Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 38 ... 87 Laatste
Acties:

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vicros schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:02:
Zojuist bericht gekregen van de dealer dat ik 04-01-2021 lang kan komen om m'n auto op te halen, zal nog wel enigsinds onder voorbehoud zijn maar als ze nu al weten dat het de 4e kan zal hij over 1,5 week al wel bij de dealer staan.

Heb vandaag ook gesproken met een aantal collega's die een Golf met eTSI blok hebben besteld en daar is de uitleverdatum al van eind december naar halverwege maart verschoven
Hier net zo. Heb een Leon eTSI FR Launch Edition besteld via Leaseplan.
Leaseplan geeft aan dat de auto in week 52 geleverd wordt omdat het een zogenaamde "actie" auto is en uit voorraad komt. Levertijd volgens Leaseplan zou 4 weken zijn.
Auto wordt afgeleverd bij Ames in Dordrecht, maar bij Ames wisten ze me te vertellen dat er pas in week 2 van 2021 geleverd wordt.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
@OutSIdeR Leaseplan levert alleen nog elektrische auto's uit dit jaar. Verkoopt over 4 jaar beter als hij uit 2021 komt dan uit 2020.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
jongetje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:48:
@OutSIdeR Leaseplan levert alleen nog elektrische auto's uit dit jaar. Verkoopt over 4 jaar beter als hij uit 2021 komt dan uit 2020.
Exact dezelfde reden als dat mijn werkgever mijn auto op 2021 wil hebben en dat de LM de andere auto's (behalve electrisch) ook op 2021 wil hebben.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
jongetje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:48:
Dat is ook de reden dan ik mijn auto op 2 januari ophaal. Ik had anders deze week al in de auto kunnen rijden :-)

Mijn dealer wist te vertellen dat de Leon idd erg veel pech. Volgens hen hebben ze meer problemen dan alleen de motor.

Anyway ik hoop niet dat als ze uitgeleverd worden veel storingen ontstaan na een tijdje rijden evenals terug roep acties.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 12:50
FastFred schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:11:
[...]

Altijd en overal de koppeling ingetrapt houden als je stilstaat.

Wat is er nu zo erg aan dat start-stop systeem? Ik heb het ook en de enige keer dat die de motor automatisch uitzet is als ik op de plaats van bestemming ben :P
Heb de DSG bak, hij gaat dus te pas en te onpas uit, af en toe zelfs al tijdens het uitrollen, en als je dan weer groen hebt voordat je stil staat heb je weer een rare "hik" in je acceleratie. Bovendien gaat de stuurbekrachtiging ook uit tijdens dat uitrollen-met-start-stop, ronduit gevaarlijk in mijn optiek... M.a.w. ik zet 'm lekker uit totdat ik alle korte sprintjes tussen stoplichten voorbij ben, eenmaal in rustiger verkeer werkt het best prima.. had het alleen liever andersom gezien, dat ik start-stop moet aanzetten, ipv uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
RatedR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 03:24:
[...]

Heb de DSG bak, hij gaat dus te pas en te onpas uit, af en toe zelfs al tijdens het uitrollen, en als je dan weer groen hebt voordat je stil staat heb je weer een rare "hik" in je acceleratie. Bovendien gaat de stuurbekrachtiging ook uit tijdens dat uitrollen-met-start-stop, ronduit gevaarlijk in mijn optiek... M.a.w. ik zet 'm lekker uit totdat ik alle korte sprintjes tussen stoplichten voorbij ben, eenmaal in rustiger verkeer werkt het best prima.. had het alleen liever andersom gezien, dat ik start-stop moet aanzetten, ipv uitzetten.
En juist om deze reden ga ik hem uit laten programmeren of ik ga een andere knop inbouwen met memory functie.
Tot dusver hebben al mijn auto’s een slechte start stop gehad (behalve mijn gte), elke keer gedoe bij stoplichten die net op groen springen en vaak genoeg ook gewoon foutmeldingen dat het niet werkt. In mijn optiek is dat hele start stop systeem een slecht idee tenzij de auto hybride is, dan werkt het namelijk wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
To_Tall schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:30:
[...]

Dat is ook de reden dan ik mijn auto op 2 januari ophaal. Ik had anders deze week al in de auto kunnen rijden :-)

Mijn dealer wist te vertellen dat de Leon idd erg veel pech. Volgens hen hebben ze meer problemen dan alleen de motor.

Anyway ik hoop niet dat als ze uitgeleverd worden veel storingen ontstaan na een tijdje rijden evenals terug roep acties.
Hier ook, maar dan op 5 januari. Toch jammer, dat de wagen dan 6 weken op een parkeerplaats staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Dat start/stop is alleen maar om het verbruik, dus de belasting/bpm te drukken. Zou best kunnen helpen als dit in de busjes/wagens van pakketbezorgers zou zitten (of zouden gebruiken) die staan soms minuten met draaiende motor en ondertussen lopen ze door de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:27:
Dat start/stop is alleen maar om het verbruik, dus de belasting/bpm te drukken. Zou best kunnen helpen als dit in de busjes/wagens van pakketbezorgers zou zitten (of zouden gebruiken) die staan soms minuten met draaiende motor en ondertussen lopen ze door de straat.
Dit is niet het grote Start/Stop topic :+

Ik heb nu in Renault's gereden, en Ford,
In hand bakken is het prima geregeld. Ook heeft elk merk soms ook model eigen interpetatie.

In mijn Mégane 2012.. koppeling in start/stop schakeld in.. Auto in Vrij en koppeling los.. Autyo blijft uit tot Koppeling weer wordt ingedrukt..
In Leenbakken ook wel gehad.. Koppeling op laten komen en de auto springt weer aan. Ook al staat de auto in vrij.

In automaten vind ik het een ramp.. Remmen auto schakel af.. Bij rem los laten schakel de auto in..
Schakel de auto af en wil je verder rijden, dus je laat de rem los.. Gaan er allemaal waarschuwing lampjes branden.. Omdat Start/Stop in de war is..

Ik begreep dat Start/Stop knop in de nieuwe auto's niet om te programeren.. Alleen volledig uitschakelen.. Nu kan ik mij ook situaties in denken zoals een open brug.. Dat de auto dan gewoon in start stop mag schakelen, ik begrijp ook dat de auto geen stoplichten "nog" kan herkennen.. Dat zou wel fijn zijn. Als de auto merkt vooraan bij de stoplichten of in de file.. Start/stop niet gebruiken.. :+ misschien nog toekomst muziek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:53
@Valkje

Nice. Ik kan het niet heel goed zien maar is dat de Midnight Black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:56
Thanks!

Dit is de Magnetic Tech en is wat lichter dan de kleur die jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
Uberdude schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:12:
Vandaag het laatste pijn puntje voor de komende tijd aangepakt. Thermostaat huis lekte een klein beetje, na demontage stond ik er van te kijken dat hij niet harder gelekt heeft...
[Afbeelding][Afbeelding]
Goed bezig!
Heb je alleen de pakking vervangen? En nieuwe koelvloeistof erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
LogiZ5500 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:12:
[...]

Goed bezig!
Heb je alleen de pakking vervangen? En nieuwe koelvloeistof erin?
Nieuwe behuizing, pakkingen, thermostaat en nieuwe koelvloeistof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heeft iemand een link naar de verschillen qua mediasysteem tussen de Leon 5F en de facelift variant? Twijfel nog tussen beide modellen.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Sp33dFr34k schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:34:
Heeft iemand een link naar de verschillen qua mediasysteem tussen de Leon 5F en de facelift variant? Twijfel nog tussen beide modellen.. :)
duidelijk facelift nemen! Dat zijn MIB2 systemen, dus geschikt voor full link (carplay/android auto) etc. Sneller, groter scherm etc etc

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Rainesh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:51:
[...]

duidelijk facelift nemen! Dat zijn MIB2 systemen, dus geschikt voor full link (carplay/android auto) etc. Sneller, groter scherm etc etc
Er zijn ook pre-facelift modellen met een MIB2 systeem.
Ik heb er namelijk zo één in mijn Leon 5F 2015 met een MIB2 (high) met Carplay en Android Auto.
Goed op letten bij een eventuele aanschaf!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dank voor de reacties.

