Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste
Acties:

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:50

Get!em

Oh die ja!

Cubix schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:14:
[...]

V

Meer nog dan bij andere auto's die ik had lijkt een koude motor en veel stadverkeer een enorme impact te hebben op het verbruik.
Klopt, die 'zuinige' motoren en dan ook nog gedownsized, zijn efficient, en worden daardoor moeilijk warm. Nadeel is dat ze dus langer koud blijven en daardoor onzuinig.
Verbaasd me dan ook dat de verschillende motorfabrikanten nog niet massaal met een motor-voorverwarmer (en ook brandstof, als is dat al weer gewoner ivm inspuiten) zijn gekomen.
Seat lijkt met zijn spaanse roots helemaal achteraan te staan. Volvo met zijn scandi roots, juist vooraan met dit principe (oa op diesels).
Met de eerdere generatie 1.2tdi-tjes kun je zeker de eerste 20km het laten om de verwarming aan te zetten, omdat alle warmte nodig is om de motor op temperatuur te brengen.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Get!em schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Klopt, die 'zuinige' motoren en dan ook nog gedownsized, zijn efficient, en worden daardoor moeilijk warm. Nadeel is dat ze dus langer koud blijven en daardoor onzuinig.
Verbaasd me dan ook dat de verschillende motorfabrikanten nog niet massaal met een motor-voorverwarmer (en ook brandstof, als is dat al weer gewoner ivm inspuiten) zijn gekomen.
Seat lijkt met zijn spaanse roots helemaal achteraan te staan. Volvo met zijn scandi roots, juist vooraan met dit principe (oa op diesels).
Met de eerdere generatie 1.2tdi-tjes kun je zeker de eerste 20km het laten om de verwarming aan te zetten, omdat alle warmte nodig is om de motor op temperatuur te brengen.
Logisch ook natuurlijk. Los van dat is voor het verbruik ook de rijwind enorm van belang. Met het weer van bijv, vandaag blijft er weinig over van je verbruik als je tegenwind hebt of wind aan de zijkant.

Onze Ibiza ST haalt in de zomermaanden makkelijk 1 op 27 als het weer gunstig is en de rijsnelheid constant is (en ook niet té hoog). M'n Leon ST heb ik nu pas drie weken en heb er nog niet heel veel in/mee gereden (heb nog een andere auto) maar op een aantal grotere ritten nu gemiddeld 1 op 19/20 waarbij ik weet dat het in de zomermaanden een stuk gunstiger zal zijn.

• iDEOwen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-08 14:48
Exorcist schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:52:
[...]

Logisch ook natuurlijk. Los van dat is voor het verbruik ook de rijwind enorm van belang. Met het weer van bijv, vandaag blijft er weinig over van je verbruik als je tegenwind hebt of wind aan de zijkant.
Probeer nu met ACC te rijden en vrijwel niet harder dan 110 te gaan (stuk minder rijplezier). Dan haal ik de 1 op 14 meestal wel, maar idd met de wind van gisteren ga ik dat zeker niet halen.

Ik zit trouwens te kijken naar andere banden, en het viel mij op dat mijn Ateca een beetje een maat heeft wat niet overal te bestellen is. Ik vroeg mij af wat voor bandenmaat jullie hebben op de Ateca met 18-inch velgen.
Ikzelf heb dus 215/50 R18 W. En volgens mij is 225 wat meer standaard op de 18-inch. Maar ja, heb er voor de rest geen kaas van gegeten.
Wat is trouwens jullie mening over de snelheidsindex? De W gaat tot 270, en dat haalt die van mij natuurlijk nooit, maar er is natuurlijk een reden waarom Pon er W ipv V onder zet.

iDEOwen wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:54 (32%)

Apple Certified Trainingen

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:01
iDEOwen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Wat is trouwens jullie mening over de snelheidsindex? De W gaat tot 270, en dat haalt die van mij natuurlijk nooit, maar er is natuurlijk een reden waarom Pon er W ipv V onder zet.
ik zie wel vaker dat auto's banden hebben die qua index te hoog zijn, vaak eentje hoger dan nodig is. denk niet dat het heel veel uitmaakt qua rijden. ik zelf heb een 100pk ibiza die 190 km/u kan en dat zijn T banden, maar toch heb ik H banden

giovanni2903 wijzigde deze reactie 09-01-2019 18:06 (9%)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi64.tinypic.com/35col6o.jpg

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-09 03:25
Rainesh schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Firmware is prima te updaten. Even op internet kijken. Systeem wordt wat sneller
Tot zover ik informatie hierover heb gevonden is dat na de update er nog een VCDS/OBDE actie benodigd is. Klopt dit, of kan dit vermeden worden?

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:38
YoGi_Berra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:33:
[...]

Tot zover ik informatie hierover heb gevonden is dat na de update er nog een VCDS/OBDE actie benodigd is. Klopt dit, of kan dit vermeden worden?
Niet noodzakelijk, is alleen meer voor de netheid.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:04
iDEOwen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Probeer nu met ACC te rijden en vrijwel niet harder dan 110 te gaan (stuk minder rijplezier). Dan haal ik de 1 op 14 meestal wel, maar idd met de wind van gisteren ga ik dat zeker niet halen.

Ik zit trouwens te kijken naar andere banden, en het viel mij op dat mijn Ateca een beetje een maat heeft wat niet overal te bestellen is. Ik vroeg mij af wat voor bandenmaat jullie hebben op de Ateca met 18-inch velgen.
Ikzelf heb dus 215/50 R18 W. En volgens mij is 225 wat meer standaard op de 18-inch. Maar ja, heb er voor de rest geen kaas van gegeten.
Gewoon pakken wat het goedkoopste is en iig boven de max snelheid zit die je auto kan halen, eigenlijk zit dat vrijwel altijd wel goed bij de grotere bandenmaten.

