Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 63 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Oekol schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Dit geldt dus specifiek over BE? Bizarre is dat mijn bestelde Leon in december is het afgehaald en als ik hem in december had besteld in BE zit het er dus nog op? :+
Dat is wat de dealer me zei. Heeft hij gelogen om me te sussen? Dat kan ook uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
Mijn Ibiza uit 2016 heeft elektrisch inklapbare buitenspiegels. Echter ben ik gewend dat die spiegels inklappen als je de auto op slot zet (bij mijn vorige/andere auto’s). Dit is nu niet het geval en moet je zelf doen met het knopje aan de binnenzijde.
Iemand enig idee of dit eventueel wel in te stellen of te programmeren is? Het elektrisch inklappen bij de centrale vergrendeling bedoel ik dan dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:45
remzor schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:24:
Mijn Ibiza uit 2016 heeft elektrisch inklapbare buitenspiegels. Echter ben ik gewend dat die spiegels inklappen als je de auto op slot zet (bij mijn vorige/andere auto’s). Dit is nu niet het geval en moet je zelf doen met het knopje aan de binnenzijde.
Iemand enig idee of dit eventueel wel in te stellen of te programmeren is? Het elektrisch inklappen bij de centrale vergrendeling bedoel ik dan dus.
Dit lijkt mogelijk te zijn met een kleine aanpassing met VCDS/OBD, ik kom 'm in ieder geval tegen op de site van OBD11 als "Auto Folding Mirrors". Je kunt even in het VCDS hier op tweakers kijken of je iemand in de buurt kunt vinden die het voor je kan instellen, mits je niet tenzij je zelf al iemand kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
kan idd aangezet worden met obd11. sws handig apparaatje om te hebben als je een VAG rijdt ;)
dit is het topic waar TMobile het over heeft: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS
mocht je in noord-holland wonen, ik heb er ook een :)

[ Voor 49% gewijzigd door giovanni2903 op 12-06-2022 00:59 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@remzor Is daar geen menu item voor? Ik kan dat namelijk instellen in het menu van mijn octavia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:39:
@remzor Is daar geen menu item voor? Ik kan dat namelijk instellen in het menu van mijn octavia.
Wat ik mij herinner van de Golf had ik dat ook als optie in het menu dacht ik. Proberen waard! In hetzelfde menu waar je ACC afstand regelt etc. Daar een submenu

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@TMobile @giovanni2903 Nice! Goed om te weten. Wellicht is dan de sonische weergave van de parkeersensoren achter ook wel software matig te activeren dan..
Heb zelf niet zo’n apparaatje en ken ook niemand, kom uit Brabant dus Noord-Holland Is wat uit de route :p

@jongetje @Oekol Volgens mij niet, maar ga het nog eens checken. Heb ook geen acc (wel cc). Auto is van september 2016 he, ik vermoed dat jullie nieuwere wagens hebben met andere entertainment systemen? Maar ga het checken, toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
Patroclos schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:30:
Vanmorgen nog eens contact opgenomen met de garage om te horen of ze nog nieuws hebben over de productie van de Leon ST (1.0 TSI 110) die we besteld hadden (op 22/10/21).

Voorlopig productiedatum is ergens midden juli, zou eind juli / begin augustus geleverd kunnen worden, zelfde wat het Arval-systeem zei. De garage leek vrij optimistisch dat dit ook effectief haalbaar zal zijn. Zou fijn zijn, begin het stilaan gehad te hebben met die C3. (Ik bedoel, ik ben blij dat ik een aanloopwagen heb, maar ik ga het gebrek aan ruimte, de bizarre wegligging en het occasioneel van de baan gereden worden niet missen.)

Hé, dat is eigenlijk een goede vraag: hoe gedragen andere weggebruikers zich tegenover Seats? In de Fiat en Volvo die ik ooit heb gehad, werd ik redelijk met rust gelaten. Meestal ook in de BMW 2GT van mijn vrouw, buiten occasioneel iemand die wil uitpakken (of iemand die vindt dat het geen echte BMW is). Heb ooit een een paar weken met de Hyundai ix20 van mijn moeder rondgereden en ik had de indruk dat andere weggebruikers me probeerden te vermoorden. En ik heb datzelfde gevoel in mindere mate bij die Citroën.
Ik stond hier wel even versteld van, is het echt zo dat weggebruikers anders reageren op bepaalde merken en type auto's?. Ik bedoel ik heb er wel bepaalde gedachtes/vooroordelen bij maar ik pas mijn rijgedrag daar nooit op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:31
Lucien_K94 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Ik stond hier wel even versteld van, is het echt zo dat weggebruikers anders reageren op bepaalde merken en type auto's?. Ik bedoel ik heb er wel bepaalde gedachtes/vooroordelen bij maar ik pas mijn rijgedrag daar nooit op aan.
Op de snelweg merk ik toch wel veel verschil. Als ik met de C3 rij, komt men veel vaker bumperkleven met het nodige lichtgeflikker of schiet men er snel nog eens tussen als ik een reeks auto's inhaal. Veruit het meest irritante zijn de auto's die beginnen op te trekken als ik ze inhaal (om vervolgens te vertragen als ik terug achter hen ga rijden). Die dingen gebeuren ook wel eens als ik met de BMW rij, maar veel minder. (Bij de BMW meestal de merken van wie je het zou verwachten, bij de Citroën komen daar nog Peugeots en Hyundai Tucsons bij.)

De keren dat ik met de ix20 van mijn moeder op pad was, begon men zelfs te bumperkleven en te flikkeren als ik op het middenvak vrachtwagens inhaalde (terwijl het linkervak gewoon leeg was).

Ik spreek nu wel over weekendverkeer, tijdens de spits gebeurt dit ook allemaal veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
Lucien_K94 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Ik merk dat mensen veel sneller aan de kant gaan als ze dit zien in hun achterruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8kS6HNgH_pIStpp6a9q--vcouc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fz3LBvhDBC1gshIn5zbuhJfQ.png?f=fotoalbum_large

Terwijl ik vaak niet eens de bedoeling heb om ze "van de baan te duwen", gewoon cruise control op 3e streepje (2s afstand)..

Merk ook dat andere auto's harder gaan wegrijden bij een stoplicht, dan wanneer ik in een micra of 108 ofzo rij. Mensen doen rustiger. Nood om "sneller / stoerder" te zijn?

Merk ook dat ik op de snelweg in de Leon minder snel eraf geduwd wordt dan in een klein bakkie. Terwijl ik mijn rijstijl toch echt niet aanpas.

[ Voor 6% gewijzigd door grasmanek94 op 13-06-2022 10:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Hier is eindelijk een productie week bekend voor mijn Leon! Week van 4 juli, geproduceerd in Martorell. 11 maanden na bestelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Facerafter schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:59:
Hier is eindelijk een productie week bekend voor mijn Leon! Week van 4 juli, geproduceerd in Martorell. 11 maanden na bestelling..
Welke motorversie had je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

grasmanek94 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Ik merk dat mensen veel sneller aan de kant gaan als ze dit zien in hun achterruit:

[Afbeelding]
Ja hier word je toch in positieve zin wild van?
Ik vind het een hele mooie geslaagde voorkant :Y
OneLeggedIdiot schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Ging even terugzoeken in het topic, want ik was ook benieuwd en zat toevallig achter laptop:
Facerafter schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:46:
[...]

