Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Bakbeest schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:11:
[...]

Hier eindigt ie ook op 276!

Verder merk ik weinig van de vernieuwde app. De vorige versie werkte bij mij ook al prima.
Hier ook 049276 , zullen dus wel allemaal hetzelfde zijn.

App werkt hier opzich ook prima, alleen meldingen dat de auto nog open is zou wat sneller mogen komen.
Ik kwam er straks achter dat de auto nog open was voor mijn deur thuis,
Pas toen ik was ingestapt, en alweer onder weg was kwam de melding

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:09

SeatRider

Back in the seat

Mag ik hier trouwens ook iets vragen over chiptuning? Ik overweeg mijn Leon met 1.6 TDI (110 pk) een oppeppertje te geven als hij uit de garantie is (over 2 maanden).

Zijn er mensen met ervaringen op dat gebied?

SeatRider wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:14 (12%)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• __REMCO__
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:50
SeatRider schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:14:
Mag ik hier trouwens ook iets vragen over chiptuning? Ik overweeg mijn Leon met 1.6 TDI (110 pk) een oppeppertje te geven als hij uit de garantie is (over 2 maanden).

Zijn er mensen met ervaringen op dat gebied?
__REMCO__ in "Het grote Seat topic"

Van 110pk naar +- 140pk gegaan, uitgevoerd door VAGtechniek in Nuenen (y)

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

__REMCO__ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:52:
[...]

__REMCO__ in "Het grote Seat topic"

Van 110pk naar +- 140pk gegaan, uitgevoerd door VAGtechniek in Nuenen (y)
Zit er toch ook over te denken. Niet dat ik niet tevreden ben over de snelheid/trekkracht maar het is een aanzienlijk verschil op wat standaard is. Wat doet het met jouw verbruik over tijd? Rij nu gemiddeld tussen de 4,7l/100 en 5.0l/100 wat netjes is.

/

Vrouw parkeert deze avond d'r Ibiza op een miniem verschil van m'n Leon, ze had denk ik minder blij geweest als ze hem iets meer naar achter had gezet :P

https://tweakers.net/ext/f/UrF0RSZgH5zPXGUlHf7KCcCV/thumb.jpg

Exorcist wijzigde deze reactie 09-02-2019 23:48 (7%)

• __REMCO__
Exorcist schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:46:
[...]
Wat doet het met jouw verbruik over tijd? Rij nu gemiddeld tussen de 4,7l/100 en 5.0l/100 wat netjes is.
Dat weet ik nog niet omdat het net iets meer dan een week geleden uitgevoerd is. Op de eerste tank kon ik (volgens de boordcomputer 40km) meer rijden qua actieradius maar goed, nu is het nog "nieuw" dus trek ik soms ook wel eens vlotter op dan normaal :P

Ik zat eerst ook rond zo'n verbruik als jij

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

__REMCO__ schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat weet ik nog niet omdat het net iets meer dan een week geleden uitgevoerd is. Op de eerste tank kon ik (volgens de boordcomputer 40km) meer rijden qua actieradius maar goed, nu is het nog "nieuw" dus trek ik soms ook wel eens vlotter op dan normaal :P

Ik zat eerst ook rond zo'n verbruik als jij
Ik haal ongeveer 1 op 19 met mijn huidige rijstijl/in het huidige weer (verwarming/airco altijd aan). Zou me verbazen als dat zuiniger wordt als ik 30 pk meer erbij zou krijgen ;-).

@__REMCO__ heb jij een DSG of handgeschakeld? Ik heb een modernere 7 traps DSG, volgens mij moet die de power dan toch wel aankunnen?

SeatRider wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:42 (10%)

• Daffie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-04 14:11
(jarig!)
remmuz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:56:
Voor wie het nog niet had gelezen:
Volkswagen kan de vraag naar de 1.5 TSI-motorversie amper aan, waardoor de modellen met de anderhalve liter benzinemotor lange levertijden kennen. Het probleem doet zich niet alleen bij Volkswagen voor. Ook Seat, Skoda en Audi moeten hun klanten langer op de types met de 1.5 TSI-motor laten wachten.
Volgens de importeur is de vraag naar de krachtbron erg groot en bouwt Volkswagen onvoldoende blokken. “De verwachting is dat vraag en aanbod binnen enkele maanden op hetzelfde niveau zal liggen”, geeft de woordvoerder aan.
Dat is wel balen! Ik kan waarschijnlijk over 2,5 maand een leaseauto samen gaan stellen en was van plan om voor de Leon FR Business Intense te gaan met de 1.5 TSI 110KW benzinemotor.

:/

• __REMCO__
SeatRider schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Ik haal ongeveer 1 op 19 met mijn huidige rijstijl/in het huidige weer (verwarming/airco altijd aan). Zou me verbazen als dat zuiniger wordt als ik 30 pk meer erbij zou krijgen ;-).

@__REMCO__ heb jij een DSG of handgeschakeld? Ik heb een modernere 7 traps DSG, volgens mij moet die de power dan toch wel aankunnen?
Mijn Leon is handgeschakeld

• Dufornee
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:07
SeatRider schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Dat is een net verbruik, ik zat afgelopen tank op 1:17 met de 2.0 184 pk diesel. Moet wel zeggen dat ik in de week 1200 km rij, wat het verbruik zal drukken. Na de geplande tuning zal ik rond de 220 pk en 450 Nm uitkomen. Ook hier geldt natuurlijk dat je rechtervoet het meest bepaalt wat je verbruikt.

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:29
Daffie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Dat is wel balen! Ik kan waarschijnlijk over 2,5 maand een leaseauto samen gaan stellen en was van plan om voor de Leon FR Business Intense te gaan met de 1.5 TSI 110KW benzinemotor.

