Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 57 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Zo vandaag hier in de buurt naar een detailler geweest. De auto heeft net 600km gelopen en is na 2 weken echt aan zijn eerste wasbeurt toe :+.

Offerte opgevraagd voor het detaillen van het exterieur. Inc velgen, + ceremic coating.

Auto is hierdoor minimaal 2 dagen weg.

Ze gaan de rubbers aanpakken. De dealer heeft zelf gepoetst en poets middel zit op de rubbers en op een aantal kunstof delen.

De auto krijgt een pre wash, hierna ligt gepolijst. Zodat de was krassen van de dealer er ook uit zijn. Opnieuw een was waar alle oliën en vetten van het polijsten er uit gehaald worden.

Is de auto helemaal glad, ceremic coating :D.

Nu ben ik altijd al zuinig geweest op m’n auto’s. Wel de eerste keer dat ik een ceremic coating laat aanbrengen. Normaal poets en polijst ik zelf. Dit laat ik alleen doen door bedrijf die dat vaker doet dan ik.

Krijg netjes voor die twee dagen een leen auto mee.

Kost me 1000 euro. Als ik waxoyl behandeling had laten doen bij de dealer was ik 600 kwijt. Verschil in prijs is te overzien. Maar met een veel beter resultaat. Ze hebben al wat auto’s laten zien die ze gedaan hebben. Zowel zwart als wit als een blauwe auto. Pfff wat een verschil in glans!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Demiesehv schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:19:
[...]

En dat is nu jou probleem, je kan de order er niet uit laten halen.
Dan mag je weer achteraan sluiten, echt balen hoe het bij seat nu gaat.
Say what? Hoezo hou je je slot niet. Super oneerlijk...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Demiesehv schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Ala ik die tabel lees zou de levertijd van mijn bestelde tarraco 19 maanden zijn😂😂😂😂.
Maar die site klopt niet veel van vw arteon 3 maanden levertijd.
Gisteren rond gebeld om die te bestellen maar ook die geven aan q1 of q2 2023.

Maar er schijnt licht voot me aan de horizon, pon heeft mogelijk een hybride fr demo gevonden voor me 😁😁😁😁😁😁😁
Vw arteon en andere vw modellen zet men geen tijd op. Gewoon vanaf 3maand voor de arteon.dus kan kloppen 18maand is ook vanaf 3 maand 😜
Bij d'ieteren staat hun demo phev fr model te koop sinds deze week zag ik (mss is het deze dat ze je willen geven) . Ongeveer 30k km. Maar ik zou nog liever 18mnd wachten dan een demo wagen te nemen waar er tientallen mensen de auto hebben doorgetest met koude motor en zonder enige liefde en voorzichtigheid de auto hebben getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
To_Tall schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:34:
Normaal poets en polijst ik zelf. Dit laat ik alleen doen door bedrijf die dat vaker doet dan ik.
Zijn er dan poetsbedrijven die minder auto's poetsen dan jij je eigen auto poetst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Oekol schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 06:43:
[...]

Say what? Hoezo hou je je slot niet. Super oneerlijk...
Dat is toch normaal? Je haalt je order uit het systeem daarna zal er een nieuwe offerte gemaakt moeten worden. Die moet jij opnieuw controleren en goedkeuren.

Daarnaast zal de dealer misschien een andere klant hebben die dezelfde auto heeft besteld. Na jou dan cancelen ze nieuwere bestelde auto en laten ze jouw bestelling staan waarna de klant na jou zelfs naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Zijn er dan poetsbedrijven die minder auto's poetsen dan jij je eigen auto poetst?
Dat weet ik niet. Ik was over het algemeen elke 2 weken soms na een week :+. Indien nodig dat is vaak na 2 jaar polijst ik ook zelf.

Heb alleen 10 jaar lang in lease auto’s gereden. Nu weer een eigen auto. Daar ben ik toch wel zuiniger op dan lease auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Dat is toch normaal? Je haalt je order uit het systeem daarna zal er een nieuwe offerte gemaakt moeten worden. Die moet jij opnieuw controleren en goedkeuren.

Daarnaast zal de dealer misschien een andere klant hebben die dezelfde auto heeft besteld. Na jou dan cancelen ze nieuwere bestelde auto en laten ze jouw bestelling staan waarna de klant na jou zelfs naar voren komt.
Weet ik niet. Het lijkt mij gewoon 1 hokje uitvinken, maar het zal allemaal wel weer moeilijk gaan als het makkelijk kan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Oekol schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Weet ik niet. Het lijkt mij gewoon 1 hokje uitvinken, maar het zal allemaal wel weer moeilijk gaan als het makkelijk kan.
Dat zou heel grappig zijn, als de order na tekenen nog aan te passen is. Dat kan voor veel problemen zorgen. Klant belt op ja kan je voor mij Beats ff weghalen? Verkoper ja tuurlijk. Klikt net op de order van een andere klant en drukt Beats weg.

Orders aanpassen zou voor hele gekke problemen kunnen zorgen.

Ik ken maar weinig ERP systemen die toestaan een getekende order die definitief staat in het systeem nog aan te passen.

Een definitieve order kan ook niet zomaar verwijderd worden. Dealer zal dan ook eerst kijken of hij nog iemand anders blij kan maken. Of bij collega’s dealers aankloppen. Heb jij nog iets hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Maar goed neemt niet weg.
Dat 19 maanden op een auto wachten absurd is.
En andere merken buiten vag gewoon wel binnen een paar maanden kunnen leveren.
Is er iets goed mis bij vag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Demiesehv schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:02:
Ja en neen. Ik heb ook het gevoel dat het sneller zou moeten gaan. Maar toen ik in oktober ging horen gaven sommige merken al opmerking dat er bij hen geen auto's te leveren waren in 2022. In Düsseldorf einde augustus 2021 mobilhome beurs sprak men toen zelf al van leveringen eind 2023!! Dat was 27maanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Demiesehv schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:02:
Nee het is niet alleen bij vag, het is een wereldwijd probleem. Kom nou eens onder die steen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
To_Tall schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Dat zou heel grappig zijn, als de order na tekenen nog aan te passen is. Dat kan voor veel problemen zorgen. Klant belt op ja kan je voor mij Beats ff weghalen? Verkoper ja tuurlijk. Klikt net op de order van een andere klant en drukt Beats weg.

Orders aanpassen zou voor hele gekke problemen kunnen zorgen.

Ik ken maar weinig ERP systemen die toestaan een getekende order die definitief staat in het systeem nog aan te passen.

Een definitieve order kan ook niet zomaar verwijderd worden. Dealer zal dan ook eerst kijken of hij nog iemand anders blij kan maken. Of bij collega’s dealers aankloppen. Heb jij nog iets hieraan.
Bij de bedrijfswagens kunnen we wel beperkt wijzigingen toevoegen maar is er de kans dat de productie dan ook naar achter schuift waar je achteraf pas achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Scrtz schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Nee het is niet alleen bij vag, het is een wereldwijd probleem. Kom nou eens onder die steen vandaan.
Kun je ook beetje normaal praten.

