Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 35 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:27
LogiZ5500 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:28:
[...]

Ik vind Android auto wel een deal breaker..
Waar moet ik op letten of dit wel/niet aanwezig is in de auto? De RNS versie zal het niet hebben.
Moet dan een Discovery Media systeem zijn?
Als je auto uit 2014 is kun je er wel vanuit gaan dat je geen Carplay hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35
LogiZ5500 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:28:
[...]

Ik vind Android auto wel een deal breaker..
Waar moet ik op letten of dit wel/niet aanwezig is in de auto? De RNS versie zal het niet hebben.
Moet dan een Discovery Media systeem zijn?
Moet minimaal een Discover Media 2 zijn

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:36
iDEOwen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:48:
Vraagje aan de Ateca rijders. Gaat bij jullie de middelste hoofdsteun ook maar zo beperkt omhoog?

[Afbeelding]
Getest bij Leon ST (2014) en daar gaat hij net zo hoog idd. Dus ik denk standaard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:33
YoGi_Berra schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Getest bij Leon ST (2014) en daar gaat hij net zo hoog idd. Dus ik denk standaard. :/
Thnx! Alleen geschikt voor kleine mensen dus, ben ik blij dat ik veel aziaten in mijn omgeving heb :p

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 21:57

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

YoGi_Berra schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is deze express zo gemaakt dat deze niet hoger kan om zo de binnenspiegel goed te kunnen gebruiken.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-07 22:46
Goedenavond,

Ik heb vandaag contact gehad met betrekking tot de levering van mijn Leon Ultimate Edition. Ik zou de auto 1 juni kunnen ophalen maar door Covid is dit natuurlijk veranderd. De auto is ca. 6 weken vertraagd en wordt in de 2e week van juli geleverd bij de dealer. Wordt nog iets langer wachten.

Hoe bevalt de auto van degene die de Ultimate Edities hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 14:11
adwin84 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:37:
Goedenavond,

Ik heb vandaag contact gehad met betrekking tot de levering van mijn Leon Ultimate Edition. Ik zou de auto 1 juni kunnen ophalen maar door Covid is dit natuurlijk veranderd. De auto is ca. 6 weken vertraagd en wordt in de 2e week van juli geleverd bij de dealer. Wordt nog iets langer wachten.

Hoe bevalt de auto van degene die de Ultimate Edities hebben?
Dan nog zou ik rekening houden met een nog langere levertijd. Weet je wanneer de auto oorspronkelijk geproduceerd zou worden?

De mijne zou in week 14 geproduceerd worden en uiterlijk week 18 worden uitgeleverd. Echter ging de fabriek 2 weken voor de productieweek dicht.

Eerst werd de uitlevering verzet naar eind mei en dit is nu uitgesteld naar eind juni helaas.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

De mijne wordt waarschijnlijk rond week 29 geleverd. Besteld in feb (week 8 )

[ Voor 6% gewijzigd door mydogisgone op 20-05-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
Maikel64 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Dan nog zou ik rekening houden met een nog langere levertijd. Weet je wanneer de auto oorspronkelijk geproduceerd zou worden?

De mijne zou in week 14 geproduceerd worden en uiterlijk week 18 worden uitgeleverd. Echter ging de fabriek 2 weken voor de productieweek dicht.

Eerst werd de uitlevering verzet naar eind mei en dit is nu uitgesteld naar eind juni helaas.
Geen idee wanneer de auto precies geproduceerd Zou worden. Ik weet dat de auto begin mei binnen zou komen en dat ik de auto eventueel vanaf halverwege mei zou kunnen krijgen als ik eerder de 140k km zou rijden. Ik zal misschien wel iets te optimistisch/ongeduldig zijn haha.

Mijn auto is eind januari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 11:05
Ik heb vorige week een mooie jong gebruikte Ibiza uit 2018 gekocht. Nu is deze aangeboden met Adaptive Cruise Control in de advertentie maar ik heb nou niet echt het idee dat hij afstand houd met cruise control aan... Kan het zijn dat dit ontbreekt? of doe ik iets fout? Als ik op de mode knop druk, dan schakelt hij tussen Snelheids-regelsysteem en Snelheidsbegrenzer. Heb verder aan de voorkant zo'n radar in de grill zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
mydogisgone schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:08:
De mijne wordt waarschijnlijk rond week 29 geleverd. Besteld in feb (week 8 )
De mijne in week 2 en week 26 dus de verwachte levering. Het scheelt wel dat per 1 juni de fabriek weer op volle kracht draait, nu slechts op 2/3.
adwin84 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Geen idee wanneer de auto precies geproduceerd Zou worden. Ik weet dat de auto begin mei binnen zou komen en dat ik de auto eventueel vanaf halverwege mei zou kunnen krijgen als ik eerder de 140k km zou rijden. Ik zal misschien wel iets te optimistisch/ongeduldig zijn haha.

Mijn auto is eind januari besteld.
De mijne 12 januari. Dus dan zou de 2e week van juli nog wel aardig kunnen kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
nico445 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:01:
Ik heb vorige week een mooie jong gebruikte Ibiza uit 2018 gekocht. Nu is deze aangeboden met Adaptive Cruise Control in de advertentie maar ik heb nou niet echt het idee dat hij afstand houd met cruise control aan... Kan het zijn dat dit ontbreekt? of doe ik iets fout? Als ik op de mode knop druk, dan schakelt hij tussen Snelheids-regelsysteem en Snelheidsbegrenzer. Heb verder aan de voorkant zo'n radar in de grill zitten.
terug gaan! Want het zit er niet op dan. In je bestuurdershulpsystemen menu in je navi scherm, daar moet ACC instellingen staan. Staat het er niet tussen, dan heb je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Rainesh schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:22:
[...]

terug gaan! Want het zit er niet op dan. In je bestuurdershulpsystemen menu in je navi scherm, daar moet ACC instellingen staan. Staat het er niet tussen, dan heb je het niet.
Thanks zal morgen nog eens ff in de navi kijken maar ben er bang voor inderdaad. Is dat nog iets wat ingebouwd, of aangezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nico445 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:17:
[...]

