Als je je nummerplaat ingeeft bij autodoc dan geeft hij toch enkel wisselstukken die op je auto passen?
Weer een update gehad van dealer....
Week 32 word hij geleverd hoeraaa na bijna een jaar wachten.
Seat leon st fr buisnis intense 1.0 handbak wit
Week 32 word hij geleverd hoeraaa na bijna een jaar wachten.
Seat leon st fr buisnis intense 1.0 handbak wit
Begin december heb ik via een leasemaatschappij een Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI FR Business Intense besteld. De oorspronkelijke leverdatum stond op week 30 2022. In mei dit jaar heb ik bericht gekregen van de leasemaatschappij dat de leverdatum is uitgesteld naar week 8 2023. Een behoorlijke teleurstelling. Vandaag heb ik de dealer gebeld om te informeren naar de status van de bestelling. De leverdatum staat nog steeds op week 8 2023. De dealer vertelde mij dat de levering van Seat Leon's problematisch is. Oorzaak zou een brand in de fabriek van de kabelbomen zijn. Deze fabriek ligt in Oekraïne. Ik heb nog gevraagd of er een kans bestaat dat de levering eerder gaat plaatsvinden. Dit zou kunnen, echter kan geen enkele zekerheid hierover gegeven worden. Ik stel mij er maar op in dat het nog lang gaat duren voordat de auto geleverd gaat worden.
Zelf een leon 1.5 ETSI besteld in juni 2021, originele leverdatum zou februari 2022 zijn. Zojuist de dealer gesproken en hij is helaas weer vertraagd. Staat nu gepland voor oktober 2022. Fingers crossed....
Ik zou al blij zijn met gewoon een datum voor mijn Cupra Leon PHEV. Maar ik heb zelfs geen vermoedelijke productiedatum. Ik moet gewoon rustig afwachten tot ie plots bij de dealer staat...
welke leasemaatschappij heb je besteld? Vind het namelijk heel raar dat exact dezelfde auto (wellicht heb je geen DSG was ik wel heb en ik een 1.0 en jij 1.5) zoveel later klaar is. Bij mij staat hij nog steeds op week 37 2022. Ik zit zelf bij Alphabet, kan het dan zijn dat leasemaatschappijen groot inkopen of zoiets en daardoor meerdere slots hebben en dus 'meer' zekerheid? Jouw wachttijd is niet normaal, of ze zijn eerlijker naar jou toe dan naar mij.DaanBP schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:45:
Begin december heb ik via een leasemaatschappij een Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI FR Business Intense besteld. De oorspronkelijke leverdatum stond op week 30 2022. In mei dit jaar heb ik bericht gekregen van de leasemaatschappij dat de leverdatum is uitgesteld naar week 8 2023. Een behoorlijke teleurstelling. Vandaag heb ik de dealer gebeld om te informeren naar de status van de bestelling. De leverdatum staat nog steeds op week 8 2023. De dealer vertelde mij dat de levering van Seat Leon's problematisch is. Oorzaak zou een brand in de fabriek van de kabelbomen zijn. Deze fabriek ligt in Oekraïne. Ik heb nog gevraagd of er een kans bestaat dat de levering eerder gaat plaatsvinden. Dit zou kunnen, echter kan geen enkele zekerheid hierover gegeven worden. Ik stel mij er maar op in dat het nog lang gaat duren voordat de auto geleverd gaat worden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Mijn Tarraco, besteld in oktober 2021, is aangekomen bij de dealer. Volgende week mag ik hem gaan ophalen!
Oorspronkelijke levering zou week 2 zijn, toen week 21, toen week 27, toen week 30 en nu dus uiteindelijk week 29 geworden...
Oorspronkelijke levering zou week 2 zijn, toen week 21, toen week 27, toen week 30 en nu dus uiteindelijk week 29 geworden...
100% eens met dit. Zo te zien is er behoefte voor iedereen die een seat besteld heeft om over de levertijd te praten. Maar voor mij, en wellicht andere, is dit niet echt interessant.grasmanek94 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:55:
Is het misschien handig om een "Het grote SEAT levertijden" topic aan te maken? Ik krijg steeds notificaties dat er hier gepost wordt, en ik help graag andere mensen met vragen over onze auto's, maar ik krijg nu zin om te unsubscriben van dit topic.
Eerst kwamen er nog vragen tussendoor, dat was leuk om te helpen. Maar.. hoeveel notificaties dat ik al geklikt heb en geen een hulpvraag? Veel voor mijn gevoel.
Ik stop dan ook met dit topic te volgen
Nee dealers weten helemaal niks meer kwa zekerheid, die datums die afgegeven worden kloppen totaal niet meer.Oekol schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:39:
[...]
welke leasemaatschappij heb je besteld? Vind het namelijk heel raar dat exact dezelfde auto (wellicht heb je geen DSG was ik wel heb en ik een 1.0 en jij 1.5) zoveel later klaar is. Bij mij staat hij nog steeds op week 37 2022. Ik zit zelf bij Alphabet, kan het dan zijn dat leasemaatschappijen groot inkopen of zoiets en daardoor meerdere slots hebben en dus 'meer' zekerheid? Jouw wachttijd is niet normaal, of ze zijn eerlijker naar jou toe dan naar mij.
Bij mij is er gewoon gezegd komt pas 2023 en mijn collega met exact dezelfde wagen en besteld tijd schuiven ze gewoon steeds zijn datum met 6 weken naar achter.
Maar hij krijgt wel steeds een nieuwe leverdatum.
Ze weten dus gewoon niet wat er aan de hand is en elke dealer doet het op zijn manier.
En over wat voor model praten we dan?spartaan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:46:
Mijn Tarraco, besteld in oktober 2021, is aangekomen bij de dealer. Volgende week mag ik hem gaan ophalen!
Heb dit destijds in april ook gedaan, maar heeft schijnbaar niet veel zin om dit aan te kaarten??blueman85 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 05:18:
Ik moet even wat kwijt. Is het relevant voor een ieder die géén nieuwe Seat heeft gekocht/besteld om allerlei posts van mensen te zien die alleen maar zeggen: " levering vertraagd, ik moet nog tot 2023 wachten, jullie ook?"
Al dat soort posts vind ik niet altijd passend hier in dit Seat topic. Je zou verwachten dat daar een ander topic voor gecreëerd kan worden, ik mis een beetje de algemene onderwerpen voor Seat.
Zijn er meer mensen die dit ook zo zien?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Schop 'n modje zou ik zeggen, denk dat er niet genoeg animo is voor zo'n topic en dat het leegbloed
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik probeerde wat meer flair op de navigatiekaart van mijn Ateca Navi System 6P0 te krijgen. Ik hoopte eigenlijk dat het zo eenvoudig was om het bestand "Sky_Day.png" en "Sky_Night.png" in /maps/00/cfg/mapcfg/SEAT/resources/sky_horizon te vervangen, maar zo simpel lijkt het niet te zijn. De bestandsgrootte heb ik nagenoeg gelijk kunnen krijgen en de resoluties komen ook overeen, maar toch pakt de navi het niet. Sterker nog; ik zie gewoon de effen lucht die eigenlijk niet meer op het SD-kaartje staat.
Iemand ooit eens mee bezig geweest en wel gelukt?
[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 12-07-2022 18:51 ]
Tarraco Excellence Business IntenseEn over wat voor model praten we dan?
1.5 TSI handgeschakeld.
Verder geen bijzondere extra opties, alleen trekhaak en verwarmde voorruit ...
Het lijkt mij dat de bestanden ook nog ergens op het systeem zelf staan en dat je nu dus enkel de bestanden aanpast die hij gebruikt bij installatie, immers bij een volledige kaart update moeten de bestanden ook gekopieerd en gevalideerd worden ipv enkel erop zetten. Sowieso klopt de hash van je bestand nu nog niet. Hoe, als het al kan, je het wel moet doen kan ik je niet bij helpen helaas.Bastiaan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:49:
Ik probeerde wat meer flair op de navigatiekaart van mijn Ateca Navi System 6P0 te krijgen. Ik hoopte eigenlijk dat het zo eenvoudig was om het bestand "Sky_Day.png" en "Sky_Night.png" in /maps/00/cfg/mapcfg/SEAT/resources/sky_horizon te vervangen, maar zo simpel lijkt het niet te zijn. De bestandsgrootte heb ik nagenoeg gelijk kunnen krijgen en de resoluties komen ook overeen, maar toch pakt de navi het niet. Sterker nog; ik zie gewoon de effen lucht die eigenlijk niet meer op het SD-kaartje staat.
