Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 56 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Aangifte doen bij de politie. Door rijden na ongeval. Of dat nu met of zonder Letsel is. Is een strafbaar feit. Volgende week kan de auto opgelapt zijn als dan uiteindelijk blijkt dat de schade na je aangifte is gerepareerd. Heb je een stok om mee te slaan.

Net de ateca opgehaald :D helemaal blij. M’n vrouw is nu met ons zoontje naar zwemles. Dus moet nog even wachten en dan kan ik een stukje rijden :-).

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
To_Tall schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:51:
Aangifte doen bij de politie. Door rijden na ongeval. Of dat nu met of zonder Letsel is. Is een strafbaar feit. Volgende week kan de auto opgelapt zijn als dan uiteindelijk blijkt dat de schade na je aangifte is gerepareerd. Heb je een stok om mee te slaan.

Net de ateca opgehaald :D helemaal blij. M’n vrouw is nu met ons zoontje naar zwemles. Dus moet nog even wachten en dan kan ik een stukje rijden :-).
Aangifte hebben we gisteren gedaan op het bureau. Ik heb ze net gebeld met de mededeling dat het kenteken nu bekend is. Echter gaan ze er verder niks mee doen en moet ik maar contact opnemen met onze verzekering.

Politie heb je dus niks aan. Ik hoop de auto toch een keer te zien, en dan wacht ik net zolang totdat de eigenaar op komt dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:38:

Om het geld gaat het ons niet, maar is het wel zonde, en vooral heel jammer dat mensen er tegenwoordig maar gewoon vandoor gaan. Onze auto is wel vaker lichtjes geraakt, en ik zat altijd al te twijfelen betere/meer camera's op te hangen die goed kan zien welke auto's langsrijden, wat nu dus ook gaat gebeuren.
.
Is het niet verstandiger om een ander parkeerplekje te zoeken?
Of zeg ik nu iets heel geks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goedrobke160
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Asterion schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Een must is het niet. Het is wel voordeliger om te leasen.
De enige wagens die me aanstonden waren de Tiguan en de Tarraco.

Het zal nog even afwachten zijn wat het bedrag zal worden als ik voor een benzine wagen ga.

De Sorento kunnen wij niet leasen, stond niet in het aanbod waaruit we kunnen kiezen.
De vraag is dan ook weer als je naar Benzine gaat wat die levertijd is.
Ik word nu ook ontzettend ontmoedigd nu ik lees dat Tarraco hybrid pas juni 2023 zou zijn. Maar als ik nu Kodiaq of Tarraco diesel/benzine zou bestellen zit je ook 2de kwartaal volgend jaar. Als dit dan nog 3-5maanden verschil opzit is het dan wel waard het risico te nemen en terug achteraan op de lijsten te komen? Zeker als jij er al van mei 2021 op staat?
Zou het een truckje zijn van de vw verkoper om je zo toch een stockwagen proberen te verkopen? Hoewel ik hier al dealers heb gehoord die zelf geen stockwagens meer binnen krijgen en niets meer kunnen verkopen enkel nog op bestelling.
In Belgie is het op netto leasing ook groot verschil, ik weet niet of het bij jou BE of NL regelgeving is. Ik wacht liever 5 maand langer op een Tarraco Hybrid van 55k dan een Kodiaq van 45k die je maandelijks nog eens 100euro netto meer kost.

@nooberke
Wat zou de reden kunnen zijn dat Kia en Hyundai wel chips en batterijen hebben en stockwagens hebben tegen deze zomer en VAG groep niet? Allemaal maffia daar :*)
Ik had ook gekeken naar deze wagens. Mijn vergelijk was effectief Tarraco/Sorento/Santa Fe.
De Santa fe viel direkt af door zijn hoge prijs. Ook vond ik de middenconsole te druk (zeer hoge middenconsole)
De Sorento is toch ook best wel wat duurder dan Tarraco maar is uiteindelijk niet doorgegaan door dat hij 'beperkt' was in trekgewicht 1500kg. Anders direct. Toch veel meer wagen voor iets meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:15
Zijn er nog meer tweakers die op dit moment een Areca in bestelling hebben? Vandaag helaas te horen gekregen dat afleverdatum wederom is verlengd met een maand.

20 juli besteld en zou toen eind november geleverd worden en dat is nu voor de 3de keer met een maand verlengd 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
thieske1 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:54:
Zijn er nog meer tweakers die op dit moment een Areca in bestelling hebben? Vandaag helaas te horen gekregen dat afleverdatum wederom is verlengd met een maand.

20 juli besteld en zou toen eind november geleverd worden en dat is nu voor de 3de keer met een maand verlengd 😩
Mijne halverwege eind juli besteld.

Ateca fr bussiness DSG. Vandaag opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
To_Tall schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Mijne halverwege eind juli besteld.

Ateca fr bussiness DSG. Vandaag opgehaald.
Jij geluk! Heb je wel uitstel gehad? Veel plezier met de Ateca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
thieske1 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Jij geluk! Heb je wel uitstel gehad? Veel plezier met de Ateca.
Nope. Wel eerst week 45 maar uiteindelijk week 49 in productie. 29e op kenteken gezet en vanmorgen opgehaald.

Nu weet ik niet of jij via een LM heb besteld. Tussen bij LM bestellen en daadwerkelijk bij fabriek bestellen kan daar tussen soms wat tijd overheen gaan ik heb hem direct bij de dealer zelf besteld na totallos verklaring vorige ateca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
To_Tall schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:03:
[...]

Nope. Wel eerst week 45 maar uiteindelijk week 49 in productie. 29e op kenteken gezet en vanmorgen opgehaald.

Nu weet ik niet of jij via een LM heb besteld. Tussen bij LM bestellen en daadwerkelijk bij fabriek bestellen kan daar tussen soms wat tijd overheen gaan ik heb hem direct bij de dealer zelf besteld na totallos verklaring vorige ateca.
Ja ik heb hem via een LM besteld. Na bestellen bij de LM heeft het een week geduurd voordat de dealer hem had besteld. Dus dat viel gelukkig wel mee. Deze dealer kan alleen niet aangeven of de auto al op de band staat. Hij kan alleen zien wanneer die op transport gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:33
Goedrobke160 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:22:
[...]

De vraag is dan ook weer als je naar Benzine gaat wat die levertijd is.
Ik word nu ook ontzettend ontmoedigd nu ik lees dat Tarraco hybrid pas juni 2023 zou zijn. Maar als ik nu Kodiaq of Tarraco diesel/benzine zou bestellen zit je ook 2de kwartaal volgend jaar. Als dit dan nog 3-5maanden verschil opzit is het dan wel waard het risico te nemen en terug achteraan op de lijsten te komen? Zeker als jij er al van mei 2021 op staat?
Zou het een truckje zijn van de vw verkoper om je zo toch een stockwagen proberen te verkopen? Hoewel ik hier al dealers heb gehoord die zelf geen stockwagens meer binnen krijgen en niets meer kunnen verkopen enkel nog op bestelling.
In Belgie is het op netto leasing ook groot verschil, ik weet niet of het bij jou BE of NL regelgeving is. Ik wacht liever 5 maand langer op een Tarraco Hybrid van 55k dan een Kodiaq van 45k die je maandelijks nog eens 100euro netto meer kost.
Als ik voor een andere wagen zou gaan dan is het wel sowieso een stockwagen. Ik ga echt niet opnieuw aanschuiven voor een auto die nog van de band moet rollen.

