Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 62 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Demiesehv schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:28:
[...]

Geloof me je gaat geen euro korting krijgen.
Net zoals de autos die nu allemaal gecanceld worden beroepen ze zich op overmacht wat in je contract staat.
Om overmacht in te kunnen roepen moeten ze me een aangetekende brief sturen. Dus eerst zien of ze dat doen. Belgische wetgeving is zeer goed consumentenbeschermend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Om overmacht in te kunnen roepen moeten ze me een aangetekende brief sturen. Dus eerst zien of ze dat doen. Belgische wetgeving is zeer goed consumentenbeschermend.
Weet niet hoe dat in België is maar in Nederland staat gewoon in je aankoopcontract dat Seat gemachtigd is dat tijdens het productie proces aanpassingen gedaan kunnen worden waarbij opties beschikbaar of onbeschikbaar kunnen zijn.

Het gaat hiervan om minor aanpassingen. Niet bv over je lak kleur

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
To_Tall schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Weet niet hoe dat in België is maar in Nederland staat gewoon in je aankoopcontract dat Seat gemachtigd is dat tijdens het productie proces aanpassingen gedaan kunnen worden waarbij opties beschikbaar of onbeschikbaar kunnen zijn.

Het gaat hiervan om minor aanpassingen. Niet bv over je lak kleur
In de algemene voorwaarden staat:
"6. Productieproces
De koper erkent ingelicht te zijn over en aanvaardt het evolutieproces inzake productie, technieken,
technologie en design in de automobielsector, in die zin dat sommige details kunnen afwijken van
het bestelde model. Deze mogen evenwel geenszins afbreuk doen aan de specifieke kenmerken en/
of het bijzonder door de koper beoogd gebruik zoals vermeld op de voorzijde van de bestelbon."

De welkomstceremonie is een specifiek kenmerk, dus het ontbreken ervan doet afbreuk aan specifieke kenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:45:
[...]

"6. Productieproces
De koper erkent ingelicht te zijn over en aanvaardt het evolutieproces inzake productie, technieken,
technologie en design in de automobielsector, in die zin dat sommige details kunnen afwijken van
het bestelde model. Deze mogen evenwel geenszins afbreuk doen aan de specifieke kenmerken en/
of het bijzonder door de koper beoogd gebruik zoals vermeld op de voorzijde van de bestelbon."

De welkomstceremonie is een specifiek kenmerk, dus het ontbreken ervan doet afbreuk aan specifieke kenmerken.
Daar zullen meningen over verschillen natuurlijk. Zelf vind ik dit niet een specifiek kenmerk die afbreuk en of het beoogd gebruik van de auto afdoet.

Als jij nu een 12" scherm in je auto besteld en Seat plaatst een 9" scherm. Dan kan je spreken over een specifiek kenmerk dat het gebruik van de auto aantast.

Dat er geen mooie lichtshow meer geleverd kan worden. Zorgt er dus niet voor dat het gebruik en comfort van de auto aantast. De auto het zelfde is. Maar dat er een detail mist. Dat je dat jammer vind snap ik helemaal. Maar dit is niet iets wat verplicht gemeld moet worden. zoals ook op je order staat vermeld.

Zo kan Seat ook besluiten, we hebben het logo dat is nu verchroomd plastic. We gaan het aanpassen naar geborsteld aluminium. De een vind dat mooie de ander niet,. Maar het is een detail aanpassing.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
To_Tall schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Daar zullen meningen over verschillen natuurlijk. Zelf vind ik dit niet een specifiek kenmerk die afbreuk en of het beoogd gebruik van de auto afdoet.

Als jij nu een 12" scherm in je auto besteld en Seat plaatst een 9" scherm. Dan kan je spreken over een specifiek kenmerk dat het gebruik van de auto aantast.

Dat er geen mooie lichtshow meer geleverd kan worden. Zorgt er dus niet voor dat het gebruik en comfort van de auto aantast. De auto het zelfde is. Maar dat er een detail mist. Dat je dat jammer vind snap ik helemaal. Maar dit is niet iets wat verplicht gemeld moet worden. zoals ook op je order staat vermeld.

Zo kan Seat ook besluiten, we hebben het logo dat is nu verchroomd plastic. We gaan het aanpassen naar geborsteld aluminium. De een vind dat mooie de ander niet,. Maar het is een detail aanpassing.
Ik volg uw mening, dus dat kan inderdaad een discussiepunt zijn. Nu, als ik kijk bij andere types onder de FR merk ik op dat dit een optie is van 1100 euro. Dus met andere woorden is een korting van 1100 euro voor de FR of Cupra geen abnormale vraag denk ik dan. Maar ook dit is weer een discussiepunt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik mag me ook melden in dit topic, zojuist afgeleverd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b04rLfjDS2Gdk9iyendQi-TWm8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZK8BBE0rY5zHiokvN1O7HcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Seat Ibiza FR Business Intense 115 pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
PakoeDIEP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:53:
Ik mag me ook melden in dit topic, zojuist afgeleverd:

[Afbeelding]

Seat Ibiza FR Business Intense 115 pk.
Mooi! Veel veilige kilometers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Eens, ik denk dat ik de dynamische oplossing van SEAT niet eens zo mooi vond. Dus als het nu puur aan - uit is ik het best pruim. Echter de lichtshow als je de auto aanzet is echt wel mooi voor de eerste 10x. Dat zou ik wel jammer vinden :9

@PakoeDIEP gefeliciteerd, eindelijk weer een auto geleverd hier in 't topic! Veel veilige kilometers.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 17-05-2022 14:30 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Eens, ik denk dat ik de dynamische oplossing van SEAT niet eens zo mooi vond. Dus als het nu puur aan - uit is ik het best pruim. Echter de lichtshow als je de auto aanzet is echt wel mooi voor de eerste 10x. Dat zou ik wel jammer vinden :9

@PakoeDIEP gefeliciteerd, eindelijk weer een auto geleverd hier in 't topic! Veel veilige kilometers.
Ik zag het werkelijk nooit op m'n Leon want ik gebruikte altijd KESSY om in te stappen dus dan stond ik telkens naast de auto bij m'n portier, wanneer de auto ontgrendelde. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rivanov schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Ik zag het werkelijk nooit op m'n Leon want ik gebruikte altijd KESSY om in te stappen dus dan stond ik telkens naast de auto bij m'n portier, wanneer de auto ontgrendelde. ;)
Haha ja, dat is ook nog eens zo. Ach het kan altijd erger. Bij mijn collega hebben ze de handsfree kofferbakklep bediening er afgehaald. Dat is oprecht een functie die je wel gaat missen, die welkomslichtbalk is puur voor 'wie heeft de langste'.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Oekol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:05:
[...]

Haha ja, dat is ook nog eens zo. Ach het kan altijd erger. Bij mijn collega hebben ze de handsfree kofferbakklep bediening er afgehaald. Dat is oprecht een functie die je wel gaat missen, die welkomslichtbalk is puur voor 'wie heeft de langste'.
Ook bij een Seat/Cupra of een ander merk? En dan het hele systeem (dus ook de knop op de klep en de sleutel) of enkel de bediening met de voet? Want als ze dat er af laten bij mij mogen ze de wagen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:45:
[...]

"6. Productieproces

En dan pak je artikel 3 erbij en kunnen ze alles op overmacht gooien.
Je gaat geen rooie cent er af krijgen, je mag uberhaupt blij zijn dat jij je auto nog gekeverd gaat krijgen.
:) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Ook bij een Seat/Cupra of een ander merk? En dan het hele systeem (dus ook de knop op de klep en de sleutel) of enkel de bediening met de voet? Want als ze dat er af laten bij mij mogen ze de wagen bijhouden.
Nee, dat gaat om een auto van Peugeot. Alles is weg qua automatisch achterklepbediening, knop in de klep, voeybediening etc. Evenals draadloos opladen in de auto. Echter komt z'n auto daardoor wel in 6 maanden tijd, dat lijken ze te gaan redden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Demiesehv schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:34:
[...]