Leon FR Business Intense; 1.5 handgeschakeld met Technology Pack in Desire Red, geen ST.

[ Voor 31% gewijzigd door Oekol op 13-06-2022 18:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
Rainesh schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Gelijk bij de terugroepactie vragen of ze het willen updaten naar 1896
Hi Rainesh, zojuist de auto weggebracht voor zn afspraak en dealer (Ames Ridderkerk) geeft aan "een klacht nodig te hebben, die een update van de software nodig maakt". Mijn vraag waarom ik dan wel OTA's kan draaien hebben ze behoorlijk ontwijkend beantwoord, bleef terug komen op "klacht nodig". Heb jij wellicht input om ze over te halen? is beantwoord
Ik stond daar al behoorlijk geirriteerd nadat ze me gisteren wisten te vertellen dat mijn afspraak die maandag-dinsdag zou zijn pas op dinsdag begon, had geen zin in een ellenlange discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

TMobile schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:46:
[...]

Hi Rainesh, zojuist de auto weggebracht voor zn afspraak en dealer (Ames Ridderkerk) geeft aan "een klacht nodig te hebben, die een update van de software nodig maakt". Mijn vraag waarom ik dan wel OTA's kan draaien hebben ze behoorlijk ontwijkend beantwoord, bleef terug komen op "klacht nodig". Heb jij wellicht input om ze over te halen?
Ik stond daar al behoorlijk geirriteerd nadat ze me gisteren wisten te vertellen dat mijn afspraak die maandag-dinsdag zou zijn pas op dinsdag begon, had geen zin in een ellenlange discussie.
Dat is al eerder teruggekomen. Ze doen pas als je zegt dat je last hebt van vastlopers etc. Dat Android auto onbruikbaar is bijv. Dat het systeem sloom is etcetera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
Oekol schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:48:
[...]

Dat is al eerder teruggekomen. Ze doen pas als je zegt dat je last hebt van vastlopers etc. Dat Android auto onbruikbaar is bijv. Dat het systeem sloom is etcetera
Zojuist even achteraan gebeld, gemeld dat AA vast zou lopen. Ze gaan nu kijken of ze dat kunnen oplossen met een update 🤷‍♂️.
Meneer aan de lijn was volgens mij wel vrolijker dan die andere :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

TMobile schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Zojuist even achteraan gebeld, gemeld dat AA vast zou lopen. Ze gaan nu kijken of ze dat kunnen oplossen met een update 🤷‍♂️.
Meneer aan de lijn was volgens mij wel vrolijker dan die andere :).
Het is echt bizar. Ik heb toen lopen overdrijven als een klein kindje van 10 alvorens ze m'n golf wilden updaten. Liep als een zonnetje daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
Nu vooral hopen dat ze het ook gewoon doorvoeren, in plaats van een lullig excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Waarom doet een dealer er zo moeilijk over om een update te installeren? Tuurlijk het kost wat tijd maar je helpt toch ook een (potentiële) klant?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Megapaul schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:37:
Waarom doet een dealer er zo moeilijk over om een update te installeren? Tuurlijk het kost wat tijd maar je helpt toch ook een (potentiële) klant?
Denk niet dat hier bonnetjes voor geschreven worden. Is dit niet gewoon een stukje service en dat ze daarom moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:24:
Als je de op slot knop op je sleutel ingedrukt blijft houden zouden de spiegels ook moeten inklappen (bij de Leon tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Palomar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Als je de op slot knop op je sleutel ingedrukt blijft houden zouden de spiegels ook moeten inklappen (bij de Leon tenminste).
Thanks! Zal dit eens checken maar vermoed eigenlijk dat het niet werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Megapaul schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:37:
Omdat er risico's zitten aan updaten waardoor ze het liever zo min mogelijk doen. Een 'brick' kan ze een hoop geld kosten. En het kost een hoop tijd, waar ze wss maar een klein gedeelte van vergoed krijgen onder het stukje garantie + een werkplaatsplek die de hele dag bezet is. Iig bij de nieuwere auto's zoals de golf 8 duurt zo'n update bijna de hele dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
[quote]remzor schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:11:
@TMobile @giovanni2903 Nice! Goed om te weten. Wellicht is dan de sonische weergave van de parkeersensoren achter ook wel software matig te activeren dan..
Heb zelf niet zo’n apparaatje en ken ook niemand, kom uit Brabant dus Noord-Holland Is wat uit de route :p

gewoon zelf zo een ob11 kopen dan haha. en enders als ik weet dat ik in brabant ga komen laat ik t wel weten ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
TMobile schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:41:
Nu vooral hopen dat ze het ook gewoon doorvoeren, in plaats van een lullig excuus.
Goed nieuws, alles is weer up to date. Kaarten updaten zou 150,- kosten, aangezien ik toch standaard AA gebruik die maar achterwege gelaten. Ik hoop nu wel een poosje niet meer langs te hoeven, altijd wel iets bij die dealers :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
TMobile schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Goed nieuws, alles is weer up to date. Kaarten updaten zou 150,- kosten, aangezien ik toch standaard AA gebruik die maar achterwege gelaten. Ik hoop nu wel een poosje niet meer langs te hoeven, altijd wel iets bij die dealers :F
Afhankelijk of je als lease rijder rijdt, kan je de kosten declareren en minderen op je bijtelling.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Afhankelijk of je als lease rijder rijdt, kan je de kosten declareren en minderen op je bijtelling.
Heb je hier meer informatie over? Heb ook al eens gehoord dat je tankbonnen (je betaald tenslotte lease). kan declareren als je geen internationale tankpas hebt. Kreeg een vriendelijke nee, is teveel gedoe gaan we niet doen. Het toen zelf aftrekken bij de belastingaangifte was toen teveel moeite want vergeten en vroeg me echt af of het wel zoden aan de dijk zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeskantmoer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07-2022
OneLeggedIdiot schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Heb je een PHEV of een normale benzine versie?
PHEV worden in 2022 niet meer geproduceerd of geleverd volgens mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Oekol schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Heb je hier meer informatie over? Heb ook al eens gehoord dat je tankbonnen (je betaald tenslotte lease). kan declareren als je geen internationale tankpas hebt. Kreeg een vriendelijke nee, is teveel gedoe gaan we niet doen. Het toen zelf aftrekken bij de belastingaangifte was toen teveel moeite want vergeten en vroeg me echt af of het wel zoden aan de dijk zette.
https://www.rtlnieuws.nl/...aal-aftrek-bijtelling-tol

Dat van de tol en brandstof wist ik wel dat je die via de werkgever in mindering kon laten brengen op je bijtelling. Dat dat ook kan voor een kaartupdate wist ik niet, kan daar ook niet iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Wie heeft ondertussen de A896 update gehad voor de Leon KL?
Ik (en collega) heb nog niets gezien en ik lees berichten op duitse fora dat ze gestopt zijn met uitrol ivm bricken
:+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
DrumandBass schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:15:
Ik (en collega) heb nog niets gezien en ik lees berichten op duitse fora dat ze gestopt zijn met uitrol ivm bricken
Ik heb de eerste update een paar weken geleden gehad (3GB), wacht nog steeds op de 2de (1.7GB) aangezien Voice Control nu niet werkt (gebruik ik om snel iemand te bellen).
Vandaag moest mijn Leon voor onderhoud naar de garage, ze gaan even kijken hoe ze hem verder kunnen updaten.

