Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 37 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:27
Volgens mij is het zo bij achteraf inbouw dat dit een aparte module is.. Die zal dan geprogrammeerd moeten worden.. en mogelijk aangesloten worden op de kabel boom van de trekhaak.. Anders blijft hij piepen als je achteruit rij..

En of deze set wel geschikt is voor auto’s met een trekhaak?? Geen idee.. ze verkopen volgens mij verschillende systemen. En nee denk niet dat de dealer zomaar de sensoren opnieuw gaat programmeren.. Je kan ze natuurlijk even bellen. Misschien doen ze het wel maar dan met extra kosten..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 13:06
Weet iemand of de Seat Leon 2020 ook traffic jam assist heeft? Ik kan het nergens vinden (dus vermoed van niet). Wat ook wel weer raar zou zijn aangezien de vorige versie het wel had...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05
kw_nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:48:
Weet iemand of de Seat Leon 2020 ook traffic jam assist heeft? Ik kan het nergens vinden (dus vermoed van niet). Wat ook wel weer raar zou zijn aangezien de vorige versie het wel had...
Alleen in een bepaalde pakket heeft ie het zover ik weet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Rainesh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Alleen in een bepaalde pakket heeft ie het zover ik weet.
Als ik het zo zie, zit het er nog niet in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EXzsgfNSlGxalfh0rVamC3N__8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UrTzOanRFYYYShd210PRC7xn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Vandaag na enkele weken configureren en overleggen met de dealer de bevestiging vanuit mijn werkgever gekregen dat ik de door mij samengestelde Seat mag bestellen.

Het wordt de Seat Arona Business Intense Plus (wat een mondvol). Ik krijg hem met de 1.5 DSG in de kleur Desire Red met het zwarte dak, velgen worden achteraf geregeld (beter voor de leaseprijs) en zonder Beats Pack (kon geen verschil merken tussen de speakersets bij de dealer).

Nu heb ik mijzelf al uiteraard ingelezen en ook al een proefrit gemaakt in de 1.0 DSG variant maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die wat meer ervaring hebben met het 1.5 blok icm een DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vicros schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:37:
Vandaag na enkele weken configureren en overleggen met de dealer de bevestiging vanuit mijn werkgever gekregen dat ik de door mij samengestelde Seat mag bestellen.

Het wordt de Seat Arona Business Intense Plus (wat een mondvol). Ik krijg hem met de 1.5 DSG in de kleur Desire Red met het zwarte dak, velgen worden achteraf geregeld (beter voor de leaseprijs) en zonder Beats Pack (kon geen verschil merken tussen de speakersets bij de dealer).

Nu heb ik mijzelf al uiteraard ingelezen en ook al een proefrit gemaakt in de 1.0 DSG variant maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die wat meer ervaring hebben met het 1.5 blok icm een DSG.
Ik heb dan in een 1.5 Ateca 2021 proefrit gehad... Moet zeggen die blaast behoorlijk vooruit... Nu hoef ik geen snelheids monster.. Maar de auto reed heerlijk... Ik heb dan natuurlijk geen idee wat hij doet trekkend.. Maar ik neem aan dat dit wel redelijk goed zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:56
@Vicros Ik kan je wel vertellen dat de 1.0 handbak wat moeite heeft met een caravan van 950kg(~).
Even inhalen is zn 6 is eigenlijk ook niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Deshmir schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:07:
@Vicros Ik kan je wel vertellen dat de 1.0 handbak wat moeite heeft met een caravan van 950kg(~).
Even inhalen is zn 6 is eigenlijk ook niet te doen
de vraag is of dat erg is .. een DSG zal automatisch terugschakelen iets wat jij handmatig zou moeten doen naar de 4 en misschien wel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
wd200 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

de vraag is of dat erg is .. een DSG zal automatisch terugschakelen iets wat jij handmatig zou moeten doen naar de 4 en misschien wel 3.
Dat is wat mn huidige auto (Golf GTE) wel netjes doet. Een ander ding waar ik mijzelf aan ergerse was het start stop systeem op de Arona, deze lijkt heel erg agressief en stopte de motor al toen ik nog uitrolde/zacht remde bij een rotonde. Dit ga ik denk uit laten zetten indien hij net zo agressief is op het 1.5.

Ik ga ook nog een trekhaak laten monteren via de dealer aangezien dit geen standaard optie meer is in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:56
@wd200 Dat is inderdaad wel zo, maar volgens mij is lage toeren+hoge versnelling nog steeds zuiniger dan hoog+laag.
M.i. is de 1.5 op termijn dan wel zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 17:00
Vicros schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Dat is wat mn huidige auto (Golf GTE) wel netjes doet. Een ander ding waar ik mijzelf aan ergerse was het start stop systeem op de Arona, deze lijkt heel erg agressief en stopte de motor al toen ik nog uitrolde/zacht remde bij een rotonde. Dit ga ik denk uit laten zetten indien hij net zo agressief is op het 1.5.

Ik ga ook nog een trekhaak laten monteren via de dealer aangezien dit geen standaard optie meer is in de configurator.
Ik heb de Seat Leon Ultimate Edition Black sinds Februari (niet nieuwe model maar nog de 5f) met 1.5 TSI DSG7 bak.

Bij mij slaat hij pas af als ik bijna stilsta. Maar meestal zet ik start-stop standaard uit als ik ga rijden, houd er niet van, als ik bij een rotonde 1 sec moet wachten slaat ie af, zit toch even een vertraging in bij het verder rijden weer. Dan maar minder zuinig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:03
Hier een bestelling gedaan van de nieuwe ateca. Seat Ateca FR Business Intense in de kleur Nevada White. Verder geen opties omdat ik al een stuk boven het budget zat en iedere optie weer extra kosten met zich mee brengt in de vorm van eigen bijdrage. Leverdatum staat op half januari ivm aflopend contract poolauto. Voor de geinteresseerden:

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=QVYW2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranjahero
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-05 10:37
Hallo allemaal :),

Ik ben op zoek naar een Seat Leon fr (5f) benzine voor een bedrag rond de 12/13K. Er zijn een aantal optie's die ik hoe dan ook wil zoals panorama dak en stoelverwarming. Zijn er ook nog opties die jullie zeker aanraden en ik mee moet nemen in mijn besluit?