Thanks zal morgen nog eens ff in de navi kijken maar ben er bang voor inderdaad. Is dat nog iets wat ingebouwd, of aangezet kan worden?
inbouwen, goedkoop is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Rainesh schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:47:
[...]

inbouwen, goedkoop is het zeker niet.
Nouja dan kan ik dat als optie daar neerleggen in ieder geval. Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vallen parkeerkunsten ook onder de Seats?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut2dVHz6fzaXJchy72I_qD1WyIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5LiMs5oWSrUrF1vNSqus1Lr.jpg?f=fotoalbum_large

De parkeersensoren hadden toen al enige tijd een deadline zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Exorcist schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:23:
Vallen parkeerkunsten ook onder de Seats?

[Afbeelding]

De parkeersensoren hadden toen al enige tijd een deadline zeg maar :+
Het is maar goed dat je buurman geen trekhaak heeft :)
Mooie kleur wagen heb je trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Ik overweeg om zelf een trekhaak te gaan monteren op mijn Leon ST FR eind 2015. Het schijnt dat je auto voorbereid kan zijn of niet. Is dit na te gaan zonder de bekleding in de kofferbak weg te halen?
Iemand dit al wel eens gedaan en hier ervaring mee?
Ik heb een OBD11 voor het coderen.

[ Voor 5% gewijzigd door LogiZ5500 op 01-06-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38
Wat vinden jullie van de stoelen in de laatste Seat Ibiza? Er zit geen lendensteun instelling op dus ik vroeg me af of ze op langere afstanden goed blijven zitten?

Ik neem aan dat je sowieso voor de sportstoelen moet gaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:56

Louw Post

Cerenas

LogiZ5500 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Er zit echter wel een trekhaak op die andere auto. Zag hem ook snel over het hoofd. :9
Strider schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:53:
Wat vinden jullie van de stoelen in de laatste Seat Ibiza? Er zit geen lendensteun instelling op dus ik vroeg me af of ze op langere afstanden goed blijven zitten?

Ik neem aan dat je sowieso voor de sportstoelen moet gaan.
Ik heb de Seat Ibiza FR (2018) en vind de stoelen voor langere ritten echt niet geschikt, je gaat dat wel voelen. Ik voelde zelf voornamelijk bij de billen na een lange rit (bij alles langer dan 1 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LogiZ5500 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Die Ibiza (van m;n vrouw) heeft er zeker wel één, kijk nog 's goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Exorcist schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Die Ibiza (van m;n vrouw) heeft er zeker wel één, kijk nog 's goed :+
Haha nu zie ik t. Strakke parkeerkunsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Louw Post schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:25:
[...]

Er zit echter wel een trekhaak op die andere auto. Zag hem ook snel over het hoofd. :9

[...]

Ik heb de Seat Ibiza FR (2018) en vind de stoelen voor langere ritten echt niet geschikt, je gaat dat wel voelen. Ik voelde zelf voornamelijk bij de billen na een lange rit (bij alles langer dan 1 uur).
Oke, en je hebt dit dus zelfs met de sportstoelen?

Toevallig de onderstaande? Naar die uitvoering was ik iig aan het kijken.
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2017/06/seat-ibiza-15-tsi-fr-test-2017-p3-klein-1-rond.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 02-06-2020 00:15 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Strider schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:11:
[...]

[Afbeelding]
Nee, ik heb de standaard uitvoering van de stoelen (niet de suede look), maar het enige verschil zover ik weet is dat de bekleding dus een suedo look krijgt en zitten ze verder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
Maikel64 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:15:
[...]

De mijne in week 2 en week 26 dus de verwachte levering. Het scheelt wel dat per 1 juni de fabriek weer op volle kracht draait, nu slechts op 2/3.

[...]

De mijne 12 januari. Dus dan zou de 2e week van juli nog wel aardig kunnen kloppen.
Ik heb bericht gehad van de leasemaatschappij. 1 augustus staat de auto klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:03
Strider schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:11:
[...]

[Afbeelding]
Louw Post schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Nee, ik heb de standaard uitvoering van de stoelen (niet de suede look), maar het enige verschil zover ik weet is dat de bekleding dus een suedo look krijgt en zitten ze verder hetzelfde.
het blijft subjectief. Ik heb de Ibiza FR 2019 versie, volgens mij zijn de stoelen hetzelfde als bij 2018 (ik heb dus ook de niet-suéde), maar ik vind ze juist heerlijk zitten, voor mij de belangrijkste reden om de FR te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
In mijn Leon 5F (2017, maar niet de FL) wil ik graag van Android Auto houden, maar vooralsnog is het haat en liefde. Ik vind de software te fragiel aanvoelen om helemaal lekker te gebruiken: apps beginnen soms te haperen, geluid stopt er in z'n geheel mee, met te veel commando's achter elkaar blijft hij soms ook hangen. Het voelt allemaal niet zo heel soepel aan. Ik heb een S10, dus die zou genoeg power moeten kunnen leveren. Is dan mijn navi al verouderd? Of is dit wat ik kan verwachten van Android Auto? Qua updates van mijn auto heb ik de afgelopen jaren niets gedaan, mocht dat zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

BobB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:28:
In mijn Leon 5F (2017, maar niet de FL) wil ik graag van Android Auto houden, maar vooralsnog is het haat en liefde. Ik vind de software te fragiel aanvoelen om helemaal lekker te gebruiken: apps beginnen soms te haperen, geluid stopt er in z'n geheel mee, met te veel commando's achter elkaar blijft hij soms ook hangen. Het voelt allemaal niet zo heel soepel aan. Ik heb een S10, dus die zou genoeg power moeten kunnen leveren. Is dan mijn navi al verouderd? Of is dit wat ik kan verwachten van Android Auto? Qua updates van mijn auto heb ik de afgelopen jaren niets gedaan, mocht dat zin hebben.
Zelf een Ibiza hier (2018) met Android Auto, maar ik heb niet heel veel issues ermee. Ik heb wel sinds dat ik de auto heb dat de verbinding soms gewoon verbreekt met Android Auto, soms hersteld deze vanzelf weer, maar soms niet en dan is deze voor de rest van de auto rit niet meer bruikbaar. In de tussentijd al verschillende kabels en telefoons geprobeerd, met allen dit probleem.

