Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21:49
Wat een heerlijke auto, nu even ruim 100 kilometer gereden maar hier krijgen we geen spijt van.

Alleen even wennen aan de ACC. Ik rij altijd op cruise, maar hij reageert zelfs op fietsers waardoor hij vrij snel in gaat houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-09 16:43

SeatRider

Wait, wut?

Endpoint schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:39:
Wat een heerlijke auto, nu even ruim 100 kilometer gereden maar hier krijgen we geen spijt van.

Alleen even wennen aan de ACC. Ik rij altijd op cruise, maar hij reageert zelfs op fietsers waardoor hij vrij snel in gaat houden.
Rijd je zelfs in de stad op CC dan?? Of is dat de automatische botspreventie oid?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Endpoint
In de stad kom ik eigenlijk nooit. Als het te druk is kan het natuurlijk niet.

In de dorpen staat hij gewoon op 50, relaxed en je wordt niet geflitst omdat je 55 rijd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:25
Afgelopen vrijdag getekend om een Leon FR 1.5 DGS te bestellen als nieuwe lease auto.
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voor die geleverd word, vanuit de leasemaatschappij kreeg ik door dat die 26 gemaakt zou worden.
Kreeg vanuit de leasemaatschappij wel te horen dat het vorige week besteld moest worden, anders zou die niet meer optijd gemaakt kunnen worden.
Na week 28 krijg je modeljaar 2020 waar de prijs nog niet van bekend is.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 05:22

Soul__assasin

de Belbelg

He has arived.. Seat tarraco Move! 1.5 TSI

www.weefab.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Endpoint
miniterror schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:33:
Afgelopen vrijdag getekend om een Leon FR 1.5 DGS te bestellen als nieuwe lease auto.
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voor die geleverd word, vanuit de leasemaatschappij kreeg ik door dat die 26 gemaakt zou worden.
Kreeg vanuit de leasemaatschappij wel te horen dat het vorige week besteld moest worden, anders zou die niet meer optijd gemaakt kunnen worden.
Na week 28 krijg je modeljaar 2020 waar de prijs nog niet van bekend is.
Bij mij heeft het uiteindelijk 7 weken geduurd IPV 13 die ze aangaven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miniterror
Endpoint schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:58:
[...]

Dat klinkt positief, ga met smart afwachten tot ik bericht krijg *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01:08
Soul__assasin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:38:
[Afbeelding]

He has arived.. Seat tarraco Move! 1.5 TSI
Eindelijk is wat anders dan elke keer die Leon's :p

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi64.tinypic.com/35col6o.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miniterror
Endpoint schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:58:
[...]

Krijg net vanuit wagenpark een bericht doorgestuurd met een verwachte leverdatum van 30 oktober 8)7
Mag toch hopen dat het niet echt zo lang gaat duren.

Leon FR 1.5DSG met Pano dak, ACC, Full LED, Beats pack, virtual cockpit en 18" piano black velgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14-09 20:28

BeToBe

FP ProMod

Privacy jurist

Zijn er hier mensen met een Seat ibiza 6J (of ander model) die ervaring hebben met het vervangen van de schakelpook. Iemand,betobe zal geen namen noemen, vond het nodig om het interieur met allesreiniger schoon te maken. Blijkbaar kan leer daar niet zo goed tegen, waardoor er allemaal lelijke plekjes zijn ontstaan.

Nu kan ik online een paar poken vinden speciaal voor de Seat, maar de keuze is niet heel ruim. Zou een universele ook passen, of bestaat zoiets uit een specifieke maat? En is het makkelijk om te vervangen?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-09 15:50

jagermeister

Artillerie magneet :-(

@BeToBe: Volgens mij is het gewoon een tapeind waar je de pook op draait. Schroefmeganisme, dus niet heel moeilijk.

Zelf ook nog een vraag:

Ik heb een Ibiza 6F en die is uitgerust met het full link entertainmentsysteem. Helaas geen achteruitrijcamera maar volgens mij is ie er wel op voorbereid.

Ik zou deze zelf alsnog willen inbouwen, maar nu vraag ik me af of dit makkelijk te doen is? Iemand hier ervaring mee?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:40
Vandaag opgehaald:

:*) 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:10

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik mag me na 10 jaar ook weer melden in dit topic. Vroeger ooit een Seat Ibiza Cupra 1.8 20VT gereden en nu sinds een week een Seat Leon 1.4 EcoTSI FR connect Business automaat uit 2016. Nooit eerder een automaat gereden dus dat is wel erg wennen maar nadat ik een tijdje terug een leenauto mee had gehad die ook een automaat was wilde ik prive ook eens automaat gaan rijden omdat mij die dag wel erg goed bevallen was.

Klik voor grotere versie

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-09 18:36
Gefeliciteerd... Een Style BI?

De mijne staat klaar... Helaas moet loopt m'n huidige leasecontract pas 1 juli af. Nog even geduld dus

• Martinusz
Liev schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Gefeliciteerd... Een Style BI?

De mijne staat klaar... Helaas moet loopt m'n huidige leasecontract pas 1 juli af. Nog even geduld dus
Jep een Business intense met nog extra:
- Keyless Entry/Go
- Adaptive cruise control
- Alcantara lederen bekleding
- Virtual cockpit
- Upgrade Storage (geen idee wat deze overigens inhoudt :? )
- Chrome Pack

Waardoor het bijna een Xcellence is :P

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:10
Martinusz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Jep een Business intense met nog extra:
- Upgrade Storage (geen idee wat deze overigens inhoudt :? )

Waardoor het bijna een Xcellence is :P
Waren dat niet die opbergruimtes onder de (voor-)stoelen?

• Martinusz
YoGi_Berra schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Waren dat niet die opbergruimtes onder de (voor-)stoelen?
Aha dat zal het zijn!
Ik kon het echt nergens op internet vinden, het moest iets kleins zijn, want er staat bij dat het 50,- kost :P maar in de kofferbak kon ik niks ontdekken _O- maar inderdaad we hebben 2 vakjes onder de stoelen!

Edit:
Weet iemand of je de park assist modus zelf kan wijzigen? Dus de vakken draaien en/of vooruit inparkeren?
Ik dacht te lezen dat je nogmaals op de knop moest drukken, maar dan schakel je hem weer uit :?

Martinusz wijzigde deze reactie 11-06-2019 19:31 (20%)

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04:41

Royz

Kleurenblind!!

Martinusz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Aha dat zal het zijn!
Ik kon het echt nergens op internet vinden, het moest iets kleins zijn, want er staat bij dat het 50,- kost :P maar in de kofferbak kon ik niks ontdekken _O- maar inderdaad we hebben 2 vakjes onder de stoelen!
staat gewoon op de site: Opbergvak onder beide voorstoelen, 12V aansluiting in kofferbak. Niet i.c.m. elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Edit:
Weet iemand of je de park assist modus zelf kan wijzigen? Dus de vakken draaien en/of vooruit inparkeren?
Ik dacht te lezen dat je nogmaals op de knop moest drukken, maar dan schakel je hem weer uit :?
Vooruit parkeren is volgens mij niet mogelijk. Als je hem aanzet en knippert ziet hij dacht ik vanzelf hoe je wilt parkeren. Anders kan je op het beeldscherm ook aangeven hoe je wilt parkeren. De knop is idd alleen aan en uit zetten. Het werkt wel goed hoor, vind ik...

Fotografie Vlogs & Drone videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:40
Nog 14 weken wachten op de Ibiza 2019 BI FR, Gekozen voor 18 velgen, Panoramadak en Full led.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Royz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:07:
[...]

staat gewoon op de site: Opbergvak onder beide voorstoelen, 12V aansluiting in kofferbak. Niet i.c.m. elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Via google kwam ik steeds uit bij Upgrade Storage is een dubbele laadbodem of iets dergelijks, maar die was dan ook duurder (250,-), maar goed mysterie opgelost ;)
[...]
Vooruit parkeren is volgens mij niet mogelijk. Als je hem aanzet en knippert ziet hij dacht ik vanzelf hoe je wilt parkeren. Anders kan je op het beeldscherm ook aangeven hoe je wilt parkeren. De knop is idd alleen aan en uit zetten. Het werkt wel goed hoor, vind ik...
In het instructieboekje pagina 325 staan 3 plaatjes, waar ook 1 plaatje met vooruit inparkeren bij staat.
Ik vraag mij alleen af hoe dit werkt, want normaal moet je het vak waar je gaat parkeren voorbij zijn gereden voordat het systeem weet dat ie daar kan parkeren.

