Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 27 ... 85 Laatste
Acties:

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Anoniem: 679749 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:14:
[...]

Over Oranje gesproken :*) :*) :*)
Seat Ateca FR Business in Samoa Orange, leverdatum 15-11-2018

[Afbeelding]
Gewaagd, gaaf!
RudyL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:44:
[...]

Hier mist ook een smiley? Als ik een ateca tegenkom is het een vrijwel altijd een witte, bij uitzondering een zwarte en geloof zelfs een oranje te hebben gezien.

Mad Matt nog niet gespot.

Doet overigens niets af dat ik wit wel mooi vind staan op de Ateca
Stalk jij mij dan?? ;)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FUCK!

Leuk zo'n nieuwe auto op de oprit. Haalde wat houten planken uit de kofferbak loop langs de auto richting de garage, schuift er 1 weg, vol tegen de spiegel. Pats, gratis diverse dodehoek-vlakken in mn spiegel :( :( :-( :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679749

Dat is zuur, balen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Hey, dit topic kende ik helemaal niet.

Hier ook een tevreden Seat Ibiza (2010) rijder. Wel de 1.2, dus hij is niet echt vlot (max. snelheid 155km/u), maar ik ben toch niet zo'n snelheidsduivel.

Momenteel zit ie op 86.000km (in september 2016 gekocht met ~62.000km op de teller). Uiterlijk maart moet ie een grote beurt, rond de 90.000km wordt ook aangeraden om de distributieriem te vervangen. Ik kan alleen nergens op internet vinden wat dit ongeveer zou kosten. Ik lees namelijk uiteenlopende bedragen van 300 tot 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:40
hyptonize schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:19:

Hier ook een tevreden Seat Ibiza (2010) rijder. Wel de 1.2, dus hij is niet echt vlot (max. snelheid 155km/u), maar ik ben toch niet zo'n snelheidsduivel.

Momenteel zit ie op 86.000km (in september 2016 gekocht met ~62.000km op de teller). Uiterlijk maart moet ie een grote beurt, rond de 90.000km wordt ook aangeraden om de distributieriem te vervangen. Ik kan alleen nergens op internet vinden wat dit ongeveer zou kosten. Ik lees namelijk uiteenlopende bedragen van 300 tot 700 euro.
als je dit bij een goede garage laat doen (neem als voorbeeld kwikfit), kost je dit tussen de 500 en 600 euro. ik heb gelukkig een kennis en die deed het voor 400 euro. mijne is afgelopen woensdag gedaan want de originele (waarschijnlijk, nergens is te vinden of ie ooit vervangen is) zat er al 2ton in 8)7

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik denk 200 euro aan materiaal en 4 uurtjes werk, dan hangt het er dus vanaf of je garage 50 of 100 euro per uur vraagt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bedankt voor de reacties. Lijkt me verstandig om wat offertes op te vragen bij verschillende garages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zou vooral proberen een betrouwbare garage te zoeken die kwaliteit leveet, liever 100 euro meer betalen dan iemand die het er in beunt. Kwikfit zou ik niet eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:37
hyptonize schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:19:

Uit welke regio kom je?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Regio Tilburg-Breda. Meestal laat ik het onderhoud doen bij een Louwman garage hier in de buurt. Is wel een Toyota/Suzuki dealer maar is wel betrouwbaar en goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Vandaag nog een proefrit gemaakt in zowel de Leon Business Intense als in de Seat Arona FR Business Intense en hoewel ze beiden echt lekker reden is de keuze toch gevallen op de:
Afbeeldingslocatie: https://www.seat.nl/-/media/seat/images/modellen/arona/arona-jan-2018/intro-arona-fr-bi.ashx

Als het goed is zou 'ie ergens eind februari begin maart bij de dealer staan :D

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Goede keuze, leuke wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Seat Media System Plus 2019 kaart update :)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P175_N60S5MIBH3_EU.7z

Voor het eerst dat Audi ook snel is, ben em nu voor mijn auto aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Afgelopen vrijdag een Seat Ibiza ST 1.2 TDI uit 2012 gekocht. Eerste auto :) Hij krijgt nu nog een kleine beurt en geurbehandeling, a.s. donderdag kan ik 'm ophalen.

Hij heeft nog de fabrieksradio aan boord, dus ben me nu aan het oriënteren op navigatie (Android-unit van XTRONS o.i.d.), telefoonhouders etc. Ben er nog niet helemaal over uit wat het precies gaat worden, maar denk dat ik gewoon voor een reguliere telefoonhouder ga en 'm via een bluetooth-aux-stick verbind met de auto.

Zit nu dus te kijken naar mogelijkheden om 'm te bevestigen:
- Met een houder op het ventilatierooster. Kan in een klem of (mijn persoonlijke voorkeur) met magneet en ijzerplaatje in je telefoonhoes. Is het goedkoopst, maar wellicht ook het meest instabiel met makkelijk te bewegen ventilatiekleppen. Die zakken wellicht snel naar beneden, waarop de telefoon niet zo stabiel zit.
- Met een Brodit-houder gemonteerd op het dashboard. Zal wat stabieler zitten, maar wel één nadeel: (véél) duurder.
- Met een houder bovenop het dashboard gemonteerd, ook dan met magneet of in een clip. Met dubbelzijdig plakband van 3M o.i.d.? Die schijnen niet altijd even goed te blijven plakken.
- Met een houder op het glas: heeft niet mijn voorkeur i.v.m. beperking van gezichtsveld en wat rommelig uiterlijk.

