Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 41 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
ImJiggie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:41:
[Afbeelding]

Hij is binnen. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Het is mij nog niet gelukt om mij als hoofdgebruiker aan te melden. Iemand zelfde probleem? Of een oplossing?

(Leon FR Launch 1.5 eTSI met winterbanden)
Coole bak hoor! Zijn dat ook je wintervelgen? :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
He wat leuk, een SEAT topic op tweakers. Soms vind je pas dingen als je er gericht naar zoekt!

Ik ben sinds 12 januari trotse eigenaar van deze SEAT Taracco 1.5 benzine handgeschakel Xcellence Dark Camouflage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zfUD25Gp2McUpYx9IRDYob9vZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJj4h0i1i5bJsBDt7NhoFbnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSWdHXntOnPB5TX-cc1BeEbE_GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8A4ucYogU6t4XsHtF1UEtR8.jpg?f=fotoalbum_large

SEAT heeft een paar opvallende wijzigingen aangebracht t.o.v. het 2018 (?) model. De achterverlichting loopt nu (Audi stijl) helemaal door, waar dit eerst niet het geval was. Ook is de klimaatcontrole vervangen door touch in plaats van fysieke knoppen (ik kan hier wel een foto van plaatsen indien gewenst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
ook alweer een mooie wagen! Seat heeft echt aan de weg getimmerd de laatste tijd met de nieuwe Leon's, Arona, Ateca, Tarraco. Stuk voor stuk mooie wagens met veel mogelijkheden. Kan niet wachten tot ik hem krijg.

Ben je tevreden over de 1.5? Welke opties heb je er nog op die je goed bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 22:51
estenm schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:43:
ook alweer een mooie wagen! Seat heeft echt aan de weg getimmerd de laatste tijd met de nieuwe Leon's, Arona, Ateca, Tarraco. Stuk voor stuk mooie wagens met veel mogelijkheden. Kan niet wachten tot ik hem krijg.

Ben je tevreden over de 1.5? Welke opties heb je er nog op die je goed bevallen?
Zekers, zijn echt mooie autos. Binnenkort komt de nieuwe ibiza, ben daar ook wel benieuwd naar.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 11:03
ImJiggie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:30:
Ik ben ingelogd en ga bij settings naar hoofdgebruiker instellen.

Hij geeft dan aan “kan actie niet uitvoeren, probeer later nog een keer”
Kan inderdaad zijn dat je even 24 uur moet wachten, zie je een wit wereldbolletje rechts bovenin, of is die grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
estenm schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:43:

De 1.5 150pk is echt voldoende voor in NL. Precies scherp genoeg om zo’n auto vlot op te trekken, maar ook weer geen wonderen. Vergeet niet dat met DSG en 4wd de 190pk veel extra gewicht heeft waardoor de pk/kg verhouding niet eens zoveel verschilt. Overigens heb ik niet voor de DSG gekozen omdat ik m in de SEAT traag vond aanvoelen, maar dat is persoonlijk!

Ik heb een 3e zitrij. Vinden de kids helemaal geweldig. Daarnaast een upgrade pakket met Qi laden voor telefoon en dergelijke. Ik vind de auto in Excellence editie al verschrikkelijk compleet hoor! Ledverlichting in het interieur dat je kan instellen en dergelijke!

Voor mij sowieso een grote stap daar ik van een Renault Clio Estate kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Razorbite schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:14:
[...]

De 1.5 150pk is echt voldoende voor in NL. Precies scherp genoeg om zo’n auto vlot op te trekken, maar ook weer geen wonderen. Vergeet niet dat met DSG en 4wd de 190pk veel extra gewicht heeft waardoor de pk/kg verhouding niet eens zoveel verschilt. Overigens heb ik niet voor de DSG gekozen omdat ik m in de SEAT traag vond aanvoelen, maar dat is persoonlijk!
Ik heb een aantal maanden geleden proefgereden in een Seat Arona met de 1.0 DSG (110PK) en daar vond ik de DSG ook erg traag aanvoelen, heb daarna ook een rondje gedaan in de 1.5 DSG Ibiza en dat was wel een wereld van verschil. Dat is dus ook de reden dat ik dus voor de 4-cilinder 1.5 heb gekozen ipv de 3-cilinder 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Vicros schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb een aantal maanden geleden proefgereden in een Seat Arona met de 1.0 DSG (110PK) en daar vond ik de DSG ook erg traag aanvoelen, heb daarna ook een rondje gedaan in de 1.5 DSG Ibiza en dat was wel een wereld van verschil. Dat is dus ook de reden dat ik dus voor de 4-cilinder 1.5 heb gekozen ipv de 3-cilinder 1.0.
Het klinkt eerder of je de motor traag vond aanvoelen, of bedoel je echt de DSG automaat? Een verfijndere automaat als de DSG ken ik namelijk niet, dus traag kunnen ze eigenlijk niet aanvoelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Scrtz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Het klinkt eerder of je de motor traag vond aanvoelen, of bedoel je echt de DSG automaat? Een verfijndere automaat als de DSG ken ik namelijk niet, dus traag kunnen ze eigenlijk niet aanvoelen..
Het zou best wel de combinatie tussen motor en DSG geweest kunnen zijn, op mijn vorige auto zat ook een DSG en dat werkte perfect. Voor mijn gevoel schakelde de DSG erg laat met het 1.0 blok waardoor hij constant ook erg hoog in de toeren bleef hangen en dat was terwijl ik normaal in de stad aan het rijden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Als in gas gaf en de automaat echt op moest schakelen kostte het 1-2 seconden. Dat is ronduit irritant. Kan best per motor verschillen, maar ik reed toen in de 190pk uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Razorbite schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:32:
Als in gas gaf en de automaat echt op moest schakelen kostte het 1-2 seconden. Dat is ronduit irritant. Kan best per motor verschillen, maar ik reed toen in de 190pk uitvoering.
Sta je niet veel in de file dan? Ik schakel ook graag maar de combi ACC en automaat is voor mij heel erg prettig omdat ik grootste deel (wanneer geen corona) zakelijk rijd en een lamme poot kreeg van koppelen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Er was nog een reden waarom ik uiteindelijk geen automaat heb genomen. Met automaat gaat de auto van energielabel C naar D. Ik mag van mijn werkgever maximaal C leasen. Anders had ik wellicht nog overwogen om er aan te wennen, want ik rij best vaak file ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 12:50
Razorbite schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:32:
In mijn ervaring is dit een stuk beter als je de 1.0/DSG in S-modus zet. In D is 'ie inderdaad wat traag bij snelle acties, al is de rij ervaring dan ook wel wat rustiger/soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:32
Ach, als je handmatig moet terugschakelen doe je daar toch ook meer dan 2 seconden over. Die S stand heb ik nog nooit gebruikt, hoef de motor niet zo hoog in de toeren te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:25:
Ach, als je handmatig moet terugschakelen doe je daar toch ook meer dan 2 seconden over. Die S stand heb ik nog nooit gebruikt, hoef de motor niet zo hoog in de toeren te hebben.
Hier hetzelfde alleen heet het "dynamic mode", dat is gewoon irritant alsin "schakel nou eens man!". Alsof je een oude opa bent die door de bebouwde kom rijd met 50 km/h in z'n 2... Op snelweg kan het wellicht nog iets doen, maar geloof het allemaal wel. Blijft lekker op standaard staan die bak verhoudingen.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 15-01-2021 11:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Wat bedoelen jullie met de DGS voelt traag aan? Ik heb erin gereden en kon er niets op aanmerken. Nu kom ik wel van een Diesel, misschien dat die vergelijking dan ook niet helemaal juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
JnB007 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Kan inderdaad zijn dat je even 24 uur moet wachten, zie je een wit wereldbolletje rechts bovenin, of is die grijs?
Het bolletje is grijs. Die activering gaat dus vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:53
Ik heb sinds 12-01 de Seat Leon FR Launch.
Weet iemand hoe je de knoppen van het infotainment system kan oplichten? Ik bedoel de tap/veeg knoppen voor temp en geluid. In het donker zie ik ze nu niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
adje123 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:07:
Ik heb sinds 12-01 de Seat Leon FR Launch.
Weet iemand hoe je de knoppen van het infotainment system kan oplichten? Ik bedoel de tap/veeg knoppen voor temp en geluid. In het donker zie ik ze nu niet......
Er zit geen verlichting in de knoppen onder het infotainment scherm.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
crypt0rr schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:25:
[...]