• iDEOwen
Scrtz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Gewoon pakken wat het goedkoopste is en iig boven de max snelheid zit die je auto kan halen, eigenlijk zit dat vrijwel altijd wel goed bij de grotere bandenmaten.
Thnx! Hoe zit dat dan met de breedte van de banden? Ik heb nu 215 eronder, kan ik ook zomaar 225 eronder zetten zonder verdere gevolgen o.i.d.?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:04
iDEOwen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Thnx! Hoe zit dat dan met de breedte van de banden? Ik heb nu 215 eronder, kan ik ook zomaar 225 eronder zetten zonder verdere gevolgen o.i.d.?
Ligt aan de velg die je hebt en wat de maximale breedte is die daar op past. Even uitzoeken wat voor type velg je hebt en of daar geen bredere maat onder past, maar normaal gesproken kan dat niet nee.

• Cubix
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
iDEOwen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Kijk wat de J-maat van je velg is en zie hier de range van bandbreedtes die je zou kunnen gebruiken: http://www.bandengeens.be/velgbreedte_tabel.html

• iDEOwen
Cubix schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Kijk wat de J-maat van je velg is en zie hier de range van bandbreedtes die je zou kunnen gebruiken: http://www.bandengeens.be/velgbreedte_tabel.html
Kijk! Weer wat geleerd! Zie dat ik 7J maat heb. Voorkeur 205-215mm, maar max 225. Ik hou het maar op de voorkeursmaat. :)

• __REMCO__
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:10
eind van deze maand gaat mijn Leon 1.6 TDI naar VAGtechniek voor een longlife beurt en dan wordt ie gelijk gekieteld naar +- 140PK. Ze kunnen dan ook een aantal aanpassingen doen (5x comfort knipperen, achterlichten aan als DRL (kenteken en binnenverlichting dan uit), waarschuwing contact nog aan bij openen deur uitschakelen, ramen altijd sluiten bij auto op slot).

Wat ik me eigenlijk afvraag of dat, wanneer je een adres hebt ingevoerd en je navigatie gaat berekenen dan springt dat scherm tussen de tellers ook automatisch naar het navigatie gedeelte en moet ik deze handmatig iedere keer weer terug zetten naar de digitale teller.

Iemand een idee of dat ook aan te passen is?

• Dufornee
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:06
__REMCO__ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:43:
eind van deze maand gaat mijn Leon 1.6 TDI naar VAGtechniek voor een longlife beurt en dan wordt ie gelijk gekieteld naar +- 140PK. Ze kunnen dan ook een aantal aanpassingen doen (5x comfort knipperen, achterlichten aan als DRL (kenteken en binnenverlichting dan uit), waarschuwing contact nog aan bij openen deur uitschakelen, ramen altijd sluiten bij auto op slot).

Wat ik me eigenlijk afvraag of dat, wanneer je een adres hebt ingevoerd en je navigatie gaat berekenen dan springt dat scherm tussen de tellers ook automatisch naar het navigatie gedeelte en moet ik deze handmatig iedere keer weer terug zetten naar de digitale teller.

Ben heel benieuwd naar je bevindingen met de tuning, ik hoop dat je deze ook zult delen met ons. Zit zelf al een tijdje rond te speuren, maar het blijft lastig om te bepalen of en wàt je nou precies merkt.

• __REMCO__
Dufornee schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Ben heel benieuwd naar je bevindingen met de tuning, ik hoop dat je deze ook zult delen met ons. Zit zelf al een tijdje rond te speuren, maar het blijft lastig om te bepalen of en wàt je nou precies merkt.
bedoel je hoe de auto na de tuning rijdt of de manier waarop die getuned wordt?

• Dufornee
__REMCO__ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:54:
[...]

bedoel je hoe de auto na de tuning rijdt of de manier waarop die getuned wordt?
Vooral het rijden, de manier waarop heeft ieder z'n eigen ding voor en vertrouw erop bij zo'n zaak dat dat goed en kundig gebeurt.

• __REMCO__
Dufornee schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Vooral het rijden, de manier waarop heeft ieder z'n eigen ding voor en vertrouw erop bij zo'n zaak dat dat goed en kundig gebeurt.
Ik laat het je weten (y)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
Zijn er meer mensen hier die de nieuwe seat met hankook banden geleverd hebben gekregen?
(Waarschijnlijk het meerendeel, heb ooit gehoord dat PON deze zelf monteert, maar weet niet in hoeverre dit een fabel is)

Ik heb zelf de leon (10-2018) geleverd gekregen met hankook s1 evo's , maar ben er niet heel tevreden over.
Als het iets natter wordt spin ik al gauw weg bij het stoplicht (okee zijn dan ook geen winterbanden)
Maar ook regelmatig dat ik in zijn 3 nog wielspin heb bij het gasgeven op nat asfalt (verschilende soorten asfalt)
Betreft een 150pk 1.5 tsi, dus geen echt racemonster.

Ik snap dat ik met deze banden niet de grip van winterbanden ga hebben, maar naar mijn idee slippen deze wel vrij snel.
Met de continentals op vorige 2 auto's nooit zoveel last van gehad

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:04
MaD_co schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:06:
Zijn er meer mensen hier die de nieuwe seat met hankook banden geleverd hebben gekregen?
(Waarschijnlijk het meerendeel, heb ooit gehoord dat PON deze zelf monteert, maar weet niet in hoeverre dit een fabel is)

Ik heb zelf de leon (10-2018) geleverd gekregen met hankook s1 evo's , maar ben er niet heel tevreden over.
Als het iets natter wordt spin ik al gauw weg bij het stoplicht (okee zijn dan ook geen winterbanden)
Maar ook regelmatig dat ik in zijn 3 nog wielspin heb bij het gasgeven op nat asfalt (verschilende soorten asfalt)
Betreft een 150pk 1.5 tsi, dus geen echt racemonster.