Gisteren toevallig onderhoud gehad aan de auto en dit ook aangegeven, maar volgens de dealer is er niks bekend wat betreft dit probleem. Ze hebben dus niet even een software update gedaan, maar alleen de codering opnieuw ingesteld tussen enkele verbindingen in de auto wat de monteur aan gaf. Geen idee wat dat inhoud, maar het probleem is niet weg.

Überhaupt een beetje jammer dat ik zelf het systeem niet kan updaten, bij mijn Renault Clio kon ik zelf de firmware van de Renault website downloaden, op een USB stickje zetten en hem in m'n auto prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Louw Post schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Zelf een Ibiza hier (2018) met Android Auto, maar ik heb niet heel veel issues ermee. Ik heb wel sinds dat ik de auto heb dat de verbinding soms gewoon verbreekt met Android Auto, soms hersteld deze vanzelf weer, maar soms niet en dan is deze voor de rest van de auto rit niet meer bruikbaar. In de tussentijd al verschillende kabels en telefoons geprobeerd, met allen dit probleem.

Gisteren toevallig onderhoud gehad aan de auto en dit ook aangegeven, maar volgens de dealer is er niks bekend wat betreft dit probleem. Ze hebben dus niet even een software update gedaan, maar alleen de codering opnieuw ingesteld tussen enkele verbindingen in de auto wat de monteur aan gaf. Geen idee wat dat inhoud, maar het probleem is niet weg.

Überhaupt een beetje jammer dat ik zelf het systeem niet kan updaten, bij mijn Renault Clio kon ik zelf de firmware van de Renault website downloaden, op een USB stickje zetten en hem in m'n auto prikken.
Da's inderdaad zonde: ik had hiervoor een DS3 en heb ik het zelf ook wel 's gedaan. Het is niet dat het gebruik van Android Auto bij mij een drama is, toepassingen voor Waze en Spotify gebruik ik heel graag, maar ik vroeg me af waarom het gewoon niet lekker snappy is. Ik dacht dat de headunit slecht het scherm was en de aanrakingen doorgaf, maar blijkbaar heeft hij het ook nog ergens anders druk mee. Ik kan me niet voorstellen dat mijn S10 de bottleneck is, dus ik dacht: ligt het aan mijn Leon? Spraakcommando's werken vaak maar half, vorige week stond Waze zelfs niet meer tussen de apps en met zulke fratsen kan ik helaas nog wel even doorgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij ligt dat niet snappy aanvoelen ook aan de touchscreentechniek. Mijn 2018 Leon heeft zo'n drukgevoelig touchscreen en dat reageert voor geen meter. Multitouch gaat al helemaal moeizaam. En ik gebruik dan ook Android Auto met een Galaxy S10, die idd snel genoeg zou moeten zijn. Je merkt dat het wel sneller is dan het standaard multimediasysteem van de auto, maar die slechte repons van het touchscreen gooit roet in het eten.

Ik gebruik dat hele systeem dus vrij weinig (wel jammer van de virtual cockpit die bij navigeren anders mooi voor je neus kan worden geprojecteerd). Heb altijd mijn telefoon op in de dashboardhouder, om wel snel alles te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

BobB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Da's inderdaad zonde: ik had hiervoor een DS3 en heb ik het zelf ook wel 's gedaan. Het is niet dat het gebruik van Android Auto bij mij een drama is, toepassingen voor Waze en Spotify gebruik ik heel graag, maar ik vroeg me af waarom het gewoon niet lekker snappy is. Ik dacht dat de headunit slecht het scherm was en de aanrakingen doorgaf, maar blijkbaar heeft hij het ook nog ergens anders druk mee. Ik kan me niet voorstellen dat mijn S10 de bottleneck is, dus ik dacht: ligt het aan mijn Leon? Spraakcommando's werken vaak maar half, vorige week stond Waze zelfs niet meer tussen de apps en met zulke fratsen kan ik helaas nog wel even doorgaan ;)
Ik denk niet dat het aan je telefoon ligt, ervan uitgaande dat je ook gewoon een recente Android Auto app hebt geïnstalleerd en een recente Android versie hebt. Ikzelf gebruik momenteel een Huawei P20 Pro voor Android Auto en op de headunit werkt dat verder prima. Het is niet zo snel als op de telefoon zelf, maar wel gewoon op niveau van wat ik gewend ben van dit soort auto units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik had verwacht dat dit anno 2020 wel allemaal vlekkeloos en snel zou werken, maar een telefoonhouder langs dit toch wel mooie scherm zegt wel genoeg.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@BobB wat is je huidige softwareversie? Want met de laatste updates werkt vooral Android Auto stukken beter.

@Louw Post @Palomar dito voor jullie

ik update de systemen namelijk regelmatig :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rainesh op 09-06-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Rainesh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:45:
@BobB wat is je huidige softwareversie? Want met de laatste updates werkt vooral Android Auto stukken beter.

Voor mijn auto, Leon 5f 2015, heeft het updaten flinke verbeteringen gebracht! Werkt vlotter en stabieler icm mijn Mi9SE.
Aanrader!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Hier ook maar eens melden, na jarenlang een Volvo S40 (2002) te hebben gereden, afgelopen zaterdag deze seat ibiza gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://cardatabase.appblicity.com/photo/110-23137011-0-01-4788b3b52a3a703f67aabff4101d433beb19a6e5-2-1591437128.jpg

Zaterdag ophalen, (distr. ketting word nog vervangen, navi update).