Ik hoor het graag en andere tips zijn ook altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:50
Ranjahero schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:11:

Ik ben op zoek naar een Seat Leon fr (5f) benzine voor een bedrag rond de 12/13K. Er zijn een aantal optie's die ik hoe dan ook wil zoals panorama dak en stoelverwarming. Zijn er ook nog opties die jullie zeker aanraden en ik mee moet nemen in mijn besluit?

Ik zou voor eentje met alcantara en/of leer gaan... Het "standaard" interieur oogt vrij goedkoop. Waarschijnlijk zal je dat met stoelverwarming meestal wel hebben (ik heb af fabriek leer, komt het winterpakket met stoelverwarming standaard bij)

Verder oogt de LED verlichting veel mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 13:36
Ik heb vandaag mijn Seat Leon 2020 FR 1.5 150pk Launch full option besteld.
Ik ben erg benieuwd wanneer de levering is.
Ik zal hem ook zeker reviewen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:58

Royz

Kleurenblind!!

Viewty schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:44:
Hier een bestelling gedaan van de nieuwe ateca. Seat Ateca FR Business Intense in de kleur Nevada White. Verder geen opties omdat ik al een stuk boven het budget zat en iedere optie weer extra kosten met zich mee brengt in de vorm van eigen bijdrage. Leverdatum staat op half januari ivm aflopend contract poolauto. Voor de geinteresseerden:

Mooi! Ik heb ook een FR Business Intense in Nevada White :). Wel nog voor de facelift

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:48
Ranjahero schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:11:

Ledverlichting (wat @nooberke) zei
MIB2 - ivm Carplay, anders retrofitten

Gezien je voor een FR gaat, hebben deze modellen veelal van deze opties (maar wel handig om er op te letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:38
Virtual cocpit, beter geluid. Is ook maar net waar je zelf waarde aan hecht...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-05 16:56
Het gaat niet lekker met de levertijd van de nieuwe Leon. Zou hem in eerste instantie in September krijgen, nu is de prognose dat hij in November geproduceerd wordt. Dat wordt minimaal in Januari levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Aixler schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:51:
Het gaat niet lekker met de levertijd van de nieuwe Leon. Zou hem in eerste instantie in September krijgen, nu is de prognose dat hij in November geproduceerd wordt. Dat wordt minimaal in Januari levering.
Hmmmmm, heb je de Seat via de Fastlane besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 08:22
Viewty schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:44:

Hier ook een Seat Ateca FR Business Intense in de kleur Nevada White besteld :) met de nodige opties erbij, Leverdatum staat op begin januari. Ga onze Leon FR 1.4TSi uit 2013 wel missen :-(

Voor de geinteresseerden:

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=CMVDQH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 13:27
Just_A_User schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:15:
Ik heb gisteren een nieuwe Seat Leon 2.0 FR in ontvangst genomen. Al snel bleek dat ik geen verbinding kan maken met Seat Connect, terwijl dat er wel bij zit. Nou, dat was allemaal simpel, want ik moest mijn eSIM nog activeren.

Daartoe zou ik een link krijgen via email. Toen ik op die link klikte kwam ik bij een activeringspagina voor een Seat Mii Electric. Die heb ik niet. Dus weer gebeld, moeilijk moeilijk. Toen moest ik uiteindelijk ALLE informatie sturen over die auto, tot aan de km stand toe. Ik vraag me af waar dat laatste goed voor is, maar goed, ik heb het opgestuurd, en nu is het wachten op een reactie.
Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik heb gister namelijk mijn nieuwe Leon gekregen, maar krijg het ook niet aan de praat. Ik krijg ten eerste geen gebruiker toegevoegd aan mijn auto en ten tweede de app dus ook niet geactiveerd. Al contact gehad met Seat zelf en een dealer, maar niemand heeft er verstand van.. Ben benieuwd of het jou (of iemand anders) wel gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 16:04
JnB007 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik heb gister namelijk mijn nieuwe Leon gekregen, maar krijg het ook niet aan de praat. Ik krijg ten eerste geen gebruiker toegevoegd aan mijn auto en ten tweede de app dus ook niet geactiveerd. Al contact gehad met Seat zelf en een dealer, maar niemand heeft er verstand van.. Ben benieuwd of het jou (of iemand anders) wel gelukt is. :)
Neem even contact op met Seat support. Ik heb in het begin veel problemen gehad en via de chat contact opgenomen. Uiteindelijk is het toen goed opgelost.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Maikel64 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Neem even contact op met Seat support. Ik heb in het begin veel problemen gehad en via de chat contact opgenomen. Uiteindelijk is het toen goed opgelost.
Ja dat heb ik nu voor een 2e keer gedaan, en nu moest ik vergelijkbare gegevens doorgeven als hierboven, zoals de VIN en de kilometerstand. Ben benieuwd waar ze mee komen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 15:23
JnB007 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Hoi, nope, is een ongoing iets. En wij zijn niet de enigen, want er zijn meer auto's die dit probleem hebben. De Golf 8 en de nieuwe Octavia hebben dit issue ook. Ik kan wél een gebruiker toevoegen, maar ik mag dus geen hoofdgebruiker worden.

