Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 65 ... 72 Laatste
Acties:

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Ventilatie en standkachel is alleen bij een DSG en het is een additionele optie. Koste 1200 euro bij de ateca. Wel lekker in de winter om de auto voor te verwarmen. Of hete zomer voor te koelen.

Al is het 5 min en de auto is warm. Stuur verwarming helpt ook :+
Additionele optie als in technology pack? :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[...]

Ventilatie en standkachel is alleen bij een DSG en het is een additionele optie. Koste 1200 euro bij de ateca. Wel lekker in de winter om de auto voor te verwarmen. Of hete zomer voor te koelen.

Al is het 5 min en de auto is warm. Stuur verwarming helpt ook :+
Ah, heb wel een DSG en stuurwiel + stoel verwarming maar geen stand kachel. Het boekje is niet heel duidelijk over wat je nodig hebt voor de ventilatie op afstand.

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-01 20:25
C0okiejar schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:20:
[...]

Gaat 't om een zakelijke lease of privé? Privé snap ik inderdaad dat je rond gaat kijken. Zelf ook al gekeken of ik ergens een leon met mijn opties zag staan maar helaas. Ondertussen wacht ik al zo lang dat ik zoiets heb dat ik het nu beter kan uitzitten dan een compromise sluiten door een andere auto te nemen die niet alle opties heeft die ik zou willen.

Overigens is mijn leon geen PHEV maar de ETSI.
In mijn geval gaat het om een privé aankoop. Op dit moment weet ik, op de kleur na, een Cupra te koop met alle opties die ik ook heb. Maar waarschijnlijk is die ook weer verkocht tegen dat ik zekerheid heb of de productiedatum gehaald is.

• Yorrick32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-06 11:53
Ik volg dit topic al enige tijd aangezien ik zelf in september een Seat Leon FR Business Intense 1.5 TSI heb besteld. Deze heb ik afgelopen vrijdag opgehaald. Voor degenen die het zich afvroegen, de auto is geleverd zonder dynamische knipperlichten.
Verder ben ik ontzettend tevreden. In sportstand is de auto ook aardig wat vlotter dan mijn Leon uit 2018 met de 1.5 motor.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
Yorrick32 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:18:
Ik volg dit topic al enige tijd aangezien ik zelf in september een Seat Leon FR Business Intense 1.5 TSI heb besteld. Deze heb ik afgelopen vrijdag opgehaald. Voor degenen die het zich afvroegen, de auto is geleverd zonder dynamische knipperlichten.
Verder ben ik ontzettend tevreden. In sportstand is de auto ook aardig wat vlotter dan mijn Leon uit 2018 met de 1.5 motor.
Hoe is je verdere ervaring? Vind je het een grote vooruitgang in verhouding tot het vorige type Leon qua bijvoorbeeld geluidsproductie, comfort en rijeigenschappen?

• Yorrick32
nooberke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Hoe is je verdere ervaring? Vind je het een grote vooruitgang in verhouding tot het vorige type Leon qua bijvoorbeeld geluidsproductie, comfort en rijeigenschappen?
Ja het is absoluut een andere auto. Van binnen is deze een stuk stiller. Wat rijeigenschappen betreft vind ik hem een stuk fijner rijden. Ik vind het echter lastig om er een vinger op te leggen waarom dat het geval is. De hele ervaring voelt 'soepeler' dan de vorige versie. Dat heeft wellicht ook te maken met betere gasreactie en afstelling van de stuurbekrachtiging in sportstand.
Alleen jammer dat de instelling voor de sportstand niet onthouden wordt en ik die dus elke keer handmatig moet aanpassen bij het starten van de auto.
Misschien dat dat nog ergens aan te passen is in het menu maar die optie ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik heb nog niet langer dan 1,5 uur aan één stuk gereden dus hoe de stoelen zich verhouden tot de vorige variant kan ik nog niet echt beoordelen maar ik neig te zeggen dat die beter zaten. Dat kan uiteraard ook te maken hebben met de nieuwigheid van deze auto waardoor de stoelen nog wat harder aanvoelen en misschien dat ik ook nog wat met de afstelling moet spelen.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Yorrick32 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:18:
Zou je eens een klein filmpje kunnen maken hoe het er dan nu uitziet? Gewoon het hele vlak aan uit of alleen boven / onder aan? Verder in de avond met de welkomstceremonie ook in 1x aan en uit dus?

Veel veilige kilometers gewenst!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 19:03
Yorrick32 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Ja het is absoluut een andere auto. Van binnen is deze een stuk stiller. Wat rijeigenschappen betreft vind ik hem een stuk fijner rijden. Ik vind het echter lastig om er een vinger op te leggen waarom dat het geval is. De hele ervaring voelt 'soepeler' dan de vorige versie. Dat heeft wellicht ook te maken met betere gasreactie en afstelling van de stuurbekrachtiging in sportstand.
Alleen jammer dat de instelling voor de sportstand niet onthouden wordt en ik die dus elke keer handmatig moet aanpassen bij het starten van de auto.
Misschien dat dat nog ergens aan te passen is in het menu maar die optie ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik heb nog niet langer dan 1,5 uur aan één stuk gereden dus hoe de stoelen zich verhouden tot de vorige variant kan ik nog niet echt beoordelen maar ik neig te zeggen dat die beter zaten. Dat kan uiteraard ook te maken hebben met de nieuwigheid van deze auto waardoor de stoelen nog wat harder aanvoelen en misschien dat ik ook nog wat met de afstelling moet spelen.
Ik snap precies wat je bedoeld. Was bij de Golf ook zo. De Golf 7.5 (dus van 2018-2020) 2 stuks gereden en nu de golf 8 (GTE), zelfde onderstel als de Seat Leon dus redelijk vergelijkbaar. Beste beschrijving die ik kan geven is dat het nu veel meer als een Audi rijdt, die hadden altijd al betere en strakkere afstelling van de stuurbekrachtiging en gasrespons.

• TarracoHvA
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-01 15:28
Afgelopen vrijdag mijn Tarraco op mogen halen :).
Helaas geen dakdragers bij gekregen. Mijn vorige auto had gesloten rails.
Nu dus op zoek naar nieuwe dakdragers.
De originelen van Seat kosten € 199.
Op internet zie ik veel universele vanaf 80euro. Een fors verschil.
Iemand ervaring met de universele? En welke kan ik het beste nemen?
Gaat om pakweg 2 a 3 vakantieritjes per jaar. Dan zit er een dakkoffer van ca 450 liter op.
Belading zeg max 50 kilo tot op heden.

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 18:18

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

OneLeggedIdiot schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 07:44:
[...]

In mijn geval gaat het om een privé aankoop. Op dit moment weet ik, op de kleur na, een Cupra te koop met alle opties die ik ook heb. Maar waarschijnlijk is die ook weer verkocht tegen dat ik zekerheid heb of de productiedatum gehaald is.
Ah ja dat geeft wel wat meer flexibiliteit (mijn werkgever is niet heel happig op annuleren). Welke kleur zoek je de auto en wanneer heb je hem besteld?

Ik krijg toevallig net namelijk een update van de dealer. De productieweek is nu officieel bekend. Week 38 wordt die nu hopelijk geproduceerd... fingers crossed. Besteld eind Juni vorig jaar overigens.

Kan dus zijn dat die van jou mogelijk ook binnenkort bekend wordt?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

C0okiejar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Ah ja dat geeft wel wat meer flexibiliteit (mijn werkgever is niet heel happig op annuleren). Welke kleur zoek je de auto en wanneer heb je hem besteld?

Ik krijg toevallig net namelijk een update van de dealer. De productieweek is nu officieel bekend. Week 38 wordt die nu hopelijk geproduceerd... fingers crossed. Besteld eind Juni vorig jaar overigens.

Goed bezig! Snap er niks van.. Mij wordt ook nog steeds week 38 beloofd, nadat het eerst augustus zou zijn. Vrijdag nog gebeld en nog niets definitief maar nog steeds wk 38. Dat is nog iets van 43 dagen... We wachten af.

Staat er vandaag trouwens een Seat Leon FR voor de deur op 't werk. Exact de mijne zeg maar alleen dan zwarte kleur, dus was externe auto. Wij moeten wit.

[Voor 8% gewijzigd door Oekol op 01-08-2022 17:00]

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:26
TarracoHvA schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:29:
Afgelopen vrijdag mijn Tarraco op mogen halen :).
Helaas geen dakdragers bij gekregen. Mijn vorige auto had gesloten rails.
Nu dus op zoek naar nieuwe dakdragers.
De originelen van Seat kosten € 199.
Op internet zie ik veel universele vanaf 80euro. Een fors verschil.
Iemand ervaring met de universele? En welke kan ik het beste nemen?
Gaat om pakweg 2 a 3 vakantieritjes per jaar. Dan zit er een dakkoffer van ca 450 liter op.
Belading zeg max 50 kilo tot op heden.
Ik heb op mijn Ateca met dakrails gewoon die van de Lidl.
Deutsche gründlichkeit met tuv cerificering :+
Deed er wel altijd alleen maar kleren in, mocht het ooit misgaan dan is het voornamelijk vervangbare spullen en nauwelijks schade bij impact…

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:19

MLLL

Palm Treo 650

Deshmir schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:57:
[...]

