Precies een maand geleden postte ik hier de fotos van mijn Leon die ik een dag ervoor had opgehaald.
Tot nu toe een erg fijne auto. Ik heb je 1.0 3 cilinder (110pk) en dat is even wennen na 15 jaar diesel te hebben gereden. Moet zeggen dat ik het een prima motor vind hoewel wat meer vermogen (150pk) altijd wel lekkerder is om te hebben.
- De stoel en stuurverwarming, heerlijk in deze periode ook al is het nog niet echt heel koud geweest.
- De full led verlichting zorgt voor een bak licht.
- Navigatie werkt prima, ben er zelfs nog niet uit of Waze (zia Carplay) beter werkt. Heb nu vaak de navi aan staan van Seat zelf aangezien het scherm dan net even groter is vergeleken met het Carplay scherm.
- De cockpit is op redelijk wat manieren in te richten, de view met snelheids- en toerenteller met daarin extra informatie gebruik ik het meeste.
- De keyless entry en vooral de keyless exit is top en werkt erg goed en makkelijk.
- Tevens doet de Hill Hold Control ook prima zijn werk, daar waar mijn vorige auto maar 5 sec. de rem vasthield houd de Leon de rem en continue op tot het moment van gas geven. Wel vervelend voor degene achter je bij een stoplicht wanneer constant de (felle) remlichten schijnen op de vroege ochtend…
-Het ACC blijf ik lastig vinden op de snelweg. Je moet ruim van te voren al een baan opschuiven wanneer je iemand wilt inhalen. Op provinciale wegen met 1 rijbaan vind ik het heerlijk dat je gewoon achter je voorganger blijft zonder zelf te moeten remmen.
- Ik kan nog niet goed wennen aan de achteruitrijcamera. Deze zit, vergeleken met mijn 308SW, een stuk lager dan ik gewend was.
- De ‘schuif-knoppen’ onderin het instrumentenpaneel gebruik ik eigenlijk niet. De temperatuur heb ik een keer ingesteld en staat prima, het (radio) volume regel ik op het stuur.
Al met al een heerlijke auto!