Ik denk dat ik nu begrijp hoe je kunt switchen mochten de vakken toch anders zijn dan voorgesteld, zodra het systeem een vak gevonden heeft, dan zou je op de knop moeten drukken.
Een parkeermodus selecteren met het inparkeersysteem
met voorafgaand passeren van de parkeerplaats
Na activering van het inparkeersysteem en detectie van een parkeerplaats wordt op het
scherm van het instrumentenpaneel een parkeermodus voorgesteld. Het inparkeersysreem
selecteert automatisch de parkeermodus.
De geselecteerde modus wordt getoond op het scherm van het instrumentenpaneel ››› afb. 281. Ook wordt de beperkte weergavevan de andere mogelijke parkeermodi getoond ››› afb. 280. Indien de modus geselecteerd door het systeem niet overeenkomt met de gewenste modus, kunt u een andere modus
selecteren door opnieuw te drukken op de toets 
echter stukje verder staat dan weer als stap nadat je de park assist hebt aangezet:
Schakel het knipperlicht in van de zijde van de
weg waar u wilt parkeren. Op het display in
het instrumentenpaneel wordt de desbetreffende
zijde van het wegdek weergegeven. Indien
geen knipperlicht wordt gekozen, parkeert
het systeem standaard aan de rechterzijde
in rijrichting.

Druk indien nodig de toets  opnieuw in om
te veranderen naar de volgende parkeermodus.
Echter naar mijn ervaring schakelt ie park assist dan meteen uit.

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-09 16:51

Gorefest

serial killer.

Ik heb sinds bijna een week ook een Ateca, maar ook ik snap nog niet veel van dat automatisch inparkeren.
File parkeren is al wel gelukt maar in een vak krijg ik hem nog niet, dat kan ik zelf dan sneller ook met behulp van de achteruitrij camera.

• Martinusz
Meestal parkeer ik hem ook gewoon zelf, maar het is soms toch wel eens handig, en ik wil gewoon precies weten hoe het werkt :P

Mensen hier ervaring met chippen van de 1.0 TSI motor?

• D0bly
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19:59
Jelmer93 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:24:
Nog 14 weken wachten op de Ibiza 2019 BI FR, Gekozen voor 18 velgen, Panoramadak en Full led.
Ik heb een week of 18 moeten wachten en een paar weken geleden mijn Ibiza 2019 BI FR op mogen halen, het duurt wel erg lang, maar het is het zeker waard :)

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-09 10:40
18 weken is niets. Ik heb een Ibiza move! besteld 27 januari. Na lang aandringen te horen gekregen dat het ergens voor einde juli zal zijn ten vroegste. Dit terwijl ik hoor dat vele (vnl Engelsen?) hem al in 12 weken hebben.

Misschien dat de move! versie lagere prioriteit krijgen dan de FR versie? Alhoewel het grotendeels hetzelfde is. Of Belgen een lagere prioriteit :-)

ilm wijzigde deze reactie 14-06-2019 23:02 (5%)

• Nevare
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-09 14:38
Mijn Ibiza 2019 FR BI wordt overmorgen geleverd, was besteld 7 december. Dus inderdaad ook aardige levertijd. Initieele datum die genoemd werd was 28 februari, maar werd dus 4 maanden uitgesteld. Dealer noemde iets van 'beperkte levering aan nederland', maar weet er het fijne niet van.

• the-fox
  • Laatst online: 06:53
Sinds een tijdje rij ik in een Seat Ibiza st uit 2016. In deze warme dagen merk ik dat de temperatuur in de auto niet heel erg aangenaam wordt (temperatuur op laagste stand en blazer op de hoogste stand). Is het een bekend iets dat de airco van de Ibiza st een beperkte capaciteit heeft? Of wordt het mogelijk tijd om bij te vullen?

De airco werkt overigens wel, er komt wel een koele luchtstroom uit de roosters.

• Endpoint
Tijd voor een airco beurtje? Zal wel leeg zijn dan.

Steentje gepakt op je condensor, zo ver elkaar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12-09 20:40
Ik mag me ook weer Seat rijder noemen! Heb een paar jaar geleden een Leon 1M 1.9 TDI gereden, toen even zijn 'zusje' (VW Golf VI) gereden, en nu een leaseauto.

Levertijden van de benzine varianten zijn gigantisch, dus ik ben een voorraadmodel gaan shoppen. Kwam uiteindelijk terecht bij een Seat dealer in Zwolle (Pouw), waar ze een Leon op voorraad hadden die perfect met mijn eisen/wensen overeenkwam op Alcantara bekleding na, die mist deze auto. Maar daar kan ik prima mee leven. Verder alle opties, kleur, etc. die ik graag zou willen.

Voor het eerst eigenlijk dat ik een nieuwe auto rijd (toen hij bij me thuis werd afgeleverd stond er 17km op de teller). Hij bevalt erg goed, automaat was een goeie keuze (schakelen is leuk die eerste 5 jaar dat je je rijbewijs hebt, daarna is het eerder een last dan een lust (voor mij persoonlijk in ieder geval)).

Het is een 1.5 (of 1.4, afhankelijk aan wie je het vraagt :+ ) TSI FR Business Intense, met DSG-7, Mystery Blue metallic lak, 18" 'brilliant silver' velgen, zonnedakje, Full LED koplampen, Beats audio pack, Drive pack (had van mij niet gehoeven, maar zat erop), virtual cockpit, verder alle standaard dingen die bij de uitvoering passen. Verder heb ik er een afneembare trekhaak op laten zetten, die miste ik wel op mijn eigen auto's.
Flinke meevaller: Ik wilde perse GEEN adaptive cruise control; mijn voorloopauto (VW Polo) had dat... Wat een ramp, bah. En deze auto had dat gelukkig ook niet!

Uiteindelijk heeft het hele proces van Deze auto bezichtigen tot Afgeleverd thuis (mede dankzij mijn fleet manager, leasemaatschappij en dealer achter de broek aan te zitten) 2,5 week geduurd. Collega van me had een Ateca besteld met vrijwel dezelfde configuratie maar die mag wachten tot eind 2019 of misschien zelfs 1e maand 2020.
8)

Daffie wijzigde deze reactie 26-06-2019 13:51 (7%)

• Martinusz
Iemand ook het probleem dat de 'niet-storen tijdens autorijden' van de iphone niet werkt?
Op mijn skoda werkte dit prima, nu in de Ateca is de telefoon verbonden via BT, maar de niet storen functie wordt niet ingeschakeld, instellingen zijn hetzelfde, maar blijkbaar wordt ie niet getriggered om niet-storen te activeren :?

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@Daffie Mooie auto! Wat betreft de DSG automaat die is inderdaad super.
Ik snap ook niet dat mensen "graag" een schakelbak rijden, alles moet automatisch roltrappen, liften, home automation om maar niet op te hoeven staan om een lichtschakelaar te bedienen maar in de auto wel handmatig je versnelling kiezen....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

Dark Angel

Corvette LS Power

Gisteren mijn eerste lease auto opgehaald een Ibiza FR Business Intense 115PK met virtualcockpit, Beats audio, Ik heb er nu 60km mee gereden maar rijd wel erg fijn.

Samen met mijn andere speeltje de Seat opgehaald in Oudbeijerland

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-09 16:43

SeatRider

Wait, wut?

Mooie auto!

