Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 61 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Demiesehv schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:16:
[...]

Mijne is besteld in mei en is nu al 100% zeker verplaatst naar 2023.
Zal die van jou dus ook zeker wel doen.

En speculatie over dat chips naar audi en pkrsche gaan ivm grotere winsten.
Word zelfs door diversen dealers genoemd.
Ik ben aan het wachten op de Cupra Leon PHEV, maar gezien er op het Cupra-forum enkel over Borns gepraat wordt, en ik vermoed dat de gewone Leons gelijktijdig gebouwd worden, volg ik hier mee op het forum. Mijn dealer gaat er nog steeds prat op dat 10 maanden een haalbare levertermijn is. Dat zou willen zeggen dat ie op 30 juli op mijn oprit staat. Wel valt het me op dat de Formentor, Q3 en A3 veel kortere levertermijnen hebben dan bijvoorbeeld de Tarraco en Leon. Ook de Q5 PHEV lijkt nog vlot binnen te stromen met 66 leveringen in 2022.

De Porsches hun levertermijn zijn even bedroevend als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
  • Laatst online: 11-11-2024
sysiwan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:31:
[...]

Die '20230ef-5bf3' heb ik niet en is vast per honeymoon geval anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIp2Ue9oshvBLTdXiUEfJHEx7dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9LR2uwhv5W1sUovc2cCH2Bnh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:19
Dat is een guid, AKA een Globally Unique Identifier. Dat ding is random en voor iedereen compleet anders :+

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Dat is ook wat ik aangaf: "een bestand staan dat begint met iets als 20230ef-5bf3"
Er staan er niet zoveel van :) Plaatje is voor de verduidelijking...

[ Voor 29% gewijzigd door iemeel op 06-05-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBI1988
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 14:59
Benieuwd hoe ze dat gaan doen:

volgens honeymoonnet linkje:

week_delivery: "31-2022"
week_production_def: null
week_production_est: "41"

Ofwel, mei 21 besteld bij leasemaatschappij met het idee januari 22 te kunnen rijden. Juli 21 is dat ding besteld bij de dealer. Uitlevering week 31 2022, productie 10 weken later? :S Ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:38
FBI1988 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:06:
Benieuwd hoe ze dat gaan doen:

volgens honeymoonnet linkje:

week_delivery: "31-2022"
week_production_est: "41"

Ofwel, mei 21 besteld bij leasemaatschappij met het idee januari 22 te kunnen rijden. Juli 21 is dat ding besteld bij de dealer. Uitlevering week 31 2022, productie 10 weken later? :S Ik snap het niet meer.
Ik denk dat je een bouwpakket krijgt.
Wordt 31-2022 geleverd, jij mag hem 41-2022 pas in elkaar zetten :P

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 08:56
iemeel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:01:
Dat is ook wat ik aangaf: "een bestand staan dat begint met iets als 20230ef-5bf3"
Er staan er niet zoveel van :) Plaatje is voor de verduidelijking...
Gevonden. Je moet even zoeken naar 'step_num=1' in het bestand bestand, want bij mij begint hij met 'e8887....' en dan de Preview van de 'data' subroutine.

Besteld: 14 Feb 2022
Productie: week 34
Aflevering: week 39

Betreft een Tarraco FR Bus. Intense 1.5 TSI handbak, pano dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
sysiwan schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Gevonden. Je moet even zoeken naar 'step_num=1' in het bestand bestand, want bij mij begint hij met 'e8887....' en dan de Preview van de 'data' subroutine.

Besteld: 14 Feb 2022
Productie: week 34
Aflevering: week 39

Betreft een Tarraco FR Bus. Intense 1.5 TSI handbak, pano dak.
via de belgische myseat kan ik het in ieder geval nergens vinden. Wel jammer. Ik wil ook honeymoonnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEMOzaKOAZGiUhTTECJq3bkV-rA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiegZzUItXtalBZbH4ClKSEe.jpg?f=fotoalbum_large

De Ibiza ST (1.2 TDI Business Line High) op 200.000KM sinds dit weekend! M'n ex rijdt er nog steeds in, hebben hem nieuw gekocht in 2014 en in 2019 laten chippen tot 100PK en de EGR uitgeschakeld (deze stond in storing). Weinig mee gehad in die 2 ton dus wat dat betreft en tot nog toe kudo's. Ze rijdt er ook met name snelweg mee, ding heeft de 200.000 op Texel gehaald dit weekend.

En nog maar even door, hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
iemeel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:00:
[...]

F12, dan F5 voor het nieuw laden van de pagina. Daarna "network" tab. Dan in kolom "Name" klikken. Dan veranderd de volgorde en zie je als het goed is een bestand staan dat begint met iets als 20230ef-5bf3* . daar op klikken en dan verschijnt rechts tekst en kan je zoeken.
Bedankt.
Bij mij geeft hij het volgende aan:

date_delivery: "9 mei 2022"
date_order: "2021-09-01"

Dan zou hij vandaag geleverd moeten worden 8)7

Maar als ik dan verder naar beneden scroll dan zie ik dit:
week_delivery: "52-2022"
week_production_est: "50"

ff wachten dus nog :'( iets anders dan de dealer aangeeft met week 26.
De eerste afgave van levering door de dealer was week 52 2021. Als ik dit moet geloven dan wordt dit dus een jaar later :?

[ Voor 7% gewijzigd door Spenkie op 09-05-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Zojuist vanuit prolease de verwachte afleverdatum ontvangen: De dealer verwacht de auto omstreeks 30-07-2022 af te kunnen leveren.,

Betreft een Seat Leon FR Business Intense DSG met Beats. Besteld op 1 december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Op het Engelse Tarraco forum staat een bericht van een Belgisch lid die zegt via zijn leasing firma een brief te hebben gehad dat alle lopende orders voor de Tarraco PHEV worden gecanceled.

zie : https://www.tarracoforums.co.uk/threads/order-status.570/page-17

Als dit bericht juist is dan zou er geen enkele Tarraco PHEV meer gebouwd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
spartaan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:54:
Op het Engelse Tarraco forum staat een bericht van een Belgisch lid die zegt via zijn leasing firma een brief te hebben gehad dat alle lopende orders voor de Tarraco PHEV worden gecanceled.

Als dit bericht juist is dan zou er geen enkele Tarraco PHEV meer gebouwd worden...
Gebaseerd op de algemene voorwaarden waar ze naar refereren vermoed ik dat dit klopt. artikel 3.3 slaat op overmacht. Bij overmacht is er geen recht op een schadevergoeding, maar moet de consument per aangetekend brief op de hoogte gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Gebaseerd op de algemene voorwaarden waar ze naar refereren vermoed ik dat dit klopt. artikel 3.3 slaat op overmacht. Bij overmacht is er geen recht op een schadevergoeding, maar moet de consument per aangetekend brief op de hoogte gesteld worden.
Sorry, foutje. overmacht is artikel 11. Artikel 3.3 is productiestop die automatisch de verkoop ontbindt zonder recht op schadevergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:44:
[...]