Wel apart toch dan dat qls ik rond bel bele andere verhalen heb.

Mercedes hybrid 3 a 4 maanden levertijd.
Peugeot hybrid nu bestellen april zeker rijden
Kia hybrid 5 a 6 maanden levertijd
Toyota hybrid 6 maanden.

Dus onderbouw je verhaal van je steen is?

Want enige waar ik merk dat de levertijden boven de 14 maanden te horen krijg is vag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:33
Demiesehv schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Kun je ook beetje normaal praten.

Wel apart toch dan dat qls ik rond bel bele andere verhalen heb.

Mercedes hybrid 3 a 4 maanden levertijd.
Peugeot hybrid nu bestellen april zeker rijden
Kia hybrid 5 a 6 maanden levertijd
Toyota hybrid 6 maanden.

Dus onderbouw je verhaal van je steen is?

Want enige waar ik merk dat de levertijden boven de 14 maanden te horen krijg is vag.
Als je dit topic van Mercedes eens doorneemt dan zie je dat daar ook nog lange wachttijden zijn.

Denk dat de dealers/verkopers nog een beetje de mooie schijn ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17

Gotez

42

Even een vraagje aan de experts hier. Ik heb gister een Seat Altea gekocht uit 2009. Heerlijke wagen. Ik was wat aan het spelen met de radio, rns 310, en zag dat ik in setup de optie bluetooth audio kon aanzetten. Ik kan dan bij "media" dit kiezen als bron l, naast aux. Alleen als ik mijn telefoon verbindt met "Seat bt" dan kan ik alleen bellen en geen muziek. Weten jullie waarom deze optie dan wel aan kan in de radio/navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Gotez schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:28:
Even een vraagje aan de experts hier. Ik heb gister een Seat Altea gekocht uit 2009. Heerlijke wagen. Ik was wat aan het spelen met de radio, rns 310, en zag dat ik in setup de optie bluetooth audio kon aanzetten. Ik kan dan bij "media" dit kiezen als bron l, naast aux. Alleen als ik mijn telefoon verbindt met "Seat bt" dan kan ik alleen bellen en geen muziek. Weten jullie waarom deze optie dan wel aan kan in de radio/navigatie?
Als je bluetooth audio als bron kiest in je RNS310 en vervolgens muziek begint af te spelen vanuit je telefoon, werkt het dan? Ik weet wel nog dat er RNS310's met verschillende bluetooth versies waren. Mijn golf uit 2010 had toendertijd nog een oudere module die wel muziek kon afspelen maar op het navischerm niet liet zien welk nummer je precies afspeelde. Nieuwere versies lieten dit wel zien. Denk dat jij een soortgelijke versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dealers gooien nu ook veel “voorraad” auto’s in bestelling. Als een klant komt met wensen. Die hij toevallig ook heeft besteld als voorraad besteld heeft.

Dan is het redelijk snel te leveren.

Ik kon afgelopen juli al direct rijden in een nieuwe ateca. Met alle opties die ik op mijn eigen ateca ook al had.

Maar de auto was rood. En ik gruwl van rode SUV’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
To_Tall schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:41:
Dealers gooien nu ook veel “voorraad” auto’s in bestelling. Als een klant komt met wensen. Die hij toevallig ook heeft besteld als voorraad besteld heeft.

Ik kon afgelopen juli al direct rijden in een nieuwe ateca. Met alle opties die ik op mijn eigen ateca ook al had.

En dit word door vag niet meer toegestaan, enkel toegewezen autos aan particulier of bedrijf worden nog geproduceerd.
Door dit is ook mijn datum mede verschoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:52
To_Tall schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:41:

Ja, ik ben ook zo een klant. Ik zou na tekenen nog 1 maand moeten wachten op de auto(15 oktober levering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Demiesehv schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:28:
[...]

En dit word door vag niet meer toegestaan, enkel toegewezen autos aan particulier of bedrijf worden nog geproduceerd.
Door dit is ook mijn datum mede verschoven
Klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17

Gotez

42

Scrtz schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Als je bluetooth audio als bron kiest in je RNS310 en vervolgens muziek begint af te spelen vanuit je telefoon, werkt het dan? Ik weet wel nog dat er RNS310's met verschillende bluetooth versies waren. Mijn golf uit 2010 had toendertijd nog een oudere module die wel muziek kon afspelen maar op het navischerm niet liet zien welk nummer je precies afspeelde. Nieuwere versies lieten dit wel zien. Denk dat jij een soortgelijke versie hebt.
Geen muziek helaas. Bij bluetooth zie ik ook alleen maar contacten delen en phone audio als opties. Geen muziek audio als optie. Dus lijkt een vreemde optie te zijn in het rns menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Toch even de dealer gemaild wat betreft de vragen die opborrelden en of ik dan inderdaad achter in de rij moet aansluiten. Kreeg dit antwoord:

Korte versie: hij beweert dat je je plek behoudt.
Beats Audio doet voor alsnog +6 weken op de levertijd. Bij andere merken wil dit wel eens verschillen.

Ook voor de levertijden die vanaf deze week worden gecommuniceerd geldt +6 weken. Stel dat je de Beats Audio niet meer wilt kunnen we de bestelling aanpassen. Je hoeft dan niet ‘opnieuw aan te sluiten in de rij’. Ik durf niet te garanderen dat dit ook daadwerkelijk 6 weken zijn die je minder hoeft te wachten.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn hoor ik het uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Beweren is een aanname.

+6 weken is niets, zoals de dealer ook zegt hij kan niet zeggen of je door weglaten van Beats de auto ook eerder krijgt.

Het is een gok. Wil je die nemen staat dat je natuurlijk vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
To_Tall schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:47:
Beweren is een aanname.

+6 weken is niets, zoals de dealer ook zegt hij kan niet zeggen of je door weglaten van Beats de auto ook eerder krijgt.

Het is een gok. Wil je die nemen staat dat je natuurlijk vrij.
Ben het met je eens, ljkt me toch idd een gok. De dealer kan dit wel zeggen, maar stel dat je straks toch achteraan aan op de lijst komt. Met dat mailtje mag je gaan dreigen maar veel gaat er dan niet gebeuren.
Afhankelijk hoe lang je de auto wil houden, ga er even vanuit minstens 4jaar, lijkt me die 6weken wachten niet onoverkomelijk. Er is een reden geweest dat je die optie hebt gekozen. De kans dat je na een tijdje zegt ach had ik maar wat langer gewacht dan had ik de Beats audio is zelf groot.

Maar dat is dan ook een persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Goedrobke160 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:29:
[...]

Ben het met je eens, ljkt me toch idd een gok. De dealer kan dit wel zeggen, maar stel dat je straks toch achteraan aan op de lijst komt. Met dat mailtje mag je gaan dreigen maar veel gaat er dan niet gebeuren.
Afhankelijk hoe lang je de auto wil houden, ga er even vanuit minstens 4jaar, lijkt me die 6weken wachten niet onoverkomelijk. Er is een reden geweest dat je die optie hebt gekozen. De kans dat je na een tijdje zegt ach had ik maar wat langer gewacht dan had ik de Beats audio is zelf groot.