:/
Ik heb nog eens bij de dealer geïnformeerd, opzich valt het mee. Ik heb hem ook met 1.5 TSI besteld, eind maart aflevering naar verwachting en eind november besteld! Het valt dus wel mee, zal meer een verhaal zijn om zich in te dekken voor wanneer andere auto's vertragingen oplopen ;)

• Daffie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-04 14:11
(jarig!)
@Lucifertje Je hebt dus jouw auto eind november besteld en deze komt eind maart binnen? 4 maanden levertijd, dat is nog wel te overzien :)

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:23

Antera

www.lowering.nl/vcds

@Lucifertje hoop dat ze tegen die tijd de problemen met weigerend gaspendaal hebben opgelost voor je.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• iDEOwen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-04 15:42
Bakbeest schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:11:
[...]

Hier eindigt ie ook op 276!

Verder merk ik weinig van de vernieuwde app. De vorige versie werkte bij mij ook al prima.
Ik heb de 'stoute schoenen' aangetrokken en al een paar keer de barcode kunnen gebruiken voor een bakje cappuccino! ;)

De app zelf.. mwah, vind dat deze een behoorlijke vertraging heeft (zoals anderen al zeggen). Ook geeft de App valse storingen door. Zo heb ik iets met mijn koelvloeistof temperatuur, terwijl daar echt niets mis mee is. Bij de dealer is het ook bekend dat de app 'false negatives' kan geven.

Apple Certified Trainingen

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Bij die app heb ik alle notificaties uitgezet toen ie constant meldingen gaf dat de auto aan het rijden was terwijl ik aan het rijden was (doh). Ook toen ik dat in de opties uit had gezet. En onterechte meldingen over motorstoringen en dat de portieren niet op slot waren.

Het is dat dat connected standaard op mijn auto zat, maar als ik er los voor betaald had zou ik me wel bekocht voelen.

• Lucifertje
@Daffie Inderdaad, gelukkig wel maar ben benieuwd of ze het ook gaan halen!

@Antera Hebben ze daar last van dan? Nog niet tegengekomen, jij wel vanuit de praktijk?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

@Lucifertje Hoor deze klacht vaker idd.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• MaD_co
Ik denk dat de app dan ook vooral handig is voor de ritten registratie (dit werkt dan ook prima), en dat je de rest maar moet zien als bonus.

Hier ook regelmatig false negatives, en meldingen die niet relevant zijn , auto niet op slot bij uitstappen etc.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:32
MaD_co schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:42:
Ik denk dat de app dan ook vooral handig is voor de ritten registratie (dit werkt dan ook prima), en dat je de rest maar moet zien als bonus.

Hier ook regelmatig false negatives, en meldingen die niet relevant zijn , auto niet op slot bij uitstappen etc.
Hier ook regelmatig ritten die er niet in staan bv (einde van de rit matcht totaal niet meer start van de volgende)en soms ook meldingen dat niet alle ritten geladen kunnen worden.
Daarnaast is er volgens mij ook geen fatsoenlijke manier deze gegevens er weer uit te krijgen of wel?

• MaD_co
Snowhite0901 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 06:15:
[...]

Hier ook regelmatig ritten die er niet in staan bv (einde van de rit matcht totaal niet meer start van de volgende)en soms ook meldingen dat niet alle ritten geladen kunnen worden.
Daarnaast is er volgens mij ook geen fatsoenlijke manier deze gegevens er weer uit te krijgen of wel?
Moet heel eerlijk zeggen dat mij dat nog niet is opgevallen.
Van wat ik zag klopt het volgens mij hier wel gewoon.
Exporteren kan inderdaad volgens mij niet nee

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:56
Het duurde wat langer maar vandaag eindelijk rustig de tijd gehad om de Ibi te wassen en een paar foto's te maken:

Het betreft dus een Ibiza 6J 1.2 TDI Style uit 2011. Nu ik 'm een paar weken heb kan ik zeggen dat ie prima bevalt, rijdt erg lekker als je een oude Caddy gewend bent. Het stugge onderstel heeft wel wat sportiefs, de stoelen zitten fijn en de bluetooth is toch ook wel erg handig. De meest gebruikte optie is toch wel de cruise control, nooit eerder gehad ;)

Mijn vinyl collectie: Discogs

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
cmndr_adama schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:26:
Het duurde wat langer maar vandaag eindelijk rustig de tijd gehad om de Ibi te wassen en een paar foto's te maken:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het betreft dus een Ibiza 6J 1.2 TDI Style uit 2011. Nu ik 'm een paar weken heb kan ik zeggen dat ie prima bevalt, rijdt erg lekker als je een oude Caddy gewend bent. Het stugge onderstel heeft wel wat sportiefs, de stoelen zitten fijn en de bluetooth is toch ook wel erg handig. De meest gebruikte optie is toch wel de cruise control, nooit eerder gehad ;)
Mooie auto, veel plezier ermee!

Ik word vandaag ook Seat berijder, na jarenlang lease gereden te hebben ben ik laatst over gestapt op een baan in de buurt, waarbij ik geen leaseauto meer krijg. We hebben het even met een auto geprobeerd, aangezien ik met de fiets of OV naar mijn nieuwe werk kan, maar met een vrouw die weekenden werkt (en dan dus de auto mee heeft) en twee kinderen is dat toch niet handig gebleken.

Ik heb een blauwe Seat Leon ST 1.2 TSI met Style pakket uit 2014 gekocht die ik vandaag dus kan gaan ophalen. Ben benieuwd, tzt volgen de foto's ;).

https://www.strava.com/athletes/2533069

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:38
@Kluus Gefeliciteerd! Is het een Style of een Style First Edition? (Ik heb laatste).