Ik heb op mijn Ateca met dakrails gewoon die van de Lidl.
Deutsche gründlichkeit met tuv cerificering :+
Deed er wel altijd alleen maar kleren in, mocht het ooit misgaan dan is het voornamelijk vervangbare spullen en nauwelijks schade bij impact…
Wist niet dat een dakkoffer ook van katoen gemaakt was, leerzame maandag voor mij :)

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 18:18

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Oekol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Goed bezig! Snap er niks van.. Mij wordt ook nog steeds week 38 beloofd, nadat het eerst augustus zou zijn. Vrijdag nog gebeld en nog niets definitief maar nog steeds wk 38. Dat is nog iets van 43 dagen... We wachten af.

Staat er vandaag trouwens een Seat Leon FR voor de deur op 't werk. Exact de mijne zeg maar alleen dan zwarte kleur, dus was externe auto. Wij moeten wit.
Die van mij is ook echt 6-7 keer ofzo verschoven...misschien wel iets vaker zelfs. Heb je wel al een productiedatum of nog alleen een indicatie?

Ik moet ook nog maar afwachten of het deze keer wel "echt" is. Zag 'm laatst in het wit, zag er ook best goed uit. Ikzelf ben voor de desire red gegaan.

• OneLeggedIdiot
C0okiejar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb momenteel een verwachte productie in week 36, maar ik neem niks voor lief op dit moment. Het kan nog steeds veranderen. Ik geloof het pas als ik te horen krijg dat de productie afgerond is en hij voor transport klaar staat. Het probleem is alleen dat ik ook geen maanden meer kan wachten gezien onze huidige auto's alletwee al verkocht zijn onder voorwaarden. Als de Leon er niet is tegen eind oktober (en dan moet hij absoluut in week 36 geproduceerd zijn), kan ik de voorwaarden niet meer nakomen.

Ik heb asfaltblauw besteld. De auto die ik te koop weet is in het grafene grijs. Maar ik ben een klein beetje een freak op het gebied van kleuren. Ik heb asfaltblauw gekozen omdat dat mooi staat bij mijn rolstoel. Dus met een andere kleur auto ga ik een half jaar liggen vloeken dat het plaatje niet klopt naar mijn zin.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

C0okiejar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Die van mij is ook echt 6-7 keer ofzo verschoven...misschien wel iets vaker zelfs. Heb je wel al een productiedatum of nog alleen een indicatie?

Ik moet ook nog maar afwachten of het deze keer wel "echt" is. Zag 'm laatst in het wit, zag er ook best goed uit. Ikzelf ben voor de desire red gegaan.
Het enige wat ze in het systeem zien is week 37, dit was eerst een datum in augustus. Geen idee wat het daadwerkelijk is. De ene keer was het productiedatum de andere keer datum dat die bij hun zou zijn. Heb eigenlijk geen idee meer wat 't echt is. Weet alleen dat ik nu een countdown heb op m'n homescreen op week 37. Nog 42 dagen oOo

Tja wit dus. Eerst dacht ik candy wit, altijd gehad op m'n audi Q2, op m'n golf 7 ook. En dan sta je nu in de dealer, de Leon in metallic wit en een andere auto er naast in candy signaal lak.... Toch overgehaald om metallic te nemen O-)

• Yorrick32
Oekol schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Zou je eens een klein filmpje kunnen maken hoe het er dan nu uitziet? Gewoon het hele vlak aan uit of alleen boven / onder aan? Verder in de avond met de welkomstceremonie ook in 1x aan en uit dus?

Veel veilige kilometers gewenst!
Een filmpje kan ik zo snel niet uploaden, een foto wel. Deze vlakken gaan gewoon in één keer aan. De welkomstceremonie is inderdaad ook afwezig. De knipperlichten springen aan, gevolgd door de achterlamp waarna de knipperlichten weer even uit gaan en daarna ook rood oplichten.

[Voor 23% gewijzigd door Yorrick32 op 07-09-2022 10:03]

• Deshmir
MLLL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:25:
[...]

Wist niet dat een dakkoffer ook van katoen gemaakt was, leerzame maandag voor mij :)
Dat lelijke grijze ding lijkt me nog wel te ontwijken, maar als er daarna allerlei spullen uitkomen die ook nog eens hard zijn 8)7

• Dannyproject
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-03 23:00
seat ben er wel klaar mee....
week 26 naar week 29 week 32 en naar nu week 41 dit gaat 2023 worden wss
voor een standaard.

seat leon ST FR buisniss intense 1.0 geen bijzondere opties zou toch al geleverd moeten kunne worden.

mag geen andere uitzoeken

• rikkknl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-03 14:14
Dannyproject schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:51:
voor een standaard.

seat leon ST FR buisniss intense 1.0 geen bijzondere opties zou toch al geleverd moeten kunne worden.

Hier nu ook week 41.

"Eind vorige week is er weer een update geweest en zijn een aantal SEAT Leon's die al in banking stonden weer vertraagd. De status banking is nu doorgezet en hopelijk kunnen we de auto in week 41 leveren."

Van week 17 > 40 > 30 > 35 > 41

Betreft ook een Leon FR Business Intense 1.0

[Voor 6% gewijzigd door rikkknl op 03-08-2022 14:22]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rikkknl schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Hier nu ook week 41.

"Eind vorige week is er weer een update geweest en zijn een aantal SEAT Leon's die al in banking stonden weer vertraagd. De status banking is nu doorgezet en hopelijk kunnen we de auto in week 41 leveren."

Betreffen de weken hetzelfde jaartal? Dan is die 40 naar 30 maar toch grapje week 41 wel extra zuur. 1 week vertraging is wel te overzien.

• rikkknl
  • Laatst online: 31-03 14:14
Oekol schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Betreffen de weken hetzelfde jaartal? Dan is die 40 naar 30 maar toch grapje week 41 wel extra zuur. 1 week vertraging is wel te overzien.
Jep, allemaal 2022

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Alleen bij een DSG? Ik heb de standkachel optie (losse optie inderdaad) ook op mijn 2021 Ateca Xperience Business Intense 1.5 TSI met handbak. En dan is ventilatie op afstand inderdaad ook mogelijk.

Let wel: enkel ventilatie, de airco gaat niet aan. Dat kan alleen op de PHEV modellen voor zover ik weet, domweg omdat je anders de accu in no-time leegtrekt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Orion84 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:56:
[...]
Alleen bij een DSG? Ik heb de standkachel optie (losse optie inderdaad) ook op mijn 2021 Ateca Xperience Business Intense 1.5 TSI met handbak. En dan is ventilatie op afstand inderdaad ook mogelijk.

Let wel: enkel ventilatie, de airco gaat niet aan. Dat kan alleen op de PHEV modellen voor zover ik weet, domweg omdat je anders de accu in no-time leegtrekt.
Maar ventilatie brengt de temperatuur wel iets naar beneden of is het niks waard? Die standkachel optie heb ik niet gezien. Op m'n dsg alles aangeklikt behalve dakraam. Was dit dan de technology pack of bestaat deze optie niet meer?

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Maar ventilatie brengt de temperatuur wel iets naar beneden of is het niks waard? Die standkachel optie heb ik niet gezien. Op m'n dsg alles aangeklikt behalve dakraam. Was dit dan de technology pack of bestaat deze optie niet meer?
Is eigenlijk hetzelfde als je contact aanzetten en dan de ventilator aan op zachte stand. Dus zonder motor te starten. Ik heb het voordeel er niet van kunnen vinden haha.

AdGuard Home

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb de configurator recent niet bekeken. Was destijds volgens mij een losse optie.

En ja, ventilatie helpt natuurlijk wel wat. Heb het nog niet veel gebruikt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:06
Ventilatie is idd geen significante verschilmaker. Beter hou je de unlock knop ingedrukt en zet alle ramen helemaal open. Misschien in de winter handig wanneer je ramen beslagen zijn.

[Voor 20% gewijzigd door grasmanek94 op 03-08-2022 17:58]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

grasmanek94 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:57:
Ventilatie is idd geen significante verschilmaker. Beter hou je de unlock knop ingedrukt en zet alle ramen helemaal open. Misschien in de winter handig wanneer je ramen beslagen zijn.
Ik ben er achter gekomen dat dat geen goede optie is als je zonnewering op het achterraam van je dochter hebt geplakt. Ze komen er dan bekaaid vanaf :+

Airco is in zomer en winter aan, beslagen ramen (vrijwel) nooit last van gelukkig

• Tj1998
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-10-2022
rikkknl schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Hier nu ook week 41.

