Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
alteaxl schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:53:
[...]

Hallo

Ik heb zelf de Arona van december 2018 met een kaart van West Europa die is bijgeleverd door de dealer waarop de doos staat TomTom van de SD kaart. De update op de Seat site is waarschijnlijk nog van Naftec.
Op de site van Seat staan alleen maar deel stukken en komt niet overeen met de SD kaart in de auto.
De Seat site loopt op dit punt achter met de werkelijkheid en ook hierover uitgebreid met de klantenservice gesproken zonder resultaat :( . Op dit punt is de klantenservice een drama en ze weten niet waar ze over praten. Kijk eens even hier voor meer info :
YouTube: Seat Ateca - kurz erklärt: #19 Mapcare Update Navigationssystem ohne... wat laat zien dat je inderdaad beter de VW site kan gebruiken die levert namelijk wel heel West Europa.

Succes ermee
Dat van die gesplitste gebieden viel mij idd ook op. Ik wil zowel Denemarken/Zweden als Frankrijk bijvoorbeeld. Dat kan kennelijk niet.
Ben nu de VW aan het downloaden. Ben benieuwd of het werkt.

[edit] en het werkt :) Heb deze voor mijn Leon 2018 gebruikt: https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f

Binnenkort maar es checken of deze meer up-to-date is. Bij degene waarmee mijn auto geleverd was klopte er bijv. niks meer van de A1/A9.

Palomar wijzigde deze reactie 13-03-2019 20:46 (13%)

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:28

Antera

www.lowering.nl/vcds

Verwacht niet dat de navi zo snel geüpdate worden. Staan vaak bepaalde wegens enz meer dan een jaar nog op de oude wijze en worden die niet zo snel geüpdate.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Dufornee
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-05 10:11
Rainesh schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:04:
@Dufornee welk bouwjaar is je Leon? Kun je zo een foto posten zoals @wokkelz hierboven? Want je systeem kun je dan updaten naar 0480.
https://tweakers.net/ext/f/1gPQUDZKQlvCj6zShxGPQenO/thumb.jpg

Bij deze! Ik zal eens zoeken of de update notes wat interessante features meebrengen.

Bouwjaar is 2015 (februari).

Dufornee wijzigde deze reactie 13-03-2019 22:04 (3%)

• Dufornee
YoGi_Berra schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 00:19:
[...]

Als je op menu klikt. Is Full Link überhaupt een menu item?
Ja absoluut, staat erin.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
@Dufornee

je hebt MIB2, huidige sw stand is 1000+ maar zal in stappen moeten gaan. Alleen deze updates heb ik helaas niet. Anders even aan de dealer vragen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Dufornee
Rainesh schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:10:
@Dufornee

je hebt MIB2, huidige sw stand is 1000+ maar zal in stappen moeten gaan. Alleen deze updates heb ik helaas niet. Anders even aan de dealer vragen.
Super, das duidelijk! Dankjewel. Levert een update veel op?

• Rainesh
Dufornee schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:17:
[...]

Super, das duidelijk! Dankjewel. Levert een update veel op?
Ja best wel

• Dufornee
@YoGi_Berra ik twijfel nu of er ook Mirrorlink kan staan... Heb de auto niet binnen bereik deze week.

• Deforcer
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-05 19:38
@Rainesh Is deze wel te updaten naar 0480? Ik heb lang gezocht op internet, maar ik durf hem niet direct naar 0480 te updaten.

Het gaat om een Seat Leon uit 2013.

• Rainesh
Deforcer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:17:
@Rainesh Is deze wel te updaten naar 0480? Ik heb lang gezocht op internet, maar ik durf hem niet direct naar 0480 te updaten.

Het gaat om een Seat Leon uit 2013.

[Afbeelding]
Ja deze is direct te updaten naar 0480. Dat gaat een flinke snelheidsupdate worden voor jou!

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01:40
ik heb een paar roestplekjes op mijn ibiza en weet welke kleurcode ik heb (ls7u), maar hoe ga ik dit er mooi op krijgen zonder bobbels etc? Beetje zonde als de roest zich nog verder gaat uitbreiden..

http://oi65.tinypic.com/2h822ck.jpg

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi66.tinypic.com/2e38x11.jpg

• Woolfy681
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-05 20:11
Roest heb ik meestal helemaal weg laten halen en helemaal op nieuw laten spuiten. In jou geval zou ik de hele motorkap doen.

Woolfy681 wijzigde deze reactie 17-03-2019 19:28 (72%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:15

v8power67

Seat leon 1m 20vt 180pk!!

Sinds vandaag eigenaar van deze seat leon 20vt topsport uit 2004. Met 219000km ben 3e eigenaar.

Tot nu toe erg blij mee. Alleen heeft de vorige eigenaar er euro 95 ingedaan. Dus ga eens experimenteren binnenkort als tank echt leeg is met competition 102 hier in de buurt en vpower 98 en bp 98. Benieuwd hoe dat rijd en of verschil te merken is.
Verder ja rijd gewoon als een trein. Super stabiel en compleet origineel. Ook de radio :P
Bedoeling is langzamerhand wat mods uit te voeren voor meer vermogen. En bij jd een chip erop mits de health check goed is.
Wil hem verder uiterlijk redelijk standaard houden misschien andere velgen. Eerst maar weer beginnen met sparen :P

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• miniterror
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:57
Heeft iemand ervaringen met run-out modellen bestellen?
Ik ben in de weer voor een nieuwe lease auto en hoorde een paar verkopers over een mogelijke run-out op de Leon spreken.
Scheelt dit veel geld op z'n wagen?
Zit te kijken naar een Leon FR DSG versie met rrn paar opties.
Nu helaas iets te duur voor het budget dat ik ter beschikking heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Voor particulieren zie je vaak wat extra kortingen tegen het einde van een modelrun, zo had je recent op de Golf 20+% korting op de totale catalogusprijs. Voor de lease ligt dat vaak anders, want de kortingen liggen daar meestal wel vast. In realiteit zit je op iets van een ~24% voor een Golf en ~27-28% op een Leon. (nog lichtelijk afhankelijk van uitrusting). Uiteraard afhankelijk van welke deals en leasetoko's.
Heel veel meer gaat daar niet af gaan denk ik dan, de meeste merken toppen wel rond de 30% van de catalogus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:17:
Sinds vandaag eigenaar van deze seat leon 20vt topsport uit 2004. Met 219000km ben 3e eigenaar.
[Afbeelding]