En dan pak je artikel 3 erbij en kunnen ze alles op overmacht gooien.
Je gaat geen rooie cent er af krijgen, je mag uberhaupt blij zijn dat jij je auto nog gekeverd gaat krijgen.
:) :) :) :)
Op artikel 3 kunnen ze zich niet beroepen want dat gaat over de levering van de auto en het stopzetten van de productie van de auto, waarbij verkoop sowieso wordt ontbonden. Maar de productie is niet stopgezet. Voor overmacht hebben ze nog 6 dagen om een aangetekende zending te sturen, anders vervalt hun termijn voor de aangetekende zending en om zich te beroepen op overmacht. Maar ik heb sowieso afgesproken om met hen aan tafel te gaan zitten half juni als er dan nog geen productiedatum is om de mogelijkheden te bekijken. Ik ga in ieder geval niet de volle pot betalen als ze een optie van 1100 euro niet leveren, ook al zit die standaard in het gekozen model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Oekol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Nee, dat gaat om een auto van Peugeot. Alles is weg qua automatisch achterklepbediening, knop in de klep, voeybediening etc. Evenals draadloos opladen in de auto. Echter komt z'n auto daardoor wel in 6 maanden tijd, dat lijken ze te gaan redden tot nu toe.
Die kofferklepbediening is voor mij een must. Vanuit mijn rolstoel kan ik gewoon niet aan de kofferklep als ik ze manueel zou willen kunnen sluiten. Dus voor mij zou dat een breekpunt zijn om de auto te annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
nooberke schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Kilometerstand? Handbak of automaat?

Ik heb nu 4,5 jaar een 5F 1.2TSI uit 2013 met nu 223dkm, puntjes die ik weet/ervaren heb:
- Distributie (240dkm adviseerd mijn garage)
- Kachelradiator (Slipt langzaam dicht, als je de verwarming maximaal zet moet er een goeie sloot warmte uit komen)
- Bij automaat, check de staat van de koppelingen, soepelheid etc...
- Die van mij pingelt behoorlijk (zeker op Euro 95)
- Olieverbruik, die van mijn lust wel een slokje olie

Verder eigenlijk weinig bekende issues naar mijn weten.
Das nuttige info, thanks!

De kilometerstand varieert, maar ik zoek een beetje tussen de 100 en 120 dkm. Het idee is dat er ik wel 100 dkm mee kan rijden. Qua olieverbruik ben ik nu al wel wat gewend. Mijn huidige V50 verbruikt zeker een liter op 1000KM. Dat is wel 1 van de redenen dat ik hem weg doe. Dat en de betrouwbaarheid. Toevallig heeft deze precies dezelfde KM-stand als jouw Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
fw10 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Das nuttige info, thanks!

De kilometerstand varieert, maar ik zoek een beetje tussen de 100 en 120 dkm. Het idee is dat er ik wel 100 dkm mee kan rijden. Qua olieverbruik ben ik nu al wel wat gewend. Mijn huidige V50 verbruikt zeker een liter op 1000KM. Dat is wel 1 van de redenen dat ik hem weg doe. Dat en de betrouwbaarheid. Toevallig heeft deze precies dezelfde KM-stand als jouw Seat.
Controleer bij een import auto wel goed de historie qua kilometerstand. 12500km per jaar is niet bijster veel voor een C-segmenter.

Verder ben ik nog steeds tevreden, hij rijd prettig en de kosten zijn voor een C-segmenter relatief laag door het gunstige verbruik en lage gewicht.

Overigens oogt de standaard bekleding erg goedkoop, modellen met alcantara/half-leer/leer zien er wel een stuk beter uit van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
@nooberke Ik wil geen import en kijk specifiek naar historie, WOK en Nationale Autopas. Het liefst met max 2 eigenaren. Ik snap dat je altijd bedonderd kunt worden, maar het geeft net iets meer zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
Aangezien mijn Tarraco geannuleerd is ben ik aan het uitkijken naar een andere wagen.
Dit zijn momenteel de levertijden in België van volgende modellen..
De levertermijnen zijn de volgende:
- Cupra Born: Oktober 2022
- Cupra Formentor: November 2022
- Cupra Leon Break (beperkte reeks): Oktober 2022
- Seat Leon Break benzine: Juni 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
grasmanek94 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:07:
[...]

Mooi! Veel veilige kilometers :)
Thanks!
Oekol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Dank, al moet ik toegeven dat het een occasion is vandaar dat ik maar een week hoefde te wachten :9.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Ach, laat ik mij ook eens melden in dit topic :).

Ik bezit sinds vorig jaar mijn eerste auto. Het betreft een Seat Mii uit 2017 van de eerste eigenaar, die had de auto goed onderhouden en er ongeveer 69.000 kilometers opgezet. Het is een 60PK Sport Connect uitvoering met airco, cruise control en parkeersensoren.

Erg leuk wagentje om mee te beginnen, rijdt soepel en simpel. Snel is hij niet, maar het kan ermee door. Enige pijnpuntje vind ik de radio, deze heeft matig bereik vergeleken met andere auto's. Desalniettemin erg blij mee en ik vind mijn verbruik van 1 op 19 prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP689VJrD-Yih9dE2YnIYtRGbbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3xmNMBsSoBxYwIgur6yUDPkU.jpg?f=user_large

Owja, en hij is rood :9~ :9~ :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Helaas klopt het, zojuist bevestiging van mijn eigen dealer:
'Het was nog niet duidelijk of dit ook op lopende orders zou gebeuren, maar hier is nu uitsluitsel over.

Het klopt dan inderdaad ook dat de Dynamische knipperlichten en welkom ceremonie helaas komen te vervallen. Het doorlopende achterlicht blijft wel bestaan.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Oekol schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:58:
Helaas klopt het, zojuist bevestiging van mijn eigen dealer:

[...]
Heb jij ook nog een update over de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Pipita schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Nee de grap is dat die die voor het gemak oversloeg. Ik vroeg over het honeymoon gebeuren en het antwoord was dat dit alleen gedeelt wordt met nieuwe bestellingen. Hierdoor krijg ik deze omgeving niet. Ga wel nog een mail er achter aan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Jvann schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:15:
Ach, laat ik mij ook eens melden in dit topic :).

Ik bezit sinds vorig jaar mijn eerste auto. Het betreft een Seat Mii uit 2017 van de eerste eigenaar, die had de auto goed onderhouden en er ongeveer 69.000 kilometers opgezet. Het is een 60PK Sport Connect uitvoering met airco, cruise control en parkeersensoren.

Erg leuk wagentje om mee te beginnen, rijdt soepel en simpel. Snel is hij niet, maar het kan ermee door. Enige pijnpuntje vind ik de radio, deze heeft matig bereik vergeleken met andere auto's. Desalniettemin erg blij mee en ik vind mijn verbruik van 1 op 19 prima.

[Afbeelding]

Owja, en hij is rood :9~ :9~ :9~ .
Mooie kleur ;).

Mbt mijn Ibiza:
Is het mogelijk de zijspiegels in te laten klappen zonder 1 sec het knopje ingedrukt te houden? Of moet dat geprogrammeerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:04

Gorefest

serial killer.

PakoeDIEP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Mooie kleur ;).

Mbt mijn Ibiza:
Is het mogelijk de zijspiegels in te laten klappen zonder 1 sec het knopje ingedrukt te houden? Of moet dat geprogrammeerd worden?
Als het niet via je menu in te stellen is dan moet je dat inderdaad even activeren via bijvoorbeeld ODB11. Is een fluitje van een cent maar je moet wel eerst zo'n ding kopen. Zelf heb ik een oudere versie van 39,95 van hun en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
PakoeDIEP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Mooie kleur ;).

Mbt mijn Ibiza:
ja moet gecodeerd worden. Gewoon langsgaan bij een van de vcds leden, kun je gelijk ook de andere aanpassingen laten doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Pipita schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Zojuist bevestigd dat deze nog steeds week 37 aanleveren is bij hen. Met een grote 'maar' er bij omdat deze nog niet vast staat. We gaan het zien, week 37 is 12 september tot 18 september. Wellicht dan eind september of begin oktober bij mij. Mijn honger naar een nieuwe auto is al een beetje gestild met een voorloopauto waar nog geen 7k aan km's op stond dus als nieuw rook. We wachten vrolijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Oekol schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:58:
[...]