"Hello darkness, my old friend........"

Dat is het enige wat ik mis aan mijn Leon...... :'(

Vandaag een paar BMW en Mercedes liefhebbers op bezoek gehad(vrienden) om de auto te bekijken......
Reacties?
"Waarom heb ik zoveel meer uitgegeven voor een auto terwijl de Seat tjokkievol zit met opties"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
adje123 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Vandaag een paar BMW en Mercedes liefhebbers op bezoek gehad(vrienden) om de auto te bekijken......
Reacties?
"Waarom heb ik zoveel meer uitgegeven voor een auto terwijl de Seat tjokkievol zit met opties"
Ik heb laatst een Audi A3 samengesteld met vergelijkbare/identieke uitrusting. Die auto werd 11.000,-€ duurder. Nu weet ik dat er zeker wat meer comfort & kwaliteit in de auto zit. Maar het prijsverschil is voor mij opmerkelijk. Weet niet of het te rechtvaardigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
ImJiggie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Ik heb laatst een Audi A3 samengesteld met vergelijkbare/identieke uitrusting. Die auto werd 11.000,-€ duurder. Nu weet ik dat er zeker wat meer comfort & kwaliteit in de auto zit. Maar het prijsverschil is voor mij opmerkelijk. Weet niet of het te rechtvaardigen is.
Een paar Audi rijders komen morgen, ben erg benieuwd naar hun mening.

Ik heb beide merken samengesteld en daarnaast de Seat.
No-brainer. Als je niks om het merk geeft maar puur voor prijs/kwaliteit gaat....., ik ging voor een de Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
ImJiggie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Het bolletje is grijs. Die activering gaat dus vanzelf?
Dat betekent dus dat de e-sim nog geen verbinding heeft, het bolletje zou wit moeten zijn om te kunnen activeren. Volgens mij ging het automatisch na 1-2 dagen, ik ondertussen wel een aantal keer geprobeerd te activeren, maar dat ging altijd mis met het grijze bolletje. Toen zag ik opeens dat die wit was en lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Het kan ook zijn dat je de Privacy settings moet wijzigen. In maximale privacy heb je ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

Reacties?
en dan maar niet over onderhoud te spreken, die merken zijn een stuk duurder dan VAG.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Reacties?
Dat antwoord is simpel, vanwege het merk/logo -> status. Hun volgende auto is ook weer een bmw of Mercedes om deze reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
crypt0rr schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:25:
[...]

De grootste designfaal van de nieuwe MIB systemen inderdaad, de Golf heeft het ook, Skoda zal het ook wel hebben en ook de nieuwe VW Caddy heeft het. Daar gaat nog veel kritiek over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Iemand ervaring met de ramen die vreemd doen van een Leon 2015 st?
Van de ene op de andere dag wil het raam aan de bestuurderskant niet meer automatisch sluiten.
Wanneer ik deze helemaal dicht doe omhoog, gaat hij automatisch weer 10 cm naar beneden open.

Lijkt wel alsof dit beveiliging is tegen beknelling van vingers ofzo.
Het raam(kozijn) nagelopen, maar kan niks vinden dat ertussen zit dat dit zou moeten uitlokken.
Ik kan hem wel sluiten door de knop heel precies te bedienen, maar een milimeter te ver laat het raam weer helemaal open gaan.
Ook automatisch sluiten met de key fob laat het raam sluiten en weer een stukje open.

Iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door LogiZ5500 op 16-01-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

giovanni2903 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:48:
[...]

en dan maar niet over onderhoud te spreken, die merken zijn een stuk duurder dan VAG.
Bij VAG geldt dat net zo. Een Audi is ook duurder in onderhoud terwijl de onderdelen vaak identiek zijn aan Seat, Skoda of VW. Premium gevoel, is premium prijzen ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Scrtz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:51:
[...]

De grootste designfaal van de nieuwe MIB systemen inderdaad, de Golf heeft het ook, Skoda zal het ook wel hebben en ook de nieuwe VW Caddy heeft het. Daar gaat nog veel kritiek over komen.
Nee, de Skoda heeft de temperatuur altijd onderin het scherm inclusief bediening ervoor. Daar is alleen een slider voor het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Nee, de Skoda heeft de temperatuur altijd onderin het scherm inclusief bediening ervoor. Daar is alleen een slider voor het volume.
Ah oke. Dan komen we er nog goed vanaf met wel nog wat ‘fysieke’ knoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Scrtz ik ben blij dat het op mijn Skoda zo werkt ;) nooit per ongeluk aantikken door die rare touch knoppen eronder.

[ Voor 37% gewijzigd door jongetje op 16-01-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
LogiZ5500 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:53:
Van de ene op de andere dag wil het raam aan de bestuurderskant niet meer automatisch sluiten.
Wanneer ik deze helemaal dicht doe omhoog, gaat hij automatisch weer 10 cm naar beneden open.

Het raam(kozijn) nagelopen, maar kan niks vinden dat ertussen zit dat dit zou moeten uitlokken.
Ik kan hem wel sluiten door de knop heel precies te bedienen, maar een milimeter te ver laat het raam weer helemaal open gaan.
Ook automatisch sluiten met de key fob laat het raam sluiten en weer een stukje open.

Iemand een idee?
Dan moet je volgens mij het raam opnieuw ‘inleren’. Kan met de bedieningsknoppen van het raam, gok dat @Rainesh zo uit z’n hoofd weet hoe de stappen zijn.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Nu de laatste dagen, sinds het wat kouder is, vind ik toch dat je redelijk wat "kraakgeluiden" uit de deurbekledingen hoort. Ik vind dat dit toch iets minder aanwezig mocht zijn in een wagen die al vlug 31.000€ kost. Ikzelf rij sinds 12/11/2020 in de nieuwe seat leon excellence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LogiZ5500 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:53:

Iemand een idee?
dit even proberen ;)

YouTube: Volkswagen Golf MK7 windows calibration (remote opening closing adap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Ben sinds 1.5 maand ook in het bezit van een Seat Leon sportstourer. Prima auto, de op of aanmerkingen die ik op de auto heb vind ik hier ook. Ben dus niet de enige. Ik had hiervoor een jaar lang een nieuwe bmw 1 serie, kwa grootte ga ik er wel op vooruit. Ik kan en mag deze auto's natuurlijk niet vergelijken, maar ik moet nog steeds wennen aan het infotainment van de Seat.

Dit werkt echt een stuk minder prettig als in de bmw. Zeker met opzoeken van POI's tijdens het rijden. Vaak vind hij niets?

Weet iemand of Spotify o.i.d erin zit gebouwd? of moet ik dit via Apple carplay gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Ook heb ik gemerkt dat in het dashboard aan de bestuurderszijde, daar waar de airbag zit, je toch wel de "afdruk" van de airbag ziet... Nog iemand die dit opgemerkt heeft?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• appel-tje
  • Laatst online: 11:23
Vanochtend onze nieuwe Seat Ateca 1.5TSI FR mogen ophalen, heel erg blij mee!