Tot nu toe erg blij mee. Alleen heeft de vorige eigenaar er euro 95 ingedaan. Dus ga eens experimenteren binnenkort als tank echt leeg is met competition 102 hier in de buurt en vpower 98 en bp 98. Benieuwd hoe dat rijd en of verschil te merken is.
Verder ja rijd gewoon als een trein. Super stabiel en compleet origineel. Ook de radio :P
Bedoeling is langzamerhand wat mods uit te voeren voor meer vermogen. En bij jd een chip erop mits de health check goed is.
Wil hem verder uiterlijk redelijk standaard houden misschien andere velgen. Eerst maar weer beginnen met sparen :P
Nice, je ziet dat model steeds vaker in de handen van sjonnies vallen met spoilers en blauwe xenon lampen. Deze ziet er nog erg origineel uit :)

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-05 10:20
Ik heb de laatste tijd regelmatig een foutieve tijd (+1 uur t.o.v. werkelijke tijd) in mijn Virtual Cockpit. Na een herstart van het systeem staat de tijd weer correct, maar nu het iedere week wel een keer voorkomt is dat ook niet ideaal.

De klok instellingen lijken mij allemaal wel correct te staan, iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?

LOETKE

• Dufornee
Rainesh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Ja deze is direct te updaten naar 0480. Dat gaat een flinke snelheidsupdate worden voor jou!
Heb jij enig idee hoe dit überhaupt te updaten is? Ik heb de H41 zoals je wellicht nog weet. Heb 4 dealerbedrijven gemaild, maar geen enkele heeft een fatsoenlijk antwoord. Is het iets wat ikzelf kan?

• Rainesh
Dufornee schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Heb jij enig idee hoe dit überhaupt te updaten is? Ik heb de H41 zoals je wellicht nog weet. Heb 4 dealerbedrijven gemaild, maar geen enkele heeft een fatsoenlijk antwoord. Is het iets wat ikzelf kan?
Firmware update op een kaartje (fat32) en dan systeem starten, Menu ingedrukt houden. Stappen volgen en alles gewoon laten gaan. Meerdere tweakers hier die het geupdate hebben.

• __REMCO__
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 11:20
Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Firmware update op een kaartje (fat32) en dan systeem starten, Menu ingedrukt houden. Stappen volgen en alles gewoon laten gaan. Meerdere tweakers hier die het geupdate hebben.
en waar kan je zo'n update (veilig) downloaden? Dus dat je geen bricked systeem hebt straks?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Op diverse seat fora (ook de NLse) kun je de update vinden. Ook daar zijn er genoeg mensen die het geupdate hebben.

• Palomar
  • Niet online
RudyL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:59:
Ik heb de laatste tijd regelmatig een foutieve tijd (+1 uur t.o.v. werkelijke tijd) in mijn Virtual Cockpit. Na een herstart van het systeem staat de tijd weer correct, maar nu het iedere week wel een keer voorkomt is dat ook niet ideaal.

De klok instellingen lijken mij allemaal wel correct te staan, iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?
Ik heb dit ook. Workaround is om de klok handmatig in te stellen en niet aan de hand van GPS.

• Dufornee
Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:11:
Op diverse seat fora (ook de NLse) kun je de update vinden. Ook daar zijn er genoeg mensen die het geupdate hebben.
De H41 schijnt zeer specifiek te zijn. Net twee uur gezocht, maar kan het allemaal niet vinden. Heb jij een gouden tip? :9

• Rainesh
Dufornee schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:14:
[...]

De H41 schijnt zeer specifiek te zijn. Net twee uur gezocht, maar kan het allemaal niet vinden. Heb jij een gouden tip? :9
Ik zal later een linkje posten met mijn files die ik altijd gebruik

• Dufornee
Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:18:
[...]

Zou super zijn! _/-\o_

• Rainesh
Correctie, heb net naar jouw systeem gekeken. Jij hebt MIB2 High (Seat Navi Plus). Ik heb alleen de low firmware updates ervoor.

• Dufornee
Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:35:
[...]

Correctie, heb net naar jouw systeem gekeken. Jij hebt MIB2 High (Seat Navi Plus). Ik heb alleen de low firmware updates ervoor.
Jep, was er al bang voor. Zo vol als het internet is, zo leeg is het voor de MIB2 High helaas.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@Dufornee

Misschien dit linkje?

• PKing83
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:25
Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:18:
[...]

Ik kon het de afgelopen week voor mijn MiB2 ook niet vinden dus mocht je een linkje voor de kunnen delen dan is dat welkom O-)

Is er toevallig ergens een lijst waar je kan zien welke updates er uitgekomen zijn voor welke HW versies?
Ik vermoed dat je binnen dezelfde hardware versie moet blijven en dan kijken of er een hogere versie beschikbaar is?

Op het Spaanse forum lees ik mensen die het hebben over een H30 / 0359 combinatie maar zie niemand die geüpdatet is vanaf 351. Ook een changelog of download heb ik nog niet gevonden. Klopt het dat er een nieuwe versie zou moeten zijn of kan ik beter stoppen met zoeken? :)

Voor de volledigheid mijn info:
Onderdeelnummer apparaat: 5QA035858A
Hardware: H30
Software: 0351

Service modus - Software-update/versies:
Software-update/versies
Geinstalleerde SW Train versie: MST2_EU_SE_P0351T
Geinstalleerde SW MU versie: 0351
Onderdeelnummer: 5QA035858A
Hardwareversie 5QA035858A
Softwareversie H28.28.76_STD2Nav_EU

Betreft een Seat Ibiza Station (6J) uit 2016

• Dufornee
Dankjewel, die had ik inderdaad gezien. Support echter alleen H24 en ik heb H41. Misschien dat iemand weet of dat wel/geen kwaad kan? Heb de files gedownload gisteren en wil best een poging wagen maar als ie gebrickt raakt is dat ook geen winst O-)

• Dufornee
__REMCO__ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:52:
[...]