Zojuist bevestigd dat deze nog steeds week 37 aanleveren is bij hen. Met een grote 'maar' er bij omdat deze nog niet vast staat. We gaan het zien, week 37 is 12 september tot 18 september. Wellicht dan eind september of begin oktober bij mij. Mijn honger naar een nieuwe auto is al een beetje gestild met een voorloopauto waar nog geen 7k aan km's op stond dus als nieuw rook. We wachten vrolijk verder :)
Was dat de PHEV of de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Rainesh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:51:
[...]

ja moet gecodeerd worden. Gewoon langsgaan bij een van de vcds leden, kun je gelijk ook de andere aanpassingen laten doen.
Een van de leden toevallig in de buurt van amsterdam te vinden? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
PakoeDIEP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Een van de leden toevallig in de buurt van amsterdam te vinden? :*)
Kijk in het VCDS topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

OneLeggedIdiot schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Was dat de PHEV of de gewone?
1.0 DSG FR Business Intense, definitief besteld bij dealer op 12 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Genot was van korte duur. Vanochtend een melding mbt koelvloeistof. Uiteindelijk zag ik dat het mooi aan het druppelen was, morgen maar weer eens terug :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Vandaag weer bericht gehad van dealer dat levering van de Tarraco weer vertraagd is. Stond op week 21 (volgende week) en is nu week 27....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
spartaan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:42:
Vandaag weer bericht gehad van dealer dat levering van de Tarraco weer vertraagd is. Stond op week 21 (volgende week) en is nu week 27....
In dat opzicht ben ik blij dat ik gewoon geen leverdatum heb op dit moment. Niks om teleurgesteld van te worden als ze uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
OneLeggedIdiot schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:13:
[...]

In dat opzicht ben ik blij dat ik gewoon geen leverdatum heb op dit moment. Niks om teleurgesteld van te worden als ze uitstellen.
Op zich vind ik het ook niet erg om te wachten, zit alleen met het probleem dat ik een vakantie gepland heb met caravan en de tijdelijke auto die ik van de lease heb gekregen heeft geen trekhaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
spartaan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Op zich vind ik het ook niet erg om te wachten, zit alleen met het probleem dat ik een vakantie gepland heb met caravan en de tijdelijke auto die ik van de lease heb gekregen heeft geen trekhaak 8)7
Mijn huidige auto zit sinds deze week met een kapotte ventilator van de motorkoeling. Op zich geen grote ramp zolang ik geen uur in de file moet staan. Maar ik moet dagelijks de Antwerpse ring doen tussen 15.45u en 16.30u. En ik kan mijn auto geen 2 dagen missen want ik ben niks met een vervangwagen gezien die niet aangepast is. Dus het zou wel handig zijn te weten wanneer de nieuwe er is zodat de huidige binnen kan en m'n vrouw met een vervanger op de baan kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PakoeDIEP
PakoeDIEP schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:50:
Genot was van korte duur. Vanochtend een melding mbt koelvloeistof. Uiteindelijk zag ik dat het mooi aan het druppelen was, morgen maar weer eens terug :'(.
Niet geheel passend bij dit topic, maar wel leuk om te delen (en te kwijlen). Als vervangend vervoer kreeg ik het volgende aangeboden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YahesS0ukM-Nl2ITcUy_USEnbKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RlqjJp7jYYxes0tK7biwkGy.jpg?f=fotoalbum_large

Nam ik natuurlijk zonder enig twijfel aan :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
PakoeDIEP schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Niet geheel passend bij dit topic, maar wel leuk om te delen (en te kwijlen). Als vervangend vervoer kreeg ik het volgende aangeboden:

[Afbeelding]

Nam ik natuurlijk zonder enig twijfel aan :9~.
De welke is dat? 150pk, 190pk, 204pk, 245pk of 310pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:40:
[...]

De welke is dat? 150pk, 190pk, 204pk, 245pk of 310pk?
Daar vraag je me iets heel goeds, geen flauw idee. Zal zo even kijken of ik iets vind erover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:31
Rainesh schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:46:
Voor de leden met een oudere software versie (1672 en ouder) is er een TPI uitgekomen om het hele systeem te laten updaten naar 1896!

TPI nummer: 2066692/1

Geef dit door aan je dealer:)

Update duurt ongeveer 3,5u en is een mega verbetering tov de oudere firmware versies.
Ik heb deze versie inmiddels op mijn (2020) Seat Leon. Van 1670 naar 1896. Het is een update die zeker de moeite waard is; er zitten veel (kleine) verbeteringen in. De grootste verbetering is overigens wel de "grote" apple carplay weergave die al in de 17xx en 18xx versies zat. Ook werkt de achteruitcamera nu netjes als je carplay aan hebt staan.
De auto heeft wel 4 dagen bij de dealer gestaan... softwareupdates blijven lastig.
De dealer gaf wel aan dat ik "geluk" had, want de update was 12 mei pas vrijgegeven in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Voor de mensen die wachtende zijn op de gewone Leon. Ik heb eens een vergelijking gemaakt met voorgaande jaren.
Van 1/1/19 tot 22/5/19 zijn er 1165 leons ingeschreven, waarvan 44 PHEV
Van 1/1/20 tot 22/5/20 zijn er 918 leons ingeschreven, waarvan 16 PHEV
Van 1/1/21 tot 22/5/21 zijn er 1476 leons ingeschreven, waarvan 270 PHEV
Van 1/1/22 tot 22/5/22 zijn er 445 leons ingeschreven, waarvan 3 PHEV

We zien dus nog een ferme achterstand, als de bestelcijfers ongeveer gelijk zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Excuses alvast, als dit niet gewenst is. Wil enkel helpen.

Voor wie een Seat Leon 1.5TSI FR Launch Edition (handgeschakeld) in Magnetic Tech zoekt.. Mijn oude leaseauto staat hier stil op de zaak, aangezien ik een nieuwe heb.
Is van Maart 2021 en contract loopt via Alphabet. Mogelijk interessant voor iemand? :)

Additionele opties:
- Panorama dak
- Beats Audio

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2022 10:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:37
rvinke schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze versie inmiddels op mijn (2020) Seat Leon. Van 1670 naar 1896. Het is een update die zeker de moeite waard is; er zitten veel (kleine) verbeteringen in. De grootste verbetering is overigens wel de "grote" apple carplay weergave die al in de 17xx en 18xx versies zat. Ook werkt de achteruitcamera nu netjes als je carplay aan hebt staan.
De auto heeft wel 4 dagen bij de dealer gestaan... softwareupdates blijven lastig.
De dealer gaf wel aan dat ik "geluk" had, want de update was 12 mei pas vrijgegeven in Nederland.
Hoe is de snelheid van het systeem nu? Daar nog verbeteringen in gemaakt?

Verder gewoon aangegeven bij de dealer dat je de update wil? Of moest de wagen toch al voor service?
Ik lees dat meeste garages er niet zo happig op zijn de software te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07 17:33
Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:40:
Excuses alvast, als dit niet gewenst is. Wil enkel helpen.

Voor wie een Seat Leon 1.5TSI FR Launch Edition (handgeschakeld) in Magnetic Tech zoekt.. Mijn oude leaseauto staat hier stil op de zaak, aangezien ik een nieuwe heb.
Is van Maart 2021 en contract loopt via Alphabet. Mogelijk interessant voor iemand? :)

Additionele opties:
- Panorama dak
- Beats Audio
Wat is de catalogusprijs?
Ivm berekenen Bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
triesnl schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Wat is de catalogusprijs?
Ivm berekenen Bijtelling ;)
€ 36.064,-

Huidig contact is o.b.v. 25.000km/j incl. Tankpas Europa en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
Denow schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:16:
[...]

Hoe is de snelheid van het systeem nu? Daar nog verbeteringen in gemaakt?

Verder gewoon aangegeven bij de dealer dat je de update wil? Of moest de wagen toch al voor service?
Ik lees dat meeste garages er niet zo happig op zijn de software te updaten.
Het systeem is lekker responsief; ik moet zeggen dat ik daar eerder geen issues mee gehad heb.