Ik snap dat ik met deze banden niet de grip van winterbanden ga hebben, maar naar mijn idee slippen deze wel vrij snel.
Met de continentals op vorige 2 auto's nooit zoveel last van gehad
Dat winterbanden beter zouden zijn met de huidige temperatuur is een misvatting.
Dan over de banden, de mijne staat gewoon op continental. Hankook is echter hard aan de weg aan het timmeren, deze zien zelfs standaard onder bwm en mercedes.
Day will overtuigd niet zeggen dat dat doorslippen normaal is, alleen is dat moeilijk voor ons te beoordelen. De 1.5 heeft veel koppel onderin dus met een erg naar weg en lomp op het gas moet het mogelijk zijn.

• iDEOwen
MaD_co schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:06:
Ik heb conti's eronder gekregen. Mijn dealer zei dat de auto bij aankomst bij de importeur Pon andere banden gemonteerd zou krijgen. En omdat Pon (eigenaar Continental Banden Groep b.v.) de importeur van Continental is, krijg je dus standaard Continental. Wellicht dat afwijkende velgmaat andere banden eronder komen te zitten... Welke dealer zit je bij?

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:08
Ik heb een seat Ibizia fr uit 2017, mijn knopje om de buitenspiegels mee te verstellen is eraf gevallen en ook kwijt, denk gebeurt bij het uitstappen.

Nou werkt alles nog wel alleen is het gewoon bijna niet te verstellen zonder dat knopje.
Waar kan ik zo knopje scoren, ik vind op het internet alleen gehele systemen om dat te vervangen.

• Rainesh
Joostje123 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:32:
Ik heb een seat Ibizia fr uit 2017, mijn knopje om de buitenspiegels mee te verstellen is eraf gevallen en ook kwijt, denk gebeurt bij het uitstappen.

Nou werkt alles nog wel alleen is het gewoon bijna niet te verstellen zonder dat knopje.
Waar kan ik zo knopje scoren, ik vind op het internet alleen gehele systemen om dat te vervangen.
Gewoon een nieuw knopje bij de dealer kopen joh. Is complete schakelaar. Je kunt het makkelijk zelf vervangen.

• MaD_co
iDEOwen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:24:
[...]

Ik heb conti's eronder gekregen. Mijn dealer zei dat de auto bij aankomst bij de importeur Pon andere banden gemonteerd zou krijgen. En omdat Pon (eigenaar Continental Banden Groep b.v.) de importeur van Continental is, krijg je dus standaard Continental. Wellicht dat afwijkende velgmaat andere banden eronder komen te zitten... Welke dealer zit je bij?
Bedankt voor je antwoord,
ik hoorde idd dat PON er standaard andere banden oplegt, maar wist niet welk merk.
Nu lijkt het dus dat mijn Leon dat stapje heeft over geslagen ;)
Dealer is v. Mossel - Tilburg

Ik zie dat de hele lijn standaard wordt geleverd met 225/45 R17 m.u.v. de 1.0 ECOtsi en de 2.0 Cupra
Dus afwijkende bandenmaat denk ik niet, heb de standaard 17" FR-Bi velgen

Ik zal eens contact met de dealer opnemen, kijken wat zij ervan zeggen, of ze het probleem kennen, en er iets aan willen/kunnen doen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-09 22:00
Hoppa!
De op 18 oktober 2018 bestelde Leon 1.0 ecoTSI was dus medio december bij PON neergezet en maandag de 21e mag ik 'm ophalen *O*

Met een totale levertijd van 3 maanden kan ik prima leven O-)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:23

Antera

www.lowering.nl/vcds

Nnoitra schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:55:
Hoppa!
De op 18 oktober 2018 bestelde Leon 1.0 ecoTSI was dus medio december bij PON neergezet en maandag de 21e mag ik 'm ophalen *O*

Dat is er goed nieuws:-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• __REMCO__

@Rainesh wellicht weet jij dit?

• Rainesh
Niet aan te passen zover ik weet. Nooit naar gekeken eigenlijk

• __REMCO__
Rainesh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Niet aan te passen zover ik weet. Nooit naar gekeken eigenlijk
eens kijken of er op Seat-Online iemand het weet :)

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:17
Ik heb een Seat Leon uit 2015 (geimporteerd uit DLD).
Nu viel me laatst op tijdens het rijden in het donker dat er 2 rode lampjes branden in de binnenverlichtings unit. Iemand een idee wat daar de gedachte/nut achter is?

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wokkelz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:13:
Nu viel me laatst op tijdens het rijden in het donker dat er 2 rode lampjes branden in de binnenverlichtings unit. Iemand een idee wat daar de gedachte/nut achter is?
"Sfeer verlichting". Ik heb ze in mijn tiguan van 2011 ook. Geen nut, net zoals de lampjes in de deurhendels (binnenkant)

• Dufornee
azz_kikr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:20:
[...]

"Sfeer verlichting". Ik heb ze in mijn tiguan van 2011 ook. Geen nut, net zoals de lampjes in de deurhendels (binnenkant)
Jawel hoor, komt nog best wat licht vanaf! Plus ik vind het rode best sportief :+

• nooberke
  • Laatst online: 08:38
Ziet er mooi uit toch! Ook handig als verklikker om te zien of je lampen aan staan.

Als het echt pikkedonker is geeft het wel de mogelijkheid om net iets te onderscheiden in de auto zonder dat je daarvoor de binnenverlichting aan moet zetten.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

nooberke schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:26:
Ziet er mooi uit toch! Ook handig als verklikker om te zien of je lampen aan staan.

Als het echt pikkedonker is geeft het wel de mogelijkheid om net iets te onderscheiden in de auto zonder dat je daarvoor de binnenverlichting aan moet zetten.
Daarvoor heb ik DRL icoon in dashboard. DRL icoontje groen = lichten uit en DRL aan. DRL lichtje uit = lichten aan ^^
Dat groene lichtje in tellers = DRL :)

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
Wat hebben de Leon rijders trouwens voor systeem om de telefoon op te hangen aan het dashbord?
Ik had zon magneet systeem voor in de roosters icm mijn iphone maar de bovenste rand van het dashbord steekt te veel uit om dat lekker te laten werken...

