Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 43 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07
SMGGM schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Ik ben ook een beetje verveeld door een start probleem. Sinds vorige week als ik mijn Leon start, start hij soms zeer onstabiel op 500tpm (tot nu toe doet hij het enkel met warme motor en niet met koude). Uitschakelen en opnieuw proberen heeft tot nu toe het probleem telkens opgelost. YouTube: Seat start
Al naar garage gegaan en heb mijn afspraak volgende week donderdag (ook onder garantie, vervangwagen krijg ik gratis). Ben benieuwd wat ze daar gaan vertellen :-/

Wagen is van oktober '18 met 10.000km ook de 1.0 115PK versie.
Dit heeft even geduurd. De wagen was 2 maal binnen gegaan voor onderzoek en nadien niets meer. Nu hebben ze mij een paar weken terug gecontacteerd voor een terugroep actie met een finale oplossing. Een paar druk sensoren moesten vervangen worden (half dagje in de garage).

Moest iemand gelijkaardige problemen hebben dan weet je wat te doen staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• janr1966
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:20
janr1966 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:53:
Blij verrast van de week: mijn Arona wordt toch eerder geleverd. Was altijd week 7, ging toen naar half maart volgens leasemij. totdat de dealer dinsdag belde: wanneer ze volgende week de auto kunnen afleveren: vrijdag dus.
(Arona Style Business Intense Plus in het Blauw.... (als opvolger van de Skoda Fabia Station 2018))
En binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjLxS9Kdqnt3mHPnslwrtI897ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nSc2KEzGh0HPrMohzdIQU8p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hg4QdxI9D9SybaWyucK6_Psk8EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Wa5nNNmYHKTxqk3J4X6rdUC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKwFoQk4Epc0wF1ZB-7kMoMzRkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghIqf3RkkqgrRtpAM0Aa47kf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Mooi! Veel veilige kilometers

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
AutisticPinguin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:19:
Zijn er hier mensen die kijken naar de Tarraco met de nieuwe PHEV FR motor/uitvoering?

Ik was zelf eigenlijk aan het kijken naar de Kodiaq Sportline. Proefrit gedaan en zeer tevreden over. En ondanks dat de 1.5 liter best wel goed rijdt, lonkt de 245PK van de PHEV wel heel erg.

Ik neem trouwens aan dat de Kodiaq dit jaar ook nog met een PHEV komt.

Ik had ook de Allspace op de verlanglijst maar die is gewoon te duur.

Meer mensen die aan het kijken naar deze auto’s? Nog twijfels? Ik ga binnenkort eens een proefrit aanvragen op Tarraco.
code:
1

Ik ben er ook mee bezig. Had eigenlijk al gekozen voor een Enyaq maar de PHEV brengt me aan het twijfelen. Beste van twee werelden alleen voor mij iets duurder. Volgens dealer kan de Enyaq nog geannuleerd worden.

Eerder ook de Kodiaq bekeken, ook mooi in dd sportline maar de fr is meer mijn smaak. Jammer dat de Kodiaq nog niet in PHEV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Ik zag dat je besteld had? Weet jij of die PHEV eigenlijk al leverbaar is? Wil eigenlijk wel graag een proefrit maken.

En als tweede vraag, ik zie in de standaard uitrusting van de FR PHEV lane assist en dergelijke zitten. Echter in de configurator heb je die optie ook in het XL pakket. Lijkt me dus het er standaard niet in zit? Weet jij daar toevallig iets over?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Je hebt lane assist dat standaard in de auto zit. Stuur gaat trillen optisch en geluids signalen.

De XL variant heeft keep Lane assist. De auto geeft dan naast alle signalen ook een stuur correctie.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

To_Tall schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 01:30:
Je hebt lane assist dat standaard in de auto zit. Stuur gaat trillen optisch en geluids signalen.

De XL variant heeft keep Lane assist. De auto geeft dan naast alle signalen ook een stuur correctie.
Zo jammer dat ik geen Advanced Lane Assist heb zoals ik in mijn T-Roc had zitten. Dat Lane Keep Assist is echt een draak van een systeem waar je je alleen maar aan irriteert :(

Hoop dat dat binnenkort via VCDS oid aangezet kan worden, want volgens mij zit alle hardware er wel in....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• To_Tall
Wat is advanced lane assist??

Volgens mij zijn er twee varianten op de markt. 1 die signaleerde en waarschuwde.
En een systeem die daarnaast ook handelingen kan uitvoeren.

Ik moet zeggen dat keep lane assist best prettig werkt in mijn ateca. Hij houd naast wat voor mij rijd ook in de gaten dat er niets naast me rijd.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
Sinds gisteren, als ik het joystickje van de spiegels op de linker spiegel zet. Dan kan ik beide spiegels bedienen :/

Zet ik het joystickje op de rechter spiegel, dan kan ik alleen die bedienen. Is dit een bug of een feature die ik onbedoeld aangezet heb? Moet zeggen dat het wel handig is met inparkeren :P

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 25-02-2021 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
FastFred schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:42:
Sinds gisteren, als ik het joystickje van de spiegels op de linker spiegel zet. Dan kan ik beide spiegels bedienen :/

Zet ik het joystickje op de rechterspiegel, dan kan ik alleen die bedienen. Is dit een bug of een feature die ik onbedoeld aangezet heb? Moet zeggen dat het wel handig is met inparkeren :P
Dat is vaak een optie die je in kan stellen op het infotainment systeem in de spiegelinstellingen. Ik heb nooit begrepen waarom dit een nuttige optie zou kunnen zijn, vooral niet als je vaak van bestuurder wisselt.

• To_Tall
Klopt het dat de driver profielen aan een sleutel gekoppeld kan worden??

Als ik mijn vrouw de reserve sleutel mee neemt. Dan staat daar netjes haar naam in het display.

Daarnaast wat wel fijn is de auto wordt naar haar voorkeuren ingesteld en gezien we electrisch verstelbare stoel hebben wordt de stoel ook in haar houding gezet. Spiegels worden goed gezet. Enz.

Als ik met mijn sleutel de auto open. En start gebeurd er niet veel.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
To_Tall schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:37:

Volgens mij zijn er twee varianten op de markt. 1 die signaleerde en waarschuwde.

Ik moet zeggen dat keep lane assist best prettig werkt in mijn ateca. Hij houd naast wat voor mij rijd ook in de gaten dat er niets naast me rijd.
Volgens mij is er ook nog wat Skoda Travel Assist noemt. Die stuurt niet alleen bij als je een lijntje raakt, maar houdt 'm netjes in het midden.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
FastFred schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:42:

Zet ik het joystickje op de rechter spiegel, dan kan ik alleen die bedienen. Is dit een bug of een feature die ik onbedoeld aangezet heb? Moet zeggen dat het wel handig is met inparkeren :P
Dat is een instelling. Ala het foed is heb je in je infotainment een kopje met spiegelinstellingen ood. Daar staat het bij.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Wist niet dat er een Seat topic was.Tof! Aangezien ik eentje heb die je niet vaak ziet bij deze mijn Tarraco FR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5MrRYuUw3WpABQSDkLNJUXMyHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIwbxLNgeDfGyWkXOnDfoE98.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tadcdv4DqCwvFTcSsSMOQ3YCpDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noiwLgdlOI1mfScRUn9fEe9L.jpg?f=fotoalbum_large

Interieur is ook awesome met van die competition kuip stoelen leer/alacantara, wireless Apple Carplay, DSG, Panodak, Stuurverwarming you name it.

Vet blij mee, rijdt als een vorst 8)
To_Tall schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:37:

Er zijn zelfs 3 varianten. Op mijn vorige Tarraco had ik ook Adaptieve Rijstrookgeleiding, dan houdt ie hem ook in het midden van de rijbaan en wordt actief gestuurd. Effectief een autopilot op de snelweg. Nu heb ik op mijn FR alleen active Lane Assist, wat een veel passiever systeem is en alleen ingrijpt als ik over de weghelft dreig te gaan of over de lijn ga. Als simpelste optie heb je dan nog het trilsysteem wat alleen waarschuwt.

[ Voor 45% gewijzigd door MacDokie op 25-02-2021 13:24 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:38
MacDokie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:14:
Wist niet dat er een Seat topic was.Tof! Aangezien ik eentje heb die je niet vaak ziet bij deze mijn Tarraco FR

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Interieur is ook awesome met van die competition kuip stoelen leer/alacantara, wireless Apple Carplay, DSG, Panodak, Stuurverwarming you name it.

[...]

Er zijn zelfs 3 varianten. Op mijn vorige Tarraco had ik ook Adaptieve Rijstrookgeleiding, dan houdt ie hem ook in het midden van de rijbaan en wordt actief gestuurd. Effectief een autopilot op de snelweg. Nu heb ik op mijn FR alleen active Lane Assist, wat een veel passiever systeem is en alleen ingrijpt als ik over de weghelft dreig te gaan of over de lijn ga. Als simpelste optie heb je dan nog het trilsysteem wat alleen waarschuwt.
Mooie bak hoor!

Ik heb zelf sinds begin van het jaar een Seat Ateca 1.5TSI FR ook in het wit. Ik heb wel wat issues met Apple Carplay, bij het opstarten krijg ik of ik Apple Carplay wil starten, en daarna is het scherm zwart en volgt er een herstart van het systeem lijkt.

Gebruik jij Apple Carplay en hoe vind je het in gebruik?