En mijn auto had al een 2-dagen-afspraak ivm een irritante kraak in het dashboard waar ze uiteindelijk het hele dashboard voor moesten uitbouwen... Ik had daarnaast ook last van een niet werkende achteruitrijcamera als ik carplay aan had staan, en die fix stond precies in de communicatie over deze update. Dat was reden genoeg om 'm geïnstalleerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Iemand hier toevallig een subwoofer geplaatst in de KL? En dan nog specifieker, de PHEV? Kan er tot op heden echt weinig over vinden wat wel kan en wat niet en wat er voor nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdodltvU8bt4-ZNBG-NSIncIdd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJ4NpNlQ4WBjiEV8DfYRBJGh.jpg?f=fotoalbum_large

__/`\__/`\__

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Voor de liefhebbers:
Op het seatcupra.net forum maken ze gebruik van spreadsheets om de bestellingen en de leveringen van de nieuwe Cupra Leon en Formentor te volgen zodat ze een idee hebben wat de huidige levertermijnen zijn. Ik heb zelf zo'n versie gemaakt voor de Seat Leon. Zelf ben ik wachtende op de Cupra Leon, maar ik dacht, ik deel de link hier ook. Momenteel is er nog niks ingevuld.

https://docs.google.com/s...McKu_8Jg/edit?usp=sharing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Hi All,
Ben ook in afwachting van de levering van een Seat Leon ST FR Business Intense 1.0TSI 110 handgeschakeld via leasemaatschappij. 17 december besteld en verwachte levering in de week van 28 Oktober.

Nou volg ik dit leuke forum in het kader van de “voorpret”, maar deze wordt toch wel minder op basis van het lezen van de features die nu worden geschrapt, zoals de dynamische richtingaanwijzers etc.

I know, “waar heb je het over” zullen sommige denken, maar je maakt een keuze op het totale pakket, inclusief de emotionele marketing features. Ik ben daar merk ik toch gevoelig voor..Een auto moet ook een fun factor hebben en verlichting is daar voor mij een onderdeel van. Het gewoon schrappen zonder berichtgeving, voelt ook niet okay.

Mijn dealer (Hogeboom Rotterdam) wisten bij Fleet Services nog van niks en gaf aan dat dat er qua gewijzigde features voor modeljaar 23 (en daar valt mijn auto schijnbaar onder), op het overzicht alleen staat dat de claxon van 2 tonig naar 1 tonig gaat (boeien..).

Hen toen gewezen op de per 1 juni 2022 gewijzigde prijslijst en specificaties op de Seat website. Daar worden de dynamische richtingaanwijzers en welkomsceremonie niet meer genoemd.. Het genoemde klanten “voordeel” als men voor een FR Business Intense kiest, is wel gegroeid van €3100 naar €3500!? 🧐😳 En dat met 3 features minder..🙄 Ze gingen het uitzoeken en laten het mij volgende week weten.

Is het gek dat ik nu twijfel of ik de bestelling wel wil laten staan? Moet sowieso nog 160 dagen wachten en kan ook een ander merk kiezen.. Peugeot 308/2008..oid..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Mad-X schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:58:
Hi All,
Ben ook in afwachting van de levering van een Seat Leon ST FR Business Intense 1.0TSI 110 handgeschakeld via leasemaatschappij. 17 december besteld en verwachte levering in de week van 28 Oktober.

Nou volg ik dit leuke forum in het kader van de “voorpret”, maar deze wordt toch wel minder op basis van het lezen van de features die nu worden geschrapt, zoals de dynamische richtingaanwijzers etc.

I know, “waar heb je het over” zullen sommige denken, maar je maakt een keuze op het totale pakket, inclusief de emotionele marketing features. Ik ben daar merk ik toch gevoelig voor..Een auto moet ook een fun factor hebben en verlichting is daar voor mij een onderdeel van. Het gewoon schrappen zonder berichtgeving, voelt ook niet okay.

Mijn dealer (Hogeboom Rotterdam) wisten bij Fleet Services nog van niks en gaf aan dat dat er qua gewijzigde features voor modeljaar 23 (en daar valt mijn auto schijnbaar onder), op het overzicht alleen staat dat de claxon van 2 tonig naar 1 tonig gaat (boeien..).

Hen toen gewezen op de per 1 juni 2022 gewijzigde prijslijst en specificaties op de Seat website. Daar worden de dynamische richtingaanwijzers en welkomsceremonie niet meer genoemd.. Het genoemde klanten “voordeel” als men voor een FR Business Intense kiest, is wel gegroeid van €3100 naar €3500!? 🧐😳 En dat met 3 features minder..🙄 Ze gingen het uitzoeken en laten het mij volgende week weten.

Is het gek dat ik nu twijfel of ik de bestelling wel wil laten staan? Moet sowieso nog 160 dagen wachten en kan ook een ander merk kiezen.. Peugeot 308/2008..oid..
Ik ga de Belgische configurator in de gaten houden, maar daar staat het nog wel vermeld onder de optie Full LED.

Dat je twijfelt is op zich niet raar, dat je twijfelt om in de plaats een Peugeot te nemen daarentegen wel :P . Ik heb dat nooit aangename auto's gevonden bij het laden/lossen. Natuurlijk is dat maar een 2 tot 5km dat ik er mee reed tegen max 50km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
OneLeggedIdiot schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:37:
[...]

Ik ga de Belgische configurator in de gaten houden, maar daar staat het nog wel vermeld onder de optie Full LED.

Dat je twijfelt is op zich niet raar, dat je twijfelt om in de plaats een Peugeot te nemen daarentegen wel :P . Ik heb dat nooit aangename auto's gevonden bij het laden/lossen. Natuurlijk is dat maar een 2 tot 5km dat ik er mee reed tegen max 50km/u.
LoL! Ik rij mijn hele leven al Peugeot :+ Vanaf de 205 alle nummers gehad omdat mijn beste maat een Peugeot dealer was, kon ik niet “vreemd gaan”.. Rij nu 5 jaar de 3008 SUV GT line en bevalt uitstekend. Maar mijn vriend is nu dealer af en dacht, doe is wat anders..

In NL staan de waarschijnlijk gecancelde features ook nog op de “stel de Seat samen” site, waarbij per versie de upgrades vermeld staan.. Echter in de nieuwe prijslijst staan per Juni 2022 de eerder genoemde features niet meer, behalve het ietwat suffe “Hola” welkomslicht in de buitenspiegel.. Geen welkomsceremonie (met vuurwerk en trompetgeschal ;))en geen dynamische richtingaanwijzers meer per FR.. ;w Maar dan heb je ook wel het nieuwste 2023 model.. 8)7 Voelt toch als of er iets van je wordt afgenomen, zonder berichtgeving of compensatie..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Mad-X schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:29:
[...]

LoL! Ik rij mijn hele leven al Peugeot :+ Vanaf de 205 alle nummers gehad omdat mijn beste maat een Peugeot dealer was, kon ik niet “vreemd gaan”.. Rij nu 5 jaar de 3008 SUV GT line en bevalt uitstekend. Maar mijn vriend is nu dealer af en dacht, doe is wat anders..

In NL staan de waarschijnlijk gecancelde features ook nog op de “stel de Seat samen” site, waarbij per versie de upgrades vermeld staan.. Echter in de nieuwe prijslijst staan per Juni 2022 de eerder genoemde features niet meer, behalve het ietwat suffe “Hola” welkomslicht in de buitenspiegel.. Geen welkomsceremonie (met vuurwerk en trompetgeschal ;))en geen dynamische richtingaanwijzers meer per FR.. ;w Maar dan heb je ook wel het nieuwste 2023 model.. 8)7 Voelt toch als of er iets van je wordt afgenomen, zonder berichtgeving of compensatie..
Over smaken en kleuren valt niet te discussiëren en er bestaan geen slechte auto's meer. Maar de zetels van de Peugeot bevallen me gewoon niet :). Motorisch vond ik het wel leuke auto's om een beetje mee te dollen op weg naar het schip of naar de parking. Ook 1 van de weinige merken die blijft rijden samen met Toyota. Zowel Peugeot als Toyota bij de vrachten voor Afrika reden we quasi altijd rijdend aan boord en niet takelend.

