Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 36 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 22:47
mydogisgone schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:35:
Sinds vorige week vrijdag heb ik eindelijk mijn Seat Leon ST FR Ultimate Edition Black in de kleur Mystery Bleu in mijn bezit :) Moet zeggen dat het wel het wachten waard was. :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een gave auto!! Veel plezier ermee.

Volgende week donderdag mag ik exact dezelfde uitvoering in dezelfde kleur ophalen bij de dealer 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-09 22:38
relst89 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:58:
Sinds een week of 4 de trotse eigenaars van onze nieuwe Ibiza FR Desire Red

[Afbeelding]

Om de PK's een beetje te matchen met het uiterlijk zitten we chiptuning te overwegen. Ben al wel vrij zeker dat het bij VAG in Nuenen gaat gebeuren gezien allerlei random mensen in mijn (directe) omgeving hem zeer hoog op het lijstje hebben staan.

We hebben dus de 95PK 160NM versie en VAG biedt de volgende opties:

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR

Wat zijn jullie ervaring/advies? Heeft er iemand toevallig ook 1 van deze versies laten installeren en kan ons wat meer vertellen over zijn/haar ervaringen?

Ik neig naar stage 1 maar vraag me af hoe ''voelbaar'' op de weg het verschil zou zijn tussen de stage 1 en de fabrieksupdate. Voor mijn gevoel krijg je bij de fabrieksupdate het meeste bang voor je buck zeg maar...

Alvast bedankt!
Gaat natuurlijk geen racemonster worden. De toename van het koppel lijkt me het meest prettigst. En met 135pk een leuke match met het gewicht van deze auto.

Garantie blijft behouden? En als je wil bezuinigen op tuning, vermogen, gewoon niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:01

[Afbeelding]

Om de PK's een beetje te matchen met het uiterlijk zitten we chiptuning te overwegen. Ben al wel vrij zeker dat het bij VAG in Nuenen gaat gebeuren gezien allerlei random mensen in mijn (directe) omgeving hem zeer hoog op het lijstje hebben staan.

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR

Wat zijn jullie ervaring/advies? Heeft er iemand toevallig ook 1 van deze versies laten installeren en kan ons wat meer vertellen over zijn/haar ervaringen?

Ik neig naar stage 1 maar vraag me af hoe ''voelbaar'' op de weg het verschil zou zijn tussen de stage 1 en de fabrieksupdate. Voor mijn gevoel krijg je bij de fabrieksupdate het meeste bang voor je buck zeg maar...

Alvast bedankt!
hou er rekening mee dat die prijs van 385 tot en met morgen is (hopelijk mag je nog langskomen in augustus met die actieprijs, maar dat denk ik niet). stage 1+ is een beetje onzin naar mijn idee voor dat geld. mocht je bij vag niet voor de actieprijs langs kunnen komen zou ik voor de fabrieksupdate gaan, want de normale prijs van vag (549) is wel erg prijzig voor een stage 1

andere optie (weet niet waar je woont en of je het ervoor over hebt) is naar Huizen. die leveren 120pk/230nm voor 300 euro: https://www.tuningservice...-1.0-TSi-95-pk-20038.html

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 30-07-2020 18:03 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 17:01
Ik heb de fabrieksupdate vanuit de fabriek en dat rijdt echt prima, als je plankt dan wil hij wel, zowel in de lagere als hogere toerentallen. Volgensmij is het alleen wel zo dat als je de 95pk editie hebt gekocht vanuit de fabriek, dat je dan een versnellingsbak met 5 versnellingen hebt in plaats van 6.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al best knap vind wat ze uit een 1 liter 3 cilinder weten te persen nu, ik vraag me wel af of het slecht voor de motor zal zijn om dit nog verder op te rekken en wat dit in de praktijk voor 'winst' op zal leveren.

Erg mooie bak trouwens, veel plezier ermee! :)

Edit: Volgensmij heeft de 115pk editie normaal ook schijfremmen in plaats van trommelremmen. Heb je wel genoeg remvermogen voor deze tuning?

[ Voor 14% gewijzigd door Luc45 op 30-07-2020 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 20:54
Ik zou geneigd zijn het bij de fabrieksupdate te houden. Over de laatste twee jaar hebben de partikelfilters zich geintroduceerd in de TSI's (en quasi alle direct ingespoten benzinemotoren op de markt). Helemaal top voor emissies, maar ik twijfel hoe die het gaan doen met al die tuning.

De begrensing op temperatuur zal er uiteraard niet uitgeprogrameerd zijn. (temperatuur wordt niet gemeten, maar wordt aan de hand van een model en allerhande inputs bepaald). Om die temperaturen laag te houden kan je in de regelstrategie de motor rijk(er) laten lopen. Maar dat geeft dan weer een stuk meer partikel deeltjes mee dit in de filter komen en er dan weer uitgebrand worden.
Wat dat met de levensduur zal doen weet ik niet, maar beter wordt die er hoogstwaarschijnlijk niet van.

Wat je ziet is dat er naar andere technieken gekeken wordt. Denk aan "rightsizing" ipv downsizing (1.5TSI 130, 2.0TSI 190), gebruik van vernuftigde turbotechniek (1.5TSI 130) of gewoon een grotere turbo monteren en de respons oplossen met een mild hybride systeem (Ford 1.0 EcoBoost 155pk).

Ik zou het dus wel maximum bij de fabrieksupdate laten, zo heel veel meer haal je toch niet uit de stage 1, 64Nm tegenover 40Nm meer bij lage toeren is niet zo heel veel meer.

Sowieso beperkt de 1.0TSI in standaard tune altijd het koppel in 1e en 2e, dus als je wel de volle 200+Nm wilt hebben in die versnellingen moet je de stage 1(+) nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 23:16

[Afbeelding]

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR

Alvast bedankt!
Waarom ben je niet gelijk voor de 116pk motor gegaan?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

adwin84 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Wat een gave auto!! Veel plezier ermee.

Volgende week donderdag mag ik exact dezelfde uitvoering in dezelfde kleur ophalen bij de dealer 😃
Thanks! :)

Nice, daar ga je absoluut geen spijt van krijgen. 8) Ben met deze uitvoering echt super blij! O+

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
@synx6 Dat is gelukkig ook niet de intentie ;) het gaat inderdaad voornamelijk om de koppel.

@giovanni2903 Thanks voor de tip, had ik inderdaad over het hoofd gezien...die VAG Techniek is behoorlijk aan de prijs voor de reguliere tuning. Maar de kwaliteit en goede recensie is me wel een meerprijs waard.

@Luc45 Thanks! Klopt tis een 5 bak ipv een 6 bak maar daar maak ik me niet teveel zorgen om. Voornaamste doel is gewoon lekker rijden met iets meer koppel ik vind dat iets comfortabeler rijden zeker op de snelweg. Als je dan wilt inhalen hoef je niet terug te schakelen als je nog wat meer vermogen over hebt. Wat betreft de remmen, dat zou goed kunnen moet ik ook even checken.

@AndRo555 Thanks voor je deskundigheid en inzicht, zeker iets om mee te nemen in het lange termijn denken.

