Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 59 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik heb momenteel een Seat Leon ST uit 2016 met trekhaak + 7 polige stekker (achteraf ingebouwd).
Alleen heb ik het idee dat dit destijds niet goed is gedaan, alles werkt naar behoren alleen worden mijn parkeersensoren niet uitgeschakeld als ik iets aan koppel.

Nu zou ik de 7 polige stekker toch willen ombouwen naar een 13 polige stekker. Nu zijn er diverse 'kits' te koop waarmee je dit makkelijk kan doen. De hele kabelboom vervangen zou ook een optie zijn indien nodig. Het vervangen van de kabelboom zou ik zelf nog kunnen doen, echter heb ik geen mogelijkheid om de PDC uit te schakelen in de boordcomputer.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen/installeren van een kabelboom? Het liefst dus zonder inleren van de boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxMsXGuxPCPK-5nBwOiS5usdK1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmW5vwK9KIU7qrOgAJQQkrw5.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren officiële melding uit D'ieteren import gekregen.

Begin deze week had ik nog contact met garage en vond het een beetje verbazend antwoord. Tarraco PHEV besteld in Oktober 2021 met verwachte levertermijn 15/04/2022. Deze werd uiteraard uitgesteld.
Ze konden niets beloven maar toch verwachtte men dat de wagen nog einde dit jaar geleverd ging worden. Ze zouden 2023 eerder verbazend vinden. Wat ik op zich positief vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
Luuk84 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:04:
Ik heb momenteel een Seat Leon ST uit 2016 met trekhaak + 7 polige stekker (achteraf ingebouwd).
Alleen heb ik het idee dat dit destijds niet goed is gedaan, alles werkt naar behoren alleen worden mijn parkeersensoren niet uitgeschakeld als ik iets aan koppel.

Nu zou ik de 7 polige stekker toch willen ombouwen naar een 13 polige stekker. Nu zijn er diverse 'kits' te koop waarmee je dit makkelijk kan doen. De hele kabelboom vervangen zou ook een optie zijn indien nodig. Het vervangen van de kabelboom zou ik zelf nog kunnen doen, echter heb ik geen mogelijkheid om de PDC uit te schakelen in de boordcomputer.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen/installeren van een kabelboom? Het liefst dus zonder inleren van de boordcomputer.
Volgens mij moet voor een correcte werking de software altijd aangepast worden, ik heb een aftermarket trekhaak op mijn 2013 Leon daar moest ook de software aangepast worden. Ondanks aftermarket zet hij netjes de parkeersensoren uit en zie ik op het scherm dat hij registreert dat er een aanhanger aangekoppeld is. Tevens krijg ik een extra controle lampje op het dashboard bij gebruik van het knipperlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
nooberke schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Volgens mij moet voor een correcte werking de software altijd aangepast worden, ik heb een aftermarket trekhaak op mijn 2013 Leon daar moest ook de software aangepast worden. Ondanks aftermarket zet hij netjes de parkeersensoren uit en zie ik op het scherm dat hij registreert dat er een aanhanger aangekoppeld is. Tevens krijg ik een extra controle lampje op het dashboard bij gebruik van het knipperlicht.
Het rare is, dat extra lampje heb ik ook. Alleen pdc blijft ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Goedrobke160 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:00:
[Afbeelding]

Gisteren officiële melding uit D'ieteren import gekregen.

Begin deze week had ik nog contact met garage en vond het een beetje verbazend antwoord. Tarraco PHEV besteld in Oktober 2021 met verwachte levertermijn 15/04/2022. Deze werd uiteraard uitgesteld.
Ze konden niets beloven maar toch verwachtte men dat de wagen nog einde dit jaar geleverd ging worden. Ze zouden 2023 eerder verbazend vinden. Wat ik op zich positief vond.
Raar genoeg geeft dit mij hoop dat de mijne wel nog op een redelijke termijn geleverd zal worden. Heb een Cupra Leon ST PHEV besteld (in september), maar nog niet zulk bericht onvangen van D'Ieteren. Maar het contact met mijn dealer loopt momenteel nogal stroef. De Seat-verantwoordelijke is er weg en ze hebben blijkbaar nog niemand nieuw waardoor alles via andere afdelingen loopt en zeer onpersoonlijk + onduidelijk is als ze antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMV33
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb mijn Seat Tarraco FR PHEV besteld op 5 mei. Deze zou begin oktober geleverd worden. Het werd redelijk snel eind oktober, toen eind november, december/januari (maar aangezien de leasemaatschappijen geen auto's uitleveren in december, mits verandering van bijtelling, dus januari). Toen werd het week 11, week 16, week 22 en nu net een belletje van de dealer gekregen. Je verwacht het uiteraard niet... weer 4 weken erbij. Week 26, maar pin je er maar niet op vast. Ik heb altijd een auto uit de VAG stal gereden, maar dit wordt (eventueel) mijn laatste. Mocht ik namelijk het bericht krijgen dat ie naar 2023 gaat annuleer ik hem en bestel ik een Mazda CX 60 Homura. Nieuwer, sneller leverbaar en meer pks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nog iemand met een Seat Leon KL (ST) die achteraan wat kraakt? :+

Een irritant geluid dat vergelijkbaar is met dit filmpje. Gekraak doet zich niet voor bij het op/afrijden van een drempel, maar is vaak wel weg na een hoge drempel als de kofferbak diep ingeveert is geweest. Op vlakke wegen willekeurig korte kraakjes, lijkt nu iets erger te zijn met de koude. Slalommen op een grote parking wekt het geluid dan weer niet op. Koffer zelf is volledig leeg, ligt absoluut niks los en het geluid lijkt echt uit de ophanging te komen.

Ik kan er geen patroon in vinden, weet niet hoe ik het geluid "opwek", blijft soms enkele dagen weg om dan weer terug te komen. Dealer heeft er al eens naar gekeken, maar natuurlijk net op die dag geen geluid waardoor deze niets kon vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBI1988
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:45
MadMV33 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:26:
Ik heb mijn Seat Tarraco FR PHEV besteld op 5 mei. Deze zou begin oktober geleverd worden. Het werd redelijk snel eind oktober, toen eind november, december/januari (maar aangezien de leasemaatschappijen geen auto's uitleveren in december, mits verandering van bijtelling, dus januari). Toen werd het week 11, week 16, week 22 en nu net een belletje van de dealer gekregen. Je verwacht het uiteraard niet... weer 4 weken erbij. Week 26, maar pin je er maar niet op vast. Ik heb altijd een auto uit de VAG stal gereden, maar dit wordt (eventueel) mijn laatste. Mocht ik namelijk het bericht krijgen dat ie naar 2023 gaat annuleer ik hem en bestel ik een Mazda CX 60 Homura. Nieuwer, sneller leverbaar en meer pks.
Hier hetzelfde probleem met een Seat Leon FR. Besteld begin juni voor levering in januari (er werd mij gevraagd op tijd te bestellen ivm chiptekorten). Levering staat volgens de leasemaatschappij nu op week 20 (eerst week 1, week 3, 4, 18, 20...). Benieuwd hoe vaak ze dit nog gaan verzetten, dit is echt niet meer normaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 15:49
Rafael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:26:
Nog iemand met een Seat Leon KL (ST) die achteraan wat kraakt? :+

Een irritant geluid dat vergelijkbaar is met dit filmpje. Gekraak doet zich niet voor bij het op/afrijden van een drempel, maar is vaak wel weg na een hoge drempel als de kofferbak diep ingeveert is geweest. Op vlakke wegen willekeurig korte kraakjes, lijkt nu iets erger te zijn met de koude. Slalommen op een grote parking wekt het geluid dan weer niet op. Koffer zelf is volledig leeg, ligt absoluut niks los en het geluid lijkt echt uit de ophanging te komen.

Ik kan er geen patroon in vinden, weet niet hoe ik het geluid "opwek", blijft soms enkele dagen weg om dan weer terug te komen. Dealer heeft er al eens naar gekeken, maar natuurlijk net op die dag geen geluid waardoor deze niets kon vinden 8)7
Ja ik heb ook gehad (klopt af) bij mijn leon st. Ik was er eind vorig jaar zelfs mee richting the dealer gereden. Stond ik daar moest ik 2uur wachten of anders een afspraak maken, kon pas een paar weken later.