Bij ons is de leasing (in België) iets anders geregeld denk ik. Het is een soort privé lease via het werk.
Het leasebedrag wordt bij ons van het bruto loon afgehouden dus netto betalen we een heel pak minder.

En ze pushen ons naar hybride/elektrisch want die krijgen nog eens korting op het totale TCO bedrag.
Zo is het inderdaad mogelijk om een wagen van 55K te leasen dat hybride is terwijl je bij een benzine wagen niet eens aan 45K geraakt omdat je boven je budget zit.

De dealer waarmee ik contact heb gehad heeft een hele lading binnen gekregen van een bepaald model. Weliswaar enkel benzine wagens.
De korting die je krijgt via leasing is mooi maar het bedrag zal hoger uitkomen dan een hybride wagen. Dat kan ik nu al vertellen.

Een Skoda Octiava Combi (Clever+) met 1.5 tsi zit nu bijna aan het maximum te besteden budget zonder extra opties.
Voor hetzelfde maandbedrag kan je een Tarraco PHEV leasen...

Dan is je keuze rap gemaakt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
@thieske1 geen idee waarom de verkoper waarmee je contact heb niet de data terug kan zien.
Hoofd verkoop heeft meer rechten op het systeem van PON en kan tussentijds ook nog aanpassingen doen aan het voertuig.

Maar ze kunnen veel zien, van een missend onderdeel waardoor de auto geparkeerd wordt. tot waar de auto in het proces zit.

Mogelijk heeft dus de verkoper bij de dealer niet die rechten om die data naar boven te halen. Maar dat zou hij wel na kunnen gaan via hoofd verkoop of een belletje naar PON.

Vergeet ook even niet :+ maandag gaat de auto de band op, vrijdag middag is de auto door de laatste inspectie heen. Bouwen van auto's is heel ingewikkeld. Maar de processen zijn zo dat het na 5/6 dagen de auto de weg op kan.

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 16-01-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
@To_Tall
Dat kan misschien ook de reden zijn waarom de verkoper niks kan zien buiten dat de bestelling is doorgestuurd?

Ik ben zelfs bereid om opties te laten als ik hem daardoor sneller zou krijgen.
Veel van die standaard opties of extra opties in een pakket heb ik niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Asterion schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:31:
@To_Tall
Dat kan misschien ook de reden zijn waarom de verkoper niks kan zien buiten dat de bestelling is doorgestuurd?

Ik ben zelfs bereid om opties te laten als ik hem daardoor sneller zou krijgen.
Veel van die standaard opties of extra opties in een pakket heb ik niet eens nodig.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik weet niet welke voor opties je affabriek laat installeren.

Ik heb de fr bussiness intens. Enige wat ik niet heb is afstand starten en verwarmen. Verder is hij helemaal aangekleed.

Elektronische trekhaak heb ik door de dealer laten plaatsen was goedkoper :-)

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 16-01-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
To_Tall schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik weet niet welke voor opties je affabriek laat installeren.

Ik heb de fr bussiness intens. Enige wat ik niet heb is afstand starten en verwarmen. Verder is hij helemaal aangekleed.

Elektronische trekhaak heb ik door de dealer laten plaatsen was goedkoper :-)
Goh, het zijn toch een aantal extra opties die goedkoper waren in een pakket.

Zo uit het hoofd;
- hybride pakket: winter 1, safety pack L, groot multimediascherm, bluetooth, draadloos opladen, etc…
- trekhaak
- verduisterende ruiten 95% (is door de dealer toegevoegd, was geen optie)

Veel opties in het safety pack heb ik eigenlijk niet nodig. Lane assist kan ik gewoon missen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Sartres pack zou ik wel nemen. Heb ervaring met de systemen. Zonder was mijn vrouw mogelijk toch ernstiger verwond.

Ruiten kunnen niet affabriek verduisterd worden dat kan alleen door de dealer gedaan worden door folie of ruiten vervangen.

Ik heb iets van 500 betaald voor de trekhaak :+ dat was een stuk goedkoper dan de fabriek.

Enige wat ik wel mis tov van de vorige auto mede door chip tekort is de 360 view.
Wel heb ik een nieuw type sleutel. Zonder uitklap sleutel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goedrobke160
Asterion schreef op zondag 16 januari 2022 @ 04:48:
[...]

Als ik voor een andere wagen zou gaan dan is het wel sowieso een stockwagen. Ik ga echt niet opnieuw aanschuiven voor een auto die nog van de band moet rollen.

Bij ons is de leasing (in België) iets anders geregeld denk ik. Het is een soort privé lease via het werk.
Het leasebedrag wordt bij ons van het bruto loon afgehouden dus netto betalen we een heel pak minder.

En ze pushen ons naar hybride/elektrisch want die krijgen nog eens korting op het totale TCO bedrag.
Zo is het inderdaad mogelijk om een wagen van 55K te leasen dat hybride is terwijl je bij een benzine wagen niet eens aan 45K geraakt omdat je boven je budget zit.

De dealer waarmee ik contact heb gehad heeft een hele lading binnen gekregen van een bepaald model. Weliswaar enkel benzine wagens.
De korting die je krijgt via leasing is mooi maar het bedrag zal hoger uitkomen dan een hybride wagen. Dat kan ik nu al vertellen.

Een Skoda Octiava Combi (Clever+) met 1.5 tsi zit nu bijna aan het maximum te besteden budget zonder extra opties.
Voor hetzelfde maandbedrag kan je een Tarraco PHEV leasen...

Dan is je keuze rap gemaakt toch?
Wel exact dat is de reden dat ik op tarraco hybrid wacht. Bij mij ook via leasing in be😁.
De mijne besteld bij d'ieteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
nooberke schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Aangenomen dat PHEV een must is zou je nog naar een Kuga kunnen kijken, geen idee wat de levertijden daar zijn maar dat is ook wel een wat kleine auto.

