Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 39 ... 87 Laatste
Acties:

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Ik heb maar even gebeld, maar mag de auto komen ophalen bij de McDonald's tegenover de dealer.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
macmellow schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:46:
Ik heb maar even gebeld, maar mag de auto komen ophalen bij de McDonald's tegenover de dealer.
Een echte drive thru dealert 😂😂

Zaterdag ochtend omstreeks 10:00 wordt de auto bezorgd voor de deur. Mijn contact persoon kan helaas de auto niet afleveren. Ivm dat deze met Corona thuis zit. Haar collega zal dat nu uitvoeren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• macmellow
To_Tall schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:48:
[...]

Een echte drive thru dealert 😂😂

Zaterdag ochtend omstreeks 10:00 wordt de auto bezorgd voor de deur. Mijn contact persoon kan helaas de auto niet afleveren. Ivm dat deze met Corona thuis zit. Haar collega zal dat nu uitvoeren.
Het was dit of hij werd gebracht door een student, toch jammer van de eerste 150km, dan kom ik ‘m wel halen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
macmellow schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:21:
[...]

Het was dit of hij werd gebracht door een student, toch jammer van de eerste 150km, dan kom ik ‘m wel halen.
:? want de eerste 150km zijn magisch? of ben je bang dat de student hem afragt in 150km? :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• macmellow
Martinusz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:23:
[...]

:? want de eerste 150km zijn magisch? of ben je bang dat de student hem afragt in 150km? :P
Haha dat laatste dan. Aftrappen valt vast mee hoor, maar ben zelf vaak voorzichtiger dan de gemiddelde studentchauffeur weet ik uit ervaring.

• To_Tall
Martinusz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:23:
[...]

Ik snap het wel hoor, de eerste KM worden al door de dealer en fabriek gemaakt. Al kan je VW wel met 0 om de teller kopen. Moet je de auto zelf uit de fabriek rijden in wolfsburg.. :+

En dee studenten die auto voor .o.a. Onderhoud halen of terug brengen ben ik ook niet zo fan van. en slechte ervaringen mee.

Afijn ik heb geen lease auto dit is mijn eigen auto die netjes door de dealer wordt overhandigd. Daarnaast vind ik het in deze tijd wel een leuke service..

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
Hier wordt ie 11 januari afgezet :D Dealer had geen opties tot afhalen, daarnaast zitten ze maar 30km verderop. Had het liefst de auto ouderwets afgehaald onder een doek bij de dealert, het is niet anders..

AdGuard Home

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik mag aanstaande maandag om kwart voor 5 mijn Arona ophalen bij de dealer, m’n huidige leaseauto gaat naar het schadeherstelbedrijf tegenover m’n kantoor om de kleine krasjes weg te poetsen zodat er geen naheffing komt.

Het scheelt dat de dealer op loopafstand van m’n kantoor zit en het dus erg goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:53
Mijn Leon wordt 12-01 afgeleverd maar die wordt gewoon op de trailer geleverd. Contractueel mag niemand anders dan ikzelf in de auto rijden, de dealer ook niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
adje123 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:28:
Mijn Leon wordt 12-01 afgeleverd maar die wordt gewoon op de trailer geleverd. Contractueel mag niemand anders dan ikzelf in de auto rijden, de dealer ook niet ;-)
Hoe gaat de auto van de trailer af als die bij de dealer aankomt? Die zal ‘m ook wel naar binnen rijden om ‘m rijklaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@macmellow
Dat is dan ook het enige wat ze mogen doen, op de trailer van de trailer(verzekeringtechnisch mag ik dat niet). De oude auto wordt opgehaald door een ander bedrijf maar die moeten het ook met de trailer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
adje123 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:32:
@macmellow
Dat is dan ook het enige wat ze mogen doen, op de trailer van de trailer(verzekeringtechnisch mag ik dat niet). De oude auto wordt opgehaald door een ander bedrijf maar die moeten het ook met de trailer doen.
Ze moeten hem toch ook rijklaar maken en in en uit de garage rijden? Of met een bandenwissel, rij je hem dan zelf de brug op? Ben benieuwd wat voor bijzondere verzekering dat is.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 01-01-2021 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@jongetje

Als ik de auto op de trailer of van de trailer haal en ik rij de auto stuk dan gaat de verzekeraar moeilijk doen omdat het niet mijn taak is om dat te doen, ik kan ook niet aantonen dat ik getraind ben om dat te doen. Tuurlijk, tijdens onderhoud mag er iemand anders in rijden omdat er niks anders op zit. Echter, bij het afleveren van de auto is er een mogelijkheid voor een trailer en die moeten ze dan ook gebruiken. Als de auto afgeleverd wordt zonder trailer, zal ik de auto ook niet accepteren.

[ Voor 9% gewijzigd door adje123 op 01-01-2021 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
@adje123 is het een leaseauto? In dat geval heb je niet veel te willen vrees ik voor je.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@kw_nl
Het is een leasebak. Leasemaatschappij heeft de instructies uitgezet over hoe de auto afgeleverd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
adje123 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:57:
@kw_nl
Het is een leasebak. Leasemaatschappij heeft de instructies uitgezet over hoe de auto afgeleverd moet worden.
Bijzondere leasemaatschappij dan. Bij mij (leaseplan) mag de hele wereld erin rijden, ik blijf alleen aansprakelijk. En dat is precies ook hoe een particuliere verzekering werkt. En als ik mijn auto wil laten ophalen voor onderhoud kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
@kw_nl
Ben dan wel benieuwd wat ze met de auto gaan doen als je hem weigert...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@kw_nl
Zekeren bijzondere leasemaatschappij ben benieuwd welke deze is. Leasemaatschappijen doen alles zo goedkoop mogelijk. Een auto ambulance in huren met chauffeur is een stuk duurder dan de dealer zelf de auto te bezorgen. Net als een student in huren om de auto af te leveren. Ik ken iig geen leasemaatschappij die extra geld uitgeeft voor afleveringen van autos.

Verzekering technisch vind ik het ook een vreemd verhaal. Wat als je been breekt? En de auto moet terug naar huis?? Dan zou je partner, vriend, collega de auto niet kunnen wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@To_Tall
Ik zie dat mijn comments niet altijd geplaatst worden.

Niet alle leasemaatschappijen zijn cheapass.
De dealer gaat auto op een trailer afleveren en de oude auto wordt op een trailer afgevoerd.
Zo gek is dat niet, al helemaal niet in Coronatijd als je de auto niet zelf kan ophalen en ook niemand langere tijd er in wil laten zitten op de bestuurder na.

In mijn leaseauto mogen alleen de personen die op mijn adres ingeschreven staan erin rijden, als er iets met mij gebeurt en mijn partner kan er niet in rijden dan wordt de auto weggesleept. Het staat vrij goed in mijn leasecontract uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

adje123 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:54:
@To_Tall

De dealer gaat auto op een trailer afleveren en de oude auto wordt op een trailer afgevoerd.
Zo gek is dat niet, al helemaal niet in Coronatijd als je de auto niet zelf kan ophalen en ook niemand langere tijd er in wil laten zitten op de bestuurder na.