@Strider Vertel mij wat...ik wilde eigenlijk de 115PK DSG maar heb ook nog te maken met een wederhelft ;) we hebben een proefrit gemaakt in de 95PK versie en de 115PK was niet beschikbaar voor een proefrit. Mijn vrouw vond het destijds voldoende maar is nu ook aan het twijfelen geslagen. Ook wilde ze geen automaat omdat ze daar geen ervaring in heeft en gezien het best krap is bij ons achter om hem in de garage te zetten wilde ze zelf meer controle hebben met een koppeling.

Iedereen tot nu toe heel erg bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-09 19:28
relst89 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:58:
@synx6 Dat is gelukkig ook niet de intentie ;) het gaat inderdaad voornamelijk om de koppel.

@giovanni2903 Thanks voor de tip, had ik inderdaad over het hoofd gezien...die VAG Techniek is behoorlijk aan de prijs voor de reguliere tuning. Maar de kwaliteit en goede recensie is me wel een meerprijs waard.

@Luc45 Thanks! Klopt tis een 5 bak ipv een 6 bak maar daar maak ik me niet teveel zorgen om. Voornaamste doel is gewoon lekker rijden met iets meer koppel ik vind dat iets comfortabeler rijden zeker op de snelweg. Als je dan wilt inhalen hoef je niet terug te schakelen als je nog wat meer vermogen over hebt. Wat betreft de remmen, dat zou goed kunnen moet ik ook even checken.

@AndRo555 Thanks voor je deskundigheid en inzicht, zeker iets om mee te nemen in het lange termijn denken.

@Strider Vertel mij wat...ik wilde eigenlijk de 115PK DSG maar heb ook nog te maken met een wederhelft ;) we hebben een proefrit gemaakt in de 95PK versie en de 115PK was niet beschikbaar voor een proefrit. Mijn vrouw vond het destijds voldoende maar is nu ook aan het twijfelen geslagen. Ook wilde ze geen automaat omdat ze daar geen ervaring in heeft en gezien het best krap is bij ons achter om hem in de garage te zetten wilde ze zelf meer controle hebben met een koppeling.

Een vrouw die geen automaat wil maar liever doet schakelen.. heel apart :P Stond er dan geen enkele auto met DSG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
Scrtz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Een vrouw die geen automaat wil maar liever doet schakelen.. heel apart :P Stond er dan geen enkele auto met DSG?
De auto van mijn vrouw voordat we de Ibiza hadden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYChbhS5_NdbHwUaVjq6N53bzzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ov5tuhrrWJDcvnEdJdHFTZOU.jpg?f=user_large

En ja die had ze al voordat ik haar leerde kennen...

Is het nu nog steeds apart? ;)

We zijn allebei gek van auto's :P

Maar wat ik vertelde met de garage was voor haar de reden om geen DSG te nemen plus wilt ze ook nog iets te doen hebben tijdens het rijden dus liever een schakelbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
relst89 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:58:

Ik begrijp wel dat je niet voor een DSG hebt gekozen, die zijn ook fors duurder. Maar de 116pk versie heeft veel voordelen: meer PK, meer koppel, 6-bak en schijfremmen achter. De meerprijs van volgens mij rond de € 1000,- is dat het wel waard. Rest-waarde is ook direct een stuk hoger.

Vooral aangezien je nu een 95pk 5-bak motor wilt gaan chippen, dan mis je op de snelweg nog steeds die fijne 6de versnelling.

Maargoed, dit is achteraf, vroeg het mijzelf alleen af.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
Strider schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:35:
[...]

Ik begrijp wel dat je niet voor een DSG hebt gekozen, die zijn ook fors duurder. Maar de 116pk versie heeft veel voordelen: meer PK, meer koppel, 6-bak en schijfremmen achter. De meerprijs van volgens mij rond de € 1000,- is dat het wel waard. Rest-waarde is ook direct een stuk hoger.

Vooral aangezien je nu een 95pk 5-bak motor wilt gaan chippen, dan mis je op de snelweg nog steeds die fijne 6de versnelling.

Maargoed, dit is achteraf, vroeg het mijzelf alleen af.
En ik vraag mezelf alleen af waarom je deze reply geeft als ik je al eerder aangegeven heb op welke basis de keuzes zijn gemaakt op een zelfde soort reply wat ik toen nog een legitieme vraag vond ;)

Aan mij lag het niet maar gezien mijn vrouw 90% van de tijd de auto gebruikt voor woon-werk verkeer vond ik dat haar mening zwaarder telde dan de mijne :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
relst89 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:17:
[...]

En ik vraag mezelf alleen af waarom je deze reply geeft als ik je al eerder aangegeven heb op welke basis de keuzes zijn gemaakt op een zelfde soort reply wat ik toen nog een legitieme vraag vond ;)

Aan mij lag het niet maar gezien mijn vrouw 90% van de tijd de auto gebruikt voor woon-werk verkeer vond ik dat haar mening zwaarder telde dan de mijne :)
Excuses, ik dacht dat het vooral over de meerprijs van de DSG ging.

Afijn, mooie auto, ik ben benieuwd wat het chippen gaat opleveren.

Ik ben toevallig opzoek naar dezelfde type Seat maar dan in de vorm van een occassion. Vriendin vind het anders te duur worden :+

Aangezien het het een FR uitvoering is, heb jij toevallig Alcantara aangevinkt? Ik vraag me af of dat nu fijner zit dan de normale stoffen FR stoelen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Strider schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Ik ben toevallig opzoek naar dezelfde type Seat maar dan in de vorm van een occassion. Vriendin vind het anders te duur worden :+

Aangezien het het een FR uitvoering is, heb jij toevallig Alcantara aangevinkt? Ik vraag me af of dat nu fijner zit dan de normale stoffen FR stoelen.
NP

En ja die heb ik toevallig aangevinkt, we hebben alles aangevinkt op een panoramadak na.. ik kan straks even een foto schieten van de binnenkant voor je als je een blik binnenin wilt werpen?

Ik vind het qua comfort zeker lekkerder dan regulieren stoffen. En vooral nu het wat warmer is het lijkt wel wat koeler als je in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Strider schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Als ik het me goed herinner heb ik de Alcantara stof, die zit erg goed. Ik weet alleen niet meer hoe dat in vergelijking met de standaard FR bekleding is, de vorm van de stoel is volgensmij wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Jazeker, ik ben wel benieuwd hoe je interieur eruit ziet :)

Wel interessant om te lezen dat Alcantara koeler aanvoelt, ik had juist het tegenovergestelde verwacht omdat het volgens mij niet echt ventileert.

@Luc45, inderdaad de vorm lijkt wel hetzelfde, maar visueel ziet het er zoveel comfortabeler uit :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
De koelheid ligt echt aan de situatie, wat dat betreft is het wel vergelijkbaar met leer, is het buiten koud dan is de stoel ook koud. Staat de zon er op, dan verbrand je je billen :P

Ik heb even naar de offerte gekeken, ik heb de optie "Dynamic bekleding", ergens in mijn hoofd zit dat wel geknoopt aan Alcantara, maar ik weet niet of dat precies hetzelfde is.

Destijds was het verschil ook erg lastig te vinden op internet, maar ik heb net wel de volgende foto gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Luc45 op 31-07-2020 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• relst89
Is inderdaad de Dynamica bekleding :)

Hopelijk heb je iets aan de foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wRPVja9Rfh_mZa6DrFG7gvJW38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDQBVr8y86b5SPQWiedWAZmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmJ6CR6GwllF4BJHJLYZaJhAC2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltOucId6KchnEl4C2YbInnKo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
In de B klasse segment in deze uitvoering toch wel 1 van de mooiste interieurs.