Sorry, foutje. overmacht is artikel 11. Artikel 3.3 is productiestop die automatisch de verkoop ontbindt zonder recht op schadevergoeding.
Het enige wat mij dan nog hoop biedt is dat men de optie krijgt om in plaats van een PHEV een benzine variant te nemen. Ik heb zelf een benzine besteld dus nog enige hoop dat deze binnenkort geleverd gaat worden...(besteld aug 2021, levering staat nog steeds op week 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
spartaan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Het enige wat mij dan nog hoop biedt is dat men de optie krijgt om in plaats van een PHEV een benzine variant te nemen. Ik heb zelf een benzine besteld dus nog enige hoop dat deze binnenkort geleverd gaat worden...(besteld aug 2021, levering staat nog steeds op week 21)
Volgens de Opendata van de RDW zijn er dit jaar al 143 gewone Tarraco's op kenteken gezet, maar dat het er maar 5 waren in April is wel teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:41
Vraagje voor de mensen die ondanks de leverproblemen toch een Seat Leon MHEV hebben :)
Ik heb er zelf eentje uit 2020 en ik ervaar dat het remmen onvoorspelbaar voelt. Er zit altijd een soort schok in rond de 20km/u (precies het punt dat de motor ook afslaat). Is dat iets wat bij het product (als in MHEV) hoort, of iets om aan te kaarten bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
rvinke schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:59:
Vraagje voor de mensen die ondanks de leverproblemen toch een Seat Leon MHEV hebben :)
Ik heb er zelf eentje uit 2020 en ik ervaar dat het remmen onvoorspelbaar voelt. Er zit altijd een soort schok in rond de 20km/u (precies het punt dat de motor ook afslaat). Is dat iets wat bij het product (als in MHEV) hoort, of iets om aan te kaarten bij de dealer?
Zou dat niet te maken hebben met de regeneratief remsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
rvinke schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:59:
Hm, ik heb af en toe dat het lijkt of alleen de voorremmen het doen, de auto helt dan ook wat meer naar voren tijdens het remmen.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:22

Dit kan ik bevestigen…
Net ook telefoon gekregen dat de tarraco phev die ik besteld heb geannuleerd is van Seat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-09 11:34
SEAT Leon FR Business Intense 1.5 DSG MHEV met Beats besteld op 31-08-2021:
Levering week 52 2021
Toen werd het levering week 18 2022
Toen werd het levering week 21 2022

Zojuist verplaatst van week 21 naar week 31 2022. We gaan dus verder kijken naar andere opties.

[ Voor 5% gewijzigd door blue kachina op 11-05-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:09

Dat zou wel erg zuur zijn, meer dan een jaar wachten en dan de melding krijgen dat de auto niet geleverd kan worden. Morgen maar eens bellen hoe het staat met mijn bestelde Tarraco PHEV FR.

Edit; de uitverkocht melding op de Seat website beloofd ook niet veel goeds, alhoewel ik niet weet hoe lang deze melding er op staat.
https://www.seat.nl/modellen/tarraco/elektrisch-rijden

[ Voor 11% gewijzigd door _Uploader_ op 10-05-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
_Uploader_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:47:
[...]

Dat zou wel erg zuur zijn, meer dan een jaar wachten en dan de melding krijgen dat de auto niet geleverd kan worden. Morgen maar eens bellen hoe het staat met mijn bestelde Tarraco PHEV FR.

Edit; de uitverkocht melding op de Seat website beloofd ook niet veel goeds, alhoewel ik niet weet hoe lang deze melding er op staat.
https://www.seat.nl/modellen/tarraco/elektrisch-rijden
En dan ondertussen de mensen doorverwijzen naar de Leon, terwijl wachttijden niet beter zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:06:
[...]

En dan ondertussen de mensen doorverwijzen naar de Leon, terwijl wachttijden niet beter zijn... 8)7
Ja dat is wel erg slecht. Als je doorklikt baar de Leon Sportstourer PHEV, dan is die ook uitverkocht :X .Nu maar hopen voor de al bestelde dat die wel uitgeleverd wordt. Als ik een alternatief moet uitzoeken voor de Tarraco wordt het lastig omdat wij de trekkracht wel nodig hebben en dit icm met een PHEV wel fijn leek. Morgen maar eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52

Oekol

waka waka hey hey

blue kachina schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:56:
SEAT Leon FR Business Intense DSG MHEV met Beats besteld op 31-08-2021:
Levering week 52 2021
Toen werd het levering week 18 2022
Toen werd het levering week 21 2022

Zojuist verplaatst van week 21 naar week 31 2022. We gaan dus verder kijken naar andere opties.
Betreft dit een 1.0 of 1.5 dsg?
Pipita schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:46:
Zojuist vanuit prolease de verwachte afleverdatum ontvangen: De dealer verwacht de auto omstreeks 30-07-2022 af te kunnen leveren.,

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
_Uploader_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:16:
[...]

Ja dat is wel erg slecht. Als je doorklikt baar de Leon Sportstourer PHEV, dan is die ook uitverkocht :X .Nu maar hopen voor de al bestelde dat die wel uitgeleverd wordt. Als ik een alternatief moet uitzoeken voor de Tarraco wordt het lastig omdat wij de trekkracht wel nodig hebben en dit icm met een PHEV wel fijn leek. Morgen maar eens even kijken.
De seat leon phev is al niet meer te bestellen sinds oktober in België. Bij ons verwijzen ze door naar de Cupra's. Maar ook daar zit de levertermijn gewoon dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Asterion schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Dit kan ik bevestigen…
Net ook telefoon gekregen dat de tarraco phev die ik besteld heb geannuleerd is van Seat uit.
Dat is wel heel slecht nieuws. ik had nog zo gehoopt dat hij er door zou komen. Tot op heden niets gehoord, maar dit zal een kwestie van tijd zijn.

Garage was ook d"ieteren dacht ik?
Is het leasing of particulier? welke leasemaatschappij?

[ Voor 10% gewijzigd door Goedrobke160 op 10-05-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:26:
[...]

De seat leon phev is al niet meer te bestellen sinds oktober in België. Bij ons verwijzen ze door naar de Cupra's. Maar ook daar zit de levertermijn gewoon dramatisch.
Afhankelijk welk model je kiest zit op je 5 à 6 maanden of een jaar levertijd.
De kleinere modellen zijn sneller leverbaar. Zowel Seat als Cupra.
Goedrobke160 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:53:
[...]

Dat is wel heel slecht nieuws. ik had nog zo gehoopt dat hij er door zou komen. Tot op heden niets gehoord, maar dit zal een kwestie van tijd zijn.

Garage was ook d"ieteren dacht ik?
Is het leasing of particulier? welke leasemaatschappij?
Garage was bij mij Mig Motors.
Leasing gebeurde via het werk. Leasing was ALD Automotive als ik me niet vergis.

Beetje rare regeling bij ons. Een overkoepelende maatschappij gaat bij twee leasemaatschappijen de goedkoopste prijs afdwingen en daar wordt de auto besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Asterion schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:58:
[...]

[...]

Leasing gebeurde via het werk. Leasing was ALD Automotive als ik me niet vergis.

Beetje rare regeling bij ons. Een overkoepelende maatschappij gaat bij twee leasemaatschappijen de goedkoopste prijs afdwingen en daar wordt de auto besteld.
Weet je al wat je nu verder gaat doen? Wat is je volgende keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Goedrobke160 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Weet je al wat je nu verder gaat doen? Wat is je volgende keuze?
Nee, ik heb werkelijk geen idee.
Ik weet niet goed of ik nog zin heb om terug 5 maanden tot een jaar te wachten met opnieuw de onzekerheid of hij wel zal geleverd worden binnen die termijn..

Ik neig eerder naar terug zelf een wagen te kopen want ik vrees dat ik met de huidige het geen jaar meer zal uithouden.

In de brief staat dat er een extra korting wordt gegeven als men een ander model kiest binnen Seat maar dan moet ik alsnog afwachten of dat wel binnen het budget valt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 06:28
Asterion schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Dit kan ik bevestigen…
Dit heb jij vast eerder verteld op dit forum, maar wanneer heb jij je bestelling geplaatst? ik 1 april 2021 en ga morgen weer even de dealer opbellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Arnoudius schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:34:
[...]

Dit heb jij vast eerder verteld op dit forum, maar wanneer heb jij je bestelling geplaatst? ik 1 april 2021 en ga morgen weer even de dealer opbellen. :+
De bestelling was geplaatst begin mei vorig jaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
[...]

[...]

Wat bedoel je met kleinere modellen? Ik ben sinds september 2021 aan het wachten op we Cupra Leon ST PHEV en heb nog geen productiedatum. De Formentor had ik waarschijnlijk al wel gehad.

Als ze mij laten weten dat de productie stopgezet wordt, ga ik naar andere Europese landen zien voor import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
_Uploader_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:16:
[...]

