeten aanpassen. Voorlopig is er al een tijdje geen update geweest van het infotainment systeem.

• Prome
Bo0bz schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:23:
[...]

De balk aan de zijkant is iets wat SEAT zou moeten aanpassen. Voorlopig is er al een tijdje geen update geweest van het infotainment systeem.
Versie 1899 is net uit, maar heb deze nog niet. Maar denk niet dat er iets aangepast zal zijn.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59

Oekol

waka waka hey hey

Oekol schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:01:
De proefrit van de seat leon sportstourer was prima! Geluidsisolatie iets minder goed dan de golf (je gaat dat bakkie nog eens waarderen zo). Wellicht was onze theorie dat het ook aan het verschil van wel/niet station kan liggen.

Verder heb ik bij de wagenparkbeheerder het volgende aangegeven:

Seat Leon Sportstourer 1.0 DSG FR Business intense met de volgende opties:
- Nevada white – metallic lak
- Bekleding stof zwart
- Geluidssysteem BeatsAudio
- Technology Pack
- Zwenkbare trekhaak incl. 13 polige kabelset

Nu bestellen zou leveren zijn in midden juni. Nog even afwachten tot akkoord intern dus ik gok dat ik ergens moet rekenen op juli/augustus leveren. Dan zou ik van april tot dan even een voorloopauto moeten.
Heel veel zin in dat hij daadwerkelijk besteld gaat worden!
Nou niet dus! Ruim jaar later gaan we toch er vanaf zien.

De laatste communicatie richting leasemij was 'deel anders maar het jaartal 2023 met de berijder' met als streven april / mei. Dat gaan we niet doen, dus de auto geannuleerd. Heb vandaag de handtekening gezet voor een Tesla Model Y RWD. Nog even wachten tot de directie ook gekrabbeld heeft en dan bestellen. Schijnt binnen drie maanden geleverd te kunnen worden. Ben benieuwd d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Maikel64
AA Coolwalk op het 8" scherm van de Leon 5F:

Ziet er best prima uit!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
Ziet er inderdaad goed uit! Nu zou het fijn zijn als je zou kunnen navigeren met Google Maps/TomTom/Sygic en een lijstje van flitsers van FM. Ik luister zelf namelijk meestal gewoon naar de radio.

• link_mario
Maikel64 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:37:
AA Coolwalk op het 8" scherm van de Leon 5F:

[Afbeelding]

Ziet er best prima uit!
Cool! Die ga ik ook eens testen.

P.s. ik ben blij dat je volume knop netjes verticaal staat :*) .

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

link_mario schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:35:
[...]

Mijn vrouw werd gek van me in m'n golf. Altijd streepje omhoog en niet meer aanzitten haha :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Maikel64
link_mario schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:35:
[...]

Ik ben nog een manier aan het zoeken om stroom op die knop te zetten voor de eerste die hem aan durft te raken >:) . Aan die volume knop zitten betekent verder lopen naar huis.

De knop staat af-fabriek al een paar graden naar rechts of links helaas. Dus niet helemaal perfect recht omhoog :( :(

• Tribbus88
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:13
Na bijna een jaar zoeken naar een goede opvolger van mijn VW Golf 1.5 TSI Highline Business R ben ik er eindelijk uit. Volgende week mag ik mijn SEAT Tarraco FR Business 1.5 TSI op gaan halen met de kleur Dark camouflage en de 20" velgen. Ik kan niet wachten.

Net als veel andere forumleden zat ik ook tegen lange levertijden aan te hikken en ontzetten hoge prijsstijgingen die voor leveringen van volgend jaar zouden gelden. Nu ben ik bij de dealer een auto gaan samenstellen en nu had ik met een beetje geluk een samenstelling gemaakt die bijna helemaal klopte met een auto die al in bestelling stond voor de dealer zelf. Ik heb op 22 oktober een offerte laten opstellen en nu kan ik de auto al op 24 november halen. De auto was al geproduceerd op het moment dat ik het akkoord had van mijn werkgever dus daardoor duurde het niet lang meer.

Dus als tip, ben je het ook zat om lang te wachten, probeer dan bij de dealer of er iets op voorraad is of in bestelling staat.De dealer kwam er zelf mee, dus erg blij mee.

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:38
Same waggie here!

• Tribbus88
Nice! Hoe bevalt ie?

• C0okiejar

C0okiejar

Oekol schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:33:
[...]

Nou niet dus! Ruim jaar later gaan we toch er vanaf zien.