• Kluus
Hij is geimporteerd geweest uit Spanje, dus ik weet ook niet of die paketten 1-op-1 overeenkomen, maar als ik naar de specs op autoweek kijk komt hij het meest overeen met de "gewone" Style met wat extra's. Zo heb ik geen automatich dimmende binnenspiegel en navigatie, maar wel climate control.

Als de paketten internationaal gelijk zijn is het een Style met een extra optie voor de climate control.

Helaas, want die First Edition versie is wel erg compleet, maar dat moet je maar net zien te vinden 2e hands ;).

Kluus wijzigde deze reactie 18-02-2019 12:49 (15%)

• Dufornee
Iemand hier ervaring met enorm veel vocht in de Leon ST? Heb de afwatering onder de voorruit gecontroleerd, onder reservewiel is het niet nat noch onder de matten. Zelfs als het niet regent heb ik een enorme damp op de ruiten, van voor tot achter.

• YoGi_Berra
@Dufornee
Hoe zijn je deurrubbers? Komt nog wel eens voor als deze verhard zijn dat er vocht in de auto zit.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:25
Dufornee schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:14:
Iemand hier ervaring met enorm veel vocht in de Leon ST? Heb de afwatering onder de voorruit gecontroleerd, onder reservewiel is het niet nat noch onder de matten. Zelfs als het niet regent heb ik een enorme damp op de ruiten, van voor tot achter.
Mijn Leon is ook behoorlijk vochtig, ijs aan de binnenkant van de ramen. Erg gauw beslagen aan met name de voorkant.

Zal de deurrubbers morgen is bekijken.

• Dufornee
YoGi_Berra schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:28:
@Dufornee
Hoe zijn je deurrubbers? Komt nog wel eens voor als deze verhard zijn dat er vocht in de auto zit.
Waarschijnlijk waanzinnig domme vraag, maar als ze verhard zijn dan zijn ze gewoon een stuk stugger? Of hoe voelt dat. Scheurtjes?

• YoGi_Berra
Scheurtjes of uitgedroogd. Wasstraatjes zijn de grootste boosdoener. Schijnt dat de achterlichten ook soms wat vocht vasthouden. Bij de koplampen kan deze redelijk verdampen, echter bij de achterlichten is dit niet zo. Zou die ook even controleren.

• Kluus
Inmiddels de eerste kilometers met mijn Leon er op zitten, hij bevalt erg goed. Omdat de zon nog scheen en het zulk mooi weer was heb ik gisteren gelijk wat foto's gemaakt:

Volgens mij heb ik trouwens die stukjes plastic wat in de bekerhouder van de midden armsteun achter zit niet (of ze moeten nog ergens in een verdwaald kastje zitten....). Zijn die dingen ergens tegen een redelijke prijs te bestellen? Ik zal vanmiddag ook eens navraag doen bij de Seat dealer.

Kluus wijzigde deze reactie 19-02-2019 12:38 (7%)

• Raek
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:26
Dufornee schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:14:
Ook hier veel vocht in de Leon ST, zelfs de gedachte gehad om maar een vochtvreter in de kofferbak te gooien in de hoop dat het zou helpen.

• Dufornee
Kluus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:48:
Inmiddels de eerste kilometers met mijn Leon er op zitten, hij bevalt erg goed. Omdat de zon nog scheen en het zulk mooi weer was heb ik gisteren gelijk wat foto's gemaakt:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Volgens mij heb ik trouwens die stukjes plastic wat in de bekerhouder van de midden armsteun achter zit niet (of ze moeten nog ergens in een verdwaald kastje zitten....). Zijn die dingen ergens tegen een redelijke prijs te bestellen? Ik zal vanmiddag ook eens navraag doen bij de Seat dealer.
Gaaf! Zelfde kleur als ik heb, dus staat goed. Geniet ervan!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Netjes! En hmm, reminds me. Auto zondag gewassen, nog geen duidelijke foto's gemaakt. Misschien straks maar even doen :)

• YoGi_Berra

Begrijp de vraag niet geheel. Maar bedoel je dit onderdeel 16?

• Kluus
YoGi_Berra schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Begrijp de vraag niet geheel. Maar bedoel je dit onderdeel 16?
Klopt ja, onderdeel 16 is het onderdeel wat ik bedoel. Ik heb er geen, maar er zouden er volgens mij twee bij de auto moeten hebben gezeten. Dat herinner ik me ook van de VW Golf die ik hiervoor leasde, volgens mij is het exact hetzelfde onderdeel.

Edit: En dat laatste klopt ook zie ik, als je op het betreffende onderdeel klikt in die link. :)

Thanks, nu ik het onderdeel nummer weet kan ik weer verder zoeken :).

Kluus wijzigde deze reactie 19-02-2019 16:06 (30%)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En daad bij het woord, van de gelegenheid gebruik gemaakt om gelijk ff te wandelen met de kinderen :+
Jammer dat ik op de terugweg 45 min. vaststond op een dijk waar een ongeval gebeurd was en een traumahelikopter geland was :( , maar goed, ik zal het niet het zwaarst hebben gehad van iedereen :P

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:37
Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:54:
En daad bij het woord, van de gelegenheid gebruik gemaakt om gelijk ff te wandelen met de kinderen :+
Jammer dat ik op de terugweg 45 min. vaststond op een dijk waar een ongeval gebeurd was en een traumahelikopter geland was :( , maar goed, ik zal het niet het zwaarst hebben gehad van iedereen :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijven de mooiste velgen voor een 5F!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rainesh schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Blijven de mooiste velgen voor een 5F!
Ja, mee eens..was ook een harde eis bij m'n zoektocht in december O-)
@Kluus zie ik nou goed dat jij ook geen Leon op de kofferbak hebt staan?