• MacDokie
appel-tje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Mooie bak hoor!

Ik heb zelf sinds begin van het jaar een Seat Ateca 1.5TSI FR ook in het wit. Ik heb wel wat issues met Apple Carplay, bij het opstarten krijg ik of ik Apple Carplay wil starten, en daarna is het scherm zwart en volgt er een herstart van het systeem lijkt.

Gebruik jij Apple Carplay en hoe vind je het in gebruik?
Thanks! Heel eerlijk; ik gebruik alleen Apple Carplay omdat ik dan Spotify lijsten kan zien. Als dat mogelijk zou worden met een gewone BT verbinding, gebruikte ik nooit weer Carplay. Heb een draadloze variant, wat wel relaxed is, maar dit zijn mijn ervaringen:

- soms storingen en vastlopers, of ineens heel traag
- geluid van audio werkt soms niet
- geluid is altijd 20% zachter van volume en oppervlakkiger als via reguliere BT (was bedraad in mijn vorige ook al zo)
- Telefoonboek is een horror om te gebruiken. Geen name search, alleen op eerste letter. En met 2000 nummers in je iPhone is dat een drama.
- Flitsmeister geeft na paar minuten artifacts en ik moet naar een native Seat app switchen om beeld weer normaal te krijgen.

En...vast nog dingen die ik vergeet. Nee, Carplay is het niet voor mij.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• appel-tje
MacDokie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Thanks! Heel eerlijk; ik gebruik alleen Apple Carplay omdat ik dan Spotify lijsten kan zien. Als dat mogelijk zou worden met een gewone BT verbinding, gebruikte ik nooit weer Carplay. Heb een draadloze variant, wat wel relaxed is, maar dit zijn mijn ervaringen:

- soms storingen en vastlopers, of ineens heel traag
- geluid van audio werkt soms niet
- geluid is altijd 20% zachter van volume en oppervlakkiger als via reguliere BT (was bedraad in mijn vorige ook al zo)
- Telefoonboek is een horror om te gebruiken. Geen name search, alleen op eerste letter. En met 2000 nummers in je iPhone is dat een drama.
- Flitsmeister geeft na paar minuten artifacts en ik moet naar een native Seat app switchen om beeld weer normaal te krijgen.

En...vast nog dingen die ik vergeet. Nee, Carplay is het niet voor mij.
- vastlopers heb ik af en toe ook last van
- Apple music lijkt sommige nummers niet te laden
- Geluid klinkt een stuk minder inderdaad
- Die Flitsmeister artifacts heb ik ook ondervonden... mega irritant

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@MacDokie Gave bak, zo zie je hem idd niet vaak. WIst niet eens dat ie bestond. Is dat ding nou verlaagd of zie ik dat verkeerd :?

vwb lane assist e.d.: Zou me niks verbazen als dat met VCDS oid aan te zetten is. De hardware is aanwezig lijkt me. Check het VCDS topic zou ik zeggen :)

Vwb carplay: heb je wireless carplay of via de kabel? Indien wireless: probeer eens via de kabel zou ik zeggen. En een softwareupdate vanuit de dealer wil ook wel eens helpen bij dit soort zaken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• appel-tje
The Eagle schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:42:
@MacDokie Gave bak, zo zie je hem idd niet vaak. WIst niet eens dat ie bestond. Is dat ding nou verlaagd of zie ik dat verkeerd :?

vwb lane assist e.d.: Zou me niks verbazen als dat met VCDS oid aan te zetten is. De hardware is aanwezig lijkt me. Check het VCDS topic zou ik zeggen :)

Vwb carplay: heb je wireless carplay of via de kabel? Indien wireless: probeer eens via de kabel zou ik zeggen. En een softwareupdate vanuit de dealer wil ook wel eens helpen bij dit soort zaken :)
Hier alleen nog maar wireless gebruikt, heb nog geen kans gehad om met een kabel te proberen.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

@grasmanek94 is er al nieuws over die van jou? We zijn inmiddels weer bij de beloofde week 8 beland en weer is mijn Seat Leon 1.5eTSI vooruit geschoven. Naar week 16/17 dit keer... En op 28 oktober besteld. Duurt. Lang.

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07
SMGGM schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Dit heeft even geduurd. De wagen was 2 maal binnen gegaan voor onderzoek en nadien niets meer. Nu hebben ze mij een paar weken terug gecontacteerd voor een terugroep actie met een finale oplossing. Een paar druk sensoren moesten vervangen worden (half dagje in de garage).

Moest iemand gelijkaardige problemen hebben dan weet je wat te doen staat.
Te vroeg mogen juichen... Probleem is opnieuw opgedoken.
Wagen gaat opnieuw binnen voor 5 dagen onderzoek :'(

Symptomen: een stukje rijden (50km ofzo), wagen afzetten en na 30 min terugkomen (om bv te winkelen) en dan wagen starten (met dus een warme motor).
Wagen zit op 300 à 400 tpm en zodra je ook maar probeert gas te geven valt de motor uit en krijg je boodschappen te zien van batterij problemen. Wagen afzetten en terug opzetten is de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Apple CarPlay geen problemen mee. Voor de contacten lijst hebben we Siri. Werkt heel fijn. Geluid te zacht?? Heb ik iig niet mee gemaakt. Als ik het volume voluit zet kan de hele straat mee genieten.

Over Flitsmeister kan ik niets zeggen. Ik gebruik voornamelijk Google maps of Waze.

Vastlopers heb ik nog niet ervaren net als trage besturing.

• To_Tall
MacDokie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Mooie bak hoor. Hoop veilige km’s.

Anyway. Keep lane assist houd mijn ateca ook in het midden, als ik het stuur los laat. Bij bochten stuurt de auto zelf mee.

Dat is volgens mij zelfde als active lane assist zoals jij benoemt. Alleen worden er andere naampjes aan gehangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Zinu schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:18:
@grasmanek94 is er al nieuws over die van jou? We zijn inmiddels weer bij de beloofde week 8 beland en weer is mijn Seat Leon 1.5eTSI vooruit geschoven. Naar week 16/17 dit keer... En op 28 oktober besteld. Duurt. Lang.
2 feb was de productie klaar, 17 feb gebeld voor leveringsafspraak, 23 feb geregistreerd / op kenteken gezet (0/0 eigenaren in RDW, lol!), 24e op naam gezet (LM, 0/1 eigenaren in RDW), 25 feb (vandaag / "gisteren") geleverd op de multilader / vracht transport (nog geen 5km op de teller!) naar een adres dat ik mocht bepalen (makkelijk was het kantoor om de oude auto terug te geven aan de werkgever).
Netjes alle papieren (tenaamstellingsbewijs, SEAT handleiding, testrapport, keuring), en 2 sleutels erbij.
Kentekencard en tankpas vandaag meteen in mijn brievenbus gevonden.

Super blij mee.

Ondertussen 80 km :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8QYnGYOxnqzNZAZxRu1KhRbgLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RdXOwLqNWCwIKi9IgLYdBxO.jpg?f=fotoalbum_large

Moet wel zeggen dat de aller goedkoopste RENAULTs veel betere speakers hebben (een kale Renault Clio 2020 voor ~18,000 klinkt 3x beter voor mijn gevoel). Maar ze zijn bruikbaar, ik ben er wel blij mee. Jammer dat ik de beats speakers optie niet kon kiezen toen.

Seat Connect app ging retetraag en paar keer fout, maar nadat ik geen nummers en speciale tekens gebruikte in mijn nickname, en 06..... in telefoon veld, werkte het. Alhoewel ik toegeef dat die app eigenlijk 0 toegevoegde waarde heeft voor mij.
Tip: Als je een password manager gebruikt, heb je er baat bij als je de tekens beperkt tot letters en cijfers. Ik had helaas lang over moeten doen om mijn wachtwoord in te voeren haha....
Als je root hebt, zorg dan (iig via Magisk) dat je MagiskHide aanzet en de app aan de MagiskHide regels toevoegt, anders mag je niet eens de knipperlichten of ventilatie bedienen.

Ik heb ook veel tijd moeten stoppen in alle media systeem opties door te spitten en naar mijn smaak te brengen. Toch maar een telefoonhouder geïnstalleerd omdat flitsmeister niet over andere apps heen kan tekenen in Android Auto. Mijn tel support helaas geen MirrorLink.

Meteen zuur dat de ventilatie en volume sliders in het midden niet zijn verlicht. Is toch wel ongemakkelijk voor de bijrijders.

Enige echte "volkswagen" quirk is dat de gevoeligheid van de regensensor echt bagger is. Niks verbeterd in de afgelopen 10 jaar.

Verder heerlijke wagen. Ik ben oprecht super blij met de passagiersruimte achterin (ik kan er gewoon comfortabel zitten met ruimte over!) en de ACC, in filerijden hoef ik echt 0 te doen.
Nu nog goed inrijden.

Wow-factor is bij familie "over 9000" :D

Nog een edit: Tip voor de lange mensen (bij überhaupt alle auto's), koop bij de autospeciaalzaak (ik ga zelf altijd naar Turck in Eindhoven, zij hebben die wel) een "Traffic Lights Viewer" (stoplichtkijker) voor 3,50. quality-of-life +100 :)

Zo iets: https://www.dewitschijndel.nl/carpoint-stoplichtkijker/

[ Voor 51% gewijzigd door grasmanek94 op 26-02-2021 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Laatst online: 13-04 17:54
JnB007 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:51:
Iemand die het toevallig (via een dealer of zelf) gelukt is om de software te updaten? Dan bedoel ik de software die o.a. Apple CarPlay verzorgt, en die het mogelijk maakt CarPlay met een groter formaat te gebruiken, zoals in eerdere posts is aangeven. Ik ben al meerdere keren langs de dealer geweest voor verschillende problemen, en elke keer was er wel weer bepaalde software geüpdatet, maar blijkbaar nooit degene die CarPlay verzorgt. Zelf denk ik dat het om de versie onder 'Software' gaat (1664):

[Afbeelding]

Via een Spaans forum heb ik wel het volgende service menu weten te vinden:

[Afbeelding]

Hier schijnt het mogelijk te zijn de software (specifiek dat versienummer hierboven (1664)) te updaten. Echter is hiervoor de software op USB nodig, en deze heb ik nog nergens weten te vinden:

[Afbeelding]

Ik ben erg benieuwd of het iemand via de dealer gelukt is of eventueel zelf.
weet je toevallig al meer? zojuist aan de telefoon gezeten met A-Point. Maar die weten van niets, en ook niks over een software update??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

grasmanek94 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 01:15:
[...]

2 feb was de productie klaar, 17 feb gebeld voor leveringsafspraak, 23 feb geregistreerd / op kenteken gezet (0/0 eigenaren in RDW, lol!), 24e op naam gezet (LM, 0/1 eigenaren in RDW), 25 feb (vandaag / "gisteren") geleverd op de multilader / vracht transport (nog geen 5km op de teller!) naar een adres dat ik mocht bepalen (makkelijk was het kantoor om de oude auto terug te geven aan de werkgever).
Netjes alle papieren (tenaamstellingsbewijs, SEAT handleiding, testrapport, keuring), en 2 sleutels erbij.

Super blij mee.

[Afbeelding]

Moet wel zeggen dat de aller goedkoopste RENAULTs veel betere speakers hebben (een kale Renault Clio 2020 voor ~18,000 klinkt 3x beter voor mijn gevoel). Maar ze zijn bruikbaar, ik ben er wel blij mee. Jammer dat ik de beats speakers optie niet kon kiezen toen.

Seat Connect app ging retetraag en paar keer fout, maar nadat ik geen nummers en speciale tekens gebruikte in mijn nickname, en 06..... in telefoon veld, werkte het. Alhoewel ik toegeef dat die app eigenlijk 0 toegevoegde waarde heeft voor mij.
Tip: Als je een password manager gebruikt, heb je er baat bij als je de tekens beperkt tot letters en cijfers. Ik had helaas lang over moeten doen om mijn wachtwoord in te voeren haha....
Als je root hebt, zorg dan (iig via Magisk) dat je MagiskHide aanzet en de app aan de MagiskHide regels toevoegt, anders mag je niet eens de knipperlichten of ventilatie bedienen.

Ik heb ook veel tijd moeten stoppen in alle media systeem opties door te spitten en naar mijn smaak te brengen. Toch maar een telefoonhouder geïnstalleerd omdat flitsmeister niet over andere apps heen kan tekenen in Android Auto. Mijn tel support helaas geen MirrorLink.

Meteen zuur dat de ventilatie en volume sliders in het midden niet zijn verlicht. Is toch wel ongemakkelijk voor de bijrijders.

Enige echte "volkswagen" quirk is dat de gevoeligheid van de regensensor echt bagger is. Niks verbeterd in de afgelopen 10 jaar.

Verder heerlijke wagen. Ik ben oprecht super blij met de passagiersruimte achterin (ik kan er gewoon comfortabel zitten met ruimte over!) en de ACC, in filerijden hoef ik echt 0 te doen.
Nu nog goed inrijden.

Nog een edit: Tip voor de lange mensen (bij überhaupt alle auto's), koop bij de autospeciaalzaak (ik ga zelf altijd naar Turck in Eindhoven, zij hebben die wel) een "Traffic Lights Viewer" (stoplichtkijker) voor 3,50. quality-of-life +100 :)

Nice!! _/-\o_ :9~ Veel plezier en veilige kilometers gewenst! Goed om te horen dat de wagen zo goed bevalt, ik kan niet wachten. Gelukkig heb ik wel de beats audio optie, hopelijk is het daarmee beter. Ook heb ik met mijn 2.05m ipv zo'n Traffic Light Viewer (ook weer wat nieuws) juist met die reden het dakraam als optie gekozen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDokie
[...]

Super blij mee.

[Afbeelding]

Nu nog goed inrijden.

Mooie bak hoor. Wel vet om te zien hoe ze de hele neus en alles van de Tarraco nu hebben doorgevoerd in de rest van het gamma.

En die speakers...heb nu Beats Audio erin en het is...ok. Meer niet. In mijn eerste Tarraco had ik een standaard set en die was echt om te huilen zo slecht. Heb inderdaad een Peugeot 205 gehad met een betere stereo. Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 11:03
[...]

Super blij mee.

[Afbeelding]

Nu nog goed inrijden.

Ik raad je, en de rest, echt aan om de EQ settings van het geluid wat te tweaken (als je dat nog niet gedaan hebt). Ik heb bv. de laagste toon op 3/4 gezet en de hoogste toon op 100%. De rest een beetje aanpassen naar smaak, maar nu klinkt die zoveel beter dan die standaard profielen. Als ik daarnaar terug switch weet ik niet wat voor bagger ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
firejelle schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:00:
[...]

weet je toevallig al meer? zojuist aan de telefoon gezeten met A-Point. Maar die weten van niets, en ook niks over een software update??
Nog niet helaas. Ik heb een beetje het gevoel dat degene die de auto vroeg hebben gekregen de sjaak zijn qua onstabiele (en grafisch mindere) software. Hoop dat er nog een oplossing komt in de toekomst, of iemand die een dealer vind waar ze dit wel kunnen/willen regelen.
Heb zojuist een hele lijst het problemen met de auto opgestuurd naar de dealer, met wederom de vraag om een update (nu bij een ander dealer), we gaan zien wat daar uit komt.

[ Voor 14% gewijzigd door JnB007 op 26-02-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
JnB007 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Ik raad je, en de rest, echt aan om de EQ settings van het geluid wat te tweaken (als je dat nog niet gedaan hebt). Ik heb bv. de laagste toon op 3/4 gezet en de hoogste toon op 100%. De rest een beetje aanpassen naar smaak, maar nu klinkt die zoveel beter dan die standaard profielen. Als ik daarnaar terug switch weet ik niet wat voor bagger ik hoor.
Ah.. alleen wil die mijn instellingen niet onthouden |:( (ik dacht dat ik met mijn instellingen reed, had het "gefixed", en daarna beoordeelde ik het geluid in een 2e ritje weer).
Het klinkt wel een stuk beter zeg!

Is er niet een app voor mijn telefoon die per kleine bandbreedte kan zeggen "die 50 hz 10% omhoog, 100hz 20% omlaag, etc"?

Iets in de zin van:
- Speel op de auto speaker een bepaald geluid af vanuit die app via bluetooth
- De app meet het geluid via microfoon
- De app vertelt "hoeveel de toon afwijkt"
- Op basis daarvan stel je bij om de afwijking zo klein mogelijk te maken

Dat zou pas geweldig zijn.

Eventueel kan ik dat op mijn laptop doen met een hoog kwaliteit microfoon.

Tips?

[ Voor 38% gewijzigd door grasmanek94 op 26-02-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17
Zijn er meer mensen die spontaan worden uitgelogd bij SeatID in het media systeem? Het systeem geeft aan dat ik langere tijd niet ingelogd ben geweest terwijl ik er eerder op de dag nog mee heb gereden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
oezie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:51:
Zijn er meer mensen die spontaan worden uitgelogd bij SeatID in het media systeem? Het systeem geeft aan dat ik langere tijd niet ingelogd ben geweest terwijl ik er eerder op de dag nog mee heb gereden 8)7
Krijg zo nu en dan meldingen dat ik niet ingelogd ben welke na een aantal minuten weer weggaan. Nu weet ik toevallig dat de hele back-end op de schop gaat om deze (en andere) problemen op te lossen dus ik neem het allemaal nog even voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry-sterren
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-03 15:48
crypt0rr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Hardware: H56
Software: 1790
ABT hardware: H39
ABT software: 3074
@crypt0rr
Ik ben erg benieuwd welk 'Onderdeelnummer apparaat' jij in de Leon hebt. Blijkbaar zijn er voor de SEAT Leon al verschillende nummers in omloop en is versie 1790 niet beschikbaar voor alle Leons.

De volgende nummers zijn bij mij bekend:
  • 5FA035862 (1664)
  • 5FA035862F (1780)
Zelf heb ik de 5FA035862 en hiervoor schijnt alleen de 1664 beschikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
grasmanek94 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Ah.. alleen wil die mijn instellingen niet onthouden |:( (ik dacht dat ik met mijn instellingen reed, had het "gefixed", en daarna beoordeelde ik het geluid in een 2e ritje weer).
Het klinkt wel een stuk beter zeg!

Is er niet een app voor mijn telefoon die per kleine bandbreedte kan zeggen "die 50 hz 10% omhoog, 100hz 20% omlaag, etc"?

Iets in de zin van:
- Speel op de auto speaker een bepaald geluid af vanuit die app via bluetooth
- De app meet het geluid via microfoon
- De app vertelt "hoeveel de toon afwijkt"
- Op basis daarvan stel je bij om de afwijking zo klein mogelijk te maken

Dat zou pas geweldig zijn.

Eventueel kan ik dat op mijn laptop doen met een hoog kwaliteit microfoon.

Tips?
https://www.roomeqwizard.com/
Room EQ Wizard word veel gebruikt voor het afregelen van stereo of surround sound installaties en is voor thuisgebruik wel een aanrader.
Ik vrees alleen dat de EQ in de Seat te weinig mogelijkheden heeft tot bijregelen van toonhoogte zodat het weinig zin heeft om daar tijd in te steken.

Ik heb zelf ook het Beats pakket in de Leon Sportstourer afgeregeld op gehoor en kan mij wel vinden in de EQ settings van @JnB007
Sublevel staat ook redelijk hoog in mijn geval.

Geluid in de auto is uiteraard persoonlijk maar gezien ervaringen met vele andere auto's is dit wel weer een feestje, vervormt in ieder in geval niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
thierry-sterren schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:19:
[...]

@crypt0rr
Ik ben erg benieuwd welk 'Onderdeelnummer apparaat' jij in de Leon hebt. Blijkbaar zijn er voor de SEAT Leon al verschillende nummers in omloop en is versie 1790 niet beschikbaar voor alle Leons.

• 5FA035862 (1664)
  • 5FA035862F (1780)
Zelf heb ik de 5FA035862 en hiervoor schijnt alleen de 1664 beschikbaar te zijn.
Onderdeelnummer apparaat: 5FA035862D

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
thierry-sterren schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:19:
[...]

@crypt0rr

• 5FA035862 (1664)
  • 5FA035862F (1780)
Ik heb dan weer 5FA035862B, met 1664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
[...]

Super blij mee.

[Afbeelding]

Nu nog goed inrijden.

Nice! Mijn Leon komt over paar weken (half maart) in dezelfde kleur en velgen. Heb echter nog wel het panoramadak en Beats Audio. Can’t wait! Erg benieuwd. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:37
Zinu schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:18:
? We zijn inmiddels weer bij de beloofde week 8 beland en weer is mijn Seat Leon 1.5eTSI vooruit geschoven. Naar week 16/17 dit keer... En op 28 oktober besteld. Duurt. Lang.
@Zinu same, eind oktober besteld (uiteindelijk eind november door de dealer) en van week 9 nu gepusht naar week 18.. Ben benieuwd of ze deze wel vasthouden, maar dat zal jij als eerste weten ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thierry-sterren
Ik heb mijn Leon een half jaar geleden gekregen. Helaas zitten daar veel storingen en mankementen in, die worden verweten aan de software. Voor mijn 5FA035862 zijn er geen updates en deze moet dus blijven draaien op versie 1664. Hieronder een lijst met dingen die ik tijdens het rijden ben tegengekomen. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zich hierin herkennen en met welke softwareversie zij rijden. Daarnaast ben ik ook benieuwd of berijders met versie 1778/1780/1790 nog problemen ervaren.
  • Verkeersbordenherkenning (klopt helemaal niets van)
  • Lane assist hinderlijk tot gevaarlijk
  • Lane assist blijft actief in tolzone
  • Inductieladen wordt steeds onderbroken
  • Bluetooth koppelt telefoon niet automatisch
  • Temperatuur kan niet synchroniseren als voorruitverwarming aanstaat
  • Ontwasemen duurt ontzettend lang (leg maar gerust doekjes in de auto om de voorruit schoon te maken)
  • Dode hoek signalering in de bebouwde kom (terwijl er niets is om op af te gaan)
  • Stembediening kan alleen bellen in het Nederlands
  • Parkeersensoren starten niet meteen op
  • Manouvreerremfunctie niet beschikbaar
  • Storing parkeerhulp
  • Uitstapwaarschuwing niet beschikbaar
  • Storing Front-Assist (en Front-Assist beperkt beschikbaar)
  • Haperend infotainmentsysteem (systeem reageert niet of loopt achter bij de eerste 5-6 minuten van de rit)
  • Tikkend geluid vanuit het infotainmentsysteem alsof er een haperende CD in zit
  • Haperende keyless entry/vergrendelingsfunctie
  • Melding van beperkte functie parkeersensoren die continu af blijft gaan.
  • GPS niet accuraat
  • Auto belt zelf pechhulp
  • Parkeerassistent niet beschikbaar
  • Bluetooth media is niet te bedienen
  • Proactieve inzittendenbescherming is niet beschikbaar
  • Melding dragen gordel blijft onterecht afgaan
  • Storing lane assist
  • Storing verkeersbordenherkenning
  • Storing elektronische parkeerrem
  • Seat Connect toont incorrecte informatie
De problemen met de telefoon heb ik niet in andere modellen (Vorige Leon, nieuwe Ateca etc.), dus dat het aan de telefoon ligt kunnen we uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 17-09 11:50
thierry-sterren schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:15:
Ik heb mijn Leon een half jaar geleden gekregen. Helaas zitten daar veel storingen en mankementen in die worden verweten aan de software. Voor mijn 5FA035862 zijn er geen updates en deze moet dus blijven draaien op versie 1664. Hieronder een lijst met dingen die ik tijdens het rijden ben tegengekomen. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zich hierin herkennen en met welke softwareversie zij rijden. Daarnaast ben ik ook benieuwd of berijders met versie 1778/1780/1790 nog problemen ervaren.
  • Storing parkeerhulp
  • Storing Front-Assist (en Front-Assist beperkt beschikbaar)
  • Haperende keyless entry/vergrendelingsfunctie
  • Parkeerassistent niet beschikbaar
  • Storing elektronische parkeerrem
De problemen met de telefoon heb ik niet in andere modellen (Vorige Leon, nieuwe Ateca etc.) dus dat het aan de telefoon ligt kunnen we uitsluiten.
Deze problemen heb ik ook. Niet continue, maar het is wel afwachten wat er nu weer een storing gaat geven. Heel vaak zijn die storingen na een paar seconden ook weer weg, maar kunnen op elk moment tijdens de rit optreden.

Ik heb een hoop ellende gehad met mijn Leon, die ook een half jaar oud is nu ongeveer (eind augustus gekregen). Auto is in totaal 11x terug geweest. Mijn probleem begon met het feit dat ik geen hoofdbestuurder kon worden. Zodra hij bij die stap kwam was het 'even wachten aub', en dat was het.

Nou, heel gedoe mee gehad, hele welwillende dealer maar Seat 'service' zelf was een dra-ma. Om te kotsen was. Nou, na heel veel gedoe is de auto terug gehaald naar de importeur. Daar is hij in totaal ook 2 keer geweest, en bij de 2e keer is er, na alle 'standaard' oplossingen en dingen te hebben gedaan uiteindelijk het 'regelapparaat' vervangen. Welke weet ik niet, want ik heb me laten vertellen dat er nogal wat in zitten.

Ik kon toen dat eenmaal was vervangen ook hoofdbestuurder worden én ik kreeg direct de melding dat er een software update was. Let wel, dit op de helft van januari, en dit was dus gaande sinds eind augustus. Die software update heb ik gedaan, en vanaf toen waren de problemen een heel stuk minder.

Met uitzondering van hulpsystemen die om de zoveel tijd (het is random welke) 'beperkt of niet beschikbaar' zijn.

Daarnaast had ik ook na 2 weken(!) het probleem met keyless entry aan de bestuurderskant, en die bleek dus ook gewoon defect te zijn.

Al met al geen goede ervaring met de auto. Het is een mooie auto en hij rijdt ook prettig, maar de software is een groot drama en zou naar mijn mening zo niet verkocht mogen worden aan klanten. Daar bovenop komt dan nog de ervaring met de 'klantenservice' van Seat, en dat bij elkaar opgeteld maakt dat dit mijn 1e en direct ook laatste seat is geweest.

Klapstuk was nog wel dat er aan de telefoon door de 1e lijns servicemedewerkers wel heel beleefd werd gereageerd, maar die uiteindelijk 0,0 kunnen, want ze moeten alles verder geven. Die begonnen dus ineens over iets van schadevergoeding of wat dan ook, maar toen ik daar naar informeerde kon dat pas 'als het probleem is opgelost'.

Prima, dus de minuut na dat het was opgelost wederom gebeld, en aangegeven dat ik van het jaar SEAT Connect dat erbij zat nu al 5 maanden voorbij waren, en ik dus effectief nog maar 7 maanden gebruik kon maken daar van, en dat ik vond dat dat jaar wel opnieuw in mocht gaan dus vanaf de dag dat het wél werkte.

Nou, daar werd ik dan over terug gebeld 8)7 Vervolgens wérd ik wel terug gebeld, begin deze maand, en toen moest ik het verhaal over waarom ik dat wilde etc heel gedetailleerd gaan mailen, met het hoe en het waarom etc terwijl ze gewoon de hele historie van de auto en al die ellende letterlijk terug kunnen zien in hun systeem. en dat zou dan worden doorgestuurd.

Nou, moest ik nog eens een keer een paar weken wachten en toen werd ik gebeld met de mededeling dat de Grote SEAT God dan met zijn hart over zijn hart had gestreken en het jaar dan opnieuw in zou gaan.

Nee, voor mij nooit meer een SEAT. Ja, de auto ziet er mooi uit, van binnen en buiten, hij rijdt op zich lekker etc etc, maar dan komt er een auto met een probleem van de band (en ik was écht niet de enige bleek bij een rondje bellen, ook VW en Skoda heeft dit probleem met de nieuwe generatie werd mij verteld) en dan wordt daar op déze manier mee omgegaan. En dat op een splinternieuwe auto...nee, dan ben ik er wel klaar mee.

Sure, het kan bij elk merk gebeuren, dat geloof ik zonder meer, maar mijn ervaring is dus met dít merk, dus voor mij nooit meer. Het is dat ik hem zakelijk lease rij en er dus verder geen kosten aan heb verder, maar de servicegerichtheid is ver, heel ver te zoeken.

Edit: voor de duidelijkheid, ik wilde in het lijstje de dingen die ik ook ervaar dik drukken, maar blijkbaar accepteert ie dat niet, dus heb ik alles verwijderd behalve de dingen die ik ook ervaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Just_A_User op 27-02-2021 18:38 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
renelis schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:24:
[...]

https://www.roomeqwizard.com/
Room EQ Wizard word veel gebruikt voor het afregelen van stereo of surround sound installaties en is voor thuisgebruik wel een aanrader.
Ik vrees alleen dat de EQ in de Seat te weinig mogelijkheden heeft tot bijregelen van toonhoogte zodat het weinig zin heeft om daar tijd in te steken.

Ik heb zelf ook het Beats pakket in de Leon Sportstourer afgeregeld op gehoor en kan mij wel vinden in de EQ settings van @JnB007
Sublevel staat ook redelijk hoog in mijn geval.

Geluid in de auto is uiteraard persoonlijk maar gezien ervaringen met vele andere auto's is dit wel weer een feestje, vervormt in ieder in geval niet zo snel.
Woah dankjewel man! Ga ik zeker gebruik van maken wanneer ik een passende microfoon kan lenen😎

Verder kan ik mensen eigenlijk garanderen dat zowel de beats en normale speakers hetzelfde zullen klinken. Zelfde issue gehad met mijn ibiza uit 2011. Seat gebruikt slechte kwaliteit versterkers. Vervang de versterker, niet de speakers. Ik had kwaliteit speakers erin gedaan, veranderde niks. Andere head unit en bam, mega geweldig geluid op de originele speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry-sterren
Just_A_User schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Deze problemen heb ik ook. Niet continue, maar het is wel afwachten wat er nu weer een storing gaat geven. Heel vaak zijn die storingen na een paar seconden ook weer weg, maar kunnen op elk moment tijdens de rit optreden.

Ik heb een hoop ellende gehad met mijn Leon, die ook een half jaar oud is nu ongeveer (eind augustus gekregen). Auto is in totaal 11x terug geweest. Mijn probleem begon met het feit dat ik geen hoofdbestuurder kon worden. Zodra hij bij die stap kwam was het 'even wachten aub', en dat was het.

Nou, heel gedoe mee gehad, hele welwillende dealer maar Seat 'service' zelf was een dra-ma. Om te kotsen was. Nou, na heel veel gedoe is de auto terug gehaald naar de importeur. Daar is hij in totaal ook 2 keer geweest, en bij de 2e keer is er, na alle 'standaard' oplossingen en dingen te hebben gedaan uiteindelijk het 'regelapparaat' vervangen. Welke weet ik niet, want ik heb me laten vertellen dat er nogal wat in zitten.

Ik kon toen dat eenmaal was vervangen ook hoofdbestuurder worden én ik kreeg direct de melding dat er een software update was. Let wel, dit op de helft van januari, en dit was dus gaande sinds eind augustus. Die software update heb ik gedaan, en vanaf toen waren de problemen een heel stuk minder.

Met uitzondering van hulpsystemen die om de zoveel tijd (het is random welke) 'beperkt of niet beschikbaar' zijn.

Daarnaast had ik ook na 2 weken(!) het probleem met keyless entry aan de bestuurderskant, en die bleek dus ook gewoon defect te zijn.

Al met al geen goede ervaring met de auto. Het is een mooie auto en hij rijdt ook prettig, maar de software is een groot drama en zou naar mijn mening zo niet verkocht mogen worden aan klanten. Daar bovenop komt dan nog de ervaring met de 'klantenservice' van Seat, en dat bij elkaar opgeteld maakt dat dit mijn 1e en direct ook laatste seat is geweest.

Klapstuk was nog wel dat er aan de telefoon door de 1e lijns servicemedewerkers wel heel beleefd werd gereageerd, maar die uiteindelijk 0,0 kunnen, want ze moeten alles verder geven. Die begonnen dus ineens over iets van schadevergoeding of wat dan ook, maar toen ik daar naar informeerde kon dat pas 'als het probleem is opgelost'.

Prima, dus de minuut na dat het was opgelost wederom gebeld, en aangegeven dat ik van het jaar SEAT Connect dat erbij zat nu al 5 maanden voorbij waren, en ik dus effectief nog maar 7 maanden gebruik kon maken daar van, en dat ik vond dat dat jaar wel opnieuw in mocht gaan dus vanaf de dag dat het wél werkte.

Nou, daar werd ik dan over terug gebeld 8)7 Vervolgens wérd ik wel terug gebeld, begin deze maand, en toen moest ik het verhaal over waarom ik dat wilde etc heel gedetailleerd gaan mailen, met het hoe en het waarom etc terwijl ze gewoon de hele historie van de auto en al die ellende letterlijk terug kunnen zien in hun systeem. en dat zou dan worden doorgestuurd.

Nou, moest ik nog eens een keer een paar weken wachten en toen werd ik gebeld met de mededeling dat de Grote SEAT God dan met zijn hart over zijn hart had gestreken en het jaar dan opnieuw in zou gaan.

Nee, voor mij nooit meer een SEAT. Ja, de auto ziet er mooi uit, van binnen en buiten, hij rijdt op zich lekker etc etc, maar dan komt er een auto met een probleem van de band (en ik was écht niet de enige bleek bij een rondje bellen, ook VW en Skoda heeft dit probleem met de nieuwe generatie werd mij verteld) en dan wordt daar op déze manier mee omgegaan. En dat op een splinternieuwe auto...nee, dan ben ik er wel klaar mee.

Sure, het kan bij elk merk gebeuren, dat geloof ik zonder meer, maar mijn ervaring is dus met dít merk, dus voor mij nooit meer. Het is dat ik hem zakelijk lease rij en er dus verder geen kosten aan heb verder, maar de servicegerichtheid is ver, heel ver te zoeken.

Edit: voor de duidelijkheid, ik wilde in het lijstje de dingen die ik ook ervaar dik drukken, maar blijkbaar accepteert ie dat niet, dus heb ik alles verwijderd behalve de dingen die ik ook ervaar.
@Just_A_User Bedankt voor je bericht. Aan mij vertelden ze dat ik de enige was met zoveel problemen. Bij mij is het regelapparaat ook vervangen (na 5 en een halve week backorder status). Daar zijn de problemen helaas niet mee opgelost. Ze hebben onder andere de 5FA035862 (zonder toevoeging B,D of F) vervangen, maar daar is geen andere software voor dan 1664. Heb jij hetzelfde onderdeelnummer en softwareversie in jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Btw ik heb het boekje helemaal doorgekeken, maar ik kan nergens vinden hoe ik de totale / echte gereden kilometers continu ergens kan laten zien? Bij afsluiten zoe ik rechts onder de kilometers (ik heb het digitaal cluster). Ik heb "long term" gevonden maar dat is maar van de laatste 99u en 59m.

Verder, kan ik de ACC de bord snelheid laten overnemen? Dat kan ik ook niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
grasmanek94 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:30:
Btw ik heb het boekje helemaal doorgekeken, maar ik kan nergens vinden hoe ik de totale / echte gereden kilometers continu ergens kan laten zien? Bij afsluiten zoe ik rechts onder de kilometers (ik heb het digitaal cluster). Ik heb "long term" gevonden maar dat is maar van de laatste 99u en 59m.

Verder, kan ik de ACC de bord snelheid laten overnemen? Dat kan ik ook niet vinden.
De ODO constant in beeld kan volgens mij niet, alleen na uitschakeling.

Bord snelheid overnemen kan geloof ik bij Voertuig > Hulpsystemen > ACC en dan ergens onderaan dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb ook onderdeel 5FA035862, zonder toevoeging b, d, of f. Ik heb mijn wagen sinds 12/11/2020 (België). Jullie praten allemaal over 1664, maar ik draai op 1666. In het begin probleem met keyless, maar dealer heeft update uitgevoerd, en sindsdien werkt dit perfect. Een tweetal weken geleden probleem met connect, zelfs niet naar dealer moeten gaan want importeur heeft dit vanop afstand opgelost, er was een probleem met de server. Heeft het dus niet meer met de onbekwaamheid van jullie dealers/ importeur in Nederland te maken dat jullie problemen niet opgelost raken. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet pikken moest mijn nieuwe wagen zoveel gebreken vertonen die men niet kan oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
macmellow schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:40:
[...]

De ODO constant in beeld kan volgens mij niet, alleen na uitschakeling.

Bord snelheid overnemen kan geloof ik bij Voertuig > Hulpsystemen > ACC en dan ergens onderaan dacht ik.
1. Jammer
2. Ik dacht dat het handig zou zijn maar toen realiseerde ik mij hoeveel 30.werkzaamheden borden mensen negeren (ik ook hoor wanneer er nergens werkzaamheden te bekennen zijn). Toch maar weer uitgezet.

Heeft iemand anders ook irritante geluidjes/tikjes uit het passagiersportier tijdens het rijden? Ook met muziek uit. Verder als ik muziek met heel wat bass aan zet hoor je weer andere tikjes/"zagen" uit het passagiersportier.. alsof iets niet goed vast zit, of los zit? En dus tegen iets trilt en geluid maakt. Of ben ik de enige? Het stoort mij ontzettend erg :/ (p.s. er zit niks in het passagiers vak, en heb zelfs de veiligheidshamer weg gehaald voor test, als ik de deur "klem zet" met een rubbertje tussen de stoel en deur plastic dan wordt het minder, maar niet helemaal weg).

Verder, alvast goed ingereden, 1300 km op de teller. Wel gehad dat na een automatische update de gast standaard werd, ipv ik (hoofdgebruiker), en kreeg een mail van SEAT vanochtend met "SEAT Connect: services have been deactivated":
LEÓN 1,5eTSIFR 5T110 D8IA7: Service(s)
Service Scheduling
Speed Alert
Lock & Unlock
Area Notification
Vehicle Health Report
Honk & Flash
Vehicle Status
Parking Position
Online Auxiliary Heater
Driving Data
Breakdown Call
Info Call
deactivated on 28.02.2021 at 08:55. You can activate these services using the infotainment system in your vehicle at any time.
maar alles lijkt gewoon te werken (zowel in de auto en de app)? Ik ben in de war.
Als mijzelf ingelogd en (bijna) alle instellingen werden weer zoals ik ze had ingesteld.

Ook beetje irritant dat die eco-tips (verander S naar D) niet uit te zetten zijn. Ik dacht dat het eco-assistant is die uitgezet kan worden en dan ben ik er van af, maar schijnbaar is dat iets anders.

Verder merk ik dat vermoeidheidsdetectie niet permanent uit kan. Ik heb nog nooit een vermoeidheidsmelding gekregen dus misschien zal ik mij er ook nooit aan irriteren haha :')

Wagen zelf rijdt echt geeeweldig. Nog 200 km en dan even in DE uittesten.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 28-02-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
grasmanek94 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:40:
[...]

1. Jammer
2. Ik dacht dat het handig zou zijn maar toen realiseerde ik mij hoeveel 30.werkzaamheden borden mensen negeren (ik ook hoor wanneer er nergens werkzaamheden te bekennen zijn). Toch maar weer uitgezet.

Heeft iemand anders ook irritante geluidjes/tikjes uit het passagiersportier tijdens het rijden? Ook met muziek uit. Verder als ik muziek met heel wat bass aan zet hoor je weer andere tikjes/"zagen" uit het passagiersportier.. alsof iets niet goed vast zit, of los zit? En dus tegen iets trilt en geluid maakt. Of ben ik de enige? Het stoort mij ontzettend erg :/ (p.s. er zit niks in het passagiers vak, en heb zelfs de veiligheidshamer weg gehaald voor test, als ik de deur "klem zet" met een rubbertje tussen de stoel en deur plastic dan wordt het minder, maar niet helemaal weg).

Verder, alvast goed ingereden, 1300 km op de teller. Wel gehad dat na een automatische update de gast standaard werd, ipv ik (hoofdgebruiker), en kreeg een mail van SEAT vanochtend met "SEAT Connect: services have been deactivated":

[...]

maar alles lijkt gewoon te werken (zowel in de auto en de app)? Ik ben in de war.
Als mijzelf ingelogd en (bijna) alle instellingen werden weer zoals ik ze had ingesteld.

Ook beetje irritant dat die eco-tips (verander S naar D) niet uit te zetten zijn. Ik dacht dat het eco-assistant is die uitgezet kan worden en dan ben ik er van af, maar schijnbaar is dat iets anders.

Verder merk ik dat vermoeidheidsdetectie niet permanent uit kan. Ik heb nog nooit een vermoeidheidsmelding gekregen dus misschien zal ik mij er ook nooit aan irriteren haha :')

Wagen zelf rijdt echt geeeweldig. Nog 200 km en dan even in DE uittesten.
Die ‘ECO tips’ heb ik wel uit gekregen, ergens diep in het menu verstopt. Zal straks eens kijken of het kan vinden.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
grasmanek94 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:30:
Is enkel zichtbaar als je je cruisecontrol uitschakelt, dan komt op de plaats van de CC-snelheid de ODO meter. Knopje onder "SET" links op je stuur dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Rafael schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Is enkel zichtbaar als je je cruisecontrol uitschakelt, dan komt op de plaats van de CC-snelheid de ODO meter. Knopje onder "SET" links op je stuur dus :)
Haha oke dit is wel slecht design hoor, maar nice dat het mogelijk is! Dankje voor de tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 01-03-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De totale km-stand is ook kort even zichtbaar, volgens mij voordat je de sleutel in het contact steekt en start. Verder vind ik de totale km-stand niet zo interessant om te weten eigenlijk

Zitten hier ook lange mensen (ik ben zelf 2,03m)? Ik lig met m'n rechterbeen tegen de rand van de middenconsole aan, en dat geeft bij wat langere ritjes een pijnlijk drukpunt op de zijkant van mijn been net onder de knie.

Als ik voor werk op pad moet naar Eindhoven bijvoorbeeld, dan zit ik bijvoorbeeld 3 of 4 uur in de auto die dag, dan heb ik daarna nog 2 dagen lang een pijnlijke plek op m'n been :/

Ik heb lang moeten zoeken naar een stoelafstelling waarbij ik geen pijn in m'n rug krijg en heb ik nu goed, de rugleuning staat net voorbij de B-stijl, zo laag mogelijk en met licht gebogen armen kan ik m'n polsen boven op het stuur leggen. Maar dit is eigenlijk reden voor mij om te overwegen de auto weg te doen en mijn Citroën weer dagelijks te gaan rijden.

Plaatje van Autotrack gejat als voorbeeld. Mijn knie zit dus net onder het contactslot
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/height=470/50869258/0-4f955940-1532-4e20-bd72-bdee3e775191.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door FastFred op 01-03-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
FastFred schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:24:
De totale km-stand is ook kort even zichtbaar, volgens mij voordat je de sleutel in het contact steekt en start. Verder vind ik de totale km-stand niet zo interessant om te weten eigenlijk

Zitten hier ook lange mensen (ik ben zelf 2,03m)? Ik lig met m'n rechterbeen tegen de rand van de middenconsole aan, en dat geeft bij wat langere ritjes een pijnlijk drukpunt op de zijkant van mijn been net onder de knie.

Als ik voor werk op pad moet naar Eindhoven bijvoorbeeld, dan zit ik bijvoorbeeld 3 of 4 uur in de auto die dag, dan heb ik daarna nog 2 dagen lang een pijnlijke plek op m'n been :/

Ik heb lang moeten zoeken naar een stoelafstelling waarbij ik geen pijn in m'n rug krijg en heb ik nu goed, de rugleuning staat net voorbij de B-stijl, zo laag mogelijk en met licht gebogen armen kan ik m'n polsen boven op het stuur leggen. Maar dit is eigenlijk reden voor mij om te overwegen de auto weg te doen en mijn Citroën weer dagelijks te gaan rijden.

Plaatje van Autotrack gejat als voorbeeld. Mijn knie zit dus net onder het contactslot
[Afbeelding]
Voor km stand is gewoon handig bij tanken, ik kijk altijd voordat ik het tankstation oprijd ipv bij uitstappen, maar nu moet ik elke keer terug in de auto... als hij al uit stond is het zuur. Dan moet ik de auto aan zetten en uit zetten (iig wat ik deed). Via de Seat connect app kan ik het natuurlijk vergeten, want wanneer je haast hebt, doet hij er 5 minuten over om te verbinden.

Voor je been: Pak eens wat HPX Automotive dubbelzijdige tape, en een muismat met handsteun (dat zacht leun ding), snij de handsteun eraf en plak die op de console waar je been het raakt. Zou het op zijn minst minder erg moeten maken toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zxQ2T35sKtq_8jSoUV0fWw-I5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1nXx2hic6D73xfR0RD981PT.jpg?f=fotoalbum_large
de zomer set er maar onder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
@grasmanek94 klik op het ‘auto’ icoon > Assistentie > swipe naar rechts > ‘ECO Assist’ op uit zetten.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
crypt0rr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:27:
@grasmanek94 klik op het ‘auto’ icoon > Assistentie > swipe naar rechts > ‘ECO Assist’ op uit zetten.
Huh deze heb ik uit staan, wat jammer dat ie in normaal rijprofiel dan alsnog eco tips laat zien om van S naar D te gaan🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
grasmanek94 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Huh deze heb ik uit staan, wat jammer dat ie in normaal rijprofiel dan alsnog eco tips laat zien om van S naar D te gaan🤔
Hm, die krijg ik niet te zien, ongeacht het rijprofiel.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
grasmanek94 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Rechtsonder op het wagentje tikken, daarna links het onderste icoontje "Wageninstellingen" (oid), daarna "Interieur", daarna "Infotainmentsysteem", daarna scrollen tot "Eco-tips". Staan die ook uit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Rafael schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Rechtsonder op het wagentje tikken, daarna links het onderste icoontje "Wageninstellingen" (oid), daarna "Interieur", daarna "Infotainmentsysteem", daarna scrollen tot "Eco-tips". Staan die ook uit? :+
Thanks, ga ik in de middag proberen :D Als dit een andere optie is dan moet dit hem wel zijn.