Het is echt te belachelijk voor woorden. In mijn geval loopt het dus al 2 maanden nu.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
JnB007 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Ja dat heb ik nu voor een 2e keer gedaan, en nu moest ik vergelijkbare gegevens doorgeven als hierboven, zoals de VIN en de kilometerstand. Ben benieuwd waar ze mee komen :) .
Ja, 100.000 een foto van je nav.systeem en je km stand en de tijd en datum en en en? Ja, dat gaat je niet helpen. Tenminste, mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
adje123 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Hmmmmm, heb je de Seat via de Fastlane besteld?
Ik denk dat sinds corona er geen fastlane service meer bestaat? Iig, betaald de leasemaatschappij meer voor fastlane? Zo ja dan zullen ze dat zeker weten niet kiezen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:08
kw_nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:48:
Ik heb nu een weekje een Seat Leon 2020 met ACC en die heeft netjes nog Traffic Jam Assist. Niet anders dan het 5F model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

24-7:
Uw nieuwe leaseauto is besteld. Bijgaand treft u alle details van de bestelling aan.
Leverdatum: mid-oktober.

22-09:
Voor u is een nieuwe Seat Leon door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 20 november 2020. De productie van uw voertuig is nameljk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
Nieuwe leverdatum: eind-november..

27-10:
Voor u is een nieuwe Seat Leon door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 15 januari 2021. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
Nieuwe leverdatum: eind-januari..

Nou, ik denk dat het mei of juni/juli gaat worden als dit zo door gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
Een maandje nu een Leon 5F en 2000km verder :)
  • De harde plastic rand van de middenconsole is erg oncomfortabel, ik ben nogal lang, en mijn rechterbeen ligt tegen die rand aan
  • Iets in de voorwielophanging kraakt als ik over drempels rijd, ben al aan het Googlen geslagen, schijnt een kwaaltje te zijn met het MQB platform
  • Ik mis de dimmende binnenspiegel uit mijn Citroën enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@FastFred

Staat de 5R voor het Refrence model?

Ik heb de FR launch besteld en daar heb ik de zelfdimmende spiegel in.
Daarnaast heb tijdens de proefritjes niks gemerkt van gekraak, ik had de auto wel in sportstand staan(adaptief onderstel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@adje123 5F staat voor de generatie (2012-2017)

Het is een basis-basismodel, er zit behalve dualzone climate, airco en cruise niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
@FastFred o excuus, ik las 5R.

Maar als jij de 2012-2017 versie hebt, dan heb je niet het nieuwe MQB platform?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Deze auto is van 2015, wel degelijk MQB platform, net als de Golf 7 die hetzelfde euvel heeft met krakende ophanging in de voortrein.

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 28-10-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 08:28
FastFred schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:58:
Een maandje nu een Leon 5F en 2000km verder :)
  • Ik mis de dimmende binnenspiegel uit mijn Citroën enorm
Bij mij zit er soort van knopje aan de onderkant van de spiegel met een LEDje ernaast. Als het LEDje brandt is automatisch dimmen aan.

Heb jij dat niet? Ik heb een 5F style business uit 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja ik heb een 5F Style niksnadanoppes :P Ik weet hoe een dimmende binnenspiegel eruit ziet, dat is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
grasmanek94 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:10:
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

24-7:

[...]

Leverdatum: mid-oktober.

22-09:

[...]

Nieuwe leverdatum: eind-november..

27-10:

[...]

Nieuwe leverdatum: eind-januari..

Nou, ik denk dat het mei of juni/juli gaat worden als dit zo door gaat :')
Wel bijzonder, die verschillen in levertijd. Bij mij was die er supersnel. Misschien zit het verschil erin dat ik de 1.0 motor heb, verder dezelfde configuratie. Of je hebt geluk en opeens komt die toch nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Just_A_User schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Ja, 100.000 een foto van je nav.systeem en je km stand en de tijd en datum en en en? Ja, dat gaat je niet helpen. Tenminste, mij niet.
Bij mij is het buiten de Seat support om toch opeens goedgekomen. Ik kreeg opeens een wit wereldbolletje te zien en een werkende e-sim. Ik kon ook opeens een gebruiker toevoegen en hoofdgebruiker worden. Heb wel een nieuw account moeten maken omdat de VIN niet meer geaccepteerd werd door de 2 vorige accounts. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 17:45

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vorig weekend een proefrit gemaakt in de nieuwe SEAT Ateca. Wat een geweldige auto is dat! Voor mij de eerste ervaring met een SUV-achtige, erg positief. Nu ook erg tevreden over de Leon ST, maar na vijf jaar lease mag ik weer iets anders gaan rijden.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is de kleur. Altijd zakelijke grijstinten gereden, daar ben ik een beetje klaar mee. De 'Lava Blue' lijkt me best mooi, alleen als je online gaat zoeken naar plaatjes vind je zowel een donkere blauw/groen als bijna licht turquoise terug. Die laatste is nou net niet de bedoeling ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPwyDAO5jjHLTpB0RtTWDMoMDug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/II0rAYv2b7bNps5lM7yoDNOF.png?f=fotoalbum_large

De dealer kon me niet vertellen of ze er eentje in de buurt van Haarlem hebben staan in die kleur zodat ik kan kijken... afwachten of ik er eentje in het wild zie. Of iemand vinden die toevallig die kleur heeft. Hier misschien?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
JnB007 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Bij mij is het buiten de Seat support om toch opeens goedgekomen. Ik kreeg opeens een wit wereldbolletje te zien en een werkende e-sim. Ik kon ook opeens een gebruiker toevoegen en hoofdgebruiker worden. Heb wel een nieuw account moeten maken omdat de VIN niet meer geaccepteerd werd door de 2 vorige accounts. :F
Ja, dat is dus het vreemde, er zijn zo veel verschillende verhalen. Het 'witte wereldbolletje' had ik de 1e dag ook niet, maar de dag erna ineens wel. Ik had vanaf toen ook een werkende e-sim en ik kan ook een gebruiker toevoegen, maar ik kan niét hoofdgebruiker worden.

