Alvast veel veilige kilometers en plezier toegewenst!To_Tall schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:44:
Afspraak is gemaakt as zaterdag rond 10:00 bij de dealer. Vanmorgen de betaling er uit gestuurd. Dat deed even pijn.
Trekhaak is nog niet binnen levertijd is vertraagd met 3 weken. Het blonderen van de achterruit en zij ruitjes komen ook later omdat ze dat niet zelf dien maar laten doen. En dat bedrijf heeft geen tijd in januari. Ook dat is geen echt probleem dan doen we dat later.
zojuist de Dealer aan de lijn gehad over levertijden. (nieuwe auto als je nu besteld )
De ibiza zal sowieso pas om 2023 geleverd wordne.
De Leon zal mogelijk wel nog dit jaar geleverd kunnen worden
Leuke info, weet je welke maand de Leon zou zijn als je 'm besteld nu?Androo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:19:
zojuist de Dealer aan de lijn gehad over levertijden. (nieuwe auto als je nu besteld )
Edit: naja niet leuk. Meer handige informatie. Het lange wachten is niet leuk
[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 10-01-2022 11:44 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
idd niet heel leukOekol schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:44:
[...]
Leuke info, weet je welke maand de Leon zou zijn als je 'm besteld nu?
Edit: naja niet leuk. Meer handige informatie. Het lange wachten is niet leuk
Ze gaven aan, dat de Leon beter leverbaar was, en ongeveer na de zomer geleverd zou kunnen worden als je nu besteld.
18xx is volgens mij de laatste versie. @Antera weet dat zekerMaDLiVe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 05:30:
Hoi allen, heb een Leon FR uit 2020. Best een irritant probleem met Android auto die niet full screen is. Jullie enig idee wat de meest recente software is voor dit model? Ga er vrijdag mee naar de dealer, nog een lijst met andere issues.
[Afbeelding] mee naar de dealer.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Argh...er is een reden dat ik altijd de autos wegbracht voor beurten/APK's. Ex d'r Ibiza in 2020 laten voorzien van een "chiptuning", lees softwareaanpassing. 75PK naar 100, meer koppel; prima. De auto had destijds een defecte EGR en die gelijk laten wegschrijven (gezien de EGR problematiek met de 6j 1.2 TDI).
Heeft ze de auto van de week weggebracht naar Seat voor APK en voor 1200 Euro aan overige zaken (beurt, banden etc. etc. etc. etc. etc.). Meldt ze tussen neus en lippen: "Oh ja, ze vroegen of ze een update mochten uitvoeren en ik heb ja gezegd". Ik vraag op mijn beurt of ze daarmee dus de boordcomputer bedoelde en dat wist ze niet. Ik dus Seat gebeld: "Eh ja, we wisten namelijk niet dat er een aangepaste versie op stond maar daarom vragen we altijd akkoord...". Motorstoring kwam dus ook weer terug.
Kan Seat dus niets aan doen, m'n ex wist het wel maar kan me goed voorstellen dat ze de koppeling niet gelegd heeft. Zag de Euro's alweer verdwijnen, maar na wat contact met VAGtechniek blijkt dat onder hun garantie te vallen en passen ze voor 35 Euro alles weer aan zoals eerst. Geluk bij een ongeluk.
Heeft ze de auto van de week weggebracht naar Seat voor APK en voor 1200 Euro aan overige zaken (beurt, banden etc. etc. etc. etc. etc.). Meldt ze tussen neus en lippen: "Oh ja, ze vroegen of ze een update mochten uitvoeren en ik heb ja gezegd". Ik vraag op mijn beurt of ze daarmee dus de boordcomputer bedoelde en dat wist ze niet. Ik dus Seat gebeld: "Eh ja, we wisten namelijk niet dat er een aangepaste versie op stond maar daarom vragen we altijd akkoord...". Motorstoring kwam dus ook weer terug.
Kan Seat dus niets aan doen, m'n ex wist het wel maar kan me goed voorstellen dat ze de koppeling niet gelegd heeft. Zag de Euro's alweer verdwijnen, maar na wat contact met VAGtechniek blijkt dat onder hun garantie te vallen en passen ze voor 35 Euro alles weer aan zoals eerst. Geluk bij een ongeluk.
Ah herken ik, ik had berekend dat als ik mijn oude auto niet had verkocht, en niet de ibiza 1.2 tdi had gekocht, dat mijn bankrekening 10k meer had vandaagExorcist schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:
Argh...er is een reden dat ik altijd de autos wegbracht voor beurten/APK's. Ex d'r Ibiza in 2020 laten voorzien van een "chiptuning", lees softwareaanpassing. 75PK naar 100, meer koppel; prima. De auto had destijds een defecte EGR en die gelijk laten wegschrijven (gezien de EGR problematiek met de 6j 1.2 TDI).

Ondertussen heeft ook mijn dealer bevestigd dat mijn tarraco hybrid besteld in oktober 2021 hoogstwaarschijnlijk pas vanaf 2023 zal geleverd worden.
Dus ik hou nu rekening met half maart 2023.is toch een mooie 17 maanden.
Waarom ik er op wacht... Fiscaal interessant en een van weinig hybrides in de prijsklasse die 1800kg kunnen trekken.
Waarom ik er op wacht... Fiscaal interessant en een van weinig hybrides in de prijsklasse die 1800kg kunnen trekken.
Och hemel! 17 maanden klinkt gewoon zo niet goed. Maar als de auto perfect is en in jullie straatje valt zoals je beschrijft. Tja, snap het wel.Goedrobke160 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:54:
Ondertussen heeft ook mijn dealer bevestigd dat mijn tarraco hybrid besteld in oktober 2021 hoogstwaarschijnlijk pas vanaf 2023 zal geleverd worden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Moet zeggen dat het de enige storing is die het ding gegeven heeft (nieuw gekocht in 2014, inmiddels 180k op de teller). Dus wat dat betreft valt het mee...grasmanek94 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:51:
[...]
Ah herken ik, ik had berekend dat als ik mijn oude auto niet had verkocht, en niet de ibiza 1.2 tdi had gekocht, dat mijn bankrekening 10k meer had vandaag![]()
Tis jammer dat ze hem gebruikt als vuilnisbelt.

Ik weet niet hoe fiscaal 2023 er uit ziet. Maar je bijtelling gaat gelden op de catalogus waarde van het jaar dat de auto op kenteken wordt gezet.Goedrobke160 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:54:
Stel de auto was in 2021 40k. In 2021 komt er vanwege aanpassingen 2k bij is de auto nu dus 42k. Volgend jaar kan er ook een aanpassing op BPM komen. Dan kan de auto zomaar 45k zijn.
Je gaat dan 5k er op achteruit. Al blijft de auto gezien offerte zo duur in aanschaf op BPM aanpassingen na.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Vandaag ook bericht gekregen van de dealer dat de levering van mijn Tarraco 1.5 TSI manual gepland staat voor week 21 dit jaar. Was bij bestellen in september 2021 eind januari, toen al bijgesteld naar week 12 en nu dus week 21.
Huidige lease auto gaat er eind van de maand uit. Krijg van de dealer dan een Skoda Kodiaq als voorloop auto totdat de Tarraco er is...
Huidige lease auto gaat er eind van de maand uit. Krijg van de dealer dan een Skoda Kodiaq als voorloop auto totdat de Tarraco er is...
Iemand een idee wat een nieuwe spiegel kost van een Seat Ibiza KJ (model 2018, bouwjaar september 2017) ?
Deze is er namelijk vanavond af gereden, samen met schade/krassen aan de deuren, alles staat op camera maar de bestuurder is er vandoor gegaan, kenteken helaas niet leesbaar
Deze is er namelijk vanavond af gereden, samen met schade/krassen aan de deuren, alles staat op camera maar de bestuurder is er vandoor gegaan, kenteken helaas niet leesbaar
Als je bewijs hebt, dan dekt de Waarborgfonds Motorverkeer de schade.BlazeMuis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:37:
Iemand een idee wat een nieuwe spiegel kost van een Seat Ibiza KJ (model 2018, bouwjaar september 2017) ?
Ik weet niet of de video genoeg bewijs is, het is namelijk een klein busje of een suv/familie auto, verder geen persoon/bestuurder goed te zien en geen kenteken.grasmanek94 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:09:
[...]
Als je bewijs hebt, dan dekt de Waarborgfonds Motorverkeer de schade.
Eigen risico is 250 euro, ik heb zo'n idee dat een spiegel goedkoper is..
Hier een video van het gebeuren: https://streamable.com/51a6i2
Als je hier een merk/type in kunt herkennen en ik de auto vind maak ik je het bedrag voor een kratje bier over.
[ Voor 17% gewijzigd door BlazeMuis op 10-01-2022 23:26 ]
De achterkant/kleuren contrasten/wielen doen mij denken aan een VW ID.3 of ID.4...BlazeMuis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:18:
[...]
Ik weet niet of de video genoeg bewijs is, het is namelijk een klein busje of een suv/familie auto, verder geen persoon/bestuurder goed te zien en geen kenteken.