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n Air vent mount in het luchtrooster naast de Navi. Blijft goed zitten en de telefoon zit er redelijk onopvallend (itt die klemmen op het dashboard of aan het raam)

Edit, zo'n soort dus: https://www.smartphonehoe...GvztDozSQZQxoCQ2wQAvD_BwE

Palomar wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:03 (63%)

• Dufornee
nooberke schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:26:

Dat zie je ook als de draaiknop van je lampen verlicht is :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren even op gelet, zie daar wel twee rode LEDjes maar om nu te zeggen dat dat opvalt..nee. Maar het praktisch nut begrijp ik ook niet helemaal.

Van de week het gaspedaal van de Leon wat dieper ingetrapt, ging nog relatief snel naar de 200 toe. Wel handig dat je de olietemperatuur kunt opvragen, die steeg behoorlijk rap - en daalde vrij langzaam - waardoor je beter kunt inschatten wanneer je nog beter even een (rustig) blokje om dient te rijden voor je de motor afzet.

• Dufornee
Exorcist schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Gisteren even op gelet, zie daar wel twee rode LEDjes maar om nu te zeggen dat dat opvalt..nee. Maar het praktisch nut begrijp ik ook niet helemaal.

Van de week het gaspedaal van de Leon wat dieper ingetrapt, ging nog relatief snel naar de 200 toe. Wel handig dat je de olietemperatuur kunt opvragen, die steeg behoorlijk rap - en daalde vrij langzaam - waardoor je beter kunt inschatten wanneer je nog beter even een (rustig) blokje om dient te rijden voor je de motor afzet.
Naar mijn weten is het nooit schadelijk om een auto weg te zetten met hete olie, wel met een hete turbo (al koelt ook deze rap af)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dufornee schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Naar mijn weten is het nooit schadelijk om een auto weg te zetten met hete olie, wel met een hete turbo (al koelt ook deze rap af)
De turbo smeer zich met diezelfde olie, maar in verhouding tot wat de turbo zelf genereert aan hitte is dat verwaarloosbaar ja :P

• Qapla1
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-03 21:38
Dufornee schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Mij is ooit door een rij-instructeur verteld dat wanneer je aan het einde van een rit je motor afzet terwijl je turbo nog lekker hoog in de toeren zit dit schadelijk is voor de turbo omdat wanneer je de motor afzet ook de smering wegvalt. Hij rade mij aan om niet meteen de sleutel uit het contact te trekken vlak nadat je geparkeerd had maar eventjes te wachten. Geen idee of dat ook echt zo is maar volgens mij kan het ook geen kwaad als je dit zo doet.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
De jaren 90 heeft gebeld en wilt zijn turbo techniek terug. Tegenwoordig zijn die bijna allemaal ook watergekoeld en heb je er geen omkijken na. Tenzij jij tegelijk volgas geeft bij het remmen is de turbo al lang terug gevallen in de toeren.
Exorcist schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:32:
[...]
Zo heel spannend is die olie temperatuur niet, alhoewel ik meestal wel net wat gas/snelheid terugneem als die boven de 130 graden komt. In de bergen al vele keren de auto geparkeerd en stilgezet met ~120 graden olie op de klok, dat kunnen ze best wel aan hoor. :)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dat de turbo terug gevallen is in toerental wil niet zeggen dat het turbohuis niet nog roodgloeiend is en dan is zo afzetten zeker niet bevorderlijk voor de turbo.

Zorg ervoor dat je de laatst paar kilometer gewoon rustig rijd dan krijgt alles de kans om af te koelen. Beter save then sorry.

Rijd me turbo regelmatig roodgloeiend en zeker in de bergen. Gewoon met beleid.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Is puur sier en is de auto lichtelijk verlicht aan de binnenzijde. Echt nut Nope meer gadget

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Antera schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:16:
[...]

Is puur sier en is de auto lichtelijk verlicht aan de binnenzijde. Echt nut Nope meer gadget
Wel enigszins nut, nachtverlichting/middenconsole verlichting. Helpt met terugvinden van knoppen op het dashboard en bij de pook enzo. Let er maar eens op. :) Niet te fel dat je last van hebt maar gewoon erg prettig.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Heb ze zelf in de spiegel en in me binnenverlichting zitten. Tis mooi die goed vind ik. Knoppen zijn toch verlicht als je licht aan staat

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joopieboy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Wel enigszins nut, nachtverlichting/middenconsole verlichting. Helpt met terugvinden van knoppen op het dashboard en bij de pook enzo. Let er maar eens op. :) Niet te fel dat je last van hebt maar gewoon erg prettig.
Niet in dit geval, gezien ze naast de knoppen zitten voor de binnenverlichting die van zichzelf al verlicht zijn. Maar goed, je ziet ze nauwelijks dus het boeit ook niet echt :+

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-09 12:58
Nnoitra schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:55:
Hoppa!

Kijk eens aan, dat is mooi. Wat gaven ze na bestellen op als levertijd?

Ik heb van de week nog eens gebeld voor m'n FR BI 1.5 DSG maar helaas nog steeds half april qua levering na half november besteld te hebben!

Overweeg bijna om order eruit te laten halen en ergens op zoek te gaan naar voorraad auto, al dan niet Seat of ander merk..

• Nnoitra
Lucifertje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:33:

Kijk eens aan, dat is mooi. Wat gaven ze na bestellen op als levertijd?
Eind februari :+

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

SeatRider

Wait, wut?

Vraagje voor de RNS-bezitters. Ik ben in het bezit van een 2,5 jaar oude Leon ST met vrij modern RNS-systeem (+ Android Auto). Waar ik echter gillend gek van word, is dat de ingebouwde navi mij op de hoogte denkt te moeten houden van verkeersberichten, maar dan steevast ruimschoots te laat. Als in, dan rijd ik al 15 minuten stapvoets, en dan komt Miep: "Let op. Langzaamrijdend. Tot stilstaand verkeer. Op de. A12!".