BTW:
Kwam er wel achter dat mijn passagiersairbag uit stond :X
Dat liet de SEAT alleen aan mij weten via het bovenste icoontje in oranje (bij de SOS knop).
Maar andere auto's lieten mij dat op het dashboard weten met tekst + ROOD icoontje.. ik heb hem maar even snel aangezet.
^ Tip voor degenen die een nieuwe wagen ontvangen hah.

[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 02-03-2021 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh die kleurt bij mij ook oranje, vorige eigenaar had ook kleine kinderen dus dat kan aardig kloppen. Wist niet dat dat betekende dat ie uit stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Rafael schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Die stond niet uit! Thanks :)

Ik had echt liever gewoon 1 lange lijst met alle opties, in plaats van zoveel verschillende submenu's zeg. Dan zou ik maar 1x erlangs hoeven te scrollen om alles zo te zetten als ik zelf wil hebben.
FastFred schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:34:
Oh die kleurt bij mij ook oranje, vorige eigenaar had ook kleine kinderen dus dat kan aardig kloppen. Wist niet dat dat betekende dat ie uit stond :+
Blijkbaar zijn ze beide oranje, alleen eentje is oranje met icoontje "geen kinderzitjes plaatsen" en andere is oranje met "geen passagiers" / "airbag uit". Heel subtiel.. té subtiel.

[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 03-03-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JnB007
Gister een telefoontje gehad van de dealer dat er in week 22 een grote update gaat komen vanuit Seat om een groot deel van de lijst van problemen op te lossen die ik zelf ervaar en hier langs heb zien komen. Ik ben benieuwd, het duurt in ieder geval wel behoorlijk lang voordat de auto uit 'beta' is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag afleverafspraak gemaakt met de leasemaatschappij voor de Seat Leon.
18 maart a.s. krijg ik 'm. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

JnB007 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:47:
Gister een telefoontje gehad van de dealer dat er in week 22 een grote update gaat komen vanuit Seat om een groot deel van de lijst van problemen op te lossen die ik zelf ervaar en hier langs heb zien komen. Ik ben benieuwd, het duurt in ieder geval wel behoorlijk lang voordat de auto uit 'beta' is...
Dat zou fijn zijn, sinds dinsdag een lease leon waarvan het online/hoofdgebruiker gedeelte 1 dag heeft gefunctioneerd... Kan nu niet meer inloggen en wereldbol blijft grijs, ondertussen wel 10 mailtjes van Seat dat de online functie is gedeactiveerd |:( no shit sherlock

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
JnB007 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:47:
Interessant, hebben ze ook gemeld of het een OTA update zal zijn of langs dealer?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
crypt0rr schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Interessant, hebben ze ook gemeld of het een OTA update zal zijn of langs dealer?
Ben ik ook benieuwd naar idd. Al verwacht ik langs de dealer gezien dat bij de Golf 8 ook het geval is. En het hoogstwaarschijnlijk dezelfde update betreft.Heb er zelf nog niet de moeite voor genomen want dan ben ik weer een dag mijn auto kwijt, doe het wel bij de eerste beurt. Gezien het een hybride is moet ie toch elke 15k en heb er sinds januari al 4k op staan inmiddels dus daar zit ik zo op.
DrumandBass schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Dat zou fijn zijn, sinds dinsdag een lease leon waarvan het online/hoofdgebruiker gedeelte 1 dag heeft gefunctioneerd... Kan nu niet meer inloggen en wereldbol blijft grijs, ondertussen wel 10 mailtjes van Seat dat de online functie is gedeactiveerd |:( no shit sherlock
Dit had ik ook vanaf 23 feb tm gisteren in mijn Golf GTE, functioneert nu weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JnB007
crypt0rr schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Dat heb ik niet expliciet gevraagd, maar ze gaven aan dat zij hem ontvangen van Seat, en dat ze dan contact opnemen voor een afspraak, dus daar maak ik uit op dat het helaas niet OTA zal zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar idd. Al verwacht ik langs de dealer gezien dat bij de Golf 8 ook het geval is. En het hoogstwaarschijnlijk dezelfde update betreft.Heb er zelf nog niet de moeite voor genomen want dan ben ik weer een dag mijn auto kwijt, doe het wel bij de eerste beurt. Gezien het een hybride is moet ie toch elke 15k en heb er sinds januari al 4k op staan inmiddels dus daar zit ik zo op.

[...]

Dit had ik ook vanaf 23 feb tm gisteren in mijn Golf GTE, functioneert nu weer.
Ah, jij bent ook al lekker opweg. Hier op 6.5k sinds 11 januari :P

AdGuard Home

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renelis
6.5k sinds 30 januari ;)

Tijd om ook even een update geven over mijn bevindingen.
Heerlijke auto en rijdt als een trein op rails!

Merk net als iedereen die nu Leon rijdt dat veel functies in de bediening nog niet af zijn.
- Verwarming die niet hoger of lager wil
- Volume dat niet harder of zachter gaat
- Roze waas over Apple CarPlay
- enz, enz, enz

Meest vervelende is de afwijking in de GPS waardoor je soms ineens weer een andere kant op gestuurd wordt terwijl je al op de eerder aangegeven afrit rijdt, ik gebruik de ingebouwde navigatie van Seat.

Ik klaag niet, heerlijke stoelen en mooie rijeigenschappen, heb zulke kilometers nog nooit zo gemakkelijk en vooral pijnloos afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Hebben jullie ook dat ie sommige instellingen vergeet?

zoals mijn achteruit-rij-passagiers-spiegel-stand
audio instellingen
of bv de view die je hebt (opeens linkerkant in digitaal dashboard kilometers over ipv olie temperatuur)

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
grasmanek94 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:52:
Hebben jullie ook dat ie sommige instellingen vergeet?

zoals mijn achteruit-rij-passagiers-spiegel-stand
audio instellingen
of bv de view die je hebt (opeens linkerkant in digitaal dashboard kilometers over ipv olie temperatuur)

:/
Nee daar heb ik geen last van, heb je wel een gebruikersaccount aangemaakt?

Wat ik wel irritant vind is dat afentoe Apple Carplay niet automatisch verbind. Rij ik bijv net weg en word ik gebeld, heb ik dus geen actieve carkit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Scrtz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Nee daar heb ik geen last van, heb je wel een gebruikersaccount aangemaakt?

Wat ik wel irritant vind is dat afentoe Apple Carplay niet automatisch verbind. Rij ik bijv net weg en word ik gebeld, heb ik dus geen actieve carkit..
Ik heb 1 gebruiker en ik ben ook primair (heb gewoon 2 sleutels).
Ik merk wel dat ie soms als gast blijft hangen en dan de volgende rit als ik weer.. hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Tot nu toe werkt het systeem qua hoofdgebruiker etc prima. Ik kon dat meteen activeren en instellen en tot nu toe werkt het prima. Soms als ik in de auto blijf zitten na het uitschakelen en met de deur open en dan het scherm aanraak waardoor het systeem weer opstart dat ik een melding krijg 'Er is geen hoofdgebruiker'. Maar als ik dan de wagen start is er niks aan de hand.

Verder moest ik enkel na de sneeuw van laatste mijn wachtwoord weer intypen omdat de auto te lang uit was geweest. Toch vervelend als het een automatisch gegenereerd wachtwoord van 32 tekens is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
macmellow schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:07:
Toch vervelend als het een automatisch gegenereerd wachtwoord van 32 tekens is..
Haha ik had daarna heel snel mijn wachtwoord wat korter gemaakt en gelimiteerd tot minder verschillende tekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
FastFred schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:24:

[Afbeelding]
Ik ben 196, mijn knie komt ongeveer zo uit als ik op het gaspedaal leun:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9NBdqRJuWz_DloQgisOJtKW6XQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9VL64d2q7nlk9rNviVfgFhl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1csjIvCheCqczA9rWeO0W2b1FY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BZ0Mjr0ioGSNrXHldmK1awM.jpg?f=fotoalbum_tile

Het plastic is inderdaad vrij hard, maar voor mij geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Iemand een idee waar de lege rechthoek rechtsboven in het opbergvakje (handschoenkastje) voor dient in een Seat Leon 4? Zonnebrilhouder? Mini-parapluhouder? Leeg omdat ik een optie niet heb? :+ Ook te zien in deze video op 5:36, rechtsboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ze zullen wel op onderdelen herbruikt hebben uit de vorige generatie. Volgens mij zat daar in het verleden de dvd speler en de sdcard reader voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Rafael schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:11:
Iemand een idee waar de lege rechthoek rechtsboven in het opbergvakje (handschoenkastje) voor dient in een Seat Leon 4? Zonnebrilhouder? Mini-parapluhouder? Leeg omdat ik een optie niet heb? :+ Ook te zien in deze video op 5:36, rechtsboven...
Ik heb exact hetzelfde vakje in m’n Arona naast de media-unit(cd speler zonder SD of CD?), heb er tot nu toe ook nog geen passend doel voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Daar zat in vorige modellen inderdaad de SD kaart lezer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
To_Tall schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:19:
Ze zullen wel op onderdelen herbruikt hebben uit de vorige generatie. Volgens mij zat daar in het verleden de dvd speler en de sdcard reader voor navigatie.
dat is toch te smal voor zelfs een mini cd haha?
en ook wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:32
Dat is volgens mij het bakje waar je boekje precies in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Deshmir schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:12:
Dat is volgens mij het bakje waar je boekje precies in past.
Nope, daarvoor is het bakje net te klein. Het boekje past dan weer wel in het speciale opbergvak onder de bestuurdersstoel, had daar liever een normaal opbergvak gehad ipv een tray voor het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1HbmimUitmS0JSiDKq6oaYk9LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKtUUANrGE5ShczLuFmDDn0z.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn opbergbox voor mijn zonnebril past er nét in. Misschien passen er wel 2 zonnebrillen in. Handschoenen niet, is het vakje te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Neejoh, daarop moet je de pomp zetten voor als je een botsing krijgt, kun je de airbag handmatig mee opblazen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
AutisticPinguin schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:15:
Ik zag dat je besteld had? Weet jij of die PHEV eigenlijk al leverbaar is? Wil eigenlijk wel graag een proefrit maken.