Verbaast mij dat de Sorento zoveel duurder, de Tarraco valt wat mij betreft qua formaat en prijs een beetje tussen de Tucson / Sportage en Santa Fe / Sorento in.
Ik ben ook van Tiguan eHybrid / Tarraco PHEV overgestapt op de Kuga, 09-12-2021 besteld en de levertijd staat nu op 31 maart 2022

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:54
Goedrobke160 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Wel exact dat is de reden dat ik op tarraco hybrid wacht. Bij mij ook via leasing in be😁.
De mijne besteld bij d'ieteren.
Idem hier, normaal ging de Leon PHEV geleverd worden eind november/begin december 2021 maar is nu al opgeschoven naar "Q2 of Q3 2022" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:22
Torta schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:42:
Vandaag bij de dealer te horen gekregen dat het merk Seat binnen enkele jaren niet meer bestaat: Er is de nieuwe Leon en alle modellen hebben een face-lift gekregen...Nu komen er geen nieuwe modellen meer uit zodat Seat langzaam uitdooft en enkel Cupra nog zal blijven bestaan.
Dat is nogal wat. Ik ben benieuwd wanneer dit wereldkundig wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Het blijft allemaal wel heel onzeker voor de Tarraco PHEV, maar het is wel het wachten waard als je kijkt naar de ruimte, motor prestaties en de fully loaded opties met de Business Intense versie.
Na 23 Dec 2021 konden de dealers geen PHEV's meer bestellen en was ook de PHEV opeens van de Seat website verdwenen (ook bij de LM's). Je zou verwachten dat ze in het kader van 'vergroening' de PHEV nog altijd boven de 1.5 TSI's plaatsen en die juist een paar slots naar achteren plaatsen in de fabriek. Maar ik vermoed ook dat er extra chips nodig zijn in een PHEV tov een 1.5 TSI dus dat kan oo een afweging zijn. Ik zou als ik VAG zou zijn wel liever meer PHEV's in het straatbeeld zien aan een laadpaal zodat je concern toch nog iets meer bijdrage levert aan de strijd tegen de klimaatcrisis (zeker als het een grote SUV betreft). Maar ja, dan moet ik ook in de spiegel kijken. Wie weet dat de importeur nog ergens wat PHEV's in de productielijn naar voren kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
[Dquote]sysiwan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:25:
Het blijft allemaal wel heel onzeker voor de Tarraco PHEV, maar het is wel het wachten waard als je kijkt naar de ruimte, motor prestaties en de fully loaded opties met de Business Intense versie.
Na 23 Dec 2021 konden de dealers geen PHEV's meer bestellen en was ook de PHEV opeens van de Seat website verdwenen (ook bij de LM's). Je zou verwachten dat ze in het kader van 'vergroening' de PHEV nog altijd boven de 1.5 TSI's plaatsen en die juist een paar slots naar achteren plaatsen in de fabriek. Maar ik vermoed ook dat er extra chips nodig zijn in een PHEV tov een 1.5 TSI dus dat kan oo een afweging zijn. Ik zou als ik VAG zou zijn wel liever meer PHEV's in het straatbeeld zien aan een laadpaal zodat je concern toch nog iets meer bijdrage levert aan de strijd tegen de klimaatcrisis (zeker als het een grote SUV betreft). Maar ja, dan moet ik ook in de spiegel kijken. Wie weet dat de importeur nog ergens wat PHEV's in de productielijn naar voren kan plaatsen.
[/quote]De dealer vertelde me verleden week dat het zelfs niet zeker is dat je nog PHEV's onder de merknaam Seat gaat kunnen bestellen, enkel Cupra's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
sysiwan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:39:
[...]

Dat is nogal wat. Ik ben benieuwd wanneer dit wereldkundig wordt gemaakt.
Cupra was de sport line. Tegenwoordig alleen elektrisch.
Seat is momenteel alleen met een aantal PHEV modellen bezine voertuigen.

Kan best dat na 2030 wanneer er alleen nog elecktrische voertuigen op de markt mogen komen Seat naam “verdwijnt” Of dat Seat verder gaat door ervaringen met cupra overgaat naar electrisch.

Kan mij niet voorstellen dat best wel een grote naam, zomaar van het toneel verdwijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

MaDLiVe

.-Observer-.

Nog steeds redelijk in de war qua software en seat connect. Dit is mijn software/hardware revisie. De dealer zegt dat er geen updates zijn maar volgens mij zijn die er wel. Grootste punt van irritatie is android auto die niet full screen is. Iemand enig idee waar ik zou moeten zitten wua software? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y4hLlNeff0-fwn_b7wCq5uJq_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdHNyZ8jaiC3qBwnf6nc5YX5.jpg?f=fotoalbum_large

2de punt is dat het lijkt alsof ik geen data verbinding heb. Thans de navigatie is hopeloos outdated. Als ik in de app kijk krijg ik dit ook te zien. Ik kan de service voor 2 jaar verlengen, niet gratis. Wel nuttig? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6UIRZCLw27rE6xn_4CFFMsxX4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zZVVAgY7mY54vrsMysmgP0a.jpg?f=fotoalbum_large

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
MaDLiVe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:21:
Nog steeds redelijk in de war qua software en seat connect. Dit is mijn software/hardware revisie. De dealer zegt dat er geen updates zijn maar volgens mij zijn die er wel. Grootste punt van irritatie is android auto die niet full screen is. Iemand enig idee waar ik zou moeten zitten wua software? [Afbeelding]

2de punt is dat het lijkt alsof ik geen data verbinding heb. Thans de navigatie is hopeloos outdated. Als ik in de app kijk krijg ik dit ook te zien. Ik kan de service voor 2 jaar verlengen, niet gratis. Wel nuttig? [Afbeelding]
Mijne is ondertussen ook verlopen, meen me te herinneren dat 1jaar verlenging 129,- kost en 2 jaar 229,-. Voor beetje in de app zien hoe vol de tank is en of alles op slot zit gaat me dat te ver.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

crypt0rr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:14:
[...]

Mijne is ondertussen ook verlopen, meen me te herinneren dat 1jaar verlenging 129,- kost en 2 jaar 229,-. Voor beetje in de app zien hoe vol de tank is en of alles op slot zit gaat me dat te ver.
Ook life traffic and mapupdates right? Wat mij betreft ook belachelijk dat je daar nu nog steeds voor moet betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door MaDLiVe op 19-01-2022 09:18 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:14
Als ik in het seat connect portal kijk zie ik de volgende prijzen:

1jaar : 49.99
2jaar: 85.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
glenn456 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:20:
Als ik in het seat connect portal kijk zie ik de volgende prijzen:

1jaar : 49.99
2jaar: 85.00
Dat is schappelijker. Ik kijk in de 'Winkel' app in de auto zelf.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
MaDLiVe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:21:
Nog steeds redelijk in de war qua software en seat connect. Dit is mijn software/hardware revisie. De dealer zegt dat er geen updates zijn maar volgens mij zijn die er wel. Grootste punt van irritatie is android auto die niet full screen is. Iemand enig idee waar ik zou moeten zitten wua software? [Afbeelding]

2de punt is dat het lijkt alsof ik geen data verbinding heb. Thans de navigatie is hopeloos outdated. Als ik in de app kijk krijg ik dit ook te zien. Ik kan de service voor 2 jaar verlengen, niet gratis. Wel nuttig? [Afbeelding]
Voor de 5F hardware is dit de nieuwste:

grasmanek94 in "Het grote Seat topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
crypt0rr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:14:
[...]

