Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 54 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
MrDrako schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:30:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Falken azenis op de seat ateca? Ik heb de 1.5 met DSG uit februari van dit jaar, maar merk nu het wegdek wat vaker nat is dat bij het wegrijden de auto wel erg veel last heeft van doorglijdende banden. Hoef er maar een klein beetje gas voor te geven. Ik heb nu de 18" FR velgen. Overweeg overigens om volgend jaar eens naar 19" te kijken, de vrij helder zilverkleurige versie die ze op de FR leveren is wel erg gevoelig voor remstof. De 19" is ook net iets breder, nu heeft ie de maat 215/50/R18, 19 is 235/40 R19

Maar ik vraag me nu dus af of het aan de falken banden zou kunnen liggen en bijvoorbeeld Michelins het hier beter op doen of dat het aan de auto ligt. (te weinig druk op de voorwielen oid)
tegen remstof kan je de velgen behandelen met https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-rim-30ml.html

dat is een glas coating. Erg eenvoudig aan te brengen.
Als je elke week of 2 weken je velgen schoonspuit hoeft geen hoge druk te zijn. Spoelt het ergste vuil er zo vanaf.. Je kan dan ook nog wat velgen reiniger gebruiken als het hardnekkig is.

Voor het doorgleiden. Weg dek is nu ook er koud en het rubber is in deze kou een stuk stugger. Dan is het misschien verstandig om winder rubber er onder te leggen of anders all-weather banden.

Zelf heb ik pirelli banden en winter Michelins er onder zitten.

19" stuitert wel een beetje meer dan 18" Mijn zomer set is 19" en winter 18"

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Het hoge woord is er uit. Eindelijk is hij besteld en hebben we een verwachtte leverdatum: 26 augustus.
Dus een goeie acht maanden wachten nog.

Bestel als volgt:

Seat Leon 1.0 TSI 81kW MHEV FR Business Intense Sportstourer DSG
Kleur : Nevada white − Metallic 2Y2Y
Bekleding : Bekleding stof zwart AZ

Met de opties:
  • Technology Pack (P49)
  • Geluidssysteem BeatsAudio incl. 10 speakers (PNB)
  • Metallic lak (JATOCL03)
  • Reservewiel 18" staal, ruimtebesparend (PG6)
  • Zwenkbare trekhaak incl. 13 polige kabelset
  • Witte plaat ten bate van trekhaak
  • Inclusief zomerbanden / inclusief winterbanden
En nu maar duimen dat hij net voor de vakantie komt. Gaan altijd laatste twee weken augustus weg en 1e week september. Later mogen wij beide niet langer vrij hebben helaas.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Oekol schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:55:
Witte plaat ten bate van trekhaak (zal wel onder de auto zitten of zo?)
Waarom zou je de witte kentekenplaat onder je auto schroeven? Beter is op je fietsendrager, caravan, aanhanger etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:35:
[...]

Waarom zou je de witte kentekenplaat onder je auto schroeven? Beter is op je fietsendrager, caravan, aanhanger etc. 8)
Haha goeiemorge. Ik zat te denken hoe die trekhaak die wegklapt gemonteerd zou zijn. Vond het al raar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland0174
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb mijn nieuwe Seat Leon nu een maand, bevalt erg goed. Er zijn veel opties mogelijk en in te stellen.

Nu vraag ik mij af of je het schakeladvies uit kan zetten? Ik zie constant in mijn display dat ik door moet schakelen naar een volgende versnelling. Ik vind dit storend, ik bepaal zelf wel wanneer ik schakel:)

Ook nog een andere vraag:
Heeft iemand de juiste instellingen voor de EQ van het geluid? Deze kan je zelf instellen en dit schijn je beter zelf te kunnen doen dan de standaard profielen zoals club, radio etc.

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Westland0174 op 10-12-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47
Rijdt nu in een Peugeot 308 uit 2011 met 161K op de teller. Financieel is het goed voor de wind gegaan en zodoende wil ik volgend jaar graag een andere auto kopen alvorens het groot onderhoud er aan gaat komen en deze nu nog een 2.5K inruil kan opleveren. Zo nu en dan kijk ik op lokale sites en daar kwam ik een poosje terug deze Seat Ibiza tegen. Ik ben er gewoon verliefd op geworden.

Ook mijn vrouw heeft zoiets van wauw en misschien dat ik deze week toch maar even bij deze dealer langsga.. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb of er nog bijzonderheden zijn om op te letten bij dit model.

Vandaar even de vraag hier poppen, zijn er nog specifieke dingetjes waar ik op moet letten bij Seat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
JeroenNietDoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:09:
Rijdt nu in een Peugeot 308 uit 2011 met 161K op de teller. Financieel is het goed voor de wind gegaan en zodoende wil ik volgend jaar graag een andere auto kopen alvorens het groot onderhoud er aan gaat komen en deze nu nog een 2.5K inruil kan opleveren. Zo nu en dan kijk ik op lokale sites en daar kwam ik een poosje terug deze Seat Ibiza tegen. Ik ben er gewoon verliefd op geworden.

Ook mijn vrouw heeft zoiets van wauw en misschien dat ik deze week toch maar even bij deze dealer langsga.. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb of er nog bijzonderheden zijn om op te letten bij dit model.

Vandaar even de vraag hier poppen, zijn er nog specifieke dingetjes waar ik op moet letten bij Seat :?
Let erop dat de auto extreem klein is, 20cm minder lang dan je huidige (Leon is wel ong even groot).
Controleer of de turbo goed werkt (laten opwarmen, vol gas, hoort een kick te voelen tussen 2500-4000,exacte toerental weet ik niet bij dit model, het is een 1000cc motor dus die moet extra hard werken natuurlijk).
Peugeot heeft denk ik standaard betere versterkers, let op de muziek als dat belangrijk is.
Controleer of de regen sensor het goed doet.
Met 55k op de teller horen er minstens twee long-life (om de 30k) grote onderhoudsbeurten te zijn gebeurt, dus ook nieuwe brandstoffilter, kabineluchtfilter, motorluchtfilter, olie, etc. Gezien de leeftijd van 4 jaar moet dit al 4 keer gebeurt zijn. (max om de 1 jaar)

Verder, algemene controle en gezond verstand natuurlijk, maar dat hoeft denk ik niet gezegd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
grasmanek94 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:53:
[...]

Let erop dat de auto extreem klein is, 20cm minder lang dan je huidige (Leon is wel ong even groot).
Controleer of de turbo goed werkt (laten opwarmen, vol gas, hoort een kick te voelen tussen 2500-4000,exacte toerental weet ik niet bij dit model, het is een 1000cc motor dus die moet extra hard werken natuurlijk).
Peugeot heeft denk ik standaard betere versterkers, let op de muziek als dat belangrijk is.
Met 55k op de teller horen er minstens twee long-life (om de 30k) grote onderhoudsbeurten te zijn gebeurt, dus ook nieuwe brandstoffilter, kabineluchtfilter, motorluchtfilter, olie, etc. Gezien de leeftijd van 4 jaar moet dit al 4 keer gebeurt zijn. (max om de 1 jaar)

Verder, algemene controle en gezond verstand natuurlijk, maar dat hoeft denk ik niet gezegd te worden.
Brandstoffilter hoeft niet bij een benzine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

Ja, klopt, dat merk je in de koffer. Hebben het er hier over gehad. Onze boodschappen worden bezorgd, als we op vakantie gaan rijden we naar een hotel of huisje dus dan blijft over die keer dat je es iets groters moet vervoeren. Maar goed, in die Peugeot moest dan toch ook vaak wel de achterbank omlaag.

Gek genoeg staan er hier in de buurt zelden Leon hatchbacks met dergelijke KM stand. Allemaal SW en meestal richting de 80-100K op de teller.

De prijs is ook een ding, deze Ibiza ligt volledig in budget. Ik zou tot max 20K kunnen maar dan zou ik of een jaartje door moeten sparen of de laatste 4K moeten financieren en dan versneld aflossen. Dan zijn ruimere hatchbacks met identieke KM stand en leeftijd goed verkrijgbaar.
[...]

Thanks voor de tips. Ik heb nooit eerder echt zelf een occasion gekocht, voorheen ging mijn pa eigenlijk altijd mee. Ik zal letten op onderhoudsboekje, beschadigingen, deurslag, gekke geluiden bij rijden en voelen hoe hij rijdt en schakelt. Ik zag sowieso bij RDW dat er voor deze auto nog een terugroepactie openstaat m.b.t. een euvel met de autogordel linksachter. Daar ik een dochter van 7 heb wil ik dat dus wel even aankaarten.

Ik zag op de foto's dat er uniroyal rainsport 5 215/45r17 zomerbanden onder zitten. Ik ken alleen Michelin, Continental en GoodYear. Kan iemand wat zinnigs zeggen over Uniroyal :?

Mijn huidige 308 moet nog 3-3.5K inruilwaarde opleveren aldus mijn huidige onderhoudsmonteur. Ik weet ook niet goed of ik nog iets met de prijs kan/moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28

Ik zou goed kijken wat er qua historie bekend is over de auto, deze auto is geimporteerd op 8-10-2021, dan heb je geen zekerheid qua kilometerstand.

Iemand hier die handig is met de BPM berekeningen? Die staat maar op 650 euro, lijkt mij erg weinig op het eerste oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
nooberke schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ik zou goed kijken wat er qua historie bekend is over de auto, deze auto is geimporteerd op 8-10-2021, dan heb je geen zekerheid qua kilometerstand.

Iemand hier die handig is met de BPM berekeningen? Die staat maar op 650 euro, lijkt mij erg weinig op het eerste oog.
De auto krijgt een leeftijdskorting van ~75% voor de BPM (als die import is). Verder mag je de BPM berekening gebruiken die de gunstigste waarde oplevert (2021/WLTP, 2017/NEDC).
~2600 BPM zal wel kloppen?

Als de auto uit zoutige gebieden komt check dan ook goed voor roest, en uit eigen ervaring met SEAT vooral het koelvloeistofreservoir en de leidingen.

[ Voor 12% gewijzigd door grasmanek94 op 14-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
nooberke schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:14:
[...]
Goh, hoe zie je dat precies dat een auto geïmporteerd is? Ik kan dat uit de RDW gegevens niet halen maar das eerder niet bekend met...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:31
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:46:
[...]