De laatste communicatie richting leasemij was 'deel anders maar het jaartal 2023 met de berijder' met als streven april / mei. Dat gaan we niet doen, dus de auto geannuleerd. Heb vandaag de handtekening gezet voor een Tesla Model Y RWD. Nog even wachten tot de directie ook gekrabbeld heeft en dan bestellen. Schijnt binnen drie maanden geleverd te kunnen worden. Ben benieuwd d:)b
Nice, snap het ook wel. Het blijft maar duren...

Mocht de Model Y wel binnen budget of heb je er op moeten inleveren?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Maikel64 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:49:
[...]

Ik ben nog een manier aan het zoeken om stroom op die knop te zetten voor de eerste die hem aan durft te raken >:) . Aan die volume knop zitten betekent verder lopen naar huis.

De knop staat af-fabriek al een paar graden naar rechts of links helaas. Dus niet helemaal perfect recht omhoog :( :(
Blij dat ik mij aan dat soort dingen absoluut niet stoor, maakt het leven een stuk makkelijker. ;)

Volgende keer geen VAG meer heb je dat probleem ook niet meer , haha.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-03 22:44

Ankh

|true

Tribbus88 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:53:
Na bijna een jaar zoeken naar een goede opvolger van mijn VW Golf 1.5 TSI Highline Business R ben ik er eindelijk uit. Volgende week mag ik mijn SEAT Tarraco FR Business 1.5 TSI op gaan halen met de kleur Dark camouflage en de 20" velgen. Ik kan niet wachten.

Net als veel andere forumleden zat ik ook tegen lange levertijden aan te hikken en ontzetten hoge prijsstijgingen die voor leveringen van volgend jaar zouden gelden. Nu ben ik bij de dealer een auto gaan samenstellen en nu had ik met een beetje geluk een samenstelling gemaakt die bijna helemaal klopte met een auto die al in bestelling stond voor de dealer zelf. Ik heb op 22 oktober een offerte laten opstellen en nu kan ik de auto al op 24 november halen. De auto was al geproduceerd op het moment dat ik het akkoord had van mijn werkgever dus daardoor duurde het niet lang meer.

Dus als tip, ben je het ook zat om lang te wachten, probeer dan bij de dealer of er iets op voorraad is of in bestelling staat.De dealer kwam er zelf mee, dus erg blij mee.

[Afbeelding]
Ik heb minder geluk, mijn werk heeft alleen key-dealers (Broekhuis, de Waal en Muntstad) en die hebben geen voorraden meer (voor de lease).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

C0okiejar schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:45:
[...]

Nice, snap het ook wel. Het blijft maar duren...

Mocht de Model Y wel binnen budget of heb je er op moeten inleveren?
Lang verhaal kort: ben nu beter af. Geen eigen bijdrage. Had 33 netto bij de Leon. Bijtelling ook lager ivm de 16% ook volgend jaar als het van 35k naar 30k gaat.

Oude lease regeling was ruim 90 euro bijbetalen, aangegeven dat ik dat niet wilde en dat de Leon al zo duur was geworden door alles dat die niet eens meer samen was te stellen. Normofferte via directlease ingeleverd om te bewijzen. Toen werd leasebudget verhoogd en als ik dan de tesla samenklikte was het ruim 130 euro bijbetalen (ja geen grap). De brandstofvoorschot was dus nog meer dan 15% (stijging lease budget) verhoogd. Enfin, toen zag ik dat oude normofferte van directlease nog 1 dag geldig was en dan 0 euro eigen bijdrage was direct alles in gang gezet bij manager etc. Zo geschiedde.....

[Voor 4% gewijzigd door Oekol op 17-11-2022 18:27]

• C0okiejar

C0okiejar

Oekol schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:25:
[...]

Lang verhaal kort: ben nu beter af. Geen eigen bijdrage. Had 33 netto bij de Leon. Bijtelling ook lager ivm de 16% ook volgend jaar als het van 35k naar 30k gaat.

Oude lease regeling was ruim 90 euro bijbetalen, aangegeven dat ik dat niet wilde en dat de Leon al zo duur was geworden door alles dat die niet eens meer samen was te stellen. Normofferte via directlease ingeleverd om te bewijzen. Toen werd leasebudget verhoogd en als ik dan de tesla samenklikte was het ruim 130 euro bijbetalen (ja geen grap). De brandstofvoorschot was dus nog meer dan 15% (stijging lease budget) verhoogd. Enfin, toen zag ik dat oude normofferte van directlease nog 1 dag geldig was en dan 0 euro eigen bijdrage was direct alles in gang gezet bij manager etc. Zo geschiedde.....
Fijn dat je dan een alternatief hebt kunnen vinden! En snel geleverd ;).

