Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 44 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Just_A_User schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Deze problemen heb ik ook. Niet continue, maar het is wel afwachten wat er nu weer een storing gaat geven. Heel vaak zijn die storingen na een paar seconden ook weer weg, maar kunnen op elk moment tijdens de rit optreden.

Ik heb een hoop ellende gehad met mijn Leon, die ook een half jaar oud is nu ongeveer (eind augustus gekregen). Auto is in totaal 11x terug geweest. Mijn probleem begon met het feit dat ik geen hoofdbestuurder kon worden. Zodra hij bij die stap kwam was het 'even wachten aub', en dat was het.

Nou, heel gedoe mee gehad, hele welwillende dealer maar Seat 'service' zelf was een dra-ma. Om te kotsen was. Nou, na heel veel gedoe is de auto terug gehaald naar de importeur. Daar is hij in totaal ook 2 keer geweest, en bij de 2e keer is er, na alle 'standaard' oplossingen en dingen te hebben gedaan uiteindelijk het 'regelapparaat' vervangen. Welke weet ik niet, want ik heb me laten vertellen dat er nogal wat in zitten.

Ik kon toen dat eenmaal was vervangen ook hoofdbestuurder worden én ik kreeg direct de melding dat er een software update was. Let wel, dit op de helft van januari, en dit was dus gaande sinds eind augustus. Die software update heb ik gedaan, en vanaf toen waren de problemen een heel stuk minder.

Met uitzondering van hulpsystemen die om de zoveel tijd (het is random welke) 'beperkt of niet beschikbaar' zijn.

Daarnaast had ik ook na 2 weken(!) het probleem met keyless entry aan de bestuurderskant, en die bleek dus ook gewoon defect te zijn.

Al met al geen goede ervaring met de auto. Het is een mooie auto en hij rijdt ook prettig, maar de software is een groot drama en zou naar mijn mening zo niet verkocht mogen worden aan klanten. Daar bovenop komt dan nog de ervaring met de 'klantenservice' van Seat, en dat bij elkaar opgeteld maakt dat dit mijn 1e en direct ook laatste seat is geweest.

Klapstuk was nog wel dat er aan de telefoon door de 1e lijns servicemedewerkers wel heel beleefd werd gereageerd, maar die uiteindelijk 0,0 kunnen, want ze moeten alles verder geven. Die begonnen dus ineens over iets van schadevergoeding of wat dan ook, maar toen ik daar naar informeerde kon dat pas 'als het probleem is opgelost'.

Prima, dus de minuut na dat het was opgelost wederom gebeld, en aangegeven dat ik van het jaar SEAT Connect dat erbij zat nu al 5 maanden voorbij waren, en ik dus effectief nog maar 7 maanden gebruik kon maken daar van, en dat ik vond dat dat jaar wel opnieuw in mocht gaan dus vanaf de dag dat het wél werkte.

Nou, daar werd ik dan over terug gebeld 8)7 Vervolgens wérd ik wel terug gebeld, begin deze maand, en toen moest ik het verhaal over waarom ik dat wilde etc heel gedetailleerd gaan mailen, met het hoe en het waarom etc terwijl ze gewoon de hele historie van de auto en al die ellende letterlijk terug kunnen zien in hun systeem. en dat zou dan worden doorgestuurd.

Nou, moest ik nog eens een keer een paar weken wachten en toen werd ik gebeld met de mededeling dat de Grote SEAT God dan met zijn hart over zijn hart had gestreken en het jaar dan opnieuw in zou gaan.

Nee, voor mij nooit meer een SEAT. Ja, de auto ziet er mooi uit, van binnen en buiten, hij rijdt op zich lekker etc etc, maar dan komt er een auto met een probleem van de band (en ik was écht niet de enige bleek bij een rondje bellen, ook VW en Skoda heeft dit probleem met de nieuwe generatie werd mij verteld) en dan wordt daar op déze manier mee omgegaan. En dat op een splinternieuwe auto...nee, dan ben ik er wel klaar mee.

Sure, het kan bij elk merk gebeuren, dat geloof ik zonder meer, maar mijn ervaring is dus met dít merk, dus voor mij nooit meer. Het is dat ik hem zakelijk lease rij en er dus verder geen kosten aan heb verder, maar de servicegerichtheid is ver, heel ver te zoeken.

Edit: voor de duidelijkheid, ik wilde in het lijstje de dingen die ik ook ervaar dik drukken, maar blijkbaar accepteert ie dat niet, dus heb ik alles verwijderd behalve de dingen die ik ook ervaar.
Heel herkenbaar, zelfs zo erg dat ik besloten heb om de seat om te ruilen voor een ander merk.. Gemiste kans van de VAG. Een auto met zoveel gebreken, dacht dat ze wel geleerd zouden hebben van eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-07 06:49
Rafael schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Bij een koud interieur is er bij mij ook iets storend aan de passagierskant, ben er alleen nog niet achter of het uit het dashboard of deurpaneel komt. Als het interieur op temperatuur is, is het bij mij gelukkig weer weg. Bij warmte heb ik dan het omgekeerde, dan kraakt de bestuurdersdeur lichtjes :+
Dit was bij mij de lifehammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Jullie moeten gewoon allemaal een Leon Style uit 2015 kopen, basismodel. Heb er echt nooit wat mee :+

Ok ok, als het flink geregend heeft doen de parkeersensoren het niet (aftermarket ingebouwd), 1 spoortje van de achterruitverwarming is stuk en hij is enorm moeilijk in z'n achterruit te krijgen, maar dat ben ik gewend van VAG.

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 11-03-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
Scrtz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:25:
Ik zou gewoon proefrijden in een andere PHEV zoals de Leon oid als die er wel staat? Weet je in ieder geval hoe de hybride aandrijving/motor reageert en rijdt. En evt een 'normale' Tarraco? Maargoed ik ben zelf van de generatie die geeneens meer een proefrit doet, ik geloof het allemaal wel.

@Ted Hanky Ik rij zelf met de Golf 8 GTE PHEV, wat wil je weten? Ben een sportieve rijder die amper de laadpaal gebruikt, dat wel..
@Scrtz dank voor de voorzet. Ik heb de normale Tarraco al gereden, dat beviel me prima. Denk met de accu's erin nog wat vaster op de weg door het gewicht onderin. Blijft natuurlijk een hoge wagen.

Ik ben vooral benieuwd naar het vermogen als de accu leeg is. Merk je dan echt dat je minder vermogen hebt of blijft de accu altijd wel een x% vol waardoor het gecombineerde vermogen beschikbaar is als je het nodig hebt. Ik kom uit een Outlander en daar was er weinig keuze. Accu save / charge / leegrijden. Als de accu leeg was merkte je dat niet aan het vermogen en hield de auto de accu vol genoeg om beschikbaar te hebben. Ben benieuwd hoe dat bij de GTE PHEV is, behoorlijk gewicht wat vooruit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:51
Ted Hanky schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:07:
[...]

@Scrtz dank voor de voorzet. Ik heb de normale Tarraco al gereden, dat beviel me prima. Denk met de accu's erin nog wat vaster op de weg door het gewicht onderin. Blijft natuurlijk een hoge wagen.

Ik ben vooral benieuwd naar het vermogen als de accu leeg is. Merk je dan echt dat je minder vermogen hebt of blijft de accu altijd wel een x% vol waardoor het gecombineerde vermogen beschikbaar is als je het nodig hebt. Ik kom uit een Outlander en daar was er weinig keuze. Accu save / charge / leegrijden. Als de accu leeg was merkte je dat niet aan het vermogen en hield de auto de accu vol genoeg om beschikbaar te hebben. Ben benieuwd hoe dat bij de GTE PHEV is, behoorlijk gewicht wat vooruit moet.
Je kunt bij 1% accu nog wel een paar keer boost gebruiken (oftewel 245pk tot je beschikking hebben) en daarna rij je gewoon op de 150pk benzine motor en dat merk je meteen. Wat ik zelf meestal doe is instellen dat hij volledig oplaadt/accu reserveert zodat ik altijd voldoende vermogen tot mijn beschikking heb. Standaard als je instapt gaat hij op hybride modus namelijk en zal hij elektrisch starten en vervolgens op hybride modus dus gecombineerd gaan verbruiken.

Had laatst een rit van 150km, gecombineerd in hybride 130km/h op ACC kwam ik uit op 1 op 14,5.