Jouw verhaal kan wel verklaren waarom mijn auto niet verder update..

[ Voor 5% gewijzigd door Motion2 op 16-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
DrumandBass schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:15:
3GB update gehad naar A896, sinds 27 mei geinstalleerd. Het schijnt dat er nog een tweede update achteraan komt? Deze heb ik nog niet gezien.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Zeskantmoer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Heb je een PHEV of een normale benzine versie?
PHEV worden in 2022 niet meer geproduceerd of geleverd volgens mijn dealer.
Heb zonet telefoon gehad van de importeur van België en zelfs de Cupra's zijn een drama. Niet voor Q4 zeiden ze mij nadat ze van het hoofdkantoor moesten bellen omdat ik te veel aan het klagen was tegen Griffiths op LinkedIn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

OneLeggedIdiot schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:31:
[...]
nadat ze van het hoofdkantoor moesten bellen omdat ik te veel aan het klagen was tegen Griffiths op LinkedIn.
Hahaha dit meen je niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Oekol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Hahaha dit meen je niet :D
Ja, toch wel. Ik schrok er zelf van. Ik had geen antwoord verwacht, maar de CSR van D'Ieteren zei letterlijk: "na uw klachten gericht aan meneer Griffiths op LinkedIn heb ik de opdracht gekregen u meer informatie te verschaffen."

Na het nieuws dat ik de hoop op een levering binnen de 12 maanden kon opbergen ben ik wel vriendelijk gebleven. Nu afwachten of m'n dealer me ook nog gaat bellen want met hem had ik vorige week afgesproken dat indien een levering binnen het jaar niet lukte, ik toch wel een tegenprestatie verwacht gezien dit mij ook veel geld kost. Hij had me beloofd dat we dan opnieuw aan tafel zouden zitten om een korting of gratis winterwielen te bespreken, dus nu D'Ieteren me al heeft gezegd dat voor oktober simpelweg een njet is, is het maar afwachten of de dealer woord houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
spartaan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:05:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...aal-aftrek-bijtelling-tol

Dat van de tol en brandstof wist ik wel dat je die via de werkgever in mindering kon laten brengen op je bijtelling. Dat dat ook kan voor een kaartupdate wist ik niet, kan daar ook niet iets over vinden.
Alle kosten die je maakt op je lease auto dus ook kinderstoeltjes, telefoon houder, trek haak enz. Die je in eerste instantie privé hebt betaald. Kan je minderen op je bijtelling van dat jaar. Je krijgt geen 100% terug maar wel een aanzienlijk deel.

Dit wordt gezien als eigen bijdragen en eigen bijdragen wordt geminderd op je bijtelling.

Stel jij hebt een auto betaald 400 aan bijtelling maar werkgever vraagt 100 euro maandelijkse vergoeding. Dan wordt die 100 euro eigen bijdragen geminderd op 400 dus je betaald dan 320 + 100 is 420 ipv 500.

Hoe het rekensommetje er precies uitziet weet ik niet. Weet wel dat het fiscaal aftrekbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door To_Tall op 17-06-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
To_Tall schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Alle kosten die je maakt op je lease auto dus ook kinderstoeltjes, telefoon houder, trek haak enz. Die je in eerste instantie privé hebt betaald. Kan je minderen op je bijtelling van dat jaar. Je krijgt geen 100% terug maar wel een aanzienlijk deel.

Dit wordt gezien als eigen bijdragen en eigen bijdragen wordt geminderd op je bijtelling.

Stel jij hebt een auto betaald 400 aan bijtelling maar werkgever vraagt 100 euro maandelijkse vergoeding. Dan wordt die 100 euro eigen bijdragen geminderd op 400 dus je betaald dan 320 + 100 is 420 ipv 500.

Hoe het rekensommetje er precies uitziet weet ik niet. Weet wel dat het fiscaal aftrekbaar is.
Deze kosten zijn zakelijk aftrekbaar (kinderzitje, auto wassen, parkeren* bv), niet prive (bijtelling) aftrekbaar. Zaken zoals parkeergeld, auto wassen, kinderzitje etc mag men niet (zomaar*) van de bijtelling aftrekken.

Wil je ze toch aftrekbaar maken van de bijtelling dan moet dat via je werkgever aangeschaft worden, en je werkgever moet dan jou laten betalen. Wat jij betaald mag de werkgever opvoeren als privé gebruikskosten zakelijke leaseauto, en dan van de bijtelling aftrekken.

* - Tenzij met de werkgever is afgesproken dat deze kosten in rekening worden gebracht als kosten voor prive gebruik auto, en parkeren niet nabij het huis van de werknemer plaats vindt.

En ik dacht dat zoiets ook mocht: Je zorgt ervoor dat de leasemaatschappij een auto gerelateerde extra factuur stuurt, die je betaald, voor specifiek de auto. Die mag je dan _denk ik_ ook in mindering brengen op je bijtelling (bv eigen risico voor een schade).

Vuistregel: Alle kosten die _moeten_ en direct te herleiden zijn naar de lease auto mag je aftrekken. Kinderzitje en wasbeurt vallen hier niet onder.

[ Voor 30% gewijzigd door grasmanek94 op 17-06-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
crypt0rr schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:35:
[...]

3GB update gehad naar A896, sinds 27 mei geinstalleerd. Het schijnt dat er nog een tweede update achteraan komt? Deze heb ik nog niet gezien.
Gisteren is mijn Leon voor onderhoud naar de dealer geweest, die konden mij helaas niet helpen met de update. Heb de vraag nu maar zelf uitgezet bij PON, hoe en wanneer we de rest van de update(s) krijgen.
Het irriteert mij best wel dat er NERGENS informatie te vinden is, de dealers van weinig weten en je nu met een soort half systeem zit (geen spraak bediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Deze kosten zijn zakelijk aftrekbaar (kinderzitje, auto wassen, parkeren* bv), niet prive (bijtelling) aftrekbaar. Zaken zoals parkeergeld, auto wassen, kinderzitje etc mag men niet (zomaar*) van de bijtelling aftrekken.