Als de auto zakelijk is via je baas, kan je de kosten in mindering brengen op je bijtelling. Dan is het een stuk goedkoper :-). BTW moet je dan nog wel betalen als je de auto ook privé rijd natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08 21:32
Sinds kort een eigenaar van een nieuwe Seat Ibiza, met het mooie Virtual Cockpit.
Ik vroeg mij even af hoe ik de trip km kan resetten? Zit namelijk geen knop in de buurt van de Virtual Cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@tifo007 Dan moet je je tankklepje open en dicht doen ;) Dan reset je de "sinds tanken" statistieken.
(zo werkt het iig bij mijn Octavia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:49:
@tifo007 Dan moet je je tankklepje open en dicht doen ;) Dan reset je de "sinds tanken" statistieken.
Dat is dan wel de boere methode :+.

Auto status in je infotainment oproepen kan je daar de km info resetten. In je virtualiteit cockpit naar je km standen gaan en daar selectie knopje ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@To_Tall Die had ik niet gevonden (maar ook niet nodig gehad :-) ). Viel mij op dat de "Sinds tanken" na per ongeluk het benzineklepje geopend te hebben was gereset. Het systeem was niet zo slim om te zien of er wel meer benzine in was gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:22:
@To_Tall Die had ik niet gevonden (maar ook niet nodig gehad :-) ). Viel mij op dat de "Sinds tanken" na per ongeluk het benzineklepje geopend te hebben was gereset. Het systeem was niet zo slim om te zien of er wel meer benzine in was gedaan.
Dag tellers let ik zelf ook niet meer echt op, wel sinds tanken. Met actieradius :-).

Dag teller gebruik ik voornamelijk voor vakantie trippen. Komt van mijn vader af die wilde weten hoeveel km we gereden hadden in de vakantie :+.

Zo neem je toch onbewust stiekem wat dingen over van je ouders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Wat is jullie map versie? Mijn Leon Sportstourer 2021 zit nog steeds op 21.9..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Motion2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:54:
Hier idem :) 21.11 zou ook al bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@To_Tall Dan moet je auto wel nog een teller hebben die je zelf kunt resetten. Anders staat het weer op nul na tanken en heb je er niets aan. Dan is de enige manier de km standen noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:49:
Bij mijn Leon zit toch ergens een soort intelligentie, tankklep openen tijdens de wekelijkse wasbeurt veroorzaakt geen reset... Of mogelijk staat die te kort open dan? Moet ik eens op letten.
20.3 :X Toch maar eens werk maken van een update.

[ Voor 3% gewijzigd door Rafael op 19-01-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
To_Tall schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Dag tellers let ik zelf ook niet meer echt op, wel sinds tanken. Met actieradius :-).

Dag teller gebruik ik voornamelijk voor vakantie trippen. Komt van mijn vader af die wilde weten hoeveel km we gereden hadden in de vakantie :+.

Zo neem je toch onbewust stiekem wat dingen over van je ouders :+
Ik zet de dag teller wel iedere keer op 0. :+
Ook al maakt het mij in principe niets uit hoeveel kilometer ik op een tank rij / kan rijden, want heb toch een tank pas. Maar dat heb ik denk ik ook geërfd van m’n vader. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:57:
@To_Tall Dan moet je auto wel nog een teller hebben die je zelf kunt resetten. Anders staat het weer op nul na tanken en heb je er niets aan. Dan is de enige manier de km standen noteren.
Je kan ze zelf resetten. Zelf gedaan hier geen enkel probleem er zitbanken geen knopje meer op je Dashboard. Weliswaar een ateca. Maar ook in de arona van 2020 die ik te leen had was dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Ik zet de dag teller wel iedere keer op 0. :+
Ook al maakt het mij in principe niets uit hoeveel kilometer ik op een tank rij / kan rijden, want heb toch een tank pas. Maar dat heb ik denk ik ook geërfd van m’n vader. ;)
Deed mijn vader ook zijn benedratie was alles de vlotter blijft hangen dan kan je nog wel redelijk vertrouwen op je dag teller.

Nu bij elke tank beurt de teller een reset krijgt hoef ik dat niet echt meer zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
MaDLiVe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Hier idem :) 21.11 zou ook al bestaan.
Heb ik ook al in m'n Tarraco, maar blijf het vreemd vinden dat er zoveel verkeerde info inzit. Qua baan zal het waarschijnlijk kloppen, maar bij maximuum toegelaten snelheden klopt er toch veel niet in de kaarten van SEAT . Ook POI's worden volgens mij niet geupdatet met deze versies, ook daar zie ik nog POI die al 5 jaar niet meer bestaan... (tankstations, winkels, ...)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 08:26
Hebben de updates ook geholpen? Merk je duidelijk verschil? Zo ja, dan moet ik ook maar eventjes de dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
oezie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Hebben de updates ook geholpen? Merk je duidelijk verschil? Zo ja, dan moet ik ook maar eventjes de dealer bellen.
Ik vind het nog te vroeg om te oordelen, ik heb de auto nu weer 18 dagen sinds de service. Tot nu toe geen issues.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 20-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
grasmanek94 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Ik vind het nog te vroeg om te oordelen, ik heb de auto nu weer 18 dagen sinds de service. Tot nu toe geen issues.
Nieuwste versie is 1890......schijnt erg goed te zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
De dealer kan nog steeds niks zien qua productie of levertijd.
De voorlopige leverdatum wanneer ik bestelde in mei lag op vandaag.
Ook zou de wagen niet tegengehouden worden omdat er bvb bepaalde opties niet tijdig geleverd kunnen worden.

Hopelijk wordt hij ergens komende 2 maanden toch gemaakt..

Is er nergens info te vinden van Seat of de VAG groep hoever ze achter zitten met produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
21.5

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Asterion schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:37:
De dealer kan nog steeds niks zien qua productie of levertijd.
De voorlopige leverdatum wanneer ik bestelde in mei lag op vandaag.
Ook zou de wagen niet tegengehouden worden omdat er bvb bepaalde opties niet tijdig geleverd kunnen worden.

Hopelijk wordt hij ergens komende 2 maanden toch gemaakt..

Is er nergens info te vinden van Seat of de VAG groep hoever ze achter zitten met produceren?
Niet per se antwoord op je vraag maar toen ik bestelde was de datum leveren 9 maanden later. Voor de vag groep algemeen is het niet interessant denk ik, aangezien skoda mega vertragingen heeft voor letterlijk elke auto. Alles is daar onderhand 2023.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Levertijden lopen verder op met de chiptekorten zoals de topman van ASML vandeweek bij 1Vandaag aangaf in een interview. Duurt volgens hem nog 2 a 3 jaar. Bijna elk concern heeft issues en kijkt welk land welke productieslots krijgt ook rekeninghoudend met welke fiscale regels welk type auto vraagt.
Elk concern kijkt gewoon naar daar waar ze de meeste marge op pakken dus ze geven bij VAG liever wat extra chips aan Porsche dan dat ze een Seat afbouwen. In de PHEV's gaan sowieso meer chips dan in een 1.5 TSI variant dus verkopen ze er daar liever 2 stuks van dan 1x een PHEV.
Ik heb laatst gevraagd bij wat dealers qua levertijden en ik kreeg te horen, maar pin me er niet op vast

