Ik zie in je scherm dat je ook een 6-handbak hebt. Hoop voor jou dat je niet het ACC probleem hebt (storing bij gebruik 6e versnelling). Volgens dealer een probleem in de 0809 versie van de software...sysiwan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:17:
[...]
Transport is 10 werkdagen.
Ergens in Chrome Dev -> F12-F5-Network Tab-Sort Name(step_num)-Data Field
[Afbeelding]
Helaas, hij zou vorige week geproduceerd worden maar is zojuist weer met 3 weken vertraagd.C0okiejar schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:49:
[...]
Ah die van mij staat nog op null.
Als 't goed is wordt die deze week gebouwd... Fingers crossed.
En wederom vertraagd, week 43 is week 47 geworden.
Bestelling voor een leon fr business intense 1.0 geplaatst door leasemaatschappij op 2-7-2021, dus inmiddels 14!! maanden wachten! Seriously WTF
Bestelling voor een leon fr business intense 1.0 geplaatst door leasemaatschappij op 2-7-2021, dus inmiddels 14!! maanden wachten! Seriously WTF
Snap echt niet waarom jij zoveel pech hebt terwijl anderen het wel rond de 12 maanden uitgeleverd hebben gekregen. Zelf ben ik ook van week 42 naar 47 gegaan, maar 'pas' besteld in december 2021FBI1988 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:37:
Ik laat ze nog 1 keer uitstellen en dan ga ik onderzoeken wat annuleren kost. Zaterdag een proefrit in een tesla model y.
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 29-09-2022 06:12 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Er is geen peil op te trekken. Ik heb een TARRACO FR Business Intense 1.5 handbak besteld in Feb 2022 en a.s. dinsdag kan ik hem ophalen. 8mnd.
Ik heb de leon fr business intense 1.5 en hij staat nu op eind november maar zou deze week gebouwd worden... Ik geef het weinig kans want dat zei de bestelpagina vorige week ook al.FBI1988 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:37:
Mijne is overigens ook begin juli besteld. Denk dat we vergeten zijn
Dit is niet beschikbaar bij een collega van mij. Allen een .png is te vinden in het netwerk tabje.
Honeymoon is op stap 1, kan het dan simpelweg gewoon nog niet?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dan zou je hem ook al moeten zien. Je moet even zoeken naar een string die gelijk is aan de url na de slash. Daar krijg je dan alle stappen te zien inclusief info over de auto. Ik moest vorige keer ook even zoeken maar 't zou er wel moeten staan (zolang je collega Honeymoon net gebruikt).Oekol schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:03:
[...]
Dit is niet beschikbaar bij een collega van mij. Allen een .png is te vinden in het netwerk tabje.
Honeymoon is op stap 1, kan het dan simpelweg gewoon nog niet?
Hmm, ja ik heb de link gekregen en zit het nu te inspecteren. Maar echt een flauw idee waar te zoeken.C0okiejar schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:24:
[...]
Dan zou je hem ook al moeten zien. Je moet even zoeken naar een string die gelijk is aan de url na de slash. Daar krijg je dan alle stappen te zien inclusief info over de auto. Ik moest vorige keer ook even zoeken maar 't zou er wel moeten staan (zolang je collega Honeymoon net gebruikt).
Moet ik zoeken in het tapbje Network or sources? Bij sources zie ik wel muntstad.honeymoonnet.nl staan.
Het is trouwens een Audi, zou dit kunnen dat het dan niet kan? Zit nu in elements en dan daaronder issues te zoeken.
Edit:
Heb nu onder sources --> muntstad.hoyemoonnet.nl onder het mapje home een mapje met de eerste letters en cijfers gevonden achter de home/ en daar staat verder niks in qua extra info. Maar als ik vanaf hier naar network moet gaan blijf ik alleen dat plaatje .png krijgen. Rechtermuisknop op dat mapje reveal in network blijft ik alsnog alleen .png plaatje van de audi a3 zien in. Helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 29-09-2022 12:50 ]
Staat überhaupt niks bij onssysiwan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:57:
Het is een lastige zoektocht, dat geeft ik toe.
F12 - Network Tab - geef daarna een F5 en ga dan op zoek in de NAME kolom naar 2 gelijke entries (bij mij e8xxx-blabla-step5, maar dat is bij iedereen anders). Klik op een en daarna rechts in het venster de 'DATA' opklappen.
[Afbeelding]

Vanochtend ben ik gebeld door de dealer, mijn Seat Taracco wordt geleverd op 10 oktober :D:D
Het is een Seat Tarraco 1.5 TSI 2WD FR Bu.Int. met panorama dak in Dark Camouflage Green.
Het is een Seat Tarraco 1.5 TSI 2WD FR Bu.Int. met panorama dak in Dark Camouflage Green.
Xbox: Gulpener88
Ik moest zelf ook een keer refreshen na het openen van de tools, dat al eens geprobeerd?Oekol schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:19:
[...]
Staat überhaupt niks bij ons
[Afbeelding]
Auto heeft volgens de dealer nu status "banking". Dit zou betekenen dat de auto reeds gebouwd is, maar nog wacht op een aantal onderdelen, dit kan ik bevestigen omdat via de honeymoonnet pagina het chassisnummer en meldcode reeds bekend is. Auto heeft sinds juni de status dat hij deze vandaag gebouwd gaat worden (stap 3).C0okiejar schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:54:
[...]
Ik heb de leon fr business intense 1.5 en hij staat nu op eind november maar zou deze week gebouwd worden... Ik geef het weinig kans want dat zei de bestelpagina vorige week ook al.
Mijne is overigens ook begin juli besteld. Denk dat we vergeten zijn.
Jep. Komt niets tussen te staan helaas. Zal wel niet kunnen met audi dan of zo. Zunde.C0okiejar schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:33:
[...]
Ik moest zelf ook een keer refreshen na het openen van de tools, dat al eens geprobeerd?
Jaa! Nu ben ik weer een stap dichterbij. Wat dom. Nu hier even verder zoeken. Zie al weer twee keer die tekst achter de URL en bij 1 krijg ik dan dit:sysiwan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:53:
En als je klikt op ALL (ipv nu 'Other' zo te zien??
[Afbeelding]
Ik denk dat ze de date delivery hebben gemist..... Dat is vandaagday_count_delivery:
"044"
date_delivery:
"29 september 2022"
week_delivery:
"45-2022"
week_production_def:
null
week_production_est:
"30"
[ Voor 57% gewijzigd door Oekol op 29-09-2022 19:32 ]
Na een jaar wachten, eindelijk een leverdatum voor m'n Cupra Leon Hybrid (maandag a.s.). Nu wilde ik op myseat.be eens zien wat alle functionaliteiten zijn voor deze website, gezien de auto intussen ingeschreven is en ze me hadden gezegd dat dan alles zou werken op die site. Nu blijkt dat dat dus niet het geval is, en als ik de auto wil toevoegen op basis van chassisnummer, geeft hij onbekend chassisnummer aan.
