Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 60 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
OneLeggedIdiot schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:09:
[...]

Op het cupra forum had iemand de tabel van de RDW aangepast om de Borns te volgen. Via daar ben ik aan de website geraakt waar NL al deze info bijhoudt en registreert. Ik heb nog niet gevonden hoe ik de tabel kan opslaan en in hoeverre ze een beeld geven van de Belgische situatie, maar op die manier heb je wel een beetje een beeld of er nog productie is van het desbetreffende merk en model met die specifieke motor. Persoonlijk gebruik ik wel liever mn pc want op de gsm is de tabel heel onduidelijk.

link voor gsm: https://opendata.rdw.nl/w...ebf2?mobile_redirect=true
link voor pc: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data
Super om te zien. Dit is voor mij echte info.
Echter denk ik dat de 75 wagens niet correct zijn. 2de hands markt moet eruit..
Dan kom je in totaal op 22 Tarraco PHEV inschreven voertuigen dit jaar. filter Is datum eerste toelating
19 in januari
2 in februari
1 in maart en geen in april
Totaal van 163 Tarraco's afgeleverd dit jaar

Tiguan PHEV totaal 108
2 in januari
8 in februari
58 in maart
40 in april

In heel 2021 zijn er 52 PHEV Tarraco's bijgekomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Goedrobke160 op 24-04-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Ik ben in de markt voor een Leon Cupra, modelreeks 5F. Ik zou graag mirrorlink/Android auto of vergelijkbaar beschikbaar hebben. Ik begrijp dat dit sowieso beschikbaar is op de facelift auto's vanaf 2017, maar kan niet goed achterhalen hoe dat in de eerdere bouwjaren zit voor de facelift.

Hoe zit dat nu precies? Welke jaren hebben een dergelijk systeem aanboord of was het optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Dat zit in auto’s vanaf modeljaar 2016.
Was een optie. Je moet dus bij de koop daar
Op letten.

Anders een dealer bellen, die kan je alles vertellen over deze auto’s.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Goedrobke160 schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:35:
[...]

Super om te zien. Dit is voor mij echte info.
Echter denk ik dat de 75 wagens niet correct zijn. 2de hands markt moet eruit..
Dan kom je in totaal op 22 Tarraco PHEV inschreven voertuigen dit jaar. filter Is datum eerste toelating
19 in januari
2 in februari
1 in maart en geen in april
Totaal van 163 Tarraco's afgeleverd dit jaar

Tiguan PHEV totaal 108
2 in januari
8 in februari
58 in maart
40 in april

In heel 2021 zijn er 52 PHEV Tarraco's bijgekomen.
Ik filterde elke keer op eerste tenaamstelling in Nederland. Dus dat was dan fout als ik het goed begrijp? De tabel bevat ook zoveel informatie... Wel jammer dat dit voor België niet bestaat. We krijgen enkel de maandelijkse statistieken per merk (met 2 maand vertraging) van Febiac.

Maar die cijfers met juiste filtering zijn best wel deprimerend en geven weinig hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goedrobke160
OneLeggedIdiot schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:04:
[...]

Ik filterde elke keer op eerste tenaamstelling in Nederland. Dus dat was dan fout als ik het goed begrijp? De tabel bevat ook zoveel informatie... Wel jammer dat dit voor België niet bestaat. We krijgen enkel de maandelijkse statistieken per merk (met 2 maand vertraging) van Febiac.

Maar die cijfers met juiste filtering zijn best wel deprimerend en geven weinig hoop.
Ik vermoed dat het inderdaad fout was. Omdat er bij de eerste tenaamstelling wagens van 2019 bij datum eerste toelating staan.

Ik heb ondertussen voor 10 merken eens de data van 2017 tot heden geanalyseerd. 1miljoen lijnen.
Seat komt er zeker niet goed uit. Maar het is wat zoals verwacht, maar het kan erger.
over de eerste 4maanden zou men 4500wagens moeten maken. Het zijn er dit jaar nog geen 1000.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sg2GJ8xuF3NCLKcwm0xiXA637pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUVEXEP1qScKlMI0JiI89GAO.jpg?f=fotoalbum_large

Als men er vanuit gaat dat men een 1000wagens gemiddeld per maand moet produceren, heeft men momenteel een vertraging van 14.324 wagens. Of ongeveer 13-14 maanden. Als men er dan 300 per maand kan blijven maken is de gemiddelde vertraging tegen einde jaar 18maanden. Of 1,5j wachten.

Wat dan weer in de buurt komt met de algemene melding dat er 1,5j wachttijd op zit. Gemiddeld. Dus sommige modellen sneller, andere trager.

Ook Volkswagen & audi is minder dan 50% van productie in eerste 4maanden van 2022 tov 2017.
Ook toyota komt niet aan de helft. Dus aziatisch is niet altijd beter. Kia doet het wel super.
Renault zou er eerste 4maand ongeveer 15.000 voertuigen leveren (2017-2018), komt nu aan +/- 3000 stuks.

[ Voor 3% gewijzigd door Goedrobke160 op 24-04-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:04:
[...]

Ik vermoed dat het inderdaad fout was. Omdat er bij de eerste tenaamstelling wagens van 2019 bij datum eerste toelating staan.

Ik heb ondertussen voor 10 merken eens de data van 2017 tot heden geanalyseerd. 1miljoen lijnen.
Seat komt er zeker niet goed uit. Maar het is wat zoals verwacht, maar het kan erger.
over de eerste 4maanden zou men 4500wagens moeten maken. Het zijn er dit jaar nog geen 1000.
[Afbeelding]

Als men er vanuit gaat dat men een 1000wagens gemiddeld per maand moet produceren, heeft men momenteel een vertraging van 14.324 wagens. Of ongeveer 13-14 maanden. Als men er dan 300 per maand kan blijven maken is de gemiddelde vertraging tegen einde jaar 18maanden. Of 1,5j wachten.

Wat dan weer in de buurt komt met de algemene melding dat er 1,5j wachttijd op zit. Gemiddeld. Dus sommige modellen sneller, andere trager.

Ook Volkswagen & audi is minder dan 50% van productie in eerste 4maanden van 2022 tov 2017.
Ook toyota komt niet aan de helft. Dus aziatisch is niet altijd beter. Kia doet het wel super.
Renault zou er eerste 4maand ongeveer 15.000 voertuigen leveren (2017-2018), komt nu aan +/- 3000 stuks.
Damn. Knap werk wel. Heel helder ook. Maar als het effectief 1,5 jaar is, dan zal in Juni de bestelling van mijn Leon geannuleerd worden en kijk ik wel eens wat ze me sneller kunnen leveren. Ik twijfel alleen of ik dan nog steeds PHEV ga gaan. Ik wil geen dertien-in-een-dozijn-wagen en heb om die reden voor de Cupra ipv Seat gekozen. Maar anderzijds kies ik liever niet voor een benzine of diesel want is de helft van mijn reden tot vernieuwing van auto (daling gebruikskost) om zeep.