@LogiZ5500 hoe herken je die in de 5F? Heeft deze dan ook maar 2 knoppen links van het scherm?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• LogiZ5500
Sp33dFr34k schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:55:
Dank voor de reacties.

@LogiZ5500 hoe herken je die in de 5F? Heeft deze dan ook maar 2 knoppen links van het scherm?
De knoppen zitten bij mij link en rechts van het scherm en vergelijkbaar met de volgende foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJMV89_TgaXxWpAxX8RLKeZJSjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi7DfOEfyq6xDvS6LXkNto9C.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij te herkennen aan de opties die de auto heeft.
Zie optielijst: https://www.businessmobil...eon_ST_Q2_2015.23c77b.pdf
Upgrade Business Plus:
"Media System Navi Plus met 6,5 inch touchscreen (resolutie 800x600) met 10GB harde schijf en 3D
navigatie, MirrorLink functionaliteit, SEAT Sound System met subwoofer en reservewiel, DAB+ radio,
Bluetooth telefoon en audio-streaming, spraaksturing, CD-speler, 2 SD-kaartlezers, USB-aansluiting,
Aux-in-aansluiting, iPod-aansluiting, kleurendisplay in instrumentarium, inclusief 3 jaar gratis kaart
updates voor Europa, Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting, LED verlichting in achterlichten,
regensensor, lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren vóór en achter,
donker getinte ruiten achter, alarmsysteem."

Maar wat Rainesh zegt zal wel kloppen, dat het iets groter is en sneller werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door LogiZ5500 op 26-11-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 18-09 16:20
Heeft iemand een idee met welke frequentie de nieuwe kaarten voor de MIB2 (6P0, dus niet de High/Pro) worden uitgebracht.

Ik draai nu de 1430 kaarten van het Volkswagen Discover Media systeem, maar deze zijn ondertussen ook alweer een jaar oud.

@Rainesh welicht een idee of er al nieuwere kaarten zijn (wellicht van Skoda?)

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Maikel64 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:33:
Heeft iemand een idee met welke frequentie de nieuwe kaarten voor de MIB2 (6P0, dus niet de High/Pro) worden uitgebracht.

Ik draai nu de 1430 kaarten van het Volkswagen Discover Media systeem, maar deze zijn ondertussen ook alweer een jaar oud.

@Rainesh welicht een idee of er al nieuwere kaarten zijn (wellicht van Skoda?)
https://seatmapdownloads....t/EUAS/EU_AS_STD_1520.zip

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LogiZ5500 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:06:
[...]

De knoppen zitten bij mij link en rechts van het scherm en vergelijkbaar met de volgende foto:
[Afbeelding]

Volgens mij te herkennen aan de opties die de auto heeft.
Zie optielijst: https://www.businessmobil...eon_ST_Q2_2015.23c77b.pdf
Upgrade Business Plus:
"Media System Navi Plus met 6,5 inch touchscreen (resolutie 800x600) met 10GB harde schijf en 3D
navigatie, MirrorLink functionaliteit, SEAT Sound System met subwoofer en reservewiel, DAB+ radio,
Bluetooth telefoon en audio-streaming, spraaksturing, CD-speler, 2 SD-kaartlezers, USB-aansluiting,
Aux-in-aansluiting, iPod-aansluiting, kleurendisplay in instrumentarium, inclusief 3 jaar gratis kaart
updates voor Europa, Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting, LED verlichting in achterlichten,
regensensor, lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren vóór en achter,
donker getinte ruiten achter, alarmsysteem."

Maar wat Rainesh zegt zal wel kloppen, dat het iets groter is en sneller werkt.
Thanks, het valt me op dat er een knop "Full link" op het display staat. Wellicht ook een goed herkenningspunt?? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23
Nou, mijn auto (2020 Seat Leon FR) staat inmiddels al bijna 2 weken bij de importeur, want ik kan in de Seat Connect app geen hoofdgebruiker worden.

De communicatiemodule is al vervangen, maar het probleem bleef bestaan. Nu gaat er weer iets vervangen worden, ik weet al niet meer wat, komende week ofzo, en als dat niet werkt ben ik er wel klaar mee. Te belachelijk voor woorden dat ze dat niet opgelost krijgen (al 3!!! maanden niet), maar als ik dan bijtelling moet betalen, dan wil ik ook in mijn 'eigen' auto rondrijden, dus dan geven ze 'm maar terug.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een Seat Leon ST 1.5 tsi Style Launch Edition gekregen. Probleem is alleen dat ik er maar 1 sleutel bij heb gekregen dus ik krijg mezelf ook niet aangemeld als hoofdgebruiker. Is dat iets wat een dealer wel kan zonder de tweede sleutel?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 11:03
Ik erger me iedere keer weer aan het feit dat de nieuwe Leon geen widescreen Android Auto en Apple CarPlay ondersteund (voor zover ik weet). Dan heb je zo'n mooi groot en wijd scherm en wordt er maar +/-60% gebruikt door een klein blokje met daarin AA of CarPlay. Volgens mij ondersteunen bijna alle autofabrikanten, in auto's met een wijd scherm, widescreen AA of CarPlay, wat er enorm veel beter uitziet en waarmee je niet 40% van je scherm weggooit.
Weet iemand toevallig of het toch wel mogelijk is? Ik heb ook al geprobeerd dit als "feature request" in te schieten bij Seat, maar dan krijg je een algemeen mailtje terug dat je langs de dealer kan gaan met dit "probleem", wat natuurlijk geen oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
JnB007 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:42:
Ik erger me iedere keer weer aan het feit dat de nieuwe Leon geen widescreen Android Auto en Apple CarPlay ondersteund (voor zover ik weet). Dan heb je zo'n mooi groot en wijd scherm en wordt er maar +/-60% gebruikt door een klein blokje met daarin AA of CarPlay. Volgens mij ondersteunen bijna alle autofabrikanten, in auto's met een wijd scherm, widescreen AA of CarPlay, wat er enorm veel beter uitziet en waarmee je niet 40% van je scherm weggooit.
Weet iemand toevallig of het toch wel mogelijk is? Ik heb ook al geprobeerd dit als "feature request" in te schieten bij Seat, maar dan krijg je een algemeen mailtje terug dat je langs de dealer kan gaan met dit "probleem", wat natuurlijk geen oplossing is..
Collega's van mij rijden in een Alfa Romeo Giulia en deze hebben het ook niet, het is dus niet zo dat elke andere fabrikant dit wel op orde heeft. haalt niet weg dat het volkomen kansloos is dat je maar een deel van het scherm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Vicros schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:46:
[...]