Verder weinig ervaring met deze technieken, dus van't weekend het boekje maar eens lezen (Y)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:32

MLLL

Palm Treo 650

Strider schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:11:
Ik had verwacht dat dit anno 2020 wel allemaal vlekkeloos en snel zou werken, maar een telefoonhouder langs dit toch wel mooie scherm zegt wel genoeg.
Eigenlijk triest dat een JVC van nog geen 400 euro wel feilloos werkt met Apple en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Rainesh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:45:

Bij software geeft hij bij mij aan 0468.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Louw Post schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Bij software geeft hij bij mij aan 0468.
Die is erg oud. 479 is de laatste versie en daarmee ga je flink voorruit in je gehele systeem snelheid en stabiliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
adwin84 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Ik heb bericht gehad van de leasemaatschappij. 1 augustus staat de auto klaar :)
Ik heb nu ook meer duidelijkheid.

De auto is al in ontvangst genomen door de importeur hier d:)b .

Naar verwachting zal de uitlevering uiterlijk week 27/28 zijn.
Helaas net na mijn vakantie, maar je kan niet alles hebben. Al heb ik goede hoop dat week 26 gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Rainesh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Die is erg oud. 479 is de laatste versie en daarmee ga je flink voorruit in je gehele systeem snelheid en stabiliteit
Wauw en ik heb expliciet gevraagd om een software-update, omdat ik dus al af en toe verbindingsproblemen heb, tijdens het plannen van mijn onderhoudsbeurt. :X

Privé houd ik mijn apparatuur altijd zo graag mogelijk op de laatste versies. Ik snap het dus ook niet helemaal waarom ze niet even een softwareupdate kunnen doen. Of is dat bij VAG auto's niet zo snel/makkelijk te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:24
Louw Post schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Wauw en ik heb expliciet gevraagd om een software-update, omdat ik dus al af en toe verbindingsproblemen heb, tijdens het plannen van mijn onderhoudsbeurt. :X

Privé houd ik mijn apparatuur altijd zo graag mogelijk op de laatste versies. Ik snap het dus ook niet helemaal waarom ze niet even een softwareupdate kunnen doen. Of is dat bij VAG auto's niet zo snel/makkelijk te doen?
Mijn dealer is bang dat hij juist nieuwe problemen introduceert. Waarschijnlijk slechte ervaringen gehad gok ik...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Woehoe, vanaf 11 juli weer een Seat er bij thuis. Naast een (2004) Ibiza wordt dan eindelijk m'n Leon afgeleverd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

De mijne wordt als goed is geleverd in week 29. (Seat Leon ST FR Ultimate Edition Black in Mystery Blue)

[ Voor 34% gewijzigd door mydogisgone op 16-06-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Snowhite0901 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Mijn dealer is bang dat hij juist nieuwe problemen introduceert. Waarschijnlijk slechte ervaringen gehad gok ik...
Juist lost het heel veel problemen op. 479 is op zich een vrije goede versie. Heb geen issues ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Rainesh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Juist lost het heel veel problemen op. 479 is op zich een vrije goede versie. Heb geen issues ontdekt.
Ik draai 475 (net gekeken) maar ik heb nog steeds wel dat hij af en toe crasht of rare dingen doet. Is het makkelijk om naar die versie te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:54
ipv een leon, ben ik overgestapt naar een golf. voornamelijk vanwege het interieur die ik net wat luxer en mooier vind. veel plezier nog allemaal met jullie Seat's. Volgende week ga ik m ophalen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ugWZXI.png

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stan1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-04-2021
Afgelopen vrijdag mijn SEAT Leon in ontvangst mogen nemen! Worden prettige kilometers :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awYbvhK1ka7T36dP9Z9DnJ7rzmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/392VseMnssryRr9YAGw7PMrg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yty0727Z543LXAF38zRXamsU8bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13DXVwJLTfEQxzXTfM8ePOGN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Snowhite0901 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Ik draai 475 (net gekeken) maar ik heb nog steeds wel dat hij af en toe crasht of rare dingen doet. Is het makkelijk om naar die versie te updaten?
Ja het is vrij simpel. 479 is veel stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Stan1987 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:31:
Afgelopen vrijdag mijn SEAT Leon in ontvangst mogen nemen! Worden prettige kilometers :)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur ook. Fijne kms!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
Afgelopen vrijdag mijn SEAT Leon in ontvangst mogen nemen! Worden prettige kilometers :)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele gave auto! Mooie kleur zeg! Veel rijplezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Soul__assasin schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:14:
als soon to be seat eigenaar heb ik een paar vraagjes ivm de optiecodes... Voor de vetgedrukte vind ik geen verklaring op het WW, Ben ik juist met de rest? ik hoor het graag en ben nieuwsgierig ...

1AS = Electronic stabilization program (ESP)
3A2 = code not found :-(
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
6K2 = Front Assist incl. city automatic emergency braking, without ACC
6XP = Exterior mirrors: electrically folding, electrically adjustable, separately heated
7CP = code not found :-(
7K1 = Tire pressure warning light
8SK = Taillight assemblies with diodes (LED)
8WH = Front fog lamp and cornering lamp
9S0 = Without multi-function display/ on-board computer
9WT = code not found :-(
9ZX = Mobile phone preparation
DS9 = code not found :-(
QH1 = Voice control
QJ1 = Chrome work package
QV3 = Digital radio reception
UQ2 = code not found :-(
VL6 = code not found :-(
Y9Z= code not found :-(

het wordt btw de SEAT Tarraco Move 1.5 TSI

[...]

dit weekend besteld, levertermijn begin Augustus
Hoe rijd dit? Ik heb altijd in Seat land gezeten met Ibiza ST en Leon ST maar rijd nu een Mondeo. Is zo'n Tarraco beetje leuk qua rijgedrag (ja natuurlijk moet ik gaan proefrijden maar zit nog met een "longlist" want weet echt niet wat de opvolger moet gaan worden) of is het echt zo'n zwabberbak komende van Ford?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:19

Soul__assasin

de Belbelg

nu een jaar in gebruik, en wat een zalige auto, rijd niet lomp. en gaat best aardig vooruit
en een ongelooflijk grote laadruimte.

hands down de beste keuze op het platform (tiguan all space / Kodiaq)

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500

[Afbeelding]
Heel gave kleur!!!
Veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Gisteren zakelijk de nieuwe Leon ST FR launch editie (Magnetic Tech) besteld. Had eerst een polestar 2 op het oog, maar moesten ineens toch aan de stationwagen met de komst van een tweeling _/-\o_ 8)7 .