Hier hetzelfde voor een Ibiza FR Plus met Beats pack.

Week 2 -> 15 -> 24 -> 27 -> 30 -> 31 -> 35 en nu in banking en naar week 43.

En wat banking betreft: ik vind het erg vreemd dat men aan productie begint en men vervolgens erachter komt dat onderdelen niet op voorraad zijn...

Ik vraag me af waar het mis gaat in Martorell...

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 18:48
Kan iemand hier bevestigen dat KL is dat het type nummer van de Seat Leon hatchback?

Vanmorgen is er een kenteken voor de auto uitgegeven, als ik het kenteken op zoek bij de RDW dan staat daar type 'KL' maar ook Carrosserietype & inrichting 'Stationwagen' ?

• grasmanek94
Ja er staat altijd stationwagon bij hatchbacks merk ik. KL duidt de generatie aan. Leon 1M, 1P, 5F, KL1, KL8.. Kl8 is de ST. KL1 de hatchback.. Denk ik.

Een betere indicator zou massa rijklaar zijn.

https://www.ultimatespecs...-Leon-4-Sportstourer.html

Als ik hier zo kijk is de ST 50kg zwaarder (knap weinig eigenlijk..).

ST: +50kg
1.0 naar 1.5 motor: +31kg
Handbak naar DSG: +45kg

Gewoon op die website je bestelde model vinden en dan kijken of de massa overeenkomt. De massa op die website is wel ledig, dus niet rijklaar.

Maaaar aller makkelijkste is als je dit weet:

D.3 Handelsbenaming LEON SPORTSTOURER

Of
D.3 Handelsbenaming LEON

[Voor 83% gewijzigd door grasmanek94 op 04-08-2022 01:34]

• Facerafter
grasmanek94 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:13:
Ja er staat altijd stationwagon bij hatchbacks merk ik. KL duidt de generatie aan. Leon 1M, 1P, 5F, KL1, KL8.. Kl8 is de ST. KL1 de hatchback.. Denk ik.

Gewoon op die website je bestelde model vinden en dan kijken of de massa overeenkomt. De massa op die website is wel ledig, dus niet rijklaar.

Of
D.3 Handelsbenaming LEON
Nouja ben benieuwd, neem aan dat de bestelling gewoon klopt. Bijzonder dat wel de massa ook anders is, die staat bij de RDW op 1254 kg, het model wat daar het dichtstbij zit is de 'Seat Leon 4 Sportstourer 1.5 TSI 130HP (2020) ' van 1252 kg. Terwijl ik een 150pk hatchback heb besteld :+

De handelsbenaming staat gewoon op 'SEAT LEON'

• OneLeggedIdiot
Tj1998 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:57:
[...]

Hier hetzelfde voor een Ibiza FR Plus met Beats pack.

Week 2 -> 15 -> 24 -> 27 -> 30 -> 31 -> 35 en nu in banking en naar week 43.

En wat banking betreft: ik vind het erg vreemd dat men aan productie begint en men vervolgens erachter komt dat onderdelen niet op voorraad zijn...

Ik vraag me af waar het mis gaat in Martorell...
De productie moet blijven draaien, dus alles wat ze op voorhand al kunnen bouwen wordt gebouwd zodat achteraf de laatste onderdelen geplaatst kunnen worden. Je kan dat zien zoals bij het plaatsen van bijvoorbeeld een keuken. Stel: je bestelt een keuken maar er is een probleem met de levering van de vaatwasser. De keukenplaatser zal toch zijn best doen om zo snel mogelijk de keuken exclusief vaatwasser te komen plaatsen om achteraf een rondje te rijden met alle vaatwassers die ontbreken.

In het geval van de auto bouwen ze de auto dus al zo volledig mogelijk terwijl ze een lijn met dat type en model hebben lopen om achteraf het ontbrekende onderdeel in te bouwen en de productie af te werken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 07:54
Vn de week in Kopenhagen geweest, daar hebben ze zo’n automatische parkeer garage. Je rijd je auto naar binnen. Parkeer rem aan.

En de auto verdwijnt. Hierdoor ging het alarm van de auto af.

Kreeg op m’n telefoon een mooi berichtje dat de Motion sensor in de auto heeft gedetecteerd dat de auto werd verplaatst. :+

Dat doet Seat Connect dus ook.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-06 16:19
Facerafter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:06:
Kan iemand hier bevestigen dat KL is dat het type nummer van de Seat Leon hatchback?

Vanmorgen is er een kenteken voor de auto uitgegeven, als ik het kenteken op zoek bij de RDW dan staat daar type 'KL' maar ook Carrosserietype & inrichting 'Stationwagen' ?
Wat grasmanek94 al zei klopt inderdaad. KL is de modelaanduiding, vaak KL1 of KL5D voor hatchback en KL8 voor station. Mijn Leon hatchback staat ook in de boeken als station, heb hier achteraan zitten bellen en begrepen dat dit vanuit Seat zo opgegeven wordt. Zal vast een heel ingewikkelde reden voor zijn. Vooral zonde dat er nu een station staat in Finnik :+ .

• TMobile
grasmanek94 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:13:

Of
D.3 Handelsbenaming LEON
Betere indicator is de lengte, 4.368 m voor de hatchback

[Voor 82% gewijzigd door TMobile op 04-08-2022 11:29]

• Facerafter
TMobile schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

Betere indicator is de lengte, 4.368 m voor de hatchback
Alleen staat de lengte niet gemeld bij de RDW, alleen de wielbasis maar die is bij beide modellen hetzelfde.

• TMobile
Facerafter schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Alleen staat de lengte niet gemeld bij de RDW, alleen de wielbasis maar die is bij beide modellen hetzelfde.
Die is wel te vinden via oa. Finnik, op basis van je kenteken.

• Yorrick32
Facerafter schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Nouja ben benieuwd, neem aan dat de bestelling gewoon klopt. Bijzonder dat wel de massa ook anders is, die staat bij de RDW op 1254 kg, het model wat daar het dichtstbij zit is de 'Seat Leon 4 Sportstourer 1.5 TSI 130HP (2020) ' van 1252 kg. Terwijl ik een 150pk hatchback heb besteld :+

De handelsbenaming staat gewoon op 'SEAT LEON'
Ik had precies hetzelfde. Schijnt volgens de dealer vaker fout te gaan bij de RDW. Ik heb wel gewoon een hatchback geleverd gekregen.

Als ik het hier zo een beetje lees dan hebben ze eerst een batch 1.5's gefabriceerd met het idee de bestellingen van de 1.0 er meteen achteraan te doen maar zijn ze toen weer tegen een (chip)tekort aangelopen.

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-06 13:36
OneLeggedIdiot schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

De productie moet blijven draaien, dus alles wat ze op voorhand al kunnen bouwen wordt gebouwd zodat achteraf de laatste onderdelen geplaatst kunnen worden. Je kan dat zien zoals bij het plaatsen van bijvoorbeeld een keuken. Stel: je bestelt een keuken maar er is een probleem met de levering van de vaatwasser. De keukenplaatser zal toch zijn best doen om zo snel mogelijk de keuken exclusief vaatwasser te komen plaatsen om achteraf een rondje te rijden met alle vaatwassers die ontbreken.

In het geval van de auto bouwen ze de auto dus al zo volledig mogelijk terwijl ze een lijn met dat type en model hebben lopen om achteraf het ontbrekende onderdeel in te bouwen en de productie af te werken.
Heb net nog van de garage gehoord (nadat ze twee weken terug hadden gezegd dat de wagen geproduceerd is) dat de fabriek deze nog niet heeft vrijgegeven, wellicht omdat ze inderdaad nog op een onderdeel aan het wachten zijn.

Hebben zij even chance dat ik mijn C3 weer heel erg begin te appreciëren.

• OneLeggedIdiot
Patroclos schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Heb net nog van de garage gehoord (nadat ze twee weken terug hadden gezegd dat de wagen geproduceerd is) dat de fabriek deze nog niet heeft vrijgegeven, wellicht omdat ze inderdaad nog op een onderdeel aan het wachten zijn.