Heb je nog een proefritje kunnen doen of blind overgestapt?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

C0okiejar schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:30:
[...]

Fijn dat je dan een alternatief hebt kunnen vinden! En snel geleverd ;).

Heb je nog een proefritje kunnen doen of blind overgestapt?
Dat snel geleverd hopen we dan maar. Het heeft wel de keuze versneld want er was letterlijk geen andere optie qua auto die beweerd dat ze snel kunnen leveren.

Ja zeker, wel in de performance. Dus veel te snelle versie. Kind mee in kinderzitje en direct al duidelijk: dit is veel ruimte. Toen deed ik stiekem de auto in sport mode en even op industrieterrein optrekken. De ogen van mijn dochter en het gegil van mijn vrouw spraken boekdelen. Daarna even stoppen en direct weer. Dochter van 1,5 jaar begon te lachen met haar armen in de lucht haha. Het interieur waar ik dacht op af te knappen was juist fantastisch. Heb nog nooit zo'n snel responsief scherm gehad in een auto.

• Tribbus88
Ankh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:16:
[...]

Ik heb minder geluk, mijn werk heeft alleen key-dealers (Broekhuis, de Waal en Muntstad) en die hebben geen voorraden meer (voor de lease).
Dat is erg jammer :( deze komt toevallig wel bij een muntstad dealer. Alleen was dit op dat moment ook wel de enige. En hij moet dan ook maar net passen bij je wensen natuurlijk. Ik hoop voor je dat je snel een mooie leasebak kan vinden.

Ik had zelf ook bijna een Lync & Co overwogen voor tijdelijk. Om de levertijd af te wachten zeg maar. Die is redelijk goedkoop voor de werkgever en maandelijks opzegbaar. Echter zit daar een max van 15k kilometer op per jaar.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-03 22:44

Ankh

|true

Tribbus88 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:08:
[...]

Dat is erg jammer :( deze komt toevallig wel bij een muntstad dealer. Alleen was dit op dat moment ook wel de enige. En hij moet dan ook maar net passen bij je wensen natuurlijk. Ik hoop voor je dat je snel een mooie leasebak kan vinden.

Ik had zelf ook bijna een Lync & Co overwogen voor tijdelijk. Om de levertijd af te wachten zeg maar. Die is redelijk goedkoop voor de werkgever en maandelijks opzegbaar. Echter zit daar een max van 15k kilometer op per jaar.
Nadeel bij muntstad was dat bepaalde auto's via muntstad lease moeten lopen. Mijn werkgever heeft z'n eigen leasebedrijven. Het zij zo :)

Helaas, contract is 30K per jaar (en ik kwam daar voor corona bijna aan).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na een jaar of 3 weer terug bij Seat.
Gister een deal gemaakt om onze golf cabrio in te ruilen op een voor ons nieuwe Seat Ibiza FR uit 2018.

Heerlijke wagen met een super krachtige 1.0 (viel me eigenlijk helemaal niet tegen) met alles erop en eraan wat we willen, op 1 ding na.

Weet iemand of het mogelijk is om een verstelbare laadvloer te "retrofitten" en zo ja waar ik eventueel terecht kan om er 1 te kopen?

Hierbij een fotootje van de dealer. Nog 2 nachtjes slapen en dan kunnen we hem ophalen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03 17:38
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:54:
Na een jaar of 3 weer terug bij Seat.
Gister een deal gemaakt om onze golf cabrio in te ruilen op een voor ons nieuwe Seat Ibiza FR uit 2018.

Heerlijke wagen met een super krachtige 1.0 (viel me eigenlijk helemaal niet tegen) met alles erop en eraan wat we willen, op 1 ding na.

Weet iemand of het mogelijk is om een verstelbare laadvloer te "retrofitten" en zo ja waar ik eventueel terecht kan om er 1 te kopen?
Wat ik heb gedaan is de losse plak kopen voor die laadvloer en 2 lage afsluitbare bakken er onder gezet. Anders wordt het een dure hobby moeten dan heel wat losse delen voor in de kofferbak gekocht worden.

• fheavy3
Bo0bz schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:50:
Ikheb dit geprobeerd door android auto opnieuw te installeren en de cache te wissel maar ik blijf gewoon alleen maps zien en geen split screen helaas. Is het een instelling die ik mis ?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:12
@Mad-Matt
Ik heb bij de bestelling van mijn auto te horen gekregen dat er geen ombouwsets zijn. De delen zijn verlijmd met de wand delen die een geheel maken van de kofferbak bekleding.

Je zou dus zelf moeten kijken naar een mooie oplossing.