Moet wel zeggen dat ik (nog) geen laadpaal tot mijn dagelijkse beschikking heb dus vrijwel altijd staat mijn GTE op volledig opladen onder het rijden omdat ik geen lege accu wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted Hanky
Scrtz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Je kunt bij 1% accu nog wel een paar keer boost gebruiken (oftewel 245pk tot je beschikking hebben) en daarna rij je gewoon op de 150pk benzine motor en dat merk je meteen. Wat ik zelf meestal doe is instellen dat hij volledig oplaadt/accu reserveert zodat ik altijd voldoende vermogen tot mijn beschikking heb. Standaard als je instapt gaat hij op hybride modus namelijk en zal hij elektrisch starten en vervolgens op hybride modus dus gecombineerd gaan verbruiken.

Had laatst een rit van 150km, gecombineerd in hybride 130km/h op ACC kwam ik uit op 1 op 14,5.

Moet wel zeggen dat ik (nog) geen laadpaal tot mijn dagelijkse beschikking heb dus vrijwel altijd staat mijn GTE op volledig opladen onder het rijden omdat ik geen lege accu wil hebben.
Dank, goede info. Ik heb straks wel een laadpaal dus dat wordt electrisch voor de korte ritten en reserveren en bijladen voor de lange ritten. Merendeel is kort met laadopties dus dat geloof ik wel. Ook bij langere ritten 200km plus wil je wel dat vermogen, kan dus maar is even opletten.

Heb een collega gesproken die de passat gte rijdt en die is er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ted Hanky schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:11:
[...]

Dank, goede info. Ik heb straks wel een laadpaal dus dat wordt electrisch voor de korte ritten en reserveren en bijladen voor de lange ritten. Merendeel is kort met laadopties dus dat geloof ik wel. Ook bij langere ritten 200km plus wil je wel dat vermogen, kan dus maar is even opletten.

Heb een collega gesproken die de passat gte rijdt en die is er erg over te spreken.
Met die 150km rit begon ik rond de 80% batterij en op bestemming had ik nog rond de 20% over, laadt natuurlijk ook weer af tijdens het remmen en dergelijke dus goed te doen. Hoop zelf ook dat ik nou snel die laadpaal krijg want nu sta ik vooral bij de pomp elke 400-450km :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted Hanky
@Scrtz de Shells van deze wereld moeten ook nog wel wat brandstof verkopen natuurlijk :). Als ik weet wanneer er een auto komt voor een proefrit dan laat ik het weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
Ted Hanky schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:38:
@Scrtz de Shells van deze wereld moeten ook nog wel wat brandstof verkopen natuurlijk :).
Ach, als we de huizen van het gas afhalen en vervolgens de gascentrales harder laten draaien om stroom op te wekken. Boten laten varen op stookolie om afval en houtsnippers van over de wereld hiernaartoe te laten varen om groene stroom op te wekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Zijn er nog meer mensen die een Leon Style launch edition in bestelling hebben staan en zicht hebben op een leverdatum? Hier staat hij al sinds oktober in bestelling, nog geen contact gehad met de leasemaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@kibber Het beste is om de leverende dealer te bellen (en die anders na te vragen bij de leasemaatschappij).
Het verschilt namelijk enorm per configuratie en optie(s) wat de levertijd is. Daarbij kan het ook nog zijn dat de dealer bepaalde slots heeft gereserveerd waardoor het eerder of later is dan iemand die hetzelfde moment heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb eind Januari een Leon st "move" privé besteld hier in Belgie.
De verkoper zei dat het kon zijn dat hij eind Maart al in Belgie zou arriveren maar op de bestelbon staat uiterste leveringsdatum eind Juni.

Ik heb als optie de alcantara zetelbekleding besteld en ik heb nu gelezen ergens in de kleine lettertjes op de website dat wanneer je die optie hebt aangevinkt de auto pas geleverd wordt vanaf week 25.

Heeft er iemand al een Leon gezien met zo'n zetels? Ik hoop maar dat het zijn geld waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 04:35
Als het dezelfde Alcantara bekleding is als in andere VAG auto's, dan is het zijn geld meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
kibber schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:35:
Zijn er nog meer mensen die een Leon Style launch edition in bestelling hebben staan en zicht hebben op een leverdatum? Hier staat hij al sinds oktober in bestelling, nog geen contact gehad met de leasemaatschappij
Dat is wel heel lang. Mijn FR Launch Edition is in December besteld en ik krijg ‘m aanstaande donderdag.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Peter198 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:28:
Ik heb eind Januari een Leon st "move" privé besteld hier in Belgie.
De verkoper zei dat het kon zijn dat hij eind Maart al in Belgie zou arriveren maar op de bestelbon staat uiterste leveringsdatum eind Juni.

Ik heb als optie de alcantara zetelbekleding besteld en ik heb nu gelezen ergens in de kleine lettertjes op de website dat wanneer je die optie hebt aangevinkt de auto pas geleverd wordt vanaf week 25.

Heeft er iemand al een Leon gezien met zo'n zetels? Ik hoop maar dat het zijn geld waard is...
Hmm interessant wat je zegt. Die optie heb ik gekozen en zoals aangegeven wacht ik dus al sinds november . Op aanraden van @jongetje net even de dealer gemaild voor een update. Waar heb je die kleine lettertjes gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter198
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb het terug gevonden op de Belgische seat website.
Dit staat onder modellen < nieuwe leon break < ontdekken < volume en comfort < de finishing touch.

*De bekledingen in microvezel Dinamica en zwart nappaleder zijn vanaf week 25 leverbaar voor de uitvoeringen Style, Xcellence en FR.
**De beschikbaarheid van het panoramische zonnedak varieert naargelang de SEAT-invoerder van elk land.
*** Vanaf week 30, 2020.

Volgens mij was de verkoper bij mijn seat dealer hiervan niet op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Peter
Dit gaat nog over verleden jaar, 2020, toen hij net op de markt was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kenteken van m’n Leon is bekend. Donderdagmiddag is het dan zo ver! :) ben benieuwd.
Stiekem jammer dat het niet een maandje langer duurde, dan had ik waarschijnlijk kenteken in de nieuwe L serie gehad i.p.v. achterin de K. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 19:41
Rivanov schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:04:
Kenteken van m’n Leon is bekend. Donderdagmiddag is het dan zo ver! :) ben benieuwd.
Stiekem jammer dat het niet een maandje langer duurde, dan had ik waarschijnlijk kenteken in de nieuwe L serie gehad i.p.v. achterin de K. :+
Wachten wordt beloond! :) Vandaag bericht gehad dat mijne 31 maart geproduceerd wordt. Verwachting is nu medio / eind april dat ie geleverd gaat worden. Afwachten, wellicht dat ie dan net in de L range valt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:17
Weet iemand hoe ik in mijn Leon 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition de "Adaptive Lane Guidance" kan activeren? Deze mist denk ik in mijn opties.

Het gaat dan om "Travel Assist":

YouTube: Learn how the SEAT Leon Travel Assist works | SEAT

Zou dit alleen voor de PHEV modellen zijn?

Mocht de auto zichzelf in het midden van de baan kunnen houden zou dat wel tof zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpdXwS7XWubZ6FOutAa3VydQufs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y43FCTndLEceXPuxgxguYnFD.png?f=user_large

Deze knop mag ik dan niet hebben, maar alles zit eigenlijk al in/op de auto hiervoor?

ACC is er, markeringen kan die ook zien, bijsturen doet die ook, stoppen voor gestopte auto's ook.. zou toch flauw zijn als je dan niet kan instellen dat die ook nog eens in het midden rijdt (achter paywall?) |:(

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlnJuvoNHQtMalUYHklZNVtIXXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DsOYo8r5vFayIFi6oT2Vc42g.png?f=user_large

Ze verwachten deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26PmlBZVfdL24zGUF0kzThYxqm8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/og1SFLyeQWxPdUrGgWIYZqgG.png?f=user_large

Maar ik snap dan niet met welke optie ik dit wel erbij had gekregen? Ik dacht dat FR + Launch Edition (Business Intense) + Tech Pack eigenlijk alles wel had wat mogelijk was? (op DCC na dan)

Ik heb in het dashboard wel deze icoontjes (dus ik heb de functie wel?):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqyxg2eOC-Xn3O3NX5pt4_GXHns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ljy3dRdyQjzFKBZ0VSPEQzbJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPi77hMeDZMQO14Lyr9nU3dwjRY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sTt6XPV6B4dXI6y2hezAMxQh.png?f=user_large

Maar het enige wat de auto doet is van lijn-naar-lijn "zigzaggen".