Vervolgens rijd ik terug en was het geluid (natuurlijk) weg. Ik ben er ook nog niet achter waar het aan ligt. Ik weet niet of het de veren zijn. Ik merkte het een keer duidelijk toen ik rustig door de street reed en achteruit ging inparkeren.

Maar goed het is nu al weer een tijdje weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 06:58
Ik moet even wat kwijt. Is het relevant voor een ieder die géén nieuwe Seat heeft gekocht/besteld om allerlei posts van mensen te zien die alleen maar zeggen: " levering vertraagd, ik moet nog tot 2023 wachten, jullie ook?"

Al dat soort posts vind ik niet altijd passend hier in dit Seat topic. Je zou verwachten dat daar een ander topic voor gecreëerd kan worden, ik mis een beetje de algemene onderwerpen voor Seat.

Zijn er meer mensen die dit ook zo zien?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
blueman85 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 05:18:
Ik moet even wat kwijt. Is het relevant voor een ieder die géén nieuwe Seat heeft gekocht/besteld om allerlei posts van mensen te zien die alleen maar zeggen: " levering vertraagd, ik moet nog tot 2023 wachten, jullie ook?"

Al dat soort posts vind ik niet altijd passend hier in dit Seat topic. Je zou verwachten dat daar een ander topic voor gecreëerd kan worden, ik mis een beetje de algemene onderwerpen voor Seat.

Ja en nee. Nu ik zelf op mijn SEAT zit te wachten kijk ik hier regelmatig of er anderen zijn die iets kunnen vertellen over hun levering. Maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat voor een SEAT bezitter dit allemaal niet relevante info is. Er is een ander SEAT forum die heeft een apart topic over levertijden maar daar reageert niemand in dus dat werkt ook niet. Wellicht een idee om hier eenSEAT Levertijden topic aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42

Oekol

waka waka hey hey

Valt toch ook wel weer mee? Denk niet dat het 'genoeg' is voor een eigen topic en ik lees hier juist alle tips nu mee van de huidige gebruikers. Maargoed, ik wacht dan dus ook op een auto.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMV33
FBI1988 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:56:
[...]

Hier hetzelfde probleem met een Seat Leon FR. Besteld begin juni voor levering in januari (er werd mij gevraagd op tijd te bestellen ivm chiptekorten). Levering staat volgens de leasemaatschappij nu op week 20 (eerst week 1, week 3, 4, 18, 20...). Benieuwd hoe vaak ze dit nog gaan verzetten, dit is echt niet meer normaal. :(
Ja het is echt absurd. De dealer vertelde ook dat ze het vermoeden hadden dat andere merken binnen VAG voorrang krijgen bij de verdeling van chios op bv Seat en Skoda, omdat er bij die andere merken hogere winstmarges zijn. Maar normaal gesproken kijk je uit naar je nieuwe auto en leef je daar helemaal naartoe. Bij mij begint het inmiddels een frustratie te worden. En elke keer als ik een Tarraco zie rijden denk ik... Tuurlijk hij wel en ik maar wachten... 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Luuk84 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:04:

kwestie van goed coderen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMV33
blueman85 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 05:18:

Ik vind het interessante informatie aangezien ik zelf ook zit te wachten en daardoor ook weet of ik de dealer maar weer eens moet bellen voor een update. Het topic heet daarnaast toch Het Grote Seat topic? Lijkt mij dat je daar over verschillende onderwerpen kunt hebben. En als het onderwerp je niet boeit scroll je toch gewoon door? Doe ik ook met berichten die dus niet over levertijden gaan. 😜😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
MadMV33 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:26:
Hoe zit het eigenlijk met de kosten bij annulatie? Waarschijnlijk zullen ze zich dan herroepen op overmacht, maar betekent dat dat je dan je voorschot dat je al betaald hebt kwijt bent? Want overmacht of niet, dit is gewoon niet meer leefbaar. Als ze niet binnen een redelijke termijn kunnen leveren moeten ze maar zien dat ze een alternatief (gelijkwaardig stockmodel of directiewagen met korting) kunnen bieden. Het gaat hier nog steeds om massaproductiegoederen waar de grondstoffen gewoon voor in magazijnen opgeslagen liggen, die niet vrijgegeven worden door de eigenaars uit winstbejag, en niet over één of andere exclusieve met de hand gemaakte wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Voorschot??

Ik heb nog nooit een voorschot betaald bij een nieuwe auto. Wil de dealer een voorschot? Jammer dan zoek ik wel een dealer die dat niet doet.

Daarnaast heb je een afspraak in de vorm van akkoord op offerte die getekend is. Als blijkt dat je niet binnen redelijk termijn geleverd kan krijgen. Dan mag en kan je altijd afzien van koop.

[ Voor 38% gewijzigd door To_Tall op 03-04-2022 21:19 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
To_Tall schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:17:
Voorschot??

Ik heb nog nooit een voorschot betaald bij een nieuwe auto. Wil de dealer een voorschot? Jammer dan zoek ik wel een dealer die dat niet doet.

Daarnaast heb je een afspraak in de vorm van akkoord op offerte die getekend is. Als blijkt dat je niet binnen redelijk termijn geleverd kan krijgen. Dan mag en kan je altijd afzien van koop.
Bij iedere auto heb ik al een voorschot van 1000€ moeten betalen om de bestelling definitief te maken. Soit, das detail.

In de verkoopsvoorwaarden staat zeer uitdrukkelijk dat annuleren kan indien de levertermijn overschreden wordt in andere gevallen dan bij overmacht. Ach ja, ik probeer het wel eens over een andere boeg te gooien alvorens te annuleren, want stiekem kijk ik toch echt wel zeer hard uit naar de bestelde auto en ga ik niet tevreden zijn met een noodoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knabbel87
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-04-2022
Beste Allen,

Ik heb sinds kort een Seat Leon ST uit 2021. Nu is de optie "Full Link" wel toegankelijk in de auto maar geeft aan "Niet beschikbaar". Het gaat om een MIB3 systeem. Ik lees op verschillende forums dat deze functie beschikbaar is in de Seat winkel in het Infotainment systeem zelf nadat SEAT CONNECT is geactiveerd. SEAT CONNECT kost 140 euro per jaar.

Voor dat ik dit aanschaf wil ik zeker weten dat ik hierna Full Link kan aanschaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tceF3S_W0SlC-X6NTaW7w0L6Z8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xshj63CxNWXk56nM8NkpO6WC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Voor full link moet je wel hoofd gebruiker zijn. Bij de dealer moet je aanmelden zij kunnen je dan linken aan de auto. Waarna jij de activatie kan doen in de auto.

Pas hierna kan je full link aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knabbel87
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-04-2022
To_Tall schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:26:
Voor full link moet je wel hoofd gebruiker zijn. Bij de dealer moet je aanmelden zij kunnen je dan linken aan de auto. Waarna jij de activatie kan doen in de auto.

Pas hierna kan je full link aanschaffen.
Ik ben hoofdgebruiker. Is het niet zo dat nadat ik Seat Connect heb aangeschaft voor een jaar dat ik hierna Full Link kan aanschaffen via de shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Full link is toch hetzelfde als apple CarPlay? Dat is gewoon 1 systeem toch?

Heb zelf een golf 8 en daar heet het WeConnect. WeConnect is gratis. WeConnect+ iets van 75,00 per jaar. Dan kun je een paar dingen meer. O.a. ota navigatiekaarten updaten. Bij Seat zal je toch ook wel dergelijk systeem hebben? Met een gratis en betaalde versie van Seat Connect?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@EvoII jups. Ik zat met Seat Connect in m’n hoofd.

Full link hoef je niets voor aan te schaffen. Dat zit wel of niet in de auto volgens mij vanaf MIB2 standaard??