Goh, hoe zie je dat precies dat een auto geïmporteerd is? Ik kan dat uit de RDW gegevens niet halen maar das eerder niet bekend met...
Ik vermoed omdat "Datum eerste afgifte Nederland" (nog) niet geregistreerd is: https://ovi.rdw.nl/ :)
Onder normale omstandigheden, een auto die in Nederland gekocht is, zou deze datum gelijk zijn aan de "Datum eerste toelating".

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:46:
[...]

Ik gooi ze altijd door de "Finnik" app heen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQAJCU4oQKILckXSgJUDJD5HRUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfpycfq45p7EiBg4jrud5DEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8yhQNvgg-2e-QUL7knOWL2xcZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvraoQx8AKmPgWkcTlDDcWZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 16:52
nico445 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:13:
Gister stapte ik in de morgen in mijn Ibiza (2018) en kreeg ik de melding: "Storing: instrumentenpaneel Een werkplaats opzoeken, alstublieft." Hierna werkte mijn cruise control niet en maakte de knipperlichten ook geen geluid. Vervolgens stond er rechtsonderin op het scherm storing. Gek genoeg was dit in de middag weer weg en werkt alles weer. Iemand dit al eens meegemaakt?
Hele late kick, maar mocht iemand dit ooit op Google zoeken is dit wel handig. Laatst deze melding weer gekregen. Toch maar eens naar de dealer gebracht en gehele tellerbak wordt nu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Ik heb gemerkt in m'n Tarraco (en ondertussen ook gelezen in handleiding) wanneer je een autmatische kofferklep hebt, je deze niet kan sluiten vanop afstand via de knop in de deur noch via de afstandsbediening indien de wagen is uitgerust met een 3 zitrij zetels. Enkel als je fysiek op de knop op het kofferdeksel drukt kan je deze sluiten.

Iemand enig idee of dit kan overschreven/aangepast worden ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Cuball schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:56:
Ik heb gemerkt in m'n Tarraco (en ondertussen ook gelezen in handleiding) wanneer je een autmatische kofferklep hebt, je deze niet kan sluiten vanop afstand via de knop in de deur noch via de afstandsbediening indien de wagen is uitgerust met een 3 zitrij zetels. Enkel als je fysiek op de knop op het kofferdeksel drukt kan je deze sluiten.

Iemand enig idee of dit kan overschreven/aangepast worden ?
Nee, dat is niet mogelijk zonder modulewissel. Het is een veiligheidskenmerk vanwege het feit dat met 7 zitplaatsen kinderen met vingers tussen de achterklep kunnen komenbij het sluiten (de kofferklep heeft geen druksensoren zoals bij de ramen en gaan dus niet automatisch open als er iets vastzit).

De enige manier om te implementeren is een 5-zitsmodule te gebruiken ... Het is een hardware issue dat niet met software aanpassingen is te omzeilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
spartaan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:27:
[...]

De enige manier om te implementeren is een 5-zitsmodule te gebruiken ... Het is een hardware issue dat niet met software aanpassingen is te omzeilen...
Ah bedankt voor deze nuttige info, zoals je het beschrijft is dat inderdaad wel logisch.
Een hardware-aanpassing zal ik niet doen.. Ik zal wel eventjes uitstappen (of de kinderen 8)7 )

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:44:

Ik zag op de foto's dat er uniroyal rainsport 5 215/45r17 zomerbanden onder zitten. Ik ken alleen Michelin, Continental en GoodYear. Kan iemand wat zinnigs zeggen over Uniroyal :?
Om hier even op terug te komen.
Uniroyal is een b-merk.
Goodyear, Michelin, Dunlop zijn a-merken.

Uniroyal zelf is een dochteronderneming van Michelin dus zeker geen slechte band!
Prijs/kwaliteit zijn dit hele goede banden.

Ik zou alleen weg blijven van de chinese merken. Dat die in België/Nederland nog niet verboden zijn dat begrijp ik niet.
Op een nat wegdek zijn die levensgevaarlijk, hebben weinig grip in een bocht.

Mijn versleten Toyo's hadden nog meer grip dan een nieuwe chinese band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:52
Arnoudius schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:01:
Mijn tarraco PHEV is besteld april 21. Nu staat de productie indicatie op week 50/51. Het zal bij mij vast en zeker ook nog verder uitgesteld worden.
Zoals voorspeld! Contact gehad met de dealer en productiedatum is voor 99% zeker uitgesteld naar week 3. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Oekol schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:55:
Het hoge woord is er uit. Eindelijk is hij besteld en hebben we een verwachtte leverdatum: 26 augustus.
Dus een goeie acht maanden wachten nog.

Bestel als volgt:

Seat Leon 1.0 TSI 81kW MHEV FR Business Intense Sportstourer DSG
Kleur : Nevada white − Metallic 2Y2Y
Bekleding : Bekleding stof zwart AZ

Met de opties:
  • Technology Pack (P49)
  • Geluidssysteem BeatsAudio incl. 10 speakers (PNB)
  • Metallic lak (JATOCL03)
  • Reservewiel 18" staal, ruimtebesparend (PG6)
  • Zwenkbare trekhaak incl. 13 polige kabelset
  • Witte plaat ten bate van trekhaak
  • Inclusief zomerbanden / inclusief winterbanden
En nu maar duimen dat hij net voor de vakantie komt. Gaan altijd laatste twee weken augustus weg en 1e week september. Later mogen wij beide niet langer vrij hebben helaas.
Ik heb dezelfde levertijd, laten wij duimen voor snellere levering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Asterion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:21:
[...]

Uniroyal is een b-merk.

Uniroyal zelf is een dochteronderneming van Michelin dus zeker geen slechte band!
Ik zal er dan ook nog een set winterbanden bij moeten halen. Gezien de leeftijd van de auto en de KMstand ben ik benieuwd of dit nieuwe banden zijn of de eerste set. k ben zelf gewend op Michelin Crossclimates te rijden, dus wellicht misschien gewoon handig meteen de banden te vervangen.

Iets anders, in de Ibiza waar ik voor ga kijken zit geen armleuning middenconsole. Weet iemand of je die van Seat achteraf in kan bouwen :? Is dat zelf te doen of beter door dealer laten doen?

Ook de vloermatten zijn niet origineel heb ik het idee. Bestuurderskant oogt generiek en zit niet vast. Bijrijderskant ligt een rubberen mat.

En verder vind ik het jammer dat de sportpedalen niet als optie genomen zijn. Misschien zeur ik te veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Pipita schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:34:
[...]

Ik heb dezelfde levertijd, laten wij duimen voor snellere levering..
De dealer belde me nog op, voor de definitieve bestelling etc.
Hij gaf aan dat beats audio set voor 6 weken vertraging zorgt.
In tegenstelling tot de leasemaatschappij had het over week 35 of 36 in productie gaan (de week na 26 aug).

Ik wil er nog even niet aan denken wanneer het echt gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:35:
Ook de vloermatten zijn niet origineel heb ik het idee. Bestuurderskant oogt generiek en zit niet vast. Bijrijderskant ligt een rubberen mat.
Ter plaatse gaan kijken of maak je dat op uit de foto's? Voor de foto's zijn meerdere wagens gebruikt; ene keer met rubberen matten, andere keer met stoffen. Geen mix te zien op de foto's. Let ook op de brandblusser aan de passagierskant, op ene foto wel, op andere foto niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Rafael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:56:
[...]

Ter plaatse gaan kijken of maak je dat op uit de foto's? Voor de foto's zijn meerdere wagens gebruikt; ene keer met rubberen matten, andere keer met stoffen. Geen mix te zien op de foto's. Let ook op de brandblusser aan de passagierskant, op ene foto wel, op andere foto niet ;)
Kan goed kloppen want ze hadden 2 stuks, 1 is verkocht inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
JeroenNietDoen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:35:
[...]

Ik zal er dan ook nog een set winterbanden bij moeten halen. Gezien de leeftijd van de auto en de KMstand ben ik benieuwd of dit nieuwe banden zijn of de eerste set. k ben zelf gewend op Michelin Crossclimates te rijden, dus wellicht misschien gewoon handig meteen de banden te vervangen.

Iets anders, in de Ibiza waar ik voor ga kijken zit geen armleuning middenconsole. Weet iemand of je die van Seat achteraf in kan bouwen :? Is dat zelf te doen of beter door dealer laten doen?

En verder vind ik het jammer dat de sportpedalen niet als optie genomen zijn. Misschien zeur ik te veel :+
Uniroyals kan je gewoon all-season kopen.
Natuurlijk niet zo uitstekend als een echte winterband maar scheelt je wel een extra kost als het toch maar voor in het thuisland te rijden is.

Tenzij het bij jou een echte winter is zoals ze zou moeten zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
Asterion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:21:
[...]

Uniroyal is een b-merk.

Ik zou alleen weg blijven van de chinese merken. Dat die in België/Nederland nog niet verboden zijn dat begrijp ik niet.
Op een nat wegdek zijn die levensgevaarlijk, hebben weinig grip in een bocht.

Mijn versleten Toyo's hadden nog meer grip dan een nieuwe chinese band.
weet er alles van, mijn ibiza die ik kocht zat ook van die chinese troep onder, waarvan 2 nieuwe voorbanden waren. 2 maanden later met regen ben ik met 20km/u in een spin gekomen toen ik een rotonde af wilde gaan. wat een rotzooi zeg. sindsdien rij ik altijd op michelin

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:04

Gorefest

serial killer.

Ik vind het relatief duur ik zou eens goed op gaspedaal.nl kijken wat vergelijkbare auto's kosten.
Hier in de buurt staat voor 2500,- meer eentje van een half jaar oud.
Of zelfde bouwjaar maar dan een Leon voor minder geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Gorefest op 16-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gorefest schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:17:
[...]

Ik vind het relatief duur ik zou eens goed op gaspedaal.nl kijken wat vergelijkbare auto's kosten.
Hier in de buurt staat voor 2500,- meer eentje van een half jaar oud.
Dat is dan wel een style en geen FR. Als ik alleen al naar het exterieur kijk een wereld van verschil.
Die Leon is zeker een mooie deal. Wel 40K meer op de teller.