Wel even wennen als je van een Seat Leon komt, het zit allemaal net wat hoger. En de bocht om is net wat minder strak, hij stuurt wel erg scherp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDcuhOd9fKBbmdycXLgq2gWQQ7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvMLU79YkZdPllCDdpraUfP9.jpg?f=fotoalbum_large

En dit was in de middag toen de sneeuwbui overtrok... Helaas zit er tegenwoordig een electronische handrem op, dus even een 180 met de handrem zit er niet in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu-kJ2511_PTcj2fZ1CaBb7yIl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBAqErNtQuJETxNiRVnpsBvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
appel-tje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:43:
Vanochtend onze nieuwe Seat Ateca 1.5TSI FR mogen ophalen, heel erg blij mee!

Wel even wennen als je van een Seat Leon komt, het zit allemaal net wat hoger. En de bocht om is net wat minder strak, hij stuurt wel erg scherp.

[Afbeelding]

En dit was in de middag toen de sneeuwbui overtrok... Helaas zit er tegenwoordig een electronische handrem op, dus even een 180 met de handrem zit er niet in :)

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.

Je kan met een e-brake ook handrembochtjes maken hoor, gewoon vast houden terwijl je iets van 30 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
crypt0rr schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Dan moet je volgens mij het raam opnieuw ‘inleren’. Kan met de bedieningsknoppen van het raam, gok dat @Rainesh zo uit z’n hoofd weet hoe de stappen zijn.
Dank!
Dit ga ik straks even proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

LogiZ5500 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:12:
[...]

[...]

Dank!
Dat deed ik toen ik 18 jaar oud was, tegenwoordig heb ik een achterwielaandrijver dus geen handrem meer nodig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
[...]

Reacties?
Hello Darkness.....volgens mij is dit in de nieuwe Tarraco zewel verlicht:
Of bedoelen jullie dit niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkO8tFHInbhYN4kphND0SmcmKK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z0kYMyQSwShA6TO0iej5R5rf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Yep dit heb ik ook in mn nieuwe Taracco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
estenm schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Hello Darkness.....volgens mij is dit in de nieuwe Tarraco zewel verlicht:
Of bedoelen jullie dit niet?

[Afbeelding]
Jup, echter is dit niet verlicht bij de Leon. Zie onderstaande foto, de blauw/rode aanduidingen en balkje zijn niet verlicht.

https://i.ytimg.com/vi/icP9oM6Se8g/maxresdefault.jpg

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Dat soort details zie je niet tijdens een proefrit, die kun je vaak alleen maar overdag maken bij daglicht.

Wel erg slordig dat dit niet aangepast is na de vele kilometers die door de testrijders worden gemaakt.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
crypt0rr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Jup, echter is dit niet verlicht bij de Leon. Zie onderstaande foto, de blauw/rode aanduidingen en balkje zijn niet verlicht.

https://i.ytimg.com/vi/icP9oM6Se8g/maxresdefault.jpg
Das idd wel een slechte keuze dan....pfff. zoveel mooi afgewerkte details, en dit "vergeten" ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
LogiZ5500 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:12:
[...]

[...]

Dank!
Ramen sluiten weer zoals t hoort.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13

Damian

Insane Obtrusion

Godsamme, merkdealers, wat zijn het ook een zooitje kwallen waar je helemaal niks aan hebt. Heb echt betere ervaring met de gewone beun om de hoek, maargoed.

Auto, nog geen 2 maand oud (Seat Leon ST 2020 1.5 TSI) is vandaag naar de garage geweest voor:
  • Niet reagerend touch controls op infotainment
  • Niet reagerend Apple Carplay, als in een zwart scherm en verder niks
  • Volledig wegvallend scherm, met grote dikke groene streep in beeld, verder niks
  • Niet werkende achteruitrijcamera, gewoon alleen zwart beeld, wel PDC. 9 van de 10 keer niet werkend
  • Vastlopende infotainment, blijft hangen bij het laden in het beginscherm
  • Lane Keep Assist die onbruikbaar is en elke keer weer uitgezet moet worden. Dat heen en weer gebounce en gepiep word ik helemaal gestoord van
  • Niet hoofdgebruiker kunnen worden vanwege ontbrekende 2de sleutel
Al met al een lijst waar je toch best U tegen zegt. Ik weet niet of overige gebruikers vergelijkbare dingen ervaren, maar ik word er wat moedeloos van.

Vandaag dus naar de dealer. Ik gaf ze vanochtend nog het voordeel van de twijfel. Ik denk, software updatje, ik zag immers hier versie 1790 al langskomen waar ik versie 1666 heb, en dan moet het wel een stuk beter worden. Ten eerste was de meneer aan de balie weer lekker in zijn standaard wij ontkennen alles rol geschoten. Nee meneer, achteraf opties aanzetten (Advanced Lane Keep Assist) is technisch onmogelijk, daarvoor moet er heel veel aangepast worden in de auto. Ik weet uit ervaring dat wanneer je de correcte hardware in de auto hebt, waarvan ik bijna zeker weer dat het geval is, je prima dingen aan kan zetten achteraf, en het gewoon een vinkje aan/uit zetten is. Maar dat was volgens meneer echt niet mogelijk. Ik gaf hem mijn T-Roc als voorbeeld waar dmv VCDS coding van alles in aangezet is, waaronder Advanced Lane Keep Assist, maar dat was dus allemaal onzin volgens meneer. En nee hoor, wij ontvangen nooit klachten over de ACC en de Lane Keep Assist, daar zijn geen problemen mee bekend.

Dikke zucht, maargoed, daar kan ik dan wel mee leven als de rest maar gefixt word.

Einde van de dag kon ik hem weer ophalen. Mij werd verteld dat ze alle software "opnieuw hadden ingeregeld". Navraag gedaan wat het nou precies betekende maar dat kon hij niet zeggen, maar als dit het niet was moesten ze verder kijken naar de problemen. Dus ik vraag hebben jullie de software van de infotainment dan bijgewerkt. Ja meneer, dat is allemaal up to date gebracht. Hoofdgebruiker worden zonder de tweede sleutel kon echt niet, daarvoor moest ik maar naar de leasemaatschappij. Nou prima, snap ik ergens wel, regel ik wel met hun dan.

Eenmaal in de auto maar eens kijken. Achteruitrijcamera deed het bij de eerste test meteen, maar dat kan die 1 van de 10 keer zijn dat ie wel werkt. We zien wel. Daarna maar eens kijken naar de software. Zucht, helemaal niets aan veranderd, nog steeds de 1666 versie. Verder ook gewoon al mijn instellingen nog zoals ze waren, dus vraag me af wat ze nu effectief gedaan hebben de hele dag? In ieder geval niks geupdate zoals aangegeven. Ben benieuwd wat voor een rekening er naar de leasemaatschappij gaat...

Eenmaal onderweg naar huis de eerste vastloper en niet reagerend infotainment al weer gehad, dus we gaan morgen maar meteen weer bellen.

Tot zo ver geen goede ervaring met de Seat Leon :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Damian schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:12:
Godsamme, merkdealers, wat zijn het ook een zooitje kwallen waar je helemaal niks aan hebt. Heb echt betere ervaring met de gewone beun om de hoek, maargoed.

Auto, nog geen 2 maand oud (Seat Leon ST 2020 1.5 TSI) is vandaag naar de garage geweest voor:
  • Niet reagerend touch controls op infotainment
  • Niet reagerend Apple Carplay, als in een zwart scherm en verder niks
  • Volledig wegvallend scherm, met grote dikke groene streep in beeld, verder niks
  • Niet werkende achteruitrijcamera, gewoon alleen zwart beeld, wel PDC. 9 van de 10 keer niet werkend
  • Vastlopende infotainment, blijft hangen bij het laden in het beginscherm
  • Lane Keep Assist die onbruikbaar is en elke keer weer uitgezet moet worden. Dat heen en weer gebounce en gepiep word ik helemaal gestoord van
  • Niet hoofdgebruiker kunnen worden vanwege ontbrekende 2de sleutel
Al met al een lijst waar je toch best U tegen zegt. Ik weet niet of overige gebruikers vergelijkbare dingen ervaren, maar ik word er wat moedeloos van.