Wil je ze toch aftrekbaar maken van de bijtelling dan moet dat via je werkgever aangeschaft worden, en je werkgever moet dan jou laten betalen. Wat jij betaald mag de werkgever opvoeren als privé gebruikskosten zakelijke leaseauto, en dan van de bijtelling aftrekken.

* - Tenzij met de werkgever is afgesproken dat deze kosten in rekening worden gebracht als kosten voor prive gebruik auto, en parkeren niet nabij het huis van de werknemer plaats vindt.

En ik dacht dat zoiets ook mocht: Je zorgt ervoor dat de leasemaatschappij een auto gerelateerde extra factuur stuurt, die je betaald, voor specifiek de auto. Die mag je dan _denk ik_ ook in mindering brengen op je bijtelling (bv eigen risico voor een schade).

Vuistregel: Alle kosten die _moeten_ en direct te herleiden zijn naar de lease auto mag je aftrekken. Kinderzitje en wasbeurt vallen hier niet onder.
Kinderzitje is direct te herleiden. Zonder auto heb ik niets aan dat zitje. Ik heb het wel allemaal vergoed gekregen via de bijtelling. Dat gaat iig niet via de leasemaatschappij want dan zou ik het zitje leasen en dat is niet het geval.

De werkgever zal dit moeten verwerken onder eigen bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Motion2 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Gisteren is mijn Leon voor onderhoud naar de dealer geweest, die konden mij helaas niet helpen met de update. Heb de vraag nu maar zelf uitgezet bij PON, hoe en wanneer we de rest van de update(s) krijgen.
Het irriteert mij best wel dat er NERGENS informatie te vinden is, de dealers van weinig weten en je nu met een soort half systeem zit (geen spraak bediening).
Ben benieuwd welk antwoord je krijgt, ik heb namelijk precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gare pc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58
Vandaag gebeld door de Seat dealer ( Ames). Mijn Tarraco PHEV wordt op zijn vroegst in 2023 gebouwd. Bestelling heeft in juni '21 plaatsgevonden.

Ik mag aanpassen naar een benzine versie, levering wordt dan eind '22 verwacht. Voor reguliere orders is dit inmiddels ook 2023.

Annuleren mag ook kosteloos. Ik weet het nog effe niet 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
gare pc schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:59:
Vandaag gebeld door de Seat dealer ( Ames). Mijn Tarraco PHEV wordt op zijn vroegst in 2023 gebouwd. Bestelling heeft in juni '21 plaatsgevonden.

Ik mag aanpassen naar een benzine versie, levering wordt dan eind '22 verwacht. Voor reguliere orders is dit inmiddels ook 2023.

De vraag is dan ook, krijg je de nieuwe facelift als die uitkomt of krijg je een verouderd model?

Jij bent waarschijnlijk van Nederland?
In België zijn er veel geannuleerd omdat ze niet kunnen leveren maar de jouwe wordt wel nog gemaakt??
Dit snap ik dan weer niet 🤦🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Asterion schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:13:
[...]

De vraag is dan ook, krijg je de nieuwe facelift als die uitkomt of krijg je een verouderd model?

In België zijn er veel geannuleerd omdat ze niet kunnen leveren maar de jouwe wordt wel nog gemaakt??
In Nederland zijn de dynamische knipperlichten en welkomstbalk van achterlicht er af. In België zitten ze er voor bestellingen tot 1 juli 2022 uit m'n hoofd nog op. In NL gewoon alles wat nu geproduceerd moet worden niet meer er op. Ze meten sowieso met meerdere maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Asterion schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:13:
[...]

In België verandert de fiscale wetgeving vanaf 2023. Gezien de Tarraco PHEV sowieso niet geleverd zal worden in 2022 hebben ze dus beslist om de boel te annuleren ipv uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 06:28

OK! dan ben ik benieuwd wanneer ik/leasemaatschappij gebeld gaat worden :) Ik heb ook een Tarraco PHEV FR besteld, Ames had de auto begin April besteld en september is die bestelling aan mij toegewezen. In de veronderstelling dat ik 15 oktober 2021 kon rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:09

Vorige week donderdag heb ik ook een soortgelijk bericht gekregen van mijn dealer Broekhuis met de drie opties; wachten tot medio 2023, omzetten naar een benzine variant of annuleren. Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik nu meer dan een jaar wacht en er geen vertrouwen in heb dat de auto wel medio volgend jaar geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Arnoudius schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:21:
[...]

OK! dan ben ik benieuwd wanneer ik/leasemaatschappij gebeld gaat worden :) Ik heb ook een Tarraco PHEV FR besteld, Ames had de auto begin April besteld en september is die bestelling aan mij toegewezen. In de veronderstelling dat ik 15 oktober 2021 kon rijden 8)7
Dat kun je vergeten, wat alle toegewezen orders zijn verwijderd.
Dat de auto dus in april al besteld is kijken ze niet naar.
Ze gaan nu echt kijken wanneer jij de auto besteld hebt, ik heb hem in mei besteld en staat nu gepland voor februari 2023, ga er dus maar vanuit dat je hem pas q2 2023 gaat krijgen.

Welke Facelift, denk je dat er een nieuw model uit gaat komen van een auto die niet eens fatsoenlijk uitgerold is?

Auto annuleren heeft op dit moment ook gewoon geen nut want er is nagenoeg niks anders beschikbaar, kwestie van wachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Ook ik heb gisteren bericht gehad van de dealer. Mijn Leon PHEV besteld in augustus 2021 wordt dit jaar niet meer geproduceerd en de verwachting van de dealer en importeur is dat deze medio 2023 afgeleverd kan worden.

4 opties:

* Wachten,
* Omruilen naar een benzine variant(mag niet van werkgever),
* 2e hands uit Duitsland (mag niet van leasemaatschappij en mijzelf),
* Anneleren.

Wachten kan voor mij dus betekenen 2 jaar wachten op een auto. Ervoor gekozen om dit niet te doen. Ik heb de bestelling geannuleerd en volgende maand staat er een voorraad Ford Kuga PHEV op de oprit.

Jammer dat het zo gelopen is, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Spenkie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:11:
Ook ik heb gisteren bericht gehad van de dealer. Mijn Leon PHEV besteld in augustus 2021 wordt dit jaar niet meer geproduceerd en de verwachting van de dealer en importeur is dat deze medio 2023 afgeleverd kan worden.

4 opties:

* Wachten,
* Omruilen naar een benzine variant(mag niet van werkgever),
* 2e hands uit Duitsland (mag niet van leasemaatschappij en mijzelf),
* Anneleren.

Wachten kan voor mij dus betekenen 2 jaar wachten op een auto. Ervoor gekozen om dit niet te doen. Ik heb de bestelling geannuleerd en volgende maand staat er een voorraad Ford Kuga PHEV op de oprit.

