Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Endevour schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:06:
[...]

Jaloerssss :9~ veel veilige kilometers!

Misschien dat ik te snel vraag, maar heb je gemerkt dat de auto bij koude start in het begin wat stottert? Dit was een bekend probleem met de DSG bak maar zou met een software update opgelost moeten zijn, neem dan ook aan dat de laatste software erin verwerkt zit.
Wat voor motorblok en wat voor DSG?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Endevour
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 19:58
Rainesh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:38:
[...]

Wat voor motorblok en wat voor DSG?
1.5 TSI blok met DSG7, Skoda en VW had er ook last van, maar las net dat mensen na een software update bij de dealer geen problemen meer ervaren dus zal nu wel opgelost zijn als ik de nieuwe geleverd krijgt.

• Rainesh
  • Nu online
Endevour schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:13:
[...]

1.5 TSI blok met DSG7, Skoda en VW had er ook last van, maar las net dat mensen na een software update bij de dealer geen problemen meer ervaren dus zal nu wel opgelost zijn als ik de nieuwe geleverd krijgt.
Ja die krijg je gelijk. De software update is al een half jaar uit.

• Endevour
Net gebeld door de dealer, woensdag 26 februari word ie thuis afgeleverd!!! :9 :9~

• iDEOwen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-03 22:15
Ik had laatst in mijn Ateca dat ik mijn navigatie route gestopt had op de snelweg, maar nadat ik
Opnieuw een route wilde instellen, kreeg ik de volgende melding: “Routeberekening is mislukt. Geen navigatiegegevens voor de gehele route beschikbaar.” Pas toen ik weer van de snelweg af was, kon ik weer een route aanzetten. Ik heb mijn navigatie vorige maand geüpdatet. Echter gebruik ik ingebouwde navigatie vrijwel nooit, dus kwam er gisteren pas achter. Iemand hier ook met zijn Navigatie met dezelfde issue?

Apple Certified Trainingen

• Shunt9
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 01-04 13:32
Hi allemaal! Ik heb een jonge Leon op het oog en heb wat vragen.

Het betreft een 85KW/115PK FR Business Intense uit begin 2019 inclusief digital cockpit, weinig kilometers.

- De cockpit is mooi, maar wie kan er uit ervaring zeggen of het ook echt meerwaarde heeft?
- Wat is de kwaliteit van het navsysteem of is de kans groot dat ik snel weer terugswitch naar waze/Google Maps?
- Hoe zit het met map updates? Is dat een feature, betaald of gratis? En op wat voor termijn?
- Ik had hiervoor een Volvo V40 met 84KW, prima voor mij qua vermogen, maar meer is natuurlijk leuk, hoe bevalt het motorblok qua vermogen en onderhoud? Of is het aan te raden om toch voor het grotere broertje (110KW / 150PK) te gaan?
- Is het mogelijk om (fatsoenlijk) achteraf stoelverwarming in te bouwen?

Onwijs bedankt voor jullie wijsheid alvast!

• Maikel64
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:19
Shunt9 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:58:
Hi allemaal! Ik heb een jonge Leon op het oog en heb wat vragen.

Het betreft een 85KW/115PK FR Business Intense uit begin 2019 inclusief digital cockpit, weinig kilometers.

- De cockpit is mooi, maar wie kan er uit ervaring zeggen of het ook echt meerwaarde heeft?
- Wat is de kwaliteit van het navsysteem of is de kans groot dat ik snel weer terugswitch naar waze/Google Maps?
- Hoe zit het met map updates? Is dat een feature, betaald of gratis? En op wat voor termijn?
- Ik had hiervoor een Volvo V40 met 84KW, prima voor mij qua vermogen, maar meer is natuurlijk leuk, hoe bevalt het motorblok qua vermogen en onderhoud? Of is het aan te raden om toch voor het grotere broertje (110KW / 150PK) te gaan?
- Is het mogelijk om (fatsoenlijk) achteraf stoelverwarming in te bouwen?