Dat heeft als resultaat dat ik de Seat Connect app dus ook niet kan gebruiken. Auto is vandaag en morgen wéér bij de dealer, voor de zoveelste keer, en eindelijk zijn we zo ver dat er nog 1 ding geprobeerd wordt, en als dat niet werkt wordt 'het regelapparaat' vervangen voor een andere.

Ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat werken. Dit loopt dus al vanaf eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Just_A_User schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Ja, dat is dus het vreemde, er zijn zo veel verschillende verhalen. Het 'witte wereldbolletje' had ik de 1e dag ook niet, maar de dag erna ineens wel. Ik had vanaf toen ook een werkende e-sim en ik kan ook een gebruiker toevoegen, maar ik kan niét hoofdgebruiker worden.

Dat heeft als resultaat dat ik de Seat Connect app dus ook niet kan gebruiken. Auto is vandaag en morgen wéér bij de dealer, voor de zoveelste keer, en eindelijk zijn we zo ver dat er nog 1 ding geprobeerd wordt, en als dat niet werkt wordt 'het regelapparaat' vervangen voor een andere.

Ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat werken. Dit loopt dus al vanaf eind augustus.
Hmm ja vreselijk hoe dat gaat, auto-makers en dealers en technologie... Uiteindelijk wordt het vast wel opgelost, maar het duurt zo enorm lang. Hopelijk lost dit het wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
JnB007 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Wel bijzonder, die verschillen in levertijd. Bij mij was die er supersnel. Misschien zit het verschil erin dat ik de 1.0 motor heb, verder dezelfde configuratie. Of je hebt geluk en opeens komt die toch nog dit jaar.
Misschien hebben ze dan toch leveringsproblemen met de 1.5TSI, zoals mensen al eerder vermoedden.

OF

Jij hebt geluk gehad en eentje uit een soort van voorraad gekregen :')?

Ik weet niet hoe de autowereld werkt, ik bedenk maar wat.

Wanner heb je besteld en wanneer erin rijden als ik je mag vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:34
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de nieuwe Seat Leon ST en gelijk een offerte laten maken voor de hatchback.

De uitvoering zoals ik hem wil (FR Launch Edition, 110PK, Magnetic Tech, Technology Pack FR) stond toevallig ergens in Nederland nog op voorraad (4 stuks). Gister alles laten tekenen (betreft lease) en de auto verwacht ik snel te kunnen ophalen.

Heb er nog wel 18' velgen bij besteld, de 17' die standaard bij deze uitvoering worden geleverd vind ik niet zo heel mooi passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
grasmanek94 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Misschien hebben ze dan toch leveringsproblemen met de 1.5TSI, zoals mensen al eerder vermoedden.

OF

Ja precies, dat eerste denk ik eerlijk gezegd wel.
Mijn bestelbevestiging kreeg ik 26 augustus, en 22 oktober werd die afgeleverd. Niet bedoeld om vervelend te doen hoor :P, maar zo snel moet het dus kunnen (als het inderdaad geen voorraad was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Valkje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:10:
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de nieuwe Seat Leon ST en gelijk een offerte laten maken voor de hatchback.

De uitvoering zoals ik hem wil (FR Launch Edition, 110PK, Magnetic Tech, Technology Pack FR) stond toevallig ergens in Nederland nog op voorraad (4 stuks). Gister alles laten tekenen (betreft lease) en de auto verwacht ik snel te kunnen ophalen.

Heb er nog wel 18' velgen bij besteld, de 17' die standaard bij deze uitvoering worden geleverd vind ik niet zo heel mooi passen.
Netjes! Welke velgen zijn dat die je erbij hebt besteld? Zijn dat die 18 inch Diamond Cut die je kunt selecteren op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
JnB007 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Netjes! Welke velgen zijn dat die je erbij hebt besteld? Zijn dat die 18 inch Diamond Cut die je kunt selecteren op de site?
Nee, ik heb geen 'standaard' Seat velgen besteld maar deze Monaco GP1:

https://www.monacovelgen.nl/portfolio/monaco-591/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnB007
Valkje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Nee, ik heb geen 'standaard' Seat velgen besteld maar deze Monaco GP1:

https://www.monacovelgen.nl/portfolio/monaco-591/
Ah oké, dat ziet er wel dik uit denk ik. Ik heb wel de standaard velgen, en moet zeggen dat het in het echt nog best meevalt, vond het op de plaatjes ook niet echt mooi inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

OF

Dat heeft denk ik meer te maken met waar de auto gemaakt wordt.
Ik heb mid september de Seat Ateca besteld, 1.5 DSG. Afgelopen maandag kreeg ik te horen dat de auto klaar staat voor transport naar de dealer.

Nu wordt de Ateca in Tsjechie geproduceerd, De Leon volgens mij in Spanje.

Anyway mijn Ateca is geproduceerd, en staat klaar voor transport. Nu had ik afgestemd om de auto in januari af te nemen.
Nu blijkt dat transport minimaal 3 weken in beslag neemt.. Ze verzamelen eerst genoeg auto’s die naar Nederland moeten en dan pas worden deze daadwerkelijk op transport gezet, en via pon weer op transport naar de juiste dealers..

Dan nog een aantal weken om de auto rijklaar te maken.. Dan zou ik half december de auto al kunnen afhalen.. Afspraak toch op januari laten zetten gezien ik er niet op zit te wachten om deze in december al te hebben ook voor de rest waarde staat 2021 toch beter dan 2020 :+ :+

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=K37XZV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
https://nl.qaz.wiki/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Wat jij zegt lijkt wel te kloppen, maar als JnB007 ook een Leon heeft, en enige verschil is de motor, dan maakt locatie toch niet uit (tenzij de 1.0 en 1.5 motoren elk ergens anders worden gemaakt)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
De motoren worden volgens mij op 1 locatie gemaakt en verscheept naar de assemblage fabrieken.