Hebben anderen toevallig al een leverdatum voor de Leon ST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Ik had in het verleden een Seat Leon (2006 bouwjaar), hele fijne auto, alleen veel rijgeluid. Is dat tegenwoordig beter?

Zag zojuist plaatjes van de Seat El Born, dat ziet er prima uit. Kan zomaar eens mijn eerste electrische auto worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Louw Post schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:25:
[...]

[...]

Heb jij hier eigenlijk ook last van in andere auto stoelen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Strider schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:56:
[...]

Heb jij hier eigenlijk ook last van in andere auto stoelen?
Ik heb nog niet veel andere auto's gereden (voor langere tijd), maar ik vond de stoelen van de Renault Clio die ik hiervoor had wel wat fijner zitten voor langere ritten. De stoelen van de Ibiza (FR dingetje?) zitten een stuk steviger en dat begon ik wel te voelen na 1/1,5 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ook een mooi weer trouwens. Ik had de dealer laatst weer gemaild dat ik nog steeds issues heb met Android Auto en heb specifiek weer om een software-update gevraagd, met de informatie erbij dat ik nu software versie 0468 heb en dat ik 'online' gelezen heb dat 0479 een stuk stabieler zou moeten zijn.

Vandaag werd ik gebeld over bovenstaande en werd me aangeraden eerst eens de fabrieksinstellingen terug te zetten en als dat niet werkt zou ik weer terug moeten komen met de auto en dan zouden ze dieper moeten gaan kijken.. Nou heb ik geen problemen met hun service, blij dat ze proberen te helpen, maar bij mij gaat het er maar niet in dat ze een software update telkens lijken te willen vermijden..

Problemen die ik momenteel zijn niet super groot, maar wel vervelend.
  1. Soms verliest Android Auto de verbinding en is deze niet meer te herstellen (totdat de auto echt een tijdje uitgestaan heeft). Meerdere kabels, telefoons en Android Auto versies, probleem blijft bestaan.
  2. Dit gebeurd zelden, maar soms bij de overgang van een nummer in Spotify loopt het hele systeem van de auto vast en start deze opnieuw op. Vervolgens gaat hij weer vrolijk verder zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Louw Post schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:31:
Ook een mooi weer trouwens. Ik had de dealer laatst weer gemaild dat ik nog steeds issues heb met Android Auto en heb specifiek weer om een software-update gevraagd, met de informatie erbij dat ik nu software versie 0468 heb en dat ik 'online' gelezen heb dat 0479 een stuk stabieler zou moeten zijn.

Vandaag werd ik gebeld over bovenstaande en werd me aangeraden eerst eens de fabrieksinstellingen terug te zetten en als dat niet werkt zou ik weer terug moeten komen met de auto en dan zouden ze dieper moeten gaan kijken.. Nou heb ik geen problemen met hun service, blij dat ze proberen te helpen, maar bij mij gaat het er maar niet in dat ze een software update telkens lijken te willen vermijden..

Problemen die ik momenteel zijn niet super groot, maar wel vervelend.
  1. Soms verliest Android Auto de verbinding en is deze niet meer te herstellen (totdat de auto echt een tijdje uitgestaan heeft). Meerdere kabels, telefoons en Android Auto versies, probleem blijft bestaan.
  2. Dit gebeurd zelden, maar soms bij de overgang van een nummer in Spotify loopt het hele systeem van de auto vast en start deze opnieuw op. Vervolgens gaat hij weer vrolijk verder zoals het hoort.
Je mag altijd langskomen voor een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Seat heeft best wel een leuke Ibiza FR Limited Edition aanbieding, € 23.000 full option. Daar had je vorig jaar deze editie echt niet voor.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:20
Strider schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:54:
Seat heeft best wel een leuke Ibiza FR Limited Edition aanbieding, € 23.000 full option. Daar had je vorig jaar deze editie echt niet voor.
Dat zal er mee te maken hebben dat er sinds 1969 niet zo weinig auto's verkocht zijn als nu.
Ik verwacht dat veel importeurs auto's tegen bodem prijzen gaan aan bieden om in ieder geval hun mensen in dienst te kunnen houden en in de toekomst wat aan onderhoud te kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:36
@Strider
Leuke auto, totdat je gas geeft. Maar goed je houdt nu wel geld over voor VAGTechiek of JD om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
YoGi_Berra schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:07:
@Strider
Leuke auto, totdat je gas geeft. Maar goed je houdt nu wel geld over voor VAGTechiek of JD om dit op te lossen.
Voor mij zou het voldoende zijn, alhoewel ik wel de voorkeur voor de 116pk variant zou hebben.

Op autoscout staat nu een Seat Ibiza FR 2017 te koop met 99.601km's, iemand een idee wanneer de distributieriem bij deze auto vervangen moet worden?

Opzich wel een leuke auto, maar gezien de KM stand toch wel aardig aan de prijs.
Jammer dat de eigenaar destijds voor een panoramadak @ € 865,- heeft gekozen, en niet voor het winterpakket + beats pack.

https://www.autoscout24.n...42-6e03e67c138e?cldtidx=1

BlaBlaBla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maikel64
Vandaag eindelijk de Leon opgehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SagBVyD-xL6T-Wjj_Mf6IQu4l88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHN3VL2zUQhYaKd2DqaaU5B7.jpg?f=fotoalbum_large

@Rainesh De softwareversie geeft versie 0515 aan (HW versie H50). Enig idee of dit de laatste versie is? De Navigatie was ook niet geüpdate voor aflevering, dus zou me niks verbazen als de software ook een oude versie is.

