Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 32 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 15:15
Deshmir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Ik heb het bij mijn Ateca ook; gaat hij constant zoeken naar media op USB1.
Beetje matig, want de iPhone heeft geen mediabestanden.
Hard reset is het enige wat werkt: 15s beide draaiknoppen ingedrukt houden
Klinkt dus als een software bug:|
MrFuryian schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Een paar maanden terug heb ik hier ook last van gehad met mijn Leon FR.

Dit is bij gestopt nadat het systeem een "crash" heeft gehad.
Tijdens het rijden op de snelweg werkte alle functies opeens niet meer m.u.v. de standaard opties. De niet werkende functies (waaronder navigatie en Full Link) gaf de auto aan dat ik een activeringsleutel van de dealer nodig had. Sinds deze "crash" heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Na een crash, als ik zou weten hoe ik dat kan reproduceren had ik het getest |:(
Lijkt dus een software bug te zijn waar ook meerdere gebruikers last van hebben.

Bedankt voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Deshmir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:10:
[...]

Ik kan je de 1.5 aanraden; heb zelf een 1.0 Style Business Intense, maar mis net dat beetje pit.
Rijd nu gemiddeld 6.5-7.0/100 met 90% snelwegen.
Binnendoor voornamelijk 7.0-7.5/100.
Qua opties mis ik niks en zit het meeste erop, een automaat zou wel fijn zijn.

Al met al wel tevreden, want het kost ook geen drol qua bijtelling.
Dank voor de reactie. Ja het probleem is dat de Ateca boven mijn budget is dus ik eigen bijdrage ga krijgen. Als ik de 1.0 Style Business Intense pak, dan zou ik er met mijn eigen wensen (extra opties) ~280 euro per maand aan kwijt zijn. Met de 1.5 en dezelfde aankleding is het ongeveer 320 per maand (ondanks dat de auto met de offerte maar 900 euro duurder is). En met de 1.5 en de FR/Excellense is het ongeveer 340 per maand. In het geval van een automaat dan komt er nog eens ~25 per maand bij. Dat zijn wel grote stappen. Dan zijn de nieuwe Mazda CX-30, Opel Grandland en de Kia Niro financieel veel aantrekkelijker (en in sommige gevallen ook luxer aangekleed). Dus daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen hier.

Keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Bozzel1987 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Dank voor de reactie. Ja het probleem is dat de Ateca boven mijn budget is dus ik eigen bijdrage ga krijgen. Als ik de 1.0 Style Business Intense pak, dan zou ik er met mijn eigen wensen (extra opties) ~280 euro per maand aan kwijt zijn. Met de 1.5 en dezelfde aankleding is het ongeveer 320 per maand (ondanks dat de auto met de offerte maar 900 euro duurder is). En met de 1.5 en de FR/Excellense is het ongeveer 340 per maand. In het geval van een automaat dan komt er nog eens ~25 per maand bij. Dat zijn wel grote stappen. Dan zijn de nieuwe Mazda CX-30, Opel Grandland en de Kia Niro financieel veel aantrekkelijker (en in sommige gevallen ook luxer aangekleed). Dus daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen hier.

Keuzes..
Ik weet niet hoe jij naar een auto kjikt. Maar ik merk dat het navigatiesysteem van de VW beter is dan Mazda en KIa. Ik weet niet hoe het zit bij Opel. Maar als de IU van navigatiesysteem en de overige zaken niet lekker lopen. Dan kan die auto wel zo mooi uitzien. Maar dan ben ik er ook gauw klaar mee.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 08:38

Royz

Kleurenblind!!

Deshmir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:10:
[...]

Ik kan je de 1.5 aanraden; heb zelf een 1.0 Style Business Intense, maar mis net dat beetje pit.
Rijd nu gemiddeld 6.5-7.0/100 met 90% snelwegen.
Binnendoor voornamelijk 7.0-7.5/100.
Qua opties mis ik niks en zit het meeste erop, een automaat zou wel fijn zijn.

Al met al wel tevreden, want het kost ook geen drol qua bijtelling.
Ik heb de 1.4 (wel een FR) en die is inderdaad best pittig. Jouw verbruik haal ik alleen niet, maar dat ligt deels ook aan mij denk ik.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:47
Ik heb ook zitten kijken naar andere auto's, maar een goed bod gekregen omdat het een courante wagen is. Afhangend voor waar je least heb je kans dat, vooral de Opel en Mazda, financieel duurder zijn.

Voor mij was de keuze snel gemaakt: ik wil een auto met trekhaak, groot genoeg voor kinderwagen + overige spullen, en je moet achterin ook normaal kunnen zitten als volwassene. (en ik vind een station gewoon helemaal niks).

Ik kan wel zeggen dat ik de stoelverwarming mis; in de winter is het toch net wat lekkerder als de auto wat sneller warm is.
Heb ook zitten kijken naar de meer uitgebreidere versies; maar wat gebruik je nou echt? Park-Assist zit er op, maar dat gebruik ik nooit (zelf parkeren gaat altijd sneller). Trailer-Assist is ook een leuke optie, maar die 3x dat ik met de caravan rij...
En verder natuurlijk de Virtual Cockpit; heb je ook niks aan als je carplay/mirrorlink gebruikt.
Royz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb de 1.4 (wel een FR) en die is inderdaad best pittig. Jouw verbruik haal ik alleen niet, maar dat ligt deels ook aan mij denk ik.
Woon/Werk is 60km waarvan 95% snelweg (100+120+130), dus dat is voornamelijk cruise control.
Voorheen was het 25km met 50+80+100+80+50, dus dan zit je snel aan een hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
Bozzel1987 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:46:
Wat zijn de ervaringen hier met de ateca? Ik ben deze als lease auto aan het overwegen. Ik twijfel oa (als ik voor de ateca zou gaan, want twijfel over nog paar andere autos) over de 1.0 VS de 1.5 en als ik voor de 1.5 ga de style business VS de excellence business VS de fr business
Hier een Ateca 1.0 style business intense met nog wat opties.
De auto bevalt echt super, de 1.0 TSI is ook vlot zat, heb er nog geen enkel nadeel aan ondervonden (maar was het al gewend, kom uit een Octavia 1.0 TSI). Heb 1.5 ook proefgereden, maar ik had niet het idee dat het nu echt zo'n wereld van verschil is.
Het blijft een persoonlijke keuze, ik zou ze allebei proefrijden :)

Gemiddeld verbruik langere periode 1 op 14,2 op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 20-08-2019 10:55 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
kevinl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Ik weet niet hoe jij naar een auto kjikt. Maar ik merk dat het navigatiesysteem van de VW beter is dan Mazda en KIa. Ik weet niet hoe het zit bij Opel. Maar als de IU van navigatiesysteem en de overige zaken niet lekker lopen. Dan kan die auto wel zo mooi uitzien. Maar dan ben ik er ook gauw klaar mee.
Ik zal met name Carplay/Android Car voor de navigatie gebruiken. Mede zodat ik de actuele flitsers heb en Spotify gebruik voor mijn muziek. Dit is op alle modellen beschikbaar/standaard.
Deshmir schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook zitten kijken naar andere auto's, maar een goed bod gekregen omdat het een courante wagen is. Afhangend voor waar je least heb je kans dat, vooral de Opel en Mazda, financieel duurder zijn.