Lijkt me wel handig ook ivm kwaliteits procedures. Het is ook goedkoper om 1 fabriek aan te passen dan twee fabrieken.

Kan zijn dat de nieuwe Leon productie processen nog niet helemaal lopen zoals verwacht. En die telkens moeten worden aangepast. Of er zijn in de fabriek waar de auto geassembleerd word andere problemen. Ik las dat de ateca paar jaar geleden ook geplaagd werdt door vertragingen. Dat had te maken met de vele vraag wat de fabriek nig aan kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:21
Zou VW dan ook binnenkort updates uitbrengen?
Mijn Leon 2015 Navi is unlocked voor gratis VW kaarten of zijn deze dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@LogiZ5500 volgens mij is de link die @Rainesh deelt in dit topic, het Volkswagen topic en het Skoda topic 100% dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb begin augustus een Seot Leon FR Launch Edition besteld met 1.5 eTSI. Deze zou oorspronkelijk geleverd worden 30 oktober.

Blijkbaar hebben ze leverproblemen met de 1.5 eTSI en is de datum naar week 51 geschoven. Zelf houd ik er geen rekening meer mee dat de auto dit jaar nog geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 19:34
ImJiggie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:00:
Ik heb begin augustus een Seot Leon FR Launch Edition besteld met 1.5 eTSI. Deze zou oorspronkelijk geleverd worden 30 oktober.

Blijkbaar hebben ze leverproblemen met de 1.5 eTSI en is de datum naar week 51 geschoven. Zelf houd ik er geen rekening meer mee dat de auto dit jaar nog geleverd wordt.
Hier zelfde config besteld, begin augustus. Mij hebben ze direct week 2 2021 gemeld.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
crypt0rr schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:12:
[...]

Hier zelfde config besteld, begin augustus. Mij hebben ze direct week 2 2021 gemeld.
Vaag dat kan echt niet aan de motor liggen. Wat ik hiervoor al aangaf. Ik heb de auto half September besteld en de auto staat klaar voor transport naar Nederland.

De motor wordt daarnaast ook door Skoda en Volkswagen gebruikt. Wat zijn daar dan de levertijd en?? De ateca kan geleverd worden binnen 3 maanden.

Ik verwacht dus niet dat het een motor leverings probleem zal zijn gezien andere modellen dan ook leverings problemen zouden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 19:34
To_Tall schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:24:
[...]

Vaag dat kan echt niet aan de motor liggen. Wat ik hiervoor al aangaf. Ik heb de auto half September besteld en de auto staat klaar voor transport naar Nederland.

De motor wordt daarnaast ook door Skoda en Volkswagen gebruikt. Wat zijn daar dan de levertijd en?? De ateca kan geleverd worden binnen 3 maanden.

Ik verwacht dus niet dat het een motor leverings probleem zal zijn gezien andere modellen dan ook leverings problemen zouden moeten hebben.
Hm, apart verhaal inderdaad.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
crypt0rr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:35:
[...]

Hm, apart verhaal inderdaad.
Zo apart is het natuurlijk niet helemaal. Volgens mij is de Leon best wel een populaire auto. Het zou zomaar kunnen dat Seat nu ook met het nieuwe model, veel bestellingen hebben binnen gekregen. Waardoor ze achter lopen.

Je kan natuurlijk een belletje plegen bij je dealer of leverende dealer of zij daar zicht op hebben. Waarom duurt de bestelling 6 maanden ipv 3.. Ook kan corona een rol spelen. In Spanje is er een Lockdown “geweest”. Als de auto daar gefabriceerd wordt. Zou het zo maar kunnen dat ze tientallen to misschien wel honderden of meer bestellingen achter lopen. Dat heb je natuurlijk ook niet zomaar ingelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
Mijn dealer gaf dus specifiek aan dat ze delays hebben door de 1.5 eTSI motor. Andere Leons met andere selectie aan motoren zou daar geen last van ondervinden.

Wat het specifieke probleem is van de eTSI motor konden ze niet zeggen. Of dit probleem ook voor de andere VAG merken geldt kan ik niet zeggen.

Corona en productie in Barcelona helpt zeker niet mee. Ze hebben wel hun shifts zodanig aangepast dat ze weer, met coronarichtlijnen en veiligheid, volle productie kunnen draaien.

We wachten vrolijk af. Verheug me enorm, toffe auto is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-05 19:43

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Ze willen denk ik de eTSI voor de Golf 8 zo veel mogelijk houden misschien. Zie ze daar gerust in staat.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-05 16:56
Mijn Leon eTSI is eind Juni besteld en zou in eerste instantie eind September geleverd worden. Na vele uitstellingen staat de voorlopige productie op eind december.

Hopelijk krijgen ze de problemen onder de knie en wordt het niet nog meer uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Mijn Arona is gisteren in productie gegaan en is naar verwachting halverwege januari bij de dealer, deze heeft nu dus ook al 2 weken vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vicros schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:21:
Mijn Arona is gisteren in productie gegaan en is naar verwachting halverwege januari bij de dealer, deze heeft nu dus ook al 2 weken vertraging.
2,5 maand?? Dat is redelijk in de lijn der verwachting toch?? Ik heb altijd ruim 3 maanden moeten wachten op nieuw bestelde auto’s. Daarnaast zit je nu ook met kerst en oud en nieuw waar je rekening mee moet houden.

Transport ligt in deze periode ook stil.

Nee 2,5 maand vind ik geen vertraging eerder vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
To_Tall schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:38:
[...]