Ja, ik heb ook wel wat schrik. Ik heb de Cupra versie besteld vorig jaar september, maar tot op heden geen levertermijn. Als de dynamische lichten en welkomstceremonie vervallen had ik even goed de saaiere skoda octavia rs kunnen kopen. Dan had ik tenminste een paraplu in m'n deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
Deze ochtend de melding "Systeemupdate (MOI3_EU_SE_R8960L) beschikbaar...". Downloaden van de update gestart (OTA), ongeveer 3.5GB totaal.

Huidige softwareversies:
- 1803
- 3074 (ABT Software)
- 21.9 (Navigatiedatabase)
- 3.1.4 (Media-codec)

Momenteel staat deze te installeren, na het downloaden gaf deze bij uitschakelen van de auto de volgende melding. "Systeemupdate (MOI3_EU_SE_R8960L) klaar voor installatie (duurt ca. 30 min. De installatie kan niet worden onderbroken. Gebruikt u de wagen niet in deze tijd..."

Zal straks na voltooien van de update de versies hier updaten, wanneer deze anders zijn dan voor de update, ben benieuwd!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

crypt0rr schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:50:
Deze ochtend de melding "Systeemupdate (MOI3_EU_SE_R8960L) beschikbaar...". Downloaden van de update gestart (OTA), ongeveer 3.5GB totaal.

Huidige softwareversies:
- 1803
- 3074 (ABT Software)
- 3.1.4 (Media-codec)

Momenteel staat deze te installeren, na het downloaden gaf deze bij uitschakelen van de auto de volgende melding. "Systeemupdate (MOI3_EU_SE_R8960L) klaar voor installatie (duurt ca. 30 min. De installatie kan niet worden onderbroken. Gebruikt u de wagen niet in deze tijd..."

Zal straks na voltooien van de update de versies hier updaten, wanneer deze anders zijn dan voor de update, ben benieuwd!
Het zal toch niet dat VAG de OTA update beleid op de rit krijgt toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
crypt0rr schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:50:

Huidige softwareversies:
- 1803
- 3074 (ABT Software)
- 3.1.4 (Media-codec)

Na update softwareversies:
- 1803 > A896
- 3074 (ABT Software)
- 3.1.4 (Media-codec)

Eerste ervaring na 1.5 uur rijden:
- Systeem is zeer responsief (en blijft dat ook)
- Geen paars scherm met CarPlay ervaren
- Interface is voorzien van een nieuw likje
- Sommige onderdelen zijn met een ander font danwel duidelijker in beeld

@Oekol het lijkt erop van wel, gelukkig maar! >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1kOl4lkuB99UaLFWlT5oVCQM6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSM48P1E9YXX81xNEb4okyPo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iFElvZ-P5BqbkQZEQpqyLqTXn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfXQxInOpFY8QvHCxd4CNrhw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door crypt0rr op 27-05-2022 11:53 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

crypt0rr schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Na update softwareversies:
- 1803 > A896
- 3074 (ABT Software)
- 3.1.4 (Media-codec)

Eerste ervaring na 1.5 uur rijden:
- Systeem is zeer responsief (en blijft dat ook)
- Geen paars scherm met CarPlay ervaren
- Interface is voorzien van een nieuw likje
- Sommige onderdelen zijn met een ander font danwel duidelijker in beeld

@Oekol het lijkt erop van wel, gelukkig maar! >:)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Received a 3.4GB update over the air that appears to be a form of 1896. Software version A896. Main marker for me is the CLIMA at the top. The update process describes a three step process. So I think this is step one.
Yes!
It's really happen!

SEAT has begun to roll out the first ORU "real OS" updates over the air (two weeks ago).

From now on "always connected" MIB3OI within the EU-region running SOP2 Software, like:

- Tarraco running SW 07xx and 08xx
- Ibiza running SW 07xx and 08xx
- Arona running SW 07xx and 08xx
- Ateca running SW 07xx and 08xx
Will receive 0809.

- Formentor running SW 17xx and 18xx
- Leon running SW 17xx and 18xx
Will receive 1896.

The same is for Volkswagen MQBclassic using MIB3OI (Tiguan, Polo, etc) - on MQBw the Golf 8, Caddy V and Skoda Octavia NX.

It's a two parts update. First it will become A896, after that a second update with Speech (SDS) content will follow. After installing this it will accomplish the whole procedure of 1896.

Cars with SOP1 Software (SW 16xx) still have to drive to the workshop to get their new baseline software package and a new Feature-Enable-Code to get the navigation function after updating the device working again.
Link naar bovenstaande https://www.seatcupra.net...tware-update-a896.469384/

Zou mooi zijn als we wat foto's naast elkaar kunnen leggen qua wat veranderd is. Al zal het wellicht echt meer op de achtergrond zijn.

Een filmpje zelfs met twee delen:
YouTube: A896 OTA software update..does it solve the software issues?
YouTube: A896 update part 2

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 27-05-2022 16:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:45
Dag allemaal!

Onlangs mijn zeer oude Seat ingeruild voor een leuke(re) auto, en zal me gelijk hier melden.
Geïmporteerd uit duitsland met een kleine hoeveelheid kilometers, Seat Leon e-hybrid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArW0XKlkIaTdER9ucLsyvPplzj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9R8cKbU0enuNMe3PojbwBm6k.jpg?f=fotoalbum_large
(edit: ja hij moet nodig gewassen worden)

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen; twee vragen.
Zijn er modificaties die jullie aanraden? Visueel ben ik vooralsnog aan het bedenken of ik de badges zwart wil maken en eventueel aan de achterkant het ea. eraf wil trekken. Ook potentieel een verlagingssetje + spacers rondom.
Daarnaast (zie bijgevoegde foto) loopt mijn software volgens mij een beetje achter, klopt het dat de dealer deze moet updaten om weer bij te komen? Hij moet binnenkort langs voor een terugroep actie, dus dan zouden ze dat IMO mooi mee kunnen pakken. (heb tevens last van slechte keyless-entry functionaliteit en las dat dit ook met software te maken zou kunnen hebben, iemand enig idee?)
Tevens zie ik bij anderen ook een radiodatabase softwareversie, welke, zoals te zien is, ontbreekt. boeiend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyDZm4mXSf1I6UQoCntpDPqHlm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQZdTknILm6z3b8tObKVNEre.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door TMobile op 27-05-2022 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
TMobile schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:15:
Dag allemaal!

Onlangs mijn zeer oude Seat ingeruild voor een leuke(re) auto, en zal me gelijk hier melden.
Geïmporteerd uit duitsland met een kleine hoeveelheid kilometers, Seat Leon e-hybrid.

[Afbeelding]
(edit: ja hij moet nodig gewassen worden)

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen; twee vragen.
Zijn er modificaties die jullie aanraden? Visueel ben ik vooralsnog aan het bedenken of ik de badges zwart wil maken en eventueel aan de achterkant het ea. eraf wil trekken. Ook potentieel een verlagingssetje + spacers rondom.
Daarnaast (zie bijgevoegde foto) loopt mijn software volgens mij een beetje achter, klopt het dat de dealer deze moet updaten om weer bij te komen? Hij moet binnenkort langs voor een terugroep actie, dus dan zouden ze dat IMO mooi mee kunnen pakken. (heb tevens last van slechte keyless-entry functionaliteit en las dat dit ook met software te maken zou kunnen hebben, iemand enig idee?)
Tevens zie ik bij anderen ook een radiodatabase softwareversie, welke, zoals te zien is, ontbreekt. boeiend?