Seat Connect zorgt voor always connected. Zodat je via je telefoon je auto kan open sluiten. Maps geupdate worden maar ook SOS functie gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesawes
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi,

Ik heb een kort vraagje en hopelijk heeft er iemand antwoord op :)
Mijn Seat Leon phev 2021 "speelt" soms met zijn verlichting.
Ik heb een keer op me werk gehad dat hi zijn knipper lichten soms ff aanzetten voor 2 keer.
En me vader heeft een keer gehad dat mijn achterlicht of remlicht aanging toen hij langs liep.
Achterlicht bleef vervolgens lang aan staan.

me vader heeft geen sleutel en liep niet dichtbij langs de auto.
Ik zelf had wel een sleutel in me zak zitten maar stond een goed 2 meter er van af.
Het enige wat deze 2 avonden gemeen hadden was dat hij aan de lader stond.

Weet iemand misschien hoe dit kan gebeuren en/of waardoor het komt?
scheelt me anders namelijk een ritje naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Klinkt als iets in het elektrische systeem van de auto.

Dat is 1,2,3 niet Nadenken en dealer bellen. Zou kunnen zijn dat een kabeltje ergens in de auto sluiting maakt. Nu is het knipper ligt aan en de volgende keer heb je stuur bekrachtiging of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesawes
Daar heb je wel een punt ja.
Maandag maar bellen.

Dank je wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36
@wesawes Ik kan het topic zo snel niet vinden maar de octavia 4 phev heeft/ had hier ook last van. Is allemaal dezelfde software bij vag. Ik zou alles iig goed laten updaten naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesawes
@jongetje bedankt voor de tip. Ik ga morgen wel ff langs en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
Goed nieuws voor diegene die wachten op hun Tarraco PHEV.

Ik ben in gesprek met de leasemaatschappij om hem te annuleren dus er komt een plekje vrij voor jullie 🎉

Ik kan een leasing overnemen van een collega of ik ga op zoek naar een stockwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Asterion schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:25:
Goed nieuws voor diegene die wachten op hun Tarraco PHEV.

Ik ben in gesprek met de leasemaatschappij om hem te annuleren dus er komt een plekje vrij voor jullie 🎉

Ik kan een leasing overnemen van een collega of ik ga op zoek naar een stockwagen.
Die auto zal gewoon gebouwd worden. Dan zal deze auto als showroom model verkocht worden. Momenteel zijn de PHEV’s 2e hands duurder dan nieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Lol. Ik dacht waarom krijgt m’n Leon geen navigatie updates meer. Huidige versie is nog steeds 21.5
Blijkt Seat Connect maar enkel het eerste jaar inbegrepen te zijn en daarna moet je daarvoor betalen. Lekker karig. Is dus 17-3 verlopen.

Rij deze auto toch nog maar maximaal 2 weken waarschijnlijk, aangezien m’n nieuwe onderweg is vanuit fabriek naar dealer.

Maar wat is op dit moment de meest recente versie navigatie voor de Leon KL?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
To_Tall schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:23:
[...]

Die auto zal gewoon gebouwd worden. Dan zal deze auto als showroom model verkocht worden. Momenteel zijn de PHEV’s 2e hands duurder dan nieuw :+
Nee de fabriek gaat deze auto niet leveren aan de dealer, maar word gewoon uit het systeem gehaald.
Ook de dealer krijgt geen autos meer om zo te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Zonet contact gehad met mijn dealer ivm levering van Leon PHEV:
Besteld op 30/09/2021
Leverdatum zal vermoedelijk half juni 2022 gekend zijn. Indien de dealer tegen dan geen leverdatum heeft, gaan we zien wat de andere opties (annulatie voor andere stockwagen...) zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
OneLeggedIdiot schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:31:
Besteld op 30/09/2021
Leverdatum zal vermoedelijk half juni 2022 gekend zijn. Indien de dealer tegen dan geen leverdatum heeft, gaan we zien wat de andere opties (annulatie voor andere stockwagen...) zijn.
Die andere opties kan ik je nu alvast verklappen: geen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Scrtz schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:46:
[...]

Die andere opties kan ik je nu alvast verklappen: geen.
Bwa, er zijn er 3.
1. Verder wachten.
2. Andere wagen uit stock
3. Annulatie + schadevergoeding te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor de navigatieupdate via USB in een Seat Leon (2021), moet je dan het .TAR bestand uitpakken en de inhoud in de root van de USB zetten?
Als ik het .TAR bestand uitpak krijg ik een map genaamd EUR_6PR053_FCT3WS-201H0_Offline_Update met daarin alle MIB31_xxxx submappen.

Moet ik de "hoofdmap" met daarin alle submappen op de USB zetten? Of enkel alle submappen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
OneLeggedIdiot schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:31:
Besteld op 30/09/2021
ik mag in juli 2023 weer een nieuwe leasewagen, maar als ik deze verhalen lees moet je nu dus zo ongeveer al bestellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Palomar schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:10:
[...]

ik mag in juli 2023 weer een nieuwe leasewagen, maar als ik deze verhalen lees moet je nu dus zo ongeveer al bestellen :X
Het hangt er een beetje vanaf waar je voor kiest. Bij VAG zijn er veel leverproblemen. Daarom zijn de Skoda Octavia PHEV en Seat Leon PHEV uit bestelling gehaald. Ze hebben anders schrik voor klachten omdat tegen dat de laatste bestellingen geleverd worden de facelift al op de markt is.

Als ik dan bij BMW kijk:
Mijn schoonvader heeft in Januari 2022 de BMW IX besteld met verwachte leverdatum in September 2022. Hij heeft vorige week telefoon gehad van zijn dealer dat de productie gepland is in Mei, dus levering waarschijnlijk Juli.

Maar ook is er dan nog een groot verschil tussen verschillende modellen. Voor sommige modellen ben je al te laat om hem in Juli 2023 geleverd te krijgen. Een kennis is nu al 18 maanden aan het wachten op zijn Jaguar I-Pace. Vermoedelijke leverdatum ligt in Augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:15:
Voor de navigatieupdate via USB in een Seat Leon (2021), moet je dan het .TAR bestand uitpakken en de inhoud in de root van de USB zetten?
Als ik het .TAR bestand uitpak krijg ik een map genaamd EUR_6PR053_FCT3WS-201H0_Offline_Update met daarin alle MIB31_xxxx submappen.

Moet ik de "hoofdmap" met daarin alle submappen op de USB zetten? Of enkel alle submappen?
Heb alle submappen in de root van de USB stick gezet, maar m'n auto leest het helaas niet. USB 2.0 stick aangesloten via USB-C naar USB-A converter (van Apple). Echter, er wordt geen kaartupdate gestart. Dit zou automatisch moeten starten toch? Heb beide USB-C aansluitingen in het dashboard geprobeerd.

USB is als NTFS geformatteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMAYkjRYSNjA5y5C35ogvm_2IVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yao8Vhw1S2dtR0BwCQdzzubp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 13:18
Palomar schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:10:
[...]

Of kies een Voorraad Auto als die precies in jouw kleur en config beschikbaar is.
Of kies een Occassion Lease.
Of wacht minimaal 8 maanden voor een Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:02:
[...]
Echter, er wordt geen kaartupdate gestart. Dit zou automatisch moeten starten toch?
Dat start automatisch als de versie op je USB recenter is dan die op je navi. Probleem is dat het systeem geen feedback geeft: geen melding als je bestanden ouder zijn, geen melding als de update loopt, geen melding als de update klaar is. Je kan dus enkel de stick 1 à 2 dagen laten zitten en je versie opnieuw controleren. Dat updaten is een hit & miss spelletje. Vrij grote kans dat de versie op de Seat site gewoon ouder is dan de versie die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rafael schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:07:
[...]

Dat start automatisch als de versie op je USB recenter is dan die op je navi. Probleem is dat het systeem geen feedback geeft: geen melding als je bestanden ouder zijn, geen melding als de update loopt, geen melding als de update klaar is. Je kan dus enkel de stick 1 à 2 dagen laten zitten en je versie opnieuw controleren. Dat updaten is een hit & miss spelletje. Vrij grote kans dat de versie op de Seat site gewoon ouder is dan de versie die je al hebt.
Heb momenteel navigatieversie 21.5
En volgens mij is er inmiddels al een veel recentere? Zie op motor-talk.de namelijk al versie 21.11 voorbijkomen.