Zijn er hier mensen met ervaring met myseat.be en vanaf wanneer die site ook bruikbaar is?
Zijn er hier mensen met ervaring met myseat.be en vanaf wanneer die site ook bruikbaar is?
Bij mij werkte dit ook pas enkele dagen na ontvangst van de auto. Was overigens wel op de site ‘my.seat’ (yes ‘seat’ is een TLD). Als je die pagina nu bekijkt melden ze dat het online platform helemaal vertrekt en alleen nog beschikbaar is via de mobiele app.OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 05:21:
Na een jaar wachten, eindelijk een leverdatum voor m'n Cupra Leon Hybrid (maandag a.s.). Nu wilde ik op myseat.be eens zien wat alle functionaliteiten zijn voor deze website, gezien de auto intussen ingeschreven is en ze me hadden gezegd dat dan alles zou werken op die site. Nu blijkt dat dat dus niet het geval is, en als ik de auto wil toevoegen op basis van chassisnummer, geeft hij onbekend chassisnummer aan.
Ah mijne hangt nog op stap 2 dat die deze week gebouwd gaat worden. Ik zie bij chassisnr ook nog niks staan. Helaas. Begin steeds meer te vrezen dat die ook dit jaar niet geleverd gaat worden.FBI1988 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:52:
[...]
Auto heeft volgens de dealer nu status "banking". Dit zou betekenen dat de auto reeds gebouwd is, maar nog wacht op een aantal onderdelen, dit kan ik bevestigen omdat via de honeymoonnet pagina het chassisnummer en meldcode reeds bekend is. Auto heeft sinds juni de status dat hij deze vandaag gebouwd gaat worden (stap 3).
Weet iemand hoe het kan dat het "maximale inschakelvolume" van mijn radio in de tarraco laag staat en niet aangepast kan worden? Ik kan het verhogen, maar zodra ik uit dat menu ga staat hij weer zacht.
Het gelijk stond altijd goed, maar spontaan is het volume verlaagd en krijg het niet ongedaan gemaakt.
Het gelijk stond altijd goed, maar spontaan is het volume verlaagd en krijg het niet ongedaan gemaakt.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Heb vanmorgen nog eens bij de garage gepolst voor mijn Leon Break, maar in hun systeem is er nog niets veranderd (staat in banking sinds midden juli). De Leon Break lijkt precies wel de uitschieter qua productieproblemen.C0okiejar schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:35:
[...]
Ah mijne hangt nog op stap 2 dat die deze week gebouwd gaat worden. Ik zie bij chassisnr ook nog niks staan. Helaas. Begin steeds meer te vrezen dat die ook dit jaar niet geleverd gaat worden.
Gaat heerlijk inderdaad. April 2021 besteld (1.4 PHEV FR Business Intense (hatchback)) levering staat inmiddels al enige tijd gepland op mei 2023Patroclos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:01:
[...]
Heb vanmorgen nog eens bij de garage gepolst voor mijn Leon Break, maar in hun systeem is er nog niets veranderd (staat in banking sinds midden juli). De Leon Break lijkt precies wel de uitschieter qua productieproblemen.

[Signature]
Wat bedoel je met break? Is dat dan de Sportstourer?Patroclos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:01:
[...]
Heb vanmorgen nog eens bij de garage gepolst voor mijn Leon Break, maar in hun systeem is er nog niets veranderd (staat in banking sinds midden juli). De Leon Break lijkt precies wel de uitschieter qua productieproblemen.
Ja, deze. Ik vind dat altijd zo'n gedoe om uit te typen.Oekol schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:48:
[...]
Wat bedoel je met break? Is dat dan de Sportstourer?
En ik maak mij net de bedenking dat die in België ook effectief Leon Break heet.
[ Voor 14% gewijzigd door Patroclos op 30-09-2022 15:03 ]
STPatroclos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]
Ja, deze. Ik vind dat altijd zo'n gedoe om uit te typen.
En ik maak mij net de bedenking dat die in België ook effectief Leon Break heet.
Is nog korter
Mijn Tarraco FR Buss. Intense is gister afgeleverd. Haleluja en hij rijdt heerlijk. Zelfs soepeler dan mijn lease Tiguan die ik gister na 4,5jr heb ingeleverd.
Wel even wennen aan het entertainmentsysteem, want sommige instellingen zijn lastig terug te vinden, maar als je die eenmaal hebt gevonden hoef je ze ws niet meteen weer te veranderen.
Wie heeft het al voor elkaar gekregen om de Lane-departure-Hulp permanent uit te schakelen? De warning kan je wel uitschakelen, maar elke keer als ik weer in stap staat die nogal dwingende Lane-Correctie weer enabled.
Wel even wennen aan het entertainmentsysteem, want sommige instellingen zijn lastig terug te vinden, maar als je die eenmaal hebt gevonden hoef je ze ws niet meteen weer te veranderen.
Wie heeft het al voor elkaar gekregen om de Lane-departure-Hulp permanent uit te schakelen? De warning kan je wel uitschakelen, maar elke keer als ik weer in stap staat die nogal dwingende Lane-Correctie weer enabled.
Met vcds/obd11 even aanpassen naar memory functie. Standaard staan ze altijd aan.sysiwan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:14:
Mijn Tarraco FR Buss. Intense is gister afgeleverd. Haleluja en hij rijdt heerlijk. Zelfs soepeler dan mijn lease Tiguan die ik gister na 4,5jr heb ingeleverd.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Die default instellingen mogen wegens 'veiligheid' niet definitief op disabled gezet worden.
Zie ook: Lane Keep Assist niet definitief uitschakelbaar
Zie ook: Lane Keep Assist niet definitief uitschakelbaar
De stuur correctie mag wel uitgezet worden. Maar het waarschuwingssysteem niet. Dus of een geluid of trillen. Soms beide in sommige auto’s.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik heb vandag ook een update gekregen over mijn seat tarraco fr hybride besteld mei 2021.
Staat nu gepland april 2023.
Ik laat hem staan maar ben ondertussen bezig met een andere auto die op voorraad staat bij de leasemaatschapij.
Indien deze doorgaat annuleer ik de taracco waar ik wel gruwlijk van baal ivm de geplande audio upgrade
Ik laat hem staan maar ben ondertussen bezig met een andere auto die op voorraad staat bij de leasemaatschapij.
Indien deze doorgaat annuleer ik de taracco waar ik wel gruwlijk van baal ivm de geplande audio upgrade
Vervelend om te horen, maar die PHEV's bouwen ze liever niet. Ik heb in Feb 2022 na een gesprek met de A-Point Sales-baas de PHEV Tarraco geannuleerd voor een 1.5 TSI FR Buss Intense, maar dat is voor jou nu 'te laat'. De 1.5 TSI staat inmiddels voor de deur na 8mnd levertijd. Ik zou een voorraadwagen zoeken. Ik vermoed dat er in April 2023 al een facelift van de Tarraco bekend is en tegen die tijd wordt jouw bestelling weer uitgesteld.Demiesehv schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:52:
Ik heb vandag ook een update gekregen over mijn seat tarraco fr hybride besteld mei 2021.