Wat zouden jullie doen? Ervaringen met telefoonhouders op de ventilatiekleppen van de Ibiza? :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50

Louw Post

Cerenas

tobiasvs schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:24:
Afgelopen vrijdag een Seat Ibiza ST 1.2 TDI uit 2012 gekocht. Eerste auto :) Hij krijgt nu nog een kleine beurt en geurbehandeling, a.s. donderdag kan ik 'm ophalen.

Hij heeft nog de fabrieksradio aan boord, dus ben me nu aan het oriënteren op navigatie (Android-unit van XTRONS o.i.d.), telefoonhouders etc. Ben er nog niet helemaal over uit wat het precies gaat worden, maar denk dat ik gewoon voor een reguliere telefoonhouder ga en 'm via een bluetooth-aux-stick verbind met de auto.

Zit nu dus te kijken naar mogelijkheden om 'm te bevestigen:
- Met een houder op het ventilatierooster. Kan in een klem of (mijn persoonlijke voorkeur) met magneet en ijzerplaatje in je telefoonhoes. Is het goedkoopst, maar wellicht ook het meest instabiel met makkelijk te bewegen ventilatiekleppen. Die zakken wellicht snel naar beneden, waarop de telefoon niet zo stabiel zit.
- Met een Brodit-houder gemonteerd op het dashboard. Zal wat stabieler zitten, maar wel één nadeel: (véél) duurder.
- Met een houder bovenop het dashboard gemonteerd, ook dan met magneet of in een clip. Met dubbelzijdig plakband van 3M o.i.d.? Die schijnen niet altijd even goed te blijven plakken.
- Met een houder op het glas: heeft niet mijn voorkeur i.v.m. beperking van gezichtsveld en wat rommelig uiterlijk.

Wat zouden jullie doen? Ervaringen met telefoonhouders op de ventilatiekleppen van de Ibiza? :)
Ik gebruikte dit toen mijn Android Auto even niet lekker werkte:
http://s.aliexpress.com/AjqIF3Yb
Werkte perfect en blijft goed zitten.

Nu heb ik mijn telefoon altijd in het bakje liggen. Niet meer in handbereik nodig met Android Auto aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voegt Android Auto ook echt wat toe? heb er wat filmpjes van bekeken maar het lijkt me echt zo'n gimmick die ik na een paar keer al niet meer zou gebruiken. Appjes lezen in de auto heb ik geen behoefte aan en qua navigatie kun je net zo goed de ingebouwde navi kunnen gebruiken.

Weet iemand ook of er verschil zit tussen de grote/kleine navi (behalve de beelddiameter :P) in de pre-facelift Leon? heb gelezen dat de kleine navi wel traag is en dat de navi plus sneller zou zijn, maar zijn er nog andere functionele verschillen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 13:45
Chaoss schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:46:
Voegt Android Auto ook echt wat toe? heb er wat filmpjes van bekeken maar het lijkt me echt zo'n gimmick die ik na een paar keer al niet meer zou gebruiken. Appjes lezen in de auto heb ik geen behoefte aan en qua navigatie kun je net zo goed de ingebouwde navi kunnen gebruiken.

Weet iemand ook of er verschil zit tussen de grote/kleine navi (behalve de beelddiameter :P) in de pre-facelift Leon? heb gelezen dat de kleine navi wel traag is en dat de navi plus sneller zou zijn, maar zijn er nog andere functionele verschillen?.
Je kunt bijv ook Spotify gebruiken via AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb het een tijdje geleden op mijn OPO geïnstalleerd via een APK. Tijdje gebruikt, werkte wel goed. Vond het met name fijn dat je heel makkelijk switcht tussen muziek en navigatie. Knoppen zijn gewoon een stuk groter.

Maar goed, de meeste ritjes maakte ik toch zonder navigatie en alleen met muziek. Puur daarvoor is het niet per se nodig. Op een gegeven moment werkte de app niet meer (kon immers niet geüpdate) worden en heb 'm het laatste jaar dan ook niet gemist.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:51

Onboard Navi loopt giga achter en qua fileinfo is het ook niet te vergelijken. Op een of andere manier heeft mijn Leon niet de mogelijkheid om via mijn telefoon verkeer op te halen. Waze of googlemaps zijn voor mij iig veel beter

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 21:55
@tobiasvs ik zou een Brodit halen. Is wel iets duurder, maar dan zit het gewoon ook goed stevig vast. Als je de universele Brodit houder haalt, kan je je telefoon er met een hoesje inschuiven (althans, dat kan bij mijn OP6). Scheelt weer gedoe.

Mijn Brodit zit bij de A-stijl, voor navigatie is dit een ideale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik gebruik sinds ik het voor de eerste keer probeerde Google Maps als navi, werkt echt super.
Sindsdien (wel een hele 4 dagen) de navi van de auto niet meer aangeraakt.
Voor de rest zie ik het nu er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bedankt voor de feedback, Google maps kan dus nuttig zijn.

Kan iemand nog wat zeggen over het verschil tussen de navi en navi plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:29:
Bedankt voor de feedback, Google maps kan dus nuttig zijn.