Exorcist wijzigde deze reactie 19-02-2019 17:36 (13%)

• Rainesh
Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Zou ook mijn eis zijn als ik een Leon zou rijden.

Hopelijk binnenkort ook mijn zomervelgen er weer onder.

• Kluus
Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:30:
[...]

@Kluus zie ik nou goed dat jij ook geen Leon op de kofferbak hebt staan?
Hele mooie velgen inderdaad!

Er staat bij mij inderdaad ook geen “Leon” op, je kan bij het bestellen van een nieuwe auto vaak aangeven dat je de type indicatie weg wil laten, dat deed ik zelf vroeger ook altijd als ik een nieuwe leaseauto kreeg, ik hou wel van een “cleane” look.

Kennelijk heeft de vorige eigenaar van mijn Leon ook zo gekozen, komt wel goed uit. ;)

Kluus wijzigde deze reactie 19-02-2019 20:50 (10%)

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 02:53

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

erg mooie kleur :9~

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi66.tinypic.com/2e38x11.jpg

• Kluus
Dufornee schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Gaaf! Zelfde kleur als ik heb, dus staat goed. Geniet ervan!
Thanks! De kleur was ook een van de dingen waardoor deze auto er voor mij uit sprong inderdaad, staat de auto inderdaad ook goed.

• Nevare
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 24-04 17:55
Afgelopen jaar heb ik te horen gekregen dat ik een nieuwe lease auto mocht uit zoeken. Na wat zoek werk uitgekomen bij de nieuwe Ibiza FR.
7 december is hij besteld, met als indicatie van levering 28 februari. Prima, dat valt mee. Aangezien we daar nu aardig in buurt komen en ik nog geen status update had gehad, gister maar even bij de lease maatschappij geinformeerd wat de status van de bestelling is. Krijg ik als antwoord dat de levering is uitgesteld tot eind juni vanwege beperkte levering van Ibiza's in nederland.. :-(

• Kluus
Nevare schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:20:
Afgelopen jaar heb ik te horen gekregen dat ik een nieuwe lease auto mocht uit zoeken. Na wat zoek werk uitgekomen bij de nieuwe Ibiza FR.
7 december is hij besteld, met als indicatie van levering 28 februari. Prima, dat valt mee. Aangezien we daar nu aardig in buurt komen en ik nog geen status update had gehad, gister maar even bij de lease maatschappij geinformeerd wat de status van de bestelling is. Krijg ik als antwoord dat de levering is uitgesteld tot eind juni vanwege beperkte levering van Ibiza's in nederland.. :-(
Pff ook gelijk zo veel langer... Balen! :(

Vwb verbruik van de Leon 1.2 TSI, gisteren voor de eerste keer naar mijn werk gereden en ik kom inclusief 2x koude start (even de kinderen naar school brengen) op een gemiddelde van 1:16 over 20km, toch nog best netjes denk ik toch? Ik zag wel dat het behoorlijk in het verbruik scheelt als hij eenmaal is opgewarmd. Over langere snelweg afstanden zal het verbruik nog wel een stuk gunstiger uitkomen.

Voorheen ging ik 2x met de trein en 3x met de racefiets naar het werk. Ik denk dat die 2 treinreizen nu weer vervangen worden voor autoritten want dat is zelfs goedkoper, helaas voor het milieu, maar ik vond het met de auto toch wel wat relaxter.

• Lucifertje
Bweehh, toch uitgesteld. Ik kreeg eerst melding van Alphabet dat het 19 april wordt. Vervolgens dealer gebeld en die gaf aan dat dit nog maar de vraag was en dat ik eind maart maar even moest bellen om bij ze na te gaan of er al meer bekend is qua productie. Dit toch in verband met de grote vraag en het tekort van de 1.5l motoren.

Ik baal er behoorlijk van en als ik dit vooraf had geweten had het een saaie zwarte voorraad wagen geworden of een geheel ander merk. Overigens nu tijdelijk een Opel Astra vanwege aanrijding met Clio, moet zeggen dat die me best bevalt qua ruimte, wegligging!

Maar toch beetje pissig

• Qapla1
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-03 21:38
Weet iemand hoe dat zit met de terugroepacties en het afmelden daarvan als de aanpassing is gedaan? Mijn Ibiza van mei vorig jaar had er al een voor de aflevering, dat met de middelste gordelsluiting, dat was volgens de verkoper al opgelost op het moment dat we de auto gingen halen. Dat bleek toch niet helemaal waar te zijn want in september kreeg ik een brief van Pon dat het toch niet helemaal goed was en dat ze er mee bezig waren.

Begin januari dit jaar langs geweest en de definiteve oplossing laten aanbrengen.

Kijk ik net op de site van het RDW staan er wel 3(!) terugroepacties......

De laatste 2 zijn die nog van de gordel op de achterbank. Worden die niet door de garage afgemeld en zo ja, hoe lang doet de RDW daar dan over om die weg te halen? Zo niet moet ik dat dan zelf doen?

De eerste is nu iets met een stelmoer van de handrem... Daar had ik wel war over gelezen maar dat ging in dat artikel over de VW Polo...

Kunnen we weer een afspraak maken met de garage.

• giovanni2903
seat heeft wel altijd mooie problemen zeg, voor bijna hetzelfde geld als een volkswagen golf had ik wel wat meer kwaliteit verwacht maargoed

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi66.tinypic.com/2e38x11.jpg

• Kluus
giovanni2903 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:14:
seat heeft wel altijd mooie problemen zeg, voor bijna hetzelfde geld als een volkswagen golf had ik wel wat meer kwaliteit verwacht maargoed
Ja precies, want volkswagen heeft natuurlijk nooit terugroepacties en het is ook niet zo dat het overgrote merendeel van alle onderdelen in een Seat gewoon uit de VW fabriek komen... :+

• giovanni2903
Kluus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:21:
[...]