Na jaren van audio-upgrades en subwoofers in al mijn vorige auto's heb ik bewust deze keer voor het standaard audiosysteem gekozen omdat die al heel goed klinkt! Highly Recommended!
Mij was verteld door de dealer dat als het draaiknopje van de spiegels op 'R' staat en je de auto in zijn achteruit zet dat de rechter spiegel dan automatisch naar beneden kantelt voor zicht op de stoeprand.
Alleen als ik dat doe dan draait de spiegel een heel eind naar binnen en een beetje naar beneden waardoor ik in die spiegel alleen maar de auto zelf zie en verder niks... enig idee hoe je die stand kan aanpassen? Gewoon aanpassen met het knuppeltje/draai knopje werkt niet, de volgende keer gaat de spiegel weer naar de verkeerde stand.
Alleen als ik dat doe dan draait de spiegel een heel eind naar binnen en een beetje naar beneden waardoor ik in die spiegel alleen maar de auto zelf zie en verder niks... enig idee hoe je die stand kan aanpassen? Gewoon aanpassen met het knuppeltje/draai knopje werkt niet, de volgende keer gaat de spiegel weer naar de verkeerde stand.
Auto in zijn achteruit zetten spiegel aanpassen op de stand die jij wilt hebben bij achteruit.Facerafter schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:13:
Mij was verteld door de dealer dat als het draaiknopje van de spiegels op 'R' staat en je de auto in zijn achteruit zet dat de rechter spiegel dan automatisch naar beneden kantelt voor zicht op de stoeprand.
Daarna de auto in zijn 1 zetten of vrij
Klaar.
Ja dat probeerde ik net te zeggen maar dat werkt dus niet. Dan gaat de spiegel gewoon weer naar de foute standTo_Tall schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:58:
[...]
Auto in zijn achteruit zetten spiegel aanpassen op de stand die jij wilt hebben bij achteruit.
Daarna de auto in zijn 1 zetten of vrij
Klaar.
Kantelfunctie van de bijrijdersbuitenspie- gelFacerafter schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:02:
[...]
Ja dat probeerde ik net te zeggen maar dat werkt dus niet. Dan gaat de spiegel gewoon weer naar de foute stand
Om bij het achteruit inparkeren zicht op de stoeprand mogelijk te maken, kan het spie- gelvlak van de bijrijder automatisch iets wor- den gekanteld naar hem/haar indien de posi- tie eerder is opgeslagen. Hiervoor moet de draaiknop in stand R1) staan.
De spiegel gaat weer terug in de beginstand zodra u sneller dan 15 km/u (9 mpu) vooruit
rijdt of het contact uitschakelt. De spiegel
gaat ook weer terug in de beginstand als u
de stand wijzigt waarin de bediening zich be- vindt. »
VOORZICHTIG
Wanneer het glas van een automatisch dimmende binnenspiegel breekt, kan er elektrolytvloeistof vrijkomen. Deze vloei- stof kan de kunststof oppervlakken aantas- ten. Reinig het zo snel mogelijk met een vochtige spons.
Let op
● Als de lichtinval op de binnenspiegel wordt beperkt (bijv. door een zonne- scherm), werken de zelfdimmende spiegels niet probleemloos.
● Bij ingeschakelde binnenverlichting of in- geschakelde achteruitversnelling worden de zelfdimmende spiegels niet gedimd.
● Indien u een sticker dient te plaatsen op de voorruit, doe dit niet voor de sensoren. Zo niet kan dit veroorzaken dat de dimfunc- tie van de binnenspiegel niet goed of hele- maal niet werkt.
1) Bij wagens met rechts stuur gebeurt de rege- ling symmetrisch.
137
Bedienen
De instellingen van de buitenspiegel van de bijrijder opslaan in het geheugen voor kantelfunctie
● Schakel het contact in.
● In het infotainmentsysteem selecteert u > Wagen > Inst. interieur > Spiegels ››› pag. 98.
● Schakelaar in stand R1) zetten.
● Schakel de achteruitversnelling in.
● De buitenspiegel aan bijrijderszijde zo ver- stellen dat u bijvoorbeeld de stoeprand goed kunt zien.
● Achteruitversnelling uitschakelen.
● De ingestelde stand voor de achteruitkijk-
spiegel wordt opgeslagen in het geheugen.
Mijn levertijd is verandert van week 47 naar 'levertijd onbekend'. De accountmanager zei dat het een puinhoop is op het moment bij SEAT en dat ze nu proberen de achterstanden weg te werken. Terloops zei hij ook dat nieuwere bestellingen wel worden uitgeleverd en dat oude bestellingen gewoon niet opgepakt worden.
Vaag verhaal maar daarna vriendelijk gevraagd om mij zwart op wit te mailen dat hij kosteloos geannuleerd mag worden. Nu verder oppakken met de wagenparkbeheerder of we iets anders kunnen regelen.
Vaag verhaal maar daarna vriendelijk gevraagd om mij zwart op wit te mailen dat hij kosteloos geannuleerd mag worden. Nu verder oppakken met de wagenparkbeheerder of we iets anders kunnen regelen.
Als ik dit zo zie dan krijg ik niet veel hoop.
Ik heb een Seat leon FR business intense besteld in april en tot nu toe staat verwachte leverdatum week 43.
Echter staat hij in de honeymoon nog steeds op fase 1.
Ik heb een Seat leon FR business intense besteld in april en tot nu toe staat verwachte leverdatum week 43.
Of juist wel. Neem aan dat je april dit jaar bedoelt. Ik heb vorig jaar besteld en die acc manager gaf dus aan dat ze nieuw bestelde auto's wel uitleveren of zo.Eeldesport schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:28:
Als ik dit zo zie dan krijg ik niet veel hoop.
Pfff dat zou kut zijn... Maar dat klinkt ook niet perse als een erg logische keuze. Heb je eruit kunnen krijgen waarom ze de oude niet zouden uitleveren?Oekol schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:29:
Mijn levertijd is verandert van week 47 naar 'levertijd onbekend'. De accountmanager zei dat het een puinhoop is op het moment bij SEAT en dat ze nu proberen de achterstanden weg te werken. Terloops zei hij ook dat nieuwere bestellingen wel worden uitgeleverd en dat oude bestellingen gewoon niet opgepakt worden.
Nee dat is wat die ziet gebeuren. Het is chaos zei die en zoals altijd weten ze echt he le maal niks.C0okiejar schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:43:
[...]
Pfff dat zou kut zijn... Maar dat klinkt ook niet perse als een erg logische keuze. Heb je eruit kunnen krijgen waarom ze de oude niet zouden uitleveren?