[ Voor 13% gewijzigd door Strider op 31-07-2020 16:50 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
@Strider zeker waar, buiten en binnenkant zijn uitermate mooi en een stuk fraaier voor het oog dan de concurrentie. Zelfs z’n neef de polo moet het ontzien vind ik.

En qua materiaal vind ik persoonlijk dat er geen groot verschil meer is t.o.v. de polo. De tijden van het harde plastic in Seat en het zachtere materiaal in een Volkswagen zijn inmiddels ook verleden tijd.

Alleen Audi steekt er nog wat bovenuit en een nieuwe A1 vind ik weer een heel stuk mooier dan de Ibiza maar dan praat je wel over een te groot prijsverschil wat het het dan weer niet waard maakt IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-08 17:26

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR

Alvast bedankt!
Heb zelf nu 3 maanden een FR 116pk dsg en heb de chiptuning laten doen en dsg aan laten passen ben voor stage 1+ gegaan 140 pk 240 nm.
Echt een wereld van verschil.
Vorige week naar Duitsland geweest en even uitgeprobeerd. 0-100 in 7.9 sec. in en 209 km topsnelheid. gemeten met gps van flitsmeister en 213 km in navigatie app van sygic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fheavy3
  • Laatst online: 06-08 17:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC4_KXLS2clUC2h3e43KXrf7-y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pvZ94Br2xPBnJNq40eH11TBw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSAV-sC6TK0PoiCHZI83jkxH4R8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z50GjzhV6utXH8eXtwY8kQ1v.jpg?f=user_large

mijn aanwinst sinds 3 maanden

[ Voor 30% gewijzigd door fheavy3 op 31-07-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
relst89 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:32:
Is inderdaad de Dynamica bekleding :)

Hopelijk heb je iets aan de foto's :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeker een mooie ibiza hoor zo d:)b

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
@giovanni2903 Ik zit net op de website te kijken van VAG maar zo te zien is het een marketingstrucje of iets dergelijks want de actie trekken ze gewoon door. Ik denk dat het iedere maand voor dat bedrag te doen is...

Zoals @Strider reeds eerder aangaf ontbreekt bij de 95PK versie dus de 6e versnelling en verschillen de remmen t.o.v. de 116PK versie. In hoeverre zal dit effect hebben denken jullie? Stage 1+ valt af want dat is gewoon teveel geld vind ik.

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
relst89 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:47:
@giovanni2903 Ik zit net op de website te kijken van VAG maar zo te zien is het een marketingstrucje of iets dergelijks want de actie trekken ze gewoon door. Ik denk dat het iedere maand voor dat bedrag te doen is...

Zoals @Strider reeds eerder aangaf ontbreekt bij de 95PK versie dus de 6e versnelling en verschillen de remmen t.o.v. de 116PK versie. In hoeverre zal dit effect hebben denken jullie? Stage 1+ valt af want dat is gewoon teveel geld vind ik.

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR
ik zie het inderdaad, zolang je je remmen niet te vaak gebruikt waar ze niet voor gemaakt zijn (hogere top etc) dan moet 135pk geen probleem zijn lijkt me. het gaat vooral op de koppel zeg je zelf al en daar hebben je remmen niet veel mee te maken

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:23
Zojuist een Leon ST 1.5 eTSI FR Launch Edition met DSG besteld. Leverdatum eind november.

Ik heb de ST nog niet in het echt gezien, meer mensen die 'm 'blind' besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:02
Hi allemaal!

Na 4 maanden geen auto te hebben (en goed sparen) wil ik een Seat Leon FR 1P met een 2.0 T(F)SI motor gaan halen.

Deze motoren staan goed bekend over hoog olieverbruik ivm zuigerveren die niet helemaal jofel zijn.

Is er een manier om hier achter te komen? Kan de boekjes wel gaan doorspitten, maar het blijft een gok... Is dit te testen of is dit iets waar ik zelf achter moet komen als ik de auto heb? Wil geen auto kopen die en bodemloze put aan reparaties blijk te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:31

MLLL

Palm Treo 650

Knamix schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 00:31:
Hi allemaal!
Wil geen auto kopen die en bodemloze put aan reparaties blijk te hebben
Waarom geen andere auto kopen die wel als betrouwbaar te boek te staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:02
MLLL schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 04:58:
[...]

Waarom geen andere auto kopen die wel als betrouwbaar te boek te staat?
Model is nog steeds erg tof en voor zover ik weet de enige (samen met de golf 6) die 5 deurs, Automaat, wat PK's heeft en rond de 10.000 euro is.

Andere optie is een BMW 1 serie (kan je laten chippen tot 220pk), maar voor een budget van 10k zijn ze kaal en/of zonder automaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 16-08-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
macmellow schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:57:
Zojuist een Leon ST 1.5 eTSI FR Launch Edition met DSG besteld. Leverdatum eind november.

Ik heb de ST nog niet in het echt gezien, meer mensen die 'm 'blind' besteld hebben?
Heb vorige week mijn nieuwe Seat Leon 5F opgehaald bij Wittebrug in Nootdorp en daar stond de nieuwe ST. Toevallig stond deze er sinds diezelfde dag. Hele fraaie auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adwin84
Ik heb mijn Seat Leon FR Ultimate Black in Midnight Blue vorige week opgehaald. Wat een gave auto! De kleur is echt fantastisch! De auto rijd erg goed, schakelt soepel en accelereert vlot. Inmiddels al ruim 1600km gereden en kan nu wat verder het gaspedaal intrappen :).

De software heeft de laatste stand net als de navigatie (volgens de info die ik op dit forum heb gelezen).
Afgelopen week heb ik de radio wel een reset moeten geven omdat het niet mogelijk was een Rij-mode te selecteren. Ik kreeg alleen lege selectievakjes te zien welke nergens op reageerden.
Wat me is opgevallen is dat de auto zigzaggend tussen de strepen stuurt wanneer de lane assist aan staat, is dat normaal? Ik had verwacht dat de auto het midden zou opzoeken van de wegbelijning.

Verder functioneert alles naar behoren.

Hier een foto van de auto, de witte auto links naast de Leon is de ingeruilde auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQ4h_WkvglCAE-6-LtB_1Bf4PeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRdE95zJWLNu6Lgd9JmshIUy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

adwin84 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:21:
Ik heb mijn Seat Leon FR Ultimate Black in Midnight Blue vorige week opgehaald. Wat een gave auto! De kleur is echt fantastisch! De auto rijd erg goed, schakelt soepel en accelereert vlot. Inmiddels al ruim 1600km gereden en kan nu wat verder het gaspedaal intrappen :).

De software heeft de laatste stand net als de navigatie (volgens de info die ik op dit forum heb gelezen).
Afgelopen week heb ik de radio wel een reset moeten geven omdat het niet mogelijk was een Rij-mode te selecteren. Ik kreeg alleen lege selectievakjes te zien welke nergens op reageerden.
Wat me is opgevallen is dat de auto zigzaggend tussen de strepen stuurt wanneer de lane assist aan staat, is dat normaal? Ik had verwacht dat de auto het midden zou opzoeken van de wegbelijning.

Verder functioneert alles naar behoren.