Maar je krijgt dus geen enkele feedback te zien? Hmm.. oke. Dan zal ik het straks nog eens proberen en dan de stick laten zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:24:
Heb momenteel navigatieversie 21.5
En volgens mij is er inmiddels al een veel recentere? Zie op motor-talk.de namelijk al versie 21.11 voorbijkomen.
Zeggen ze ook waar ze hun update halen? :+ De download op de site van Seat deed bij mij ook niets en ik had versie 20.3 oorspronkelijk.
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:24:
Maar je krijgt dus geen enkele feedback te zien? Hmm.. oke. Dan zal ik het straks nog eens proberen en dan de stick laten zitten.
Nee, zelfs na een geslaagde update krijg je geen feedback. Staat ook zo in de handleiding, vreemd genoeg, dat je gewoon regelmatig de versie informatie moet raadplegen.

Updaten naar 21.7 is mogelijk als je de download bij Seat's grote broer haalt. Waar anderen 21.11 halen is me onbekend, zou me niet verwonderen dat VAG de nieuwste versies enkel online pushed naar abonnees en de "oudere" online plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rafael schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:45:
[...]

Zeggen ze ook waar ze hun update halen? :+ De download op de site van Seat deed bij mij ook niets en ik had versie 20.3 oorspronkelijk.

[...]

Nee, zelfs na een geslaagde update krijg je geen feedback. Staat ook zo in de handleiding, vreemd genoeg, dat je gewoon regelmatig de versie informatie moet raadplegen.

Updaten naar 21.7 is mogelijk als je de download bij Seat's grote broer haalt. Waar anderen 21.11 halen is me onbekend, zou me niet verwonderen dat VAG de nieuwste versies enkel online pushed naar abonnees en de "oudere" online plaatst.
Zij hebben ook nieuwere software versies. 18xx
Ik heb zelf nog 1790 en blijkbaar werken de OTA updates dan niet meer? Ook is mijn "Connected Service" sinds 17 maart niet meer actief aangezien dat blijkbaar maar 1 jaar geldig is na aanschaf van de auto.

Vandaar dat ik de navigatieupdate nu gedownload heb van de Seat website (28GB) groot en middels USB wil bijwerken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rainesh
Voor de leden met een oudere software versie (1672 en ouder) is er een TPI uitgekomen om het hele systeem te laten updaten naar 1896!

TPI nummer: 2066692/1

Geef dit door aan je dealer:)

Update duurt ongeveer 3,5u en is een mega verbetering tov de oudere firmware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb zojuist bericht gehad van de dealer en mijn bestelde leon phev is vertraagd naar week 26. Ik heb besteld eind augustus 2021.
De dealer gaf ook aan dat hij niet kan garanderen dat de auto dan geleverd wordt.

Tevens gaven ze aan de ze de leon phev uit de bestel lijsten gaan halen bij Seat. Net zoals met de tarraco is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Spenkie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:43:
Ik heb zojuist bericht gehad van de dealer en mijn bestelde leon phev is vertraagd naar week 26. Ik heb besteld eind augustus 2021.
De dealer gaf ook aan dat hij niet kan garanderen dat de auto dan geleverd wordt.

Tevens gaven ze aan de ze de leon phev uit de bestel lijsten gaan halen bij Seat. Net zoals met de tarraco is gebeurd.
Is die nog niet uit de bestellijst dan in NL? In België al sinds september/oktober, net als de Skoda octavia PHEV. De reden was dat de productie te veel vertraging had om voor de facelift te blijven als ze nog nieuwe bestellingen zouden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
To_Tall schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:07:
@EvoII jups. Ik zat met Seat Connect in m’n hoofd.

Full link hoef je niets voor aan te schaffen. Dat zit wel of niet in de auto volgens mij vanaf MIB2 standaard??

Seat Connect zorgt voor always connected. Zodat je via je telefoon je auto kan open sluiten. Maps geupdate worden maar ook SOS functie gebruikt kan worden.
In de NL auto's zit vaak Full Link, inderdaad.
Ik heb een Poolse import, waarvan ze zeiden dat er Full Link in zat, echter kon het na de aanschaf niet vrij gegeven worden: bleek er niet bij gekocht te zijn.
Ik krijg al ruim een jaar te horen dat het later aangeschaft zou worden echter is dat nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Rainesh schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:46:
Voor de leden met een oudere software versie (1672 en ouder) is er een TPI uitgekomen om het hele systeem te laten updaten naar 1896!

Update duurt ongeveer 3,5u en is een mega verbetering tov de oudere firmware versies.
Als ik bij mijn dealer aankom om te vragen of ze de software van mijn Navi Plus willen updaten, hebben ze daar nooit van gehoord. "Bedoel je de kaarten?" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Polyphemus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:46:
[...]

Als ik bij mijn dealer aankom om te vragen of ze de software van mijn Navi Plus willen updaten, hebben ze daar nooit van gehoord. "Bedoel je de kaarten?" |:(
Prutsers......

wat voor model rij je? Misschien kan ik je wel mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Rainesh schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:47:
[...]

Prutsers......

wat voor model rij je? Misschien kan ik je wel mee helpen.
Een 5F Cupra 300 O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pA1s5GFJLzLjp-BAJ49WMrz6qx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2nrtYeppbRYXAHHgM2QD2Ys.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Polyphemus op 14-04-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Stuur me maar een Pb:) gaan we regelen

Kan het updaten voor je naar 1447.

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 14-04-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:00
Ik ben sindskort in het bezit van een Seat Leon Sportstourer (bj 2021). Nu zit ik een beetje te stoeien met de isofix op de achterbank. Je voelt waar ze bevestigingspunten zitten als je de stoel naar beneden klapt maar op de plekken waar de labels zitten, lijkt er nog een stuk stof te zitten? Ik kan me niet voorstellen dat ik dit zelf 'kapot' moet scheuren om de grijphaken erin te schuiven maar ik zie geen andere mogelijkheid :? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlEKnUXH-5MFQOqempU5BuZJGjM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypfx3Poh7PSGPLslhlllxlu4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNT0hZ3f475zABuZVRVujq5mV_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UerRzJGuo8Pl6zs2ZlOpDWI7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
zmaster schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:21:
Ik ben sindskort in het bezit van een Seat Leon Sportstourer (bj 2021). Nu zit ik een beetje te stoeien met de isofix op de achterbank. Je voelt waar ze bevestigingspunten zitten als je de stoel naar beneden klapt maar op de plekken waar de labels zitten, lijkt er nog een stuk stof te zitten? Ik kan me niet voorstellen dat ik dit zelf 'kapot' moet scheuren om de grijphaken erin te schuiven maar ik zie geen andere mogelijkheid :? Heeft iemand hier ervaringen mee?

[Afbeelding][Afbeelding]
Jawel, dat staat zelfs in de instructie. Ik heb een stoeltje met ISOFIX en moest t helaas kapot snijden.
Je kunt ermee weg komen om t minimaal kapot te snijden, even kijken waar je stoeltje precies erin gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 14-04-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:00
grasmanek94 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:51:
[...]

Jawel, dat staat zelfs in de instructie. Ik heb een stoeltje met ISOFIX en moest t helaas kapot snijden.
Je kunt ermee weg komen om t minimaal kapot te snijden, even kijken waar je stoeltje precies erin gaat.
Oef, dat voelt tegenstrijdig om meteen in de 'bekleding' te snijden van je nieuwe auto ;( ga ik zo maar eens voorzichtig kijken waar de beugels uitkomen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petros242
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-11-2024
Seat Leon etsi 1,5 FR
Heeft iemand ervaring met de Webradio ik krijg die van mij niet werkend, ook alle instellingen aangaande de prive sfeer geprobeerd maar zonder resultaat.voor de terug roep actie werkte het wel, de auto heeft maar liefst 5 weken bij de garage gestaan om dat het ze niet lukte om de update te doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 19:44
Rainesh schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:46:

En weet je ook een dealer die die wel snapt als je dit doorgeeft die van mij snapt er de vallen niet van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Nog lang genoeg wachten en dan we krijgen vanzelf een CUPRA ipv van een SEAT hahahahahah

:) _/-\o_ |:(

Zie: https://www.ad.nl/auto/au...d-te-verdwijnen~a9658cb6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Nieuwe infotainment update in de Golf 8. Zowel hardware als software.
Benieuwd of de Seat dit ook gaat krijgen?