[Afbeelding]
Gelijk bij de terugroepactie vragen of ze het willen updaten naar 1896

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
En vraag ze dan meteen de kaarten te updaten, die zijn al meer dan een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
Als ik een Ibiza uit 2016 (variant ‘Style Connect’) aanschaf, zit er dus Apple CarPlay op. Mag ik er dan na een jaar of 6 vanuit gaan dat dit vlekkeloos werkt? I.v.m. eventuele versies, updates, bugs van zowel het media systeem als de iPhone.
Ik vind CarPlay heerlijk en zou bij de aanschaf van een occasion dit best als optie mee willen nemen. Echter is er over bovenstaande niet echt iets te vinden en kunnen/willen dealers er ook niets over zeggen..

Zou wel zonde zijn als je zo’n connect serie koopt met bijvoorbeeld slechts enkele jaren ‘garantie’ op de werking van CarPlay en/of updates. Maar dat zou niet de eerste keer zijn bij elektronica producten met software :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

remzor schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:43:
Als ik een Ibiza uit 2016 (variant ‘Style Connect’) aanschaf, zit er dus Apple CarPlay op. Mag ik er dan na een jaar of 6 vanuit gaan dat dit vlekkeloos werkt? I.v.m. eventuele versies, updates, bugs van zowel het media systeem als de iPhone.
Ik vind CarPlay heerlijk en zou bij de aanschaf van een occasion dit best als optie mee willen nemen. Echter is er over bovenstaande niet echt iets te vinden en kunnen/willen dealers er ook niets over zeggen..

Zou wel zonde zijn als je zo’n connect serie koopt met bijvoorbeeld slechts enkele jaren ‘garantie’ op de werking van CarPlay en/of updates. Maar dat zou niet de eerste keer zijn bij elektronica producten met software :P
Als het er op zit, zit het er op. Je mobiel zorgt dat alles netjes up to date blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46

gewoon ervoor zorgen dat de versie van je mib systeem in de auto geupdate is door bijv. Rainesh, zodat je de minste kans op bugs hebt en er voor zorgen dat je iphone up to date is (dus apple carplay)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08 21:32
Weet iemand toevallig hoe ik de "Hola Hola" voic-over uit kan zetten? Ik heb al met Seat gebeld en die gaf aan dat ik het voice knopje 3 seconden moest ingedrukt houden om dit uit te zetten. Dit werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
tifo007 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:09:
Weet iemand toevallig hoe ik de "Hola Hola" voic-over uit kan zetten? Ik heb al met Seat gebeld en die gaf aan dat ik het voice knopje 3 seconden moest ingedrukt houden om dit uit te zetten. Dit werkt helaas niet.
Dit zit gewoon in de instellingen. Welke auto heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tifo007
rvinke schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:54:
[...]

Dit zit gewoon in de instellingen. Welke auto heb je?
Seat Ibiza 2022. Als ik kijk bij de instellingen kan ik alleen de woorden aanpassen waarop de auto reageert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor

Even terugkomend op mijn eigen post hierboven en op hetgeen @Oekol en @giovanni2903 al aangaven: heb gisteren een proefrit gemaakt in een Ibiza st Style Connect en meteen ook even Apple CarPlay getest. Werkte perfect! Even muziek afgespeeld, niet mee gaan bellen. Evt. bugs dus niet kunnen ontdekken. Auto gekocht.

Hopelijk blijft dit nog jarenlang plezierig werken :)
Alleen qua telefoonhouder wordt het wat lastiger door de ronde ventilatieroosters. Gebruik al jaren van die Brodit proclips met telefoonhouder maar voor de Ibiza zitten die ook niet echt op een mooie en fijne plek.
Maar goed, iets voor de toekomst :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
remzor schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:24:
[...]

Even terugkomend op mijn eigen post hierboven en op hetgeen @Oekol en @giovanni2903 al aangaven: heb gisteren een proefrit gemaakt in een Ibiza st Style Connect en meteen ook even Apple CarPlay getest. Werkte perfect! Even muziek afgespeeld, niet mee gaan bellen. Evt. bugs dus niet kunnen ontdekken. Auto gekocht.

Alleen qua telefoonhouder wordt het wat lastiger door de ronde ventilatieroosters. Gebruik al jaren van die Brodit proclips met telefoonhouder maar voor de Ibiza zitten die ook niet echt op een mooie en fijne plek.
Alvast veel veilige kilometers gewenst, congratz!

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 12:41
remzor schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:24:
[...]

Van welk jaar is jou Ibiza? Ik heb een FR Connect van 2017 (model 2016) en ik heb mijn brodit telefoonhouder in de auto geplaatst op een Kuda houder. Dit omdat ik ook van die ronde ventilatieroosters heb en ik niks van houders op het raam wil bevestigen:

https://broditnederland.n...vergelijk-afbeelding.html

Hierop mijn brodit houder geplaatst, zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1-X3rX8QWM3K7HwnfGW8l1l8iU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2iXZgKOcYZ5yBamC9s7ncUw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 01-06-2022 13:40 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
blueman85 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:39:
[...] ik heb mijn brodit telefoonhouder in de auto geplaatst op een Kuda houder. Dit omdat ik ook van die ronde ventilatieroosters heb en ik niks van houders op het raam wil bevestigen:
Ziet er heel netjes afgewerkt uit.
Maar hoe is die Kuda-houder aan de zijkant bevestigd?
Als firmawagen-bestuurder, maak ik al jaren gebruik van de Brodit-houder (model ventilatierooster) om zo de schade minimaal te houden op het dashboard/interieur.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@blueman85 Erg netjes, volgens mij moet dit passen in de Ibiza die ik heb gekocht (heb hem nog niet binnen). Welke is het precies en waar gekocht? Eventueel een linkje zou fijn zijn :) En hoe heb je de Brodit houder er op gekregen? Lijmen, tapen, schroeven? Want Brodit heeft zelf die Proclips waar dan zo'n schroefbevestiging in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 12:41
Kozzmozz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Ziet er heel netjes afgewerkt uit.
Maar hoe is die Kuda-houder aan de zijkant bevestigd?
Als firmawagen-bestuurder, maak ik al jaren gebruik van de Brodit-houder (model ventilatierooster) om zo de schade minimaal te houden op het dashboard/interieur.
De houder heeft aan de linkerkant een soort ijzeren haakjes die in de gleuven van het dashboard "passen" Aan de rechterkant zit een gat waar een schroef in bevestigd word en die schroef je aan de zijkant van het handschoenen kastje.Het kastje doe je zeg maar open, en precies op de plek waar die dicht gaat, schroef je deze vast in het dashboard. Lastig uit te leggen, maar daar zie je praktisch niks van!

Ik kan er nu helaas geen foto van maken.
remzor schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:03:
@blueman85 Erg netjes, volgens mij moet dit passen in de Ibiza die ik heb gekocht (heb hem nog niet binnen). Welke is het precies en waar gekocht? Eventueel een linkje zou fijn zijn :) En hoe heb je de Brodit houder er op gekregen? Lijmen, tapen, schroeven? Want Brodit heeft zelf die Proclips waar dan zo'n schroefbevestiging in zit.
Ik heb de Kudahouder bij Broditcenter gekocht. Dacht deze, maar check voor de zekerheid even de site:

https://www.broditcenter....a-console-seat-ibiza-2015

Er stond er ook eentje die je kan bevestigen tussen de ventilatieroosters, maar die vond ik persoonlijk niet zo mooi. Deze oplossing is veel eleganter.

Ik heb de Brodit houder er los op geschroefd. Doordat de schroeven al behoorlijk scherp en puntig zijn, heb ik ze door de Kuda houder heen gedraaid. Heb wel gevraagd om een tweede paar handen, iemand die de Kuda houder stevig vast kon houden, alvorens ik aan de slag ging!

Zoals onderstaande foto de telefoonhouder op de Kuda houder bevestigd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZEwg6U-PU_j1XAEOF3FDHZcgN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hRGIkkuSEtINsaBIswy4qgeK.png?f=user_large

Succes

[ Voor 10% gewijzigd door blueman85 op 02-06-2022 13:39 . Reden: spelfout en foto/link toegevoegd ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:31
Vanmorgen nog eens contact opgenomen met de garage om te horen of ze nog nieuws hebben over de productie van de Leon ST (1.0 TSI 110) die we besteld hadden (op 22/10/21).