In mijn leaseauto mogen alleen de personen die op mijn adres ingeschreven staan erin rijden, als er iets met mij gebeurt en mijn partner kan er niet in rijden dan wordt de auto weggesleept. Het staat vrij goed in mijn leasecontract uitgelegd :)
Lijkt me vervelend. Op een roadtrip even wisselen van chauffeur met vrienden mag dus al niet?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@Jeroenneman
Dat is correct.
Niks vervelends aan voor mij persoonlijk, ik houd wel van autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@To_Tall

Die van mij blijkbaar ook niet, ik ben wel benieuwd welke lease maatschapij dit dan zou doen.

Ik kan begrijpen als de dealer als lease maatschapij dit zo zou willen en kunnen doen. Of als je werkgever zelf een interne lease constructie heeft gecreerd.

Dit is gewoon een intresse vraag en heeft niets te maken met cheap ass lease maatschapij.

Doel van de lease is voor de leasemaatschapij, Zo veel mogelijk geld binnen te hengelen tegen zo laag mogelijke kosten.
Werkgevers gaan vaak voor een zekere zekerheid en willen een zo goedkoop mogelijke lease..

Ik weet zeker als ik leaseplan, athlon enz zou bellen.. Dan kan ik ook een afspraak maken dat de auto middels een autoambulance wordt afgeleverd.. Als ik mijn eigen dealer bel kan ik ook zon afspraak maken.. Daar zitten ook kosten aan..

Daarnaast, wettelijk gezien verzeker je de auto niet de bereider. Iedereen mag en kan in de auto rijden. Mits deze een rijbewijs heeft. Dat niemand in je auto mag rijden heeft dus niets met de verzekering te maken maar afspraken tussen jou en de lease maatschapij/werkgever..

Ik zou iig al rij ik heel graag, nooit akkoord gaan. onvoorziene omstandig heden kunnen leiden dat iemand anders de auto even moet verplaatsen, even iets laten ophalen e.d.Maar dat is een persoonlijke keuze..

Voorbeeld, je valt breek je arm, collega is met je mee op een externe locatie.. Ambu komt niet voor een gebroken arm. Je moet naar het ziekenhuis.. en alleen jouw auto staat er.. Success moet je nog een uur wachten op taxi. :+ anyway.. het is een persoonlijke keuze om met deze voorwaarden akkoord te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@To_Tall

Je vrouw/partner en eerste graads mogen gewoon rijden in je auto.
Goede vrienden zijn vaak uitgesloten inderdaad zodat je hem niet voor van alles en nog wat gaat uitlenen.
Wettelijk is je partner niet eens uit te sluiten dat ik weet, al staat het erin is het gewoon om je bang te maken, in rechtspraak houd dat echt geen stand al is het maar zoals om de voorbeelden genoemd. (Ambulant/noodgeval etc.)
Als je bijtelling betaald geld dat helemaal aangezien je dan privé gebruik gewoon “afgekocht hebt”. Je partner en eerste graads met een rijbewijs zijn gewoon verzekerd.

Ik ken overigens wel genoeg maatschappijen die de auto op elk willekeurig adres ophalen of afleveren al dan niet op een trailer of door een student. Arval bijvoorbeeld of Alphabet.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 01-01-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@To_Tall

Je gaat helemaal voorbij aan het verhaal.
Wat het verdienmodel van de leasemaatschappij is voor mij helemaal niet relevant.
De leasemaatschappij heeft mij gebeld en heeft mij verteld dat de nieuwe auto op een trailer wordt gebracht en de oude auto op de trailer wordt weggebracht. Ik ben gebeld door het bedrijf die mijn auto komt ophalen en een van de eerste vragen die ze stelden was "kunnen wij bij u makkelijk de trailer voor uw huis neerzetten".
"Voorbeeld, je valt breek je arm, collega is met je mee op een externe locatie.. Ambu komt niet voor een gebroken arm. Je moet naar het ziekenhuis.. en alleen jouw auto staat er.. Success moet je nog een uur wachten op taxi. :+ anyway.. het is een persoonlijke keuze om met deze voorwaarden akkoord te gaan.."
Je snapt natuurlijk wel dat als ik mijn arm breek en ik de leasemaatschappij bel en uitleg dat een vriend of een collega even in mijn auto naar het ziekenhuis moet rijden, dat het geen probleem is(ook achteraf uitleggen is geen probleem). Als de banden gewisseld moeten worden dan gaat ook een monteur er even in rijden, niemand verwacht van mij dat ik de auto in de garage zet, met als risico dat ik iemand aanrijd of iets kapot maak., dat soort voorbeelden zijn noodzaak. Het afleveren van een auto kan prima op een trailer en het is geen noodzaak dat een student of wie dan ook de auto komt brengen. Stel je voor dat de dealer mijn auto komt brengen zonder trailer en ik vind krasjes en of beschadigingen. Dat zou dus inhouden dat nog voordat ik in de auto heb gereden de auto alweer gerepareerd moet worden, wat gewoon betekent dat ik een tweedehands auto krijg terwijl ik een splinternieuwe heb besteld. Risico's moet je uitsluiten.
Dat vrienden van mij de auto gaan gebruiken voor hun eigen plezier is gewoon uitgesloten.
"Daarnaast, wettelijk gezien verzeker je de auto niet de bereider. Iedereen mag en kan in de auto rijden. Mits deze een rijbewijs heeft. Dat niemand in je auto mag rijden heeft dus niets met de verzekering te maken maar afspraken tussen jou en de lease maatschapij/werkgever.."
Mijn werkgever en de leasemaatschappij hebben afspraken gemaakt en daarin staat onder andere dat ik alleen of ingeschrevene op mijn adres in de auto mogen rijden. Kan jij je voorstellen dat als de auto voor de fun door een vriend van mij wordt gereden en er gebeurt iets dat de maatschappij zegt "je hebt je niet aan de afspraken gehouden".?
Nood breekt wetten, niemand zal mij erop aankijken als ik naar een ziekenhuis word gereden door iemand anders in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
GeeMoney schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Je vrouw/partner en eerste graads mogen gewoon rijden in je auto.
Goede vrienden zijn vaak uitgesloten inderdaad zodat je hem niet voor van alles en nog wat gaat uitlenen.
Wettelijk is je partner niet eens uit te sluiten dat ik weet, al staat het erin is het gewoon om je bang te maken, in rechtspraak houd dat echt geen stand al is het maar zoals om de voorbeelden genoemd. (Ambulant/noodgeval etc.)
Als je bijtelling betaald geld dat helemaal aangezien je dan privé gebruik gewoon “afgekocht hebt”. Je partner en eerste graads met een rijbewijs zijn gewoon verzekerd.

Ik ken overigens wel genoeg maatschappijen die de auto op elk willekeurig adres ophalen of afleveren al dan niet op een trailer of door een student. Arval bijvoorbeeld of Alphabet.
Precies.
Ik snap niet waarom mensen dat niet snappen, behalve als ze een funky leasemaatschappij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@adje123 Ik ga niet voorbij aan je verhaal..