Hier een foto van de auto, de witte auto links naast de Leon is de ingeruilde auto.
[Afbeelding]
De mijne doet dat ook. Soms wat minder dan de andere keer. Heel veel plezier met de jouwe. Heb er bij mij nu 2500km op zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:41
@adwin84 en @mydogisgone dat slingeren is wel grotendeels op te lossen door @Rainesh even te raadplegen of dit topic eens door te lezen:
Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 17-08-2020 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 01-09 22:41
Je kan in het menu ook tussen twee verschillende modussen kiezen voor la. Bij de ene probeert hij je in het midden te houden, bij de andere grijpt hij pas in bij de lijn. De eerste vond ik fijner, maar dan kwam steeds de melding dat ik mijn handen aan het stuur moet houden terwijl ik dat gewoon had. Dus hij staat nu weer op de andere mode

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Snowhite0901 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 06:31:
Je kan in het menu ook tussen twee verschillende modussen kiezen voor la. Bij de ene probeert hij je in het midden te houden, bij de andere grijpt hij pas in bij de lijn. De eerste vond ik fijner, maar dan kwam steeds de melding dat ik mijn handen aan het stuur moet houden terwijl ik dat gewoon had. Dus hij staat nu weer op de andere mode
Adaptieve geleiding bedoel je. Maar dat staat los van nog een aanpassing dat mogelijk is. Rijdt stuk fijner.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

GeeMoney schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 06:23:
@adwin84 en @mydogisgone dat slingeren is wel grotendeels op te lossen door @Rainesh even te raadplegen of dit topic eens door te lezen:
Ah daar ben ik dan wel benieuwd naar. :) Dit is alleen in te schakelen via VCDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:41
mydogisgone schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Ah daar ben ik dan wel benieuwd naar. :) Dit is alleen in te schakelen via VCDS?
Ja, neem dat topic even door of neem contact op met Rainesh, die kan je er alles over vertellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mydogisgone schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Zelfs traffic jam assist is mogelijk ;) Deels met vcds, deels andere licenties. Heb paar weken terug nog een aantal Ultimate Editions voorzien van Traffic Jam Assist, Emergency Assist, 30 kleuren sfeerverlichting en nog wat aanpassingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Rainesh schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

Zelfs traffic jam assist is mogelijk ;) Deels met vcds, deels andere licenties. Heb paar weken terug nog een aantal Ultimate Editions voorzien van Traffic Jam Assist, Emergency Assist, 30 kleuren sfeerverlichting en nog wat aanpassingen :+
Oke dat wil ik ook! :D Ik ga je even berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
GeeMoney schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 06:23:
Dank je wel voor de info! Ik zal Rainesh een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 11:20

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik heb even rondgezocht en dit leek me het juiste topic om mijn vraag te stellen;

Binnenkort wil ik een Leon 5F als occasion kopen. Modeljaren 2014-2016 zijn vergeleken met de facelift uiteraard veel goedkoper. Een 1.4 TSI 150PK FR ligt in het vizier vanwege de looks en een redelijke prestatie (1.8 of een Cupra is overkill voor woon/werk).

Na flink wat onderzoek kwam ik erachter dat de modeljaren 2015/16 een "MIB1" infotainmentsysteem hebben en dat hier de kaarten niet te upgraden zijn, of tegen erge hoge kosten. Tevens is MIB1 trager dan het nieuwere MIB2 en is full link niet mogelijk.

Modeljaar 2016 e.v. heeft "MIB2" welke wel full link heeft alsmede de nieuwere interface.
Ik vond wat info via:

https://www.seat-online.n...eon-5F-FR-Full-Link/page2
https://www.seat-online.n...5F-MIB-1-of-2-achterhalen

Nu schrijven diverse mensen dat het lastig of duur is om van MIB1 naar MIB2 te gaan. Los van wat VCDS-coding moet je via ODIS nog codes vrijgeven en in de VAG-database serienummer(s) en chassisnummers matchen of iets dergelijks.

Mijn concrete vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met deze kwestie? Een 2016 of nieuwer model is al flink wat duurder en omdat ik full link (Android Auto) wil zou het zonde zijn om daarvoor een nieuwer model te moeten kopen. Het feitelijke verschil tussen 2014-2016 is op de infotainment na nihil.

Tot slot heeft elke TSI motor last van koolstofafzetting, hoe is dit in de praktijk? Ik lees veel over vervuilde cilinders en inlaatspruitstukken wat nogal zorgwekkend klinkt gezien de 'reinigingskosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Processorkoeler Niet om vervelend te doen, maar ik heb zowel ervaring met de MIB1 (mijn vorige Leon uit 2014) als de MIB2 (mijn huidige Leon uit 2018). Die MIB1 was echt rampzalig traag qua navigeren. MIB2 is wel sneller en heeft een groter scherm, maar toch vind ik de bediening niet prettig en uiteindelijk is het ook een best traag systeem (bijv. multi touch om in te zoomen werkt erg vervelend, wat inherent is aan het gebruikte resistieve touch screen). Het invoeren van een bestemming is ook best tijdrovend.

In de prakijk gebruik ik altijd mijn telefoon in een telefoonhouder op het dashboard en dan navigeer ik met Google Maps. Ja, wel zonde van het ingebouwde navigatiesysteem en de virtual cockpit met mapweergave, maar Google Maps is veel sneller in het invoeren van een adres en de kaarten zijn het meest up to date van alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 23-08-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Palomar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:17:
@Processorkoeler Niet om vervelend te doen, maar ik heb zowel ervaring met de MIB1 (mijn vorige Leon uit 2014) als de MIB2 (mijn huidige Leon uit 2018). Die MIB1 was echt rampzalig traag qua navigeren. MIB2 is wel sneller en heeft een groter scherm, maar toch vind ik de bediening niet prettig en uiteindelijk is het ook een best traag systeem (bijv. multi touch om in te zoomen werkt erg vervelend). Het invoeren van een bestemming is ook best tijdrovend.

In de prakijk gebruik ik altijd mijn telefoon in een telefoonhouder op het dashboard en dan navigeer ik met Google Maps. Ja, wel zonde van het ingebouwde navigatiesysteem en de virtual cockpit met mapweergave, maar Google Maps is veel sneller in het invoeren van een adres en de kaarten zijn het meest up to date van alles.
MIB2 heeft dan full link, dus dan kun je toch Maps op je infotainment display doen, of mis ik iets? Moet je uiteraard wel full link hebben, maar dan zou dat mogelijk zijn denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

MIB2 heeft dan full link, dus dan kun je toch Maps op je infotainment display doen, of mis ik iets? Moet je uiteraard wel full link hebben, maar dan zou dat mogelijk zijn denk ik? :)
Ik had nog een stukje aan mijn comment toegevoegd over het resistieve touch screen. Ook met full link/android auto vind ik het scherm langzaam. Al is het dan wel een stuk sneller dan het seat navigatiesysteem. Ik gebruik android auto echter ook niet, omdat je dan elke keer je telefoon een kabeltje moet inpluggen (ik gebruik nl. een dashboardhouder met draadloos laden, zonder kabels in te hoeven pluggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Palomar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Ik had nog een stukje aan mijn comment toegevoegd over het resistieve touch screen. Ook met full link/android auto vind ik het scherm langzaam. Al is het dan wel een stuk sneller dan het seat navigatiesysteem. Ik gebruik android auto echter ook niet, omdat je dan elke keer je telefoon een kabeltje moet inpluggen (ik gebruik nl. een dashboardhouder met draadloos laden, zonder kabels in te hoeven pluggen).
Ah, zo. Een houder met draadloos laden is inderdaad wel handig.
Ik wilde in ieder geval full-link wel gaan gebruiken en zo'n kabeltje is geen ramp. Overigens kwam ik er ook achter dat er na MIB2 "Navi Plus" is, alleen heb ik geen flauw idee welke modellen die hebben. Dingen zoals trage adressen invullen e.d. heb ik geen moeite mee, liever iets langer invoeren dan gedoe onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 20:27
Processorkoeler schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:34:
Ik heb even rondgezocht en dit leek me het juiste topic om mijn vraag te stellen;

Binnenkort wil ik een Leon 5F als occasion kopen. Modeljaren 2014-2016 zijn vergeleken met de facelift uiteraard veel goedkoper. Een 1.4 TSI 150PK FR ligt in het vizier vanwege de looks en een redelijke prestatie (1.8 of een Cupra is overkill voor woon/werk).