Collega's van mij rijden in een Alfa Romeo Giulia en deze hebben het ook niet, het is dus niet zo dat elke andere fabrikant dit wel op orde heeft. haalt niet weg dat het volkomen kansloos is dat je maar een deel van het scherm kan gebruiken.
Ah ja misschien moet ik dat dan even aanpassen ja. Meer van dat ik "aardig wat" auto's zie langskomen waar het wel netjes widescreen is. Verschilt een beetje per merk ja. Maar ik snap er niks van waarom niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
Had dit in mijn Mercedes A-Klasse ook niet. Terwijl de nieuwe Octavia het wel heeft.. dus je mag dan toch verwachten dat Seat dat ook heeft.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:14:
Had dit in mijn Mercedes A-Klasse ook niet. Terwijl de nieuwe Octavia het wel heeft.. dus je mag dan toch verwachten dat Seat dat ook heeft.
Apple heeft volgens mij een aspect ratio verplicht.. 5:3/19:9/8:3
Als een scherm smaller is of breeder.. Zal de iPhone alleen de pixels gebruiken die binnen de aspect ratio vallen.. Zo is in Renault met langwerpige schermen helemaal een drama :+ Apple ondersteund alleen landscape....

Ik weet niet hoe het met android zit.. Maar daar zat volgens mij ook een aspect ratio verplichting in..

Zo kan Apple/Android natuurlijk aan elke gebruiker een zelfde ervaaring bieden.. En hoeven ze niet allerhander resoluties te ondersteunen....

https://developer.apple.c...lay/visual-design/layout/

Heb je een auto met een andere resolutie, en aspect ratio... Dan kan het zijn dat je balkjes zie...
het is dus aan de fabrikanten die ACP inbouwen zich aan de specs van Apple houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
To_Tall schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:35:
[...]

Apple heeft volgens mij een aspect ratio verplicht.. 5:3/19:9/8:3
Als een scherm smaller is of breeder.. Zal de iPhone alleen de pixels gebruiken die binnen de aspect ratio vallen.. Zo is in Renault met langwerpige schermen helemaal een drama :+ Apple ondersteund alleen landscape....

Ik weet niet hoe het met android zit.. Maar daar zat volgens mij ook een aspect ratio verplichting in..

Zo kan Apple/Android natuurlijk aan elke gebruiker een zelfde ervaaring bieden.. En hoeven ze niet allerhander resoluties te ondersteunen....

https://developer.apple.c...lay/visual-design/layout/

Heb je een auto met een andere resolutie, en aspect ratio... Dan kan het zijn dat je balkjes zie...
het is dus aan de fabrikanten die ACP inbouwen zich aan de specs van Apple houden..
Jammer als autofabrikanten zich hier niet aan houden. Dat zijn ze natuurlijk niet verplicht, maar ze weten ook dat AA en CarPlay erg populair zijn en dat dit dus fijn zou zijn voor de gebruikservaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
JnB007 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:17:
[...]

Jammer als autofabrikanten zich hier niet aan houden. Dat zijn ze natuurlijk niet verplicht, maar ze weten ook dat AA en CarPlay erg populair zijn en dat dit dus fijn zou zijn voor de gebruikservaring..
Denk dat je het andersom moet zien.. Jammer dat Apple en Android zich niet conformeren aan de schermen in de auto's...

Het maakt technisch niet uit wat de aspect ratio is, Als Seat of Audi dadelijk met een groter scherm komen die doorlopen naar het dashboard.. wat dan?? Is het dashboard zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
To_Tall schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:31:
[...]

Denk dat je het andersom moet zien.. Jammer dat Apple en Android zich niet conformeren aan de schermen in de auto's...

Het maakt technisch niet uit wat de aspect ratio is, Als Seat of Audi dadelijk met een groter scherm komen die doorlopen naar het dashboard.. wat dan?? Is het dashboard zwart :+
Zeker een goed punt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wordt nog wel even wachten op m'n nieuwe Seat Leon. Verwachte levertijd is nu +/- 15 maart 2021.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@Rivanov wanneer heb je hem besteld? Welke uitvoering heb je? Bij mij staat ie nog steeds op begin januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
adje123 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:06:
@Rivanov wanneer heb je hem besteld? Welke uitvoering heb je? Bij mij staat ie nog steeds op begin januari.
Hier ook nog januari, week 2 om precies te zijn.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
adje123 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:06:
Leasemaatschappij heeft 'm vorige week besteld.

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/pb-Wwd0W6Kj2Y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@Rivanov dat is het toch niet zo gek dat je hem in maart krijgt? Die van mij is in oktober besteld, dikke kans dat ie al bij de dealer staat maar de leasemaatschappij levert geen auto's uit in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zeg toch ook niet dat het gek is? ;)
Ik meld het enkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Zal er mee te maken hebben dat je dan niet meer bij je AC controls kan? Mijn 2020 Leon ST heeft niks geen fysieke knoppen meer voor de AC e.d., dat gaat allemaal via het scherm. En dat blijft altijd in beeld, dus daarom geen fullscreen Apple Carplay.

Ik erger me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:15:
Ik zeg toch ook niet dat het gek is? ;)
Ik meld het enkel.
Je geeft wel aan in je eerdere bericht “de verwachte lever tijd is nu”. Dat “lijkt” te insinueren dat je al een eerdere leverdatum bekend was maar nu toch vertraging in de levering zit.

Vandaar denk ik berichtje van @adje123. Daarna na je bericht dat de auto vorige week besteld is kont het Ohh momentje. Hij is net besteld.

Zijn hier natuurlijk mensen die de auto in augustus/juli hebben besteld en nog wachten op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Damian schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:48:
[...]

Zal er mee te maken hebben dat je dan niet meer bij je AC controls kan? Mijn 2020 Leon ST heeft niks geen fysieke knoppen meer voor de AC e.d., dat gaat allemaal via het scherm. En dat blijft altijd in beeld, dus daarom geen fullscreen Apple Carplay.

Ik erger me er niet zo aan.
Nee Apple en Android hebben een vaste aspect ratio. Als je scherm niet in deze aspect ratio valt zal maar een deel van het scherm vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
To_Tall schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:35:
[...]

Nee Apple en Android hebben een vaste aspect ratio. Als je scherm niet in deze aspect ratio valt zal maar een deel van het scherm vallen.
Volgens mij kan het prima, het lijkt op dezelfde verhoudingen als in recente BMW’s.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de bediening van de airco inderdaad, aangezien er geen fysieke knoppen meer zijn waar je de temperatuur op af kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kun je een foto maken van hoe dit eruit ziet? Bizar dat het zelfs binnen het VAG concern niet uniform werkt, aangezien de Octavia het wel kan blijkbaar.

*En volgens mij kan VAG ook niet overweg met instructies op het instrumentarium vanuit Carplay of AA, terwijl bijvoorbeeld Renault dat wel ondersteunt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Nogmaals. Apple en Android eisen een aspect ratio voor CarPlay en Android auto.

Als de aspect ratio van het scherm niet gelijk is aan het scherm zullen er balkjes verschijnen. Het is niets wat momenteel de auto bouwer daar aan kan doen dan de eisen van Apple en Android inwilligen. Doen ze dat niet dan zal het scherm in aspect ratio verscheiden op het scherm.

Ik heb een Renault gehad. In het model met landscape. Geen probleem ik weet de resolutie niet maar scherm is dan full screen. Je hebt ook een scherm in portret. Daar heb je geen full screen Apple CarPlay wordt dan boven in het scherm getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

To_Tall schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:18:
Nogmaals. Apple en Android eisen een aspect ratio voor CarPlay en Android auto.

Als de aspect ratio van het scherm niet gelijk is aan het scherm zullen er balkjes verschijnen. Het is niets wat momenteel de auto bouwer daar aan kan doen dan de eisen van Apple en Android inwilligen. Doen ze dat niet dan zal het scherm in aspect ratio verscheiden op het scherm.