Je geeft aan in een van je reacties dat je geen cheapass leasemaatschapij hebt.. Ik ben benieuwd welke dan.
Met elke lease maatschapij kan je afspraken maken om de auto thuis te laten afleveren op een auto ambulance. Dat wordt gewoon doorberekend in je lease. Of het nu Alphabet, Leaseplan, enz zou zijn..

Zelfs met een dealer kan je zulke afspraken prive maken.. Voor elke beurt kan ik deze afspraken ook maken.. Dit kost alleen meer geld.

Zelfde met afspraken betreft berijders, Veel lease maatschapijen geven werkgevers korting als ze afdwingen dat alleen huishouden in de auto mag rijden.

Het heeft dus niets te maken met cheapass maatschapij maar meer met de afspraken die je maakt met de maatschapij. of je werkgever. En of jij met de gestelde voorwaarden akkoord gaat dat is een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Met elke lease maatschapij kan je afspraken maken om de auto thuis te laten afleveren op een auto ambulance. Dat wordt gewoon doorberekend in je lease. Of het nu Alphabet, Leaseplan, enz zou zijn..
Ik heb deze afspraak niet gemaakt, het is mij meegedeeld dat het zo gaat gebeuren. In de offerte die ik heb goedgekeurd wordt hier ook niks over geroepen, dus nee..., het zit niet in mijn leasebedrag.
Zelfde met afspraken betreft berijders, Veel lease maatschapijen geven werkgevers korting als ze afdwingen dat alleen huishouden in de auto mag rijden.
Dat is toch ook precies waar ik op doel? Mijn werkgever en leasemaatschappij hebben afspraken gemaakt.
Je blijft maar doorgaan over cheapass leasemaatschappijen. De reden waarom ik de term cheapass gebruik is omdat ik jij aangeeft dat leasemaatschappijen ales zo goedkoop mogelijk willen doen...., guess what..., niet alle maatschappijen. De maatschappijen die wel zo'n instelling hebben zijn "cheapass" vergeleken met de mijne. Bij welk maatschappij ik zit, is helemaal niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Een leasemaatschappij wil juist de de auto zoveel mogelijk km's maakt, dat is het hele verdienmodel. Maakt ze echt geen zak uit wie die km's maakt. Het zijn de werkgevers die in hun leasevoorwaarden de beperkingen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Afijn dat zijn persoonlijke keuzes. Ik kijk je er niet op aan ik val je er niet op af. Zoals ik al eerder aan gaf. Ik zou persoonlijk met deze voorwaarden niet mee akkoord gaan. Maar nogmaals dat is voor mij persoonlijk zo.

En denk dat deze discussie ook niet in het Seat topic verder thuis hoort.

Fijn iig dat de auto gebracht kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 01-01-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@To_Tall

Bedankt.

Wat bedoel je met persoonlijke keuzes?
Je springt van de hak op de tak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
adje123 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:35:
@To_Tall

Bedankt.

Wat bedoel je met persoonlijke keuzes?
Je springt van de hak op de tak :)
Ik bedoel het is een persoonlijke keuze/besluit om voorwaarden die gesteld worden te zoals niemand mag in de auto rijden behalve jij, te aanvaarden.

Ik heb daarom als eens een lease overeenkomst geweigerd.

Maar dit hoort meer in het lease auto topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adje123
@To_Tall
Ik heb een uitgebreid antwoord geschreven, maar het wordt niet gepost.
"niemand mag in de auto rijden behalve jij"
Zoals vaker aangegeven, alle mensen die op mijn adres wonen mogen in mijn auto rijden. Mijn vrouw en kinderen mogen in mijn auto rijden mits zij aan de voorwaarden voldoen(een geldig rijbewijs hebben).

Waarom verdraai je mijn uitleg?
Er zijn Leasemaatschappijen die gewoon leveren voor hun klanten ongeacht de afspraken maar adaptief naar de huidige werkelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Discussies over leasen en regels horen in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4, niet in een merk-specifiek topic. Graag dus hier weer over de auto's praten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik wilde laatst het kaartmateriaal van het navigatiesysteem updaten maar de SD kaart blijft na het unlocken nog steeds write protected. Ik krijg hem nu dus niet geformatteerd of een bestand erop geschreven.

Zou de SD kaart fysiek kapot kunnen zijn of is deze tegenwoordig enkel nog met speciale software te overschrijven?

Leon is van eind 2019.

Bij m'n vorige Leon heb ik wel altijd zelf de kaarten geüpdate.

[ Voor 8% gewijzigd door Heisenbug op 02-01-2021 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:05
BlazeMuis schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:24:
Onze Seat Ibiza 2018 heeft last van een vaag probleempje. De tijd, rit informatie etc reset zichzelf willekeurig. Ongeveer een half jaar geleden zijn wij hier mee terug gegaan naar de dealer en die hebben een software update uitgevoerd waarmee het probleem volgens de dealer verholpen moest zijn.

Het ging ongeveer 3 maanden goed en het komt nu weer best vaak voor.

Iemand enig idee wat er nu aan de hand is? Ik ben van plan om volgende week weer terug te gaan, aangezien er toch nog fabrieksgarantie op zit.

Maar ik ben bang dat ze ons niet gaan helpen aangezien het flinke zeurders zijn en wij recentelijk de grote beurt en olie wissel bij kwikfit (merk beurt met behoud fabrieksgarantie etc) hebben laten uitvoeren ipv bij de dealer zelf.
Tot op heden nog steeds dit probleem. De dealer heeft eind juli aangegeven dat het probleem bekend is en er een update voor komt, dit kon enkele maanden duren.

Begin oktober zijn wij weer terug gegaan naar de dealer met de vraag of het opgelost kan worden, het begint inmiddels redelijk vervelend te worden. Hierop is ons belooft dat ze direct contact op gingen nemen met SEAT en ze ons een week later terug zullen bellen. Dat laatste is niet gebeurd, waarop wij de dealer 3 weken later weer hebben gebeld, en wij weer dezelfde beloftes horen dat er binnenkort een update komt waarmee het probleem opgelost zal worden.

In de eerste week van december hebben wij nogmaals contact gehad met de dealer, en uiteraard alweer dezelfde beloftes waar niks van waar wordt gemaakt.

Deze keer kwam de persoon aan de telefoon wel met het (vage?) verhaal dat een update eerst goedgekeurd moet worden door een of andere commissie in de EU en dat het daarom zo lang duurt.

Ik geloof er echter vrij weinig van, het lijkt wel alsof ze ons aan het lijntje houden en er gewoon geen zin in hebben. De garantie loopt tot september 2021, en ik heb er weinig hoop in dat het voor die datum opgelost zal worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• To_Tall
@BlazeMuis er zijn toch meer dealers. Als je niet tevreden bent over de afhandeling. Kan je toch contact opnemen met een andere dealer.

Anyways. Vandaag stond om 10:10 de dealer voor de deur. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZplXUmSEWdDTUVvJm_wfCCvLhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KtDZUj552LEAjU9WzG4KPt7E.png?f=fotoalbum_large

Na nog een handtekening dat de auto op naam gezet mocht worden zijn ze weer vertrokken.