Dat Kia er goed uit komt (en Hyundai waarschijnlijk ook) lijkt me redelijk logisch. Hyundai-Kia hebben hun eigen grondstofmijnen en fabrieken waardoor ze een tegenslag veel beter verwerkt krijgen en minder last hebben van zware problemen op de markt. Staal voor VAG komt trouwens van onder andere Hyundai ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Op deze site kan je ook heel overzichtelijk deze data zien :

Algemeen Tarraco registraties : https://www.kentekenradar.nl/auto/seat/tarraco/

Registraties Hybride modellen : https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/

In Februari 2 Tarraco PHEV's op kenteken,in maart 1 ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
Chip te korten oorlog, zijn allemaal redenen die er voor zorgen dat leveringen uitgesteld worden. Ik denk niet dat dit snel voorbij is. Sterker nog. Ik denk dat elk merk dit heeft nu cancelen en een andere auto bestellen is denk ik het stomst wat je kan doen.

Ik zou eerst goed onderzoek doen. Als ik nu bij jou bestel wanneer heb ik dan de auto. Als je dan ook een jaar mag wachten. Komt dit dan overeen met de rest wachttijd die je nu ook hebt? Of is het aanzienlijk sneller?

Is het drie maanden korter. Dan kan je af vragen of je dat kan en wil overbruggen.

Ik zie hier heel veel ik ga cancelen. Dat is je goed recht natuurlijk. Maar ervan uitgaan dat een ander sneller zou kunnen leveren Inc je huidige rest wachttijd die bij elk merk onzeker is??

Je kan ervan uitgaan dat VW groep echt wel al dan niet al fabriceren is van kabelbomen in een andere fabriek.

Registratie datums zeggen ook niets. Als de Hyundai in januari vorig jaar is besteld en in februari is afgeleverd??

Wil natuurlijk niet zeggen dat bij VW de problemen misschien wel groter zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 24-04-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
To_Tall schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:36:
Chip te korten oorlog, zijn allemaal redenen die er voor zorgen dat leveringen uitgesteld worden. Ik denk niet dat dit snel voorbij is. Sterker nog. Ik denk dat elk merk dit heeft nu cancelen en een andere auto bestellen is denk ik het stomst wat je kan doen.

Ik zou eerst goed onderzoek doen. Als ik nu bij jou bestel wanneer heb ik dan de auto. Als je dan ook een jaar mag wachten. Komt dit dan overeen met de rest wachttijd die je nu ook hebt? Of is het aanzienlijk sneller?

Is het drie maanden korter. Dan kan je af vragen of je dat kan en wil overbruggen.

Ik zie hier heel veel ik ga cancelen. Dat is je goed recht natuurlijk. Maar ervan uitgaan dat een ander sneller zou kunnen leveren Inc je huidige rest wachttijd die bij elk merk onzeker is??

Je kan ervan uitgaan dat VW groep echt wel al dan niet al fabriceren is van kabelbomen in een andere fabriek.

Registratie datums zeggen ook niets. Als de Hyundai in januari vorig jaar is besteld en in februari is afgeleverd??

100% eens met je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
To_Tall schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:36:

Bij mij is het zeer simpel: ofwel weet ik half juni meer over de levertermijn, ofwel cancel ik en vraag ik wat ze in stock hebben voor mijn budget. Als ik op hun website kijk varieert het tussen audi A4, A5, Q3, Skoda octavia of VW Tiguan. Allen stockwagens of max 1 jaar oud. Ik ga niet blijven wachten in de hoop dat ik met een beetje geluk tegen Kerstmis toevallig per ongeluk mijn nieuwe auto heb. Doen ze moeilijk bij de VAG garage? Dan rij ik door naar BMW. Daar hebben ze ook 320e's directiewagens van max 1 jaar oud voor de prijs van de leon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
Dat is een keuze. Veel lease rijders hier kunnen niet kiezen voor een jonge 2e hands of de lease maatschapij moet net een auto van een jaar op voorraad hebben. Dan kan dat wel lukken.

Maar gras bij de buren ziet er altijd groener uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
  • Laatst online: 11-11-2024
OneLeggedIdiot schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:09:
[...]

Op het cupra forum had iemand de tabel van de RDW aangepast om de Borns te volgen. Via daar ben ik aan de website geraakt waar NL al deze info bijhoudt en registreert. Ik heb nog niet gevonden hoe ik de tabel kan opslaan en in hoeverre ze een beeld geven van de Belgische situatie, maar op die manier heb je wel een beetje een beeld of er nog productie is van het desbetreffende merk en model met die specifieke motor. Persoonlijk gebruik ik wel liever mn pc want op de gsm is de tabel heel onduidelijk.

link voor gsm: https://opendata.rdw.nl/w...ebf2?mobile_redirect=true
link voor pc: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Kijk, echte cijfers. Dat geeft wat meer body aan de discussie. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:29
To_Tall schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:00:
Dat zit in auto’s vanaf modeljaar 2016.
Was een optie. Je moet dus bij de koop daar
Op letten.

Anders een dealer bellen, die kan je alles vertellen over deze auto’s.
Dat is niet mijn ervaring.. er werd bij een enkele dealer zelfs verteld dat de Cupra modellen niet door een gewone dealer verkocht mocht worden. Toen ik hem nog eens om bevestiging vroeg dat we het echt over de Cupra uitvoering hadden en niet het recente merk Cupra bleef hij erbij dat alleen speciale dealers ze mochten verkopen.

Ook wat betreft mogelijke opties waren de meeste dealers niet echt op de hoogte van hun eigen merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
la_fusion schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:34:
[...]

Dat is niet mijn ervaring.. er werd bij een enkele dealer zelfs verteld dat de Cupra modellen niet door een gewone dealer verkocht mocht worden. Toen ik hem nog eens om bevestiging vroeg dat we het echt over de Cupra uitvoering hadden en niet het recente merk Cupra bleef hij erbij dat alleen speciale dealers ze mochten verkopen.

Ook wat betreft mogelijke opties waren de meeste dealers niet echt op de hoogte van hun eigen merk.
Dan blijft het toch staan dat je de dealer moet bellen?? Of het nu een Seat of een cupra dealer is.

Over het verleden kan ik niets zeggen. Maar mijn Seat dealer heeft en kan mij nog steeds heel veel vertellen over mijn auto.

[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 25-04-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Gisteren voor de tweede keer een liter olie bij moeten vullen in de Seat Leon.
Deze is nu 13 maanden oud met 26.000km op de klok.

Voor m'n gevoel is twee keer olie bijvullen in één jaar tijd best veel.. maar schijnt normaal te zijn?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:06:
Gisteren voor de tweede keer een liter olie bij moeten vullen in de Seat Leon.
Deze is nu 13 maanden oud met 26.000km op de klok.