Ja precies, want volkswagen heeft natuurlijk nooit terugroepacties en het is ook niet zo dat het overgrote merendeel van alle onderdelen in een Seat gewoon uit de VW fabriek komen... :+
Dat weet ik zelf ook wel, maar het zijn altijd van die stomme problemen in de meest simpele dingen. Gordels die het niet doen, deurvergrendeling die het niet doet, dat soort dingen. Zou verwachten dat na zoveel jaar ervaring dat soort dingen niet (meer) voorkomen?

• Qapla1
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-03 21:38
giovanni2903 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Dat weet ik zelf ook wel, maar het zijn altijd van die stomme problemen in de meest simpele dingen. Gordels die het niet doen, deurvergrendeling die het niet doet, dat soort dingen. Zou verwachten dat na zoveel jaar ervaring dat soort dingen niet (meer) voorkomen?
Teveel ervaring met bouwen van auto's dat ze dit soort dingen gewoon door al die ervaring maar voor goed werkend aannemen ofzo.
Of het komt omdat de ontwerpers te slim geworden zijn dat ze dit soort simpele dingen gewoon over het hoofd zien. :+

Linkje naar artikel in het AD wat over de Polo en het zelfde probleem als de Ibiza gaat.

• Beneveerg
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
Vandaag is mijn nieuwe seat Arona besteld. Is er ergens te vinden wat de levertijden ongeveer zijn?

Het leven is te kort om te testen

• Lucifertje
Beneveerg schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:10:
Vandaag is mijn nieuwe seat Arona besteld. Is er ergens te vinden wat de levertijden ongeveer zijn?
Met een 1.5 in ieder geval flink lang, vooraf geen indicatie gekregen/gevraagd?

• MaD_co
BE of NL ?

BE heeft volgens mij een site waar je dmv. Je gegevens het voertuig kan tracken

• Beneveerg
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
Het is in NL. Inmiddels met de dealer gesproken. De verwachte levertijd is week 23. Valt mee qua wachttijd.

Het leven is te kort om te testen

• iDEOwen
Nou... Ik weet niet hoe, maar ik kwam laatst bij mijn auto... en dit is wat ik zag:

Foto is genomen op een ander vak, maar weet dus niet waar dit is gebeurd... beetje rare en hoge plek voor een andere deur. Maar iig lekker op de vouwlijn, dus lastig (lees: duur) te fixen.

iDEOwen wijzigde deze reactie 01-03-2019 13:51 (17%)

• giovanni2903
iDEOwen schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:50:
Nou... Ik weet niet hoe, maar ik kwam laatst bij mijn auto... en dit is wat ik zag:

[Afbeelding]

Foto is genomen op een ander vak, maar weet dus niet waar dit is gebeurd... beetje rare en hoge plek voor een andere deur. Maar iig lekker op de vouwlijn, dus lastig (lees: duur) te fixen.
dit is wel heel zuur zeg binnen 2,5 maand... maar denk dat het van de achterste deur komt van een kleine auto die naast je heeft gestaan. aan de andere kant, je kunt beter een klein deukje hebben dan een kras, due verpesten het beeld van je auto helemaal erg, vooral als je een donkere kleur hebt

• iDEOwen
Nou je ziet deze deuk wat dat betreft best wel goed. Je ziet gewoon vanaf afstand dat de weerspiegeling/lichtval verstoord is. Als ik het via de verzekering laat doen, gaat het de zaak 150 euro eigen risico kosten en 5 jaar van de schade vrije jaren (geen gevolgen op de hoogte van de premie).

• giovanni2903
zou het er niet voor over hebben, 5 schadevrije jaren zijn er nogal wat zeg.. 150 euro is nog te overzien

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:13
Iemand hier al een Tarraco besteld? Enig idee van de levertijd? Door een fout in de bestelling van de LM moet ik mijn Tiguan Allspace opnieuw bestellen. Wellicht is de Tarraco nu een optie. Ik ging uit van dezelfde levertijd (6mnd) maar kan met voorstellen dat de Seat een minder lange levertijd heeft omdat deze niet uit Mexico komt. Ook is de standverwarming als optie een hele dikke plus voor mij. Dat kan op de Tiguan Allspace niet.

/edit

Blijkbaar is op de 1.5 geen DSG mogelijk..? Vreemde keuze in 2019. Gaat er nog iemand zo'n auto zonder automaat rijden tegenwoordig?

Inspired wijzigde deze reactie 02-03-2019 08:05 (14%)

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

giovanni2903 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:03:
zou het er niet voor over hebben, 5 schadevrije jaren zijn er nogal wat zeg.. 150 euro is nog te overzien
Het is en-en hè ;).

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:10
Seat Ibiza besteld op 28 januari in Belgie. Levering is rond 17 mei.

Er is een site, myseat.be, waarop ik men bestelling zou moeten kunnen tracken maar ik zie nog niets. Myseat zegt dat het nu kan, de dealer zegt dat het pas zichtbaar is wanneer de productiedatum daadwerkelijk vast ligt.