En de Golf heeft dus wél hogere resolutie Apple Carplay, ondanks de balk aan de linkerzijde. Had de Golf 8 dit al? Of is dit nu ook vernieuwd met deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rivanov schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:27:
[YouTube: 2022 VW Golf 8 R-Line 1.5 TSI REVIEW with updated infotainment! Does the Golf strike back??]

Nieuwe infotainment update in de Golf 8. Zowel hardware als software.
Benieuwd of de Seat dit ook gaat krijgen?

En de Golf heeft dus wél hogere resolutie Apple Carplay, ondanks de balk aan de linkerzijde. Had de Golf 8 dit al? Of is dit nu ook vernieuwd met deze update?
Nee had de golf 8 al. Zelfs met een van de eerste SW versies, mijn GTE met bouwjaar eind 2020 en sw versie 1664 had de hoge Carplay resolutie al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Scrtz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:29:
[...]

Nee had de golf 8 al. Zelfs met een van de eerste SW versies, mijn GTE met bouwjaar eind 2020 en sw versie 1664 had de hoge Carplay resolutie al.
Ah oke! Ik weet dat de Skoda Octavia het ook al van begin af aan heeft, maar die heeft die balk aan de linkerzijde ook niet aangezien die nog gewoon traditionele knopjes onder het display heeft. Dus die heeft ook echt volwaardig widescreen Apple Carplay.

Huidige weergave in de Leon blijft gewoon armoedig. Maargoed, nog twee weekjes "doorbijten" en dan kan ik er weer afscheid van nemen. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 19-04-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
Leon Sportstourer besteld in Oktober 2021, verwachte leverdatum 01/05/2022, u hoort het als het afwijkt, nog niks gehoord tot nu toe. Dus voor zekerheid maar gevraagd, hopelijk komt ie binnen.

Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1 mei? Dan had je inmiddels toch al berichten moeten hebben over dat ie in productie is en linkje naar de website waar je kan zien in welk stadium je nu zit? Of is dat iets specifieks van A-Point (de dealer waar mijn Ateca vandaan komt)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
Orion84 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:26:
1 mei? Dan had je inmiddels toch al berichten moeten hebben over dat ie in productie is en linkje naar de website waar je kan zien in welk stadium je nu zit? Of is dat iets specifieks van A-Point (de dealer waar mijn Ateca vandaan komt)?
Ik hoop het in dit geval dat alleen A-Point dat doet ;). Deze komt via Dutch Lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Orion84 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:26:
Vanaf hoeveel weken ga je dat zien?
Die van mij staat nu nog op afleverweek 21 (37 dagen) bij A-Point maar staat nog in stadium 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Facerafter schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:30:
[...]

Vanaf hoeveel weken ga je dat zien?
Die van mij staat nu nog op afleverweek 21 (37 dagen) bij A-Point maar staat nog in stadium 1.
Ik kreeg vorig jaar op 9 april de mail van stap 2, dat de productie in de week van 19 april zou zijn. Aflevering was uiteindelijk eind mei.

9 april: stap 2, productie gepland voor week van 19 april
19 april: stap 3, bevestiging start productie
22 april: stap 4, onderweg naar Nederland
17 mei: stap 5, 6 en 7, aangekomen in Nederland, afleverafspraak en kenteken
24 mei: stap 8: klaar voor aflevering

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 21-04-2022 15:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Orion84 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:35:
[...]

Ik kreeg vorig jaar op 9 april de mail van stap 2, dat de productie in de week van 19 april zou zijn. Aflevering was uiteindelijk eind mei.
Dan ben ik bang dat die van mij week 21 niet gaat halen.. dat zou ook eind mei moeten zijn maar dan had er eigenlijk dus al wat beweging in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
Ik heb net een mail gehad van Bourguignon dat de levertijd nog niet bekend is onder het mom van "We hebben op dit moment nog geen terugkoppeling van deze auto." Ziet er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
bifi_G60 schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:57:
[...]

En weet je ook een dealer die die wel snapt als je dit doorgeeft die van mij snapt er de vallen niet van :/
Hier recent ook geprobeert, met het TPI nummer kunnen ze weinig. De auto wordt aan een laptop geknoopt die online checkt wat de laatste versie is, in mijn geval was dat 1803 ipv 1896 (die ik zou krijgen op basis van het doorgegeven TPI nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Lucien_K94 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:42:
Ik heb net een mail gehad van Bourguignon dat de levertijd nog niet bekend is onder het mom van "We hebben op dit moment nog geen terugkoppeling van deze auto." Ziet er niet goed uit.
Van de importeur in België kreeg ik volgend antwoord op de vraag hoe het staat met de productie van de Leons in het algemeen: "Er is momenteel geen verwachte leveringsdatum voor deze modellen en er is geen manier om dat te weten. Als Customer Care, hebben we geen aanvullende informatie."

Op het seatcupra-forum van UK stond nog negatiever nieuws. Eén van de forumleden daar had volgende berichtgeving gekregen: "Update from lease company. SEAT told them no SEAT Leon Hybrids will be built until November, so earliest delivery would be December, maybe Jan ‘23."

Dus ik vrees dat het gewoon afwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42

Oekol

waka waka hey hey

Is er iemand hier die bij de aflevering van de seat heeft gevraagd om dingen als comfortknipperlicht van 3x naar 5x aan te passen, achterlichten dagverlichting standaard aan etc? Zo ja, was dat met een simpele mail of maandenlang zeuren?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Oekol schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:58:
Is er iemand hier die bij de aflevering van de seat heeft gevraagd om dingen als comfortknipperlicht van 3x naar 5x aan te passen, achterlichten dagverlichting standaard aan etc? Zo ja, was dat met een simpele mail of maandenlang zeuren?
Hier in Nederland doen alle dealers (die ik ooit benaderd heb) moeilijk en zijn het alleen olie-vervang-service plekjes. Meer zullen ze (en kunnen ze?) niet doen, ook al mag het van de eigenaar / lm tegen betaling. Maar dat is dan mijn ervaring (n=1).

[ Voor 8% gewijzigd door grasmanek94 op 22-04-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:06:
[...]

Hier in Nederland doen alle dealers (die ik ooit benaderd heb) moeilijk en zijn het alleen olie-vervang-service plekjes. Meer zullen ze (en kunnen ze?) niet doen, ook al mag het van de eigenaar / lm tegen betaling. Maar dat is dan mijn ervaring (n=1).
Idd. Vanuit PON mogen ze niets aanpassen. Zo was in mijn auto auto-lock niet geprogrammeerd. Dus de deuren gaan niet opslot als je wegrijd.

Ben door de dealer doorverwezen naar een bedrijf die dat wel kon programmeren. Ben uiteindelijk 15 minuten daar binnen geweest.

Een nieuwe ateca een jaar later. Zit het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:35:
[...]

Van de importeur in België kreeg ik volgend antwoord op de vraag hoe het staat met de productie van de Leons in het algemeen: "Er is momenteel geen verwachte leveringsdatum voor deze modellen en er is geen manier om dat te weten. Als Customer Care, hebben we geen aanvullende informatie."

Op het seatcupra-forum van UK stond nog negatiever nieuws. Eén van de forumleden daar had volgende berichtgeving gekregen: "Update from lease company. SEAT told them no SEAT Leon Hybrids will be built until November, so earliest delivery would be December, maybe Jan ‘23."

Ik ga het ook even navragen, ik heb overigens geen PHEV uitvoering. Als dit zo is ga ik kijken of de bestelling geannuleerd kan worden en ga ik er wel eentje bij een dealer uitzoeken die op voorraad is. Ik vind dit echt te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Lucien_K94 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ga het ook even navragen, ik heb overigens geen PHEV uitvoering. Als dit zo is ga ik kijken of de bestelling geannuleerd kan worden en ga ik er wel eentje bij een dealer uitzoeken die op voorraad is. Ik vind dit echt te gek voor woorden.
Met een gewone kan je nog geluk hebben. Op de data van de RDW staan er 76 gewone tenaam gestelde nieuwe Leons in April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:35:
[...]