Maar dat is dan ook een persoonlijke mening.
Zeker waar, en het is ook garantie tot de deur. Wellicht kan die 6 weken betekenen dat we wel met de auto op vakantie kunnen. Maar ach, met de voorloper kan dat ook wel. Mijn huidige auto moet er met twee maanden uit. Zal inderdaad tussen de 3 a 4 jaar zijn. Moet 150k rijden en rij in een normaal jaar minimaal 50k. Denk dat ik in een corona jaar nog 35k minimaal rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik weet niet hoe oud je huidige auto is..

Via Athlon als LeasePlan heb ik bij een auto wisseling altijd met de eigen auto mogen blijven rijden.
Werkgever kreeg dan ook korting op het lease bedrag.

Hierdoor kon ik tot levering van de auto mijn eigen vertrouwde auto wel blijven rijden.

Misschien informeren bij je werkgever of ze dat ook kunnen doen. tenzij je baalt van de auto en deze er echt uit moet :+ van je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:48:
Ik weet niet hoe oud je huidige auto is..

Via Athlon als LeasePlan heb ik bij een auto wisseling altijd met de eigen auto mogen blijven rijden.
Werkgever kreeg dan ook korting op het lease bedrag.

Hierdoor kon ik tot levering van de auto mijn eigen vertrouwde auto wel blijven rijden.

Misschien informeren bij je werkgever of ze dat ook kunnen doen. tenzij je baalt van de auto en deze er echt uit moet :+ van je zelf.
In April dit jaar 5 jaar oud en in principe moet die er dan uit begreep ik. Het is een golf 7,5 met 164.000 op de teller. Het is meer met de kleine nu dat ik naar een station wil voor de ruimte en een automaat. Wellicht kan dat geregeld worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Oekol schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:12:
[...]

In April dit jaar 5 jaar oud en in principe moet die er dan uit begreep ik. Het is een golf 7,5 met 164.000 op de teller. Het is meer met de kleine nu dat ik naar een station wil voor de ruimte en een automaat. Wellicht kan dat geregeld worden :+
Hier 15maart 2021 dat er een wissel moet zijn bij Arval maar ik mag gewoon blijven doorrijden
Contract 5j en 180.000km. De auto zit aan 130.000km. Dus mag er nog 50k rijden met de octavia.

Toch wel al aan het aftellen tot einde van het jaar en met wat geluk staat de tarracco er dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Christiaan99jl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:49:
Sinds kort in bezit van mijn eerste auto, een Seat Mii uit 2014.

Het enige wat ik eigenlijk mis is ingebouwde bluetooth. Ik heb gezien dat de 2017+ modellen (Mii/Up/Citigo) een nieuwere radio module hebben die bluetooth ingebouwd hebben.

Ik heb een radio module gezien bij een sloopbedrijf uit een 2017 Skoda Citigo.

Nu de vraag, aangezien ik niet alles hierover weet kan ik de nieuwere radio module overzetten naar mijn 2014 Mii?

Moet ik ergens opletten wanneer ik deze radio aanschaf? Ik las ook ergens iets over een code dat deze module eerst vrijgegeven moeten worden, maar geen idee van.
Kijk eens hier: https://www.vwupforum.nl/...hp?f=8&t=7432&hilit=Radio gaat wel over een vw up, maar je zou dezelfde radio moeten hebben voor een seat mii. Hier had iemand een oudere vw up ook naar de nieuwe radio versie geupgrade.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-02-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 15:30
Wat is er toch allemaal aan de hand in de autowereld?

Ik heb mijn Leon november 2020 besteld en in januari 2021 had ik hem.
Ik ging net even dezelfde Seat samenstellen en het is gewoon 4000 euro duurder dan toen ik bestelde.
Daarnaast ook gekeken naar andere merken en modellen die ik in 2020 had samengesteld, allemaal veel duurder nu......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
@adje123 inflatie, belasting, te korten op alle fronten (staal, chips, personeel, etc.) , hogere prijs voor elektra om de fabriek te draaien, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Je vergeet verzuim personeel door Corona.

Dat de auto 4K duurder is, zal de aanschaf prijs niet veranderen. Is de auto zakelijk ga je wel meer bijtelling betalen. De catalogus prijst wordt bepaald bij op kenteken zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Oekol schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie. Ik heb een Seat Leon PHEV besteld eind Augustus deze zal geleverd worden week 52 vorig jaar, daarna week 4 dit jaar en nu week 15 dit jaar. Echter is mijn auto eind deze maand 5 jaar.

Ik heb contact opgenomen met de leasemaatschappij en ik mag de auto door blijven rijden tot 6 maand na einde contract(5jaar). Dit betreft dan Leaseplan

Wellicht zal dit in jou geval ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
jongetje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:05:
@adje123 inflatie, belasting, te korten op alle fronten (staal, chips, personeel, etc.) , hogere prijs voor elektra om de fabriek te draaien, etc. etc.
En die tekorten zijn dus gewoon onzin hé. We krijgen het staal niet meer gestockeerd en hebben tenten moeten bijhuren als opslagplaats. Bestemming van het staal: Dusseldorf, Wolfsburg, Barcelona... Klanten: VAG, Miele, BSH... Maar de eigenaars willen het niet loslaten. Kunstmatige prijsstijgingen creëren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenkie
  • Laatst online: 22-05-2023
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de levertijden van een Leon PHEV?
In de pagina's hiervoor zie ik verhalen over de tarraco van anderhalf jaar levertijd.

Mijn auto is de laatste dag van Augustus besteld bij door de Leasemaatschappij. Ik hoop dat ik dan nog in het lijstje hoor van voor September maar ik ben er bang voor.

Weet iemand of er een aantal opties op mijn auto langere levertijd heeft?
Seat leon 1.4tsi PHEV FR bussiness intens met als opties:
18inch lichtemetaal performance 2
Metallic lak
technology pack
wegklapbare trekhaak

De auto zou week 52 2021 geleverd worden daarna vertraagd naar week 4 2022 en nu vertraagd naar week 15 2022. Maar ik betwijfel het als ik de eerdere pagina's lees.

[ Voor 13% gewijzigd door Spenkie op 07-02-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Spenkie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:00:
In de pagina's hiervoor zie ik verhalen over de tarraco van anderhalf jaar levertijd.

Mijn auto is de laatste dag van Augustus besteld bij door de Leasemaatschappij. Ik hoop dat ik dan nog in het lijstje hoor van voor September maar ik ben er bang voor.

Metallic lak
technology pack
wegklapbare trekhaak

De auto zou week 52 2021 geleverd worden daarna vertraagd naar week 4 2022 en nu vertraagd naar week 15 2022. Maar ik betwijfel het als ik de eerdere pagina's lees.
Alles onder voorbehoud in deze tijd, je kunt er geen peil op trekken. Heeft daarom ook weinig zin om te vergelijken met anderen.
OneLeggedIdiot schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:33:
[...]