Helaas, vandaag weer gebeld en hij is verschoven naar week 16.Oekol schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:58:
[...]
Of juist wel. Neem aan dat je april dit jaar bedoelt. Ik heb vorig jaar besteld en die acc manager gaf dus aan dat ze nieuw bestelde auto's wel uitleveren of zo.
Heb gisteren ook een belletje gehad. Levering staat nu gepland voor week 4Eeldesport schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:50:
[...]
Helaas, vandaag weer gebeld en hij is verschoven naar week 16.
Gisteren even gebeld en dealer gaf inderdaad hetzelfde aan maar ook dat de 1.5 eTSI motoren kampen met leveringsproblemen (bovenop de overige). Lijkt erop dat het voorlopig niet mee zal zitten.Oekol schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 06:35:
[...]
Nee dat is wat die ziet gebeuren. Het is chaos zei die en zoals altijd weten ze echt he le maal niks.
Mijn Seat Leon 1.0 Fr business is gister afgeleverd bij de dealer. Besteld in januari van dit jaar. Het kan dus toch!
Hoe dan... Naja dit is dus exact wat de dealer zei. Auto's later besteld komen eerder binnen.Arieplqnkgas schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:25:
Mijn Seat Leon 1.0 Fr business is gister afgeleverd bij de dealer. Besteld in januari van dit jaar. Het kan dus toch!
In oktober afgelopen jaar een Ateca 1.5 style business intense besteld, datum telkens vooruit geschoven waar anderen geleverd werden... Uiteindelijk heeft de dealer een voorraadmodel kunnen regelen via een andere dealer en ben er mega tevreden over.
Dealer heeft nu de oude order aangepast en nog steeds geen productiedatum
Dat is toch ook mogelijk. Als er onderdelen in jouw bestelling niet of nog niet leverbaar is. Dan zal een auto waarvan de onderdelen wel leverbaar zijn naar voren geschoven worden. Anders zou de hele lijn stil komen te liggen.Oekol schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
Hoe dan... Naja dit is dus exact wat de dealer zei. Auto's later besteld komen eerder binnen.
Seat heeft bv birdview uit de nieuwe bestellingen gehaald heb je nog een bestelling waar deze wel nog mogelijk was. Dan moeten gewacht worden tot deze onderdelen bestaan.
Je zou of je bestelling moeten herzien of cancelen. 2 jaar wachten op een auto zou ik sowieso niet doen.
Ze lopen gigantisch achter om dit in te halen zouden ze eigenlijk een volledige bestel stop moeten invoeren. Zo blijven bestellingen ook nog eens liggen gezien er geen onderdelen zijn voor de oudere opties.randommen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:24:
In oktober afgelopen jaar een Ateca 1.5 style business intense besteld, datum telkens vooruit geschoven waar anderen geleverd werden... Uiteindelijk heeft de dealer een voorraadmodel kunnen regelen via een andere dealer en ben er mega tevreden over.
Ook dit overschrijft natuurlijk de drie maanden die voorheen aan hielden. Mijn ateca in september 2020 was begin december 2020 bij de dealer.Arieplqnkgas schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:25:
Mijn ateca in juli 2021 besteld was in eind december 2021 bij de dealer.
Het liep toen ook al op. En de nieuwe auto mist een aantal opties tov de auto in 2020 besteld.
[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 16-10-2022 09:06 ]
Je hebt gelijk hoor. Wist bij bestellen dat beats audio al voor +6 week zou zorgen. Toch is het frustrerend dat er nu überhaupt geen week meer in staat. Andere auto kiezen zou me 94 euro extra kosten netto eigen bijdrage (Tesla model Y, enige auto die snel leverbaar is). Dezelfde Leon samenstellen zou 102 euro duurder zijn in de norm. Echt een verschrikking nu een auto bestellen, dus laten we hopen dat SEAT hem niet annuleert. Er is geen alternatief namelijk.To_Tall schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:00:
[...]
Dat is toch ook mogelijk. Als er onderdelen in jouw bestelling niet of nog niet leverbaar is. Dan zal een auto waarvan de onderdelen wel leverbaar zijn naar voren geschoven worden. Anders zou de hele lijn stil komen te liggen.
Seat heeft bv birdview uit de nieuwe bestellingen gehaald heb je nog een bestelling waar deze wel nog mogelijk was. Dan moeten gewacht worden tot deze onderdelen bestaan.
Je zou of je bestelling moeten herzien of cancelen. 2 jaar wachten op een auto zou ik sowieso niet doen.
@Oekol pas daar wel mee op met wachten, leasemaatschappij en dealer stellen op moment van leveren de cataloguswaarde en leasebedrag bij, kan dus zomaar zijn dat je Leon nu ook al flink duurder is als die geleverd wordt.
Als ik mijn Ateca die ik origineel besteld heb nu samen stel kom ik ook 2k duurder uit...
Als ik mijn Ateca die ik origineel besteld heb nu samen stel kom ik ook 2k duurder uit...
Dat zeg ik, als ik nu die Leon samenklik is die in de norm 102 euro duurder. Wacht nog op de nieuwe brochure met de prijzen van de Leon. Kan ik kijken of ik moet veranderen. Hij is afegkoepn jaar 1k duurder geworden dus verwacht dit jaar weer 1k duurder. Zelfde auto met minder optiesrandommen schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:07:
@Oekol pas daar wel mee op met wachten, leasemaatschappij en dealer stellen op moment van leveren de cataloguswaarde en leasebedrag bij, kan dus zomaar zijn dat je Leon nu ook al flink duurder is als die geleverd wordt.
Ik loop tegen een klein, praktisch probleem aan.
Wanneer ik mijn navigatie gebruik, zoek ik vaak adressen welke in mijn contactpersonenlijst staan. In sommige gevallen is het praktischer om op achternamen te zoeken omdat er een paar mensen met lange, gelijke voornamen zijn, of op een deel van een bedrijfsnaam als er meerdere locaties zijn (je kunt maar twee adressen zichtbaar hebben per contactpersoon/bedrijf namelijk).
Zoeken kan alleen maar zoals deze in je adresboek staat. Zoek ik "Johannes de Vries", kan ik alleen maar beginnen met "Joha...". Maar die 6 andere Johannessen worden dan ook gepakt. Het zou me alleen helpen als ik ook kan zoeken met wildcards of delen van namen, dus dat alleen "Vries" intikken ook hem als resultaat geeft. Nou is dit niet het beste voorbeeld, but you'll get the idea
Kan dat überhaupt?
Wanneer ik mijn navigatie gebruik, zoek ik vaak adressen welke in mijn contactpersonenlijst staan. In sommige gevallen is het praktischer om op achternamen te zoeken omdat er een paar mensen met lange, gelijke voornamen zijn, of op een deel van een bedrijfsnaam als er meerdere locaties zijn (je kunt maar twee adressen zichtbaar hebben per contactpersoon/bedrijf namelijk).