[ Voor 21% gewijzigd door Maikel64 op 11-07-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Maikel64 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:42:
Vandaag eindelijk de Leon opgehaald!

[Afbeelding]

@Rainesh De softwareversie geeft versie 0515 aan (HW versie H50). Enig idee of dit de laatste versie is? De Navigatie was ook niet geüpdate voor aflevering, dus zou me niks verbazen als de software ook een oude versie is.
Dat is de huidige versie zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 13:15
Hallo! als nieuwe Seat rijder (hiervoor Clio uit 2006) kom ik nog wel eens wat nieuwe dingen tegen..

Wie weet wat het auto icoon in het midden precies is? ik kan het niet echt terugvinden in de boekjes/google.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIJCOLKQojjGTo8Iy4hfcvvksI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0X1xNyKj2ehKh5oCdzv90CP.jpg?f=fotoalbum_large

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 12:05
Dat je de hendel naar achter moet trekken voor kort groot licht en naar voren voor continue groot licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
jongetje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:41:
Dat je de hendel naar achter moet trekken voor kort groot licht en naar voren voor continue groot licht?
dat lijkt mij meer de lamp icoontjes met de pijltjes,

maar grootlicht wordt voor zover ik weet niet aangegeven met dat auto icoon met 4 streepjes eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
Richard89 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:02:
[...]

dat lijkt mij meer de lamp icoontjes met de pijltjes,

maar grootlicht wordt voor zover ik weet niet aangegeven met dat auto icoon met 4 streepjes eromheen?
Aantrekken = Dynamische CC
Naar voren duwen = Geen CC

Of wacht, ik heb een Ateca met een 3e separate hendel voor de CC.

[ Voor 9% gewijzigd door mcsluis op 16-07-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
mcsluis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Aantrekken = Dynamische CC
Naar voren duwen = Geen CC

Of wacht, ik heb een Ateca met een 3e separate hendel voor de CC.
Thanks, ik was net aan het checken, dat dat het volgens mij niet kan zijn, want met duwen/trekken regel ik de grootlicht functies inderdaad :-)

uiteraard thanks voor het meedenken!

Ik kan ook het icoontje niet terugvinden op de plaatjes in de instructieboekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 14:23

Martijn02

/* No Comment */

Richard89 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:31:
Hallo! als nieuwe Seat rijder (hiervoor Clio uit 2006) kom ik nog wel eens wat nieuwe dingen tegen..

Wie weet wat het auto icoon in het midden precies is? ik kan het niet echt terugvinden in de boekjes/google.

[Afbeelding]

Dank!
Het icoontje van de auto met de 4 stukjes cirkel eromheen is van de driver assist systems ("bestuurdershulpsystemen"). Volgens mij zit er onder een knop die je kan indrukken, dan krijg je in je display tussen te tellers een lijstje met opties die je aan- en uit kan zetten. Dingen als Front Assist, Lane Assist, etc.

Als je in de handleiding van de Leon van 2019 kijkt (weet niet wat voor Seat je hebt, maar ik heb een Leon MY 2019) https://forms.seat.nl/site/service-instructieboekjes?mc=leon dan staat de knop op pagina 125 beschreven.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn02 op 16-07-2020 14:41 . Reden: Referentie naar de handleiding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Martijn02 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Het icoontje van de auto met de 4 stukjes cirkel eromheen is van de driver assist systems ("bestuurdershulpsystemen"). Volgens mij zit er onder een knop die je kan indrukken, dan krijg je in je display tussen te tellers een lijstje met opties die je aan- en uit kan zetten. Dingen als Front Assist, Lane Assist, etc.

Als je in de handleiding van de Leon van 2019 kijkt (weet niet wat voor Seat je hebt, maar ik heb een Leon MY 2019) https://forms.seat.nl/site/service-instructieboekjes?mc=leon dan staat de knop op pagina 125 beschreven.
Ah, dacht dat ik alles bekeken had!

Hier zit inderdaad mn front assist / CC en speed limit opties.
(ik bekeek deze normaal via de andere menuknoppen op het stuur)
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-07 21:39
heiders schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:36:
Gisteren zakelijk de nieuwe Leon ST FR launch editie (Magnetic Tech) besteld. Had eerst een polestar 2 op het oog, maar moesten ineens toch aan de stationwagen met de komst van een tweeling _/-\o_ 8)7 .

Hebben anderen toevallig al een leverdatum voor de Leon ST?
Ik heb dezelfde auto besteld, leverdatum bij mij is begin oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheavy3
  • Laatst online: 08-07 18:21
Is er hier iemand die van de achterlichten van een seat ibiza 6f de knipperlichten en achteruitrijlicht heeft vervangen door led lampen?
En zo ja is dat storing vrij gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Wat vinden jullie van deze kleur?

Is van de Ibiza Xcellence, ik twijfel een beetje, volgens mij wel lastig om daarna nog te verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTE5OVgxNjAw/z/XH8AAOSw5BNemyaD/$_20.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:54
Strider schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:15:

Is van de Ibiza Xcellence, ik twijfel een beetje, volgens mij wel lastig om daarna nog te verkopen.

[Afbeelding]
die gekke kleurtjes raak je idd wel minder snel kwijt dan wit/zwart

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Strider schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:15:

[Afbeelding]
Ik zou hem inderdaad niet van je overnemen, m.a.w. ik vind de kleur niks :+

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:07
Ik probeerde informatie te vinden over bezorgtijden van de Seat Leon FR Launch Edition DSG-7 / Metallic Tech / Trekhaak / Tech pakket. Niet gevonden dus zelf contact opgenomen met de importeur/dealer: Mijne is vorige week besteld en krijg ik ergens medio oktober.