Verbaasd mij dat die nog te configureren is. Hij is al een tijdje niet te bestellen.
Overigens werd mij afgelopen vrijdag verteld dat de levertijd van de leon nu c.a. 6 maanden is, maar dat b.v. de doorlopende achterlichten niet meer op de FR zit dankzij chiptekorten.

Desondanks ga ik binnenkort in de 1.0, de 1.5 en de octavia proefrijden, februari 2023 mag ik een nieuwe leaseauto, dus nu maar langzaamaan gaan bestellen.
Als ik nu een octavia zou bestellen, zou die q1 2023 geleverd kunnen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 10-05-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:03:
[...]

Wat bedoel je met kleinere modellen? Ik ben sinds september 2021 aan het wachten op we Cupra Leon ST PHEV en heb nog geen productiedatum. De Formentor had ik waarschijnlijk al wel gehad.

Als ze mij laten weten dat de productie stopgezet wordt, ga ik naar andere Europese landen zien voor import.
De Seat Leon had ook een lange levertijd van een jaar volgens de verkoper als ik me niet vergis.

Kleinere modellen bedoeld hij wrs de ibiza, ateca, …

Geen idee hoe het met Cupra zit. Heeft hij verteld maar dat ben ik alweer vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
[...]

[...]

Waar werk jij dan?
Gokndat jij je auto besteld hebt via fleetlogistics.
Heb de mijne in september besteld, word nu dus elende iets anders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Asterion schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:07:
[...]

De Seat Leon had ook een lange levertijd van een jaar volgens de verkoper als ik me niet vergis.

Kleinere modellen bedoeld hij wrs de ibiza, ateca, …

Geen idee hoe het met Cupra zit. Heeft hij verteld maar dat ben ik alweer vergeten 8)7
Mijn dealer (Hermans Herentals) ging er half april nog steeds prat op dat de levertermijn binnen de 10 maanden zal vallen. Ik had als oorspronkelijke leverdatum 15 mei gekregen (8 maanden), maar wist half april al dat dit niet haalbaar is gezien ze nog steeds geen productiedatum hadden. Ik heb toen voorgesteld te gaan zoeken naar eentje in stock of als directiewagen om half mei te halen, maar dat zagen ze niet zitten ivm annulatiekosten. Ze hebben me toen gezegd te wachten tot half juni om dan samen de opties te bekijken. Als ze zeker zijn van die 10 maanden, is dat een slim berekende datum want is er dan zeker een productiedatum gekend. Is er half juni niets geweten, ga ik eerst onderhandelen voor een gratis accessoire (mij gaat het niet om het geld maar het symbool). Gaan ze niet akkoord, ga ik eerst zien wat ze voor de rest in stock hebben. Staat daar niks tussen annuleer ik, kijk ik op myway of er iets in be staat. Zo niet, ga ik zoeken voor import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Mijn dealer (Hermans Herentals) ging er half april nog steeds prat op dat de levertermijn binnen de 10 maanden zal vallen. Ik had als oorspronkelijke leverdatum 15 mei gekregen (8 maanden), maar wist half april al dat dit niet haalbaar is gezien ze nog steeds geen productiedatum hadden. Ik heb toen voorgesteld te gaan zoeken naar eentje in stock of als directiewagen om half mei te halen, maar dat zagen ze niet zitten ivm annulatiekosten. Ze hebben me toen gezegd te wachten tot half juni om dan samen de opties te bekijken. Als ze zeker zijn van die 10 maanden, is dat een slim berekende datum want is er dan zeker een productiedatum gekend. Is er half juni niets geweten, ga ik eerst onderhandelen voor een gratis accessoire (mij gaat het niet om het geld maar het symbool). Gaan ze niet akkoord, ga ik eerst zien wat ze voor de rest in stock hebben. Staat daar niks tussen annuleer ik, kijk ik op myway of er iets in be staat. Zo niet, ga ik zoeken voor import.
Spreek je dan ook over een hybride wagen?
Dan bestaat toch de kans dat hij ofwel uitgesteld zal worden ofwel geannuleerd..

Ze gaan echt niet zomaar auto’s van boven de 50.000 euro gaan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Asterion schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:59:
[...]

Spreek je dan ook over een hybride wagen?
Dan bestaat toch de kans dat hij ofwel uitgesteld zal worden ofwel geannuleerd..

Ze gaan echt niet zomaar auto’s van boven de 50.000 euro gaan annuleren.
Ik wacht inderdaad op een hybride wagen.

Of hij uitgesteld zal worden, daar heb ik geen idee van, gezien er geen nieuwe leverdatum is afgesproken, enkel een evaluatiedatum. Momenteel lopen de Formentors weer binnen en sluipt er af en toe een Leon tussen als ik de cijfers van het RDW mag geloven. Ik vermoed dat er geen verschil zal zitten procentueel gewijs tussen het aantal leveringen per bestelde auto's in België.

Maar als er zowel Formentors als Leons binnenkomen in NL, wil dat zeggen dat er in Martorell wel chips en kabelbomen zijn. De Tarraco wordt als enige Seat in Wolfsburg gebouwd, samen met de Tiguan. Is de annulatie misschien om de Tiguans voorrang te geven? De Cupra Born dan weer in Zwickau, samen met de ID.3 en andere elektrische wagens, en die zijn binnen de 4-6 maand geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
OneLeggedIdiot schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:18:
[...]

Ik wacht inderdaad op een hybride wagen.

Of hij uitgesteld zal worden, daar heb ik geen idee van, gezien er geen nieuwe leverdatum is afgesproken, enkel een evaluatiedatum. Momenteel lopen de Formentors weer binnen en sluipt er af en toe een Leon tussen als ik de cijfers van het RDW mag geloven. Ik vermoed dat er geen verschil zal zitten procentueel gewijs tussen het aantal leveringen per bestelde auto's in België.

Maar als er zowel Formentors als Leons binnenkomen in NL, wil dat zeggen dat er in Martorell wel chips en kabelbomen zijn. De Tarraco wordt als enige Seat in Wolfsburg gebouwd, samen met de Tiguan. Is de annulatie misschien om de Tiguans voorrang te geven? De Cupra Born dan weer in Zwickau, samen met de ID.3 en andere elektrische wagens, en die zijn binnen de 4-6 maand geleverd.
Het kan inderdaad wel zo zijn dat de VAG groep voorrang geeft aan populaire wagens zoals de Leon en de Tiguan.
En de meeste winst pakken ze op een Formentor.

Ik ga het allemaal even laten bezinken want het is toch weer een wachttijd van enkele maanden die je moet doorlopen.
Nieuwe wagens die nog niet ingeschreven zijn, zijn bijna onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Net ook bevestiging gekregen dat m'n Tarraco hybrid niet meer wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 06:28
Goedrobke160 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:16:
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Goedrobke160 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:16:
Net heb ik de dealer gebeld en deze bevestigde mij dat de levering van mijn Tarraco PHEV nog staat voor mid/eind september (voor wat het waard is). Heb je bericht gekregen van de dealer/inkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
_Uploader_ schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Net heb ik de dealer gebeld en deze bevestigde mij dat de levering van mijn Tarraco PHEV nog staat voor mid/eind september (voor wat het waard is). Heb je bericht gekregen van de dealer/inkoper?
Ik zit bij garage D'ieteren. Zij vroegen van waar ik de info had. Dus had aangegeven van een forum en daar kwam MIG en ALD automtive naar boven. Dus beetje later bevestigde men dat hij geannuleerd werd.
Daarop naar leasing gebeld is Arval. En deze hadden ook deze ochtend een mail gekregen dat mijn wagen niet geproduceerd ging worden.

Echter bij Arval zijn ze nu in discussie omdat ze vinden dat garage een alternatief moet aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Goedrobke160 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Ik zit bij garage D'ieteren. Zij vroegen van waar ik de info had. Dus had aangegeven van een forum en daar kwam MIG en ALD automtive naar boven. Dus beetje later bevestigde men dat hij geannuleerd werd.
Daarop naar leasing gebeld is Arval. En deze hadden ook deze ochtend een mail gekregen dat mijn wagen niet geproduceerd ging worden.