Kan iemand nog wat zeggen over het verschil tussen de navi en navi plus?
navi plus heeft hardeschijf systeem, geschikt voor video in motion, snellere cpu en kan tegelijkertijd navi kaart op scherm en VC weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Rainesh Bedankt voor je antwoord, maar wat is VC? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:59:
@Rainesh Bedankt voor je antwoord, maar wat is VC? :p
Virtual Cockpit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 22:21
Mad-Matt schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:02:
Maar doet de DRL het wel?
Als die het doet zou ik ff langs de dealer rijden, misschien een storing in de sensor.
Regensensor was kaduuk. Vervangen, probleem opgelost. Gelukkig garantiegevalletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Goed om te horen.

Van de week m'n zilveren spiegelkappen binnen gekregen, na het kapotte spiegelglas durf ik het niet echt meer aan om ze eruit te halen om de kappen te wisselen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
Vanmiddag is de navigatie vastgelopen in de vc, werkte nog wel op touchscreen. Enig idee hoe ik die al rijdend dan weer kan herstellen op vc?

Wellicht speelt het tijdelijk niet hebben van lane assist, groot licht assistent en verkeersbordherkenning nog mee in het vastlopen...

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RudyL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:57:
Vanmiddag is de navigatie vastgelopen in de vc, werkte nog wel op touchscreen. Enig idee hoe ik die al rijdend dan weer kan herstellen op vc?

Wellicht speelt het tijdelijk niet hebben van lane assist, groot licht assistent en verkeersbordherkenning nog mee in het vastlopen...
Power knop van je Discover ingedrukt houden tot ie reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
Rainesh schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:41:
[...]

Power knop van je Discover ingedrukt houden tot ie reboot?
Ja, is dat een optie? Zal ik eens proberen mocht die morgen nog niet starten.

Ps. Zou ik met mijn Leon Fr ook iets kunnen met die link van je voor seat Media System?

[ Voor 14% gewijzigd door RudyL op 28-11-2018 21:52 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RudyL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:49:
[...]

Ja, is dat een optie? Zal ik eens proberen mocht die morgen nog niet starten.

Ps. Zou ik met mijn Leon Fr ook iets kunnen met die link van je voor seat Media System?
Voor de Seat heb je mapcare nodig. Link is alleen als je Plus hebt.

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 22:56
Ik heb nog niet ontdekt hoe updaten van Media System Navi 8" (SD-kaart) met mapcare werkt. Handleiding verwijst naar seat.com en daar is op https://www.seat.com/owners/your-seat/navigation.html een knop "Download updates". Dan kom ik op website van HERE waar de Arona niet bijstaat :?

Kan iemand een hint geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:28
Alle recente Seat (en Skoda en Volkswagen) modellen hebben dezelfde navigatie systemen.
Voor de Arona kun je b.v. de download pagina van de Polo gebruiken. Die downloads zijn ook een jaar nieuwer dan die op de Seat pagina.
https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f

Hetzelfde geldt voor de downloads voor het Navi Plus systeem
http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P175_N60S5MIBH3_EU.7z

En het oude 5F0/MIB1 systeem http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P78_N60S3MIBS2_EU.7z

[ Voor 22% gewijzigd door remmuz op 29-11-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb inderdaad ook gevonden dat je beter op de volkswagensite naar updates voor de navigatie kan zoeken. Ik heb alleen 2 vragen over de seat navigatie / infotainment:
- kan je ook de besturing zelf updaten? Of komt hier nooit een update voor?
- ik heb niet het plus systeem (maar wel vc). Kan die ook verkeersinfo ophalen via mijn telefooninternet? Het lijkt er namelijk niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
De ingebouwde systemen (ook niet het Plus systeem) kunnen geen file informatie ophalen via een telefoon.
Als je dat wilt dan moet je een telefoon koppelen en via b.v. Carplay gebruik maken van Waze of Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
remmuz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:55:
De ingebouwde systemen (ook niet het Plus systeem) kunnen geen file informatie ophalen via een telefoon.
Als je dat wilt dan moet je een telefoon koppelen en via b.v. Carplay gebruik maken van Waze of Google Maps.
ah thx. Twee collegas van mij hebben een vw en die zijn heel zeker dat hun systeem dat wel deed... Of is dat een extra voor vw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Is een extra voor VW. Dacht dat het Car.Net heet of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Dat heet inderdaad Car Net, die kan online traffic informatie ophalen via internet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net maar eens de stoute schoenen aangedaan en de kappen op m'n spiegels proberen te vervangen, het is gelukt. Spiegelglas is nog heel, was wel ff eng. Van de oude kapjes is 1 clipje afgebroken, maar dat is niet zo'n ramp.

Resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tDshWge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 17:08

RobinJB

CISO & Brandweerman

Helaas toch niet, 18.2 kent de auto nog niet. Ik gok dat het komt door MY2019 😒 waar kom jij vandaan?
Mad-Matt schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:46:
Net maar eens de stoute schoenen aangedaan en de kappen op m'n spiegels proberen te vervangen, het is gelukt. Spiegelglas is nog heel, was wel ff eng. Van de oude kapjes is 1 clipje afgebroken, maar dat is niet zo'n ramp.

Resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf :)

[Afbeelding]
Ah netjes! Ik zal snel ook eens foto’s maken en posten!

[ Voor 50% gewijzigd door RobinJB op 03-12-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 05:09
Misschien een stomme vraag... maar waar staat MY2019 voor?

Update: Mijn Ateca mag ik overmorgen ophalen in Amsterdam! :)

Apple Certified Worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
iDEOwen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:48:
Misschien een stomme vraag... maar waar staat MY2019 voor?