Voor m'n gevoel is twee keer olie bijvullen in één jaar tijd best veel.. maar schijnt normaal te zijn?
Hier bij 15k bij moeten vullen, net voor de 30k kreeg ik weer de melding, maar paar dagen later stond ie voor onderhoud bij de garage. Ben benieuwd of de interval +/- 15k is, over z'n 3k kom ik er achter.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Olieservice geeft ie aan op 30.000
Dus het zal wel kloppen allemaal, maar gevoelsmatig is twee keer bijvullen in één jaar tijd voor een nieuwe auto veel haha.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Olie service is natuurlijk wat anders dan olie opraken de eerste 30k km’s drinken nieuwe auto’s wat meer olie. Zelf heb ik in mijn Renaults ook olie moeten bijvullen. Na 10k al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
Ik moest bij 12K al 1.5L erin doen (1.5 eTSI motor).. Daarna minder bij bijna 30k.

[ Voor 11% gewijzigd door grasmanek94 op 28-04-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@To_Tall @grasmanek94 Duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:21

Oekol

waka waka hey hey

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Het is niet meer dan logisch dat een dealer niks gaat veranderen waardoor ze geen garantie kunnen claimen. Maar met een Carista of OBDeleven kun je dit makkelijk zelf aanpassen. Mocht in het allerergste geval de achterlichten/knipperlichten kapot gaan wat ik ten sterkste betwijfel kun je de instellingen nog altijd terugzetten voordat je naar de dealer gaat om garantie te claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Comfort knipperen snap ik.

Dagrijverlichting altijd aan. Klopt voor de voorkant. De achterlichten zijn niet bij wet verplicht.
Zelf is het bij mijn auto wel standaard aan af fabriek. Maar het is niet wetterlijk verplicht momenteel om de achterlichten altijd aan te hebben staan.

Tja garantie... Als jij bij defect de originele instellingen terug zet. Is er geen haan die er naar kraait.

De Dealer zou het wel kunnen aanpassen, ze willen het vaak ook. Maar het mag niet van PON. en dan zit je.. Zo werd ik in mijn vorige Ateca verwezen naar een werkplaatst verderop die wel een instelling wilde aanpassen. Dat de deuren bij 30Km/h automatisch vanbuiten vergrendelen.

De dealer vertelde dat zij niets aan de instellingen mochten aanpassen.

Nu in mijn huidige ateca, een jaar jonger nu dus.. Zit deze functie er wel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Stel je voor dat ik dit aanpas of laat aanpassen. Zit er geen soort van historie op net zoals met je bootloader van je telefoon dat ze toch kunnen zien of je er mee gerommeld hebt? @Rainesh weet jij dit?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Oekol schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:15:
Stel je voor dat ik dit aanpas of laat aanpassen. Zit er geen soort van historie op net zoals met je bootloader van je telefoon dat ze toch kunnen zien of je er mee gerommeld hebt? @Rainesh weet jij dit?
Als ze gaan graven zullen ze altijd wat vinden.
Maar over het algemeen zal het de auto uitlezen zijn op errors, geen errors? Dan zullen ze verder kijken.

Zijn er geen errors te vinden, zullen ze metingen gaan doen.

Ik kan werklui bij de dealer niet zo inschatten dat ze heel diep gaan kijken of er ooit wel eens instellingen zijn aangepast.. Tenzij je daardoor een error hebt veroorzaakt en zij dat zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
@Oekol niets houd je tegen om altijd met je lichten aan te rijden. Dan is je zichtbaarheid nog beter en branden meteen je achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
@Oekol Heb hier ook gewoon de DRL achter altijd aan, kwam laatst bij de dealer en die vond het alleen maar tof, net als de Cupra view in het dashboard.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07 17:33
crypt0rr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:14:
@Oekol Heb hier ook gewoon de DRL achter altijd aan, kwam laatst bij de dealer en die vond het alleen maar tof, net als de Cupra view in het dashboard.
Hoe heb je dat gedaan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
triesnl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:16:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan?
OBDEleven.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

crypt0rr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:14:
Heb jij ook een lease? Eigen auto is 't denk ik allemaal niet zo erg. Geen idee wat een achterlicht kost maar geen garantie klinkt gewoon ruk. Elke keer met normale lampen rijden is irritant omdat je gewoon lekker op 'auto' wilt rijden, handmatig doen in een nieuwe auto is stap achter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Oekol schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:07:
[...]

Heb jij ook een lease? Eigen auto is 't denk ik allemaal niet zo erg. Geen idee wat een achterlicht kost maar geen garantie klinkt gewoon ruk. Elke keer met normale lampen rijden is irritant omdat je gewoon lekker op 'auto' wilt rijden, handmatig doen in een nieuwe auto is stap achter uit.
Lease ja. Mocht er iets stuk gaan, wat ik niet verwacht want LED, zet ik het bitje weer even terug. Maar acht die kans vrij klein. Er zijn landen waar deze instelling gewoon uit de fabriek op 'aan' staat. Bijv. bij BMW kan je dit in het menu als berijder zelf instellen (net als comfort knipperlicht), daar heb je ook geen problemen met garantie wat dit betreft.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Auto’s lijken heel erg verschillend kwa instellingen uit de fabriek te komen.

Dealers branden hun vingers er niet aan want het mag niet van PON. Je kan dan zelf aan de slag gaan. Maar ook de LM even bellen, dat je graag software matig iets aangepast wil hebben maar Seat dit niet wil/kan doen. Maar een erkende service bedrijf kan en wil dit wel doen.

Ben je gelijk afgedekt door je LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:05
To_Tall schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:19:
Olie service is natuurlijk wat anders dan olie opraken de eerste 30k km’s drinken nieuwe auto’s wat meer olie. Zelf heb ik in mijn Renaults ook olie moeten bijvullen. Na 10k al.
Dat je het bij de vag-motoren meemaakt en ook bij Renault, maakt dat het nog niet normaal hoor. Een motor hoort nagenoeg geen olie te verbruiken, ook niet als ie nieuw is. De meeste andere motoren van andere merken die op de markt zijn, verbruiken geen meetbaar verbruik tussen de beurten door. Zo hoort het te zijn.

Helaas hebben met name VAG-motoren gemiddeld genomen vaker last van olieverbruik en zijn daarmee gewoonweg niet goed geconstrueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Naafkap schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:30:
[...]

Dat je het bij de vag-motoren meemaakt en ook bij Renault, maakt dat het nog niet normaal hoor. Een motor hoort nagenoeg geen olie te verbruiken, ook niet als ie nieuw is. De meeste andere motoren van andere merken die op de markt zijn, verbruiken geen meetbaar verbruik tussen de beurten door. Zo hoort het te zijn.

Helaas hebben met name VAG-motoren gemiddeld genomen vaker last van olieverbruik en zijn daarmee gewoonweg niet goed geconstrueerd.
Ik behoorlijk wat merken nieuw gereden. Ook ford heeft het en Opel heb ik het ook gehad.

Eerste 30k km gaat de olie zich afzetten in de motor. Hierdoor daalt het oliepijl en moet je olie bij vullen. Bij de een is het een liter en de ander 1,5 liter.