Niet dat het uitmaakt want ik heb er vanaf gezien. Ik ging voor 2 auto's kijken, deze Seat Ibiza FR en een VW Golf 7 Highline 150PK. Daar de Ibiza nog naar buiten gebracht moest worden gingen we eerst met de Golf op pad.

- Even afgezien van het feit dat de Golf een C-segment is en de Ibiza een B-segment vond ik een groot verschil in voelbare kwaliteit. Vooral het stuurwiel. Ja, de Ibiza FR zag er zeker netjes en leuk uit, maar na beide wagens gevoeld te hebben kreeg ik bij de Ibiza erg het idee dat het meer looks dan feel waren,.
- Ofcourse was die Ibiza geen match in PK voor de Golf, maar de Ibiza voelde toch best een beetje sloom aan bij het optrekken.
- Geluid, het rij-geluid van de Golf is zoveel minder. De Ibiza vond ik zoveel rij-geluid hebben dat ik het aan het einde van de proefrit al irritant vond.
- Het reed ook lang niet lekker. Niet zozeer vergeleken met de Golf maar in het algemeen.

Dus die Ibiza werd hem niet, was best teleurgesteld eigenlijk. De Golf werd het overigens ook niet. De verkoper was op geen enkel vlak bereid te onderhandelen. Niet over de vraagprijs van de auto en ook niet over de inruilwaarde van mijn auto. Het verschil tussen wat ik wilde uitgeven en wat hij wilde was €2K, maar ook een compromis was hij niet voor in. Ik heb toen meer principieel gekozen om ook van de Golf af te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:22
Ik heb net een Seat TARRACO PHEV in bestelling gezet en de leverdatum komt op MAART 2023. Heel 2022 worden er geen Tarraco's gemaakt. Het is maar dat jullie het weten! :O _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

sysiwan schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:00:
Ik heb net een Seat TARRACO PHEV in bestelling gezet en de leverdatum komt op MAART 2023. Heel 2022 worden er geen Tarraco's gemaakt. Het is maar dat jullie het weten! :O _/-\o_
Dus je gaat nu voor een ander model neem ik aan?! Bijna anderhalfjaar wachten is toch niet meer leuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vandaag bericht gehad dat de auto van de loop band af is en klaar staat voor transport.

Auto wordt gebouwd in Tsjechië. Met de trein duurt het 2 tot 4 dagen wat ik begreep en dan via PON naar de dealer.

Helaas net als vorig jaar krijg ik geen uitleg over de auto. Wel is er afgesproken om langs te gaan voor wat uitgebreider uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Oekol schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:42:
[...]

Dus je gaat nu voor een ander model neem ik aan?! Bijna anderhalfjaar wachten is toch niet meer leuk....
Maar wat dan? Het is overal kommer en kwel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rivanov schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:53:
[...]

Eens maar er zijn grote verschillen. Ik wilde een octavia en dat was ook pas 2023. Een golf variant was echter week 11 2022. Zaten bij elkaar in t zelfde gebouw, schijnt dat de VW 'niet zo goed' verkopen als de octavia's bijv. Zoiets zal er ook vast zijn met de terraco. Collega kreeg z'n kodiaq zelfs eerder uitgeleverd. 2023 klinkt gewoon zo ver weg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Oekol schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:22:
[...]

Eens maar er zijn grote verschillen. Ik wilde een octavia en dat was ook pas 2023. Een golf variant was echter week 11 2022. Zaten bij elkaar in t zelfde gebouw, schijnt dat de VW 'niet zo goed' verkopen als de octavia's bijv. Zoiets zal er ook vast zijn met de terraco. Collega kreeg z'n kodiaq zelfs eerder uitgeleverd. 2023 klinkt gewoon zo ver weg :|
Klopt. Mijn BMW wordt voor zover nu bekend in mei 2022 geproduceerd. Maar ik hou rekening met vertragingen. En enkele opties zijn ook helemaal niet te kiezen op dit moment.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Rivanov schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:53:
[...]

Ik was naar de tarraco PHEV en Tiguan eHybrid aan het kijken, ben gaan proefrijden in een Kuga PHEV. En vond die auto vele malen fijner rijden dan de 1.4 met DSG uit de eHybrid. De 2.5 non turbo motor met CVT geeft een zoveel rustigere rijervaring en er zat veel meer op.

Ik heb een Ford Kuga PHEV ST-Line-X besteld 1,5 week geleden, deze wordt voor nu 31 maart 2022 uitgeleverd O-)

De dealer gaf aan dat hun officiële getal normale levertijd (3 maanden) + 1 maand is.

[ Voor 7% gewijzigd door skai21 op 20-12-2021 21:40 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

skai21 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:39:
[...]

Ik was naar de tarraco PHEV en Tiguan eHybrid aan het kijken, ben gaan proefrijden in een Kuga PHEV. En vond die auto vele malen fijner rijden dan de 1.4 met DSG uit de eHybrid. De 2.5 non turbo motor met CVT geeft een zoveel rustigere rijervaring en er zat veel meer op.

Ik heb een Ford Kuga PHEV ST-Line-X besteld 1,5 week geleden, deze wordt voor nu 31 maart 2022 uitgeleverd O-)

De dealer gaf aan dat hun officiële getal normale levertijd (3 maanden) + 1 maand is.
Kijk dat zijn nog eens levertijden. Het is ook stom: we moeten in deze topics over onze mooie auto's en ervaringen praten, enige wat er gebeurd is levertijden levertijden teleurstellingen etc en ben er zelf ook debet aan. Wilde zelf nog de Ford Focus St wagon gaan proefrijden als de seat Leon sporttourer niks zou zijn, maar die was al prima en ik ben helemaal zot van de achterlichten :+ dus wilde geen andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Oekol schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:42:
[...]

Hi. Nee, want ik wil een grote SUV die betaalbaar is met allerlei opties en als ik een Audi bestel (die dus te duur is voor alleen die 4 ringen op de grill) en ik wil geen Skoda (op dat merk heb ik het niet) moet ik ook tot Nov 2022 wachten. Ik rij gewoon door in mijn huidige Tiguan. Ook prima te doen ;)

Elk merk heeft problemen tot diep in 2022 en er komen soms gewoon opties te vervallen of nageleverd. Een voorraadmodel is ook een optie, maar daarin is de keuze niet reuze en de meeste dealers willen ook nog wat in de showroom hebben staan. Ik was laatst bij Seat Broekhuis Alkmaar en er stonden maar 2 auto's in de showroom :'(

Het lijkt mij ook een chaos bij die fabrieken wat de efficientie en planning ook niet ten goede komt. Er staan heel veel auto's nog op de parking te wachten tot ze weer op de band kunnen worden gezet als er een doosje chips binnenkomt die ze nog moeten plaatsen in je auto.

En als je iets anders wilt dan je huidige bestelling kom je gewoon weer achteraan de rij te staan.

[ Voor 44% gewijzigd door sysiwan op 21-12-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
Hi,
Ik heb sinds zaterdag een Seat Ibiza uit 2019, helemaal mijn kleur (wit), FR dus wat leuke sport elementen en ben er helemaal tevreden mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypMgKWUJsT8cOqpfIIAs8JZESo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSRVNN0mropaE4XUtwiOdhoK.jpg?f=fotoalbum_large

Nu las ik dus in de handleiding dat de hoezen van de stoelen afneembaar zijn. Echter heb ik totaal geen idee hoe, ik voel nergens een rits zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LnQ8XaaZJ4gm99k4rukWjIseww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CTBLIdd0EwJKZAazWyyASfVN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door injectx op 21-12-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
injectx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:06:
Hi,
Ik heb sinds zaterdag een Seat Ibiza uit 2019, helemaal mijn kleur (wit), FR dus wat leuke sport elementen en ben er helemaal tevreden mee.
[Afbeelding]

Nu las ik dus in de handleiding dat de hoezen van de stoelen afneembaar zijn. Echter heb ik totaal geen idee hoe, ik voel nergens een rits zitten.
[Afbeelding]
Cool!

Heb je de stoel heee-le-maaal achterover geleund (dat ding eerst gedraaid)?
Of misschien heb je die optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
grasmanek94 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:22:
[...]

Cool!

Heb je de stoel heee-le-maaal achterover geleund (dat ding eerst gedraaid)?
Of misschien heb je die optie niet?
Nou vanuit het boekje leek het geen optie (alles wat een optie is heeft een asterisk) maar ik kan met geen mogelijkheid een rits ontdekken, zowel in het rode als in het groene gedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHBkD9a0RpRsmttfFJybwLQXORk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRsFg2kHisxGhHSTbfh0anWI.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja, het zal dat het er toch niet op zit dan. Geen probleem verder maar ik vroeg het me gewoon af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Ik heb momenteel problemen met mijn Pixel 6 Pro i.c.m. Android Auto. Zo nu en dan valt op totaal random momenten de verbinding weg. Ik heb al andere kabels getest, USB-poort schoongemaakt maar niks werk. Had nog een oude iPhone 7 liggen en deze getest met Carplay bij een flinke rit, 0 problemen.

Heb gelezen dat het een bekend probleem is en dat de Pixel 6 te snel zou willen communiceren en de head unit dit vervolgens niet kan bijbenen en daarom disconnect. Een update van de head unit zou soelaas kunnen bieden. Kan iemand dit voor mij doen of moet ik hiervoor langs bij de dealer?

Update: net een update gedaan van 0512 naar 0516. Zal in de komende dagen gaan ervaren of de update het euvel heeft verholpen.

[ Voor 10% gewijzigd door injectx op 23-12-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:51
Heeft er iemand ervaring met updates van laatste generatie Seat's? In mijn geval een Leon.

Paar weken geleden had ik de melding dat er een update beschikbaar was. Toen op installeren gedrukt. Maar eigenlijk nooit bevestiging gehad dat update ook daadwerkelijk geïnstalleerd was. Als ik nu handmatig op updates laat zoeken, blijft ie eindeloos zoeken. Ik kan ook nergens vinden op internet wat nou de laatste versie zou moeten zijn om te zien of de laatste update er wel op staat. Heb het ook op wifi geprobeerd alleen zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
injectx schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:30:
Ik heb momenteel problemen met mijn Pixel 6 Pro i.c.m. Android Auto. Zo nu en dan valt op totaal random momenten de verbinding weg. Ik heb al andere kabels getest, USB-poort schoongemaakt maar niks werk. Had nog een oude iPhone 7 liggen en deze getest met Carplay bij een flinke rit, 0 problemen.

