Nou, mijn auto is een 2e maal naar de importeur geweest. Regelapparaat vervangen en voila, de app bij de Leon (FR launch edition) werkt. Dat wil zeggen, ik zie de auto, ik zie de status van de auto, etc.
Echter, die status klopt niet. Ja de KM stand etc klopt, maar de auto staat hier geparkeerd, de locatie is correct, maar hij zegt dat het licht aan is, en het licht is dus niet aan. Dat irriteert me mateloos. Die info verversen helpt niet, want hij zegt nog steeds dat het licht aan is.
Daarnaast zie ik ook nergens in de app waar ik de auto op afstand kan openen en sluiten. Sure, ik kan de status van de auto zien, volgens de dealer is nu aan hun kant alles zo ingesteld (want blijkbaar moeten ze dat nog een keer apart aanzetten) dat ik de auto op afstand zou moeten kunnen openen en sluiten, maar ik zie nergens waar dat kan.
Onder status, waar ik dus zie dat de deuren 'vergrendeld' zijn gebeurt er niets als ik daar op klik, en ik zie verder nergens in de (gebruikersonvriendelijke) app waar ik dat dan zou moeten kunnen doen.
Hoe zijn de ervaringen met die app hier bij de overige nieuwe Leon eigenaren?
Edit:
Nog wat verder gekeken, en ik betwijfel nu wel of ik de goeie app heb? Ik heb de SEAT CONNECT app met het ORANJE icoon. Daar ben ik in ingelogd en ik zie mijn auto, echter, ik zie alles onder elkaar staan. Ik heb een video van die app opgezocht, en vond op youtube een Italiaanse video (
YouTube: Seat Leon 2020 2021 - SEAT Connect - Come Funziona) waar het volgende screenshot uit komt:
Ik zie dit scherm dus niet in mijn app? Sure, ik zie bovenaan de auto staan, maar in de video staat direct daaronder een horizontale balk waar je zou moeten kunnen zien hoe vol de tank nog is. Die horizontale balk heb ik niet.
Op screenshot hierboven staat daaronder de key info van de auto, en ik snap dat je daar ook de auto kunt openen en sluiten etc, maar dat zie ik dus allemaal niet? Ik zie wel hoe vol de tank nog is, en de info etc die erbij staat klopt wel, maar bij mij is dat een verticale balk, met direct daarnaast hoe vol de adblue nog is en zo.
Als ik de app zou hebben uit de video, ja, die is gebruikersvriendelijk, maar dat is gewoon niet de app die ik lijk te hebben? Nu is die video uit augustus 2020, dus wellicht is er daarna een (slechte) update geweest, maar ik betwijfel sterk of ik de juiste app heb.
Edit 2: ik wéét dat er ook een 'blauwe app' is maar die moest ik nadrukkelijk niet hebben volgens de dealer omdat dat voor elektrische auto's is, en die heb ik natuurlijk niet.
Edit 3: Het is dus wel degelijk gewoon de blauwe app die ik moet hebben, want zodra ik daar in inlog zie ik wél wat ik verwacht te zien, en kan ik inderdaad ook de auto ontgrendelen en vergrendelen etc.
[
Voor 43% gewijzigd door
Just_A_User op 12-01-2021 18:21
]
Och ja, je moet toch wat he.