Voor mij was de keuze snel gemaakt: ik wil een auto met trekhaak, groot genoeg voor kinderwagen + overige spullen, en je moet achterin ook normaal kunnen zitten als volwassene. (en ik vind een station gewoon helemaal niks).

Ik kan wel zeggen dat ik de stoelverwarming mis; in de winter is het toch net wat lekkerder als de auto wat sneller warm is.
Heb ook zitten kijken naar de meer uitgebreidere versies; maar wat gebruik je nou echt? Park-Assist zit er op, maar dat gebruik ik nooit (zelf parkeren gaat altijd sneller). Trailer-Assist is ook een leuke optie, maar die 3x dat ik met de caravan rij...
En verder natuurlijk de Virtual Cockpit; heb je ook niks aan als je carplay/mirrorlink gebruikt.
Mijn bedrijf least via Alphabet dus ik kan alle calculaties doen via de Fleetagent.

De Opel en Mazda zijn financieel (iets) aantrekkelijker.

De Mazda zou ik met de nieuwe 1.8 motor en duurste lijn (ik mis alleen het panoramadak waarvan de vraag is of het handig is met 1.90) voor 280 (handgeschakeld) of 305 (automaat) kunnen krijgen. Die is alleen iets kleiner dan de Ateca qua ruimte op de achterbank en kofferbak (hoeveel moet ik nog checken zodra deze komend weekend voor het eerst in de showroom komt). Dit is in beide gevallen aanzienlijk goedkoper dan de Ateca (de prestaties zijn vergelijkbaar met de 1.5 van de Ateca alleen veel zuiniger).

De Opel ongeveer 305(hand) en 325(automaat) met de business executive en de door mij gewenste opties. Dit is dan wel de 1.2 motor en die is net iets sneller dan de 1.0 van de Ateca maar niet veel.
Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Hier een Ateca 1.0 style business intense met nog wat opties.
De auto bevalt echt super, de 1.0 TSI is ook vlot zat, heb er nog geen enkel nadeel aan ondervonden (maar was het al gewend, kom uit een Octavia 1.0 TSI). Heb 1.5 ook proefgereden, maar ik had niet het idee dat het nu echt zo'n wereld van verschil is.
Het blijft een persoonlijke keuze, ik zou ze allebei proefrijden :)

Gemiddeld verbruik langere periode 1 op 14,2 op dit moment.
Heb je de motor ook kunnen ervaren op vakantie in bv Frankrijk of Italie? Is de prestatie dan ook goed als de weg niet meer vlak is en er meerdere personen en/of bagage mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bozzel1987 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Heb je de motor ook kunnen ervaren op vakantie in bv Frankrijk of Italie? Is de prestatie dan ook goed als de weg niet meer vlak is en er meerdere personen en/of bagage mee zijn?
Wel in Frankrijk, maar dan naar Parijs, weinig hobbels dus ;)
Full packed met dakkoffer rijdt ie in ieder geval ook prima, merkte nauwelijks dat er een dakkoffer op zat, beetje geluid soms als de wind verkeerd stond.
Met de 1.0 Octavia wel in Duitsland geweest met heuvels (ook full packed en dakkoffer), naar mijn beleving rijdt het prima, misschien dat je eerder toch 1x terugschakelt als het echt nodig is vergeleken met de 1.5?
Maar zoals ik zei, ik kom uit een 1.0 TSI, dus ik ben het al gewend :) heb geen vergelijking op dat gebied met zwaardere motor.

Je kunt de motor ook chippen naar dezelfde prestaties als de 1.5 ;) ding is gewoon softwarematig begrensd.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 20-08-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Wel in Frankrijk, maar dan naar Parijs, weinig hobbels dus ;)
Full packed met dakkoffer rijdt ie in ieder geval ook prima, merkte nauwelijks dat er een dakkoffer op zat, beetje geluid soms als de wind verkeerd stond.
Met de 1.0 Octavia wel in Duitsland geweest met heuvels (ook full packed en dakkoffer), naar mijn beleving rijdt het prima, misschien dat je eerder toch 1x terugschakelt als het echt nodig is vergeleken met de 1.5?
Maar zoals ik zei, ik kom uit een 1.0 TSI, dus ik ben het al gewend :) heb geen vergelijking op dat gebied met zwaardere motor.

Je kunt de motor ook chippen naar dezelfde prestaties als de 1.5 ;) ding is gewoon softwarematig begrensd.
Klinkt goed. Alleen dat chippen zal de leasemaatschappij vast niet leuk vinden. Maar goed het is dus in feite dezelfde motor of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bozzel1987 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Klinkt goed. Alleen dat chippen zal de leasemaatschappij vast niet leuk vinden. Maar goed het is dus in feite dezelfde motor of begrijp ik dat verkeerd?
Tja....zijn zat mensen die hun leasebak laten chippen, voor inleveren kun je hem ook weer terug laten zetten naar origineel.
Het is niets anders dan een andere map invoeren in de software, waardoor die 1.0 ook 150pk heeft.
Die 1.5 is ook gewoon softwarematig begrensd, die kan met een andere map dus ook naar ik meen 180pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:56

Louw Post

Cerenas

Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Tja....zijn zat mensen die hun leasebak laten chippen, voor inleveren kun je hem ook weer terug laten zetten naar origineel.
Het is niets anders dan een andere map invoeren in de software, waardoor die 1.0 ook 150pk heeft.
Die 1.5 is ook gewoon softwarematig begrensd, die kan met een andere map dus ook naar ik meen 180pk?
Gaat dat bij het periodieke onderhoud niet opvallen? Of zal de dealer hier niks om geven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het zal mij allemaal niet uitmaken, met de eigen Leon een afspraak gemaakt voor eind september om van 110 naar 145 PK te gaan en 250nm --> 320.

Enige wat mij dan boeit is dat er met terugroepacties e.d. niet opnieuw "geschreven" wordt maar ik kan dat vast bij mijn vaste Seat dealer/garage aangeven mocht het nodig zijn, hebben beide auto's daar in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:36
Bozzel1987 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

De 1.0 TSI is een driecilinder en de 1.5 TSI een viercilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:05
YoGi_Berra schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:05:
[...]