Na flink wat onderzoek kwam ik erachter dat de modeljaren 2015/16 een "MIB1" infotainmentsysteem hebben en dat hier de kaarten niet te upgraden zijn, of tegen erge hoge kosten. Tevens is MIB1 trager dan het nieuwere MIB2 en is full link niet mogelijk.

Modeljaar 2016 e.v. heeft "MIB2" welke wel full link heeft alsmede de nieuwere interface.
Ik vond wat info via:

Nu schrijven diverse mensen dat het lastig of duur is om van MIB1 naar MIB2 te gaan. Los van wat VCDS-coding moet je via ODIS nog codes vrijgeven en in de VAG-database serienummer(s) en chassisnummers matchen of iets dergelijks.

Mijn concrete vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met deze kwestie? Een 2016 of nieuwer model is al flink wat duurder en omdat ik full link (Android Auto) wil zou het zonde zijn om daarvoor een nieuwer model te moeten kopen. Het feitelijke verschil tussen 2014-2016 is op de infotainment na nihil.

Tot slot heeft elke TSI motor last van koolstofafzetting, hoe is dit in de praktijk? Ik lees veel over vervuilde cilinders en inlaatspruitstukken wat nogal zorgwekkend klinkt gezien de 'reinigingskosten'.
Ik heb een Leon uit 2015 met een MIB2 '+' systeem erin met een HDD en 'groter' LCD. Full link met Android Auto. Het is inderdaad kabel pluggen, maar ik heb hier ook geen moeite mee. Android Auto vind ik prima werken en heb er veel plezier van! Ingebouwde Navi werkt ook prima en voor mij vlot genoeg.
Zoek dus naar een Leon 2015 met die optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Processorkoeler schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:34:

Ik vond wat info via:

Het is vrij simpel om MIB2 te retrofitten. Unit, scherm en usb poort kopen en inbouwen. Daarna even component protectie vrijgeven, unit goed coderen/parametriseren en alle FeC's inladen. Heb er al denk ik een kleine 20tal ingeleerd :)

Op ebay.co.uk kun je de units vrij goedkoop vinden. Ken ook klanten die voor tussen de 400-500 helemaal klaar waren inc inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:45
Gister stapte ik in de morgen in mijn Ibiza (2018) en kreeg ik de melding: "Storing: instrumentenpaneel Een werkplaats opzoeken, alstublieft." Hierna werkte mijn cruise control niet en maakte de knipperlichten ook geen geluid. Vervolgens stond er rechtsonderin op het scherm storing. Gek genoeg was dit in de middag weer weg en werkt alles weer. Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
Wel eens iets vergelijkbaars met de radar gehad. Kreeg toen ook een storingsmelding met een uitroepteken en kon de crouse control niet meer gebruiken. Een aantal km verder werkte alles ineens weer, zal wel een blaadje voor gehangen hebben ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09
Ik heb een 2019 Seat Ateca en merk eigenlijk al sinds het begin regelmatig dat de dode hoeksensor aan de bijrijders kant niet goed reageert (aan gaat terwijl er niks is, uit gaat als er wel iets is en soms gewoon aan blijft). De ene keer gebeurt dit wel, de andere keer doet ie het wel goed.
Elke keer als ik naar de garage ga, kunnen ze niks vinden (het gebeurt ook random).

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@nico445 Heb je een digitaal tellerbak? Zo ja, dan even aan de dealer om een software update vragen.

@crimby dat is ook een bekend probleempje, software laten updaten, opnieuw kalibreren en is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Rainesh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:10:
@nico445 Heb je een digitaal tellerbak? Zo ja, dan even aan de dealer om een software update vragen.
Met digitaal bedoel je de virtual cockpit? in dat geval nee, nog oldschool tellers met schermpje in het midden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nico445 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Met digitaal bedoel je de virtual cockpit? in dat geval nee, nog oldschool tellers met schermpje in het midden :P
hmm dat is wel apart dan. Hou het gewoon even in de gaten. Ook voor de normale tellers zijn er updates uit, maar worden zelden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Rainesh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

hmm dat is wel apart dan. Hou het gewoon even in de gaten. Ook voor de normale tellers zijn er updates uit, maar worden zelden uitgevoerd.
Ja precies gaan we gewoon doen. Wou de dealer eerder al bellen, maar als de storing al weg is kan je verder weinig natuurlijk. Eventueel bij volgende beurtje eens aanzien, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:41
Ik heb gisteren een nieuwe Seat Leon 2.0 FR in ontvangst genomen. Al snel bleek dat ik geen verbinding kan maken met Seat Connect, terwijl dat er wel bij zit. Nou, dat was allemaal simpel, want ik moest mijn eSIM nog activeren.

Daartoe zou ik een link krijgen via email. Toen ik op die link klikte kwam ik bij een activeringspagina voor een Seat Mii Electric. Die heb ik niet. Dus weer gebeld, moeilijk moeilijk. Toen moest ik uiteindelijk ALLE informatie sturen over die auto, tot aan de km stand toe. Ik vraag me af waar dat laatste goed voor is, maar goed, ik heb het opgestuurd, en nu is het wachten op een reactie.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-09 16:09
Just_A_User schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:15:
Ik heb gisteren een nieuwe Seat Leon 2.0 FR in ontvangst genomen. Al snel bleek dat ik geen verbinding kan maken met Seat Connect, terwijl dat er wel bij zit. Nou, dat was allemaal simpel, want ik moest mijn eSIM nog activeren.

Daartoe zou ik een link krijgen via email. Toen ik op die link klikte kwam ik bij een activeringspagina voor een Seat Mii Electric. Die heb ik niet. Dus weer gebeld, moeilijk moeilijk. Toen moest ik uiteindelijk ALLE informatie sturen over die auto, tot aan de km stand toe. Ik vraag me af waar dat laatste goed voor is, maar goed, ik heb het opgestuurd, en nu is het wachten op een reactie.
Heb je wel de juiste app gedownload met het oranje icoon? Je hebt 2 apps, een daarvan is inderdaad voor de Mii.

De juist app is ook verre van foutloos om het goed werkend te krijgen. Zo kreeg ik eerst geen ritten en rijscore te zien (als het inloggen al lukte).
Na meermaals contact was er gelukkig iemand die het verder heeft doorgezet en er bleek bij mijn account iets niet goed te staan.