Hebben zij even chance dat ik mijn C3 weer heel erg begin te appreciëren.
Ik begin me toch serieus te ergeren aan de wachttermijnen. Mijn X-Trail zijn versnellingsbak begint te stotteren en de koeling is om zeep. Auto is amper 4 jaar oud, staan nog maar 170.000km op. En ik kan die niet binnen doen voor herstelling tot de nieuwe Cupra er is want ik kan enkel met een aangepaste wagen rijden en mijn vrouw haar Corsa is maar een simpele handgeschakelde auto. En ik ga geen week vrijaf nemen of een taxi regelen omdat mijn auto in herstelling moet. Dus als ik te horen krijg dat levering in oktober niet gehaald wordt, annuleer ik de boel en trekken ze hun plan maar met die auto. Dan zoek ik me wel een stockwagen.

• serhatpasa
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-08-2022
Ik heb een Seat Tarraco uit 2019. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om het middelste stuk rood verlicht te krijgen zodat het met de achter verlichting mooi gelijk loopt. Op de 2 fito zie je hoe ik het wil hebben.

[Voor 43% gewijzigd door serhatpasa op 09-08-2022 21:22]

• To_Tall
serhatpasa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:06:
Ik heb een Seat Tarraco uit 2019. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om het middelste stuk rood verlicht te krijgen zodat het met de achter verlichting mooi gelijk loopt. Op de 2 fito zie je hoe ik het wil hebben. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja hoor.

Alleen niet via een dealer, je zal zelf met een dremel aan de slag moeten.

Daarnaast is nog maar de vraag of het wettelijk zou mogen. De auto’s met zo’n achterlicht zijn hiervoor goedgekeurd. Je zou dus na installatie ook je lichten moeten laten keuren bij de RDW.

Ligt mag niet te sterk zijn maar ook niet te zwak.

Al met al. Advies. Doe het niet.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 17:19
serhatpasa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:06:
Ik heb een Seat Tarraco uit 2019. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om het middelste stuk rood verlicht te krijgen zodat het met de achter verlichting mooi gelijk loopt. Op de 2 fito zie je hoe ik het wil hebben. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Een tijdje terug voor onze Tarraco ook naar gekeken en kwam toen dit tegen: https://www.tarracoforums...o-coast-lights.583/page-2

• Badmuts20
  • Laatst online: 01:08
Hebben hier meer eigenaren van de nieuwe LEON de ervaring dat de achteruitrijcamera is gesneuveld?
Na het autowassen leek het erop dat er een vuiltje/ condens op de camera zat. Dus even uitgestapt om hem schoon te vegen en had vervolgens de lens in me handen.
Bij de dealer geweest en het kan wel is 3 maanden duren voordat er een nieuwe camera beschikbaar is.

• grasmanek94
Badmuts20 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:07:
Hebben hier meer eigenaren van de nieuwe LEON de ervaring dat de achteruitrijcamera is gesneuveld?
Na het autowassen leek het erop dat er een vuiltje/ condens op de camera zat. Dus even uitgestapt om hem schoon te vegen en had vervolgens de lens in me handen.
Bij de dealer geweest en het kan wel is 3 maanden duren voordat er een nieuwe camera beschikbaar is.
Nog niet meegemaakt. Mogelijk gewoon pech en heb je een bathtub curve te pakken (aan het begin).

• Badmuts20
Hm ze hadden nog een lensje liggen bij de dealer. Dus was niet de eerste :-(.
Op zich geen probleem maar dat het naar verwachting een maand of 3 gaat duren is natuurlijk niet geheel normaal. De dealer geeft aan dat spareparts lastig te krijgen zijn bij SEAT vandaan.

• To_Tall
Badmuts20 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:35:
Hm ze hadden nog een lensje liggen bij de dealer. Dus was niet de eerste :-(.
Op zich geen probleem maar dat het naar verwachting een maand of 3 gaat duren is natuurlijk niet geheel normaal. De dealer geeft aan dat spareparts lastig te krijgen zijn bij SEAT vandaan.
Dat lijkt me vrij logisch als er al mondjes maat auto’s worden geproduceerd.
Elektronica is lastig deze dagen.

Dit is bij andere merken niet anders helaas.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Fuck.. Vandaag een update in Alphabet, nieuwe verwachte afleverdatum is 17-11-2022 :(
Ik ga echt geen twee keer verhoging trekken op dezelfde auto. Als het 2023 wordt ga ik toch echt intern overleggen of ik een voorraad auto ergens op de kop mag tikken.

• To_Tall
Oekol schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:04:
Fuck.. Vandaag een update in Alphabet, nieuwe verwachte afleverdatum is 17-11-2022 :(
Ik ga echt geen twee keer verhoging trekken op dezelfde auto. Als het 2023 wordt ga ik toch echt intern overleggen of ik een voorraad auto ergens op de kop mag tikken.
Dan zou ik nu al de gesprekken gaan voeren.

Als je eind september pas weer een update krijg. Kan je dan al een auto zoeken. Ipv dan de gesprekken gaan voeren.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Dan zou ik nu al de gesprekken gaan voeren.

Als je eind september pas weer een update krijg. Kan je dan al een auto zoeken. Ipv dan de gesprekken gaan voeren.
Eens, heb al direct gekeken online of er überhaupt iets staat. Vond een Ateca die wel de opties had die ik op mijn Leon had besteld met de goede kleur. Dit doorgestuurd naar de wagenparkbeheerder. Echter mogen wij niet voorraad modellen kiezen en moet dit altijd een nieuwe zijn. Nu op gegooid dat mijn voorloper ook duur is, nu dus afwachten wat ze gaan zeggen.

• Lucien_K94
  • Laatst online: 23-05 14:55
Leon SP besteld November 2021, blijft uitgesteld worden. Voorraad model gezocht, dacht leuk... offerte ingediend bij wagenparkbeheerder. Brandstof voorschot met 200 euro per maand gestegen vergeleken met bestelling 2021 dus buiten budget.... Alles is zo duur geworden ineens.

• Lucien_K94
Dannyproject schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:51:
voor een standaard.

Dit is geen SEAT dingetje, kijk maar eens naar alle andere merken op dit forum. Same story.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Oekol schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Eens, heb al direct gekeken online of er überhaupt iets staat. Vond een Ateca die wel de opties had die ik op mijn Leon had besteld met de goede kleur. Dit doorgestuurd naar de wagenparkbeheerder. Echter mogen wij niet voorraad modellen kiezen en moet dit altijd een nieuwe zijn. Nu op gegooid dat mijn voorloper ook duur is, nu dus afwachten wat ze gaan zeggen.
Er is een akkoord van CFO dat het mag. Niet verwacht. Wagenparkbeheerder belde op dat ik door de leasemij gebeld zou worden om te onderzoeken of het zonder extra kosten kan. Dat is helaas nog niet gebeurd! Maandag wellicht oOo

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 14:22
@Oekol Heb je die auto ook gecontroleerd of deze echt verkrijgbaar is. Bij bijv. Skoda weet ik dat er ook veel online staat maar als je belt dan zijn dat auto's die ergens de komende maanden worden geleverd en zijn voorbesteld of al weg zijn.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:23:
@Oekol Heb je die auto ook gecontroleerd of deze echt verkrijgbaar is. Bij bijv. Skoda weet ik dat er ook veel online staat maar als je belt dan zijn dat auto's die ergens de komende maanden worden geleverd en zijn voorbesteld of al weg zijn.
Nee maar het is de ateca waar in proef wordt gereden. Dus daar zullen ze nog steeds proefritjes mee inplannen gok ik.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 19:31

blueman85

**Jeroen**

** Het is al eens eerder aangekaart hier, maar ik mis de diepgang in dit topic. Ik weet dat het het "Het grote SEAT topic" heet, maar tegenwoordig gaat het alleen maar over levertijden van auto's en niet veel anders.

Waar zijn de posts over bijvoorbeeld aanpassingen van de auto's, bijzondere verhalen, eventuele problemen waar je tegenaan loopt tijdens het rijden, accessoires waar over gesproken word, noem maar op....
Een community waar je elkaar écht helpt ipv aangeven dat dat en dat model weer vertraging oploopt.... Dit voegt mijn inziens niet veel toe aan dit topic...

Er zal nu wel geflamed en gemod gaan worden, maar ik geef alleen aan waar ik behoefte aan heb in dit topic. Ik zou het zo zonde vinden om dit topic te moeten verlaten vanwege deze (voor mij onnodige) posts

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Lucien_K94
blueman85 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:51:
** Het is al eens eerder aangekaart hier, maar ik mis de diepgang in dit topic. Ik weet dat het het "Het grote SEAT topic" heet, maar tegenwoordig gaat het alleen maar over levertijden van auto's en niet veel anders.

Waar zijn de posts over bijvoorbeeld aanpassingen van de auto's, bijzondere verhalen, eventuele problemen waar je tegenaan loopt tijdens het rijden, accessoires waar over gesproken word, noem maar op....
Een community waar je elkaar écht helpt ipv aangeven dat dat en dat model weer vertraging oploopt.... Dit voegt mijn inziens niet veel toe aan dit topic...