Onwijs bedankt voor jullie wijsheid alvast!
- De cockpit is een persoonlijk iets. Ik vindt het wel wat hebben en was een van de punten om mij over te streep te trekken om voor een Seat Leon te gaan. (tegenover bijv. een Ford Focus)
- Het systeem gaat al heel wat jaartjes mee en is dus doorontwikkeld. Maar ook dit is weer persoonlijk of jij het wat vindt of niet.
- Updates zijn volgens mij de eerste 3 jaar gratis. Volgens mij is er 2x per jaar een update.
- Het vermogen in vergelijk kan ik nu nog wienig over zeggen. Ik heb nu ook een V40 (D2 met 120PK) en heb voor de Leon gekozen voor de 1.5 130PK variant.
- Ik denk dat stoelverwarming achterif in is te bouwen, maar of je dit qua kosten en moeite moet willen is een tweede. Denk aan het wegwerken van de elementen (als je deze al los kunt bestellen) bekabeling, het activeringsknopje, en het inleren in de computer.

Mijn speelgoed: Xbox One S, Aprilia Tuono, Volvo V40 D2 R-Design

• davey28
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-03 13:49
Niks van gemerkt tot nu toe. Wat me wel opviel is dat de je de optie hebt om Offroad te selecteren bij de rijkeuze profielen
Endevour schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:06:
[...]

Jaloerssss :9~ veel veilige kilometers!

Misschien dat ik te snel vraag, maar heb je gemerkt dat de auto bij koude start in het begin wat stottert? Dit was een bekend probleem met de DSG bak maar zou met een software update opgelost moeten zijn, neem dan ook aan dat de laatste software erin verwerkt zit.

• davey28
DSG! En het rijd echt geweldig >:)
adwin84 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:11:
[...]

Gaaf! Heel veel rijplezier! Heb je een DSG7, en bevalt dat?

• davey28
Ik heb nu voor de eerste keer gehad dat mijn Apple Carplay crashte, dit had ik ook regelmatig in de Polo(bj 2018). Had wel gehoopt dat dit niet meer zou gebeuren.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 31-03 22:02
Maikel64 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:34:
[...]

- Updates zijn volgens mij de eerste 3 jaar gratis. Volgens mij is er 2x per jaar een update.
Ik heb ergens gelezen met een maximum van 5x...

• Rainesh
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Ik heb ergens gelezen met een maximum van 5x...
3 jaar of 5x binnen die 3 jaar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 29-03 18:06
Deze woensdag eigenaar geworden van deze ibiza!

https://www.auto-oostra.nl/occasions/seat-ibiza-2/

Super blij mee als 20 jarige! 😇

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 02:32
Milan1NL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:34:
Deze woensdag eigenaar geworden van deze ibiza!

https://www.auto-oostra.nl/occasions/seat-ibiza-2/

Super blij mee als 20 jarige! 😇
de advertentie is weg inmiddels, post zelf ff een fotootje :)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: https://i.imgur.com/sACbp8k.png

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb sinds vandaag een Seat Leon ST Fr in het grijs met dsg tot mijn beschikking van mijn nieuwe werkgever :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rolove
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-03 20:45
Vandaag mijn SEAT Leon ST FR Ultimate black (in het rood) mogen ontvangen :*) . Man man man wat een auto zeg @mydogisgone hopelijk hoef je niet lang meer te wachten :+ .

• adwin84
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:18
Rolove schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:37:
Vandaag mijn SEAT Leon ST FR Ultimate black (in het rood) mogen ontvangen :*) . Man man man wat een auto zeg @mydogisgone hopelijk hoef je niet lang meer te wachten :+ .
Wat gaaf zeg! Veel rijplezier. Zou je wat foto’s kunnen plaatsen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Endevour
Ik heb de mijne sinds afgelopen woensdag! Leon ST FR Ultimate Edition Black in Magnetic Tech. Zal morgen eens foto's maken

Heerlijke auto inderdaad, nu alleen nog wachten op de tankpas.... komt morgen binnen als het goed.

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:52
Ik zal vast iets heel stoms over het hoofd zien, maar sinds ik een "nieuwe" telefoon heb (iPhone 7) kan ik het Bluetooth audio profiel niet meer koppelen in mijn Seat Leon. Het telefoon profiel lukt wel. Iemand bekend met dit probleem? Ik vermoed een setting op de telefoon...

https://tweakers.net/ext/f/7w4fXCys3J4WKUl8tcIuFuSr/thumb.jpg

Die onderste optie is dus greyed out en kan niet worden geselecteerd.

https://www.strava.com/athletes/2533069

• mydogisgone
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:28

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Rolove schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:37:
Geduld is een schone zaak :P Veel plezier met je rode seat ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:05
Kluus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:10:
Ik zal vast iets heel stoms over het hoofd zien, maar sinds ik een "nieuwe" telefoon heb (iPhone 7) kan ik het Bluetooth audio profiel niet meer koppelen in mijn Seat Leon. Het telefoon profiel lukt wel. Iemand bekend met dit probleem? Ik vermoed een setting op de telefoon...