Staat volgens mij ook in de boekjes.

Als je op internet gaat zoeken kom je het ook tegen. Nieuwe auto’s verbruiken meer olie.

https://www.anwb.nl/exper...-olieverbruik-nieuwe-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:05
To_Tall schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:09:
[...]

Ik behoorlijk wat merken nieuw gereden. Ook ford heeft het en Opel heb ik het ook gehad.

Eerste 30k km gaat de olie zich afzetten in de motor. Hierdoor daalt het oliepijl en moet je olie bij vullen. Bij de een is het een liter en de ander 1,5 liter.

Staat volgens mij ook in de boekjes.

Als je op internet gaat zoeken kom je het ook tegen. Nieuwe auto’s verbruiken meer olie.

https://www.anwb.nl/exper...-olieverbruik-nieuwe-auto
Ik heb ook diverse auto’s nieuw gereden, voornamelijk Peugeot en Koreaans (Daewoo en Kia) en bij al mijn auto’s nooit olie hoeven bijvullen tussen de beurten door. Een goed geconstrueerde en goed behandelde motor verbruikt geen meetbare olie, zeker niet de eerste 100.000 km, zo simpel is het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goedrobke160
Voor mensen die houden van grafiekjes.

De inschrijvingen van vw/seat zijn terug lichtjes aan het stijgen.
In het begin van het jaar relatief goede start (nog steeds maar 1/3 productie tem normaal), voornamelijk door het wachten met inschrijven in het oude jaar. Er is een duidelijke terugval in week 6 maar dit is 3weken voor de inval in Oekraine. Reden is me onbekend, chipissues? Inval was week 9 en bij VW kunnen we dit effect zien tot week 12.Seat lijkt hiervan weinig effect te hebben.
Dus het kabelprobleem lijkt niet zo groot tov andere issues.

Hopelijk kan men terug stilaan naar de 150 seat's per week gaan in inschrijving, als dit enkele weken kan aanhouden kunnen we stellen dat we op goede weg zijn.

Voor de rest keeponwaiting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uzv7fzNLaxRToCuRsaWtM5Cn08Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/20R1eDSmeCBxVq1JdIe1jjzV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:38
Is er bvb ook bekend hoeveel bestellingen er nog openstaan?

150 per week klinkt best wel weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Asterion schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:53:
Is er bvb ook bekend hoeveel bestellingen er nog openstaan?

150 per week klinkt best wel weinig
150 * 52 7800

Dit is alleen het Seat merk natuurlijk. Waarom zou dat weinig zijn?? In 2019 zijn er een record aantal Seats verkocht in Nederland 10.000. En dat was een +9%. https://www.seat.nl/nieuws/2019-beste-jaar-ooit-voor-seat/

Die 7800 kunnen ook nog 9000 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Toch is het veel te weinig. Seat zou maandelijks 1000wagens moeten hebben want december telt niet mee. Zeer weinig inschrijvingen. Dus op week niveau 200 tot 300 zou men moeten hebben om volgens normale planning te gaan. Dan is men nog niet aan het inhalen daarvoor moet je al naar 400 stuks gaan per maand.
Maar het zal een stappen proces zijn. Dat zeer traag gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Goedrobke160 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:30:
Voor mensen die houden van grafiekjes.

De inschrijvingen van vw/seat zijn terug lichtjes aan het stijgen.
In het begin van het jaar relatief goede start (nog steeds maar 1/3 productie tem normaal), voornamelijk door het wachten met inschrijven in het oude jaar. Er is een duidelijke terugval in week 6 maar dit is 3weken voor de inval in Oekraine. Reden is me onbekend, chipissues? Inval was week 9 en bij VW kunnen we dit effect zien tot week 12.Seat lijkt hiervan weinig effect te hebben.
Dus het kabelprobleem lijkt niet zo groot tov andere issues.

Hopelijk kan men terug stilaan naar de 150 seat's per week gaan in inschrijving, als dit enkele weken kan aanhouden kunnen we stellen dat we op goede weg zijn.

Voor de rest keeponwaiting

[Afbeelding]
Is dit NL of BE? Desalniettemin zijn grafiekjes fijn.
Ben vooral ook benieuwd of er al weer iemand op tweakers een Leon besteld heeft en wat die dan kreeg als leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag weer eens Android auto geprobeerd in mijn Leon FR uit 2018 (icm een Galaxy S10). Media systeem weet ik niet precies, maar het is het standaard systeem in de FR style business (een wat groter scherm met 2 fysieke knoppen aan de zijkant). Vond het niet erg flex draaien. Bijvoorbeeld Flitsmeister stopte aldoor uit zichzelf en ik had Google maps navigatie aan staan en ondertussen wat met Spotify aan het luisteren. Na een tijdje leek de navigatie gewoon niet meer te draaien en moest ik opnieuw de bestemming kiezen en navigatie starten.

Meer mensen deze ervaring of kan dit ergens aan liggen? Ben maar weer snel terug gegaan naar mijn telefoon in de telefoonhouder op het dashboard en Google maps via het scherm van mijn telefoon te gebruiken en Spotify gewoon via bluetooth op mijn telefoon naar de auto streamen. Werkt altijd prima, maar ik dacht, laat ik Android auto eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Oekol schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Is dit NL of BE? Desalniettemin zijn grafiekjes fijn.
Ben vooral ook benieuwd of er al weer iemand op tweakers een Leon besteld heeft en wat die dan kreeg als leverdatum.
Ik vermoed NL gezien BE zeer karig is met informatie verstrekken. Vandaag zal op de website van Febiac de tabel verschijnen met de inschrijvingen van Maart. Dat is een vertraging van 2 maanden. De data van NL is met twee dagen vertraging als je de cijfers van het RDW volgt.

Als we naar de meer gedetailleerde cijfers gaan kijken ziet het er echter niet goed uit voor de mensen die wachten op een hybride. Er zijn in april 126 Seat Leons geregistreerd:

96x 1000cc
29x 1500cc
1x 2000cc

Dus van de 126 Leons is er geen enkele hybride geregistreerd. Wel zijn er op het eind van de maand 2 Cupra Leons aangekomen. Met wat geluk is dat een stijgende evolutie die ook de Seat PHEV's mee op gang trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Palomar schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:52:
Ik heb vandaag weer eens Android auto geprobeerd in mijn Leon FR uit 2018 (icm een Galaxy S10). Media systeem weet ik niet precies, maar het is het standaard systeem in de FR style business (een wat groter scherm met 2 fysieke knoppen aan de zijkant). Vond het niet erg flex draaien. Bijvoorbeeld Flitsmeister stopte aldoor uit zichzelf en ik had Google maps navigatie aan staan en ondertussen wat met Spotify aan het luisteren. Na een tijdje leek de navigatie gewoon niet meer te draaien en moest ik opnieuw de bestemming kiezen en navigatie starten.