Heb gelezen dat het een bekend probleem is en dat de Pixel 6 te snel zou willen communiceren en de head unit dit vervolgens niet kan bijbenen en daarom disconnect. Een update van de head unit zou soelaas kunnen bieden. Kan iemand dit voor mij doen of moet ik hiervoor langs bij de dealer?

Update: net een update gedaan van 0512 naar 0516. Zal in de komende dagen gaan ervaren of de update het euvel heeft verholpen.
Ik heb zelf een pixel 6 en een Seat Leon st en 0 problemen met Android auto . Het duurde even om hem goed verbonden te krijgen maar sindsdien gaat het goed.

De headunit heeft wel vaak problemen. Van het niet kunnen aanpassen van de temperatuur tot het niet kunnen aanpassen van het volume.

Voorlopig heb ik een work around, even de headunit opnieuw opstarten door de aan en uit knop een paar seconden in te houden. Het enige probleem hierna is dat de waarschuwingen van Flitsmeister op standje gehoorbeschadiging staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Zo sinds jun in afwachting op de bestelling staat de auto in Leusden.

De auto heeft de 29e kenteken gekregen. Krijg dus nog N.

Maandag gaat de auto naar de dealer. Wegens de omstandigheden krijg de auto voorrang voor rijklaar maken. Trekhaak wordt er ondergezet velgen had ik van de vorige auto nog liggen met winterbanden. Ze hoeven dus niet op de zomer verlegen te wachten. Want die hebben ook nog een levertermijn.

Ik hoop volgende week ergens de auto te krijgen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb een Seat Leon 2020 met lane assist. Weet iemand of het mogelijk is om travel assist te laten upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
Niet officieel.
Het is een bedrijf in Nederland gelukt maar het is niet goedkoop:
YouTube: Retrofit Travel assist / Emergency Assist Seat Leon KL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wat is het voordeel van travel assist dan? Zie in de prijslijst dat het pas bij de PHEV versie er op zit. Heb zelf fr business intense gekozen en die heeft t blijkbaar niet? Zie file assistent oa dat zit er toch weer standaard op als je een automaat hebt of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
ImJiggie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:56:
Ik heb een Seat Leon 2020 met lane assist. Weet iemand of het mogelijk is om travel assist te laten upgraden?
Het enige wat je hoeft te doen is het stuur met capacatieve touch te installeren (oude vervangen). Airbag kan je behouden. Daarna met software de functies (ik denk 2 of 3 aanpassingen?) activeren. Kosten: stuurwiel (ik denk 150-300~ eur) + OBD11 (kan ook iemand voor je doen) + werk om stuur te vervangen.
Capacative steering wheel installed moet naar 'yes' worden gezet, en dan een optie van welke cruise control je hebt, deze moest 2 omhoog ofzo. De lane assist moest van 'late' naar 'early' worden aangepast. Misschien nog iets, er is eea hierover te vinden, ik denk dat ik zelfs hier een post over heb geplaatst in dit topic.

Je moet een stuurwiel met deze knop regelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BY3zklKhIId3C-QiU1MjcDO3EmI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NPZFZnRuUjiLhKLZgoWcDcvh.png?f=user_large

Beste kan je op ebay / bij een duitse garage zoeken / bellen hiervoor, deze zijn lastig te vinden.
Maar als je een adv vind met de normale stuur zoals https://www.ebay.de/itm/144217230011?fits=Model%3ALeon kan je altijd de verkoper nog bellen/mailen met de vraag voor dat specifiek stuur.
Oekol schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:15:
Wat is het voordeel van travel assist dan? Zie in de prijslijst dat het pas bij de PHEV versie er op zit. Heb zelf fr business intense gekozen en die heeft t blijkbaar niet? Zie file assistent oa dat zit er toch weer standaard op als je een automaat hebt of mis ik iets?
Eigenlijk wil die iemand "Lane Assist PLUS", ofwel lane assist houdt de auto in het midden, zelfs vanaf 0km/u, ipv vanaf 60km/u "zigzaggen".

Helaas pindakaas voor leaserijders, heb ik met veel moeite in PL, DE, BE, NL gezocht naar een dealer die het stuurwiel met behoud van garantie wil vervangen voor mij, tegen betaling natuurlijk (ik heb goedkeuring van de LM, maar alleen als garantie wordt behouden). Maar geen een die dat wil doen. Het zijn allemaal "wij doen alleen olie vervangen" plaatsjes helaas, al die "officiele SEAT" garages.

Stuurwiel vervangen is makkelijk, snel en prima zelf te doen (zo lang je de batterij ontkoppelt en de airbag niet af gaat natuurlijk).

[ Voor 72% gewijzigd door grasmanek94 op 02-01-2022 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartaan
Nu het jaar erop zit leuk om even wat statistiekjes te bekijken (obv RDW gegevens) :

1e tenaamstellingen in NL in 2021 :

ARONA1358
ATECA873
CUPRA ATECA3
CUPRA Formentor1
CUPRA LEON9
CUPRA LEON SPORTSTOURER16
IBIZA2169
LEON806
LEON E-HYBRID15013
LEON SP711
LEON SP E-HYBRID15087
LEON SPORTSTOURER669
MII555
TARRACO587

* CUPRA is later als zelfstandig merk in de RDW gegevens opgenomen

[ Voor 4% gewijzigd door spartaan op 02-01-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

spartaan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:12:
Nu het jaar erop zit leuk om even wat statistiekjes te bekijken (obv RDW gegevens) :

1e tenaamstellingen in NL in 2021 :

ARONA1358
ATECA873
CUPRA ATECA3
CUPRA Formentor1
CUPRA LEON9
CUPRA LEON SPORTSTOURER16
IBIZA2169
LEON806
LEON E-HYBRID15013
LEON SP711
LEON SP E-HYBRID15087
LEON SPORTSTOURER669
MII555
TARRACO587
Heb je ook van de hele VAG groep?
Vind 't leuk om te vergelijken met de evenknieen van de versies. Golf vs octavia vs Leon etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
Ja, die heb ik ook. Zal ze er morgen even bij zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:39
Arvado schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:59:
Heeft er iemand ervaring met updates van laatste generatie Seat's? In mijn geval een Leon.

Paar weken geleden had ik de melding dat er een update beschikbaar was. Toen op installeren gedrukt. Maar eigenlijk nooit bevestiging gehad dat update ook daadwerkelijk geïnstalleerd was. Als ik nu handmatig op updates laat zoeken, blijft ie eindeloos zoeken. Ik kan ook nergens vinden op internet wat nou de laatste versie zou moeten zijn om te zien of de laatste update er wel op staat. Heb het ook op wifi geprobeerd alleen zelfde probleem.
Hier een plus 1. Ook ik heb een update gestart ongeveer 2 weken geleden in mijn Leon maar daarna geen enkele feedback van het systeem gezien of verschil in versie nummers kunnen ontdekken.

Iemand die wel met succes een update geinstalleerd heeft via OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
kuipje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:56:
[...]

Hier een plus 1. Ook ik heb een update gestart ongeveer 2 weken geleden in mijn Leon maar daarna geen enkele feedback van het systeem gezien of verschil in versie nummers kunnen ontdekken.

Iemand die wel met succes een update geinstalleerd heeft via OTA?
Ja hoor heb vorig jaar mei en jun een update gehad in de ateca. Eerste keer met wat problemen. Maar uiteindelijk beide updates zonder problemen kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:39
To_Tall schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Ja hoor heb vorig jaar mei en jun een update gehad in de ateca. Eerste keer met wat problemen. Maar uiteindelijk beide updates zonder problemen kunnen installeren.
Heb je ook een melding van het systeem ontvangen dat de update met succes is uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Leuk overzicht. Dank!

Het aantal Tarraco's zal in 2022 op '0' uitkomen.
De eerste exemplaren (zonder restricties / zonder ingewikkelde opties) komen pas Wk10 2023 van de band afrollen volgens de laatste planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goedrobke160
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
sysiwan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:32:
Leuk overzicht. Dank!

De eerste exemplaren (zonder restricties / zonder ingewikkelde opties) komen pas Wk10 2023 van de band afrollen volgens de laatste planning.
Van waar deze info over Tarraco? De verdelers weten blijkbaar zelf niet wat geproduceerd gaat worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnoudius
sysiwan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:32:
Leuk overzicht. Dank!

Hi @sysiwan,

Ik heb jouw eerdere bericht waarin je stelt dat VAG geen Tarraco's maakt gezien.
sysiwan schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:00:
Mijn Tarraco staat nu gepland voor productieweek 3(dit zal vast week 6 woorden :+ ). maar VAG maakt gewoon Tarraco's in 2022. Ik denk dat jij bedoelt dat een Tarraco die nu wordt besteld niet in 2022 geleverd zal worden door de backlog aan bestellingen.