Vandaag dus naar de dealer. Ik gaf ze vanochtend nog het voordeel van de twijfel. Ik denk, software updatje, ik zag immers hier versie 1790 al langskomen waar ik versie 1666 heb, en dan moet het wel een stuk beter worden. Ten eerste was de meneer aan de balie weer lekker in zijn standaard wij ontkennen alles rol geschoten. Nee meneer, achteraf opties aanzetten (Advanced Lane Keep Assist) is technisch onmogelijk, daarvoor moet er heel veel aangepast worden in de auto. Ik weet uit ervaring dat wanneer je de correcte hardware in de auto hebt, waarvan ik bijna zeker weer dat het geval is, je prima dingen aan kan zetten achteraf, en het gewoon een vinkje aan/uit zetten is. Maar dat was volgens meneer echt niet mogelijk. Ik gaf hem mijn T-Roc als voorbeeld waar dmv VCDS coding van alles in aangezet is, waaronder Advanced Lane Keep Assist, maar dat was dus allemaal onzin volgens meneer. En nee hoor, wij ontvangen nooit klachten over de ACC en de Lane Keep Assist, daar zijn geen problemen mee bekend.

Dikke zucht, maargoed, daar kan ik dan wel mee leven als de rest maar gefixt word.

Einde van de dag kon ik hem weer ophalen. Mij werd verteld dat ze alle software "opnieuw hadden ingeregeld". Navraag gedaan wat het nou precies betekende maar dat kon hij niet zeggen, maar als dit het niet was moesten ze verder kijken naar de problemen. Dus ik vraag hebben jullie de software van de infotainment dan bijgewerkt. Ja meneer, dat is allemaal up to date gebracht. Hoofdgebruiker worden zonder de tweede sleutel kon echt niet, daarvoor moest ik maar naar de leasemaatschappij. Nou prima, snap ik ergens wel, regel ik wel met hun dan.

Eenmaal in de auto maar eens kijken. Achteruitrijcamera deed het bij de eerste test meteen, maar dat kan die 1 van de 10 keer zijn dat ie wel werkt. We zien wel. Daarna maar eens kijken naar de software. Zucht, helemaal niets aan veranderd, nog steeds de 1666 versie. Verder ook gewoon al mijn instellingen nog zoals ze waren, dus vraag me af wat ze nu effectief gedaan hebben de hele dag? In ieder geval niks geupdate zoals aangegeven. Ben benieuwd wat voor een rekening er naar de leasemaatschappij gaat...

Eenmaal onderweg naar huis de eerste vastloper en niet reagerend infotainment al weer gehad, dus we gaan morgen maar meteen weer bellen.

Tot zo ver geen goede ervaring met de Seat Leon :(
Het vervelende waar jij tegen aan loop is waarschijnlijk dat de lease maatschappij betaald. En dat willen ze zo min mogelijk.

Welke lease maatschappij zit je?? Ik heb altijd een reserve sleutel van de auto gehad. Bv voor mijn vrouw. Die tweede sleutel heb je idd nodig om hoofd bestuurder te worden.

Achteraf opties aan zetten ja. Als de auto voorbereid is zou dat prima kunnen. Mogelijk is de camera die je hebt niet geschikt?? Of misschien niet goed uitgelijnd voor Lane Assist. Ik zou iig bij een lease auto zulke opties niet zo snel aanzetten als ze niet door de dealer of fabriek zijn geactiveerd. Als de dealer terug meld dat ze kosten hebben moeten maken omdat je zelf instellingen hebt aangepast.

Lane assist in mijn ateca werkt goed iig dat is mijn ervaring maar was ook affabriek ingeregeld.

Over de achteruit cam kan ik heel kort zij. Als zij 10x de achteruit inschakelen en de camera doet het en er komen geen codes uit de computer zullen ze het bestempelen als functioneert naar behoren. Jij kan dan wel extra onderzoek vereisen, wat als eigenaar vaak mogelijk is al dan niet via een andere garage. Maar lease maatschappij geeft dan aan dat ze verder geen geld in willen stoppen.

Punten waar je op vast loop heb ik ook gehad bij lease auto’s. Keer een auto gehad waar de vooruit scheef gemonteerd was. Dealer gaf aan dat het verder geen probleem was om er mee te rijden. Normaal willen ze dit wel repareren herstellen. Maar lease maatschappij moest er voor betalen. Die hebben het dus tegen gehouden tot in de herfst het raam ging lekken en ook dak hemel gerepareerd moest worden.
Lease maatschappij had verkeerd gegokt. Het koste nu meer dan het dubbele.

Ik denk ook dat je beklag niet zo zeer bij de dealer moet doen. Zij krijgen opdracht van de leasemaatschappij. Je zou dus de leasemaatschappij middels je wagenparkbeheerder moeten aanspreken. Zij betalen de leasemaatschappij. Als er problemen zijn en niet opgelost worden wordt de kans kleiner dat de wagenpark beheerder voor een ander kiest.

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 18-01-2021 23:10 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

To_Tall schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Het vervelende waar jij tegen aan loop is waarschijnlijk dat de lease maatschappij betaald. En dat willen ze zo min mogelijk.

Welke lease maatschappij zit je?? Ik heb altijd een reserve sleutel van de auto gehad. Bv voor mijn vrouw. Die tweede sleutel heb je idd nodig om hoofd bestuurder te worden.

Achteraf opties aan zetten ja. Als de auto voorbereid is zou dat prima kunnen. Mogelijk is de camera die je hebt niet geschikt?? Of misschien niet goed uitgelijnd voor Lane Assist. Ik zou iig bij een lease auto zulke opties niet zo snel aanzetten als ze niet door de dealer of fabriek zijn geactiveerd. Als de dealer terug meld dat ze kosten hebben moeten maken omdat je zelf instellingen hebt aangepast.

Lane assist in mijn ateca werkt goed iig dat is mijn ervaring maar was ook affabriek ingeregeld.

Over de achteruit cam kan ik heel kort zij. Als zij 10x de achteruit inschakelen en de camera doet het en er komen geen codes uit de computer zullen ze het bestempelen als functioneert naar behoren. Jij kan dan wel extra onderzoek vereisen, wat als eigenaar vaak mogelijk is al dan niet via een andere garage. Maar lease maatschappij geeft dan aan dat ze verder geen geld in willen stoppen.

Punten waar je op vast loop heb ik ook gehad bij lease auto’s. Keer een auto gehad waar de vooruit scheef gemonteerd was. Dealer gaf aan dat het verder geen probleem was om er mee te rijden. Normaal willen ze dit wel repareren herstellen. Maar lease maatschappij moest er voor betalen. Die hebben het dus tegen gehouden tot in de herfst het raam ging lekken en ook dak hemel gerepareerd moest worden.
Lease maatschappij had verkeerd gegokt. Het koste nu meer dan het dubbele.

Ik denk ook dat je beklag niet zo zeer bij de dealer moet doen. Zij krijgen opdracht van de leasemaatschappij. Je zou dus de leasemaatschappij middels je wagenparkbeheerder moeten aanspreken. Zij betalen de leasemaatschappij. Als er problemen zijn en niet opgelost worden wordt de kans kleiner dat de wagenpark beheerder voor een ander kiest.
Ik snap niet helemaal wat je punt met de leasemaatschappij is, op de tweede sleutel na. Ik ga er toch echt van uit dat er geen kosten zijn voor de leasemaatschappij, want auto van 2 maanden oud, dus garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Damian schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je punt met de leasemaatschappij is, op de tweede sleutel na. Ik ga er toch echt van uit dat er geen kosten zijn voor de leasemaatschappij, want auto van 2 maanden oud, dus garantie.
Lijkt mij gewoon garantie. Je hebt iets geleverd gekregen wat niet naar behoren functioneert. Misschien even informatie inwinnen bij een andere dealer. Is het handig alleen te vragen naar de software update? Dan kan je zien of dit je problemen verhelpt.