• giovanni2903
dat snap ik. maar die 150 euro zou ik nog mee kunnen leven, die auto is tenslotte van begin dit jaar. de 5 schadevrije jaren inleveren daarintegen is gewoon zonde.. beetje onduidelijk verwoord van mij idd, excuses ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flopsey
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:00
Heeft iemand ervaringen over het upgraden van een MIB1 systeem naar een MIB2 met een grote scherm?
Ik heb de mogelijkheid om voor een goede prijs zo'n unit over te nemen maar ik heb gelezen dat je dan de unit moet koppelen aan je chassis wat niet zomaar kan...
Naar een dealer gaan en het daar laten doen schijnt nogal duur te zijn ivm licenties. Ik heb een aantal VAG garages gebeld hierover maar geen een die het doet (iets met hacken wat ze mogen ofzo).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Flopsey
Je moet de unit opsturen richting Spanje. Daar is een bedrijf die kan zorgen ervoor dat je de unit kan gebruiken. Je kan dan niet meer upgraden qua software.

Meer ervaringen staan op het SO-forum

Edit: linkje gevonden

YoGi_Berra wijzigde deze reactie 03-03-2019 21:37 (22%)

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:34
Is het op een of andere manier te achterhalen in welke week een Seat Leon ST geassembleerd werd?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

tomw schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:33:
Is het op een of andere manier te achterhalen in welke week een Seat Leon ST geassembleerd werd?
Ask de dealer

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Flopsey schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:59:
Heeft iemand ervaringen over het upgraden van een MIB1 systeem naar een MIB2 met een grote scherm?
Ik heb de mogelijkheid om voor een goede prijs zo'n unit over te nemen maar ik heb gelezen dat je dan de unit moet koppelen aan je chassis wat niet zomaar kan...
Naar een dealer gaan en het daar laten doen schijnt nogal duur te zijn ivm licenties. Ik heb een aantal VAG garages gebeld hierover maar geen een die het doet (iets met hacken wat ze mogen ofzo).
je kan deze zo in Polen kopen compleet is het plug and play. Alles meteen vrij geschakelt enz. Alleen updaten kan dan niet meer. maatje van me ook gedaan in zijn ST. Werkt perfect

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mijn wintervelgjes. Iemand die het model velg herkent? :P

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Cubix schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:57:

*afbeelding*

Mijn wintervelgjes. Iemand die het model velg herkent? :P
Dijon van de Golf Highline. Persoonlijk, maar vind het een mooie velg. Had deze op mijn vorige Golf.

Pannekoek81 wijzigde deze reactie 06-03-2019 19:48 (14%)

• Cubix
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Klopt.

Het was nog lastig om passende Seat naafkapjes te vinden. VW wielen hebben blijkbaar een veel groter naafgat dan Seat wielen. Uiteindelijk uitgekomen bij een webshop uit Tsjechië. Oude logo, maar dat ziet bijna niemand.

• YoGi_Berra
Antera schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:44:
[...]
je kan deze zo in Polen kopen compleet is het plug and play. Alles meteen vrij geschakelt enz. Alleen updaten kan dan niet meer. maatje van me ook gedaan in zijn ST. Werkt perfect
Kan hij nu ook zijn kaarten updaten via HERE of werkt dat niet?

• Dufornee
https://tweakers.net/ext/f/oewLrWfRLncCHkVXqSwb6WbM/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/mZ8wQR5aPPNbXXRBh28fn1Ik/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/69Hqjc16tJi1R9F0CpvONYEK/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/adzVEbRAgUPTeCfiHJGA3vql/thumb.jpg

Deze week is de Leon verlaagd (voor 25, achter 20mm). Rijdt natuurlijk wat stugger, maar staat ook net wat stoerder op de (winter)velgen. Al met al erg blij met het resultaat, want ondanks de verlaging raakt hij nog steeds de grond niet bij drempels al voel je natuurlijk oneffenheden net wat beter.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:04
Staat er trouwens een lijst online waarin je kan zien welke radio's apple car play ondersteunen?
Ik las dat Seat het vanaf 2015 ondersteund maar mijn in mijn seat heb ik geen idee hoe het aan te zetten.. Als het uberhaupt al kan.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-04 16:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

wokkelz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:11:
Staat er trouwens een lijst online waarin je kan zien welke radio's apple car play ondersteunen?
Ik las dat Seat het vanaf 2015 ondersteund maar mijn in mijn seat heb ik geen idee hoe het aan te zetten.. Als het uberhaupt al kan.
Het zou een knopje "App" moeten zijn naast je radio.

D3 Profile D3 XP Ladder

• wokkelz
Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:25:
[...]

Het zou een knopje "App" moeten zijn naast je radio.
Helaas hehe

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:36
@Dufornee Prachtige kleur,zo zie je er maar weinig.

• YoGi_Berra
Linkje
Welk systeem heb je?
-Apple CarPlayTM is compatibel met Media System Plus, Navi System en Navi System Plus.

YoGi_Berra wijzigde deze reactie 08-03-2019 08:13 (10%)

• wokkelz
Die pagina had ik ook al gevonden maar wordt er niet heel wijs van..

http://i64.tinypic.com/o0aree.png
http://i64.tinypic.com/2wn9qp0.png

wokkelz wijzigde deze reactie 08-03-2019 12:01 (37%)

• YoGi_Berra
@wokkelz
Volgens mij heb je een MiB1 systeem. Die ondersteunt geen AA/Mirror/Apple Carplay

Correct me if i'm wrong.

Was er wellicht MapCare bij jou auto? Dan zou je nog kunnen updaten tot zekere hoogte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:14

BeToBe

FP ProMod

Privacy jurist

Meneer en mevrouw Betobe zijn inmiddels rustig aan het kijken naar een nieuwe auto. Vanwege de kilometers per jaar die wij maken is een diesel voor ons voorlopig voordeliger.

Nu zijn wij aan het twijfelen/ kijken naar een Volkswagen polo (2010-2012) of een Seat ibiza (2010-2012).