Er zal nu wel geflamed en gemod gaan worden, maar ik geef alleen aan waar ik behoefte aan heb in dit topic. Ik zou het zo zonde vinden om dit topic te moeten verlaten vanwege deze (voor mij onnodige) posts
True, echter moeten we wel eerst een SEAT hebben om een mooi verhaal te kunnen vertellen over de avonturen die we er in beleven :D Dit is gewoon een probleem van schaarste in de markt en dat wordt geruit op het forum. Zou je een aparte levertijden post moeten maken o.i.d. Het SEAT topic is trouwens niet alleen hierin, ik zie dit onder elk merk topic terug komen. Nogmaals. Tijd van schaarste.

• Badmuts20
Mee eens. Rijdt al heerlijk 1,25 jaar in mijn Leon.
Problemen alleen met de achteruitrijcamera en hinnik eenlettergrepig terug geweest voor een terugroepacties voor de software van de bak. (Als ik de dealer goed heb begrepen).

Heb overigens wel het idee dat de dag bak met warm weer minder snel schakelt en bij les is.

Ben wel benieuwd of er iemand al een extra achterspoiler op zijn Leon heeft aangebracht.
Als ik Google zie ik bij Seat wel een extra spoiler mogelijkheid in de vorm van een klein vleugeltje op de bestaande de spoiler.
Alleen kan hem nergens vinden waar te bestellen en dan ga je al snel naar andere merken.

• Facerafter
Gisteren de auto in ontvangst mogen nemen! Hartstikke blij mee, wel een paar kleine issues... de eSim die eigenlijk nooit internet verbinding lijkt de hebben? Dat wereldbolletje is altijd grijs, lukt nu dus ook niet om een hoofdgebruiker in te stellen omdat het inloggen mislukt..

Daarnaast heb ik nu ook na een dag de melding gekregen dat het oliepeil te hoog is.. twijfel of ik er even over bel of dat ik het gewoon zo laat sinds er in het begin toch wat meer olie doorheen gaat.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

blueman85 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:51:

Tja dat kan je zeggen en zou graag met de discussie meedoen. Maar sinds ik de auto besteld heb vorig jaar lees ik dit topic dagelijks. Er komt werkelijk waar niks boeiend in qua dingen die je noemt. Dit topic zou zo dood als een pier zijn zonder de mensen die trots vertellen dat ze iets besteld hebben of net in ontvangst hebben mogen nemen. Er komen wellicht wat standaard vragen uit van hoe een menu in elkaar steekt. De realiteit is dat een topic speciaal voor wat jij aangeeft niet levensvatbaar is, voor die paar berichten. Een topic apart voor leveringen echter ook niet. Mocht de markt weer veranderen naar een aanbod markt, dan wordt dit topic weer meer voor de mensen die daadwerkelijk de auto rijden. Ipv mensen die godganse dag op die auto aan het wachten zijn.

• To_Tall
Nou ja hier dan eentje.

Vanmiddag moest even met de auto weg paar minuten voor ik weg ging alle ramen opengezet met de sleutel. Hartstikke fijn.

Ik rij weg en wil de ramen dicht doen. Voor heb je een eerste en tweede klik. De tweede klik zal dan de ramen automatisch doen sluiten.
Achter heb ik ook een dubbel kilk. Maar de ramen willen niet automatisch sluiten.

Bij Opel kon ik de ramen inkeren door de knop open te duwen en volledig open 5sec ingedrukt houden en daarna het raam te sluiten en de knop dan ook ingedrukt houden.

Is er een soort gelijke methode voor Seat?? Heb een ateca 2021 model. Van Jan dit jaar.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 16:03

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Oekol schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Tja dat kan je zeggen en zou graag met de discussie meedoen. Maar sinds ik de auto besteld heb vorig jaar lees ik dit topic dagelijks. Er komt werkelijk waar niks boeiend in qua dingen die je noemt. Dit topic zou zo dood als een pier zijn zonder de mensen die trots vertellen dat ze iets besteld hebben of net in ontvangst hebben mogen nemen. Er komen wellicht wat standaard vragen uit van hoe een menu in elkaar steekt. De realiteit is dat een topic speciaal voor wat jij aangeeft niet levensvatbaar is, voor die paar berichten. Een topic apart voor leveringen echter ook niet. Mocht de markt weer veranderen naar een aanbod markt, dan wordt dit topic weer meer voor de mensen die daadwerkelijk de auto rijden. Ipv mensen die godganse dag op die auto aan het wachten zijn.
Beetje wisselwerking, denk ik ook. Ik zou graag wat meeposten over mijn Ateca, maar ik weet ook dat het direct ondersneeuwt in alle leveringsproblemen, dus reageer ik om die reden maar gewoon niet.

• Deshmir
To_Tall schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:11:
Nou ja hier dan eentje.

Vanmiddag moest even met de auto weg paar minuten voor ik weg ging alle ramen opengezet met de sleutel. Hartstikke fijn.

Ik rij weg en wil de ramen dicht doen. Voor heb je een eerste en tweede klik. De tweede klik zal dan de ramen automatisch doen sluiten.
Achter heb ik ook een dubbel kilk. Maar de ramen willen niet automatisch sluiten.

Bij Opel kon ik de ramen inkeren door de knop open te duwen en volledig open 5sec ingedrukt houden en daarna het raam te sluiten en de knop dan ook ingedrukt houden.

Is er een soort gelijke methode voor Seat?? Heb een ateca 2021 model. Van Jan dit jaar.
Ik weet niet of ze wat hebben aangepast, maar mijn 2018 Ateca kan gewoon de achterramen automatisch laten sluiten.
Knopje even vasthouden, en dan gaat hij vanzelf door.
In het begin was het even klooien waar precies het moment zit dat de auto denkt “ok, nu moet ik het zelf doen”, maar nu ik dat weet gaan ze altijd zo.

• Badmuts20
Facerafter schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:00:
Gisteren de auto in ontvangst mogen nemen! Hartstikke blij mee, wel een paar kleine issues... de eSim die eigenlijk nooit internet verbinding lijkt de hebben? Dat wereldbolletje is altijd grijs, lukt nu dus ook niet om een hoofdgebruiker in te stellen omdat het inloggen mislukt.
Staat die niet toevallig op incognito?
Dan heb je volgens mij geen internet services.
Om e.e.a. In te stellen moet je alles open zetten. En uiteraard beide sleutels in de wagen.

Na het instellen kun je weer overschakelen naarbincognito.

• Facerafter
Badmuts20 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Staat die niet toevallig op incognito?
Dan heb je volgens mij geen internet services.
Om e.e.a. In te stellen moet je alles open zetten. En uiteraard beide sleutels in de wagen.

Na het instellen kun je weer overschakelen naarbincognito.
Nou ja ik kom nu dus alleen maar in het gastprofiel. Ik kan hem wel op 'locatie delen' zetten maar die wereldbol blijft grijs en de volgende keer dat ik de auto start staat die ook weer op incognito

• Badmuts20
Facerafter schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Nou ja ik kom nu dus alleen maar in het gastprofiel. Ik kan hem wel op 'locatie delen' zetten maar die wereldbol blijft grijs en de volgende keer dat ik de auto start staat die ook weer op incognito
In Incognito klopt het dat het wereldbolletje grijs blijft.
Ik neem aan dat je de stappen uit de handleiding hebt doorlopen (uit LEON 2021 handleiding)?

Bewijs van eigendom en van identiteit
Hoofdgebruiker worden (bewijs van eigendom). Methode van de 2 sleutels.
Om de hoofdgebruiker te worden en zo te bewijzen dat u eigenaar van de wagen bent, heeft u beide fysieke wagensleutels nodig.
Het bewijs van eigendom heeft plaats in de wagen tijdens de registratie ofwel moet u, indien u reeds een gebruikersaccount van SEAT CONNECT heeft, uzelf aanmelden via de infotainment en dan naar Gebruikersbeheer gaan.

● Schakel het contact en het infotainmentsysteem in.
● Registreer uzelf in SEAT CONNECT van deinfotainment.
● Ofwel: open het menu Gebruikersbeheer > Instellingen > Hoofdgebruiker worden en volg de instructies.
● Druk op de openingstoets op de eerste wagensleutel.
● Druk op de openingstoets op de tweede wagensleutel.

Nadat de infotainment de radiografische opdrachten heeft verwerkt, is het bewijs van eigendom voltooid. In het SEAT CONNECT-portaal kan de huidige staat worden gecontroleerd.

• Facerafter
Badmuts20 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

In Incognito klopt het dat het wereldbolletje grijs blijft.
Ik neem aan dat je de stappen uit de handleiding hebt doorlopen (uit LEON 2021 handleiding)?