Kan het kenteken nog gewoon lezen, overigens.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Martinusz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:03:
[...]
Echter naar mijn ervaring schakelt ie park assist dan meteen uit.
Is het al gelukt?
Soms staat er iets anders in het display, dan kun je met de park assist knop wisselen van parkeer modus.
Maar toch is het mij nog niet gelukt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Gorefest schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Is het al gelukt?
Soms staat er iets anders in het display, dan kun je met de park assist knop wisselen van parkeer modus.
Maar toch is het mij nog niet gelukt....
Ja heel toevallig zag ik laatst ineens een ander icoontje in beeld, toen drukje ik op de knop en inderdaad hij versprong van modus, echter sprong ie daarna uit (waarschijnlijk deed ik iets fout). Het vooruit inparkeren vraag ik mij nog steeds af hoe dat zou moeten werken :?
Maar goed, om eerlijk te zijn heb ik sinds de eerste paar keer proberen het nooit meer gebruikt :X parkeren met sensoren en camera gaat sneller en net zo makkelijk.
SeatRider schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Mooie auto!

Kan het kenteken nog gewoon lezen, overigens.
Mwa maakt eigenlijk ook niet zoveel uit

Martinusz wijzigde deze reactie 01-07-2019 16:00 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:27
sinds vrijdag mag ik mij ook hier melden! :D

na lang wachten (besteld in november) de sleutel gekregen van een Ibiza FR Business Intense (95PK) desire red met virtual cockpit, ACC, led Koplampen, een stapel standaard opties, en die piano black velgen *;

Als een kind zo blij!

https://tweakers.net/ext/f/lfDToMLj4nsgS5xos0wNPVai/thumb.jpg

gek genoeg werkt whatsapp niet met carplay. Het icon is er wel, maar doet niks. Doe ik iets fout? Of is dit een bekend probleem?

edit: altijd eerst even zoeken natuurlijk, spuit11 @KoningL . Het werkt gewoon niet zoals verwacht. Bij "berichten" kan je echt door je smsjes/imessages scrollen. WhatsApp is blijkbaar alleen maar voorlezen.
https://www.iculture.nl/tips/whatsapp-carplay/

KoningL wijzigde deze reactie 03-07-2019 20:40 (25%)

• Martinusz
Iemand ook last van dat niet storen niet automatisch geactiveerd wordt op een iphone?
Werkte prima in mijn skoda, maar in de Seat niet, instellingen staan op automatisch wanneer verbonden met bluetooth. Hij verbindt verder prima, telefoon is verbonden, maar niet storen wordt niet geactiveerd :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:01
Daffie schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:47:
Ik mag me ook weer Seat rijder noemen! Heb een paar jaar geleden een Leon 1M 1.9 TDI gereden, toen even zijn 'zusje' (VW Golf VI) gereden, en nu een leaseauto.

Levertijden van de benzine varianten zijn gigantisch, dus ik ben een voorraadmodel gaan shoppen. Kwam uiteindelijk terecht bij een Seat dealer in Zwolle (Pouw), waar ze een Leon op voorraad hadden die perfect met mijn eisen/wensen overeenkwam op Alcantara bekleding na, die mist deze auto. Maar daar kan ik prima mee leven. Verder alle opties, kleur, etc. die ik graag zou willen.

Voor het eerst eigenlijk dat ik een nieuwe auto rijd (toen hij bij me thuis werd afgeleverd stond er 17km op de teller). Hij bevalt erg goed, automaat was een goeie keuze (schakelen is leuk die eerste 5 jaar dat je je rijbewijs hebt, daarna is het eerder een last dan een lust (voor mij persoonlijk in ieder geval)).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een 1.5 (of 1.4, afhankelijk aan wie je het vraagt :+ ) TSI FR Business Intense, met DSG-7, Mystery Blue metallic lak, 18" 'brilliant silver' velgen, zonnedakje, Full LED koplampen, Beats audio pack, Drive pack (had van mij niet gehoeven, maar zat erop), virtual cockpit, verder alle standaard dingen die bij de uitvoering passen. Verder heb ik er een afneembare trekhaak op laten zetten, die miste ik wel op mijn eigen auto's.
Flinke meevaller: Ik wilde perse GEEN adaptive cruise control; mijn voorloopauto (VW Polo) had dat... Wat een ramp, bah. En deze auto had dat gelukkig ook niet!

Uiteindelijk heeft het hele proces van Deze auto bezichtigen tot Afgeleverd thuis (mede dankzij mijn fleet manager, leasemaatschappij en dealer achter de broek aan te zitten) 2,5 week geduurd. Collega van me had een Ateca besteld met vrijwel dezelfde configuratie maar die mag wachten tot eind 2019 of misschien zelfs 1e maand 2020.
8)
Blijft de mooiste kleur en de mooiste type velg, zeer mooi! Veel plezier d’r mee :) _/-\o_

• D0bly
KoningL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:35:
sinds vrijdag mag ik mij ook hier melden! :D

na lang wachten (besteld in november) de sleutel gekregen van een Ibiza FR Business Intense (95PK) desire red met virtual cockpit, ACC, led Koplampen, een stapel standaard opties, en die piano black velgen *;

Als een kind zo blij!

[Afbeelding]

gek genoeg werkt whatsapp niet met carplay. Het icon is er wel, maar doet niks. Doe ik iets fout? Of is dit een bekend probleem?

edit: altijd eerst even zoeken natuurlijk, spuit11 @KoningL . Het werkt gewoon niet zoals verwacht. Bij "berichten" kan je echt door je smsjes/imessages scrollen. WhatsApp is blijkbaar alleen maar voorlezen.
https://www.iculture.nl/tips/whatsapp-carplay/
Prachtige uitvoering! Herinnert er mij gelijk ook aan dat ik m'n velgen moet schoonmaken, want dan zijn ze veel mooier :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jonnie Bahaar
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-08 20:28
Prachtig. Wat een bak. Ik denk dat ik ook voor deze ga. Ik ben nu een beetje alle topics af aan het gaan voor welke auto ik wil, maar de Ibiza staat momenteel bovenaan. Rood met die piano black velgen oh my my.
Vraagje: waarom deze uitvoering? En heb je gekozen voor dat sportieve onderstel, dual ride, of niet? waarom wel/niet? En waarom geen panoramadak, als je toch bezig bent :9

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:22
Sinds begin vorig jaar (februari 2018 zo'n beetje) rijd ik de Seat Ibiza FR 1.0 115pk en sinds vorige week heb ik voor de tweede keer een start-stop storing. Ik had z.s.m. een afspraak bij de garage gemaakt en daar kwam hij gistermiddag weer van terug. Wat blijkt, weer is het gasklephuis vervangen. Mooi vervelend natuurlijk en beide keren binnen garantie opgelost (al is het toch een leaseauto), maar mijn vraag is nu eigenlijk waardoor dit komt? Het lijkt mij dat een redelijk nieuwe auto dit soort problemen niet zou moeten hebben, maar ik heb geen idee of het ergens door komt, misschien mijn rijgedrag of dat ik gewoon pech heb o.i.d.?

De vorige start-stop storing was in oktober/november ergens en nu had ik het dus weer. :|

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• SMGGM
  • Laatst online: 15-09 16:21
Cerenas schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:28:
Sinds begin vorig jaar (februari 2018 zo'n beetje) rijd ik de Seat Ibiza FR 1.0 115pk en sinds vorige week heb ik voor de tweede keer een start-stop storing. Ik had z.s.m. een afspraak bij de garage gemaakt en daar kwam hij gistermiddag weer van terug. Wat blijkt, weer is het gasklephuis vervangen. Mooi vervelend natuurlijk en beide keren binnen garantie opgelost (al is het toch een leaseauto), maar mijn vraag is nu eigenlijk waardoor dit komt? Het lijkt mij dat een redelijk nieuwe auto dit soort problemen niet zou moeten hebben, maar ik heb geen idee of het ergens door komt, misschien mijn rijgedrag of dat ik gewoon pech heb o.i.d.?

