Shunt9 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:58:
Hi allemaal! Ik heb een jonge Leon op het oog en heb wat vragen.
Het betreft een 85KW/115PK FR Business Intense uit begin 2019 inclusief digital cockpit, weinig kilometers.
- De cockpit is mooi, maar wie kan er uit ervaring zeggen of het ook echt meerwaarde heeft?
- Wat is de kwaliteit van het navsysteem of is de kans groot dat ik snel weer terugswitch naar waze/Google Maps?
- Hoe zit het met map updates? Is dat een feature, betaald of gratis? En op wat voor termijn?
- Ik had hiervoor een Volvo V40 met 84KW, prima voor mij qua vermogen, maar meer is natuurlijk leuk, hoe bevalt het motorblok qua vermogen en onderhoud? Of is het aan te raden om toch voor het grotere broertje (110KW / 150PK) te gaan?
- Is het mogelijk om (fatsoenlijk) achteraf stoelverwarming in te bouwen?
Onwijs bedankt voor jullie wijsheid alvast!
- De cockpit is een persoonlijk iets. Ik vindt het wel wat hebben en was een van de punten om mij over te streep te trekken om voor een Seat Leon te gaan. (tegenover bijv. een Ford Focus)
- Het systeem gaat al heel wat jaartjes mee en is dus doorontwikkeld. Maar ook dit is weer persoonlijk of jij het wat vindt of niet.
- Updates zijn volgens mij de eerste 3 jaar gratis. Volgens mij is er 2x per jaar een update.
- Het vermogen in vergelijk kan ik nu nog wienig over zeggen. Ik heb nu ook een V40 (D2 met 120PK) en heb voor de Leon gekozen voor de 1.5 130PK variant.
- Ik denk dat stoelverwarming achterif in is te bouwen, maar of je dit qua kosten en moeite moet willen is een tweede. Denk aan het wegwerken van de elementen (als je deze al los kunt bestellen) bekabeling, het activeringsknopje, en het inleren in de computer.