[Afbeelding]

Die onderste optie is dus greyed out en kan niet worden geselecteerd.
Wat als je 'alle profielen verbinden' aantikt ... ?

• Kluus
YoGi_Berra schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Wat als je 'alle profielen verbinden' aantikt ... ?
Dan verbind 'ie enkel het telefoon profiel. Ik had wel een probleem met het weggooien van mijn oude telefoon (die dezelfde naam had), later is dit alsnog gelukt, maar misschien heb ik daarmee een bug getriggered. In het uiterste geval straks maar eens een factory reset proberen...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Endevour
Zoals beloofd :9

https://tweakers.net/i/_SID5ZhVq6y6BXQkZWl2CbYVe_M=/f/image/BOSSl6Ro6SFtB9E04ch8vQDC.jpg

https://tweakers.net/i/jS_0zgoaXNlxcpa-X0MC-GJd6y8=/f/image/ecBWdAvgt8kZB2CiRlBXB0WM.jpg

https://tweakers.net/i/lR2ZbsWChoRJEt-C-kV1Pv71aTQ=/f/image/uolXtQEKvGULE6XhySlPCsVm.jpg

• Kluus
Kluus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Dan verbind 'ie enkel het telefoon profiel. Ik had wel een probleem met het weggooien van mijn oude telefoon (die dezelfde naam had), later is dit alsnog gelukt, maar misschien heb ik daarmee een bug getriggered. In het uiterste geval straks maar eens een factory reset proberen...
Het is opgelost, gelukkig kon ik een factory reset doen van alleen het Bluetooth deel van het systeem, hierna kon ik de telefoon wel correct koppelen.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-04 19:23

Antera

www.lowering.nl/vcds

Voor de Ibiza 5F rijders kwam ik de volgende optie tegen :-):

[Voor 102% gewijzigd door Antera op 03-03-2020 20:01]

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:07:
Ik heb sinds vandaag een Seat Leon ST Fr in het grijs met dsg tot mijn beschikking van mijn nieuwe werkgever :)
https://tweakers.net/i/Ghgs9BBbF8U_0wIFD0WRjCd2mLg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/uuO6N2kLaxamK4QMuQkQuRLb.jpg?f=fotoalbum_large

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rolove
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-03 20:45
adwin84 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:28:
[...]

Wat gaaf zeg! Veel rijplezier. Zou je wat foto’s kunnen plaatsen?
bij deze :)https://tweakers.net/i/x0706GlDuEUmqvwOzY-z8Vt6OG0=/800x/filters:strip_icc()/f/image/TNQOPCj66EGskKSbxmtTt5CZ.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/lOvxKJpcdnwopSGuC_mFBFhbbwc=/800x/filters:strip_icc()/f/image/mLNMh26tzH7v2E64f8fHtXZr.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/fDLcU4BRuV23U1ykBp8cgV112BA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/vGi8qdn6CYusTgsUlXeRtp7J.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/35TH6laqLoxsZ6PKgIVS_k6ZUJs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/B7OlhVRjtbYAztbcvdQIS1Jd.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/Dl2YB3Cahnkz8Ov0oP3YtUz0pm4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/tkqfsN4luP8PeczAmC4MQEKk.jpg?f=fotoalbum_large

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:26
Weet niet of hij voorbij gekomen is, maar damn die nieuwe Leon is sexy.
https://www.seat.nl/modellen/nieuwe-leon

Die eHybrid uitvoering lijkt erg interessant met zijn 204pk. :9~ Ben benieuwd hoeveel die motor gaat kosten.

Mijn website

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:11
Vindt lettertype erg jammer dat ze dat veranderd hebben. Niet mooi ook.

• adwin84
@Endevour en @Rolove, bedankt voor de foto’s van jullie mooie auto’s!