2,5 maand?? Dat is redelijk in de lijn der verwachting toch?? Ik heb altijd ruim 3 maanden moeten wachten op nieuw bestelde auto’s. Daarnaast zit je nu ook met kerst en oud en nieuw waar je rekening mee moet houden.

Transport ligt in deze periode ook stil.

Nee 2,5 maand vind ik geen vertraging eerder vrij vlot.
Tijdens het offerte proces hebben we de garantie gekregen dat hij de eerste week opgehaald zou kunnen omdat de auto halverwege december al bij de dealer zou staan. Dus het lijkt er nu op dat ze of niet helemaal eerlijk zijn geweest of dat er dus wel ergens een maand vertraging is opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dealer kan ook nooit zeggen wat de exacte afleverdatum is. Wel kunnen ze een indicatie geven wanneer de auto geleverd kan worden. Gemiddeld duurt het zo’n 3 maanden vanaf besteldatum.

Daarnaast kan het zo zijn dat je een hele populaire auto hebt gekozen dat de auto later in productie gaat. Omdat je dan wacht op alle andere bestellingen die voor je zijn.

Maar !!! Als je garantie hebt over de leverdatum en ze kunnen niet leveren. Dan kan je ze aansprakelijk stellen en geld terug vragen of zelfs de bestelling annuleren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 16:04
Vicros schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:05:
[...]

Tijdens het offerte proces hebben we de garantie gekregen dat hij de eerste week opgehaald zou kunnen omdat de auto halverwege december al bij de dealer zou staan. Dus het lijkt er nu op dat ze of niet helemaal eerlijk zijn geweest of dat er dus wel ergens een maand vertraging is opgelopen.
Is echt de garantie gegeven, of eerder iets in de trant van "dat moet gehaald kunnen worden zonder problemen"?

Zoals hier eerder gemeld weet ik er alles van om te moeten wachten op je Seat en uitstel op uitstel te krijgen. Is niet leuk :(

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Het was meer een schatting van de dealer gok ik zo, ze gaven aan dat ze hem nog voor het einde van dit jaar op kenteken konden krijgen maar dat was weer niet gunstig voor m’n werkgever omdat hij de auto zelf aanschaft en dan aan mij leased.

Ik heb volgens de dealer ook niet een populaire config omdat hij ook nergens met deze motor uitvoering te proefrijden is.

Ach ja ik zie het wel wanneer ik hem krijg, ik zal wel tijdelijk een andere auto krijgen wanneer deze te laat komt.

Update: De teller op de honeymoon website van A-point is zojuist van 68 dagen naar 62 dagen gesprongen, wellicht heb ik hem dan toch nog op tijd binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vicros op 09-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
Net weer reactie ontvangen over de levertijd van de Seat Leon. Blijkbaar is er een groter probleem en hebben ze nog geen oplossing.

Zal dus nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
ImJiggie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:19:
Net weer reactie ontvangen over de levertijd van de Seat Leon. Blijkbaar is er een groter probleem en hebben ze nog geen oplossing.

Zal dus nog wel even duren...
Heb je een handbak of een dsg besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
Heb je een handbak of een dsg besteld?
Ja een 1.5 eTSI DSG, why?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 11:22

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Aan de mensen die de levering van hun nieuwe Leon (alweer) uitgesteld hebben zien worden: hebben jullie een Launch Edition besteld? Ik kan me voorstellen dat die wellicht voorrang krijgen. De dealer vertelde mij eind oktober zelfs dat er een bestel deadline aan die modellen hing. Ik heb namelijk in week 44 een Seat Leon FR Launch Edition besteld en levering staat vooralsnog steeds gepland in week 48/49. Misschien moet ik nog teleur gesteld worden 😜

• adje123
@Zinu
Dat doet mij deugd want ik heb ook de FR Launch besteld. Heb jij een handbak of automaat?
Ik heb de auto twee weken geleden besteld en de klevering staat op begin januari.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 11:22

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb de 1.5 eTSI DSG, net als @ImJiggie. Deze om precies te zijn: https://dealerconfigurator.seat.nl/samenvatting?code=ZB6R3O
Het is dan wel de vraag of hij ook een Launch Edition heeft.

Ik heb vandaag nogmaals de vraag uitgezet bij mijn leasemij of er iets aan het status veranderd is. Fingers crossed!

EDIT: Heb zojuist bericht gekregen. Wordt begin januari ipv week 48/49. :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Zinu op 12-11-2020 12:07 . Reden: Update vanuit leasemij ]

• adje123
@Zinu
Ik voel met je mee man.
Aan de andere kant, ze zijn wel consequent met begin januari.

Ik kan mij herinneren dat het vorig jaar in november sneller kerst was dan dit jaar :P

• kw_nl
Ik kijk zelf ook voor een DSG, misschien dat daar nog een verschil in zit qua levertijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 01:34
Vandaag de 1M1 weer vertroeteld op het werk. Nieuwe remmen voor, remvloeistof ververst, kleine beurt, front splitter van een cupra r gemonteerd en rondom stabilisator eindjes en rubbers vervangen en wielen gebalanceerd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSZc_vNsW374jTfC6TWSp9EfjKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPM3DKasQG64iCWi5vV8uNtc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
Probleem van de levering bij Seat Leon lag vooral aan de slechte beschikbaarheid van de 48V batterij t.b.v. de 1.5 eTSI motor. Maar dat is blijkbaar opgelost. Auto komt week 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik zit te kijken naar wat opties die via VCDS ingesteld kunnen worden.

Maar wat doet dat met je garantie?? Wat ik B.V. wil aanpassen zijn achterlichten aan bij Dag rij verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Rainesh kan je hier wel wat meer over vertellen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
To_Tall schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:27:
Ik zit te kijken naar wat opties die via VCDS ingesteld kunnen worden.