Bij dit model is het echt een kwestie van de update van het kaartmateriaal downloaden, op het Seat-SD-kaartje zetten, kaartje locken en terug in de auto plaatsen. Vandaar mijn (ijdele) hoop.
Met de hash zou het misschien nog iets te maken kunnen hebben. Ik ben inmiddels op één plek iets soortgelijks tegengekomen met een versie uit 2018, waarbij men ook niet verder kwam dan "misschien iets met de CRC". Jammer, maar niet het einde van de wereld.
Met de hash zou het misschien nog iets te maken kunnen hebben. Ik ben inmiddels op één plek iets soortgelijks tegengekomen met een versie uit 2018, waarbij men ook niet verder kwam dan "misschien iets met de CRC". Jammer, maar niet het einde van de wereld.
[ Voor 8% gewijzigd door Bastiaan op 12-07-2022 22:18 ]
Ouch, ik ga proberen mijne te annuleren, ben er onderhand wel klaar mee. Ik ga kijken of ik ergens een voorraad auto kan scoren.Pipita schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:50:
Prolease geeft nog steeds levering februari 2023 aan. FR Business intense DSG + Beats besteld 1 december 2021...
Zijn er mensen die een soortgelijk probleem hebben opgelost; Belsignaal iPhone op maximaal.
Ik heb 2 gekoppelde iPhone's op mijn SEAT Tarraco; een iPhone 8 via BT en een iPhone 12 via Carplay.
Telkens de iPhone 8 gekoppeld wordt via BT, gaat het Belsignaal automatisch op maximaal.
Best vervelend als je eenmaal uit het voertuig stapt en in huis gebeld wordt op maximaal Belsignaal.
Dat is verschieten! Iemand een oplossing uitgewerkt hiervoor in de instellingen van de wagen zelf?
Zoniet, denk ik dat het best is om de iPhone 8 terug naar fabrieksinstellingen te brengen en de back-up er terug op te zetten. Ik hoor het graag.
Ik heb 2 gekoppelde iPhone's op mijn SEAT Tarraco; een iPhone 8 via BT en een iPhone 12 via Carplay.
Telkens de iPhone 8 gekoppeld wordt via BT, gaat het Belsignaal automatisch op maximaal.
Best vervelend als je eenmaal uit het voertuig stapt en in huis gebeld wordt op maximaal Belsignaal.
Dat is verschieten! Iemand een oplossing uitgewerkt hiervoor in de instellingen van de wagen zelf?
Zoniet, denk ik dat het best is om de iPhone 8 terug naar fabrieksinstellingen te brengen en de back-up er terug op te zetten. Ik hoor het graag.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ik heb nu sinds één maand een Tarraco PHEV in mijn bezit, maar heb twee kleine irritatie punten waar ik eigeniljk nog geen oplossing voor heb gevonden:
1. Ik maak gebruik van Android Auto en Google Maps. Altijd als ik een route via Google Maps activeer dan zet hij in het Digital Cockpit de standaard navigatie aan. Snap hier de toegevoegde waarde niet van. Is hier een instelling voor om dit uit te schakelen? Moet dan altijd via de toetsen op het stuur mijn eigen gewenste metertje (voor de snelheid of actieradius) weer selecteren.
2. Lane Assist: Dit staat standaard aan en op de snelweg soms best prettig, maar ik rij ook veel achteraf en daar werkt het systeem echt heel slecht, omdat je daar vaak over een witte streep moet rijden. Hij drukt je dan gewoon midden de weg op, terwijl je moet uitwijken voor tegemoetkomend verkeer. Kan dit standaard uit? Ben bang van niet.. maar vind het gewoon erg onveilig.
1. Ik maak gebruik van Android Auto en Google Maps. Altijd als ik een route via Google Maps activeer dan zet hij in het Digital Cockpit de standaard navigatie aan. Snap hier de toegevoegde waarde niet van. Is hier een instelling voor om dit uit te schakelen? Moet dan altijd via de toetsen op het stuur mijn eigen gewenste metertje (voor de snelheid of actieradius) weer selecteren.
2. Lane Assist: Dit staat standaard aan en op de snelweg soms best prettig, maar ik rij ook veel achteraf en daar werkt het systeem echt heel slecht, omdat je daar vaak over een witte streep moet rijden. Hij drukt je dan gewoon midden de weg op, terwijl je moet uitwijken voor tegemoetkomend verkeer. Kan dit standaard uit? Ben bang van niet.. maar vind het gewoon erg onveilig.
Gewoon de (comfort) knipperlichten gebruiken, 3x knip of normale knipperlichten is genoeg om t tijdelijk uit te schakelen. Het kan ook permanent uit ergens in de instellingen vziw.Ballantines schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:24:
Probleem staat los van Seat, je telefoon resetten lost dit ook niet op. Is een gekend probleem, je kan eens proberen om je volume na het verbinden te wijzigen, bij sommigen wordt dat daarna onthouden. Zie o.a. dit topic.Kozzmozz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:41:
Zijn er mensen die een soortgelijk probleem hebben opgelost; Belsignaal iPhone op maximaal.
Ik nu een kleine 1,5 jaar een trotse eigenaar van een Seat Leon. De laadruimte van de Leon is iets groter (45 liter) dan mijn vorige auto, een Volvo V40. Nu met de zomervakantie voor de deur is die extra ruimte erg welkom.
In de Leon zit een verstelbare bodem echter blijk ik hier niets aan te hebben. Onder de bodem zit namelijk een piepschuimblok waar een aluminiumkastje met elektronica op bevestigt is. Ik vermoed dat hier o.a. de versterker van de Beats audio en nog wat overige zaken inzitten. Als ik het kastje loshaal dan heb ik geen audio meer en krijg ik storingen van de parkeersensoren en -hulpsystemen. Heeft iemand hier ervaring met het herpositioneren van dit kastje zodat je wel de volledige kofferbakruimte kan benuttigen?
Hier heb ik een aantal foto's van de kofferbak met het piepschuimblok en het kastje.
In de Leon zit een verstelbare bodem echter blijk ik hier niets aan te hebben. Onder de bodem zit namelijk een piepschuimblok waar een aluminiumkastje met elektronica op bevestigt is. Ik vermoed dat hier o.a. de versterker van de Beats audio en nog wat overige zaken inzitten. Als ik het kastje loshaal dan heb ik geen audio meer en krijg ik storingen van de parkeersensoren en -hulpsystemen. Heeft iemand hier ervaring met het herpositioneren van dit kastje zodat je wel de volledige kofferbakruimte kan benuttigen?
Hier heb ik een aantal foto's van de kofferbak met het piepschuimblok en het kastje.
Ik had een Leon ook met beats maar kon probleemloos mijn bodem verstellen. Kan me ook dat kastje echt niet herinneren.oezie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:11:
Ik nu een kleine 1,5 jaar een trotse eigenaar van een Seat Leon. De laadruimte van de Leon is iets groter (45 liter) dan mijn vorige auto, een Volvo V40. Nu met de zomervakantie voor de deur is die extra ruimte erg welkom.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Verschil tussen hatchback en sportstourer wellicht?Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 03:55:
[...]
Ik had een Leon ook met beats maar kon probleemloos mijn bodem verstellen. Kan me ook dat kastje echt niet herinneren.
* Oekol gedroomd vannacht... Of week 43 goed uit kwam?
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 15-07-2022 07:11 ]
Ik heb ook een Leon FR Sportstourer en kan probleemloos de bodem verstellen.
Dat metalen kastje heb ik wel niet. is misschien iets van de PHEV? Ik heb namelijk de manuel geschakelde versie.