Zoeken kan alleen maar zoals deze in je adresboek staat. Zoek ik "Johannes de Vries", kan ik alleen maar beginnen met "Joha...". Maar die 6 andere Johannessen worden dan ook gepakt. Het zou me alleen helpen als ik ook kan zoeken met wildcards of delen van namen, dus dat alleen "Vries" intikken ook hem als resultaat geeft. Nou is dit niet het beste voorbeeld, but you'll get the idea
Kan dat überhaupt?
Het lijkt ineens weer wat beter te gaan met leveringen in aantallen.
12 t/m 14 oktober zijn er in totaal 39 geleverd. We gaan september op dit tempo rap inhalen.
Mag ook wel want als je in het overzicht kijkt zie je dat de leveringen al lang achterblijven op 'normale' aantallen.
12 t/m 14 oktober zijn er in totaal 39 geleverd. We gaan september op dit tempo rap inhalen.
Mag ook wel want als je in het overzicht kijkt zie je dat de leveringen al lang achterblijven op 'normale' aantallen.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw auto gemaakt kan worden. Zou zomaar kunnen zeggen dat auto's waarvan de opties er uitgehaald zijn en dus wel gemaakt kunnen worden. geleverd zijn..Oekol schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]
O zeker. Als ik jou de indruk heb gegeven dat al onze auto's nu gaan komen van diegene die wachten, was dat niet de insteek. Meer van, goed om te zien dat ze überhaupt weet wat meer auto's afleveren in Nederland. Zie 'm nog zo weinig rijden.To_Tall schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:30:
[...]
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw auto gemaakt kan worden. Zou zomaar kunnen zeggen dat auto's waarvan de opties er uitgehaald zijn en dus wel gemaakt kunnen worden. geleverd zijn..
Gaat dit dan om uitlevering seat totaal of enkel een bepaald model zoals de leon?Oekol schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]
Dit is enkel de Leon. Die heb ik in bestelling staan en ik kijk van tijd tot tijd eens of er wat beweging in komt.C0okiejar schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:13:
[...]
Gaat dit dan om uitlevering seat totaal of enkel een bepaald model zoals de leon?
Ah. Laten we dan maar hopen dat ze het tempo een paar maandjes volhouden en we 'm allemaal z.s.m. mogen ophalen.Oekol schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Dit is enkel de Leon. Die heb ik in bestelling staan en ik kijk van tijd tot tijd eens of er wat beweging in komt.
Hoi, weet iemand hoe ik navigatie update doe in een Leon FR ST 2020?
Ik heb van de seat website de europese kaart gedownload en op een ssd schijfje gezet. Deze ingeplugd in de wagen. Maar ik zie niks gebeuren en ik zie ook geen setting om map up te daten.
Edit : Op de NL site staat wel een linkje naar uitleg. Belgische site niet.
https://www.seat.com/cont...ATION%20SYSTEM%20SEAT.pdf
Ik heb van de seat website de europese kaart gedownload en op een ssd schijfje gezet. Deze ingeplugd in de wagen. Maar ik zie niks gebeuren en ik zie ook geen setting om map up te daten.
Edit : Op de NL site staat wel een linkje naar uitleg. Belgische site niet.
https://www.seat.com/cont...ATION%20SYSTEM%20SEAT.pdf
[ Voor 33% gewijzigd door VandKe op 18-10-2022 08:06 ]
Bijzonder ervaringen met de Leon afgelopen paar dagen.
Woensdagavond opeens hele account terug naar standaard instellingen en op vrijdagmiddag reed ik weg van werk en stond de boel opeens op engels
Daarnaast, woensdag gaat 'ie naar de dealer voor een controle van mistlicht rechtsvoor, regelmatig (op een gegeven moment aantal weken lang ongeveer elke ochtend) een melding om te controleren (werkte wel gewoon). Nu al anderehalve week niet gehad.
Servicemedewerker vroeg gelijk of z'n de hele dag mochten hebben, zou een (terugroepactie) software update openstaan, iemand die hier meer over weet? Mijn grote vriend deed weer geheimzinnig, durfde zelfs niet te zeggen of ik een auto mee krijg
Woensdagavond opeens hele account terug naar standaard instellingen en op vrijdagmiddag reed ik weg van werk en stond de boel opeens op engels
Daarnaast, woensdag gaat 'ie naar de dealer voor een controle van mistlicht rechtsvoor, regelmatig (op een gegeven moment aantal weken lang ongeveer elke ochtend) een melding om te controleren (werkte wel gewoon). Nu al anderehalve week niet gehad.
Servicemedewerker vroeg gelijk of z'n de hele dag mochten hebben, zou een (terugroepactie) software update openstaan, iemand die hier meer over weet? Mijn grote vriend deed weer geheimzinnig, durfde zelfs niet te zeggen of ik een auto mee krijg

Mijn huidige leasecontract loopt (bijna) af en ik moet dus een nieuwe auto uitkiezen.
Wil toch richting een SUV gaan, in het formaat van een Ateca/Karoq. Nu valt mij op dat de Ateca alweer enige tijd meegaat en wel een revamp heeft gehad. Maar staan er nog grote updates op stapel bij Seat? Er is weinig nieuws vanuit Spanje (zeker nu Cupra los van Seat is).
Helaas door de prijsstijgingen valleen PHEV's sowieso buiten de boot, dus ben toch maar gewoon naar een benzine auto aan het kijken (en dan meteen met automaat)
Wil toch richting een SUV gaan, in het formaat van een Ateca/Karoq. Nu valt mij op dat de Ateca alweer enige tijd meegaat en wel een revamp heeft gehad. Maar staan er nog grote updates op stapel bij Seat? Er is weinig nieuws vanuit Spanje (zeker nu Cupra los van Seat is).
Helaas door de prijsstijgingen valleen PHEV's sowieso buiten de boot, dus ben toch maar gewoon naar een benzine auto aan het kijken (en dan meteen met automaat)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik denk dat SEAT als merk eerder verdwijnt dan een facelift van de ateca. Model update daargelaten, maar minder boeiendAnkh schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:59:
Mijn huidige leasecontract loopt (bijna) af en ik moet dus een nieuwe auto uitkiezen.
Ja, dat houdt mij dus ook een beetje tegen om een Ateca te nemen. (of beter gezegd een Seat).Oekol schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Ik denk dat SEAT als merk eerder verdwijnt dan een facelift van de ateca. Model update daargelaten, maar minder boeiend
Vind de Karoq net wat te stoffig overkomen, maar die heeft dan wel weer een voordeel dat z'n technologie stack (o.a. Full Matrix LED) wat beter is. Van de week maar eens een proefrit in beide maken
[ Voor 4% gewijzigd door Ankh op 23-10-2022 19:34 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
De Ateca heeft al een facelift gehad en er komt nooit een facelift na een facelift. Dat zal dan dus óf een nieuw model zijn óf Seat zal opgedoekt worden door VAG ja.Oekol schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Ik denk dat SEAT als merk eerder verdwijnt dan een facelift van de ateca. Model update daargelaten, maar minder boeiend
Red je een Tuscon / Sportage hybrid ook niet binnen budget? Dat zijn een stuk modernere wagens en relatief gunstig meestal in de lease.Ankh schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:33:
[...]