Maar wat doet dat met je garantie?? Wat ik B.V. wil aanpassen zijn achterlichten aan bij Dag rij verlichting.
Garantie vervalt niet als je het gewoon normaal houdt. Veel dingen zoals needlesweep, alarmpiep, dagrijverlichting achteren etc zijn gewoon basic dingen die geen invloed hebben. Maar ga je het te gek maken zoals drl laten knipperen bij richting etc dan kun je gedonder mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 09:56
Is het mogelijk om het start-stop systeem standaard uit te hebben staan na het starten van de auto? Zet 'm nu handmatig uit iedere keer als ik vertrek (begin rit altijd in stadsverkeer, tegen de tijd dat ik op de snelweg zit ben ik al helemaal tureluurs van het start-stop systeem...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@Rainesh thanks. Wil het idd niet te gek maken. Achterlichten bij DRL aan. Kwa veiligheid lijkt me dat verstandiger. Vaak zat gehad dat bij mist verlichting niet automatisch aan gaat. En auto’s voor je niet zichtbaar zijn door geen verlichting voeren.

Needlesweep e.d. Is wel grappig. Maar daar ga ik niet voor.

@RatedR je kan start stop om programmeren. Dan staat start stop standaard uit de knop voor start-stop daarmee kan je dan start-stop activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RatedR schreef op maandag 16 november 2020 @ 03:41:
Is het mogelijk om het start-stop systeem standaard uit te hebben staan na het starten van de auto? Zet 'm nu handmatig uit iedere keer als ik vertrek (begin rit altijd in stadsverkeer, tegen de tijd dat ik op de snelweg zit ben ik al helemaal tureluurs van het start-stop systeem...)
Nee, alleen volledig aan of helemaal uit.

Je kunt wel een module plaatsen zodat die een memory functie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Rainesh schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:06:
[...]

Nee, alleen volledig aan of helemaal uit.

Je kunt wel een module plaatsen zodat die een memory functie heeft
??

Ik dacht dat je de start-stop knop kon omprogrameren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
To_Tall schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:17:
[...]

??

Ik dacht dat je de start-stop knop kon omprogrameren
Alleen bij vorig model A4/5/Q5/6/7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
Ik heb bij mij de minimale accuspanning verhoogt zodat ie wel aan staat maar nooit aan gaat

Ik heb namelijk een storing erin zitten met de sensor van de neutrale stand van de pook en dat is (volgens verschillende garages) alleen op te lossen door de versnellingsbak te reviseren/vervangen waar ik geen trek in heb omdat ie verder nog prima is. De sensor is al een paar keer vervangen maar het bleef terug komen. Nu de minimale accuspanning is verhoogd heb ik geen storing meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 09:56
Dat is een goede optie inderdaad. Kan/wil de dealer dat veranderen? Of moet ik dat via een VCDS achtige tool (laten) doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
RatedR schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:51:
Dat is een goede optie inderdaad. Kan/wil de dealer dat veranderen? Of moet ik dat via een VCDS achtige tool (laten) doen?
Ik denk niet dat de dealer dat doet idd. Een oud collega heeft dat met een VCDS achtige tool gedaan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Rainesh schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:08:
[...]

Garantie vervalt niet als je het gewoon normaal houdt. Veel dingen zoals needlesweep, alarmpiep, dagrijverlichting achteren etc zijn gewoon basic dingen die geen invloed hebben. Maar ga je het te gek maken zoals drl laten knipperen bij richting etc dan kun je gedonder mee krijgen.
Kan die alarmpiep ook bij een Seat Leon FR Launch Edition? Of had ik daar aparte opties voor moeten hebben?

Niet dat ik de auto momenteel heb, want daar ik nog steeds geen hoofdgebruiker kan worden, zijn we nu eindelijk zo ver dat de auto terug is/gaat naar de importeur, al heb ik daar geen goede hoop op.

Het probleem is dat ik geen hoofdbestuurder kan worden van de auto, en daarmee ook geen gebruik kan maken van de app. Dat kregen ze bij de lokale Seat dealer niet opgelost, ook niet in samenspraak met de importeur en de fabriek. Na van alles geprobeerd te hebben is de communicatie module vervangen voor een nieuwe, maar ik blijf het exact zelfde probleem houden.

Uiteindelijk besloten om dan maar de auto terug te halen naar de importeur, waar ook een Seat dealer bij zit, maar ja, dan denk ik ook van, die gasten zijn niet van goud dus waarom zouden zij meer weten? Ik heb er dus weinig hoop op dat het issue opgelost gaat worden.

Ah, ik zie het al, je zult er waarschijnlijk een alarmsysteem bij moeten hebben? want als ik de FR launch edition nu configureer dan zijn er ineen veel meer opties nog bij te bestellen dan toen ik hem bestelde. Toen was het enige extra volgen mij een glazen schuifdak, wat ik niet heb genomen.

Dus ik denk dat een alarmpiep er dan niet in zit op mijn auto? Jammer maar helaas :)

[ Voor 12% gewijzigd door Just_A_User op 17-11-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:10
Just_A_User schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:15:
[...]

Kan die alarmpiep ook bij een Seat Leon FR Launch Edition? Of had ik daar aparte opties voor moeten hebben?

Niet dat ik de auto momenteel heb, want daar ik nog steeds geen hoofdgebruiker kan worden, zijn we nu eindelijk zo ver dat de auto terug is/gaat naar de importeur, al heb ik daar geen goede hoop op.

Het probleem is dat ik geen hoofdbestuurder kan worden van de auto, en daarmee ook geen gebruik kan maken van de app. Dat kregen ze bij de lokale Seat dealer niet opgelost, ook niet in samenspraak met de importeur en de fabriek. Na van alles geprobeerd te hebben is de communicatie module vervangen voor een nieuwe, maar ik blijf het exact zelfde probleem houden.