Misschien door een bepaalde optie? al heb ik ook een full optie.
Dat metalen kastje heb ik wel niet. is misschien iets van de PHEV? Ik heb namelijk de manuel geschakelde versie.
/f/image/7h6esvUH43RPoxm9WTwMAgZZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door VandKe op 15-07-2022 07:32 ]
@Ballantines je kan in de instellingen van de auto land assist uitzetten dit zit onder opties van je veiligheid settings.
Daarnaast als je ipv travel assist op je stuur SET gebruikt gaat lanenassist ook niet aan maar ook ACC zal dan ook de afstand niet checken. Dan heb je gewoon CC.
Maar zoals ik altijd tegen een maatje van mij zeg gebruik altijd bij wisselen van baan. Je knipper ligt
. Kleine moeite zonder gevolgen.
Daarnaast als je ipv travel assist op je stuur SET gebruikt gaat lanenassist ook niet aan maar ook ACC zal dan ook de afstand niet checken. Dan heb je gewoon CC.
Maar zoals ik altijd tegen een maatje van mij zeg gebruik altijd bij wisselen van baan. Je knipper ligt
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat is inderdaad de versterker van het audio systeem.oezie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:11:
heb ik een aantal foto's van de kofferbak met het piepschuimblok en het kastje.
Wat voor uitvoering rij je? In mijn auto zit de versterker onder de bestuurdersstoel (Leon ST 1.5 hand) en kan ik wel de dubble bodem gebruiken, vreemde oplossing van Seat dit... (dat is bij meer dingen in deze auto's
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Aah misschien is dat het. Het is een eTSI mildhybrid met een DSG. Ik kan mij niet herinneren dat dit ook bij mij bij de opties stond. Ook handig dat de dealer destijds niets gemeld heeftVandKe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:28:
Ik heb ook een Leon FR Sportstourer en kan probleemloos de bodem verstellen.
[Afbeelding]
Mogelijk dat hier bij elektrisch verstelbare stoelen geen ruimte voor is en onder de passagiersstoel zitten de accu's voor de eTSI... Indd vreemde keuzesDrumandBass schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:25:
[...]
Dat is inderdaad de versterker van het audio systeem.
Wat voor uitvoering rij je? In mijn auto zit de versterker onder de bestuurdersstoel (Leon ST 1.5 hand) en kan ik wel de dubble bodem gebruiken, vreemde oplossing van Seat dit... (dat is bij meer dingen in deze auto's)

Betekent dit dan ook dan je geen 620 liter bagageruimte hebt maar minder?oezie schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:46:
[...]
Mogelijk dat hier bij elektrisch verstelbare stoelen geen ruimte voor is en onder de passagiersstoel zitten de accu's voor de eTSI... Indd vreemde keuzes
Als ik het goed begrijp zou die normaal 'dieper' kunnen liggen voor meer ruimte toch?
Nee, bij de Sportstourer kun je inderdaad gewoon de vloer dieper laten liggen, zodat je 620 liter hebt. Daar zit dat 'kastje' dus onder de bestuurdersstoel.Oekol schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:51:
[...]
Betekent dit dan ook dan je geen 620 liter bagageruimte hebt maar minder?
Als ik het goed begrijp zou die normaal 'dieper' kunnen liggen voor meer ruimte toch?
Net mijn Leon 2020 terug van de dealer. Met nieuwe software update!
Hopelijk zijn de bugs verleden tijd.
Carplay is nu volledig scherm. Wat me wel op valt is dat de resolutie van de carplay nu wel minder lijkt te zijn? Alle tekst en iconen zijn duidelijk groter (ook in verhouding) dan eerst.
Voor (met leuke bugs die hopelijk verleden tijd zijn):
:strip_exif()/f/image/p4nlJ9mO72Z9a5AiK8RNFgAV.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
:strip_exif()/f/image/0jzf3ObkNilI27tqFVWkbu0k.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand dezelfde ervaring. En is dat misschien een instelling die ik gemist heb?
Carplay is nu volledig scherm. Wat me wel op valt is dat de resolutie van de carplay nu wel minder lijkt te zijn? Alle tekst en iconen zijn duidelijk groter (ook in verhouding) dan eerst.
:strip_exif()/f/image/p4nlJ9mO72Z9a5AiK8RNFgAV.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
:strip_exif()/f/image/0jzf3ObkNilI27tqFVWkbu0k.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand dezelfde ervaring. En is dat misschien een instelling die ik gemist heb?
[ Voor 10% gewijzigd door Denow op 18-07-2022 14:51 ]
De resolutie lijkt inderdaad lager, is bij mij ook zo. En ik heb geen instelling kunnen vinden om er iets aan te doen. Maar: het went wel hoor
Welke versie draai je nu?Denow schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Gezien mensen hier zeiden dat de auto's soms wekenlang bij de dealer staan na een brick, ga ik de update pas laten doen na mijn vakantie (18 aug). Ik laat jullie daarna mijn ervaring ook weten.
Heb voor nu gezegd dat ze alleen een beurt + check moeten doen en meer niet.
De mijne staat er nog steeds. Morgen al 4 weken. We denken al aan verkoop eerlijk gezegd.Denow schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST
Zo te horen heb ik geluk gehad dan met de update.
8:00 weggebracht voor 60k km beurt + updates, en was rond 14:00 weer op te halen.
Grotere iconen in carplay is toch wel storend. Kunnen nu in spotify maar 3 liedjes tegelijk op het scherm. En bij waze wordt tekst afgekapt omdat dit niet meer in de velden past.
Misschien over 60k km is daar weer een update voor
8:00 weggebracht voor 60k km beurt + updates, en was rond 14:00 weer op te halen.
Grotere iconen in carplay is toch wel storend. Kunnen nu in spotify maar 3 liedjes tegelijk op het scherm. En bij waze wordt tekst afgekapt omdat dit niet meer in de velden past.
Misschien over 60k km is daar weer een update voor
Heb je rechtsbijstand? Misschien beginnen om ze in gebreken te stellen en ze een week de tijd te geven om het op te lossen.pjotreke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:07:
[...]
De mijne staat er nog steeds. Morgen al 4 weken. We denken al aan verkoop eerlijk gezegd.
Mijn auto gaat volgende week naar de garage, heb er nog niet een heel goed gevoel bij. Dealers hebben weinig kennis van software en Seat Nederland (PON) is alles behalve behulpzaam, reageert niet eens op berichten van de dealer.
Als dit gezeur aanhoudt is het voorlopig de laatste Seat (en VW familie).
Mijn Seat Leon van juli 2020 heeft vorige week de update gehad. Deze is zonder problemen geïnstalleerd.
Moet wel terugkomen om een airbag stuurapparaat te laten vervangen zodra deze binnen is. Dat blijkt voor mijn auto een gevolg te zijn van de update.
Tot nu toe werkt alles zonder problemen, Alles moet wel opnieuw ingesteld worde na de update, neem wel de tijd om jezelf als hoofdgebruiker in te stellen, dat lukte bij mij pas een dag later.
Wat ik wel als vervelend ervaar na de update is dat beide deurpanelen voor veel meer resoneren/ trillen alsof de bas standaard veel hoger staat na de update.
Moet wel terugkomen om een airbag stuurapparaat te laten vervangen zodra deze binnen is. Dat blijkt voor mijn auto een gevolg te zijn van de update.
Tot nu toe werkt alles zonder problemen, Alles moet wel opnieuw ingesteld worde na de update, neem wel de tijd om jezelf als hoofdgebruiker in te stellen, dat lukte bij mij pas een dag later.
Wat ik wel als vervelend ervaar na de update is dat beide deurpanelen voor veel meer resoneren/ trillen alsof de bas standaard veel hoger staat na de update.