Als je hier een merk/type in kunt herkennen en ik de auto vind maak ik je het bedrag voor een kratje bier over.
Maar hoe breed is de container? Is dat een 140L of 240L? of nog beter: Hoe breed is het stukje dat de camera opneemt in centimeters?
/f/image/q67hqBfQZlhwM7YEQeWNWW0F.png?f=fotoalbum_large)
Lengte van de auto kan al heel veel voertuigen uitsluiten.
Dat is een grote container, plastic bak. 240 liter.grasmanek94 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:57:
[...]
De achterkant/kleuren contrasten/wielen doen mij denken aan een VW ID.3 of ID.4...
Maar hoe breed is de container? Is dat een 140L of 240L? of nog beter: Hoe breed is het stukje dat de camera opneemt in centimeters?
[Afbeelding]
Ik heb het even opgemeten en het laatste stuk bij de steeg is 146CM.
[ Voor 5% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 00:02 ]
BlazeMuis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:57:
[...]
Dat is een grote container, plastic bak. 240 liter.
/f/image/79MLSo86NQv97C5cEvDM5TaL.png?f=fotoalbum_large)
Hopelijk klopt mijn benadering van 416 cm, maar ik denk dat daar nog wel een grote foutmarge op zit, beter zou zijn om de exacte afstand van de weg te weten die de camera opneemt.
De stoep is 140CM, afstand van waar de camera hangt tot einde stoep is 680CM + 140CM = 820CM.grasmanek94 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:03:
[...]
[Afbeelding]
Hopelijk klopt mijn benadering van 416 cm, maar ik denk dat daar nog wel een grote foutmarge op zit, beter zou zijn om de exacte afstand van de weg te weten die de camera opneemt.
BlazeMuis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:57:
Ik heb het even opgemeten en het laatste stuk bij de steeg is 146CM.
/f/image/MLsqdT7KiGxMC8qdYuraCxrE.png?f=fotoalbum_large)
Als het dit stukje is dan is de benadering 518 cm? Maar dat is wel *erg* lang voor een personenwagen.
ID.3:

ID.4:

Het zou wel kunnen tho,
/f/image/mldA7pWqwxygJOe5tdqpLujT.png?f=fotoalbum_large)
Eventueel iets in de trend van een Renault Megane/Clio of Mini
[ Voor 33% gewijzigd door grasmanek94 op 11-01-2022 00:17 ]
Ik heb ook nog andere beelden aan de voorkant van mijn huis, en als ik het aantal stoeptegels tel (30cm per tegel) kom ik uit op een aantal van 14, dat is c.a. 420CM.grasmanek94 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:07:
[...]
[Afbeelding]
Als het dit stukje is dan is de benadering 518 cm? Maar dat is wel *erg* lang voor een personenwagen.
oh als we de voorkant van de auto mogen zien zal het 't makkelijker maken, verwacht ik.BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:15:
[...]
Ik heb ook nog andere beelden aan de voorkant van mijn huis, en als ik het aantal stoeptegels tel (30cm per tegel) kom ik uit op een aantal van 14, dat is c.a. 420CM.
Voorkant is helaas niet te zien, wel de lengte. Aantal tegels heb ik kunnen tellen a.d.h. van camera beelden van vanmorgen en begin/eind auto.grasmanek94 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:17:
[...]
oh als we de voorkant van de auto mogen zien zal het 't makkelijker maken, verwacht ik.
![]() | ![]() |
Edit: Er staat elke avond/ochtend een ID.3 met duits kenteken te laden bij de laadpaal c.a. 100 meter verder op (onze wandelroute met de hond). Deze is zwart/donker grijs. Deze ID.3 staat er nu niet. Dit ga ik in de gaten houden.
[ Voor 8% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 00:25 ]
https://www.automobiledimension.com/car-search-engine.phpBlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:20:
[...]
Voorkant is helaas niet te zien, wel de lengte. Aantal tegels heb ik kunnen tellen a.d.h. van camera beelden van vanmorgen en begin/eind auto.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Length: Between 4.1 and 4.2 + between 4.2 and 4.25
x
Height: Between 1.54-1.57, 1.57-1.60, 1.60-1.63
~140 wagens waarvan je erg veel snel kan afstrepen.
Verder tussen 0:3.42 en 0:3.70 kan men ook nog dakrails zien denk ik.
Op 0:3.758 is duidelijk de "spoiler/kontje" te zien, dus de auto heeft zo'n spoiler boven het raam op de kont.
Dit is het beste wat ik in elkaar kan zetten:
/f/image/m5M6ydBcwdXw1wwGWVDy02la.png?f=fotoalbum_large)
Ofwel:
- Tussen 4.10m en 4.30m lang
- ergens tussen 1.5m en 1.7m hoog
- Heeft een "spoiler" over het raam heen op de kont
- Is 5 deurs (niet 4 deurs, je ziet 2 hendels aan de zijkant, en achterklep zal ook wel een raam hebben die open gaat)
- Lijkt dakrails te hebben
- Waarschijnlijk 17" of 18" wielen.
[ Voor 37% gewijzigd door grasmanek94 op 11-01-2022 01:03 ]
Ik vind het wat weghebben van een kia Niro / hyundai kona en dan zal ik gaan voor een kona als er een mes op m'n keel zou staan.BlazeMuis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:18:
[...]
Ik weet niet of de video genoeg bewijs is, het is namelijk een klein busje of een suv/familie auto, verder geen persoon/bestuurder goed te zien en geen kenteken.
Oo die Kona past wel bij de beschrijving.Oekol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 06:42:
[...]
Ik vind het wat weghebben van een kia Niro / hyundai kona en dan zal ik gaan voor een kona als er een mes op m'n keel zou staan.
Die oogt wat korter en compacter...grasmanek94 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:57:
[...]
Oo die Kona past wel bij de beschrijving.
Meer aan de MPV kant zou ik denken een een Renault Scenic of Kia Carens... Maar die zijn behoorlijk zeldzaam. Zal straks een plaatje zoeken.
Ik zie zilveren deurklinken en een extra set lampen aan de voorzijde onder, dat hebben de elektrische Volkswagens niet.
Ik heb de schade nu iets beter kunnen bekijken (mijn vrouw had nachtdienst en had dus de auto mee), gelukkig is de spiegel zelf verder heel, knipperlicht is ook onbeschadigd. Het is alleen de spiegelkap.
Verder zat er een lange zwarte streep aan beide deuren, dit heb ik grotendeels met weinig moeite weg kunnen poetsen (uiteraard wel overal foto's van), op de deur zit wel een grote diepe "kras" waar het verf weg is van c.a. 4cm, dus de zwarte auto moet een goede witte streep hebben. Hier en daar nog wat kleine zwarte krasjes, maar ik hoop dat ze dit machinaal weg kunnen poetsen.
Om het geld gaat het ons niet, maar is het wel zonde, en vooral heel jammer dat mensen er tegenwoordig maar gewoon vandoor gaan. Onze auto is wel vaker lichtjes geraakt, en ik zat altijd al te twijfelen betere/meer camera's op te hangen die goed kan zien welke auto's langsrijden, wat nu dus ook gaat gebeuren.
Edit: Een nieuwe spiegelkap gespoten in de kleur van de auto kost c.a. €110 inclusief btw bij de dealer.
Verder zat er een lange zwarte streep aan beide deuren, dit heb ik grotendeels met weinig moeite weg kunnen poetsen (uiteraard wel overal foto's van), op de deur zit wel een grote diepe "kras" waar het verf weg is van c.a. 4cm, dus de zwarte auto moet een goede witte streep hebben. Hier en daar nog wat kleine zwarte krasjes, maar ik hoop dat ze dit machinaal weg kunnen poetsen.
Om het geld gaat het ons niet, maar is het wel zonde, en vooral heel jammer dat mensen er tegenwoordig maar gewoon vandoor gaan. Onze auto is wel vaker lichtjes geraakt, en ik zat altijd al te twijfelen betere/meer camera's op te hangen die goed kan zien welke auto's langsrijden, wat nu dus ook gaat gebeuren.
Edit: Een nieuwe spiegelkap gespoten in de kleur van de auto kost c.a. €110 inclusief btw bij de dealer.
[ Voor 5% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 09:35 ]
Als ik de beelden nogmaals bekijk, lijkt het wel heel erg op die onderste blauwe auto. Vooral het deel met de bumper aan de achterkant, deze steekt iets uit.nooberke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Scenic en de Carens hebben de spiegel verkeerd zitten, bij de Niro lijkt de lijn van de ramen/deurklinken niet helemaal te matchen. Maar dat kan vertekenen door het beeld.
Hier nog even het moment in slow motion. Ik zie die blauwe auto er wel in, maar ik kan het fout hebben.
[Streamable: https://streamable.com/z2shie]
[ Voor 4% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 09:52 ]
BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Als ik de beelden nogmaals bekijk, lijkt het wel heel erg op die onderste blauwe auto. Vooral het deel met de bumper aan de achterkant, deze steekt iets uit.
Hier nog even het moment in slow motion. Ik zie die blauwe auto er wel in, maar ik kan het fout hebben.