Met een gewone kan je nog geluk hebben. Op de data van de RDW staan er 76 gewone tenaam gestelde nieuwe Leons in April.
Dankjewel voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uge_ma2Nqr-6meEic3HtMpSSdGc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IuD6FPHw6AQqeVeh7gJdEpUv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlauXrm5r0A6rUDYA8KnVGld36k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O21Jw8i07IrDk6IkKD5tKSYv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Als dit voor de Duitse markt is dan zegt dit niet zo heel veel voor Nederland. PON heeft een bepaald aantal productieplekken afgesproken met de fabriek, die zijn weer onderverdeeld onder de dealers en daarom dus al heel wat variabelen die invloed kunnen hebben op de levertijd.

Als dealer X bijv al zijn productieplekken voor de Seat Leon voor dit jaar heeft gevuld, dan schuift de auto dus al naar volgend jaar. Als dealer Y wel nog plekken vrij heeft kan hij bij Y dus al een stuk sneller binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Laatst online: 17-09 00:31
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:35:
[...]

Heb deze week ook bericht gekregen van de leasingmaatschappij dat er vertraging zit op de levering van de Leon ST (geen phev) die ik besteld had. Is nu op eind juli gezet, maar ik heb de indruk dat dat ook maar een wilde gok is.

Ochja :) Leasingmaatschappij heeft zelf een wagen moeten huren zodat ik voorlopig mobiel ben, dus ik ga niet te hard klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBI1988
Facerafter schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:37:
[...]

Dan ben ik bang dat die van mij week 21 niet gaat halen.. dat zou ook eind mei moeten zijn maar dan had er eigenlijk dus al wat beweging in moeten zitten.
Ik sta via A-point ook op week 21 voor een leon 1.0 FR, had oorspronkelijk week 1 moeten zijn. Sta ook nog in stap 1, dus ben benieuwd hoeveel maanden hier nu weer bij gaan komen :( Echt te belachelijk voor woorden dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
Scrtz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:47:
[...]

Als dit voor de Duitse markt is dan zegt dit niet zo heel veel voor Nederland. PON heeft een bepaald aantal productieplekken afgesproken met de fabriek, die zijn weer onderverdeeld onder de dealers en daarom dus al heel wat variabelen die invloed kunnen hebben op de levertijd.

Als dealer X bijv al zijn productieplekken voor de Seat Leon voor dit jaar heeft gevuld, dan schuift de auto dus al naar volgend jaar. Als dealer Y wel nog plekken vrij heeft kan hij bij Y dus al een stuk sneller binnenkomen.
Nee zo werkt het al niet meer sinds november 2021.
Alleen autos met productieplekken zijn er uit gehaald, en ze werken enkel nog op toewijzing.
De dealer kan en mag ook geen autos meer in bestelling hebben staan zonder dat deze verkocht/geleased is.
Zelfs geen showroom wagens meer.
De eerste seat tarraco's phev zijn ze al aan het annuleren die niet eens meer geleverd gaan worden
Dit zijn de auto's die net voor het offline halen zijn besteld en ot een jaar geleden.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
Demiesehv schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:48:
[...]

Alleen autos met productieplekken zijn er uit gehaald, en ze werken enkel nog op toewijzing.
De dealer kan en mag ook geen autos meer in bestelling hebben staan zonder dat deze verkocht/geleased is.
De eerste seat tarraco's phev zijn ze al aan het annuleren die niet eens meer geleverd gaan worden
Dit zijn de auto's die net voor het offline halen zijn besteld en ot een jaar geleden.

.
Heb je hier ergens een bron van?
Ik heb een Taracco phev besteld in mei vorig jaar en tot nu toe nog steeds geen nieuws :-(
Van de garage verwacht ik ook al niet veel nieuws meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
FBI1988 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:34:
[...]

Ik sta via A-point ook op week 21 voor een leon 1.0 FR, had oorspronkelijk week 1 moeten zijn. Sta ook nog in stap 1, dus ben benieuwd hoeveel maanden hier nu weer bij gaan komen :( Echt te belachelijk voor woorden dit.
Bijna hetzelfde dus :)
Hier ook initieel week 1 alleen dan de Leon 1.5 FR Business Intense. Begin augustus besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
  • Laatst online: 11-11-2024
[...]

.
Bron? Zonder bronvermelding kan ik dit niet serieus nemen. Je hebt het al een keer eerder aangegeven en ik vind het kwalijk dat dit zomaar geroeptoeterd wordt zonder onderbouwing. Het is nu allemaal koffiedik kijken en pure speculatie.

In Duitse verkoopstatistieken is in maart de fermentor met iets meer dan 2300 geleverd terwijl de Tarraco met 17 stuks zijn geleverd. Terugkoppeling van dealers is dat bij de tarraco de topview een veroorzaker is. Kan het mij niet voorstellen aangezien componenten met elkaar gedeeld worden....ze kijken gewoon waar de meeste marge te behalen valt. Maar ook dit is een aanname....

[ Voor 19% gewijzigd door iemeel op 22-04-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Bron? Zonder bronvermelding kan ik dit niet serieus nemen
Je hoeft het niet serieus te nemen het is geen speculatie maar iets wat niet extern op papier gecommuniceerd word.
Er is op dit moment vanuit diversen dealers de opdracht gegeven om klanten te gaan bellen met het slechte nieuwe.
Dat autos die niet meer rieel geleverd kunnen gaan worden geannuleerd worden, is nu ook gewoon logisch.
Er zijn autos besteld in mei 2021 dus nu de verwachting hebben q2 a q3 2023 geleverd te gaan worden.
Dus met wat door rekenen, inlopen is voorlopig niet te doen.
Zijn autos dus naar de zomer 2021 besteld gepland zouden staan voor q1 2024.
Dat kun je klanten niet aandoen, plus er word ook aan de portomonee gedacht.
Auto prijzen worden verhoogd maar zijn in die eerste orders niet doorberekend.
Was al duidelijk dat er maar iets meer als 100 tarraco's nog uitgeleverd zouden worden dit jaar.
Heb je hier ergens een bron van?
Ik heb een Taracco phev besteld in mei vorig jaar en tot nu toe nog steeds geen nieuws :-(
Van de garage verwacht ik ook al niet veel nieuws meer.
Bel je dealer nog maar eens en vraag hem of je auto dit jaar geleverd nog gaat worden hij zal je aangeven optimistisch q1 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

.
Ja juiste aanvulling inderdaad. Bedoelde het ook zo maar was niet heel duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Demiesehv schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:28:
[...]

Je hoeft het niet serieus te nemen het is geen speculatie maar iets wat niet extern op papier gecommuniceerd word.
Er is op dit moment vanuit diversen dealers de opdracht gegeven om klanten te gaan bellen met het slechte nieuwe.
Dat autos die niet meer rieel geleverd kunnen gaan worden geannuleerd worden, is nu ook gewoon logisch.
Er zijn autos besteld in mei 2021 dus nu de verwachting hebben q2 a q3 2023 geleverd te gaan worden.
Dus met wat door rekenen, inlopen is voorlopig niet te doen.
Zijn autos dus naar de zomer 2021 besteld gepland zouden staan voor q1 2024.
Dat kun je klanten niet aandoen, plus er word ook aan de portomonee gedacht.
Auto prijzen worden verhoogd maar zijn in die eerste orders niet doorberekend.
Was al duidelijk dat er maar iets meer als 100 tarraco's nog uitgeleverd zouden worden dit jaar.

[...]

Bel je dealer nog maar eens en vraag hem of je auto dit jaar geleverd nog gaat worden hij zal je aangeven optimistisch q1 2023
Ik had dealer 2 weken geleden nog aan de lijn en zij klonken net lichtjes positief. Bestelling van oktober 2021 was volgens hen net nog realistisch dat deze nog dit jaar geleverd zou worden.
Ik had hen aangegeven of het niet eerder 2023 zou worden maar dat zou de dealer verbazen; Grootste dealer van Belgie (D'ieteren)

Ze kunnen hun opdracht niet zomaar annuleren. Wagens dat besteld werden moeten geleverd worden. Dat werd me altijd al meegegeven, ondanks lange wachttijd.
Deze week stond er nog een artikel in het nieuws over de lange levertermijnen en daar kwam ook iemand van de VAG group dat aangaf dat Hybride modellen zeer moeilijk te leveren zijn en dat 3-4maanden niet realistisch is maar dat je een 12-13 maanden moet rekenen....