Bewijs van eigendom en van identiteit
Hoofdgebruiker worden (bewijs van eigendom). Methode van de 2 sleutels.
Om de hoofdgebruiker te worden en zo te bewijzen dat u eigenaar van de wagen bent, heeft u beide fysieke wagensleutels nodig.
Het bewijs van eigendom heeft plaats in de wagen tijdens de registratie ofwel moet u, indien u reeds een gebruikersaccount van SEAT CONNECT heeft, uzelf aanmelden via de infotainment en dan naar Gebruikersbeheer gaan.

● Schakel het contact en het infotainmentsysteem in.
● Registreer uzelf in SEAT CONNECT van deinfotainment.
● Ofwel: open het menu Gebruikersbeheer > Instellingen > Hoofdgebruiker worden en volg de instructies.
● Druk op de openingstoets op de eerste wagensleutel.
● Druk op de openingstoets op de tweede wagensleutel.

Nadat de infotainment de radiografische opdrachten heeft verwerkt, is het bewijs van eigendom voltooid. In het SEAT CONNECT-portaal kan de huidige staat worden gecontroleerd.
Ik kom niet verder dan het inloggen op Seat Connect. Het ophalen van de instellingen mislukt omdat het systeem geen internet verbinding.

Iedere keer als ik de auto start staat de privésfeer modus op incognito, als ik dan vervolgens het verander naar bijv. locatie delen of een andere modus dan verandert er niks m.b.t. de internet verbinding. De wereldbol blijft grijs.

• Badmuts20
Facerafter schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Ik kom niet verder dan het inloggen op Seat Connect. Het ophalen van de instellingen mislukt omdat het systeem geen internet verbinding.

Iedere keer als ik de auto start staat de privésfeer modus op incognito, als ik dan vervolgens het verander naar bijv. locatie delen of een andere modus dan verandert er niks m.b.t. de internet verbinding. De wereldbol blijft grijs.
Ik neem aan dat je de auto al via SEAT connect gekoppeld hebt op basis van VIN nummer?

Zo ja, dan ligt het er, naar mijn idee, toch echt aan dat je geen internetverbinding in de auto hebt.
Hoe wijzig je de instelling van incognito naar volledig?
Via het poppetje rechtsboven in?

Zo ja, misschien is proberen (niet geschoten is altijd mis ;-) ) via:
- Pictogram gebruiker (groene poppetje)
- Links op "instellingen"
- Privacy-instellingen en -diensten
- Kies je gebruikersprofiel (ik zou in eerste instantie kiezen voor "share my position")

Ik weet ook niet of je toevallig elke keer op dezelfde plek probeert de internetverbinding actief te krijgen.
Zo ja, zou je ook is een andere locatie kunnen proberen.

Deze PDF is bij je bekend?
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.seat.nl/service/connected-car/seat-connect

• To_Tall
De dealer bellen. Zij moeten bij aflevering de Sim activeren bij Seat. De procedure zoals @Badmuts20 klopt.

Maar als de Sim nooit geregistreerd is. Zal de auto nooit online komen.

Mijn auto was bij aflevering ook niet geregistreerd. Door Corona toen, en aflevering thuis ipv bij de dealer hadden ze de auto niet geregistreerd

[Voor 28% gewijzigd door To_Tall op 15-08-2022 07:45]

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-06 11:27
Bij mij is het koppelen met SEAT Connect op zich wel allemaal gelukt alleen kan ik niet op afstand de auto vergrendelen en ontgrendelen. Ik krijg dan deze melding:

De dealer heeft op afstand geprobeerd het op te lossen maar krijgt dit niet voor elkaar. Moet na de vakantie een keer bij de dealer langs kijken of ze het dan wel voor elkaar krijgen.

Vreemde is dat het na aflevering van de auto wel werkte maar pas nadat ik 2 dagen later de mail kreeg van Seat dat Connect geactiveerd was het niet meer werkte…

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
spartaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:57:
Bij mij is het koppelen met SEAT Connect op zich wel allemaal gelukt alleen kan ik niet op afstand de auto vergrendelen en ontgrendelen. Ik krijg dan deze melding:

[Afbeelding]

De dealer heeft op afstand geprobeerd het op te lossen maar krijgt dit niet voor elkaar. Moet na de vakantie een keer bij de dealer langs kijken of ze het dan wel voor elkaar krijgen.

Vreemde is dat het na aflevering van de auto wel werkte maar pas nadat ik 2 dagen later de mail kreeg van Seat dat Connect geactiveerd was het niet meer werkte…
Ik heb dit inderdaad ook gehad op mijn Ibiza, je moet hiervoor langs de dealer en ze moeten een rijbewijscheck uitvoeren. Dit voeren ze in een systeem van Seat Connect, als dit gebeurd is werkt het binnen een uurtje.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:35
Eerste echte rit met de 3,5 week oude Seat Leon Sportstourer (1.0 eTSI 81Kw) zit er op. We zitten nu 950 kilometer vanaf Nederland in midden Frankrijk. Mooie rit met een volle kofferbak en een fietsendrager met twee volwassenen fietsen. Verbruik 7.2L/100Km volgens de connect app. Heb het idee dat aan de pomp het werkelijke verbruik wat lager is. Zal het op de terugweg eens berekenen voor de liefhebber.

De DSG automaat icm ACC is heerlijk cruisen over de snelwegen. We hebben bewust gereden op een woensdag vanwege de drukte in de weekenden. Slechts 10min vertraging rondom Parijs.

Wat me soms wel even stoorde was het infotainment systeem. Heel af en toe liep deze vast met Android Auto. Gelukkig op wegen waar we nog ruime tijd op moesten rijden en niet in Parijs. Ook het schakelen van geluid van de telefoon is lastig. Kinderen kijken een filmpje en wil dan geen Peppa Pig geluid over de auto horen. In het menu geluid via de telefoon uitgezet maar binnen enkele minuten weer vrolijk Peppa Pig in de auto...

Volgend jaar gaan we met een tent op vakantie en redden we het niet meer met alleen de kofferbak. Zoeken dus naar een geschikte dakkoffer + dragers van rond de 500L. Iemand tips? Veel bekende merken kennen de Leon KL nog niet en durven geen garanties te geven dat iets past.

[Voor 13% gewijzigd door Bo0bz op 15-08-2022 16:33]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• To_Tall
Als ik naar je achterbanden kijk staat je auto op bijna op zijn laagst. Dat komt de rijeigenschappen kwa veiligheid natuurlijk niet ten goede. :+

Ik verbaas me elk jaar weer hoe zwaar mensen opvakantie gaan met de auto.

Dakkoffer. Bij Seat zijn ze nu in de aanbieding zou je kunnen kijken. 450 liter beide zijde te openen.

Zelf heb ik er 1 gehuurd 60 per week. Scheelt weer ruimte zoeken in huis om dat ding weer een jaar op te slaan.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 18:45
Nou die achterkant kan nog wel een stuk lager hoor ;-)

Als ik @Bo0bz was, zou ik nog even wachten met zoeken van dakdragers, er komen vanzelf wel merken met meer goedgekeurde modellen. Andere optie is bekijken welk merk Seat zelf aanbied, wellicht dat dat het nog wat goedkoper maakt.

• Bo0bz
@To_Tall we hadden incl fietsen + drager maar 200 kilo bagage mee. 2 volwassenen en twee kindjes (1 & 4 ) maakt geen maximale belading van de auto. Die is 560kg. Met ons allemaal in de auto staat de auto veel meer waterpas.

Ik ga wel even langs de plaatselijke Thule dealer voor advies.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik kies bewust voor thule, Deze sets zijn modulair waardoor je bij een andere auto soms alleen de klemmen hoeft te vervangen.

• To_Tall
la_fusion schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:06:
Nou die achterkant kan nog wel een stuk lager hoor ;-)

Als ik @Bo0bz was, zou ik nog even wachten met zoeken van dakdragers, er komen vanzelf wel merken met meer goedgekeurde modellen. Andere optie is bekijken welk merk Seat zelf aanbied, wellicht dat dat het nog wat goedkoper maakt.
Seat bied eigen merk aan en thule.

zelf heb ik via de dealer thule wingbar. scheel erg veel rijgeluid als ik het vergelijk met een ander setje dat ik paar jaar geleden op mn andere auto had.

Voordeel van thule vind ik ook dat de schoentjes die je op de auto zet uitwisselbaar zijn.
Zo kan je jaren vooruit met de dragers zelf. alleen andere schoentjes kopen als je huidige niet passen. tenzij je veel breedere of smallere auto gaat rijden. dat de dragers te breed of smal worden natuurlijk.

ook op dakdragers heeft Seat nu aanbiedingen.