• Kriss0r
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 30-03 21:42
adwin84 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:35:
@Endevour en @Rolove, bedankt voor de foto’s van jullie mooie auto’s!
Ik... moet.. nog... heel... even... wachten.... :9~

• Milan1NL
giovanni2903 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:52:
[...]

leuk bakkie, hoeveel pk'tjes en kilometerstand? :)
105 PK, en 162 gelopen. Dealer onderhouden, & hij heeft een ketting, inplaats van een riem :)

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 31-03 22:02
Milan1NL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:32:
[...]

105 PK, en 162 gelopen. Dealer onderhouden, & hij heeft een ketting, inplaats van een riem :)
je weet dat de kettingen juist het probleem waren he...

• Milan1NL
Volgens mij met de 1.4 toch? Dit is een 1.6

• YoGi_Berra
We weten het zeker als we de motorcode weten? BTS is met ketting.

• Maikel64
Vandaag even met de dealer gebeld over de huidige verwachte levertijd van mijn Leon ST. De leasemaatschappij had doorgegeven vanaf week 11, wat nogal vaag is.

Productie zal in week 14 plaatsvinden, uitlevering uiterlijk week 18. Nog even geduld dus.
In totaal is de levertijd dan 14 weken.

• Kriss0r
Binnenkort zal mijn nieuwe 5F Leon Style Ultimate geleverd gaan worden - is vanuit basis geleverd met lanekeeping, heb als optie adaptive cruisecontrol aangevinkt. Ben benieuwd of er met deze combi traffic jam assist kan worden gecodeerd door 1 van de VCDS-heren?

• Maikel64
Kriss0r schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:04:
Binnenkort zal mijn nieuwe 5F Leon Style Ultimate geleverd gaan worden - is vanuit basis geleverd met lanekeeping, heb als optie adaptive cruisecontrol aangevinkt. Ben benieuwd of er met deze combi traffic jam assist kan worden gecodeerd door 1 van de VCDS-heren?
TJA zit er standaard in. In de handleiding staat beschreven hoe dit werkt. Heb je een DSG? Anders zal je er niet heel veel aan hebben denk ik.

• Kriss0r
Maikel64 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:57:
[...]

TJA zit er standaard in. In de handleiding staat beschreven hoe dit werkt. Heb je een DSG? Anders zal je er niet heel veel aan hebben denk ik.
Yes, is met DSG. TJA was onderdeel van de Leon Ultimate Cupra, maar stond niet bij de standaard Leons, vandaar mijn vraag nu.. Ach, en anders wacht ik een (ruim) weekje :)

• adwin84
Kriss0r schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Yes, is met DSG. TJA was onderdeel van de Leon Ultimate Cupra, maar stond niet bij de standaard Leons, vandaar mijn vraag nu.. Ach, en anders wacht ik een (ruim) weekje :)
Ik vraag me dat inderdaad ook af. Bij de Cupra was het standaard, bij de andere ultimate modellen met DSG kon je de optie niet selecteren en stond deze ook niet als ‘standaard’ aangevinkt in de optielijst.

• adwin84
Maikel64 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:48:
Vandaag even met de dealer gebeld over de huidige verwachte levertijd van mijn Leon ST. De leasemaatschappij had doorgegeven vanaf week 11, wat nogal vaag is.

Productie zal in week 14 plaatsvinden, uitlevering uiterlijk week 18. Nog even geduld dus.
In totaal is de levertijd dan 14 weken.
Ik heb vorige week ook geïnformeerd wat de verwachte levertijd wordt. Volgens de dealer wordt mijn auto in week 20 geleverd, in week 5 is de auto besteld. Dus een levertijd van ca. 15 weken. Ben benieuwd of de SEAT fabriek ook tijdelijk gaat sluiten

• Kriss0r
adwin84 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Ik vraag me dat inderdaad ook af. Bij de Cupra was het standaard, bij de andere ultimate modellen met DSG kon je de optie niet selecteren en stond deze ook niet als ‘standaard’ aangevinkt in de optielijst.
Inmiddels van @Rainesh reactie gehad - hangt af van de softwareversie van je camera. Ik mag hopen dat ze in nieuwe auto's ook nieuwe camera's met de juiste software zetten, maar dat lijkt niet gegarandeerd :|

Afijn we gaan het meemaken :)

• Maikel64
adwin84 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Ik heb vorige week ook geïnformeerd wat de verwachte levertijd wordt. Volgens de dealer wordt mijn auto in week 20 geleverd, in week 5 is de auto besteld. Dus een levertijd van ca. 15 weken. Ben benieuwd of de SEAT fabriek ook tijdelijk gaat sluiten
Helaas (maar te verwachten) mogen we langer gaan wachten. VAG geeft aan dat de Seat fabriek 1 week sluit, maar de reële verwachting is dat dit zo'n 6-7 weken gaat duren.