[Streamable]
:fill(white):strip_exif()/f/image/TjkIVrnf8O0JHtDtvNhxjWTT.png?f=user_large)
Die gesplitste verlichting onderaan matcht wel met de verlichting van de Niro van na de facelift
Komt mooi uit, staat namelijk wel eens een Zwarte Kia Niro met het nieuwe Kia logo te laden. Die ID.3 waar ik eerst aan dacht is blauw ipv zwart (buurman gesproken, die laad zijn auto ook altijd op daar en heeft die ID.3 wel eens gezien), dus die is het niet.nooberke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:58:
[...]
[Afbeelding]
Die gesplitste verlichting onderaan matcht wel met de verlichting van de Niro van na de facelift
[ Voor 7% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 10:05 ]
Wat vinden jullie van deze auto? Deze zie ik vaker rijden, en reed net langzamer dan normaal langs.
Gaat om een Volkswagen Toureg. Handvaten zijn chrome/zilver, zelfde als in de Video. De Kia Niro heeft zwarte handvaten.
Camera heb ik aangepast zodat er meer van de straat opgenomen kan worden.
Gaat om een Volkswagen Toureg. Handvaten zijn chrome/zilver, zelfde als in de Video. De Kia Niro heeft zwarte handvaten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iqmpDe7C4y5w5o7CmqsMO6mk.jpg?f=user_large)
[ Voor 37% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 12:37 ]
Weet je het zeker dat dit een Toureg is? Volgens mij is het een T-roc, deze is iets compacter en de tekst lijkt mij ook iets te kort voor Toureg maar misschien dat je dit op een andere still uit de video beter kan zien.BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:35:
Jep dit is een T-Rocoezie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Weet je het zeker dat dit een Toureg is? Volgens mij is het een T-roc, deze is iets compacter en de tekst lijkt mij ook iets te kort voor Toureg maar misschien dat je dit op een andere still uit de video beter kan zien.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Het is idd een T-Roc, kenteken check gedaan.oezie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Weet je het zeker dat dit een Toureg is? Volgens mij is het een T-roc, deze is iets compacter en de tekst lijkt mij ook iets te kort voor Toureg maar misschien dat je dit op een andere still uit de video beter kan zien.
Velgmaat lijkt mij te klein en de T-roc is een stuk compacter aan de achterkant.BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:35:
Wat vinden jullie van deze auto? Deze zie ik vaker rijden, en reed net langzamer dan normaal langs.
[Afbeelding]
Ik heb een tip gekregen om vanavond bij een laadpaal te kijken naar een Kia Niro die vermoedelijk schade heeft aan de bijrijder kant.nooberke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:52:
[...]
Velgmaat lijkt mij te klein en de T-roc is een stuk compacter aan de achterkant.
Als het inderdaad een Niro EV is snap ik niet waarom ze zo moeilijk doen, 99% kans dat het een lease auto is. Dat is veelal simpelweg het eigen risico aftikken en dat moeten ze toch al voor de schade aan hun eigen auto.BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:08:
[...]
Ik heb een tip gekregen om vanavond bij een laadpaal te kijken naar een Kia Niro die vermoedelijk schade heeft aan de bijrijder kant.
Sommige mensen lijken het niks te interesseren, of ze hebben gewoonweg geen verstand. Inmiddels hebben we een afspraak met de politie voor aangifte aan het eind van de week.nooberke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Als het inderdaad een Niro EV is snap ik niet waarom ze zo moeilijk doen, 99% kans dat het een lease auto is. Dat is veelal simpelweg het eigen risico aftikken en dat moeten ze toch al voor de schade aan hun eigen auto.
We hebben net nog een tip gekregen dat het een Kia Niro moet zijn, deze persoon woont hier ergens in de wijk.
Ik ben zeer benieuwd of ik deze auto vanavond aantref.
[ Voor 14% gewijzigd door BlazeMuis op 11-01-2022 16:55 ]
Gewoon ff elke avond een rondje rijden en vooral bij huizen met laadpalen of parkeerplaatsen kijken. Denk dat je m voor vrijdag wel gevonden hebt
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Is een leasewagen in be. Daar is fiscaliteit iets anders. De aankoopprijs is bepaald bij aankoop en is niet doorslaggevend. Vooral de uitstoot.To_Tall schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Ik weet niet hoe fiscaal 2023 er uit ziet. Maar je bijtelling gaat gelden op de catalogus waarde van het jaar dat de auto op kenteken wordt gezet.
Stel de auto was in 2021 40k. In 2021 komt er vanwege aanpassingen 2k bij is de auto nu dus 42k. Volgend jaar kan er ook een aanpassing op BPM komen. Dan kan de auto zomaar 45k zijn.
Je gaat dan 5k er op achteruit. Al blijft de auto gezien offerte zo duur in aanschaf op BPM aanpassingen na.
Een hybrid van 55k komt zo bv 150euro netto goedkoper dan een tarraco diesel van 42k. Maar uiteraard kan er fiscaal nog wat veranderen maar veel alternatief is er niet uit stock
Hertog Jan vind ik lekker.BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:51:
[...]
Sommige mensen lijken het niks te interesseren, of ze hebben gewoonweg geen verstand. Inmiddels hebben we een afspraak met de politie voor aangifte aan het eind van de week.
We hebben net nog een tip gekregen dat het een Kia Niro moet zijn, deze persoon woont hier ergens in de wijk.
Ik ben zeer benieuwd of ik deze auto vanavond aantref.
@BlazeMuis Grapje natuurlijk. Als ik echt heb kunnen helpen zou ik zeggen maak die 15 euro over naar een goed doel, alle kleine beetjes helpen
[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 11-01-2022 18:22 ]
Dit is nou net de reden dat ik hem wil annuleren.Goedrobke160 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:54:
Besteld voor 49000 in 2021 in 2022 zou hij al op 52000komen en ze verwachten in 2023 55000 voor dat geld zoek ik wel een andere auto uit gaat nergens over.
Alleen nu ia pon ook een vies spelketje aan het spelen en geen autos extern meer te laten leasen
Afglopen eind jun is mijn ateca in de prak gereden.
:strip_exif()/f/image/CsG7aK4ar6hnjIAEotPYmr4g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ksImuw689uXTrl4EmTSRLQBO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8AS6yg9cbgOHoc4qQ2xWT8Ij.jpg?f=fotoalbum_large)
verderop in het forum staat ook een filmpje van het ongeluk
anyway. De auto is in juli totallos verklaard en verbeurd voor ruim 11000 euro. De auto is geschat op 38000 schade. Nieuw waarde is 45000.
Nu kreeg ik een paar weken geleden vanuit Seat-app de melding dat ik de auto via de app opnieuw kon registreren. vandaar dat ik ben gaan uitzoeken wat en hoe met de auto vanuit interesse.
Nu ben ik er achter gekomen dat deze auto opgeknapt is. en in de verkoop heeft gestaan.
Vanmiddag de betreffende dealer in Zwolle gebeld hoe de auto bij hun gekomen is. Gezien zij de auto niet hebben opgekocht.
Wat blijkt de auto is via een handelaar met 6900km wat ongeveer de stand was bij de aanrijding. bij hun binnen is gekomen als oud demo model. inkoop prijs was 37000 euro
Ze hebben hem in de verkoop gehad maar na een aantal test ritjes merkte zij wel dat er meer met de auto aan de hand was. Ze hebben de auto toen doorverkocht aan een andere handelaar die de auto blijkbaar volgens de gegevens van de RDW aan een privé persoon is doorverkocht.
Blijkbaar kan het dus zo zijn dat een auto die voor en achter in elkaar heeft gezeten, zelfs de motor hing er scheef in en de DSG heeft een knauw gehad. door een handelaar opnieuw in elkaar wordt gezet. doorverkocht wordt aan een dealer. Waarbij de dealer zonder dat hij het weet een schade auto heeft.
Is er geen controle bij de dealer dat ze dit kunnen uitzoeken?
De auto heeft namelijk een WOK gehad, zonder RDW keuring zou hij de weg niet op mogen.
Nu ben ik dus zo brutaal geweest ook vanuit eigen interesse en misschien ook wat verdriet nog. de Dealer te informeren.
Ze hebben de foto's van de auto gekregen,
De verkoper was lig erg geschrokken ook van het filmpje. maar voornamelijk dat zij niet wisten dat dit een behoorlijke schade auto was.
Hij gaat morgen met de directie praten wat daar uit komt geen idee
en ze zouden mij nog informeren..
Ook de handelaar die dus gisteren de auto op iemands naam heeft gezet
kenteken K-252-GN.
:strip_exif()/f/image/CsG7aK4ar6hnjIAEotPYmr4g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ksImuw689uXTrl4EmTSRLQBO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8AS6yg9cbgOHoc4qQ2xWT8Ij.jpg?f=fotoalbum_large)
verderop in het forum staat ook een filmpje van het ongeluk
anyway. De auto is in juli totallos verklaard en verbeurd voor ruim 11000 euro. De auto is geschat op 38000 schade. Nieuw waarde is 45000.
Nu kreeg ik een paar weken geleden vanuit Seat-app de melding dat ik de auto via de app opnieuw kon registreren. vandaar dat ik ben gaan uitzoeken wat en hoe met de auto vanuit interesse.