Update: Mijn Ateca mag ik overmorgen ophalen in Amsterdam! :)
Model year 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoGi_Berra
ModelYear-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Voor degene die geen MapCare meer hebben.

Via de webshop van Seat zijn updates weer in de 'aanbieding' (99,- ipv 149,-). Volgens mij de update van afgelopen mei, dus niet de recente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 21:07
YoGi_Berra schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:36:
Voor degene die geen MapCare meer hebben.

Via de webshop van Seat zijn updates weer in de 'aanbieding' (99,- ipv 149,-). Volgens mij de update van afgelopen mei, dus niet de recente.
top tip! Nou alleen nog erachter komen welk MIB systeem ik heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
__REMCO__ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:30:
[...]

top tip! Nou alleen nog erachter komen welk MIB systeem ik heb :?
Auto / modeljaar / foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Snowhite0901 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:24:
- kan je ook de besturing zelf updaten? Of komt hier nooit een update voor?
Heeft iemand ook hier toevallig antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
leon 2014 style business. Foto van het systeem bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
__REMCO__ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:30:
[...]

leon 2014 style business. Foto van het systeem bedoel je?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
There are three different SEAT LEON Navigation system versions, which are externally identical.
If you want to check it, please follow these steps:

Press the “NAV” Button.
Confirm the “Setup” > “Version information” selection on the display.
Check the first text line in "Version information" with the following images:
If the first three digits are 5F0, your system version is the "Navi System - 5F0".
If the first three digits are 6P0, your system version is the "Navi System - 6P0".
On the other hand, if your system has built-in hard drive, and the first three digits are not 5F0 or 6P0, your system version is the "Navi System Plus".

5F0 = MIB1
6P0 = MIB2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
https://flic.kr/p/2chRg2b
https://flic.kr/p/2djn76u

weet je hiermee genoeg? Kan nou even niet bij de auto om te kijken wat @remmuz zegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Crosspost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bbchIZMixwJim6K97v3eDfJ7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sujpx49vGU9Kw4V1aJuMMBu4/full.jpg

Kan 'm over twee weken ophalen :). Betreft een 1.6 TDI van eind 2014.

Heb hem eigenlijk pas medio januari nodig (einde huidige lease-contract) maar zat al een tijd e.e.a in de gaten te houden. Zocht een Leon ST in Style Business uitvoering of Lease Sport, het is de laatste geworden. Ik wilde specifiek die velgen (al had ik ze liever in 17" dan in 18" maar dat terzijde) en die combinatie is relatief zeldzaam.

Verder half leder uitgevoerd, DAB+ en een trekhaak als extra bovenop de standaard opties op deze serie. Geluidsinstallatie klonk ook erg goed moet ik zeggen, had minder verwacht of gehoopt maar niets op aan te merken. Trok goed en vlot op, zelfs nog in zijn zes, al moet ik zeggen dat ik nu al weer wat jaren motoren gewend ben die niet veel voorstellen (Ibiza ST 1.2 TDI en een Clio Estate 0,9 TCe).

Hoe dan ook erg blij mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

very nice! Rood is tenslotte de snelste kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chaoss schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:17:
@Exorcist Mooie auto, weer niet of ik voor rood zou gaan maar het staat hem wel.

Waarom persee een style of sport uitvoering en geen FR?
Omdat de FR uitvoering lastiger te vinden was op een 1.6 diesel en als ze al te vinden waren ook gelijk een stuk prijziger. Rood had ik overigens ook nooit in m'n hoofd, wilde wel 's een keer iets anders dan grijs of zwart maar kwam eerder uit op een soortgelijke die wit was, wat een Leon ook goed staat. Maar toen ik 'm gisteren in de showroom zag was ik gelijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
__REMCO__ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:54:
[...]

https://flic.kr/p/2chRg2b
https://flic.kr/p/2djn76u

weet je hiermee genoeg? Kan nou even niet bij de auto om te kijken wat @remmuz zegt.
Ziet eruit als MIB1 versie. Post ook eens softwareversie van je systeem. Reageert ie overigens traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Exorcist Mooie auto, weer niet of ik voor rood zou gaan maar het staat hem wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 09-12-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Rainesh schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:57:
[...]

Ziet eruit als MIB1 versie. Post ook eens softwareversie van je systeem. Reageert ie overigens traag?
5F0919866H 0040 ECE 2014/15.

Mja wat is traag, hiervoor had ik een Clio en vergeleken met die is deze snel. Mijn zwager heeft het een Ateca en die is een stuk sneller dan de mijne! Een nieuw adres invoeren doe ik niet zo heel vaak maar dan gaat het mij te langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

__REMCO__ schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:21:
[...]

5F0919866H 0040 ECE 2014/15.

Mja wat is traag, hiervoor had ik een Clio en vergeleken met die is deze snel. Mijn zwager heeft het een Ateca en die is een stuk sneller dan de mijne! Een nieuw adres invoeren doe ik niet zo heel vaak maar dan gaat het mij te langzaam
offtopic:
Grappig, kom ook van een Clio af en nu naar een 2014 Leon. En aan je nav. te zien is je locatie niet heel ver van die van mijzelf :+
Chaoss schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:17:

Had je vanochtend al gequote maar er waren wat issues op Tweakers, dus nogmaals ;)

Geen FR; ik wilde sowieso een 1.6 vanwege het verbruik. In de FR uitvoering zeldzaam (en anders boven hetgeen ik wilde uitgeven). Ik wilde een aantal opties die ook al op de Style Business en/of op de Lease Sport zitten dus wat dat betreft maakte het niet veel uit, hooguit Seat Sound (al vind ik het geluid erg behoorlijk). Rood is ook niet mijn kleur in de basis maar gezien de auto er goed mee smoelt icm die velgen was ik snel om.