Misschien dat een auto bouwer die o.a. dubbele cabines retrofitten en volledige kasten/bakken installaties maken voor busjes.
Maar denk niet dat het goedkoop zal zijn. Dan kom je toch al snel uit op zelf iets maken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03 21:56
fheavy3 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:57:
[...]

Ikheb dit geprobeerd door android auto opnieuw te installeren en de cache te wissel maar ik blijf gewoon alleen maps zien en geen split screen helaas. Is het een instelling die ik mis ?
Je moet wel zijn aangemeld voor het Android Auto betaprogramma (https://play.google.com/a...droid.projection.gearhead). Dan pas krijg je de update via de play store...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

To_Tall schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:55:
@Mad-Matt
Ik heb bij de bestelling van mijn auto te horen gekregen dat er geen ombouwsets zijn. De delen zijn verlijmd met de wand delen die een geheel maken van de kofferbak bekleding.

Je zou dus zelf moeten kijken naar een mooie oplossing.

Misschien dat een auto bouwer die o.a. dubbele cabines retrofitten en volledige kasten/bakken installaties maken voor busjes.
Maar denk niet dat het goedkoop zal zijn. Dan kom je toch al snel uit op zelf iets maken.
Bedankt, dan ga ik zelf knutselen. :)

D3 Profile D3 XP Ladder

• fheavy3
spartaan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:11:
[...]

Je moet wel zijn aangemeld voor het Android Auto betaprogramma (https://play.google.com/a...droid.projection.gearhead). Dan pas krijg je de update via de play store...
Die zit helaas vol dus zou nog even moeten wachten helaas, ziet er wel goed uit

• fheavy3
Mad-Matt schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:54:
[...]

Bedankt, dan ga ik zelf knutselen. :)
Ik heb nog wel de originele dubbele bodemplaat. Ik heb de ibiza niet meer . Is in nieuwstaat en mag voor de helft van de nieuwprijs weg. Mocht je interesse hebben Laat het dan maar weten.
Heb helaas geen foto's van hoe het er uit zag in de kofferbak.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:28
fheavy3 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:22:
[...]

Die zit helaas vol dus zou nog even moeten wachten helaas, ziet er wel goed uit
je kunt de .apk downloaden van apkmirror

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• fheavy3
giovanni2903 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:47:
[...]

net gedaan morgen maar is proberen of het werkt dan thx

• Maikel64
giovanni2903 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:47:
[...]

Aangezien het een server side switch is gaat alleen de beta .apk downloaden niet werken. Je account moet echt zijn aangemeld in het beta programma.

Wellicht een goede tip om Beta Maniac te installeren. Deze scant ieder halfuur de beta programma's af voor apps op je telefoon en geeft een melding als de beta weer open is. Na zo'n 2 dagen had ik een plekje te pakken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier ook de APK geinstalleerd, maar geen toegang tot de Beta-club. In auto dus nog geen verschil te zien

D3 Profile D3 XP Ladder

• fheavy3
Coolwalk werkt niet idd, maar als enige verandering staat yt music erbij

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 22:40
Voor mensen met een Seat, Skoda en Volkswagen.. pas voorlopig op met je auto want het schijnt dat de systemen (virtual cockpit, navigatiesysteem en cd-wisselaars) er in trek zijn! De mijne is een maandje geleden openbreken, volgens de politie maar 2-3 minuten werk en hier in Zuid-Holland een ware storm van dit soort meldingen. Gelukkig genoeg was het allemaal te herstellen en ook leverbaar en rijden we inmiddels weer rond!

Nu met de werkgever bezig voor een voorraad Taracco FR Business Intense. Wil helaas nog niet helemaal vlotten maar ik houd hoop. Wilde graag eentje in Campuflage Green met 20” Cosmo maar dat gaat maanden duren. Helaas volgens dealer ook niet snel iets onderweg vanwege de wens voor derde zitrij. Nu hopen op de onderstaande met 20” aftermarket wielen via de dealer, Cosmo Grey kost EUR 3.200,00 achteraf voor een voorraad bak dus we gaan voor wat vergelijkbaars en goedkopers! 😂

• To_Tall
@Lucifertje jups helemaal bekend mee, hier in de buurt regio Zoetermeer was afgelopen zomer een airbag golf. Ze hebben letterlijk 5 minuten nodig. Binnen komen 2 schroefjes los en weer weg. Ik mede hierom 2 camera’s op de parkeer plaats gericht. ( privé plaatsen). Dat geeft misschien een afschrik effect.