Ja, dat houdt mij dus ook een beetje tegen om een Ateca te nemen. (of beter gezegd een Seat).
Vind de Karoq net wat te stoffig overkomen, maar die heeft dan wel weer een voordeel dat z'n technologie stack (o.a. Full Matrix LED) wat beter is. Van de week maar eens een proefrit in beide maken
VW Tiguan als SUV heeft wel al spyshots van de facelift beschikbaar op AutoWeek.
Oho, de garage heeft laten weten dat hij intussen is afgewerkt en al ergens in België is. Moet nog bij de garage geraken en ingeschreven worden, maar het is alleszins geen maanden meer wachten. :-)Patroclos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:01:
[...]
Volgens mij zijn dat geen spyshots (als we hetzelfde gezien hebben gisteren) maar 'art' hoe een journalist van bild denkt dat het gaat worden.sysiwan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:35:
VW Tiguan als SUV heeft wel al spyshots van de facelift beschikbaar op AutoWeek.
Ik denk dat het hierover gaat: https://www.autoweek.nl/a...-laatste-met-ice-motoren/Oekol schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Volgens mij zijn dat geen spyshots (als we hetzelfde gezien hebben gisteren) maar 'art' hoe een journalist van bild denkt dat het gaat worden.
Aangezien de Ateca ook al in het buitenland op de Cupra zit, ben ik er ook bang voor.remzor schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:17:
[...]
De Ateca heeft al een facelift gehad en er komt nooit een facelift na een facelift. Dat zal dan dus óf een nieuw model zijn óf Seat zal opgedoekt worden door VAG ja.
Redden zal wel gaan, maar ben bang dat ik het een redelijke snel afknap het interieur. Voor mijn gevoel een redelijk dinkytoy geval met een hoog pianolak gehalte.nooberke schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Red je een Tuscon / Sportage hybrid ook niet binnen budget? Dat zijn een stuk modernere wagens en relatief gunstig meestal in de lease.
Ten aanzien van de VW Tiguan, woensdag ga ik even langs de dealer in Alkmaar (Seat / Skoda / VW) en zal daar eens vragen.. Nadeel is dat de Tiguan PHEV ook een veel langere levertijd heeft, huidige levertijd staat op eind 2023..
Zet je (voor) oordeel opzij en ga rijden, ik ben zelf ook absoluut een VAG liefhebber maar de Koreanen hebben echt heel goed werk geleverdAnkh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:11:
[...]
Redden zal wel gaan, maar ben bang dat ik het een redelijke snel afknap het interieur. Voor mijn gevoel een redelijk dinkytoy geval met een hoog pianolak gehalte.

Welke Koreanen heb je het dan over? Kia is Koreaans toch? Heb een proceed proefgereden en we hebben 30 minuten lang gekeken of er ramen open stonden of deuren. Het waaide binnen net zo hard als buiten zeg maar. Zo slecht geïsoleerd, stonden stil en konden bandengeluid van andere auto hard horen. Qua interieur wel heel mooi afgewerkt.nooberke schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:27:
[...]
Zet je (voor) oordeel opzij en ga rijden, ik ben zelf ook absoluut een VAG liefhebber maar de Koreanen hebben echt heel goed werk geleverd
Hij heeft het over hyundai (tucson), komt uit zuid-koreaOekol schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:31:
[...]
Welke Koreanen heb je het dan over? Kia is Koreaans toch? Heb een proceed proefgereden en we hebben 30 minuten lang gekeken of er ramen open stonden of deuren. Het waaide binnen net zo hard als buiten zeg maar. Zo slecht geïsoleerd, stonden stil en konden bandengeluid van andere auto hard horen. Qua interieur wel heel mooi afgewerkt.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Gisteren is alles weer geregeld, mistlicht bleek bekend probleem en is opgelost met een software update. Terugroepactie had te maken met de 12V accu, ook een software update tegen het leeglopen hiervan oid.TMobile schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:00:
Bijzonder ervaringen met de Leon afgelopen paar dagen.
Woensdagavond opeens hele account terug naar standaard instellingen en op vrijdagmiddag reed ik weg van werk en stond de boel opeens op engels![]()
Besides, weet iemand waar je op de Leon e-hybrid (KL/2021) de "build sticker" kan vinden? Zit iig niet in de boekjes en kan 'm ook niet in de kofferbak vinden.
Nu je het zo zegt... Krijg ik ook die mistlamp controleren melding. Eerste 2x toch gecheckt. Maar werkt idd gewoon. Ga binnenkort langs voor kleine beurt, dus geef het wel aan.TMobile schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Gisteren is alles weer geregeld, mistlicht bleek bekend probleem en is opgelost met een software update. Terugroepactie had te maken met de 12V accu, ook een software update tegen het leeglopen hiervan oid.
Besides, weet iemand waar je op de Leon e-hybrid (KL/2021) de "build sticker" kan vinden? Zit iig niet in de boekjes en kan 'm ook niet in de kofferbak vinden.
Zelf krijg ik ook soms een melding over het account in de auto, nu is mijn SEAT Connect abbo afgelopen (was 1 jaar gratis) en gebruik ik het dus niet meer. Maar alsnog apart dat eens in de zoveel tijd mijn instellingen (tijdelijk weg zijn.
Gisteren goed nieuws gekregen. Nadat mijn levering wk 35 --> 42 --> 47 --> levering onbekend was geworden hebben we weer een nieuwe update! Het wordt week 15 2023 en garantie tot de drempel. We hebben een flesje opengetrokken bij thuiskomst. Echt fan-tas-tisch

Ik had op een gegeven moment twee weken achter elkaar elke dag om 8:05-8:10 onderweg naar m'n werk die melding, toen vond ik 't wel welletjestriesnl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:13:
[...]
Nu je het zo zegt... Krijg ik ook die mistlamp controleren melding. Eerste 2x toch gecheckt. Maar werkt idd gewoon. Ga binnenkort langs voor kleine beurt, dus geef het wel aan.
Zelf krijg ik ook soms een melding over het account in de auto, nu is mijn SEAT Connect abbo afgelopen (was 1 jaar gratis) en gebruik ik het dus niet meer. Maar alsnog apart dat eens in de zoveel tijd mijn instellingen (tijdelijk weg zijn.

Ik ben hiervoor bij de garage geweest, ze zeiden na afloop het probleem opgelost te hebben door een software update (kon van deze update niets vinden in het infotainment systeem).triesnl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:13:
[...]