De 1.0 TSI is een driecilinder en de 1.5 TSI een viercilinder.
niet te vergeten dat die cijfers er in dit geval ook niet voor de vorm staan.....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Snowhite0901 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:13:
[...]

niet te vergeten dat die cijfers er in dit geval ook niet voor de vorm staan.....
Ow crap -O- , hoe kon ik dat vergeten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Aankomende maandag mag ik deze gaan ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cc0RDr9.jpg

Anoniem: 1240358

Oh wat is ie mooi. Wanneer heb je 'm besteld? Mijn Ibiza is nu ongeveer 4 weken geleden besteld. Ik weet dat ik netjes af moet wachten maar ik sta zo te popelen. Kijk die koplampen ook, hij kijkt gewoon boos >:) :o

• Jelmer93
Anoniem: 1240358 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:21:
Oh wat is ie mooi. Wanneer heb je 'm besteld? Mijn Ibiza is nu ongeveer 4 weken geleden besteld. Ik weet dat ik netjes af moet wachten maar ik sta zo te popelen. Kijk die koplampen ook, hij kijkt gewoon boos >:) :o
Ik geloof halverwege juni, ze hadden het over 14 weken levertijd. Dus dat viel nog erg mee!
Ik vind ook het panoramadak + de spiegels erg stoer staan bij de witte kleur.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:07

Roy

Hobbies?

Bozzel1987 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:46:
Wat zijn de ervaringen hier met de ateca? Ik ben deze als lease auto aan het overwegen. Ik twijfel oa (als ik voor de ateca zou gaan, want twijfel over nog paar andere autos) over de 1.0 VS de 1.5 en als ik voor de 1.5 ga de style business VS de excellence business VS de fr business
Ik rij nu anderhalf jaar een Ateca 1.4 DSG Excellence: erg fijne auto, nooit problemen mee gehad en heeft eigenlijk alle opties die ik graag wil hebben. Verbruik is gemiddeld 1:14 en de auto is ook snel genoeg :).

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Hallo allen!

Sinds gisteren in het bezit van een Seat Arona, helaas is het mij nog niet gelukt om Carplay o.i.d. werkend te krijgen. Het bellen/muziek luisteren via Bluetooth gaat prima.

Echter het zichtbaar krijgen van appjes, google maps en bijv. spotify werkt nog niet.
Wanneer ik de telefoon verbind met (budget) kabel wordt Carplay gestart, gekoppeld en ook direct ontkoppeld.

Op de telefoon een Oneplus 6T met bijgewerkte software zie ik bij de USB-modus dat deze op zonder bestandsoverdracht staat ingesteld, bij aanpassen springt dit direct terug naar deze instelling.

Iemand hier ervaringen en/of tips mee? Ik heb geprobeerd via APK mirror de laatste carplay versie etc te downloaden maar heb het idee dat dat everechts werkt.

Ohja, de "Mijn Seat" app werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
kan je niet beter AA gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik dat bedoel.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Yintha Ik weet dat ik bij mijn iPhone nog wat dingen moest configureren in de Carplay settings.

Enig idee of dat bij AA ook moet?

Geeft je Arona ook de melding op de ICE dat hij aan het verbinden is?

Na de disconnect heb je dan wel een wit gekleurd keuze veld in het App menu? (Ipv greyed out?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Deshmir schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:20:
@Yintha Ik weet dat ik bij mijn iPhone nog wat dingen moest configureren in de Carplay settings.

Enig idee of dat bij AA ook moet?

Geeft je Arona ook de melding op de ICE dat hij aan het verbinden is?

Na de disconnect heb je dan wel een wit gekleurd keuze veld in het App menu? (Ipv greyed out?)
Het zou plug&play moeten zijn, echter stond er nog geen android auto app op mijn telefoon, die via APKmirror verkregen.

Op het car display zie ik inderdaad verbinden > verbonden > verbroken (dit binnen 2 seconden).
Ook met de originele oneplus kabel gaat het zo, ik zal het ook eens proberen met de Honor 10 van mijn vriendin zodra de kans zich voordoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 11:25

Gorefest

serial killer.

Yintha schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:53:
Hallo allen!

Sinds gisteren in het bezit van een Seat Arona, helaas is het mij nog niet gelukt om Carplay o.i.d. werkend te krijgen. Het bellen/muziek luisteren via Bluetooth gaat prima.
Is het uberhaupt geactiveerd op je auto? Dit staat standaard niet aan en je moet eerst een licentie kopen van rond de 200,-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelmer93
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CUOndAu.jpg

En hij staat inmiddels voor de deur. Rijdt heerlijk en ook Carplay doet het goed (IOS 13 Beta 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Gorefest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Is het uberhaupt geactiveerd op je auto? Dit staat standaard niet aan en je moet eerst een licentie kopen van rond de 200,-
Zou wel moeten, kan ik dit controleren?
Het is een beschikbare optie op het display, zou dat niet voldoende moeten zijn?

p.s. het is de business intense uitvoering

[ Voor 5% gewijzigd door Yintha op 26-08-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@Yintha Er zou op het display in je auto iets moeten staan dat je het eerst moet activeren.
Dus sluit geen telefoon aan en klik op de APP button.

Ik heb het via een dealer los aan moeten schaffen want op mijn auto was het niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsterrip
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:50
@Yintha Had hetzelfde probleem. En toen eens de app los gestart. (dus niet aangesloten aan de auto) en daarna werkte het wel. als ik hem nu aansluit vraagt hij eerst of ik het zeker weet aangezien er data gebruikt kan worden en nadat ik ja heb gezegd doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:54
Jelmer93 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:54:
[Afbeelding]

En hij staat inmiddels voor de deur. Rijdt heerlijk en ook Carplay doet het goed (IOS 13 Beta 6)
mooie bak, heerlijk ook dat panoramadak _/-\o_

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 23:46
Ik heb sinds enkele maanden een Leon (zie hier), maar nu is me recentelijk iets vervelends opgevallen. Ik woon in een dorp met veel klinkers/betonstraatsteen dus dat is lekker op en neer hobbelen. Op zich niet erg, maar ik hoor nu sinds een week een getik in de auto. Na wat rondspeuren blijkt het van het zonnedak af te komen. Het vreemde is, als ik het zonnedak opentilt (dus alleen de achterkant omhoog) dan is het geluid weg. Het lijkt dus wel alsof de kabels die het zonnedak open/dicht trekken, in ontspannen stand (als het dak dicht zit) ergens tegenaan tikken.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Is dit een reden om even langs de dealer te rijden? Ik twijfel er zelf een beetje over, als ik eenmaal op een geasfalteerde weg rij dan hoor je het niet meer. Maar aan de andere kant is het ook niet OK dat een auto van een paar maanden oud al zo'n vervelend getik maakt.
Als ik geen muziek aan heb staan, hoor ik letterlijk vanaf het moment dat ik de snelweg verlaat tot aan mijn huis (of andersom) tikkerdetik tik...tik tik tiktiktik..... héél vervelend.
Maar ik weet niet of dit iets is waar ze iets aan kunnen doen (of mógen doen, ik begreep dat leasemaatschappijen heel gierig zijn tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Gorefest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:02:
@Yintha Er zou op het display in je auto iets moeten staan dat je het eerst moet activeren.
Dus sluit geen telefoon aan en klik op de APP button.