Gisteren mijn Seat Leon Sportstourer Business Intense opgehaald bij de dealer. Is een leaseauto waar ik de komende jaren in mag rijden. Tijdelijk mocht ik in een golf 8 rijden die aan de binnenzijde bijna dezelfde indeling heeft als de Leon. De FR-versie die ik had besteld zou eigenlijk begin juli binnenkomen na bijna 1 jaar wachten maar kreeg het bericht dat het pas 2023 gaat worden. Kreeg de keuze om de niet FR-versie te rijden en heb die maar geaccepteerd. Met de vakantie op komst + 2 kleine kinderen is een station wel nodig. Had het liever anders gehad, maar met deze gekte weinig keus. Auto is netjes vanuit de fabriek met de laatste update gekomen. Ik stoor mij wel aan de spraakbediening; die gaat regelmatig spontaan aan. De Google Assistent vanuit Android Auto werkt wel prettig!
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Veel veilige kilometers gewenst. Jammer dat de FR er niet meer inzat voor jullie. De vakantie snap ik trouwens volkomen, ik had een golf 7 die weg moest vanwege kilometers en bewust gekozen voor een station voorloper om zo de vakantie te kunnen overbruggen. Ik wacht geduldig af tot ze mij weer gaan teleurstellen bij SEATBo0bz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:09:
Gisteren mijn Seat Leon Sportstourer Business Intense opgehaald bij de dealer. Is een leaseauto waar ik de komende jaren in mag rijden. Tijdelijk mocht ik in een golf 8 rijden die aan de binnenzijde bijna dezelfde indeling heeft als de Leon. De FR-versie die ik had besteld zou eigenlijk begin juli binnenkomen na bijna 1 jaar wachten maar kreeg het bericht dat het pas 2023 gaat worden. Kreeg de keuze om de niet FR-versie te rijden en heb die maar geaccepteerd. Met de vakantie op komst + 2 kleine kinderen is een station wel nodig. Had het liever anders gehad, maar met deze gekte weinig keus. Auto is netjes vanuit de fabriek met de laatste update gekomen. Ik stoor mij wel aan de spraakbediening; die gaat regelmatig spontaan aan. De Google Assistent vanuit Android Auto werkt wel prettig!
Ik heb ergens gelezen dat het in iOS 16 opgelost is.Denow schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Heel verstandig. Ik had de update twee weken voor mijn vakantie gepland (11 juli, ga 23 juli op vakantie) en het heeft 1,5 week geduurd voordat ik de auto terug had: woensdag 20 juli had ik hem terug.grasmanek94 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:45:
Gezien mensen hier zeiden dat de auto's soms wekenlang bij de dealer staan na een brick, ga ik de update pas laten doen na mijn vakantie (18 aug). Ik laat jullie daarna mijn ervaring ook weten.
De update was halverwege vast gelopen waardoor de auto helemaal niets meer deed.
Er moest gemaild worden voor een nood-procedure echter duurde de reacties van PON elke keer een dag of zelfs 2 dagen.
Aangezien alles compleet gewist is, moest zelfs reserve sleutel ook opnieuw in geleerd worden.
Tot noch toe werkt alles zonder foutmeldingen en start de navigatie een stuk sneller op (nog steeds niet instant maar acceptabel).
Daar zijn meer meldingen over: het geluid is voller na de update.kuipje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:24:
Welke instellingen heb je dan op de EQ? Of standaard ?RoadXY schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:48:
[...]
Daar zijn meer meldingen over: het geluid is voller na de update.
Anderhalve week ‘slechts’ ? Ik krijg nu te horen dat het nu 5 Augustus wordt voordat de onderdelen binnen komen. Allemaal omdat updates niet doorliepen. Dat is al de 3e datum die ik krijg. Oftewel Udenhout heeft het helemaal in de soep gedraaid en gaat nu alles maar vervangen of ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn. Ik ben zo verschrikkelijk pissed off nu. 22 Juni is de auto er neergezet om de olie te verversen en dan komen ze nu met 5 Augustus.RoadXY schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:47:
[...]
Heel verstandig. Ik had de update twee weken voor mijn vakantie gepland (11 juli, ga 23 juli op vakantie) en het heeft 1,5 week geduurd voordat ik de auto terug had: woensdag 20 juli had ik hem terug.
De update was halverwege vast gelopen waardoor de auto helemaal niets meer deed.
Er moest gemaild worden voor een nood-procedure echter duurde de reacties van PON elke keer een dag of zelfs 2 dagen.
Aangezien alles compleet gewist is, moest zelfs reserve sleutel ook opnieuw in geleerd worden.
Tot noch toe werkt alles zonder foutmeldingen en start de navigatie een stuk sneller op (nog steeds niet instant maar acceptabel).
2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST
Ik wacht al sinds begin juni op een antwoord van PON hoe ze mijn halve software versie probleem gaan oplossen (samen met mijn dealer). Maar PON lijkt zich 0 te interesseren voor klanten, mijn dealer krijgt ook 0 antwoord.pjotreke schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Anderhalve week ‘slechts’ ? Ik krijg nu te horen dat het nu 5 Augustus wordt voordat de onderdelen binnen komen. Allemaal omdat updates niet doorliepen. Dat is al de 3e datum die ik krijg. Oftewel Udenhout heeft het helemaal in de soep gedraaid en gaat nu alles maar vervangen of ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn. Ik ben zo verschrikkelijk pissed off nu. 22 Juni is de auto er neergezet om de olie te verversen en dan komen ze nu met 5 Augustus.

Dinsdag gaat de auto maar weer naar de dealer, die gaan kijken of ze er een andere versie overheen kunnen zetten. Hopelijk bricken ze mijn auto ook niet, want dan mogen ze hem houden.
Ben er inmiddels ook echt klaar mee, als ze dinsdag de software problemen niet hebben kunnen oplossen kan Seat een ingebreke stelling ontvangen...
Gisteren de nieuwe auto in ontvangst genomen. Dit weekend nog even inrijden en dan maandag met de caravan op pad richting Spanje...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BqRqJxpo53h0gPwBVrU84gAA.jpg?f=user_large)
Toevallig Bij Wittebrug?? Stond gisteren 1 voor aflevering klaar. Verkoopster vertelde mij dat hij om 3 uur opgehaald zou worden. En niet helemaal compleet als besteld zoals zonnedak.Bo0bz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:09:
Was er gisteren om een dakkoffer en dak dragers op te halen.
Weet iemand of het mogelijk is om de seat connect profielen toe te wijzen aan een sleutel? Dus aan elke sleutel een ander profiel met instellingen?
Ik zie in het menu bij de opties van een profiel wel de keuze staan Sleutel automatisch toewijzen, maar kan nergens vinden wat dat doet
Ik zie in het menu bij de opties van een profiel wel de keuze staan Sleutel automatisch toewijzen, maar kan nergens vinden wat dat doet
Persoonlijke instellingen zoals je spiegel afstellingen of je stoel afstelling display instellingen. E.d. Worden in je profiel opgeslagen.spartaan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:27:
Weet iemand of het mogelijk is om de seat connect profielen toe te wijzen aan een sleutel? Dus aan elke sleutel een ander profiel met instellingen?
Grappige was wel toen ik deze ateca kreeg en mijn profiel instelde. Het profiel van de andere ateca overgenomen naar deze. Ik hoefde nog maar weinig aan te passen. Stoel stond al gelijk goed
Ik heb een sleutel en mijn vrouw. Je kan ook nog sleutels er bij kopen. Tot 6 dacht ik. Je profiel wordt dan aan je sleutel gekoppeld.
[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 23-07-2022 13:50 ]
Klopt, en als ik van profiel wissen dan past hij ook netjes alles zoals het in het tweede profiel staat in gesteld. Ik vroeg me alleen af of hij aan elke sleutel een eigen profiel kan hangen. Dus als ik met sleutel 1 in de auto stap dat hij dan automatisch mijn profiel selecteert en als mijn vrouw met de tweede sleutel met de auto op stap gaat dat hij dan automatisch haar profiel kiest.To_Tall schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Persoonlijke instellingen zoals je spiegel afstellingen of je stoel afstelling display instellingen. E.d. Worden in je profiel opgeslagen.
Grappige was wel toen ik deze ateca kreeg en mijn profiel instelde. Het profiel van de andere ateca overgenomen naar deze. Ik hoefde nog maar weinig aan te passen. Stoel stond al gelijk goed
Ik heb een sleutel en mijn vrouw. Je kan ook nog sleutels er bij kopen. Tot 6 dacht ik. Je profiel wordt dan aan je sleutel gekoppeld.