En die tekorten zijn dus gewoon onzin hé. We krijgen het staal niet meer gestockeerd en hebben tenten moeten bijhuren als opslagplaats. Bestemming van het staal: Dusseldorf, Wolfsburg, Barcelona... Klanten: VAG, Miele, BSH... Maar de eigenaars willen het niet loslaten. Kunstmatige prijsstijgingen creëren dus.
Kan maar weet je ook niet zeker, als ze bijv zware chiptekorten hebben dan kunnen ze toch weinig/niks bouwen en hebben ze dus ook niks aan grote partijen staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:22
Spenkie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:00:

Metallic lak
technology pack
wegklapbare trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l10TV2CZYMe77CIWgOEdi7Tg6fQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tt4lEtPJGEFXHNP1ljeVseb5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Let op, dit wijkt af met Nederland. Elk land heeft zijn eigen aantal productietoekenningen en vanaf dit jaar krijgt elke dealer zelfs maar een beperkt aantal toegekend. Eigenlijk zegt deze informatie dus vrijwel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Scrtz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Alles onder voorbehoud in deze tijd, je kunt er geen peil op trekken. Heeft daarom ook weinig zin om te vergelijken met anderen.

[...]

Kan maar weet je ook niet zeker, als ze bijv zware chiptekorten hebben dan kunnen ze toch weinig/niks bouwen en hebben ze dus ook niks aan grote partijen staal.
Ik hoor bij collega's met andere halffabrikaten en grondstoffen dezelfde problematiek. Container en goederen liggen in de magazijnen op te stapelen en worden mondjesmaat gelost. Bij ons is het staal en plastic. Bij de collega's aan de overzijde papier, zand en staal. Dus de kans is reëel dat het ook bij de halfgeleiders en chips zo is. Mensen blijven toch bestellen desondanks de hogere prijzen, dus waarom dat niet uitbuiten om zo lang mogelijk de tekorten aan te houden en zo de winst te maximaliseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
OneLeggedIdiot schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Ik hoor bij collega's met andere halffabrikaten en grondstoffen dezelfde problematiek. Container en goederen liggen in de magazijnen op te stapelen en worden mondjesmaat gelost. Bij ons is het staal en plastic. Bij de collega's aan de overzijde papier, zand en staal. Dus de kans is reëel dat het ook bij de halfgeleiders en chips zo is. Mensen blijven toch bestellen desondanks de hogere prijzen, dus waarom dat niet uitbuiten om zo lang mogelijk de tekorten aan te houden en zo de winst te maximaliseren?
Dat er misbruik gemaakt wordt van de situatie geloof ik meteen, durf alleen niet te zeggen in welke sectoren.

Persoonlijk denk ik niet dat dit in de autobranche zo is, want dan zouden ze op zijn minst accurate informatie/levertijden kunnen doorgeven. Nu kunnen ze dat niet en als er al iets geroepen wordt of een indicatieve productieweek wordt afgegeven veranderd deze in de praktijk vrijwel wekelijks. Dat lijkt mij genoeg bewijs dat er echt wel meer aan de hand is dan wij denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik wil binnenkort een nieuwe auto kopen en heb een aantal proefritjes gemaakt waarbij de Ibiza toch wel fijne smaak achterliet.

Op dit moment ben ik in het bezit van een Polo AW Comfortline dus qua opties ga ik er hoe dan ook op vooruit met een FR. Wel vraag ik me af in hoeverre alcantara bekleding echt een must is? Hoe kijken jullie ernaar?

Van wat ik online vind is het 50/50. Sommige willen niet zonder en andere vinden de normale FR stoelen prima.

Mijn proefauto had alcantara en het zat echt heerlijk, maar verschilt het met de normale FR stoelen?

De auto waarin ik heb proefgereden is overigens niet perse de occasion waar ik voor wilt gaan, echter ging het meer om echt een testrit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
PakoeDIEP schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:42:
Ik wil binnenkort een nieuwe auto kopen en heb een aantal proefritjes gemaakt waarbij de Ibiza toch wel fijne smaak achterliet.

Op dit moment ben ik in het bezit van een Polo AW Comfortline dus qua opties ga ik er hoe dan ook op vooruit met een FR. Wel vraag ik me af in hoeverre alcantara bekleding echt een must is? Hoe kijken jullie ernaar?

Van wat ik online vind is het 50/50. Sommige willen niet zonder en andere vinden de normale FR stoelen prima.

Mijn proefauto had alcantara en het zat echt heerlijk, maar verschilt het met de normale FR stoelen?

De auto waarin ik heb proefgereden is overigens niet perse de occasion waar ik voor wilt gaan, echter ging het meer om echt een testrit..
Zie dat het om een gebruikte auto gaat, hiervoor kun je het beste de prijslijst opzoeken van de periode dat de auto toendertijd geleverd is om verschillen in (standaard) uitrusting te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinc_Be
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Spenkie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie. Ik heb een Seat Leon PHEV besteld eind Augustus deze zal geleverd worden week 52 vorig jaar, daarna week 4 dit jaar en nu week 15 dit jaar. Echter is mijn auto eind deze maand 5 jaar.

Ik heb contact opgenomen met de leasemaatschappij en ik mag de auto door blijven rijden tot 6 maand na einde contract(5jaar). Dit betreft dan Leaseplan

Wellicht zal dit in jou geval ook kunnen.
WIj zitten in dezelfde situatie. Op 3 augustus de nieuwe Leon besteld. Zou normaal week 50 (2021) geleverd worden. Hebben tot op heden nog steeds geen informatie. Sterker nog, de auto is volgens de garage nog niet ingepland.

We twijfelen er sterk aan om ons aankoopcontract te annuleren.

[ Voor 0% gewijzigd door Vinc_Be op 07-02-2022 16:48 . Reden: type ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:22
Chiptekort = minder nachtdiensten in Wolfsburg. Alleen de Tiguan en Taracco productielijn draait door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFK0KMb_9GfyEqWagKAxPM0G5jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fnjuyf1HRVNKDfzu0p51vCRU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Scrtz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Zie dat het om een gebruikte auto gaat, hiervoor kun je het beste de prijslijst opzoeken van de periode dat de auto toendertijd geleverd is om verschillen in (standaard) uitrusting te achterhalen.
Thanks, wellicht was mijn vraag onduidelijk.

Het gaat mij om comfort. Zitten de alcantara sportstoelen beter dan de normale FR stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dat is voor ieder anders. Volgens mij is het alleen een stofje dat anders is. De stoel is het zelfde.

Zelf geef ik de voorkeur voor de alcantara. Is wat mooier en is niet zo glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
To_Tall schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:59:
Dat is voor ieder anders. Volgens mij is het alleen een stofje dat anders is. De stoel is het zelfde.

Zelf geef ik de voorkeur voor de alcantara. Is wat mooier en is niet zo glad.
Dat maakt het mij wat duidelijker thanks! Geen prio, maar leuk als het erop zit dus :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Scrtz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Dat er misbruik gemaakt wordt van de situatie geloof ik meteen, durf alleen niet te zeggen in welke sectoren.