Echter bij Arval zijn ze nu in discussie omdat ze vinden dat garage een alternatief moet aanbieden
Poeh, wat zuur zeg! Ik ben benieuwd of er vanuit de dealer een alternatief geboden kan worden of dat het het hele bestelproces weer door moet. Mijn auto is in bestelling bij Broekhuis, maar ik denk dat ik een soortgelijk bericht binnenkort ook kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Goedrobke160 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Wel grappig dat ik dat al zei en toen weggewuifd werd kan niet dat ze annuleren.

Ik ben benieuwd wat ze doen mij dealer wist nog van niks en gaat pon bellen.
Ga ervanuit dat ik een passend alternatief aangeboden krijg binnen de pon groep.
Ivm alle prijsverhogingen tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Zonder bronvermelding is het moeilijk...

Ik heb de dealer gebeld, a-point. Hier is nog niks bekend, productieweek staat op week 10 2023 in hun systeem.... Dit wordt lijdzaam afwachten...

[ Voor 17% gewijzigd door iemeel op 11-05-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 08:56
Niet helemaal verwacht, toch annuleringen voor de PHEV's.
Na een gesprek met de A-Point Sales Manager had ik in Feb 2022 al besloten om mijn Tarraco PHEV om te zetten naar een 1.5 benzine handbak...dat wat ik nu ook in mijn Tiguan heb dus voldoende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeuDBlYHeEHRLyXah0_diA6SMd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qIvpJE8bipOGYnWdSixpEbW0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door sysiwan op 11-05-2022 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-09 11:34
Oekol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:19:
[...]

[...]

1.5 DSG in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
iemeel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:52:
Zonder bronvermelding is het moeilijk...

Ik heb de dealer gebeld, a-point. Hier is nog niks bekend, productieweek staat op week 10 2023 in hun systeem.... Dit wordt lijdzaam afwachten...
Intussen hebben al verschillende belgische leden op verschillende fora, waaronder internationale fora, onafhankelijk van elkaar bevestigd dat hun bestelling geannuleerd is door de fabriek. Ik vermoed dat de PON gewoon veel trager is met iedereen op de hoogte te brengen dan D'Ieteren. Al vind ik het wel frappant dat Goedrobke pas bevestiging kreeg na 2 andere spelers aan te halen, terwijl het D'Ieteren is die de communicatie doet tussen fabriek en dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
OneLeggedIdiot schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Intussen hebben al verschillende belgische leden op verschillende fora, waaronder internationale fora, onafhankelijk van elkaar bevestigd dat hun bestelling geannuleerd is door de fabriek. Ik vermoed dat de PON gewoon veel trager is met iedereen op de hoogte te brengen dan D'Ieteren. Al vind ik het wel frappant dat Goedrobke pas bevestiging kreeg na 2 andere spelers aan te halen, terwijl het D'Ieteren is die de communicatie doet tussen fabriek en dealer.
Ja let wel op. Je hebt d'ieteren invoerder en d'ieteren zaventem garage. Mij is ook meer en meer opgevallen dat deze afzonderlijk werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Ja let wel op. Je hebt d'ieteren invoerder en d'ieteren zaventem garage. Mij is ook meer en meer opgevallen dat deze afzonderlijk werken
Aah, ja ik ken dat soort systemen. Ik werk bij Katoen Natie. Bij ons van hetzelfde. We zitten met Katoen Natie Port Operations, Bulk Terminals, Chemcopack, RTS... en ga zo nog maar door (ik denk 16 verschillende business units) op 1 adres, maar communicatie tussen de verschillende BU's is rampzalig. Dan is het wel logisch dat ze eerst naar hun collega's bij invoer moesten informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pipita
Oekol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:19:
[...]

[...]

1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Pon is vandaag gebeld door de dealer, en pon geeft aan nergens vanaf te weten hahahaha.
Maar ze garanderen ook niet meer dat de auto nog komt.
Gekke is wel dealer vertelde dat er skoda enyaq in bestelling stonden voor september en die zijn deze week afgeleverd.
Lijkt dus toch om een voorkeur te gaan voor bepaalde auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Demiesehv schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:02:
Pon is vandaag gebeld door de dealer, en pon geeft aan nergens vanaf te weten hahahaha.
Maar ze garanderen ook niet meer dat de auto nog komt.
Gekke is wel dealer vertelde dat er skoda enyaq in bestelling stonden voor september en die zijn deze week afgeleverd.
Lijkt dus toch om een voorkeur te gaan voor bepaalde auto's
De kans is groot. Ik was vandaag naar stockwagens gaan kijken en alternatieven. Volgens de verkoper daar, ik kan dit niet staven, zou het te maken hebben dat andere landen voorrang hebben gekregen ivm fiscaliteits wijzigingen. Waardoor de druk in die landen hoger is. NL kan daar één van zijn. Nogmaals ik kan dit niet staven.
Echter vermoed ik ook dat Belgie een te beperkte markt was. Nl 300mensen werden opgebeld volgens de verkoper. Dus slecht 300 Tarraco's hybride in BE zal onvoldoende geweest zijn.

Verder zou de Tiguan phev nu met een levertermijn van 24! maanden zitten. Dus begrijpelijk dat zustermerken geen chips meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:18:
[...]

De kans is groot. Ik was vandaag naar stockwagens gaan kijken en alternatieven. Volgens de verkoper daar, ik kan dit niet staven, zou het te maken hebben dat andere landen voorrang hebben gekregen ivm fiscaliteits wijzigingen. Waardoor de druk in die landen hoger is. NL kan daar één van zijn. Nogmaals ik kan dit niet staven.
Echter vermoed ik ook dat Belgie een te beperkte markt was. Nl 300mensen werden opgebeld volgens de verkoper. Dus slecht 300 Tarraco's hybride in BE zal onvoldoende geweest zijn.

Verder zou de Tiguan phev nu met een levertermijn van 24! maanden zitten. Dus begrijpelijk dat zustermerken geen chips meer krijgen.
Als ze op basis van het aantal verkopen beslissen, kan ik het ook wel schudden als er nog meer gecanceld wordt... aantal Cupra Leon PHEV's dat in België verkocht is, zal ook wel twee keer niks voorstellen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
Is het misschien handig om een "Het grote SEAT levertijden" topic aan te maken? Ik krijg steeds notificaties dat er hier gepost wordt, en ik help graag andere mensen met vragen over onze auto's, maar ik krijg nu zin om te unsubscriben van dit topic.

Eerst kwamen er nog vragen tussendoor, dat was leuk om te helpen. Maar.. hoeveel notificaties dat ik al geklikt heb en geen een hulpvraag? Veel voor mijn gevoel.

[ Voor 24% gewijzigd door grasmanek94 op 11-05-2022 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
triesnl schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:48:
Weten jullie een goede smartphone houder voor in het dashboard van de Seat Leon?