[ Voor 6% gewijzigd door crypt0rr op 19-01-2021 05:34 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Blijf het vreemd vinden dat die software update niet gewoon netjes OTA gaat. Die functie zit er nota bene in en de auto heeft er een dataverbinding voor, maar toch lijkt hij de nieuwere versie onmogelijk binnen te kunnen halen. En als er dan nog een handmatige manier was om te updaten, i.p.v. naar de dealer gaan, maar daar kan ik ook nergens informatie over vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

JnB007 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:27:
Blijf het vreemd vinden dat die software update niet gewoon netjes OTA gaat. Die functie zit er nota bene in en de auto heeft er een dataverbinding voor, maar toch lijkt hij de nieuwere versie onmogelijk binnen te kunnen halen. En als er dan nog een handmatige manier was om te updaten, i.p.v. naar de dealer gaan, maar daar kan ik ook nergens informatie over vinden..
Nog vreemder dat de dealer niet gewoon die update installeert als de auto daar gewoon een dag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Damian schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Wanneer de dealer zoals bijvoorbeeld je achteruit rij camera geen problemen ziet, kan je er op aandringen om verder onderzoek. Dat verder gaande onderzoek kost tijd en dus geld. Als ze niets kunnen vinden zal dat verhaald moeten worden.. Dan betreft het namelijk geen garantie werk, ze zoeken dan iets dat niet gevonden kan worden op dat moment.

De lease maatschapij gaat dan echt niet betalen hiervoor.
Zelfde met je problemen van Lane Assist of Keep Lane Assits. Die optie in nooit gekocht. Dat het zou kunnen werken prima. De dealer zal best er naar willen kijken maar daar moet geld voor neergelegd moeten worden.. Iets wat niet is aangeschaft maar achteraf geactiveerd is en zeker door derde is uitgevoerd.. Zal je nooit garantie op kunnen claimen. Dat zal dan door de leasemaatschapij betaald voor moeten worden om het na te laten kijken.. Dat lijkt me niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

To_Tall schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Wanneer de dealer zoals bijvoorbeeld je achteruit rij camera geen problemen ziet, kan je er op aandringen om verder onderzoek. Dat verder gaande onderzoek kost tijd en dus geld. Als ze niets kunnen vinden zal dat verhaald moeten worden.. Dan betreft het namelijk geen garantie werk, ze zoeken dan iets dat niet gevonden kan worden op dat moment.

De lease maatschapij gaat dan echt niet betalen hiervoor.
Zelfde met je problemen van Lane Assist of Keep Lane Assits. Die optie in nooit gekocht. Dat het zou kunnen werken prima. De dealer zal best er naar willen kijken maar daar moet geld voor neergelegd moeten worden.. Iets wat niet is aangeschaft maar achteraf geactiveerd is en zeker door derde is uitgevoerd.. Zal je nooit garantie op kunnen claimen. Dat zal dan door de leasemaatschapij betaald voor moeten worden om het na te laten kijken.. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat lane keep assist heb ik mij reeds bij neergelegd zoals je kon lezen. Maar dat de Infotainment nog steeds onbruikbaar gaar is ga ik uiteraard niet mee akkoord. En als ze dan iets simpels als een software update niet eens even uitvoeren terwijl de auto er de hele dag is vind ik hoogst vreemd. En dan zeggen dat het wel gedaan is, maar ik geen enkel bewijs kan vinden dat er uberhaupt iets gedaan is, want geen wijzigingen weg, want geen hogere versie in software, want problemen nog steeds aanwezig, dan ga ik toch echt aan ze twijfelen of ze uberhaupt wel iets gedaan hebben dan gewoon ff de eventuele foutmeldingen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Damian schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Dat lane keep assist heb ik mij reeds bij neergelegd zoals je kon lezen. Maar dat de Infotainment nog steeds onbruikbaar gaar is ga ik uiteraard niet mee akkoord. En als ze dan iets simpels als een software update niet eens even uitvoeren terwijl de auto er de hele dag is vind ik hoogst vreemd. En dan zeggen dat het wel gedaan is, maar ik geen enkel bewijs kan vinden dat er uberhaupt iets gedaan is, want geen wijzigingen weg, want geen hogere versie in software, want problemen nog steeds aanwezig, dan ga ik toch echt aan ze twijfelen of ze uberhaupt wel iets gedaan hebben dan gewoon ff de eventuele foutmeldingen uitlezen.
Nogmaals jij kan klagen dat iets niet werkt, en ik vind dat heel vervelend. Maar zolang de dealer niets vind kunnen zij niets doen. Je bent geen eigenaar van de auto, deze kan namelijk verder onderzoek laten verichten.

dat ze de infotainment niet hebben geupdated ook heel spijtig. Ik weet niet direct of je hier kosten uitkomen. Volgens mij is het zelfs zo dat PON adviseerd om deze niet te updaten. Wil je dat wel en zitten er kosten aan dan moet je contact opnemen met de lease maatschapij..

Nogmaals veel issues die je aangeeft komen voort uit de leasemaatschapij. Ze mogen alleen voorafgoedgekeurde werkzaamheden zonder problemen uitvoeren. Andere zaken zullen ze toestemming voor moeten vragen.. En die krijgen ze niet.. Je zou dan ook je beklag bij de leasemaatschapij via de wagenpark beheerder moeten neerleggen. Niet zo zeer bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
Heb vanaf februari 2020 een Leon ST Ultimate Edition Black 1.5 TSI. Begin december kwam de melding dat de auto voor onderhoud naar de garage moest, had de 30.000km bijna gehaald, dus ik via een Athlon Service Center een afspraak gemaakt en auto is voor onderhoud naar een aangesloten garage geweest.

Inmiddels heb ik nu 2000-3000km erbij gereden in anderhalve maand en kreeg ik tot mijn verbazing een melding dat ik het oliepeil moest controleren. Dus vanmiddag de olie gecontroleerd en wat bleek tot mijn verbazing, het oliepeil stond inderdaad aardig laag.

Ik vraag me echt serieus af of de garage wel iets heeft gedaan, auto heeft meer stil gestaan dan gereden in die 1,5 maand en heb ook geen oliesporen oid gezien onder de auto.

Wat vinden jullie, melden bij de lease maatschappij, of lekker laten gaan en naar een andere garage volgende keer ?

[ Voor 3% gewijzigd door Endevour op 19-01-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Endevour schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:15:
Heb vanaf februari 2020 een Leon ST Ultimate Edition Black 1.5 TSI. Begin december kwam de melding dat de auto voor onderhoud naar de garage moest, had de 30.000km bijna gehaald, dus ik via een Athlon Service Center een afspraak gemaakt en auto is voor onderhoud naar een aangesloten garage geweest.

Inmiddels heb ik nu 2000-3000km erbij gereden in anderhalve maand en kreeg ik tot mijn verbazing een melding dat ik het oliepeil moest controleren. Dus vanmiddag de olie gecontroleerd en wat bleek tot mijn verbazing, het oliepeil stond inderdaad aardig laag.

Ik vraag me echt serieus af of de garage wel iets heeft gedaan, auto heeft meer stil gestaan dan gereden in die 1,5 maand en heb ook geen oliesporen oid gezien onder de auto.

