@
synx6 Dat is gelukkig ook niet de intentie

het gaat inderdaad voornamelijk om de koppel.
@
giovanni2903 Thanks voor de tip, had ik inderdaad over het hoofd gezien...die VAG Techniek is behoorlijk aan de prijs voor de reguliere tuning. Maar de kwaliteit en goede recensie is me wel een meerprijs waard.
@
Luc45 Thanks! Klopt tis een 5 bak ipv een 6 bak maar daar maak ik me niet teveel zorgen om. Voornaamste doel is gewoon lekker rijden met iets meer koppel ik vind dat iets comfortabeler rijden zeker op de snelweg. Als je dan wilt inhalen hoef je niet terug te schakelen als je nog wat meer vermogen over hebt. Wat betreft de remmen, dat zou goed kunnen moet ik ook even checken.
@
AndRo555 Thanks voor je deskundigheid en inzicht, zeker iets om mee te nemen in het lange termijn denken.
@
Strider Vertel mij wat...ik wilde eigenlijk de 115PK DSG maar heb ook nog te maken met een wederhelft

we hebben een proefrit gemaakt in de 95PK versie en de 115PK was niet beschikbaar voor een proefrit. Mijn vrouw vond het destijds voldoende maar is nu ook aan het twijfelen geslagen. Ook wilde ze geen automaat omdat ze daar geen ervaring in heeft en gezien het best krap is bij ons achter om hem in de garage te zetten wilde ze zelf meer controle hebben met een koppeling.
Iedereen tot nu toe heel erg bedankt voor de reacties!