Nu werkt de app uiteindelijk gelukkig zoals ik verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Maikel64 op 26-08-2020 15:57 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Maikel64 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:32:
[...]

Heb je wel de juiste app gedownload met het oranje icoon? Je hebt 2 apps, een daarvan is inderdaad voor de Mii.
Ja, die heb ik. :) Dat was ook eerst mijn gedachte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 07:58
Ook hier een tijdje terug de nieuwe Leon besteld, config via linkje. Verwachte leverdatum: 15 januari 2021.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meteen langs @Rainesh als hij binnen is :9

[ Voor 12% gewijzigd door crypt0rr op 26-08-2020 16:58 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
crypt0rr schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:57:
Ook hier een tijdje terug de nieuwe Leon besteld, config via linkje. Verwachte leverdatum: 15 januari 2021.

***members only***

Meteen langs @Rainesh als hij binnen is :9
Is er een lijstje van wat er allemaal mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Just_A_User schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Is er een lijstje van wat er allemaal mogelijk is?
Zeker, hierbij: https://forms.seat.nl/sit...download?mc=nieuwe%20leon

Overigens heb ik besteld voordat de opties beschikbaar waren als Beats, helaas.. haha

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:04
crimby schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:19:
Ik heb een 2019 Seat Ateca en merk eigenlijk al sinds het begin regelmatig dat de dode hoeksensor aan de bijrijders kant niet goed reageert (aan gaat terwijl er niks is, uit gaat als er wel iets is en soms gewoon aan blijft). De ene keer gebeurt dit wel, de andere keer doet ie het wel goed.
Elke keer als ik naar de garage ga, kunnen ze niks vinden (het gebeurt ook random).

Meer mensen hier last van?
Let de volgende keer eens op als hij weigert of plotseling dingen registreert die er niet zijn of er een fransoos voor/achter of naast je staat.
Want ook je gewone PDC wil vaak flippen bij de franse merken...

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
crypt0rr schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Zeker, hierbij: https://forms.seat.nl/sit...download?mc=nieuwe%20leon

Overigens heb ik besteld voordat de opties beschikbaar waren als Beats, helaas.. haha
Nee nee, niet de opties, ik héb de auto al. Ik bedoel dus de aanpassingen die Rainesh kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Just_A_User schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

Nee nee, niet de opties, ik héb de auto al. Ik bedoel dus de aanpassingen die Rainesh kan doen :)
Haha oh! @Rainesh

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik vraag me af of er uberhaupt al wat is voor de nieuwe leon, denk het haast niet. net als voor de golf 8..
je zult nog even geduld moeten hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door giovanni2903 op 26-08-2020 23:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 13:24
Vandaag een extra vag wagen aan de stal toegevoegd. Een 1m leon cupra 4 die wat liefde nodig heeft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUXiF3gH7zistpBuM8FUmatKTDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Auv39jeSgaEQVxCL6On9mxHv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Uberdude op 07-09-2020 19:19 . Reden: Foto gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Eerste gevecht met de leon is achter de rug, met veel pijn en moeite de deur open gesloopt en het slot vervangen. Volgende op de to do list is de achter schokdempers en dan de eind demper laten lassen want die is van het hangen gebroken op de lasnaad. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP54Sul6EkR_huRKfPeNTgTPSyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBysIf6u6VXwPuEdwlrejprm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij werkt bij een dealer zo te zien? Wel een erg mooie werkplek. :)
En toffe auto, leuk dat je zo een de aandacht geeft die die nodig heeft!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
Joopieboy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:52:
Jij werkt bij een dealer zo te zien? Wel een erg mooie werkplek. :)
En toffe auto, leuk dat je zo een de aandacht geeft die die nodig heeft!
Lijkt sprekend op een dealer ja haha, is een Bosch car service. Begin vorige week een nieuwe werkplaats geopend aangezien ze al 50 jaar in het vorige pand zaten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOiIGFTOC4dvAN_6ZDbm3_L0Y84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3klTemXpjilaKycXkpgBvhNO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Poeh, mooi hoor. En altijd erg fijn om zo een schone vloer te hebben met van die fijne liften en bruggen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Ik heb een vraag die ik waarschijnlijk ook aan de dealer ga stellen just to be sure. Maar misschien weet iemand hier het antwoord ook.

Ik kan voor een vrienden prijsje een Seat Leon Style TGI (aardgas) uit 2015 kopen, het is een hatchback. De auto heeft geen trekhaak en dat lijkt me toch wel handig om te hebben, dus die wil ik er op laten zetten na aanschaf. Op kenteken staat dat deze auto wel een aanhanger trekken mag (1400kg geremd).

De aardgastank zit onder de kofferbak vloer, kan er dan een trekhaak onder? Liefst een afneembare natuurlijk...

Oh, en of dit blok een ketting of riem heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 17-09-2020 13:08 ]

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 20:27
FastFred schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:14:
Ik heb een vraag die ik waarschijnlijk ook aan de dealer ga stellen just to be sure. Maar misschien weet iemand hier het antwoord ook.

Ik kan voor een vrienden prijsje een Seat Leon Style TGI (aardgas) uit 2015 kopen, het is een hatchback. De auto heeft geen trekhaak en dat lijkt me toch wel handig om te hebben, dus die wil ik er op laten zetten na aanschaf. Op kenteken staat dat deze auto wel een aanhanger trekken mag (1400kg geremd).

De aardgastank zit onder de kofferbak vloer, kan er dan een trekhaak onder? Liefst een afneembare natuurlijk...

Oh, en of dit blok een ketting of riem heeft...
Ik heb op mijn Leon 2015 fr benzine een trekhaak laten monteren. Op website van Vakgarage kan je een keuze menu doorlopen, één van de vragen is of er gas is ingebouwd. Neem aan dat je dit dus via die weg kan vinden. Hiernaast ook belangrijk (qua kosten) is of er trekhaak voorbereiding aanwezig is in je koffer ruimte.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LogiZ5500 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
[...]

Ik heb op mijn Leon 2015 fr benzine een trekhaak laten monteren. Op website van Vakgarage kan je een keuze menu doorlopen, één van de vragen is of er gas is ingebouwd. Neem aan dat je dit dus via die weg kan vinden. Hiernaast ook belangrijk (qua kosten) is of er trekhaak voorbereiding aanwezig is in je koffer ruimte.
TGI is fabrieksaf en is een ander systeem dan een reguliere gastank

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FastFred
Inderdaad, er zit affabriek een aardgasinstallatie in de reservewielkuip. Niet zomaar een LPG tankje.

Vakgarage zegt overigens dat er wel een trekhaak aan kan, ook afneembaar, de vraag over aardgas krijg ik niet

• Uberdude
FastFred schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:50:
Inderdaad, er zit affabriek een aardgasinstallatie in de reservewielkuip. Niet zomaar een LPG tankje.

Vakgarage zegt overigens dat er wel een trekhaak aan kan, ook afneembaar, de vraag over aardgas krijg ik niet
Moet gewoon kunnen, crash balk achter de bumper gaat er af en dan word de trekhaak balk in de chassis balken geschoven en vastgezet. Vandaag nog bij een v40 plugin hybrid een gemodereerd en daar is heel de kofferbak een accu pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Dat is goed om te horen. De prijs is inmiddels akkoord dus eerste week oktober is ie van mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:35
Net mijn eerste seat besteld.