Meer mensen deze ervaring of kan dit ergens aan liggen? Ben maar weer snel terug gegaan naar mijn telefoon in de telefoonhouder op het dashboard en Google maps via het scherm van mijn telefoon te gebruiken en Spotify gewoon via bluetooth op mijn telefoon naar de auto streamen. Werkt altijd prima, maar ik dacht, laat ik Android auto eens proberen...
Zelf ben ik best tevreden over Android Auto en komt het niet bekend voor wat je zegt. Wellicht eens je versie van het mediasystemen proberen te updaten naar een nieuwere versie en dat het beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
OneLeggedIdiot schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:00:
[...]

Ik vermoed NL gezien BE zeer karig is met informatie verstrekken. Vandaag zal op de website van Febiac de tabel verschijnen met de inschrijvingen van Maart. Dat is een vertraging van 2 maanden. De data van NL is met twee dagen vertraging als je de cijfers van het RDW volgt.

Als we naar de meer gedetailleerde cijfers gaan kijken ziet het er echter niet goed uit voor de mensen die wachten op een hybride. Er zijn in april 126 Seat Leons geregistreerd:

96x 1000cc
29x 1500cc
1x 2000cc

Dus van de 126 Leons is er geen enkele hybride geregistreerd. Wel zijn er op het eind van de maand 2 Cupra Leons aangekomen. Met wat geluk is dat een stijgende evolutie die ook de Seat PHEV's mee op gang trekt.
Gegevens zijn inderdaad van Nederland alleen.

Wat betreft hybride zijn er in april 50 Tiguan's PHEV ingeschreven (96 totaal). Dat zijn er 18 PHEV minder dan januari tem maart 2022 samen.
De Tiguan staat op dezelfde band als de Tarraco, die met 7 inschrijvingen in de maand april, alle 1.5 TSI, niet bepaald het meest geleverd model is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
OneLeggedIdiot schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:00:
[...]

96x 1000cc
29x 1500cc
1x 2000cc

Wel vreemd want als ik naar de volgende link kijk dan zijn er 45 hybride Leon's op kenteken gezet in maart. Nu weet ik dus niet of de etsi ook onder hybride valt. zo ja, dan kun je de 29 van jou lijstje er in het ergste geval vanaf trekken. Verder zijn er 100 benzine's en 1 diesel geregistreerd.

https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/

Klein plus puntje volgens dezelfde link zijn er in de afgelopen maand April 63 hybride Leon's op kenteken gezet. Maar weer met dezelfde kanttekening dat ik niet weet of het ook etsi's bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:28:
[...]

Zelf ben ik best tevreden over Android Auto en komt het niet bekend voor wat je zegt. Wellicht eens je versie van het mediasystemen proberen te updaten naar een nieuwere versie en dat het beter draait.
Aha ok, zit net even te googlen op het updaten van het mediasysteem (volgens mij heb ik MIB2). Echter lijkt dat iets wat niet standaard door Seat wordt aangeboden en dat je het moet hebben van (obscure) youtube tutorials. Ook op de Seat-site kan ik er niet echt iets over vinden (alleen een pagina met dode links). Aangezien het een leaseauto is wil ik het liever niet kapot maken. Kan zo'n update officieel alleen via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Palomar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:52:
[...]

Aha ok, zit net even te googlen op het updaten van het mediasysteem (volgens mij heb ik MIB2). Echter lijkt dat iets wat niet standaard door Seat wordt aangeboden en dat je het moet hebben van (obscure) youtube tutorials. Ook op de Seat-site kan ik er niet echt iets over vinden (alleen een pagina met dode links). Aangezien het een leaseauto is wil ik het liever niet kapot maken. Kan zo'n update officieel alleen via de dealer?
In theorie wel maar er zijn ook relatief eenvoudige manieren om te updaten(bestanden op een SD kaart zetten) is echt heel eenvoudig. @Rainesh kan je er bijvoorbeeld bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Palomar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:52:
[...]

Als je AA het niet goed doet kun je gewoon de dealer bellen dat je je systeem geüpdatet wilt hebben.
Beetje overdrijven dat het systeem steeds uitvalt etc. Dan kun je een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Spenkie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:52:
[...]

Wel vreemd want als ik naar de volgende link kijk dan zijn er 45 hybride Leon's op kenteken gezet in maart. Nu weet ik dus niet of de etsi ook onder hybride valt. zo ja, dan kun je de 29 van jou lijstje er in het ergste geval vanaf trekken. Verder zijn er 100 benzine's en 1 diesel geregistreerd.

https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/

Klein plus puntje volgens dezelfde link zijn er in de afgelopen maand April 63 hybride Leon's op kenteken gezet. Maar weer met dezelfde kanttekening dat ik niet weet of het ook etsi's bevat.
In BE wordt alles wel op een hoop gegooid. HEV, MHEV en PHEV worden allemaal als hybride geteld voor de inschrijving. En waarschijnlijk kan je wel door meer in detail te gaan zoeken op de opendata van de RDW tot diezelfde conclusie komen voor NL (basis van gewicht, variant of iets anders), maar ik weet niet in hoeverre die technologie uit de etsi gelijklopend is met deze uit de PHEV. Dus ik weet niet of we die gegevens kunnen gebruiken om te zien hoe het loopt met de inschrijvingen van de PHEV's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:40:
[...]

Gegevens zijn inderdaad van Nederland alleen.

Wat betreft hybride zijn er in april 50 Tiguan's PHEV ingeschreven (96 totaal). Dat zijn er 18 PHEV minder dan januari tem maart 2022 samen.
De Tiguan staat op dezelfde band als de Tarraco, die met 7 inschrijvingen in de maand april, alle 1.5 TSI, niet bepaald het meest geleverd model is ;)
Als de VW PHEV's weer op gang beginnen te komen, kan dat positief zijn voor de Seat's ook.

Ik weet niet in hoeverre de Cupra Formentor en de Leons van zowel Seat als Cupra de band delen, maar die data kan dus ook zeer interessant zijn. En dan valt het bij de Formentor ook op dat het aantal registraties in April spectaculair is gestegen. In totaal zijn er sinds 1 januari 2022 51 formentors geregistreerd, waarvan 37 in April. En dit zijn alle 51 PHEV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07

Wat is je huidige softwareversie?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:33

Je kan maar één navigatie app tegelijk draaien met Android Auto. Flitsmeister valt ook onder de categorie navigatie. Wanneer jij Flitsmeister opent, stopt Google Maps en vice versa.