__REMCO__ in "Het grote Seat topic"

Van 110pk naar +- 140pk gegaan, uitgevoerd door VAGtechniek in Nuenen (y)
Mede door jouw ervaringen ook de Leon ST 2.0 TDI 184 aan laten pakken. Nu ±220pk/450Nm. Vanmorgen naar skivakantie gereden, bij 237 moest ik van het gas af. Vooral tussenacceleraties zijn nu waanzinnig, 0-100 krijg je het allemaal toch niet kwijt. :+

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01:40
jammer dat je per se een tdi motor moet hebben voor tuning, had graag mijn 1.4 16V 74kW 100pk (motorcode: bbz) ook getuned willen hebben. weet iig wat ooit de volgende ibiza word :9~

giovanni2903 wijzigde deze reactie 23-03-2019 23:32 (14%)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi66.tinypic.com/2e38x11.jpg

• __REMCO__
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 11:20
giovanni2903 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:32:
jammer dat je per se een tdi motor moet hebben voor tuning, had graag mijn 1.4 16V 74kW 100pk (motorcode: bbz) ook getuned willen hebben. weet iig wat ooit de volgende ibiza word :9~
Je hoeft niet perse een TDI motor te hebben, benzine auto's met een turbo kunnen ook getuned worden. Turboloze auto's in principe ook alleen is het daar amper te merken voor zover ik weet

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Onze eerste auto gekocht! Een handgeschakelde Seat Leon Style 1.4 TSI met 122pk uit 2013. Extra's zijn de Full LED, navigatie, trekhaak, 17 inch, getinte ruiten.
Hij heeft 115k op de teller maar werkelijk nog in perfecte staat zowel van buiten als binnen.
Half jaar bovag garantie erop, maar hopelijk hebben we deze niet nodig :)

Voorheen hebben mijn vrouw en ik altijd lease auto's gereden maar i.v.m. een nieuwe baan van mijn vrouw moest er een eigen auto gekocht worden.
In het verleden had ze al 4 jaar de Leon MK3 naar volle tevredenheid gereden. Ik zelf heb een MK2 gereden en een Exeo dus ook deze Leon past ons wel!

Speedfight wijzigde deze reactie 25-03-2019 18:17 (18%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Ziet er goed uit en een mooie kleur

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@Speedfight erg netjes!!

Zelf nog wel wat tegengekomen; m'n Leon schakelt de CC niet uit bij het intrappen van het koppelingspedaal. Zal ergens bij het pedaal een sensor zitten neem ik aan, maar 's (laten) nagaan. Verder hebben we zowel bij de Leon als bij de Ibiza een leeglopende rechterachterband: beiden moet er per maand 1 bar bij. Vreemd, zelfde band zelfde euvel...

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Exorcist Volgens mij is dat tegenwoordig normaal. Moest er in een Golf 7 leenauto ook aan wennen.

Website

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:02
Volgens mij had ik dat bij mijn leaseauto (Golf 7 Variant) ook, heb het geloof ik eens getest door op een lagere snelheid en versnelling de cruisecontrol weer aan te zetten en dan gewoon opschakelen terwijl de cruise control versnelde.

Bij mijn huidige Leon nog niet getest, maar dat zal dan ook wel zo werken ;).

Kluus wijzigde deze reactie 28-03-2019 14:35 (6%)

https://www.strava.com/athletes/2533069

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm vreemd, eerste auto die ik rij waarbij dat zo werkt. In onze Ibiza ST (zelfde jaar, 2014) is het in ieder geval wel zo dat de CC uitschakelt op koppeling. Maar goed, dan is er dus niets defect; ook goed :+

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:21
Exorcist schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:34:
@Speedfight erg netjes!!

Zelf nog wel wat tegengekomen; m'n Leon schakelt de CC niet uit bij het intrappen van het koppelingspedaal. Zal ergens bij het pedaal een sensor zitten neem ik aan, maar 's (laten) nagaan. Verder hebben we zowel bij de Leon als bij de Ibiza een leeglopende rechterachterband: beiden moet er per maand 1 bar bij. Vreemd, zelfde band zelfde euvel...
Dat hoort zo...Een polo met handbak doet het ook zo.. In principe kan je tussendoor schakelen en de auto trekt gewoon netjes verder... Sterker nog als je vanaf bijv. 30 resumed naar 100 lijkt hij zelfs een beetje in te houden als hij een schakel moment verwacht.

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-04 18:11
Afgelopen maandag eindelijk (na heel lang wachten) mijn Seat Ibiza FR Business Intense mogen ophalen met een "paar" opties.

-Desire Red
-1.0 DSG 115 pk
-18" velgen
-Full Led
-Upgrade Exclusive
-Upgrade Winter
-Beats Audio
-Upgrade Drive
-Virtual cockpit

Heb er nu bijna 600km mee gereden, maar wat een genot zeg....
Hierbij wat foto's, mooiere foto's volgen nog!

PSN= ThroNN-

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:15
Exorcist schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:34:
@Speedfight erg netjes!!

Hier ook zo, lijkt mij zo te horen.
1e keer ff schrikken. Reed op snelweg, rustig koppeling in, versnelling terug om af te remmen op de motor, koppeling los.... brooop en hij gaf weer gas om op snelheid te komen....
Apart als je het niet verwacht.

Nu ik het gewend ben rijd het wel fijn, niet telkens opnieuw aan hoeven zetten na het schakelen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:52

Get!em

Oh die ja!