• grasmanek94
@Lucifertje Shiiiiit man heel naar, en erg jammer :(

Ik woon zelf in omgeving Helmond maar uh ook niet zo'n frisse wijk als ik mijn buren mag geloven.

Ben benieuwd wat er behalve camera toezicht en garage (niet mogelijk) nog mogelijk is om dit tegen (proberen) te gaan?

• To_Tall
grasmanek94 schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:48:
@Lucifertje Shiiiiit man heel naar, en erg jammer :(

Ik woon zelf in omgeving Helmond maar uh ook niet zo'n frisse wijk als ik mijn buren mag geloven.

Ben benieuwd wat er behalve camera toezicht en garage (niet mogelijk) nog mogelijk is om dit tegen (proberen) te gaan?
380 op je auto zetten. Maar daar verzinnen ze ook wel weer wat op.

Je in niet meer doen dan proberen te ontmoedigen. Middels alarm, camera toezicht. Ik heb folie op m’n ramen zitten wat het inbreken wat moeilijker maakt. Meer dan dat kan je eigenlijk niet doen.

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Heeft iemand de afgelopen tijd nog wat gehoord over de leveringen? Mijn Leon 1.5 e-tsi business Intense sportstourer is van half november uitgesteld naar half maart en van de week naar half april. Aangezien ik nu in een voorloop auto rij en ik de trekhaak voor de fietsendrager toch wel mis.. toch maar stiekem aan het rondkijken naar wat anders. Nu een offerte aangevraagd voor een Lync&co die op voorraad is.

Auto uitzoeken was altijd leuk maar nu :(

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-03 16:59

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Er is een nieuwe update voor Navi System 6P0 beschikbaar. Staat wel op de server aldaar, maar is nog niet gepubliceerd op de site. In mijn geval werkte het om het versienummer (1910) in de downloadlink van bijvoorbeeld Europa 5 aan te passen naar 2010.

Blij dat er nu twee grote kruispunten aangepast zijn! Daar stond op één van die twee al sinds jaar en dag een rotonde bij Dordrecht/A15, terwijl die al even is vervangen voor een punt met kruisingen, omgelegde op-/afritten en verkeerslichten. Die was wel een doorn in het oog.

• Rainesh
Bastiaan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:19:
Er is een nieuwe update voor Navi System 6P0 beschikbaar. Staat wel op de server aldaar, maar is nog niet gepubliceerd op de site. In mijn geval werkte het om het versienummer (1910) in de downloadlink van bijvoorbeeld Europa 5 aan te passen naar 2010.

Blij dat er nu twee grote kruispunten aangepast zijn! Daar stond op één van die twee al sinds jaar en dag een rotonde bij Dordrecht/A15, terwijl die al even is vervangen voor een punt met kruisingen, omgelegde op-/afritten en verkeerslichten. Die was wel een doorn in het oog.
Update is al een tijdje uit, staat ook in het VW topic. Voor Seat geldt wel dat je mapcare nodig hebt om de kaarten te kunnen gebruiken.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-03 16:59

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik had 'm inderdaad ook al eerder (al een week of 3-4 zelfs) via VW, maar zag vanmorgen dat 'ie nu ook netjes via de Seat-kanalen gaat komen.
Waarom die enorme vertraging binnen de Group?

• Eeldesport
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-03 16:37
Sir BVR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:11:
Heeft iemand de afgelopen tijd nog wat gehoord over de leveringen? Mijn Leon 1.5 e-tsi business Intense sportstourer is van half november uitgesteld naar half maart en van de week naar half april. Aangezien ik nu in een voorloop auto rij en ik de trekhaak voor de fietsendrager toch wel mis.. toch maar stiekem aan het rondkijken naar wat anders. Nu een offerte aangevraagd voor een Lync&co die op voorraad is.

Auto uitzoeken was altijd leuk maar nu :(
Die van mij staat op week 16, net zoals een collega die hem dik een half jaar later besteld heeft.

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:16
Ik ben vanmiddag bijna met de tigguan tegen een boom gereden.
De dealer belde mij op naar tip van een collega.
Mijn tarraco fr hybride besteld in mei 2021 heeft een productiedatum gekregen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈.
Levering week 4 2023 gaat het dan echt gebeuren.
En wat gaan we geleverd krijgen de facelidt 2023? En zo ja de L xl of de xxl

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RoadXY schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:47:
[...]
Tot noch toe werkt alles zonder foutmeldingen en start de navigatie een stuk sneller op (nog steeds niet instant maar acceptabel).
Een oude quote boven water halen :+ Er waren hier ook al eens meldingen dat de ingebouwde gps soms wat achterloopt, als in: je bent de afslag al voorbij terwijl je op je kaart net aan de afslag bent (loopt een 20-30m achter zou ik schatten?). Nu ik mijn gps vaker gebruik merk ik dit ook, is dat ook opgelost met die update? Of start ie nu gewoon sneller op? 8)

• Patroclos
Rafael schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:08:
[...]