Twee weken geleden financiering goedkeuring gekregen. Helft aan betalen half zelf financieren dat is goed gekeurd. Op basis van een offerte een Ateca FR business intens laten opstellen.

Vandaag proefrit gemaakt SEAT Ateca Exelence..
Dat was echt een genot.. DSG schakeld veel fijner dan de Kadjar die ik had...

Het is dus een Ateca FR business intens geworden.
Crystal Black
Beats audio, Driver Assistance XL, Adaptive Onderstel regeling, Verwarmbare voorruit, Verwarmbare voorstoel en stuur, Electrische verstelbaar bestuurders stoel, Panoramisch dak.

Daarnaast nog wat kleine aanpassingen zoals velgen, 17 inch winter set en 19 inch zomer set..

Al met al zijn we heel blij.. Ze zouden misschien de auto eind december al kunnen leveren tussen kerst en oud en nieuw.. We hebben aangegeven om de auto in januari op kenteken te zetten..

Ik heb al eea gelezen.. maar vraag me toch echt af of chippen verstandig is....
Daarnaast zie ik voor de Ateca iig bij seat geen sidesteps... We hebben een kleine man,, het is dan wel fijn als hij beetje zelfstandig de auto kan inklimmen...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 12:47
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

24-7:
Uw nieuwe leaseauto is besteld. Bijgaand treft u alle details van de bestelling aan.
Leverdatum: mid-oktober.

22-09:
Voor u is een nieuwe Seat Leon door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 20 november 2020. De productie van uw voertuig is nameljk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
Nieuwe leverdatum: eind-november..

Apart. Zeker wanneer bedrijven en dealers roepen dat mensen geen auto's willen kopen nu / geen geld willen uitgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door grasmanek94 op 22-09-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:50

JB

Cédric roelt!

grasmanek94 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:18:
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=R7CMD3

24-7:

[...]

Leverdatum: mid-oktober.

22-09:

[...]

Nieuwe leverdatum: eind-november..

Apart. Zeker wanneer bedrijven en dealers roepen dat mensen geen auto's willen kopen nu / geen geld willen uitgeven.
Wat is de reden of is dat 1.5 TSI blok nog steeds drama qua levertijd?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 22-09-2020 11:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ik heb die vraag gestuurd. Nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

grasmanek94 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:27:
Ik heb die vraag gestuurd. Nu afwachten.
Altijd klote! Ben hier ook in afwachting van een productiedatum in oktober (V60 dan wel). Staat nog steeds maar totdat ie geproduceerd is, kan dat een anticlimax veroorzaken. Naar voren gaat ie zeker niet :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Ach, je kan ook het geluk hebben dat er net na je bestelling een virus komt wat de gehele wereld voor een groot deel plat legt.

Dan mag je geen 3, maar 6 maanden wachten :+ Het kan dus altijd erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Maikel64 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:42:
Ach, je kan ook het geluk hebben dat er net na je bestelling een virus komt wat de gehele wereld voor een groot deel plat legt.

Dan mag je geen 3, maar 6 maanden wachten :+ Het kan dus altijd erger :P
Ja dat kan inderdaad gebeuren. Maar ik kan mij er niet in vinden dat "De industrie" deze 2 dingen _Tegelijkertijd_ roept:

- Wij gaan eronderuit want mensen kopen geen auto's, mensen willen geen geld uitgeven, want corona.
- Wij kunnen niet leveren want corona.

Ik snap dat het niet zo zwart wit is maar dit voelt toch echt klote en raar.

[ Voor 6% gewijzigd door grasmanek94 op 22-09-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
grasmanek94 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:45:
[...]

Ja dat kan inderdaad gebeuren. Maar ik kan mij er niet in vinden dat "De industrie" deze 2 dingen _Tegelijkertijd_ roept:

- Wij gaan eronderuit want mensen kopen geen auto's, mensen willen geen geld uitgeven, want corona.
- Wij kunnen niet leveren want corona.

Ik snap dat het niet zo zwart wit is maar dit voelt toch echt klote en raar.
Maatregelen in fabrieken, problemen met toelevering vanuit leveranciers (waar ook weer maatregelen zijn) en ga zo maar door. Het rimpeleffect dus.

Wel hadden ze naar mijn mening de verwachte leverdatum beter wat ruimer kunnen aangeven, dan valt het minder hard tegen. En geloof mij, na 3x bericht van uitstel ken ik je pijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maikel64 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:48:
[...]

Maatregelen in fabrieken, problemen met toelevering vanuit leveranciers (waar ook weer maatregelen zijn) en ga zo maar door. Het rimpeleffect dus.

Wel hadden ze naar mijn mening de verwachte leverdatum beter wat ruimer kunnen aangeven, dan valt het minder hard tegen. En geloof mij, na 3x bericht van uitstel ken ik je pijn!
Jep. Het is nu hopen dat het niet nog meer vertraging oploopt door een eventuele 2e wave... Fingers crossed.

Mijn boefje is liev!

• grasmanek94
JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:40:
[...]

Altijd klote! Ben hier ook in afwachting van een productiedatum in oktober (V60 dan wel). Staat nog steeds maar totdat ie geproduceerd is, kan dat een anticlimax veroorzaken. Naar voren gaat ie zeker niet :/
De Seat fabriek is tijdelijk gesloten geweest (i.v.m. corona). Dit heeft voor een productie vertraging gezorgd.

Seat zal er alles aan doen om de auto dit jaar te leveren. Op dit moment kunnen we niet meer doen dan afwachten. In november zullen we moeten kijken wat er gaat lukken.

• giovanni2903
gister de uitlaat van de Seat Altea van mn vader gepoetst, was helemaal zwart van binnen. nu:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NPZInje.jpg

iemand een idee met welk wondermiddel ik deze voortaan makkelijk kan schoonmaken/de laatste restjes nog mooi weg krijg?

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 23:13
JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:24:
[...]
Wat is de reden of is dat 1.5 TSI blok nog steeds drama qua levertijd?
Is de 1.5 zo slecht te leveren? Ik mag eind maart, maar als de levertijden zo slecht zijn, dan ga ik er eerder mee aan de slag.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
kw_nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:15:
[...]

Is de 1.5 zo slecht te leveren? Ik mag eind maart, maar als de levertijden zo slecht zijn, dan ga ik er eerder mee aan de slag.
Ik zou sowieso al minimaal 4 maanden van te voren de offerte rond maken. Voordat het er allemaal al door is bij de leasemaatschappij en de werkgever ben je 2 a 3 weken kwijt voordat de order uiteindelijk bij de fabriek ligt. En dan nog een 2 a 4 maanden levertijd dan zit je al op 5 maanden. En als ie eerder bij de dealer staat is het ook geen ramp toch?

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:19:
[...]

Ik zou sowieso al minimaal 4 maanden van te voren de offerte rond maken. Voordat het er allemaal al door is bij de leasemaatschappij en de werkgever ben je 2 a 3 weken kwijt voordat de order uiteindelijk bij de fabriek ligt. En dan nog een 2 a 4 maanden levertijd dan zit je al op 5 maanden. En als ie eerder bij de dealer staat is het ook geen ramp toch?
Dit sowieso inderdaad. Verder meen ik dat de 1.5 TSI drama was enige tijd geleden maar ik zie dat VAG nu ook een eTSI heeft geïntroduceerd.