Nu je het zo zegt... Krijg ik ook die mistlamp controleren melding. Eerste 2x toch gecheckt. Maar werkt idd gewoon. Ga binnenkort langs voor kleine beurt, dus geef het wel aan.
Daarna nog steeds af en toe deze melding, en ik heb af en toe last dat de stoelverwarming van de bijrijder niet aan wil blijven... Iemand anders hier ook last van?
Ik kom er vanzelf achter of 'ie terugkomt, vanochtend in ieder geval niet.StefanoZ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:02:
[...]
Ik ben hiervoor bij de garage geweest, ze zeiden na afloop het probleem opgelost te hebben door een software update (kon van deze update niets vinden in het infotainment systeem).
Daarna nog steeds af en toe deze melding, en ik heb af en toe last dat de stoelverwarming van de bijrijder niet aan wil blijven... Iemand anders hier ook last van?
Stoelverwarming gaat automatisch uit als de stoel geen persoon detecteerd, wellicht een persoon die veel beweegt of wat vaker patat mag eten?
Hahaha, dat zou kunnen maar ik vermoed van niet. 9 van de 10 keer doet de stoelverwarming het bij dezelfde persoon wel. Alleen af en toe niet, tot dat de auto uit en weer aan gaat dan werkt de stoelverwarming weer wel.TMobile schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
Ik kom er vanzelf achter of 'ie terugkomt, vanochtend in ieder geval niet.
Stoelverwarming gaat automatisch uit als de stoel geen persoon detecteerd, wellicht een persoon die veel beweegt of wat vaker patat mag eten?
Beetje hetzelfde als de foutmeldingen (mistlicht werkt niet of stop/start systeem werkt niet) die verdwijnen ook weer nadat de auto uit is gegaan.
Bedoel je dat je dan ook een foutmelding krijgt of dat de stoelverwarming sporadisch uitvalt en niet meer aan te krijgen is (zonder opnieuw starten)?StefanoZ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Hahaha, dat zou kunnen maar ik vermoed van niet. 9 van de 10 keer doet de stoelverwarming het bij dezelfde persoon wel. Alleen af en toe niet, tot dat de auto uit en weer aan gaat dan werkt de stoelverwarming weer wel.
Beetje hetzelfde als de foutmeldingen (mistlicht werkt niet of stop/start systeem werkt niet) die verdwijnen ook weer nadat de auto uit is gegaan.
Bij de stoelverwarming geen foutmelding, maar wanneer de bijrijder hem aanzet wordt het icoon even oranje en lijkt de verwarming aan te gaan, maar 30 seconde later is het icoontje weer uit en is de stoelverwarming niet aan gegaan en dit blijft de hele rit zo het geval. Tot dat de auto uit is geweest, dan werkt de stoelverwarming weer wel.TMobile schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:16:
[...]
Bedoel je dat je dan ook een foutmelding krijgt of dat de stoelverwarming sporadisch uitvalt en niet meer aan te krijgen is (zonder opnieuw starten)?
Heb dit nu een keer of 4/5 meegemaakt in 2 maanden tijd.
Geen ramp (zeker niet omdat ik de bestuurder ben
Stoelverwarming is een bekent probleem, had mijn Leon ook. Als je dit meldt bij de garage dan halen ze de sensor los en stellen ze die beter af. Hier werkt het nu weer naar behoren.StefanoZ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:51:
[...]
Bij de stoelverwarming geen foutmelding, maar wanneer de bijrijder hem aanzet wordt het icoon even oranje en lijkt de verwarming aan te gaan, maar 30 seconde later is het icoontje weer uit en is de stoelverwarming niet aan gegaan en dit blijft de hele rit zo het geval. Tot dat de auto uit is geweest, dan werkt de stoelverwarming weer wel.
Heb dit nu een keer of 4/5 meegemaakt in 2 maanden tijd.
Geen ramp (zeker niet omdat ik de bestuurder ben) maar hoort niet lijkt me
Ik kan op donderdag 10 november mijn Seat Leon ST gaan ophalen bij de garage (hoera) - mits wat geschuif in mijn agenda moet dat wel lukken.
Dat weekend heb ik een uitstap naar Cambridge met de wagen gepland (kleine 800 kilometer over en weer. Dan is de vraag: is dat een goed idee met een gloednieuwe wagen die ik net heb opgehaald, of is dat het lot tarten? (De andere auto is ook een optie, maar nu we 'm toch zouden hebben.)
Volgens de garage is dat bij mijn motorisatie niet zo’n probleem. En ondanks de aanslepende kinderziektes is de kans wel groot dat ‘m blijft rijden?
Dat weekend heb ik een uitstap naar Cambridge met de wagen gepland (kleine 800 kilometer over en weer. Dan is de vraag: is dat een goed idee met een gloednieuwe wagen die ik net heb opgehaald, of is dat het lot tarten? (De andere auto is ook een optie, maar nu we 'm toch zouden hebben.)
Volgens de garage is dat bij mijn motorisatie niet zo’n probleem. En ondanks de aanslepende kinderziektes is de kans wel groot dat ‘m blijft rijden?
[ Voor 15% gewijzigd door Patroclos op 27-10-2022 17:13 ]
O-o nu ga ik me gelijk bang maken voor het volgende mogelijke probleemMotion2 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:12:
[...]
Stoelverwarming is een bekent probleem, had mijn Leon ook. Als je dit meldt bij de garage dan halen ze de sensor los en stellen ze die beter af. Hier werkt het nu weer naar behoren.

pffffffffffffffffffffff ik sta nu op week 4 2023 maar heb er ook weinig vertrouwen in. Helaas kan ik ook niet iets anders uitkiezen want de meeste vallen nu buiten budget als je ze een beetje aankleedOekol schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:16:
Gisteren goed nieuws gekregen. Nadat mijn levering wk 35 --> 42 --> 47 --> levering onbekend was geworden hebben we weer een nieuwe update! Het wordt week 15 2023 en garantie tot de drempel. We hebben een flesje opengetrokken bij thuiskomst. Echt fan-tas-tisch
Vertrouw die week 4 trouwens ook niet want de bestelpagina staat nog steeds op: We hebben bericht ontvangen dat uw SEAT Leon in week 42 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 17 oktober 2022
...
In 't boekje staat iig, als ik het mij goed herinner, om zo vaak mogelijk van versnelling/toeren te wisselen, dus niet constant cruizen. Als ik ergens heen reed de eerste 1500km, ipv snelweg gebruiken tikte ik aan "vermijd snelwegen" en reed ik over N wegen en door dropjes/steden.Patroclos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:16:
Ik kan op donderdag 10 november mijn Seat Leon ST gaan ophalen bij de garage (hoera) - mits wat geschuif in mijn agenda moet dat wel lukken.
En niet zwaar beladen, dus geen hellingen, volledige baggage, trailers en/of caravans.