Persoonlijk denk ik niet dat dit in de autobranche zo is, want dan zouden ze op zijn minst accurate informatie/levertijden kunnen doorgeven. Nu kunnen ze dat niet en als er al iets geroepen wordt of een indicatieve productieweek wordt afgegeven veranderd deze in de praktijk vrijwel wekelijks. Dat lijkt mij genoeg bewijs dat er echt wel meer aan de hand is dan wij denken.
De autobranche zelf niet. Het zit nog een paar stadia eerder. Bedrijf A produceert de halffabrikaten. Bedrijf B, C en D kopen deze halffabrikaten op en verkopen deze door naar de autofabrikanten, computerfabrikanten, fabrikanten van huishoudelijke toestellen etc. En daar zit dus de blokkering. Om een voorbeeld te geven dat ik vandaag ben tegen gekomen. Bedrijf B dat stalen coils heeft staan voor Renault bij ons heeft vandaag deze coils laten blokkeren om door te verkopen aan bedrijf C. De bestemming blijft Renault, maar hierdoor moet Renault dus ongeveer 2 weken langer wachten op hun halffabrikaat. Op die manier veroorzaken die tussenpersonen dus gigantische problemen op de markt, maar kunnen zij mooie winsten voorleggen. Het ergste van alles is dat die tussenpersonen dat materiaal zelf nooit zien. Zij zitten in één of ander kantoortje en van daar uit sturen zij alles aan en zetten ze de hele wereldeconomie op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Vandaag een mail ontvangen van de leasemaatschappij met een nieuwe vermoedelijke leverdatum.
Ligt nu op begin maart. Datum is dus met een maand opgeschoven.

Hopelijk is dit niet één van de zoveelste verschuivingen van leverdatums.
Daarvoor hoeven ze geen mails te sturen naar mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Asterion schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:11:
Vandaag een mail ontvangen van de leasemaatschappij met een nieuwe vermoedelijke leverdatum.
Ligt nu op begin maart. Datum is dus met een maand opgeschoven.

Hopelijk is dit niet één van de zoveelste verschuivingen van leverdatums.
Daarvoor hoeven ze geen mails te sturen naar mij |:(
Besteld in mei 2021 denk ik April 2022 realistischer is dan februari. 11 tot 12 maand ga je toch moeten tellen vrees ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02
Kozzmozz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:08:
Vandaag van dealer e-mail ontvangen dat de levering van de nieuwe firmawagen - SEAT Tarraco Move! 2.0 TDI DSG Urano grijs - mogelijk laattijdig geleverd zal worden door overmacht. 😥
Besteldatum was 06/2021 met levering medio 01/2022. Onduidelijk wat de nieuwe leverdatum wordt. 🤞
Zal dus nog een tijdje rondrijden met de huidige firmawagen SEAT Ateca Xcellence 1.6 TDI Manueel Nevadawit. 👍
*UPDATE*
25/01/2022: Bericht van vlootmanager dat de nieuwe leasewagen verwacht wordt rond 20/02/2022
07/02/2022: Bericht van vlootmanager dat de nieuwe leasewagen is afgeleverd bij de dealer
08/02/2022: Bericht van dealer dat de wagen kan afgeleverd worden
11/02/2022: Afspraak om de nieuwe leasewagen op te halen O+

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Laatst online: 17-09 00:11
Over 3 weekjes eindigd dus mijn SEAT Connect trial, en ik heb besloten niet te verlengen. Ik ga het heus niet missen:

- Trage app / trage website
- Onhandig in elkaar gezet / geen SSO, moet overal apart inloggen (app+website)
- Bij de email om te verlengen geen een link naar hoe je moet verlengen, niet makkelijk te vinden
- Duur, 1 jaar 139 eur en 2 jaar 229 eur, dat heb ik er niet voor over
- Op 1 hand te tellen hoe vaak ik gebruik heb gemaakt van de services in 1 jaar tijd
- 1 app minder die batterij en data wegslurpt op mijn telefoon
- Wordt elke dag uitgelogd en moet inloggen
- Kiezen van servicepartners werkt niet
- Om te mogen ontgrendelen via telefoon moet je langs de dealer, geen zin in, dus je betaald voor iets wat niet mag/kan - en dat zeggen ze nergens, pas als je de functie wil gebruiken. Is gewoon oplichting/misleiding.
- genoeg kaart apps op de telefoon
- flitsmeister doet de waarschuwingen e.d., dus van de auto zal ik ze niet missen
- Rijgegevens heb ik echt nooit nodig gehad, verder heb ik deze via de lease maatschappij (tankbeurten/km standen/verbruik/prijs etc)
- Parkeerpositie heeft mijn telefoon al standaard, welgeteld 1x gebruikt in een jaar tijd
- Op mijn auto krijg ik heus geen Apple Music/Tidal hoor, kleine tekst onderaan "opties kunnen verschillen per auto", ze weten heel goed welke auto ik heb, en alle serie nummers van alle elektronica en waar die auto zich bevindt.... luilakken
- Tel nr heb ik ingevuld en toch blijft die het vragen elke keer bij inloggen.

Het enige wat ik ze moet geven is dat wanneer je een route hebt met veel rare afslagen dat de SEAT navigatie beter laat zien waar je moet voorsorteren. Maar dat vind ik geen 139 / 229 eur waard.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 09-02-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
Kozzmozz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:39:
[...]

*UPDATE*
25/01/2022: Bericht van vlootmanager dat de nieuwe leasewagen verwacht wordt rond 20/02/2022
07/02/2022: Bericht van vlootmanager dat de nieuwe leasewagen is afgeleverd bij de dealer
Proficiat, dat is eindelijk goed nieuws!

Zouden ze bezig zijn met een inhaalbeweging wat betreft de Tarraco?
Goedrobke160 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Besteld in mei 2021 denk ik April 2022 realistischer is dan februari. 11 tot 12 maand ga je toch moeten tellen vrees ik
Ik pin me alvast niet meer vast aan een vermoedelijke leverdatum.
Vanaf dat ik een mail krijg dat hij werkelijk ingepland staat of geproduceerd wordt zal ik blij worden.