Nee bij Maas autogroep heeft mijn werkgever een lease contract.To_Tall schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:48:
[...]
Toevallig Bij Wittebrug?? Stond gisteren 1 voor aflevering klaar. Verkoopster vertelde mij dat hij om 3 uur opgehaald zou worden. En niet helemaal compleet als besteld zoals zonnedak.
Was er gisteren om een dakkoffer en dak dragers op te halen.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Binnenkort gaan we enkel nog op basis van prijs kunnen kiezen tussen Skoda, VW en Seat blijkbaar...
https://www.msn.com/nl-be...0265441f0b9d9b6bcb3762183
https://www.msn.com/nl-be...0265441f0b9d9b6bcb3762183
Goh, dit is wel te toevallig. Ik heb Seat NL tot en met morgen gegeven (dan zou de auto naar de dealer gaan) om het op te lossen.. Zet net de auto aan en ja hoor, update van 1.7 GB beschikbaar.Motion2 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:12:
[...]
Heb je rechtsbijstand? Misschien beginnen om ze in gebreken te stellen en ze een week de tijd te geven om het op te lossen.
Mijn auto gaat volgende week naar de garage, heb er nog niet een heel goed gevoel bij. Dealers hebben weinig kennis van software en Seat Nederland (PON) is alles behalve behulpzaam, reageert niet eens op berichten van de dealer.
Als dit gezeur aanhoudt is het voorlopig de laatste Seat (en VW familie).
Is nu aan het downloaden, hopelijk werkt alles daarna weer!
Maar ik vermoedt dat iemand de update nu gepushed heeft naar mijn auto aangezien het bijna 2 maand is tussen deel 1 en nu dus deel 2 en een dag voor mijn ultimatum..
Of het is echt pure toeval. Ik kreeg vorige week dinsdag deel 2 als update, ongeveer 1,5 maand na update 1...Motion2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:08:
[...]
Maar ik vermoedt dat iemand de update nu gepushed heeft naar mijn auto aangezien het bijna 2 maand is tussen deel 1 en nu dus deel 2 en een dag voor mijn ultimatum..
Hier nog steeds niks gezien qua updates... En dat paarse carplay scherm begint een beetje te vervelen

Ik had dat “vroeger” in mijn vorige auto (Leon K 2021) enkel bij de kaartweergave van Flitsmeister. Verder in geen enkele andere app via CarPlay. Maar ik gebruik de navigatie van FM nooit, dus ik had er geen hinder van.DrumandBass schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:46:
Hier nog steeds niks gezien qua updates... En dat paarse carplay scherm begint een beetje te vervelen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt, krijg het alleen in FM maar als je dan switched naar Spotify blijven daar ook artifacts zichtbaar(los van de telefoon die thermonuclear gaat)
Maar ik lees nogal wat verhalen of duitse fora dat de kans op bricken aanwezig is en dat ze daardoor niet happig zijn op updates bij de dealer.
Maar ik lees nogal wat verhalen of duitse fora dat de kans op bricken aanwezig is en dat ze daardoor niet happig zijn op updates bij de dealer.
Ja het is zo ver
6 juli is de productie gestart
14 juli stond de auto klaar voor transport in Martorell en is vandaag aangekomen bij de importeur.
Nu mag ik de auto 12 augustus eindelijk ophalen bij de dealer, 1 jaar en 2 dagen nadat de bestelling bij de lease maatschappij is geplaatst.
Betreft Seat Leon Hatchback 1.5 handgeschakeld FR Business Intense met Technology Pack in Desire Red

14 juli stond de auto klaar voor transport in Martorell en is vandaag aangekomen bij de importeur.
Nu mag ik de auto 12 augustus eindelijk ophalen bij de dealer, 1 jaar en 2 dagen nadat de bestelling bij de lease maatschappij is geplaatst.
Betreft Seat Leon Hatchback 1.5 handgeschakeld FR Business Intense met Technology Pack in Desire Red
Gefeliciteerd!Facerafter schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:38:
Ja het is zo ver![]()
![]()
Hier staat hij sinds 26-6 nog op stap 3: "Vandaag wordt gestart met de bouw van uw SEAT!", vandaag is kennelijk een ruim begrip

Bestelling door de LM op 2-7-2021 geweest. Hier een Leon Hatchback 1.0 Manual FR Business Intence in Magnetic Tech
Staat nu op standaard maar ga deze week de EQ proberen in te stellen. Moet ook nog de andere setting zoals de led verlichting nog aanpassen die na de update op standaard staat.Westland0174 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Welke instellingen heb je dan op de EQ? Of standaard ?
Wat voor bedragen hebben jullie eigenlijk?
Hier een 1.5 eTSI automaat FR met tech pack en elektrische trekhaak (Launch Edition).
36547 eur fiscale waarde.
leasebedrag 580 ex btw ex brandstof (35k/jr, 4 jaar). Brandstof schat ik op 350 ex btw.
Vervangend vervoer binnen 2 uur (klasse lager), winterbanden, brandstofpas europa, pechhulp europa.
Besteld 07-2020 geleverd 02-2021.
Hier een 1.5 eTSI automaat FR met tech pack en elektrische trekhaak (Launch Edition).
leasebedrag 580 ex btw ex brandstof (35k/jr, 4 jaar). Brandstof schat ik op 350 ex btw.
Vervangend vervoer binnen 2 uur (klasse lager), winterbanden, brandstofpas europa, pechhulp europa.
[ Voor 6% gewijzigd door grasmanek94 op 27-07-2022 01:43 ]
- 1.5 eTSI automaat FRgrasmanek94 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 01:40:
- Desire Red
- 'Performance' velgen
- Technology Pack
- Pano dak
Fiscale waarde: 40.481
Contract: 40k/jr, 4 jaar
Zojuist melding gekregen van de tweede update. De update draagt naam 'MOI3_EU_SE_R8960L'.
Softwareversie voor update: A896
Zojuist weer de auto ingestapt en de melding dat de update is voltooid. Geen wijziging in het overzicht met versies.
Zojuist weer de auto ingestapt en de melding dat de update is voltooid. Geen wijziging in het overzicht met versies.
[ Voor 32% gewijzigd door crypt0rr op 27-07-2022 12:44 ]
Mijn auto heeft hem maandag ook geïnstalleerd, nu werkt voice control in ieder geval weer (na bijna 2 maand). Volgens mij komt er nog een deel 3 en dan zou hij compleet moeten zijn.crypt0rr schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:33:
Zojuist melding gekregen van de tweede update. De update draagt naam 'MOI3_EU_SE_R8960L'.
Volgens de app van de leasingmaatschappij zou de levering (Seat Leon ST 1.0) nog steeds voorzien voor overmorgen, maar de status is 'In afwachting van productie'.
Heb vorige week eens gehoord bij de leasingmaatschappij en ze gingen dit navragen bij de garage (vervolgens niets). Heb dan begin deze week eens gehoord bij de garage, en ze gingen mij later op de dag nog iets laten weten.
Ik heb veel begrip voor de vertragingen, maar het moeten trekken en sleuren om informatie is frustrerend.
Heb vorige week eens gehoord bij de leasingmaatschappij en ze gingen dit navragen bij de garage (vervolgens niets). Heb dan begin deze week eens gehoord bij de garage, en ze gingen mij later op de dag nog iets laten weten.
Ik heb veel begrip voor de vertragingen, maar het moeten trekken en sleuren om informatie is frustrerend.