Ik ga nu dus maar uit van halverwege juni, net hetzelfde moment dat mijn vrouw is uitgerekend en de extra ruimte van de ST meer dus meer dan welkom is :| .

• vanopzij
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-03 07:53
Kriss0r schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:16:
[...]

Inmiddels van @Rainesh reactie gehad - hangt af van de softwareversie van je camera. Ik mag hopen dat ze in nieuwe auto's ook nieuwe camera's met de juiste software zetten, maar dat lijkt niet gegarandeerd :|

Afijn we gaan het meemaken :)
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe Leon ST FR Ultimate in ontvangst mogen nemen.
Aangezien ik adaptive cruise control had aangevinkt was ook mijn hoop dat file assist aanwezig zou zijn.

Ik kan je vertellen dat dit op mijn auto niet het geval is. De auto stopt in de file heerlijk tot 0, maar als de auto voor mij niet binnen 3 seconden weer gaat rijden zal ik zelf actie moeten ondernemen om ook weer in gang te komen. Daar komt bij dat onder de 60km de lane assist ook niet actief is.

[Voor 17% gewijzigd door vanopzij op 18-03-2020 15:58]

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dat je binnen 3 sec weer gas moet geven of je acc een tik is normaal. Dat blijft ook met file assist. De file assist kan geregeld worden als je even langs @Rainesh gaat

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Vrouw-theelepel
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19-03 21:33
https://tweakers.net/i/KM-jQgTSppyBF66PYR-vPzsKdBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeSAP9JHQRTy4h6QTSSNYG1v.jpg?f=fotoalbum_large
Tadaa, onze nieuwe Seat FR 1.4 Hij is uit 2017 met 20000 op de teller.
Heel erg wennen, want hij rijdt soms wat nerveus hij is heel gevoelig met stuurbewegingen.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Van harte gefeliciteerd

• mydogisgone
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:28

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Maikel64 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Helaas (maar te verwachten) mogen we langer gaan wachten. VAG geeft aan dat de Seat fabriek 1 week sluit, maar de reële verwachting is dat dit zo'n 6-7 weken gaat duren.

Ik ga nu dus maar uit van halverwege juni, net hetzelfde moment dat mijn vrouw is uitgerekend en de extra ruimte van de ST meer dus meer dan welkom is :| .
Ik ga er ook maar vanuit de auto pas in Juni oid te krijgen.. :/ Helaas weinig aan te doen.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Nurksis
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:51
Dag Seat rijders,

Momenteel ben ik opzoek naar een hatchback, en daarbij is mijn oog gevallen op een Seat Ibiza 1.0TSI vanaf het bouwjaar 2016. Nou lees ik verschillende verhalen over de betrouwbaarheid van Seat in het algemeen, als ik dat mag geloven heeft Seat daar bij lange na niet de beste papieren.

Maar ik vind weinig over deze generatie motoren. Wat is jullie ervaringen met deze auto. Ikzelf ben een leek op gebied van auto's dus hebben jullie nog specifieke tips waar ik bij deze auto op moet letten?

• adwin84
[...]

Het zal inderdaad wel 1,5 tot 2 maand duren voordat de fabriek weer opgestart wordt. Ik zou de auto ook ontvangen op het moment dat mijn vrouw uitgerekend is, nu waarschijnlijk dus wat later. Gelukkig hebben we nu een Golf Station, dus de extra ruimte is er.

• RatedR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-04 13:36
Hoi allemaal, rij een Leon van inmiddels 2 jaar oud, 37k op de teller (95% stadsverkeer) en de dealer vertelt mij dat ik zowel de remblokjes (fair enough) als de remschijven moet vervangen. Reden zou zijn dat er "krassen" op de remschijven zitten. Remblokjes zouden aan hun laatste 10% zitten.

Ben wat sceptisch over het vervangen van de remschijven. Ja, er zijn lijnen/krassen in de draai richting van de remschijven te zien, maar dat zie ik op vrijwel alle andere auto's ook. Verder zien de schijven er "schoon" uit (geen roest e.d.). Ik vraag mij dus af of ik voor de gek gehouden wordt. Bij vorige auto's (nooit seat's maar altijd VAG heb ik nooit zo vroeg de schijven moeten vervangen).