[Afbeelding]
Ik heb er zelf eentje gemaakt van een veiligheidshamer houder. Ik zal spoedig foto's maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
@triesnl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v82AknU8TRJ2eMpgTjNWPnTo28U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3WdlQRqPrf4t95ruPXYx6AG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmWeDHTxkrINvhRX2UX-PioJq1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNHVkFF6pTGKOjmYgyveNJcG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FILjG9YlXF1-B14xwo1gDP8Zzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PI93iBOXL1PIDhNrOGdtKRy1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppZ47lIDtX8swc-yo40iUPNhtFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xxa7HVXz7YYGd8PbD9vEKwhP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UADLhPB9-cNUz2qgOibFyOhe4Io=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S21aTwH2k2ra7Vlrs5XXLIXj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utgGAIuxNFJn-hyLdS2vPkD98Go=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WURWPk2cE6gARdvOY5yKfH7l.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtVlhK3BqALgnl42FW3hJxiLRS8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPn87KQFFZKq9PTqvc19ooLS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObV2LFgmosePefI_YMmAs0xtDPg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVcOCvMjWAYtTy0FzIL7OWMM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS5GhVXgxNXjnFDl12soHJ1SvfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyZqj3DDOv358HRU8YoUNJd2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eyKNZfZWYfTcWkMZIAVbKbel1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvgIzSGKrdlWfn8bR5Jt9S8k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFjBTDMd10BE8EfAGctr8VVo2U4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIzOrKmkRNK84zfAWY3cA9lY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dONYCilC1V-aROQDgs2NxdQ1WwA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ho6GIpNZViDG75sQ1isQ4vGD.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik weet niet exact welk model de dealer had aangebracht (en daarna op mijn verzoek verplaatst, liet de oude hamer clips in de auto, die gebruikte ik), maar het is zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrmOFC2mjlYGEonuhIKcDlJ05JU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fP9oO8WKTK2hfeO4XSoAgyOS.png?f=user_large

Verder had ik deze voor de auto besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnghjeYzKEZ5ucJUtYu0k8AX-7Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hweziWyPlaGh8zzT0Nce5j9v.png?f=user_large

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

En dus hieraf gesneden / gesloopt.

M3 bout gebruikt met M3 moer + een 3 mm ijzerboor + zaag.

(+ lego blokjes en tiewraps voor dikkere telefoons)

Werkt PERFECT. Ja het zit een klein beetje voor het scherm, maar eigenlijk bedekt het nooit essentiele informatie. En zo zie ik in een oogopslag mijn navi op de telefoon zonder mijn ogen ver van de weg te hoeven doen. En ik bedek ook niet mijn gezichtsveld zoals sommige wel doen door de telefoon op het raam te plakken..

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 11-05-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Met alle respect, maar dan heb je een auto van 45k en dan ga je zoiets kwa prul in je auto hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Tja ze maken geen fatsoenlijke telefoonhouders die aan mijn wensen voldoen. Als het niet bestaat maak je het zelf. 3D prints zouden helaas smelten, anders had ik het ge-3d-print.

[ Voor 40% gewijzigd door grasmanek94 op 11-05-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07 17:33
Super creatief!!
Ik zat echter aan iets simpelers te denken.
Iets wat aan het scherm klemt zou idd nice zijn.
grasmanek94 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:37:
@triesnl

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik weet niet exact welk model de dealer had aangebracht (en daarna op mijn verzoek verplaatst, liet de oude hamer clips in de auto, die gebruikte ik), maar het is zoiets:

[Afbeelding]

Verder had ik deze voor de auto besteld:

[Afbeelding]

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

En dus hieraf gesneden / gesloopt.

M3 bout gebruikt met M3 moer + een 3 mm ijzerboor + zaag.

(+ lego blokjes en tiewraps voor dikkere telefoons)

Werkt PERFECT. Ja het zit een klein beetje voor het scherm, maar eigenlijk bedekt het nooit essentiele informatie. En zo zie ik in een oogopslag mijn navi op de telefoon zonder mijn ogen ver van de weg te hoeven doen. En ik bedek ook niet mijn gezichtsveld zoals sommige wel doen door de telefoon op het raam te plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gare pc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58
En zoiets? Koop voor al mij auto's deze proclips, werkt altijd perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2Db8M_os5flmaUYr1tTnXmsxcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4srbrJWKRUlx6ULghFm5scIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:44
Gisteren de Seat Leon ST Cupra voor een longlife beurt weggebracht, al een redelijke prijs voor allerlei 2-jaarlijkse onderhoudszaken maar ook een aantal adviespunten die nogal prijzig zijn:

- achterste hardyschijf gescheurd (790 euro)
- waterpomp lekt (1050 euro)

Beide bekende problemen waar inmiddels versterkte exemplaren voor te krijgen zijn. Iemand van hier die wat kan zeggen over de genoemde prijzen? Belangrijk om te weten is dat ik het niet zelf wil gaan doen ook al zou dat makkelijk moeten kunnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Ik zou het redelijk basic houden op iets zoals dit...
https://www.vikingdirect....CKPYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
gare pc schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:48:
En zoiets? Koop voor al mij auto's deze proclips, werkt altijd perfect.

[Afbeelding]
Persoonlijk heb ik daar niet voor gekozen want:

- Ik haal dan mijn ogen veel te ver weg van de weg, 0 zicht op de weg als ik de instructies van de GPS wil zien (ik heb geluid uit, haat de geluiden van GPS) => meer afleiding
- Ik kan dan in een oogopslag / ooghoek niet zien of ik moet afslaan
- De telefoon krijgt in de winter warme lucht erop geblazen

Mijn 'toegestaande' zones / wensen zien er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9LXX_0wGAzCr9ziyX2DuJyHMns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lamciMvOV6XRLjxhjXfopcIJ.png?f=fotoalbum_large

De zone nabij (3) kan men wel compleet van luchtcirculatie ontzien zonder veel van eigen comfort weg te nemen.
Verder mag mijn telefoon op geen een manier het gezichtsveld ook maar een beetje bedekken, wie weet komt er in een 30 zone NET uit die hoek een kind en je moet remmen... dat ga ik nooit riskeren, de voorruit moet gewoon compleet 'schoon' zijn.
Verder wil ik wel in 1 oogopslag of vanuit mijn ooghoek wel de telefoon kunnen zien, terwijl ik focus op de weg, zodat ik geen afslagen mis tijdens GPS, en ook niet te veel wordt afgeleid van de weg.
Wat ik groen heb gemarkeerd blijft over.

Ik heb gelijmde / geplakte producten geprobeerd die claimen natuurlijk altijd dat ze "automotive grade tape tot 160*C" zijn, maar ALLES maar echt ALLEs is RUK en een SCAM. Ik heb van goedkope tot dure producten geprobeerd, het langste hield het 1 maand vol (totdat het niet meer vastplakte).

Dingetjes voor in het ventilatierooster werkte maar is onhandig met opladen + kabel management (zie je een lelijke kabel overal door de auto), dus dan moet de telefoon naar het midden. Dan blijft (6), (7) en (8) groen over. Nou, tape werkt niet. Er is geen een product die op die plaatsen vast kan klemmen.. dus ik moest maar zelf iets maken wat op het scherm klemt.

Ten laatste, ik heb meerdere auto gebruikers - een modificatie aan de telefoon is erg onhandig. Magneten vallen dus af (en vallen ook af omdat mijn telefoon in een wallet case zit, dus extra dik is, daarom de lego blokjes).

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 12-05-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipita
Pipita schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:46:

Nieuwe e-mail en geen fijne:
Helaas bent u niet goed geïnformeerd over de aflevering van uw auto. De fabrikant heeft ons aangeven dat de productie toch vertraging heeft opgelopen. De verwachting is nu dat de auto 24-02-2023 geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Pipita schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Nieuwe e-mail en geen fijne:
Helaas bent u niet goed geïnformeerd over de aflevering van uw auto. De fabrikant heeft ons aangeven dat de productie toch vertraging heeft opgelopen. De verwachting is nu dat de auto 24-02-2023 geleverd kan worden.
Geen idee in hoeverre de Duitse levertijden overeenkomen met de Belgische en Nederlandse levertijden, maar op deze website heb ik wel een heel specifieke tabel, die volgens de website zelf altijd actueel is, met de verwachte levertijden in Duitsland gevonden. Als deze overeenkomt met de Nederlandse en Belgische termijnen, zou meer dan een jaar toch niet mogen... Maar met de Beats hebben ze wel veel problemen als ik de dealer mag geloven.