Een oude quote boven water halen :+ Er waren hier ook al eens meldingen dat de ingebouwde gps soms wat achterloopt, als in: je bent de afslag al voorbij terwijl je op je kaart net aan de afslag bent (loopt een 20-30m achter zou ik schatten?). Nu ik mijn gps vaker gebruik merk ik dit ook, is dat ook opgelost met die update? Of start ie nu gewoon sneller op? 8)
ik heb de oude versie van de firmware niet gehad, maar ik merk geen issues met de gps (buiten dat hij soms denkt dat ik een afslag gemist heb of net eentje onverwacht heb genomen).

De ingebouwde gps wil wel niet altijd opstarten op het tellerscherm - zegt af en toe de volledige rit dat de navigatiemodule wordt geladen.

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 12:18
Rafael schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:08:
[...]

Dit is bij mij, met alle updates, nog steeds niet opgelost.
Heb hier al meerdere malen melding van gemaakt bij de garage.

Morgen krijg ik Full Link geactiveerd!.
Deze is sinds kort los/achteraf aan te schaffen.
Dit kun je checken in de webshop van Seat: https://shop.seat.nl/

[Voor 11% gewijzigd door RoadXY op 07-12-2022 10:03]

• Rafael
  • Niet online
Patroclos schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:59:
[...]
De ingebouwde gps wil wel niet altijd opstarten op het tellerscherm - zegt af en toe de volledige rit dat de navigatiemodule wordt geladen.
Valt inderdaad ook soms voor, maar dan reset ik het infotainment systeem :+ (aan-uit knop even blijven vasthouden)
RoadXY schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:02:
[...]
Dit is bij mij, met alle updates, nog steeds niet opgelost.
Heb hier al meerdere malen melding van gemaakt bij de garage.
Vervelend, dan moet ik ook al niet hopen dat dit oplost met een update bij mij. Full link heb ik, maar gebruik ik zelden. Ingebouwde navi vind ik op zich best OK, alleen die vertraging 8)7

• Eeldesport
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-03 16:37
Heeft iemand ervaring met de melding 'background system service kan niet worden gestart, wanneer ik een systeem update probeer te instaleren?

Betreft een Seat Arona FR 2022.

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-02 17:03

Kan er mij iemand bevestigen of ontkennen dat dit de laatste nieuwe software versie is voor de nieuwe leon ?
Ik rij de auto nu toch al zo'n 18 maand en er komen nog steeds haperingen en dingetjes voor in dat infotainment systeem.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zijn hier meer gebruikers van die dataplug die ze aangeboden hebben in plaats van de Connected variant?

Wat een achteruitgang. Ik gebruikte de data van de connected (Mind) variant in Home Assistant, handig om te weten of de auto thuis / op slot is maar met die dataplug is dat niks waard. Ik heb bij ontvangst maanden geleden de app geïnstalleerd en inmiddels precies 0 ritten geregistreerd... Jammer, was een leuke gimmick.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05

DrumandBass

Less is more!

Wat bedoel je met dataplug, heb je er een afbeelding van?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Tom86
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-03 16:57
Hallo, weet iemand wanneer de distributieriem vervangen moet worden bij een seat ibiza fr uit 2019 ? Het is een 1.0 TSI bedankt alvast

• grasmanek94
Tom86 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:51:
Hallo, weet iemand wanneer de distributieriem vervangen moet worden bij een seat ibiza fr uit 2019 ? Het is een 1.0 TSI bedankt alvast
Weet je zeker dat je een distributieriem hebt, en niet een ketting die alleen controle nodig heeft en evt na 10 jaar vervangen?

Hier is een handig overzicht maar de 1.0 mist:

https://autobaak.nl/seat-ibiza/

En hier ook ene handig antwoord: https://www.seat-online.n...-0-tsi-distributie.29074/

[Voor 21% gewijzigd door grasmanek94 op 12-12-2022 09:56]

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 12:18
Peter198 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:12:
[Afbeelding]

Kan er mij iemand bevestigen of ontkennen dat dit de laatste nieuwe software versie is voor de nieuwe leon ?
Ik rij de auto nu toch al zo'n 18 maand en er komen nog steeds haperingen en dingetjes voor in dat infotainment systeem.
Dit is wel een van de laatste versies.
1899 is de laatste versie maar die krijg je niet zomaar via de lucht (OTA).