Kan dat uit? Of moet ik dat er bij de dealer uit laten slopen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• iDEOwen
Aangezien anderen hun foto van hun 'ride' delen, werd het tijd dat ik dat ook maar eens deed. :p
Inmiddels heeft de baby al bijna 5000 km gereden

iDEOwen wijzigde deze reactie 18-01-2019 19:48 (50%)

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-09 12:58
Dus er is hoop!
Overigens kreeg ik net een email dat de productie in ieder geval twee weken eerder gepland staat, fingers crossed 😂

• giovanni2903
iDEOwen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:45:
Aangezien anderen hun foto van hun 'ride' delen, werd het tijd dat ik dat ook maar eens deed. :p

[Afbeelding: ateca 1]
[Afbeelding: ateca 2]
enige jammere vind ik de gele koplampen :?

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi64.tinypic.com/35col6o.jpg

• Rainesh
giovanni2903 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 03:13:
[...]

Led wit is moeilijk te fotograferen :)

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Ben aan het twijfelen om spatlappen te laten monteren op mijn Leon ST. Om een of andere reden spatten de wielen heel makkelijk op het koetswerk.
Zijn er nog mensen hier die dat gedaan hebben, zoja wat zijn de ervaringen?

• iDEOwen
giovanni2903 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 03:13:
[...]

Hahahha, nee hoor, ze zijn gewoon wit... is gewoon mijn fotografiekunst die dit geel maakt ;) Maar geloof me.. ze zijn mooi wit :)

• Bighugmug
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-09 23:50
iDEOwen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:45:

[Afbeelding: ateca 1]
[Afbeelding: ateca 2]
stijlvol zwart , mooi had gedacht dat de lijnen er minder uit zouden komen maar de ateca draagt hem netjes ;)

• iDEOwen
Bighugmug schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:37:
[...]

stijlvol zwart , mooi had gedacht dat de lijnen er minder uit zouden komen maar de ateca draagt hem netjes ;)
Ben er ook blij mee. De optionele velgen vind ik ook wel netjes. 19-inch zou nog mooier zijn... Vooral in prijs :p

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-09 13:59

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zwart is ook gewoon een erg goede kleur.
Mooie bak, veel plezier ermee.
Heb de mijne van het weekend op de 6400km gezet, gaat hard sinds november.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Nnoitra
Daar istie dan!
https://tweakers.net/ext/f/kG5jQr0u5PmB5WnR3cRT0Vxd/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/9Xx9stvZ65C2wedQ7sP0NPBX/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/1377UWAwzoRZCCw5vuGEtULx/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/0a8g1Ej0eyy508bXNaKhPImY/thumb.jpg

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Netjes veel plezier met je nieuwe seat

• RudyL
  • Laatst online: 11-09 09:50
Waarschijnlijk echt een (automaat) beginnersvraag, maar met winterse omstandigheden en een niet gelijke parkeerplek. Wat is de beste stand om de auto in te laten staan? P, P met elektrische handrem, D?

LOETKE

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:27
RudyL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:29:
Waarschijnlijk echt een (automaat) beginnersvraag, maar met winterse omstandigheden en een niet gelijke parkeerplek. Wat is de beste stand om de auto in te laten staan? P, P met elektrische handrem, D?
P of P met elektrische handrem, wat je wilt. De handrem zit er puur op vanwege wettelijke regelgeving e.d.
In theorie kun je namelijk in een noodsituatie ook de auto tot stilstand brengen met de handrem. Dat gaat echter niet door hem al rijdend in P te zetten.

Waarschijnlijk krijg je de auto niet eens uit als hij in D staat.

Meekoh wijzigde deze reactie 22-01-2019 17:43 (14%)

Computer says no

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:19
SeatRider schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:41:
Vraagje voor de RNS-bezitters. Ik ben in het bezit van een 2,5 jaar oude Leon ST met vrij modern RNS-systeem (+ Android Auto). Waar ik echter gillend gek van word, is dat de ingebouwde navi mij op de hoogte denkt te moeten houden van verkeersberichten, maar dan steevast ruimschoots te laat. Als in, dan rijd ik al 15 minuten stapvoets, en dan komt Miep: "Let op. Langzaamrijdend. Tot stilstaand verkeer. Op de. A12!".

Kan dat uit? Of moet ik dat er bij de dealer uit laten slopen?
Volgens mij kan je als je in navi zit via setup (midden onder) eea instellen. Dan kan je aangeven wat je wel/niet en op welk volume je wil horen.
Alternatief is als ze aan het kletsen is snel het volume terug draaien (dan draai je het navi volume terug i.p.v. het radio volume).

• Bighugmug

• Nnoitra
Antera schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:03:
Netjes veel plezier met je nieuwe seat
Thx :)
Yup, dat is 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een Leon uit 2018 met virtual cockpit. Met de 'View'-knop op het stuur heb je 3 views. View 1 zijn de grote klokken, view 2 is een wat groter middengedeelte met er omheen vakjes met info. View 3 is fullscreen navigatie.
Meestal gebruik ik view 2.Weet iemand of die nog verder aan te passen is? Er staat bijv. een vakje met 'Ritduur lange tijd'. Dat vind ik vrij nutteloos. En een vakje met de datum. Dat hoef ik ook niet aldoor in beeld. Ik zie dan liever de duur van de huidige rit of welke muziek er aanstaat. Via het infotainment-scherm kun je wel via 'Wagen' -> 'Instrumentenpaneel' 2 vakjes instellen, maar meer instelmogelijkheden zie ik niet??

Palomar wijzigde deze reactie 23-01-2019 12:19 (5%)

• YoGi_Berra
@Palomar Misschien dit?

• Palomar
  • Niet online
Dat is idd een uitleg van het systeem. Vanaf 4:52 zie je wat ik bedoel. De rijtijd en datum blijven altijd in beeld, terwijl daar zoveel nuttigere informatie zou kunnen staan. Zie in het filmpje ook niet dat dat aangepast wordt (alleen de 2 onderste vakjes) en zal dan wel niet kunnen.