Ik heb een Renault gehad. In het model met landscape. Geen probleem ik weet de resolutie niet maar scherm is dan full screen. Je hebt ook een scherm in portret. Daar heb je geen full screen Apple CarPlay wordt dan boven in het scherm getoond.
Is het dan zo moeilijk voor autobouwers om gewoon 16:9 schermen te gebruiken als infotainment systeem? En om gewoon netjes volgens de beschikbare API's de informatie van AA of Carplay ook te tonen op het instrumentarium? Of moeten mensen toch gepusht worden om kaartupdates of navi van VAG aan te schaffen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Jeroenneman schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:58:
[...]

Is het dan zo moeilijk voor autobouwers om gewoon 16:9 schermen te gebruiken als infotainment systeem? En om gewoon netjes volgens de beschikbare API's de informatie van AA of Carplay ook te tonen op het instrumentarium? Of moeten mensen toch gepusht worden om kaartupdates of navi van VAG aan te schaffen?
Geen idee.. Ik weet dat auto bouwers ivm eigen belangen denk aan interieur styling, bediening en overzicht eigen software andere belangen hebben dan Android Auto en Apple CarPlay. Kijk naar renault of Tesla die ipv liggend scherm een staand scherm hebben.

Je kan de vraag ook anders stellen.. Is het zo moeilijk voor Apple als 3e partij zo lastig om hun software aan te passen dat Carplay full screen in elke auto te tonen??

Dat is natuurlijk een andere discussie.. Maar ik kan mij best indenken dat een auto bouwer zo iets heeft als ik het scherm 1,5 cm smaller maakt.. Dan kan de bestuurder makkelijker bij die functie komen, en ziet er nog netter uit dan een breder scherm..

Zeker nu ook veel fabrikanten een scherm boven dashboard laten uitkomen. word een 16:9 misschien te groot, kleiner zal weer kleinere letters betekenen en moeilijker te lezen zijn voor sommige.

Daarnaast als je kijkt naar V1 van apple carplay en de huidge versie is er behoorlijk aan gesleuteld.. Daar kan een fabrikant ook geen rekening mee houden..

Ik ben dan ook van mening dat Apple en Android wel kunnen eisen maar zelf flexibeler moeten zijn in de scherm grote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
renelis schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:28:
Met smart aan het wachten op de vervanger van de 14% bijteller waar ik momenteel in rijdt.

afgelopen week eens geinformeerd naar een leverdatum, verwachting is nu 2de week januari 2021

Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI FR Launch Edition
https://configurator.seat...16.1597157002&code=CENKIP
Vanmiddag even geinformeerd naar de levering van de in augustus bestelde Leon ST, de levering is bijgesteld naar eind januari en ook die datum stond nog niet vast omdat de auto kennelijk nog niet op Nederlandse bodem is.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@renelis
"Vanmiddag even geinformeerd naar de levering van de in augustus bestelde Leon ST, de levering is bijgesteld naar eind januari en ook die datum stond nog niet vast omdat de auto kennelijk nog niet op Nederlandse bodem is."

Dan denk ik dat Seat leveringsproblemen heeft met de ST versie?
Ik ben net gebeld door de leasemaatschappij dat ze 12 januari mijn Seat Leon FR Launch komen leveren.
Ik heb de auto begin november besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
17 augustus heb ik een Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition besteld, leasemaatschappij belde zojuist om een afspraak te maken om 'm te komen leveren de 14e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
Mooi!
Ze lijken nu toch wel binnen te druppelen, hetzij met enige vertraging, heb vandaag de leverende dealer even gebeld voor aanvullende info en kreeg te horen dat de auto in WK53 (was WK45) word verwacht.

Levering is afhankelijk van de drukte in de werkplaats en wat er kan/mag door Corona, zal ook wel 2de week januari worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
renelis schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:37:
Mooi!
Ze lijken nu toch wel binnen te druppelen, hetzij met enige vertraging, heb vandaag de leverende dealer even gebeld voor aanvullende info en kreeg te horen dat de auto in WK53 (was WK45) word verwacht.

Levering is afhankelijk van de drukte in de werkplaats en wat er kan/mag door Corona, zal ook wel 2de week januari worden. :)
sowieso pas in het nieuwe jaar op kenteken laten zetten hoor, is zo zonde anders :9

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
Het is een leaseauto dus maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, het contract van mijn huidige auto loopt af op 20 december maar de leasemaatschappij levert sowieso niet in december.

De 308SW is 5 jaar oud en staat al ruim over de 200.000km's en je merkt aan veel dingen dat de auto een Frans product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
giovanni2903 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:57:
[...]

sowieso pas in het nieuwe jaar op kenteken laten zetten hoor, is zo zonde anders :9
Dat gaat anders. Vanwege prijs en bpm verhoging is bijv. Mijn auto(octavia4) vandaag op kenteken gezet en in januari op naam. Dan geldt voor de verkoop de datum op naam en fiscaal de datum van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Zojuist een belletje gehad van de dealer. Mijn Leon wordt op de 28ste geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
Dinsdag een mailtje gekregen van de dealer.
Auto staat sinds maandag op kenteken.

Gezien Corona maatregelen zal ik de auto niet kunnen ophalen 2 december. De garage is wel open. Naar de showroom is tot minimaal 19 jan dicht.

Dealer heeft aangegeven dat ze wel de auto kunnen afleveren bij mij thuis. Dealer is 10 km hiervandaan dus niet heel ver. Maar wel jammer. Krijg geen uitleg, geen onthulling. Wel afspraak al kunnen maken dat ik achteraf nog eens langs kom voor wat extra uitleg.

Daarnaast wel fijn. 3 januari is m’n vrouw uitgerekend. Zou wat zijn sorry meis, je ween moeten even wachten ik ga werd ff de auto ophalen 😂😂 maar daar had ik al afspraken over gemaakt dat ik dan paar dagen later langs zou komen om hem op te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 16-12-2020 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
@To_Tall ik zou hem lekker laten afleveren. Mijn ervaring met uitleg van de dealer is zeer matig. Zelf klooien en boekje erbij werkt vaak beter.

Veel plezier alvast :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• To_Tall
kw_nl schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:23:
@To_Tall ik zou hem lekker laten afleveren. Mijn ervaring met uitleg van de dealer is zeer matig. Zelf klooien en boekje erbij werkt vaak beter.

Veel plezier alvast :)
Zekers.

Had nog wel nagevraagd. Bij de 2021 model is bij DRL ook de achterverlichting standaard aan.

Ik laat ook de dash cam bij de dealer inbouwen. Model van Carcam.nl die een model hebben gemaakt die de spiegel kap op de ruit vervangt.

https://www.carcam.nl/product/seat-dashcam/

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 17-12-2020 09:55 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

To_Tall schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:53:
[...]

Zekers.

Had nog wel nagevraagd. Bij de 2021 model is bij DRL ook de achterverlichting standaard aan.

Ik laat ook de dash cam bij de dealer inbouwen. Model van Carcam.nl die een model hebben gemaakt die de spiegel kap op de ruit vervangt.

https://www.carcam.nl/product/seat-dashcam/
Bij mijn Seat Leon ST niet hoor... 2020 model.

• To_Tall
Damian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:01:
[...]

Bij mijn Seat Leon ST niet hoor... 2020 model.
Als de kap van de 2019 en de 2020 gelijk zijn.. Dan wel.. dat kan je even na vragen natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

To_Tall schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:04:
[...]

Als de kap van de 2019 en de 2020 gelijk zijn.. Dan wel.. dat kan je even na vragen natuurlijk..
Ik bedoel dat bij DRL de achterlichten ook aan zijn ;) Bij mij niet het geval helaas...

• To_Tall
Damian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:47:
[...]

Ik bedoel dat bij DRL de achterlichten ook aan zijn ;) Bij mij niet het geval helaas...
check :+
Je zou via OBD port zelf of laten aanzetten, als dat wenselijk is voor je.