Nu blijft het gewoon afwachten of ze snel hun onderdelen binnen krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Asterion op 09-02-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

grasmanek94 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:28:
Over 3 weekjes eindigd dus mijn SEAT Connect trial, en ik heb besloten niet te verlengen. Ik ga het heus niet missen:

- Trage app / trage website
- Onhandig in elkaar gezet / geen SSO, moet overal apart inloggen (app+website)
- Bij de email om te verlengen geen een link naar hoe je moet verlengen, niet makkelijk te vinden
- Duur, 1 jaar 139 eur en 2 jaar 229 eur, dat heb ik er niet voor over
- Op 1 hand te tellen hoe vaak ik gebruik heb gemaakt van de services in 1 jaar tijd
- 1 app minder die batterij en data wegslurpt op mijn telefoon
- Wordt elke dag uitgelogd en moet inloggen
- Kiezen van servicepartners werkt niet
- Om te mogen ontgrendelen via telefoon moet je langs de dealer, geen zin in, dus je betaald voor iets wat niet mag/kan - en dat zeggen ze nergens, pas als je de functie wil gebruiken. Is gewoon oplichting/misleiding.
- genoeg kaart apps op de telefoon
- flitsmeister doet de waarschuwingen e.d., dus van de auto zal ik ze niet missen
- Rijgegevens heb ik echt nooit nodig gehad, verder heb ik deze via de lease maatschappij (tankbeurten/km standen/verbruik/prijs etc)
- Parkeerpositie heeft mijn telefoon al standaard, welgeteld 1x gebruikt in een jaar tijd
- Op mijn auto krijg ik heus geen Apple Music/Tidal hoor, kleine tekst onderaan "opties kunnen verschillen per auto", ze weten heel goed welke auto ik heb, en alle serie nummers van alle elektronica en waar die auto zich bevindt.... luilakken
- Tel nr heb ik ingevuld en toch blijft die het vragen elke keer bij inloggen.

Het enige wat ik ze moet geven is dat wanneer je een route hebt met veel rare afslagen dat de SEAT navigatie beter laat zien waar je moet voorsorteren. Maar dat vind ik geen 139 / 229 eur waard.
2x gebruikt totaal.. useless

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Ook mijn gevoel...
Veel verkoop praatjes, maar weinig toegevoegde waarde voor dagelijks gebruik.

Ik veronderstel dat de navigatie wel nog werkt, maar je enkel geen (toch al achterhaalde) updates meer krijg ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Mijn Leon (KL) komt uit november 2020 en het jaartje internet is ondertussen afgelopen.
Sinds een maand kan ik geen hoofdgebruiker meer worden, wanneer ik opnieuw wil inloggen geeft het systeem aan dat mijn instellingen niet geladen kunnen worden na het invoeren van mijn email en ww.

Dit heeft toch niets met het 1 jarige internet/ Seat Connect te maken lijkt mij?

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Valkje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:29:
Mijn Leon (KL) komt uit november 2020 en het jaartje internet is ondertussen afgelopen.
Sinds een maand kan ik geen hoofdgebruiker meer worden, wanneer ik opnieuw wil inloggen geeft het systeem aan dat mijn instellingen niet geladen kunnen worden na het invoeren van mijn email en ww.

Dit heeft toch niets met het 1 jarige internet/ Seat Connect te maken lijkt mij?
Mijn Skoda Kamiq (ook met MIB3) had dat ook, maar ook wel eens ooit voordat het jaartje voorbij was.
Ik kon dan vaak wel weer inloggen, maar was het daarna wel weer regelmatig kwijt.

De Setting sync was daarentegen toch overbodig.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40
Valkje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:29:

Nee, heeft daar niets mee te maken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• To_Tall
Om hoofdgebruiker te worden zal je Seat Connect moeten hebben. Dat is middels data dienst gekoppeld.

Sterker nog. Ik ben van de ene Seat naar de andere gegaan. Mijn instellingen van de oude auto werden netjes overgenomen.

Seat Connect is dus iets meer dan alleen je km stand bekijken of je auto op afstand opsloot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ik kan niet helemaal vinden of je met seat connect nou helemaal geen kaart/software updates kunt krijgen? ik heb soms geen zin om mijn telefoon uit mijn broekzak te halen om te navigeren in mijn ateca, dus gebruik de ingebouwde navi regelmatig. Wat me vooral veel opvalt is de slechte registratie van maximum snelheden, waar ook de ACC ineens 80 gaat rijden op de a73 bij nijmegen. Zou het wel fijn vinden dat die gewoon bijgewerkt wordt.

Ik kan nergens een lijst vinden met wat wel/niet werkt als je connect niet verlengt.

Overigens laat die ACC me ook vrolijk overal nog 130 rijden tenzij er een bord staat, maar dat werkt bijvoorbeeld tussen arnhem en nijmegen op de a325 echt voor geen meter. Die snelheid wordt met matrixborden boven de weg aangegeven, en dat leest hij niet goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
[...]

*UPDATE*
Hoe bevallen de eerste km’s? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
[...]

*UPDATE*
picture or it didn't happen.... :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kozzmozz
De eerste KM's bevallen mij uitstekend!
Dankzij de lange wielbasis voel je de vele openingen in de Belgische wegen minder aan. :P
Binnenin een zee van ruimte en alles, maar dan ook alles is digitaal in te stellen.
Heb gekozen voor standaardkleur Urano grijs en die bevalt mij voortreffelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJYaJTSrCqvFWJr6sUHhnwH04Kw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8y8z5LfZBdaf7juVrkNHOhX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD-k-TWgkfddDwSptJWg1lnvrQQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tbr6ouewHMRE3x0QqAbVDsic.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oneuGFfi2t8hnU0XKnfc7BkpGIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCDtqLUxjUo6fSDQFue2VvVj.jpg?f=fotoalbum_tile

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Kozzmozz schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:32:
Dankzij de lange wielbasis voel je de vele openingen in de Belgische wegen minder aan. :P
Binnenin een zee van ruimte en alles, maar dan ook alles is digitaal in te stellen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Veel veilige km's toegewenst!

"Grijs" lijkt op de foto's meet op zwart, maar ik zie de grijstint ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Kozzmozz schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:32:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooie locaties om foto's te nemen. Waar zijn deze genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Goedrobke160 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:43:
[...]
Mooie locaties om foto's te nemen. Waar zijn deze genomen?
Dank je wel, heb de foto’s genomen aan de kades van het Nijverheidsdok te Brugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
Ik hoor uit verschillende hoeken dat een aantal merken hun wagens met missende opties aflevert. Hoe zit dat op dit moment bij Seat? Heeft iedere nieuwe Seat nog steeds zijn opties hier? Of zijn er opties die ontbreken? En welke opties zijn dat dan? Ik zou het jammer vinden dat mijn bestelde Leon met quasi alle opties niet compleet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Opties die ontbreken kunnen ook niet besteld worden. Zo heb ik geen 360 camera meer.

Is de optie bevestigd en dus besteld. Dan zal de optie wel aanwezig zijn. Mis je toch een optie. Terug naar de dealer want die auto heb jij volgens de bestelling niet besteld.

En wil je zekerheid. Ff de dealer bellen en je vraag voorleggen.

[ Voor 11% gewijzigd door To_Tall op 16-02-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
To_Tall schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:37:
Opties die ontbreken kunnen ook niet besteld worden. Zo heb ik geen 360 camera meer.

Is de optie bevestigd en dus besteld. Dan zal de optie wel aanwezig zijn. Mis je toch een optie. Terug naar de dealer want die auto heb jij volgens de bestelling niet besteld.