Iemand enig idee?

Het enige wat nog in mij op komt om uit te proberen is de instellingen vinden voor "hoe gevoelig" de lane assist moet zijn. Ik vermeen die ergens gezien te hebben in het doolhof van opties.

[ Voor 90% gewijzigd door grasmanek94 op 17-03-2021 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43
grasmanek94 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:05:
Weet iemand hoe ik in mijn Leon 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition de "Adaptive Lane Guidance" kan activeren? Deze mist denk ik in mijn opties.

Mocht de auto zichzelf in het midden van de baan kunnen houden zou dat wel tof zijn.

[Afbeelding]

Deze knop mag ik dan niet hebben, maar alles zit eigenlijk al in/op de auto hiervoor?

ACC is er, markeringen kan die ook zien, bijsturen doet die ook, stoppen voor gestopte auto's ook.. zou toch flauw zijn als je dan niet kan instellen dat die ook nog eens in het midden rijdt (achter paywall?) |:(

Ik heb deze:

[Afbeelding]

Ze verwachten deze:

[Afbeelding]

Maar ik snap dan niet met welke optie ik dit wel erbij had gekregen? Ik dacht dat FR + Launch Edition (Business Intense) + Tech Pack eigenlijk alles wel had wat mogelijk was? (op DCC na dan)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee?

Het enige wat nog in mij op komt om uit te proberen is de instellingen vinden voor "hoe gevoelig" de lane assist moet zijn. Ik vermeen die ergens gezien te hebben in het doolhof van opties.
In mijn leon( model hiervoor) kan ik kiezen tussen die twee de in de opties.
Hij staat alleen eigenlijk altijd op alleen ingreep bij het lijntje omdat hij anders blijft zeuren dat ik mijn handen aan het stuur moet houden terwijl ze dat gewoon zijn.
Zou dus even in de opties gaan zoeken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:07

[Afbeelding]

Ik heb deze:

[Afbeelding]

Ze verwachten deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee?

Toevallig gister bij mijne ingeschakeld, alleen moet ik nog vinden hoe ik de meldingen kan uitschakelen want dat is verdraait irritant haha. Onderstaand de benodigde aanpassing via bijvoorbeeld OBDELEVEN:

1. Module A5 Driver Assistance
2. Long coding
3. Zoek naar ‘Point of intervention’
4. Wijzig de waarde van de standaard ‘late’ naar ‘early’

Let op: coding werkt alleen wanneer je motorkap ontgrendeld / open is. Daarna uiteraard weer even netjes dicht doen, niet mee gaan rijden.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-07 13:22

[Afbeelding]

Ik heb deze:

[Afbeelding]

Ze verwachten deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee?

Volgens de prijslijsten is het inderdaad alleen voor de PHEV.. Wel jammer, aangezien de reguliere Octavia het wel als optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:53

Damian

Insane Obtrusion

crypt0rr schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:08:
[...]

Toevallig gister bij mijne ingeschakeld, alleen moet ik nog vinden hoe ik de meldingen kan uitschakelen want dat is verdraait irritant haha. Onderstaand de benodigde aanpassing via bijvoorbeeld OBDELEVEN:

2. Long coding

Let op: coding werkt alleen wanneer je motorkap ontgrendeld / open is. Daarna uiteraard weer even netjes dicht doen, niet mee gaan rijden.
Is je dat serieus gelukt? Ik heb het ook geprobeerd maar bij mij veranderde er niets in de auto aan opties of instellingen. Bij jou dus wel de optie erbij gekregen in het menu?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Damian schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:23:
[...]

Is je dat serieus gelukt? Ik heb het ook geprobeerd maar bij mij veranderde er niets in de auto aan opties of instellingen. Bij jou dus wel de optie erbij gekregen in het menu?
Geen optie in het menu, dit is een directe codering waarbij de Lane Assist anders ingesteld is. Ik heb nog geen idee of het mogelijk is dit in te schakelen om via het menu te beheren.

Ter illustratie; met deze instelling 'bounced' de auto niet meer tussen de lijnen maar corrigeert continue waardoor deze netjes in het midden van een baan blijft rijden. Zoals aangegeven veroorzaakt dit momenteel nog wel een melding in het scherm dat je, na x seconden, je handen aan het stuur moet houden.

[ Voor 24% gewijzigd door crypt0rr op 17-03-2021 09:21 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ah, als ik de prijslijst kijk zie je "travel assist" inderdaad alleen bij
"Driver Assistance Pack XL (Navi System)", wat alleen als optie mogelijk is bij FR PHEV. Zucht.

crypt0rr bewijst lekker dat het er gewoon in zit hah. Even kijken of een vriend van mij dit kan programmeren. Die zou alles moeten hebben hiervoor.
Snowhite0901 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:56:
[...]

Hij staat alleen eigenlijk altijd op alleen ingreep bij het lijntje omdat hij anders blijft zeuren dat ik mijn handen aan het stuur moet houden terwijl ze dat gewoon zijn.
Hmm misschien is coderen dan niet nodig :D (eventueel alleen de melding uitschakelen)

[ Voor 44% gewijzigd door grasmanek94 op 17-03-2021 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
[quote]MacDokie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:14:
Wist niet dat er een Seat topic was.Tof! Aangezien ik eentje heb die je niet vaak ziet bij deze mijn Tarraco FR

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Interieur is ook awesome met van die competition kuip stoelen leer/alacantara, wireless Apple Carplay, DSG, Panodak, Stuurverwarming you name it.

Vet blij mee, rijdt als een vorst 8)

[...]

Nog 3 weekjes en dan komt die van mij......kan niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 08:49
Ik ben benieuwd naar jullie mening over hetvolgende.

Ik heb sinds oktober 2018 een Seat Leon.
In juli 2019 (bij ongeveer 10.000km) begon ik te maken te krijgen met start problemen. De motor van de wagen start aan een zeer laag toerental nadat hij 30 minuten ofzo stilstaat na een ietswat lagere rit (van een uurtje ofzo).
De wagen is hiervoor binnen gegaan onder garantie voor onderzoek. Ze hebben geen diagnose kunnen maken en gaven een paar flauwe tips mee (bent u zeker meneer, probeer maar eens door te rijden en het is toch normaal dat een warme motor een lager toerental heeft (of je 400tpm gezond wilt noemen is maar de vraag, alles was gefilmd en getoond als "bewijs")).
Uiteraard was het probleem niet opgelost en stond ik al zeer snel terug in de garage met mijn probleem en met de uitslag van de "tips". Het proberen doorrijden resulteerde erin dat de motor gewoon uitviel met 3 andere waarschuwingslampjes die begonnen braden. De wagen is toen voor 4 dagen naar de garage gegaan voor diagnose. Na deze 4 dagen kwam het verdict: het is een gekend probleem bij Seat maar er is geen oplossing voor. Het zou gaan om een software probleem.

Ergens eind januari van dit jaar krijg ik telefoon van de garage met de melding dat er een oplossing voor mijn probleem is. De wagen kan binnen komen en dit al de week nadien. De druk sensoren zouden vervangen moeten worden (plots dus geen software probleem?).
Soit, wagen binnen en half dagje later haal ik hem terug op. Wagen zat dan aan circa 26.000km

Vanwege Corona rij ik niet veel met de wagen maar toch doe ik een paar weken later sinds "het herstel" een lagere rit en tot mijn verbazing, identiek hetzelfde probleem (2 x die dag).
Ik een boze mail naar de garage met de melding dat het probleem alsnog niet is opgelost.
Nieuwe afspraak gemaakt (die was dus vandaag met 27.000km op de teller) en nu blijkt dat de verstuivers vervangen moesten worden. Iets waar ik op internet van lees dat normaal pas na 150.000 km last van zou krijgen.
Op mijn nieuwsgierige vraag of dit probleem eigenlijk onder garantie valt is het antwoord "Ah nee meneer, de wagen is immers al van 2018".

Het is een leasing wagen, dus feitelijk betaal ik de factuur niet. Maar ik vraag mij af, mensen die er meer vanaf kennen: verschieten jullie van dit verhaaltje? Denken jullie dat het toch de moeite is om de leasing maatschappij ervan op de hoogte te brengen dat ik mij bedrogen zou voelen moest dit mijn wagen zijn?

Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
SMGGM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:08:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over hetvolgende.

Ik heb sinds oktober 2018 een Seat Leon.
In juli 2019 (bij ongeveer 10.000km) begon ik te maken te krijgen met start problemen. De motor van de wagen start aan een zeer laag toerental nadat hij 30 minuten ofzo stilstaat na een ietswat lagere rit (van een uurtje ofzo).
De wagen is hiervoor binnen gegaan onder garantie voor onderzoek. Ze hebben geen diagnose kunnen maken en gaven een paar flauwe tips mee (bent u zeker meneer, probeer maar eens door te rijden en het is toch normaal dat een warme motor een lager toerental heeft (of je 400tpm gezond wilt noemen is maar de vraag, alles was gefilmd en getoond als "bewijs")).
Uiteraard was het probleem niet opgelost en stond ik al zeer snel terug in de garage met mijn probleem en met de uitslag van de "tips". Het proberen doorrijden resulteerde erin dat de motor gewoon uitviel met 3 andere waarschuwingslampjes die begonnen braden. De wagen is toen voor 4 dagen naar de garage gegaan voor diagnose. Na deze 4 dagen kwam het verdict: het is een gekend probleem bij Seat maar er is geen oplossing voor. Het zou gaan om een software probleem.

Ergens eind januari van dit jaar krijg ik telefoon van de garage met de melding dat er een oplossing voor mijn probleem is. De wagen kan binnen komen en dit al de week nadien. De druk sensoren zouden vervangen moeten worden (plots dus geen software probleem?).
Soit, wagen binnen en half dagje later haal ik hem terug op. Wagen zat dan aan circa 26.000km

Vanwege Corona rij ik niet veel met de wagen maar toch doe ik een paar weken later sinds "het herstel" een lagere rit en tot mijn verbazing, identiek hetzelfde probleem (2 x die dag).
Ik een boze mail naar de garage met de melding dat het probleem alsnog niet is opgelost.
Nieuwe afspraak gemaakt (die was dus vandaag met 27.000km op de teller) en nu blijkt dat de verstuivers vervangen moesten worden. Iets waar ik op internet van lees dat normaal pas na 150.000 km last van zou krijgen.
Op mijn nieuwsgierige vraag of dit probleem eigenlijk onder garantie valt is het antwoord "Ah nee meneer, de wagen is immers al van 2018".

Het is een leasing wagen, dus feitelijk betaal ik de factuur niet. Maar ik vraag mij af, mensen die er meer vanaf kennen: verschieten jullie van dit verhaaltje? Denken jullie dat het toch de moeite is om de leasing maatschappij ervan op de hoogte te brengen dat ik mij bedrogen zou voelen moest dit mijn wagen zijn?

Alvast bedankt voor de feedback
Ooit hetzelfde verhaal meegemaakt met een vriend van me. Symptomen waren vergelijkbaar, dit bleek te liggen aan de temperatuur sensor van de koelvloeistof. Deze gaf nog wel waardes door, maar waren ver van wat juist was. Omdat de sensor nog wel waardes doorgaf resulteerde dit niet direct in een storingsmelding / foutcode.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Snowhite0901 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:56:
[...]

Ik heb mij even suf gezocht, ik denk niet dat ik die optie kan vinden (heh, ik zweer dat ik die ergens zag). Waar zag je die?

Anders ga ik even bij een vriend langs die kan doen wat @crypt0rr voorstelt. (heb ik weer een mooie reden om wat kilometers te maken :D)

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 17-03-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43
grasmanek94 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Ik heb mij even suf gezocht, ik denk niet dat ik die optie kan vinden (heh, ik zweer dat ik die ergens zag). Waar zag je die?

Anders ga ik even bij een vriend langs die kan doen wat @crypt0rr voorstelt. (heb ik weer een mooie reden om wat kilometers te maken :D)
Je hebt gezien dat het om het vorige model gaat hé. Als je het dan nog wil weten kan ik morgen wel ff kijken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Snowhite0901 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Je hebt gezien dat het om het vorige model gaat hé. Als je het dan nog wil weten kan ik morgen wel ff kijken.
Ooh dan zal dat wel verschillend zijn. Dan maar met obd codering :) thanks!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
Daar istie dan. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mvp0zvs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8iaLYiR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FWa5Z2i.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:08
Mooie bak, lekker zo'n open dak, veel veilige km's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is het niet een beetje belachelijk dat men o.a. werkt met cilinderuitschakeling om zuiniger te rijden, maar de cruise control wel actief begint af te remmen als je in een lichte bergaf 2 km/u sneller gaat dan de ingestelde waarde? :+ Ik kan niet vergelijken met mijn vorige wagen, die kon niet zelf remmen, maar mijn Seat Leon 4 wel... Ik vind het een beetje idioot? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Rafael Ik heb liever dat ie bijremt dan dat ik een boete krijg omdat ik al sneller naar beneden ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Auto is overigens geleverd met de laatste software-versie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KU6W7fj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dDyXoPu.jpg

Draadloos opladen is nog een beetje hit en miss. Vaak pakt ie 'm wel in het begin, om na verloop van tijd weer weg te vallen. Kan ook aan m'n transparante case liggen die ik op m'n iPhone 12 Pro heb zitten.
Het vak is overigens wel voor extreem grote telefoons gemaakt, want m'n iPhone 12 Pro danst van llinks naar rechts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:46:
@Rafael Ik heb liever dat ie bijremt dan dat ik een boete krijg omdat ik al sneller naar beneden ga.
Lang leve de marges in België... Teller moet al bijna 10 km/u boven de toegelaten snelheid staan voor ze een foto maken. Moet ik al voor naar de Ardennen om zo fel te kunnen versnellen in het afdalen zonder zelf gas te geven... :D Leek me in ieder geval wel handig als dat instelbaar zou zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
De sfeerverlichting binnen is erg nice overigens! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K8zSlHg.jpg

En de verlichting bij het ontgrendelen is een leuke extra feature. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiSl-S0RtTU62Bo36ettdoXYN2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mBLbkm94jXYiGUhOdrDyfPVi.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 09:40
crypt0rr schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:08:
[...]

2. Long coding

Zit er ook aan te denken om dit te proberen, klinkt wel erg aantrekkelijk als het zo makkelijk aan te zetten is. Nog nooit met ODBeleven gewerkt, is dit iets waar je de zogenaamde PRO licentie of credits voor nodig hebt? Of kan het met de basis versie van €40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:20:
De sfeerverlichting binnen is erg nice overigens! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes hoor, waarom ben je niet voor een DSG gegaan eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Scrtz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:05:
[...]

Netjes hoor, waarom ben je niet voor een DSG gegaan eigenlijk?
Budget. ;)
Wilde persé de FR Launch Edition met daarbij het panoramadak en Beats Audio.
Als ik dan ook nog de DSG wilde, dan liep het uit budget. Dus vandaar de handbak.

Komen t.z.t. nog wel de 18" velgen onder, maar dat laat ik achteraf doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En ook extra nice en iets dat ik nog niet wist. Native Apple Music (en ook Tidal, maar dat heb ik niet) integratie! _O_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/97VenxM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IVdo8PI.jpg

En de Beats Audio klinkt nice. :)
Surround is ook leuke feature.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YrpHkKf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i1D6bfw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Als ze nog echte Google Maps, Spotify en Flitsmeister hadden (precies 3 tabs voor op het hoofdscherm) dan had ik nooit meer een telefoon nodig🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:21
JnB007 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Zit er ook aan te denken om dit te proberen, klinkt wel erg aantrekkelijk als het zo makkelijk aan te zetten is. Nog nooit met ODBeleven gewerkt, is dit iets waar je de zogenaamde PRO licentie of credits voor nodig hebt? Of kan het met de basis versie van €40?
Voor long coding heb je pro nodig. Als je toch altijd VAG rijdt is die 65-70 euro voor het totale pakket het wel waard hoor

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Budget. ;)
Wilde persé de FR Launch Edition met daarbij het panoramadak en Beats Audio.
Als ik dan ook nog de DSG wilde, dan liep het uit budget. Dus vandaar de handbak.

Komen t.z.t. nog wel de 18" velgen onder, maar dat laat ik achteraf doen. :)
Die handbak heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat je 'm nu al hebt, als ik het me goed herinner had jij 'm pas veel later besteld dan ik (eind oktober), maar rijd jij 'm wel al 8)7 Ik heb ook een Launch Edition met dak en Beats, maar dan de 1.5 eTSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:19:
En ook extra nice en iets dat ik nog niet wist. Native Apple Music (en ook Tidal, maar dat heb ik niet) integratie! _O_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh geinig, dat moet ik ook eens proberen in mijn Golf 8 GTE. Gebruik eigenlijk meestal wireless Carplay tegenwoordig. Alleen merk ik dat de meldingen van flitsmeister niet consistent lijken te zijn? Ik heb nu het audio kanaal op automatisch gezet in flitsmeister. Voorheen gebruikte ik altijd bluetooth alternatief A2DP zodat hij bij elke melding 'inbelde' naar de carkit om geen enkele melding te missen maar door wireless Carplay is dit geen mogelijkheid meer.

Meer mensen hier ervaring mee toevallig? Nu met audio op automatisch in flitsmeister lijkt het volume vrij zacht, alsof het van mijn iphone speaker zelf komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Die sfeerverlichting is mooi, maar ik heb het gelijk uitgeschakeld, vond het veel te verblindend 's nachts.

Heb mijn FR inmiddels 2 maanden. Wat dingen die me zijn opgevallen.
+ Rijdt lekker, al komt de hardere demping imho pas tot z'n recht bij wat sportiever rijgedrag.
+ Ziet er goed uit! Moest even wennen aan het uiterlijk, maar inmiddels kijk ik er graag naar.
+ Enorm ruim achterin.
+ De welkomstverlichting is nutteloos maar stiekem heel leuk.

- De zonnekleppen zijn te klein.
- Ik vind de touch bediening waardeloos. Zeker omdat zelfs de (mist)verlichting en ruitverwarming niet op de tast bediend kunnen worden. Daarnaast is alles is verlicht, behalve de bediening voor de verwarming, die toetsen zijn dus vrij waardeloos als je in het donker rijdt.
- Android auto doet het soms niet.
- Spraakbediening werkt minder fijn dan op mijn vorige auto (kan persoonlijk zijn).
- Park assist gaf plots geen geluid, waar ik bijna te laat achter kwam. Na opnieuw starten van de auto was het weer opgelost.
- Standaard speakers hebben moeite met "snelle" zware muziek.
- De standaard navigatie dimt niet in het donker, waardoor je een enorme bak met licht in de auto hebt. Gelukkig heeft google maps wel een nachtmodus. (edit: kan blijkbaar toch ingesteld worden)
- Stuur kan niet ver genoeg versteld worden (ben 1.93m met lange benen).

Grootste minpunt is wat mij betreft de active lane assist. Je moet 'm iedere keer opnieuw uitschakelen, waarna je opnieuw moet navigeren naar de "ouderwetse" tellerindeling. Ik vind het ronduit schofterig dat ze een systeem wat duidelijk niet klaar is standaard aan zetten. Net nog een momentje gehad waarop hij me richting de vangrail aan de buitenkant van een bocht stuurde, omdat hij per se de buitenste lijn aan wilde houden. Op binnenwegen is het ook een drama, bij gedeelde fietsstroken stuurt hij je naar het midden van de weg, richting tegenliggers. Het systeem grijpt ook niet consequent in.
Schakel je het uit dan krijgt je twéé waarschuwing op je dashboard, omdat één blijkbaar niet duidelijk genoeg is.

Hebben jullie hier ook last van? En kennen jullie een adres om lane assist standaard uit te schakelen?

Het lijkt nu trouwens net alsof ik het een slechte auto vind, dit is gelukkig niet waar, ik ben er ondanks de minpunten heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-07 08:40
Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool! Die optie heb ik er bij mij niet in staan. Heb je je telefoon aangesloten wanneer je die optie heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
- De standaard navigatie dimt niet in het donker, waardoor je een enorme bak met licht in de auto hebt. Gelukkig heeft google maps wel een nachtmodus.
Dit kan je overigens aanpassen, hier had ik zelf ook last van. Wanneer je de navigatie hebt geopend en je beweegt met je vinger naar het scherm dan verschijnt er links onderin een hamburgermenu knopje. Als je daar op tikt dan krijg je o.a. de optie om automatisch te dimmen. Waarom dit standaard uit staat is mij een raadsel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
oezie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Dit kan je overigens aanpassen, hier had ik zelf ook last van. Wanneer je de navigatie hebt geopend en je beweegt met je vinger naar het scherm dan verschijnt er links onderin een hamburgermenu knopje. Als je daar op tikt dan krijg je o.a. de optie om automatisch te dimmen. Waarom dit standaard uit staat is mij een raadsel... 8)7
Oh kan hij toch automatisch dimmen, bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Robertdj schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:09:
Grootste minpunt is wat mij betreft de active lane assist. Je moet 'm iedere keer opnieuw uitschakelen, waarna je opnieuw moet navigeren naar de "ouderwetse" tellerindeling. Ik vind het ronduit schofterig dat ze een systeem wat duidelijk niet klaar is standaard aan zetten. Net nog een momentje gehad waarop hij me richting de vangrail aan de buitenkant van een bocht stuurde, omdat hij per se de buitenste lijn aan wilde houden. Op binnenwegen is het ook een drama, bij gedeelde fietsstroken stuurt hij je naar het midden van de weg, richting tegenliggers. Het systeem grijpt ook niet consequent in.
Schakel je het uit dan krijgt je twéé waarschuwing op je dashboard, omdat één blijkbaar niet duidelijk genoeg is.

Hebben jullie hier ook last van? En kennen jullie een adres om lane assist standaard uit te schakelen?

Het lijkt nu trouwens net alsof ik het een slechte auto vind, dit is gelukkig niet waar, ik ben er ondanks de minpunten heel blij mee!
Dit is bij een hoop auto's aan te passen naar memory mode met een OBD11 dongle, ik weet alleen niet of dit al mogelijk is bij de nieuwere modellen (binnenkort op een ID3 proberen, collega heeft exact hetzelfde probleem)

code:
1
2
3
4
Control unit 5 - Driver assistance
Long coding
Verander Perso_HC van Activated naar Last_setting
(veranderd bits 2&3 van byte 14

Ik moet binnenkort maar weer eens naar de dealer. Ik heb op mijn Arona bochtenverlichting, deze is tot op heden alleen nog nooit aangegaan. Het zal mij niets verbazen als ze vergeten zijn iets te activeren of het nooit aangezet had mogen worden (menu-optie is wel aanwezig).

[ Voor 13% gewijzigd door Vicros op 19-03-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
oezie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Cool! Die optie heb ik er bij mij niet in staan. Heb je je telefoon aangesloten wanneer je die optie heb staan?
Je moet je eenmalig aanmelden met je Apple Music account. Als je naar Media gaat en vervolgens Bronnen heb je daar de optie Online Media (o.i.d.) en daar kun je zowel Apple Music als Tidal aanmelden. Je hebt daar wel data voor nodig uiteraard. Dat kan op twee manieren.

- De WiFi van de auto verbinden met de hotspot van je telefoon
- Data-abonnement afsluiten voor in de auto (eSIM). Dat kost € 8,- voor 2GB (30 dagen). Dat kan via http://seat.cubictelecom.com