Ik vind het wel prettig.. Gebeurd wel eens dat je in de mist rijd. Genoeg mensen die hun verlichting niet aanzetten.. of bij schemering.. dat alleen de DRL aan staat...

Snap niet dat bij DRL ook niet standaard achter lichten verplicht zijn gesteld..

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Vandaag ook even gebeld. De mijne (Seat Leon FR) staat inmiddels ook op Nederlandse bodem en staat gepland voor levering in week 53. De leasemij heeft me wel uitgebreid uitgelegd dat het nog maar even afwachten is of er misschien vertraging wordt opgelopen door corona. Iets met dealers die dicht zijn, beperkte uitleveringen en elektrische auto's die voorrang krijgen in 2020. We gaan het zien.

• giovanni2903
Damian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:47:
[...]

Gewoon even aanzetten met een obd dongle, genoeg mensen die er een hebben hier (waaronder ik) :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• giovanni2903
To_Tall schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:10:
[...]

check :+
Je zou via OBD port zelf of laten aanzetten, als dat wenselijk is voor je.

Ik vind het wel prettig.. Gebeurd wel eens dat je in de mist rijd. Genoeg mensen die hun verlichting niet aanzetten.. of bij schemering.. dat alleen de DRL aan staat...

Snap niet dat bij DRL ook niet standaard achter lichten verplicht zijn gesteld..
Ik zelf rij een golf 7 met xenon lampen (waarvan de dagrijlichten halogeen zijn) en led achterlichten. Ik zet het dus express niet aan omdat ik geen zin heb dat de achterlichten sneller doorbranden. Een halogeen lampje is goedkoop en kan ik dus mee leven dat ze overdag aanstaan en dus sneller kapot gaan.

• To_Tall
Levensduur van een led lamp is vele malen groter dan halogeen.

Gemiddeld gaan led verlichting ong 35.000 uur mee laten we er 20.000 van maken. Dan zou het betekenen dat een vole 3,5 jaar je verlichting moet aan hebben eer dat de lamp stuk gaat.

Doorbranden van een led lamp zal wel loslopen.

• giovanni2903
To_Tall schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:49:
Levensduur van een led lamp is vele malen groter dan halogeen.

Gemiddeld gaan led verlichting ong 35.000 uur mee laten we er 20.000 van maken. Dan zou het betekenen dat een vole 3,5 jaar je verlichting moet aan hebben eer dat de lamp stuk gaat.

Doorbranden van een led lamp zal wel loslopen.
Hm, ik rijdt een occasion van 5,5 jaar oud. Geen idee dus hoeveel de achterlichten daarvan hebben aangestaan. Bij een nieuwe auto maakt het idd niet uit

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Zinu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:24:
Vandaag ook even gebeld. De mijne (Seat Leon FR) staat inmiddels ook op Nederlandse bodem en staat gepland voor levering in week 53. De leasemij heeft me wel uitgebreid uitgelegd dat het nog maar even afwachten is of er misschien vertraging wordt opgelopen door corona. Iets met dealers die dicht zijn, beperkte uitleveringen en elektrische auto's die voorrang krijgen in 2020. We gaan het zien.
Weet jij ook wanneer jouw auto gebouwd is? Die van mij is in week 51 geproduceerd maar ik weet niet wanneer hij in Nederland aankomt of wanneer hij klaar staat. Ik hoop snel 😍

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

giovanni2903 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:24:
[...]

Gewoon even aanzetten met een obd dongle, genoeg mensen die er een hebben hier (waaronder ik) :)
Ik heb een OBDeleven, maar volgens mij is alles dicht getimmerd tegenwoordig qua longcoden e.d.

helaas niet meer zo makkelijk te doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zinu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:24:
Levert jouw leasemaatschappij in week 53 nog uit??? Die van mij (leaseplan) al niet meer na 15 november vanwege de op naamstelling die ze dan liever in 2021 willen hebben. Mijn nieuwe auto staat al wel op kenteken (vanwege hogere tarieven en belasting in 2021, maar krijg hem pas 6 januari).

De dealer werd ook zenuwachtig van ophalen bij de garage want dat zou niet mogen (mag blijkbaar niet afgehaald worden, alleen bezorgd). Nu leveren ze hem af bij een bedrijf (inlever locatie van huidige leasewagen) paar honderd meter verder. Dan is het een aflevering en kan het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

ImJiggie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:08:
[...]

Weet jij ook wanneer jouw auto gebouwd is? Die van mij is in week 51 geproduceerd maar ik weet niet wanneer hij in Nederland aankomt of wanneer hij klaar staat. Ik hoop snel 😍
Nee, geen idee. Is besteld in week 44. Ik gok dus wel iets eerder dan die van jou?
jongetje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:08:
[...]

Levert jouw leasemaatschappij in week 53 nog uit??? Die van mij (leaseplan) al niet meer na 15 november vanwege de op naamstelling die ze dan liever in 2021 willen hebben. Mijn nieuwe auto staat al wel op kenteken (vanwege hogere tarieven en belasting in 2021, maar krijg hem pas 6 januari).

De dealer werd ook zenuwachtig van ophalen bij de garage want dat zou niet mogen (mag blijkbaar niet afgehaald worden, alleen bezorgd). Nu leveren ze hem af bij een bedrijf (inlever locatie van huidige leasewagen) paar honderd meter verder. Dan is het een aflevering en kan het wel 8)7
Nee, het leek meer te worden medegedeeld als "vanaf dan is alle administratieve rompslomp rond en wordt ie vrijgegeven om uit te leveren". Hij kon me totaal geen inschatting geven van wanneer ik 'm kan ophalen.

Ik kreeg ook een dergelijk verhaal van hoe elektrische auto's nu uitgeleverd worden. Je gaat met je oude auto naar de garage voor "onderhoud", je krijgt een bakje koffie en je rijdt met je nieuwe auto weg. Beetje vaag allemaal, maar de overkoepelende organisaties (hij noemde BOVAG) weten schijnbaar nog niet zo goed wat ze hiermee aan moeten.
Ik ga het zien. Al moet ik de auto ergens op een industrieterrein ophalen, dat moest ik 5 jaar geleden met mijn eerste leasebak ook dus ik weet niet beter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
jongetje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:08:
[...]

Bij mij leveren ze 'm thuis af. Ze hebben niet genoeg vrachtwagens, dus ben bang dat een student de eerste 120 kilometer in mijn nieuwe Leon gaat rijden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Zinu schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:11:
[...]

Nee, geen idee. Is besteld in week 44. Ik gok dus wel iets eerder dan die van jou?

[...]
van mij is in week 33 besteld... problemen met levering onderdelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
macmellow schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:38:
[...]

Bij mij leveren ze 'm thuis af. Ze hebben niet genoeg vrachtwagens, dus ben bang dat een student de eerste 120 kilometer in mijn nieuwe Leon gaat rijden.. :'(
Ja 120 KM is wel balen. Ik weet dat lease maatschappijen idd vaker koeriers inzetten om auto's op te halen en af te leveren. Dat gaat eigenlijk nooit met een vrachtwagen of auto ambulance.

Zoals diensten wij halen hem op bij kantoor en leveren hem voor einde middag weer af bij je af.
https://www.autoafleveren.nl/vacature-2-3/ :+ je moet wel in het bezit zijn van een OV-week kaart voor studenten :+

De contact persoon van de dealer komt hem samen met een collega afleveren. Wat ik te horen kreeg is Hier zijn de twee sleutels Boekje ligt in de dashboard kastje en als je vragen hebt kan je ons bellen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkje
Valkje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:10:
Gister mijn nieuwe auto op mogen halen, de FR Launch Edition met Technology Pack:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Precies een maand geleden postte ik hier de fotos van mijn Leon die ik een dag ervoor had opgehaald.