Wat vinden jullie, melden bij de lease maatschappij, of lekker laten gaan en naar een andere garage volgende keer ?
ze zijn gewoon vergeten de olie bij te vullen dus. lekker daar de olie laten vullen en de volgende keer naar een andere garage gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Endevour schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:15:

Zeker melden! Oplichters zijn het soms.
Ik heb een keer een lekke band gehad, stond aan de balie bij de garage.
Ik werd geholpen door persoon A maar persoon B nam het over.
Persoon B: "dat is dan 60 euro"
Persoon A: "Het is een leaseauto"
Persoon B: "ooooh dan hoeft u zelf niks te betalen"

Maand later kreeg ik een kosten overzicht van de leasemaatschappij.
90 euro voor de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
adje123 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Zeker melden! Oplichters zijn het soms.
Ik heb een keer een lekke band gehad, stond aan de balie bij de garage.
Ik werd geholpen door persoon A maar persoon B nam het over.
Persoon B: "dat is dan 60 euro"
Persoon A: "Het is een leaseauto"
Persoon B: "ooooh dan hoeft u zelf niks te betalen"

Maand later kreeg ik een kosten overzicht van de leasemaatschappij.
90 euro voor de band.
Welkom in de wondere wereld van verzekeringen en leasemaatschappijen. Ze weten dat de LM toch wel betaald dus waarom niet een hoger tarief rekenen, zelfde geldt voor ruitschade laten repareren via je verzekering of particulier.
Dit is een normale gang van zaken in dit soort werelden en hier kan je handig gebruik van maken als je de garage enigsinds kent, denk bijvoorbeeld aan het laten repareren van een krasje en meteen wat andere zaken op laten knappen. Op papier richting de LM zullen ze neerzetten dat er een nieuwe bumper op moet en dat deze gespoten zal moeten worden met een deel overloop naar de rest van de auto om het kleurverschil zo klein mogelijk te houden. Vervolgens pakken ze een potje met lak en repareren ze het zonder dat je het verschil kan zien. De volgende dag kan je langskomen met de auto van je partner en zetten ze hier zonder probleem nieuwe voorbanden onder.

Natuurlijk mag dit niet en is de garage aan het frauderen maar geen enkele LM of verzekeraar zal er naar kijken zolang de reparatie maar onder een bepaald bedrag blijft. Vervolgens betaal je je wel scheel aan premie als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@Vicros lol.

Ik weet wel dat ze een kortings tarief hanteren bij veel dealers, maar bij LM idd de volle pond vragen of wel advies verkoop vs verkoop prijs.

Wat je schets over de bumper is rond uit oplichting en ook strafbaar. Ik heb het iig nog nooit mee gemaakt bij een gerenommeerde garage. Bumper herstel laat bijna geen enkele LM bij een dealer doen maar bij schade herstel bedrijven net als glas vervangen. Waar ze ook prijs afspraken mee hebben.

@Endevour waarcshijnlijk heeft de dealer idd vergeten om de olie te vervangen erg slordig. Of ze hebben onnvoldoende bijgevuld.

Daarnaast ja er zijn idd boefjes in de garage wereld. Ik denk alleen niet dat een dealer garage willens en wetens een LM oplicht. Ik geloof ook best wel dat elke dealer de LM de advies verkoop/garage prijzen reken.

[ Voor 27% gewijzigd door To_Tall op 19-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
Ik ben inmiddels erg behendig geworden in het uitzetten van de lane assist en weer terug naar mijn favoriete digitale dashboard view.

Lane assist werkt fantastisch op de snelweg en de meeste 50 en 80 wegen, echter op 60 wegen met van die lijnen aan de zijkant waar iedereen op/overheen rijdt omdat je anders tegen je tegenligger aan rijdt, dan stuurt de auto actief tegen en blijft ie piepen dat je in het midden moet rijden.... Super irritant.
En vervolgens ook nog is defaulten naar een andere view na het uitzetten, wie heeft dat bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Aixler schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:01:
Ik ben inmiddels erg behendig geworden in het uitzetten van de lane assist en weer terug naar mijn favoriete digitale dashboard view.

Lane assist werkt fantastisch op de snelweg en de meeste 50 en 80 wegen, echter op 60 wegen met van die lijnen aan de zijkant waar iedereen op/overheen rijdt omdat je anders tegen je tegenligger aan rijdt, dan stuurt de auto actief tegen en blijft ie piepen dat je in het midden moet rijden.... Super irritant.
En vervolgens ook nog is defaulten naar een andere view na het uitzetten, wie heeft dat bedacht...
Ik heb helemaal geen last van het veranderen van mijn view, blijft altijd op mijn keuze staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jAnbAZ5YK0cDIgi1PMWzOtVDvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1WAlNZn3r5B0w3beHDwI2hl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZ8xS1NQoijZnC--stfNcyQRy-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CArEGQGXAqV8bjW59hXIQJVx.jpg?f=fotoalbum_large

eindelijk mijn uitlaat eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Hoe klinkt t en wat voor blok heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheavy3
giovanni2903 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Hoe klinkt t en wat voor blok heb je?
Klinkt mooi donker , ook het schakelen van de dsg klinkt mooi maar niet te overdreven. is de voordemper en achterdemper. Het is de 1.0 tsi 115 pk . Gechipped naar 140 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheavy3
https://youtu.be/f4xgT8CyaXc

korte sound drive sound volgt nog

[ Voor 74% gewijzigd door fheavy3 op 21-01-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:06
Voor de mensen met een Seat Leon 2020: mijn Seat is terug geweest ivm een terugroepactie, en heeft een softwareupdate gehad. De dealer wist weer bijna niks; dus het was niet helder wat dit nou precies moest oplossen. Vervolgens heeft 2 dagen geduurd om het niet lukte...
Ik hoop dat de update er echt opstaat, ik merk in ieder geval nu geen verschil (geen brede carplay :(). Hopelijk zijn de foutmeldingen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Een update over mijn eigen bestelling;

Schijnbaar is zelfs de fabriek niet te spreken over de vertraging/verzetting van leverdatum:
(...) Ik had deze vraag nl. ook al een keer aan Seat Logistiek gesteld, maar die krijgen ook geen concrete reactie vanuit de fabriek.
Het enige is dat er een aantal Seat Leon's zijn waar dit mee gebeurd.
(...)
Ik zal nog wel navragen wat voor "aantal Seat Leon's" dit betreft.

Edit:
Enige wat meer is verteld:
(...)
Het enige wat zij mij aangaven (wat ik ook richting de LM heb gecommuniceerd) is dat er nog een aantal waren waar hetzelfde mee aan de hand was.
(...)
Inmiddels is het bestelde object door de fabriek definitief ingepland. De verwachte levering die ik hiermee kan afgeven is ca. week 12. Indien eerder mogelijk is zullen wij dat uiteraard niet nalaten.
Hopelijk is week 12 dan definitief voor levering aan de importeur/dealer.

Vraagje naar de mensen die al een Seat Leon 2020 hebben (zonder de audio/beats upgrade):

Hoe zit het met geluidskwaliteit voor muziek? Kan men prima overweg? Of is het echt bagger? (heb ik bij de proefrit niet echt heel diep/goed getest, alleen even vlug, verder weet ik niet of het proefritmodel wel/niet beats audio had).

[ Voor 50% gewijzigd door grasmanek94 op 21-01-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
grasmanek94 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:41:
Een update over mijn eigen bestelling;

Schijnbaar is zelfs de fabriek niet te spreken over de vertraging/verzetting van leverdatum:

[...]

Ik zal nog wel navragen wat voor "aantal Seat Leon's" dit betreft.

Edit:
Enige wat meer is verteld:

[...]

Hopelijk is week 12 dan definitief voor levering aan de importeur/dealer.

Vraagje naar de mensen die al een Seat Leon 2020 hebben (zonder de audio/beats upgrade):

Hoe zit het met geluidskwaliteit voor muziek? Kan men prima overweg? Of is het echt bagger? (heb ik bij de proefrit niet echt heel diep/goed getest, alleen even vlug, verder weet ik niet of het proefritmodel wel/niet beats audio had).
Tja, ik vind het geluid prima. Het enige is, waar ik ook pas laat achter kwam, als je bv spotify doet via Bluetooth (dus niet via Android Auto (voor iphone weet ik het niet), dan kun je ergens diep in de instellingen op een onlogische plaats de geluidssterkte bepalen voor als de bron 'bluetooth' is, en die staat standaard op zacht of normaal. Als je die op 'luid' zet gaat het een stukje harder.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Just_A_User schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Tja, ik vind het geluid prima. Het enige is, waar ik ook pas laat achter kwam, als je bv spotify doet via Bluetooth (dus niet via Android Auto (voor iphone weet ik het niet), dan kun je ergens diep in de instellingen op een onlogische plaats de geluidssterkte bepalen voor als de bron 'bluetooth' is, en die staat standaard op zacht of normaal. Als je die op 'luid' zet gaat het een stukje harder.
Volgens mij zit op de iPhone dit intern al ingebouwd om gehoor schade tegen te gaan als je bv een BT headphone aan sluit.