Boekje en 2 sleutels gekregen :-). Plus een set zomer banden Inc velgen achter in.

Heb lekker een stukje gereden. Moet boekje vanavond nog eens goed doornemen. Rijd heerlijk, panorama dak vind de kleine helemaal geweldig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NwZ9Wb1y_ug8DdQsns6VvfV45g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsG7aK4ar6hnjIAEotPYmr4g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door To_Tall op 02-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:37
To_Tall schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:19:
@BlazeMuis er zijn toch meer dealers. Als je niet tevreden bent over de afhandeling. Kan je toch contact opnemen met een andere dealer.

Anyways. Vandaag stond om 10:10 de dealer voor de deur. [Afbeelding]

Na nog een handtekening dat de auto op naam gezet mocht worden zijn ze weer vertrokken.

Boekje en 2 sleutels gekregen :-). Plus een set zomer banden Inc velgen achter in.

Heb lekker een stukje gereden. Moet boekje vanavond nig eens goed doornemen. Rijd heerlijk, panorama dak vind de kleine helemaal geweldig.

[Afbeelding]
Mooie bak. Misschien wel nog even je kenteken blurren

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Mooie auto! Veel plezier 🤩
De mijne komt 12 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Is er iemand die weet of je nog steeds bij Seat zelf terecht kan voor chiptuning? of doen ze dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
firejelle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:33:
Is er iemand die weet of je nog steeds bij Seat zelf terecht kan voor chiptuning? of doen ze dat niet meer.
Iig ik kan nergens op prijslijsten chiptuning terug vinden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet doen. Beste kans is om gewoon je dealer te bellen.

Volgens mij is https://www.vagtechniek.nl/ wel een bekende voor VAG auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:56
Ziet er netjes uit zeg! Panorama dak is heerlijk, zeker in de winter met een lekker zonnetje. Ik mis het wel af en toe. Mooie velgen ook, zijn deze 18"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Valkje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:36:
Ziet er netjes uit zeg! Panorama dak is heerlijk, zeker in de winter met een lekker zonnetje. Ik mis het wel af en toe. Mooie velgen ook, zijn deze 18"?
Thanks,

Dit zijn 17” velgen, in antraciet vond ik toch net wat mooier op de auto dan de standaard velgen die geleverd worden.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmyORMwVcrqH1I-YSuZFbJpIuDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXTN5fDAl7KiwYYlbjWYxVpI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://di96ochb0od20.cloudfront.net/media/seat/products/PS12061-17-inch-lichtmetalen-winterset-abrera-antraciet-pirelli-1-605.jpg

De zomer set is dan deze set, 19”
Afbeeldingslocatie: https://di96ochb0od20.cloudfront.net/media/seat/products/575CON499041-19-inch-lichtmetalen-zomerset-aneto-black-1-605.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@To_Tall

Sexy car!

Hoe bevalt het tot nu toe? Heb jij problemen met keyless entry(als je dat hebt)?
Hoe bevalt het infotainment systeem?
Heb je ook beats audio? Hoe bevalt dat?

I know, veel vragen, sorry :)

P.S.
Ben ik nou gek of zijn de 17" velgen op jouw auto anders dan op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
adje123 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:16:
@To_Tall

Sexy car!

Hoe bevalt het tot nu toe? Heb jij problemen met keyless entry(als je dat hebt)?

P.S.
Ja thanks..

De auto bevalt prima, Keyless entry geen problemen mee. Wel in de gaten houden dat in tegen stelling van be Renault je wel iets moet doen om de auto af te sluiten :)

Infotainment is even wennen. Veel instellingen moet je echt via het systeem doen. Echter bij de Kadjar die ik heb gehad en de Clio van mijn vrouw moet ook al veel via de infotainment systeem gedaan worden.
Het systeem is responsive, wel grappig dat door middel van je sleutel herkend wordt.

Beats audio klinkt out of the box een beetje valk, via de EQ heb ik het geluid meer naar mijn smaak ingericht.. Prima systeem al zeg ik het zelf..

Wat bedoel je de velgen zien er anders uit dan op de foto?? De Foto op onze parkeerplaats zie je de velgen zitten zijn dezelfde als op het plaatje.. https://shop.seat.nl/auto...-abrera-antraciet-pirelli deze liggen momenteel onder de auto..

Plaatje waar de auto nog deels ingepakt zitten zijn andere velgen.. 18” standaard. de kleur zilvergrijs vind ik niet heel mooi bij donkere auto’s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:37
adje123 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:16:
@To_Tall

Sexy car!

P.S.
Niet vergeten dat de problemen met kessy die je hierboven ziet allemaal met de nieuwe leon zijn. Die is volgens mij nog gebaseerd op het systeem van de oude leon en dat werkte prima

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
To_Tall schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Wat bedoel je de velgen zien er anders uit dan op de foto?? De Foto op onze parkeerplaats zie je de velgen zitten zijn dezelfde als op het plaatje.. https://shop.seat.nl/auto...-abrera-antraciet-pirelli deze liggen momenteel onder de auto..

Plaatje waar de auto nog deels ingepakt zitten zijn andere velgen.. 18” standaard. de kleur zilvergrijs vind ik niet heel mooi bij donkere auto’s...
Op de foto zijn ze donkergrijs (antraciet) en op je auto lijken ze zilver

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:04
renelis schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:27:
[...]

Ben wel nieuwsgierig wat je vind van het Beats audio pakket van Seat ten opzichte van het Bose systeem uit de Renault?
Ik vond de bass bij de Megane juist wel prettig. Het geluid van de Bose was naar mijn mening ook wat voller. Maar de Leon heeft de Beats Audio wel echt nodig. Het standaard geluidssysteem is niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:04
Just_A_User schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:21:
[...]

Dit heb ik ook. Ik heb (nog) geen problemen met de camera, maar die rare foutmeldingen heb ik ook. Ik heb de keyless entry aan de bestuurderskant na 2 weken kapot gehad, en zo nog een lijst aan dingen, op een auto die ik heb sinds eind augustus.

De software is gewoon ruk in die auto, zo is het gewoon.
Ik ga dan toch maar eens een afspraak maken, mogelijk is de keyless entry gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@To_Tall
Op de foto zijn de velgen inderdaad donkergrijs..., maar bij jou zijn ze zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
adje123 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:33:
@To_Tall
Op de foto zijn de velgen inderdaad donkergrijs..., maar bij jou zijn ze zilver.
Ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt :+

Ik heb een foto gemaakt toen de auto bij de dealer aankwam.. Hier waren de velgen affabriek zilver 18".
Ik heb toen antraciet kleurige velgen besteld 17" als winterset.

Nog een paar foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6GiA2oZwMW7yEgJ3bLCC0HR2Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhNlbMCU9ALekfM0SDa94CdK.jpg?f=fotoalbum_large
Links de velgen onder mijn auto Rechts affabriek velgen die de dealer terug genomen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBoJwsUNQRm_uaRScbw3TKN10sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCNWghgUHwCCQfk31VYevr3P.jpg?f=fotoalbum_large

Als het binnenkort wat beter weer is zal ik wel eens mooie foto's nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Gisteren tegen het eind van de dag mijn Seat Arona op kunnen halen bij de dealer en vandaag alweer terug kunnen gaan om een afspraak te maken voor de werkplaats.