De vorige start-stop storing was in oktober/november ergens en nu had ik het dus weer. :|
Ik ben ook een beetje verveeld door een start probleem. Sinds vorige week als ik mijn Leon start, start hij soms zeer onstabiel op 500tpm (tot nu toe doet hij het enkel met warme motor en niet met koude). Uitschakelen en opnieuw proberen heeft tot nu toe het probleem telkens opgelost. YouTube: Seat start
Al naar garage gegaan en heb mijn afspraak volgende week donderdag (ook onder garantie, vervangwagen krijg ik gratis). Ben benieuwd wat ze daar gaan vertellen :-/

Wagen is van oktober '18 met 10.000km ook de 1.0 115PK versie.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:26

Get!em

Oh die ja!

the-fox schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:00:
Sinds een tijdje rij ik in een Seat Ibiza st uit 2016. In deze warme dagen merk ik dat de temperatuur in de auto niet heel erg aangenaam wordt (temperatuur op laagste stand en blazer op de hoogste stand). Is het een bekend iets dat de airco van de Ibiza st een beperkte capaciteit heeft? Of wordt het mogelijk tijd om bij te vullen?

De airco werkt overigens wel, er komt wel een koele luchtstroom uit de roosters.
En met airco uit? Dan warme lucht? Let dan goed op, kan ook duiden op een (aankomend) waterpomp probleem.
Merk je snel genoeg overigens, je motor loopt dan ook warm.
Issue zelf gehad met een Ibiza van een generatie eerder (waar dat issue meer voorkwam).
Airco in mijn Ibiza was overigens altijd erg traag, duurde meerdere km voordat volle capaciteit bereikt werd.

• the-fox
  • Laatst online: 06:53
Get!em schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:24:
[...]

En met airco uit? Dan warme lucht? Let dan goed op, kan ook duiden op een (aankomend) waterpomp probleem.
Merk je snel genoeg overigens, je motor loopt dan ook warm.
Issue zelf gehad met een Ibiza van een generatie eerder (waar dat issue meer voorkwam).
Airco in mijn Ibiza was overigens altijd erg traag, duurde meerdere km voordat volle capaciteit bereikt werd.
Met de airco uitgeschakeld komt er gewoon de buitentemperatuur naar binnen als de temperatuur laag ingesteld is. Ook na een uur rijden blijft de airco ondermaats. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt voor airco onderhoud (en 2 nieuwe banden).

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12-09 08:54
Ik wil de kaarten van de navigatie in onze Ateca bijwerken. Het is een 6PO systeem, met recht op updates.
Op de site staan zeven files, maar het lijken twee sets te zijn. file 1 t/m 3 en 4 t/m 7.

https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/ateca.html

Welke set heb je nu echt nodig, want dat is mij niet duidelijk?

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:23
Ik heb nu drie jaar een seat ibiza en is tijd voor een nieuwe leaseauto.

Ik ben benieuwd of de Leon zijn geld waard is tegenover zijn broertje.

Wil een proefrit gaan plannen maar wat zijn de echte pros van de Leon tegenover de ibiza?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06:45
satya schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:16:
Ik wil de kaarten van de navigatie in onze Ateca bijwerken. Het is een 6PO systeem, met recht op updates.
Op de site staan zeven files, maar het lijken twee sets te zijn. file 1 t/m 3 en 4 t/m 7.

Beter gewoon het vw update programma installeren. Sd kaart erin en gaan.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Joostje123 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:20:

Wil een proefrit gaan plannen maar wat zijn de echte pros van de Leon tegenover de ibiza?
Meer ruimte, de rest is wel zo'n beetje hetzelfde.

• YoGi_Berra
@Joostje123 Eens met @Gorefest . Maar ik zou eerder kiezen voor een aangeklede Ibiza dan een kale Leon.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Of als je toch wat anders wil een Arona?!

• Joostje123
Gorefest schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Meer ruimte, de rest is wel zo'n beetje hetzelfde.
En is dat ook ruimte in beenruimte achter de chauffeur en bijrijder vind ik in de ibizia erg tegenvallen als er een keer 4 man in de auto zitten is het vaak passen en meten.

• Dufornee
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-09 11:12

Er komt natuurlijk een hele nieuwe aan, wellicht interessant daarop te wachten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03:59
satya schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:16:

Hiermede de info betreffende de navigatie update waar je misschien iets aan heb.

https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f

Maak bijvoorbeeld de keuze voor T-Roc discover media.

Gegevens op sd kaart backuppen, nieuwe kaarten installeren op de orginele sd kaart en je oude OVERALL.NDS terug naar de nieuwe kaart schrijven in map: \maps\EEC\EEC_WLD.

Succes

• Dufornee
Joostje123 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:06:
[...]

En is dat ook ruimte in beenruimte achter de chauffeur en bijrijder vind ik in de ibizia erg tegenvallen als er een keer 4 man in de auto zitten is het vaak passen en meten.
Ik vind de Seat Leon behoorlijk ruim. Ik (1,84m) kan gewoon normaal zitten en achter mij mijn vrinden ook. Verder denk ik dat het rijden zelf iets volwassener aanvoelt (grotere, zwaardere, bredere auto). Ik ben er zelf waanzinnig tevreden over, echt een heerlijk ding.

• Joostje123
Dufornee schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:04:
[...]

Er komt natuurlijk een hele nieuwe aan, wellicht interessant daarop te wachten?
Wanneer zal die bestelbaar zijn?
Ik zal komende maanden ga ik door mijn km range heen en moet Ik een nieuwe.

• Dufornee
Joostje123 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:36:
[...]

Wanneer zal die bestelbaar zijn?
Ik zal komende maanden ga ik door mijn km range heen en moet Ik een nieuwe.
Ik verwacht een introductie deze zomer, uiterlijk september (IAA Frankfurt). Daarna vrij snel bestelbaar normaliter. Ik zou het zonde vinden om een uitgaand model te rijden de komende 3-4 jaar. Jij?

• Dufornee
@Joostje123 check ook deze https://www.motor1.com/ne...-seat-leon-inerior-spied/, dan zie je al iets meer.

• satya
Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Beter gewoon het vw update programma installeren. Sd kaart erin en gaan.
Dank je, is dat voor alle auto's hetzelfde programma, en maakt de mix VW / SEAT niets uit?

• Snowhite0901
satya schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:34:
[...]

Dank je, is dat voor alle auto's hetzelfde programma, en maakt de mix VW / SEAT niets uit?
Ik gebruik hem zonder problemen in mijn Leon.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@satya Ik heb geen 3 jaar seat map updates zou het dan toch moeten werken?
Ik durf de orginele kaart niet zo goed te overschrijven en heb het geprobeerd met een backup op een andere SD kaart maar dat lijkt niet te werken...

• Snowhite0901
Gorefest schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:56:
Ik durf de orginele kaart niet zo goed te overschrijven en heb het geprobeerd met een backup op een andere SD kaart maar dat lijkt niet te werken...
Geen idee. Als je geen updates hebt lijkt het me illegaal hier te vragen hoe je map updates krijgt buiten dat je die koopt...

• alteaxl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03:59
satya schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:34:
[...]

Dat is inderdaad het zelfde programma.
In de update zit VW/Seat en Skoda

Succes

• YoGi_Berra
Gorefest schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:56:
Gaat helaas niet werken. Ik had map-care maar kon maar tot een bepaalde versie updaten. Anders moet je een (outdated) SD-kaartje van ze kopen.

• satya
alteaxl schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 02:29:
[...]

Dat is inderdaad het zelfde programma.
In de update zit VW/Seat en Skoda

Succes
Dank je, alleen lijkt de kaartbundel veel kleiner, er wordt 6G op de kaart gezet waar 13G op stond, ik zie al meteen dat ik bijvoorbeeld Duitsland mis, geen idee wat de normale kaartomvang is.

• Snowhite0901
satya schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Dank je, alleen lijkt de kaartbundel veel kleiner, er wordt 6G op de kaart gezet waar 13G op stond, ik zie al meteen dat ik bijvoorbeeld Duitsland mis, geen idee wat de normale kaartomvang is.
Goed opletten. Je kan kiezen welke kaart erop moet. Er zijn meerdere Europa pakketten
Een standaard doet hij inderdaad de verkeerde.