Zie: https://forum.flitsmeiste...het-android-auto-scherm/4

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Je kan maar één navigatie app tegelijk draaien met Android Auto. Flitsmeister valt ook onder de categorie navigatie. Wanneer jij Flitsmeister opent, stopt Google Maps en vice versa.

aha, dat verklaart idd precies wat ik ondervond. Dan hou ik het voorlopig nog wel even bij het plaatsen van mijn telefoon op het dashboard, want ik ben een fervent Flitsmeister-gebruiker en gebruik voor navigatie altijd Google Maps en wil daar geen andere app voor gebruiken. Of ik moet Flitsmeister dan gewoon niet op Android Auto gebruiken.
Een ander nadeel vind ik dat op de virtual cockpit de kaartweergave wordt uitgeschakeld als je via Android auto navigeert. Alhoewel ik de navi van de auto nooit gebruik vind ik het wel handig om tijdens het rijden de kaart in mijn dashboard te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Palomar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:31:
[...]

aha, dat verklaart idd precies wat ik ondervond. Dan hou ik het voorlopig nog wel even bij het plaatsen van mijn telefoon op het dashboard, want ik ben een fervent Flitsmeister-gebruiker en gebruik voor navigatie altijd Google Maps en wil daar geen andere app voor gebruiken. Of ik moet Flitsmeister dan gewoon niet op Android Auto gebruiken.
Een ander nadeel vind ik dat op de virtual cockpit de kaartweergave wordt uitgeschakeld als je via Android auto navigeert. Alhoewel ik de navi van de auto nooit gebruik vind ik het wel handig om tijdens het rijden de kaart in mijn dashboard te zien.
Ik navigeer altijd met Waze en heb mijn mobiel met flitsmeister in het luchtrooster hangen. Gaat automatisch aan als hij verbinding maakt via bluetooth met de auto.

Vind het prima werken, echter is het nu nog bedraad. Geen idee of dat straks met draadloos anders gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
Vandaag voor een terugroepactie bij de garage geweest voor mijn Leon e-tsi 2020 om de software van de hulpsystemen etc. te updaten. Ik heb gevraagd naar het updaten van de systeemsoftware van 1790 naar 1896, maar er was volgens hun geen nieuwe software versie beschikbaar. Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rex5KO8MxnaqvjG_x4J8ibIWN_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sd6Ne73n0fWc5w0JBnsxtsbl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
Weten jullie een goede smartphone houder voor in het dashboard van de Seat Leon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjW08W8ykxFUGlfKq5nm2eraVao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vGXFaQPicLaRq6wieCtlp9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
P1nGu1n schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Zoals in dat bericht ook wordt gezegd worden meldingen(FM op de achtergrond) wel doorgegeven. Dat is ook mijn ervaring met FM(zonder route) en Maps(met route).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
triesnl schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:48:
Weten jullie een goede smartphone houder voor in het dashboard van de Seat Leon?

[Afbeelding]
Ik gebruik deze Otterbox in het rechter ventilatierooster van het middenconsole, werkt erg prettig.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
crypt0rr schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:36:
[...]

Ik gebruik deze Otterbox in het rechter ventilatierooster van het middenconsole, werkt erg prettig.
Wordt 'ie niet heel warm als de verwarming aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

triesnl schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Ik heb 1 die er nog dichter op staat (alleen zo'n schuifje voor je telefoon) . Antwoord is nee. Want je kan de verwarming gewoon dicht draaien in het rooster er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
[...]

Heb, zoals @Oekol ook aangeeft, dat specifieke rooster dicht zitten in de winter, zo wordt de iPhone niet onnodig verwarmt. In de zomer staat hij gewoon open.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Aixler schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:37:
Vandaag voor een terugroepactie bij de garage geweest voor mijn Leon e-tsi 2020 om de software van de hulpsystemen etc. te updaten. Ik heb gevraagd naar het updaten van de systeemsoftware van 1790 naar 1896, maar er was volgens hun geen nieuwe software versie beschikbaar. Helaas.

[Afbeelding]
Updaten is voor een dealer een heel gedoe. Mijn Leon ST van begin 2021 zat ook op 1790 en zou naar 1896 gebracht worden.
Helaas bleek het al veel langer te duren dan verwacht en kon ik de auto pas de volgende dag ophalen. Bij aankomst bleek er 1803 op te staan ipv 1896, want "er was niet nieuwer".

Voor jouw auto zou 1803 dus ook beschikbaar moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Vandaag voor mijn skoda wat vraagjes gaan stellen bij dealer dat ook vw doet. Tiguan phev staat momenteel op 18maand wachttijd volgens hem.
Lijkt me aanemelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Hehe, via mijn draadloze lader in het ventilatierooster krijg ik regelmatig meldingen dat het draadloos laden onderbroken wordt vanwege een te hoge temperatuur, als ik de verwarming aan heb staan en het schuifje van het ventilatierooster vergeten heb dicht te draaien. Telefoon is dan ook echt gloeiend heet, maar blijft verder gewoon werken. Zet het schuifje ook eigenlijk altijd dicht.

In de zomer daarentegen met airco aan blijft je telefoon ook lekker koel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Aixler schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:37:

[Afbeelding]
Die is er zeker wel :)

Heb je het tpi nummer doorgegeven?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
Rainesh schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Die is er zeker wel :)

Heb je het tpi nummer doorgegeven?
Ja TPI 2066091/1 doorgegeven zoals je eerder al gepost had.

Daarnaast nog iets onhandigs meegemaakt. Na de upgrade van het systeem voor de hulpsystemen waren ze vergeten om alle functies weer aan te zetten, dus ik kreeg de auto mee zonder ACC/Drive profile/navigatie/mirrorlink en meer. Vanochtend weer ff kort langs geweest zodat ze die weer konden activeren. Foutje bedankt :)

Verbaasde me wel dat al die functies standaard niet aanstaan en dat dat ook via software geregeld wordt. Vooral de drive profiles.

[ Voor 10% gewijzigd door Aixler op 03-05-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Ik zag zonet op de myseat website waar je de bestelling van je auto kan volgen (weet niet of dit in NL hetzelfde is) dat er een chassisnummer is verschenen. De tracking geeft wel nog steeds aan dat ze onbeschikbaar is. Ik hoop dat dit een goed teken is en dat er een eind aan m'n wachttijd in zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Facerafter schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:37:
[...]

Dan ben ik bang dat die van mij week 21 niet gaat halen.. dat zou ook eind mei moeten zijn maar dan had er eigenlijk dus al wat beweging in moeten zitten.
Ja hoor... nu week 31 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:36:
Ik zag zonet op de myseat website waar je de bestelling van je auto kan volgen (weet niet of dit in NL hetzelfde is) dat er een chassisnummer is verschenen. De tracking geeft wel nog steeds aan dat ze onbeschikbaar is. Ik hoop dat dit een goed teken is en dat er een eind aan m'n wachttijd in zicht is.
Vanaf wanneer kan je daar de bestelling volgen of is dat alleen als je via de dealer direct besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Oekol schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:28:
[...]

Vanaf wanneer kan je daar de bestelling volgen of is dat alleen als je via de dealer direct besteld?
Ik kon dat volgen vanaf hij besteld was, was via dealer dat ik heb besteld. Maar halverwege oktober is de tracking uitgeschakeld vanwege de oplopende wachttijden. Bij mijn tracking zie ik momenteel nog steeds staan niet beschikbaar, maar er staat wel een chassisnummer op, en dat was me eerder nog niet opgevallen. Alleen is de opbouw wel heel verschillend van de chassisnummer van mijn huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Oekol schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:28:
[...]