• Tom86
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-03 16:57
grasmanek94 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:55:
[...]

Weet je zeker dat je een distributieriem hebt, en niet een ketting die alleen controle nodig heeft en evt na 10 jaar vervangen?

Hier is een handig overzicht maar de 1.0 mist:

https://autobaak.nl/seat-ibiza/

En hier ook ene handig antwoord: https://www.seat-online.n...-0-tsi-distributie.29074/
Helaas is dit het oudere model als voorbeeld die van ons is bouwjaar 2019

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 14:16
Tom86 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:51:
Zou je niet gewoon de dealer bellen?

• Bo0bz
Peter198 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:12:
[Afbeelding]

Zojuist een kleine OTA update ontvangen:

Changelog was erg beperkt en noemde zo'n beetje alleen de noemer kleine bugfixes....

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-03 20:14
Zijn er meer mensen die met dit weer een melding kregen dat de accu spanning laag was met dit weer? Auto stond 2.5 dag stil. Gaat om een Leon Sportstourer van bijna 1.5 jaar oud..

Net overweg ook nog een leuk grapje. Navigatie dacht dat ik niet de juiste afslag nam en raakte in de war. Uit eindelijk vloog ik 100 km verderop overal doorheen volgens de auto. Hierdoor waren alle hulpsystemen zoals travel assist van slag en niet te gebruiken. Reboot door de uit knop 10 sec in te drukken hielp helaas niet. Straks nog maar is kijken of hij weer door heeft waar ik echt ben.

Moet zeggen dat ik wel klaar ben met al deze gekkigheid, al vaak rare software problemen en maanden met een halve OTA gereden.

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:14
Motion2 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:20:
Zijn er meer mensen die met dit weer een melding kregen dat de accu spanning laag was met dit weer? Auto stond 2.5 dag stil. Gaat om een Leon Sportstourer van bijna 1.5 jaar oud..

Net overweg ook nog een leuk grapje. Navigatie dacht dat ik niet de juiste afslag nam en raakte in de war. Uit eindelijk vloog ik 100 km verderop overal doorheen volgens de auto. Hierdoor waren alle hulpsystemen zoals travel assist van slag en niet te gebruiken. Reboot door de uit knop 10 sec in te drukken hielp helaas niet. Straks nog maar is kijken of hij weer door heeft waar ik echt ben.

Moet zeggen dat ik wel klaar ben met al deze gekkigheid, al vaak rare software problemen en maanden met een halve OTA gereden.
Mijn Leon Sportstourer van februari 2021 heeft inmiddels 160.000km afgelegd en ik herken alles wat je zegt over het navigatiesysteem en de software, gelukkig geen meldingen van de accu.
Het zit vol met problemen en heeft echt met enige regelmaat een reset nodig.

Voor het navigeren gebruik ik uitsluitend nog Apple Carplay en daarvan werkt alleen de Apple Maps app zonder vast te lopen, het is echt om te janken zo slecht.

Voor wat betreft het rijden is het fijn dat de auto niet is gekoppeld aan de software want dat gaat echt probleemloos en blijft echt super. (1.5eTSI met DSG7)
Zelden een auto gehad die zo strak en koersvast door bochten gaat, ook op zeer hoog tempo.

https://www.strava.com/athletes/4819403

• W99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:40

Toevallig gisteren hetzelfde gehad met de accu spanning. De melding kwam en verdween een paar keer. Vandaag geen enkel probleem gehad met een melding van de accu. Gaat om een leon eHybrid van 2021

• Rafael
  • Niet online
Ik heb eerder een probleem dat mijn auto-hold niet altijd wil loslaten. Lijkt wel alsof die sensor op het koppelingspedaal niet meer goed functioneert (als dat al zo zou werken). Best irritant, want als je auto-hold manueel uitzet wordt de handrem geactiveerd :+

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 21:07
renelis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:24:
[...]

Voor het navigeren gebruik ik uitsluitend nog Apple Carplay en daarvan werkt alleen de Apple Maps app zonder vast te lopen, het is echt om te janken zo slecht.
Heb je bij Google Maps de paarse gloed zoals hier https://forum.flitsmeister.nl/d/629-ruis-in-kaartweergave-carplay/86?

Dit had ik ook en na heel veel aandringen bij de dealer heb ik 2 weken geleden een update dr op laten zetten. In het bovestaande topic hebben ze het over versie 1896 die het oplost, ik weet niet precies welke versie ik nu heb maar ik had iets van 17xx en die had hetzelfde probleem. Nu na een paar weken alles nog steeds goed.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:14
mbrouwer schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:34:
[...]