_/-\o_ Please do not prove me wrong _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Arnoudius op 03-01-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
hi, @Arnoudius

Wanneer had jij je wagen besteld?
Mijn bestelling (Belgie) werd half oktober 2021 doorgegeven aan de fabriek in Duitsland. 2 weken later kon dit model Tarraco hybrid niet meer besteld worden, tot op heden is de hybride niet meer te bestellen. Benzine en Diesel wel. De reden zou dat er geen levertermijn gegeven kan worden, te veel onduidelijkheid.. Ook voor mijn tarraco kan men niet zeggen wat levertermijn is. Bij bestelling gaf men half mei op. En dat houden ze nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
Goedrobke160 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:11:
hi, @Arnoudius

Wanneer had jij je wagen besteld?
Mijn bestelling (Belgie) werd half oktober 2021 doorgegeven aan de fabriek in Duitsland. 2 weken later kon dit model Tarraco hybrid niet meer besteld worden, tot op heden is de hybride niet meer te bestellen. Benzine en Diesel wel. De reden zou dat er geen levertermijn gegeven kan worden, te veel onduidelijkheid.. Ook voor mijn tarraco kan men niet zeggen wat levertermijn is. Bij bestelling gaf men half mei op. En dat houden ze nog aan.
Hi @Goedrobke160 ,

Ik heb een Tarraco PHEV FR besteld begin April 2021. Oorspronkelijk stond the productiedatum op begin oktober. Oktober kreeg ik te horen dat dit week 50/51 zou worden. Week 50 wenste de dealer mij vast gelukkig nieuwjaar en verwacht hij productiedatum week 3. Zelf maak ik daar nu dus maar gelijk week 6 van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartaan
Oekol schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Heb je ook van de hele VAG groep?
Vind 't leuk om te vergelijken met de evenknieen van de versies. Golf vs octavia vs Leon etc.
Zoals gevraagd hier de cijfers van VW en Skoda :
SKODA
CITIGO64
ENYAQ6665
FABIA1378
KAMIQ1807
KAROQ2354
KODIAQ2556
OCTAVIA4398
OCTAVIA RS137
SCALA952
SUPERB679
VW
AMAROK20
ARTEON219
CADDY4082
CALIFORNIA200
CRAFTER3282
GOLF3912
GOLF GTE150
ID.32043
ID.44152
KOMBI94
MULTIVAN18
PASSAT767
POLO7677
T-CROSS2688
T-ROC3881
TIGUAN2730
TOUAREG53
TOURAN57
TRANSPORTER5026
UP!2830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

spartaan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Zoals gevraagd hier de cijfers van VW en Skoda :
SKODA
CITIGO64
ENYAQ6665
FABIA1378
KAMIQ1807
KAROQ2354
KODIAQ2556
OCTAVIA4398
OCTAVIA RS137
SCALA952
SUPERB679
VW
AMAROK20
ARTEON219
CADDY4082
CALIFORNIA200
CRAFTER3282
GOLF3912
GOLF GTE150
ID.32043
ID.44152
KOMBI94
MULTIVAN18
PASSAT767
POLO7677
T-CROSS2688
T-ROC3881
TIGUAN2730
TOUAREG53
TOURAN57
TRANSPORTER5026
UP!2830
Thanks! Grappig dat bij Leon alle vormen apart zijn en bij VW en Skoda bij elkaar.
We zijn wel echt een Skoda land aan het worden, afgezien van de Polo en Golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
10 jan gaat mijn Seat Leon FR DSG naar de werkplaats voor onderhoud (eerste 30.000km beurt), ik heb de volgende issues nog gemeld, eens zien of ze deze kunnen oppakken:
- rechterportier trilt, stopt met trillen als ik met hand aanduw, een andere Leon rijder op Tweakers Seat Topic bevestigt dat de werkplaats dit kan fixen.

- passagiersdetectie rechts voor werkt vaak niet / vereist te veel druk?

- verwarming bij passagier rechts voor schakelt zichzelf willekeurig uit nadat deze is aangezet (iets met passagiersdetectie?) wanneer iemand er daadwerkelijk zit. Kan dit aangepast worden dat verwarming niet word uitgeschakeld tenzij ik de auto uitzet of op het scherm de verwarming uitzet?

- dashboard navigatie (achter het stuur) blijft vaak zwart of 'laden...'

- ik wordt vaak uitgelogd, moet vaak mijn email en wachtwoord invoeren
- profiel veranderd vaak naar 'Gast' en privacy instellingen veranderen zichzelf naar 'maximale privacy', terwijl ik het altijd zet op 'locatie en gegevens delen'
- wereldbol is soms grijs, geen verbinding met services

- de bestuurder mat heeft een bolling wanneer ingeklikt, aub vervangen met de correcte FR matten voor deze auto. Blijkt ook een bekend probleem te zijn. **alleen vervangen met een FR(!) mat**, niet een 'normale' mat aub.

- passagiers led licht knippert soms willekeurig oranje/geel en veranderd van intensiteit tijdens rijden op een rechte weg (zie video YouTube: Seat Leon KL Led Bar issue ). Normale ingestelde kleur is blauw. Knipperlichten staan uit en stuur is "rechtdoor", dus het kan niet de dode hoek detectie zijn.

- Soms (zelden) schakelt de bluetooth in de auto zichzelf "permanent uit", dan kan ik een hele dag niet de bluetooth gebruiken (en dus ook niet hands free calling of muziek via bluetooth luisteren). In de instellingen zijn de bluetooth gerelateerde instellingen 'donker grijs' en kan ik geen bluetooth opties aanpassen. Volgende dag werkt het vaak weer en zijn deze opties "wit" / klikbaar. (of 30s power knop inhouden om de media/infotainment te herstarten werkt vaak ook)

- Wanneer ik achteruit rij, of vooruit rij, wanneer ik de rem los laat, tijdens een trage manoeuvre, duurt het soms erg lang (5+s) voordat de motor 'aan slaat' en de auto gaat rijden. Gebeurt gelukkig nooit bij stoplichten / rijden-stop-start. Waar het wel gebeurt: Denk aan achteruit inparkeren met paar correcties (D/R/D/R) of de McDrive.

- Ik heb ook 3 dagen lang mee gemaakt (rond 20.000km) dat de DSG / auto erg schokkerig was wanneer ik (uit invoegnood) hard moest accelereren of juist bijvoorbeeld achteruit aan het inparkeren was en de rem op een bepaald punt ingedrukt hield. Gelukkig niet meer voorgekomen maar misschien is dit aanleiding voor iets dat opgelost moet worden.

- Soms komt er uit de speakers een luide POP / kraak heel even, maakt niet uit welke telefoon via bluetooth of radio, het is zelden en heel willekeurig, maar wel erg hard.

- Kessy ontgrendeld in de winter / koud weer de deuren niet wanneer mijn hand in de deurgreep gaat. Kan dit beter worden afgesteld?
Hopelijk kunnen ze de meeste dingen fixen.

Verder, als iemand geïnteresseerd is in mijn "ervaring" met de Leon vanaf het begin:

Besteldata: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Levering: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Eerste indruk: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
ACC geneuzel: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Coole achterlichten GIF: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Mijn "review": grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Inzicht in mijn lease offerte: grasmanek94 in "Het grote Seat topic" (Toevoeging 2022-03-17: Lease ex brandstof ex btw is 580,- eur)
Lane Assist PLUS (stuur vervangen) discussie: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"

Mooi punt voor een checkpoint en om alle posts even te linken vind ik.

Verder misschien ook leuk om wat statistieken te delen:
DatumBrandstofsoortkmdelta kmAantal LPrijs per ltrVerbruik L/100km
04-01-2022Euro (95)2959055643.30€ 1.587.79
23-12-2021Euro (95)2903451538.85€ 1.637.54
14-12-2021Euro (95)2851944627.82€ 1.566.24
12-12-2021Super (98)2807365346.32€ 1.737.09
11-12-2021Super (98)2742039326.32€ 2.006.70
10-12-2021Euro (95)2702760043.98€ 2.067.33
5-12-2021Euro (95)2642750342.64€ 1.558.48
27-11-2021Euro (95)2592452437.68€ 1.607.19
20-11-2021Euro (95)2540045031.46€ 1.626.99
17-11-2021Euro (95)2495040828.14€ 1.636.90
14-11-2021Euro (95)2454239227.74€ 1.637.08
13-11-2021Euro (95)2415038728.54€ 1.617.37
8-11-2021Euro (95)2376342534.66€ 1.598.16
5-11-2021Euro (95)2333848134.43€ 1.597.16
30-10-2021Euro (95)2285747739.47€ 1.608.27
30-10-2021Euro (95)2238034231.30€ 2.149.15
29-10-2021Super (98)2203823823.24€ 1.419.76
29-10-2021Super (98)2180042040.31€ 1.509.60
28-10-2021Super (98)2138042933.17€ 1.407.73
26-10-2021Super (98)2095145134.68€ 1.407.69
23-10-2021Euro (95)2050032424.39€ 1.087.53
23-10-2021Super (98)2017653036.07€ 1.576.81
23-10-2021Euro (95)1964659146.27€ 2.017.83
21-10-2021Euro (95)1905559641.53€ 1.576.97
16-10-2021Euro (95)1845952031.95€ 1.556.14
12-10-2021Euro (95)1793925318.77€ 1.547.42
9-10-2021Euro (95)1768656339.96€ 1.547.10
3-10-2021Euro (95)1712343437.15€ 1.548.56
1-10-2021Euro (95)1668958437.53€ 1.496.43
26-9-2021Euro (95)1610556545.79€ 1.568.10
21-9-2021Euro (95)1554045032.29€ 1.497.18
13-9-2021Euro (95)1509060343.68€ 1.507.24
11-9-2021Euro (95)1448751036.63€ 1.497.18
2-9-2021Euro (95)1397750637.89€ 1.497.49
26-8-2021Euro (95)13471697.06€ 1.7710.23
24-8-2021Euro (95)1340228226.39€ 1.459.36
15-8-2021Euro (95)1312048731.34€ 1.476.44
14-8-2021Euro (95)1263347037.64€ 1.488.01
8-8-2021Euro (95)1216345745.72€ 1.4910.00
29-7-2021Euro (95)1170640630.89€ 1.467.61
24-7-2021Euro (95)1130028625€ 1.628.74
19-7-2021Euro (95)1101439136€ 1.509.21
11-7-2021Euro (95)10623-29.65€ 1.49-
gem 7.64 L/100km, min 6.14 L/100km, max 10.23 L/100km, mediaan 7.49 L/100km. 23-10 tot 30-10 was een vakantie Polen door Duitsland heen, 10-12 tot 12-12 weekendje Duitsland/Zwitserland.

Edit: Brandstof prijzen zijn (voor zover dat mag/kan/de leasemaatschappij het aftrekt, sowieso in NL) ex. BTW / VAT. In buitenland over het algemeen inc BTW / VAT, tenzij tankpas niet werd geaccepteerd en ik een declaratie in diende.

[ Voor 68% gewijzigd door grasmanek94 op 17-03-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Woon jij aan de grens met die brandstofprijzen?