- New Ford Focus Wagon - 4mnd
- New Peugeot 308 SW - 6mnd
- New Skoda Karoq - wk 26!
- Audi A3 Sportsback - 8mnd
- Seat Tarraco 1.5 TSI - 8mnd
- Seat Tarraco PHEV - Mei 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
sysiwan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:34:
Levertijden lopen verder op met de chiptekorten zoals de topman van ASML vandeweek bij 1Vandaag aangaf in een interview. Duurt volgens hem nog 2 a 3 jaar. Bijna elk concern heeft issues en kijkt welk land welke productieslots krijgt ook rekeninghoudend met welke fiscale regels welk type auto vraagt.
Elk concern kijkt gewoon naar daar waar ze de meeste marge op pakken dus ze geven bij VAG liever wat extra chips aan Porsche dan dat ze een Seat afbouwen. In de PHEV's gaan sowieso meer chips dan in een 1.5 TSI variant dus verkopen ze er daar liever 2 stuks van dan 1x een PHEV.
Ik heb laatst gevraagd bij wat dealers qua levertijden en ik kreeg te horen, maar pin me er niet op vast

- New Ford Focus Wagon - 4mnd
- New Peugeot 308 SW - 6mnd
- New Skoda Karoq - wk 26!
- Audi A3 Sportsback - 8mnd
- Seat Tarraco 1.5 TSI - 8mnd
- Seat Tarraco PHEV - Mei 2023
Dat zijn heel erg uiteenlopende tijden.
Ik ga er wel vanuit dat dit levertijden zijn als je onlangs besteld hebt?

Kan me moeilijk voorstellen dat een Tarraco besteld in mei 2021 pas gaat geleverd worden in mei 2023? :?
Als dat zo is dan moet de dealer daar ook maar zo eerlijk over zijn en dan annuleer ik hem wel en zoek ik wel iets anders wat in stock is als het budget dat toelaat.
Anders zal het wel ergens een tweedehands wagentje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Asterion schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Kan me moeilijk voorstellen dat een Tarraco besteld in mei 2021 pas gaat geleverd worden in mei 2023? :?
Ja, de genoemde levertijden zijn van vorige week.
Mijn Tarraco PHEV was eind Dec 2021 in bestelling gezet maar zou pas wk17 2023 komen. Dus omgezet naar een 1.5 TSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt21
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-02-2022
Goedemorgen,

Ik ben hier op terecht gekomen doordat ik aan het zoeken was leveringen voor de Seat Tarraco,
Ik kocht er één vorig jaar einde februari met de garantie dat deze ten laatste eind mei 21’ zou worden geleverd ik had toen nog mijn Audi A6 Break van de garage kreeg ik niet de gewenste som in overname zodus kon ik via via toch behoorlijk wat meer krijgen (wel moest ik deze direct inleveren!) zodoende dat ik 14dagen na aankoop van de Tarraco zonder Audi zat!
(kon ik wel een tijdje met de bestelwagen rijden of af en toe mijn vrouw haar wagen, Mini Countryman) De wagen was beloofd eind mei nu ik moest altijd bellen naar de garage om iets af te weten van de wagen, nooit of te nooit kreeg ik een mail met verontschuldigen van laattijdig leveren of uitstel, nog briefwisselingen!! Telkens ik bel weet de verkopen nog garage van iets tot begin dec ik terug eens belde hij beloofde levering einde februari!! Nu vorige week ik mijn eerste mail kreeg na aankoop of ik interesse had in de aankoop nieuwe wagen!!? Ik belde daags nadien naar de verkoper of dit een grap was?! Terwijl ik nog eens vroeg of de datum nog steeds op einde februari staat nu “Ik weet het niet, ik stuur je morgen antwoord!!” Daags nadien inderdaad mijn eerste mail van de verkoper na aankoop wagen (buiten het verkoop contract!)

Dag Kurt,

Jammer genoeg kan ik nog geen verdere stap zien in het productieproces. De status staan nog steeds op “bestelling doorgestuurd naar fabriek”.

Alvast bedankt

Ik wordt echt niet graag aan het lijntje gehouden als ik deze berichten lees hier en het waar is van 2022 geen leveringen zal ik deze aankoop annuleren!!

Alvast bedankt aan de MIG GROUP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@kurt21 ik weet niet hoe het in België geregeld is. Maar ik heb meerdere auto’s verkocht ingeruild.

Bij de bestelling van de auto is mijn ervaring dat ik altijd een bedrag heb afgesproken wat ik krijg voor de inruil.

De inruil auto blijft van mij tot de levering van de auto. Tegen het vooraf gesproken bedrag neemt de dealer hem dan over.

Ik heb altijd geleerd geen schoenen weggooien voor je nieuwe hebt gekocht.

Een dealer kan jou nooit beloven binnen 3 maanden een auto te leveren vanaf fabriek. Er kunnen altijd omstandig heden voordoen die productie hinderen. Momenteel net de chip crisis is de levering van alle modellen problematisch helaas. Ik zou je contract eens nalezen wat daar in staat. Misschien dat je de koop kan ontbinden en kan kijken naar een vervangende wagen.

Helaas kunnen dealers hier ook niets aan doen. Zelf belde ik eens per maand of ze al iets meer wisten of we maken een afspraak bij nieuws bellen. Scheelt een hoop frustratie, verkoop is vaak een richtings verkeer zowel bij een auto of andere grote aankopen met levertijden. Je krijgt pas iets te horen bij verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Asterion schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Als dat zo is dan moet de dealer daar ook maar zo eerlijk over zijn en dan annuleer ik hem wel en zoek ik wel iets anders wat in stock is als het budget dat toelaat.
Anders zal het wel ergens een tweedehands wagentje worden.
Vandaag mail gehad van mijn dealer mijn auto besteld begin 2021 dit is het verhaal.

Alle productie plekken zijn komen te vervallen, ze gaan enkel nog op toewijzing produceren op dit moment.
Min strafcorner verwacht productie 1e of 2e kwartaal 2023.
Ik ga mooi voor een voorraad kodiaq kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Demiesehv schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Vandaag mail gehad van mijn dealer mijn auto besteld begin 2021 dit is het verhaal.

Alle productie plekken zijn komen te vervallen, ze gaan enkel nog op toewijzing produceren op dit moment.
Min strafcorner verwacht productie 1e of 2e kwartaal 2023.
Ik ga mooi voor een voorraad kodiaq kijken.
Dat klinkt niet goed!
Welke wagen had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Asterion schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Dat klinkt niet goed!
Welke wagen had jij besteld?
Tarraco fr bybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Ik heb zojuist mijn bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij.
Gaat om een Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSi DSG, de FR Business Intense met diverse opties.

Wie kan mij vertellen wat ongeveer de levertijd is van zo'n auto momenteel? Natuurlijk koffiedik kijken, maar gewoon om een beeld te vormen.