Heb je bij Google Maps de paarse gloed zoals hier https://forum.flitsmeister.nl/d/629-ruis-in-kaartweergave-carplay/86?

Dit had ik ook en na heel veel aandringen bij de dealer heb ik 2 weken geleden een update dr op laten zetten. In het bovestaande topic hebben ze het over versie 1896 die het oplost, ik weet niet precies welke versie ik nu heb maar ik had iets van 17xx en die had hetzelfde probleem. Nu na een paar weken alles nog steeds goed.
Yep, precies dat, bij alle navigatie apps behalve Apple Maps

Ik heb met regelmaat aangedrongen op een update maar het schijnt dat de boordcomputer in verschillende versies is gemaakt waardoor de software niet hoger kan dan versie 17xx

Ga er ook niet teveel aandacht meer aan geven, nog 9 dagen en dan ga ik de auto inleveren.

[Voor 3% gewijzigd door renelis op 20-12-2022 20:43]

https://www.strava.com/athletes/4819403

• Nonjake
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-01 09:43
Hallo…
ik heb het zelfde probleem met mijn Seat Leon komen constant foutmeldingen op of pop-up melding ik wordt er zot van ze zijn er al al meer als een jaar mee bezig in de garage…en ze weten het ook niet meer in de garage…

• Nonjake

Ik ben het zelfde probleem gehad bij mijn was dat omdat de accu kapot was en hebben deze toen vervangen

• rvinke
  • Registratie: September 2008
Nonjake schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:20:
Hallo…
ik heb het zelfde probleem met mijn Seat Leon komen constant foutmeldingen op of pop-up melding ik wordt er zot van ze zijn er al al meer als een jaar mee bezig in de garage…en ze weten het ook niet meer in de garage…
Hebben jullie wel de laatste softwareversie? De softwareupdates hebben bij mijn eigenlijk alles opgelost.

• Nonjake
rvinke schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:29:
[...]

Hebben jullie wel de laatste softwareversie? De softwareupdates hebben bij mijn eigenlijk alles opgelost.
Ja ze vorige week nog binne geweest toen hebbe ze er een ander stuur op gezet omdat ze dacht het daar aan ligt maar sinds vandaag weer de foutmeldingen
Front assist beperkt beschikbaar
Lane assist uitgeschakeld.
Storing verkeerstekenherkenning
Cruise controle helemaal uit geschakeld
Deze foutmeldingen komen constant terug naar voor…

• Lucifertje
Het is rond, niet helemaal mijn samengestelde configuratie maar wel erg blij en ook vet tevreden mee. Voorraad auto die 99,9% voldoet aan de wensen. Afwijkende kleur en géén 20” neem ik graag voor lief. Eind januari wordt de Leon ST FR vervangen door de Tarraco FR:

[Voor 9% gewijzigd door Lucifertje op 24-12-2022 22:36]

• To_Tall
Lucifertje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:25:
Het is rond, niet helemaal mijn samengestelde configuratie maar wel erg blij en ook vet tevreden mee. Voorraad auto die 99,9% voldoet aan de wensen. Afwijkende kleur en géén 20” neem ik graag voor lief. Eind januari wordt de Leon ST FR vervangen door de Tarraco FR:

[Afbeelding]
Tja kleur weinig aan te doen. Maar de 20” dat moet geen probleem zijn.

• Lucifertje
To_Tall schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:37:
[...]

Tja kleur weinig aan te doen. Maar de 20” dat moet geen probleem zijn.
Budgettechnisch wel 😌 Werkgever heeft al alles uit de kast gehaald om het mogelijk te maken dus we nemen het voor lief! Ik kan niet wachten in ieder geval

• Tribbus88
Nu ruim een maand gereden en ben ik grotendeels blij verrast met mijn SEAT Tarraco FR Business 1.5 TSI. De auto zelf echt top! Lekker ruim en erg comfortabel.

Aangezien het een voorraad auto betreft werd er achteraf een Phoenix Gold ZR10P actieve subwoofer ingebouwd. Helaas onder de bijrijdersstoel wat er niet echt mooi uit ziet. Ik was in de veronderstelling dat er een ronde subwoofer op de plek van het reservewiel zou komen, net als in mijn vorige auto.

Daarnaast vroeg ik mij af of het tegenwoordig normaal is dat er geen afdekkap meer op het motorblok zit? Is er iemand die ook net eigenaar is geworden van een nieuwe Seat (Tarraco) die dit ook niet heeft? Zie foto hieronder:

• To_Tall
Afdekkap hoort er wel op te zitten.

Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee