Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 42 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Just_A_User schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Hm, ik heb dus wel stuurverwarming. Dus je kunt niet meer vanaf je stuur je telefoon opnemen als je stuurverwarming neemt? Serieus? Dat is...nou ja, kansloos, als dat echt zo is.
je kan via je virtual cockpit wel weigeren via je scroll wieltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Auto staat bij de dealer.

Ze vond het gek dat de auto niet opslot ging bij het wegrijden. Daar wordt naar gekeken.

Gisteren nog even langs een was box geweest om de auto af te spuiten daar kwam ik een lelijk krasje tegen. Niet op te lossen door weg te poetsen.

Ze gaat kijken of het opgelost kan worden zelfde met alle swirls in de lak. Voor de auto afgeleverd is hebben ze de auto door de wasstraat gegooid. De hele auto onder de kleine krasjes. Als ze het niet opgelost krijgen of te veel werk ik. Krijg ik een tegoedbon om langs een poets bedrijf te gaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Twee weken en ruim 1000 kilometer verder even wat eerste indrukken en vragen/kritiekpunten.

Ik heb een Seat Leon 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition, met inklapbare trekhaak, in het Magnetic Tech.

Heerlijke auto! Genoeg vermogen, fijne zitpositie en lekkere stoelen.

Maar..
  • Geen fysieke pauzeknop. Als ik Spotify via CarPlay wil pauseren moet ik dus eerst Spotify openen, naar het Now Playing scherm gaan, en op pauze klikken. Ik had gehoopt dat hier wel iets op bedacht was, met twee vingers op de volumeslider tappen bijvoorbeeld, maar helaas.
  • CarPlay resolutie. Ik weet niet waardoor het komt, maar de interface van CarPlay gaat niet helemaal lekker op deze resolutie. Bij Overcast valt de 'artiest' weg en Waze is helemaal van slag, alles is veel te groot. Apple Maps en Google Maps zien er wel prima uit.
  • Ik had hiervoor ook al een auto met Active Lane Assist, maar de Leon doet het wel heel irritant. Als ik volgens de auto te dicht op de lijn zit gaat hij piepen, echt heel vervelend want soms is de weg gewoon smal. Soms piept hij niet maar stuurt hij zelf mee, dat vind ik prima werken. Maar dat piepen is echt heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
macmellow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:33:
Twee weken en ruim 1000 kilometer verder even wat eerste indrukken en vragen/kritiekpunten.

Ik heb een Seat Leon 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition, met inklapbare trekhaak, in het Magnetic Tech.

Maar..
  • Geen fysieke pauzeknop. Als ik Spotify via CarPlay wil pauseren moet ik dus eerst Spotify openen, naar het Now Playing scherm gaan, en op pauze klikken. Ik had gehoopt dat hier wel iets op bedacht was, met twee vingers op de volumeslider tappen bijvoorbeeld, maar helaas.
  • CarPlay resolutie. Ik weet niet waardoor het komt, maar de interface van CarPlay gaat niet helemaal lekker op deze resolutie. Bij Overcast valt de 'artiest' weg en Waze is helemaal van slag, alles is veel te groot. Apple Maps en Google Maps zien er wel prima uit.
  • Ik had hiervoor ook al een auto met Active Lane Assist, maar de Leon doet het wel heel irritant. Als ik volgens de auto te dicht op de lijn zit gaat hij piepen, echt heel vervelend want soms is de weg gewoon smal. Soms piept hij niet maar stuurt hij zelf mee, dat vind ik prima werken. Maar dat piepen is echt heel vervelend.
Herkenbaar wat je opnoemt. Ik merk dat van Carplay ook. ik vind het echt serieus tegenvallen, ook de grootte van carplay. En gebruik het daardoor ook weinig.

Ik las in het boekje dat de auto zelf ook streaming media ondersteund via externe partijen alleen heb ik het niet kunnen vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 11:03
macmellow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:33:

Maar..
Voor het pauzeren van muziek kun je altijd het volumewielletje op het stuur indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
JnB007 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Voor het pauzeren van muziek kun je altijd het volumewielletje op het stuur indrukken
Dat is mute toch? Bij muziek is dat prima, maar bij een podcast wil ik niet wat missen, dan wil ik echt pauze.

Verder gebruik ik CarPlay wel, ondanks de kwaaltjes. Enkel het missen van een pauzeknop en de delay van de pauzeknop als je dit via het touchscreen doet is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Mijn matten passen trouwens niet, de drukpunten komen niet overeen. De dealer heeft een nieuwe opgestuurd, met FR layout, maar nog steeds de verkeerde drukpunten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
macmellow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Dat is mute toch? Bij muziek is dat prima, maar bij een podcast wil ik niet wat missen, dan wil ik echt pauze.

Verder gebruik ik CarPlay wel, ondanks de kwaaltjes. Enkel het missen van een pauzeknop en de delay van de pauzeknop als je dit via het touchscreen doet is echt irritant.
Nee dat is geen mute. Zo staat het wel op het plaatje, maar het communiceert zo met CarPlay dat het wel daadwerkelijk als pauze knop functioneert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
JnB007 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Nee dat is geen mute. Zo staat het wel op het plaatje, maar het communiceert zo met CarPlay dat het wel daadwerkelijk als pauze knop functioneert!
Ah dat is super! Ga het straks meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
macmellow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:44:
Mijn matten passen trouwens niet, de drukpunten komen niet overeen. De dealer heeft een nieuwe opgestuurd, met FR layout, maar nog steeds de verkeerde drukpunten..
Ik heb dit aangegeven bij mijn dealer, blijkbaar passen de FR matten niet op de e-tsi variant. Ik heb mijn FR matten die niet passen ingeruild voor normale Leon 2020 matten die wel passen. Wel jammer dat ik nu geen FR variant heb bij mijn FR e-tsi auto. Hoop dat ze die nog uitbrengen en dat ik die weer kan ruilen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Aixler schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Ik heb dit aangegeven bij mijn dealer, blijkbaar passen de FR matten niet op de e-tsi variant. Ik heb mijn FR matten die niet passen ingeruild voor normale Leon 2020 matten die wel passen. Wel jammer dat ik nu geen FR variant heb bij mijn FR e-tsi auto. Hoop dat ze die nog uitbrengen en dat ik die weer kan ruilen dan...
Ik had dus eerst niet-FR matten, maar die pasten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Goed dat jullie het aangeven. Heb nog helemaal niet naar de matten gekeken :D

Mijn auto (SEAT Leon 1.5 eTSI) rijdt in ieder geval heerlijk. Ik heb allen wat problemen met de software van infotainment, merk je toch dat de software nog niet helemaal klaar was voor release van de auto. Laten we hopen dat er snel een update (meerdere) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
macmellow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Als je radio luistert natuurlijk wel, maar luister je muziek via Spotify/USB/SD-kaart/whatever dan pauzeert ie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
ImJiggie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:36:
Goed dat jullie het aangeven. Heb nog helemaal niet naar de matten gekeken :D

Mijn auto (SEAT Leon 1.5 eTSI) rijdt in ieder geval heerlijk. Ik heb allen wat problemen met de software van infotainment, merk je toch dat de software nog niet helemaal klaar was voor release van de auto. Laten we hopen dat er snel een update (meerdere) komt.
Ja, ik heb al een hoop gedoe gehad, maar wat ik dus ook consequent heb is dat er vrijwel elke keer vroeg of laat wel een of ander hulpsysteem is wat 'beperkt of niet beschikbaar is'. Om gek van te worden.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
FastFred schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Als je radio luistert natuurlijk wel, maar luister je muziek via Spotify/USB/SD-kaart/whatever dan pauzeert ie.
Ergens is het ook wel logisch inderdaad, maar ik ben blij dat ik het nu weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
cvs79 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:34:
Iemand een idee hoe ik op een seat ateca auto door locking aanzet boven de 10km/h

Zit niet in het infotainment systeem. Enkel easy-open. Deuren locken ook niet als ik ga rijden.
Vandaag bij de dealer geweest.

Seat heeft standaard de optie er uitgehaald. Het is volgens de dealer wel I. Te programmeren en willen dat graag voor mij doen. Maar dat mag niet can PON.

Ze hebben een bevriend bedrijfje dat dit kunnen programmeren in Delft. Krijg morgen een beletje met prijs opgaaf.

Ze vinden het ook bijzonder vervelend dat zulke opties standaard er niet meer in zitten en niet mogen programmeren van PON. Kan best zijn dat volgende week de optie ineens weer standaard aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
To_Tall schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Seat heeft standaard de optie er uitgehaald. Het is volgens de dealer wel I. Te programmeren en willen dat graag voor mij doen. Maar dat mag niet can PON.

Ze hebben een bevriend bedrijfje dat dit kunnen programmeren in Delft. Krijg morgen een beletje met prijs opgaaf.

Ze vinden het ook bijzonder vervelend dat zulke opties standaard er niet meer in zitten en niet mogen programmeren van PON. Kan best zijn dat volgende week de optie ineens weer standaard aan staan.
Typisch PON ja, zo kon ik mijn auto opeens niet meer met een trekhaak bestellen en konden ze bij de dealer ook niets meer betekenen. Ik heb dan weer wel de autolocking boven de 10km/h, ik weet wel wat ik liever heb...

Van de week maar even informeren bij m’n werkgever of hij akkoord gaat met een trekhaak, kans is groot dat hij het voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vicros schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Typisch PON ja, zo kon ik mijn auto opeens niet meer met een trekhaak bestellen en konden ze bij de dealer ook niets meer betekenen. Ik heb dan weer wel de autolocking boven de 10km/h, ik weet wel wat ik liever heb...

Van de week maar even informeren bij m’n werkgever of hij akkoord gaat met een trekhaak, kans is groot dat hij het voor zijn rekening neemt.
Accessoires en alles voor je auto kan je zien als eigen bijdragen. Wat dan weer in mindering met je bij telling kan worden genomen. Ook puntje om rekening mee te houden.

Zelfde als je auto wax koopt. Probleem is alleen de administratie die je werkgever moet doen. Dat willen ze vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
To_Tall schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Bij mijn vorige Golf zat de optie ook niet in het menu maar kon je het deuren-vergrendel-knopje een aantal seconden ingedrukt houden waardoor de optie werd geactiveerd.
Je hoorde dan één of twee piepjes zodat je wist dat er iets veranderd was.

Zoiets al geprobeerd?

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Weet er iemand met een nieuwe Leon (2020) of android auto draadloos wordt ondersteund?
Ik heb er één in bestelling welke waarschijnlijk eind april geleverd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:53
Zoetemelk schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:54:
Weet er iemand met een nieuwe Leon (2020) of android auto draadloos wordt ondersteund?
Ik heb er één in bestelling welke waarschijnlijk eind april geleverd gaat worden.
Mijn Leon ondersteunt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:06
Just_A_User schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Ja, ik heb al een hoop gedoe gehad, maar wat ik dus ook consequent heb is dat er vrijwel elke keer vroeg of laat wel een of ander hulpsysteem is wat 'beperkt of niet beschikbaar is'. Om gek van te worden.
Je zou bij de dealer kunnen informeren of er een terugroepactie is op je auto. Die van ons is vorige week teruggeweest en sindsdien heb ik geen meldingen meer gehad. Fingers crossed of het zo blijft, maar het lijkt nu goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JnB007
adje123 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Mijn Leon ondersteunt het niet.
Die van mij ook niet, maar volgens mij ook niet volgens de website etc., alleen draadloze CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
@adje123 @JnB007 Dank voor jullie reacties, ik vreesde al zoiets.
Gelukkig heb ik via Indigogo een AAWireless aparaat besteld, dus hopelijk wordt die een beetje op tijd geleverd en kan ik daarmee wel wireless Android Auto voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
rvinke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Je zou bij de dealer kunnen informeren of er een terugroepactie is op je auto. Die van ons is vorige week teruggeweest en sindsdien heb ik geen meldingen meer gehad. Fingers crossed of het zo blijft, maar het lijkt nu goed te zijn.
Heb jij toevallig de diesel? De enige terugroepactie die ik namelijk kan vinden gaat over diesels: https://www.seat.nl/Terugroepactie. Daarbij zouden ze dan de motorsoftware updaten, volgens mij niet het infotainment o.i.d. (wil niet zeggen dat ze dat natuurlijk niet gelijk even mee hebben gepakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
Ik heb geen Android dus kan het niet voor je testen. Er stond eerst wel in de prijslijst dat alleen CarPlay draadloos is, maar nu staat het er wat vager:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsuepUmQvUIFlMhDEsy51omACaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oqD4SfJgn7qTYlugXv8HxmT7.png?f=fotoalbum_large

Ergens anders staat dan weer dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpV7nHQsyRgAU5D7cobgfYhr5XM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HOZucxNO6CTUn3UPwUtO4ukS.png?f=user_large

https://forms.seat.nl/sit...uwe%20leon%20sportstourer

[ Voor 15% gewijzigd door macmellow op 26-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 11:20
rvinke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Ik heb geen terugroepacties op mijn auto.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
macmellow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Ik heb geen Android dus kan het niet voor je testen. Er stond eerst wel in de prijslijst dat alleen CarPlay draadloos is, maar nu staat het er wat vager:

[Afbeelding]

Ergens anders staat dan weer dit:

[Afbeelding]

https://forms.seat.nl/sit...uwe%20leon%20sportstourer
Dat is interessant, als je dat bovenste plaatje moet geloven zit er toch draadloze Android Auto op bepaalde modellen. Dat is inderdaad niet hoe het eerst altijd geadverteerd werd, dat was/is inderdaad zoals in je 2e screenshot?! Lekker vaag.. Ik vraag mij af of andere edities (FR Launch bv.) dit dan ook nog zouden krijgen door een software update o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door JnB007 op 26-01-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
JnB007 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Dat is interessant, als je dat bovenste plaatje moet geloven zit er toch draadloze Android Auto op bepaalde modellen. Dat is inderdaad niet hoe het eerst altijd geadverteerd werd, dat was/is inderdaad zoals in je 2e screenshot?! Lekker vaag.. Ik vraag mij af of andere edities (FR Launch bv.) dit dan ook nog zouden krijgen door een software update o.i.d.
Het zijn beide screenshots uit hetzelfde PDFje. Ik denk dat het gewoon een foutje is, er heeft altijd overal gestaan dat alleen CarPlay draadloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:06
JnB007 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Heb jij toevallig de diesel? De enige terugroepactie die ik namelijk kan vinden gaat over diesels: https://www.seat.nl/Terugroepactie. Daarbij zouden ze dan de motorsoftware updaten, volgens mij niet het infotainment o.i.d. (wil niet zeggen dat ze dat natuurlijk niet gelijk even mee hebben gepakt).
Nee, gewoon een 1.5 eTSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:53
Volgens mij is draadloos Android Auto inmiddels alweer aangepast.
Dit is namelijk alleen Mirror Link en Apple Car Play welke draadloos is.

Morgen gaat mijn Leon weer naar de dealer. Ze gaan de frontcamera vervangen, vanwege de vele error mbt Lane Assist en Front Assist. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Na mijn telefonisch gesprek met de servicedesk van PON. Mailtje gehad dat ze contact hebben gehad met de dealer :+

Dealer even terug gebeld. Uitgelegd dat ik het vreemd vind dat in het boekje wel wordt gesproken over auto lock en bij pre crash assist de deuren geopend worden.

Maar erg vervelend vind dat ik maar geen uitleg kan krijgen waarom de functie niet meer bestaat.

Dealer geeft zelf ook aan dat ze soms auto’s binnen krijgen waarvan de productie datum een week schelen en dan ook een functie in auto a wel aanwezig is maar in auto b gemist wordt.

Dat is echt aan de fabrikant, niet zo zeer PON al die ook natuurlijk zich achter de fabrikant schuilen ipv antwoorden komen.

Afijn op auto lock na verder geen problemen met de auto. Wel klein krasje binnenkort daar voor als het weer mogelijk is naar poets bedrijf om dat te laten behandelen en in glas coating te laten zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door To_Tall op 27-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
Vandaag een vreemd verhaal gehoord van een kennis. Een nieuwe Seat Arona wordt geleverd, maar infotainment systeem werkt niet. 1 bepaald onderdeel van infotainment systeem ontbreekt in de auto en moet besteld worden. Hierdoor staat dus op de display alleen het beginscherm en verder komt er niets, geen radio kun je aanzetten, geen info over de auto, Carplay niks.......

Zoals ik het steeds op youtube zie wordt elke auto toch aan een testrit onderworpen buiten de fabriek en moet dit toch gewoon opvallen, of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28
Hier in een seat ateca wel draadloze Android auto. Werkt prima over het algemeen. Wel 9.2 inch infotainment maar volgens mij is die van de leon hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@estenm volgens mij wordt niet elke auto aan een test rit onderworpen zoals YouTube toont. Dat zal mogenlijk steekproef gewijs gaan.

Ik snap alleen niet waarom de dealer dan de auto uitlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Was eveneens mijn opmerking, maar ja, who am I :-)

Zou dat echt steekproefsgewijs gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Laatst online: 11:23
Lijkt me stug dat het echt steeksproefsgewijs gaat, het infotainment systeem is wel typisch iets wat qua test prio wel op 1 of 2 staat.

Infotainment systeem wat niet werkt is wat QA betreft een No-Go....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Vond het in elk geval heel slecht en geeft me, samen met al het commentaar hier over problemen, minder vertrouwen in mijn nieuwe Tarraco :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
To_Tall schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:44:
Ik snap alleen niet waarom de dealer dan de auto uitlevert.
Precies dit, een dealer rekent een goed bedrag voor een afleverbeurt, ze rijden er toch ook mee naar een tankstation om er brandstof in te stoppen. Lijkt me dat ze dan ook alle opties na lopen, maargoed, blijkbaar druk met afleveringen in januari en moest het even snel? Zou niet zo snel meer naar de dealer gaan als je de keuze hebt als ze op die manier een aflevering doen.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 28-01-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessevandam
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:25
Ik rij sinds begin januari de nieuwe Leon(FR launch edition) en ik kan bevestigen dat dit wel werkt. Houd er ook rekening dat je telefoon het ook moet ondersteunen, ik gebruik het op mijn galaxy s10. Nog een leuke tip: Ook kun je in flitsmeister automatisch laten starten indien er verbonden wordt met de auto en het geluid komt dan gewoon over de speakers in de auto.

Verder erg tevreden met de auto op een paar kleine dingen na:

Ook hier het probleem van een niet goed passende mat aan de bestuurders kant. Kan er binnenkort voor langs de dealer.
Weet iemand of er een instelling is voor adaptieve(afhankelijk van hoeveelheid licht) helderheid van de schermen?
Elke keer dat je de auto start springt de line assist weer aan. Erg vervelend want het werkt slecht op de wat kleinere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
Jessevandam schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Ik rij sinds begin januari de nieuwe Leon(FR launch edition) en ik kan bevestigen dat dit wel werkt. Houd er ook rekening dat je telefoon het ook moet ondersteunen, ik gebruik het op mijn galaxy s10. Nog een leuke tip: Ook kun je in flitsmeister automatisch laten starten indien er verbonden wordt met de auto en het geluid komt dan gewoon over de speakers in de auto.
...
Goed om te weten!
Ik heb een Leon ST FR Business Intense met technology pack besteld, wat ongeveer op het zelfde neer komt als een FR Launch Edition. Telefoon ondersteund het wel, dat is een Galaxy S20FE.

Wat je beschrijft met Flitsmeister kan nu ook al, alleen loopt dat dan via Bluetooth. De vraag is dan of Flitsmeister via AA wireless werkt of nog steeds via bluetooth, maar dat maakt voor de werking niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Gister naar de dealer geweest voor een aantal problemen, waaronder dat de keyless entry niet werkt. Duidelijk gevraagd naar een update van het infotainment systeem, zelfs nog besproken met de monteur. Hij gaf duidelijk aan dat ze een "if it ain't broke, don't fix it" principe hanteren met software updates, omdat het soms ook dingen kapot maakt. Toch gaf hij aan een update te doen. Ik kom terug en raad maar, nog steeds versie 1664. Er zal vast wel wat geüpdatet zijn, maar ik vrees het ergste om ooit nog eens de update met grotere CarPlay te krijgen. Lijkt er op dat als je auto vroeg geleverd wordt, met een vroege versie van de software, je de sjaak bent wat betreft verbeteringen.. Elk voordeel heeft z'n nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
JnB007 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:28:
Gister naar de dealer geweest voor een aantal problemen, waaronder dat de keyless entry niet werkt. Duidelijk gevraagd naar een update van het infotainment systeem, zelfs nog besproken met de monteur. Hij gaf duidelijk aan dat ze een "if it ain't broke, don't fix it" principe hanteren met software updates, omdat het soms ook dingen kapot maakt. Toch gaf hij aan een update te doen. Ik kom terug en raad maar, nog steeds versie 1664. Er zal vast wel wat geüpdatet zijn, maar ik vrees het ergste om ooit nog eens de update met grotere CarPlay te krijgen. Lijkt er op dat als je auto vroeg geleverd wordt, met een vroege versie van de software, je de sjaak bent wat betreft verbeteringen.. Elk voordeel heeft z'n nadeel.
Ja precies, dat is tegenwoordig wel een risico met de nieuwe tech, je voelt je bijna een betatester voor de fabrikant.

Ik heb net onze nieuwe Ateca gekregen, daar lijkt de software redelijk stabiel te zijn, nog geen Prio 1 of Prio 2 bugs gespot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
JnB007 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:28:
Binnenkort kan @Rainesh misschien wel voorzien in updates? Ik meen te hebben gelezen/begrepen dat hij dit wel eens doet met infotainment systemen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
Ik weet alleen dat Apple carplay werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door firejelle op 29-01-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:25
Jessevandam schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Verder erg tevreden met de auto op een paar kleine dingen na:

Ook hier het probleem van een niet goed passende mat aan de bestuurders kant. Kan er binnenkort voor langs de dealer.
Weet iemand of er een instelling is voor adaptieve(afhankelijk van hoeveelheid licht) helderheid van de schermen?
Elke keer dat je de auto start springt de line assist weer aan. Erg vervelend want het werkt slecht op de wat kleinere wegen.
Zou jij kunnen aangeven hoe je dit werkend hebt gekregen? Heb zelf ook de Leon FR Lanunch Editie en een S10 maar het is mij helaas nog niet gelukt dit aan de praat te krijgen. Google heeft me helaas nog niet verder kunnen helpen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessevandam
morritz34 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Zou jij kunnen aangeven hoe je dit werkend hebt gekregen? Heb zelf ook de Leon FR Lanunch Editie en een S10 maar het is mij helaas nog niet gelukt dit aan de praat te krijgen. Google heeft me helaas nog niet verder kunnen helpen :-(
Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan, het ging vrijwel vanzelf. Ik heb zelfs nog nooit bekabeld verbonden.

Je kunt nog controleren of in de Android auto instellingen op je telefoon de toggle voor draadloos Android auto wel aan staat. Of in de Leon een beetje spelen met de wifi instellingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9srYYkQoxt97Gn1PWbJJspQ_Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLn0jN90u20YnqUoDfNE47rW.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen opgehaald en vandaag al een beetje kunnen uittesten, eerste indruk is erg goed.

Draadloze CarPlay werkt goed en op het grote(re) formaat van het beeldscherm en vooralsnog niks te mopperen eigenlijk.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesnl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07 17:33
In Januari mijn nieuwe Seat Leon FR besteld met 1.5 eTSI.
Weten de mensen hier ongeveer wat de levertijd ongeveer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Reken maar op 3-5 maanden. Dat laatste als je net zoals ik pech hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
triesnl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:49:
Ik (of eigenlijk de leasemaatschappij) heb op 15 jan een bestelling gedaan, waarschijnlijke leverdatum eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Er zijn vaak ook specifieke opties die de levertijd langer kunnen maken. Hou daar ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Voor zover ik begreep van veel mensen, binnen 5 maanden, ik wacht helaas zelf al sinds begin juli (leverdatum maart).
Mijn config:

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

(Launch Edition is basically de Business Intense variant).

[ Voor 15% gewijzigd door grasmanek94 op 01-02-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Het is verschillend, sommige mensen wachten 5 maanden, ik had de auto binnen 2 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• media-richard
Officieel is het nu geen Seat meer, maar dit mag (volgens mij) nog wel hier gedeeld worden.
Afgelopen week een ritje mogen in de nieuwe Cupra Leon ST met 245PK Hybride motor. Moet wel zeggen dat heerlijk rijd. Zeer snel. Maar uiteindelijk terug in mijn eigen Seat Leon voelde ik wel duidelijk hoeveel lichter de normale Leon is.

Ik ben benieuwd hoeveel we deze terug gaan zien op de weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWj5sz6JAXg7HOFjHk0nr5oxngg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GtsMkNF6VyhK6LuxIQALFv8C.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
media-richard schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:03:
Officieel is het nu geen Seat meer, maar dit mag (volgens mij) nog wel hier gedeeld worden.
Afgelopen week een ritje mogen in de nieuwe Cupra Leon ST met 245PK Hybride motor. Moet wel zeggen dat heerlijk rijd. Zeer snel. Maar uiteindelijk terug in mijn eigen Seat Leon voelde ik wel duidelijk hoeveel lichter de normale Leon is.

[Afbeelding]
Mag ook wel voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
media-richard schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:03:

[Afbeelding]
Ik heb de grote broer, de Golf 8 GTE. Vind het gewicht wel meevallen. Merk het in ieder geval minder dan in de A3 e-tron uit 2016 die ik voorheen heb gereden. Waarschijnlijk omdat er nu wel een fatsoenlijk sportonderstel onder zit, dat was bij de vorige A3 e-tron/GTE niet het geval voor zover ik weet. Cupra zal dat ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
Het verschil in lediggewicht is toch wel 500kg tov de gewone Leon volgens een kentekencheck.

@appel-tje Ik vind de prijs eerlijk gezegd nog mee vallen 45k voor een goed aangeklede uitvoering.
Er is inmiddels ook een FR PHEV beschikbaar met 204PK wel aangekleed dit bedrag ook haast aantikt. En de 150PK automaat kun je ook over de 40k aankleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
media-richard schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:29:
Het verschil in lediggewicht is toch wel 500kg tov de gewone Leon volgens een kentekencheck.

@appel-tje Ik vind de prijs eerlijk gezegd nog mee vallen 45k voor een goed aangeklede uitvoering.
Er is inmiddels ook een FR PHEV beschikbaar met 204PK wel aangekleed dit bedrag ook haast aantikt. En de 150PK automaat kun je ook over de 40k aankleden.
Idd, ik heb gekozen voor een aangeklede Seat Ateca FR met 150pk :) maar het blijft veel geld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 23:17
Ik heb zelf het nieuwe model Leon en daar zit het in. Ik gebruik dit op een oneplus 5T. Daarop moest ik dit wel via de developer settings binnen Android Auto inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
cvs79 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:34:
Iemand een idee hoe ik op een seat ateca auto door locking aanzet boven de 10km/h

Zit niet in het infotainment systeem. Enkel easy-open. Deuren locken ook niet als ik ga rijden.
Ik ben vrijdag bij cartronic geweest.
Ze hebben de optie voor 49 euro weten te activeren.

Zal binnen kort eens gaan verdiepen om zelf zulke opties te gaan verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
Ik heb zelf de nieuwe Leon 2020, maar krijg het maar niet voor elkaar om Android Auto draadloos te koppelen.
Kan iemand uitleggen wat hiervoor nodig is? Ik heb gebruik gemaakt van een S21 en een POCO X3. Beide zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
Ik heb hiervoor destijds de android auto apk gedownload van apkmirror. Vervolgens heb ik deze app gestart op mijn telefoon en ben ik naar de instellingen gegaan. In het instellingen menu scroll je helemaal naar beneden totdat hier het versienummer staat. Daar net zolang op tikken totdat de ontwikkelaarsinstellingen zijn geactiveerd. Als het goed is heb je dan in het instellingenscherm rechtsboven in het scherm onder de drie puntjes een optie 'Ontwikkelaarsinstellingen'. Als je dit menu ingaat dan kun je de optie 'Draadloze projectie toevoegen aan instellingen' aanzetten. Vervolgens sluit je android auto helemaal af en start je de app opnieuw op.

Wanneer je dan opnieuw de instellingen opent dan zou er onder het kopje 'Systeem' nu de optie 'Draadloze Android Auto' moeten staan. Deze moet je aanzetten. In de Leon start je vervolgens Android Auto en volg je de instructies die getoond worden. Ik weet niet meer precies wat daar allemaal instond maar dat wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
media-richard schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:06:
Ik heb zelf de nieuwe Leon 2020, maar krijg het maar niet voor elkaar om Android Auto draadloos te koppelen.
Kan iemand uitleggen wat hiervoor nodig is? Ik heb gebruik gemaakt van een S21 en een POCO X3. Beide zonder resultaat.
Bij de S21 zit android auto ingebakken, maar via de settings kan je ook bij de android auto settings komen.
settings, geavanceerde functies, android auto.
En zoals hierboven staat, blijven tikken op het versie nummer totdat de ontwikkelaars instellingen beschikbaar komen. Deze kan je dan vinden door het ... menu te openen in je settings, daar staat deze dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessevandam
Ik denk dat ik er achter ben waarom het bij mij wel werkt. Je moet in de wifi instellingen in de Leon de hotspot functie aanzetten om draadloos te kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Ik heb zelf de Galaxy S20 FE en draadloos ging automatisch. Super irritant overigens want bij het starten van de auto wordt AA automatisch gestart, en als ik AA niet wil maar alleen bluetooth verbinding dan moet ik dat apart regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Schoonmoeder heeft een nieuwe Seat Arona en ik heb hier nu 2 keer in gereden. Wat me opviel was dat onder het rijden af en toe de spraakbediening spontaan aanslaat. Ik ben uitdrukkelijk met de handen ver van de knop op het stuur weg gebleven, dus dat kan het niet zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Reageert in mijn Leon op ‘Hola, hola’ en ging ook te pas en te onpas af. Direct uitgeschakeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Okay. Je kunt het dus uitzetten dat hij op een voice commando de voice assistant start en dan alleen door een druk op de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Klopt, op de Leon wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Had ik ook in mijn Arona, was ook geen pijl op te trekken. Heb ik dus ook uitgeschakeld nadat ik even had opgezocht hoe dat precies moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
macmellow schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:03:
Reageert in mijn Leon op ‘Hola, hola’ en ging ook te pas en te onpas af. Direct uitgeschakeld dus.
Same here, meteen uitgeschakeld. In de Volvo V40 kon je de stembediening nog trainen met je eigen stem en uitspraak. Ik weet eigenlijk niet of dat in de Leon zit?

• FastFred
Hmm bijzonder. Maandagmiddag viel me ineens op dat de auto schokt/trilt, ik dacht eerst dat het wegvallend vermogen was, zo voelde het. Maar gisteren tijdens de eerste snelwegrit van dit jaar was het bij hogere snelheid veel erger, maar het ging ook weg, en kwam weer terug, ging weer weg en kwam weer terug terwijl mijn snelheid hetzelfde bleef. Nu was ik maandag met ~10km/h rechtsvoor tegen een stoeprand gegleden dus wellicht onbalans dacht ik. Maar na 50km snelweg was het ineens geheel weg, dus moet een brok ijs geweest zijn dat aan het wiel vast zat. Auto stuurt verder ook gewoon recht, geen gekken geluiden etc.

Dus niks meer van gedacht verder. Vanmorgen start ik de auto bij -9. Verwarming op hoog, ff met de krabber de ruiten vrij gemaakt en vertrokken. Na 300 meter: EPC lampje brand en met moeite nog 80 kunnen halen. Auto langs de kant, motor uit, sleutel eruit, motor weer starten, lampje weg en gewoon normaal m'n weg vervolgt (15km).

Leon CNG uit 2015 met 125.000km...

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 11-02-2021 10:39 ]

• Vicros
Vanochtend m'n Arona ijsvrij gemaakt en tot de conclusie gekomen dat er ook ijskristallen aan de binnenkant zaten. Ik ga morgen even kijken of dit weer het geval is en dan wellicht de dealer inschakelen want dit zou niet mogen bij een auto van 2 maanden oud.

• FastFred
@Vicros Dan heb je vocht in het interieur, als het dan lang genoeg koud genoeg is geweest dan krijg je dat vanzelf, hoelang heeft de auto stil gestaan?

Je ziet het vaak bij C1/107/Aygo's omdat die slecht geïsoleerd zijn, en die staan erom bekend dat ze vocht problemen hebben in het interieur (lekkende rubbers etc.)

• macmellow
Ik had dat de Leon erg trilde toen ik eergisteren voor het eerst weer reed sinds een week. Na 20km snelweg was het weg. Wat zou dat geweest kunnen zijn?

• Vicros
FastFred schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:57:
@Vicros Dan heb je vocht in het interieur, als het dan lang genoeg koud genoeg is geweest dan krijg je dat vanzelf, hoelang heeft de auto stil gestaan?

Je ziet het vaak bij C1/107/Aygo's omdat die slecht geïsoleerd zijn, en die staan erom bekend dat ze vocht problemen hebben in het interieur (lekkende rubbers etc.)
De auto heeft van gisteren half 6 tot vanochtend 8 uur stilgestaan met vrijwel geen vocht (klop mn schoenen af zodat er geen sneeuw aanzit wanneer ik instap). als het inderdaad zo is dat er een lekkende rubber is mag dat wel even aangepakt worden maar ik voorzie nu al dat het lastig zal zijn voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
macmellow schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:01:
Ik had dat de Leon erg trilde toen ik eergisteren voor het eerst weer reed sinds een week. Na 20km snelweg was het weg. Wat zou dat geweest kunnen zijn?
Zie mijn comment vorige pagina. Waarschijnlijk sneeuw/ijs vastgeplakt aan een wiel, dat veroorzaakt onbalans.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 16:20
macmellow schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:01:
Vastgeplakt sneeuw/ijs verwacht ik. Ik had het maandag ook, bij 80+ begon het getril erger te worden en na zo'n 10km 100+ te hebben gereden was het opeens weg.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• macmellow
Dat dacht ik achteraf ook, maar toen dacht ik dat het vast niet zo lang bleef zitten. Blijkbaar wel..