Jammer dat het zo gelopen is, maar het is niet anders.
Toch straf. ik heb al een paar keer gezegd dat ik overweeg om mij Cupra Leon PHEV te annuleren en bij mij doen ze er dan weer alles aan om te vermijden dat ik zou annuleren. Als ik m'n dealer mag geloven gaan ze mijn bestelling zelfs prioriteit geven vanwege mijn klachten. Al wil ik dat laatste niet geloven tot ik hij op mn oprit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
OneLeggedIdiot schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Toch straf. ik heb al een paar keer gezegd dat ik overweeg om mij Cupra Leon PHEV te annuleren en bij mij doen ze er dan weer alles aan om te vermijden dat ik zou annuleren. Als ik m'n dealer mag geloven gaan ze mijn bestelling zelfs prioriteit geven vanwege mijn klachten. Al wil ik dat laatste niet geloven tot ik hij op mn oprit staat.
Dat noemen ze aan het lijntje houden dealers krijgen sloten toebedeeld. Ze zouden een gelijke bestelling nog kunnen aanpassen. Dus een eerder bestelde auto als deze nog niet in productie is aanpassen naar jouw bestelling.

Maar dat is ook het enige wat ze kunnen doen.

Maar dan lopen ze een risico dat de andere eigenaar wegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
To_Tall schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:51:
[...]

Dat noemen ze aan het lijntje houden dealers krijgen sloten toebedeeld. Ze zouden een gelijke bestelling nog kunnen aanpassen. Dus een eerder bestelde auto als deze nog niet in productie is aanpassen naar jouw bestelling.

Maar dat is ook het enige wat ze kunnen doen.

Maar dan lopen ze een risico dat de andere eigenaar wegloopt.
Zo denk ik er ook over. Ze kunnen maar op 2 manieren prioriteit geven:
1. De auto staat klaar te wachten op 1 onderdeel. Vanaf dat onderdeel binnen is wordt hij als 1 van de eersten afgewerkt. Effect op andere klanten is klein.
2. De auto moet nog geproduceerd worden waardoor er in die planning een wijziging gebeurt. Effect op andere klanten is groot.

Wat mij vooral stoort is de tegenstrijdigheid in hun eigen communicatie.
8 juni: dealer zegt productie ten laatste september.

16 juni: importeur krijgt opdracht van Spanje om mij te laten weten wanneer de auto geproduceerd wordt na dat ik tegen Griffiths heb geklaagd via LinkedIn: productie gepland in Q4, ten vroegste oktober. Ik laat weten dat indien dit klopt, ik over moet gaan tot annulatie omdat ik anders zonder auto kom te zitten en niets ben met een aanloopwagen vanwege de noodzakelijke aanpassing voor mijn beperking.

21 juni: Dealer laat me weten dat ze alles nog eens hebben bekeken, er geen opties zijn die vertraging veroorzaken en dat Spanje aan de importeur liet weten mijn auto voorrang te geven.

Ik weet dus nog steeds niets, maar elke keer ik over annuleren spreek doen ze er alles aan om dat te vermijden, terwijl ze dan bij andere types en modellen zelf voorstellen te annuleren... En straks heb ik de pech dat alle stockmodellen en directiewagens van Cupra ook verkocht zijn en moet ik bij annulatie dus op zoek naar een ander merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
Woensdag auto naar de dealer gebracht voor olieservice en een beurt. Ze wilden een aantal recalls doen en als gevolg daarvan staat de auto er nog steeds. Ze krijgen de updates niet geïnstalleerd en de auto is blijkbaar onbruikbaar nu. Ik neem aan dat ie dus ook gebrickt is. Ze hebben er nu 2 staan met hetzelfde probleem. Het gaat om een Leon eTSI 1.5 DSG. Het is gelukkig ‘maar’ onze 2e auto, maar ik word hier toch behoorlijk chagrijnig van.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik heb het idee dat het voor een groot deel ook onkunde is bij de dealers. De softwareupdates voor mijn 1.5 eTSI hebben allemaal steeds veel langer geduurd dan gepland. Uiteindelijk was het steeds wel opgelost, maar irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
Ik heb mijn Leon Business Style Intense 1.0 benzine in November 2021 besteld. Leverdatum staat nu geplanned op week 29. Ik heb er aan gedacht om de auto te annuleren maar als ik zo een beetje alle andere topics bekijk ziet dat er ook niet al te best uit.

Hopelijk zitten alle functies / lichten er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
Lucien_K94 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:38:
Ik heb mijn Leon Business Style Intense 1.0 benzine in November 2021 besteld. Leverdatum staat nu geplanned op week 29. Ik heb er aan gedacht om de auto te annuleren maar als ik zo een beetje alle andere topics bekijk ziet dat er ook niet al te best uit.

Hopelijk zitten alle functies / lichten er op.
Ik heb af en toe zitten denken: had ik geen Ford Focus break moeten nemen? (Was ook een optie, voordeel van alle aard was wel niet ideaal). Maar die lijken momenteel geheel niet meer te bestellen. :)

Ik ga nog eens contact opnemen met de garage. Drie weken terug hadden ze half juli als voorlopige productiedatum (dus over drie weken). Als deze nog altijd voorlopig is, zou ik denken dat het toch nog even gaat duren. Voorlopig kan ik nog wel voort, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 06:28
Arnoudius schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:21:
[...]

OK! ik heb de bestelling geannuleerd en ga nu eerst 2 jaar een occasion tiguan allspace highline leasen :) helaas dus geen tarraco PHEV FR. ben benieuwd of er over 2 jaar wat meer schot in de zaak zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:31
pjotreke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:15:
Woensdag auto naar de dealer gebracht voor olieservice en een beurt. Ze wilden een aantal recalls doen en als gevolg daarvan staat de auto er nog steeds. Ze krijgen de updates niet geïnstalleerd en de auto is blijkbaar onbruikbaar nu. Ik neem aan dat ie dus ook gebrickt is. Ze hebben er nu 2 staan met hetzelfde probleem. Het gaat om een Leon eTSI 1.5 DSG. Het is gelukkig ‘maar’ onze 2e auto, maar ik word hier toch behoorlijk chagrijnig van.
Hier ook een zelfde soort probleem gehad.

Vorige week mn Leon (KL) van 11-2020 weggebracht voor een 1e oliebeurt. Automatisch heeft de garage de werkzaamheden 'Recall 90Q8 CR01,03,05' eraan toegevoegd.
Einde van de dag een belletje dat de auto nog niet klaar was, de update stopte er tot 2x toe mee.
Volgende dag was het wel gelukt maar werkte de achteruitrijcamera niet meer. Gelukkig nog wel dezelfde dag gefixt en kon in mn auto ophalen.
Systeem is geupdate naar 1896 en hierdoor werkt mijn Android Auto nu wel draadloos :)

Dag later de melding dat er teveel olie in het blok zit en dit afgetapt dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Valkje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Hier ook een zelfde soort probleem gehad.