• To_Tall
Bo0bz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:28:
@To_Tall we hadden incl fietsen + drager maar 200 kilo bagage mee. 2 volwassenen en twee kindjes (1 & 4 ) maakt geen maximale belading van de auto. Die is 560kg. Met ons allemaal in de auto staat de auto veel meer waterpas.

Ik ga wel even langs de plaatselijke Thule dealer voor advies.
dat de auto iets naar voren leunt en dus meer gewicht op je voorbanden staat met remmen is natuurlijk met een reden ;)
Anders wil je kont onder de auto wegbreken bij hard remmen.

Het valt mij gewoon veel op dat veel mensen met auto's rijden en die maximaal laden en de achterkant zo laag staat dat bij een leuk heuveltje de band verdwijnt in je wielkast. of zelfs mensen die al belanden rijden met zeker 2/4 cm met de band al in de wielkast zitten.

als je zoveel wil laden gooi er dan andere veren onder die dat gewicht wel goed aan kunnen.

• Bo0bz
@kuipje welke voetjes en dragers heb jij op de auto?

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:07
De wingbars heb ik al een aantal jaar en hebben op een Octavia 2, Golf 7 station en Ford mk4 station gezeten. De voetjes en klemmen heb ik kortgeleden nieuw moeten kopen en dat is de set Thule Flush Rail Evo | 710600 met Kit 186110.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 14:26
Gisteren deze 2017 1.8TSI FR opgehaald!

Tijdens de bezichtiging ging mijn zwager ook "even mee kijken", een uurtje later stonden we er zo bij:

Links een 1.8T, rechts een 1.4T verder zijn ze identiek.

• TarracoHvA
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-01 15:28
Dank voor de reactie. Flink gezocht maar bij elk model dat ik vond wel negatieve review. Uiteindelijk toch maar de originelen besteld. Bij mijn vorige auto (Renault) kreeg ik de dakdragers er gratis bij die nu bijna verkocht voor 100e, dan valt het in zijn totaliteit nog wel mee.

Echter nu de volgende: hoe mijn bagage (tjah dakkoffer zit niet voor neits ook vol) inpakken? Hondenrek universeel of bagagenet? De bagage (zal kinderwagen, extra matrasje campingbed e.d.) zal boven de achterstoelen uitkomen. In de vorige auto kon ik dit met de hoofdsteunen vastklemmen maar de tarraco is wat hoger dus meer ruimte tussen plafond en top hoofdstuenen. Iemand tips? Hier wil ik absoluut niet de hoofdprijs voor betalen dus zoek naar goedkope (universele) oplossing,.

Denk dat een rek het meest stabiel is, maar lees overal doe navraag of dit past met de gordijnairbags..... Net goedkoper. Gaat alleen erom dat lading niet doorschiet bij een noodstop.

[Voor 10% gewijzigd door TarracoHvA op 17-08-2022 11:54]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
link_mario schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:04:
Gisteren deze 2017 1.8TSI FR opgehaald!

[Afbeelding]

Tijdens de bezichtiging ging mijn zwager ook "even mee kijken", een uurtje later stonden we er zo bij:

[Afbeelding]

Links een 1.8T, rechts een 1.4T verder zijn ze identiek.
Grappig! Ziet er ook uit alsof ze beide mooi uitgevoerd zijn :)

Voelt die 1.8 in de praktijk nou echt een flink stuk vlotter dan de 1.4 (150PK?) of valt het verschil mee?

Je zwager had iets uit te leggen thuis? >:)

• la_fusion
Nu inmiddels geruime tijd in het bezit van mijn Seat Leon Cupra ST 300 4drive en een aantal zaken vind ik toch wel serieuze issues met de actieve hulpsystemen.

Zo heeft hij al meermaals een stuuringreep gedaan omdat hij dacht dat ik buiten de lijnen ging rijden. Dit was iedere keer op een rechte snelweg waar hij blijkbaar iets verkeerds op de weg zag liggen.

Daarnaast al een aantal keer gehad dat bij het inhalen dan wel voorbij rijden van andere auto's dat hij begon te remmen, waarschuwen om te remmen voor het overige verkeer. Een paar keer op de snelweg bij het voorbij rijden van vrachtauto's maar dus ook bij een kruispunt waar verkeer naar rechts op een andere baan reden en ik gewoon rechtdoor ging.

Beide gevallen zijn nogal gevaarlijk als je het mij vraagt, zijn er mensen van hier die dit ook wel eens hebben ervaren?

Inmiddels snap ik grotendeels wanneer het systeem in gaat grijpen met ACC en er iemand tussen komt bijv maar bovenstaande situaties doen zich uit het niets voor. Wat dat betreft zou ik graag terug gaan naar alleen CC maar dat is helaas niet mogelijk.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 14:26
nooberke schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Grappig! Ziet er ook uit alsof ze beide mooi uitgevoerd zijn :)

Voelt die 1.8 in de praktijk nou echt een flink stuk vlotter dan de 1.4 (150PK?) of valt het verschil mee?

Je zwager had iets uit te leggen thuis? >:)
Met de proefritten enkel in de 1.8T gereden! De 1.4T wordt einde deze maand overgedragen dus dan laat ik het hier wel even weten :). Ik verwacht niet een heel groot verschil eerlijk gezegd.

En het was vooraf afgesproken dus het viel gelukkig mee :D

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

la_fusion schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:31:
Nu inmiddels geruime tijd in het bezit van mijn Seat Leon Cupra ST 300 4drive en een aantal zaken vind ik toch wel serieuze issues met de actieve hulpsystemen.

Zo heeft hij al meermaals een stuuringreep gedaan omdat hij dacht dat ik buiten de lijnen ging rijden. Dit was iedere keer op een rechte snelweg waar hij blijkbaar iets verkeerds op de weg zag liggen.

Daarnaast al een aantal keer gehad dat bij het inhalen dan wel voorbij rijden van andere auto's dat hij begon te remmen, waarschuwen om te remmen voor het overige verkeer. Een paar keer op de snelweg bij het voorbij rijden van vrachtauto's maar dus ook bij een kruispunt waar verkeer naar rechts op een andere baan reden en ik gewoon rechtdoor ging.

Beide gevallen zijn nogal gevaarlijk als je het mij vraagt, zijn er mensen van hier die dit ook wel eens hebben ervaren?

Inmiddels snap ik grotendeels wanneer het systeem in gaat grijpen met ACC en er iemand tussen komt bijv maar bovenstaande situaties doen zich uit het niets voor. Wat dat betreft zou ik graag terug gaan naar alleen CC maar dat is helaas niet mogelijk.
Nee niet per se, wel merk ik dat wanneer ik bijv. zie dat een auto afslaat naar rechts en ik al flink dot gas geef dat de auto denkt dat ik er bovenop knal en ingrjipt. Als ik dus normaal rij nergens last van, maar geef ik wat extra gas lijkt het dat hij inschattingen gaat maken die niet altijd juist zijn. Aangezien het geen slome auto is denk ik dat je de afstand voor ACC sowieso zo klein mogelijk moet maken, want die 2 seconden afstand die ze houden fluctueert bij de snelheid en daarmee de ingreep wel/niet.

• la_fusion
Oekol schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Nee niet per se, wel merk ik dat wanneer ik bijv. zie dat een auto afslaat naar rechts en ik al flink dot gas geef dat de auto denkt dat ik er bovenop knal en ingrjipt. Als ik dus normaal rij nergens last van, maar geef ik wat extra gas lijkt het dat hij inschattingen gaat maken die niet altijd juist zijn. Aangezien het geen slome auto is denk ik dat je de afstand voor ACC sowieso zo klein mogelijk moet maken, want die 2 seconden afstand die ze houden fluctueert bij de snelheid en daarmee de ingreep wel/niet.
Hij staat sowieso op de kortste afstand.. een veilig idee maar ook wel erg voorbarig en wel een beetje irritant bij het inhalen van een auto die maar beperkt langzamer rijdt. Het probleem doet hem ook vooral voor als de afslaande auto ook al echt op een baan naar rechts rijdt en daar tot stilstand gaat komen voor een verkeerslicht bijv.

• grasmanek94
la_fusion schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Hij staat sowieso op de kortste afstand.. een veilig idee maar ook wel erg voorbarig en wel een beetje irritant bij het inhalen van een auto die maar beperkt langzamer rijdt. Het probleem doet hem ook vooral voor als de afslaande auto ook al echt op een baan naar rechts rijdt en daar tot stilstand gaat komen voor een verkeerslicht bijv.
Wss met OBD11 te veranderen naar normale CC. Zult dan wss de optie moeten wijzigen in de auto dat er geen radar aanwezig is + de CC stand van adaptive naar 'classic' oid.