Ik heb het via een dealer los aan moeten schaffen want op mijn auto was het niet standaard.
Helaas werkt het op die manier ook niet, ook via de telefoon van mijn vriendin en die van een collega werkte het niet.

Ik zal morgen eens bij de leasemaatschappij informeren.

• Daffie
Yintha schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Helaas werkt het op die manier ook niet, ook via de telefoon van mijn vriendin en die van een collega werkte het niet.

Ik zal morgen eens bij de leasemaatschappij informeren.
Zou ik doen, voor zover ik weet is Apple Carplay / Android Auto standaard op Business Intense modellen.
EDIT: Ik lees nu dat je het hebt over een leasemaatschappij. Ik denk dat je veel sneller geholpen bent door even langs een Seat dealer te rijden, die kunnen waarschijnlijk binnen no-time bevestigen dat je auto in ieder geval over Apple Carplay / Android Auto zou moeten beschikken.

[ Voor 25% gewijzigd door Daffie op 29-08-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozzel1987
Ik wil graag een Ateca (Seat) leasen (mijn werkgever leased bij Alphabet). Deze auto is eigenlijk te duur dus ik ga dan een eigen bijdrage krijgen en daarom is het voor mij voordelig om het leasetarief zoveel mogelijk te drukken. De dealer bij mij in de regio wil geen korting geven en komt met exact hetzelfde tarief als bv de configurator bij Seat. Het verschil tussen een offerte bij levering via de dealer of een door alphabet aangewezen dealer is rond de 15-20 euro per maand (omgerekend naar contractduur is dit dus ongeveer 700-1000 euro op een auto van 40k en het verschil is natuurlijk de uitvoering).

Is er iemand in dit topic die een Seat dealer kent die wel aan kortingen doet (eventueel op voorraadmodelen want daar wil deze dealer ook niet over praten, het enige voordeel van een voorraadmodel bij hem is het direct kunnen leveren)? Of is dit over het algemeen een onmogelijke opgave? (ik weet niet of dit een goed topic hiervoor is).

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@Yintha je kunt ook even de sticker in je kofferbak of boekje raadplegen.
Dat is zo'n sticker met allemaal codes van 3 digits.
Volgens http://vag-codes.info/ is 9WT de code van mirrorlink als je die hebt zou het af fabriek geactiveerd moeten zijn denk ik.

• Daffie
Bozzel1987 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:11:
Ik wil graag een Ateca (Seat) leasen (mijn werkgever leased bij Alphabet). Deze auto is eigenlijk te duur dus ik ga dan een eigen bijdrage krijgen en daarom is het voor mij voordelig om het leasetarief zoveel mogelijk te drukken. De dealer bij mij in de regio wil geen korting geven en komt met exact hetzelfde tarief als bv de configurator bij Seat. Het verschil tussen een offerte bij levering via de dealer of een door alphabet aangewezen dealer is rond de 15-20 euro per maand (omgerekend naar contractduur is dit dus ongeveer 700-1000 euro op een auto van 40k en het verschil is natuurlijk de uitvoering).

Is er iemand in dit topic die een Seat dealer kent die wel aan kortingen doet (eventueel op voorraadmodelen want daar wil deze dealer ook niet over praten, het enige voordeel van een voorraadmodel bij hem is het direct kunnen leveren)? Of is dit over het algemeen een onmogelijke opgave? (ik weet niet of dit een goed topic hiervoor is).
Toen ik voor een Leon ging shoppen ben ik ook voor een voorraadmodel gegaan. Ik heb toen via seat.nl de voorraadlijst bekeken en zag toen een model wat vrijwel perfect aansloot op mijn wensen. Omdat de auto binnen mijn leasebudget viel heb ik verder niet veel onderhandeld, dus ik kan je niet vertellen hoe succesvol dat is. Maar je hebt wel snel zicht op welke (voorraad)auto waar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 16:04
Leasecontract van m'n huidige Leon loopt zeer binnenkorf af, de verwachting is dat de nieuwe Leon op het IAA in Frankfurt (12-22 Sept) aangekondigd gaat worden. Logischerwijs ga ik wachten met het bestellen van een nieuwe leaseauto, met een beetje geluk valt de nieuwe Leon binnen budget en is 'ie naar m'n smaak. Nu vraag ik mij alleen af, denken jullie dat het nieuwe model gelijk te bestellen is of zit daar meestal wat tijd tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Raek schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:26:
Leasecontract van m'n huidige Leon loopt zeer binnenkorf af, de verwachting is dat de nieuwe Leon op het IAA in Frankfurt (12-22 Sept) aangekondigd gaat worden. Logischerwijs ga ik wachten met het bestellen van een nieuwe leaseauto, met een beetje geluk valt de nieuwe Leon binnen budget en is 'ie naar m'n smaak. Nu vraag ik mij alleen af, denken jullie dat het nieuwe model gelijk te bestellen is of zit daar meestal wat tijd tussen?
Daar gaat meestal wat tijd tussen zitten; welke uitvoeringen komen beschikbaar, welke pakketten, bijbehorende prijs, configuratie van de pakketten.
Plus dat natuurlijk nog het systeem van je LM geupdate moet worden (berekeningen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bozzel1987 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:11:

Jep, maar dan heb je wel een offerte nodig van een ander die goedkoper is (bijvoorbeeld Arval ofzo).
Ze kunnen dan nog wat in de marge, maar niet veel. Ik had geluk met een spektakel driedaagse waarbij er extra korting was op lease prijzen etc idd op voorraadauto.
Rij nu dus een Ateca (private lease) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Deshmir schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:35:
[...]

Daar gaat meestal wat tijd tussen zitten; welke uitvoeringen komen beschikbaar, welke pakketten, bijbehorende prijs, configuratie van de pakketten.
Plus dat natuurlijk nog het systeem van je LM geupdate moet worden (berekeningen e.d.)
@Deshmir Daar was ik dus al bang voor. Gelukkig denkt HR mee en hebben ze gezegd dat ik mag wachten op de aankondiging van de nieuwe. Hopelijk gaat er niet al te veel tijd over heen en is er voor het einde van het jaar duidelijkheid, langer dan dat ga ik écht niet kunnen rekken. 1st world problems dit wel hoor :+

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 14:16
Robinvdh5 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:28:
[...]

Hmm, ik vraag me af of de garage firmware upgrades heeft uitgevoerd. Ze hebben wel wat configuratie aangepast / gereset en dat heeft destijds niet geholpen. Het probleem speelt al zo'n beetje sinds ik de auto heb dus hij is er al eens voor terug gegaan.