Wel een probleem dat wanneer de auto afsluit terwijl de iPhone muziek afspeelt.
Ik bij het aanzetten van de auto geen geluid heb.....

Ik moet dan eerst de auto terug zetten naar DAB+ en dan terug naar carplay en hoppa ik heb weer muziek.. Beetje iritant..
Bediening van de iPhone of display geeft geen soelaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Just_A_User schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ah handig, dankjewel voor de tip!
Als ik over een referentiepunt moet spreken, ik rijdt nu in een Renault Clio 2020 1.0 Zen? (~18900 waarde? kan je daar denk ik model van afleiden).
Ik vind de speakers daar wel mooi klinken.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 21-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Goed nieuws!

Ik kan eindelijk ook gaan aftellen, 30 januari staat de levering van de Leon ST gepland
(voor de referentie, besteld op 1 september)

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
renelis schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:37:
Goed nieuws!

Ik kan eindelijk ook gaan aftellen, 30 januari staat de levering van de Leon ST gepland
Gefeliciteerd!
Hopelijk kan je er snel van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Laatst online: 11:23
renelis schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:37:
Goed nieuws!

Mooi nog een paar nachtjes slapen en dan staat ie voor de deur!

Alvast veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
Vicros schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Welkom in de wondere wereld van verzekeringen en leasemaatschappijen. Ze weten dat de LM toch wel betaald dus waarom niet een hoger tarief rekenen, zelfde geldt voor ruitschade laten repareren via je verzekering of particulier.
Dit is een normale gang van zaken in dit soort werelden en hier kan je handig gebruik van maken als je de garage enigsinds kent, denk bijvoorbeeld aan het laten repareren van een krasje en meteen wat andere zaken op laten knappen. Op papier richting de LM zullen ze neerzetten dat er een nieuwe bumper op moet en dat deze gespoten zal moeten worden met een deel overloop naar de rest van de auto om het kleurverschil zo klein mogelijk te houden. Vervolgens pakken ze een potje met lak en repareren ze het zonder dat je het verschil kan zien. De volgende dag kan je langskomen met de auto van je partner en zetten ze hier zonder probleem nieuwe voorbanden onder.

Natuurlijk mag dit niet en is de garage aan het frauderen maar geen enkele LM of verzekeraar zal er naar kijken zolang de reparatie maar onder een bepaald bedrag blijft. Vervolgens betaal je je wel scheel aan premie als particulier.
Ik geloof er niet zoveel van, veel garages stoppen met onderhoud en reparaties aan auto's omdat de prijs enorm gedrukt wordt (minimaal 20%). Van alphabet mag ik zelfs niet meer naar de reguliere merkdealer, maar moet ik naar een clusterbedrijf als profile. Blij wordt ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:12
Tussen al het geweld van de nieuwe Seat's door even een vraagje over een oudje waar ik maar niet uitkom 8)7 :

Ik heb een Ibiza 6j uit 2010, 1.4 benzine-uitvoering, 85 pk .Ben bezig geweest met onderhoud, probeer zoveel mogelijk zelf te doen. Ben echter ook een redelijke leek als het gaat om autotechniek en vraag me nu af wat het onderdeel is boven de motor op de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/in-I-ejpgwbwgVlrPuJN8kwnWtU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NvHXbVssGb8fhbG35vOYoRas.jpg?f=user_large

M'n eerste idee zou de turbo zijn, zit ook eenzelfde filter in en zuigt dus lucht aan, maar volgens de specs heeft deze uitvoering geen turbo. Wat is het wel?

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
@FunkyBro Lijkt op een luchtfilter voor de motor (boven zwarte box), rechts de buis van de luchtinlaat. De zwarte kap op de motor is alleen voor het uiterlijk en bedekken van componenten. Links heb je de rode vloeistof, dat is koelvloeistof. Rechts heb je de gele dop met remvloeistof. (maar dat wist je al!)

Helemaal rechts bovenin lijkt het dat je ECU zit (of in ieder geval een aansturing-box).

Als je een turbo had, kon je deze niet zien (die zit onderin ergens tegen de motor aan).
EGR (ja ook benzine heeft die) verwacht ik rechts tegen het motorblok aan te zitten, maar kan verschillen bij benzine.

Nog iets? :)

[ Voor 35% gewijzigd door grasmanek94 op 22-01-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
grasmanek94 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:17:
@FunkyBro Lijkt op een luchtfilter voor de motor (boven zwarte box), rechts de buis van de luchtinlaat. De zwarte kap op de motor is alleen voor het uiterlijk en bedekken van componenten. Links heb je de rode vloeistof, dat is koelvloeistof. Rechts heb je de gele dop met remvloeistof. (maar dat wist je al!)

Helemaal rechts bovenin lijkt het dat je ECU zit.

Als je een turbo had, kon je deze niet zien (die zit onderin ergens tegen de motor aan).
EGR (ja ook benzine heeft die) verwacht ik rechts tegen het motorblok aan te zitten, maar kan verschillen bij benzine.

Nog iets? :)
Uitgebreid antwoord, dankje _/-\o_
Meeste onderdelen ben ik bekend mee, het is het luchtfilter wat verwarring brengt. Ik denk dat ik in ieder geval iets nieuws heb geleerd: een luchtfilter is iets anders dan een turbo en een turbo bestaat uit meer dan een 'luchthuis' met filter erin. Verwarring komt ook voort uit het recentelijk vervangen van het luchtfilter van mijn Focus mét turbo en daar licht hetzelfde filter in.

Begrijp ik het dus goed dat een auto met turbo lucht aanzuigt via hetzelfde filter als een ongeblazen motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
FunkyBro schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:26:
Begrijp ik het dus goed dat een auto met turbo lucht aanzuigt via hetzelfde filter als een ongeblazen motor?
Ik zou verwachten van wel. Ik ben geen expert, ook maar zelf-onderhouds-amateur (Voordat ik ging leasen in ieder geval).
Het is in ieder geval wel kosten- en ruimtebesparend, dus zou mij raar lijken als een bedrijf een consumenten wagentje maakt met een aparte turbo luchtfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Een turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen, niet door verse buitenlucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ohja even vergeten haha😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 11:34
Hoe komt het dat sommige Ateca's een haaienvin hebben en andere een lange antenne? Viel me op toen ik naar de occasions aan het kijken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:59:
Hoe komt het dat sommige Ateca's een haaienvin hebben en andere een lange antenne? Viel me op toen ik naar de occasions aan het kijken was.
Waarschijnlijk het gemis aan DAB radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 11:34
Scrtz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Waarschijnlijk het gemis aan DAB radio.
Even gefilterd op DAB, maar kom ze beide nog tegen.