En wil je zekerheid. Ff de dealer bellen en je vraag voorleggen.
Ik heb m'n dealer proberen te bereiken, maar mijn contactpersoon heeft recent ontslag genomen en het is daar momenteel dus een ramp om informatie in te winnen. Ik ga er een van de komende dagen gewoon eens binnen springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
Van een collega vernomen dat voor de Golf 8 een terugroepactie (TRA 91CM-01) loopt voor het infotainment, onder andere traagheid en het paars wegtrekken van het systeem bij gebruik van CarPlay.

In zijn situatie is de software geupdate van 1790 naar 1890 en hiermee zijn de volgende zaken opgelost:
- Camera niet zichtbaar / knipperend bij achteruitrijden
- Paars scherm bij gebruik CarPlay
- Traagheid is aanzienlijk afgenomen

Hierop heb ik voor de Leon KL ook even contact opgenomen met enkele dealers, bijzonder onvriendelijke organisaties blijven vele. Echter, een zeer behulpzame VAG dealer heeft even 5 minuten besteed aan het opzoeken of deze update ook voor de Leon beschikbaar is, dit blijkt het geval. Er is nog geen terugroepactie voor de update. Binnenkort staat een afspraak gepland om de update door te voeren, we zullen zien hoe dit uitpakt!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
[quote]Asterion schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Proficiat, dat is eindelijk goed nieuws!

Zouden ze bezig zijn met een inhaalbeweging wat betreft de Tarraco?

[...]

Nee, deze auto is een tdi die niemand meer in NL wil rijden.
Dit is ook samen met de benzine nog de enigste versie die je kan bestellen reat staat op hold
Plus geen fr uitvoering.
Het probleem zit hem in de fr modellen en dan nog het meesten in de hybride.
Op dit moment is de gemiddelde levertijd 20 maanden.
En worden de bestelling alleen maar verder opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
crypt0rr schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:30:
Van een collega vernomen dat voor de Golf 8 een terugroepactie (TRA 91CM-01) loopt voor het infotainment, onder andere traagheid en het paars wegtrekken van het systeem bij gebruik van CarPlay.

In zijn situatie is de software geupdate van 1790 naar 1890 en hiermee zijn de volgende zaken opgelost:

Hierop heb ik voor de Leon KL ook even contact opgenomen met enkele dealers, bijzonder onvriendelijke organisaties blijven vele. Echter, een zeer behulpzame VAG dealer heeft even 5 minuten besteed aan het opzoeken of deze update ook voor de Leon beschikbaar is, dit blijkt het geval. Er is nog geen terugroepactie voor de update. Binnenkort staat een afspraak gepland om de update door te voeren, we zullen zien hoe dit uitpakt!
Eindelijk!

Ik ben heel benieuwd en hoor graag of de update deze problemen oplost want dit is echt mijn grootste ergernis is een verder uitstekende auto.
Mag ik vragen bij welke dealer je wel bent geholpen?

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Dit heb ik enkel een keer gehad toen ik eenmalig de navigatie van Flitsmeister gebruikte.
Verder heb ik hier nooit last van met 1790.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
renelis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Eindelijk!

Ik ben heel benieuwd en hoor graag of de update deze problemen oplost want dit is echt mijn grootste ergernis is een verder uitstekende auto.
Mag ik vragen bij welke dealer je wel bent geholpen?
Als ik daadwerkelijk ben geholpen zal ik ze hier even vermelden, dat zal volgende week zijn!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Dit heb ik enkel een keer gehad toen ik eenmalig de navigatie van Flitsmeister gebruikte.
Verder heb ik hier nooit last van met 1790.
Lucky you, hier redelijk vaak last van helaas :(

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
crypt0rr schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Lucky you, hier redelijk vaak last van helaas :(
Vreemd. Hier echt nooit. En gebruik Wireless CarPlay (iPhone 13 Pro) continue en dagelijks.
Zowel in navigatie met Apple Maps en Google Maps als in Overcast en Apple Music.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 18-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Vreemd. Hier echt nooit. En gebruik Wireless CarPlay (iPhone 13 Pro) continue en dagelijks.
Zowel in navigatie met Apple Maps en Google Maps als in Overcast en Apple Music.
Hm, gebruik is hier vergelijkbaar, ook zelfde constructie iPhone 13 Pro Wireless CarPlay. Overigens heb ik het zowel bedraad als draadloos. Hopen dat de update het verhelpt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:03
Ik heb zelf het nieuwe model Ibiza, ik vroeg mij af of dit de laatste software versie is ?

Behoorlijk irritant dat wireless CarPlay op dezelfde plekken wegvalt en niet schermvullend is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg5eTeoV4CA6Ow-8nUIFbAXwIZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXOCDbMQtWc0sh1Sd6AExFHu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-08-2024

Ik hoor graag of dit werkt. Zou voor mij ook een uitkomst zijn, aangezien ik met Flitsmeister hier veel problemen mee ervaar! Troubleshooting met Flitsmeister levert (na een jaar) ook nog niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bashjuh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Ik hoor graag of dit werkt. Zou voor mij ook een uitkomst zijn, aangezien ik met Flitsmeister hier veel problemen mee ervaar! Troubleshooting met Flitsmeister levert (na een jaar) ook nog niks op.
Paars scherm heb ik ook nog afentoe als ik FM laat open staan op carplay met 1668 maar al stuk minder dan op de versie die ik daarvoor had, meen 1664. Overigens kun je het beste meerdere (grote) problemen opsommen als je bij de dealer komt want updaten doen ze niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-08-2024
Scrtz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Paars scherm heb ik ook nog afentoe als ik FM laat open staan op carplay met 1668 maar al stuk minder dan op de versie die ik daarvoor had, meen 1664. Overigens kun je het beste meerdere (grote) problemen opsommen als je bij de dealer komt want updaten doen ze niet zomaar.
Thanks voor de tip. Ik heb ook nog wel meer problemen met het systeem, idd slim om die even onder elkaar te zetten (niet werkende achteruitrijcamera, haperend geluid, Kessy dat niet werkt, Klimaatcontrol loopt vast, enz., enz.)

Wat betreft de problemen met Flitsmeister probeert FM ook naar een oplossing te zoeken. Ik heb me inmiddels aangemeld als Beta tester en op het FM forum is er ook een uitgebreid topic hierover:
https://forum.flitsmeiste...-in-kaartweergave-carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bashjuh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Thanks voor de tip. Ik heb ook nog wel meer problemen met het systeem, idd slim om die even onder elkaar te zetten (niet werkende achteruitrijcamera, haperend geluid, Kessy dat niet werkt, Klimaatcontrol loopt vast, enz., enz.)