Heb dat nu een keer gedaan om te testen en so far so good! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:20:
Dan heb je die na vergrendelen nog niet gezien :o Dan gebeurt de animatie gewoon omgekeerd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Robertdj schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:09:
Die sfeerverlichting is mooi, maar ik heb het gelijk uitgeschakeld, vond het veel te verblindend 's nachts.
Ik stoor mij er gelukkig niks aan, het is een zeer zachte verlichting voor mij. Zal wel persoonlijk zijn, of ik heb de mijne de 1e x wat gedimd?
Heb mijn FR inmiddels 2 maanden. Wat dingen die me zijn opgevallen.
+ Rijdt lekker, al komt de hardere demping imho pas tot z'n recht bij wat sportiever rijgedrag.
+ Ziet er goed uit! Moest even wennen aan het uiterlijk, maar inmiddels kijk ik er graag naar.
+ Enorm ruim achterin.
+ De welkomstverlichting is nutteloos maar stiekem heel leuk.
Haha ik denk precies hetzelfe :D
- De zonnekleppen zijn te klein.
Voor mij tot nu toe in elke auto heh.. altijd net dat hoekje links door de deur waar toch licht doorheen komt. Verder zijn er strategieën om de kleppen beter te gebruiken. Ipv helemaal naar voren vouwen, vouw ze 30 of 45 graden uit. Blokkeert meer licht omdat de zijkanten dan het raam coveren, maar stel het zo in dat je de weg nog wel goed ziet.
- Ik vind de touch bediening waardeloos. Zeker omdat zelfs de (mist)verlichting en ruitverwarming niet op de tast bediend kunnen worden. Daarnaast is alles is verlicht, behalve de bediening voor de verwarming, die toetsen zijn dus vrij waardeloos als je in het donker rijdt.
En ze mochten op zijn minst de knoppen 4x zo groot maken.. baggere touch UI in dit context eigenlijk. 90% scherm zijn statische afbeeldingen zonder functionaliteit. Kleine knoppen, niet fijn, maarja ik kom er tijdens rijden daarom niet aan. (express gemaakt?)
- Android auto doet het soms niet.
Ik vind de limitaties van AA onacceptabel dus heb gewoon een tel houder waarop ik mijn dingen zoals flitsmeister heb.
- Spraakbediening werkt minder fijn dan op mijn vorige auto (kan persoonlijk zijn).
Meteen uitgezet omdat muziek het activeerde.
- Standaard speakers hebben moeite met "snelle" zware muziek.
Hmm ik denk dat de speakers prima zijn, en je zult met het beats pakket ook niet veel betere ervaring hebben verwacht ik. De versterkers in de Volkswagens (SEAT, Skoda, ...) zijn altijd al ruk. Pak dan ene Renault als dat belangrijk is. Zelfs de goedkoopste Renaults hebben super goede muziek :P
- Stuur kan niet ver genoeg versteld worden (ben 1.93m met lange benen).
Ouch, en dan heeft deze auto nog super veel verstellingsmogelijkheden. Je moet wel veel kracht zetten merkte ik. Weet je zeker dat je niet te voorzichtig bent geweest bij het proberen afstellen? Gewoon sterk trekken en duwen.
Grootste minpunt is wat mij betreft de active lane assist.
Ik heb al bijna 3k km achter de rug en ja, het is niet altijd optimaal maar gelukkig blijf ik alert en altijd het stuur vast houden.
Eens :D

Verder heb ik 1x gehad dat de auto niet via bluetooth vindbaar was, en kon de bluetooth niet aan zetten. Optie in de Bluetooth instellingen was "greyed out" en op de "uit" stand. Moest de auto uit zetten, op slot, weg gaan, terug komen, en dan aan zetten. Werkte gelukkig weer. Wel irritant, 1 hele rit zonder BT.

Ik heb zelf, en ook van anderen begrepen dat het passagiers voor portier bij de muziek "tikt", of ook alleen al bij het rijden zonder muziek. De dealer heeft de lifehamers verplaatst maar dat was niet genoeg. Ik wou niet weer terug dus heb maar zelf een rubbertje tussen het plastic paneel en de metalen deur gedaan, rechts onderin van de speaker locatie. Geen getik/geratel meer. Heerlijk.

Als laatste, de SEAT Connect app / de website vind ik eigenlijk drie keer niks. Traag en voegt eigenlijk weinig toe. Functies zoals ventileren schakel ik in maar werkt niet. Knipperlichten wel. Deur open moet je bij de dealer eerst langs. Toeter heb ik nog niet geprobeerd (beetje mensen niet lastig vallen hah). Locatie voor parkeren is alleen via website te bepalen. App denkt dat de lichten AAN staan (is niet waar, ik heb de coming home lichten gewoon geconfigureerd op 20 of 25s dacht ik, is langer dan normaal). Het inloggen via de website is 99x ruk, moet elke keer de land en dan taal kiezen, voordat ik überhaupt mag inloggen. Onthoudt niks. TL;DR: functionaliteit verspreid over APP en Website + alles werkt traag of niet, en is niet makkelijk in gebruik. Gewoon helemaal niet gebruiken dus, scheelt irritaties.

Maar mijn grootste ergenis: totaal km stand is alleen bij instappen of uitstappen te zien, of als je ACC volledig uitschakeld. Via de app opvragen bij tanken werkt op dat moment altijd _net niet_ of _mega traag_.

en bij opstarten kan het best lang duren voordat het scherm reageert, bijvoorbeeld om de stoelverwarming aan te zetten of de achteruitcamera zien.

Qua animaties.. echt super leuk bij openen en sluiten.

Over inrijden gesproken: moet je bij 3000km eigenlijk niet olie vervangen? Staat niks over in het boekje. Zowel in boekje als in de app eerste beurt bij 30,000km?

[ Voor 18% gewijzigd door grasmanek94 op 19-03-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
grasmanek94 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:52:
Voor mij tot nu toe in elke auto heh.. altijd net dat hoekje links door de deur waar toch licht doorheen komt. Verder zijn er strategieën om de kleppen beter te gebruiken. Ipv helemaal naar voren vouwen, vouw ze 30 of 45 graden uit. Blokkeert meer licht omdat de zijkanten dan het raam coveren, maar stel het zo in dat je de weg nog wel goed ziet.
De zonnekleppen op mijn vorige auto's waren een groter. Ik merk het vooral als de zon van links komt, in de winter komt het lichter dan onder de zonneklep door. In die situatie kan je ook niet met de hoek spelen.
En ze mochten op zijn minst de knoppen 4x zo groot maken.. baggere touch UI in dit context eigenlijk. 90% scherm zijn statische afbeeldingen zonder functionaliteit. Kleine knoppen, niet fijn, maarja ik kom er tijdens rijden daarom niet aan. (express gemaakt?)
Qua verwarming heb je gelijk, daar hoef je zeer zelden aan te komen. Maar als je in een situatie komt waarin mistlampen nodig zijn wil je niet hoeven zoeken naar de juiste knop.
[...]
Ik vind de limitaties van AA onacceptabel dus heb gewoon een tel houder waarop ik mijn dingen zoals flitsmeister heb.

[...]

Meteen uitgezet omdat muziek het activeerde.
Geen last van gehad. Maar ik denk dat mijn muziek een beetje onverstaanbaar is. :P
Hmm ik denk dat de speakers prima zijn, en je zult met het beats pakket ook niet veel betere ervaring hebben verwacht ik. De versterkers in de Volkswagens (SEAT, Skoda, ...) zijn altijd al ruk. Pak dan ene Renault als dat belangrijk is. Zelfs de goedkoopste Renaults hebben super goede muziek :P
We zitten helaas vast aan VAG. Heb een voorraadauto gepakt waardoor ik geen Beats aan kon vinken. Bij mijn vorige Fiësta had ik wel de radio upgrade aangevinkt, dus misschien ben ik daardoor een beetje verwend. Het valt nu gewoon op dat bijvoorbeeld zware elektrische gitaren in elkaar overlopen.
Ouch, en dan heeft deze auto nog super veel verstellingsmogelijkheden. Je moet wel veel kracht zetten merkte ik. Weet je zeker dat je niet te voorzichtig bent geweest bij het proberen afstellen? Gewoon sterk trekken en duwen.
Ik heb het stuur al zo ver mogelijk naar me toe gehaald, zal kijken of het met geweld nog wat verder kan.
Ik heb al bijna 3k km achter de rug en ja, het is niet altijd optimaal maar gelukkig blijf ik alert en altijd het stuur vast houden.
Schiet een beetje z'n doel voorbij als je het stuur moet vasthouden tegen de gevolgen van een hulpmiddel.
Eens :D