Uiteindelijk besloten om dan maar de auto terug te halen naar de importeur, waar ook een Seat dealer bij zit, maar ja, dan denk ik ook van, die gasten zijn niet van goud dus waarom zouden zij meer weten? Ik heb er dus weinig hoop op dat het issue opgelost gaat worden.

Ah, ik zie het al, je zult er waarschijnlijk een alarmsysteem bij moeten hebben? want als ik de FR launch edition nu configureer dan zijn er ineen veel meer opties nog bij te bestellen dan toen ik hem bestelde. Toen was het enige extra volgen mij een glazen schuifdak, wat ik niet heb genomen.

Dus ik denk dat een alarmpiep er dan niet in zit op mijn auto? Jammer maar helaas :)
voor die piep heb je inderdaad het alarm nodig

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• To_Tall
Afspraak gemaakt vandaag.

Zaterdag 2 januari om 10:15. Bij de dealer om de auto in ontvangst te nemen.
Heb al even aan de auto mogen snuffelen.
Van buiten ziet ie er niet uit veel stof en viezigheid van transport.

Seat Ateca 2021 FR Bussiness Intence, Crystal Black.
Ik heb alleen geen Model en Type aanduiding laten plaatsen.
Nu heb ik achter gekeken het is best wel kaal.. Misschien toch nog Model aanduiding er op laten plakken. ben er nog niet over uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYA4HIu-N82Kjp_F4ZnCGo58sTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hevZa92PXLd9QpKGawDq6cRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmyORMwVcrqH1I-YSuZFbJpIuDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXTN5fDAl7KiwYYlbjWYxVpI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFEDk6su1tO-lYCUrE_5OTm8y5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHp56308UAx7P9O540YAMjKI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 18-11-2020 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:23

Gorefest

serial killer.

Mooie auto!
Ik zou het model lekker achterwege laten, persoonlijk vind ik dat nieuwe "handgeschreven" Ateca logo niet zoo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Altijd en overal de koppeling ingetrapt houden als je stilstaat.

Wat is er nu zo erg aan dat start-stop systeem? Ik heb het ook en de enige keer dat die de motor automatisch uitzet is als ik op de plaats van bestemming ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
FastFred schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:11:
[...]

Altijd en overal de koppeling ingetrapt houden als je stilstaat.

Wat is er nu zo erg aan dat start-stop systeem? Ik heb het ook en de enige keer dat die de motor automatisch uitzet is als ik op de plaats van bestemming ben :P
Zeker bij een automaat, waar je geen controlle hebt over de koppeling :)
Stoplicht je komt aan ROOD.. Je staat nog niet stil of je mag al weer gaan rijden.... FUUUUUUU Motor slaat uit, Als je dan je rem los laat... Dan zou de auto weer gelijk moeten starten.. Dat duurt alleen 10 Seconde..

In de auto die ik hiervoor had ook.. Dat was een renault.. Bij stoplicht bafh uit.. Rem los om weer te starten, maar dat gaat niet omdat de motor nog aan het afschakelen is.. Pas als dat process voorbij is.. 10 seconde later... Kan je pas je rem los laten.. Vaak genoeg gehad.. Dat je dus aan komt licht springt op groen.. en de auto wil niet aanslaan. Omdat je te snel van de rem af gegaan bent om gast te geven.. en de auto dus je gewoon in de kou liet staan..

Ik heb verder NOG geen ervaaring in een DSG hoe dat daar gaat..Maar bij de renault.... gelijk op start-stop uit drukken te iritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
10 seconden?! Start-stop is bij mij 1-seconde ofzo, ook als ie de motor uitzet en ik direct daarna de koppeling weer intrap.

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 18-11-2020 14:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valkje
Gister mijn nieuwe auto op mogen halen, de FR Launch Edition met Technology Pack:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fQugZoRSc_LUa5iUHqg9QJesBI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d4bfapXF6uvBTNM52CCxtU3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zO9aA3sWiUrUXHx7TmLHVky4l0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2FeSf8WUCVssvcNbi41LGmc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoIl0xDTYUpEIexz_htNB6_EOFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8rr8k72hIiat4CNSdCSspMZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ss8gtU5y2dmvkiXlwF-NeOb5GXk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2LkaI2Oaz4W13y4Q4UUfjmL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-05 12:10
Mooie auto zo, de velgen maken de auto compleet 👌🏻

Mocht dit mijn volgende auto worden, dan word dit waarschijnlijk de kleur.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 00:24
Met smart aan het wachten op de vervanger van de 14% bijteller waar ik momenteel in rijdt.

afgelopen week eens geinformeerd naar een leverdatum, verwachting is nu 2de week januari 2021

Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI FR Launch Edition
https://configurator.seat...16.1597157002&code=CENKIP

https://www.strava.com/athletes/4819403

• Vicros
Zojuist bericht gekregen van de dealer dat ik 04-01-2021 lang kan komen om m'n auto op te halen, zal nog wel enigsinds onder voorbehoud zijn maar als ze nu al weten dat het de 4e kan zal hij over 1,5 week al wel bij de dealer staan.

Heb vandaag ook gesproken met een aantal collega's die een Golf met eTSI blok hebben besteld en daar is de uitleverdatum al van eind december naar halverwege maart verschoven

[ Voor 27% gewijzigd door Vicros op 19-11-2020 13:04 ]

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 01:34
Vandaag het laatste pijn puntje voor de komende tijd aangepakt. Thermostaat huis lekte een klein beetje, na demontage stond ik er van te kijken dat hij niet harder gelekt heeft...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RKMN2rLhPFURAwo-LUEXgZbsBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDieBYYCD3KipfdiXpe4jDUw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azfxOjXrHkL3jv0WCeVw67NyY4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8YPmUrMgJWgZuB5pDDvOjok.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 37 ... 85 Laatste