Ik heb de auto nu bijna 1 jaar en herken een paar van de punten die noemt maar lang niet alles,
  • DSG leert kennelijk zichzelf maar na een dagje sportief rijden blijft hij vervolgens lang in zijn versnellingen hangen.
  • Audio valt soms weg en duurt het even voordat het weer terug komt
  • Telefoon is soms wel verbonden met bluetooth maar ik kan niemand horen, zij mij kennelijk wel
  • Recent erachter gekomen waar het roze scherm in Apple Carplay veroorzaakt, de Flitsmeister app, verwijderd en sindsdien geen gedoe meer
  • Profiel in de auto kan niet worden geladen maar dit lijkt te komen door afwezigheid van Internet, snap alleen niet waarom er geen lokale kopie van je profiel in de auto aanwezig is, nu gaat alles naar default
De kinderziektes neem ik allemaal voor lief vanwege de heerlijke rijeigenschappen, het gaat allemaal heel gemakkelijk en de auto ligt als een blok op de weg.

Heb inmiddels 72.000km op de teller staan en geniet er nog dagelijks van.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
grasmanek94 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:46:
10 jan gaat mijn Seat Leon FR DSG naar de werkplaats voor onderhoud (eerste 30.000km beurt), ik heb de volgende issues nog gemeld, eens zien of ze deze kunnen oppakken:

[...]

Verder, als iemand geïnteresseerd is in mijn "ervaring" met de Leon vanaf het begin:

Inzicht in mijn lease offerte: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"
Lane Assist PLUS (stuur vervangen) discussie: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"

[...]

gem 7.64 L/100km, min 6.14 L/100km, max 10.23 L/100km, mediaan 7.49 L/100km. 23-10 tot 30-10 was een vakantie Polen door Duitsland heen, 10-12 tot 12-12 weekendje Duitsland/Zwitserland.
Laat maar even weten of de zaken zijn opgelost!
Zelf heb ik ook last van het probleem dat de stoelverwarming in de brijrijders stoel soms aan/uit gaat.

Verder heb ik nog wat andere gekke dingen:
- Soms blijft er een laad icoon draaien in de navigatie (bij het stuurwiel display) terwijl de navigatie gewoon werkt
- Profiel werd een keer niet geladen, hierdoor is de totale boordcomputer onbruikbaar en kan je dus ook niet de temperatuur aanpassen. Moest de boord computer herstarten door de uit knop 10 sec in te drukken.
- Bochten verlichting lijkt niet altijd goed te werken, soms lijkt de normale koplamp uit te gaan oid. Er is in ieder geval soms ineens stuk minder licht dan meer.

Iemand anders deze punten ook wel is gezien? Ik zit op software versie 1790.

@grasmanek94 Als ik iets voor je kan betekenen met het adaptieve stuur laat het mij weten. Mijn Leon is een import en heeft wel Travel Assist + andere stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
renelis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:54:
Woon jij aan de grens met die brandstofprijzen?
Oh sorry, even vermelden dat dit zakelijke lease is, waarbij de lease maatschappij natuurlijk BTW af trekt. Bij sommige aangesloten ketens in buitenland doet de LM dit ook voor buitenlands tanken (alleen weet ik even niet welke, de tankpas app laat gewoon de prijzen incl. BTW zien). Die 1.08 eu/L "uitschieter" was een declaratie want tankpas werd niet geaccepteerd, en voor dat hebben ze wel BTW / VAT afgetrokken, plus de koers was voordelig natuurlijk. Als je dus ipv je tankpas, declaraties vanuit Polen mee neemt en BTW / VAT af mag trekken, dan kom je zo goedkoop eruit :)

Jammer dat het gemixed is dus (wel/niet BTW eraf), maar dat zijn de prijzen die opgevoerd worden in het mobiliteitsbudget. Ik zit gemiddeld rond de 940 eur ex.BTW inc brandstof / maand voor 48 mnd, 35.000km/jaar. Auto ex brandstof is 580 ex. BTW.
Ik heb de auto nu bijna 1 jaar en herken een paar van de punten die noemt maar lang niet alles,
[list]
• DSG leert kennelijk zichzelf maar na een dagje sportief rijden blijft hij vervolgens lang in zijn versnellingen hangen.
Hmm werd mij aan de telefoon ook verteld, maar ook met zo'n "maar misschien is het wel iets ergs" zin erbij "voor de zekerheid laten checken".
• Audio valt soms weg en duurt het even voordat het weer terug komt
• Telefoon is soms wel verbonden met bluetooth maar ik kan niemand horen, zij mij kennelijk wel
Oh deze heb ik gelukkig niet!
• Recent erachter gekomen waar het roze scherm in Apple Carplay veroorzaakt, de Flitsmeister app, verwijderd en sindsdien geen gedoe meer
Ik gebruik geen Android Auto (te "gehandicapped" tov normale Android, geen FlitsMeister die werkt zoals ik dat wil) / Apple Carplay (geen iPhone)
• Profiel in de auto kan niet worden geladen maar dit lijkt te komen door afwezigheid van Internet, snap alleen niet waarom er geen lokale kopie van je profiel in de auto aanwezig is, nu gaat alles naar default
[/list]
Om die reden had ik juist in het guest profiel alles zo ingesteld als dat ik het fijn vind, vond ik erg irritant worden, nu merk ik er (bijna) niks van.
De kinderziektes neem ik allemaal voor lief vanwege de heerlijke rijeigenschappen, het gaat allemaal heel gemakkelijk en de auto ligt als een blok op de weg.

Heb inmiddels 72.000km op de teller staan en geniet er nog dagelijks van.
Daar ben ik het wel mee eens :D

@Motion2
Motion2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Verder heb ik nog wat andere gekke dingen:
- Soms blijft er een laad icoon draaien in de navigatie (bij het stuurwiel display) terwijl de navigatie gewoon werkt
Yep dat heb ik ook mee gemaakt!
- Profiel werd een keer niet geladen, hierdoor is de totale boordcomputer onbruikbaar en kan je dus ook niet de temperatuur aanpassen. Moest de boord computer herstarten door de uit knop 10 sec in te drukken.
En daarom vind ik het een beetje jammer dat essentiële fysieke knoppen missen :(
- Bochten verlichting lijkt niet altijd goed te werken, soms lijkt de normale koplamp uit te gaan oid. Er is in ieder geval soms ineens stuk minder licht dan meer.
Hmm ik zal daar eens op gaan letten, maar is mij niet opgevallen.
@grasmanek94 Als ik iets voor je kan betekenen met het adaptieve stuur laat het mij weten. Mijn Leon is een import en heeft wel Travel Assist + andere stuur.
Het enige wat mij zou helpen is als een officiële garage bereid is met behoud van garantie het stuur te vervangen (alleen dan gaat de Leasemaatschappij akkoord), software kan ik zelf aanpassen (mogen de garages niet doen, maar als ze het voor mij doen dan ontvang ik dat graag met open armen).
Als je mij daarmee kan helpen zou ik erg blij zijn.

Ik kan het stuur natuurlijk op eigen risico vervangen, en dan voor elke service beurt terug zetten + software aanpassingen ongedaan maken, maar stel iemand rijdt mij aan en de auto wordt afgesleept, of ik veroorzaak een ongeluk.. ik weet niet wat er dan zou gebeuren, en ik denk niet dat ik daar achter wil komen. Het is ten slotte niet mijn eigendom.

Wat andere mensen die dit wel mogen/kunnen doen zeer zou helpen, is de juiste onderdeel nummer(s) van het stuur vermelden.

[ Voor 35% gewijzigd door grasmanek94 op 04-01-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 09:01
Sinds kort in bezit van mijn eerste auto, een Seat Mii uit 2014.

Het enige wat ik eigenlijk mis is ingebouwde bluetooth. Ik heb gezien dat de 2017+ modellen (Mii/Up/Citigo) een nieuwere radio module hebben die bluetooth ingebouwd hebben.

Ik heb een radio module gezien bij een sloopbedrijf uit een 2017 Skoda Citigo.

Nu de vraag, aangezien ik niet alles hierover weet kan ik de nieuwere radio module overzetten naar mijn 2014 Mii?

Moet ik ergens opletten wanneer ik deze radio aanschaf? Ik las ook ergens iets over een code dat deze module eerst vrijgegeven moeten worden, maar geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Christiaan99jl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:49:
Sinds kort in bezit van mijn eerste auto, een Seat Mii uit 2014.

Het enige wat ik eigenlijk mis is ingebouwde bluetooth. Ik heb gezien dat de 2017+ modellen (Mii/Up/Citigo) een nieuwere radio module hebben die bluetooth ingebouwd hebben.

Ik heb een radio module gezien bij een sloopbedrijf uit een 2017 Skoda Citigo.

Nu de vraag, aangezien ik niet alles hierover weet kan ik de nieuwere radio module overzetten naar mijn 2014 Mii?

Moet ik ergens opletten wanneer ik deze radio aanschaf? Ik las ook ergens iets over een code dat deze module eerst vrijgegeven moeten worden, maar geen idee van.
Wat is er mis met zoiets: https://www.audiovolt.nl/...go-incl-internemicrofoon/ ?
Weet je dat het werkt/compatibel is als de fabrikant het garandeert, en anders geen gedoe met retour zolang je niks kapot snijdt (dus eerst test-fit/montage doen, voordat je permanent monteert).

[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 04-01-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 09:01
grasmanek94 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Wat is er mis met zoiets: https://www.audiovolt.nl/...go-incl-internemicrofoon/ ?
Weet je dat het werkt/compatibel is als de fabrikant het garandeert, en anders geen gedoe met retour zolang je niks kapot snijdt (dus eerst test-fit/montage doen, voordat je permanent monteert).
Daar is niks mis mee. Voorkeur om het zo OEM mogelijk te houden. Daarnaast is het prijsverschil ook niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Christiaan99jl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Daar is niks mis mee. Voorkeur om het zo OEM mogelijk te houden. Daarnaast is het prijsverschil ook niet heel groot.
Ik heb een beetje gekeken en lijkt mij dat de radio in de Mii 2017+ ook wat functies voor de auto zelf doet, ik ben benieuwd of daar wel dezelfde connectoren op zitten. Kan er ook geen radio's voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Arnoudius schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Hi @Goedrobke160 ,

Ik heb een Tarraco PHEV FR besteld begin April 2021. Oorspronkelijk stond the productiedatum op begin oktober. Oktober kreeg ik te horen dat dit week 50/51 zou worden. Week 50 wenste de dealer mij vast gelukkig nieuwjaar en verwacht hij productiedatum week 3. Zelf maak ik daar nu dus maar gelijk week 6 van.
Jouw dealer is dan wel erg optimistisch om je telkens een productiedatum te geven.