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 26-07-2019 22:47 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• satya
Snowhite0901 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Goed opletten. Je kan kiezen welke kaart erop moet. Er zijn meerdere Europa pakketten
Een standaard doet hij inderdaad de verkeerde.
Bij Seat is ECE1 kennelijk iets anders dan bij VW.
Heb on-line bij VW een kaartgroep binnen gehaald die heel Europa bestrijkt (ECE AS) die niet door het programma te kiezen is.

Op de VW site staan ze beiden als "European Countries – Bundle 1", maar ze verschillen nogal, de eerst zit niet in de software.

https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f

In elk geval ben ik blij.

Er zijn nog emer verschillen, want de versie info van Scoda is uitgebreider dan VW. ???

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-09 19:53

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

Ik rij sinds maart met een Seat Arona en heb nu zo'n 19000 kilometer op de klok. In deze tijd ben ik tegen twee rare dingen aangelopen, waarvan ik benieuwd ben of andere rijders zijn die deze problemen ook ervaren. Het gaat om het volgende:
  • Infotainmentsysteem herstart random, soms 1x per dag, de andere keer 5x achter elkaar, Het gehele infotainmentsysteem lijkt eerst vast te lopen waarna de display zwart wordt (ook het infotainmentdeel in de Virtual Cockpit) en na 1 of 2 minuten weer start. De tellers / adaptive cruise control blijven wel werken.
  • Adaptive Cruise Control welke zichzelf geheel uitschakelt zonder meldingen, kan pas weer worden aangezet nadat de wagen is uitgezet en weer opnieuw wordt gestart. Dit is nu één keer voorgekomen maar ik vond het echt heel erg vreemd.
Voor het infotainmentsysteem ben ik al eerder naar de garage terug gegaan en toen hebben ze het probleem niet kunnen vinden. Kennelijk is er geen logging aanwezig op het infotainmentsysteem of is deze dusdanig nietszeggend dat ze er niets uit kunnen halen.

In eerste instantie leek het probleem veroorzaakt te worden door een app, Flitsmeister, op mijn Android telefoon. M’n telefoon was d.m.v. Android Auto gekoppeld was aan het infotainmentsysteem. De dealer had dit doorgekregen vanuit PON en vervolgens naar mij gecommuniceerd. Na het verwijderen van de app leek het heel even goed te gaan (2 weken) en hierna begon dezelfde ellende weer.

Tijdens mijn vakantie ben ik er achter gekomen dat de telefoon in zijn geheel niet verantwoordelijk lijkt te zijn voor de reboots van het systeem. Dit gebeurde namelijk ook nadat de telefoon niet aangesloten was. Het enigste wat er actief was op het infotainmentsysteem was navigatie en radio.

Heeft iemand de bovenstaande problemen ook wel eens gehad in zijn Seat?

Robinvdh5 wijzigde deze reactie 31-07-2019 14:15 (0%)
Reden: typo

Weddings are basically funerals with cake.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb zelf een Leon ST, mijn vrouw een Ibiza ST. Beiden uit 2014.

De Leon is ruimer (logisch) maar dan ook wel op een prettige manier ruimer, ook achter de stoelen hebben nu meer dan afdoende ruimte wat in de Ibiza niet zo was (als ik reed --> stoel max. naar achteren, kind klem).

De Leon vind ik ook degelijker als het aankomt op (geluids)isolatie en afwerking, het bekende deur dichtgooien is net iets "steviger". Ook ligt de Leon lekker(der) op de weg, maar ook dat is (voor mij) lastig aangeven of dat puur verschil Leon --> Ibiza is of door de verschillen die persoonlijk zijn, gezien de Leon op 18" staat en met een sportonderstel en de Ibiza het moet doet met z'n normale 15" en onderstel.

Verder zal het verschil hem hooguit in motor(vermogen) en opties zitten maar daar heb je dan zelf de hand in lijkt me. Bij ons is de Leon een 1.6 TDI en de Ibiza een 1.2 TDI, zo'n motor als de Ibiza hoef ik in ieder geval nooit meer. Qua opties zal jouw Ibiza al ruimer in het sop zitten dan ons model uit 2014, maar daar zit met een Business Line High uitvoering alsnog alles wel op en aan (of wordt het niet gemist).

De Leon heeft nu ook al andere opties dan die ik heb, ook t.o.v. jouw Ibiza. Zou dan de afweging maken op wat voor jou van belang is maar de ruimte meenemen in je relaas. Denk niet dat brandstof een groot probleem zal zijn als het lease is, maar bij ons maakt het niet veel uit; beiden tussen de 4,5 en 5,1 op 100 gemiddeld met uitschieters naar onderen als er écht zuinig gereden wordt.

Exorcist wijzigde deze reactie 31-07-2019 14:23 (11%)

• Joostje123
Exorcist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:19:
[...]

De Leon is ruimer (logisch) maar dan ook wel op een prettige manier ruimer, ook achter de stoelen hebben nu meer dan afdoende ruimte wat in de Ibiza niet zo was (als ik reed --> stoel max. naar achteren, kind klem).

De Leon vind ik ook degelijker als het aankomt op (geluids)isolatie en afwerking, het bekende deur dichtgooien is net iets "steviger". Ook ligt de Leon lekker(der) op de weg, maar ook dat is (voor mij) lastig aangeven of dat puur verschil Leon --> Ibiza is of door de verschillen die persoonlijk zijn, gezien de Leon op 18" staat en met een sportonderstel en de Ibiza het moet doet met z'n normale 15" en onderstel.

Verder zal het verschil hem hooguit in motor(vermogen) en opties zitten maar daar heb je dan zelf de hand in lijkt me. Bij ons is de Leon een 1.6 TDI en de Ibiza een 1.2 TDI, zo'n motor als de Ibiza hoef ik in ieder geval nooit meer. Qua opties zal jouw Ibiza al ruimer in het sop zitten dan ons model uit 2014, maar daar zit met een Business Line High uitvoering alsnog alles wel op en aan (of wordt het niet gemist).

De Leon heeft nu ook al andere opties dan die ik heb, ook t.o.v. jouw Ibiza. Zou dan de afweging maken op wat voor jou van belang is maar de ruimte meenemen in je relaas. Denk niet dat brandstof een groot probleem zal zijn als het lease is, maar bij ons maakt het niet veel uit; beiden tussen de 4,5 en 5,1 op 100 gemiddeld met uitschieters naar onderen als er écht zuinig gereden wordt.
Bedankt! Ik ga eens langs de dealer voor de Leon! Even kijken of ik nog kan wachten voor het nieuwe model

• D0bly
Robinvdh5 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:13:
[list]
• Infotainmentsysteem herstart random, soms 1x per dag, de andere keer 5x achter elkaar, Het gehele infotainmentsysteem lijkt eerst vast te lopen waarna de display zwart wordt (ook het infotainmentdeel in de Virtual Cockpit) en na 1 of 2 minuten weer start. De tellers / adaptive cruise control blijven wel werken.
Ik heb een Seat Ibiza en heb daarmee af en toe ook wel eens bovenstaand probleem mee gehad.
Als ik mijn telefoon met Android Auto had verbonden wilde het infotainment systeem ook wel eens rebooten, het scherm bleef dan alleen niet zo lang zwart en kwam daarma met het opstart logo vam Seat.
Of het infotainment gedeelte van de virtualcockpit er ook mee stopte weet ik niet, het is me in ieder geval niet opgevallen.
Dit probleem deed zich af en toe alleen voor met Android Auto, met Carplay is dit nog nooit gebeurd. Recent heb ik ook geen reboots meer gehad, ik heb wel 1 a 2 opdates geinstalleerd sinds de problemen.

Even iets totaal anders: weet iemand toevallig of het mogelijk is om de bediening van de stoelverwarming anders af te stellen?
Er zijn twee standjes, op de hoge stand wordt je na korte tijd krokant gebakken en op de lage stand koelt de stoel eigenlijk langzaam af.
Het liefste zou ik dit aan willen passen, zodat op de lage stand de stoel een beetje een lekkere constante temperatuur aanhoudt.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:26
D0bly schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:03:
[...]