Palomar wijzigde deze reactie 23-01-2019 14:34 (9%)

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:33

Royz

Kleurenblind!!

Palomar schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:18:
Meestal gebruik ik view 2.Weet iemand of die nog verder aan te passen is? Er staat bijv. een vakje met 'Ritduur lange tijd'. Dat vind ik vrij nutteloos. En een vakje met de datum. Dat hoef ik ook niet aldoor in beeld. Ik zie dan liever de duur van de huidige rit of welke muziek er aanstaat. Via het infotainment-scherm kun je wel via 'Wagen' -> 'Instrumentenpaneel' 2 vakjes instellen, maar meer instelmogelijkheden zie ik niet??
Zelfde issue hier. Maar tegenwoordig ziet view 2 er zelfs wat anders uit, hopelijk kan ik die view ook krijgen :)

Fotografie Vlogs & Drone videos

• Palomar
  • Niet online
Royz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Zelfde issue hier. Maar tegenwoordig ziet view 2 er zelfs wat anders uit, hopelijk kan ik die view ook krijgen :)
Zou de dealer dat kunnen updaten?

• RudyL
Palomar schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Dat is idd een uitleg van het systeem. Vanaf 4:52 zie je wat ik bedoel. De rijtijd en datum blijven altijd in beeld, terwijl daar zoveel nuttigere informatie zou kunnen staan. Zie in het filmpje ook niet dat dat aangepast wordt (alleen de 2 onderste vakjes) en zal dan wel niet kunnen.
Ik heb de view zoals die hier is terug te zien:

https://www.motor-talk.de...cockpit-4-i209333179.html

En mis wel eens een optie om snel de datum te kunnen zien. :X

LOETKE

• cmndr_adama
  • Laatst online: 10-09 15:16
Na bijna 3 jaar in een neon groene Caddy SDi, aangeschaft voor het bedrijfje van mijn vrouw, was het tijd voor iets comfortabelers. Qua jaarkilometrage was een diesel(tje) nog steeds een goede optie.

Ik mag me dan ook hier melden, sinds zaterdag ben ik de eigenaar van een zwarte Ibiza ST 1.2 TDi.

Met 199k op de klok een gokje, maar in nette staat, goed onderhouden en in november nog een grote beurt gehad bij de Seat dealer waarbij oa. de d-riem, multiriem, waterpomp, remschijven + blokken zijn gedaan, zo'n 1800,- euro al met al. Lokaal gekocht, er stonden in de buurt meerdere te koop maar deze sprong eruit voor wat betreft uitrusting en onderhoudshistorie.

Na een klein weekje kan ik zeg dat ie prima bevalt, ook al even mee in de sneeuw gespeeld. De 1.2 heeft natuurlijk een reputatie traag te zijn maar vergeleken met de Caddy valt dat reuze mee, al is de kans dat ik 'm laat chippen best groot :). Verder fijne opties, geen rammeltjes en kraakjes, geen bijzonderheden tot nu toe. In het weekend maar even een wasbeurtje en wat foto's maken, hier alvast oud en nieuw:

Mijn vinyl collectie: Discogs

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Palomar schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Zou de dealer dat kunnen updaten?
Helaas word dat een teleurstelling aangezien ze dit niet kunnen updaten.

• MaD_co
RudyL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Ik heb de view zoals die hier is terug te zien:

https://www.motor-talk.de...cockpit-4-i209333179.html

En mis wel eens een optie om snel de datum te kunnen zien. :X
De view rechtsonder, dat is toch alleen voor de cupra modellen?
Mijn MY19, heeft die laatste view namelijk niet, zie ook het cupra vlaggetje erbij staan

• Rainesh
MaD_co schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:02:
[...]

De view rechtsonder, dat is toch alleen voor de cupra modellen?
Mijn MY19, heeft die laatste view namelijk niet, zie ook het cupra vlaggetje erbij staan
Dat klopt, is alleen voor de Cupra / S/ RS modellen van VAG.

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Zijn er nog mensen die problemen hebben met het volume van navigatiemeldingen door Android auto? Het lijkt erop dat enkel voor de afstand de muziek stiller gezet wordt. Bij de aanwijzing van de richting gaat zowel het volume van de stem als de muziek omhoog. Zeer irritant uiteraard.
Iemand die dit herkent, en weet hoe het opgelost kan worden?

• RudyL
tomw schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:13:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met het volume van navigatiemeldingen door Android auto? Het lijkt erop dat enkel voor de afstand de muziek stiller gezet wordt. Bij de aanwijzing van de richting gaat zowel het volume van de stem als de muziek omhoog. Zeer irritant uiteraard.
Iemand die dit herkent, en weet hoe het opgelost kan worden?
Nee herken ik zo niet, het is wel vervelend het geluidsniveau te wijzigen, omdat ik meestal alleen het geluid van de muziek hierbij wijzig, ipv het navigatie volume.

Tevens problemen bij aangesloten Android Auto om te bellen, is dat een bepaalde instelling, of doordat er Android Auto gebruikt wordt dat dit problemen geeft. Gaat om uitbellen waarbij ik het geconstateerd heb.

LOETKE

• Dufornee
Heeft iemand ook dat als de auto even uit heeft gestaan (bijvoorbeeld tanken) dat de audio het dan niet meer doet als je opnieuw start? Overkomt me 8 op de 10 keer in de Leon (MY2015). Benieuwd of anderen hier al een fix voor hebben.

• YoGi_Berra
@Dufornee Wat bedoel je met audio? Muziek/Radio/Bluetooth of iets anders?

Zelf geen problemen met audio na het tanken.

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Wait, wut?

Ik heb vandaag een Arona als leenbak. Er staat FR op, maar zo voelt ie niet. Wel lekker rijk uitgerust. Groot navi scherm, ACC, keyless entry (wat ik eigenlijk maar onhandig vind. Ik zit de hele tijd met een sleutel te wroeten naar een gat wat er niet is, en uit gewoonte druk ik 'm gewoon met de knopjes op de sleutel open en dicht).