Ik snap niet waarom je hier steeds deze negatieve geruchten zet. Een tijdje geleden zei je zelf dat er geen productie van Tarraco was. Nu zeg je dat ze beperkt worden gemaakt.
Begin dit jaar toen je zei dat ze niet geproduceerd gingen worden was er dan nog niet het kabelboom verhaal door de problemen in Oekraine.
Dat is de reden van beperkte productie nu, ze zoeken alternatieve fabrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Goedrobke160 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:18:
[...]

Ik had dealer 2 weken geleden nog aan de lijn en zij klonken net lichtjes positief. Bestelling van oktober 2021 was volgens hen net nog realistisch dat deze nog dit jaar geleverd zou worden.
Ik had hen aangegeven of het niet eerder 2023 zou worden maar dat zou de dealer verbazen; Grootste dealer van Belgie (D'ieteren)

Ze kunnen hun opdracht niet zomaar annuleren. Wagens dat besteld werden moeten geleverd worden. Dat werd me altijd al meegegeven, ondanks lange wachttijd.
Deze week stond er nog een artikel in het nieuws over de lange levertermijnen en daar kwam ook iemand van de VAG group dat aangaf dat Hybride modellen zeer moeilijk te leveren zijn en dat 3-4maanden niet realistisch is maar dat je een 12-13 maanden moet rekenen....

Ik snap niet waarom je hier steeds deze negatieve geruchten zet. Een tijdje geleden zei je zelf dat er geen productie van Tarraco was. Nu zeg je dat ze beperkt worden gemaakt.
Begin dit jaar toen je zei dat ze niet geproduceerd gingen worden was er dan nog niet het kabelboom verhaal door de problemen in Oekraine.
Alles wat de dealer roept is puur een gevoelskwestie, geloof mij, ze hebben geen enkel flauw idee. De productie blijft een grote chaos en de planning ( voor zover die er is) blijft ook alle kanten uitschieten. Dat de productie van phev’s (zeer) beperkt is klopt ook, niks aan gelogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
@Scrtz wat je aangeeft spreek ik zeker niet tegen. Zie ook mijn post. Problemen chips en Oekraïne. Op termijn zal staal ook probleem worden.
Maar hier komen vertellen dat men mensen opbelt om bestellingen te annuleren wil ik toch ook bewijzen van zien.

Ik heb mijn phev 3dagen voor het offline halen besteld en alvast nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Scrtz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:05:
[...]

Alles wat de dealer roept is puur een gevoelskwestie, geloof mij, ze hebben geen enkel flauw idee. De productie blijft een grote chaos en de planning ( voor zover die er is) blijft ook alle kanten uitschieten. Dat de productie van phev’s (zeer) beperkt is klopt ook, niks aan gelogen.
Van D'Ieteren verwacht ik toch wel een beetje betrouwbaarheid en geen pure gevoelskwestie gezien D'Ieteren de PON van België is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:42:
@Scrtz wat je aangeeft spreek ik zeker niet tegen. Zie ook mijn post. Problemen chips en Oekraïne. Op termijn zal staal ook probleem worden.
Maar hier komen vertellen dat men mensen opbelt om bestellingen te annuleren wil ik toch ook bewijzen van zien.

Ik heb mijn phev 3dagen voor het offline halen besteld en alvast nog niets gehoord.
Als staal een probleem wordt zijn het dikke blaaskaken. Wij hebben de helft van ons plein moeten overdekken met tenten om al het staal te kunnen huisvesten omdat het wel aankomt maar niet afgehaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goedrobke160
OneLeggedIdiot schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:54:
[...]

Als staal een probleem wordt zijn het dikke blaaskaken. Wij hebben de helft van ons plein moeten overdekken met tenten om al het staal te kunnen huisvesten omdat het wel aankomt maar niet afgehaald wordt.
zo zie je dat wij zelf de media niet kunnen vertrouwen :*)

het heeft ook veel met perceptie te maken. Als je verwacht je wagen binnen 6maand te hebben zal je altijd gefrustreerd lopen. Als je er vanuit gaat dat het 1,5j is, kan je je daar beter bij neerleggen.
Vorig jaar augustus had Kodiaq ook al levertermijn van 1j en Land Rover Disovery sport 1,5j. Dus niet zo gek dat je minstens een jaar en zoals dit artikel tot 2j zal moeten wachten

https://gocar.be/nl/auton...en-voor-elektrische-autos

Maar elke situatie is apart
Als ik een Skoda Kodiaq/Tarraco nam in diesel kwam me die per maand 150euro netto duurder als de Tarraco PHEV (aankooprijs van PHEV +10000 euro). Wat op totale duur van 5jaar = 60 maand op 9000 euro komt. Daarvoor kan je al even wachten vind ik.
Alternatief is een Hybride/elektrische wagen vinden rond de 50.000 euro dat 1800kg mag trekken.... niet te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:06:
[...]

zo zie je dat wij zelf de media niet kunnen vertrouwen :*)

het heeft ook veel met perceptie te maken. Als je verwacht je wagen binnen 6maand te hebben zal je altijd gefrustreerd lopen. Als je er vanuit gaat dat het 1,5j is, kan je je daar beter bij neerleggen.
Vorig jaar augustus had Kodiaq ook al levertermijn van 1j en Land Rover Disovery sport 1,5j. Dus niet zo gek dat je minstens een jaar en zoals dit artikel tot 2j zal moeten wachten

https://gocar.be/nl/auton...en-voor-elektrische-autos

Maar elke situatie is apart
Als ik een Skoda Kodiaq/Tarraco nam in diesel kwam me die per maand 150euro netto duurder als de Tarraco PHEV (aankooprijs van PHEV +10000 euro). Wat op totale duur van 5jaar = 60 maand op 9000 euro komt. Daarvoor kan je al even wachten vind ik.
Alternatief is een Hybride/elektrische wagen vinden rond de 50.000 euro dat 1800kg mag trekken.... niet te vinden
Ik begrijp het volledig. Ik heb in September de Cupra Leon PHEV besteld. Aankoopprijs is 10.000 euro duurder dan de Seat Leon diesel, maar ik krijg er wel 95 pk extra voor en mijn brandstofkost daalt met 250 euro de maand. Als mindervalide lig ik niet wakker van wegentaks en BIV dus dat hoef ik niet mee te tellen in mijn vergelijk waardoor het bij mij enkel op aankoop, onderhoudskost en verbruik komt. Ik heb hem in september besteld met het gedacht hem in Mei te hebben omdat ik oorspronkelijk van plan was om een stockwagen te kopen in Mei. Door de problematiek raadde m'n dealer dat af (en hij heeft klaarblijkelijk 100% gelijk gehad want niks in stock te vinden) en gewoon toen al te bestellen want dan zou hij in Mei geleverd worden.

Voor mij was dat redelijk belangrijk ivm keuring en onderhoudskosten (banden, jaarlijks onderhoud, remblokken...) van de wagen die vervangen zal worden die eind juni, begin juli op komst zijn en die ik liever wil vermijden. Ik probeer er nu alles aan te doen om gewoon simpelweg informatie te krijgen over de levering zodat ik weet of de kosten nog doen de moeite is of niet. De wagen die vervangen wordt rijd amper 5000km/jaar, dus ik kan (behalve de keuring) alle andere kosten wel uistellen in de hoop ze niet te moeten doen, maar als ik blijf uitstellen ga ik in de problemen komen dus is die leverdatum gewoon belangrijk om te weten. Als het te lang duurt ga ik overigens de twee wagens tegelijk moeten vervangen want komt mijn huidige wagen (die naar mijn vrouw gaat) aan een te hoog aantal km voor deftige doorverkoopwaarde binnen 3 jaar, wanneer hij oorspronkelijk zou vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Lucien_K94 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:29:
[...]