Is er een manier om zelf objectief te bepalen of nieuwe schijven nodig zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:32

Gorefest

serial killer.

Nurksis schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:22:
Dag Seat rijders,

Momenteel ben ik opzoek naar een hatchback, en daarbij is mijn oog gevallen op een Seat Ibiza 1.0TSI vanaf het bouwjaar 2016. Nou lees ik verschillende verhalen over de betrouwbaarheid van Seat in het algemeen, als ik dat mag geloven heeft Seat daar bij lange na niet de beste papieren.

Maar ik vind weinig over deze generatie motoren. Wat is jullie ervaringen met deze auto. Ikzelf ben een leek op gebied van auto's dus hebben jullie nog specifieke tips waar ik bij deze auto op moet letten?
Ach je leest zoveel gezeik online.
In de duitse ADAC komt modeljaar 2016 prima uit de "pannenstatistik" https://www.adac.de/infot...aspx?pmdlid=45&pstatid=11

Hetzelfde geldt voor de VW Polo en de Skoda Fabia welke natuurlijk 95% gelijk zijn aan de Ibiza

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:25
[...]

Vooralsnog gaat elke fabriek vooralsnog 2 weken dicht. Ik verwacht ook dat het langer gaat duren maar waar is je 'reële verwachting' op gebaseerd?

• Maikel64
Scrtz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Vooralsnog gaat elke fabriek vooralsnog 2 weken dicht. Ik verwacht ook dat het langer gaat duren maar waar is je 'reële verwachting' op gebaseerd?
Dat is niet mijn reële verwachting, maar die van een aantal autoblogs (welke dit ongetwijfeld van elkaar overnemen).

Aangezien de lock-down in Spanje in ieder geval voor 2 weken extra is doorgevoerd, hoop ik maar op het beste dat de fabriek over 2 weken weer langszaam gaat draaien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
RatedR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:44:
Hoi allemaal, rij een Leon van inmiddels 2 jaar oud, 37k op de teller (95% stadsverkeer) en de dealer vertelt mij dat ik zowel de remblokjes (fair enough) als de remschijven moet vervangen. Reden zou zijn dat er "krassen" op de remschijven zitten. Remblokjes zouden aan hun laatste 10% zitten.

Ben wat sceptisch over het vervangen van de remschijven. Ja, er zijn lijnen/krassen in de draai richting van de remschijven te zien, maar dat zie ik op vrijwel alle andere auto's ook. Verder zien de schijven er "schoon" uit (geen roest e.d.). Ik vraag mij dus af of ik voor de gek gehouden wordt. Bij vorige auto's (nooit seat's maar altijd VAG heb ik nooit zo vroeg de schijven moeten vervangen).

Is er een manier om zelf objectief te bepalen of nieuwe schijven nodig zijn?
Als de dikte van de schijven te minimaal worden, kun je aan de rand bovenin wel zien/voelen dan moet je ze vervangen, maar als ze dik genoeg zijn en de krassen in de schijven niet te diep zijn dan kun je ze vaak met afdraaien weer netjes krijgen. Maar goed, ligt er maar net aan hoe en wat.

Eventueel bij een andere garage/specialist even navraag doen. :)

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +5Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 13:41
Ik rij sinds een weekje de Ateca 1.5 150PK FR Business Intense Black Edition (MY2020). Ik had hem blind besteld zonder proef te rijden, maar ben tevreden. Comfortabel, voldoende pit een paar leuke gadgets.

Omdat hier nog geen Ateca Black editions voorbij zijn gekomen een paar foto's:

https://tweakers.net/i/KjUu89pJBOFC9ukCQ1BBW8b2cpc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SNocScxJCs5pfw83mRwNVTP.jpg?f=fotoalbum_medium

https://tweakers.net/i/vtqnim5aS7hHstVOe4lm8dLd-Kc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmG57Pt0YtRttAcm9vDWzhlO.jpg?f=fotoalbum_medium

https://tweakers.net/i/ID_tnitG37Q7SlMDtXiwpAKm4-M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vl4GR8F1hudJHkh1mTf0nfgD.jpg?f=fotoalbum_medium

[Voor 53% gewijzigd door mcsluis op 30-03-2020 14:28]

• YoGi_Berra
mooi car @mcsluis , had hem idd eerder op het SO-forum gespot ;)

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:41

Royz

Kleurenblind!!

mcsluis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:53:
Ik rij sinds een weekje de Ateca 1.5 150PK FR Business Intense Black Edition. Ik had hem blind besteld zonder proef te rijden, maar ben tevreden. Comfortabel, voldoende pit een paar leuke gadgets.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijkbaar hebben ze nu ook nieuwe schermen. Is dat Apple Carplay?