Tot nu toe een erg fijne auto. Ik heb je 1.0 3 cilinder (110pk) en dat is even wennen na 15 jaar diesel te hebben gereden. Moet zeggen dat ik het een prima motor vind hoewel wat meer vermogen (150pk) altijd wel lekkerder is om te hebben.

- De stoel en stuurverwarming, heerlijk in deze periode ook al is het nog niet echt heel koud geweest.
- De full led verlichting zorgt voor een bak licht.
- Navigatie werkt prima, ben er zelfs nog niet uit of Waze (zia Carplay) beter werkt. Heb nu vaak de navi aan staan van Seat zelf aangezien het scherm dan net even groter is vergeleken met het Carplay scherm.
- De cockpit is op redelijk wat manieren in te richten, de view met snelheids- en toerenteller met daarin extra informatie gebruik ik het meeste.
- De keyless entry en vooral de keyless exit is top en werkt erg goed en makkelijk.
- Tevens doet de Hill Hold Control ook prima zijn werk, daar waar mijn vorige auto maar 5 sec. de rem vasthield houd de Leon de rem en continue op tot het moment van gas geven. Wel vervelend voor degene achter je bij een stoplicht wanneer constant de (felle) remlichten schijnen op de vroege ochtend…
-Het ACC blijf ik lastig vinden op de snelweg. Je moet ruim van te voren al een baan opschuiven wanneer je iemand wilt inhalen. Op provinciale wegen met 1 rijbaan vind ik het heerlijk dat je gewoon achter je voorganger blijft zonder zelf te moeten remmen.
- Ik kan nog niet goed wennen aan de achteruitrijcamera. Deze zit, vergeleken met mijn 308SW, een stuk lager dan ik gewend was.
- De ‘schuif-knoppen’ onderin het instrumentenpaneel gebruik ik eigenlijk niet. De temperatuur heb ik een keer ingesteld en staat prima, het (radio) volume regel ik op het stuur.

Al met al een heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 18:36
Valkje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:23:
[...]

- De keyless entry en vooral de keyless exit is top en werkt erg goed en makkelijk.
[...]
Hier wil ik even op inhaken! Ik heb sinds twee weken mijn SEAT Leon Style met de 1.5eTSI. Heerlijke auto inderdaad, nu al 2000KM mee mogen rijden.

Alleen blijf ik ruzie hebben met de keyless entry. Bijna nooit werkt het als ik mijn hand in de deurgreep leg. Vaak moet ik dit een aantal keer proberen voordat het werkt. Of eerst op sluiten drukken (dan wordt die wakker denk ik?) vervolgens na een paar seconden werkt openen wel. Uit frustratie gebruik ik nu vaak de sleutel om de auto te openen. Sluiten via de deurgreep werkt altijd wel. Achterklep werkt ook altijd.

Heeft iemand hier ook last van? Gebruik ik het misschien verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Vreemd, kan me niet voorstelen dat je zo'n handeling verkeerd kan uitvoeren.
Mijn sleutel heb ik in mijn jas- of broekzak en wanneer ik mijn hand achter de portiergreep hou om deze open te doen gaat de auto gelijk open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoopMeister
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 14:11
@Denow Ik denk dat je hand net niet bij de sensor komt dan. Ik heb er in het begin met mijn Ibiza ook last van gehad. Sinds ik door heb waar ik m'n hand moet leggen, heb ik er weinig problemen meer mee gehad.
Bij mijn Ibiza was dat volgens mij aan de rechterkant van de deurgreep (gezien vanuit waar je staat bij het portier).

[ Voor 0% gewijzigd door BoopMeister op 18-12-2020 14:10 . Reden: Juiste tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Valkje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:23:
[...]

Precies een maand geleden postte ik hier de fotos van mijn Leon die ik een dag ervoor had opgehaald.

Tot nu toe een erg fijne auto. Ik heb je 1.0 3 cilinder (110pk) en dat is even wennen na 15 jaar diesel te hebben gereden. Moet zeggen dat ik het een prima motor vind hoewel wat meer vermogen (150pk) altijd wel lekkerder is om te hebben.

- De stoel en stuurverwarming, heerlijk in deze periode ook al is het nog niet echt heel koud geweest.
- De full led verlichting zorgt voor een bak licht.
- Navigatie werkt prima, ben er zelfs nog niet uit of Waze (zia Carplay) beter werkt. Heb nu vaak de navi aan staan van Seat zelf aangezien het scherm dan net even groter is vergeleken met het Carplay scherm.
- De cockpit is op redelijk wat manieren in te richten, de view met snelheids- en toerenteller met daarin extra informatie gebruik ik het meeste.
- Tevens doet de Hill Hold Control ook prima zijn werk, daar waar mijn vorige auto maar 5 sec. de rem vasthield houd de Leon de rem en continue op tot het moment van gas geven. Wel vervelend voor degene achter je bij een stoplicht wanneer constant de (felle) remlichten schijnen op de vroege ochtend…
-Het ACC blijf ik lastig vinden op de snelweg. Je moet ruim van te voren al een baan opschuiven wanneer je iemand wilt inhalen. Op provinciale wegen met 1 rijbaan vind ik het heerlijk dat je gewoon achter je voorganger blijft zonder zelf te moeten remmen.
- Ik kan nog niet goed wennen aan de achteruitrijcamera. Deze zit, vergeleken met mijn 308SW, een stuk lager dan ik gewend was.
- De ‘schuif-knoppen’ onderin het instrumentenpaneel gebruik ik eigenlijk niet. De temperatuur heb ik een keer ingesteld en staat prima, het (radio) volume regel ik op het stuur.

Al met al een heerlijke auto!
Thanks voor deze review! Ben heel benieuwd hoe ik dit ga ervaren. Ik vond het al raar om hier te lezen dat keyless entry/exit slecht werkte. Dit werkte op mijn Golf GTE 5 jaar geleden ook al uitstekend, zou raar zijn als een ander merk uit de VAG groep het dan zoveel jaren later niet voor elkaar krijgt.
ImJiggie schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:39:
[...]

van mij is in week 33 besteld... problemen met levering onderdelen...
Hmm apart. Denk dat ze dan toch tegelijkertijd geproduceerd zullen zijn. Gok dat het snel kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Denow schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:43:
[...]

Hier wil ik even op inhaken! Ik heb sinds twee weken mijn SEAT Leon Style met de 1.5eTSI. Heerlijke auto inderdaad, nu al 2000KM mee mogen rijden.

Alleen blijf ik ruzie hebben met de keyless entry. Bijna nooit werkt het als ik mijn hand in de deurgreep leg. Vaak moet ik dit een aantal keer proberen voordat het werkt. Of eerst op sluiten drukken (dan wordt die wakker denk ik?) vervolgens na een paar seconden werkt openen wel. Uit frustratie gebruik ik nu vaak de sleutel om de auto te openen. Sluiten via de deurgreep werkt altijd wel. Achterklep werkt ook altijd.

Ik heb exact hetzelfde probleem! Sluiten werkt altijd, de achterklep ook maar openen met mijn hand in de deurgreep zo goed als nooit, daar gebruik ik ook verplicht de sleutel voor. Moet ik soms de deur aanraken achter de handgreep i.p.v. de handgreep zelf? Ik ben van plan om binnenkort eens langs de garage te gaan om te controleren of m'n auto niet gewoon geleverd is met kapotte sensors o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Denow schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat ik echt een maandagmorgen Leon heb gekregen, want ik mag nog steeds geen hoofdbestuurder worden, de importeur kan het ook niet oplossen vooralsnog, en dat probleem met de handgreep heb ik ook gehad aan de bestuurderskant. Die was dus na 2 weken(!) kapot. Die is vervangen, en nu werkt hij weer, maar toen mijn Leon naar de importeur was had ik een Seat Arona als vervangende auto.