Inmiddels in mijn Alphabet staat het voor de volgende prijs (besteld in december 2021):grasmanek94 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 01:40:
Merk/type Seat Leon 1.0 TSI 81kW MHEV FR Business Intense Sportstourer DSG
Brandstofsoort Hybride Benzine
Fiscale waarde 38,377.00
Maar toen ik hem bestelde in december was het als volgt:
Voor de prijs:Specificatie
Merk/type : Seat Leon 1.0 TSI 81kW MHEV FR Business Intense Sportstourer DSG 5
deuren
Carrosserie : Stationwagon
Kleur : Nevada white − Metallic 2Y2Y
Bekleding : Bekleding stof zwart AZ
Brandstof : Euro loodvrij
Toebehoren : Technology Pack (P49)
Geluidssysteem BeatsAudio¿ incl. 10 speakers (PNB)
Metallic lak (JATOCL03)
Reservewiel 18" staal, ruimtebesparend (PG6)
Zwenkbare trekhaak incl. 13 polige kabelset
Witte plaat ten bate van trekhaak
Inclusief zomerbanden / inclusief winterbanden
37.090,00 euro
Fiscale waarde is natuurlijk de catalogus waarde zoals deze ook bij het RDW wordt vermeld. Dat is wat anders dan de prijs waarvoor hij hem koopt.Oekol schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:22:
[...]
Inmiddels in mijn Alphabet staat het voor de volgende prijs (besteld in december 2021):
Merk/type Seat Leon 1.0 TSI 81kW MHEV FR Business Intense Sportstourer DSG
Brandstofsoort Hybride Benzine
Fiscale waarde 38,377.00
Maar toen ik hem bestelde in december was het als volgt:
[...]
Voor de prijs:
37.090,00 euro
Gratis DSG is leuk maar je fiscale waarde gaat wel omhoog.
Koop je in 2022 een auto en gaat na bestellen de fiscale waarde van de auto omhoog zal dat ook op jouw auto zijn al betaal je minder voor de auto.
De fiscale waarde is diegene die mijn maandbedrag in de lease bepaald toch?To_Tall schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:38:
[...]
Fiscale waarde is natuurlijk de catalogus waarde zoals deze ook bij het RDW wordt vermeld. Dat is wat anders dan de prijs waarvoor hij hem koopt.
Gratis DSG is leuk maar je fiscale waarde gaat wel omhoog.
Koop je in 2022 een auto en gaat na bestellen de fiscale waarde van de auto omhoog zal dat ook op jouw auto zijn al betaal je minder voor de auto.
Het is best irritant als je een berekening maakt op maandkosten (beetje gechargeerd en overdreven natuurlijk) en dan vertraagt die een beetje en met een heel klein beetje 'geluk' heb ik twee eindejaars stijgingen te pakken 2022 en 2023. Voor dezelfde auto ga je dan ineens veel meer per maand betalen. Dat voelt wrang.
Dat is een risico dat je neemt bij zakelijke lease. Ik denk ook dat zakelijk leasen steeds minder interessant wordt. Hoeveel betaal je voor de lease? En wat zou het je kosten als je privé gaat rijden?Oekol schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:40:
[...]
De fiscale waarde is diegene die mijn maandbedrag in de lease bepaald toch?
Het is best irritant als je een berekening maakt op maandkosten (beetje gechargeerd en overdreven natuurlijk) en dan vertraagt die een beetje en met een heel klein beetje 'geluk' heb ik twee eindejaars stijgingen te pakken 2022 en 2023. Voor dezelfde auto ga je dan ineens veel meer per maand betalen. Dat voelt wrang.
Probleem is alleen dat vele nieuw willen rijden en niet het geld hebben om 30k af te tikken voor een auto.
Langzaam aan zie je wel een verschuiving plaats vinden. Waar in 2012 je nog voor 150 euro netto kon leasen. Is die zelfde auto nu 400 euro.
Voor de Leon ga ik net geen 400 aan bijtelling betalen.To_Tall schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:58:
[...]
Dat is een risico dat je neemt bij zakelijke lease. Ik denk ook dat zakelijk leasen steeds minder interessant wordt. Hoeveel betaal je voor de lease? En wat zou het je kosten als je privé gaat rijden?
Probleem is alleen dat vele nieuw willen rijden en niet het geld hebben om 30k af te tikken voor een auto.
Langzaam aan zie je wel een verschuiving plaats vinden. Waar in 2012 je nog voor 150 euro netto kon leasen. Is die zelfde auto nu 400 euro.
Volgens Nibud ( https://www.nibud.nl/onderwerpen/uitgaven/autokosten/ ) kost een kleine middenklasse ongeveer 526 per maand. Daar komt het aanschaf bedrag dan nog bij en kan ik met mijn lease auto ook nog is een stuk goedkoper op vakantie
Zelfs al vergoed je werkgever geen brandstof kosten in het buitenland dan ben je voor nu met lease nog steeds goedkoper uit.
Exact. Mijn bestelde Leon is 75 euro netto duurder geworden sinds december 2021. Dan had ik 'm niet genomen, valt dan ongeveer 350 netto uit. Dan rij ik wel iets anders...To_Tall schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:58:
[...]
Dat is een risico dat je neemt bij zakelijke lease. Ik denk ook dat zakelijk leasen steeds minder interessant wordt. Hoeveel betaal je voor de lease? En wat zou het je kosten als je privé gaat rijden?
Aha, kijk eens aan, de garage heeft laten weten dat de auto intussen geproduceerd is en binnenkort naar België vertrekt.Patroclos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:29:
Volgens de app van de leasingmaatschappij zou de levering (Seat Leon ST 1.0) nog steeds voorzien voor overmorgen, maar de status is 'In afwachting van productie'.
Ik krijg bij mijn Tarraco 1.5 TSI handgeschakeld bij het gebruik van de ACC regelmatig de melding "Let op keuzehendelstand, alstublieft" en dan schakelt hij de ACC uit.
Dit is alleen in de 6e versnelling, laat ik hem in zijn 5 staan dan gebeurt dit niet. En ik heb ook het idee dat dit gebeurt op hem moment dat hij af gaat remmen als ik te dicht bij mijn voorganger kom.
Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?
Dit is alleen in de 6e versnelling, laat ik hem in zijn 5 staan dan gebeurt dit niet. En ik heb ook het idee dat dit gebeurt op hem moment dat hij af gaat remmen als ik te dicht bij mijn voorganger kom.
Kijk eens naar je toerenteller
Heb ik gedaan
Soms komt daarna ook de foutmelding Lane assist niet beschikbaar, travel assist niet beschikbaar met bijbehorende lampjes en dan kan je de ACC ook niet meer inschakelen.
[ Voor 22% gewijzigd door spartaan op 28-07-2022 10:23 ]
Dat is vreemd, bij mij krijg ik een melding als het toerental onder de 1000 zakt tijdens afremmen middels ACC
Dan klinkt het als een bezoekje dealer, kunnen ze meteen 1896 flashenspartaan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:22:
Soms komt daarna ook de foutmelding Lane assist niet beschikbaar, travel assist niet beschikbaar met bijbehorende lampjes en dan kan je de ACC ook niet meer inschakelen.
[ Voor 63% gewijzigd door DrumandBass op 28-07-2022 10:43 ]
Ik heb dit probleem al sinds mijn Tarraco is geleverd vorig jaar oktober. Daarnaast valt bij mij de Front Assist & Lane Assist uit na enkele minuten op de snelweg. Seat Nederland geeft geen gehoor, werkelijk schandalig.spartaan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:01:
Ik krijg bij mijn Tarraco 1.5 TSI handgeschakeld bij het gebruik van de ACC regelmatig de melding "Let op keuzehendelstand, alstublieft" en dan schakelt hij de ACC uit.
De dealer is bereid geweest er meer moeite in te stoppen, en heeft ook een specialist er naar laten kijken: Gebeurt alleen inderdaad in z'n 6. Daarnaast heeft de dealer wat onderdelen geswapt vanuit een donorauto, maar ook dat had geen effect. Nu bijna een jaar later is het eindelijk een 'case' bij Seat hoofdkantoor, maar een oplossing is er nog lang niet.
Die 400 staat vast die 526 die je geeft zijn subjectief. Voor zakelijke km’s krijg je 19ct terug wat in 2023 21ct is en 2024 25ct. Afhankelijk van de kosten zoals onderhoud en verzekeringen en afschrijving kan je veel lager zitten dan die 526.Facerafter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:25:
[...]
Voor de Leon ga ik net geen 400 aan bijtelling betalen.