Mijn boefje is liev!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 23:13
jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:19:
[...]

Inderdaad niet echt een ramp. Mijn huidige auto stond ook bijna 2 maanden te vroeg bij de dealer.

Binnenkort dan maar een proefritje plannen :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:35
kw_nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:20:
[...]

Inderdaad niet echt een ramp. Mijn huidige auto stond ook bijna 2 maanden te vroeg bij de dealer.

Binnenkort dan maar een proefritje plannen :)
Dat is ook afhankelijk van de dealer en plekken die hij heeft, als de lease maatschappij een contract heeft met een dealer en de dealer krijgt ineens 20 autos voor de deur.. Dan is de vraag natuurlijk of hij plek heeft om die te stallen. Zeker als de auto 2 maanden later pas op kenteken wordt gezet...

Mijn bestelling zou eind december binnen komen, de auto wordt begin januari op kenteken gezet.. Als er vertraging is en de auto wordt pas eind januari geleverd of maart is dat natuurlijk geen ramp..

Ook bij lease maatschappijen is dat vaak geen probleem. Vaak mag je dan gewoon doorrijden iig bij mijn vorige lease auto kon ik doorrijden... gezien ik nog een maand langer dan gepland moest wachten op de auto... het is dan ook aan de werkgever of hij dat toe staat gezien hij dan nog een extra maand en misschien een maandelijks contract moet aangaan met de lease maatschappij tot de nieuwe auto wordt opgeleverd. Soms kiest dan de werkgever om dan tijdelijk een leen wagen te nemen omdat dit dan goedkoper of fiscaal aantrekkelijker is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
Goedemiddag,

Ik rijd met veel plezier een Seat leon ultimate black. De laatste tijd merk ik dat regelmatig de tijd niet goed staat, 1u vroeger dan de werkelijke tijd. Ook vergeet de software telkens de afstand die ik instel voor de acc, het vinkje ‘onthoud afstand’ staat aan maar verdwijnt vaak uit zichzelf waardoor ik deze opnieuw moet selecteren.

Herkennen meer rijders dit probleem?

Ik heb hardware H50 met software 515

[ Voor 4% gewijzigd door adwin84 op 27-09-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08 10:24
adwin84 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:16:
Goedemiddag,

Ik rijd met veel plezier een Seat leon ultimate black. De laatste tijd merk ik dat regelmatig de tijd niet goed staat, 1u vroeger dan de werkelijke tijd. Ook vergeet de software telkens de afstand die ik instel voor de acc, het vinkje ‘onthoud afstand’ staat aan maar verdwijnt vaak uit zichzelf waardoor ik deze opnieuw moet selecteren.

Herkennen meer rijders dit probleem?

Ik heb hardware H50 met software 515
Dit had ik afgelopen week ook een paar keer, lijkt me een GPS probleem omdat de tijd gesynchroniseerd wordt via GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Joster schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:58:
[...]

Dit had ik afgelopen week ook een paar keer, lijkt me een GPS probleem omdat de tijd gesynchroniseerd wordt via GPS?
Het viel mij vanochtend voor het eerst op. Toen ik bij de tijd/datum instellingen keek, zag ik inderdaad staan dat er geen GPS signaal was (terwijl mijn navigatie gewoon werkt).
Toen de tijd handmatig aangepast en ik kon vervolgens niet meer terugschakelen naar GPS als tijdbron.

Dit lijkt mij iets van een bug in de software te zijn. Ik kan er voor andere auto's niet direct iets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Ik heb dat met de tijd ook in mijn Octavia met Amundsen (is ook Vag..?). Houd ook af en toe geen rekening met zomer/wintertijd verschuiving. Even de tijd op handmatig zetten en direct weer terug op automatisch lost het voor dan weer even op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 21:06
Sinds afgelopen week eigenaar van deze Seat Leon St FR DSG uit 2016. Vrij standaard uitvoering met half leren bekleding, full led, stoelverwarming en Seat Full Link (Android auto enz.). Rijdt echt als een genot!

Plannen dusver zijn het retrofitten van Seat Sound en wat tweaks met OBDEleven (is onderweg).

Het enige wat ik nog niet helemaal helder heb is de naam van het display, het betreft een MIB2 maar zonder navigatie. Ook lijkt het geen MP4 af te spelen, klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO07447KWNM-XCTmxH5E5A7xxEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JyRJV84KA99GtN4YFt1xfwT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcNYpSHpfwe6NCN_Ws40M20WJaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4ipo0YeKjB0izWt0wDEEycM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door marc.r op 30-09-2020 08:24 ]

• Rainesh
marc.r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:01:
Sinds afgelopen week eigenaar van deze Seat Leon St FR DSG uit 2016. Vrij standaard uitvoering met half leren bekleding, full led, stoelverwarming en Seat Full Link (Android auto enz.). Rijdt echt als een genot!

Plannen dusver zijn het retrofitten van Seat Sound en wat tweaks met OBDEleven (is onderweg).

Het enige wat ik nog niet helemaal helder heb is de naam van het display, het betreft een MIB2 maar zonder navigatie. Ook lijkt het geen MP4 af te spelen, klopt dat?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt een mib2 standaard (STD2Plus) met 6.5inch scherm. Alleen MIB2 High speelt mp4 af :)

Overigens als je Seat Sound gaat retrofitten moet je je unit parametriseren met VCP anders krijg je geen subwoofer instelling in je menu erbij en is je klankbeeld niet zoals het hoort.

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 21:06
Rainesh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:07:
[...]

Je hebt een mib2 standaard (STD2Plus) met 6.5inch scherm. Alleen MIB2 High speelt mp4 af :)

Overigens als je Seat Sound gaat retrofitten moet je je unit parametriseren met VCP anders krijg je geen subwoofer instelling in je menu erbij en is je klankbeeld niet zoals het hoort.
Thanks!

Van het parametriseren was ik op de hoogte, jij kan dit toch? :P Ik zit in de 5F Facebook groep waar ik al het e.e.a. voorbij heb zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
marc.r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:22:
[...]

Thanks!

Van het parametriseren was ik op de hoogte, jij kan dit toch? :P Ik zit in de 5F Facebook groep waar ik al het e.e.a. voorbij heb zien komen.
Ja geen probleem. Heb het al voor meerdere leden gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Maandag de sleutels van de Leon gekregen, gastank inmiddels al 3x vanaf leeg moeten vullen :P Heerlijke snelweg auto, ligt als een blok op de weg, bochtenwerk is snaarstrak, prima audio, alles werkt.
Ik heb vanmiddag het interieur eens een grondige schoonmaakbeurt gegeven en dat ziet er ook weer spik en span uit. Ik twijfel nog om de voorstoelen eruit te halen en daar onder even goed schoon te maken want het interieur was echt een zwijnenstal.

Er moet nog een (afneembare) trekhaak achter, maar de auto heeft geen originele parkeersensoren maar achteraf ingebouwde van Waeco.

Waar ik nu een beetje bang voor ben is dat een reguliere garage zegt "wij kunnen de trekhaak niet aanmelden bij de parkeersensoren (zodat ze uit gaan als er een aanhanger achter zit)" en dat de dealer zegt "ja meneer dit zijn geen Seat parkeersensoren dus hier beginnen we niet aan"

En of er een distributieketting of riem in deze auto zit, 121k op de klok momenteel.
Pagina: 1 ... 36 ... 86 Laatste