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

macmellow schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:21:
Dat dacht ik achteraf ook, maar toen dacht ik dat het vast niet zo lang bleef zitten. Blijkbaar wel..
IJs zit op je velg, en gaat er niet zomaar af. Eerst moet je band warmworden, die hitte moet nog worden opgenomen door de velgen, en dan moet het ijs er nog af. Kan wel even duren dus. Beter om je velgen van te voren even schoon te maken, want het rijdt inderdaad niet erg prettig. Zijn we in Nederland niet gewend.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janr1966
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:54
Blij verrast van de week: mijn Arona wordt toch eerder geleverd. Was altijd week 7, ging toen naar half maart volgens leasemij. totdat de dealer dinsdag belde: wanneer ze volgende week de auto kunnen afleveren: vrijdag dus.
(Arona Style Business Intense Plus in het Blauw.... (als opvolger van de Skoda Fabia Station 2018))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Ik had (helaas) toch gelijk:

07-01-2021:

[...]

De auto is door de leasemaatschappij besteld op 24-07-2020 met oorspronkelijke leverdatum 10-2020. Is al meerdere keren verzet:
24-07-2020: "vanaf week 42" 12-10-2020
22-09-2020: => 20-11-2020
27-10-2020: => 15-01-2021
01-12-2020: => 29-01-2021
07-01-2020: => 19-03-2021

Dit is wel te gek voor woorden naar mijn mening. Denk ik "oh nog 2 weekjes, eindelijk na de zoveelste keer verzet", bam, nogmaals verzet.

@ImJiggie
@crypt0rr
@Aixler
@renelis
@OutSIdeR
@adje123

Hoe zit het met jullie leveringsdata?

@Zinu 1.5 eTSI DSG?

@Denow Jaloers, geniet ervan! :D wanneer besteld?
@To_Tall Geniet van je auto! :)

Edit#2: Betreft een Seat Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI DSG met "trekhaak zwenkbaar" in magnetic tech gray, en Technology Pack, zonder model/type aanduiding.
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

Auto is in juni 2020 besteld.
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat hij bij de dealer is en volgende week naar mij toe wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Sinds 2 dagen probleem met seat connect. Ik geraak niet meer volledig geconnecteerd, wereldbol enkel nog grijs, niet meer wit. Ook telkens wanneer ik me probeer aan te melden als hoofgebruiker, loopt het systeem vast of krijg ik de melding dat de service niet beschikbaar is. Nog iemand ervaringen en/of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Mijn Leon is in december 2020 besteld en komt volgende maand bij de dealer binnen. Aldus de leasemaatschappij.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Torta schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:29:
Sinds 2 dagen probleem met seat connect. Ik geraak niet meer volledig geconnecteerd, wereldbol enkel nog grijs, niet meer wit. Ook telkens wanneer ik me probeer aan te melden als hoofgebruiker, loopt het systeem vast of krijg ik de melding dat de service niet beschikbaar is. Nog iemand ervaringen en/of oplossingen?
Ik heb sinds een paar dagen dat 'Connect' soms vraagt om mijn gebruikersnaam + ww in te voeren. Wanneer ik deze niet invul en bv een dag later weer de auto pakt, kan ik als hoofdgebruiker wel weer opeens worden gevonden.

• JnB007
Iemand die het toevallig (via een dealer of zelf) gelukt is om de software te updaten? Dan bedoel ik de software die o.a. Apple CarPlay verzorgt, en die het mogelijk maakt CarPlay met een groter formaat te gebruiken, zoals in eerdere posts is aangeven. Ik ben al meerdere keren langs de dealer geweest voor verschillende problemen, en elke keer was er wel weer bepaalde software geüpdatet, maar blijkbaar nooit degene die CarPlay verzorgt. Zelf denk ik dat het om de versie onder 'Software' gaat (1664):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NlLpuEiXvlNLBh6rTahp5L_jY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nR4IxLXDEk2Q0mEavkcL5zlx.jpg?f=fotoalbum_large

Via een Spaans forum heb ik wel het volgende service menu weten te vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhwEZxD6hbyFv7CpVDeEvg70zfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VzGn02EiJeySYaE1SiPT9e3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier schijnt het mogelijk te zijn de software (specifiek dat versienummer hierboven (1664)) te updaten. Echter is hiervoor de software op USB nodig, en deze heb ik nog nergens weten te vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGIvLXZ1PPB9d01Yaih62Bu-FvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJa3x3q4EvAFYxYzKxzdkyRg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben erg benieuwd of het iemand via de dealer gelukt is of eventueel zelf.

• Rivanov
JnB007 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:51:
Iemand die het toevallig (via een dealer of zelf) gelukt is om de software te updaten? Dan bedoel ik de software die o.a. Apple CarPlay verzorgt, en die het mogelijk maakt CarPlay met een groter formaat te gebruiken, zoals in eerdere posts is aangeven. Ik ben al meerdere keren langs de dealer geweest voor verschillende problemen, en elke keer was er wel weer bepaalde software geüpdatet, maar blijkbaar nooit degene die CarPlay verzorgt. Zelf denk ik dat het om de versie onder 'Software' gaat (1664):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier schijnt het mogelijk te zijn de software (specifiek dat versienummer hierboven (1664)) te updaten. Echter is hiervoor de software op USB nodig, en deze heb ik nog nergens weten te vinden:

[Afbeelding]

Meerdere mensen hebben de update via de dealer ontvangen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Vicros
Zijn er meer mensen waarbij CarPlay enkele seconden vertraging heeft wanneer Flitsmeister op de achtergrond draait?