Volgens Nibud ( https://www.nibud.nl/onderwerpen/uitgaven/autokosten/ ) kost een kleine middenklasse ongeveer 526 per maand. Daar komt het aanschaf bedrag dan nog bij en kan ik met mijn lease auto ook nog is een stuk goedkoper op vakantie![]()
Zelfs al vergoed je werkgever geen brandstof kosten in het buitenland dan ben je voor nu met lease nog steeds goedkoper uit.
Daarnaast en ik weet niet hoe het natuurlijk individueel is. Maar vragen werkgevers ook steeds vaker voor eigen bijdragen.
Dan kan een auto van 4/5 jaar oud ineens een stuk interessanter zijn.
Zelf heb ik een nieuwe ateca buiten de lease. In de lease kost deze mij 475
Nu 450 onderhoud per jaar.
1200 voor de banden over 4 jaar
80 voor wegen belasting per maand
110 euro voor m’n verzekering (kom van lease af en begon weer op 0 doordat LM geen papiertje
Je afgaf)
Per maand.
37,5 onderhoudt
25 banden
80 wegen belasting
110 verzekering
2x tanken in de maand 190
Totaal 442,5.
Als de brandstof daalt daalt ook mijn maand bedrag en visaversa natuurlijk.
Afschrijving is ong 6500 per jaar afhankelijk voor hoeveel ik hem over 4/5 jaar verkoop.
[ Voor 22% gewijzigd door To_Tall op 28-07-2022 15:06 ]
Is je verwachte afschrijving echt 541.67 eur per maand?To_Tall schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:57:
[...]
Per maand.
37,5 onderhoudt
25 banden
80 wegen belasting
110 verzekering
2x tanken in de maand 190
Totaal 442,5.
Als de brandstof daalt daalt ook mijn maand bedrag en visaversa natuurlijk.
Afschrijving is ong 6500 per jaar afhankelijk voor hoeveel ik hem over 4/5 jaar verkoop.
Dan kom je dus totaal op 984,17. Het kan natuurlijk kloppen. Maar Nibud rekent ook afschrijving in de totale bedragen toch? Een ateca is m.i. wel boven 'middenklasse'.
[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 28-07-2022 17:09 ]
Hier een bestelde Seat Leon e-hybride Xcellence (DSG), besteldatum februari 2021, maar tot op heden staat die nog altijd op de fabriek.
Zo kan je wel je geduld op een goede manier trainen…
En geduld gaat een schone zaak wordenWoollenhippo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:34:
Hier een bestelde Seat Leon e-hybride Xcellence (DSG), besteldatum februari 2021, maar tot op heden staat die nog altijd op de fabriek.
Ja, persoonlijk denk ik ook niet dat ik hem in 2022 zal ontvangen, wat best jammer is aangezien je er toch altijd een beetje naar uitkijkt!C0okiejar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:51:
[...]
En geduld gaat een schone zaak worden. Vorig jaar juni besteld en verwachtte productiedatum is nu Oktober 2022. Maarja die is ondertussen al 6-7 keer verplaatst dus heb er weinig vertrouwen in dat ik hem dit jaar ga ontvangen
.
Echter vind ik wel qua communicatie is het een ramp gewoonweg..
Op internationale fora is te lezen dat bestelde Seats Leon PHEV stilaan beginnen geannuleerd te worden. Anderen krijgen te horen dat ze nog zo'n jaar extra moeten wachten op hun bestelling. Men geeft in Martorell voorrang aan de Cupra's. De Seats worden continu verder uitgesteld. Ikzelf ben momenteel wachtende op de Cupra Leon PHEV en heb productieweek 36 gekregen met levering eind oktober, als er weer geen uitstel komt. Dat is 13 maanden na bestelling. Maar als er nu weer uitgesteld wordt, ga ik gewoon kijken voor een stock of jonge gebruikte, desnoods uit Duitsland.C0okiejar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:51:
[...]
En geduld gaat een schone zaak worden. Vorig jaar juni besteld en verwachtte productiedatum is nu Oktober 2022. Maarja die is ondertussen al 6-7 keer verplaatst dus heb er weinig vertrouwen in dat ik hem dit jaar ga ontvangen
.
Dat is natuurlijk nog minder nieuws.OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:12:
[...]
Op internationale fora is te lezen dat bestelde Seats Leon PHEV stilaan beginnen geannuleerd te worden. Anderen krijgen te horen dat ze nog zo'n jaar extra moeten wachten op hun bestelling. Men geeft in Martorell voorrang aan de Cupra's. De Seats worden continu verder uitgesteld. Ikzelf ben momenteel wachtende op de Cupra Leon PHEV en heb productieweek 36 gekregen met levering eind oktober, als er weer geen uitstel komt. Dat is 13 maanden na bestelling. Maar als er nu weer uitgesteld wordt, ga ik gewoon kijken voor een stock of jonge gebruikte, desnoods uit Duitsland.
Ik kan wel begrijpen dat je als het opnieuw wordt uitgesteld gaat kijken voor een stockwagen die wel beschikbaar is. Voor mij is het een bedrijfswagen, maar moest het voor privé zijn, zou ik ook al ergens anders gaan kijken zijn.
Heeft iemand een idee welke opties wel of niet blijven functioneren als je geen SEAT connect meer hebt?
Ik heb de vraag aan SEAT gesteld, maar die komt met een antwoord wat het pakket kost en dat dit per auto kan verschillen naargelang er in het verleden is aangekocht. Schiet dus niet echt op met dit antwoord.
Van de dealer krijg ik de volgende antwoorden:
1. Waarvoor dient de internet verbinding?
Internet verbinden kan u kopen via SEAT Connect en maakt u een hotspot in de auto, dit is wel een apart abonnement.
2. Blijven de “Over the Air” updates wel functioneren?
Deze blijven nog steeds beschikbaar, ook al heeft u niet de verlengde SEAT Connect
3. Blijven de update voor de navigatiekaarten wel functioneren?
Deze word nog steeds ge-update 1x per jaar.
4. WEB/ DAB radiozenders?
DAB Radiozender blijven beschikbaar, WEB zenders niet.
5. Wat functioneert er niet meer?
Public Emergency Call is het enige wat nog werkt.
Al met al niet allemaal heel duidelijk. Heb namelijk ook het idee dat de verkeersinformatie op de navigatie ook niet meer doorkomt. Bij het plannen van een route komt er ook geen google logootje bij de verschillende routeopties meer in beeld. Ook al een tijdje geen OTA update gehad en lees hier iets over een update in 3 delen met een specifiek nummer. (waar is dit speficieke nummer terug te vinden?)
Ik heb 1896 laten installeren een tijd terug en kreeg daarna wel direct een OTA update, maar dat was nog in de periode dat SEAT connect actief was.
Dus heeft iemand een idee wat er allemaal wegvalt als er geen SEAT connect meer is?
Oftewel is het de 225 euries waard per jaar?
Ik heb de vraag aan SEAT gesteld, maar die komt met een antwoord wat het pakket kost en dat dit per auto kan verschillen naargelang er in het verleden is aangekocht. Schiet dus niet echt op met dit antwoord.
Internet verbinden kan u kopen via SEAT Connect en maakt u een hotspot in de auto, dit is wel een apart abonnement.
Deze blijven nog steeds beschikbaar, ook al heeft u niet de verlengde SEAT Connect
Al met al niet allemaal heel duidelijk. Heb namelijk ook het idee dat de verkeersinformatie op de navigatie ook niet meer doorkomt. Bij het plannen van een route komt er ook geen google logootje bij de verschillende routeopties meer in beeld. Ook al een tijdje geen OTA update gehad en lees hier iets over een update in 3 delen met een specifiek nummer. (waar is dit speficieke nummer terug te vinden?)
Ik heb 1896 laten installeren een tijd terug en kreeg daarna wel direct een OTA update, maar dat was nog in de periode dat SEAT connect actief was.
Dus heeft iemand een idee wat er allemaal wegvalt als er geen SEAT connect meer is?