• TMobile
Badmuts20 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:50:
- knip -

Ben wel benieuwd of er iemand al een extra achterspoiler op zijn Leon heeft aangebracht.
Als ik Google zie ik bij Seat wel een extra spoiler mogelijkheid in de vorm van een klein vleugeltje op de bestaande de spoiler.
Alleen kan hem nergens vinden waar te bestellen en dan ga je al snel naar andere merken.
Bedoel je de spoiler van SEAT zelf? Daarvan is de artikelcode 5FA071640 GRU, zover ik heb kunnen achterhalen in NL alleen te koop bij Van Mossel (pag. 40-41, heb hierover mail contact gehad) en verder heb ik 'm in Spanje gevonden in een webshop: (link). Ben van plan 'm binnenkort te bestellen met nog wat andere dingen ala badges en sportpedalen. De spoiler zou alleen wel in grondlaag geleverd worden maar dat is me verre van duidelijk omdat ook wordt gezegd dat deze in Cosmo Grey is (FR grijs)

[Voor 22% gewijzigd door TMobile op 18-08-2022 14:46]

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18
Denow schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:
Net mijn Leon 2020 terug van de dealer. Met nieuwe software update!
Hopelijk zijn de bugs verleden tijd.

Carplay is nu volledig scherm. Wat me wel op valt is dat de resolutie van de carplay nu wel minder lijkt te zijn? Alle tekst en iconen zijn duidelijk groter (ook in verhouding) dan eerst.

Voor (met leuke bugs die hopelijk verleden tijd zijn):
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Heeft iemand dezelfde ervaring. En is dat misschien een instelling die ik gemist heb?
Ok, toch nog een minpunt sinds de update. Ik merk dat het terugschakelen (vooral van 4 naar 3) heel schokkend gaat. Alsof er iemand aan het rijden is die niet weet hoe een koppeling werkt. Storend dat bijna elke keer afremmen voor een stoplicht er een schok in de aandrijving zit.
Het gaat om de 1.5 e-TSI met 7-traps DSG.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

• TMobile
Denow schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Ok, toch nog een minpunt sinds de update. Ik merk dat het terugschakelen (vooral van 4 naar 3) heel schokkend gaat. Alsof er iemand aan het rijden is die niet weet hoe een koppeling werkt. Storend dat bijna elke keer afremmen voor een stoplicht er een schok in de aandrijving zit.

Geen diepgaande ervaring met die specifieke aandrijflijn, maar ik zou verwachten dat zeker een eTSI uit staat of in ieder geval vrij draait bij het afremmen, en niet mee terug schakelt. (Tenzij je gas geeft uiteraard).

Edit: *ingave* of wekt het systeem stroom op bij het afremmen voor de startmotor het MHEV systeem?

[Voor 7% gewijzigd door TMobile op 18-08-2022 14:43]

• Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:55
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde, maar ook al voor de update.
Maandag gaat hij naar de dealer ter controle!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[...]

Mijn 1.5 eTSI met DSG heeft dit probleem niet. Hopelijk kunnen ze het snel voor je oplossen

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-06 08:57
Oekol schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:04:
Ga er maar vanuit dat die datum totaal niet haalbaar is, gaat echt wel pas 2023 worden.

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18
TMobile schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Geen diepgaande ervaring met die specifieke aandrijflijn, maar ik zou verwachten dat zeker een eTSI uit staat of in ieder geval vrij draait bij het afremmen, en niet mee terug schakelt. (Tenzij je gas geeft uiteraard).

Edit: *ingave* of wekt het systeem stroom op bij het afremmen voor de startmotor het MHEV systeem?
Nee deze gaat de eco-stand (2-cilinder mode) bij weinig kracht-vraag, en waar mogelijk uit bij het lang uitrollen. Maar zodra de rem aangeraakt wordt schiet de motor weer volledig aan en schakelt mee terug bij afremmen. Dit is al geweest sinds ik de auto heb. En dat is ondertussen zo'n 66k km :)
Allir schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:53:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde, maar ook al voor de update.
Maandag gaat hij naar de dealer ter controle!
Ik heb zelf nog niks bij de dealer gemeld. Update was vlak voor onze vakantie en ik ben net terug. Ben zeer benieuwd of ze wat kunnen betekenen!

[Voor 20% gewijzigd door Denow op 18-08-2022 16:16]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Demiesehv schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Ga er maar vanuit dat die datum totaal niet haalbaar is, gaat echt wel pas 2023 worden.
Jep het is al in gang gezet. Demo auto van dealer een seat ateca, echter moeten nu kijken hoe de offerte uitvalt. De auto heeft in twee jaar tijd 1500 euro afgeschreven of zo. Lees: occasions zijn duur.

Hoor zsm wat de werkgever er van vindt. Maar ga eerst komende weken op vakantie met de voorloper. We zien 't wel. Auto staat iig gereserveerd bij de dealer.

• grasmanek94
Motion2 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Mijn 1.5 eTSI met DSG heeft dit probleem niet. Hopelijk kunnen ze het snel voor je oplossen
Ik heb ook rare tafferelen met de DSG meegemaakt, kwam tot nu toe altijd uit op "DSG is zichzelf aan het inleren".

Ik heb de auto vandaag laten updaten naar 1898 (dacht ik, begint met 18 iig), en natuurlijk zijn alle modificaties weg. Meeste intellingen zijn ook gereset, moest helaas van alles opnieuw instellen. Verder vind ik de nieuwe bovenbalk lelijk tov de oude. Het systeem is wel heel veel vlotter. Muziek kwaliteit is even goed denk ik. Niet slechter geworden iig.

Direct throttle control instellen in obd11 met motorkap open en auto aan zonder motor aan gaat niet meer (44 steering assistance, driving profile switchover). Weet iema d een "fix"? Zijn we weer buitengesloten van modificaties met de nieuwe update?

Verder zou ik ook willen weten welke long coding values of adaptations nodig zijn voor achterlicht DRL / Scandinavian DRL. Weet iemand hier iets meer over?

Ik vond: 09, adaptions, daytime running lights, tagfahrlicht-dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich, on, maar ik ben benieuwd of dat ook voor de KL is?

[Voor 62% gewijzigd door grasmanek94 op 18-08-2022 19:46]

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
grasmanek94 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb ook rare tafferelen met de DSG meegemaakt, kwam tot nu toe altijd uit op "DSG is zichzelf aan het inleren".

Ik heb de auto vandaag laten updaten naar 1898 (dacht ik, begint met 18 iig), en natuurlijk zijn alle modificaties weg. Meeste intellingen zijn ook gereset, moest helaas van alles opnieuw instellen. Verder vind ik de nieuwe bovenbalk lelijk tov de oude. Het systeem is wel heel veel vlotter. Muziek kwaliteit is even goed denk ik. Niet slechter geworden iig.

Direct throttle control instellen in obd11 met motorkap open en auto aan zonder motor aan gaat niet meer (44 steering assistance, driving profile switchover). Weet iema d een "fix"? Zijn we weer buitengesloten van modificaties met de nieuwe update?

Verder zou ik ook willen weten welke long coding values of adaptations nodig zijn voor achterlicht DRL / Scandinavian DRL. Weet iemand hier iets meer over?

Ik vond: 09, adaptions, daytime running lights, tagfahrlicht-dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich, on, maar ik ben benieuwd of dat ook voor de KL is?
Direct throttle werkt hier nog prima, ook na update, je zit op de juiste plek.

Ook voor achterlicht DRL aan overdag zit je goed. 09 > adaption > daytime running lights > Tagfahrlicht-dauerfahlicht aktiviert zusaetzlich standlicht > op active zetten.

Laatst deze geprogrammeerd: sleutel actief houden bij ingeschakelde motor. Voordeel wat ik zie met de warme dagen, zet de auto aan en airco kan z’n ding doen, ik druk ondertussen de auto op slot en loop voor een paar minuten weg. Los van dat de auto roept dat de sleutel afwezig is in het dash draait alles rustig door.

Coding: 09 > Adaption > ZV Algemein > Funk_bei_Kl15_ein > op active zetten.

Ohja, voor de ouderwetse, normale cruise control als optie in je assistentie menu terug:

Coding: 13 > Long Coding > Cruise Control Mode > op activated zetten

Betreft trouwens coding voor een KL.

[Voor 17% gewijzigd door crypt0rr op 18-08-2022 22:30]

AdGuard Home

• grasmanek94
Ik zal 't morgen nog maar eens proberen dan :S ben benieuwd wat ik mogelijk fout doe;

- auto openen
- Erin gaan zitten
- hendel van hood trekken
- START knop indrukken + NIET de rem (zodat de motor uit blijft)
- obd erin
- obd11 open
- connect
- wacht
- browse naar adaption optie
- kies gewenste optie
- ok
- groen vinkje ingedrukt houden
- error
Pagina: 1 ... 65 ... 72 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee