Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 53 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Oekol schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:39:
[...]

Yes exact dat. Hij deed het even voor met de demo auto die gisteren was binnen gekomen voor de showroom, dus kon mooi zien hoe dingen werkten. Hij klapt er dan onderuit en je moet hem dan even omhoog duwen. Klonk als een goeie magneet.
Als fervent fietser vind ik dat echt een top systeem, je trekhaak in 10 seconden beschikbaar en als je hem niet nodig hebt kijk je niet tegen die lelijke haak aan.
Oekol schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:39:
[...]

Over ongeveer 3 jaar komt deze op de markt. Als je dan nog steeds zoekt kan je het via alphabet kopen. Er is namelijk altijd de optie om je eigen auto over te nemen. Maargoed dat is nog ver weg 😬
Haha, ja ik ken het, bij mijn vorige werkgevers werden ook vaak auto's van Alphabet / Leaseplan overgenomen voor relatief goede prijzen.

Ik weet niet of mijn Leon 5F het nog drie jaar gaat volhouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:25
tifo007 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:06:
Hi,

Weet iemand toevallig hoeveel toestellen je bij een nieuwe Seat Ibiza tegelijkertijd met bluetooth kan verbinden?

En is deze situatie mogelijk? :
- Privé telefoon > Apple Carplay
- Werk telefoon > bellen

Alvast bedankt!
Apple carplay gaat in ieder geval over de WiFi en niet over bluetooth.

Of je dan nog een additionele telefoon kan koppelen weet ik niet... zal kijken van het weekend of ik dat kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08 21:32
appel-tje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:58:
[...]

Apple carplay gaat in ieder geval over de WiFi en niet over bluetooth.

Of je dan nog een additionele telefoon kan koppelen weet ik niet... zal kijken van het weekend of ik dat kan testen.
Als het kan graag :D , maar ik dacht apple car play via bluetooth of usb kabel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:25
tifo007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:22:
[...]

Als het kan graag :D , maar ik dacht apple car play via bluetooth of usb kabel ging.
Ik gebruik Apple car play alleen via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusje123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05-2022
Mijn nieuwe Seat Leon ST FR 2.0TDi besteld midden maart van dit jaar, en nog steeds geen nieuws over een mogelijke leverdatum.

Redelijk frustrerend dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
tifo007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:22:
[...]

Nee Carplay gebruikt altijd de wifi verbinding. Enkel om de eerste connectie met het navigatiesysteem te maken wordt bluetooth gebruikt daarom denkt vrijwel iedereen dat (en ik ook in het begin hoor :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:33
Cuball schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:49:
[...]

Ik heb ook een openstaande bestelling (sinds maart), ik vraag mij trouwens af of SEAT hun modellen update tijdens het productie proces of niet.

Ik zag bv. (op de Belgische website van SEAT) dat de Xcellence uitvoering nu wordt geleverd met 20" velgen, toen ik deze bestelde was dat 19" in deze uitvoering.

Maar de auto is nog steeds niet gemaakt...
Maken ze dan oude en nieuwe modellen door elkaar?
Op mijn bestelling stond er reeds vermeld dat de wagen gemaakt zal worden volgens de specificaties van 2022.
Waarschijnlijk heeft dat meer te maken met motorisatie en toestanden..

Ik heb nu wel gezien dat je hybride variant niet meer te configureren is op de site.
Waarschijnlijk een gevolg van het chip tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
crypt0rr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:54:
@Rafael inderdaad, bijzondere zaak.

Hier een paar aanpassingen welke ik heb doorgevoerd.

Unit 17 (Dashboard) - Adaption

Deactivate seat belt warning > active (werkt prima, heb deze zelf weer ingeschakeld, probeer met longcoding het geluid nu uit te zetten ipv. volledig uit)
Configuration of displayable contents > Engine power > active > geen resultaat
Configuration of displayable contents > Engine torque > active > geen resultaat
Configuration of displayable contents > Transmission temperature > active > resultaat scherm display laat 3 temperaturen zien

Unit 17 (Dashboard) - Long coding
Seat belt warning > version 2 (als goed is is dit de US instelling dus alleen visuele melding over gordel)

Unit 9 Central Electrics - Adaption
Daytime running lights > Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich standlicht > active (achterlicht aan bij dagrijverlichting) morgen testen bij daglicht
Engine power en torque zojuist geprogrammeerd in een Golf 8, werkt prima, in de Seat niet beschikbaar.

Omtrent de gordel; instelling zorgt nu voor melding in het scherm + 6x piepen en daarna stil maar wel icoontje in dashboard.

Verlichting achter aan overdag tezamen met de DRL aan de voorkant > werkt perfect, erg blij mee.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Waarom zou je gordel alarm uit willen zetten of aanpassen? Kost je 150 euro. Dat je veiligheid systemen wil aanpassen vind ik wel discutabel.

Als je het piepje hoort geeft al aan dat je verkeerd weg rij. Ik vind het daarnaast wel fijn als de kids achterin stiekem zijn gordel los doet er gelijk een alarm af gaat.

Dat zal resulteren in goed aanspreken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
To_Tall schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:19:
Waarom zou je gordel alarm uit willen zetten of aanpassen? Kost je 150 euro. Dat je veiligheid systemen wil aanpassen vind ik wel discutabel.

Als je het piepje hoort geeft al aan dat je verkeerd weg rij. Ik vind het daarnaast wel fijn als de kids achterin stiekem zijn gordel los doet er gelijk een alarm af gaat.

Dat zal resulteren in goed aanspreken.
Kost me helemaal niets, is namelijk bedoeld voor dat moment dat ik de auto pak naar achter op m’n eigen erf.

Daarnaast is de functionaliteit niet uitgeschakeld alleen ingekort qua duur. Als jij een paar bochten stuurt met de standaard instelling stopt het piepen ook.

[ Voor 12% gewijzigd door crypt0rr op 12-11-2021 21:27 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Om van te smullen.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV-3vJL5WofAGGl9J-IpHpJ7sB0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ECnWCF9RvwSAbYCnGyofeNWQ.gif?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
crypt0rr schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:26:
[...]

Kost me helemaal niets, is namelijk bedoeld voor dat moment dat ik de auto pak naar achter op m’n eigen erf.

Daarnaast is de functionaliteit niet uitgeschakeld alleen ingekort qua duur. Als jij een paar bochten stuurt met de standaard instelling stopt het piepen ook.
Wat ik zeg, het is discutabel. Daarnaast is het strafbaar om zonder gordel te rijden. Dat kost je dus 150 euro. Dat is de referentie naar dat kost je 150.

Ik heb die piep nog nooit gehoord eerste wat ik doe na instappen is gelijk de gordel om. Een gewoonte. Het horen van dat alarm betekend al dat je iets verkeerd doet.

Ook op het rijden op eigen werf. Dan gebeurd dat er ook buiten want het ja klein stukje dat kan wel joh. Het is laks, ik begrijp het niet.

Volgens mij staat in het boekje dat deze na 15 of 30 seconde of harder dan 15km/h pas gaat piepen.

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 13-11-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:56:
[...]

Wat ik zeg, het is discutabel. Daarnaast is het strafbaar om zonder gordel te rijden. Dat kost je dus 150 euro.

Ik heb die piep nog nooit gehoord eerste wat ik doe na instappen is gelijk de gordel om. Een gewoonte. Het horen van dat alarm betekend al dat je iets verkeerd doet.

Volgens mij staat in het boekje dat deze na 15 of 30 seconde of harder dan 15km/h pas gaat piepen.
Volgens mij sla je de plank een beetje mis. Op eigen terrein hoef je niet eens een rijbewijs te hebben. Hij geeft aan dat hij normaal wel gewoon met gordel rijdt. Ik doe hem ook om in automatisme maar ken ook mensen die tijdens het wegrijden stapvoets hem omdoen. Kan je vertellen: dan krijg je al je eerste waarschuwing.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Oekol schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:59:
[...]

Volgens mij sla je de plank een beetje mis. Op eigen terrein hoef je niet eens een rijbewijs te hebben. Hij geeft aan dat hij normaal wel gewoon met gordel rijdt. Ik doe hem ook om in automatisme maar ken ook mensen die tijdens het wegrijden stapvoets hem omdoen. Kan je vertellen: dan krijg je al je eerste waarschuwing.
Dan gaat er toch al iets mis. Dan ben je bezig met je gordel vastmaken en niet met auto rijden. Op een woonerf heb je zo een kind voor je auto en is het leed niet te overzien.

Ik rij hier ook over eigen terrein, toch is het eerste voor ik de auto start of ik nu 10meter of 100km moet rijden eerst m’n gordel om.

Doe je het al niet nu voor die 10 meter is die 10 meter dadelijk 100 meter en die eerste 100 meter wordt dan al snel een km.

Daarnaast is dat systeem ook gekoppeld aan een aantal sensoren. Voor precrash die bij storing ook via gordel systeem een melding geef. Die hoor je dan ook niet meer.

Het gaat hier om gewoonte handelingen, als die gewoonte handeling er niet is want op het eigen erf. Dan gebeurd dat ook ergens anders.
Gewoonte om bij rollen nog ff je gordel om te doen is een foute gewoonte. Verderop in de wijk is hierbij nog een kindje van 4 daarbij aangereden omdat ze de bal achterna rende.

Ja ik zag het kind niet want ik deed m’n gordel vast.

[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 13-11-2021 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
To_Tall schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:04:
[...]

Dan gaat er toch al iets mis. Dan ben je bezig met je gordel vastmaken en niet met auto rijden. Op een woonerf heb je zo een kind voor je auto en is het leed niet te overzien.

Ik rij hier ook over eigen terrein, toch is het eerste voor ik de auto start of ik nu 10meter of 100km moet rijden eerst m’n gordel om.

Doe je het al niet nu voor die 10 meter is die 10 meter dadelijk 100 meter en die eerste 100 meter wordt dan al snel een km.

Daarnaast is dat systeem ook gekoppeld aan een aantal sensoren. Voor precrash die bij storing ook via gordel systeem een melding geef. Die hoor je dan ook niet meer.

Het gaat hier om gewoonte handelingen, als die gewoonte handeling er niet is want op het eigen erf. Dan gebeurd dat ook ergens anders.
Gewoonte om bij rollen nog ff je gordel om te doen is een foute gewoonte. Verderop in de wijk is hierbij nog een kindje van 4 daarbij aangereden omdat ze de bal achterna rende.

Vind het toch opmerkelijk dat je in vrijwel elke reactie die je plaatst aannames doet welke niet gegrond zijn.

Ik heb een paar hectare erf (zonder kinderen etc), als ik daar wil rijden zonder gordel, zonder benodigd zijn van een rijbewijs beslis ik dat zelf. Dat heeft niets te maken met verkeerde gewoonten. Je insinueert dat ik mijn gordel dus niet omdoe danwel tijdig als ik mijn auto in stap. Dit doe ik netjes wanneer ik deel ga nemen aan het verkeer, waar het inderdaad verplicht is.

Lijkt me slim dat je elders de moraalridder uit gaat hangen, of kom met een gedegen discussie zonder uitsluitende aannames.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

To_Tall schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:04:
[...]

Wat maak je vreselijk veel insinuaties. Je projecteert je eigen leven op anderen, moet je niet doen.

Vooroordelen:
- je kijkt niet naar de weg maar naar waar je je gordel wilt insteken.
Onzin, dat doe ik op gevoel dus ik kijk gewoon naar de weg.
- 10 meter wordt 100 meter wordt 100 km
Wat een gezever en politiek correct gebrabbel. Nogmaals projecteer jezelf niet op anderen.
- gewoontehandeling geworden want als ik naar achteren rij op eigen erf doe ik het ook niet
Ik vak in herhaling maar wederom hetzelfde. Dat jij zo werkt betekent niet dat anderen zo werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Ieder moet het voor zich zelf weten. Het is en blijf discutabel als je met veiligheids systemen klootviool.

Heeft niets met moraalridder te maken. Er kan altijd iets gebeuren met die gedachte stap je in de auto. Of het nu op eigen erf is of op de openbare weg.

Gordel omdoen dan heb je handen niet aan het stuur. Komt er ineens een zoontje of dochter om de hoek, de buurman, familie spontaan op bezoek. Of een buurkinderen die een bal willen pakken. Je kan dan niet meer tijdig reageren.

Je hand zit ergens anders. Anyway. Verder dikke prima. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik rijd nu exact 1 jaar met de nieuwe Leon, Xellence-uitvoering, daarvoor had ik 3,5 jaar het vorige model. Na het eerste jaar mag ik echt niet klagen: het is een mooie wagen, rijgedrag top en softwarematig ook geen noemenswaardige problemen. In vergelijking met het vorige model is het interieur zeker ge-upgrade, maar toch is er iets dat mij echt wel stoort. De geluidsisolatie van de wagen, rol en windgeluiden, is prima. Maar wat betreft interieurgeluiden vind ik het echt niet goed. Een tijdlang last van een kraak rechtsachterin: dealer heeft probleem wel gevonden, was de vergrendeling van de achterbank en door deze wat extra te smeren is het probleem wel verholpen. Maar sinds het begin, bij onneffenheden, een geluid rechts vooraan(portier), maar oorzaak nt te vinden. En nu sinds een 2-tal weken, horen we ook een licht ratelend geluid in het dashboard aan passagierszijde. Dit is nt extreem, maar toch wel best irritant op ons slechte wegennet in België. Eigenlijk zijn dit zaken die ik in mijn vorig model Leon, niet echt kon waarnemen.
Nog iemand die deze dingen opmerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Torta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:54:
Ik rijd nu exact 1 jaar met de nieuwe Leon, Xellence-uitvoering, daarvoor had ik 3,5 jaar het vorige model. Na het eerste jaar mag ik echt niet klagen: het is een mooie wagen, rijgedrag top en softwarematig ook geen noemenswaardige problemen. In vergelijking met het vorige model is het interieur zeker ge-upgrade, maar toch is er iets dat mij echt wel stoort. De geluidsisolatie van de wagen, rol en windgeluiden, is prima. Maar wat betreft interieurgeluiden vind ik het echt niet goed. Een tijdlang last van een kraak rechtsachterin: dealer heeft probleem wel gevonden, was de vergrendeling van de achterbank en door deze wat extra te smeren is het probleem wel verholpen. Maar sinds het begin, bij onneffenheden, een geluid rechts vooraan(portier), maar oorzaak nt te vinden. En nu sinds een 2-tal weken, horen we ook een licht ratelend geluid in het dashboard aan passagierszijde. Dit is nt extreem, maar toch wel best irritant op ons slechte wegennet in België. Eigenlijk zijn dit zaken die ik in mijn vorig model Leon, niet echt kon waarnemen.
Nog iemand die deze dingen opmerkt?
Wat vervelend! Klinkt niet per se positief. Ik kan je hiermee (nog) niet helpen. Echter uitvoering excellence? Ik zit op seat website te kijken maar ze kennen dit hier niet bij ons in NL. Is dit jullie FR of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
Oekol schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:22:
[...]

Wat vervelend! Klinkt niet per se positief. Ik kan je hiermee (nog) niet helpen. Echter uitvoering excellence? Ik zit op seat website te kijken maar ze kennen dit hier niet bij ons in NL. Is dit jullie FR of zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8Peymf-kloUBqFB2O4meZxKZCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJyvnOWu4OHDyp1zquVVcXe9.jpg?f=fotoalbum_large
Belgische website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Oké zie 't al, heet allemaal anders. Leon break zal wel de sportstourer zijn van NL gezien het plaatje.

Het is de FR business intense van NL zie ik. Jullie krijgen 18 inch velgen bij de FR types, jaloers! Wij moeten 't standaard doen met 17.

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 13-11-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Een tijdlang last van een kraak rechtsachterin: dealer heeft probleem wel gevonden, was de vergrendeling van de achterbank en door deze wat extra te smeren is het probleem wel verholpen.
Moet ik die vergrendeling ook maar eens gaan bekijken, heb ook zo'n rammeltje rechtsachter dat sporadisch optreed maar onvindbaar :+
Maar sinds het begin, bij onneffenheden, een geluid rechts vooraan(portier), maar oorzaak nt te vinden.
Als het van de deur komt, zou ik eens proberen door lichte druk uit te oefenen op de led strip, vooraan de deur. Daar zat bij mij ook een geluid, was erger bij koude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Werkt draadloos android auto nou wel of niet in de seat leon? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen bedraad kon, maar dan is draadloos laden een stuk nuttelozer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:30
Oekol schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:48:
Werkt draadloos android auto nou wel of niet in de seat leon? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen bedraad kon, maar dan is draadloos laden een stuk nuttelozer geworden.
Sommige mensen in dit topic hebben hem draadloos aan de praat gekregen. Het is mij echter helaas na een jaar nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

morritz34 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:37:
[...]

Sommige mensen in dit topic hebben hem draadloos aan de praat gekregen. Het is mij echter helaas na een jaar nog niet gelukt.
Oh dat klinkt wel erg hit and miss. Wat zegt seat zelf officieel dan? Moet het mogelijk zijn? Ik zie het niet op de website of in de brochure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
Is mij na een jaar ook nog niet gelukt!?
Desondanks werkt carplay wel perfect. Begrijpe wie kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:24
had het niet te maken met verschillende typenummers van de navigatiesystemen? controleer ook in de android auto app bij instellingen draadloos verbinden aanstaat. in principe als je de auto koppelt met bluetooth zou android auto beschikbaar moeten zijn (volgens youtube). de telefoon moet wel via wifi verbinding ook aangesloten zijn met het wlan netwerk van de auto

YouTube: Android Auto im Seat Leon KL 📲 | Tutorial | Mai 2021

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 13-11-2021 23:52 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

giovanni2903 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:50:
had het niet te maken met verschillende typenummers van de navigatiesystemen? controleer ook in de android auto app bij instellingen draadloos verbinden aanstaat. in principe als je de auto koppelt met bluetooth zou android auto beschikbaar moeten zijn (volgens youtube). de telefoon moet wel via wifi verbinding ook aangesloten zijn met het wlan netwerk van de auto

YouTube: Android Auto im Seat Leon KL 📲 | Tutorial | Mai 2021
Dat is positief echter is AA wireless aardig sloom als ik het zo zie. Bekabeld met mijn proefrit was het snel zat. Ben heel benieuwd voglend jaar als we 'm gaan rijden als daily :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

gjv88 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
zeker als je CarPlay actief hebt op je middenscherm.
Carplay actief op je virtual cockpit? Of bedoel je hier het infotainment scherm als 'middenscherm'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Werkt bij mij zonder problemen. Had hiervoor via een AA wireless kastje dit geregeld in mijn vorige auto, maar met de Leon ST (half jaar oud) was het eenmalig instellen en daarna werkt het als een zonnetje.
Voor lang ritten (uur of langer) leg ik mijn telefoon wel aan de kabel, dan gaat mijn telefoon net even wat langer mee voor de rest van de dag. Heb ook het idee dat draadloos opladen niet bijster snel gaat.
Voor woon-werk, boodschappen, sporten, kinderen naar school etc blijft mijn telefoon gewoon in mijn broekzak en kan ik via Android auto gewoon navigeren op maps met flitsmeister op de achtergrond en spofity of een andere audio app voor de muziek of luisterboeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Vandaag even bij de chiptuner langsgeweest met mijn nieuwe Leon. Resultaat bij de eerste run : 133pk en 206nm. Net iets meer dus dan de fabrieksopgave. Tunen kan nu blijkbaar nog niet, kom binnen enkele maanden nog eens terug werd mij verteld.

Voor de rest na zo'n 6 maand nu en 6000 km kan ik wel stellen dat ik tevreden ben van mijn aankoop.
De vermelde kraakgeluiden uit het interieur die ik hier wel eens lees heb ik nog nooit gehoord.
Het infotainment heb ik al een keer of acht terug moeten resetten wegens wat problemen maar dat is eigenlijk het enige probleem tot nu toe.

Het klachten omtrent het ontbreken van fysieke knoppen voor airco en volume vind ik eigenlijk wat overroepen, de bediening verloopt via het scherm of stuur ook heel makkelijk.De stembediening werkte wel beter op mijn vorige Leon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Weet iemand wanneer de electromotor in de eTSI nou iets doet? Ik heb het gevoel dat ie in mijn auto nooit gebruikt wordt. Soms, als ik het rempedaal omhoog doe, duurt het ~4s voordat de motor aan gaat, tenzij ik gaf bijgeef, dan gaat de motor aan. Maar het is niet zo dat ie op de electromotor rijdt. Als iemand mij naar een eTSI uitleg kan pointen zou ik dat waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
grasmanek94 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:09:
Weet iemand wanneer de electromotor in de eTSI nou iets doet? Ik heb het gevoel dat ie in mijn auto nooit gebruikt wordt. Soms, als ik het rempedaal omhoog doe, duurt het ~4s voordat de motor aan gaat, tenzij ik gaf bijgeef, dan gaat de motor aan. Maar het is niet zo dat ie op de electromotor rijdt. Als iemand mij naar een eTSI uitleg kan pointen zou ik dat waarderen!
Een eTSI is een MILD hybrid en geen FULL hybrid, oftewel hij kan niet volledig elektrisch rijden:
https://www.anwb.nl/auto/...en/wat-is-een-mild-hybrid

In de praktijk zal hij enkel de benzinemotor een extra "duwtje" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
nooberke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:17:
[...]

Een eTSI is een MILD hybrid en geen FULL hybrid, oftewel hij kan niet volledig elektrisch rijden:
https://www.anwb.nl/auto/...en/wat-is-een-mild-hybrid

In de praktijk zal hij enkel de benzinemotor een extra "duwtje" geven.
Dankjewel voor de info.
Dan zal dat wel kloppen, ook nog deze even gekeken: YouTube: eTSI - Power, redefined

Ik was in de veronderstelling dat er een elektromotor IN de schakelbak zat, waardoor ik dacht dat ie ook met de motor uit (op zijn minst) 20km/u of iets dergelijks kon. Hierdoor dus mijn verwarring.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 16-11-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
grasmanek94 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:24:
[...]

Dankjewel voor de info.
Dan zal dat wel kloppen, ook nog deze even gekeken: YouTube: eTSI - Power, redefined

Ik was in de veronderstelling dat er een elektromotor IN de schakelbak zat, waardoor ik dacht dat ie ook met de motor uit (op zijn minst) 20km/u of iets dergelijks kon. Hierdoor dus mijn verwarring.
VAG noemt de mild-hybrid techniek eTSI, wat mij betreft prima. Er zijn ook fabrikanten (bijvoorbeeld Fiat, Ford, Seat) die deze modellen "Hybrid" noemen. Wat mij betreft is dat een beetje verlakkerij.

Bij de Plug-in hybrides (Leon E-hybrid) zit de elektromotor tussen de "normale" motor en de versnellingsbak. Die kunnen (uiteraard) wel vol elektrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02
Vandaag van dealer e-mail ontvangen dat de levering van de nieuwe firmawagen - SEAT Tarraco Move! 2.0 TDI DSG Urano grijs - mogelijk laattijdig geleverd zal worden door overmacht. 😥
Besteldatum was 06/2021 met levering medio 01/2022. Onduidelijk wat de nieuwe leverdatum wordt. 🤞
Zal dus nog een tijdje rondrijden met de huidige firmawagen SEAT Ateca Xcellence 1.6 TDI Manueel Nevadawit. 👍

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:20
Kan iemand mij vertellen of ik in het onderstaande gedeelte (zie bijlage) mijn huidige nummer kan laten zien wat afgespeeld word? Bijvoorbeeld met een software update? Ik zie nu alleen de tekst Android Auto

Ik heb een Ibiza 6P bouwjaar 2017
software 0359
Hardware H30

Vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_YbLQUbUmnD5oW5ItytRjVhFCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgbDmi92xDHwzdWktO0PYJT6.jpg?f=fotoalbum_large

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Kozzmozz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:08:
Vandaag van dealer e-mail ontvangen dat de levering van de nieuwe firmawagen - SEAT Tarraco Move! 2.0 TDI DSG Urano grijs - mogelijk laattijdig geleverd zal worden door overmacht. 😥
Besteldatum was 06/2021 met levering medio 01/2022. Onduidelijk wat de nieuwe leverdatum wordt. 🤞
Zal dus nog een tijdje rondrijden met de huidige firmawagen SEAT Ateca Xcellence 1.6 TDI Manueel Nevadawit. 👍
Mijn wagen is half maart besteld, vorige week leverdatum aangepast naar half februari..
Ik denk dat de levering van Tarraco gewoon minstens 1 jaar duurt...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:42
blueman85 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 04:20:
Kan iemand mij vertellen of ik in het onderstaande gedeelte (zie bijlage) mijn huidige nummer kan laten zien wat afgespeeld word? Bijvoorbeeld met een software update? Ik zie nu alleen de tekst Android Auto

Ik heb een Ibiza 6P bouwjaar 2017
software 0359
Hardware H30

Vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Voor zover ik weet gaat dat niet (het is mij althans nog nooit gelukt). De android auto/apple carplay werkt alleen op het centrale scherm, en alleen telefoontjes worden weergegeven op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Weet iemand welke optie in OBDeleven ik kan gebruiken om de passagiers stoelverwarming aan te laten blijven, onafhankelijk van of een passagier gedetecteerd wordt of niet? Ik heb het probleem dat de verwarming uit gaat omdat het systeem tijdens het rijden steeds wel/niet de passagier detecteert (getest door ze te vragen even riem los te doen, geen piep, alleen soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
grasmanek94 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:52:
Weet iemand welke optie in OBDeleven ik kan gebruiken om de passagiers stoelverwarming aan te laten blijven, onafhankelijk van of een passagier gedetecteerd wordt of niet? Ik heb het probleem dat de verwarming uit gaat omdat het systeem tijdens het rijden steeds wel/niet de passagier detecteert (getest door ze te vragen even riem los te doen, geen piep, alleen soms).
Dit zal long coding worden. Overigens vind ik het raar dat ie uitgaat. Ik verwarm de passagiersstoel soms voor als ik ergens iemand moet ophalen in de winter en die gaat niet uit onderweg omdat de stoel leeg is

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
rvinke schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:29:
[...]

Voor zover ik weet gaat dat niet (het is mij althans nog nooit gelukt). De android auto/apple carplay werkt alleen op het centrale scherm, en alleen telefoontjes worden weergegeven op het dashboard.
Bedankt voor je antwoord! Wel apart dat , als ik de ingebouwde navigatie gebruik, ik wel de instructies op dat scherm te zien krijg ;)

Ben toch benieuwd of iemand anders hier andere ervaringen mee heeft

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
blueman85 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Wel apart dat , als ik de ingebouwde navigatie gebruik, ik wel de instructies op dat scherm te zien krijg ;)

Ben toch benieuwd of iemand anders hier andere ervaringen mee heeft
Als je android auto/apple carplay gebruikt zie je dat daar staan als je kiest voor het huidige muzieknr weergeven. Als je luisterd via normaal bluetooth kan je daar wel het huidige nr zien. Zelfde geld voor navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
giovanni2903 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:34:
[...]

Als je android auto/apple carplay gebruikt zie je dat daar staan als je kiest voor het huidige muzieknr weergeven. Als je luisterd via normaal bluetooth kan je daar wel het huidige nr zien. Zelfde geld voor navigatie
Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Ik heb mijn telefoon zeker via bluetooth aan mijn infotainment systeem gekoppeld, echter gebruik ik niet de losse bluetooth functionaliteit.

Zou dit een beperking kunnen zijn van AA of van de auto zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
blueman85 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:55:
[...]

Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Ik heb mijn telefoon zeker via bluetooth aan mijn infotainment systeem gekoppeld, echter gebruik ik niet de losse bluetooth functionaliteit.

Zou dit een beperking kunnen zijn van AA of van de auto zelf?
Je verbind je telefoon met de auto dmv android auto haal ik uit je eerste bericht. Dan kan je niet in je teller het nr zien wat aan het afspelen is, want er staat android auto. Je kan ook je telefoon met de auto verbinden via bluetooth en dus niet android auto opstarten. Dan kan je wel het muzieknummer zien in je teller wat momenteel afspeelt. Dit kan je niet aanpassen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
giovanni2903 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:27:
[...]

Dit zal long coding worden. Overigens vind ik het raar dat ie uitgaat. Ik verwarm de passagiersstoel soms voor als ik ergens iemand moet ophalen in de winter en die gaat niet uit onderweg omdat de stoel leeg is
Volgens mij zit er een sensor in, die het systeem beschermd tegen oververhitten.
Als die sensor niet lekker meer werkt. Dan snap ik wel dat de sensor de verwarming uitschakelt.

In het ergste geval zou een ongecontroleerde verwarming de stoel zo heet maken dat deze in brand kan vliegen.

Ik zou dan even naar laten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
giovanni2903 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:08:
[...]

Je verbind je telefoon met de auto dmv android auto haal ik uit je eerste bericht. Dan kan je niet in je teller het nr zien wat aan het afspelen is, want er staat android auto. Je kan ook je telefoon met de auto verbinden via bluetooth en dus niet android auto opstarten. Dan kan je wel het muzieknummer zien in je teller wat momenteel afspeelt. Dit kan je niet aanpassen helaas
Nee dat snap ik, het is dus niet mogelijk i.c.m Android Auto, maar puur alleen verbonden met Bluetooth.... Jammer :-(

Dank je wel voor je uitleg

• Sjaakjwt
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-11-2022
Goedemiddag allen,
Sinds oktober ben ik in het bezit van een Seat Tarraco (1.5 FR Business Intense in Dark Camouflage, geen PHEV en geen DSG). Als ik de verhalen zo lees viel de levertijd mee, was in mei besteld.

Het is een fijne auto, rijdt lekker. Alleen één groot minpunt: na een tijdje op de snelweg gereden te hebben krijg ik een foutmelding voor de ACC, Front Assist en Lane Assist. Ben bij de dealer geweest en die hebben het afgestemd met de fabriek. Is een erkend probleem waar een software update voor moet komen. Alleen kan dat nog wel enkele weken/maanden duren. Hebben meer mensen daar last van?

Verder is het jammer dat Google Maps niet op de Virtual Cockpit werkt, maar dat is helaas een ontbrekende functionaliteit.

Edit: aanvullende vraag: Is het normaal dat je mobiel opladen erg langzaam gaat? Ik heb een Galaxy S20. Snelheid van draadloos laden kan niet op tegen de verbinding met Android Auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaakjwt op 18-11-2021 12:39 ]

• grasmanek94
giovanni2903 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:27:
[...]

Wanneer er verandering optreed, in de zin van "bezet naar onbezet", schakelt die uit. Wanneer ik rij, gebeurd dat oa door gewoon je positie in de stol aan te passen, drempels, etc.. waarna die niet meer "bezet" detecteerd en dus helemaal uit gaat (moeten passagiers weer met de hand aan zetten).

Soms is het heel hectisch, continu detectie wel/niet bezet. Wanneer de verwarming aan stond in de bezet stand, en naar niet bezet gaat, en dan weer naar bezet, gaat de verwarming ook weer aan.

Ik verwarm ook vaak voor wanneer ik iemand op haal, dat werkt prima. Ellende begint dus pas als iemand er daadwerkelijk zit.

Het enige wat ik dus wil uitprogrammeren is dat "passagiersstoel status bezet naar onbezet" niet resulteert in "verwarming uit". Alleen ik kan niks vinden wat hierop lijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door grasmanek94 op 18-11-2021 14:07 ]

• Cuball
Sjaakjwt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:58:. Alleen één groot minpunt: na een tijdje op de snelweg gereden te hebben krijg ik een foutmelding voor de ACC, Front Assist en Lane Assist. Ben bij de dealer geweest en die hebben het afgestemd met de fabriek. Is een erkend probleem waar een software update voor moet komen. Alleen kan dat nog wel enkele weken/maanden duren. Hebben meer mensen daar last van?
Enkel een melding, of valt het systeem effectief uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
Ik ga een Leon Sportstourer in de bestelling doen (nieuw) en twijfel over een optie, Vraagje die ik heb is of iemand ervaring heeft met het Beats audio systeem in de Leon en of dat het waard is tegenover het standaard geluids systeem, ik ben wel een liefhebber van muziek onderweg dat niet klinkt alsof het uit een speaker van een computermonitor komt zodra er wat bas bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:54
bij het vorige model vond ik het het echt waard.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Lucien_K94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:39:
Ik ga een Leon Sportstourer in de bestelling doen (nieuw) en twijfel over een optie, Vraagje die ik heb is of iemand ervaring heeft met het Beats audio systeem in de Leon en of dat het waard is tegenover het standaard geluids systeem, ik ben wel een liefhebber van muziek onderweg dat niet klinkt alsof het uit een speaker van een computermonitor komt zodra er wat bas bij komt kijken.
Ik heb het helaas niet kunnen vergelijken, maar neem het zekere voor het onzekere door hem er wel bij te bestellen. Het klonk prima (niet uitmuntend) in de auto. Vond gek genoeg de JBL speakers van de kia proceed wat meer binnen komen. Maar slechte vergelijking want totaal andere nummers geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien_K94
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 10:24
Oekol schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb het helaas niet kunnen vergelijken, maar neem het zekere voor het onzekere door hem er wel bij te bestellen. Het klonk prima (niet uitmuntend) in de auto. Vond gek genoeg de JBL speakers van de kia proceed wat meer binnen komen. Maar slechte vergelijking want totaal andere nummers geluisterd.
Ja dat ga ik ook maar gewoon doen, ik ben ook een fan van de Proceed alleen is hij gemaakt voor wat kleinere mensen ik kwam bijna met mn hoofd tegen het dak aan, verder top auto. Ik hoop de Leon in 2024 binnen te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Sjaakjwt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:58:
Goedemiddag allen,
Sinds oktober ben ik in het bezit van een Seat Tarraco (1.5 FR Business Intense in Dark Camouflage, geen PHEV en geen DSG). Als ik de verhalen zo lees viel de levertijd mee, was in mei besteld.
Ik probeer al een tijdje proef te rijden in de PHEV, alleen is er een enkele dealer die me kan vertellen waar dat kan.

(Morgen proefritje in de Tiguan eHybrid O-) bij Volkswagen kon de lokale dealer me wel aan een proefrit helpen)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 22:50
skai21 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:47:
[...]

Ik probeer al een tijdje proef te rijden in de PHEV, alleen is er een enkele dealer die me kan vertellen waar dat kan.

(Morgen proefritje in de Tiguan eHybrid O-) bij Volkswagen kon de lokale dealer me wel aan een proefrit helpen)
geen idee waar je woont, maar ik heb een proefrit gemaakt bij Broekhuis in Purmerend (weliswaar in juni) maar bellen naar hun kan altijd.
en Broekhuis heeft meerdere vestigingen, zij kunnen de auto ook ergens anders klaar laten zetten.

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
man_rot schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:51:
[...]

geen idee waar je woont, maar ik heb een proefrit gemaakt bij Broekhuis in Purmerend (weliswaar in juni) maar bellen naar hun kan altijd.
en Broekhuis heeft meerdere vestigingen, zij kunnen de auto ook ergens anders klaar laten zetten.
Morgen eerst eens even bekijken of de Tiguan me bevalt, vind ik eigenlijk toch een fijner maatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
skai21 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:53:
[...]

Morgen eerst eens even bekijken of de Tiguan me bevalt, vind ik eigenlijk toch een fijner maatje :)
haha volgens mij zijn ze vrijwel hetzelfde (net als skoda Kodiaq)
het zit meer in bediening en opties en prijs, niet in de maten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VOyI_NIEO2tAymTqAbCxB6RZtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1fzgULZZPMpiBYOclTfEEbsP.png?f=fotoalbum_large

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
man_rot schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:05:
[...]

haha volgens mij zijn ze vrijwel hetzelfde (net als skoda Kodiaq)
het zit meer in bediening en opties en prijs, niet in de maten
[Afbeelding]
Volgens mij lees je er toch echt 25CM lengte naast.. de Tarraco/Kodiaq zijn gelijk aan de Tiguan Allspace zou ik zeggen.

Tiguan is 25CM korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
je hebt gelijk, verkeerde screenshot van mij, op ander scherm had ik all space geselecteerd die is 472 cm

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Op welke site vul je dit in? Ziet er interessant uit @man_rot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakjwt
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-11-2022
Cuball schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:35:
[...]

Enkel een melding, of valt het systeem effectief uit?
Valt helaas helemaal uit. Ik denk dat het door de radars aan de voorkant komt. De cruise control werkt sowieso niet lekker, constant een melding dat ik iets met de afstandsregelaar moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Kijk, wat ik dus raar vind is dat mensen altijd over speakers praten, terwijl speakers in auto's vaak juist goed zijn. De kwaliteit van de versterker beïnvloed het geluid veel meer, en die versterker zal waarschijnlijk hetzelfde zijn in de normale en beats audio pakket. Ik vind het normale pakket gewoon okay/prima klinken, is helder en heeft prima tonen. Niet te vergelijken met echte high end setups studio, maarja daar betaal je dan wel voor.

Was eerst wel bagger maar ik denk dat een software update dat gefixed heeft. Ik raad je ook sterk aan om zelf met de eq te spelen, ik heb de lage en hoge tonen een tikje luider gezet. Klinkt veel beter.

[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 20-11-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

grasmanek94 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:38:
[...]

Kijk, wat ik dus raar vind is dat mensen altijd over speakers praten, terwijl speakers in auto's vaak juist goed zijn. De kwaliteit van de versterker beïnvloed het geluid veel meer, en die versterker zal waarschijnlijk hetzelfde zijn in de normale en beats audio pakket. Ik vind het normale pakket gewoon okay/prima klinken, is helder en heeft prima tonen. Niet te vergelijken met echte high end setups studio, maarja daar betaal je dan wel voor.

Was eerst wel bagger maar ik denk dat een software update dat gefixed heeft. Ik raad je ook sterk aan om zelf met de eq te spelen, ik heb de lage en hoge tonen een tikje luider gezet. Klinkt veel beter.
Afgezien dat je wellicht gelijk hebt met de speakers en versterker an sich (heb ik echt geen verstand van). Is het denk ik wel fijn en een plusje dat je met bijbetalen extra speakers krijgt ten opzichte van de standaard speakers. Meestal ga je van 6 naar 10 bijvoorbeeld, neem toch aan dat daar het geluid niveau van overbrengen ten goede moet komen. Dat had wat mij betreft dan ook dezelfde speakers en alles kunnen zijn met 4 meer dan bijv dat er harman kardon, jbl of beats op zou moeten staan.

Dit zou er in zitten bij de Leon, standaard watt versterker staat nergens genoemd:
Het BeatsAudio™ geluidssysteem is de ultieme traktatie voor je
oren. Met een indrukwekkende versterker van 340 Watt, 10
speakers van topkwaliteit en een serieuze subwoofer, speelt dit
systeem al je favoriete nummers als geen ander.
Deze optie kan alleen in combinatie met de optie Reservewiel 18
inch (PG6). I.c.m. verhoogde laadbodem wanneer deze optie
wordt gecombineerd met een eTSI-motor.

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 20-11-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik heb het Beats audiosysteem in mijn Leon, en kan het niet vergelijken met het standaard systeem in de Leon. Maar vind het kwalitatief zeer goed klinken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:52
Oekol schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:14:
Op welke site vul je dit in? Ziet er interessant uit @man_rot
Een andere site:

https://www.carsized.com/...vs-seat-tarraco-2018-suv/

Leuk om allerlei auto’s te vergelijken

[ Voor 3% gewijzigd door Arnoudius op 21-11-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot

Groetjes Manfred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb de Seat Leon met Beats systeem. Ze wisselen wel degelijk de versterker voor een betere uit.

Ik vind het die paar honderd euro zeker waard. Ik heb het vergeleken en zonder Beats is het soundsysteem niet echt top…

Ik zou (en heb het zelf) doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heeft iemand toevallig z'n nieuwe Leon de achterlichten ook overdag aan? Ik zoek hier foto's van en kan het op fora niet vinden en/of Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

grasmanek94 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:38:
[...]

Het standaard systeem gebruikt J794 -Steuergerät für Informationselektronik(DIN unit) als aansturing van de speakers in combinatie met een comPo systeem voor dus 1 uitgang voor aansturing van tweeter en woofer.
Het Beats systeem heeft een aparte versterker onder de bestuurdersstoel en stuurt alle speakers apart aan.(achter portieren niet zie ik trouwens...)en subwoofertje in het reservewiel.

Voor wat het waard is,
zekering voor Steuergerät für Informationselektronik = 20 A
zekering voor Verstärker für digitales Soundpaket = 30 A
:+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Oekol schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:50:
Heeft iemand toevallig z'n nieuwe Leon de achterlichten ook overdag aan? Ik zoek hier foto's van en kan het op fora niet vinden en/of Google.
Yes, heb ik. Kan wel even foto maken vanmiddag.

Edit: of was je niet meer op zoek naar een foto? Je kan overdag even zelf testen natuurlijk, als je gewoon je stadslicht aanzet met de schakelaar is het effect hetzeflde.

[ Voor 22% gewijzigd door crypt0rr op 22-11-2021 11:22 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

crypt0rr schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:21:
[...]

Edit: of was je niet meer op zoek naar een foto? Je kan overdag even zelf testen natuurlijk, als je gewoon je stadslicht aanzet met de schakelaar is het effect hetzeflde.
Als je wilt heel graag, mijne zit nog in bestelling maar ik ben mezelf dagelijks gek aan 't maken haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
crypt0rr schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:21:
[...]

Even domme vraag, hoe zet je de achterlichten overdag aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Aan de linkerkant van het dashboard zitten de touch knoppen voor de verlichting waar je de de lichten op auto-stand of op stads/dimverlichting kan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Valkje op 22-11-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
ImJiggie schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:15:
[...]

Even domme vraag, hoe zet je de achterlichten overdag aan?
Dit kan je doen door op het 'auto' knopje van de verlichting te drukken tot deze alleen groen is bij stadslicht. Dan staan de DRL voor + achter aan. Dit neemt echter de 'auto' functionaliteit weg voor de normale verlichting en is dus minder wenselijk.

Sinds 11-11 is het mogelijk om toegang te krijgen tot de SFD-beveiligde omgeving voor het coderen van de auto. Zo is het nu mogelijk de DRL achter aan te zetten bij de normale 'auto' stand. Zo werkt de verlichting altijd zoals het hoort (automatisch) en staat overdag de DRL achter ook aan.

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
Oekol schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:50:
Beetje aan het schemeren, maar goed.. :)

https://tweakers.net/foto...NOcFMvqrOcM84OitAnNci.jpg

AdGuard Home

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Even hier gekopieerd om er vaker langs te scrollen 😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PSINOcFMvqrOcM84OitAnNci.jpg

Heel mooi! Dit ga ik sowieso aan laten passen ergens of zelf proberen te doen wellicht?

Dank je wel en wat is die rode kleur ook mooi... Helaas moeten wij wit, dus heb ik maar metallic wit gedaan. Vandaag de handtekening gezet nu nog 3 mensen intern en dan wachten op een datum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
Oekol schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:32:
[...]

Even hier gekopieerd om er vaker langs te scrollen 😍
[Afbeelding]

Heel mooi! Dit ga ik sowieso aan laten passen ergens of zelf proberen te doen wellicht?

Dank je wel en wat is die rode kleur ook mooi... Helaas moeten wij wit, dus heb ik maar metallic wit beeld. Vandaag de handtekening gezet nu nog 3 mensen intern en dan wachten op een datum.
Hopelijk een vlotte levering dan! :D

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

1e handtekening check (naast die van mij), nog twee te gaan. Moet bij iedereen "jan en alleman" het ondertekenen? 3 managers bij ons en niet eens m'n eigen, maar allemaal lagen daarboven. De productie van de auto gaat al lang zat duren, zonde om op handtekeningen te wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
Oekol schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:33:
1e handtekening check (naast die van mij), nog twee te gaan. Moet bij iedereen "jan en alleman" het ondertekenen? 3 managers bij ons en niet eens m'n eigen, maar allemaal lagen daarboven. De productie van de auto gaat al lang zat duren, zonde om op handtekeningen te wachten :+
Hier alleen HR wanneer de LM de offerte heeft opgestuurd.. maar dat gaat jouw proces niet versnellen :-(

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Oekol schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:33:
Ik had een mobiliteits budget en de auto moest aan een aantal voorwaarden voldoen. Mocht bv geen cabrio zijn of een Twee zitten.

Dan kon de manager het lease contract gewoon tekenen. Voldeed de auto niet aan de wensen of was de auto duurder dan het mobiliteits budget kon dragen. Of wilde ik toch benzine rijden. Dan moest ook 1 van de directie leden tekenen voor akkoord.

Het ligt dus een beetje hoe groot je werkgever is. En wensen/eisen van de directie natuurlijk.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

crypt0rr schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:27:
[...]

Hier alleen HR wanneer de LM de offerte heeft opgestuurd.. maar dat gaat jouw proces niet versnellen :-(
O dat is wel fijn. Ja ik hoop dan maar dat het begin volgende week is getekend? Hou zelf nu al rekening (hoewel ze me twee weken geleden bij de dealer midden juni zeiden) met augustus september. Paar weken er voor was het namelijk nog mei volgens de dealer.
To_Tall schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:51:
[...]

Ik had een mobiliteits budget en de auto moest aan een aantal voorwaarden voldoen. Mocht bv geen cabrio zijn of een Twee zitten.

Dan kon de manager het lease contract gewoon tekenen. Voldeed de auto niet aan de wensen of was de auto duurder dan het mobiliteits budget kon dragen. Of wilde ik toch benzine rijden. Dan moest ook 1 van de directie leden tekenen voor akkoord.

Het ligt dus een beetje hoe groot je werkgever is. En wensen/eisen van de directie natuurlijk.
Ja klopt snap ik. Werk in een groot bedrijf wat verspreid door heel EU zit. Daar zal het mee te maken hebben.

Wij hebben ook een budget en voor de normberekening rekenen we dat uit op directlease of de auto binnen budget valt (mogen er max 15% overheen met eigen netto bijdrage) en daarna lever je dit in bij de wagenpark beheerder en die vraagt t op bij onze eigen leasemaatschappij.

• Cuball
Cuball schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:04:
Levering Tarraco (voorlopig) opgeschoven tot half februari..
Wagen is besteld in maart...
Zonet bericht gekregen dat de wagen geleverd is... Garage begrijpt het soms ook niet altijd meer...

Maar binnenkort mag ik er dus om, eerst nog keuring en winterbanden :-)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Cuball schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:55:
[...]

Zonet bericht gekregen dat de wagen geleverd is... Garage begrijpt het soms ook niet altijd meer...

Haha bizar! Collega van mij had dit met een Kia. Zou ook volgend jaar worden want stond niet op de boot en ineens werd het afgelopen week. Want hij was ineens geleverd bij de dealer 7(8)7

Geniet er van veel veilige kilometers en graag foto's hier plaatsen!!

• man_rot
[...]

welk type tarraco? benzine of phev?

Groetjes Manfred

• Cuball
man_rot schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:02:
[...]
welk type tarraco? benzine of phev?
benzine dsg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Gisteren dealergebeld voor mijn ateca 1.5 business FR DSG.

Ze staat definitief voor week 41 ingepland. Week 51 verwachten ze de auto in Nederland. Dan heb ik voor januari nog een kenteken en val de catalogus waarde nog in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Beste allemaal,

Een korte vraag. Ik heb op een SD kaart een nieuwe firmware gedownload van mijn MIB2 unit in mijn Ibiza 6P 2017. Nu wil ik deze graag updaten. echter vroeg ik me af of, alle modificaties die gedaan zijn door OBD11 (apps/long coding/adaptation) na de update beghouden blijven?

Hoor het graag, voor ik alles weer opnieuw moet doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
blueman85 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:02:
Beste allemaal,

Een korte vraag. Ik heb op een SD kaart een nieuwe firmware gedownload van mijn MIB2 unit in mijn Ibiza 6P 2017. Nu wil ik deze graag updaten. echter vroeg ik me af of, alle modificaties die gedaan zijn door OBD11 (apps/long coding/adaptation) na de update beghouden blijven?

Hoor het graag, voor ik alles weer opnieuw moet doen :*)
Ja, want aanpassingen met een obd worden in de ECU gedaan en niet in je mib unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:33
[...]

Da's een leuke meevaller!

Bij mij is de status nog steeds bestelling doorgestuurd naar de fabriek volgens de dealer.
De bestelling is geplaatst in mei.
Ze zouden ondertussen toch al een leverdatum moeten hebben?

Het betreft hier wel een phev van de tarraco..
Waarschijnlijk zijn deze moeilijker te leveren.

Wat ik zelf al raar vind is dat je deze in België niet meer kan configureren maar in Nederland wel nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
giovanni2903 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:36:
[...]

Ja, want aanpassingen met een obd worden in de ECU gedaan en niet in je mib unit :)
Top, dank je wel voor je reactie! Kan ik met een gerust hart gaan updaten :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cuball
Oekol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:09:
[...]

Haha bizar! Collega van mij had dit met een Kia. Zou ook volgend jaar worden want stond niet op de boot en ineens werd het afgelopen week. Want hij was ineens geleverd bij de dealer 7(8)7

Geniet er van veel veilige kilometers en graag foto's hier plaatsen!!
Hij is er :-)

De eerste 100km achter de kiezen. Wat leuk rijden :-)
Ik kom van een manuele wagen, nu naar een DSG automaat incl. rij assistentie opties. Op de snelweg is het zoveel relaxer met ACC en Travel Assist, had ik dat maar al eerder... :-)

Enige wat ik heb opgemerkt is dat er vanaf de achterzetel / koffer / 3de zitrij soms een klein geluid / trilling komt, niet continue, maar afhankelijk van de ondergrond waar ik op rij. Voor sommigen misschien niet direct op te merken, maar ik kan mij daar snel aan storen. Het is alsof er een leeg blikje af en toe trilt tegen een ander stukje metaal.

Ik vind dit altijd heel moeilijk om aan te kaarten bij de garage, zeker omdat ik het niet kan reproduceren.. Het is maar af en toe.. En als je aan het rijden bent, kan je ook weinig zelf op onderzoek.

Of misschien ben ik te streng, en zijn zo'n stille geluidjes wel normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkfw-gMWlH9VzMIpxgTGNTfNYJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQWiHndA536D3C69SdwQ2ixh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAap3ajcXYZBmCVwqV97vTKOWn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ditxezGrEH3zogoJjqipGcFf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrieb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:29
Hallo allemaal,

Sinds september dit jaar ben ik in het bezit van een Ateca Excellence 1.5DSG automaat van maart 2020 (net voor de facelift van de Ateca). Ik merk al een tijdje dat bij het bellen via Apple Carplay (via FullLink) op random momenten het geluid wegvalt. De andere partij verstaat mij dan wel perfect, maar ik hoor niks meer, of krijg een soort 'radio stutter'. Zijn er anderen die hier ook last van hebben (gehad)?

Ik heb een 'workaround' door op mijn iPhone 11 de call op 'luidspreker' te zetten en vervolgens weer terug op bluetooth, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VandKe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-09 09:58
barrieb schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:10:
Hallo allemaal,

Sinds september dit jaar ben ik in het bezit van een Ateca Excellence 1.5DSG automaat van maart 2020 (net voor de facelift van de Ateca). Ik merk al een tijdje dat bij het bellen via Apple Carplay (via FullLink) op random momenten het geluid wegvalt. De andere partij verstaat mij dan wel perfect, maar ik hoor niks meer, of krijg een soort 'radio stutter'. Zijn er anderen die hier ook last van hebben (gehad)?

Ik heb een 'workaround' door op mijn iPhone 11 de call op 'luidspreker' te zetten en vervolgens weer terug op bluetooth, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb de Seat Leon sind januari. Ik heb zeer vaak dat ik wil bellen maar ik hoor dan de ander niet en zij mij niet. Zowel via android auto als via bluetooth. Ik heb ook 2 gsm (werk gsm) en beide toestellen hebben het zelfde.

Het moeilijke hierbij is misschien wel dat ik grens arbeider ben en dus via roaming bel. 1 van de nummers is dan ook nederlands en de ander belgisch.

De enige oplossing voor mij nu is het systeem rebooten met de aan knop van het multimedia systeem.

Ik hoop dat hier snel een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zoek voor een goede kennis een leuk schermpje voor een Ibiza uit 2011, het liefst met Carplay.

Nu zie ik heel veel Ali illegali schermpjes, maar ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben opgelost hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
EValentino schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:08:
Ik zoek voor een goede kennis een leuk schermpje voor een Ibiza uit 2011, het liefst met Carplay.

Nu zie ik heel veel Ali illegali schermpjes, maar ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben opgelost hier!
Ik heb er hier in Nederland ook een gekocht, was gewoon een aliexpress unit met een best forse markup, en als het op garantie aan kwam (binnen zes maanden) werd natuurlijk niks gedaan, dus kon ik even goed gewoon op Ali bestellen. (iig mijn ervaring met het bedrijf genaamd inbouwnavigatie, verwijderd zelfs negatieve reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
grasmanek94 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:03:
[...]

Ik heb er hier in Nederland ook een gekocht, was gewoon een aliexpress unit met een best forse markup, en als het op garantie aan kwam (binnen zes maanden) werd natuurlijk niks gedaan, dus kon ik even goed gewoon op Ali bestellen. (iig mijn ervaring met het bedrijf genaamd inbouwnavigatie, verwijderd zelfs negatieve reviews)
Daar ben ik dus ook bang voor, ik denk dat ik gewoon een goedkoop 1DIN dingetje haal. Die neppe valt altijd tegen...

Jammer dat hij een andere vorm heeft dan de Polo's, anders kon er gewoon een RNS 330 in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Is er hier iemand die ervaring heeft met de Falken azenis op de seat ateca? Ik heb de 1.5 met DSG uit februari van dit jaar, maar merk nu het wegdek wat vaker nat is dat bij het wegrijden de auto wel erg veel last heeft van doorglijdende banden. Hoef er maar een klein beetje gas voor te geven. Ik heb nu de 18" FR velgen. Overweeg overigens om volgend jaar eens naar 19" te kijken, de vrij helder zilverkleurige versie die ze op de FR leveren is wel erg gevoelig voor remstof. De 19" is ook net iets breder, nu heeft ie de maat 215/50/R18, 19 is 235/40 R19

Maar ik vraag me nu dus af of het aan de falken banden zou kunnen liggen en bijvoorbeeld Michelins het hier beter op doen of dat het aan de auto ligt. (te weinig druk op de voorwielen oid)

[ Voor 5% gewijzigd door MrDrako op 06-12-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:25
@MrDrako Ik had dat ook begin oktober met de DSG Ateca die ik mee kreeg met de winterwissel.

Lag denk ik meer aan het feit dat ik die startstop niet snapte en daarom steeds weg slipte.
Met SS uit merkte ik niet meer dat hij slipte.
Banden waren/zijn die Michelin Energysavers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
MrDrako schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:30:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Falken azenis op de seat ateca? Ik heb de 1.5 met DSG uit februari van dit jaar, maar merk nu het wegdek wat vaker nat is dat bij het wegrijden de auto wel erg veel last heeft van doorglijdende banden. Hoef er maar een klein beetje gas voor te geven. Ik heb nu de 18" FR velgen. Overweeg overigens om volgend jaar eens naar 19" te kijken, de vrij helder zilverkleurige versie die ze op de FR leveren is wel erg gevoelig voor remstof. De 19" is ook net iets breder, nu heeft ie de maat 215/50/R18, 19 is 235/40 R19

Maar ik vraag me nu dus af of het aan de falken banden zou kunnen liggen en bijvoorbeeld Michelins het hier beter op doen of dat het aan de auto ligt. (te weinig druk op de voorwielen oid)
Ik ben geen bandenexpert oid, maar ik merkte wel direct een verschil tussen mijn zomer- en winterbanden in deze periode. Met mijn winterbanden geen een keer gehad dat ik (onbedoeld) "doorgleed", met zomerbanden wel vaker. Ik heb winterbanden sinds begin oktober en zelfs toen merkte ik al een groot verschil. Het zal dan vast aan de eigenschappen van de banden liggen (225/45R17, Winterbanden: Goodyear Ultragrip Performance+, Zomerbanden: Michelin PRIMACY 4).
Pagina: 1 ... 53 ... 87 Laatste