Dat de koppeling bij normaal gebruik van schakelen, de CC niet uitzet, is bij andere merken al heel normaal. Blij toe dat Seat/VW hier nu ook naar overschakelt.

Zoals ik hem van volvo ken:
koppeling gewoon gebruiken voor schakelen: CC blijft aan
koppeling langer dan 3 seconden gevloert, dan CC uit
Rem = CC uit.

Is trouwens ook handig bij Adaptive CC, als je geen automaat hebt. (mogelijk dat het daarom ook nu zo is geimplementeerd bij VW)
Je kunt meeschakelen met de ACC en hij blijft gewoon aan. ;)

Get!em wijzigde deze reactie 29-03-2019 09:52 (23%)

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-04 18:11
Get!em schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:51:
Dat de koppeling bij normaal gebruik van schakelen, de CC niet uitzet, is bij andere merken al heel normaal. Blij toe dat Seat/VW hier nu ook naar overschakelt.

Rem = CC uit.

Is trouwens ook handig bij Adaptive CC, als je geen automaat hebt. (mogelijk dat het daarom ook nu zo is geimplementeerd bij VW)
Dat is zeker mooi voor wanneer je geen automaat hebt, met mijn Ford was ook maar een licht tikje op de koppeling al genoeg om de CC uit te laten zetten..

Nu met de ACC is het wel een verademing met de DSG bak. Vooral wanneer je een file nadert en je vanaf 130-0 afremt, de Ibiza heeft alleen geen file assistent, dus je moet na stilstand de rem loslaten en daarna de hendel naar je toe trekken en dan gaat ie weer verder. Echt geen straf meer om file te rijden :+

PSN= ThroNN-

• Rainesh
Get!em schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:51:

Rem = CC uit.

Vreemd dat VAG dat veranderd heeft want vroeger was het ook zo.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rainesh schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Staat inderdaad ook zo in het boekje:
De GRA vertraagt direct zodra het koppelingspedaal wordt ingetrapt en
grijpt na het schakelen weer automatisch in.
Weten we dat ook weer.

Verder maar 's kijken of ik het systeem kan updaten (MIB1). Laatst al de navigatie naar de laatst mogelijke versie gebracht, maar het systeem zelf draait nog softwareversie 0425. Heb 0480 gedownload, updaten zal niet spannen zijn maar las ergens dat het bij iemand de TMC overhoop haalde en de fileinformatie via de traffic-knop. Ben dus nog wat terughoudend..

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Het systeem pakt het inderdaad weer op maar als je iets langer je koppeling in houd heb ik begrepen dan schakelt hij hem wel uit. Je kan dat eens testen.

Vroeger was het idd kort intrappen viel deze af. Anders kort op de rem drukken dan schakelt ie weel af

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rainesh schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Vind het eigenlijk wel logisch. Met een handbak werkt ACC vanaf 30 km per uur totdat je aan je top zit (heb iig zelf 170 met ACC hereden in de Golf die ik hiervoor had). Maar als je dat bereik wilt voor ACC is het wel handig als je tussendoor schakelt. Iets zegt me dat die motortjes het niet of iig niet lang trekken als jij 150 in zijn twee wilt rijden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Soul__assasin
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:06

Soul__assasin

de Belbelg

als soon to be seat eigenaar heb ik een paar vraagjes ivm de optiecodes... Voor de vetgedrukte vind ik geen verklaring op het WW, Ben ik juist met de rest? ik hoor het graag en ben nieuwsgierig ...

1AS = Electronic stabilization program (ESP)
3A2 = code not found :-(
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
6K2 = Front Assist incl. city automatic emergency braking, without ACC
6XP = Exterior mirrors: electrically folding, electrically adjustable, separately heated
7CP = code not found :-(
7K1 = Tire pressure warning light
8SK = Taillight assemblies with diodes (LED)
8WH = Front fog lamp and cornering lamp
9S0 = Without multi-function display/ on-board computer
9WT = code not found :-(
9ZX = Mobile phone preparation
DS9 = code not found :-(
QH1 = Voice control
QJ1 = Chrome work package
QV3 = Digital radio reception
UQ2 = code not found :-(
VL6 = code not found :-(
Y9Z= code not found :-(

het wordt btw de SEAT Tarraco Move 1.5 TSI
Inspired schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:16:
Iemand hier al een Tarraco besteld? Enig idee van de levertijd? Door een fout in de bestelling van de LM moet ik mijn Tiguan Allspace opnieuw bestellen. Wellicht is de Tarraco nu een optie. Ik ging uit van dezelfde levertijd (6mnd) maar kan met voorstellen dat de Seat een minder lange levertijd heeft omdat deze niet uit Mexico komt. Ook is de standverwarming als optie een hele dikke plus voor mij. Dat kan op de Tiguan Allspace niet.

/edit

Blijkbaar is op de 1.5 geen DSG mogelijk..? Vreemde keuze in 2019. Gaat er nog iemand zo'n auto zonder automaat rijden tegenwoordig?
dit weekend besteld, levertermijn begin Augustus

Soul__assasin wijzigde deze reactie 03-04-2019 17:39 (25%)

www.weefab.com

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-05 21:44
Lucifertje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:24:
Bweehh, toch uitgesteld. Ik kreeg eerst melding van Alphabet dat het 19 april wordt. Vervolgens dealer gebeld en die gaf aan dat dit nog maar de vraag was en dat ik eind maart maar even moest bellen om bij ze na te gaan of er al meer bekend is qua productie. Dit toch in verband met de grote vraag en het tekort van de 1.5l motoren.

Ik baal er behoorlijk van en als ik dit vooraf had geweten had het een saaie zwarte voorraad wagen geworden of een geheel ander merk. Overigens nu tijdelijk een Opel Astra vanwege aanrijding met Clio, moet zeggen dat die me best bevalt qua ruimte, wegligging!