Kutauto, maar die had ook die keyless entry, en dat werkte véél sneller dan de keyless entry op de Leon, af fabriek.

Nee, de Leon rijdt lekker, zit lekker, maar daar houdt het ook wel een beetje op, want ik heb ook om de haverklap meldingen dat een of ander hulpsysteem (dat wisselt, welke het is) 'niet of beperkt beschikbaar' is, wat dan na een 5 seconden ofzo weer verdwijnt alsof er nooit iets aan de hand is geweest.

Nee, het is een mooie auto om te zien, hij rijdt lekker, hij zit lekker, maar het is wat techniek betreft (bij mijn exemplaar) wel een teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
JnB007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem! Sluiten werkt altijd, de achterklep ook maar openen met mijn hand in de deurgreep zo goed als nooit, daar gebruik ik ook verplicht de sleutel voor. Moet ik soms de deur aanraken achter de handgreep i.p.v. de handgreep zelf? Ik ben van plan om binnenkort eens langs de garage te gaan om te controleren of m'n auto niet gewoon geleverd is met kapotte sensors o.i.d.
Ja, ACHTER de handgreep, dus je moet je vingers achter de handgreep laten glijden, en dan gaat de deur van het slot, maar bij mij was hij dus na 2 weken echt stuk, als in, hij deed helemaal niets meer. Het knopje om te sluiten voor tegen de handgreep werkte wél nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denow
Just_A_User schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:26:
[...]

Ja, ACHTER de handgreep, dus je moet je vingers achter de handgreep laten glijden, en dan gaat de deur van het slot, maar bij mij was hij dus na 2 weken echt stuk, als in, hij deed helemaal niets meer. Het knopje om te sluiten voor tegen de handgreep werkte wél nog.
Goed om te weten! Begin januari gaat hij terug voor onderhoud dus ik zal dat gelijk even melden.

Ik doe inderdaad gewoon mijn hand om heel de handgreep heen maar dat doet echt sporadisch iets. Krijg bijna het idee dat de auto nog “slaapt”. Want openen direct na het sluiten werkt wel altijd heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Denow schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:27:
[...]

Goed om te weten! Begin januari gaat hij terug voor onderhoud dus ik zal dat gelijk even melden.

Ik doe inderdaad gewoon mijn hand om heel de handgreep heen maar dat doet echt sporadisch iets. Krijg bijna het idee dat de auto nog “slaapt”. Want openen direct na het sluiten werkt wel altijd heb ik het idee.
Jij pakt de handgreep echt 'vast'? Ik weet niet wat dat doet, want als je hem echt vastpakt is (een deel van) je hand aan de achterkant van de greep, maar ook een deel aan de voorkant, dus je bedient beide knoppen dan als het ware, toch?

Nee ik heb mijn hand 'open' als ik de vingers achter de greep laat glijden, maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat je daar over moet nadenken. De vervangende Arona die ik had had dit issue niet, daar werkte het feilloos en snel.

Het werkt nu bij mijn Leon ook feilloos, maar niet zo snel als bij de Arona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
Just_A_User schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:34:
[...]

Jij pakt de handgreep echt 'vast'? Ik weet niet wat dat doet, want als je hem echt vastpakt is (een deel van) je hand aan de achterkant van de greep, maar ook een deel aan de voorkant, dus je bedient beide knoppen dan als het ware, toch?

Nee ik heb mijn hand 'open' als ik de vingers achter de greep laat glijden, maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat je daar over moet nadenken. De vervangende Arona die ik had had dit issue niet, daar werkte het feilloos en snel.

Het werkt nu bij mijn Leon ook feilloos, maar niet zo snel als bij de Arona.
Ja, volgens mij pak ik telkens de handgreep vast. Ik zal er de volgende keren even goed op letten dat ik mijn hand open achter het handvat doe. (inderdaad stom dat je hier zo over na zou moeten denken)
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik werd gisteren gebeld door de dealer. De auto staat al ruim 4 weken bij hen in de garage.

Anyway. Ze belden of ik de auto misschien niet toch al eerder willen ophalen. Pon heeft een slecht jaar achter de rug en ze zouden graag nog in 2020 auto’s willen uitleveren. Pon heeft daar 1000 euro voor over.

Aan gegeven daar geen gebruik van willen maken. Ik die week ook wel kan overbruggen.
Fiscaal is dat niet aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@To_Tall Wat is daar fiscaal niet aantrekkelijk aan? Neem aan dat hij al op kenteken staat ivm verhoging bpm. Mijn octavia iig wel en gaat in januari op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:09:
@To_Tall Wat is daar fiscaal niet aantrekkelijk aan? Neem aan dat hij al op kenteken staat ivm verhoging bpm. Mijn octavia iig wel en gaat in januari op naam.
De toenaam stelling staat in 2020 dan en niet 2021. Dat kan zomaar paar duizend schelen bij inruilen.

Ook belasting technisch, is het voordeliger om hem in 2021 in de boeken te zetten.

Kijk naar de lease maatschappij. Die zetten de auto’s al wel op kenteken in december maar de tenaam stelling in januari. Juist voor de 2e hands verkoop is de tenaam stelling belangrijk.

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 25-12-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@To_Tall Dat maakt fiscaal toch niets uit wat de restwaarde is? Verder zie ik dus geen voordeel om niet al volgende week te rijden. Tenzij het een prive gekochte wagen is en je schat in dat de rest waarde meer dan 1000euro scheelt voor die 1 a 2 weken eerde op naam, inclusief jaarwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Natuurlijk wel. Ik zit niet in een BV. Al het geld dat verdient wordt is eigen geld. Wel is waar gaat er een hoop naar de belasting dienst.

Als ik de auto over 4 a 5 jaar in ruil en de auto kost dan 5000 euro minder betekend dat ik 5000 extra eigen vermogen moet uittrekken om de auto te betalen.

Vergeet niet dat bij 2e hands koop gekeken wordt wanneer de auto op naam gezet is. Dan kan 2020 of 2021 best wel veel schelen in inruilwaarde.

Doel is natuurlijk om geld binnen te halen niet alles uit te geven. Als ik door inruil van de auto 3 tot 5000 meer rest waarde heb. Dan is dat zeker wel om er over na te denken.

Afijn ik heb het. Eerder ook nog na laten kijken door de accountant die adviseerde ook liever in het nieuwe boekjaar. Dan huidige.

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 26-12-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:05
Hier net gebeld door de dealer, aflevering van mijn Seat Ateca staat op 16 januari gepland.

Aflevering gebeurd bij de dealer op de openbare weg, alleen is de procedure slechts een kwestie van sleutels overhandigen, instappen en je kan nog bellen als je nog vragen hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Jammer, ik vond het wel handig om bepaalde functies even door te nemen bij de dealer.

Ik zit nog te klooien met het multimedia gedeelte. Ik heb een USB stick met muziek, tijdens het afspelen kan je kiezen voor shuffle (alles of alleen het album) en b.v. loop. Wanneer ik beide aan 'klik' blijft deze instelling niet bewaard. Ik moet elke keer weer kiezen voor de shuffle optie. Iemand hier ook ervaring mee of weet waar ik deze instelling kan opslaan?