Ik had ook eerst een Skoda Octavia Combi op het oog, verwachte levertijd daarvan ligt momenteel op week 2 in 2023... 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Drukkert schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:28:
Gaat om een Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSi DSG, de FR Business Intense met diverse opties.

Wie kan mij vertellen wat ongeveer de levertijd is van zo'n auto momenteel? Natuurlijk koffiedik kijken, maar gewoon om een beeld te vormen.

Ik had ook eerst een Skoda Octavia Combi op het oog, verwachte levertijd daarvan ligt momenteel op week 2 in 2023... 😒
Dat is al meerdere keren hierboven genoemd, maar als je bij de leasemaatschappij besteld ging bij mij de dealer de definitieve bestelling met me doornemen via de telefoon en uiteraard de leverdatum (verwacht) doorgeven.

Daarbij: wat werd er verteld bij de dealer toen je ging proefrijden of toen je hen opbelde?

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 23-01-2022 09:47 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Drukkert schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:28:

Levertijden zijn afhankelijk van het model type bijna een jaar. Zelf heb ik 6 maanden moeten wachten. Terwijl een jaar daarvoor ik maar 3 maanden hoefde te wachten.

Maar dat kan zomaar veranderen. Mogelijk niet binnen 2 maanden. Maar het weg werken van alle achterstanden zal nog wel even gevoeld gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik hoop dat je dealer het mis heeft.
Dat wil zeggen dat mijn tarraco phev die besteld is in mei dit jaar ook niet geleverd zal worden..

Laten we hopen dat ze alsnog rap geleverd zullen worden.

Bij welke dealer heb je besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door Asterion op 23-01-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Oekol schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Daarbij: wat werd er verteld bij de dealer toen je ging proefrijden of toen je hen opbelde?
Daar heb ik het niet met de dealer over gehad.
Ik heb vandaag de leasemaatschappij gemaild, dus die hebben mij logischerwijs nog niets kunnen vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Drukkert schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Daar heb ik het niet met de dealer over gehad.
Ik heb vandaag de leasemaatschappij gemaild, dus die hebben mij logischerwijs nog niets kunnen vertellen...
Oké dat was mijn eerste vraag aan de dealer. Enfin, ik heb mijn fr business intense 1.0 dsg in december besteld en wordt 26 aug geproduceerd / geleverd. Dealer en leasemaatschappij zeggen beide wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Oekol schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Oké dat was mijn eerste vraag aan de dealer. Enfin, ik heb mijn fr business intense 1.0 dsg in december besteld en wordt 26 aug geproduceerd / geleverd. Dealer en leasemaatschappij zeggen beide wat anders.
Ok, maar wat zegt de dealer en wat zegt de leasemaatschappij dan? Ligt dat veel uit elkaar?
Dat zou bij mij dan wel september worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ik had in juli 2020 een Leon 1.5 eTSI DSG FR besteld en kreeg m pas eind februari 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Drukkert schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Ok, maar wat zegt de dealer en wat zegt de leasemaatschappij dan? Ligt dat veel uit elkaar?
Dat zou bij mij dan wel september worden denk ik.
De een zegt leveren 26 aug en de andere produceren (dealer zegt dit). Heb je beats audio besteld? Dit levert een extra 5 a 6 weken vertraging op. Ze zijn niet leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

grasmanek94 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:54:
Ik had in juli 2020 een Leon 1.5 eTSI DSG FR besteld en kreeg m pas eind februari 2021.
Dat is 7 maanden om en nabij. Ze plannen nu al op 9 maand helaas (bij mij dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Dit zijn allemaal aannames. Situatie kan ineens veranderen. Zowel positief als negatief. Als half Europa auto’s cancel bij Seat schuift de productie van jouw voertuig ook naar voren.

Een lease maatschapij kan zeggen wat ze willen. Die kunnen niets aangeven dan alleen een mogelijke verwachte levertijd die ze hebben gekregen van de dealer waar zij de auto bestellen.

Een LM gaat echt niet wekenlang/maandelijks de status van jouw auto navragen. Wel zou je kunnen vragen wie de dealer is. En of jij hen mag bellen voor een status.

Door onderdelen te kort worden sommige opties zelfs van auto’s afgehaald zo mis ik top view wat ik eigenlijk wel mis. Maar goed vorige auto’s hadden het ook niet dus wat is missen.

Een dealer daar in tegen kan ook niets zien. Ze hebben wel een indicatie wanneer de fabriek de auto zal bouwen. Maar ook dat is geen vast gegeven naar een voorlopige planning.

Waar voorheen 3 maanden wachten de norm is. Is dit veranderd naar hopelijk tijdelijk 9 tot 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Asterion schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Ik hoop dat je dealer het mis heeft.
Dat wil zeggen dat mijn tarraco phev die besteld is in mei dit jaar ook niet geleverd zal worden..

Laten we hopen dat ze alsnog rap geleverd zullen worden.

Bij welke dealer heb je besteld?
Dealer heeft het niet mis want is een mail vanuit PON.

En ga echt niet nog eens 14 maa den wachten, ga wel voor iets in voorraad.
Auto word tevens zo belachelijk duur dat ik het niet eens meer waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Demiesehv schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Dealer heeft het niet mis want is een mail vanuit PON.

En ga echt niet nog eens 14 maa den wachten, ga wel voor iets in voorraad.
Auto word tevens zo belachelijk duur dat ik het niet eens meer waard vind.
Vanuit PON is het natuurlijk een pak officiëler.
Heb je hier speciaal achter gevraagd?

Bij mij is het België, dat is D’Ieteren.
Ik ga denk ik maar eens vragen hoe het zit met annuleren..

Alleen jammer dat phev extra voordelig is om te leasen..
Anders was het een tsi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Klopt speciaal rechtstreeks aan pon gevraagd.
Wilde duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
Kan iemand mij de exacte procedure uitleggen hoe je een sleutel koppelt aan een specifieke gebruiker, ik heb 2 gebruikers aangemaakt...

Ik heb 2 sleutels, maar het lijkt met niet te lukken om 1 sleutel aan 1 gebruiker te koppelen... Mijn vrouw en mezelf gebruiken de auto afwisselend en had graag dat de instellingen per gebruiker bewaard blijven, zoals spiegels, zetels en andere instellingen.

Wagen is Tarraco model 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:58
@Cuball Voor zover ik weet "leert" de auto welke sleutel bij wie hoort. Dat doe je dus door steeds na het starten de juiste gebruiker te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
rvinke schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:12:
@Cuball Voor zover ik weet "leert" de auto welke sleutel bij wie hoort. Dat doe je dus door steeds na het starten de juiste gebruiker te selecteren.
Ah zo...Ik hou het even in oog..

Ik vind die trend eigenlijk niet zo leuk, geen configuratie voorzien, maar laten "leren". In vele gevallen is het systeem niet slim, maar gewoon een dom algoritme verkocht als lerend systeem.. Maar als gebruiker zit je daar dan wel met een zwarte doos waarvan je niet weet hoe het werkt... Laat staan de tijd die je erin steekt om het te proberen te begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Asterion schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Vanuit PON is het natuurlijk een pak officiëler.
Heb je hier speciaal achter gevraagd?