[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 27-10-2022 19:20 ]
Dat is het hele probleem. In de norm berekening is die leon van mij 102 euro euro duurder geworden dus kan het niet meer besteld worden. Alternatief is er niet tenzij je een klasse lager wilt rijden. Tesla Y kan, want we willen elektrisch aanmoedigen, maar wel met 100 euro eigen bijdrage. Dus nee niks is een optie.C0okiejar schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
pffffffffffffffffffffff ik sta nu op week 4 2023 maar heb er ook weinig vertrouwen in. Helaas kan ik ook niet iets anders uitkiezen want de meeste vallen nu buiten budget als je ze een beetje aankleed.
Vertrouw die week 4 trouwens ook niet want de bestelpagina staat nog steeds op: We hebben bericht ontvangen dat uw SEAT Leon in week 42 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 17 oktober 2022
...
Ik heb half juli mijn Leon opgehaald en ben drie/vier weken later naar Frankrijk gereden 900km enkele reis. Niets aan het handje. Ik zou niet gelijk Duitsland opzoeken om daar even de top snelheid te testen maar een normale rustige trip moet een auto gewoon kunnen lijkt me. Het inrijden verhaal wat je we eens bij auto's kreeg is volgens mij ook achterhaald vanwege de moderne technieken in de fabriek.Patroclos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:16:
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
ik ben blij dat ik vorig jaar heb kunnen bestellen. Het leasingbudget op het werk werd voorlopig niet opgetrokken en waar ik vorig jaar nog een zestal breaks binnen het budget pasten (evenals een BMW 1 of een Audi A3), was het lijstje sterk gekrompen: nog de basisuitvoering van de gewone Leon, een basisversie van de Hyundai i30 Wagon en voor de rest Yaris-achtige modellen.C0okiejar schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
pffffffffffffffffffffff ik sta nu op week 4 2023 maar heb er ook weinig vertrouwen in. Helaas kan ik ook niet iets anders uitkiezen want de meeste vallen nu buiten budget als je ze een beetje aankleed.
...
Er zou intussen wel iets veranderd zijn aan de budgetten (met wat meer inleveren op het brutoloon), maar had er iemand de bestelling geannuleerd, was dat een behoorlijk probleem geweest zijn.
Het is in het Verenigd Koninkrijk, gaat eerder een rustige rit zijn. De Britten rijden nogal... tsja.Bo0bz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
Ik heb half juli mijn Leon opgehaald en ben drie/vier weken later naar Frankrijk gereden 900km enkele reis. Niets aan het handje. Ik zou niet gelijk Duitsland opzoeken om daar even de top snelheid te testen maar een normale rustige trip moet een auto gewoon kunnen lijkt me. Het inrijden verhaal wat je we eens bij auto's kreeg is volgens mij ook achterhaald vanwege de moderne technieken in de fabriek.
[ Voor 22% gewijzigd door Patroclos op 28-10-2022 16:52 ]
Eindelijk 2021 oktober leon st fr business intense besteld en zaterdag dan eindelijk ophalen..... na dik een jaar wachten nu kijken welke opties er weg gelaten zijn met betrekking tot knipperlichten en welkom ceremonie lampen etc prijs is van 32k na ruim 34k gegaan dus wel minpuntje
Gefeliciteerd! Zeer jaloers nadat ik gisteren de nieuwe datum hoorde: 29 april 2023. Besteld Dec '21Dannyproject schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:02:
Eindelijk 2021 oktober leon st fr business intense besteld en zaterdag dan eindelijk ophalen..... na dik een jaar wachten nu kijken welke opties er weg gelaten zijn met betrekking tot knipperlichten en welkom ceremonie lampen etc prijs is van 32k na ruim 34k gegaan dus wel minpuntje
Zojuist ook een nieuwe datum van de dealer mogen ontvangen. Week 10 als het meezit. Besteld ergens in juni/Aug 2021. Het schijnt drama te zijn met de 1.5etsi motoren op het moment.
Je kunt ook niks anders. Ik zou heel graag willen annuleren (dat kan kosteloos) echter is er dan niks meer samen te klikken qua andere auto's. Ons leaseregeling is tussentijds (deze week) 15% omhoog gegaan om dit te middelen. Wilde ik de offerte van de nieuwe auto opsturen, was de brandstofvoorschot omhooggegaan bij de leasemij. Oude leaseregeling 94 euro bijbetalen, nieuwe leaseregeling 136 euro bijbetalen.C0okiejar schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:38:
Zojuist ook een nieuwe datum van de dealer mogen ontvangen. Week 10 als het meezit. Besteld ergens in juni/Aug 2021. Het schijnt drama te zijn met de 1.5etsi motoren op het moment.
Zit in hetzelfde schuitje. Als ik nu iets nieuws zou uitkiezen kom ik in B segment uit (wat ook prima is). Ze zijn bezig met het herzien van de leaseregeling maar dat zal nog wel even duren vermoed ik. Voor nu laat ik 'm maar staan want ach... wat is nog een half jaartje extraOekol schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:48:
[...]
Je kunt ook niks anders. Ik zou heel graag willen annuleren (dat kan kosteloos) echter is er dan niks meer samen te klikken qua andere auto's. Ons leaseregeling is tussentijds (deze week) 15% omhoog gegaan om dit te middelen. Wilde ik de offerte van de nieuwe auto opsturen, was de brandstofvoorschot omhooggegaan bij de leasemij. Oude leaseregeling 94 euro bijbetalen, nieuwe leaseregeling 136 euro bijbetalen.
Ondertussen hou ik m'n ogen open op een occasion die alle specs heeft die ik zou willen. Wellicht dat er dan nog wat te regelen valt.
De seat mogen ontvangen alenee helaas geen welkoms ceremonie en ook geen dynamische knipper lichten helaas maar ach ja als dat het enigste is... het rijd stukken beter dan een renault clio
Ook ik heb mn Leon op kunnen halen afgelopen woensdag 3-11. Ik kan bevestigen dat er geen welkomstceremonie meer is en de dynamische knipperlichten zijn er niet.
Verder erg blij mee dat hij na 15!!! maanden eindelijk geleverd is!
Gefeliciteerd!FBI1988 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:53:
Ook ik heb mn Leon op kunnen halen afgelopen woensdag 3-11. Ik kan bevestigen dat er geen welkomstceremonie meer is en de dynamische knipperlichten zijn er niet.
Wel gek want toen ik contact had met de dealer gaven ze aan dat alle orders voor (ik geloof) Maart 2022 nog zouden beschikken over die features. Alle orders daarna werden ze weggestreept..
Was het niet zo dat alle orders die uitgeleverd gaan worden vanaf moment X er niet meer over zouden beschikken? Ik heb ook al bevestigd gekregen dat het er niet meer op zou zitten.C0okiejar schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:20:
[...]
Gefeliciteerd!
Wel gek want toen ik contact had met de dealer gaven ze aan dat alle orders voor (ik geloof) Maart 2022 nog zouden beschikken over die features. Alle orders daarna werden ze weggestreept..