Helaas heb ik geen iPhone, dus ik kan niet kijken of CarPlay er ook last van heeft. Wel heb ik het probleem al ervaren met twee Android telefoons. De kabel heb ik toen voor de zekerheid ook maar gewisseld.

[...]

Soms wel en soms niet. Meestal maak ik gebruik van een combinatie, namelijk Waze (of Google Maps) en Spotify. Maar ik heb het probleem ook al ervaren toen ik de telefoon alleen aan het opladen was. Toen stonden er geen apps open in de achtergrond.

[...]

Misschien dan toch gewoon een firmware issue bij VAG.. -O-
Ondertussen al een oplossing weten te vinden? Ik heb er met mijn Ibiza FR uit 2017 ook last van. Restart van het systeem bij gebruik van de combinatie Spotify en Waze en in de eerste 5 minuten na het starten.

Ik heb het idee dat het infosysteem de hoeveelheid processen niet aan kan, met name bij de nieuwe versie van Android auto. Bij deze nieuwe versie start Spotify automatisch op en vaak heb ik op mijn telefoon ook Waze al opgestart met de route die ik wil gaan rijden.

Het gekke is dat na de reboot alles wederom opstart en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 17:14

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

psvjw schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:45:
[...]

Ondertussen al een oplossing weten te vinden? Ik heb er met mijn Ibiza FR uit 2017 ook last van. Restart van het systeem bij gebruik van de combinatie Spotify en Waze en in de eerste 5 minuten na het starten.

Ik heb het idee dat het infosysteem de hoeveelheid processen niet aan kan, met name bij de nieuwe versie van Android auto. Bij deze nieuwe versie start Spotify automatisch op en vaak heb ik op mijn telefoon ook Waze al opgestart met de route die ik wil gaan rijden.

Het gekke is dat na de reboot alles wederom opstart en werkt.
Helaas :-( De dealer geeft aan dat de problemen ontstaan als er apps op het toestel staan die niet goed met Android car om kunnen gaan. Dat kwam blijkbaar naar voren na overleg met PON (importeur).
Ikzelf ben van mening dat het onzin is, heb het op meerdere telefoons al gemerkt en dat is zelfs op een telefoon met stock android en alleen maar Google apps. Volgens mij weten ze het zelf ook echt niet.

Bij mij werkt het systeem ook weer na een reboot, echter merk ik vaak wel dat het systeem daarna nog 1 of 2 keer reboot. Ik zou verwachten dat het Android Car proces zich afspeelt op de telefoon - of in elk geval in iets van een sandbox - waardoor het nooit het gehele systeem kan laten crashen, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Klaarblijkelijk draaien er dus echt processen op het infotainmentsysteem die het niet aan kunnen en waar gewoon nooit over nagedacht is geweest.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemrah
  • Laatst online: 24-10-2024
Daffie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
[...]

Zou ik doen, voor zover ik weet is Apple Carplay / Android Auto standaard op Business Intense modellen.
EDIT: Ik lees nu dat je het hebt over een leasemaatschappij. Ik denk dat je veel sneller geholpen bent door even langs een Seat dealer te rijden, die kunnen waarschijnlijk binnen no-time bevestigen dat je auto in ieder geval over Apple Carplay / Android Auto zou moeten beschikken.
In mijn auto gaat hij naar Apple Carplay als ik een USB-kabeltje aansluit, maar niet via Bluetooth.
(Overigens kan hij via USB ook harder, dan via Bluetooth)

Plant eens een boompje

Anoniem: 1075135

Hallo allemaal.

Dit onderwerp is al meerdere keren aangehaald maar ik heb er toch een aantal vragen over.

Ik heb een Seat Leon 5F ST 1.6 TDI uit 2015.

Welke onderdelen (en waar) moeten besteld worden om de center speaker en subwoofer werkend te krijgen?
Welke instellingen in de VCDS moeten hiervoor aangepast worden (en wie kan mij hierbij helpen)?
Raad je het orginele systeem aan of een beter aftermarket alternatief?

En dan nog even OT, de bochtenverlichting werkt niet. Is dit via de VCDS aan te passen?

Sorry voor als het al meerdere keren gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 1075135 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 04:07:
Hallo allemaal.

Dit onderwerp is al meerdere keren aangehaald maar ik heb er toch een aantal vragen over.

Welke onderdelen (en waar) moeten besteld worden om de center speaker en subwoofer werkend te krijgen?
Welke instellingen in de VCDS moeten hiervoor aangepast worden (en wie kan mij hierbij helpen)?

En dan nog even OT, de bochtenverlichting werkt niet. Is dit via de VCDS aan te passen?

Bochtenverlichting? Heb je een Leon zonder of met LED? Ik heb naar mijn weten geen bochtenverlichting (5F Lease Sport 1.6 TDI eind 2014) maar dat is met volledig LED. Weet niet hoe het zit bij de modellen zonder. Onze Ibiza ST heeft het wel, maar die heeft geen LED.

Qua speakers, je kunt de onderdelen apart her en der wel vinden, met pijn en moeite..de vraag is alleen of het écht de moeite waard is t.o.v. andere upgrades qua audio. Er zijn meerdere bedrijven die een "stage 1" audio aanbieden inc. versterker en subwoofer, maar dat is naar mijn weten zonder de center speaker. Wellicht een optie maar een long shot; op de sloop zoeken naar een FR, die hebben volgens mij altijd de 10 speakers ipv. de 8 in jouw model.

/volgende week zaterdag heb ik een afspraak bij VAG techniek voor de upgrade naar 145/150PK en 320nm koppel. Laat tzt wel weten hoe het bevalt :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hallo allemaal.

Bochtverlichting is via vcds in te stellen, dit gaat dan via je mistlampen.

Hier staat wat meer over Seat Sound:
https://forums.seatcupra....forum-has-done-it.421193/

https://www.seat-online.n...-Seat-Sound-upgrade/page2

Maar het is niet alleen met vcds, bij sommige systemen moet je je unit laten parametriseren. Dat moet met VCP.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 18-09-2019 09:46 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik heb een obdeleven, en volgens hun website kun je het daarmee aan/uit zetten.
https://obdeleven.com/en/supported-vehicles
Is super simpel te doen met dat ding en een android device.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mistlampen bij de pre-facelift zijn wel halogeen, dus staat niet zo mooi als je full led hebt. Zal ook wel de reden zijn waarom het vanaf de fabriek uit staat. De facelift leon heeft wel led mistlampen en daar staat bochtverlichting wel aan.