Maar toch beetje pissig
Heeuujj, eind volgende week afleverafspraak staan bij de dealer! Zin in en mooi moment om Paasweekend gelijk wat kilometers te maken :)

• SuperSoaker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Zit de Leon ST Xcellence Business Intense ook zo rond de 5 maanden levertijd, weet iemand dat?

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21-05 11:35
SuperSoaker schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:47:
Zit de Leon ST Xcellence Business Intense ook zo rond de 5 maanden levertijd, weet iemand dat?
Dat hangt sterk van de motor keuze af. De 1.5 benzine zal langere levertijd hebben dan b.v. de diesels.
Na de zomer wordt het nieuwe model Leon geintroduceerd, mogelijk heeft dat ook nog invloed op de levertijd.

remmuz wijzigde deze reactie 10-04-2019 13:08 (14%)

• ALPACINO
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 26-04 15:35
Weet iemand of het mogelijk is om android auto op een Seat Leon te draaien die ouder is dan 2016? Eventueel d.m.v. een aftermarket radio, waarbij alles (knoppen, display etc) blijft werken.

• Lucifertje
Vandaag was de grote dag en mocht ik hem komen ophalen. Net eerste ritje vanuit dealer naar huis, heerlijke auto en wat is een automaat fantastisch. Verder fijne stoelen, goede zithouding en voldoende ruimte achter m'n stoel voor kinderstoel (ik ben 1,92). Wat me nu enigzins "tegenvalt" is het formaat van de spiegels en de kofferbak maar mag geen naam hebben.

Zal later nog eens foto'tje plaatsen als ik die heb kunnen maken!

• Lucifertje
Lucifertje schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:53:
Vandaag was de grote dag en mocht ik hem komen ophalen. Net eerste ritje vanuit dealer naar huis, heerlijke auto en wat is een automaat fantastisch. Verder fijne stoelen, goede zithouding en voldoende ruimte achter m'n stoel voor kinderstoel (ik ben 1,92). Wat me nu enigzins "tegenvalt" is het formaat van de spiegels en de kofferbak maar mag geen naam hebben.

:)

Lucifertje wijzigde deze reactie 20-04-2019 23:11 (15%)

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:18
Lucifertje schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:53:

Mooi kar. Wat valt je precies tegen aan de kofferbak? Die is vrij riant toch? Zeker met de vloer op de lage stand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lucifertje
Luuk84 schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:06:
[...]

Mooi kar. Wat valt je precies tegen aan de kofferbak? Die is vrij riant toch? Zeker met de vloer op de lage stand?
Vond ik ook! Nou, ik mijn beleving was die groter toen ik destijds proefrit ging maken. Maar met vloer op de lage stand scheelt het inderdaad weer! Kinderwagen kan d'r prima in en afsluiting kan dan nog steeds mooi dicht :)

• Palomar
  • Niet online
Mooie bak die FR, heb hem zelf ook ;) Maar qua ruimte, met 2 kleine kids vind ik de ST wel een beetje aan de kleine kant (ja, ik weet dat er gezinnen zijn die het met een veel kleinere auto doen). Buggy en kinderwagen passen nog wel prima, maar dan zit het wel vol. Op de achterbank zorgt de maxi cosi ervoor dat de passagiersstoel erg ver naar voren moet. Met het kinderzitje achter de bestuurdersstoel heb ik al regelmatig dat dochterlief van 2 in mijn rug zit te trappen. En dan ben ik met 1,80 niet extreem lang. Maar ja, voor meer ruimte had ik een Octavia moeten nemen... ;) maar die heeft weer minder dynamisch weggedrag. En uiteindelijk zit ik er toch meestal alleen in. Keuzes ;)

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:18
@Palomar bij een Octavia zit ook nog een gratis labrador die je kwijt moet hè :p

Zonder dollen, volgens een vriend van mij die een Skoda Octavia heeft, zitten de stoelen van de Octavia ook minder als de stoelen in een FR, veel minder steun.

• Lucifertje
Palomar schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:02:
Mooie bak die FR, heb hem zelf ook ;) Maar qua ruimte, met 2 kleine kids vind ik de ST wel een beetje aan de kleine kant (ja, ik weet dat er gezinnen zijn die het met een veel kleinere auto doen). Buggy en kinderwagen passen nog wel prima, maar dan zit het wel vol. Op de achterbank zorgt de maxi cosi ervoor dat de passagiersstoel erg ver naar voren moet. Met het kinderzitje achter de bestuurdersstoel heb ik al regelmatig dat dochterlief van 2 in mijn rug zit te trappen. En dan ben ik met 1,80 niet extreem lang. Maar ja, voor meer ruimte had ik een Octavia moeten nemen... ;) maar die heeft weer minder dynamisch weggedrag. En uiteindelijk zit ik er toch meestal alleen in. Keuzes ;)
Ik moet er zelfs drie kids in vervoeren waarvan twee nog de leeftijd hebben voor zo'n groot log apparaat wat een autostoel heet. De oudste zit tegenwoordig op zo'n verhogertje. Gelukkig kom ik van kleinere auto vandaan en is dit al een vooruitgang haha.

In het verleden ouder model octavia gereden, kan ik voorstellen dat die net wat praktischer en groter is maar vind ik persoonlijk wat minder sportief dus nog steeds blij met m'n keuze! d:)b

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Palomar schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:02:
Dat in de rug trappen vind (vond) ik echt bloedirritant, al ging het per ongeluk. Ik ben 1.88 en heb vrij lange benen, mijn stoel staat in welke auto dan ook vrijwel max. naar achteren omdat ik anders met mijn knieën tegen het stuur zit. De Leon (ST) biedt daarin al veel meer ruimte dan onze Ibiza (ST) maar juist in die Ibiza hebben we een aantal vakanties gedaan toen onze dochters jonger waren en dus ook nog kinderwagen/buggy/campingbed mee hadden. Paste allemaal wel, maar de ruimte was wel een dingetje :+ , zeker in vergelijking met de BMW E320 die ik daarvoor had.