Voorlopig productiedatum is ergens midden juli, zou eind juli / begin augustus geleverd kunnen worden, zelfde wat het Arval-systeem zei. De garage leek vrij optimistisch dat dit ook effectief haalbaar zal zijn. Zou fijn zijn, begin het stilaan gehad te hebben met die C3. (Ik bedoel, ik ben blij dat ik een aanloopwagen heb, maar ik ga het gebrek aan ruimte, de bizarre wegligging en het occasioneel van de baan gereden worden niet missen.)

Hé, dat is eigenlijk een goede vraag: hoe gedragen andere weggebruikers zich tegenover Seats? In de Fiat en Volvo die ik ooit heb gehad, werd ik redelijk met rust gelaten. Meestal ook in de BMW 2GT van mijn vrouw, buiten occasioneel iemand die wil uitpakken (of iemand die vindt dat het geen echte BMW is). Heb ooit een een paar weken met de Hyundai ix20 van mijn moeder rondgereden en ik had de indruk dat andere weggebruikers me probeerden te vermoorden. En ik heb datzelfde gevoel in mindere mate bij die Citroën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Seat valt opzich mee, je rijdt geen gti ofzo dus meesten zullen je niet opjagen. Vind bmw's vaak wel echt verschrikkelijk en teslas die zichzelf overal maar voorgooien terwijl t net niet kan, maar ze zijn "snel" he...

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Enkele opmerkingen/vragen bij de A896 OTA software update.

Bij mij werkt de stembediening totaal niet meer met als opmerking op het scherm dat deze niet beschikbaar is in de ingestelde taal ( Nederlands ). In die youtube post hierboven geeft die man aan dat er een update klaarstaat om alexa te installeren wat dan vervolgens niet lukt...

De vervelende lane assist zou ook verbeterd zijn met de update, heeft iemand dat al ondervonden ?

Het systeem lijkt in zijn geheel sneller te reageren en ik heb voorlopig ook geen problemen meer gehad waardoor ik gans de boel opnieuw moest opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
Na hier gelezen te hebben dat Seat besloten heeft de dynamische knipperlichten en de “welkomsceremonie” te schrappen op de Leon FR versies, contact opgenomen met de dealer, die dus in eerste instantie van niks wist en het na zou gaan.

Uiteindelijk ook via hen de bevestiging gekregen dat quote: “per 5 mei jl. is besloten om de dynamische richtingaanwijzers achter en de welkomsceremonie met ingang van deze datum te laten vervallen. De auto zal dus geproduceerd worden zonder deze features” unquote.

Verder werd er telefonisch aangegeven dat het volgens hen geen “betaalde feature” is en men daarom niet pro-actief klanten hier op zullen wijzen..

Bestelling kosteloos kunnen annuleren via de leasemaatschappij, dus dat is fijn. Zou toch nog 5 maanden moeten wachten. Ons vlootbeheer gaf aan dat alle autoproducenten problemen hebben qua levering, maar dat men toch de indruk had dat vooral de VAG groep hier meer mee worstelde. De hier ook genoemde kabelboom productie in de Ukraine, zou hier mede oorzaak van zijn..

Anyways, dat was mijn korte uitstapje naar Seat.. Succes allemaal voor diegene die wachten op hun nieuwe bolide! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Mad-X Ford produceert ook deels in Oekraïne en hevelt nu veel over naar, ik meen, Spanje.
En erger dan bij Mercedes kan het niet denk ik (kijk eens in dat topic voor de gein ;)). Anderhalf jaar wachten op een auto lijkt normaal te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
gewoon lekker een occasion kopen als je niet afhankelijk bent van een per se gloednieuwe leasebak. die wachttijden zijn overal lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Patroclos schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:30:
Vanmorgen nog eens contact opgenomen met de garage om te horen of ze nog nieuws hebben over de productie van de Leon ST (1.0 TSI 110) die we besteld hadden (op 22/10/21).

Voorlopig productiedatum is ergens midden juli, zou eind juli / begin augustus geleverd kunnen worden, zelfde wat het Arval-systeem zei. De garage leek vrij optimistisch dat dit ook effectief haalbaar zal zijn. Zou fijn zijn, begin het stilaan gehad te hebben met die C3. (Ik bedoel, ik ben blij dat ik een aanloopwagen heb, maar ik ga het gebrek aan ruimte, de bizarre wegligging en het occasioneel van de baan gereden worden niet missen.)

Hé, dat is eigenlijk een goede vraag: hoe gedragen andere weggebruikers zich tegenover Seats? In de Fiat en Volvo die ik ooit heb gehad, werd ik redelijk met rust gelaten. Meestal ook in de BMW 2GT van mijn vrouw, buiten occasioneel iemand die wil uitpakken (of iemand die vindt dat het geen echte BMW is). Heb ooit een een paar weken met de Hyundai ix20 van mijn moeder rondgereden en ik had de indruk dat andere weggebruikers me probeerden te vermoorden. En ik heb datzelfde gevoel in mindere mate bij die Citroën.
Hehe, ik rij in in een 2018 ST FR en heb wel eens bij het stoplicht iemand je uitdaagt. En met een 150pk dsg trek je de meesten er wel uit. Ook heb ik het idee dat mensen op de linkerbaan iets sneller aan de kant gaan bij het zien van de redelijk aggresieve look van het FR front in hun spiegel dan als ik eens in een andere auto rij. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk. Zo opvallend is een FR ook weer niet voor de meeste weggebruikers.

Wat wel een verschil maakt is op vakantie als ik een fietsendrager en dakkoffer erop hebt. Dan gunnen sommigen je echt het daglicht niet op de linkerbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Had ooit een audi Q2 als poule auto. Iedereen ging aan de kant. Toen kreeg ik een golf en niemand ging meer aan de kant. Nu een voorloper Corolla Station en gisteren nog een irritante seat achter me die zat te kleven. Reed 120 cruise overdag waar je 100 mag. Ga ik naar rechts blijft die rechts achter me hangen klevend. Vreselijk irritant. Hoe het straks in de SEAT Leon gaat zijn ben benieuwd. Wel wederom een station maar dat zien ze niet in de achterspiegel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
remzor schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:30:
@Mad-X Ford produceert ook deels in Oekraïne en hevelt nu veel over naar, ik meen, Spanje.
En erger dan bij Mercedes kan het niet denk ik (kijk eens in dat topic voor de gein ;)). Anderhalf jaar wachten op een auto lijkt normaal te zijn..
JLR is ook 1,5 jaar. BMW de duurdere modellen max 9 maand, goedkopere modellen tot een jaar.
Maar in tegenstelling tot VAG is de communicatie vanuit de fabrieken van de andere merken naar de dealers veel beter. Ik ga een van komende dagen naar mijn dealer om te bespreken of annuleren mogelijk is, dus was een aantal garages van andere merken binnengestapt om te gaan informeren. En elke keer ik de situatie waar ik in zat uitgelegd had, antwoordden de verkopers dat het abnormaal is dat er geen duidelijke estimate kan gegeven worden.
Bij BMW zei de dealer: "Als ze van de fabriek geen reactie krijgen, kunnen ze zich toch baseren op de leveringen van voorgaande bestellingen van hetzelfde model?" Bij Volvo stelden ze zelfs hardop de vraag of Seat/Cupra wel dit jaar zal leveren als ze nog geen duidelijke estimate kunnen geven. "Als ze niet weten wanneer een specifiek model van de band zal rollen, liggen die fabrieken dan gewoon letterlijk stil of bouwen die maar gewoon waar zin in hebben die week?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@OneLeggedIdiot Tsja geen idee, hetgeen ik weet dat mijn vrouw een A200 Limousine in bestelling heeft staan sinds aug 2021 en dat deze al tweemaal is verplaatst, nu naar eind februari 2023. Zou dus ook nóg later kunnen worden, geen idee. De man van de leasemaatschappij zei dat het bij veel merken kommer en kwel was en er vaak idd geen pijl op te trekken viel (bepaalde Audi's gewoon 12-18 maanden wachten en een A3 staat ineens na 2 maanden op de stoep zonder verder enige boodschap, etc.).