• giovanni2903
begin me steeds meer te irriteren aan mijn seat ibiza uit 2005, vorig jaar gingen de deuren voor niet meer opslot. nu gaat mijn linker achter deur niet meer van het slot. hebben nieuwere ibiza's minder problemen?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 15:07

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

ik rij een Seat Leon FR 1.4 TSI automaat uit 2015. Sinds kort merk ik een kortstondig gekraak en ruis door mijn speakers. Gevolg is dat een rechtervoor- of achter speaker daarna geen geluid meer geeft. Het lijkt er mijns inziens op dat de speakers wel goed zijn nog, maar dat de aansturing een mankement vertoont. Als ik kijk naar de Balance en dan heen en weer schuif van geluidspositie dan kan het dus soms verschillen (en soms werken alle speakers gewoon naar behoren).

Voordat ze (weer) mijn hele dashboard loshalen voor dit specifieke euvel, gaat er wellicht bij iemand anders een bel rinkelen wat dit zou kunnen zijn? Het is een 'Seat Sound' pakket met woofer in kofferbak. Allemaal standaard originele Seat spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
WhateverSuitsU schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:47:
ik rij een Seat Leon FR 1.4 TSI automaat uit 2015. Sinds kort merk ik een kortstondig gekraak en ruis door mijn speakers. Gevolg is dat een rechtervoor- of achter speaker daarna geen geluid meer geeft. Het lijkt er mijns inziens op dat de speakers wel goed zijn nog, maar dat de aansturing een mankement vertoont. Als ik kijk naar de Balance en dan heen en weer schuif van geluidspositie dan kan het dus soms verschillen (en soms werken alle speakers gewoon naar behoren).

Voordat ze (weer) mijn hele dashboard loshalen voor dit specifieke euvel, gaat er wellicht bij iemand anders een bel rinkelen wat dit zou kunnen zijn? Het is een 'Seat Sound' pakket met woofer in kofferbak. Allemaal standaard originele Seat spullen.
Ik zou eerst uitlezen en een output test doen. Dan kun je kijken waaraan het ligt.

• Raek
WhateverSuitsU schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:47:

Herkenbaar, mijn Leon ST ('14/15) heeft tot twee keer toe een kapotte speaker in de linker achterdeur gehad. Tot op heden weet de dealer niet waardoor het komt. Ik kreeg wel de opmerking mee dat 'ie het knap vond dat ze opgeblazen waren aangezien ik de sound upgrade heb. Zelf heb ik het vermoeden dat er eerder iets niet goed zit in de bekabeling, dan in de speaker. In jouw geval wisselt het, dus het is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 15:07

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Raek schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:28:
[...]

Herkenbaar, mijn Leon ST ('14/15) heeft tot twee keer toe een kapotte speaker in de linker achterdeur gehad. Tot op heden weet de dealer niet waardoor het komt. Ik kreeg wel de opmerking mee dat 'ie het knap vond dat ze opgeblazen waren aangezien ik de sound upgrade heb. Zelf heb ik het vermoeden dat er eerder iets niet goed zit in de bekabeling, dan in de speaker. In jouw geval wisselt het, dus het is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk.
Ik moet nog even langs gaan bij de dealer om uit te laten lezen. Het is heel wisselend inderdaad, soms doen alle speakers wat ze moeten doen, zonder gekraak, dus opgeblazen lijkt me dan sterk (?). Ik vermoed ook dat ergens iets niet helemaal lekker contact maakt ofzo, alleen wil ik niet dat ze m'n dashboard open halen. Dat was geen succes de laatste keer. Ik kreeg mijn dashboard met zoveel krassen terug dat ze hem helemaal hebben moeten vervangen...

• Raek
WhateverSuitsU schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:20:
[...]

Ik moet nog even langs gaan bij de dealer om uit te laten lezen. Het is heel wisselend inderdaad, soms doen alle speakers wat ze moeten doen, zonder gekraak, dus opgeblazen lijkt me dan sterk (?). Ik vermoed ook dat ergens iets niet helemaal lekker contact maakt ofzo, alleen wil ik niet dat ze m'n dashboard open halen. Dat was geen succes de laatste keer. Ik kreeg mijn dashboard met zoveel krassen terug dat ze hem helemaal hebben moeten vervangen...
Yup, het kraken is vooral herkenbaar. Het ene moment klinkt het alsof de speaker opgeblazen is, vervolgens klinkt het een dag later weer normaal. Nu heb ik het geluk dat het een lease auto is, dus is de keuze om de speaker simpelweg te laten vervangen, sneller gemaakt. Na het vervangen, heeft het een week of zo zonder problemen gewerkt, maar inmiddels is het gekraak/uitvallen weer terug. Mag op zeer korte termijn een nieuwe wagen uitzoeken, dus persoonlijk ga ik niet nogmaals naar de garage ervoor. Vervelend is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren dus vol goede moed en zin naar VAG techniek om de Leon wat meer PK te geven :)

Superaardige gast die mijn auto zou doen geeft aan eerst even te willen rijden, laptop aan de OBD poort; dit om waardes etc af te lezen. Recht stuk weg, hij schakelt naar drie en geeft vol gas..kijkt me aan en zegt "ik moet je teleurstellen". Bleek het ding dus al te zijn "voorzien" :+ :+

Nog een extra meting en daarbij gaf hij al aan aan de waardes te kunnen herleiden dat het of bij JD geweest moest zijn, of bij VAG. In het systeem gekeken en inderdaad, de vorige (lease) eigenaar had hem al bij VAG gebracht. Goede nieuws is dus dat ik al de PK's heb en dat "gratis". Vond 'm al vrij vlot voor een 1.6 maar mijn referentiemateriaal over de jaren is nogal fluctuerend geweest, van een 2.0 163 PK naar bijv. een 900CC TCe Clio etc.

Ah well, leuk ritje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben meer leaserijders dat hier gedaan? Ik heb ook wel oren naar het iets meer vermogen uit de motor halen. Mijn Ibiza is in ieder geval ingeplant voor de bouw in week 400 (eind sept/begin okt) en verwachte levertdatum is dus deze week. Het begint nu wel echt te kriebelen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:15
Anoniem: 1240358 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:48:
Hebben meer leaserijders dat hier gedaan? Ik heb ook wel oren naar het iets meer vermogen uit de motor halen. Mijn Ibiza is in ieder geval ingeplant voor de bouw in week 400 (eind sept/begin okt) en verwachte levertdatum is dus deze week. Het begint nu wel echt te kriebelen :9~
Zijn er genoeg maar het mag eigenlijk nooit officieel, vraag is dus of je wel/niet dat risico wilt lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael1992
  • Laatst online: 17-07-2024
Anoniem: 1240358 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:48:
Ik heb mijn ibiza FR DSG 2015 model 1.0 110pk naar 140pk gekieteld rijd er nu alweer bijna 4 jaar mee. Ook een leasebak en kan wanneer deze wordt ingeleverd de software weer laten aanpassen naar 110pk. Vanaf november een seat leon FR ultimatie edition black 150pk die wordt dan ook weer gekieteld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 08-07 16:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Robinvdh5 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:05:
[...]