Ik heb een Seat Ibiza en heb daarmee af en toe ook wel eens bovenstaand probleem mee gehad.
Als ik mijn telefoon met Android Auto had verbonden wilde het infotainment systeem ook wel eens rebooten, het scherm bleef dan alleen niet zo lang zwart en kwam daarma met het opstart logo vam Seat.
Of het infotainment gedeelte van de virtualcockpit er ook mee stopte weet ik niet, het is me in ieder geval niet opgevallen.
Dit probleem deed zich af en toe alleen voor met Android Auto, met Carplay is dit nog nooit gebeurd. Recent heb ik ook geen reboots meer gehad, ik heb wel 1 a 2 opdates geinstalleerd sinds de problemen.

Even iets totaal anders: weet iemand toevallig of het mogelijk is om de bediening van de stoelverwarming anders af te stellen?
Er zijn twee standjes, op de hoge stand wordt je na korte tijd krokant gebakken en op de lage stand koelt de stoel eigenlijk langzaam af.
Het liefste zou ik dit aan willen passen, zodat op de lage stand de stoel een beetje een lekkere constante temperatuur aanhoudt.
temperaturen zijn te wijzigen met vcds

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Snowhite0901
Ik rij sinds maart met een Seat Arona en heb nu zo'n 19000 kilometer op de klok. In deze tijd ben ik tegen twee rare dingen aangelopen, waarvan ik benieuwd ben of andere rijders zijn die deze problemen ook ervaren. Het gaat om het volgende:
  • Adaptive Cruise Control welke zichzelf geheel uitschakelt zonder meldingen, kan pas weer worden aangezet nadat de wagen is uitgezet en weer opnieuw wordt gestart. Dit is nu één keer voorgekomen maar ik vond het echt heel erg vreemd.
Voor het infotainmentsysteem ben ik al eerder naar de garage terug gegaan en toen hebben ze het probleem niet kunnen vinden. Kennelijk is er geen logging aanwezig op het infotainmentsysteem of is deze dusdanig nietszeggend dat ze er niets uit kunnen halen.

In eerste instantie leek het probleem veroorzaakt te worden door een app, Flitsmeister, op mijn Android telefoon. M’n telefoon was d.m.v. Android Auto gekoppeld was aan het infotainmentsysteem. De dealer had dit doorgekregen vanuit PON en vervolgens naar mij gecommuniceerd. Na het verwijderen van de app leek het heel even goed te gaan (2 weken) en hierna begon dezelfde ellende weer.

Tijdens mijn vakantie ben ik er achter gekomen dat de telefoon in zijn geheel niet verantwoordelijk lijkt te zijn voor de reboots van het systeem. Dit gebeurde namelijk ook nadat de telefoon niet aangesloten was. Het enigste wat er actief was op het infotainmentsysteem was navigatie en radio.

Heb je de kaart open staan of iets anders? Bij mij lijkt daar een memory leak in tree zitten. Als ik de kaart niet open heb dan reboot hij ook niet. Ik krijg vandaag een update daarvoor

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:18
[...]

Dit heb ik ook gehad in een Leon (2016) die ik +/- 3 maanden heb gereden als voorloopauto, en daarna ook met een VW Golf (2018) waar ik 6 maanden in gereden heb. Zelfs ook in een Octavia (2017) die ik maar één dag gereden heb.. Zat in allen geen Virtual Cockpit, en naast het infotainmentsysteem bleef alles werken.

Ik had dezelfde ervaring zoals jij aangeeft; het loopt gewoon vast, doet niets meer, dan wordt het scherm zwart en daarna zie je het logo van Seat/VW/Skoda en start het systeem weer op. Soms had ik Android Auto aanstaan als dit gebeurde, maar niet altijd.

Ik rijd ondertussen geen VAG meer, en heb deze problemen niet meer gehad. Gebruik Android Auto dagelijks :)

• Robinvdh5

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

D0bly schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:03:
[...]

Hmm, ik vraag me af of de garage firmware upgrades heeft uitgevoerd. Ze hebben wel wat configuratie aangepast / gereset en dat heeft destijds niet geholpen. Het probleem speelt al zo'n beetje sinds ik de auto heb dus hij is er al eens voor terug gegaan.

Helaas heb ik geen iPhone, dus ik kan niet kijken of CarPlay er ook last van heeft. Wel heb ik het probleem al ervaren met twee Android telefoons. De kabel heb ik toen voor de zekerheid ook maar gewisseld.
Snowhite0901 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 06:09:
[...]

Heb je de kaart open staan of iets anders? Bij mij lijkt daar een memory leak in tree zitten. Als ik de kaart niet open heb dan reboot hij ook niet. Ik krijg vandaag een update daarvoor
Soms wel en soms niet. Meestal maak ik gebruik van een combinatie, namelijk Waze (of Google Maps) en Spotify. Maar ik heb het probleem ook al ervaren toen ik de telefoon alleen aan het opladen was. Toen stonden er geen apps open in de achtergrond.
Tankiej schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:13:
[...]

Dit heb ik ook gehad in een Leon (2016) die ik +/- 3 maanden heb gereden als voorloopauto, en daarna ook met een VW Golf (2018) waar ik 6 maanden in gereden heb. Zelfs ook in een Octavia (2017) die ik maar één dag gereden heb.. Zat in allen geen Virtual Cockpit, en naast het infotainmentsysteem bleef alles werken.

Ik had dezelfde ervaring zoals jij aangeeft; het loopt gewoon vast, doet niets meer, dan wordt het scherm zwart en daarna zie je het logo van Seat/VW/Skoda en start het systeem weer op. Soms had ik Android Auto aanstaan als dit gebeurde, maar niet altijd.

Ik rijd ondertussen geen VAG meer, en heb deze problemen niet meer gehad. Gebruik Android Auto dagelijks :)
Misschien dan toch gewoon een firmware issue bij VAG.. -O-

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb met mijn virtual cockpit (Leon 2018) wel eens dat het navigatiescherm vastloopt/blijft staan. Op het normale display doet ie het dan nog wel. Auto uit en weer aan lost het op, alleen is dat natuurlijk niet zo handig. Zal bij de dealer ook eens vragen of hier een software update voor is.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Hier idd zelfde ervaring. Had eerst een Ibiza 1.2 tdi als leaseauto. Daarna een Leon 1.6 TDI. Vond het een behoorlijk verschil. Alhoewel de Leon ook maar een spaardieseltje was, voelde die zoveel rapper aan. Met die Ibiza moest je het inhalen echt plannen en accelereerde die van 100 naar 140 totaal niet. Die Leon was in vergelijking met dat dan net een sportauto en trok zo door naar de 180 en verder. Ook qua beleving was de Leon veel 'meer auto' (al is de nieuwe Ibiza misschien minder goed te vergelijken met de oude Ibiza die ik had).

Heb nu een Leon 150PK FR DSG en dat is natuurlijk weer een stapje sneller 8)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Zijn er hier meer seat (leon 5f) rijders, die ook al snel door de mat zijn gesleten aan de bestuurderszijde?

Bij mijn leon (nov 2018 , 12.500) km zit ik intussen al eventjes met de hak door de mat heen gesleten.
Rijd eigenlijk altijd met sportschoenen, en ook de weinige km die de vrouw gemaakt heeft zijn niet met hakken ofzo geweest.

Dealer geeft aan dat dit onder slijtdeel valt, en kan niks onder garantie, zou wel nog even kijken of hij misschien in het magazijn iets had liggen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-08 01:07
Wow, dat is wel retesnel! Zelfs bij mijn ex fiat punto zat er pas na 20k km een gat in. En die hadden de dikte van een bierviltje...

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:22
MaD_co schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:58:
Zijn er hier meer seat (leon 5f) rijders, die ook al snel door de mat zijn gesleten aan de bestuurderszijde?

Bij mijn leon (nov 2018 , 12.500) km zit ik intussen al eventjes met de hak door de mat heen gesleten.
Rijd eigenlijk altijd met sportschoenen, en ook de weinige km die de vrouw gemaakt heeft zijn niet met hakken ofzo geweest.