Mooie auto trouwens! Veel plezier ermee :)

Fotografie Vlogs & Drone videos

• mcsluis
Royz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:58:
[...]

Blijkbaar hebben ze nu ook nieuwe schermen. Is dat Apple Carplay?

Mooie auto trouwens! Veel plezier ermee :)
Er zitten inderdaad een gewijzigd scherm in. Wat je op het scherm ziet is Android Auto.
YoGi_Berra schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:56:
mooi car @mcsluis , had hem idd eerder op het SO-forum gespot ;)
Ik ben er dan ook best blij mee! ;)

[Voor 26% gewijzigd door mcsluis op 30-03-2020 14:03]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mcsluis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Er zitten inderdaad een gewijzigd scherm in. Wat je op het scherm ziet is Android Auto.
Ik heb veel meer fysieke knoppen en jouw scherm lijkt groter. Daarnaast baal ik nog steeds dat ik deze view van je virtual cockpit niet heb. Althans, hij ziet er net even wat minder gelikt uit bij mij

• Rainesh
  • Nu online
Royz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Ik heb veel meer fysieke knoppen en jouw scherm lijkt groter. Daarnaast baal ik nog steeds dat ik deze view van je virtual cockpit niet heb. Althans, hij ziet er net even wat minder gelikt uit bij mij
Welk bouwjaar is je Seat en wat voor model heb je?

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
idd, in mijn Leon uit 2018 ziet de virtual cockpit er ook iets anders uit. In de view met wat meer details heb je dan geen toerenteller meer (alhoewel dat bij mijn dsg niet per se noodzakelijk is, maar toch).

[edit] en ik heb ook een ander multimediasysteem. Die van mij heeft volgens mij 2 fysieke knoppen (home en carplay) en bovendien een resistief touchscreen dat erg slecht reageert. Gebruik voor navigatie altijd mijn telefoon op het dashboard. Het scherm van hierboven genoemde Ateca lijkt wel capacitief (en vast veel beter te reageren).

[Voor 44% gewijzigd door Palomar op 30-03-2020 14:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcsluis
Palomar schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:13:
Het scherm van hierboven genoemde Ateca lijkt wel capacitief.
Klopt. Het verbaast me hoe goed en snel het scherm en mediasysteem reageert. Hoewel de interface wat verouderd is, werkt alles wel intuïtief.
Royz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:06:
[...]

één troost, de auto gaat niet beter of slechter rijden van een view in de digital cockpit. ;-)

[Voor 40% gewijzigd door mcsluis op 30-03-2020 14:30]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Rainesh schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Welk bouwjaar is je Seat en wat voor model heb je?
Dezelfde als hierboven, alleen in het wit. Seat Ateca FR Business Intense (1.4) uit 2018 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Royz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:26:
[...]

Dezelfde als hierboven, alleen in het wit. Seat Ateca FR Business Intense (1.4) uit 2018 :)
Ah ja, dan is de kans klein dat je de view erbij kunt coderen. Je hebt nog VC 1.0 en in de nieuwe zit VC 2.0

Je kunt alleen nog wel de software updates installeren van je navi systeem, maar dat was het.

• Rainesh
  • Nu online
Tweakers hier met MIB2 systemen (basis / Plus) die probleempjes ervaren met Android Auto / Carplay of andere problemen

Post dan even je softwareversie (menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan softwareversie drukken. Eerste twee regels zijn belangrijk)

Zo ja, stuur even een PM :)

• adwin84
mcsluis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:53:
Ik rij sinds een weekje de Ateca 1.5 150PK FR Business Intense Black Edition (MY2020). Ik had hem blind besteld zonder proef te rijden, maar ben tevreden. Comfortabel, voldoende pit een paar leuke gadgets.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele gave auto, veel rijplezier
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True