Verder heb ik 1x gehad dat de auto niet via bluetooth vindbaar was, en kon de bluetooth niet aan zetten. Optie in de Bluetooth instellingen was "greyed out" en op de "uit" stand. Moest de auto uit zetten, op slot, weg gaan, terug komen, en dan aan zetten. Werkte gelukkig weer. Wel irritant, 1 hele rit zonder BT.
Ook last van gehad! Heel irritant omdat Flitsmeister daardoor ongemerkt niet aan ging.
Ik heb zelf, en ook van anderen begrepen dat het passagiers voor portier bij de muziek "tikt", of ook alleen al bij het rijden zonder muziek. De dealer heeft de lifehamers verplaatst maar dat was niet genoeg. Ik wou niet weer terug dus heb maar zelf een rubbertje tussen het plastic paneel en de metalen deur gedaan, rechts onderin van de speaker locatie. Geen getik/geratel meer. Heerlijk.
Hier gelukkig geen enkel kraakje in het interieur. :)
Als laatste, de SEAT Connect app / de website vind ik eigenlijk drie keer niks. Traag en voegt eigenlijk weinig toe. Functies zoals ventileren schakel ik in maar werkt niet. Knipperlichten wel. Deur open moet je bij de dealer eerst langs. Toeter heb ik nog niet geprobeerd (beetje mensen niet lastig vallen hah). Locatie voor parkeren is alleen via website te bepalen. App denkt dat de lichten AAN staan (is niet waar, ik heb de coming home lichten gewoon geconfigureerd op 20 of 25s dacht ik, is langer dan normaal). Het inloggen via de website is 99x ruk, moet elke keer de land en dan taal kiezen, voordat ik überhaupt mag inloggen. Onthoudt niks. TL;DR: functionaliteit verspreid over APP en Website + alles werkt traag of niet, en is niet makkelijk in gebruik. Gewoon helemaal niet gebruiken dus, scheelt irritaties.
Kort mee proberen te spelen, maar kostte teveel tijd voor een gimmick.
Maar mijn grootste ergenis: totaal km stand is alleen bij instappen of uitstappen te zien, of als je ACC volledig uitschakeld. Via de app opvragen bij tanken werkt op dat moment altijd _net niet_ of _mega traag_.
Heb zelf (gelukkig) geen ACC dus misschien is het bij mij anders. Kan je het niet oproepen in het linker venster? Waar je ook je actieradius kan laten zien. Bij mijn vorige auto was de km stand duidelijker te zien vanaf buiten, dus dat is nu nog even wennen als ik bij de pomp sta en vergeten ben de stand te checken.
en bij opstarten kan het best lang duren voordat het scherm reageert, bijvoorbeeld om de stoelverwarming aan te zetten of de achteruitcamera zien.

Qua animaties.. echt super leuk bij openen en sluiten.
Het blijft toch een beetje speelgoed. :)
Over inrijden gesproken: moet je bij 3000km eigenlijk niet olie vervangen? Staat niks over in het boekje. Zowel in boekje als in de app eerste beurt bij 30,000km?
Volgens mij gewoon bij de eerste beurt. Heb ook niets gelezen over een 3k oliebeurt.
Gefeliciteerd! Lekker ook dat zonnedakje.

[ Voor 5% gewijzigd door Robertdj op 19-03-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 16:31
grasmanek94 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:52:

Ik heb dit issue niet met de app. Je moet de blauwe app hebben, NIET de oranje app. De oranje app is niet meer dan een website waarop je inderdaad elke keer opnieuw moet inloggen, en ook bij mij gaf 'ie de situatie m.b.t. lichten aan/uit etc verkeerd weer.

In de blauwe app kun je ook gewoon je locatie waar je geparkeerd staat zien, dus ik zie niet in waarom je die website überhaupt nodig hebt? Maar misschien begrijp ik het verkeerd?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De app werkt bij mij heel goed juist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Just_A_User schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:19:
[...]

In de blauwe app kun je ook gewoon je locatie waar je geparkeerd staat zien, dus ik zie niet in waarom je die website überhaupt nodig hebt? Maar misschien begrijp ik het verkeerd?
Ik heb inderdaad de blauwe app, en de website icoon in chrome is zoals je zegt oranje. Maar beide zijn gewoon traag bij mij heh. Moest ook nog Magisk hide gebruiken op de app want als die root detecteert mag je niks behalve inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
JnB007 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Dit is middels long coding, dus geen credits nodig. Je zou even moeten checken op de website of dit met de basis versie kan. Ik heb de Pro.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1F-bsjKC_EKk7rRjQK_QF8A4s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PM38GPWryOHM476anEUh3eXa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niet de volledige sfeerverlichting, maar in de portieren is de ledstrip denk ik wel aanwezig. Zou men dit nog kunnen activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Torta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:14:
[Afbeelding]

Ik heb niet de volledige sfeerverlichting, maar in de portieren is de ledstrip denk ik wel aanwezig. Zou men dit nog kunnen activeren?
heh apart, je kun natuurlijk in de instellingen van de auto (auto icoontje, en dan ergens links, en dan interieur) de instellingen wijzigen. Houdt er rekening mee dat deze overdag uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
De rode ledverlichting heb ik wel, kan de kleur wel niet veranderen. Het gaat over de ledstrip boven de klinken, die bij de volledige sfeerverlichting dan ook nog door het dashbord loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Yeah dat is gewoon aanpasbaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwlzZogMR0OHblz3-p4AQ9ToZro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCCbaYPb1vYCoh4lSgyfdK5O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iafbTJHDs44E2cC0Uq2SxIlEXMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6X8es3GrFZa3OQ8lTcROlDs.jpg?f=fotoalbum_large
Kleur, helderheid, alles.

[ Voor 30% gewijzigd door grasmanek94 op 19-03-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Niet iedereen heeft de sfeerverlichting, dat is een optie. @Torta heeft die niet denk ik, maar ziet wel dat er een led strip boven de deurklink zit en vraagt of die alsnog geactiveerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
Klopt macmellow! Ik was die optie vergeten, en nadien was het te laat aangezien de wagen in productie ging... Maar er is wel een ledstrip boven de klink aanwezig, vandaar mijn vraag. En ik kan de rode ledkleur in de portieren ook niet veranderen. Zou daar ook iets aan te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik heb daar geen verstand van verder, maar wellicht is het een optie die aan te zetten is dmv eerder genoemde software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Inmiddels is duidelijk wat er met mijn Launch Edition Style gebeurd is: die is door de leasemaatschappij besteld maar is in een portaal terecht gekomen waar de dealer niet bij kan. Inmiddels is de Launch Edition niet meer bestelbaar, dat zou hij tijdens bestellen op 18-11 al niet meer geweest zijn, en nu is het mijn probleem...

De dealer geeft aan dat ze een kale Style LE hebben staan en eentje met Technology Pack en 17 inch velgen maar ik had vooral interesse in de elektrische stoelen, de daarbij behorende bekleding en het LED pakket. De bekleding kan er achteraf op worden gezet maar het is nog niet duidelijk of de elektrische stoelen en het LED pakket er dan bij zitten. Ik verwacht het eigenlijk niet. De wagenparkbeheerder wil beide leveren zonder dat het mij meer gaat kosten maar de vraag is of ik het wil. De leasemaatschappij zegt niks te kunnen doen.

Hebben mensen ervaring met dit soort situaties? Een Leon Business Intense, zelfde uitrusting als de LE, kost mij nu 30 euro per maand meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:04
Ja als de LM een fout maakt en achteraf is de auto niet meer te bestellen dan is het idd helaas. Dat kan helaas gebeuren.

Je zult dan naar een alternatief moeten kijken, misschien wil de LM nog wel korting geven en kan je daardoor een auto nemen met de opties die je zou willen.

Probleem is alleen de bijtelling, financieel ga je er dan wel op achteruit als de auto duurder uitvalt dan de LE. Als dat een paar euro is dan valt dat wel te overzien. Is het een paar tientjes kan dat natuurlijk een ander verhaal zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
macmellow schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:26:
Niet iedereen heeft de sfeerverlichting, dat is een optie. @Torta heeft die niet denk ik, maar ziet wel dat er een led strip boven de deurklink zit en vraagt of die alsnog geactiveerd kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ8WtQrXss1fwhMifvAg73Qla10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu4tkBpENXCmFza5EYAwQjxP.jpg?f=fotoalbum_large

Oh verrekt ja, ik dacht dat iedereen dat wel had. Leek mij een zo banaal iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
En nochthans heb ik de hoogste uivoering: Excellence (ik kom uit België). Maar deze optie kostte hier 300€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CarPlay interface heeft wel wat UI bugs in de nieuwe Leon. Sommige tekst valt half weg en ook bepaalde buttons vallen half weg onder het linker menu van CarPlay.

Gebruik de iPhone 12 Pro met iOS 14.4.1 (non Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:25:
CarPlay interface heeft wel wat UI bugs in de nieuwe Leon. Sommige tekst valt half weg en ook bepaalde buttons vallen half weg onder het linker menu van CarPlay.

Gebruik de iPhone 12 Pro met iOS 14.4.1 (non Beta)
Hier geen last van, heb je de ‘grote’ CarPlay software of misschien nog de initiële versie.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
crypt0rr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Hier geen last van, heb je de ‘grote’ CarPlay software of misschien nog de initiële versie.
Heb de nieuwste software update en heb ook geen balk aan de rechterzijde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SMu3gDi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xDMU6Th.jpg

Zal morgen wel eens een foto maken met wat ik bedoel. Beetje lastig uitleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Heb de nieuwste software update en heb ook geen balk aan de rechterzijde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal morgen wel eens een foto maken met wat ik bedoel. Beetje lastig uitleggen. ;)
Ah, ja zelfde versie hier. Ben benieuwd

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dit bedoel ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Qmmk6r.jpg

Maar ligt aan de coverart zo te zien.
Heb jij dat ook? @crypt0rr

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mRQukqV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:47:
Dit bedoel ik.