Nu ben ik er achter gekomen dat deze auto opgeknapt is. en in de verkoop heeft gestaan.
Vanmiddag de betreffende dealer in Zwolle gebeld hoe de auto bij hun gekomen is. Gezien zij de auto niet hebben opgekocht.
Wat blijkt de auto is via een handelaar met 6900km wat ongeveer de stand was bij de aanrijding. bij hun binnen is gekomen als oud demo model. inkoop prijs was 37000 euro
Ze hebben hem in de verkoop gehad maar na een aantal test ritjes merkte zij wel dat er meer met de auto aan de hand was. Ze hebben de auto toen doorverkocht aan een andere handelaar die de auto blijkbaar volgens de gegevens van de RDW aan een privé persoon is doorverkocht.
Blijkbaar kan het dus zo zijn dat een auto die voor en achter in elkaar heeft gezeten, zelfs de motor hing er scheef in en de DSG heeft een knauw gehad. door een handelaar opnieuw in elkaar wordt gezet. doorverkocht wordt aan een dealer. Waarbij de dealer zonder dat hij het weet een schade auto heeft.
De auto heeft namelijk een WOK gehad, zonder RDW keuring zou hij de weg niet op mogen.
Nu ben ik dus zo brutaal geweest ook vanuit eigen interesse en misschien ook wat verdriet nog. de Dealer te informeren.
De verkoper was lig erg geschrokken ook van het filmpje. maar voornamelijk dat zij niet wisten dat dit een behoorlijke schade auto was.
Hij gaat morgen met de directie praten wat daar uit komt geen idee
kenteken K-252-GN.
auto's blijven onbetrouwbare artikelen om te kopen, maar dit is wel erg schandalig. een auto die totalloss is verklaard moet gewoon gesloopt worden. doet me denken aan dat verhaal van die can-am spider, die is ook gewoon opnieuw in elkaar gezet (en teruggedraaid) terwijl er een dodelijk ongeluk mee gebeurd was.
https://opgelicht.avrotro...et-teruggedraaide-teller/
leven in een land vol met regels, maar km standen terugdraaien is de normaalste zaak en niemand boeit het wat. maar zonder weten een schadeauto kopen op zo'n niveau is wel echt asociaal
https://opgelicht.avrotro...et-teruggedraaide-teller/
leven in een land vol met regels, maar km standen terugdraaien is de normaalste zaak en niemand boeit het wat. maar zonder weten een schadeauto kopen op zo'n niveau is wel echt asociaal
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik sta hier niet van op te kijken. Schadeauto's zijn nou eenmaal interessant om (goedkoop) op te lappen en dan door te verkopen tussen dealers/handelaren/noem maar op. Een WOK keuring bij de RDW stelt naar mijn mening ook niet veel voor. Als het voertuig aan de technische specs voldoet, mag hij zo weer de weg op. Zo ver ik weet is er verder ook geen controle hier op. Zelf kom ik ook genoeg schade voertuigen tegen en deze worden gewoon weer opgelapt en weer doorverkocht en ja ook via dealers. Het is niet iets nieuws.To_Tall schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:20:
Hij gaat morgen met de directie praten wat daar uit komt geen ideeen ze zouden mij nog informeren..
Ook de handelaar die dus gisteren de auto op iemands naam heeft gezet![]()
kenteken K-252-GN.
hi!
@To_Tall Bijzonder verhaal, zag net ook dit artikel voorbij komen op AD 
Werk je bij een overheidsinstelling?
https://vereende.nl/kenni...icieel%20geen%20betekenis.
(Bij mij viel die GN iig op, anders is het blijkbaar wel gewoon als laatste combinatie normaal in omloop)
Werk je bij een overheidsinstelling?
https://vereende.nl/kenni...icieel%20geen%20betekenis.
(Bij mij viel die GN iig op, anders is het blijkbaar wel gewoon als laatste combinatie normaal in omloop)
[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 12-01-2022 07:56 ]
Is toch wel een rare fiscale regel in NL. Want je gaat je verkoopovereenkomst aan voor 49.000euro. Dat is de waarde waarop je de auto aankoopt en betaald aan de garage. Wat als er bv bepaalde opties niet meer leverbaar zijn en een duurdere optie wordt geplaatst? Dan dien je daar voor te betalen zonder dat je dat wenst.Demiesehv schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Dit is nou net de reden dat ik hem wil annuleren.
Besteld voor 49000 in 2021 in 2022 zou hij al op 52000komen en ze verwachten in 2023 55000 voor dat geld zoek ik wel een andere auto uit gaat nergens over.
Alleen nu ia pon ook een vies spelketje aan het spelen en geen autos extern meer te laten leasen
Dus de staat(samen met dealer?) bepaald dat de waarde van de auto 55000 euro is, maar je bepaald maar 49000?

Een WOK melding is ook niet heel speciaal wordt je staande gehouden door de politie omdat je de uitlaat hebt aangepast. Kan je al een WOK melding krijgen.
Ik vraag me dan alleen af of je bij de RDW ook kan achterhalen waarom een WOK is afgegeven. Als een WOK is afgegeven maar is opgelost is bij de RDW ook niet meer te achterhalen of er ooit een WOK op heeft gezeten. of dat de auto betrokken is geweest bij een ongeval waardoor de auto een WOK heeft gehad.
Helaas mag je alles repareren in nederland. RDW keurt idd alleen technisch. Als de technische staat ok is dan mag het de weg weer op. Vanuit mijn mening moet RDW ook meer doen om dit soort schade gevallen beter te kunnen weren dan momenteel wordt gedaan. Maar daar hebben we nieuwe wetten voor nodig
@giovanni2903 ja dat filmpje ken ik ook bizar. maar wet is wet.
Net mijn eigen dealer gebeld. die gaf ook aan vreemd te vinden wat er met de auto gebeurd is. Zelf geeft zij aan dat als ze een auto binnen krijgen, nog voor verkoop de auto zover als mogelijk controleren en de auto op de brug gaat. Is er iets aan de hand of is er een vermoeden gaat de deal niet door.
Anyway, ik ben gelukkig niet de verantwoordelijke. Wel is het zo de auto is blijkbaar verkocht voor 40500 nieuw waarde was 42500. Maar als de auto een klein tikje krijgt dat mogelijk de auto alsnog totallos verklaard zou kunnen worden.
@Goedrobke160 Volgens mij hebben we het hier over de BPM verhoging. Die telt dus mee met je bijtelling. Wel is het zo dat de BPM bepaald wordt in het jaar dat de auto op kenteken gezet wordt. en niet op naam.
wijziging in BPM worden volgensmij wel doorbelast maar de prijs verhoging door fabrikant niet. altans in mijn offerte voorwaarde die ik in jun heb laten opstellen door de dealer.
Voordeligste is denk ik hopen dat de auto in 2022 nog op kenteken gezet kan worden en per 2 januari 2023 rijden.
Ik vraag me dan alleen af of je bij de RDW ook kan achterhalen waarom een WOK is afgegeven. Als een WOK is afgegeven maar is opgelost is bij de RDW ook niet meer te achterhalen of er ooit een WOK op heeft gezeten. of dat de auto betrokken is geweest bij een ongeval waardoor de auto een WOK heeft gehad.
Helaas mag je alles repareren in nederland. RDW keurt idd alleen technisch. Als de technische staat ok is dan mag het de weg weer op. Vanuit mijn mening moet RDW ook meer doen om dit soort schade gevallen beter te kunnen weren dan momenteel wordt gedaan. Maar daar hebben we nieuwe wetten voor nodig
@giovanni2903 ja dat filmpje ken ik ook bizar. maar wet is wet.
Net mijn eigen dealer gebeld. die gaf ook aan vreemd te vinden wat er met de auto gebeurd is. Zelf geeft zij aan dat als ze een auto binnen krijgen, nog voor verkoop de auto zover als mogelijk controleren en de auto op de brug gaat. Is er iets aan de hand of is er een vermoeden gaat de deal niet door.
Anyway, ik ben gelukkig niet de verantwoordelijke. Wel is het zo de auto is blijkbaar verkocht voor 40500 nieuw waarde was 42500. Maar als de auto een klein tikje krijgt dat mogelijk de auto alsnog totallos verklaard zou kunnen worden.
@Goedrobke160 Volgens mij hebben we het hier over de BPM verhoging. Die telt dus mee met je bijtelling. Wel is het zo dat de BPM bepaald wordt in het jaar dat de auto op kenteken gezet wordt. en niet op naam.
wijziging in BPM worden volgensmij wel doorbelast maar de prijs verhoging door fabrikant niet. altans in mijn offerte voorwaarde die ik in jun heb laten opstellen door de dealer.
Voordeligste is denk ik hopen dat de auto in 2022 nog op kenteken gezet kan worden en per 2 januari 2023 rijden.
Oke, auto is gisteren terug gekomen van de service.