Ik vind de Leon ST daarentegen veel meer ruimte bieden maar wat ook scheelt is het gewoon niet meer nodig hebben van kinderwagens, buggy's en campingbedjes ;). Ook zijn ze oud genoeg om niet met hun voetjes naar voren te steken zeg maar maar met gebogen knieën.

/Zit verder nog te kijken of ik de subwoofer op één of andere manier "eenvoudig" kan wisselen. In de Ibiza ligt een Pioneer subwoofer op de plaats van de reserveband, maar mijn vrouw rijdt in die auto en geeft echt 0 om geluid laat staan een betere bass. Zal echter alleen niet zo makkelijk zijn denk ik.

De Leon is in de tussentijd terug uit de garage, gelukkig garantie. Had een motorstoring in ene, eerst bij Seat in de buurt laten uitlezen en die trokken eenzelfde voorlopige conclusie als ikzelf (met een OBD dongle) dat er een sensor tbv het uitlezen van het roetfilter óf het roetfilter zelf iets niet OK was. Gezien mijn grote hoeveelheid lange snelwegritten en vaak met hoge snelheid O-) had ik niet het idee dat het filter zelf het probleem was, maar hij bleek niet/niet goed te regenereren.

Verder weer een spijker uit mijn achterband laten halen. Ook onze Ibiza heeft, nota bene in dezelfde band, een spijker zitten. Verklaart het langzaam leeglopen maar vind het nogal typisch gezien ik nooit op een bouwplaats rij. Ook in de BMW had ik destijds 2 spijker in korte tijd in de band zitten. :F

• Tom-Los
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-05 15:35
Een aantal maanden geleden een nieuwe Seat Leon 1.5 TSI FR BI DSG-7 in ontvangst mogen nemen.

Weet iemand of hier Launch Control op zit en hoe die geactiveerd wordt? Op Google of handleiding heb ik niets kunnen vinden

Tom-Los wijzigde deze reactie 22-04-2019 12:23 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Launch Control zat dacht ik alleen op de 184pk.
Dan was het ESC uitzetten in het menu, drive select in Sport, rem inhouden (met links), gas geven (toeren blijft dan stabiel hangen op 2500rpm of zoiets), en dan rem los.

Pinobigbird wijzigde deze reactie 22-04-2019 12:39 (66%)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dufornee
Tom-Los schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:22:
Een aantal maanden geleden een nieuwe Seat Leon 1.5 TSI FR BI DSG-7 in ontvangst mogen nemen.

Weet iemand of hier Launch Control op zit en hoe die geactiveerd wordt? Op Google of handleiding heb ik niets kunnen vinden
Als de stappen die hiervoor genoemd zijn niet werken, dan is het dacht ik softwarematig te activeren.

• Lucifertje
Tom-Los schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:22:

Dit staat ergens in de handleiding:

https://ibb.co/GFP6mV5

Dus lijkt niet beschikbaar op de 1.5 TFSI want dat is geen 140 kW? Of lees ik hem dan bekeerd?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Niet elke auto heeft dit en is dan alleen door een tuner te activeren. Zoals @Lucifertje meld klopt ook

• Kiptandori
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:48
Goedemiddag, heren/dames
Onze Fiat Panda begint de geest te geven dus we zijn opzoek naar een "nieuwe" auto.
We willen wat groter en zoeken voor max 7000 euro een goede auto.
Als eerste kwamen we bij een Hyundai I20 terecht maar na wat zoeken en een artikel op topgear.nl staan deze autos redelijk vaak stil langs de weg.
Hierna kwam ik op de Seat Ibiza terecht van 2012 of nieuwer met max 150k op de teller.
Uiteraard heb ik hier een aantal vragen over en hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.
Eerste disclaimer ik weet 0 van auto's maar kan wel beetje googlen :)
In de buurt waar ik woon zijn geen occasion te koop maar wil wel graag een proef rit maken, nu hebben mijn overburen een Seat Mii zijn er dingen die overeenkomen met de Ibiza die ik daarin kan testen zoals stoelen oid?
Heb een aantal punten op internet gevonden om op te checken:
Distributieketing vervangen.
Middensteun achter in niet half afgebroken.
Afwater gaatjes niet dicht, maar waar zitten deze?
Rubbers portieren.
Geen raar geluid bij stuur volledig draaien en langzaam rijden.
Elek. ramen goed checken
Nog andere aandachtspunten ?

Nu zoek ik een benzine variant maar welke motor erin 1.2 TSI of geen TSI
Als ik een test model kan vinden zit er veel verschil tussen de motoren en de wegligging als ik een SC of ST kan proberen ?
Alvast bedankt.

You dont need pants for the victory dance

• Arachnan
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 29-04 15:13
Kiptandori schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:14:
Nu zoek ik een benzine variant maar welke motor erin 1.2 TSI of geen TSI
Als ik een test model kan vinden zit er veel verschil tussen de motoren en de wegligging als ik een SC of ST kan proberen ?
Alvast bedankt.
Je hebt TSI (benzine) of TDI (diesel), welke je moet nemen hangt af van het aantal kilometers dat je maakt.
Omslagpunt weet ik niet meer, vroeger was dit zo'n 30-40.000km op jaarbasis, maar kan nu anders zijn.

Qua motoren zal je een prima indruk krijgen als je met de hatchback gaat testrijden i.p.v. de station, maar qua wegligging niet. Een hatchback rijdt mij inziens beduidend anders dan een stationwagon.

Belangrijkste is gewoon om een proefrit te maken, desnoods bij een Seat dealer.