[ Voor 42% gewijzigd door Exorcist op 09-12-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Exorcist schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:24:
[...]

offtopic:
Grappig, kom ook van een Clio af en nu naar een 2014 Leon. En aan je nav. te zien is je locatie niet heel ver van die van mijzelf :+
Het is een foto van de dealer ;) Wat een verbetering tov de Clio hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

__REMCO__ schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:56:
[...]

Het is een foto van de dealer ;) Wat een verbetering tov de Clio hè!
Dat sowieso, ja. Was voor de Clio ook grote(re) auto's gewend dus dat was - zeker met kinderen - een stap terug. Ook onze Ibiza ST is te krap (achterin) op vakanties.

Met de Clio sta ik ook 3 tot 4 keer per week te tanken, word je ook een beetje simpel van :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Oef, kreeg via Alphabet een update over de bestelling en leverdatum staat op 01-03-2019. Media november besteld, had gegokt op 1 februari maar nog even wat langer wachten dus! ;-(

Anoniem: 122462

Iemand die weet waarom de ACC optie niet beschikbaar is op een 1.0 DSG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Over 2 weken is het dan zover. Na een half jaar wachten mag ik mn Leon ST in ontvangst nemen.
Nu ben ik erg benieuwd hoe Android auto werkt. Moet ik naast de apk nog meer doen of is het straks een kwestie van plug and play?

Ik zie hier de nodige mensen met een nieuwe auto dus hopelijk kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

vanopzij schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:47:
Over 2 weken is het dan zover. Na een half jaar wachten mag ik mn Leon ST in ontvangst nemen.
Nu ben ik erg benieuwd hoe Android auto werkt. Moet ik naast de apk nog meer doen of is het straks een kwestie van plug and play?

Ik zie hier de nodige mensen met een nieuwe auto dus hopelijk kan iemand mij helpen
de APK installeren op je Android-gsm, daarna is het echt plug and play.
Wat geniet ik van google maps zeg, gewoon zoeken op bedrijfsnamen ipv volledige adressen, ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 11:57
Ik heb geloof ik een beetje geluk of mijn dealer kan toveren.
Begin oktober is de Leon 1.0 DSG besteld met een voorlopige afleverdatum van eind februari.
Maar!
Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ie vorige week bij Pon afgeleverd is! :D
Eerste week januari dan maar ff ophalen dacht ik zo :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Nnoitra schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:12:
Ik heb geloof ik een beetje geluk of mijn dealer kan toveren.
Begin oktober is de Leon 1.0 DSG besteld met een voorlopige afleverdatum van eind februari.
Maar!
Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ie vorige week bij Pon afgeleverd is! :D
Eerste week januari dan maar ff ophalen dacht ik zo :)
goed begin van het nieuwe jaar :D

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23
vanopzij schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:47:

Mocht je hem niet eerder halen van de LM?
zie dat je hem eerder dan mij had besteld, en ongeveer tegelijk gebouwd is,
Of is er toch nog vertraging geweest?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
MaD_co schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:38:
[...]

Mocht je hem niet eerder halen van de LM?
zie dat je hem eerder dan mij had besteld, en ongeveer tegelijk gebouwd is,
Of is er toch nog vertraging geweest?
Nee mocht niet van mijn directeur. Had te maken met afkoopkosten van mijn oude contract.
Ivm de verwachte lange levertijden mocht ik wel op tijd bestellen, maar dus niet eerder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
weet iemand wat ik kan doen tegen condens in mijn koplampen, heb ze er 2 maanden inzitten, maar heb weer regelmatig vocht erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Leon ST van een paar maanden oud. Sindskort lijkt er een storing te zitten in de schakelaar die checkt of de achterklep dicht zit. Hierdoor krijg ik tijdens het rijden constant een melding in het display dat de achterklep open is en constant een harde waarschuwingspiep. De klep zit gewoon dicht. Net een half uur haar huis moeten rijden met die waarschuwing, wat niet echt relaxed rijdt.... :X

Dit is natuurlijk garantie, maar aangezien het nu de kerstperiode is vraag ik mij af of de dealer er op korte termijn naar kan kijken. Weet iemand een workaround of hack om niet voortdurend een waarschuwingspiep te horen tijdens het rijden? Een zekering eruit halen of een bepaald kabeltje loshalen? In de boordcomputer kan ik iig niks vinden om het uit te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Palomar schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:05:
Ik heb een Leon ST van een paar maanden oud. Sindskort lijkt er een storing te zitten in de schakelaar die checkt of de achterklep dicht zit. Hierdoor krijg ik tijdens het rijden constant een melding in het display dat de achterklep open is en constant een harde waarschuwingspiep. De klep zit gewoon dicht. Net een half uur haar huis moeten rijden met die waarschuwing, wat niet echt relaxed rijdt.... :X

Dit is natuurlijk garantie, maar aangezien het nu de kerstperiode is vraag ik mij af of de dealer er op korte termijn naar kan kijken. Weet iemand een workaround of hack om niet voortdurend een waarschuwingspiep te horen tijdens het rijden? Een zekering eruit halen of een bepaald kabeltje loshalen? In de boordcomputer kan ik iig niks vinden om het uit te zetten...
Gooi je klep even wat harder dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:18:
[...]