Het lijkt er op dat de ACC niet aan staat/aan kan. Wanneer de hendel verplaatst of aangepast wordt veranderd er niets en op het active info display staat doodleuk dat ACC uitgeschakeld is, zowel verkoper als monteur kregen het niet aan de praat toen ik er vanmiddag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
Dat is teleurstellend :(
Hopelijk hebben ze snel een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ik hoop het ook. Ik kreeg het gisteren heel even werkend maar toen ik het weer uitzette wilde het niet meer aan, ook niet nadat de auto een aantal uur uitgestaan had.

Heeft er iemand trouwens een dongle gevonden die carplay wireless kan maken op de nieuwe infotainment units, degene die ik gebruikte in mijn VW Golf doet het deels maar geeft geen audio door dus is niet bruikbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:05
To_Tall schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:19:

Anyways. Vandaag stond om 10:10 de dealer voor de deur. [Afbeelding]

Heb lekker een stukje gereden. Moet boekje vanavond nog eens goed doornemen. Rijd heerlijk, panorama dak vind de kleine helemaal geweldig.
[Afbeelding]
Mooie bak! Wij krijgen onze Seat Ateca 1.5TSI FR in het wit volgende zaterdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 23:05
Mijn Seat Cordoba (Cordoba II 1.4 16V uit 2001) wil niet meer starten. Nieuwe accu erin (gaf een vrij lage spanning en was +- 6 jaar oud) helpt niet. Wat er nu gebeurt is dat ik het contact aanzet en ik de benzinepomp hoor draaien. Als ik probeer te starten slaat de startmotor helemaal niet aan, hoor ook geen relais. Lampen gaan wel uit, dus contact is goed denk ik. Ligt dus waarschijnlijk aan de startmotor. Maar nu de vraag, en het moge duidelijk zijn dat ik niks weet van auto's: waar zit de startmotor? 8)7 Kan dat ding dus echt nergens vinden :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdW_VkMcbd12sv68_7Px33OC0no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EY61hhxowTnIIN4SuV9XTgJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Deze zit vrij laag in de motor. Die ga je niet zomaar vinden zonder brug :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
PeeVv schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:07:
Mijn Seat Cordoba (Cordoba II 1.4 16V uit 2001) wil niet meer starten. Nieuwe accu erin (gaf een vrij lage spanning en was +- 6 jaar oud) helpt niet. Wat er nu gebeurt is dat ik het contact aanzet en ik de benzinepomp hoor draaien. Als ik probeer te starten slaat de startmotor helemaal niet aan, hoor ook geen relais. Lampen gaan wel uit, dus contact is goed denk ik. Ligt dus waarschijnlijk aan de startmotor. Maar nu de vraag, en het moge duidelijk zijn dat ik niks weet van auto's: waar zit de startmotor? 8)7 Kan dat ding dus echt nergens vinden :X
[Afbeelding]
https://seat.7zap.com/en/e/cordoba+vario/co/2001-237/

Volgens mij inderdaad aan de onderkant. Dus zo wat het verst verwijderd van het camera oogpunt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 23:05
Haha, dat verklaart waarom ik hem niet zomaar kan vinden. Ga morgen nog eens aan de onderkant zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
grasmanek94 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:10:
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

24-7:

[...]

Leverdatum: mid-oktober.

22-09:

[...]

Nieuwe leverdatum: eind-november..

27-10:

[...]

Nieuwe leverdatum: eind-januari..

Nou, ik denk dat het mei of juni/juli gaat worden als dit zo door gaat :')
Ik had (helaas) toch gelijk:

07-01-2021:
Voor u is een nieuwe Seat Leon door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 19 maart 2021. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
De auto is door de leasemaatschappij besteld op 24-07-2020 met oorspronkelijke leverdatum 10-2020. Is al meerdere keren verzet:
24-07-2020: "vanaf week 42" 12-10-2020
22-09-2020: => 20-11-2020
27-10-2020: => 15-01-2021
01-12-2020: => 29-01-2021
07-01-2020: => 19-03-2021

Dit is wel te gek voor woorden naar mijn mening. Denk ik "oh nog 2 weekjes, eindelijk na de zoveelste keer verzet", bam, nogmaals verzet.

@ImJiggie
@crypt0rr
@Aixler
@renelis
@OutSIdeR
@adje123

Hoe zit het met jullie leveringsdata?

@Zinu 1.5 eTSI DSG?

@Denow Jaloers, geniet ervan! :D wanneer besteld?
@To_Tall Geniet van je auto! :)

Edit#2: Betreft een Seat Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI DSG met "trekhaak zwenkbaar" in magnetic tech gray, en Technology Pack, zonder model/type aanduiding.

[ Voor 35% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Wow... 19 maart 2021?
Mijn bestelling is op 1 september bevestigd door de leasemaatschappij en sinds die tijd is het eigenlijk stil.

Ik heb zelf nog in de laatste week van december geïnformeerd naar de status maar de verwachte levering bij de dealer schuift nu iedere week een weekje verder op.

Zie er op de weg ook nog maar erg weinig rijden? Maar datzelfde beeld heb ik bij de nieuwe Octavia, A3 en Golf

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Hmm net nog de dealer gebeld, daar weten ze ook niet veel. Wel weten ze vanaf 23 december dat de verwachte leveringsdatum van de auto week 8 is. Dan zal 19 maart wel kloppen voor ze 'm rijklaar hebben.
Op de weg zelf nog geen een gezien, en als wel zal het de 1.0 wel zijn. Wel steeds meer Golf 8... =.= al 2 of 3 voorbij zien komen. Bij VAG bestellen, logisch dat ze hun pareltje als eerste leveren. Of ik dan in de toekomst nogmaals VAG wil doen weet ik niet, kijk wel over 4 jaar of ik naar een ander prima merk kan overstappen. Want dit soort gedrag wil ik dus liever niet sponsoren.

[ Voor 51% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Wow, absurd inderdaad. Heb jij ook een 1.5 eTSI DSG besteld @grasmanek94? Ik vraag me dan echt af wat daar fout gaat, zo'n aparte configuratie had je niet toch?

Ik heb toevallig gister nog eens geinformeerd bij de leasemij. De oorspronkelijke leverdatum was eind november, wat ik al ongeloofwaardig vond (auto is besteld eind oktober). Wat bleek nu, de auto is 17 december afgeleverd bij de importeur. Vervolgens zou de auto 29 december naar de dealer gaan, waarna de leasemij de aflevering zou kunnen gaan inplannen. Maar gister is de dealer gebeld, en wat blijkt: auto kwijt 8)7 Ergens tussen de importeur en de dealer lijkt me.

Ik hoor als het goed is vandaag wat de speurtocht in samenwerking met de afdeling logistiek heeft opgeleverd. Hopelijk kan ik 'm deze week gewoon gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Zinu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:20:
Maar gister is de dealer gebeld, en wat blijkt: auto kwijt 8)7 Ergens tussen de importeur en de dealer lijkt me.
Whut, hoe verlies je "Even" ~35,000 euro? Knap hoor, mag wel verloren worden op mijn parkeerplek :D 8)7

Betreft een Seat Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI DSG met "trekhaak zwenkbaar", in magnetic tech gray, Technology Pack, en zonder model/type aanduiding.