• YoGi_Berra
@Arachnan
@Kiptandori wil weten hoeveel verschil is tussen de TSI en de non-TSI versie. Dat ga je eigenlijk merken als je op de snelweg zit. De non-TSI die moet aardig werken (3 pitter) om een beetje mee te komen met het verkeer. Als stadsauto'tje geen probleem, maar op langere stukken ga je er misschien wel aan ergeren (in mijn geval). Verder biedt de ST een zee aan ruimte die zeker niet heeft ingeleverd qua rijgenot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 20-05 15:01
(jarig!)
Vandaag mijn SEAT Leon 1.5 TSI FR Business Intense DSG-7 in ontvangst mogen nemen. Erg mooie bak! Heb er nog niet veel in kunnen rijden (momenteel op werk) maar denk dat ik hier zeker wel van ga genieten als ik naar huis rij vandaag.

Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-05 12:28
Zijn er trouwens tweakers die aftermarket draadloze laadsystemen voor mobieltjes hebben ingebouwd? En zo ja welke?

Ik zat zelf te kijken naar deze, alleen komt het bakje niet overeen. Ik heb een bakje met 'deksel'..

https://www.inbay.systems...rging-tray-for-seat-leon/

wokkelz wijzigde deze reactie 29-04-2019 14:51 (13%)

• YoGi_Berra
nvm

YoGi_Berra wijzigde deze reactie 29-04-2019 15:14 (99%)

• Kiptandori
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:48
@YoGi_Berra dat is idd wat ik bedoelde, thx.
Heb je toevallig nog meer anwoorden, toevoevingen of opmerkingen op mijn verhaal?

You dont need pants for the victory dance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:41

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik kan me ook weer melden :). Mijn huidige 2014 Leon hatchback 1.6 TDI gaat er in juli uit en word dan vervangen door een 2019 ST FR 1.5 TSI DSG. Heb er nu al zin in :). Vind alleen de led lampen wel een dure optie dus die heb ik niet gedaan en ben i.p.v. de lampen voor de cockpit, beats audio en adaptive cruise control gegaan. Meer luxe binnen in genomen zeg maar. Kijk er al naar uit!

• RudyL
TiMMieJ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:04:
Ik kan me ook weer melden :). Mijn huidige 2014 Leon hatchback 1.6 TDI gaat er in juli uit en word dan vervangen door een 2019 ST FR 1.5 TSI DSG. Heb er nu al zin in :). Vind alleen de led lampen wel een dure optie dus die heb ik niet gedaan en ben i.p.v. de lampen voor de cockpit, beats audio en adaptive cruise control gegaan. Meer luxe binnen in genomen zeg maar. Kijk er al naar uit!
Oeh, ik zou mijn LED echt niet willen missen...

Bijna 20.000 km gereden en inmiddels toe aan voorruit nummer 4 8)7

LOETKE

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-05 13:14

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hier een bezitter van een 2017 Ibiza FR (6F) 1.0 TSI 95PK (Desire Red), Alcantara, 18", Full LED, Beats audio, Full link.

Vind het echt een strak ogende bak en rijdt prima. Van binnen wel erg plastic fantastic, maar dat neem ik maar voor lief.

Zit nog te twijfelen om een zogeheten fabrieksupdate te doen en de software van een 115pk in te laten laden. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is het af te raden of juist niet en waarom?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• nooberke
jagermeister schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:42:
Hier een bezitter van een 2017 Ibiza FR (6F) 1.0 TSI 95PK (Desire Red), Alcantara, 18", Full LED, Beats audio, Full link.

Vind het echt een strak ogende bak en rijdt prima. Van binnen wel erg plastic fantastic, maar dat neem ik maar voor lief.

Zit nog te twijfelen om een zogeheten fabrieksupdate te doen en de software van een 115pk in te laten laden. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is het af te raden of juist niet en waarom?
Kan je hem dan niet net zo goed meteen laten chippen? Dan ga je rond de 135 uitkomen, dan gaat het echt leuk worden :+

• iDEOwen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-05 19:54
RudyL schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:58:
[...]

Bijna 20.000 km gereden en inmiddels toe aan voorruit nummer 4 8)7
Rij je vaak in België ofzo? Daar verzamel ik al mijn sterretjes...
(Of gaat het om andere issues met je voorruit?)

Apple Certified Trainingen

• jagermeister

jagermeister

nooberke schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Kan je hem dan niet net zo goed meteen laten chippen? Dan ga je rond de 135 uitkomen, dan gaat het echt leuk worden :+
Ja, ook overwogen maar ben een beetje "bang" dat het de levensduur van motor en andere onderdelen negatief beïnvloedt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
jagermeister schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Ja, ook overwogen maar ben een beetje "bang" dat het de levensduur van motor en andere onderdelen negatief beïnvloedt.
Nope kan prima. Blok is softwarematig gedowntuned zoals je het zelf zegt. Heck heb 45k met een A1 1.2 gereden die van 86pk naar 143pk toe was gegaan. Probleemloos :)

• jagermeister

jagermeister

Rainesh schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Nope kan prima. Blok is softwarematig gedowntuned zoals je het zelf zegt. Heck heb 45k met een A1 1.2 gereden die van 86pk naar 143pk toe was gegaan. Probleemloos :)
Oké, hmm..

Maar die 115pk is een 6 bak. Ik heb maar 5 versnellingen gaat dat ook niet problematisch worden?

Je begrijpt al dat ik de ballen verstand er van heb ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
jagermeister schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:42:
[...]
Oké, hmm..

Maar die 115pk is een 6 bak. Ik heb maar 5 versnellingen gaat dat ook niet problematisch worden?

Je begrijpt al dat ik de ballen verstand er van heb ;)
A1 was ook een 5bak :)

Handbakken kunnen behoorlijk wat hebben, alleen ze zijn gevoeliger voor jouw manier van schakelen. Schakel je niet goed, slijten ze sneller :p

• jagermeister

jagermeister

Rainesh schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:44:
[...]