Overigens waren er onlangs dan ook nog de geruchten dat VAG wilde stoppen met het merk Seat. Het is natuurlijk wel zo dat Seat weinig modellen heeft en er de laatste tijd ook geen nieuwe modellen van Seat op de markt komen. SUV/EV, terwijl elk merk die de markt in jast.

[ Voor 21% gewijzigd door remzor op 05-06-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tifo007
Voor de Apple gebruikers:

https://www.iphoned.nl/nieuws/carlay-ios-16/

Ben benieuwd of Seat dit gaat toepassen op hun auto's en zoja hopelijk ook bij de autos die al een tijdje rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
Zijn er meer mensen die op de 2de OTA update wachten? Vorige week maandag de eerste van de 3 updates uitgevoerd maar krijg de 2de maar niet aangeboden.. nu werkt voice control bijvoorbeeld niet wat best irritant is als je iemand wilt bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Motion2 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:57:
Zijn er meer mensen die op de 2de OTA update wachten? Vorige week maandag de eerste van de 3 updates uitgevoerd maar krijg de 2de maar niet aangeboden.. nu werkt voice control bijvoorbeeld niet wat best irritant is als je iemand wilt bellen
Welke versie zit je dan nu? Hier geen 2e OTA gehad / te zien.

Zit op A896.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
tifo007 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:46:
Voor de Apple gebruikers:

https://www.iphoned.nl/nieuws/carlay-ios-16/

Ben benieuwd of Seat dit gaat toepassen op hun auto's en zoja hopelijk ook bij de autos die al een tijdje rond rijden.
Dat kun je uit je hoofd zetten. Sowieso ben ik bang dat veel autofabrikanten hier huiverig voor zijn om hun complete systeem aan Apple over te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
crypt0rr schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:45:
[...]

Welke versie zit je dan nu? Hier geen 2e OTA gehad / te zien.

Zit op A896.
Ook de A896 inderdaad, kwam van 1803. Hoopte snel de tweede update te krijgen maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Motion2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Ook de A896 inderdaad, kwam van 1803. Hoopte snel de tweede update te krijgen maar helaas
Hm, nog niet gezien dat er een nog een update is, heb je referentie?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, heb een seat leon 1.0 station op het oog. Hoe rijdt dat in zon station, iemand ervaring ermee? hoe bertrouwbaar zijn de 1.0 blokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:41:
Vraagje, heb een seat leon 1.0 station op het oog. Hoe rijdt dat in zon station, iemand ervaring ermee? hoe bertrouwbaar zijn de 1.0 blokken?
1.0 met 95pk of 110pk? Bij de Ibiza st ook het verschil tussen een 5- of 6-bak, denk bij de Leon ook.
Voor zover ik heb gelezen zijn het goede en betrouwbare blokken, heb er zelf wel even mee gereden en niets mis mee. Ik haal zaterdag een Ibiza st op met 6-bak en de 1.0 110pk. Was voor mij geen harde eis maar wel echt een pré (ook de rust en zuinigheid op 80-100-130 wegen door de 6-bak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:58:
[...]

1.0 met 95pk of 110pk? Bij de Ibiza st ook het verschil tussen een 5- of 6-bak, denk bij de Leon ook.
Voor zover ik heb gelezen zijn het goede en betrouwbare blokken, heb er zelf wel even mee gereden en niets mis mee. Ik haal zaterdag een Ibiza st op met 6-bak en de 1.0 110pk. Was voor mij geen harde eis maar wel echt een pré (ook de rust en zuinigheid op 80-100-130 wegen door de 6-bak).
Het is inderdaad een 1.0 115pk 6 handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Ga eens proefrijden :)

Ik heb een Octavia 1.0 TSI (is volgens mij dezelfde VW motor), maar dan wel een automaat. Dat rijdt sowieso al een stuk rustiger (en ontspannender) dan een handbak. Maar komt prima vooruit, maar ik ben dan ook geen strepentrekker. Als je de keuze hebt zou ik altijd voor een automaat gaan (en dan heb je ook 7 versnellingen ipv 6 op de handbak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
crypt0rr schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Hm, nog niet gezien dat er een nog een update is, heb je referentie?
Is eerder in dit topic genoemd. Het is een 2 of 3 delige update, volgens mij gaf de auto dat ook aan voor installatie.
Werkt bij jou voice control wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Motion2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Is eerder in dit topic genoemd. Het is een 2 of 3 delige update, volgens mij gaf de auto dat ook aan voor installatie.
Werkt bij jou voice control wel dan?
Maak nooit gebruik van de ingebouwde versie, alleen Siri. Zal morgen eens m'n internet weer aanzetten, kijken of er een update binnenkomt.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:31
Hoe het rijdt, hangt wellicht af van je standaarden, dus een proefrit is zeker aan te bevelen.

Tijdens de proefrit die ik gedaan heb, vond ik 'm zeker vlot genoeg, maar alle voertuigen waar ik de jongste 8 jaar mee geconfronteerd werd, hadden 110pk, dus misschien ben ik gewoon snel tevreden. :) Voelde gelijkaardig aan als onze BMW 2GT en een stuk vlotter dan de aanloop-C3, hoewel ze alle drie hetzelfde vermogen hebben (en de C3 op papier sneller zou moeten zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Oekol schreef op zondag 5 juni 2022 @ 07:41:
Had ooit een audi Q2 als poule auto. Iedereen ging aan de kant. Toen kreeg ik een golf en niemand ging meer aan de kant. Nu een voorloper Corolla Station en gisteren nog een irritante seat achter me die zat te kleven. Reed 120 cruise overdag waar je 100 mag. Ga ik naar rechts blijft die rechts achter me hangen klevend. Vreselijk irritant. Hoe het straks in de SEAT Leon gaat zijn ben benieuwd. Wel wederom een station maar dat zien ze niet in de achterspiegel >:)
Hahaha, toen ik vorig jaar mijn Leon FR kreeg, kwam er mensen naar mij toe om te vragen of dat de nieuwe Leon was. Zag ook wel ee s jongeren van afstand foto's van elkaar maken bij de auto.
De nieuwe Leon FR valt erg in de smaak bij het publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Gisteren op gesprek geweest bij het management van mijn dealer ivm de dramatische levertijden. het grootste probleem is: de dealers worden aan hun lot overgelaten en krijgen 0 communicatie uit Spanje en Duitsland. Als ze vragen hebben, is het antwoord standaard: "weten we niet". Maar het is mijn dealer uiteindelijk toch gelukt om iets van informatie te krijgen. En deze is alsvolgt:

De productie van PHEV's van Audi, VW, Skoda en Seat/Cupra heeft een aantal maanden simpelweg stilgelegen wegens gebrek aan kabelbomen. De productie is nu aan het heropstarten en nu gaan ze beginnen met de bestellingen te bouwen. De snelheid waarmee ze produceren zal afhangen van het aantal beschikbare kabelbomen. Wel is er een selectie in hoogdringendheid. Cupra krijgt voorrang op Seat.

De dynamische richtingaanwijzers en achterlichten zullen aanwezig zijn op alle modellen besteld voor mei 2022. De modellen na mei 2022 zullen deze optie niet meer hebben, en deze is ook niet meer bestelbaar (in België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Nog maar een keer proberen, iemand die al een subwoofer heeft ingebouwd? Zo ja welke stekker heb je nodig voor in de radio, ik heb er 2 gevonden.

https://www.i-sotec.com/c...dapter-fuer-seat-leon?c=0

https://www.i-sotec.com/c...dio-adapter-fuer-seat?c=0

of moet ik als ik enkel een actieve sub wil deze hebben

https://www.i-sotec.com/z...cedes-seat-vw-modelle?c=0

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:12:
De dynamische richtingaanwijzers en achterlichten zullen aanwezig zijn op alle modellen besteld voor mei 2022. De modellen na mei 2022 zullen deze optie niet meer hebben, en deze is ook niet meer bestelbaar (in België).
Dit geldt dus specifiek over BE? Bizarre is dat mijn bestelde Leon in december is het afgehaald en als ik hem in december had besteld in BE zit het er dus nog op? :+

Pagina: 1 ... 62 ... 87 Laatste