Bij mij is het België, dat is D’Ieteren.
Ik ga denk ik maar eens vragen hoe het zit met annuleren..

Alleen jammer dat phev extra voordelig is om te leasen..
Anders was het een tsi geweest.
Hou je me op de hoogte 😜.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thieske1
To_Tall schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:27:
@thieske1 geen idee waarom de verkoper waarmee je contact heb niet de data terug kan zien.
Hoofd verkoop heeft meer rechten op het systeem van PON en kan tussentijds ook nog aanpassingen doen aan het voertuig.

Maar ze kunnen veel zien, van een missend onderdeel waardoor de auto geparkeerd wordt. tot waar de auto in het proces zit.

Mogelijk heeft dus de verkoper bij de dealer niet die rechten om die data naar boven te halen. Maar dat zou hij wel na kunnen gaan via hoofd verkoop of een belletje naar PON.

Vergeet ook even niet :+ maandag gaat de auto de band op, vrijdag middag is de auto door de laatste inspectie heen. Bouwen van auto's is heel ingewikkeld. Maar de processen zijn zo dat het na 5/6 dagen de auto de weg op kan.
En toen was de auto ineens aangekomen in nederland en volgende week maandag staat die op de stoep :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Van de importeur nog geen reactie gehad. Van de dealer wel.

Annuleren is mogelijk als de wagen 2-3 maanden na de bevestigde leverdatum nog steeds niet geleverd is.
Hij vertelde er ook direct bij dat alle wagens momenteel 2 à 3 maanden vertraging hebben.

Ik weet niet of dit klopt maar dit klinkt in ieder geval al iets hoopvoller dan maanden vertraging of zelfs 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Asterion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Van de importeur nog geen reactie gehad. Van de dealer wel.

Annuleren is mogelijk als de wagen 2-3 maanden na de bevestigde leverdatum nog steeds niet geleverd is.
Hij vertelde er ook direct bij dat alle wagens momenteel 2 à 3 maanden vertraging hebben.

Ik weet niet of dit klopt maar dit klinkt in ieder geval al iets hoopvoller dan maanden vertraging of zelfs 2023.
De dealer kan geen bevestigde leverdatum geven bij bestellen. Pas als de auto definitief is ingepland in de fabriek..

Zolang de auto niet bevestigd is in de fabriek kan ook de auto gewoon geanuleerd worden.

Als ik naar mijn offertes kijk van Seat staat ook nergens een "lever" datum genoteerd. Ik zou dus aan je dealer navragen wat de beoogde en geconformeerde leverdatum dan ook is.

Lijkt wel of elke dealer zo'n beetje zijn eigen regels aan het maken is om de "klant" zoet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Het lijkt allemaal heel onduidelijk. En leverdatum wordt inderdaad niet gegeven op offerte.

Mijn tarraco phev besteld in oktober 2021 staat op einde april 2022 gemeld aan LM. Hierop gebeld naar dealer met de info die ik had van op dit forum. Medewerker gaf aan dat april 2022 zeer onrealistisch was en dat hij op zijn gevoel (ja inderdaad op gevoel hij kan niets garanderen) de levering einde dit jaar zou voorzien.

Wat me anderzijds opvalt dat er toch nog heel wat merken wel in juli/augustus nog kunnen leveren maar dat het bij VAG dramatisch is.
In de krant stond vandaag zelf dat als je vandaag een Tiguan hybride bestelde deze pas eind 2023! zou ontvangen.
Alleen daarom wil ik niet annuleren met schrik om terug in een lange wachtrij te gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
April 2022 wordt niet gemeld aan LM. Dat is een inschatting na levering van voorgaande auto’s. Dus zij geven jou de gemiddelde levertijd. Gemiddelde levertijd is dus al opgelopen van 3 naar 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik heb hier vandaag ook een mail gekregen van de invoerder.

Het is inderdaad zo dat het hybride model tijdelijk niet meer geproduceerd wordt.
Ze kunnen echter ook geen datum geven wanneer dit terug opgestart wordt.

Het blijft dus afwachten en koffiedik kijken naar een leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
  • Laatst online: 11-11-2024
Maar even aangemeld nadat ik dit draadje een tijdje volg. Hier ook Tarraco PHEV FR besteld in november 2021. Verwachte afleverweek: 38. (10 maanden).

Via een webpagina kan ik het aantal resterende dagen zien, en het tellertje met aantal resterende dagen loopt tot nu toe netjes door.(naar beneden)

Zit niks anders op dan afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:52
iemeel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:
Maar even aangemeld nadat ik dit draadje een tijdje volg. Hier ook Tarraco PHEV FR besteld in november 2021. Verwachte afleverweek: 38. (10 maanden).

Via een webpagina kan ik het aantal resterende dagen zien, en het tellertje met aantal resterende dagen loopt tot nu toe netjes door.(naar beneden)

Misschien dat productie tijdelijk gepauzeerd is? ik heb april 2021 een tarraco PHEV besteld en nu "Denkt" de dealer dat hij week 9 in productie gaat.

Kijk ik hier: https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/
dan zie ik zeker wel wat PHEV op kenteken gaan. dus helemaal stil staat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Arnoudius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Misschien dat productie tijdelijk gepauzeerd is? ik heb april 2021 een tarraco PHEV besteld en nu "Denkt" de dealer dat hij week 9 in productie gaat.

Kijk ik hier: https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/
dan zie ik zeker wel wat PHEV op kenteken gaan. dus helemaal stil staat het niet.
De productie staat inderdaad on hold.
Dat is al bevestigd door PON en D’ieteren.

Wanneer deze heropstart weten ze echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
iemeel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:

Met alle respect maar waar kan je dit zien?

Want dit kan niet als jij je auto besteld hebg in november 2021 en ik 6 maanden eerder.
En mijne uitgesteld is tot 2023 afleverweek 38 is dus een geplqnde datu.
Zolang er geen slot is word hij steeda met 3 weken verachoven.
Maar zal je uit je droom halen zie onderstaande bericht van pon.

Eind 2021 heeft SEAT/PON/fabriek het besluit genomen om op toewijzing te gaan produceren. Hiermee vervallen alle productie plekken vanaf 01-09-2021. Helaas ook die van jou. Hierdoor verschuift de productie naar naar q2 2023.

Had je graag ander nieuws gebracht of mogelijkheden aangeboden.

Helaas heb ik die niet voor je opdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Demiesehv schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Met alle respect maar waar kan je dit zien?

Want dit kan niet als jij je auto besteld hebg in november 2021 en ik 6 maanden eerder.
En mijne uitgesteld is tot 2023 afleverweek 38 is dus een geplqnde datu.
Zolang er geen slot is word hij steeda met 3 weken verachoven.
Maar zal je uit je droom halen zie onderstaande bericht van pon.