Vorige week mn Leon (KL) van 11-2020 weggebracht voor een 1e oliebeurt. Automatisch heeft de garage de werkzaamheden 'Recall 90Q8 CR01,03,05' eraan toegevoegd.
Einde van de dag een belletje dat de auto nog niet klaar was, de update stopte er tot 2x toe mee.
Volgende dag was het wel gelukt maar werkte de achteruitrijcamera niet meer. Gelukkig nog wel dezelfde dag gefixt en kon in mn auto ophalen.
Systeem is geupdate naar 1896 en hierdoor werkt mijn Android Auto nu wel draadloos :)

Dag later de melding dat er teveel olie in het blok zit en dit afgetapt dient te worden.
Hier nog steeds geen oplossing.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
Patroclos schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:57:
[...]

Ik ga nog eens contact opnemen met de garage. Drie weken terug hadden ze half juli als voorlopige productiedatum (dus over drie weken).
Allez vooruit, hij zou nu effectief een productiedatum gekregen hebben en tussen half en eind juli bij de dealer toekomen. Hoezee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMV33
  • Laatst online: 28-07-2022
2 weken geleden een email van de dealer gehad waarin vermeld werd dat de productiestop op de Tarraco FR PHEV in ieder geval tot 2023 gaat duren en mijn bestelling (van 5 mei 2021) dus niet meer gebouwd en geleverd gaat worden in 2022. van PON 3 mogelijkheden geboden:

1. Omzetten naar benzine vergoeding PON 500 euro incl. BTW (inmiddels dik 10K duurder geworden, minder opties en pk's, dus wat mij betreft geen optie)
2. Wachten tot medio 2023, vergoeding PON 250 euro in de vorm van waardecheque voor accessoires.
3. Kosteloos annuleren.

Uiteraard weer genereuze oplossingen vanuit PON. Had al een allergie voor die kutclub maar het is er niet beter op geworden.

Gelukkig had ik al een flauw voorgevoel dat er een soort van ontmoedigingsbeleid werd gevoerd en mijn oog laten vallen op een occasion Seat Tarraco FR PHEV van juni 2021 met alle opties die ik ook op mijn bestelde Tarraco had aangevinkt op het panoramadak na. Vorige week groen ligt gelegen vanuit mijn werkgever en ik mag mijn "nieuwe" Tarraco FR PHEV volgende week woensdag gaan ophalen bij de dealer. 🎉🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
MadMV33 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:14:
2 weken geleden een email van de dealer gehad waarin vermeld werd dat de productiestop op de Tarraco FR PHEV in ieder geval tot 2023 gaat duren en mijn bestelling (van 5 mei 2021) dus niet meer gebouwd en geleverd gaat worden in 2022. van PON 3 mogelijkheden geboden:

1. Omzetten naar benzine vergoeding PON 500 euro incl. BTW (inmiddels dik 10K duurder geworden, minder opties en pk's, dus wat mij betreft geen optie)
2. Wachten tot medio 2023, vergoeding PON 250 euro in de vorm van waardecheque voor accessoires.
3. Kosteloos annuleren.

Uiteraard weer genereuze oplossingen vanuit PON. Had al een allergie voor die kutclub maar het is er niet beter op geworden.

Gelukkig had ik al een flauw voorgevoel dat er een soort van ontmoedigingsbeleid werd gevoerd en mijn oog laten vallen op een occasion Seat Tarraco FR PHEV van juni 2021 met alle opties die ik ook op mijn bestelde Tarraco had aangevinkt op het panoramadak na. Vorige week groen ligt gelegen vanuit mijn werkgever en ik mag mijn "nieuwe" Tarraco FR PHEV volgende week woensdag gaan ophalen bij de dealer. 🎉🥳
Dan hebben ze in België betere voorwaarden gekregen. Daar sprak men over 2000 euro korting bij omzetting naar benzine en 1500 euro korting bij omzetting naar een ander model als ik het goed heb begrepen.
Maar het is nu dus definitief: Seat maakt geen PHEV's meer dit jaar. Dan is de vraag alleen nog: wat zal het effect zijn op de Cupra-bestellingen want tot op heden krijg ik niks van concrete info. Door al mijn geklaag zouden ze me prioriteit geven, maar de laatste info die ik kreeg was vermoedelijke productie in Q4. Dat is 13 maanden na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 06:49:
[...]

Dan hebben ze in België betere voorwaarden gekregen. Daar sprak men over 2000 euro korting bij omzetting naar benzine en 1500 euro korting bij omzetting naar een ander model als ik het goed heb begrepen.
Maar het is nu dus definitief: Seat maakt geen PHEV's meer dit jaar. Dan is de vraag alleen nog: wat zal het effect zijn op de Cupra-bestellingen want tot op heden krijg ik niks van concrete info. Door al mijn geklaag zouden ze me prioriteit geven, maar de laatste info die ik kreeg was vermoedelijke productie in Q4. Dat is 13 maanden na bestelling.
Seat maakt geen phev meer maar in België maken ze wel reclame dat skoda terug phev levert.
Al die slots gaan dus richting skoda en volkswagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Asterion schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:17:
[...]

Seat maakt geen phev meer maar in België maken ze wel reclame dat skoda terug phev levert.
Al die slots gaan dus richting skoda en volkswagen..
De Seat Leons worden in Martorell gebouwd, terwijl de Octavia en SuperB in Tsjechië gebouwd worden en de VW's in Duitsland zelf. Dus enkel voor de Tarraco is dit van toepassing. Maar de wachttijd voor de Tiguan PHEV is volgens mijn dealer 2,5 jaar. Dat ze die zelfs nog verkocht krijgen...

Ik denk dus dat het echt de onderdelen zelf zijn die eerder naar Tsjechië en VW gaan en Martorell op een lager pitje gezet wordt en tegen halve capaciteit de Cupra's produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:41:
[...]

De Seat Leons worden in Martorell gebouwd, terwijl de Octavia en SuperB in Tsjechië gebouwd worden en de VW's in Duitsland zelf. Dus enkel voor de Tarraco is dit van toepassing. Maar de wachttijd voor de Tiguan PHEV is volgens mijn dealer 2,5 jaar. Dat ze die zelfs nog verkocht krijgen...

Ik denk dus dat het echt de onderdelen zelf zijn die eerder naar Tsjechië en VW gaan en Martorell op een lager pitje gezet wordt en tegen halve capaciteit de Cupra's produceert.
Inderdaad, ik had het eigenlijk over de onderdelen :P

Jammer dat het allemaal zo moet lopen.
Ik denk dat vag de grootste problemen heeft met leveren?

Andere automerken hebben ook moeite maar kunnen wel leveren binnen het jaar als ik het goed heb.

Mercedes is momenteel de snelste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Asterion schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Inderdaad, ik had het eigenlijk over de onderdelen :P

Jammer dat het allemaal zo moet lopen.
Ik denk dat vag de grootste problemen heeft met leveren?

Andere automerken hebben ook moeite maar kunnen wel leveren binnen het jaar als ik het goed heb.

Mercedes is momenteel de snelste?
Van wat ik heb vernomen:
BMW: tussen de 6 en 12 maanden (BMW IX op 6 maand, 320e: 8 maanden, 330e: 9 maanden, BMW X1: 12 maanden)
Mercedes: rond de 8 maanden voor de C-klasse. Andere modellen ken ik geen kopers van.
Hyundai-Kia tussen de 8 en 16 maanden, maar de 16 maanden zijn uitzonderingen. Meestal zijn ze er binnen het jaar.