Net even gekeken, wist niet dat er ook al 1.0 3 cylinder FR's waren. Dan valt de performance me alsnog alles mee. In de stad voelt (en klinkt) ie lekker pittig, alleen op de snelweg houdt 't niet over. Maar dat is dan wel verklaarbaar.

Edit: Zal deze zijn: https://www.autoweek.nl/a...15pk-fr-business-intense/. Toch meer dan 50.000 gulden voor een B-segmenter :o

SeatRider wijzigde deze reactie 29-01-2019 14:03 (12%)

• Dufornee
YoGi_Berra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:57:
@Dufornee Wat bedoel je met audio? Muziek/Radio/Bluetooth of iets anders?

Zelf geen problemen met audio na het tanken.
Ik bedoel dat volume niet reageert, laat zich alleen maar omlaag draaien en niet omhoog. Radio vergeet alle zenders, kan alleen bij 100% NL en die geeft geen geluid, Bluetooth staat op “wachten”. Opnieuw uitzetten en 3 minuten wachten en dan weer starten is enige oplossing lijkt het. Systeem lijkt dan gewoon totaal in de war

• Bighugmug
SeatRider schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:00:
Ik heb vandaag een Arona als leenbak. Er staat FR op, maar zo voelt ie niet. Wel lekker rijk uitgerust. Groot navi scherm, ACC, keyless entry (wat ik eigenlijk maar onhandig vind. Ik zit de hele tijd met een sleutel te wroeten naar een gat wat er niet is, en uit gewoonte druk ik 'm gewoon met de knopjes op de sleutel open en dicht).

Net even gekeken, wist niet dat er ook al 1.0 3 cylinder FR's waren. Dan valt de performance me alsnog alles mee. In de stad voelt (en klinkt) ie lekker pittig, alleen op de snelweg houdt 't niet over. Maar dat is dan wel verklaarbaar.

Edit: Zal deze zijn: https://www.autoweek.nl/a...15pk-fr-business-intense/. Toch meer dan 50.000 gulden voor een B-segmenter :o
De gemiddelde aanschafprijzen op een rij (1970-2017):
1970: € 3.389
1975: € 5.002
1980: € 8.395
1985: € 10.573
1990: € 14.240
1995: € 17.361
2000: € 19.367
2005: € 24.608
2010: € 24.096
2011: € 24.275
2012: € 25.537
2013: € 28.331
2014: € 28.414
2015: € 31.032
2016: € 30.772
2017: € 31.326

https://autorai.nl/gemidd...e-personenautos-gestegen/

Inderdaad duur"der" door het totale pakket maar als je naar gestegen prijzen kijkt geldt op auto's nu niet bepaald de normale inflatie koers.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SeatRider schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:00:

Tja, de FR is natuurlijk niets meer dan een sportieve lijn, het is geen cupra of gti versie.
Maar de 1.0 valt niet tegen nee, viel me ook al op bij een vriend zn golf. ding had meer pit dan de 1.2 tfsi die ik hiervoor had.

D3 Profile D3 XP Ladder

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Wait, wut?

Mad-Matt schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:07:
[...]

Tja, de FR is natuurlijk niets meer dan een sportieve lijn, het is geen cupra of gti versie.
Klopt, maar ik dacht dat het wel meer was dan een "line"/een setje spoilers. Vergelijk: Mijn Leon 1.6 TDI heeft standaard 110 of 115 PK, maar is er ook als 2 liter en heeft dan 150 of 180 PK, en heet dan FR. En eigenlijk nauwelijks meer uiterlijk vertoon, of je moet de gedeeltelijk alcantara stoelen als dusdanig meerekenen.
Maar de 1.0 valt niet tegen nee, viel me ook al op bij een vriend zn golf. ding had meer pit dan de 1.2 tfsi die ik hiervoor had.
Ja hij is echt leuk om te rijden. In de stad dan, door de ontzettend korte overbrengingen. Eigenlijk op dezelfde manier dat een Aygo in de stad eigenlijk best lekker rijdt ;-).

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het FR-sausje is idd niet meer zo overduidelijk als vroeger, op zich wel jammer.
Bij mn Ateca is het verschil gelukkig wel goed te zien (grotere achterspoiler en meegespoten plastic delen), maar een iets dikkere bumper ofzo had er wel op gemogen :)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Palomar
  • Niet online
Ik heb ook een Leon FR en er zijn wel wat uiterlijke verschillen met de rest (andere voorbumper, grill) en in het interieur wat details, maar de motoren kun je ook in andere modellen krijgen met exact dezelfde prestaties. Zag laatst dat er zelfs een 1.0 FR is met 115PK. Niet echt FR-waardig imo.

Palomar wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:37 (5%)

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
Ze hadden het gewoon FR-line moeten noemen, a la GT-line, S-line, enz. Probleem opgelost denk ik.

• Upquark
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-09 11:50
wokkelz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:13:
Wat hebben de Leon rijders trouwens voor systeem om de telefoon op te hangen aan het dashbord?
Ik had zon magneet systeem voor in de roosters icm mijn iphone maar de bovenste rand van het dashbord steekt te veel uit om dat lekker te laten werken...
Beetje late reactie, maar ik gebruik al jaren het systeem van Brodit: een autospecifiek deel, en een telefoonspecifiek deel. Dus nieuwe auto: autodeel upgraden, nieuwe telefoon: telefoondeel upgraden. Al met al niet heel goedkoop, maar het werkt perfect.

Voor de Seat Leon zijn er 2 opties voor het autospecifieke deel, zie https://www.brodit.se/pro...el=Leon&year=2018&pn=prod.