Mijn laatste post hierover: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Uitgevoerd: Longlife Onderhoudsservice
Weet iemand waar in OBD11 / dmv long coding of adaptions oid ik de (2021 Leon KL) functie aan kan zetten dat kessy de deuren automatisch ontgrendeld bij benaderen van de auto, en sluit bij weglopen? Ik had dit bij de VW ID.3 die ik mee kreeg, vond ik wel fijn. Is als het goed is hetzelfde platform / software.
Uitgevoerd: Padding aangebracht bij LED gedeelte in RV portier- rechterportier trilt, stopt met trillen als ik met hand aanduw, een andere Leon rijder op Tweakers Seat Topic bevestigt dat de werkplaats dit kan fixen.
Uitgevoerd: Sensor verplaatst, andere padding toegepast op passagiersstoel- passagiersdetectie rechts voor werkt vaak niet / vereist te veel druk?
- verwarming bij passagier rechts voor schakelt zichzelf willekeurig uit nadat deze is aangezet (iets met passagiersdetectie?) wanneer iemand er daadwerkelijk zit. Kan dit aangepast worden dat verwarming niet word uitgeschakeld tenzij ik de auto uitzet of op het scherm de verwarming uitzet?
Uitgevoerd: Update van software- dashboard navigatie (achter het stuur) blijft vaak zwart of 'laden...'
- ik wordt vaak uitgelogd, moet vaak mijn email en wachtwoord invoeren
- profiel veranderd vaak naar 'Gast' en privacy instellingen veranderen zichzelf naar 'maximale privacy', terwijl ik het altijd zet op 'locatie en gegevens delen'
- wereldbol is soms grijs, geen verbinding met services
- passagiers led licht knippert soms willekeurig oranje/geel en veranderd van intensiteit tijdens rijden op een rechte weg (zie video YouTube: Seat Leon KL Led Bar issue ). Normale ingestelde kleur is blauw. Knipperlichten staan uit en stuur is "rechtdoor", dus het kan niet de dode hoek detectie zijn.
- Soms (zelden) schakelt de bluetooth in de auto zichzelf "permanent uit", dan kan ik een hele dag niet de bluetooth gebruiken (en dus ook niet hands free calling of muziek via bluetooth luisteren). In de instellingen zijn de bluetooth gerelateerde instellingen 'donker grijs' en kan ik geen bluetooth opties aanpassen. Volgende dag werkt het vaak weer en zijn deze opties "wit" / klikbaar. (of 30s power knop inhouden om de media/infotainment te herstarten werkt vaak ook)
- Soms komt er uit de speakers een luide POP / kraak heel even, maakt niet uit welke telefoon via bluetooth of radio, het is zelden en heel willekeurig, maar wel erg hard.
Uitgevoerd: Bevestigingspunten verplaatst, mat ligt nu plat- de bestuurder mat heeft een bolling wanneer ingeklikt, aub vervangen met de correcte FR matten voor deze auto. Blijkt ook een bekend probleem te zijn. **alleen vervangen met een FR(!) mat**, niet een 'normale' mat aub.
Kunnen ze niks mee, niks mee gedaan.- Wanneer ik achteruit rij, of vooruit rij, wanneer ik de rem los laat, tijdens een trage manoeuvre, duurt het soms erg lang (5+s) voordat de motor 'aan slaat' en de auto gaat rijden. Gebeurt gelukkig nooit bij stoplichten / rijden-stop-start. Waar het wel gebeurt: Denk aan achteruit inparkeren met paar correcties (D/R/D/R) of de McDrive.
- Ik heb ook 3 dagen lang mee gemaakt (rond 20.000km) dat de DSG / auto erg schokkerig was wanneer ik (uit invoegnood) hard moest accelereren of juist bijvoorbeeld achteruit aan het inparkeren was en de rem op een bepaald punt ingedrukt hield. Gelukkig niet meer voorgekomen maar misschien is dit aanleiding voor iets dat opgelost moet worden.
- Kessy ontgrendeld in de winter / koud weer de deuren niet wanneer mijn hand in de deurgreep gaat. Kan dit beter worden afgesteld?
Weet iemand waar in OBD11 / dmv long coding of adaptions oid ik de (2021 Leon KL) functie aan kan zetten dat kessy de deuren automatisch ontgrendeld bij benaderen van de auto, en sluit bij weglopen? Ik had dit bij de VW ID.3 die ik mee kreeg, vond ik wel fijn. Is als het goed is hetzelfde platform / software.
En terecht, een (forse)schadeauto heeft voor mij standaard al een waarde van 0,-, ik zou er dan ook niet eens 3.000 voor betalen... om nog niet te spreken over 30.000+Nu ben ik dus zo brutaal geweest ook vanuit eigen interesse en misschien ook wat verdriet nog. de Dealer te informeren.
Hij gaat morgen met de directie praten wat daar uit komt geen ideeen ze zouden mij nog informeren..
kenteken K-252-GN.

[ Voor 12% gewijzigd door grasmanek94 op 12-01-2022 12:52 ]
Welke software versie heb je nu?grasmanek94 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Uitgevoerd: Padding aangebracht bij LED gedeelte in RV portier
[...]
Uitgevoerd: Sensor verplaatst, andere padding toegepast op passagiersstoel
[...]
Uitgevoerd: Update van software
[...]
Uitgevoerd: Bevestigingspunten verplaatst, mat ligt nu plat
[...]
Kunnen ze niks mee, niks mee gedaan.
[...]
En terecht, een (forse)schadeauto heeft voor mij standaard al een waarde van 0,-, ik zou er dan ook niet eens 3.000 voor betalen... om nog niet te spreken over 30.000+
Dat is jouw auto?giovanni2903 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:03:
@To_Tall als je dacht dat die van jou erg was[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je dan niet de neiging om die verkoper te bellen? Dit ziet er uit als een handelaar. en vaak niet heel erg begaan met andere.
neenee, niet de mijne. idd een handelaar. auto was snel verkocht ook. laatst mijn scooter verkocht waar 18k km op stond, die was teruggedraait naar 8k en stond leuk voor 1400 te koop (verkocht voor 800). rdw en politie gebeld, die boeide het niks. sommige mensen hebben gewoon geen geweten, stond nergens bij dat deze R een schadeauto was, kan echt nietTo_Tall schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:45:
[...]
Dat is jouw auto?
Heb je dan niet de neiging om die verkoper te bellen? Dit ziet er uit als een handelaar. en vaak niet heel erg begaan met andere.
Ben benieuwd of je probleem met de voorstoel (RV) is opgelost, heb hier ook het probleem dat de stoelverwarming willekeurig uitschakeld ondanks de aanwezigheid van een passagier.grasmanek94 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Uitgevoerd: Padding aangebracht bij LED gedeelte in RV portier
[...]
Uitgevoerd: Sensor verplaatst, andere padding toegepast op passagiersstoel
[...]
Uitgevoerd: Update van software
[...]
Uitgevoerd: Bevestigingspunten verplaatst, mat ligt nu plat
[...]
Kunnen ze niks mee, niks mee gedaan.
[...]
En terecht, een (forse)schadeauto heeft voor mij standaard al een waarde van 0,-, ik zou er dan ook niet eens 3.000 voor betalen... om nog niet te spreken over 30.000+
Passagiers beweren "probleem is opgelost in hun zitstanden". Nu nog verwarming stand opslaan bij auto uitschakelen via obd11, ff kijken waar dat kan.crypt0rr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:04:
[...]
Ben benieuwd of je probleem met de voorstoel (RV) is opgelost, heb hier ook het probleem dat de stoelverwarming willekeurig uitschakeld ondanks de aanwezigheid van een passagier.
Edit, dat is ook gelukt, nu nog auto unlock bij benaderen van de auto vinden, dat is verdomd lastig. Geen een adaptie die werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door grasmanek94 op 12-01-2022 19:20 ]
Eigen dealer belde vandaag op. Je auto staat in de werkplaats. Ze heeft ook nog een paar foto’s gestuurd. Auto is nog volledig ingepakt. Nog 3 nachtjes slapen
In november heb ik een Seat Tarraco 1.5 TSI 2WD FR Bu.Int. besteld (via de leasemaatschappij)
De toenmalige leverdatum was 29 juli 2022. Vandaag kreeg ik een brief: 31 maart 2023
Dit is toch niet normaal
De toenmalige leverdatum was 29 juli 2022. Vandaag kreeg ik een brief: 31 maart 2023
Dit is toch niet normaal

Xbox: Gulpener88
Verwijderd
giovanni2903 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:03:
@To_Tall als je dacht dat die van jou erg was
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik doe dingen in de auto industrie en ik denk dat dit nog wel erger gaat worden, er is gewoon een gigantisch tekort in de supplychain en het lijkt maar niet minder te worden. Als ik zie hoeveel fabriekanten al aangepaste optiepakketten hebben voor bepaalde modellen met gewoon minder functionaliteit of zoals in het geval van de Tarraco gewoon bijna tot geen productie dit jaar tjaGertjuhjan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:37:
In november heb ik een Seat Tarraco 1.5 TSI 2WD FR Bu.Int. besteld (via de leasemaatschappij)
Dit is toch niet normaal![]()
![]()

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Dat komt omdat de hele auto industrie 2 jaar geleden tijdens de start van de pandemie in paniek schoot en hun leveranciers direct heeft gezegd minder af te nemen. Uiteindelijk bleek er helemaal geen dip te komen in nieuwe leveringen, sterker nog, mensen gingen juist meer met de auto ipv openbaarvervoer maar toen waren de productieplekken voor chips al vergeven aan andere gegadigden.Gertjuhjan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:37:
Dit is toch niet normaal![]()
![]()
Alright. Gister op een Golf 8 gasresponse aangepast naar liniear ipv. exponentieel. Ga vandaag op de Leon instellen. Reed in ieder geval aanzienlijk prettiger in 'D', veel directer (logisch).grasmanek94 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:11:
[...]