Enkel Jaguar-Land Rover doet het even slecht als VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyproject
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-03-2023
Oktober 2021 bestelling geplaatst bij leaseplan.
1e leverweek week 24 zou die geleverd worden is naar week 26 gegaan nu geven ze aan bij de dealer site die hij in stap 3 staat en week 30 geleverd word maar leaseplan zegt week 42 levering word er gek van.

Gaat om een seat leon buisn intens FR 1.0 iemand enig idee of bronnen waar ik de echte datum kan achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dat kun je niet. Ik heb afgelopen week ook nog maar eens gebeld. Nog steeds week 37 aanleveren in NL middens september. Besteld december 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyproject
Zie bijvoegd vanuit de dealer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRXTa-3_F2P1Ro8ELwhd2RhsvnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4R2vQbvFvGnhuO7ZgY5d0MK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Als de auto in productie gaat duurt het een week om hem te bouwen. Daarna kan het week of 2 3 zijn voor deze op transport gaat.

Zolang je dus geen productie week weet, kan de uitlevering steeds een beetje opgeschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Prolease geeft nog steeds levering februari 2023 aan. FR Business intense DSG + Beats besteld 1 december 2021...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyproject
Productie datum is maandag gestart dus verwacht dat de auto inmiddels al wel van de band is duurt lijkt mij geen week om een auto te produceren als je hoort dat ze een auto binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Dannyproject schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:10:
1e leverweek week 24 zou die geleverd worden is naar week 26 gegaan nu geven ze aan bij de dealer site die hij in stap 3 staat en week 30 geleverd word maar leaseplan zegt week 42 levering word er gek van.

Gaat om een seat leon buisn intens FR 1.0 iemand enig idee of bronnen waar ik de echte datum kan achterhalen
De leverweek die op je leaseplan account staat is een schatting van reeds afgeleverde auto's. Hier kun je dus geen pijl op trekken. De info die je van de dealer krijgt en wat er op honeymoon staat dat is meer waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dannyproject schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:47:
Productie datum is maandag gestart dus verwacht dat de auto inmiddels al wel van de band is duurt lijkt mij geen week om een auto te produceren als je hoort dat ze een auto binnen
Tijdens het puntlassen van onderdelen wordt er ook met hecht kit gewerkt deze moet een aantal uur uitharden voordat de auto in de spoelstraat kan. Schoon spoelen en drogen heeft ook tijd nodig dan wordt de auto gelakt. Die heeft na het bakken nog 24 uur nodig om uit te harden.

Voor in elkaar lassen en de lak ben je dus al 2 dagen verder. Hierna wordt de auto in elkaar gezet. Dat kan ook makkelijk een dag of twee duren.

Dus ja makkelijk een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 15:07
Hi,
ik heb vandaag mijn Seat Arona opgehaald. Weet iemand of je met de Seat Connect ook de climate control kan aanzetten op afstand. Dan vindt ik het pas het overwegen waard om het aan te schaffen a €139. Of ziet iemand er meer waarde aan om alles op de app te zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dannyproject
Verwacht niet dat dit kan. Teminste arona zal dan moeten kunnen starten anders werkt de climate control niet. En je hebt geen EV arona dus ben bang dat dit niet kan gaat werken.

Hoe lang heb je gewacht op je auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Thijs911 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:29:
Hi,
ik heb vandaag mijn Seat Arona opgehaald. Weet iemand of je met de Seat Connect ook de climate control kan aanzetten op afstand. Dan vindt ik het pas het overwegen waard om het aan te schaffen a €139. Of ziet iemand er meer waarde aan om alles op de app te zien?
Eerste jaar Seat connect is toch gratis of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 15:07
Facerafter schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Eerste jaar Seat connect is toch gratis of niet?
Ja klopt mijn seat is niet nieuw nieuw 2021 8000 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Dannyproject schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:33:
Verwacht niet dat dit kan. Teminste arona zal dan moeten kunnen starten anders werkt de climate control niet. En je hebt geen EV arona dus ben bang dat dit niet kan gaat werken.

Hoe lang heb je gewacht op je auto
Klopt. Klimatisering op afstand is enkel mogelijk bij PHEV en EV, ventilatie op afstand enkel op de Leon (ST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBI1988
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 14:59
Dannyproject schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:10:

Exact dit, echter heb ik hem in juni 21 besteld, zodat deze in week 1 gereed zou staan i.v.m. aflopend leasecontract. Ze verklaarden me bij de dealer toen voor gek dat ik zo vroeg kwam.

Week 1 werd 3, 10, 18, 22 en nu 31. We zitten nu in stap 3, benieuwd of week 31 hem gaat worden.

Overigens exact hetzelfde type besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyproject
Grappig bij staat hij al vanaf maandag op.stap 3 en gaat niet verder hopen dat de auto snel geleverd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Dannyproject schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:07:
Grappig bij staat hij al vanaf maandag op.stap 3 en gaat niet verder hopen dat de auto snel geleverd gaat worden
Heb je wel geluk dat er iets wijzigt. Ik krijg (Belgische klant en website, dus andere webbeheerder) al een jaar de melding:
"info
De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak."

En als ik naar de dealer of importeur bel, weten ze nog niets; Maar het betreft een PHEV. Die hebben iets meer leverproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisJo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-07-2022
Heb alles een beetje op de achtergrond gevolgd. Hier ook een lease-rijder waarvan de bestelling voor mijn nieuwe Seat Leon FR Business Intense 1.0 TSI in oktober 2021 geplaatst is. In eerste instantie stond productie- en levering gepland voor 'mei 2022'. Dit is natuurlijk niet gelukt, vorige week heb ik dan eindelijk de productieweek doorgekregen via mijn lease-maatschappij. Staat gepland voor week 36, waarschijnlijk eind september rijden (bijna een jaar na bestelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyproject
Ja ik zou week 30 auto geleverd krijgen oktober 2021 besteld maar is nu alweer 2 weken vertraagd naar week 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

HuisJo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:11:
Heb alles een beetje op de achtergrond gevolgd. Hier ook een lease-rijder waarvan de bestelling voor mijn nieuwe Seat Leon FR Business Intense 1.0 TSI in oktober 2021 geplaatst is. In eerste instantie stond productie- en levering gepland voor 'mei 2022'. Dit is natuurlijk niet gelukt, vorige week heb ik dan eindelijk de productieweek doorgekregen via mijn lease-maatschappij. Staat gepland voor week 36, waarschijnlijk eind september rijden (bijna een jaar na bestelling).
Welke LM zit je? Ik alphabet, december besteld nu WK 37 aanleveren in NL zeggen ze. Nog 70 nachtjes _O-

Heb namelijk dezelfde auto besteld, wel DSG.
Tot nu toe geen updates gehad via alphabet, bel de dealer gewoon op. Maar die zeggen 't ook nog steeds met slag om arm.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 04-07-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Vandaag bericht gehad van de dealer dat auto chassisnummer had en vandaag van de band is gerold.