Eind 2021 heeft SEAT/PON/fabriek het besluit genomen om op toewijzing te gaan produceren. Hiermee vervallen alle productie plekken vanaf 01-09-2021. Helaas ook die van jou. Hierdoor verschuift de productie naar naar q2 2023.

Had je graag ander nieuws gebracht of mogelijkheden aangeboden.

Helaas heb ik die niet voor je opdracht
Misschien een domme vraag maar wat betekend produceren op toewijzing?

Ik geloof best je bericht maar is het niet raar dat PON meebeslist over wat er in de fabriek gebeurd? Zij hebben hier toch geen zeggenschap over. Als alle importeurs ter wereld hun eisen stellen kan een fabriek zich volgens mij niet organiseren.
In BE bij D'ieteren zeggen ze dit ook dat ze niets te zeggen hebben aan de fabrieken en gaan ze dus zeker geen gezamenlijk besluit nemen.

Het zal gewoon afwachten zijn en een kleine lotto winnen zijn als ze plots bellen dat de auto klaar staat :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iemeel
@demiesehv:
Wrs zit je een en ander dwars gezien de toon van het bericht.

Het is een en al speculatie en ik laat mij voor de rest niet gek maken. Het weghalen van productieplekken betekent gewoon dat ze random gaan toewijzen en waarschijnlijk obv chips die binnenkomen in combinatie met "waar hebben we goede marges". Maar ook dit is speculeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:20
Inmiddels ook weer een update gekregen van de Tarraco FR 1.5 DSG die ik in bestelling heb staan. Voorlopige afleverdatum stond op volgende week, en is - wederom - uitgesteld en nu op voorlopig week 12 gezet.

Auto is besteld in juni '21 en was in eerste instantie voor week 45 '21 gepland. Erg frustrerend, maar had er stiekem al rekening mee gehouden. Moet dus nog even geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Hier, een link. Waarschijnlijk levertijden vanaf dit jaar.
Tarraco Standaard: 6 maanden, phev +5, fr +2, beats audio +6 etc...

Geen idee of je het allemaal bijelkaar moet optellen..

.https://www.marnet-mobility.de/aktuelle-lieferzeiten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
iemeel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:59:

Lijkt me wel geen realistische levertijden op dit moment.
Enkele pagina’s terug is er iemand die hem in november ‘21 bestelde en een levertijd kreeg in ‘23.

Kan goed zijn dat je die tijden moet optellen.
6 maanden + 5 maanden voor de hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Op Duitse fora zie ik ook bericht phev in juni besteld, januari geleverd.... het is 1 grote tombola. En opties is wel een dingetje als het een combi is met chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Leon sportstourer 6 maand wachten extra ik beats audio (ze zeiden 6 weken tegen mij) en op een normale leon 4 maanden. Lijkt me exact geen verschil in zitten dus bijzonder toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnoudius

Geen idee of je het allemaal bij elkaar op moet/mag tellen..

Doe ik het optelsommetje dan kom ik op 18 maanden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IEem0Hw5ADBKgK115z88jimbIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xW4DOkuDxeYaTeMkJoLqZKvF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ga wel eens bellen met de dealer, als beats echt maanden is en niet anderhalf zal 't me gestolen kunnen worden. Heb nu in m'n golf 7 ook standaard audio, zal vast niet veel slechter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Arnoudius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:56:
[...]

[Afbeelding]
@Arnoudius
Idem hier identieke configuratie. Wanneer had jij de jouwe besteld?
Oktober 2021 , dus ik ben in volle verwachting april 2023 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
Goedrobke160 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:54:
[...]

@Arnoudius
Idem hier identieke configuratie. Wanneer had jij de jouwe besteld?
Oktober 2021 , dus ik ben in volle verwachting april 2023 8)7
Ja, en het overzicht geeft als het goed is de wachttijd weer als je nu een Tarraco besteld. Ik heb de auto in april 2021 besteld. Dus ik vraag mij ook af of die 18 maanden ook telt voor Tarraco's die toen zijn besteld. Stiekem hoop ik op 12 maanden in mijn geval _/-\o_ (gevoelsnummer)
Ook vraag ik mij af of je de optel som wel kan maken voor een PHEV want die topview camera is namelijk standaard. zit die +4 maanden dan al in de +5 maanden voor een PHEV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
Arnoudius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Ja, en het overzicht geeft als het goed is de wachttijd weer als je nu een Tarraco besteld. Ik heb de auto in april 2021 besteld. Dus ik vraag mij ook af of die 18 maanden ook telt voor Tarraco's die toen zijn besteld. Stiekem hoop ik op 12 maanden in mijn geval _/-\o_ (gevoelsnummer)
Ook vraag ik mij af of je de optel som wel kan maken voor een PHEV want die topview camera is namelijk standaard. zit die +4 maanden dan al in de +5 maanden voor een PHEV?
Het blijft allemaal erg moeilijk met de levertijden.

Mijn Tarraco PHEV vorig jaar Juni in bestelling gedaan (zelfde opties als Arnoudius). De leasemaatschappij geeft nu aan levertijd 30-4-2022.Ik ga ook uit van Mei / Juni op zijn vroegst. Hoop voor de zomervakantie te kunnen rijden.

Als ik alle berichten zo lees lijkt het er op dat ze in ieder geval met onze (voor 09-2021 besteld) langzaam gaan beginnen.

Al met al heb je helaas een glazen bol nodig om iets te kunnen voorspellen. Laat staan dat er zekerheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Laatst online: 10-04-2024
Hoe zit het eigenlijk met de levertijden van andere wagens dan de Tarraco? Heb zelf een Cupra Leon Break Hybride besteld in september 2021 en uiterste leverdatum van 14 mei 2022 opgekregen. Zitten die termijnen ongeveer correct of zit daar ook nog een gigantisch verschil tussen? Op het Cupra-forum zijn ze te druk bezig met te focussen op de Born alleen dus daar komt geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius

De link van Iemeel geeft ook inzichten in andere VAG merken en modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Oekol schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:17:
Ga wel eens bellen met de dealer, als beats echt maanden is en niet anderhalf zal 't me gestolen kunnen worden. Heb nu in m'n golf 7 ook standaard audio, zal vast niet veel slechter zijn?
En dat is nu jou probleem, je kan de order er niet uit laten halen.
Dan mag je weer achteraan sluiten, echt balen hoe het bij seat nu gaat.
Hybride is trouwens nog steeda niet meer te bestellen via de site.
Wat wel raar is heb peugeot gebeld voor de 508 hybride nu bestellen is in april rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Arnoudius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:56:
[...]

[Afbeelding]
Ala ik die tabel lees zou de levertijd van mijn bestelde tarraco 19 maanden zijn😂😂😂😂.
Maar die site klopt niet veel van vw arteon 3 maanden levertijd.
Gisteren rond gebeld om die te bestellen maar ook die geven aan q1 of q2 2023.

Maar er schijnt licht voot me aan de horizon, pon heeft mogelijk een hybride fr demo gevonden voor me 😁😁😁😁😁😁😁
Pagina: 1 ... 56 ... 87 Laatste