Ik denk dat de coronacrisis de "fast lane service" van SEAT heeft stilgelegd. 21 werkdagen gaan ze dus nooit halen :')

Proefrit was leuk dus nu wachten op de real deal en kijken wat ik bij de proefrit allemaal heb gemist.

Hopelijk geen erge dingen over het hoofd gezien.

[ Voor 26% gewijzigd door grasmanek94 op 22-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:48
Zojuist is de configurator voorzien van een update, verdere opties zijn nu ook beschikbaar.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 23:45
Wel apart dat de uitstoot van de nieuwe generatie Leon hoger is dan de vorige generatie.

De eTSI heeft een uitstoot van 133g co2/km terwijl de 5F generatie op 115g co2/km zit met een TSI blok. (allebei automaat).

Maar goed dus dat ik de Ultimate Edition Black besteld had ipv gewacht op deze nieuwe generatie anders had ik hem dus niet eens mogen leasen. Bij ons bedrijf geldt een grens van 125g co2/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Endevour schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:04:
Wel apart dat de uitstoot van de nieuwe generatie Leon hoger is dan de vorige generatie.

De eTSI heeft een uitstoot van 133g co2/km terwijl de 5F generatie op 115g co2/km zit met een TSI blok. (allebei automaat).

Maar goed dus dat ik de Ultimate Edition Black besteld had ipv gewacht op deze nieuwe generatie anders had ik hem dus niet eens mogen leasen. Bij ons bedrijf geldt een grens van 125g co2/km.
WLTP? Ik denk dat de uitstoot van de vorige generatie nog berekend was volgens de oude regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:48
Endevour schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:04:

Die 133/135 die je tegenkomt is WLTP.

code:
1
2
CO2-uitstoot NEDC 109 g/km
CO2-uitstoot WLTP 135 g/km

Bron: ovi.rdw.nl - kenteken H-996-SN

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 12:05
crypt0rr schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:44:
Zojuist is de configurator voorzien van een update, verdere opties zijn nu ook beschikbaar.
Mooi dat er langzaam maar zeker meer keuze komt. Maar kom op, met een paar opties al bijna 40K voor een Leon... Hopelijk zorgt de nieuwe 1.0 straks voor een lagere prijs maar wordt er niet leuker op zo (qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:06
Onze Seat Ibiza 2018 heeft last van een vaag probleempje. De tijd, rit informatie etc reset zichzelf willekeurig. Ongeveer een half jaar geleden zijn wij hier mee terug gegaan naar de dealer en die hebben een software update uitgevoerd waarmee het probleem volgens de dealer verholpen moest zijn.

Het ging ongeveer 3 maanden goed en het komt nu weer best vaak voor.

Iemand enig idee wat er nu aan de hand is? Ik ben van plan om volgende week weer terug te gaan, aangezien er toch nog fabrieksgarantie op zit.

Maar ik ben bang dat ze ons niet gaan helpen aangezien het flinke zeurders zijn en wij recentelijk de grote beurt en olie wissel bij kwikfit (merk beurt met behoud fabrieksgarantie etc) hebben laten uitvoeren ipv bij de dealer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-07 09:22
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe wagen. Gisteren naar de VW Tiguan gaan kijken, maar de kofferruimte sloeg mij wat tegen, ik had er meer van verwacht.

Maatje groter heb ik de keuze tussen de Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq en Seat Tarraco. De Kodiaq vind ik persoonlijk minder mooi, blijft nog de keuze tussen de Seat en de VW. De Seat is iets goedkoper, maar is Seat tegenwoordig even "degelijk" als VW? Dan heb ik het vooral over bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. Je leest verhalen dat er bij Seat bezuinigd wordt op "bescherming van componenten" en dat je daardoor meer kans zou hebben op schade of elektrische problemen. Is hier iets van aan of is het gewoon identiek dezelfde wagen met een ander uiterlijk en andere materialen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 23:45
mathias82 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:25:
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe wagen. Gisteren naar de VW Tiguan gaan kijken, maar de kofferruimte sloeg mij wat tegen, ik had er meer van verwacht.

Maatje groter heb ik de keuze tussen de Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq en Seat Tarraco. De Kodiaq vind ik persoonlijk minder mooi, blijft nog de keuze tussen de Seat en de VW. De Seat is iets goedkoper, maar is Seat tegenwoordig even "degelijk" als VW? Dan heb ik het vooral over bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. Je leest verhalen dat er bij Seat bezuinigd wordt op "bescherming van componenten" en dat je daardoor meer kans zou hebben op schade of elektrische problemen. Is hier iets van aan of is het gewoon identiek dezelfde wagen met een ander uiterlijk en andere materialen?
Motorisch is het allemaal gelijk volgens mij. Ik rijd nu anderhalve jaar Seat, heb eerst een voorloopauto gehad, dat was een Seat Leon 1.6 TDI, daar heb ik zo'n 60k km mee gereden en dat beviel me echt prima, mede door die ervaring heb ik uiteindelijk een Seat Leon ST FR Ultimate Edition Black (1.5 TSI automaat) genomen in de lease omdat ik zo tevreden was over de Leon. Moet wel zeggen, verschil tussen standaard editie en FR editie kwa interieur zie je wel aan afwerking (stoel stuur etc). Betrouwbaarheid kan ik zeggen dat ik nu 75k km gereden heb met Seat en nog nooit iets heb gehad. Collega's hebben een VW Golf (geen luxe editie was nog bij vorige lease regeling, alles standaard) en moet zeggen dat ik echt niet wil ruilen voor mijn Leon FR.

[ Voor 5% gewijzigd door Endevour op 26-07-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BlazeMuis schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:24:
Onze Seat Ibiza 2018 heeft last van een vaag probleempje. De tijd, rit informatie etc reset zichzelf willekeurig. Ongeveer een half jaar geleden zijn wij hier mee terug gegaan naar de dealer en die hebben een software update uitgevoerd waarmee het probleem volgens de dealer verholpen moest zijn.