Dan in afwachting van transport naar dealer. Einde is in zicht *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Motion2 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Even een update over de A896 update. Mijn auto heeft nog steeds deel 2 niet gehad.
PON heeft me helaas niet teruggebeld, wederom zelf maar achteraan gegaan.
Ze geven nu aan dat de dealer samen met de PON technische helpdesk het probleem voor mij gaat oplossen.

Zijn er nog meer mensen met een halve update of die wachten op de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Motion2 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Even een update over de A896 update. Mijn auto heeft nog steeds deel 2 niet gehad.
PON heeft me helaas niet teruggebeld, wederom zelf maar achteraan gegaan.
Ze geven nu aan dat de dealer samen met de PON technische helpdesk het probleem voor mij gaat oplossen.

Zijn er nog meer mensen met een halve update of die wachten op de update?
Ach de mijne staat nu al 2 weken in de garage omdat “de updates willen niet doorlopen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Is het jullie ook opgevallen dat kentekenradar nog helemaal niks heeft bijgewerkt in de maand juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:34
Gisteren particulier gekozen voor een voorraad model van de Leon fr business intense. Ik moet alleen nog even nadenken over de velgen want die er nu opzitten vind ik niks. Mijn eerste idee was zwart, maar geen idee hoe dat oogt. Wat zijn de meningen hier ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CxQWrD96kgdkwLA5D5JiVq3LK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vP4YTw48bb5OUaWGJQGq4UUE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
pjotreke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Ach de mijne staat nu al 2 weken in de garage omdat “de updates willen niet doorlopen”
Oh dat is mooi klote! Was de OTA update mislukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Skybullet schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:05:
Gisteren particulier gekozen voor een voorraad model van de Leon fr business intense. Ik moet alleen nog even nadenken over de velgen want die er nu opzitten vind ik niks. Mijn eerste idee was zwart, maar geen idee hoe dat oogt. Wat zijn de meningen hier ?

[Afbeelding]
Mijn persoonlijke mening; zwarte wielen onder een zwarte auto is geen porum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59

[Afbeelding]
Zou kijken naar mooie aftermarket (A-merk) velgen. Mijn mening: zwart onder een zwarte auto is (vrijwel) nooit mooi.

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:47

[Afbeelding]
Lang genoeg niet wassen, worden ze vanzelf zwart. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Motion2 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Oh dat is mooi klote! Was de OTA update mislukt?
Het ging om wat recalls, maar inmiddels wachten we op onderdelen vanuit de fabriek. Ik overweeg de auto inmiddels in te ruilen of te verkopen. Was net na jaren Ford weer terug bij Seat, maar mijn vertrouwen is inmiddels op een dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 21:22
Vandaag mijn Seat Ibiza FR (2022) naar de dealer gebracht vanwege de aanhoudende issues met de draadloze CarPlay. Op vaste plekken verbreekt altijd de verbinding tussen telefoon en de radio. En zie je dat de radio een herstart uitvoert. Dit met diverse toestellen getest zowel iOS als android allemaal hetzelfde probleem.

Conclusie van de dealer was dat er geen oplossing voor is. Geen software-updates beschikbaar en ze verwachten dat die er ook niet meer gaan komen. Omdat de 8.5 Inch radio verouderde hardware is waar de draadloze optie aan toegevoegd is. Het advies was om maar de bekabelde verbinding te gebruiken omdat hier geen problemen mee zijn.

Nu ben ik enorm teleurgesteld in Seat dat hierover zo laks gedaan wordt. Het is overduidelijk dat dit een software issue is maar ze vertikken het gewoon om hier een fix voor uit te brengen. Zijn er meer mensen die deze issues ervaren met het 8.5 Inch radiosysteem?

Mocht je naar een Seat Ibiza FR (2022) aan het kijken zijn dan zou mijn advies zijn kies niet voor de standaard 8.5 Inch radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tj1998
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-10-2022
In juli 2021 een SEAT Ibiza FR Plus besteld. In de standaardopties stond toen onder andere de side assist (dodehoek sensoren). Sinds kort zie ik deze niet meer tussen de standaardopties op de officiële site van SEAT. Ik moet de auto nog krijgen (lang leve de productie issues), maar weet iemand hoe dit nu zit? Krijg je de auto zoals besteld in 2021 of conform de opties die momenteel op de SEAT site vermeld staan? Of heeft iemand ervaring met dezelfde soort vraagstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44

[Afbeelding]
Ik heb de zwart variant met 18 inch velgen.
De auto ziet er awesome uit, trekt veel bekijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMG
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 23:12

FMG

Hey,

Ik heb recent een Seat Leon 1.0 ecotsi uit 2017 gekocht. Alleen de voor en achter remblokken moeten vervangen worden. Ik heb rondgekeken op autodoc en winparts maar ik zie dat er verschillende type PR nummers zijn en weet nu niet welke ik moet halen.

Ik heb in het onderhoudsboekje gekeken maar kon het PR nummer niet vinden van het remsysteem. De lokale autohandelaar ook gebeld maar die wou 240 euro voor een setje voor en achter remmen van het merk Brembo en wou het PR nummer niet geven.

Is er een manier waar ik kan achterkomen welke PR nummer ik moet halen van de remblokken?
Welk merk doen jullie onder je auto? Ikzelf dacht aan remblokken van ATE.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
FMG schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:39:
Hey,

Ik heb recent een Seat Leon 1.0 ecotsi uit 2017 gekocht. Alleen de voor en achter remblokken moeten vervangen worden. Ik heb rondgekeken op autodoc en winparts maar ik zie dat er verschillende type PR nummers zijn en weet nu niet welke ik moet halen.

Ik heb in het onderhoudsboekje gekeken maar kon het PR nummer niet vinden van het remsysteem. De lokale autohandelaar ook gebeld maar die wou 240 euro voor een setje voor en achter remmen van het merk Brembo en wou het PR nummer niet geven.

Is er een manier waar ik kan achterkomen welke PR nummer ik moet halen van de remblokken?
Welk merk doen jullie onder je auto? Ikzelf dacht aan remblokken van ATE.

Bij voorbaat dank.
Een lokale dealer bellen?? Maar de autohandelaar wil er een slaatje uitslaan. Volgens mij remblokken 4 stuks zijn snel 60 euro reken 60 euro montage misschien 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMG
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 23:12

FMG

To_Tall schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:24:
[...]

Een lokale dealer bellen?? Maar de autohandelaar wil er een slaatje uitslaan. Volgens mij remblokken 4 stuks zijn snel 60 euro reken 60 euro montage misschien 100.
Als het inclusief montage was had ik het erop laten zetten. Dit was alleen de prijs voor de blokken.

[ Voor 4% gewijzigd door FMG op 11-07-2022 16:36 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 87 Laatste