Wat wel opvalt: zowel Tarraco als Seat Leon hebben geen levertijden van de hybrides...
https://www.marnet-mobility.de/aktuelle-lieferzeiten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
la_fusion schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:48:
Gisteren de Seat Leon ST Cupra voor een longlife beurt weggebracht, al een redelijke prijs voor allerlei 2-jaarlijkse onderhoudszaken maar ook een aantal adviespunten die nogal prijzig zijn:

- achterste hardyschijf gescheurd (790 euro)
- waterpomp lekt (1050 euro)

Beide bekende problemen waar inmiddels versterkte exemplaren voor te krijgen zijn. Iemand van hier die wat kan zeggen over de genoemde prijzen? Belangrijk om te weten is dat ik het niet zelf wil gaan doen ook al zou dat makkelijk moeten kunnen ;-)
Een vriend van mij zegt dat een EA 888 Gen.3 RACE BAR-TEK waterpomp 100 eu + 35 min werk is als men weet wat ie doet.. met een tarief van 100/uur is dat max 160 eur.. + btw = max 200 eur. 1050 lijkt mij dan veel?

En hoeveel kan een Hardyschijf nou zijn... 200 eu max? 300? misschien 400 omdat cupra? 800 eu lijkt mij ook veel. Wat betaal je de lieve mannen, 500/uur?

[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 12-05-2022 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirckies
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet eerder gereageerd.
Zelf heb ik in augustus via mijn werkgever een Tarraco 1.5 hand Business Intense Beatsaudio besteld.
In eerste instantie zou de levering plaats vinden in week 48 maar na diverse malen uitstel kreeg ik vandaag bericht dat hij uit productie is en onderweg naar Nederland. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Heldere communicatie is bij VAG echt wel een probleem. Zelfs het verdwijnen van Seat zou verkeerd gecommuniceerd zijn. https://www.autovisie.nl/...cebook#Echobox=1652279187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De directeur - Wayne Griffiths - van SEAT & Cupra zegt dit op LinkedIn
Yes Herbert, it is true that the SEAT model range has never been stronger than today and the demand for our products is at its highest. CUPRA will not substitute SEAT, because SEAT is a volume brand and CUPRA is a new and unconventional brand between volume and premium. Building on the solid basis of SEAT, the key levers for a sustainable and profitable future is growing CUPRA and electrifying our company. - On the CUPRA side we have really surprised the world with a new contemporary brand for the next generation and have received great recognition with our first cars. - And with the decision of the VW Group to electrify Spain with the single largest industrial investment in the country’s history, we have made a huge step forward.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Dirckies schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:48:
Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet eerder gereageerd.
Zelf heb ik in augustus via mijn werkgever een Tarraco 1.5 hand Business Intense Beatsaudio besteld.
In eerste instantie zou de levering plaats vinden in week 48 maar na diverse malen uitstel kreeg ik vandaag bericht dat hij uit productie is en onderweg naar Nederland. :-)
Dat geeft hoop :)
Ik heb dezelfde besteld, alleen zonder Beat audio. Eind augustus besteld en hij staat na diverse malen uitstel nu nog steeds op productie week 21. Dat zou dus aardig kunnen kloppen...

Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
grasmanek94 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Een vriend van mij zegt dat een EA 888 Gen.3 RACE BAR-TEK waterpomp 100 eu + 35 min werk is als men weet wat ie doet.. met een tarief van 100/uur is dat max 160 eur.. + btw = max 200 eur. 1050 lijkt mij dan veel?

En hoeveel kan een Hardyschijf nou zijn... 200 eu max? 300? misschien 400 omdat cupra? 800 eu lijkt mij ook veel. Wat betaal je de lieve mannen, 500/uur?
Tja het is toch echt wat nu al meerdere garages aan offertes hebben gestuurd. Waterpomp icm thermostaatbehuizing gaat voor imitatie richting de 300 en 6-700 origineel. Zit op een lastige plek waar zo'n 4-5 uur werk voor staat. Hardyschijf vziw ook al richting de 4-500.

Vooralsnog 3 offertes (verschillende soorten garages) en komen allemaal rond hetzelfde bedrag uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
la_fusion schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:19:
[...]

Tja het is toch echt wat nu al meerdere garages aan offertes hebben gestuurd. Waterpomp icm thermostaatbehuizing gaat voor imitatie richting de 300 en 6-700 origineel. Zit op een lastige plek waar zo'n 4-5 uur werk voor staat. Hardyschijf vziw ook al richting de 4-500.

Vooralsnog 3 offertes (verschillende soorten garages) en komen allemaal rond hetzelfde bedrag uit helaas.
Hm nja misschien heeft die vriend een inschattingsfout gemaakt (of is heel kundig tov anderen), maar ook al duurt het tussen 2.5-4u, een waterpomp van 100 EU + 400 EU voor 4u arbeidskosten is nog lange na geen 1000+. Gaat het misschien meteen om de hele distributieketting/riem set? Ik zou misschien onderhandelen over de arbeidskosten.

Ik neem aan dat je verder geen vertrouwde en vaste automonteur hebt gezien je hier post? Toen ik nog een eigen auto had gebruikte ik altijd onze vertrouwde bekende "familievriend-monteur". Scheelde veel in afgezet worden, hij kende de arbeidstijden en prijzen als ie zelf geen tijd had.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 12-05-2022 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
grasmanek94 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Persoonlijk heb ik daar niet voor gekozen want:

- Ik haal dan mijn ogen veel te ver weg van de weg, 0 zicht op de weg als ik de instructies van de GPS wil zien (ik heb geluid uit, haat de geluiden van GPS) => meer afleiding
- Ik kan dan in een oogopslag / ooghoek niet zien of ik moet afslaan
- De telefoon krijgt in de winter warme lucht erop geblazen

Mijn 'toegestaande' zones / wensen zien er als volgt uit:

[Afbeelding]

De zone nabij (3) kan men wel compleet van luchtcirculatie ontzien zonder veel van eigen comfort weg te nemen.
Verder mag mijn telefoon op geen een manier het gezichtsveld ook maar een beetje bedekken, wie weet komt er in een 30 zone NET uit die hoek een kind en je moet remmen... dat ga ik nooit riskeren, de voorruit moet gewoon compleet 'schoon' zijn.
Verder wil ik wel in 1 oogopslag of vanuit mijn ooghoek wel de telefoon kunnen zien, terwijl ik focus op de weg, zodat ik geen afslagen mis tijdens GPS, en ook niet te veel wordt afgeleid van de weg.
Wat ik groen heb gemarkeerd blijft over.

Ik heb gelijmde / geplakte producten geprobeerd die claimen natuurlijk altijd dat ze "automotive grade tape tot 160*C" zijn, maar ALLES maar echt ALLEs is RUK en een SCAM. Ik heb van goedkope tot dure producten geprobeerd, het langste hield het 1 maand vol (totdat het niet meer vastplakte).

Dingetjes voor in het ventilatierooster werkte maar is onhandig met opladen + kabel management (zie je een lelijke kabel overal door de auto), dus dan moet de telefoon naar het midden. Dan blijft (6), (7) en (8) groen over. Nou, tape werkt niet. Er is geen een product die op die plaatsen vast kan klemmen.. dus ik moest maar zelf iets maken wat op het scherm klemt.

Ten laatste, ik heb meerdere auto gebruikers - een modificatie aan de telefoon is erg onhandig. Magneten vallen dus af (en vallen ook af omdat mijn telefoon in een wallet case zit, dus extra dik is, daarom de lego blokjes).
Als zicht zo belangrijk is en ik ben het daarmee eens. Ik wil ook niets op of aan mijn ruit hebben.

Maar is een Clip waar dan ook hangen om je telefoon te zien zo belangrijk? Auto heeft navi, hij heeft android auto en Apple CarPlay. En toch ga je iets extra’s ergens voor je neus hangen?

Elke aandacht verschuiving hoe klein of groot deze is. En dan maakt het niet uit dat je een telefoon in je hand hebt of fijn in je blik heb hangen de radio zender aanpast. Of even naar die vrouw in dat korte rokje kijkt. Je het kind in de 30 zone als nog mist.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
To_Tall schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:09:
[...]