Vandaag ff gemaild met mijn dealer en die kon nog helemaal niks zien qua productiedatum.
De wagen is besteld in mei 2021.

De leasemaatschappij kreeg wel een leverdatum van eind januari tijdens de bestelling.

Ik kijk er alleszins heel erg naar uit maar het geduld geraakt wel zo goed als op.
Mijn huidige auto begint nu toch wel kosten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Asterion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Jouw dealer is dan wel erg optimistisch om je telkens een productiedatum te geven.

Vandaag ff gemaild met mijn dealer en die kon nog helemaal niks zien qua productiedatum.
De wagen is besteld in mei 2021.

De leasemaatschappij kreeg wel een leverdatum van eind januari tijdens de bestelling.

Ik krijg er alleszins heel erg naar uit maar het geduld geraakt wel zo goed als op.
Mijn huidige auto begint nu toch wel kosten te krijgen.
Dat is toch gek? Ik heb van de LM en dealer (ze belde mij op tijdens her definitieve bestellen) een productie datum en gelijk dat beats audio systeem voor 6 weken vertraging zorgt. Raar dat ze dat jou niet kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Oekol schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:45:
[...]

Dat is toch gek? Ik heb van de LM en dealer (ze belde mij op tijdens her definitieve bestellen) een productie datum en gelijk dat beats audio systeem voor 6 weken vertraging zorgt. Raar dat ze dat jou niet kunnen vertellen?
Ik vind het ook gek dat er nog steeds geen productiedatum is.
Dat zou ondertussen toch al bekend mogen zijn?

Zeker als de wagen eind januari geleverd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02
Kozzmozz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:08:
Vandaag van dealer e-mail ontvangen dat de levering van de nieuwe firmawagen - SEAT Tarraco Move! 2.0 TDI DSG Urano grijs - mogelijk laattijdig geleverd zal worden door overmacht. 😥
Besteldatum was 06/2021 met levering medio 01/2022. Onduidelijk wat de nieuwe leverdatum wordt. 🤞
Zal dus nog een tijdje rondrijden met de huidige firmawagen SEAT Ateca Xcellence 1.6 TDI Manueel Nevadawit. 👍
Ondertussen ook een mail ontvangen van dealer (BE), dat ze karige info/updates ontvangen vanuit de fabriek.
Volgens de info die ze nu verkrijgen zou de levering in januari kunnen plaatsvinden.
Sommige wagens worden deels afgewerkt, en vervolgens op de parking van de fabriek geplaatst in afwachting van de levering van de resterende af te werken functies.
Welke wagens op deze wijze worden afgewerkt wordt niet gecommuniceerd.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Waar hebben de Tweakers hun Seat in het onderhoud en wat zijn de ervaringen daarmee? Voorheen ging ik met mijn Renault naar verschillende dealers in Eindhoven/Deurne, daarna met met mijn BMW naar een specialist in het dorp + dealer in Tilburg maar ben nu op zoek naar een goed adres voor mijn Seat Leon ST Cupra uit '18. Ik ben zelf niet zo'n fan van de hele van Mossel groep(meerdere proefritten bij merken gehad, niet allemaal zo positief). Wel bekend met autogarage Thur maar zit wat uit de buurt en dan heb je nog van Tilburg - Bastianen.

De nodige opties maar wat doet de Tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Voor mij maakt het niet zoveel uit omdat het lease is, Leon ST 2021, en deze gaat dan ook naar de merkdealer vanwege de verplichting vanuit de leasemaatschappij.

In jou geval zou ik eens informeren bij Rijt auto's in Uden, zij doen behoorlijk wat specials van Volkswagen, Audi, BMW en zie zo nu en dan ook een Cupra voorbij komen in de filmpjes die ze maken.
Lijkt mij een betrouwbare club en misschien door specialisatie beter dan de dealer om de hoek.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedrobke160
Kozzmozz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:52:
[...]

Ondertussen ook een mail ontvangen van dealer (BE), dat ze karige info/updates ontvangen vanuit de fabriek.
Volgens de info die ze nu verkrijgen zou de levering in januari kunnen plaatsvinden.
Sommige wagens worden deels afgewerkt, en vervolgens op de parking van de fabriek geplaatst in afwachting van de levering van de resterende af te werken functies.
Welke wagens op deze wijze worden afgewerkt wordt niet gecommuniceerd.
@Kozzmozz

Levertijd +/- 8 maanden, is momenteel de norm. Welke dealer zit je?
Die van mij is van D'ieteren Zaventem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
la_fusion schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:47:
Waar hebben de Tweakers hun Seat in het onderhoud en wat zijn de ervaringen daarmee? Voorheen ging ik met mijn Renault naar verschillende dealers in Eindhoven/Deurne, daarna met met mijn BMW naar een specialist in het dorp + dealer in Tilburg maar ben nu op zoek naar een goed adres voor mijn Seat Leon ST Cupra uit '18. Ik ben zelf niet zo'n fan van de hele van Mossel groep(meerdere proefritten bij merken gehad, niet allemaal zo positief). Wel bekend met autogarage Thur maar zit wat uit de buurt en dan heb je nog van Tilburg - Bastianen.

De nodige opties maar wat doet de Tweaker?
Ik zou zeggen: Vagtechniek. Vriend van mij met een Cupra (400+PK) heeft er goede ervaringen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 05-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

The_FrankO schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:48:
Eerder deze week kreeg ik het volgende in de mail van mijn dealer:

[...]

Netjes dat ze een gratis alternatief bieden maar heel blij wordt ik niet van dit bericht. Zijn er hier mensen die hier al ervaring mee hebben?

Ik gebruik de Mijn SEAT app voornamelijk voor het bijhouden van de kilometers registratie. Als ik de beschrijving lees van die My SEAT App DataPlug staat dat mijn smartphone altijd verbonden moet zijn en dat location tracking altijd aan moet staan. Wordt het aantal gereden kilometers dan nu door mijn telefoon bepaald?

Het gaat om een SEAT Leon ST uit Oktober 2016
Ik heb deze mail in december gehad en die dataplug is 1 groot drama. Zogenaamd zou ik in heel december maar 1 rit hebben gedaan... is dit nieuw voor alle Seats? De vorige oplossing was eigenlijk perfect, zonde dat het zo afloopt.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
renelis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:53:
Voor mij maakt het niet zoveel uit omdat het lease is, Leon ST 2021, en deze gaat dan ook naar de merkdealer vanwege de verplichting vanuit de leasemaatschappij.

In jou geval zou ik eens informeren bij Rijt auto's in Uden, zij doen behoorlijk wat specials van Volkswagen, Audi, BMW en zie zo nu en dan ook een Cupra voorbij komen in de filmpjes die ze maken.
Lijkt mij een betrouwbare club en misschien door specialisatie beter dan de dealer om de hoek.
Mja daar ben ik niet perse geheel tevreden over hoe ze gereageerd hebben tijdens mijn zoektocht voor aanschaf van de auto. Niet alleen voor de inruil van mijn BMW M135i maar ook de beredenering + kosten van de aanschaf + import van mijn huidige Seat.

Qua locatie is vd Rijt ook minder interessant dan bijv het voorstel van @grasmanek94 om het bij VAGtechniek te laten doen. Daar is de auto ook al geweest voor een tune (motor + DSG, zou nu zo'n 350PK moeten hebben). Alleen ook al wat meer uit de richting maar mogelijk nog wel een optie.

Even voor de duidelijkheid.. woont tussen Tilburg en Breda en werk in Eindhoven, wellicht had ik dat er al in moeten zetten bij mijn eerste bericht ;-)

Maar naar welke merkdealer ga jij en hoe tevreden ben jij daar over? Wat ik bij mijn Renault merkte(Clio 3 RS, Megane 3 RS) waren de monteurs daar net extra blij met een auto als deze omdat ze die niet vaak zagen en dat het daarom 'specialer' was om aan te werken. Daarnaast zijn het natuurlijk alsnog 'standaard' auto's binnen het merk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02
Goedrobke160 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:59:
[...]
Levertijd +/- 8 maanden, is momenteel de norm. Welke dealer zit je?
Die van mij is van D'ieteren Zaventem
Idd 8 maand is de nieuwe norm.
Zou nu op productie staan en hopelijk binnen 10 dagen vanuit Wolfsburg de trein op naar importeur D'Ieteren Zaventem. Dealer is RAES Brugge.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

En dan hopen dat de 8 maanden gehaald wordt uiteraard. Ik vernam van mijn account manager bij Seat (geen idee of zijn functie echt zo heet) dat ze nu alles wat los en vast zit verkopen. Hij had een auto.. en die is nu ook verkocht :+

Zelf heb ik:
Besteld 10-12-2021
Leverdatum 26-08-2022

Hoop zo dat het een meevaller gaat zijn en ik met de auto op vakantie kan eind augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Van rijt heb ik verschillende slechte verhalen over gehoord. Tuurlijk is iemand in zn eigen filmpjes de perfecte ondernemer en noem maar op, in de praktijk zijn die personen vaak heel anders. Vagtechniek twijfel ik niet aan dat ze goed zijn, kom daar voor tuning zelf met plezier en heb ze vaak genoeg horen bellen/praten met klanten die hun auto in onderhoud hadden en dan ging het over eventuele kosten, wat is er precies kapot (dan kan je dus op internet kijken of ze een fair prijs vragen) etc. Als mn zomerset weer op de auto gaat laat ik ook meteen een grote beurt bij de dealer doen (broekhuis heemskerk), hoop dat dat een positieve ervaring word, de apk-keuring was dat in ieder geval wel.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Ik ga mijn tarraco denk ik maar annuleren.
Heb een hybride fr besteld in maart door de dealer.
Zou gekeverd worden half januari, vanmiddag gebeld leverdatum verplaatst naar laatste week mei.
Plus met de noot erbij de kans dat hij dan wel geleverd word is zeer klein.
Ze verwachten dit jaar nagenoeg niks te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
je kunt beter voor een mooie occasion gaan denk ik, kan je dezelfde week nog rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Demiesehv schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:28:
Ik ga mijn tarraco denk ik maar annuleren.
Heb een hybride fr besteld in maart door de dealer.
Zou gekeverd worden half januari, vanmiddag gebeld leverdatum verplaatst naar laatste week mei.
Plus met de noot erbij de kans dat hij dan wel geleverd word is zeer klein.
Ze verwachten dit jaar nagenoeg niks te kunnen leveren.
Ik heb de indruk dat de dealers zelf ook niet meer weten wat ze moeten zeggen..