Helaas :-( De dealer geeft aan dat de problemen ontstaan als er apps op het toestel staan die niet goed met Android car om kunnen gaan. Dat kwam blijkbaar naar voren na overleg met PON (importeur).
Ikzelf ben van mening dat het onzin is, heb het op meerdere telefoons al gemerkt en dat is zelfs op een telefoon met stock android en alleen maar Google apps. Volgens mij weten ze het zelf ook echt niet.

Bij mij werkt het systeem ook weer na een reboot, echter merk ik vaak wel dat het systeem daarna nog 1 of 2 keer reboot. Ik zou verwachten dat het Android Car proces zich afspeelt op de telefoon - of in elk geval in iets van een sandbox - waardoor het nooit het gehele systeem kan laten crashen, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Klaarblijkelijk draaien er dus echt processen op het infotainmentsysteem die het niet aan kunnen en waar gewoon nooit over nagedacht is geweest.
Dit issue heb ik ook met mijn Leon ST FR (juli-2019). Met mijn samsung telefoon crasht het regelmatig. Helaas was er nog geen nieuwere update van het infotainmentsysteem. Wel moet ik zeggen dat het nu met de laatste Android Auto update het lijkt alsof het minder vaak voorkomt. Het voelt nu iig meer incidenteel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kennelijk is er vertraging bij de fabriek... Ik hoor van mn HR collega dat de verwachte levering van mijn Ibiza nu is verplaatst naar begin november. Wachten duurt lang als je op de klok kijkt! Wel jammer dat de verkoper aangaf dat levering midden tot eind september zou zijn. Ik heb er alle begrip voor dat het lang duurt om een auto te bouwen, maar even proactief melden dat het langer duurt vind ik wel zo netjes. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:54
Anoniem: 1240358 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:54:
Kennelijk is er vertraging bij de fabriek... Ik hoor van mn HR collega dat de verwachte levering van mijn Ibiza nu is verplaatst naar begin november. Wachten duurt lang als je op de klok kijkt!
Vorige week een Leon ST besteld, verwachte levertijd week 14 2020 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:50
Hallo mede-Seat-rijders, ik zit met het volgende:

onlangs hebben mijn vriendin en ik een tweedehands Seat Leon uit 2015 gekocht. Deze heeft (volgens de dealer en van wat ik op internet vind) als navigatie het MIB2-systeem. De dealer zegt dat ze de nieuwste navigatie-update hebben geïnstalleerd, de versie op het display is 0915 (ECE1 2018). Op internet vind ik allerlei nieuwere versies (hier zie ik bijv. 1030, hier 1115, via de Seat-site 1310), dus ik geloof de dealer niet.

In de Seat-webshop zie ik deze update staan, maar daar staat niet bij wat de versie is.

Wie kan mij hier meer over vertellen? Wat ik dus concreet wil weten is:
- wat is de nieuwste versie navigatie die in een Seat Leon uit 2015 kan?
of
- wat is het versienummer van het artikel in de Seat webshop?

Ik heb geprobeerd hier via de klantenservice van Seat achter te komen, maar die hebben me nog niet verder kunnen helpen...

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 18:41
Spinal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:04:
Hallo mede-Seat-rijders, ik zit met het volgende:

onlangs hebben mijn vriendin en ik een tweedehands Seat Leon uit 2015 gekocht. Deze heeft (volgens de dealer en van wat ik op internet vind) als navigatie het MIB2-systeem. De dealer zegt dat ze de nieuwste navigatie-update hebben geïnstalleerd, de versie op het display is 0915 (ECE1 2018). Op internet vind ik allerlei nieuwere versies (hier zie ik bijv. 1030, hier 1115, via de Seat-site 1310), dus ik geloof de dealer niet.

In de Seat-webshop zie ik deze update staan, maar daar staat niet bij wat de versie is.

Wie kan mij hier meer over vertellen? Wat ik dus concreet wil weten is:
- wat is de nieuwste versie navigatie die in een Seat Leon uit 2015 kan?
of
- wat is het versienummer van het artikel in de Seat webshop?

Ik heb geprobeerd hier via de klantenservice van Seat achter te komen, maar die hebben me nog niet verder kunnen helpen...
Hallo Spinal

Ten eerste moet je SD kaart nog MAPCARE ondersteunen en als dat is verlopen moet je een nieuwe kaart kopen. Als MAPCARE niet is verlopen kan je de laatste versie het beste ophalen op de VW update site: https://webspecial.volksw...07-4fdb-9a4c-1fa5dfc5ce8d.
Eerst je oude kaart back-uppen naar je pc en hierna de VW file uitpakken en kopiëren naar de SD kaart.
Hierna de oude file overall.nds van je pc terug zetten op je SD kaart. Zie voor info dit you tube filmpje: YouTube: Seat - kurz erklärt: #19 Mapcare Update Navigationssystem ohne Plus .... De VW file inhoud ondersteund ook SEAT.
Bij mij ging het bij de Arona ook vlekkeloos.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:50
Bedankt voor je reactie. Wat mij nog niet duidelijk is, is wat je krijgt als je zo'n kaartje koopt. Daarmee kun je 1 jaar weer updaten? Of 3 jaar? En welke versie van de kaarten staat daar op?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Spinal
2x per jaar worden die kaarten geupdate. Dit is dus een single-update, geen mapcare.
Volgens mij was de cyclus dat er in mei en in november een update uitkomt. Dus als je even wacht heb je weer een 'laatste versie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@Spinal Heeft je Leon geen Full-link/Android Auto/Apple Car Play?
Ik zelf gebruik de ingebouwde navigatie nooit maar rijdt altijd met Waze of Google Maps dan weet je zeker dat je altijd een up-to-date kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:29
Ik heb sinds een tijdje last van versleten lagers in mijn fan/aanjager die in het dashboard zit. Althans ik vermoed dat het versleten lagers zijn, gezien het gepiep. Nu kan je dit onderdeel wel bestellen, maar weet iemand of dit een makkelijk klusje is om te vervangen? Heeft iemand dit al is gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk84 op 29-10-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@Luuk84 Heb je er niet gewoon herfstbladeren in zitten?
Zo'n fan vervangen is meestal een groot drama omdat vaak het hele dashboard er uit moet.
Volgens mij moet zo'n lager/fan een heel autoleven mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:29
@Gorefest Dat zouden dan herfstbladeren zijn die in de lente al zijn gevallen :+

Maar zonder dollen. ik denk niet dat het bladeren zijn, het is echt piepen, en het is steeds erger aan het worden. Het geluid verdween als ik bijvoorbeeld een bocht naar rechts nam, ik neem aan door de kracht en het veranderen van de druk op de fan. Daarnaast kan ik, nu in mindere mate, de fan harder zetten waarmee het geluid ook verdween. Daarnaast lijkt/leek de buitentemperatuur ook invloed te hebben.