Alvast veel plezier met je auto :)

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:02:
[...]

07-01-2021:

[...]

De auto is door de leasemaatschappij besteld op 24-07-2020 met oorspronkelijke leverdatum 10-2020. Is al meerdere keren verzet:

Dit is wel te gek voor woorden naar mijn mening. Denk ik "oh nog 2 weekjes, eindelijk na de zoveelste keer verzet", bam, nogmaals verzet.

@ImJiggie
@crypt0rr
@Aixler
@renelis
@OutSIdeR
@adje123

@Zinu 1.5 eTSI DSG?

Edit#2: Betreft een Seat Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI DSG met "trekhaak zwenkbaar" in magnetic tech gray, en Technology Pack, zonder model/type aanduiding.
28 december in ontvangst genomen.
LM is LeasePlan en auto is uitgeleverd door Ames in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik moest ook even hardop lachen aan de telefoon inderdaad. Ach, het zal wel meevallen en een gebrek aan scherpte na de vakantie zijn. Ik hoor het vandaag.

Misschien is het de kleur waardoor het zo lang duurt? Is dat niet de kleur waarbij in de configurator vermeld stond dat die pas later leverbaar was? Ik heb lekker basic gewoon voor de Desire Red gekozen, ik werd helemaal verliefd op de kleur in de promofilmpjes en bij de dealer :) Die zal ook wel extra snel leverbaar geweest zijn.
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Alvast veel plezier met je auto :)
Dankje! Komt vast goed! Ik kreeg de optie om de auto op te halen of af te laten leveren door een student. Uiteraard de eerste optie gekozen, al moet ik daarvoor 230km enkele reis rijden :+ Is vast geen straf in mijn nieuwe bolide!

[ Voor 33% gewijzigd door Zinu op 07-01-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
OutSIdeR schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:29:
28 december in ontvangst genomen.
LM is LeasePlan en auto is uitgeleverd door Ames in Dordrecht.
Oh netjes, geniet ervan! :D Ik ga even terugkijken of je hebt gepost wanneer ie besteld is, ben nu wel nieuwsgierig hoe lang je moest wachten.
Zinu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:29:
Ik moest ook even hardop lachen aan de telefoon inderdaad. Ach, het zal wel meevallen en een gebrek aan scherpte na de vakantie zijn. Ik hoor het vandaag.

Misschien is het de kleur waardoor het zo lang duurt? Is dat niet de kleur waarbij in de configurator vermeld stond dat die pas later leverbaar was? Ik heb lekker basic gewoon voor de Desire Red gekozen, ik werd helemaal verliefd op de kleur in de promofilmpjes en bij de dealer :)
Hmm dan zou het wel de kleur kunnen zijn, ik vind die rode kleur ook echt mooi maar heb hem niet genomen want dan zie je niks van de vette achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Oh netjes, geniet ervan! :D Ik ga even terugkijken of je hebt gepost wanneer ie besteld is, ben nu wel nieuwsgierig hoe lang je moest wachten.
20 oktober.
Mijn Leon betreft wel de actie auto (Leon HB 1.5 eTSI FR Launch Edition DSG ActieAuto), heb enkel de kleur uitgekozen, kon verder ook geen andere opties selecteren behalve de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@grasmanek94

Jeetje, wat duur dat lang?
Ik heb voor de offerte van mijn Seat Leon FR Launch 1.5 150PK Manual, 18inch performance velgen, midnight black en full option verder(op Panoramadak en trekhaak na) op 28-10 goedkeuring gegeven richting mijn HR manager.
Auto wordt volgende week dinsdag geleverd, dealer kon de auto al in december leveren maar november/december leveren ze geen auto's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
OutSIdeR schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:42:
[...]

20 oktober.
Mijn Leon betreft wel de actie auto (Leon HB 1.5 eTSI FR Launch Edition DSG ActieAuto), heb enkel de kleur uitgekozen, kon verder ook geen andere opties selecteren behalve de kleur.
Op die fiets, die worden vast wel in wat aantallen in voorraad geproduceerd denk ik? :) Lekker van genieten dus :D
adje123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:43:
@grasmanek94

Jeetje, wat duur dat lang?
Ik heb voor de offerte van mijn Seat Leon FR Launch 1.5 150PK Manual, 18inch performance velgen, midnight black en full option verder(op Panoramadak en trekhaak na) op 28-10 goedkeuring gegeven richting mijn HR manager.
Auto wordt volgende week dinsdag geleverd, dealer kon de auto al in december leveren maar november/december leveren ze geen auto's uit.
Inderdaad, ~20-07-2020 => ~20-03-2020 is gewoon 8 maanden :o
Geniet er alvast van haha :D

Maaar schijnbaar ben ik dus heel speciaal met mijn wensen 🤣 Zo speciaal dat VW de productie maar ergens achterop gegooid heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@grasmanek94
Thanks.

Let wel op, ik heb geen automaat genomen.
Veel leasemaatschappijen pushen op automaat auto's omdat die een hogere restwaarde hebben en goedkoper in lease zijn. Veel particulieren nemen daarom ook een automaat. Op een gegeven moment wordt het erg druk rond de automaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, is wat er via VCDS coding inmiddels vrijgeschakeld zou kunnen worden op de nieuwe Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ik hoop dat ik de auto start-stop de laatste stand kan laten herinneren, want ik ben niet van plan om die ooit te gebruiken. Is in mijn opinie alleen maar onveilig en irritant bij stoplichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:56:
Ik hoop dat ik de auto start-stop de laatste stand kan laten herinneren, want ik ben niet van plan om die ooit te gebruiken. Is in mijn opinie alleen maar onveilig en irritant bij stoplichten.
Hoe kan dit onveilig zijn? Voordat jij het einde van je koppelingspedaal hebt bereikt loopt je motor alweer...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Damian schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Hoe kan dit onveilig zijn? Voordat jij het einde van je koppelingspedaal hebt bereikt loopt je motor alweer...
Omdat ik vaak lees (en ook zelf ervaar) dat wat mensen verwachten, niet is wat het systeem doet. P.s. ik heb een automaat besteld.
In mijn huidige schakelbak, als ik te snel de versnelling erin doe (als die echt *net* uit is gegaan), en weg wil rijden (koppeling op), blijft de motor uit. Sta je dan op een groen stoplicht en auto's achter je die mogelijk met 50/70/80 op je af komen, en misschien niet op letten. Het helpt niet dat ik dan al in versnelling ben, geen rem ingedrukt heb [dus geen remlichten], en gas wil geven. Kun je zeggen "doe rustiger aan", en zeker, doe ik ook, maar ik ga liever voor vermijden van gevaarlijke situaties, dus start stop gewoon uit.
Onvoorspelbaarheid heeft negatieve invloed op de veiligheid op de weg, je wilt het liefst alles 100% voorspelbaar hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Omdat ik vaak lees (en ook zelf ervaar) dat wat mensen verwachten, niet is wat het systeem doet. P.s. ik heb een automaat besteld.
In mijn huidige schakelbak, als ik te snel de versnelling erin doe (als die echt *net* uit is gegaan), en weg wil rijden (koppeling op), blijft de motor uit. Sta je dan op een groen stoplicht en auto's achter je die mogelijk met 50/70/80 op je af komen, en misschien niet op letten.
Onvoorspelbaarheid heeft negatieve invloed op de veiligheid op de weg, je wilt het liefst alles 100% voorspelbaar hebben.
Dit is duidelijk uitgesproken door iemand zonder ervaring met StartStap. Wat een nonsense.. ik rijd zelf ook met een StartStop systeem (VW Golf 7.5).Zelfs als ie uitschakelt wanneer je richting een verkeerslicht rijdt en deze springt ineens op groen dan is de motor sneller aan dan jij 'startstop' kan uitspreken. Niks onveiligs aan.
Dat systeem van VAG is zo ontzettend goed..