Edit: Heeft met het bouwjaar te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-01-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

FunkyBro schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:07:
Tussen al het geweld van de nieuwe Seat's door even een vraagje over een oudje waar ik maar niet uitkom 8)7 :

Ik heb een Ibiza 6j uit 2010, 1.4 benzine-uitvoering, 85 pk .Ben bezig geweest met onderhoud, probeer zoveel mogelijk zelf te doen. Ben echter ook een redelijke leek als het gaat om autotechniek en vraag me nu af wat het onderdeel is boven de motor op de foto:

[Afbeelding]

M'n eerste idee zou de turbo zijn, zit ook eenzelfde filter in en zuigt dus lucht aan, maar volgens de specs heeft deze uitvoering geen turbo. Wat is het wel?
Ibiza uit 2010, 1.4 benzine met 85pk? Dat is dan geen turboblokje kan ik je zeggen dus die zal je niet vinden onder je motorkap ;)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
FunkyBro schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:07:

[Afbeelding]

Leuk! Ik heb dezelfde auto gehad en deed ook het onderhoud zelf.
Het is inderdaad best goed te doen en meestal binnen anderhalf uur wel redelijk klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRp8IHWeGZU1xPM7LP7PCc7pgLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/znhhKRZnv3RsxUEFqwFFgRy9.jpg?f=user_large

1 luchtiflter huis, rondom schroeven en open te klappen
2 kap met hieronder 4 bougies. kap verwijderen door 4 schroeven
3 olie kapje, niet vergeten terug erop te doen :D (alles zat onder de olie)
4 koelvloeistof, hoeft mijns inziens nooit wat mee
5 remvloeistof, eens in de x jaar vervangen (inclusief leidingen leeg laten lopen enz)
6 accu spreekt voor zich
7 luchtinlaat slang
8 riem welke je airco dynamo enz aandrijft (ook vervangen bij iedere grote beurt)
9 peilstok (niet vergeten terug erin te doen :D)

Tussen de cijfers 8 en 9 zit een kap, hierachter loopt je distributieriem voor de timing van je kleppen

Altijd met veel plezier in dit auto'tje gereden, zelfs op LPG, was een topper aan de pomp!
En zoals andere al zeiden, deze auto heeft geen Turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Ibiza uit 2010, 1.4 benzine met 85pk? Dat is dan geen turboblokje kan ik je zeggen dus die zal je niet vinden onder je motorkap ;)
Dat was inderdaad ook al mijn conclusie op basis van de specs ;) Maar door m'n beperkte kennis nam ik de luchtinlaat + filter even aan als turbo..
LogiZ5500 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Leuk! Ik heb dezelfde auto gehad en deed ook het onderhoud zelf.
Het is inderdaad best goed te doen en meestal binnen anderhalf uur wel redelijk klaar!

[Afbeelding]

1 luchtiflter huis, rondom schroeven en open te klappen
2 kap met hieronder 4 bougies. kap verwijderen door 4 schroeven
3 olie kapje, niet vergeten terug erop te doen :D (alles zat onder de olie)
4 koelvloeistof, hoeft mijns inziens nooit wat mee
5 remvloeistof, eens in de x jaar vervangen (inclusief leidingen leeg laten lopen enz)
6 accu spreekt voor zich
7 luchtinlaat slang
8 riem welke je airco dynamo enz aandrijft (ook vervangen bij iedere grote beurt)
9 peilstok (niet vergeten terug erin te doen :D)

Tussen de cijfers 8 en 9 zit een kap, hierachter loopt je distributieriem voor de timing van je kleppen

Altijd met veel plezier in dit auto'tje gereden, zelfs op LPG, was een topper aan de pomp!
En zoals andere al zeiden, deze auto heeft geen Turbo.
Top! Bedankt voor je uitleg, kom ik al een heel stuk verder mee in eigen onderhoud.

Kom vaak in de verleiding om de Ibiza te vervangen, zeker nu ik (lease) een nieuwe Focus rijd, daarbij vergeleken is de Ibiza vrij karig aangekleed en gedateerd. Toch blijft het elke keer weer heerlijk rijden, goedkoop in alles en lekker zuinig. Daarom wil ik 'm ook goed onderhouden en er zo lang mogelijk van blijven genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Iemand een idee hoe ik op een seat ateca auto door locking aanzet boven de 10km/h

Zit niet in het infotainment systeem. Enkel easy-open. Deuren locken ook niet als ik ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 12:50
Jimmer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:39:
Een turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen, niet door verse buitenlucht :)
Aangedreven ja, maar de lucht die (via de uitlaatgas aangedreven turbo) uiteindelijk de motor in gaat komt wel degelijk van buiten :)

[ Voor 6% gewijzigd door RatedR op 22-01-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
cvs79 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:34:
Iemand een idee hoe ik op een seat ateca auto door locking aanzet boven de 10km/h

Zit niet in het infotainment systeem. Enkel easy-open. Deuren locken ook niet als ik ga rijden.
Bij sommige zit het inderdaad niet in. Moet dan even via vcds aangezet worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Rainesh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Bij sommige zit het inderdaad niet in. Moet dan even via vcds aangezet worden.
Hmm, vreemd. Overal in handleiding vermeld. Optie nergens te vinden. Dan maar eens iemand zoeken voor vcds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
cvs79 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Hmm, vreemd. Overal in handleiding vermeld. Optie nergens te vinden. Dan maar eens iemand zoeken voor vcds
Ik heb maandag ivm inbouw van een dashcam een afspraak bij de dealer. Ik zat ook al te zoeken naar hoe je de optie kan activeren.

Zal maandag meenemen, bij mij werkt het namelijk ook niet pag 103 staat het wel beschreven dat bij 15km/h de deuren afgesloten worden. Bij predicted accident worden de ramen preventief gesloten en de deuren ontgrendeld, zodat deze vanbuiten geopend kunnen wordrden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
cvs79 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:34:

Zeg ik iets heel raars als ik zeg dat ik in mijn Leon een knop heb naast mijn pook waarmee ik dat kan uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
adje123 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Zeg ik iets heel raars als ik zeg dat ik in mijn Leon een knop heb naast mijn pook waarmee ik dat kan uitzetten?
Voor de Leon rijders zeg je denk ik niets vreemds.
Bij de Ateca rijders, zitten geen knoppen direct naast de pook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Beetje aparte vraag wellicht, maar ik weet het echt niet. Kun je in de nieuwe Seat Leon binnenkomende oproepen opnemen/weigeren vanaf het stuur, en zo ja, hoe? Want er zit geen 'telefoon' knopje meer op het stuur, dus ik vraag me af of die mogelijkheid er nog is, en hoe?

Want ik weet dat je dat wel kunt vanaf het entertainment-scherm, maar ja, dan moet je je hand van je stuur halen. Het kan toch niet zo zijn dat dat niet meer kan vanaf het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Ik heb daar wel een knopje voor, maar die heb je alleen als je geen stuurverwarming hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
macmellow schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:40:
Ik heb daar wel een knopje voor, maar die heb je alleen als je geen stuurverwarming hebt.
Hm, ik heb dus wel stuurverwarming. Dus je kunt niet meer vanaf je stuur je telefoon opnemen als je stuurverwarming neemt? Serieus? Dat is...nou ja, kansloos, als dat echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Just_A_User schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Hm, ik heb dus wel stuurverwarming. Dus je kunt niet meer vanaf je stuur je telefoon opnemen als je stuurverwarming neemt? Serieus? Dat is...nou ja, kansloos, als dat echt zo is.
Ik heb ook stuur verwarming alleen een. Ateca, als er gebeld word komt erop het display voor me een melding dat er een oproep is met nummer en of naam.
Via keuze wieltje kan je dan oproep beat worden of weigeren. Dus je rechter wieltje aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
To_Tall schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb ook stuur verwarming alleen een. Ateca, als er gebeld word komt erop het display voor me een melding dat er een oproep is met nummer en of naam.
Via keuze wieltje kan je dan oproep beat worden of weigeren. Dus je rechter wieltje aan het stuur.
Ah, maar ik weet niet of ik dat wel in dat scherm te zien krijg. Dat betwijfel ik nu. Ik heb daar de km-teller en toerenteller en dan in het midden het navigatiescherm als standaard configuratie staan, ik kan me niet herinneren dat ik daar een oproep op zie verschijnen? Of moet ik dan per se zo configureren dat ik altijd het telefoonscherm ergens heb staan in die virtual cockpit?

Pagina: 1 ... 41 ... 87 Laatste