Persoonlijk heb ik daar niet voor gekozen want:
- Ik haal dan mijn ogen veel te ver weg van de weg, 0 zicht op de weg als ik de instructies van de GPS wil zien (ik heb geluid uit, haat de geluiden van GPS) => meer afleiding
- Ik kan dan in een oogopslag / ooghoek niet zien of ik moet afslaan
- De telefoon krijgt in de winter warme lucht erop geblazen
Mijn 'toegestaande' zones / wensen zien er als volgt uit:
De zone nabij (3) kan men wel compleet van luchtcirculatie ontzien zonder veel van eigen comfort weg te nemen.
Verder mag mijn telefoon op geen een manier het gezichtsveld ook maar een beetje bedekken, wie weet komt er in een 30 zone NET uit die hoek een kind en je moet remmen... dat ga ik nooit riskeren, de voorruit moet gewoon compleet 'schoon' zijn.
Verder wil ik wel in 1 oogopslag of vanuit mijn ooghoek wel de telefoon kunnen zien, terwijl ik focus op de weg, zodat ik geen afslagen mis tijdens GPS, en ook niet te veel wordt afgeleid van de weg.
Wat ik groen heb gemarkeerd blijft over.
Ik heb gelijmde / geplakte producten geprobeerd die claimen natuurlijk altijd dat ze "automotive grade tape tot 160*C" zijn, maar ALLES maar echt ALLEs is RUK en een SCAM. Ik heb van goedkope tot dure producten geprobeerd, het langste hield het 1 maand vol (totdat het niet meer vastplakte).
Dingetjes voor in het ventilatierooster werkte maar is onhandig met opladen + kabel management (zie je een lelijke kabel overal door de auto), dus dan moet de telefoon naar het midden. Dan blijft (6), (7) en (

groen over. Nou, tape werkt niet. Er is geen een product die op die plaatsen vast kan klemmen.. dus ik moest maar zelf iets maken wat op het scherm klemt.
Ten laatste, ik heb meerdere auto gebruikers - een modificatie aan de telefoon is erg onhandig. Magneten vallen dus af (en vallen ook af omdat mijn telefoon in een wallet case zit, dus extra dik is, daarom de lego blokjes).
[
Voor 3% gewijzigd door
grasmanek94 op 12-05-2022 09:43
]