Het ging ongeveer 3 maanden goed en het komt nu weer best vaak voor.

Iemand enig idee wat er nu aan de hand is? Ik ben van plan om volgende week weer terug te gaan, aangezien er toch nog fabrieksgarantie op zit.

Maar ik ben bang dat ze ons niet gaan helpen aangezien het flinke zeurders zijn en wij recentelijk de grote beurt en olie wissel bij kwikfit (merk beurt met behoud fabrieksgarantie etc) hebben laten uitvoeren ipv bij de dealer zelf.
Wat is je huidige softwareversie? Maar bedoel je dat het in je navi systeem reset? Of in je tellerbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Rainesh schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Wat is je huidige softwareversie? Maar bedoel je dat het in je navi systeem reset? Of in je tellerbak?
Software versie is 7305, het reset op beide. Tijd, rit gegevens, trip etc staat dan weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BlazeMuis schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Software versie is 7305, het reset op beide. Tijd, rit gegevens, trip etc staat dan weer op 0.
7305? Wat voor systeem heb je erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Rainesh schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:44:
[...]

7305? Wat voor systeem heb je erin?
Basic systeem zonder navigatie en CarPlay.

Betreft een Seat Ibiza 1.0 TSI uit eind 2017 (2018 model, Style).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
BlazeMuis schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Basic systeem zonder navigatie en CarPlay.

Betreft een Seat Ibiza 1.0 TSI uit eind 2017 (2018 model, Style).
Hier heb ik helaas geen updates voor maar kan me wel herinneren dat er een nieuwere versie voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:47
@Rainesh weet je toevallig of er een nieuwere verdie is dan 1409 voor een 6PO systeem? (Ateca ‘18).

Veel last van Carplay crashes en constant “USB1 lezen” meldingen terwijl ik geen compatible files op de iPhone heb staan.

Map updates boeien me eigenlijk niet ivm TT navi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Deshmir schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:40:
@Rainesh weet je toevallig of er een nieuwere verdie is dan 1409 voor een 6PO systeem? (Ateca ‘18).

Veel last van Carplay crashes en constant “USB1 lezen” meldingen terwijl ik geen compatible files op de iPhone heb staan.

Map updates boeien me eigenlijk niet ivm TT navi
Ja 1447 is de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:47
Rainesh schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Ja 1447 is de laatste versie
Thanks, gewoon via seat of vw site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Deshmir schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Thanks, gewoon via seat of vw site?
Nee alleen specialisten hebben dit. Waaronder ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Na 2 weken vol plezier in de Leon heb ik toch een punt van kritiek over de stabiliteit van Android Auto.

Android auto is al meerdere keren uit het niets gestopt, waarna ik deze weer via het full link menu moet starten. Vanochtend lukte het starten echter ook niet meer, ook niet door het loshalen van de USB kabel.

Daarnaast viel vorige week opeens het volledige systeem uit (inclusief de virtual cockpit) toen ik 4 nummers wilde skippen in Spotify, om vervolgens opnieuw op te starten.

Komt dit iemand bekend voor? Ik draai op software 0515 wat de laatste versie zou moeten zijn, i.c.m. een Galaxy S9 met de laatste updates. De auto rijdt er niet minder om, maar het is toch leuker als dit soort systemen stabiel werken.

Ik ben achter de oorzaak. Er is blijkbaar een bug i.c.m. Samsung toestellen dat de usb verbinding verbroken wordt met Android Auto wanneer je batterij 100% is geladen.

Via de developer modus op de telefoon aangeven dat usb als hoofdfunctie bestandsoverdracht/Android Auto moet hebben lijkt het opgelost te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Maikel64 op 27-07-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-07 21:29
Ik heb dit in de Ibiza ook een aantal keer gehad. Echter gebruik ik normaal carplay wat wel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Rainesh schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Hier heb ik helaas geen updates voor maar kan me wel herinneren dat er een nieuwere versie voor is.
Aankomende dinsdag moet de auto naar de dealer, ze gaan alles nakijken en meten. Ze zeiden dat er geen nieuwe software update beschikbaar was.

Ik ben benieuwd.. Ze gaan het overigens onder fabrieks garantie oplossen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Sinds vorige week vrijdag heb ik eindelijk mijn Seat Leon ST FR Ultimate Edition Black in de kleur Mystery Bleu in mijn bezit :) Moet zeggen dat het wel het wachten waard was. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXaLwBDvlywF5BoIsXn2_qVX8oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQCyBYlYJYUxRSErdFeeAwf8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbi7HjhDHG95k26dkX7keRZ-jGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb8gfRUDglqHMSZ0wYxt0dqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Sinds een week of 4 de trotse eigenaars van onze nieuwe Ibiza FR Desire Red

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjhDbKa4N_7HbfACSTVXqr3yNYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8abwsn6aO86JyrgqphXVBvkA.jpg?f=fotoalbum_large

Om de PK's een beetje te matchen met het uiterlijk zitten we chiptuning te overwegen. Ben al wel vrij zeker dat het bij VAG in Nuenen gaat gebeuren gezien allerlei random mensen in mijn (directe) omgeving hem zeer hoog op het lijstje hebben staan.

We hebben dus de 95PK 160NM versie en VAG biedt de volgende opties:

Stage 1:
135PK 225NM
385 EUR

Stage 1+:
140PK 240NM
699 EUR

Fabrieksupdate:
115PK 200NM
249 EUR

Wat zijn jullie ervaring/advies? Heeft er iemand toevallig ook 1 van deze versies laten installeren en kan ons wat meer vertellen over zijn/haar ervaringen?

Ik neig naar stage 1 maar vraag me af hoe ''voelbaar'' op de weg het verschil zou zijn tussen de stage 1 en de fabrieksupdate. Voor mijn gevoel krijg je bij de fabrieksupdate het meeste bang voor je buck zeg maar...

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 35 ... 86 Laatste