As je direct bij de dealer besteld krijg je een link toegesuurd van de verkoper. Het is een *.honeymoonnet.nl/* website waar je de bestelling kan volgen (9 stappen). Het * is de dealernaam.

Verrassend genoeg staat deze al 6 maanden op stap 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
iemeel schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:57:
[...]

As je direct bij de dealer besteld krijg je een link toegesuurd van de verkoper. Het is een *.honeymoonnet.nl/* website waar je de bestelling kan volgen (9 stappen). Het * is de dealernaam.

Verrassend genoeg staat deze al 6 maanden op stap 1 ;)
In België is het dus gewoon een andere website maar dezelfde werking.

Staat er op dat honeymoonnet al iets ingevuld bij het chassisnummer? Al begin ik te twijfelen of het wel een echt chassisnummer is. Begint met a0R3V000...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iemeel
Stap 1 is de algemene informatie met type, kleur, bekleding, meeruitvoering en bijlevering inclusief verwachte afleverweek. Verder geen info... jij zit wrs al in een stap die verder is dan 1

lol....Als ik met F12 in de browser onder de motorkap kruip, zie ik in de responsetab week 33 als productiedatum staan, en mei 2022 als afleverdatum 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door iemeel op 03-05-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

iemeel schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:47:
Stap 1 is de algemene informatie met type, kleur, bekleding, meeruitvoering en bijlevering inclusief verwachte afleverweek. Verder geen info... jij zit wrs al in een stap die verder is dan 1

lol....Als ik met F12 in de browser onder de motorkap kruip, zie ik in de responsetab week 33 als productiedatum staan, en mei 2022 als afleverdatum 8)7
Nou laten we hopen dat dat klopt haha.
Ik ben bang dat ik dit niet heb omdat de bestelling via alphabet is gegaan. Weet de dealer wel die uit gaat leveren, kan altijd even emailen of ze dit voor mij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot

Ik heb de dealer (nogmaals) gemaild achter extra info gezien het niet de juiste opbouw is voor een correct chassisnummer. Ben eens benieuwd. Zeker aangezien hij er nog steeds prat op gaat dat de levertermijn niet langer zal zijn dan 10 maanden. Dus dan zou hij ten laatste 31 juli geleverd moeten zijn.

Het enige waar ik wijzer uit ben geworden door de sourcecode van myseat.be te gaan bekijken is dat het 'chassisnummer' enkel getoond wordt als je de website op de gsm opent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
In november gaf men bij bestellen in Nederland al een (verwachte) levertijd van 10 maanden. (September). Hopelijk is het voor 1-1,2023 anders gaat er weer een BPM en prijsverhoging overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBI1988
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:45
Inderdaad ook hier verplaatst naar week 31 :(

Besteld in mei 2021, nu voorlopig levering augustus 22. Dat is dus nu een levertijd van 15!! maanden op een nieuwe auto.

[ Voor 23% gewijzigd door FBI1988 op 04-05-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hebben ze je opgebeld of hoe heb je 't gehoord?
Of via de link van de dealer die hier boven werd genoemd als je direct daar besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Oekol schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:50:
[...]

Of via de link van de dealer die hier boven werd genoemd als je direct daar besteld hebt?
Ik had zelf een mail gestuurd naar het mail adres wat in het linkje van de dealer stond, dat ging naar Business Center van A-Point/PON. Uurtje later kreeg ik dus antwoord het het week 31 werd, en dat was een paar uur later ook te zien in het linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Facerafter schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:16:
[...]

Ik had zelf een mail gestuurd naar het mail adres wat in het linkje van de dealer stond, dat ging naar Business Center van A-Point/PON. Uurtje later kreeg ik dus antwoord het het week 31 werd, en dat was een paar uur later ook te zien in het linkje.
Ben benieuwd wat het allemaal scheelt. Ik ben echt bij de dealer geweest om proef te rijden en de leasemaatschappij heeft de auto daar ook gekocht. Dus ik werd gebeld voor definitieve bestelling door de jongeman die ons geholpen had met de proefrit. Ik moet elke keer hem bellen of mailen wat betreft stand van zaken. Vrijdag wordt mijn voorloper gebracht omdat de oude nu echt klaar is qua km. Wordt een Toyota corolla omdat dit de enige automaat was, anders kreeg je een 5008 automaat. Wilde per se automaat. Ben wel benieuwd naar het verschil tussen een CVT tov DSG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
[...]

Wat heb je precies laten bestellen als ik vragen mag? Ik wacht zelf op een Leon Sportstourer Benzine besteld in November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Lucien_K94 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:29:
[...]

Wat heb je precies laten bestellen als ik vragen mag? Ik wacht zelf op een Leon Sportstourer Benzine besteld in November.
Als je naar de opendata van de rdw kijkt, komen de 1000cc's momenteel redelijk goed binnen. Ik weet natuurlijk niet wanneer besteld. De PHEV's laten het afweten. In heel april 2 Cupra PHEV's, geen Seats. Op het Engelse seatcupra forum hoor je ook enkel de cupra formentors binnenkomen maar de leon phevs van zowel seat als cupra staan precies stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:09
Oekol schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:50:
[...]

Mijn bestelling van een Tarracco FR phev is ook vorig jaar mei besteld, meerdere keren uitgesteld en nu verzet naar september... :O
Ach wat doe je eraan, het is ook niet zo dat de alternatieven sneller geleverd worden helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goedrobke160
_Uploader_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Mijn bestelling van een Tarracco FR phev is ook vorig jaar mei besteld, meerdere keren uitgesteld en nu verzet naar september... :O
Ach wat doe je eraan, het is ook niet zo dat de alternatieven sneller geleverd worden helaas.
Hier ook Tarraco FR PHEV besteld in oktober, maar ik zou toch rekening houden met 18 maanden hoor. Dus voor jou zeker september/oktober. Ik ga voor 2023 :*)

Ik blijf hier de status verder in het oog houden. Zeker een maandoverzichtje tot einde dit jaar mag je van mij verwachten. Basis is inschrijvingen in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Lucien_K94 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:29:
[...]

Leon FR Business Intense; 1.5 handgeschakeld met Technology Pack in Desire Red, geen ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Oekol schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:35:
[...]

Ben benieuwd wat het allemaal scheelt. Ik ben echt bij de dealer geweest om proef te rijden en de leasemaatschappij heeft de auto daar ook gekocht. Dus ik werd gebeld voor definitieve bestelling door de jongeman die ons geholpen had met de proefrit. Ik moet elke keer hem bellen of mailen wat betreft stand van zaken. Vrijdag wordt mijn voorloper gebracht omdat de oude nu echt klaar is qua km. Wordt een Toyota corolla omdat dit de enige automaat was, anders kreeg je een 5008 automaat. Wilde per se automaat. Ben wel benieuwd naar het verschil tussen een CVT tov DSG!
Uit eindelijk niet veel denk ik. Het is gewoon een aftel pagina die geupdate word zodra ze iets binnen krijgen van Seat wat vaak pas is als je al bijna zeker weet dat ze die datum niet meer gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Oekol schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:35:
[...]