Maar is een Clip waar dan ook hangen om je telefoon te zien zo belangrijk? Auto heeft navi, hij heeft android auto en Apple CarPlay. En toch ga je iets extra’s ergens voor je neus hangen?
Tja, het auto systeem is veel trager dan mijn telefoon, en zal nooit sneller kunnen zijn.
Android Auto werkt helaas slecht in de zin van; ik kan geen Navigatie app EN flitsmeister tegelijkertijd MET overlay hebben. Mag gewoon niet, zal nooit mogen in Android Auto. Verder weigert AA soms te compleet te werken. Ik moet gewoon instappen, route instellen en wegrijden zonder geneuzel.

Verder is het abonnement van de auto afgelopen en ik ga niet 200+ eur voor een of twee jaartjes betalen om online routes + live traffic te hebben, genoeg gratis en goedkopere apps die dat aanbieden.
Van de auto touch screen blijf ik zoveel van af als mogelijk, deze is gewoon lastig te bedienen zonder (of nauwelijks) te kijken (zoals een alternatieve route accepteren) - voice is ook ellende en vereist abo... mijn telefoon kan ik dat makkelijk en foutloos bedienen zonder, of nauwelijks te hoeven kijken.
Verder heb ik met 'Automate' ook heel veel in mijn telefoon geautomatiseerd en alles mega makkelijk gemaakt. Kan net dat extra stapje verder gaan gezien ik root heb. Die mogelijkheden heb ik niet met de auto.

[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 13-05-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

grasmanek94 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:24:
[...]

Tja, het auto systeem is veel trager dan mijn telefoon, en zal nooit sneller kunnen zijn.
Android Auto werkt helaas slecht in de zin van; ik kan geen Navigatie app EN flitsmeister tegelijkertijd MET overlay hebben. Mag gewoon niet, zal nooit mogen in Android Auto. Verder weigert AA soms te compleet te werken. Ik moet gewoon instappen, route instellen en wegrijden zonder geneuzel.

Verder is het abonnement van de auto afgelopen en ik ga niet 200+ eur voor een of twee jaartjes betalen om online routes + live traffic te hebben, genoeg gratis en goedkopere apps die dat aanbieden.
Van de auto touch screen blijf ik zoveel van af als mogelijk, deze is gewoon lastig te bedienen zonder (of nauwelijks) te kijken (zoals een alternatieve route accepteren) - voice is ook ellende en vereist abo... mijn telefoon kan ik dat makkelijk en foutloos bedienen zonder, of nauwelijks te hoeven kijken.
Verder heb ik met 'Automate' ook heel veel in mijn telefoon geautomatiseerd en alles mega makkelijk gemaakt. Kan net dat extra stapje ver gaan gezien ik root heb. Die mogelijkheden heb ik niet met de auto.
Ik snap je punt voor een deel. Ik rij met waze op scherm van auto, telefoon in rechter luchtrooster (waar jij hem niet in wilt hebben) voor flitsmeister. Je hoeft totaal niet op je telefoon te kijken omdat in de situaties die je schetst (woonerf kind wat oversteekt) totaal geen nut is voor flitsmeister en anders moet je eerst bij je rijstijl ten rade gaan. Enige moment dat ik even spiek op mijn telefoon als ik in trajectcontrole rij of de gemiddelde snelheid nog goed is.

Daarbij als je je scherm toch wilt aanraken, doet dat op een rechte weg of snelweg met adaptieve cruise control er op. Echt niks aan de hand..

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 13-05-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
grasmanek94 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:44:
[...]

Hm nja misschien heeft die vriend een inschattingsfout gemaakt (of is heel kundig tov anderen), maar ook al duurt het tussen 2.5-4u, een waterpomp van 100 EU + 400 EU voor 4u arbeidskosten is nog lange na geen 1000+. Gaat het misschien meteen om de hele distributieketting/riem set? Ik zou misschien onderhandelen over de arbeidskosten.

Ik neem aan dat je verder geen vertrouwde en vaste automonteur hebt gezien je hier post? Toen ik nog een eigen auto had gebruikte ik altijd onze vertrouwde bekende "familievriend-monteur". Scheelde veel in afgezet worden, hij kende de arbeidstijden en prijzen als ie zelf geen tijd had.
Maar 700 euro + 4-5 arbeidsuren komt al een heel stuk dichter bij de 1050.

Ik heb wel bevriende monteurs maar niet hier in de buurt maar kies bewust voor een garage/specialist. Zoals gezegd.. Meerdere offertes gehad die op hetzelfde bedrag uit komen en daarmee is het voor mij duidelijk dat ik daarmee niet afgezet wordt bij 1 specifiek bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
la_fusion schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Maar 700 euro + 4-5 arbeidsuren komt al een heel stuk dichter bij de 1050.

Ik heb wel bevriende monteurs maar niet hier in de buurt maar kies bewust voor een garage/specialist. Zoals gezegd.. Meerdere offertes gehad die op hetzelfde bedrag uit komen en daarmee is het voor mij duidelijk dat ik daarmee niet afgezet wordt bij 1 specifiek bedrijf.
Het zou natuurlijk kunnen kloppen, ik ben daar geen expert in. Misschien dat het vervangen zelf 35min is maar erbij komen ook tijd kost, kan ik mij wel voorstellen. Maar nog steeds, een 100 EU onderdeel, 100 EU in reservering als garantie voor als het onderdeel faalt, 5 uur arbeidskosten a 100 EUR + BTW en we zitten op 800. Ik zou daar echt geen 1050 voor betalen. Een snelle zoektocht naar een ZZP automonteur tarief levert 40/u op, doe er 20% "inflatiecorrectie" + 25% bedrijfsoverhead bij en we komen op ~60/uur uit. Het zou dus nog ietjes goedkoper moeten kunnen (560 inc btw totaal). De goede prijs zal dus ergens tussen 600 en 800 zitten. Scheelt toch al gauw 550-250 eur. Waterpomp vervangen is verder geen specialistisch werk binnen de automonteurbranche, zoveel weet ik wel.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 13-05-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
grasmanek94 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:39:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen kloppen, ik ben daar geen expert in. Misschien dat het vervangen zelf 35min is maar erbij komen ook tijd kost, kan ik mij wel voorstellen. Maar nog steeds, een 100 EU onderdeel, 100 EU in reservering als garantie voor als het onderdeel faalt, 5 uur arbeidskosten a 100 EUR + BTW en we zitten op 800. Ik zou daar echt geen 1050 voor betalen. Een snelle zoektocht naar een ZZP automonteur tarief levert 40/u op, doe er 20% "inflatiecorrectie" + 25% bedrijfsoverhead bij en we komen op ~60/uur uit. Het zou dus nog ietjes goedkoper moeten kunnen (560 inc btw totaal). De goede prijs zal dus ergens tussen 600 en 800 zitten. Scheelt toch al gauw 550-250 eur.
Nogmaals, het onderdeel zit al op 350 euro voor een imitatie en 6-700 voor een origineel exemplaar.

Het is een complete waterpomp + thermostaat behuizing en niet zomaar alleen een waterpomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
la_fusion schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:47:
[...]

Nogmaals, het onderdeel zit al op 350 euro voor een imitatie en 6-700 voor een origineel exemplaar.

Het is een complete waterpomp + thermostaat behuizing en niet zomaar alleen een waterpomp.
Oké dat verhoogt de prijs idd met die 250 euro verschil. Sorry, verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Ik was dit weekend bij mijn dealer (let op: is voor België. Per land kan er een verschil zijn) om nog eens te informeren en wat administratie te regelen gezien de oorspronkelijke leverdatum 14/5/2022 was voor mijn Cupra Leon ST PHEV, maar op dit moment nog steeds geen productiedatum gekend is. De dealer wist me te vertellen dat er bij Seat in de komende twee weken een meeting zal plaatsvinden om nog eens te bekijken wat de opties zijn om de levertermijnen te verbeteren.