Passagiers beweren "probleem is opgelost in hun zitstanden". Nu nog verwarming stand opslaan bij auto uitschakelen via obd11, ff kijken waar dat kan.
Edit, dat is ook gelukt, nu nog auto unlock bij benaderen van de auto vinden, dat is verdomd lastig. Geen een adaptie die werkt.
Module 44 > Adaption > Driving Profile Switchover > Aanpassen van 'Incemental, controlled over time' naar 'Direct, controlled over threshold value'.
[ Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 13-01-2022 09:51 ]
Ooo dit wil ik ook wel proberen😍 ik had al het gevoel dat het 'anders' was.crypt0rr schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Alright. Gister op een Golf 8 gasresponse aangepast naar liniear ipv. exponentieel. Ga vandaag op de Leon instellen. Reed in ieder geval aanzienlijk prettiger in 'D', veel directer (logisch).
Module 44 > Adaption > Driving Profile Switchover > Aanpassen van 'Incemental, controlled over time' naar 'Direct, controlled over threshold value'.
Overigens, had op diezelfde Golf 8 ook onderstaande instelling aangepast. Nu is de melding weg die je krijgt als je tegen de lijnen op de weg aanrijd (oranje teken) + melding dat je in de rijstrook moet blijven.grasmanek94 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:13:
[...]
Ooo dit wil ik ook wel proberen😍 ik had al het gevoel dat het 'anders' was.
A5 > Long Coding > Configuration for lane departure warning > Aanpassen van 'Activated' naar 'Not activated'.
Klopt, maar de berichten waren eind vorig jaar hoopvol dat men over de piek heen was.jongetje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:03:
[...]
Dat komt omdat de hele auto industrie 2 jaar geleden tijdens de start van de pandemie in paniek schoot en hun leveranciers direct heeft gezegd minder af te nemen. Uiteindelijk bleek er helemaal geen dip te komen in nieuwe leveringen, sterker nog, mensen gingen juist meer met de auto ipv openbaarvervoer maar toen waren de productieplekken voor chips al vergeven aan andere gegadigden.
Xbox: Gulpener88
@Gertjuhjan Ik hoor niet anders van levertijden van meer dan een jaar, zeker bij VAG. Ik denk dit nog wel 1 a 2 jaar duurt voordat het weer is gestabiliseerd.
Kijk ook maar eens wat er al een jaar aan de gang is met de levertijden van bijv. een PS5 en XBOX. Normaal zou er al een lagere prijs zijn, nu kun je hem niet eens normaal in de winkel halen.
Kijk ook maar eens wat er al een jaar aan de gang is met de levertijden van bijv. een PS5 en XBOX. Normaal zou er al een lagere prijs zijn, nu kun je hem niet eens normaal in de winkel halen.
[ Voor 60% gewijzigd door jongetje op 13-01-2022 10:26 ]
:strip_exif()/f/image/dcXk3qi2Z7e7Rs2u6Oo1Wfek.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6olvKa0CWBuc6MERX4H6xCXU.jpg?f=fotoalbum_large)
In ieder geval nooit bij EG cars kopen dus

[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 13-01-2022 12:23 ]
Melding bij marktplaats maken? Denk niet dat het wat uithaalt. Gezien wettelijk de auto weer op de weg zou mogen
Voor wie net als ik ook benieuwd was naar alle foto's en de dashcam beeldenTo_Tall schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:20:
Afglopen eind jun is mijn ateca in de prak gereden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
verderop in het forum staat ook een filmpje van het ongeluk![]()
Ook de handelaar die dus gisteren de auto op iemands naam heeft gezet![]()
kenteken K-252-GN.
Schadefoto's: To_Tall in "Het grote Seat topic"
Dashcamvideo: To_Tall in "Het grote Seat topic"
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik snap dat je het stuitend vind maar denk je nu echt dat dit iets gaat opleveren? Er zijn zo ontzettend veel autoverkopers die er of niets om geven of gewoon te weinig weten van de auto's. Klein voorbeeld, een auto die ik had proefgereden waarvan het een jahreswagen was, stonden gewoon de stickers in het handschoenenvak + boekjes.giovanni2903 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een Nederlandse dealer waarbij de auto overduidelijk een aanpassing aan de uitlaat had, een gordel die verkeerd terug was gemonteerd na schade linksachter..
De gemiddelde koper ziet het niet, de autoliefhebbers des te beter. Waar denk je dat de verkoper vooral aan (wil) verkopen.
@la_fusion gedeeltelijk mee eens. Een handelaar wil gewoon verkopen, hij verkoopt en ziet mogelijk de auto nooit meer terug.
Een dealer daarin tegen zeker als het eigenmerk is wat ze 2ehands verkopen. Hebben wel een naam hoog te houden. Het zomaar verkopen willen ze eigenlijk niet. Ze willen klant binding. Als je dus een auto verkoopt die bijna helemaal opnieuw opgebouwd is. en die persoon rijd net de bumper kapot, is de kans aanwezig dat de auto totallos is. Ook al heb je hem voor 40k kocht, kan de economische waarde van de auto veel en veel lager liggen.
Omdat mijn oude auto is terug verkocht aan waarschijnlijk de handelaar. ben ik nog verder gaan zoeken mogelijk is de auto bij een andere dealer terecht gekomen. Die dealer heb ik ook even gebeld. ik had het kenteken nog niet genoemd of ik kreeg een melding dat ik dadelijk terug gebeld zou worden.
Blijkbaar krijgt dit dus een behoorlijk staartje.
Een dealer daarin tegen zeker als het eigenmerk is wat ze 2ehands verkopen. Hebben wel een naam hoog te houden. Het zomaar verkopen willen ze eigenlijk niet. Ze willen klant binding. Als je dus een auto verkoopt die bijna helemaal opnieuw opgebouwd is. en die persoon rijd net de bumper kapot, is de kans aanwezig dat de auto totallos is. Ook al heb je hem voor 40k kocht, kan de economische waarde van de auto veel en veel lager liggen.
Omdat mijn oude auto is terug verkocht aan waarschijnlijk de handelaar. ben ik nog verder gaan zoeken mogelijk is de auto bij een andere dealer terecht gekomen. Die dealer heb ik ook even gebeld. ik had het kenteken nog niet genoemd of ik kreeg een melding dat ik dadelijk terug gebeld zou worden.
Wellicht omdat jij er persoonlijk bij betrokken bent en ook bij die specifieke dealer maar als er 'random' iemand voor langs komt en/of via internet vragen over gaat stellen, zal dat denk ik wat anders liggen.To_Tall schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:46:
@la_fusion gedeeltelijk mee eens. Een handelaar wil gewoon verkopen, hij verkoopt en ziet mogelijk de auto nooit meer terug.
Ik ben even in gesprek geweest met mijn leasingmaatschappij in hoeverre de bestelde wagen te annuleren is en te kijken voor een stockwagen.
Omdat dit een privélease is had ik de vraag gesteld of zij de berekening konden maken adhv een offerte.
Maar dan moet ik eerst de bestelde wagen annuleren (in hoeverre dat mogelijk is) en dan via hun configurator de nieuwe wagen laten opladen om zo de berekening te kunnen maken.
Dat schiet ook niet op..
Als de stockwagen mij te duur uitkomt per maand en beslis om dat niet te doen ben ik dus ook mijn bestelde wagen kwijt
Omdat dit een privélease is had ik de vraag gesteld of zij de berekening konden maken adhv een offerte.
Maar dan moet ik eerst de bestelde wagen annuleren (in hoeverre dat mogelijk is) en dan via hun configurator de nieuwe wagen laten opladen om zo de berekening te kunnen maken.
Dat schiet ook niet op..
Als de stockwagen mij te duur uitkomt per maand en beslis om dat niet te doen ben ik dus ook mijn bestelde wagen kwijt

Ja, ik had al vernomen dat de 1.5 TSI's wel al eerder uit de fabriek zouden komen rollen. Die is ook nog zichtbaar in de Tarraco Configurator op SEAT.nl, want de PHEV is er vanf gehaald en mijn dealer zei dat na 23 Dec 2021 het niet meer mogelijk was om een PHEV te bestellen (een STOP gezien de achterstanden).spartaan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:00:
Vandaag ook bericht gekregen van de dealer dat de levering van mijn Tarraco 1.5 TSI manual gepland staat voor week 21 dit jaar. Was bij bestellen in september 2021 eind januari, toen al bijgesteld naar week 12 en nu dus week 21.
Mijn PHEV bestelling is van 21 Dec 2021 en staat voor Week 17 2023.