Zodra je gas geeft gaat bij een CVT de motor in een hoger toerental draaien met de gedachte dat de vermogensafgifte daarmee is geoptimaliseerd en je daardoor minder lang op het gas hoeft en brandstof bespaard.

Mijn ervaring met een eerste generatie Prius is dat je voor je gevoel op Zandvoort aan het scheuren was maar lang niet de snelste bleek te zijn, bij het zoeken naar de nieuwe leaseauto ook proefgereden met de Corolla en dat rijdt prima
Ik heb zowel de 122pk als de 180pk geprobeerd waarbij het de laatstegenoemde wat makkelijker afgaat.
Omdat je bij het optrekken een constant toerental hoort heb je wel minder het idee hoe hard je gaat, zeker op de 80 wegen is dat even opletten.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb bij bestellen ook een link gekregen van honeymoonnet inderdaad.
Mijn auto staat nog steeds op stap 1 van de negen sinds eind augustus. Aantal dagen tot levering staat 0.
Maar bij verwachte afleverweek staat week 52 terwijl de dealer 2 weken geleden week 26 aangaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEUJDFtCNHKyj-1g973S-K1Wlyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Io2yWNadMXXqObhEDB96ukl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
[...]

Zou je dat mail adres willen delen, ik heb het iddee dat mijn dealer me voor de gek houd met de levering en wil dit graag nakijken.
Waar vind je dan iets om naar dat mailadres te mailen dat ze weten dat het om jou auto gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18

Waar met F12 kijk/zoek ik dan precies naar? Welke Tab....etc

Ik ben wel benieuwd wat er daar voor PRODUCTIEWEEK staat.

[ Voor 7% gewijzigd door sysiwan op 06-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Demiesehv schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:43:
[...]

Zou je dat mail adres willen delen, ik heb het iddee dat mijn dealer me voor de gek houd met de levering en wil dit graag nakijken.
Waar vind je dan iets om naar dat mailadres te mailen dat ze weten dat het om jou auto gaat?
Wil het beste delen maar verwacht niet dat je er veel aan hebt, tenzij je ook een zakelijke bestelling hebt bij A-Point. Zoja stuur maar even een PM :)

Zelf heb ik een kenmerk nummer staan op het linkje wat ik heb gekregen van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bth27
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:43
Iemand een idee wat er nog meer mis is bij de PHEVs buiten kabelbomen en halfgeleiders? Andere leon's kunnen ze wel bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:02
Ik een Seat Altea XL Copa Cobana editie, 2.0L - 190pk - 230.000km
Auto rijd heerlijk, lux afgewerkt, veel vermogen, ergonomisch & praktische auto.
Maar we hebben buiten de onderhoud wel veel extra kosten gehad, o.a. raam motoren, dynamo, aircopomp, EGR klep etc.

En nu als klap op de vuurpijl begint de koppelingspedaal weg te zakken zodra de koppeling veel wordt gebruikt.
Na onderzoek lijkt het de koppelingsdrukplaat oid bij de motor te zijn, En niet de hydr.cil. van het pedaal.
Dit onderdeel zit diep weggestopt bij de motor en het in en uitbouwen neemt 2 dagen in beslag.
Geschatte kosten 2000,- ;( .
Dat wordt denk ik ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 06:28
bth27 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:58:
Iemand een idee wat er nog meer mis is bij de PHEVs buiten kabelbomen en halfgeleiders? Andere leon's kunnen ze wel bouwen?
Pure speculatie van mijn kant: maar misschien staan bij VAG de Seat PHEV achteraan in de rij m.b.t. afbouwen van auto's. er zit immers meer marge op een Audi of een Porsche.

[ Voor 0% gewijzigd door Arnoudius op 06-05-2022 13:23 . Reden: speculatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Arnoudius schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Pure speculatie van mijn kant: maar misschien staan bij VAG de Seat PHEV achteraan in de rij m.b.t. afbouwen van auto's. er zit immers meer marge op een Audi of een Porsche.
Dat is inderdaad puur speculatie. Laten we dat maar niet gaan doen, bevestigd namelijk ook niet waarom er dan wel normale Seat Leon's gebouwd worden en juist de PHEV niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Hoenderop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 10:40
Ik zat net dit te lezen, dat kan goed verklaren waarom het nog wel even gaat duren voordat de (PH)EV versies geleverd worden..??

https://mspoweruser.com/volkswagen-groups-2022-ev-supply-is-basically-sold-out-across-us-and-europe

Ik heb een Tarraco PHEV FR Business Edition besteld (lease) in juli 2021, de laatste melding van de leasemaatschappij is dat hij in oktober 2022 geleverd zou moeten worden maar net als velen hierboven aangaven heb ook ik al vele vertragingsmails gekregen. Ik ga alvast uit van 2023, hopelijk valt het dan niet tegen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
sysiwan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:45:
[...]

Waar met F12 kijk/zoek ik dan precies naar? Welke Tab....etc

Ik ben wel benieuwd wat er daar voor PRODUCTIEWEEK staat.
F12, dan F5 voor het nieuw laden van de pagina. Daarna "network" tab. Dan in kolom "Name" klikken. Dan veranderd de volgorde en zie je als het goed is een bestand staan dat begint met iets als 20230ef-5bf3* . daar op klikken en dan verschijnt rechts tekst en kan je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Tom Hoenderop schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:25:
Ik zat net dit te lezen, dat kan goed verklaren waarom het nog wel even gaat duren voordat de (PH)EV versies geleverd worden..??

https://mspoweruser.com/volkswagen-groups-2022-ev-supply-is-basically-sold-out-across-us-and-europe

Ik heb een Tarraco PHEV FR Business Edition besteld (lease) in juli 2021, de laatste melding van de leasemaatschappij is dat hij in oktober 2022 geleverd zou moeten worden maar net als velen hierboven aangaven heb ook ik al vele vertragingsmails gekregen. Ik ga alvast uit van 2023, hopelijk valt het dan niet tegen ;-)
Mijne is besteld in mei en is nu al 100% zeker verplaatst naar 2023.
Zal die van jou dus ook zeker wel doen.

En speculatie over dat chips naar audi en pkrsche gaan ivm grotere winsten.
Word zelfs door diversen dealers genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
iemeel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:00:
[...]

F12, dan F5 voor het nieuw laden van de pagina. Daarna "network" tab. Dan in kolom "Name" klikken. Dan veranderd de volgorde en zie je als het goed is een bestand staan dat begint met iets als 20230ef-5bf3* . daar op klikken en dan verschijnt rechts tekst en kan je zoeken.
Die '20230ef-5bf3' heb ik niet en is vast per honeymoon geval anders.
Pagina: 1 ... 60 ... 87 Laatste