Dealer geeft aan dat dit onder slijtdeel valt, en kan niks onder garantie, zou wel nog even kijken of hij misschien in het magazijn iets had liggen.
Lijkt me niet helemaal normaal, bij mijn Seat Ibiza van begin 2018 met 65.000km op de teller is nog niets te zien op de mat. Bij mijn vorige auto (Renault Clio) was het ook pas erg laat te zien, rond de 100k km's oid. In mijn geval ben ik de enige die de auto gebruikt en eigenlijk altijd wel met sneakers.

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Wij hebben de nieuwe Ibiza FR 1.0 TSI en ik tot afgelopen week een Golf 1.6 TDI ernaast gehad, maar ik moet zeggen dat de nieuwe Ibiza echt een hele volwassen auto is, die in weinig punten minder was dan de Golf. Ook onze kinderen van 12 en 17 kunnen goed achterin zitten en misschien zit ik wel beter in de Ibiza dan ik in de Golf zat (1.90)..

Nu is de Golf vervangen door een Skoda Karoq, dat is toch wel weer een hele andere categorie. :9~

M@cer wijzigde deze reactie 02-08-2019 08:12 (13%)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• KoningL
  • Laatst online: 06:27
M@cer schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:08:
[...]

Wij hebben de nieuwe Ibiza FR 1.0 TSI en ik tot afgelopen week een Golf 1.6 TDI ernaast gehad, maar ik moet zeggen dat de nieuwe Ibiza echt een hele volwassen auto is, die in weinig punten minder was dan de Golf. Ook onze kinderen van 12 en 17 kunnen goed achterin zitten en misschien zit ik wel beter in de Ibiza dan ik in de Golf zat (1.90)..

Nu is de Golf vervangen door een Skoda Karoq, dat is toch wel weer een hele andere categorie. :9~
Eens, ik heb ook de nieuwe ibiza (2019 model), daarin heb je achterin prima de ruimte.

• JohnR
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Beide ja. Adaptive cruise control zet zichzelf soms uit. Ik schaar het onder het kopje shit happens. Hiervoor heb ik een jeep gereden, en daarbij wist ik dat wanneer dit gebeurde het tijd werd om de auto te wassen. Aangezien de seat nog niet voor een beurt is geweest weet ik niet of dat nu ook helpt.

Infotainment systeem is gewoon ruk. Reboot zo nu en dan. Ik heb het nog niet kunnen correleren aan
  • Wel of geen carplay
  • Wel of geen navigatie
Wat me wel opvalt is dat het vaak gebeurt net na het starten van de auto (binnen 5 minuten).

/(bb|[^b]{2})/

• Robinvdh5

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

JohnR schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Beide ja. Adaptive cruise control zet zichzelf soms uit. Ik schaar het onder het kopje shit happens. Hiervoor heb ik een jeep gereden, en daarbij wist ik dat wanneer dit gebeurde het tijd werd om de auto te wassen. Aangezien de seat nog niet voor een beurt is geweest weet ik niet of dat nu ook helpt.

Infotainment systeem is gewoon ruk. Reboot zo nu en dan. Ik heb het nog niet kunnen correleren aan
  • Wel of geen carplay
  • Wel of geen navigatie
Wat me wel opvalt is dat het vaak gebeurt net na het starten van de auto (binnen 5 minuten).
Hmm, ik heb het echt net na het vertrekken en halverwege de rit. Voor wat betreft de ACC, de auto was schoon en normaal gesproken geeft de Seat een melding dat de sensor niet goed werkt. Nu viel ie gewoon uit zonder melding.

Vrijdagmorgen de auto weer bij de dealer opgehaald. Ze geven aan dat er in het Infotainmentsysteem geen problemen zijn gevonden en het rebooten door apps op de telefoon veroorzaakt kan worden. Het lijkt mij zelf een vreemde gewaarwording dat de apps op de telefoon ervoor zorgen dat het infotainmentsysteem kan crashen / rebooten. Het lijkt me dat de applicaties op de telefoon worden geladen en vervolgens op de display van de auto worden getoond. Mogelijk zit ik daar dan naast. Begin me wel af te vragen hoe zo'n systeem precies werkt.

Misschien komend weekend eens wat gaan inlezen.

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:40
Vandaag te horen gekregen dat mijn Ibiza BI FR (2019) deze week geproduceerd word.
Hopelijk eind deze maand dan ophalen

*O*

• low_n_slow
  • Laatst online: 11-09 12:11
Robinvdh5 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Hmm, ik heb het echt net na het vertrekken en halverwege de rit. Voor wat betreft de ACC, de auto was schoon en normaal gesproken geeft de Seat een melding dat de sensor niet goed werkt. Nu viel ie gewoon uit zonder melding.

Vrijdagmorgen de auto weer bij de dealer opgehaald. Ze geven aan dat er in het Infotainmentsysteem geen problemen zijn gevonden en het rebooten door apps op de telefoon veroorzaakt kan worden. Het lijkt mij zelf een vreemde gewaarwording dat de apps op de telefoon ervoor zorgen dat het infotainmentsysteem kan crashen / rebooten. Het lijkt me dat de applicaties op de telefoon worden geladen en vervolgens op de display van de auto worden getoond. Mogelijk zit ik daar dan naast. Begin me wel af te vragen hoe zo'n systeem precies werkt.

Misschien komend weekend eens wat gaan inlezen.
Dat is helaas gelul van de bovenste plank van die dealer. Ik ken meerdere mensen met (random) problemen met het infotainment, waaronder ikzelf. En het is echt nergens naar te herleiden helaas.
Collega van mij heeft zelfs een compleet nieuwe infotainment gekregen, en zelfs daarna had hij nog uitval, navigatie die t niet doet, radio die niet uit wil gaan enz enz. Nu denken ze dat het wellicht aan de electronica ligt. Ik heb meer t idee dat het nooit goed geconfigureerd is geweest en dat het vol met bugs zit helaas...

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:10

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wat is hier toen uit gekomen?
nooberke schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:24:
Lijkt mij duidelijk! Gebeld... ik lever de 27ste mijn auto in bij DSG Dokter/ TVS, zij gaan diagnose uitvoeren en daarna kijken wat er moet gebeuren + mogelijkheden qua DSG tuning / motortuning bespreken.

Apart om een afspraak te maken bij een garage zo ver weg, maar het lijkt mij het beste zo.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:21
Hurricane schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:49:
Wat is hier toen uit gekomen?

[...]
Ah ik zie dat ik inderdaad niets meer heb laten weten...

Ze hebben geen afwijkingen kunnen vinden ondanks dat ze in totaal ~65km ermee gereden hebben. Sterker nog de koppeling is blijkbaar nog in uitstekende staat en heeft nog meer dan voldoende marge om het volledige koppel aan te kunnen. Eigenlijk niet veel mee opgeschoten dus maar als de experts zeggen dat hij goed is :)

Uiteindelijk ervoor gekozen om de "Driveability" upgrade uit te laten voeren, de kosten van de diagnose (ik dacht circa 170 euro?) hoefden dan niet betaald te worden waardoor de meerprijs voor deze upgrade meeviel. Het schakelgedrag en koppelgedrag is hierdoor wat aangepast en hierdoor lijkt mijn "issue" ook verminderd op te treden.

Gezien de kans aanwezig is dat ik op termijn weer zakelijk kan leasen besloten om geen geld te investeren in verdere tuning. En eigenlijk is de auto ook vlot zat (~200/210 max op de autobahn). Tevens gaven ze bij TVS ook aan dat gezien het behoorlijk pingelen van mijn motor tuning waarschijnlijk ook niet heel veel winst zou kunnen bieden.