Wie heeft er met google foto's lopen spelengiovanni2903 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Ik koop sws alleen maar vw ergens waar ik garantie heb, mocht ik er dan achteraf nog achterkomen dat ik een schadeauto heb heb ik nog een poot om op te staan. Deze gast doet gewoon alsof ie van niks weet, dat gaat wel erg ver vind je niet?la_fusion schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:54:
[...]
Ik snap dat je het stuitend vind maar denk je nu echt dat dit iets gaat opleveren? Er zijn zo ontzettend veel autoverkopers die er of niets om geven of gewoon te weinig weten van de auto's. Klein voorbeeld, een auto die ik had proefgereden waarvan het een jahreswagen was, stonden gewoon de stickers in het handschoenenvak + boekjes.
Een Nederlandse dealer waarbij de auto overduidelijk een aanpassing aan de uitlaat had, een gordel die verkeerd terug was gemonteerd na schade linksachter..
De gemiddelde koper ziet het niet, de autoliefhebbers des te beter. Waar denk je dat de verkoper vooral aan (wil) verkopen.
Hmm, error, something went wrong. Kan jij t wel op de Leon aanpassen?crypt0rr schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Alright. Gister op een Golf 8 gasresponse aangepast naar liniear ipv. exponentieel. Ga vandaag op de Leon instellen. Reed in ieder geval aanzienlijk prettiger in 'D', veel directer (logisch).
Te gek voor woorden dat dit zomaar doorverkocht kan worden. Ik ben 10 jaar geleden naar Noorwegen geëmigreerd en daar is dit toch beter geregeld.P1nGu1n schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Voor wie net als ik ook benieuwd was naar alle foto's en de dashcam beelden
Schadefoto's: To_Tall in "Het grote Seat topic"
Dashcamvideo: To_Tall in "Het grote Seat topic"
- iedereen tekent een contract. Daar moet je in de verklaring aangeven of de auto schade heeft gehad. Even op het woord geloven zit er dus niet in. Kom je er na 4 jaar achter dat de auto toch schade had kan je de koop laten terugdraaien. Kan zowel bij privé en dealer/handelaar aankopen….
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Nog geen tijd voor gehad, ben voornemens morgen in de middag te testen, laat het dan even weten!grasmanek94 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Hmm, error, something went wrong. Kan jij t wel op de Leon aanpassen?
Wanneer ik de motorkap sluit en/of de motor aan zet krijg ik bij beide "function not supported" (Wat normaal is, kan alleen programmeren met auto 'AAN', motor 'UIT', motorkap 'OPEN' en parking brake 'AAN', toch?).crypt0rr schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:14:
[...]
Nog geen tijd voor gehad, ben voornemens morgen in de middag te testen, laat het dan even weten!
[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 14-01-2022 09:23 ]
Klopt, voorwaarden voor programmeren:grasmanek94 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:19:
[...]
Wanneer ik de motorkap sluit en/of de motor aan zet krijg ik bij beide "function not supported" (Wat normaal is, kan alleen programmeren met auto 'AAN', motor 'UIT', motorkap 'OPEN' en parking brake 'AAN', toch?).
- Contact aan
- Motorkap ontgrendeld/open
- Parking brake - geen idee of dit uitmaakt, heb de automatische er altijd op staan
En natuurlijk bij een x aantal modules SFD protectie.
Hier gelukt! Merk direct het verschil in 'D', veel directer op het gas. Geen SFD op die module, echter wel security code, de app gaf direct bij mij de juiste code weer. Onderstaand de screenshots.grasmanek94 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:19:
[...]
Wanneer ik de motorkap sluit en/of de motor aan zet krijg ik bij beide "function not supported" (Wat normaal is, kan alleen programmeren met auto 'AAN', motor 'UIT', motorkap 'OPEN' en parking brake 'AAN', toch?).
/f/image/OVWEy5Ms8yCmWEqOV2CUwZRm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jQuwGGEZe9lQRg1GWj4hT6Li.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T3sVNF3N98KjmkgoWKznURGV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/efz241VrpcIzh6t5mOkQ2eBd.png?f=fotoalbum_large)
Dit is niet via VCDS of wel? Ziet er namelijk heel intuïtief en makkelijk uit via een app.crypt0rr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:27:
[...]
Hier gelukt! Merk direct het verschil in 'D', veel directer op het gas. Geen SFD op die module, echter wel security code, de app gaf direct bij mij de juiste code weer. Onderstaand de screenshots.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ben alvast aan het voorsorteren op mijn auto die eind dit jaar komt wat handig is.
Wil onder andere comfortknipperen (naar 5x), dagrijverlichting achterkant altijd aan en misschien is bovenstaande met gasresponse ook wel interessant.
Als dat met zo'n app kan en ik moet er alleen even goed in verdiepen dat is het wellicht interessant?
Wat is de appnaam? Dan ga ik even uitzoeken wat de kosten zijn voor dit 'geintje'. Wellicht is het alsnog interessanter om gewoon gezellig langs een tweaker te gaan
Vandaag bij de dealer te horen gekregen dat het merk Seat binnen enkele jaren niet meer bestaat: Er is de nieuwe Leon en alle modellen hebben een face-lift gekregen...Nu komen er geen nieuwe modellen meer uit zodat Seat langzaam uitdooft en enkel Cupra nog zal blijven bestaan.
Dit betreft OBDEleven. Programmeer wel alles zelf ipv. de in App 'apps' welke je tegen betaling kan gebruiken om het te laten programmeren.Oekol schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Dit is niet via VCDS of wel? Ziet er namelijk heel intuïtief en makkelijk uit via een app.
Ben alvast aan het voorsorteren op mijn auto die eind dit jaar komt wat handig is.
Wil onder andere comfortknipperen (naar 5x), dagrijverlichting achterkant altijd aan en misschien is bovenstaande met gasresponse ook wel interessant.
Als dat met zo'n app kan en ik moet er alleen even goed in verdiepen dat is het wellicht interessant?
Wat is de appnaam? Dan ga ik even uitzoeken wat de kosten zijn voor dit 'geintje'. Wellicht is het alsnog interessanter om gewoon gezellig langs een tweaker te gaan
Momenteel lukt het nog niet om het comfortknipperen aan te passen naar een andere waarde dan 3, dit is een 'bekend' probleem waar nog geen oplossing voor gevonden is.
Enkele zaken welke ik nu op de Leon heb aangepast:
- DRL achter aan overdag
- Gebruik van LED onder in de bumper bij groot licht
- Gasresponse
- Cupra dashboard
- Cupra theming op dashboard - incl. vermogen + koppel weergave (gebruik dit overigens nooit haha)
- G-kracht meter
- Transmissie temperatuur
Vandaag gebeld door de andere dealer.
Zij hebben idd maandag 10 januari de auto op naam gezet en mee gegeven met een persoon.
Zij wisten niet dat de auto afkomstig was van schade.
Ook heeft inkoop de auto blijkbaar niet of onvoldoende nagetrokken.
De verkoper wist mij te melden dat zij hiervan niets wisten en nu aan het onderzoeken zijn wat ze verder zouden kunnen doen.
Dit is de eerste keer dat ze zoiets mee maken dat een vorige eigenaar contact opneemt om te vertellen over de auto. Hij was daar wel soort blij mee.
Ik krijg nog te horen wat ze gaan doen met de auto. Ik ben zelf geen eigenaar meer, maar vind het wel soort van belangrijk dat zij weten dat dit niet zomaar een auto is die bij een dealer heeft gestaan en 6900km heeft gereden.
Ze gaan mij dus nog terug bellen als ze meer informatie nodig hebben.. Ik hou lig de RDW website in de gaten..
Zij hebben idd maandag 10 januari de auto op naam gezet en mee gegeven met een persoon.
Zij wisten niet dat de auto afkomstig was van schade.
Ook heeft inkoop de auto blijkbaar niet of onvoldoende nagetrokken.
De verkoper wist mij te melden dat zij hiervan niets wisten en nu aan het onderzoeken zijn wat ze verder zouden kunnen doen.
Dit is de eerste keer dat ze zoiets mee maken dat een vorige eigenaar contact opneemt om te vertellen over de auto. Hij was daar wel soort blij mee.
Ik krijg nog te horen wat ze gaan doen met de auto. Ik ben zelf geen eigenaar meer, maar vind het wel soort van belangrijk dat zij weten dat dit niet zomaar een auto is die bij een dealer heeft gestaan en 6900km heeft gereden.
Ze gaan mij dus nog terug bellen als ze meer informatie nodig hebben.. Ik hou lig de RDW website in de gaten..
Zonet een verkoper van een andere Volkswagen garage aan de lijn gehad en verhaal gedaan over de in mei bestelde Seat Tarraco PHEV.
Het is een verkoper maar hij sprak al dat ze dit jaar niet geleverd zullen worden.
Hij sprak zelfs van Juni 2023??
Dan maar op zoek naar een andere (stock)wagen?
Het is een verkoper maar hij sprak al dat ze dit jaar niet geleverd zullen worden.