Dit wordt soms zo erg dat CarPlay crasht of dat er visuele glitches ontstaan.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Zijn er hier mensen die kijken naar de Tarraco met de nieuwe PHEV FR motor/uitvoering?

Ik was zelf eigenlijk aan het kijken naar de Kodiaq Sportline. Proefrit gedaan en zeer tevreden over. En ondanks dat de 1.5 liter best wel goed rijdt, lonkt de 245PK van de PHEV wel heel erg.

Ik neem trouwens aan dat de Kodiaq dit jaar ook nog met een PHEV komt.

Ik had ook de Allspace op de verlanglijst maar die is gewoon te duur.

Meer mensen die aan het kijken naar deze auto’s? Nog twijfels? Ik ga binnenkort eens een proefrit aanvragen op Tarraco.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan je misschien uitleggen hoe je het servicemenu benaderd?

Edit: trouwens wel bijzonder dat jij onder softwareinformatie de knop 'software updaten' hebt, die knop is er bij mij niet eens haha... Ik heb wel vanuit de dealer bij levering de nieuwste software (1790) ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 18-02-2021 21:30 ]

AdGuard Home

• Hydroxine
  • Laatst online: 14-09 16:37
Eind november (na wat problemen bij de leasemaatschappij) de leon fr eTSI launch besteld. Levertijd was altijd eerste week maart, dus vandaag maar is achteraan gebeld.. blijkt ondertussen met 8 weken vertraagd te zijn omdat er een beperkte productie is momenteel op zowel de normale als de sportstourer ivm een gebrek aan computerchips.

Nou hopen dat deze 8 weken de enige vertraging blijven.. ondertussen al sinds oktober bezig.. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JnB007
crypt0rr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Kan je misschien uitleggen hoe je het servicemenu benaderd?

Edit: trouwens wel bijzonder dat jij onder softwareinformatie de knop 'software updaten' hebt, die knop is er bij mij niet eens haha... Ik heb wel vanuit de dealer bij levering de nieuwste software (1790) ontvangen.
Ja, daar kom je door simpelweg de menu knop (dat rondje links onderin met die streepjes of blokjes) een tijdje ingedrukt te houden.
Haha ik denk dat ze die knop er maar uit hebben gehaald, aangezien die helemaal niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hydroxine schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:51:
Eind november (na wat problemen bij de leasemaatschappij) de leon fr eTSI launch besteld. Levertijd was altijd eerste week maart, dus vandaag maar is achteraan gebeld.. blijkt ondertussen met 8 weken vertraagd te zijn omdat er een beperkte productie is momenteel op zowel de normale als de sportstourer ivm een gebrek aan computerchips.

Nou hopen dat deze 8 weken de enige vertraging blijven.. ondertussen al sinds oktober bezig.. :-)
Lijkt dan enkel een eTSI issue te zijn? Ik heb de 1.5 TSI 5-deurs in bestelling staan sinds december en de leasemaatschappij gaf toen aan dat de auto in de week van 15 maart geleverd zou worden. Afgelopen week had ik contact opgenomen en gaven ze aan dat de auto in productie is en rond 15 maart bij de dealer binnenkomt. Dan moet hij nog even afleverklaar worden gemaakt en kenteken aanvragen maar ik rij ‘m sowieso voor eind maart. Dus geen vertraging opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn auto is bij de dealer geweest 2 weken terug, daar zou hij als het goed is ook volledig geupdate zijn, maar zit nog steeds op 1664 :(

Bij mij is de knop software update er ook, maar die blijft oneindig zoeken naar updates zonder iets te vinden...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Meerdere mensen hebben de update via de dealer ontvangen.
Dealers mogen de software niet meer uit zich zelf updaten. Ze hebben goedkeuring nodig van PON.

Ook mogen ze de computer niet meer programmeren. Mijn dealer stuurde mij naar een VAG expert in de buurt om zo auto lock en van de auto bij wegrijden te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Damian schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:51:
[...]

Mijn auto is bij de dealer geweest 2 weken terug, daar zou hij als het goed is ook volledig geupdate zijn, maar zit nog steeds op 1664 :(

Bij mij is de knop software update er ook, maar die blijft oneindig zoeken naar updates zonder iets te vinden...
Exact hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
To_Tall schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:09:
[...]

Dealers mogen de software niet meer uit zich zelf updaten. Ze hebben goedkeuring nodig van PON.

Ook mogen ze de computer niet meer programmeren. Mijn dealer stuurde mij naar een VAG expert in de buurt om zo auto lock en van de auto bij wegrijden te activeren.
Enig idee op wat voor manier ik de software dan wel geüpdatet kan krijgen? Bij een ander plek dan de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
JnB007 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Enig idee op wat voor manier ik de software dan wel geüpdatet kan krijgen? Bij een ander plek dan de dealer?
bij VAG Specialisten.. Rijswijk zit bv Cartronic.
@Rainesh kan dit volgens mij ook. Zo niet misschien dan nog andere tweakers misschien..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
To_Tall schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:34:
[...]

bij VAG Specialisten.. Rijswijk zit bv Cartronic.
@Rainesh kan dit volgens mij ook. Zo niet misschien dan nog andere tweakers misschien..
Voor nu zijn er nog geen software updates ter beschikking voor de nieuwe MIB3 systemen van Seat. Ben er wel mee bezig om ze te krijgen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Pagina: 1 ... 42 ... 87 Laatste