Gooi je klep even wat harder dicht.
Er van uitgaande dat je post serieus is bedoeld, dat is het volgens mij niet. Het deed zich een week geleden ook al een keer plotseling (eenmalig) op de snelweg voor en toen weer een tijdje niet. Heb ook al gecheckt of er niet iets klem zit oid tussen de achterklep/slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Palomar schreef op woensdag 26 december 2018 @ 01:06:
[...]

Er van uitgaande dat je post serieus is bedoeld, dat is het volgens mij niet. Het deed zich een week geleden ook al een keer plotseling (eenmalig) op de snelweg voor en toen weer een tijdje niet. Heb ook al gecheckt of er niet iets klem zit oid tussen de achterklep/slot...
Slot mechanisme kan soms gevoelig zijn. Door de klep wat harder dicht te gooien wilt ie soms wel goed op slot gaan en een juist signaal afgeven. Ik zou dat proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo :). De Leon ST nu sinds zaterdag voor de deur. Moet zeggen dat het me nergens tegenvalt. Comfort is prima, verbruik is goed, trekkracht is in orde en het ding ziet er smetteloos uit.

Viel me echter op dat de nav. achterliep (A4 waar ik woon was op de kaart nog niet bijgewerkt/doorgetrokken), deze ook nog kunnen updaten tot één van de meest recente updates via Seat..blijkbaar dus nog mapcare :)

Geluid van de speakers valt me ontzettend mee, klinkt echt erg goed, zonder vervorming op hoger volume. Vind het altijd een belangrijk punt dus ook dat viel niet tegen. Verder zijn er dingen gewoon grappig om te kunnen doen, bijv. de voetverlichting die aanpasbaar is. Details maar dat maakt een auto leuk.

Volgende week mag de Ibiza ST voor z'n tweede APK en een beurt. Benieuwd of daar nog iets uitkomt..

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dag allen, ik heb een Seat Ibiza 6J uit 2012, waar ik een andere radio in wil bouwen. Ik wil gewoon een simpele 1 DIN radio inbouwen, waar ik wel BT muziek mee kan streamen.

Ik vraag me echter af of het mogelijk is de aanwezige microfoon werken te krijgen op de nieuwe Pioneer 1 DIN radio, heeft iemand hier ervaring mee?

• Rainesh
EValentino schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:50:
Dag allen, ik heb een Seat Ibiza 6J uit 2012, waar ik een andere radio in wil bouwen. Ik wil gewoon een simpele 1 DIN radio inbouwen, waar ik wel BT muziek mee kan streamen.

Ik vraag me echter af of het mogelijk is de aanwezige microfoon werken te krijgen op de nieuwe Pioneer 1 DIN radio, heeft iemand hier ervaring mee?
Dat kan al met standaard radio....even met vcds of obd11 aan laten zetten.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:21:
[...]

Dat kan al met standaard radio....even met vcds of obd11 aan laten zetten.
Maar dan heb ik mono geluid, toch? Ik heb trouwens een Bluetooth kastje onder mijn passagiersstoel, omzeilt die de radio? Met andere woorden; als ik er een andere radio in zou doen (er vanuit gaande dat het inderdaad mono geluid is), blijft het bel gedeelde dan gewoon werken? Dit gedeelte zit immers niet in de radio toch? Opnemen doe ik ook met de knop links van mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Mooie dag om eens te bellen hoe het met de bestelling / levering van de auto is. Tegenvaller want volgens leasemaatschappij levering verwacht per 01-03-2019 maar dealer geeft aan dat de productie per week 11 is en dan vanaf half april levering.

Eind november besteld, leasemaatschappij gaf aan dat er dan wel per februari geleverd kon worden. Uiteraard... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Nou inmiddels rij ik alweer een klein maandje met de ATECA (1.5 DSG), wat een heerlijke auto zeg! Moet wel toegeven dat ik het brandstofverbruik tegen vind vallen. Ik heb er ruim 3000 KM op zitten, en heb een gemiddeld verbruik van 1 op 12. Nu komt dat denk ik omdat ik vaak boven de 120 rij, maar rij niet net als mijn vorige auto als een 'debiel' vol gas.
Ook heb ik een bug ondekt, Als mijn rijprofielknop op bijv. Eco stand staat, en ik start de motor, dan gaat staat het 'nomale' profiel aan (ondanks het lampje op de schakelaar op Eco). In de virtual cockpit zie je dat D ipv E staat bij de versnelling stand. Het wisselen van profiel, en weer terug op Eco is de 'workaround'.

Zit op dit moment bij dealer omdat men het SEAT Connect systeem aan de praat willen krijgen (kon niet koppen ivm een melding over dat mijn fleetmanager geen toestemming geeft voor het gebruik van Seat Connect, terwijl ik geen fleetmanager heb).

update:
Volgens de service monteur die met het instructieboekje aankwam, blijkt de 'bug' met de rijprofielen geen bug is. Hij gaat altijd bij het starten van de motor naar 'normaal'. Je moet dus altijd de profielen heen en weer schakelen... beetje dom...

[ Voor 12% gewijzigd door iDEOwen op 03-01-2019 09:33 . Reden: bug toch geen bug ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik herken het verbruiksverhaal, bij mij zit ik ook rond de 1:11/1:12.
Eco-stand heb ik niet meer aan, merkte in verbruik niets en met normaal vind ik hem fijner terugschakelen als ik even snel op het gas moet om een gaatje in te duiken op de snelweg.