Het zal in beide gevallen waarschijnlijk de 1.2 diesel variant worden met ongeveer 150.000 a 200.000 kilometers op de teller.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn met dezelfde auto die hun ervaring na zoveel jaar/kilometers kunnen delen. Hoe rijdt de auto nu nog? En zijn jullie nog steeds tevreden met de auto? Hoe zit het met het onderhoud in de tussentijd? Ik kan met betrekking tot de Seat helaas weinig informatie vinden over de huidige staat van de auto's.

Waarschijnlijk gaan we morgen wat proefritjes maken. Zijn er nog dingen waar jullie adviseren om op te letten?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

YoGi_Berra schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:41:
[...]

Kan hij nu ook zijn kaarten updaten via HERE of werkt dat niet?
Kaarten wel de software enz niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Is nadershand niet te activeren je hebt nog de eerste uitvoering en software en helaas is dit niet met dit bestaande systeem te upgraden zonder alles te moeten vervangen

• Dufornee
Antera schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Is nadershand niet te activeren je hebt nog de eerste uitvoering en software en helaas is dit niet met dit bestaande systeem te upgraden zonder alles te moeten vervangen
Interessant, want heb het antwoord op mijn vraagstuk nog nergens kunnen vinden. Ik heb MIB2, Full link erop (Seat Leon, 02-2015 gemaakt), USB-aansluiting in dashboardkastje, niet in het vakje bij de versnellingspook. Weet jij of hier wel met een update CarPlay mogelijk is? Ik betwijfel of de hardware volledig geschikt is, maar als het kan wil ik het wel graag. Geen enkel forum en garagist heeft me kunnen helpen tot nog toe.

• YoGi_Berra
@Dufornee Welk type-nummer heb je?

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:42
BeToBe schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:50:
Meneer en mevrouw Betobe zijn inmiddels rustig aan het kijken naar een nieuwe auto. Vanwege de kilometers per jaar die wij maken is een diesel voor ons voorlopig voordeliger.

Nu zijn wij aan het twijfelen/ kijken naar een Volkswagen polo (2010-2012) of een Seat ibiza (2010-2012).

Het zal in beide gevallen waarschijnlijk de 1.2 diesel variant worden met ongeveer 150.000 a 200.000 kilometers op de teller.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn met dezelfde auto die hun ervaring na zoveel jaar/kilometers kunnen delen. Hoe rijdt de auto nu nog? En zijn jullie nog steeds tevreden met de auto? Hoe zit het met het onderhoud in de tussentijd? Ik kan met betrekking tot de Seat helaas weinig informatie vinden over de huidige staat van de auto's.

Waarschijnlijk gaan we morgen wat proefritjes maken. Zijn er nog dingen waar jullie adviseren om op te letten?
Ik heb inmiddels zo’n 100.000km gereden met mijn Ibiza ST (90.000-190.000). Hij rijdt nog prima! Qua onderhoud heb ik nog geen noemenswaardige problemen gehad, behalve de welbekende EGR. Deze is door de dealer kostenloos vervangen. Wel gewoon volledig dealer onderhouden (200-300 euro per beurt, elke 30k km of 2 jaar) straks bij 210.000 komt de distributieset aan de beurt, die kost ongeveer €450,- (dealer). Wel iets om rekening mee te houden als je naar die km standen kijkt.

Enige wat ik heb is een piepende brandstofpomp. Dit is niet schadelijk zei de dealer, maar vervangen kost €700,-, en dan komt het uiteindelijk toch weer terug (wel minder hard, maar hoor het nu alleen bij stationair, dus geen last van)

iAdema wijzigde deze reactie 11-03-2019 19:37 (7%)

• Dufornee
Auto staat bij de garage voor kleine schades bij te werken (bedankt aan diegene die achterop reed |:( ), morgen weet ik meer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dufornee schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:17:
[...]

Interessant, want heb het antwoord op mijn vraagstuk nog nergens kunnen vinden. Ik heb MIB2, Full link erop (Seat Leon, 02-2015 gemaakt), USB-aansluiting in dashboardkastje, niet in het vakje bij de versnellingspook. Weet jij of hier wel met een update CarPlay mogelijk is? Ik betwijfel of de hardware volledig geschikt is, maar als het kan wil ik het wel graag. Geen enkel forum en garagist heeft me kunnen helpen tot nog toe.
Ben nu wel benieuwd welke erin zit maar denk toch met onjuiste hardware. We wachten je antwoord even af. Met een update niet als het systeem al niet standaard om een activatie code vraagt vrees ik al zijn er wel die er veel mee kunnen maar gaan dan wel diep in het systeem met een risico en daarom het niet voor iedereen aan willen bieden.

• K_G_
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-04 15:32
Beste Leden,

Ik heb een Seat Ibiza Business Intense 2018 (desire red).
Ik heb zowat alle opties erop behalve de virtual cockpit.

Nu vroeg ik me af. Ik vind zelf Beats Audio geluid qua bass tonen matig. Kan ik een andere subwoofer plaatsen?

Dit kan toch makkelijk door de huidige subwoofer eruit te schroeven, rood zwart draadje loskoppelen ervan en dit doortrekken naar een andere subwoofer.

Zijn er nog eventuele consequenties waar ik rekening mee moet houden?

Is er iemand hier in omgeving Den Haag die mijn auto kan uitlezen. IK ben niet de eerste eigenaar, maar heb het gekocht op 1400 KM. Waarschijnlijk achterbumper schade geweest. Dus ik vroeg me af, kan iemand mij auto uitlezen om te kijken of alles in het systeem goed staat?

Alvast bedankt!

• YoGi_Berra
@K_06 Je kan in het Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS-topic iemand vinden. ik denk dat @Rainesh voor jou het dichtbij is.

• Rainesh
@K_G_

stuur me een PM, kan het uitlezen voor je. Kunnen gelijk alle extra opties erop knallen als je wilt :)

Wat betreft je bass, begin eens met het dempen van je deuren. Dat levert vaak al een betere bas op.