Psalmen @ YouTube

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:18
Voor wie het nog niet had gelezen:
Volkswagen kan de vraag naar de 1.5 TSI-motorversie amper aan, waardoor de modellen met de anderhalve liter benzinemotor lange levertijden kennen. Het probleem doet zich niet alleen bij Volkswagen voor. Ook Seat, Skoda en Audi moeten hun klanten langer op de types met de 1.5 TSI-motor laten wachten.
Volgens de importeur is de vraag naar de krachtbron erg groot en bouwt Volkswagen onvoldoende blokken. “De verwachting is dat vraag en aanbod binnen enkele maanden op hetzelfde niveau zal liggen”, geeft de woordvoerder aan.

• Dufornee

Nog nieuws over de tuning? :)

• __REMCO__
Dufornee schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Nog nieuws over de tuning? :)
hahaha scherp gebleven hoor!

Afgelopen donderdag is ie geweest bij VAGtechniek voor de stage 1 tuning (icm longlife beurt, brandstof- en luchtfilter, remvloeistof verversen en airco "grote beurt") en ik reed met een grote glimlach weer naar huis. Qua verbruik moet ik het nog gaan merken maar qua gebruik merk ik dat de auto in alle versnellingen vlotter optrekt.

Erg tevreden tot nu toe dus!

• Dufornee
__REMCO__ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:46:
[...]

hahaha scherp gebleven hoor!

Afgelopen donderdag is ie geweest bij VAGtechniek voor de stage 1 tuning (icm longlife beurt, brandstof- en luchtfilter, remvloeistof verversen en airco "grote beurt") en ik reed met een grote glimlach weer naar huis. Qua verbruik moet ik het nog gaan merken maar qua gebruik merk ik dat de auto in alle versnellingen vlotter optrekt.

Erg tevreden tot nu toe dus!
Haha ben zelf erg benieuwd of ik het moet doen of niet. Ook tevreden over de service? Moet over een km of 7000 ook een beurt (wat voor mij 6 weken is), dus ben redelijk aan het oriënteren.

• __REMCO__
Dufornee schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:10:
[...]

Haha ben zelf erg benieuwd of ik het moet doen of niet. Ook tevreden over de service? Moet over een km of 7000 ook een beurt (wat voor mij 6 weken is), dus ben redelijk aan het oriënteren.
Ik kwam al bij Lucas (één van de eigenaren) toen ie nog bij z'n ouders op de oprit aan de auto's sleutelde dus dat zegt genoeg over de service en kennis van de mensen daar ;)

De filters en remvloeistof wist ik van te voren niet maar dat hoorde bij de KM stand en daar werd ik netjes over gebeld voordat ze die vervingen (heb ik bij officiële Seat dealers wel eens anders meegemaakt...)

• BonJonBovi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:18
Ik heb recentelijk een Seat Leon (1M) 1.6 16V met 160k op de teller overgenomen voor 2000 euro van de eerste eigenaar. Ik vraag me af wat verstandig is qua servicebeurten. De onderhoudshistorie is bekend tot 110k, en is tot dan altijd dealer onderhouden. De distributieriem is vervangen bij 85k. De auto geeft zelf aan dat het tijd is voor een servicebeurt, maar de auto toont geen gebreken.

Is het verstandig gezien de aanschafwaarde van de auto, om de auto een kleine beurt te geven en op basis wat daaruit komt qua mankementen die te laten repareren?

• giovanni2903
BonJonBovi schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:35:
Ik heb recentelijk een Seat Leon (1M) 1.6 16V met 160k op de teller overgenomen voor 2000 euro van de eerste eigenaar. Ik vraag me af wat verstandig is qua servicebeurten. De onderhoudshistorie is bekend tot 110k, en is tot dan altijd dealer onderhouden. De distributieriem is vervangen bij 85k. De auto geeft zelf aan dat het tijd is voor een servicebeurt, maar de auto toont geen gebreken.

Is het verstandig gezien de aanschafwaarde van de auto, om de auto een kleine beurt te geven en op basis wat daaruit komt qua mankementen die te laten repareren?
zou ik wel doen ja, desnoods een grote beurt. dan weet je waar je aan toe bent het komende jaar. distibutie zou ik gewoon tot 2020 mee wachten tenzij hij er echt slecht uitziet oid

• iDEOwen
Dacht dat ik dit al had gepost, maar waarschijnlijk niet op de 'plaats reactie' knop gedrukt. Voor diegene die de MySEAT app gebruiken, je kan nu vanuit de App een gratis kop koffie claimen met een barcode. Als goedmakertje op de slechte App (die ze naar eigen zeggen hebben verbeterd).
Ben wel benieuwd of het een generieke barcode is (dus vaker te gebruiken) of echt uniek voor mij.
Mijn barcode eindigt iig op 276.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:04
iDEOwen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:57:
Dacht dat ik dit al had gepost, maar waarschijnlijk niet op de 'plaats reactie' knop gedrukt. Voor diegene die de MySEAT app gebruiken, je kan nu vanuit de App een gratis kop koffie claimen met een barcode. Als goedmakertje op de slechte App (die ze naar eigen zeggen hebben verbeterd).
Ben wel benieuwd of het een generieke barcode is (dus vaker te gebruiken) of echt uniek voor mij.
Ik krijg geen barcode?

• Bakbeest
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Bakbeest

Het beest is los!

iDEOwen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:57:
Hier eindigt ie ook op 276!

Verder merk ik weinig van de vernieuwde app. De vorige versie werkte bij mij ook al prima.

• Upquark
Ik rijd sinds vorig jaar Seat Leon. Bevalt echt perfect. Heb wel iets vreemds met de navigatie: op de kaart staan gemeentenamen op de plaats van de hoofdstad van de desbetreffende gemeente. Erg irritant! Iemand die hier iets op weet?

Psalmen @ YouTube

• YoGi_Berra
@Upquark
Wat voor Leon icm navigatie heb je?

• Upquark
Een ST Xcellence 1.4 met volgens mij het Navi-systeem. 8 inch scherm in elk geval.

Echter, ik heb goed nieuws, ik heb de nieuwste kaarten op de SD-kaart gezet, en het werkt nu. :)

Psalmen @ YouTube

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True