Na dat ze de productie van de Seat Tarraco PHEV hebben geannuleerd voor een aantal landen, ligt deze optie ook op tafel voor de Seat Leon PHEV. Dit zou dan zijn ten voordele van de productie van de Cupra Leon PHEV's omdat deze winstgevender zijn. De productie van Cupra's zou in geen geval worden geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Op verschillende andere fora is te lezen dat de dynamische richtingaanwijzers en welkomstceremonie niet aanwezig zullen zijn op de Leons die nu geproduceerd worden.

Iemand een idee of het mogelijk is dit achteraf in te schakelen of moet hier hardware voor worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:19:
Op verschillende andere fora is te lezen dat de dynamische richtingaanwijzers en welkomstceremonie niet aanwezig zullen zijn op de Leons die nu geproduceerd worden.

Iemand een idee of het mogelijk is dit achteraf in te schakelen of moet hier hardware voor worden aangepast?
Afhankelijk van de module natuurlijk, en deze module zullen ze dus niet plaatsen scheelt een chip.
Daarvoor doen ze het dus de kans dat je dit zelf avhteraf kunt doen zal nihiel zijn.
Als het software matig was hadden ze het wel geplaatst.
Alles word nu gedaan om chips te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:19:

De achterlichten met verschillende configuraties hebben ook ieder hun eigen typegoedkeuring. Dus als het achteraf wilt hebben, dan is het hardware + software. Compleet nieuw achterlicht inc wat codeerwerk (en mogelijk wat bedradingswerk)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:26:
[...]

De achterlichten met verschillende configuraties hebben ook ieder hun eigen typegoedkeuring. Dus als het achteraf wilt hebben, dan is het hardware + software. Compleet nieuw achterlicht inc wat codeerwerk (en mogelijk wat bedradingswerk)
Er worden echt geen andere achterlichten geplaatst.
Deze liggen allemaal al lang klaar, het is puur een comfort module (chip) fie ze niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Demiesehv schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:29:
[...]

Deze liggen allemaal al lang klaar, het is puur een comfort module (chip) fie ze niet plaatsen.
En wat houdt dit precies in? 'een comfort module (chip)'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
[...]

Dus maw de chip ontbreekt en achteraf plaatsen is niet mogelijk, wat de specifieke karakteristieken van mijn auto beïnvloedt? Handig om weten. Weer een extra reden voor korting bij te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

In de achterlichten zit geen comfort module.

Ik geef namelijk de typegoedkeuringen af voor verlichting voor verschillende fabrikanten:) Dus zie ook alle technische tekeningen en specs.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 17-05-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ik vind de prijzen wel absurd omhoog gaan, mijn auto met dezelfde configuratie is van 36.500 (2020 besteld, feb 2021 geleverd) naar nu 40.500 gegaan... amehoela. En je mist nog eens features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Ik heb een tweedehands Leon uit 2014 op het oog. 1.2 Tsi. Iemand een idee hoe deze motorisch zijn en waar ik bij een proefrit even op moet letten (of moet navragen)?

[ Voor 25% gewijzigd door fw10 op 17-05-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:49:
[...]

In de achterlichten zit geen comfort module.

Ik geef namelijk de typegoedkeuringen af voor verlichting voor verschillende fabrikanten:) Dus zie ook alle technische tekeningen en specs.
Duh nee natuurlijk zit er geen comfort module in de lichten.
De comfort module stuurt de achterlichten aan, en de optie opstart show en licht show is weer een extra chip, daarom skippen ze deze optie.
Heeft niks te maken met de achterlichten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Demiesehv schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Duh nee natuurlijk zit er geen comfort module in de lichten.
De comfort module stuurt de achterlichten aan, en de optie opstart show en licht show is weer een extra chip, daarom skippen ze deze optie.
Heeft niks te maken met de achterlichten zelf.
Nee dat klopt dus niet.

De achterlichten worden aangestuurd vanaf BCM, dat in ieder Leon zit. De software in de bcm stuurt de functies aan (het codeerwerk stukje). De opstartshow en licht show is een extra configuratie van de achterlichten, oftewel een ander type achterlicht. Dat moet ook namelijk op de typegoedkeuring staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
fw10 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:52:
Ik heb een tweedehands Leon uit 2014 op het oog. 1.2 Tsi. Iemand een idee hoe deze motorisch zijn en waar ik bij een proefrit even op moet letten (of moet navragen)?
Motorisch weet ik niet, maar ik weet wel dat achter de spatborden soms jarenlang oude meuk van bladeren en zand kan zitten, altijd eerst uitkloppen / spatbord eraf haha.

Ik heb alleen de Ibiza 2011 1.2 TDI gehad dus er zal wss niet veel meer vergelijkingsmateriaal aanwezig zijn, of zijn ze wel vergelijkbaar?

Verder zou ik aanraden; ga naar een vertrouwde automonteur, maak een praatje over wat je op het oog hebt. Daar kan veel naar boven komen.

[ Voor 10% gewijzigd door grasmanek94 op 17-05-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Nee dat klopt dus niet.

De achterlichten worden aangestuurd vanaf BCM, dat in ieder Leon zit. De software in de bcm stuurt de functies aan (het codeerwerk stukje). De opstartshow en licht show is een extra configuratie van de achterlichten, oftewel een ander type achterlicht. Dat moet ook namelijk op de typegoedkeuring staan.
Er zit natuurlijk wel wat chips op de pcb van de achterlichten die de leds aansturen. Als je de led controller mist die de leds 1 voor 1 kan aanzetten. Scheelt dat natuurlijk een chip. En kan het afgedaan worden met een simpeler relais.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
To_Tall schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:09:
[...]

Er zit natuurlijk wel wat chips op de pcb van de achterlichten die de leds aansturen. Als je de led controller mist die de leds 1 voor 1 kan aanzetten. Scheelt dat natuurlijk een chip. En kan het afgedaan worden met een simpeler relais.
precies, dus wil je achteraf de dynamische knipperlichten/show etc dan moet de achterlicht vervangen worden met een versie die wel compleet is. En daarna moet je ook wat codeerwerk doen etc. Sommige merken hebben ook extra bekabeling nodig (Audi heeft bijv een extra Plus nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:23
fw10 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:52:
Kilometerstand? Handbak of automaat?

Ik heb nu 4,5 jaar een 5F 1.2TSI uit 2013 met nu 223dkm, puntjes die ik weet/ervaren heb:
- Distributie (240dkm adviseerd mijn garage)
- Kachelradiator (Slipt langzaam dicht, als je de verwarming maximaal zet moet er een goeie sloot warmte uit komen)
- Bij automaat, check de staat van de koppelingen, soepelheid etc...
- Die van mij pingelt behoorlijk (zeker op Euro 95)
- Olieverbruik, die van mijn lust wel een slokje olie

Verder eigenlijk weinig bekende issues naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:14:
[...]

precies, dus wil je achteraf de dynamische knipperlichten/show etc dan moet de achterlicht vervangen worden met een versie die wel compleet is. En daarna moet je ook wat codeerwerk doen etc. Sommige merken hebben ook extra bekabeling nodig (Audi heeft bijv een extra Plus nodig).
Uiteindelijk komt het er dus gewoon op neer dat ik moet weten welke chip ze weglaten en welke achterlichten er gemonteerd worden om te weten of het achteraf installeren een gemakkelijke of moeilijke klus is? Want ik ga er wel vanuit dat een deel van de wagens wel zal uitgerust worden met de achterlichten die compleet zijn maar door ontbreken van een andere chip niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Dus maw de chip ontbreekt en achteraf plaatsen is niet mogelijk, wat de specifieke karakteristieken van mijn auto beïnvloedt? Handig om weten. Weer een extra reden voor korting bij te vragen.
Geloof me je gaat geen euro korting krijgen.
Net zoals de autos die nu allemaal gecanceld worden beroepen ze zich op overmacht wat in je contract staat.
Pagina: 1 ... 61 ... 87 Laatste