Bij mijn andere auto (Alfa Giulietta uit 2013) daarentegen ... 8)7
Dat is een drama StartStop systeem.. maar die van VAG zijn echt meer dan prima. Zeker met de nieuwe eTSI motoren waarbij de electromotor die eerste reactie geeft en je dus totaal niet merkt dat je motor is uitgegaan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:20:
[...]

In mijn huidige schakelbak, als ik te snel de versnelling erin doe (als die echt *net* uit is gegaan), en weg wil rijden (koppeling op), blijft de motor uit. Sta je dan op een groen stoplicht en auto's achter je die mogelijk met 50/70/80 op je af komen, en misschien niet op letten. Het helpt niet dat ik dan al in versnelling ben, geen rem ingedrukt heb [dus geen remlichten], en gas wil geven. Kun je zeggen "doe rustiger aan", en zeker, doe ik ook, maar ik ga liever voor vermijden van gevaarlijke situaties, dus start stop gewoon uit.
Bijzonder, bij mijn laatste auto's (Citroen C3, Skoda Octavia, Nissan Qashqai, Kia Ceed SW, VW T-Roc, Seat Leon ST 2020) nooit last van gehad. Misschien heb ik meer geduld ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Damian schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Bijzonder, bij mijn laatste auto's (Citroen C3, Skoda Octavia, Nissan Qashqai, Kia Ceed SW, VW T-Roc, Seat Leon ST 2020) nooit last van gehad. Misschien heb ik meer geduld ;)
Ik ben best een vlotte rijder, niet te hard maar ik ga ook niet een uur erover doen om naar de maximumsnelheid op te trekken. Merk vaak op stoplichten dat iedereen ver achter blijft (en ik versnel niet eens asociaal ofzo, geen slippende bandjes, geen max toeren, gewoon op tijd schakelen met net ietjes hogere toeren dan normaal).
DonJunior schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Dit is duidelijk uitgesproken door iemand zonder ervaring met StartStap. Wat een nonsense.. ik rijd zelf ook met een StartStop systeem (VW Golf 7.5).Zelfs als ie uitschakelt wanneer je richting een verkeerslicht rijdt en deze springt ineens op groen dan is de motor sneller aan dan jij 'startstop' kan uitspreken. Niks onveiligs aan.
Dat systeem van VAG is zo ontzettend goed..

Bij mijn andere auto (Alfa Giulietta uit 2013) daarentegen ... 8)7
Dat is een drama StartStop systeem.. maar die van VAG zijn echt meer dan prima. Zeker met de nieuwe eTSI motoren waarbij de electromotor die eerste reactie geeft en je dus totaal niet merkt dat je motor is uitgegaan.
Alleen ervaring met 2011 Ibiza diesel StartStop, drama, soms moest ik echt 5s (letterlijk) wachten als ik net gestopt was, en het werd net groen. Huidige is een Renault Clio 2020. Minder drama maar nog steeds, ik heb St/St liever uit. Meer voorspelbaarheid, meer veiligheid, liever voorkomen dan genezen.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Damian schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb nu een Ateca 1.5 TSI DSG. id geen problemen nog mee gehad. 170KM op de teller :+
Hiervoor een Kadjar automaat..

Probleem was.. Je rijd aan. Komt net tot stilstand en wil weer wegrijden.. Op dat moment schakeld de motor uit.. Gezien ik dan op gas drukt.. Slaat de motor niet aan. Moet je weer eerst op je rem drukken, rem loslaten en dan wil de auto weer starten. Soms schiet het systeem in beveiliging en moet je eerst handmatig dmv start knop de auto weer starten.

---------------

Ik merk bij mijn Ateca dat hij nog al graag op het gas gaat.. Bij stoplichten trek ik op, en dan gelijk slippende bandjes rij ik weg. Ook een keer gehad dat hij wegslipt en een knal hoorde.. Is dat dan dat de auto naar de band zoekt met grip?? Ik heb dynamic chasiss control er op zitten.. Auto staat dan in eco stand.

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 07-01-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
To_Tall schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb nu een Ateca 1.5 TSI DSG. id geen problemen nog mee gehad. 170KM op de teller :+
Hiervoor een Kadjar automaat..

Probleem was.. Je rijd aan. Komt net tot stilstand en wil weer wegrijden.. Op dat moment schakeld de motor uit.. Gezien ik dan op gas drukt.. Slaat de motor niet aan. Moet je weer eerst op je rem drukken, rem loslaten en dan wil de auto weer starten. Soms schiet het systeem in beveiliging en moet je eerst handmatig dmv start knop de auto weer starten.
Maar dat was een Renault.. die kun je nergens mee vergelijken.
StartStop in mijn eerste lease auto (Renault Megane Estate) was inderdaad ook drama. En inderdaad ook een paar keer gehad dat ik echt de auto opnieuw zelf moest starten. DAT was gevaarlijk inderdaad. Via van VAG nog nooit dergelijke gekke problemen mee gehad.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
DonJunior schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:41:
[...]
Via van VAG nog nooit dergelijke gekke problemen mee gehad.
Dan heb je nooit een 2010-2014 1.2 TDI gereden? of wel😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Dan heb je nooit een 2010-2014 1.2 TDI gereden? of wel😂
Nee gelukkig niet.. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Hier ook nooit problemen met start-stop gehad in de 4 maand dat ik nu VAG rij. Ik hou wel altijd de regel aan dat als ik bij de eerste 3 auto's voor een verkeerslicht zit, dat ik met de koppeling ingetrapt in de versnelling blijf staan. Ik heb er namelijk zelf ook een hekel aan dat het bij mensen voor me x aantal secondes duurt voor ze reageren op groen licht. Ik ken er zelfs een paar die als eerste in de rij in neutraal schakelen, koppeling los en de handrem erop.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
FastFred schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:55:
Hier ook nooit problemen met start-stop gehad in de 4 maand dat ik nu VAG rij.
Geeft dan hoop dat de nieuwere STST systemen wel bruikbaar/voorspelbaar zijn.
(...) en de handrem erop.... :/
Oei, dat zou ik zelf nooit doen, altijd: Neutraal+Normale Rem, ook als ik 1e sta doe ik dat vaak (langer stil dan 3s).
Dit omdat er bij de parkeerrem geen remverlichting aan staat, dus auto's achter mij moeten dan gokken of ik weg aan het rijden ben, of stil sta (als ze aankomen). Wil ik ze niet aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
@grasmanek94

Wij hebben dezelfde uitvoering alleen is die van mij rood. Ik krijg mijn auto 12 januari (1.08.2020 besteld)

Bij mij was het probleem de levering van de trekhaak. Die is uit de bestelling gehaald en toen is de auto direct in productie gegaan.

