Ik mag me ook weer Seat rijder noemen! Heb een paar jaar geleden een Leon 1M 1.9 TDI gereden, toen even zijn 'zusje' (VW Golf VI) gereden, en nu een leaseauto.
Levertijden van de benzine varianten zijn gigantisch, dus ik ben een voorraadmodel gaan shoppen. Kwam uiteindelijk terecht bij een Seat dealer in Zwolle (Pouw), waar ze een Leon op voorraad hadden die perfect met mijn eisen/wensen overeenkwam op Alcantara bekleding na, die mist deze auto. Maar daar kan ik prima mee leven. Verder alle opties, kleur, etc. die ik graag zou willen.
Voor het eerst eigenlijk dat ik een nieuwe auto rijd (toen hij bij me thuis werd afgeleverd stond er 17km op de teller). Hij bevalt erg goed, automaat was een goeie keuze (schakelen is leuk die eerste 5 jaar dat je je rijbewijs hebt, daarna is het eerder een last dan een lust (voor mij persoonlijk in ieder geval)).
Het is een 1.5 (of 1.4, afhankelijk aan wie je het vraagt

) TSI FR Business Intense, met DSG-7, Mystery Blue metallic lak, 18" 'brilliant silver' velgen, zonnedakje, Full LED koplampen, Beats audio pack, Drive pack (had van mij niet gehoeven, maar zat erop), virtual cockpit, verder alle standaard dingen die bij de uitvoering passen. Verder heb ik er een afneembare trekhaak op laten zetten, die miste ik wel op mijn eigen auto's.
Flinke meevaller: Ik wilde perse GEEN adaptive cruise control; mijn voorloopauto (VW Polo) had dat... Wat een ramp, bah. En deze auto had dat gelukkig ook niet!
Uiteindelijk heeft het hele proces van Deze auto bezichtigen tot Afgeleverd thuis (mede dankzij mijn fleet manager, leasemaatschappij en dealer achter de broek aan te zitten) 2,5 week geduurd. Collega van me had een Ateca besteld met vrijwel dezelfde configuratie maar die mag wachten tot eind 2019 of misschien zelfs 1e maand 2020.
[
Voor 7% gewijzigd door
Daffie op 26-06-2019 13:51
]