SEAT connect ging bij mij prima, ondanks dat het een leasewagen is (wel gekocht via het bedrijf waar ik werk)

Verder is het echt een fantastische auto, echt super fijn in gebruik.
Krijg ook veel complimenten over de auto, hij schijnt toch vrij onbekend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Ja die melding van SEAT connect blijkt toch een technisch verhaal te zijn. Ze zijn nu bezig met het vervangen van de GPS antenne van het connect systeem, aangezien ze konden uitlezen dat deze geen fix kreeg. Denk dat ik hier nog een paar uur zit.

En idd, ik zit ook vaak ook rond de 1 op 10/11, maar bij de trajectcontroles (80/100 km/h) gaat het verbruik weer stukken omlaag. Krijg idd ook wel veel complimenten over de auto. Enige wat ik jammer vind, is dat ze niet het nieuwe mediasysteem in hebben gezet wat bijv in de Arona wel zit (en andere nieuwe modellen van de VAG).

Apple Certified Worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat verbruik valt mij ook tegen, dan kun je net zo goed een 1,8/2.0TSI gaan rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chaoss schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:04:
Dat verbruik valt mij ook tegen, dan kun je net zo goed een 1,8/2.0TSI gaan rijden. :+
Die is alleen weer zo duur in aanschaf :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

iDEOwen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:00:
Ja die melding van SEAT connect blijkt toch een technisch verhaal te zijn. Ze zijn nu bezig met het vervangen van de GPS antenne van het connect systeem, aangezien ze konden uitlezen dat deze geen fix kreeg. Denk dat ik hier nog een paar uur zit.

En idd, ik zit ook vaak ook rond de 1 op 10/11, maar bij de trajectcontroles (80/100 km/h) gaat het verbruik weer stukken omlaag. Krijg idd ook wel veel complimenten over de auto. Enige wat ik jammer vind, is dat ze niet het nieuwe mediasysteem in hebben gezet wat bijv in de Arona wel zit (en andere nieuwe modellen van de VAG).
Hoe bedoel je het nieuwe mediasysteem?
(ik heb MY19 met Media System Navi Plus 8" touchscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Mad-Matt schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Hoe bedoel je het nieuwe mediasysteem?
(ik heb MY19 met Media System Navi Plus 8" touchscreen)
Ja idd, het 'discover' mediasysteem. Ons MY19 komt met het 'oude/vorig' model, Media System Navi Plus...

Afbeeldingslocatie: https://www.seat.nl/-/media/seat/images/modellen/arona/arona-jan-2018/sliders-trimlines-bi/fr-standaard-8-inch-touchscreen.ashx?w=2067&q=70&hash=EEE688AD06379272E2A95DC7EFA2040DD4882088

[ Voor 24% gewijzigd door iDEOwen op 03-01-2019 10:36 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mad-Matt schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Die is alleen weer zo duur in aanschaf :'(
Gemiddelde verbruik op spritmonitor is 1:13,7 het laagste verbruik is 1:16,9. dus het is wel mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

iDEOwen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Ja idd, het 'discover' mediasysteem. Ons MY19 komt met het 'oude/vorig' model, Media System Navi Plus...

[Afbeelding]
Ah ok, dat wist ik niet. Aparte keuze idd.
Al vind ik het systeem prima werken, navi gebruik ik niet omdat ik deze wel echt hopeloos eruit vind zien.
Zet hem nu altijd gewoon op Google Maps via mn telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-04 13:07
Tjonge wat zuipen die benzinebakken toch. Rij de Seat Leon ST 2.0TDI met 184 pk en rij gemiddeld 1:16,5 met gewoon 120-130. Ooit gelukt om 1020 km te rijden met 50 liter, maar dan plak je achter de vrachtwagen op de snelweg. Ik moet het echt bont maken wil ik boven de 6,5/100 gemiddeld uitkomen als ik 130 rij, of veel tegenwind hebben. Anders dan dat verbruikt hij wonderwel weinig. Bedoel hier geen lange neus mee te trekken, maar het hele downsizegebeuren is voor de benzineblokken echt een wassen neus.

[ Voor 13% gewijzigd door Dufornee op 03-01-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dufornee, dat klopt volledig.
Maar de regering is nou eenmaal kortzichtig op de vlak. (Net als dat hele elektro-rijden, uit onderzoek is allang gebleken dat dat ook niet de toekomst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een Leon uit 2018 en ik gebruik een van de usb-poorten in het vakje onderin de middenconsole om mijn telefoon op te laden, die tegelijkertijd aanstaat met flitsmeister. Ik heb het idee dat deze usb-poorten zo weinig stroom leveren, dat de telefoon dan nauwelijks wordt bijgeladen. Hebben jullie dezelfde ervaring en is hier evt. nog iets aan te doen...?

Alternatief is natuurlijk een sigarettenplug-oplader gebruiken, want dan laadt mijn telefoon wel snel bij, maar dan loopt er weer een lang snoer langs de middenconsole als ik de telefoon in de houder voor het ventilatierooster heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Staat er nergens aangegeven (boekje?) hoeveel A of mA deze poort levert? je zou toch verwachten dat dit de standaard 2,4A is, en dan zou de telefoon snel genoeg bij moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Palomar schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:11:
Ik heb een Leon uit 2018 en ik gebruik een van de usb-poorten in het vakje onderin de middenconsole om mijn telefoon op te laden, die tegelijkertijd aanstaat met flitsmeister. Ik heb het idee dat deze usb-poorten zo weinig stroom leveren, dat de telefoon dan nauwelijks wordt bijgeladen. Hebben jullie dezelfde ervaring en is hier evt. nog iets aan te doen...?