Kans is zeer groot dat er geen voorraad is. Dealer hier mag geen voorraad houden. Heeft wel een paar demo auto’s staan.

Corona en Oekraïne doen VW groep niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Goedrobke160 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:18:
[...]

Belgie is geen nederland.

Ze kunnen de opdracht 100% annuleren lees je kleine lettertjes maar naar in je wagen contract.
En alles wat ik typte klopt nog steeds, er is 3 weken geen productie geweest, en een wagen besteld in oktober 2022 dream on die gaat dit jaar nooit meer geleverd worden.
en levertijd 12-13 maanden ze zaten naar de start al heel snel op 18 maanden voor een vol opties fr.
Er zijn geen alternatieve fabrieken, maar goed als jij denkt dit jaar nog je auto te hebben wens ik je succes.
Zou niet raar opkijken als je binnenkort een telefoontje gaat krijgen en een andere auto mag gaan proberen te regelen.
En het verhaal is niks negatiefs aan dit is gewoon de huidige situatie en die gaat voorlopig niet veranderen.
Alleen maar verslechteren nog voorlopig, en als fabrieken al 24/7 draaien word inhalen al een groot probleem met alle tekorten.
Maar goed ik praat niet voor belgie maar voor nederland.
Zoek maar even op hoeveel tarraco's Fr hybride er dit jaar geleverd zijn dat zegt genoeg.
Of vraag eens hoeveel jou dealer er dit jaar al uitgeleverd heeft :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBI1988
Facerafter schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:37:
[...]

Bijna hetzelfde dus :)
Hier ook initieel week 1 alleen dan de Leon 1.5 FR Business Intense. Begin augustus besteld?
Nee eind mei 2021 al besteld, moest vroeg bestellen want oplopende chiptekorten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Demiesehv schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:44:
[...]

Belgie is geen nederland.

Ze kunnen de opdracht 100% annuleren lees je kleine lettertjes maar naar in je wagen contract.
En alles wat ik typte klopt nog steeds, er is 3 weken geen productie geweest, en een wagen besteld in oktober 2022 dream on die gaat dit jaar nooit meer geleverd worden.
en levertijd 12-13 maanden ze zaten naar de start al heel snel op 18 maanden voor een vol opties fr.
Er zijn geen alternatieve fabrieken, maar goed als jij denkt dit jaar nog je auto te hebben wens ik je succes.
Zou niet raar opkijken als je binnenkort een telefoontje gaat krijgen en een andere auto mag gaan proberen te regelen.
En het verhaal is niks negatiefs aan dit is gewoon de huidige situatie en die gaat voorlopig niet veranderen.
Alleen maar verslechteren nog voorlopig, en als fabrieken al 24/7 draaien word inhalen al een groot probleem met alle tekorten.
Maar goed ik praat niet voor belgie maar voor nederland.
Zoek maar even op hoeveel tarraco's Fr hybride er dit jaar geleverd zijn dat zegt genoeg.
Of vraag eens hoeveel jou dealer er dit jaar al uitgeleverd heeft :) :) :) :)
Nergens in de verkoopvoorwaarde staat ook maar iets vermeld over annulatie van de verkoper. De verkoop kan kosteloos geannuleerd worden als de eerste en tweede leverdatum niet gerespecteerd worden en er geen overmacht is ingeroepen. In andere gevallen, behalve bij overmacht, is een schadevergoeding van 15% van toepassing. De belgische wet zegt dat de verkoper schadevergoeding schuldig is indien er geen overmacht ingeroepen wordt en levering niet plaatsvindt.
Om overmacht in te roepen moeten ze bij de eerste wijziging van de leverdatum een aangetekende zending versturen. Indien er geen leverdatum wordt afgesproken, wordt de levering geacht binnen de 30 dagen plaats te vinden.

Kort samengevat: geen leverdatum op de bon en geen aangetekende zending ontvangen na 60 dagen = schadevergoeding van de dealer bij het annuleren van de bestelling door de fabrikant. Is er wel een leverdatum afgesproken, en een tweede leverdatum afgesproken, is het tegen die tweede leverdatum dat de aangetekende zending moet verzonden zijn. Een annulatie in België is dus quasi nihil gezien ze de aangetekende zendingen dan te laat hebben uitgezonden.

Voor bedrijven ligt het anders. Daar kan de verkoper wel annuleren indien er leverproblemen zijn zonder schadevergoeding. Volgens mijn zus, die veel samenwerkt met leasingmaatschappijen voor de herstellingen van hun voertuigen, hebben er al een aantal leasingmaatschappijen prijs gehad.

Het komt er dus op neer dat in België de kans quasi nihil is dat een wagen aangekocht door een particulier geannuleerd zal worden, maar dat bedrijven wel prijs kunnen hebben.

In Nederland zijn er 63 Tarraco PHEV's op naam gezet sinds 1 januari 2022, waarvan 12 in april. In Januari waren het er 30, in Februari 12 en in maart 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
OneLeggedIdiot schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:09:
[...]

Nergens in de verkoopvoorwaarde staat ook maar iets vermeld over annulatie van de verkoper. De verkoop kan kosteloos geannuleerd worden als de eerste en tweede leverdatum niet gerespecteerd worden en er geen overmacht is ingeroepen. In andere gevallen, behalve bij overmacht, is een schadevergoeding van 15% van toepassing. De belgische wet zegt dat de verkoper schadevergoeding schuldig is indien er geen overmacht ingeroepen wordt en levering niet plaatsvindt.
Om overmacht in te roepen moeten ze bij de eerste wijziging van de leverdatum een aangetekende zending versturen. Indien er geen leverdatum wordt afgesproken, wordt de levering geacht binnen de 30 dagen plaats te vinden.

Kort samengevat: geen leverdatum op de bon en geen aangetekende zending ontvangen na 60 dagen = schadevergoeding van de dealer bij het annuleren van de bestelling door de fabrikant. Is er wel een leverdatum afgesproken, en een tweede leverdatum afgesproken, is het tegen die tweede leverdatum dat de aangetekende zending moet verzonden zijn. Een annulatie in België is dus quasi nihil gezien ze de aangetekende zendingen dan te laat hebben uitgezonden.

Voor bedrijven ligt het anders. Daar kan de verkoper wel annuleren indien er leverproblemen zijn zonder schadevergoeding. Volgens mijn zus, die veel samenwerkt met leasingmaatschappijen voor de herstellingen van hun voertuigen, hebben er al een aantal leasingmaatschappijen prijs gehad.

Het komt er dus op neer dat in België de kans quasi nihil is dat een wagen aangekocht door een particulier geannuleerd zal worden, maar dat bedrijven wel prijs kunnen hebben.

In Nederland zijn er 63 Tarraco PHEV's op naam gezet sinds 1 januari 2022, waarvan 12 in april. In Januari waren het er 30, in Februari 12 en in maart 8.
Waar kan je die cijfers raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
  • Laatst online: 11-11-2024
Daar ben ik ook benieuwd naar. De vraag is natuurlijk hoeveel slots de Nederlandse markt voor de Tarraco PHEV heeft gekregen voor leveren in 2021/2022, en hoeveel er besteld en al geleverd zijn na de stop in december 2021. Wat ik heb begrepen van mijn dealer is dat 2021 iets van 80 slots had. 2022 geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Goedrobke160 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:04:
[...]

Waar kan je die cijfers raadplegen?
Op het cupra forum had iemand de tabel van de RDW aangepast om de Borns te volgen. Via daar ben ik aan de website geraakt waar NL al deze info bijhoudt en registreert. Ik heb nog niet gevonden hoe ik de tabel kan opslaan en in hoeverre ze een beeld geven van de Belgische situatie, maar op die manier heb je wel een beetje een beeld of er nog productie is van het desbetreffende merk en model met die specifieke motor. Persoonlijk gebruik ik wel liever mn pc want op de gsm is de tabel heel onduidelijk.

link voor gsm: https://opendata.rdw.nl/w...ebf2?mobile_redirect=true
link voor pc: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

[ Voor 7% gewijzigd door OneLeggedIdiot op 24-04-2022 07:24 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 87 Laatste