Met mijn vakantieritten euro 98 en euro 102 getankt, dan pingelt hij niet meer

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Denk dat ik binnenkort maar 's langs ga bij VAG techniek om de Leon te kietelen. Van 110 naar 145 PK en een verhoogd koppel richting de 320nm word ik an sich vrij vrolijk :)

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:15
Exorcist schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:34:
Denk dat ik binnenkort maar 's langs ga bij VAG techniek om de Leon te kietelen. Van 110 naar 145 PK en een verhoogd koppel richting de 320nm word ik an sich vrij vrolijk :)
Ook wel eens aan gedacht, maar slijt het e.e.a. niet sneller na chiptunen? Of andere risico's? Garantie?

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Exorcist schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:34:
Elke auto die ik heb gehad (en uit de vag groep kwam) de afgelopen 10 jaar heb ik daar laten doen. Altijd vrolijk weer weg daar.

Klinkt als een 1.6tdi? Topmotortje ervoor.

PSN: Denkoyugo

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Denko schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:36:
[...]

Elke auto die ik heb gehad (en uit de vag groep kwam) de afgelopen 10 jaar heb ik daar laten doen. Altijd vrolijk weer weg daar.

Klinkt als een 1.6tdi? Topmotortje ervoor.
1.6 TDI inderdaad, lees ook goede ervaringen met VAG techniek en het is qua afstand ook nog wel te doen.
GuidoH schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Ook wel eens aan gedacht, maar slijt het e.e.a. niet sneller na chiptunen? Of andere risico's? Garantie?
Zoals ik het lees niet. Kan me nog wel voorstellen dat de koppeling(splaten) sneller slijt door het koppel maar verder...zal het wel loslopen.

Exorcist wijzigde deze reactie 09-08-2019 17:12 (31%)

• Dufornee
@Exorcist Ik heb zelf de Leon ST 2.0 TDI 184 laten chippen daar. Verschil is enorm (184 -> 220 pk en 380 Nm -> 450 Nm), pakt veel lekkerder op en het koppel zorgt ervoor dat je een behoorlijke hothatch moet hebben om sneller te zijn. De toegenomen pk's zorgen ervoor dat ik nu ook 241 kan aantikken, al heb je daar natuurlijk niks aan. Verbruik is mijns inziens ook niet veranderd, maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand. Ik rij nog steeds 1:17.

VAGtechniek heeft prima geholpen en destijds ook direct een grote beurt uitgevoerd. Enige wat ik merkte is dat de olie heter wordt (logisch, meer vermogen = meer hitte), maar verder niks nadeligs. Geen verandering merkbaar in olieverbruik, bijvoorbeeld. Ik ging zeer tevreden weg daar!

De oude software geven ze mee op een schijfje, dus mocht je ooit weer terug naar de basics moeten dan is dat ook mogelijk. Ze laten niks aan het toeval over en dat bevalt mij heel goed.

Dufornee wijzigde deze reactie 12-08-2019 09:54 (11%)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dufornee schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:51:
@Exorcist Ik heb zelf de Leon ST 2.0 TDI 184 laten chippen daar. Verschil is enorm (184 -> 220 pk en 380 Nm -> 450 Nm), pakt veel lekkerder op en het koppel zorgt ervoor dat je een behoorlijke hothatch moet hebben om sneller te zijn. De toegenomen pk's zorgen ervoor dat ik nu ook 241 kan aantikken, al heb je daar natuurlijk niks aan. Verbruik is mijns inziens ook niet veranderd, maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand. Ik rij nog steeds 1:17.

VAGtechniek heeft prima geholpen en destijds ook direct een grote beurt uitgevoerd. Enige wat ik merkte is dat de olie heter wordt (logisch, meer vermogen = meer hitte), maar verder niks nadeligs. Geen verandering merkbaar in olieverbruik, bijvoorbeeld. Ik ging zeer tevreden weg daar!

De oude software geven ze mee op een schijfje, dus mocht je ooit weer terug naar de basics moeten dan is dat ook mogelijk. Ze laten niks aan het toeval over en dat bevalt mij heel goed.
Klinkt goed inderdaad! Zal van de week eens een afspraak maken, alleen even kijken wanneer ik zelf tijd heb :X

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:31
Mezelf dinsdag ook maar eens getrakteerd op een Ibiza. bouwjaar 2015, 1.2 tsi FR Dynamic. In het brandweerwagenrood. Dus nu hier een beetje aan het lezen.

Rij momenteel nog een Panda van 11 jaar oud, die was wel op na 150.000 km. Vraag maar niet waarom, lang verhaal.

Ja vraagt de verkoper, hoe vindt u hem rijden? Ik zeg nou, je ziet waar ik mee aankwam he.... dan rijdt alles lekkerder. Overigens heeft de Panda me nooit in de steek gelaten, destijds nieuw gekocht.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ozzynator schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:12:
Mezelf dinsdag ook maar eens getrakteerd op een Ibiza. bouwjaar 2015, 1.2 tsi FR Dynamic. In het brandweerwagenrood. Dus nu hier een beetje aan het lezen.

Rij momenteel nog een Panda van 11 jaar oud, die was wel op na 150.000 km. Vraag maar niet waarom, lang verhaal.

Ja vraagt de verkoper, hoe vindt u hem rijden? Ik zeg nou, je ziet waar ik mee aankwam he.... dan rijdt alles lekkerder. Overigens heeft de Panda me nooit in de steek gelaten, destijds nieuw gekocht.
Hetzelfde rood als mijn Leon? Seat Emocion Red? FR sowieso netjes.

Probeer zelf nu voor eind september een afspraak te maken voor de chiptuning. Druppel was een een VW Transporter die gas bijgaf bij het inhalen en ik met wat pijn en moeite voor kon blijven op de linkerbaan. Trap dan liever wat dieper in en dat de auto íets meer vooruitgaat. :)

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:31
Yep, die kleur. Wist de precieze naam niet.

• miniterror
13 augustus mijn nieuwe Leon FR opgehaald bij de dealer.
Heb nu al meerdere keren gehad dat full link niet doorstart en ik de radio moet resetten middels de volume knop lang ingedrukt houden, hebben meer mensen hier ook last van?
Ik zie hierboven wat berichten over herstarten, dat heb ik nog niet meegemaakt.

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06:56
miniterror schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:16:
Heb nu al meerdere keren gehad dat full link niet doorstart en ik de radio moet resetten middels de volume knop lang ingedrukt houden, hebben meer mensen hier ook last van?
Ik heb het bij mijn Ateca ook; gaat hij constant zoeken naar media op USB1.
Beetje matig, want de iPhone heeft geen mediabestanden.
Hard reset is het enige wat werkt: 15s beide draaiknoppen ingedrukt houden

• MrFuryian
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14-09 08:56
miniterror schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:16:
Een paar maanden terug heb ik hier ook last van gehad met mijn Leon FR.

Dit is bij gestopt nadat het systeem een "crash" heeft gehad.
Tijdens het rijden op de snelweg werkte alle functies opeens niet meer m.u.v. de standaard opties. De niet werkende functies (waaronder navigatie en Full Link) gaf de auto aan dat ik een activeringsleutel van de dealer nodig had. Sinds deze "crash" heb ik eigenlijk geen problemen meer.

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 15-09 05:25
Wat zijn de ervaringen hier met de ateca? Ik ben deze als lease auto aan het overwegen. Ik twijfel oa (als ik voor de ateca zou gaan, want twijfel over nog paar andere autos) over de 1.0 VS de 1.5 en als ik voor de 1.5 ga de style business VS de excellence business VS de fr business

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06:56
Bozzel1987 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:46:
Wat zijn de ervaringen hier met de ateca? Ik ben deze als lease auto aan het overwegen. Ik twijfel oa (als ik voor de ateca zou gaan, want twijfel over nog paar andere autos) over de 1.0 VS de 1.5 en als ik voor de 1.5 ga de style business VS de excellence business VS de fr business
Ik kan je de 1.5 aanraden; heb zelf een 1.0 Style Business Intense, maar mis net dat beetje pit.
Rijd nu gemiddeld 6.5-7.0/100 met 90% snelwegen.
Binnendoor voornamelijk 7.0-7.5/100.
Qua opties mis ik niks en zit het meeste erop, een automaat zou wel fijn zijn.

Al met al wel tevreden, want het kost ook geen drol qua bijtelling.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True