De trekhaak wordt nu door de Seat dealer aftermarkter er op gebouwd, die hebben ze namelijk wel liggen (exact dezelfde trekhaak)

Ik zou dus even bellen of het probleem de trekhaak is, en anders die uit de order laten schrappen en aftermarket laten plaatsen.

Super balen voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 11:03
Start stop werkt bij mij perfect in de nieuwe Leon. Ik merk zelfs dat die al aanslaat als de auto voor mij gaat rijden, soms nog voor dat ik doorheb dat het licht al groen is. Weet iemand of dat een speciale functie van het systeem zou moeten zijn? Best handig namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@JnB007

Het zou kunnen dat jouw Leon met andere auto's communiceert.
Ik weet niet welke uitvoering je hebt maar sommige uitvoeringen van de Leon hebben volgens mij stoplicht herkenning. Ik weet verder niet hoe dat precies werkt.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vicros
adje123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:51:
@JnB007

Het zou kunnen dat jouw Leon met andere auto's communiceert.
Ik weet niet welke uitvoering je hebt maar sommige uitvoeringen van de Leon hebben volgens mij stoplicht herkenning. Ik weet verder niet hoe dat precies werkt.....
Dat werkt door middel van de ACC sensor in de voorbumper, zodra hij detecteerd dat de afstand tussen de auto en voorligger groter wordt zal hij de motor al starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:56
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:35:
[...]

[...]

Hmm dan zou het wel de kleur kunnen zijn, ik vind die rode kleur ook echt mooi maar heb hem niet genomen want dan zie je niks van de vette achterlichten.
Balen dat je zo ontzettend lang moet wachten!
Heb zelf ook de Magnetic Grey, al zo'n 2 maanden, dus die kleur is al even beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
@grasmanek94

Auto in Juni 2020 besteld, deze week op mogen halen.

Betreft de Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI Hatchback DSG
Magnetic tech
Adaptieve onderstelregeling
Technology Pack FR

Hij rijdt heerlijk, ben er erg blij mee
Eerder in deze thread klachten gehoord van anderen over de telefoon koppeling en Kessy. Bij mij werkt alles gelukkig uitstekend. Het enige wat tot nu toe opvalt is dat de spraakherkenning heel slecht is. Oh ja, en ze hebben aan de bestuurderskant een verkeerde vloermat opgeleverd die niet past op de bevestigingspunten in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 11:03
Vicros schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Dat werkt door middel van de ACC sensor in de voorbumper, zodra hij detecteerd dat de afstand tussen de auto en voorligger groter wordt zal hij de motor al starten.
Dat is inderdaad wel aannemelijk ja, en lekker makkelijk, aangezien die sensor er toch al op zit. Ik vind dit toch wel een goed argument VOOR het start stop systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
Vicros schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Ik heb het gevoel dat die zelfde sensor ook automatisch regeneratief afremt als je te hard af rijdt op een auto en gas los laat. Ook al staat ACC uit dan doet ie dat alsnog. Het werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
ImJiggie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:36:
@grasmanek94

Ik zou dus even bellen of het probleem de trekhaak is, en anders die uit de order laten schrappen en aftermarket laten plaatsen.
Nog vanochtend gebeld en enige wat "ze" weten is "niks meer dan dat het is vertraagd". Ugh. Mag ik de contactgegevens van jullie importeur? "Nee".
Seat en VW klantenservice ook nog gebeld (in desperate poging tot meer informatie): "U moet contact opnemen met uw dealer".
Athlon Lease: "Dealer heeft meer info".

Nja, houdt het snel op denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 07-01-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@grasmanek94

Als je nou eens zegt dat je het bij je rechtsbijstand gaat uitzetten om dit verder uit te pluizen, misschien willen ze dat voorkomen en krijg je sneller meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
Aixler schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Ik heb het gevoel dat die zelfde sensor ook automatisch regeneratief afremt als je te hard af rijdt op een auto en gas los laat. Ook al staat ACC uit dan doet ie dat alsnog. Het werkt erg fijn.
Dit heb ik nog niet ervaren. Ik zit met regelmaat te dicht op m’n voorligger volgens het systeem maar als ik gas los laat rent hij niet harder af dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Volgens mij of je nu wel of niet de ACC aan hebt staan berekend de auto elke seconde 30x de afstand tot je voorligger.

Als je veel te hard op je voorligger in rijd zal systeem ingrijpen en je waarschuwen en kan de auto ingrijpen.

Althans dat is wat ik uit de informatie en YouTube filmpjes vandaan heb. Verder nog niet mee gemaakt onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:06
Aixler schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Ja! Dat idee heb ik ook. Maar... wel eigenaardig dat het systeem dat doet zonder dat je zelf iets doet. Ik reed laatste een plaats binnen (80 -> 50 km/u), en dat was bergaf. De auto remde duidelijk af... Terwijl ACC niet aanstond, en ook de predictive feature staat uit.
En overigens zonder waarschuwing, wat je bij een remingreep wel krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door rvinke op 07-01-2021 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
grasmanek94 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:02:
[...]

07-01-2021:

[...]

@ImJiggie
@crypt0rr
@Aixler
@renelis
@OutSIdeR
@adje123

@Zinu 1.5 eTSI DSG?

Maandag a.s. wordt ie afgeleverd voor m’n deur. De FR Launch Desire Red 1.5 eTSI DSG, pano, performance velgen, DCC, technology pack

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adje123
@crypt0rr

Lekker man.

Foto's, foto's, fotooooooo's :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
adje123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:56:
@grasmanek94

Als je nou eens zegt dat je het bij je rechtsbijstand gaat uitzetten om dit verder uit te pluizen, misschien willen ze dat voorkomen en krijg je sneller meer info.
Wat heeft een particuliere rechtsbijstand verzekering ermee van doen? De enige contractpartijen zijn bij lease je werkgever en de leasemaatschappij. Die moet aan de slag, snap dat het irritant is, maar je zult hun hun werk moeten laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@jongetje
De enige contractpartijen zijn bij lease je werkgever en de leasemaatschappij.
Nee. Degene die de auto bestelt heeft is ook een contractpartij, hij/zij betaalt ook voor de auto en is ook verantwoordelijk voor de auto.
Als de leasemaatschappij niet verder wil helpen, dan zou ik gewoon aangeven dit neer te leggen bij mijn rechtsbijstand, misschien komen ze dan wel in geweging. Niet geschoten.....
Pagina: 1 ... 39 ... 87 Laatste