Tevens heb ik op mijn navigatie alleen beeld van bovenaf en heb ik niet de optie gevonden om het beeld wat te kantelen zodat je het vanuit het perspectief van de auto te laten tonen. Weet iemand of dit mogelijk is?
Betreft een nieuw Leon (KL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Valkje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:47:
Jammer, ik vond het wel handig om bepaalde functies even door te nemen bij de dealer.

Ik zit nog te klooien met het multimedia gedeelte. Ik heb een USB stick met muziek, tijdens het afspelen kan je kiezen voor shuffle (alles of alleen het album) en b.v. loop. Wanneer ik beide aan 'klik' blijft deze instelling niet bewaard. Ik moet elke keer weer kiezen voor de shuffle optie. Iemand hier ook ervaring mee of weet waar ik deze instelling kan opslaan?

Tevens heb ik op mijn navigatie alleen beeld van bovenaf en heb ik niet de optie gevonden om het beeld wat te kantelen zodat je het vanuit het perspectief van de auto te laten tonen. Weet iemand of dit mogelijk is?
Betreft een nieuw Leon (KL).
Helpt dit misschien?

Tilt the view (tip: use your index and middle fingers).
● Press on the map with both fingers at the same time and horizontal to each other, keep them pressed.
● To tilt the view of the map forward, move your fingers upwards. To tilt the view of the map backward, move your fingers down- wards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik rij nu een maandje de nieuwe Seat Leon ST 2020.

Motorisch en qua wegligging en rijdgedrag/comfort een prima auto verder, maar het enige waar ik elke keer ruzie mee heb is dat hork van een multimedia systeem. Hij blijft vaak hangen, achteruitrijd camera blijft vaak gewoon zwart, systeem is gigantisch sloom, onlogisch qua indeling, onthoud instellingen niet goed, regaeert ineens niet meer op touch. Apple CarPlay is een ramp met elke keer rare paarse zweem eroverheen en vastlopers, wegvallend geluid enz.

Ik ben er zo klaar mee. Begin van het nieuwe jaar mag ie naar de dealert voor onderzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Damian schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:15:
Ik rij nu een maandje de nieuwe Seat Leon ST 2020.

Motorisch en qua wegligging en rijdgedrag/comfort een prima auto verder, maar het enige waar ik elke keer ruzie mee heb is dat hork van een multimedia systeem. Hij blijft vaak hangen, achteruitrijd camera blijft vaak gewoon zwart, systeem is gigantisch sloom, onlogisch qua indeling, onthoud instellingen niet goed, regaeert ineens niet meer op touch. Apple CarPlay is een ramp met elke keer rare paarse zweem eroverheen en vastlopers, wegvallend geluid enz.

Ik ben er zo klaar mee. Begin van het nieuwe jaar mag ie naar de dealert voor onderzoek...
Heb het idee dat niet alles even goed getest is bij deze auto, en hij misschien wel iets te snel ontwikkeld/uitgegeven is. Heb dat probleem met de camera inderdaad ook, daarnaast trilt de auto behoorlijk als ik stil sta met een draaiende motor. Ook krijg ik vaak een melding dat de gordel van de bijrijder niet vast zou zitten terwijl dat wel zo is, enige oplossing is dan, terwijl we hoofdpijn krijgen van de enorme schelle piep die maar af blijft gaan, ergens stil gaan staan, de auto verlaten en op slot doen en dan uiteindelijk weer verder rijden...
Al met al inderdaad mooie auto, rijdt prima maar de stabiliteit van de techniek is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 18-09 16:20
Dat is bij gloednieuwe auto's over het algemeen vaak en zijn de kinderziektes die er nog uit moeten.

Wel slordig en jammer, dat wel.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Software is steeds vaker de sluitpost en worden klanten gedegradeerd tot beta testers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
appel-tje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:43:
[...]

Helpt dit misschien?

Tilt the view (tip: use your index and middle fingers).
● Press on the map with both fingers at the same time and horizontal to each other, keep them pressed.
● To tilt the view of the map forward, move your fingers upwards. To tilt the view of the map backward, move your fingers down- wards.
Helaas, ik kan swipen wat ik wil maar geen verandering anders dat dat je ermee kunt in/uitzoomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:04
Ik ben nieuw hier in dit topic. Sinds half november dit jaar rij ik in de nieuwe Seat Leon FR Launch Edition 1.0, met Tech Pack FR, Panoramadak, Beats Audio en alcantarastoelen met memoryfunctie.

Helaas heb ik zelf ook wat software probleempjes. Telkens bij het starten van de auto kreeg ik de melding storing start/stop. Hiervoor is de auto afgelopen week bij de dealer geweest en deze heeft er zo gezegd nieuwe software opgezet.
Ook kreeg ik meldingen dat de botswaarschuwing niet beschikbaar zou zijn, deze melding verdween telkens snel. Mogelijk is dit nu ook verholpen, de melding is sindsdien namelijk nog niet terug gekomen.

Ik kom uit een Renault Megane Bose 2017. En het grote verschil daarmee is toch wel de werking van Keyless entry. Voor de Leon pak ik toch maar telkens de sleutel, omdat openen gewoon niet altijd werkt.
En de camera van de Leon dit beeld is zo wazig en vertekend. Hier kan ik nog niet echt aan wennen.

Verder rijd en zit de auto wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo
Ook ik ben nieuw hier in dit topic. Sinds 12 november rij ik met een nieuwe seat leon st Xcellence. In het begin werkte mijn keyless entry systeem ook niet goed, openen ging bijna nooit. Dealer gecontacteerd en wat bleek: de dealers hebben wel degelijk een nota van de fabriek gekregen die vermeld dat wanneer bij aflevering van de wagen blijkt dat het systeem niet goed werkt, er een software update moet gebeuren. Bij mijn leon heeft men dat gedaan, en ik moet zeggen dat sindsdien het systeem perfect werkt,altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
media-richard schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:38:
Ik ben nieuw hier in dit topic. Sinds half november dit jaar rij ik in de nieuwe Seat Leon FR Launch Edition 1.0, met Tech Pack FR, Panoramadak, Beats Audio en alcantarastoelen met memoryfunctie.

Helaas heb ik zelf ook wat software probleempjes. Telkens bij het starten van de auto kreeg ik de melding storing start/stop. Hiervoor is de auto afgelopen week bij de dealer geweest en deze heeft er zo gezegd nieuwe software opgezet.
Ook kreeg ik meldingen dat de botswaarschuwing niet beschikbaar zou zijn, deze melding verdween telkens snel. Mogelijk is dit nu ook verholpen, de melding is sindsdien namelijk nog niet terug gekomen.

Ik kom uit een Renault Megane Bose 2017. En het grote verschil daarmee is toch wel de werking van Keyless entry. Voor de Leon pak ik toch maar telkens de sleutel, omdat openen gewoon niet altijd werkt.
En de camera van de Leon dit beeld is zo wazig en vertekend. Hier kan ik nog niet echt aan wennen.

Verder rijd en zit de auto wel heerlijk.
Fijn te horen dat de auto wel lekker rijdt maar jammer van alle foutmeldingen.

Ben wel nieuwsgierig wat je vind van het Beats audio pakket van Seat ten opzichte van het Bose systeem uit de Renault?

De Megane heb ik een tijdje als voorloopauto gereden namelijk, vond die altijd wat zwaar in Bass en moeilijk bij te stellen.

• Just_A_User
media-richard schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:38:

Dit heb ik ook. Ik heb (nog) geen problemen met de camera, maar die rare foutmeldingen heb ik ook. Ik heb de keyless entry aan de bestuurderskant na 2 weken kapot gehad, en zo nog een lijst aan dingen, op een auto die ik heb sinds eind augustus.

De software is gewoon ruk in die auto, zo is het gewoon.

Pagina: 1 ... 38 ... 87 Laatste