Gisteren met mijn dealer gemaild en die kon enkel zeggen dat de bestelling is doorgestuurd naar de garage. Geen productie of leverdatum beschikbaar.
De leasing kreeg bij de bestelling een leverdatum van eind januari.

Ik ben ook heel hard aan het twijfelen om hem te annuleren als er snel geen leverdatum in het zicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Asterion schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Ik heb de indruk dat de dealers zelf ook niet meer weten wat ze moeten zeggen..

Gisteren met mijn dealer gemaild en die kon enkel zeggen dat de bestelling is doorgestuurd naar de garage. Geen productie of leverdatum beschikbaar.
De leasing kreeg bij de bestelling een leverdatum van eind januari.

Dealer is gewoon eerlijk, leverdatum verplaatst naar mei, en gaf aan ook dan gaat die niet geleverd worden maar is niehwe schuifdatum.
Was voorheen steeds met 3 weken.

Ik ben ook heel hard aan het twijfelen om hem te annuleren als er snel geen leverdatum in het zicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Hoi allen, heb een Leon FR uit 2020. Best een irritant probleem met Android auto die niet full screen is. Jullie enig idee wat de meest recente software is voor dit model? Ga er vrijdag mee naar de dealer, nog een lijst met andere issues.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y4hLlNeff0-fwn_b7wCq5uJq_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdHNyZ8jaiC3qBwnf6nc5YX5.jpg?f=fotoalbum_large mee naar de dealer.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MaDLiVe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 05:30:
Hoi allen, heb een Leon FR uit 2020. Best een irritant probleem met Android auto die niet full screen is. Jullie enig idee wat de meest recente software is voor dit model? Ga er vrijdag mee naar de dealer, nog een lijst met andere issues.

[Afbeelding] mee naar de dealer.
Op je telefoon zelf bij developer options kan je resolutie ook wijzigen, wellicht daar ook per ongeluk aangezeten?

Met even gekeken dat is meer resolutie qua 480p 720p en 1080p. Maar wellicht helpt 't?

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 06-01-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Oekol schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:58:
[...]

Op je telefoon zelf bij developer options kan je resolutie ook wijzigen, wellicht daar ook per ongeluk aangezeten?

Met even gekeken dat is meer resolutie qua 480p 720p en 1080p. Maar wellicht helpt 't?
Inderdaad even bekeken maar maakt helaas niets uit. Schijnt echt aan de auto/software te liggen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
giovanni2903 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:00:
Van rijt heb ik verschillende slechte verhalen over gehoord. Tuurlijk is iemand in zn eigen filmpjes de perfecte ondernemer en noem maar op, in de praktijk zijn die personen vaak heel anders. Vagtechniek twijfel ik niet aan dat ze goed zijn, kom daar voor tuning zelf met plezier en heb ze vaak genoeg horen bellen/praten met klanten die hun auto in onderhoud hadden en dan ging het over eventuele kosten, wat is er precies kapot (dan kan je dus op internet kijken of ze een fair prijs vragen) etc. Als mn zomerset weer op de auto gaat laat ik ook meteen een grote beurt bij de dealer doen (broekhuis heemskerk), hoop dat dat een positieve ervaring word, de apk-keuring was dat in ieder geval wel.
Nu hoor je natuurlijk van alle garages ook wel slechte verhalen waarbij het lastig is om te zeggen of dat terecht is of niet. Zo hoor ik ook van mijn voormalig BMW specialist mensen met klachten vanwege bepaalde kosten. Zelf wil ik gewoon dat het goed gedaan wordt voor een eerlijke prijs. Ik denk dat de meeste garages waarbij je zelf niet te moeilijk doet, het allemaal wel oplossen. De vraag is dan alleen hoe coulant ze zijn als het toch niet naar wens is. Kleine kantekening zijn natuurlijk de garages met dubieuze praktijken zoals Jetcars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:14
MaDLiVe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 05:30:

[Afbeelding] mee naar de dealer.
Ik heb zelf het nieuwe model Ibiza, hierbij is de Apple Carplay ook niet volledig scherm en is links in het scherm loze ruimte. Zelf was het mij nog niet gelukt om een full screen scherm te krijgen. Ben benieuwd of het mogeljk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Bij een nieuwe Leon kan de airco nog steeds niet bediend worden met voice control in het nederlands.
Mogen ze wel eens werk van maken vind ik, de auto is nu toch al eventjes op de markt.

Het valt mij ook op dat die voice control eigenlijk slechter werkt ivm het vorige model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

glenn456 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb zelf het nieuwe model Ibiza, hierbij is de Apple Carplay ook niet volledig scherm en is links in het scherm loze ruimte. Zelf was het mij nog niet gelukt om een full screen scherm te krijgen. Ben benieuwd of het mogeljk is.
Volgens mijn dealer in Luxembourg zou het wel moeten kunnen. Ik heb ook zat filmpjes gezien waarbij het fullscreen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Peter198 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:42:
Bij een nieuwe Leon kan de airco nog steeds niet bediend worden met voice control in het nederlands.
Mogen ze wel eens werk van maken vind ik, de auto is nu toch al eventjes op de markt.

Het valt mij ook op dat die voice control eigenlijk slechter werkt ivm het vorige model...
Volledig mee eens,
Soms besluipt me het gevoel dat het vorige model Leon, kwalitatiever was dan het huidige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
grasmanek94 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:46:

[...]

Inzicht in mijn lease offerte: grasmanek94 in "Het grote Seat topic"

[...]

Edit: Brandstof prijzen zijn (voor zover dat mag/kan/de leasemaatschappij het aftrekt, sowieso in NL) ex. BTW / VAT. In buitenland over het algemeen inc BTW / VAT, tenzij tankpas niet werd geaccepteerd en ik een declaratie in diende.
Rechterportier trilt. Hoe ervaar jij dat?
Ik zit met een irritant gekraak (plastic?) aan de passagierszijde, vooral bij kouder weer en oneffen-beton wegdek...en kan de oorzaak maar niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Peter198 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:42:

Werkt het wel in het Engels? Thuis alexa en ook daar alles in 't Engels. Dat zou geen probleem moeten zijn.
Kan ik ergens een overzicht vinden met eventuele commando's?

Dit is het proberen waard, van de volvo site gejat
To activate a command
Press the steering wheel button for voice control.

Say the command for the function you want to activate.

Common commands/phrases
"Set temperature to X degrees" - sets the desired temperature.
"Raise temperature"/"Lower temperature" - increases/decreases the set temperature one step.
"Set fan to max"/"Turn off fan" - changes fan speed to Max/Off.
"Raise fan speed"/"Lower fan speed" - increases/decreases the set fan speed one step.
"Turn on auto" - activates the automatic climate control system.
"Air condition on"/"Air condition off" - activates/deactivates the air conditioning.
"Recirculation on"/"Recirculation off" - activates/deactivates air recirculation.
"Turn on defroster "/"Turn off defroster" - activates/deactivates defrosting of the windows and door mirrors.
"Turn on seat heat"/"Turn off seat heat" - activates/deactivates seat heating.
"Raise seat heat"/"Lower seat heat" - increases/decreases the set level for seat heating one step.
"Turn steering wheel heat on"/"Turn steering wheel heat off" - activates/deactivates steering wheel heating.
"Sync temperature" - synchronizes the temperature for all climate zones in the car with the temperature set for the driver's side.
"Turn on rear defroster"/"Turn off rear defroster" - activates/deactivates rear window and door mirror defrosters.
"Air on feet"/"Air on body" - opens the desired air flow.

[ Voor 56% gewijzigd door Oekol op 07-01-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Torta schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:28:
[...]

Rechterportier trilt. Hoe ervaar jij dat?
Ik zit met een irritant gekraak (plastic?) aan de passagierszijde, vooral bij kouder weer en oneffen-beton wegdek...en kan de oorzaak maar niet vinden..
Bij mij is het niet 'gekraak' maar echt 'trillen' tegen iets aan, of soms 'tikken'. Het helpt mij als ik tussen de passagiersstoel en het portier iets tussen zet wat het plastic tegen de deur aan duwt, en verder heb ik ook een rubbertje geplaatst tussen de plastic en het dashboard die elkaar "duwen" / druk zetten, maakt het veel minder. Maar erg irritant want het is geen permanente oplossing en zit in de weg bij in/uitstappen en werkt niet bij stoel verschuiven (moet men het eerst eraf pakken) of bij deur openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Oekol schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Werkt het wel in het Engels? Thuis alexa en ook daar alles in 't Engels. Dat zou geen probleem moeten zijn.
Kan ik ergens een overzicht vinden met eventuele commando's?

Dit is het proberen waard, van de volvo site gejat

[...]
Je kunt de taal veranderen naar het Engels en dan kan je commando's geven zoals I'm hot of Cold.
Die voicecontrol werkt over het algemeen vrij wispelturig, het enige wat bij mij altijd lukt is " rij naar huis".
Met siri via apple car play kan ik vanalles vragen in het nederlands en dat werkt echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Afspraak is gemaakt as zaterdag rond 10:00 bij de dealer. Vanmorgen de betaling er uit gestuurd. Dat deed even pijn :+.

Trekhaak is nog niet binnen levertijd is vertraagd met 3 weken. Het blonderen van de achterruit en zij ruitjes komen ook later omdat ze dat niet zelf dien maar laten doen. En dat bedrijf heeft geen tijd in januari. Ook dat is geen echt probleem dan doen we dat later.

Pagina: 1 ... 54 ... 87 Laatste