En als tweede vraag, ik zie in de standaard uitrusting van de FR PHEV lane assist en dergelijke zitten. Echter in de configurator heb je die optie ook in het XL pakket. Lijkt me dus het er standaard niet in zit? Weet jij daar toevallig iets over?
Volgens mij nog niet leverbaar. Definitieve go tussen werkgever en LM moet nog komen maar alle lichten staan op groen. Ik heb idd de XL niet genomen omdat er al lane assist op zit. Verder geloof ik het wel met al die extra zaken, die heb ik nu ook niet en ik mis niks.

Ik ben wel benieuwd of er hier ook mensen zijn met ervaring met de Leon PHEV qua rijervaring en afwisseling tussen verschillende rijstanden. Vertrouw wel op een goed concept wat al jaren bestaat maar recente info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat ik me afvraag m.b.t. de Full LED koplampen met de grootlicht assistent op de FR Launch Edition.
Werkt dit hetzelfde als de matrix koplampen die in bijvoorbeeld de Opel Astra zitten, waarbij je in principe continue met grootlicht rijdt en je koplampen om je tegenliggers heen schijnt zodat ze niet verblind worden?

Of wordt je grootlicht enkel automatisch uitgeschakeld (na handmatig inschakelen) zodra er een tegenligger aankomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
Rivanov schreef op maandag 8 maart 2021 @ 06:59:
Wat ik me afvraag m.b.t. de Full LED koplampen met de grootlicht assistent op de FR Launch Edition.
Werkt dit hetzelfde als de matrix koplampen die in bijvoorbeeld de Opel Astra zitten, waarbij je in principe continue met grootlicht rijdt en je koplampen om je tegenliggers heen schijnt zodat ze niet verblind worden?

Of wordt je grootlicht enkel automatisch uitgeschakeld (na handmatig inschakelen) zodra er een tegenligger aankomt?
Het is gewoon uit/aan als er een tegenligger komt en zodra deze voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
macmellow schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:43:
[...]

Het is gewoon uit/aan als er een tegenligger komt en zodra deze voorbij is.
En je moet wel zelf het grootlicht aanzetten om de functie te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
Rivanov schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:47:
[...]

En je moet wel zelf het grootlicht aanzetten om de functie te activeren?
Wanneer je normale verlichting aan staat, duw je de hendel van knipperlicht 1x van je af en zal een wit icoontje met een A verschijnen in je dashboard.

Matrix LED schijnt inderdaad om een tegenligger heen. De full LED in de Leon gaat gewoon terug naar ‘normaal’ wanneer een tegenligger gezien is.

[ Voor 18% gewijzigd door crypt0rr op 08-03-2021 08:26 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Thanks voor de info @macmellow en @crypt0rr !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:11:
[...]

dat is toch te smal voor zelfs een mini cd haha?
en ook wel nieuwsgierig.
De positie van de blind plaat. Daar zat voorheen de cd speler en of af card reader.

https://images.app.goo.gl/m97Wv5kq1uBWHQ6RA

Volgens mij waren er ook auto’s zonder Navi. En werden daar cd wisselaars geïnstalleerd door de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Navi/Media in DIN formaat zit achter het dashboardkastje naast die vreemde uitsparing. Misschien wisten ze niet goed wat ze van die ruimte konden maken dus nu is het een praktisch gat geworden "simply clever" :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 17-09 11:50
DrumandBass schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:08:
Navi/Media in DIN formaat zit achter het dashboardkastje naast die vreemde uitsparing. Misschien wisten ze niet goed wat ze van die ruimte konden maken dus nu is het een praktisch gat geworden "simply clever" :+
Ik heb daar inderdaad mijn zonnebril in liggen (die dan weer in zijn box zit, past zo precies dat je bijna zou geloven dat het er voor gemaakt is :+ )

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Ted Hanky schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:28:
[...]

Volgens mij nog niet leverbaar. Definitieve go tussen werkgever en LM moet nog komen maar alle lichten staan op groen. Ik heb idd de XL niet genomen omdat er al lane assist op zit. Verder geloof ik het wel met al die extra zaken, die heb ik nu ook niet en ik mis niks.

Ik ben wel benieuwd of er hier ook mensen zijn met ervaring met de Leon PHEV qua rijervaring en afwisseling tussen verschillende rijstanden. Vertrouw wel op een goed concept wat al jaren bestaat maar recente info is welkom.
Thanks, vorige week vrijdag bij apoint Amsterdam geweest om de normale FR in het echt te zien. Wel echt heel gaaf. Verkoper zei nu bestellen is levering week 18.

Over een paar weken krijgen ze een rode Tarraco FR binnen met PHEV. Die is dan beschikbaar voor testritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
AutisticPinguin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Thanks, vorige week vrijdag bij apoint Amsterdam geweest om de normale FR in het echt te zien. Wel echt heel gaaf. Verkoper zei nu bestellen is levering week 18.

Over een paar weken krijgen ze een rode Tarraco FR binnen met PHEV. Die is dan beschikbaar voor testritten.
Dat is goed om te horen. Ik zit bij Ames voor de auto en nu in stadium dat de definitive go van de werkgever nog gegeven moet worden. Ames in Oud Beijerland heeft een zwarte FR staan en daar ben ik wezen kijken, geen PHEV uiteraard.

Zodra alles eruit is contact ik Ames om te zien of en wanneer ze een PHEV versie binnen krijgen. Vrij grote dealer dus zou moeten lukken denk ik. Ik had het al eerder gevraagd dacht ik, maar iemand ervaring met de Leon PHEV in het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zou gewoon proefrijden in een andere PHEV zoals de Leon oid als die er wel staat? Weet je in ieder geval hoe de hybride aandrijving/motor reageert en rijdt. En evt een 'normale' Tarraco? Maargoed ik ben zelf van de generatie die geeneens meer een proefrit doet, ik geloof het allemaal wel.

@Ted Hanky Ik rij zelf met de Golf 8 GTE PHEV, wat wil je weten? Ben een sportieve rijder die amper de laadpaal gebruikt, dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb het al 'ns gevraagd denk ik, maar heeft er nog iemand last bij de nieuwe Leon van kraakgeluiden aan de passagierskant op oneffen wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Torta schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:00:
Ik heb het al 'ns gevraagd denk ik, maar heeft er nog iemand last bij de nieuwe Leon van kraakgeluiden aan de passagierskant op oneffen wegen?
Bij een koud interieur is er bij mij ook iets storend aan de passagierskant, ben er alleen nog niet achter of het uit het dashboard of deurpaneel komt. Als het interieur op temperatuur is, is het bij mij gelukkig weer weg. Bij warmte heb ik dan het omgekeerde, dan kraakt de bestuurdersdeur lichtjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat is het versienummer van de meeste recente multimedia update in de nieuwe Leon? Dus met o.a. de CarPlay weergave update.

Dan kan ik volgende week controleren of mijn Leon al meteen voorzien is van deze versie. Mag aannemen van wel, maar you never know. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:11:
Wat is het versienummer van de meeste recente multimedia update in de nieuwe Leon? Dus met o.a. de CarPlay weergave update.

Dan kan ik volgende week controleren of mijn Leon al meteen voorzien is van deze versie. Mag aannemen van wel, maar you never know. ;)
Mijn systeem draait met de grote variant van CarPlay, onderstaand de gegevens.

code:
1
2
3
4
5
Apparaat: 5FA035862D

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
crypt0rr schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Mijn systeem draait met de grote variant van CarPlay, onderstaand de gegevens.

code:
1
2
3
4
5
Apparaat: 5FA035862D
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Rafael schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Bij een koud interieur is er bij mij ook iets storend aan de passagierskant, ben er alleen nog niet achter of het uit het dashboard of deurpaneel komt. Als het interieur op temperatuur is, is het bij mij gelukkig weer weg. Bij warmte heb ik dan het omgekeerde, dan kraakt de bestuurdersdeur lichtjes :+
JA! Getik/gerammel, zeker met een sinus toon op 85 Hz via speakers. Naar dealer geweest, die beweerden het waren de lifehamers. Die zijn verplaatst. Is minder maar nog steeds helaas.. Ik heb maar zelf met een schroevendraaier aan de onderkant het plastic een beetje weggebogen, en een rubbertje tussen het plastic en de metalen deur gestopt. Heb geen zin om de auto weer een dag kwijt te zijn. Geluid is nu weg. Komt doordat het plastic tegen het metaal trilt.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 10-03-2021 22:05 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 87 Laatste