Ik las ook dat batterijen lastiger te krijgen zijn mede door de auto industrie maar ook dat er steeds meer thuis accu's komen. niet specifiek in NL maar elders in de wereld.Asterion schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:50:
Zonet een verkoper van een andere Volkswagen garage aan de lijn gehad en verhaal gedaan over de in mei bestelde Seat Tarraco PHEV.
Dat wordt nog een aardig gevecht wie die accu's uiteindelijk gaan krijgen dus.
Alternatief zou is je naar een Tucson / Santa Fe / Sorento PHEV kijken, die schijnen veelal nog voor de zomer te kunnen leveren en afhankelijk van je wensen uit voorraad. Vooral de Sorento en Santa Fe zijn net als de Tarraco enorme wagensAsterion schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:50:
Tucson en santa fe vind in persoonlijk geen mooie wagens.nooberke schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Alternatief zou is je naar een Tucson / Santa Fe / Sorento PHEV kijken, die schijnen veelal nog voor de zomer te kunnen leveren en afhankelijk van je wensen uit voorraad. Vooral de Sorento en Santa Fe zijn net als de Tarraco enorme wagens
De sorento is ruimschoots boven leasebudget. Dat is helaas ook geen optie.
Het zijn bizarre tijden

Aangenomen dat PHEV een must is zou je nog naar een Kuga kunnen kijken, geen idee wat de levertijden daar zijn maar dat is ook wel een wat kleine auto.Asterion schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:55:
[...]
Tucson en santa fe vind in persoonlijk geen mooie wagens.
De sorento is ruimschoots boven leasebudget. Dat is helaas ook geen optie.
Het zijn bizarre tijden
Verbaast mij dat de Sorento zoveel duurder, de Tarraco valt wat mij betreft qua formaat en prijs een beetje tussen de Tucson / Sportage en Santa Fe / Sorento in.
Een must is het niet. Het is wel voordeliger om te leasen.nooberke schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Aangenomen dat PHEV een must is zou je nog naar een Kuga kunnen kijken, geen idee wat de levertijden daar zijn maar dat is ook wel een wat kleine auto.
Verbaast mij dat de Sorento zoveel duurder, de Tarraco valt wat mij betreft qua formaat en prijs een beetje tussen de Tucson / Sportage en Santa Fe / Sorento in.
De enige wagens die me aanstonden waren de Tiguan en de Tarraco.
Het zal nog even afwachten zijn wat het bedrag zal worden als ik voor een benzine wagen ga.
De Sorento kunnen wij niet leasen, stond niet in het aanbod waaruit we kunnen kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Asterion op 14-01-2022 16:13 ]
Weet je toevallig van een pagina met alle werkende mogelijkheden tot nu toe, incl. de stappen? Ik zit wel is wat te googlen, maar kan heel lastig een actueel overzicht vinden van werkende aanpassingen.crypt0rr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:32:
[...]
Dit betreft OBDEleven. Programmeer wel alles zelf ipv. de in App 'apps' welke je tegen betaling kan gebruiken om het te laten programmeren.
Momenteel lukt het nog niet om het comfortknipperen aan te passen naar een andere waarde dan 3, dit is een 'bekend' probleem waar nog geen oplossing voor gevonden is.
Enkele zaken welke ik nu op de Leon heb aangepast:
- DRL achter aan overdag
- Gebruik van LED onder in de bumper bij groot licht
- Gasresponse
- Cupra dashboard
- Cupra theming op dashboard - incl. vermogen + koppel weergave (gebruik dit overigens nooit haha)
- G-kracht meter
- Transmissie temperatuur
Deze thread op het fora van OBDEleven bevat vrijwel alle beschikbare aanpassingen. Goed lezen en snappen wat je doet blijft uiteraard belangrijk bij elke aanpassing.JnB007 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Weet je toevallig van een pagina met alle werkende mogelijkheden tot nu toe, incl. de stappen? Ik zit wel is wat te googlen, maar kan heel lastig een actueel overzicht vinden van werkende aanpassingen.
https://forum.obdeleven.com/thread/10626/coding-new-kl
@crypt0rr kan je mij vertellen waar ik deze optie kan vinden?
Gebruik van LED onder in de bumper bij groot licht
neem aan dat het met mistlichten (rij een golf7) ook kan
Ik ben vanmiddag terug gebeld,
Het ontvangen van de foto's en het filmpje heeft hen behoorlijk doen schrikken.
Dit is niet het type voertuig dat zij graag zouden willen verkopen. Maar er is ook tijdens inkoop wat fout gegaan. Al dan niet de technische keuring voor inkoop.
Het blijkt dat de auto is verkocht aan een vrouw, die maandag heel blij was met de auto.
Maar zelf in de afgelopen dagen ook wat heeft gemerkt aan de auto.
Voorbeelden, de voorruit daar is iets mee. een afwijking.
De bumpers hebben ook afwijkingen sluiten niet goed aan op de body, achter bumper heeft een gekke knik in de bumper.
De dealer gaat de auto terug nemen, de handelaar blijkt de auto ook terug te willen kopen.
De koopster vroeg zich af of ik spijt had om de auto te verkopen. Dealer had zelf ook wel door dat ik geen keuze heb gehad in de verkoop dat is o.a. aan de verzekering.
Dealer verwacht dat de handelaar de auto nogmaals wilt gaan aanbieden of anders exporteer.
Al kan ik niets betekenen, of veranderen. Ik ga wel contact opnemen met de RDW. Ik vind gewoon dat een WOK registratie na technische keuring gewoon als melding terug gezocht moet kunnen worden. Zo worden consumenten ook beter beschermd. er kan eenvoudig gecontroleerd worden of een auto ooit extra gekeurd heeft moeten worden.
Dat er een onderscheid is als Politie legt een WOK op omdat een uitlaat is aangepast of door een andere redelijk onschuldige aanpassing tot daar aan toe.
Maar bij een technische keuring na ongeval, ben ik wel van mening dat het niet anders zou moeten dan dit net als een logische kilometerstand terug gevonden moet kunnen worden.
Het ontvangen van de foto's en het filmpje heeft hen behoorlijk doen schrikken.
Dit is niet het type voertuig dat zij graag zouden willen verkopen. Maar er is ook tijdens inkoop wat fout gegaan. Al dan niet de technische keuring voor inkoop.
Het blijkt dat de auto is verkocht aan een vrouw, die maandag heel blij was met de auto.
Maar zelf in de afgelopen dagen ook wat heeft gemerkt aan de auto.
Voorbeelden, de voorruit daar is iets mee. een afwijking.
De bumpers hebben ook afwijkingen sluiten niet goed aan op de body, achter bumper heeft een gekke knik in de bumper.
De dealer gaat de auto terug nemen, de handelaar blijkt de auto ook terug te willen kopen.
De koopster vroeg zich af of ik spijt had om de auto te verkopen. Dealer had zelf ook wel door dat ik geen keuze heb gehad in de verkoop dat is o.a. aan de verzekering.
Dealer verwacht dat de handelaar de auto nogmaals wilt gaan aanbieden of anders exporteer.
Al kan ik niets betekenen, of veranderen. Ik ga wel contact opnemen met de RDW. Ik vind gewoon dat een WOK registratie na technische keuring gewoon als melding terug gezocht moet kunnen worden. Zo worden consumenten ook beter beschermd. er kan eenvoudig gecontroleerd worden of een auto ooit extra gekeurd heeft moeten worden.
Dat er een onderscheid is als Politie legt een WOK op omdat een uitlaat is aangepast of door een andere redelijk onschuldige aanpassing tot daar aan toe.
Maar bij een technische keuring na ongeval, ben ik wel van mening dat het niet anders zou moeten dan dit net als een logische kilometerstand terug gevonden moet kunnen worden.
Geen idee of dit voor de Golf 7 hetzelfde is, maar onderstaand is hetgeen ik aangepast heb.giovanni2903 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:54:
@crypt0rr kan je mij vertellen waar ik deze optie kan vinden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| - Select Central Elettric 09 - Select Adaptation - Select LEUCHTE 12 NL L B45 - Select Lichtfunktion D 12 - Set to Lichthupe - Select Dimmwert DEF 12 - Set to 100 - Select LEUCHTE 13 NL R B5 - Select Lichtfunktion D 13 - Set to Lichthupe - Select Dimmwert DEF 13 - Set to 100 |
Bron: https://forum.obdeleven.c...626/coding-new-kl?page=11
Iets later, zaterdag, maar ik heb 'm.giovanni2903 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:05:
Gewoon ff elke avond een rondje rijden en vooral bij huizen met laadpalen of parkeerplaatsen kijken. Denk dat je m voor vrijdag wel gevonden hebt
c.a. een half uurtje geleden reed er een Kia Niro door m'n straat, en ik heb sinds woensdag betere camera's hangen. Op de beelden zie ik schade aan zijn/haar spiegel en een witte kras op exact dezelfde hoogte als de schade bij onze auto. Kenteken heb ik nu.
Het gaat om een: Kia Niro, toegelaten op 27-08-2021, vrij nieuw dus.
Ik hoop de auto snel aan te kunnen treffen zodat ik duidelijke foto's van de schade kan maken.