• Dufornee
Antera schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Ben nu wel benieuwd welke erin zit maar denk toch met onjuiste hardware. We wachten je antwoord even af. Met een update niet als het systeem al niet standaard om een activatie code vraagt vrees ik al zijn er wel die er veel mee kunnen maar gaan dan wel diep in het systeem met een risico en daarom het niet voor iedereen aan willen bieden.
@YoGi_Berra, serienummer begint met 5F, dus dat is volgens mij de oude hardware. Dacht dat 6P benodigd was. Ik draai op versie 0123, heeft het zin dat nog te updaten naar een nieuwe versie?

• Dufornee
Rainesh schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:20:
@K_G_

stuur me een PM, kan het uitlezen voor je. Kunnen gelijk alle extra opties erop knallen als je wilt :)

Wat betreft je bass, begin eens met het dempen van je deuren. Dat levert vaak al een betere bas op.
Hi Rainesh, heb jij concrete tips voor het dempen van de deuren? Mijn deuren resoneren waanzinnig (Leon ST, Seat Sound), maar nog geen fix voor gevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Dufornee schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:15:
[...]

Hi Rainesh, heb jij concrete tips voor het dempen van de deuren? Mijn deuren resoneren waanzinnig (Leon ST, Seat Sound), maar nog geen fix voor gevonden.
Zoek even in Audi topic mijn post over dempen van deuren inc foto's

• YoGi_Berra
Dufornee schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:13:
[...]

@YoGi_Berra, serienummer begint met 5F, dus dat is volgens mij de oude hardware. Dacht dat 6P benodigd was. Ik draai op versie 0123, heeft het zin dat nog te updaten naar een nieuwe versie?
Als je op menu klikt. Is Full Link überhaupt een menu item?

• Rainesh
@Dufornee welk bouwjaar is je Leon? Kun je zo een foto posten zoals @wokkelz hierboven? Want je systeem kun je dan updaten naar 0480.

• Flopsey
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:00
Is het bij een automaat mogelijk om start stop pas te activeren als je de versnelling op N zet, zoals bij een handgeschakelde auto?
Elke keer bij opstart start-stop uitzetten begint vervelend te worden. :-(

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Flopsey schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:17:
Is het bij een automaat mogelijk om start stop pas te activeren als je de versnelling op N zet, zoals bij een handgeschakelde auto?
Elke keer bij opstart start-stop uitzetten begint vervelend te worden. :-(
Dit kan via VCDS worden aangepast volgens mij naar altijd uit. @Rainesh kan je hiermee helpen.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb dat idd ook uitgezet. Superirritant, omdat ie ook soms al uit gaat als je nog rolt met 2km/u en er dus geen invloed op kunt hebben (zoals bij een handbak wel). En koppelen aan de N klinkt wel leuk, maar die stand gebruik ik eigenlijk nooit. In de N gaat de autohold er nl. af, waardoor je zelf de rem in moet trappen (met irritante melding daarvoor). Gebruik N alleen in de wasstraat ;)

• Palomar
  • Niet online
Wat betreft de navigatie. Ik heb een Leon uit 2018 en als ik de stappen op de site volg heb ik systeem 6P0. Is het aan te raden om gewoon de kaarten van Seat te downloaden (https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/leon.html)? Want ik las dat je ook kaarten van VW/Audi kunt gebruiken, die meer up to date zijn. Klopt dat en kan dat ook voor mijn systeem?

• alteaxl
  • Laatst online: 03:09
Palomar schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:55:
Wat betreft de navigatie. Ik heb een Leon uit 2018 en als ik de stappen op de site volg heb ik systeem 6P0. Is het aan te raden om gewoon de kaarten van Seat te downloaden (https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/leon.html)? Want ik las dat je ook kaarten van VW/Audi kunt gebruiken, die meer up to date zijn. Klopt dat en kan dat ook voor mijn systeem?
Hallo

Ik heb zelf de Arona van december 2018 met een kaart van West Europa die is bijgeleverd door de dealer waarop de doos staat TomTom van de SD kaart. De update op de Seat site is waarschijnlijk nog van Naftec.
Op de site van Seat staan alleen maar deel stukken en komt niet overeen met de SD kaart in de auto.
De Seat site loopt op dit punt achter met de werkelijkheid en ook hierover uitgebreid met de klantenservice gesproken zonder resultaat :( . Op dit punt is de klantenservice een drama en ze weten niet waar ze over praten. Kijk eens even hier voor meer info :
YouTube: Seat Ateca - kurz erklärt: #19 Mapcare Update Navigationssystem ohne... wat laat zien dat je inderdaad beter de VW site kan gebruiken die levert namelijk wel heel West Europa.

Succes ermee

alteaxl wijzigde deze reactie 13-03-2019 17:15 (10%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

K_G_ schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:03:
Beste Leden,

Ik heb een Seat Ibiza Business Intense 2018 (desire red).
Ik heb zowat alle opties erop behalve de virtual cockpit.

Nu vroeg ik me af. Ik vind zelf Beats Audio geluid qua bass tonen matig. Kan ik een andere subwoofer plaatsen?

Dit kan toch makkelijk door de huidige subwoofer eruit te schroeven, rood zwart draadje loskoppelen ervan en dit doortrekken naar een andere subwoofer.

Zijn er nog eventuele consequenties waar ik rekening mee moet houden?
Helaas is het niet zo simpel om de sub los te koppelen en deze te verlengen naar een andere speaker omdat dit een actieve speaker is en niet een gewoon simpele speaker zonder iets erin. Dus wat jij wenst gaat niet zo simpel helaas.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True