[Afbeelding]

Maar ligt aan de coverart zo te zien.
Heb jij dat ook? @crypt0rr

[Afbeelding]
Same hier, eigenlijk nooit opgevallen. Zet meestal een album / lijst aan en via stuur skippen.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/new-leon.html

Iemand deze update toevallig gedownload voor de nieuwe Leon? Ik heb Navigatie-database 21.2 geïnstalleerd (dat is neem ik aan ook de kaartversie?), maar ik zie zo 1.2.3. op de website niet welke versie de download is op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe ervaren jullie het draadloos opladen in de Seat? Bij mij is het nogal hit and miss. Telefoon begint te laden zodra ik ‘m in de lader leg, maar kort daarna komt de melding in beeld dat ik het vak leeg moet halen met andere spullen en het laden stopt. Maar er ligt helemaal niks anders in dat compartiment. Heb wel een transparante TPU case op m’n iPhone 12 Pro zitten, maar heb het ook zonder case geprobeerd en krijg dan dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
Het draadloos laden werkt wel goed bij mij. Eén keer heb ik die melding ook gekregen, nadien niet meer. Ik heb een Samsung S20 FE, ook met een transparante cover van Samsung zelf. Het is wel niet zo dat hij heel snel oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 12:13
Afhankelijk van de telefoon, kan hij wel eens van de laders schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoadXY schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:08:
Afhankelijk van de telefoon, kan hij wel eens van de laders schuiven.
Het gedeelte waar de telefoon moet liggen is vrij ruim inderdaad, dus mijn iPhone 12 Pro schuift nogal snel over dat vlak heen. Is gemaakt op wel héle grote telefoons. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:04
Ik kreeg vanmiddag ineens een melding op mijn scherm.

Update beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92KatvPS5PiGhlOeuYBUQ67eOfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arhsX1qTDZmNNG9HklI4T3j0.jpg?f=fotoalbum_large

Meer die een update hebben ontvangen??

Ik rij een ateca FR 2021

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
To_Tall schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:29:
Ik kreeg vanmiddag ineens een melding op mijn scherm.

Update beschikbaar.

[Afbeelding]

Meer die een update hebben ontvangen??

Ik rij een ateca FR 2021
Die kreeg ik vorige week, kort na het in ontvangst nemen van m'n nieuwe Leon ook.
Maar deze update houdt volgens mij weinig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Om update meldingen te krijgen, moet je dan een actief eSIM abonnement hebben of verbonden zijn met de hotspot van je telefoon?
Of werkt dit altijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
RoadXY schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:30:
Om update meldingen te krijgen, moet je dan een actief eSIM abonnement hebben of verbonden zijn met de hotspot van je telefoon?
Of werkt dit altijd?
Werkt altijd. Als de wereldbol op je scherm wit is dan is hij gewoon in verbinding. Als hij grijs is heb je geen verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 23-03-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kockkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-02 21:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXlxFzWhkibHuSa1OE9DbBDvNJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZX2jBTkiEYQgbmRzde5Y5zF.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook update, alleen blijft hij hangen 🙈
Tarraco FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
Het lukt mij al weken lang niet meer om hoofdgebruiker te worden. Wanneer ik mijn eigen profiel kies moet ik opnieuw mijn geb.naam + ww invoeren maar deze worden niet geaccepteerd...
Op zicht niet zo heel erg maar op deze manier krijg ik ook geen updates binnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Valkje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:40:
Het lukt mij al weken lang niet meer om hoofdgebruiker te worden. Wanneer ik mijn eigen profiel kies moet ik opnieuw mijn geb.naam + ww invoeren maar deze worden niet geaccepteerd...
Op zicht niet zo heel erg maar op deze manier krijg ik ook geen updates binnen :/
Kan het zijn dat je vreemde tekens in je gebruikersnaam of wachtwoord hebt zitten?
Dat had ik ergens een keer gelezen n.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
Nee, geen vreemde tekens. Toen ik mijn auto in november ophaalde heb ik wel een tijdje verbinding gehad en was ik gewoon hoofdgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ah hier nu ook deze update.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rQZCHtp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Jij draait toch al op de nieuwe versie met grote CarPlay? Heb je deze melding voor de update spontaan gekregen of iets handmatig gedaan om te triggeren? Hier nog niets ontvangen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
crypt0rr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Jij draait toch al op de nieuwe versie met grote CarPlay? Heb je deze melding voor de update spontaan gekregen of iets handmatig gedaan om te triggeren? Hier nog niets ontvangen.
Draai inderdaad de nieuwste versie. Kwam hij vorige week af-fabriek al mee tijdens aflevering.
Kreeg bovenstaande update vanochtend spontaan toen ik in de auto stapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:03:
[...]

Draai inderdaad de nieuwste versie. Kwam hij vorige week af-fabriek al mee tijdens aflevering.
Kreeg bovenstaande update vanochtend spontaan toen ik in de auto stapte.
Alright, ben benieuwd wanneer ik h'm binnenkrijg. Vanavond lange rit voor de boeg dus heeft ie genoeg tijd om updates te zoeken.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vraag me wel af wat de update precies verbeterd. De beschrijving is vrij summier. :+
Nog een vraag m.b.t. de navigatieupdate die je van de Seat website kunt downloaden.
Hoe dien je deze op de USB te plaatsen? Die dient sowieso als FAT32 geformatteerd te worden neem ik aan?

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2021-03-24-at-10.40.16.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
Heb jij nog een melding gekregen dat de update voltooid is? Bij mij was hij ongeveer net zover als op jouw foto maar bleef hier een kleine 10 minuten op staan. Op de bestemming heb ik nog even gewacht maar uiteindelijk de auto toch uitgezet en verlaten. Een kleine 20 minuten later moest ik weer weg met de auto maar heb de update niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
oezie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:48:
[...]

Heb jij nog een melding gekregen dat de update voltooid is? Bij mij was hij ongeveer net zover als op jouw foto maar bleef hier een kleine 10 minuten op staan. Op de bestemming heb ik nog even gewacht maar uiteindelijk de auto toch uitgezet en verlaten. Een kleine 20 minuten later moest ik weer weg met de auto maar heb de update niet meer gezien.
Nee, heb ook geen voltooid melding gekregen. Toen ik zojuist in de auto stapte ging ik nog naar het Meldingen overzicht, maar zag 'm daar niet meer tussenstaan. Dus geen idee of hij succesvol geïnstalleerd is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Ik heb hem ook gehad en de versie nummer vergeleken maar ik zit nog steeds op 1664. Ook de andere onderdelen zag ik geen verschil in versie nummers.

Wel heeft ie de afgelopen weken de navigatiedatabase bijgewerkt naar 21.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoadXY schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:36:
Ik heb hem ook gehad en de versie nummer vergeleken maar ik zit nog steeds op 1664. Ook de andere onderdelen zag ik geen verschil in versie nummers.

Wel heeft ie de afgelopen weken de navigatiedatabase bijgewerkt naar 21.2
De grote update naar SW 1790 (met o.a. het aangepaste CarPlay scherm) ga je ook niet OTA krijgen waarschijnlijk, die kan enkel de dealer voor jou doorvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 24-03-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Ja, dat had ik ook begrepen ja.
Kon natuurlijk wel een update op de 1664 zijn (1665 bijvoorbeeld).
Begreep ook dat als je geen problemen hebt, je niet snel de 'grote' updates krijgt.

Mijn auto is van 08-2020 en is tot twee weken geleden als demo auto gebruikt.
Toen ze 3 weken geleden Android Auto/Apple Carplay (Full Link) wilde vrijgeven (waarom het niet af-fabriek ingeschakeld staat is me niet duidelijk) kon dit niet vanwege problemen.

Nu hoop ik dat zodra Full Link weer vrij gegeven wordt (geruchten gaan dat de grote update in week 22 komt) ze de 17xx fimware gelijk installeren zodat ik ook de 'grote' Android Auto heb.
Pagina: 1 ... 44 ... 86 Laatste