A1 was ook een 5bak :)

Handbakken kunnen behoorlijk wat hebben, alleen ze zijn gevoeliger voor jouw manier van schakelen. Schakel je niet goed, slijten ze sneller :p
Kan verzekering ook niet moeilijk gaan doen als je met meer PK's rijdt dan dat op het kenteken geregistreerd is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
jagermeister schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Kan verzekering ook niet moeilijk gaan doen als je met meer PK's rijdt dan dat op het kenteken geregistreerd is?
Genoeg posts hierover. Maar kortgezegd, zij weten het niet en daarom nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:42:
[...]

Genoeg posts hierover. Maar kortgezegd, zij weten het niet en daarom nee.
Verzekering gaat meestal ook pas moeilijk doen als ze moeten uitbetalen ;) en als ze het dan te weten komen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudyL
iDEOwen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Rij je vaak in België ofzo? Daar verzamel ik al mijn sterretjes...
(Of gaat het om andere issues met je voorruit?)
Dat doe ik wel, maar de sterretjes (twee stuks) toch allemaal in Nederland verzameld. Neem daarbij mee dat de tweede ruit vervanging noodzakelijk was vanwege niet kunnen aansluiten van de camera (type 2018 voorruit vs 2019) en je zit aan de vierde voorruit. Moet wel zeggen dat deze er nu weer netter in ligt dan de vorige, thumbs up naar Euromaster.

LOETKE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nooberke
Helaas moeten (waarschijnlijk) de koppelingen van mijn DSG (DQ200) vervangen worden (Leon 1.2TSI 2013) op zich niet heel gek na ~195dkm...maar blijft niet leuk. Als de boel goed op temperatuur is slipt hij bij het overschakelen (als je na een rotonde op de provinciale weg stevig gas geeft schiet het toerental bij het schakelen van 4 naar 5 van 2500rpm naar 3250rpm bijvoorbeeld)

Weet iemand een goed adres hiervoor regio Zuid Holland? De dealer vraagt €1800 euro en klonken niet erg ervaren hierin, ik zie dat bekende namen zoals DSG Dokter / JD Engineering / VAGTechniek een stukje minder vragen en die hebben waarschijnlijk meer ervaring met de DSG dan mijn Seat dealer.

Als iemand een goede DSG / VAG garage weet in de regio hoor ik het graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Ik zou eens bij de genoemde heren informeren die je noemt wat de kosten zijn denk dat het een van de aangewezen bedrijven zullen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Wat Antera zegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nooberke
Lijkt mij duidelijk! Gebeld... ik lever de 27ste mijn auto in bij DSG Dokter/ TVS, zij gaan diagnose uitvoeren en daarna kijken wat er moet gebeuren + mogelijkheden qua DSG tuning / motortuning bespreken.

Apart om een afspraak te maken bij een garage zo ver weg, maar het lijkt mij het beste zo.

• Stoksbrood
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:00
Ik ben benieuwd of een van jullie mogelijk een antwoord heeft op mijn vraag :) .
Vorig jaar augustus ben ik bereider geworden van een Leon FR BI 1.4 5d, overigens heel blij mee!
Een collega van me heeft deze week exact dezelfde auto geleverd gekregen, alleen met de 1.5.

Hij kwam vanmorgen naar mij toe en vroeg of mijn auto ook absurd stug is afgeveerd.
Nu heb ik hem gezegd dat het om een FR gaat en dat deze inderdaad wel wat stugger is dan bijvoorbeeld een Style uitvoering. Hierna kreeg ik te horen dat hij bij kleine drempels bijna uit de stoel wordt gelanceerd, waarna ik zei; Laat mee eens een stukje in je auto rijden.

Ingestapt, en met normale snelheid over een drempeltje gereden en inderdaad; De auto is écht HEEL erg stug afgeveerd. Bijna niet meer comfortabel te noemen, dit terwijl die van mij wel gedempt aanvoelt.

Weet een van jullie of dat er qua vering iets is aangepast (stuggere veren?) sinds dat de 1.5 geïntroduceerd is?

Daarnaast heb ik ooit ergens gelezen (sorry, ik heb geen bron ;) ) dat vanaf dat de 1.5 motor het MBQ platform bij de Leon in gebruik zou worden genomen, is dit momenteel ook het geval of zitten ze nog op het "oude" platform of zit mijn (1.4) ook al op het MQB platform?

Thanks voor jullie tijd :) !

XBL: Stoksbrood

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Sinds 2013 is de Leon al MQB. Lijkt wel alsof de transportblokken er nog onder zitten. Best ook een keer de bandenspanning controleren, dat heeft meer invloed dan dat je zou denken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:30
AndRo555 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:01:
Sinds 2013 is de Leon al MQB. Lijkt wel alsof de transportblokken er nog onder zitten. Best ook een keer de bandenspanning controleren, dat heeft meer invloed dan dat je zou denken.
En niet te vergeten, wat voor inch velgen liggen er onder de auto's, bij beide dezelfde of heeft die van je collega nog grotere velgen dan jij hebt? Hoe hoger hoe minder band dus ook minder comfort.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:00
@AndRo555, mijn collega gaat straks in de pauze naar de dealer om de bandenspanning te laten controleren. Ik zal daarvoor even tussen de veren kijken of ik de transportblokjes zie zitten. Thx!

@Scrtz, Thx voor het meedenken, maar het is exact dezelfde auto op de motor na. Beide 18".

Edit; Nog even vergeleken hoe hoog beide auto's staan. De auto van mijn collega ligt voor zo'n 5 a 8 cm hoger, achter is beide gelijk.

Kon geen transportblokjes vinden al zag ik wel duidelijk dat de veren bij de auto van mijn collega meer zichtbaar waren.

Hij is nu onderweg naar de dealer. Ben benieuwd :)

Edit 2; Alléén linksvoor zaten de transportblokjes er inderdaad nog tussen (3 stuks a 3cm p.s.).
Zijn er nu tussenuit gehaald en de vering is ook weer in orde zegt mijn collega :) .

Thx @AndRo555 & @Scrtz 8)

Stoksbrood wijzigde deze reactie 16-05-2019 13:31 (50%)

XBL: Stoksbrood

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True