Of het het waard is dat mag je uiteraard zelf bepalen. Volgens de seat sote zijn de kosten echter een stuk lager: 139,- voor een jaar en 229,- voor 2 jaar.Badmuts20 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:12:
Heeft iemand een idee welke opties wel of niet blijven functioneren als je geen SEAT connect meer hebt?
Ik zit zelf ook in dubio of ik 't wil aanschaffen, een groot deel van de functies zou ik niet gebruiken (tanken, files ed. zijn met zat (gratis) andere apps te regelen). Maar de functionaliteit voor de e-hybrid lijkt me wel van toegevoegde waarde. Een compleet overzicht van het verhaal staat op de seat website: https://www.seat.nl/service/connected-car/seat-connect
Gaat 't om een zakelijke lease of privé? Privé snap ik inderdaad dat je rond gaat kijken. Zelf ook al gekeken of ik ergens een leon met mijn opties zag staan maar helaas. Ondertussen wacht ik al zo lang dat ik zoiets heb dat ik het nu beter kan uitzitten dan een compromise sluiten door een andere auto te nemen die niet alle opties heeft die ik zou willen.OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:12:
[...]
Op internationale fora is te lezen dat bestelde Seats Leon PHEV stilaan beginnen geannuleerd te worden. Anderen krijgen te horen dat ze nog zo'n jaar extra moeten wachten op hun bestelling. Men geeft in Martorell voorrang aan de Cupra's. De Seats worden continu verder uitgesteld. Ikzelf ben momenteel wachtende op de Cupra Leon PHEV en heb productieweek 36 gekregen met levering eind oktober, als er weer geen uitstel komt. Dat is 13 maanden na bestelling. Maar als er nu weer uitgesteld wordt, ga ik gewoon kijken voor een stock of jonge gebruikte, desnoods uit Duitsland.
Overigens is mijn leon geen PHEV maar de ETSI.
Functionaliteit in de app valt weg, wat ik gebruikte in de periode dat het actief was (1 jaar):Badmuts20 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:12:
- Ontgrendelen/vergrendelen auto
- Ventilatie aanzetten
- Statistieken zien
- Claxon, 1x, toen de kat van de buren dacht z'n pootjes op de motorkap te moeten plaatsen
Heb het niet verlengt (sinds 10 januari), mis het geen minuut. Heb twee OTA updates gehad de afgelopen maand +/- Met de PHEV versie kan je volgens mij standkachel en verkoeling doen? Dat zou wel een reden voor mij zijn om te verlengen. Maar heb een simpele 1.5 eTSI
Ventilatie aanzetten? Mijn app mist die functie. Is dat pas vanaf een bepaald modeljaar toegevoegd?crypt0rr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:37:
[...]
Functionaliteit in de app valt weg, wat ik gebruikte in de periode dat het actief was (1 jaar):
- Ontgrendelen/vergrendelen auto
- Ventilatie aanzetten
- Statistieken zien
- Claxon, 1x, toen de kat van de buren dacht z'n pootjes op de motorkap te moeten plaatsen
Heb het niet verlengt (sinds 10 januari), mis het geen minuut. Heb twee OTA updates gehad de afgelopen maand +/- Met de PHEV versie kan je volgens mij standkachel en verkoeling doen? Dat zou wel een reden voor mij zijn om te verlengen. Maar heb een simpele 1.5 eTSI
Verder, als je het online abbo stopt heb je geen kaart updates en live traffic. Was voor mij een reden om te verlengen aangezien de ingebouwde navi mij prima bevalt.
Climate control op afstand is enkel voor PHEV's na september 2020. Ventilatie is alleen beschikbaar voor de leon en leon ST.Motion2 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:47:
[...]
Ventilatie aanzetten? Mijn app mist die functie. Is dat pas vanaf een bepaald modeljaar toegevoegd?
Verder, als je het online abbo stopt heb je geen kaart updates en live traffic. Was voor mij een reden om te verlengen aangezien de ingebouwde navi mij prima bevalt.
https://www.seat.nl/service/connected-car/seat-connect
Oja correct SEAT connect is 229 per 2 jaar.
Uiteraard is het aan mijzelf of ik het geld waard vind.
Zoals hierboven omschreven, door andere, mis ik het ook niet direct, maar dat de navigatie geen rekening meer houdt met verkeersinfo is wel heel slecht vind ik.
Heb overigens een 1.5.etsi dus veel opties werken toch niet zoals standkachel en de ventilatie heb ik nog nooit werkend gekregen. Misschien met de nieuwe update 1896 wel werkt maar dat heb ik nooit getest/ kunnen testen.
Wat ik nogal is gebruikte:
- kijken of auto vergrendeld is
- statestieken
Bij mijn vorige skoda kon ik zelfs terug kijken naar een rittenregistratie. Zo kon ik precies zien welke route afgelegde kms en reistijd ik had gereden op welke dag (en dat was gratis). Dat heeft SEAT connect niet eens (of heb ik niet goed de app bekeken in der tijd?)
Zijn de kosten voor SEAT connect overigens aftrekbaar van je bijtelling?
Uiteraard is het aan mijzelf of ik het geld waard vind.
Zoals hierboven omschreven, door andere, mis ik het ook niet direct, maar dat de navigatie geen rekening meer houdt met verkeersinfo is wel heel slecht vind ik.
Heb overigens een 1.5.etsi dus veel opties werken toch niet zoals standkachel en de ventilatie heb ik nog nooit werkend gekregen. Misschien met de nieuwe update 1896 wel werkt maar dat heb ik nooit getest/ kunnen testen.
Wat ik nogal is gebruikte:
- kijken of auto vergrendeld is
- statestieken
Bij mijn vorige skoda kon ik zelfs terug kijken naar een rittenregistratie. Zo kon ik precies zien welke route afgelegde kms en reistijd ik had gereden op welke dag (en dat was gratis). Dat heeft SEAT connect niet eens (of heb ik niet goed de app bekeken in der tijd?)
Zijn de kosten voor SEAT connect overigens aftrekbaar van je bijtelling?
Ik heb een Leon ST (uit 2021) maar geen ventilatie op afstand.C0okiejar schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:14:
[...]
Climate control op afstand is enkel voor PHEV's na september 2020. Ventilatie is alleen beschikbaar voor de leon en leon ST.
https://www.seat.nl/service/connected-car/seat-connect
ik geloof (someone correct me if i'm wrong). Dat ventilatie op afstand enkel werkt met de ETSI motoren. Heb je een ETSI of een TSI? Dat zou eventueel nog het verschil kunnen zijn. Zou namelijk er wel op moeten zitten.Motion2 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:42:
[...]
Ik heb een Leon ST (uit 2021) maar geen ventilatie op afstand.
Zoiets staat mij ook bij, misschien draaien ze de ventilatie van de accu van het 'e' gedeelte.C0okiejar schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:50:
[...]
ik geloof (someone correct me if i'm wrong). Dat ventilatie op afstand enkel werkt met de ETSI motoren. Heb je een ETSI of een TSI? Dat zou eventueel nog het verschil kunnen zijn. Zou namelijk er wel op moeten zitten.
Inderdaad, er staat mij ook zoiets bij dat ik het in de specs had gelezen maar niet 100% zeker en kon het niet zo snel terugvinden in de brochure.crypt0rr schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:17:
[...]
Zoiets staat mij ook bij, misschien draaien ze de ventilatie van de accu van het 'e' gedeelte.
Het is een 1.5 eTSI "mild hybrid", dus dat is het helaas ook nietC0okiejar schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:50:
[...]
ik geloof (someone correct me if i'm wrong). Dat ventilatie op afstand enkel werkt met de ETSI motoren. Heb je een ETSI of een TSI? Dat zou eventueel nog het verschil kunnen zijn. Zou namelijk er wel op moeten zitten.
Ventilatie en standkachel is alleen bij een DSG en het is een additionele optie. Koste 1200 euro bij de ateca. Wel lekker in de winter om de auto voor te verwarmen. Of hete zomer voor te koelen.Motion2 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:28:
[...]
Het is een 1.5 eTSI "mild hybrid", dus dat is het helaas ook niet
Al is het 5 min en de auto is warm. Stuur verwarming helpt ook