Alternatief is natuurlijk een sigarettenplug-oplader gebruiken, want dan laadt mijn telefoon wel snel bij, maar dan loopt er weer een lang snoer langs de middenconsole als ik de telefoon in de houder voor het ventilatierooster heb.
probeer eens een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik heb al meerdere kabels geprobeerd. En met dezelfde kabel aangesloten op de sigarettenplug laadt ie wel aanmerkelijk sneller.

En ik zie nergens in het boekje hoeveel stroom de usb-poorten kunnen leveren.

Maar als jullie deze ervaring niet hebben dan ligt het misschien toch bij mij. Ik zal nog eens kijken of het een instelling in mijn telefoon is (volgens mij gaat ie in data-modus ivm android auto, misschien dat ie dan minder goed laadt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23
iDEOwen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:09:

Zit op dit moment bij dealer omdat men het SEAT Connect systeem aan de praat willen krijgen (kon niet koppen ivm een melding over dat mijn fleetmanager geen toestemming geeft voor het gebruik van Seat Connect, terwijl ik geen fleetmanager heb).
Heb je voorheen al eerder vw/seat gereden?
Ik kreeg dezelfde melding, blijkt dat als je al eens eerder hebt aangemeld met dit email adres, je het niet nog eens kunt.

Ik kreeg dezelfde melding en dit bleek de oplossing.
Voorheen VW caddy, en nu leon ST , dus geld voor de hele vag groep waarschijnlijk

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
MaD_co schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Heb je voorheen al eerder vw/seat gereden?
Ik kreeg dezelfde melding, blijkt dat als je al eens eerder hebt aangemeld met dit email adres, je het niet nog eens kunt.

Ik kreeg dezelfde melding en dit bleek de oplossing.
Voorheen VW caddy, en nu leon ST , dus geld voor de hele vag groep waarschijnlijk
Ik kwam van een Audi vandaan, maar dan niet 'connected'. Dus mijn e-mail adres was niet eerder gebruikt. Uiteindelijk hebben ze eerst de antenne van de module vervangen, en uiteindelijk de connected module zelf vervangen (op aanraden van de leverancier). Ze zijn er iig een dag mee bezig geweest.
Maar het resultaat is er: ik heb hem nu wel kunnen koppelen, hoewel ik het nut van die App niet echt in zie :+

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvandew
  • Laatst online: 08-09-2024
remmuz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:41:
Hier kun je voor alle systemen de meest recente kaart downloaden:

voor het 5F0 / MIB1 systeem, kaart versie is 75: http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/...0S3MIBS2_EU.7z

voor het 6PO/MIB2 systeem, kaart versie 1030: http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/...1_2718_1030.7z

en voor Navi Plus, kaart versie 169: http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip

De meeste in Nederland geleverde auto’s hebben Mapcare zodat je 3 jaar lang kunt updaten.
Na 3 jaar kun je bovensrtaande updates dus niet meer installeren.

How to identify navi version:

Press the “NAV” Button.
Confirm the “Setup” > “Version information” selection on the display.
Check the first text line in "Version information" with the following images:
If the first three digits are 5F0, your system version is the "Navi System - 5F0".
If the first three digits are 6P0, your system version is the "Navi System - 6P0".
On the other hand, if your system has built-in hard drive, and the first three digits are not 5F0 or 6P0, your system version is the "Navi System Plus".
Hmm, je geeft aan dat deze updates niet meer geinstalleerd kunnen worden. Wanneer ik de 5FO download en installeer op de SD kaart van de auto, zal dit dan niet werken?

Zie huidig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w4pdCY1NXPXYZuKOxJUnFzyR/thumb.jpg

Iemand ervaring met het updaten van de complete firmware?

Zie huidig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mCng7hGSP9fAaSlCYazb9GkP/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
roelvandew schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Hmm, je geeft aan dat deze updates niet meer geinstalleerd kunnen worden. Wanneer ik de 5FO download en installeer op de SD kaart van de auto, zal dit dan niet werken?

Zie huidig:
[Afbeelding]

Zie huidig:
[Afbeelding]
Je zou een eerdere versie kunnen downloaden en die gebruiken.
Zie hier het lijstje. Het is even T&E welke versie lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
roelvandew schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Zie huidig:
[Afbeelding]

Zie huidig:
[Afbeelding]
Firmware is prima te updaten. Even op internet kijken. Systeem wordt wat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:04:
Verse Leon ST FR 1.8tsi eigenaar hier. Schrok me suf van het verbruik toen ik alleen nog korte stadsritjes maakte. Zat toen op 9 tot 10L per 100km. :(

Eenmaal wat lange ritten gemaakt op snelwegen en het gemiddelde is nu rond de 7,5L per 100km.

Meer nog dan bij andere auto's die ik had lijkt een koude motor en veel stadverkeer een enorme impact te hebben op het verbruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Cubix op 08-01-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

1:13 op de snelweg vind ik een prima verbruik. Dat het bij stadsverkeer flink omhoog gaat kijk ik niet van op. Ik heb naast mij tdi nog een 2.2 benzine in de gaat in de stad gerust richting de 1:6-7

Pagina: 1 ... 27 ... 85 Laatste