Wat betreft de problemen met Flitsmeister probeert FM ook naar een oplossing te zoeken. Ik heb me inmiddels aangemeld als Beta tester en op het FM forum is er ook een uitgebreid topic hierover:
https://forum.flitsmeiste...-in-kaartweergave-carplay
Dat probleem van FM met Carplay die de verbinding verliest staat trouwens los van de bugs in je auto. Apple is bezig met een fix daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr

Update is geinstalleerd, voor de Leon is 1803 de nieuwste versie (volgens service center). Traagheid van het systeem is afgenomen, voelt wat sneller aan. Paars scherm bij gebruik CarPlay speelt alleen bij Flitsmeister en is nog steeds aanwezig, tot nu toe wel minder vaak voorgekomen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08 21:32
crypt0rr schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Update is geinstalleerd, voor de Leon is 1803 de nieuwste versie (volgens service center). Traagheid van het systeem is afgenomen, voelt wat sneller aan. Paars scherm bij gebruik CarPlay speelt alleen bij Flitsmeister en is nog steeds aanwezig, tot nu toe wel minder vaak voorgekomen.
Op mijn Ibiza heb ik hier ook last van, het paars wegtrekken van het scherm tenminste.
Dit gebeurt bij mij als ik Flitsmeister of Waze gebruik, de dealer heeft het scherm opnieuw aangesloten.
Zodat de auto het scherm opnieuw kon inleren, helaas nog steeds last van.

Wat voor mij nu de easy fix is de telefoon opnieuw aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
crypt0rr schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:18:
[...]

1890 is de laatste versie. Maar de dealer zal dan weer geen TPI voor hebben.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
MazZz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:12:
Inmiddels ook weer een update gekregen van de Tarraco FR 1.5 DSG die ik in bestelling heb staan. Voorlopige afleverdatum stond op volgende week, en is - wederom - uitgesteld en nu op voorlopig week 12 gezet.

Auto is besteld in juni '21 en was in eerste instantie voor week 45 '21 gepland. Erg frustrerend, maar had er stiekem al rekening mee gehouden. Moet dus nog even geduld hebben...
Na lang wachten eindelijk bericht dat de auto geleverd gaat worden. Kan hem in week 10 ophalen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
MazZz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Na lang wachten eindelijk bericht dat de auto geleverd gaat worden. Kan hem in week 10 ophalen *O*
Proficiat!

Hier wordt hij wederom uitgesteld. Deze keer met 2 maanden.
Levertijd is nu in mei volgens de leasing wat neerkomt op 12 maanden wachten.

Over 2 weken zal ik wellicht weer een mail krijgen dat hij uitgesteld zal worden.
Kunnen ze beter niks sturen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Asterion schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Proficiat!

Levertijd is nu in mei volgens de leasing wat neerkomt op 24 maanden wachten.

Over 2 weken zal ik wellicht weer een mail krijgen dat hij uitgesteld zal worden.
@Asterion
Ik dacht dat je je wagen in April 2021 had besteld! maar dit is dus April 2020? Dit was toch een FR hybrid niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Goedrobke160 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:58:
[...]

@Asterion
Ik dacht dat je je wagen in April 2021 had besteld! maar dit is dus April 2020? Dit was toch een FR hybrid niet?
Inderdaad, foutje van mij 8)7
Een jaar telt geen 24 maar 12 maanden O-)

Het is de hybrid versie maar niet de FR.
De FR had nog langere levertijden dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
[...]

Proficiat!

Ja zo een klant ben ik ook. Tarraco FR PHEV besteld in april 2021, nu ook opgeschoven naar week 14. De dealer geeft zelf ook aan dat ik mij niet moet vasthouden aan levering kort na week 14....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Asterion schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Inderdaad, foutje van mij 8)7
Een jaar telt geen 24 maar 12 maanden O-)

Het is de hybrid versie maar niet de FR.
De FR had nog langere levertijden dacht ik?
Ah hoef, ik al in paniek. Had hier de telefoon al vast om naar D'ieteren te bellen 8)7
Hopelijk komt hij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
[...]

Proficiat!

Thanx. Hopelijk komt er voor jou/jullie ook snel een bericht dat je hem op kan halen.

• Brandyyy
  • Laatst online: 13-01-2023
Van welke versie kwam je? Was dit 16xx?

Ik ben net terug van de dealer en hij ging mijn software updaten. Hij heeft geupdate van 1666 naar 1674 ... terwijl ik naar 17xx of 18xx wou gaan, als dit lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Brandyyy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Van welke versie kwam je? Was dit 16xx?

Ik ben net terug van de dealer en hij ging mijn software updaten. Hij heeft geupdate van 1666 naar 1674 ... terwijl ik naar 17xx of 18xx wou gaan, als dit lukt.
Goede vraag, dat durf ik niet met zekerheid te antwoorden. Als mijn geheugen mij niet verraad begon het inderdaad met 16 (misschien zelfs 1674?).

• Brandyyy
grasmanek94 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Goede vraag, dat durf ik niet met zekerheid te antwoorden. Als mijn geheugen mij niet verraad begon het inderdaad met 16 (misschien zelfs 1674?).
Jammer dat mijn dealer mij niet kon verder helpen dan, ik zou zeer graag de nieuwe software hebben. Bij elke dealer heb je dit laten doen?

• grasmanek94
Brandyyy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Jammer dat mijn dealer mij niet kon verder helpen dan, ik zou zeer graag de nieuwe software hebben. Bij elke dealer heb je dit laten doen?
Van den Udenhout in Veldhoven.

• Brandyyy
grasmanek94 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Van den Udenhout in Veldhoven.
Jammer genoeg iets te ver voor mij, toch bedankt voor de info!

Hebben andere mensen van de 16xx club reeds kunnen updaten naar 17xx of 18xx?

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:42
Ik zit ook nog in de 16xx-club. Ik denk dat het ook met modeljaar te maken heeft; want er komen parallel updates uit voor de 16- en 17-serie. De 18-serie heb ik nog niet voorbij zien komen.

• Brandyyy
rvinke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:45:
Ik zit ook nog in de 16xx-club. Ik denk dat het ook met modeljaar te maken heeft; want er komen parallel updates uit voor de 16- en 17-serie. De 18-serie heb ik nog niet voorbij zien komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfWv_Bpl8EobJQ8HVKsrlpRRaRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4jUnUMw6zZEfVeLZ7lyhtrS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit heb ik staan. De software is nu geupdate naar 1674 natuurlijk. Ik heb een model van 2020 (in december uitgebracht). Hopelijk komt er vooral een oplossing voor de Android auto en Apple carplay want dit stoor mij het meest.

• Rivanov
Brandyyy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:00:
[...]

[Afbeelding]

Dit heb ik staan. De software is nu geupdate naar 1674 natuurlijk. Ik heb een model van 2020 (in december uitgebracht). Hopelijk komt er vooral een oplossing voor de Android auto en Apple carplay want dit stoor mij het meest.
Je bedoelt de linkerbalk aan de zijkant? Die gaat niet verdwijnen. Daar zitten namelijk de controls vanuit Seat. Gewoon domme beslissing om dat op die manier te maken. Ze hadden gewoon de Skoda manier aan moeten houden, dan hadden we tenminste widescreen Apple Carplay gehad.

"Gelukkig" hoef ik nog maar paar maandjes in m'n Leon (maart 2021) te rijden.. dan wordt ie vervangen door nieuwe lease-auto die wél widescreen Apple Carplay heeft. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 24-02-2022 19:30 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 87 Laatste