Oh sorry, even vermelden dat dit zakelijke lease is, waarbij de lease maatschappij natuurlijk BTW af trekt. Bij sommige aangesloten ketens in buitenland doet de LM dit ook voor buitenlands tanken (alleen weet ik even niet welke, de tankpas app laat gewoon de prijzen incl. BTW zien). Die 1.08 eu/L "uitschieter" was een declaratie want tankpas werd niet geaccepteerd, en voor dat hebben ze wel BTW / VAT afgetrokken, plus de koers was voordelig natuurlijk. Als je dus ipv je tankpas, declaraties vanuit Polen mee neemt en BTW / VAT af mag trekken, dan kom je zo goedkoop eruit
Jammer dat het gemixed is dus (wel/niet BTW eraf), maar dat zijn de prijzen die opgevoerd worden in het mobiliteitsbudget. Ik zit gemiddeld rond de 940 eur ex.BTW inc brandstof / maand voor 48 mnd, 35.000km/jaar. Auto ex brandstof is 580 ex. BTW.
Ik heb de auto nu bijna 1 jaar en herken een paar van de punten die noemt maar lang niet alles,
[list]
• DSG leert kennelijk zichzelf maar na een dagje sportief rijden blijft hij vervolgens lang in zijn versnellingen hangen.
Hmm werd mij aan de telefoon ook verteld, maar ook met zo'n "maar misschien is het wel iets ergs" zin erbij "voor de zekerheid laten checken".
• Audio valt soms weg en duurt het even voordat het weer terug komt
• Telefoon is soms wel verbonden met bluetooth maar ik kan niemand horen, zij mij kennelijk wel
Oh deze heb ik gelukkig niet!
• Recent erachter gekomen waar het roze scherm in Apple Carplay veroorzaakt, de Flitsmeister app, verwijderd en sindsdien geen gedoe meer
Ik gebruik geen Android Auto (te "gehandicapped" tov normale Android, geen FlitsMeister die werkt zoals ik dat wil) / Apple Carplay (geen iPhone)
• Profiel in de auto kan niet worden geladen maar dit lijkt te komen door afwezigheid van Internet, snap alleen niet waarom er geen lokale kopie van je profiel in de auto aanwezig is, nu gaat alles naar default
[/list]
Om die reden had ik juist in het guest profiel alles zo ingesteld als dat ik het fijn vind, vond ik erg irritant worden, nu merk ik er (bijna) niks van.
De kinderziektes neem ik allemaal voor lief vanwege de heerlijke rijeigenschappen, het gaat allemaal heel gemakkelijk en de auto ligt als een blok op de weg.
Heb inmiddels 72.000km op de teller staan en geniet er nog dagelijks van.
Daar ben ik het wel mee eens
@
Motion2Yep dat heb ik ook mee gemaakt!
- Profiel werd een keer niet geladen, hierdoor is de totale boordcomputer onbruikbaar en kan je dus ook niet de temperatuur aanpassen. Moest de boord computer herstarten door de uit knop 10 sec in te drukken.
En daarom vind ik het een beetje jammer dat essentiële fysieke knoppen missen

- Bochten verlichting lijkt niet altijd goed te werken, soms lijkt de normale koplamp uit te gaan oid. Er is in ieder geval soms ineens stuk minder licht dan meer.
Hmm ik zal daar eens op gaan letten, maar is mij niet opgevallen.
@
grasmanek94 Als ik iets voor je kan betekenen met het adaptieve stuur laat het mij weten. Mijn Leon is een import en heeft wel Travel Assist + andere stuur.
Het enige wat mij zou helpen is als een officiële garage bereid is met behoud van garantie het stuur te vervangen (alleen dan gaat de Leasemaatschappij akkoord), software kan ik zelf aanpassen (mogen de garages niet doen, maar als ze het voor mij doen dan ontvang ik dat graag met open armen).
Als je mij daarmee kan helpen zou ik erg blij zijn.
Ik kan het stuur natuurlijk op eigen risico vervangen, en dan voor elke service beurt terug zetten + software aanpassingen ongedaan maken, maar stel iemand rijdt mij aan en de auto wordt afgesleept, of ik veroorzaak een ongeluk.. ik weet niet wat er dan zou gebeuren, en ik denk niet dat ik daar achter wil komen. Het is ten slotte niet mijn eigendom.
Wat andere mensen die dit wel mogen/kunnen doen zeer zou helpen, is de juiste onderdeel nummer(s) van het stuur vermelden.
[
Voor 35% gewijzigd door
grasmanek94 op 04-01-2022 15:05
]