Ik vind het ook vrij vroeg voor vervanging, het is een auto uit 2016. Ik kan het eerst nog is bij de garage laten checken, maar het zou me echt verbazen als het bladeren zijn, het klinkt ook als een mechanische piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
mijn fan bromt een beetje klinkt ook als niet lekker op zijn lagers. hoor het vooral met startstop. auto uit 2018 maar vind het niet belangrijk genoeg ermee naar de dealer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Laatst online: 06:13
Ik rij een Seat Leon ST FR 1.4 TSI act uit 2017 ( als het goed is de benaming ) en merkte gisteren tijdens een file dat mijn auto bij het optrekken wat wittige rookwolkjes uit de uitlaat geeft. Ze zijn niet super groot maar wel duidelijk zichtbaar. Dit gebeurd met een warme motor, lijkt me niet om condens ed. te gaan. Ik had er op dat moment al zo’n 45 min aan snelweg opzitten. Vandaag even in de gaten gehouden en het lijkt voornamelijk bij het optrekken te zijn zodra ik een constante snelheid rij is het voor mij niet meer zichtbaar. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Het is mij niet eerder opgevallen of zou dit misschien te maken hebben met de wat lagere temperaturen op dit moment?

Ben even langs de dealer gegaan maar die zegt er nog niets mee te kunnen zolang er geen storing zichtbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 31-10-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@jantje 2
Misschien wat meer info over de auto? (TDI, TSI, CNG?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Laatst online: 06:13
YoGi_Berra schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:13:
@jantje 2
Misschien wat meer info over de auto? (TDI, TSI, CNG?)
Excuus, heb het aangepast, betreft een Seat Leon ST FR 1.4 (eco)TSI act 150pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
gistermiddag wou ik naar huis gaan vanaf werk, kon ik 1 meter achteruit rijden en toen sloeg ie af. Daarna kreeg ik de auto (1.6 TDI uit 2014) niet meer gestart. Startmotor draaide wel maar hij sloeg niet aan. Pechhulp gebeld, die sleepte de auto af naar hun filiaal om hem uit te lezen: lage spanning in brandstofpomp circuit.

Accu eraf gehaald om te resetten maar mocht niet helpen. Ondertussen was het al 18u geweest dus zouden ze de auto vandaag naar de dealer brengen voor diagnose. Werd ik vanmiddag gebeld door de dealer, bleek het de zekering van de achterste brandstofpomp te zijn. Die hebben ze vervangen en alles werkt weer maar moest het wel in de gaten houden (bij een volgende keer zou de brandstofpomp vervangen moeten worden vermoedde hij)

Gelukkig nou alleen maar de diagnose kosten hoeven te betalen (€65) en niet gelijk de brandstofpomp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 21:57

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Kriss0r schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Vorige week een Leon ST besteld, verwachte levertijd week 14 2020 :|
Zit er zelf aan te denken om de Leon Sportourer ST FR Ultimate Edition Black te gaan bestellen.
Denk je dat deze ook zo'n lange levertijd gaat hebben? :o

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Laatst online: 07-07 16:54

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Zal met die niet veel anders zijn denk ik. Of er moet er nog ergens een op voorraad staan. Zou de dealer eens bellen en vragen of er ergens een staat voor je.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
jantje 2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:28:
Ik rij een Seat Leon ST FR 1.4 TSI act uit 2017 ( als het goed is de benaming ) en merkte gisteren tijdens een file dat mijn auto bij het optrekken wat wittige rookwolkjes uit de uitlaat geeft. Ze zijn niet super groot maar wel duidelijk zichtbaar. Dit gebeurd met een warme motor, lijkt me niet om condens ed. te gaan. Ik had er op dat moment al zo’n 45 min aan snelweg opzitten. Vandaag even in de gaten gehouden en het lijkt voornamelijk bij het optrekken te zijn zodra ik een constante snelheid rij is het voor mij niet meer zichtbaar. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Het is mij niet eerder opgevallen of zou dit misschien te maken hebben met de wat lagere temperaturen op dit moment?

Ben even langs de dealer gegaan maar die zegt er nog niets mee te kunnen zolang er geen storing zichtbaar is.
Zolang het nergens naar ruikt is het prima. Doet mijn 1.4 Cod blok ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
__REMCO__ schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:29:
gistermiddag wou ik naar huis gaan vanaf werk, kon ik 1 meter achteruit rijden en toen sloeg ie af. Daarna kreeg ik de auto (1.6 TDI uit 2014) niet meer gestart. Startmotor draaide wel maar hij sloeg niet aan. Pechhulp gebeld, die sleepte de auto af naar hun filiaal om hem uit te lezen: lage spanning in brandstofpomp circuit.

Accu eraf gehaald om te resetten maar mocht niet helpen. Ondertussen was het al 18u geweest dus zouden ze de auto vandaag naar de dealer brengen voor diagnose. Werd ik vanmiddag gebeld door de dealer, bleek het de zekering van de achterste brandstofpomp te zijn. Die hebben ze vervangen en alles werkt weer maar moest het wel in de gaten houden (bij een volgende keer zou de brandstofpomp vervangen moeten worden vermoedde hij)

Gelukkig nou alleen maar de diagnose kosten hoeven te betalen (€65) en niet gelijk de brandstofpomp O-)
Net op de A15 bij Ochten gelijk weer storing. Gebeld met Seat waar ik de auto net had opgehaald, ik moest em stoppen en de deur keertje open en dicht doen en dan nog een keer proberen. Na goed gas geven kwam het weer voor. Toen bij de volgende afslag weer gestopt en nog een keer geprobeerd maar dan zonder veel gas geven maar toen ging ie al in storing voor een stoplicht. Toen zei ie dat ik het beste zo snel mogelijk de auto moest stoppen (iig niet doorrijden tot thuis). Dus nou staat ie bij de Waal in Tiel en wacht ik op m'n schoonvader die me komt ophalen... Voorlopig maar met de auto van m'n vriendin (Fiat Punto 1.2 benzine) rijden dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha jongens, even een update voor een ieder die meeleest:

23 juli heb ik een bestelling geplaatst voor mijn Seat Ibiza. Toen kreeg ik van de dealer te horen dat de levertijd midden tot eind september zou zijn.

Inmiddels contact gehad met dealer en de definitieve afhaaldatum is aanstaande woensdag! Alle bij elkaar 3.5 maanden, met een paar weken vertraging dus. Maak er van wat je wilt. Ik vind het jammer dat de dealer optimistisch ipv realistisch was maar alles bij elkaar prima. Foto's volgen zsm! Hyped!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb hem binnen, Seat Ibiza FR. Knalrood, panoramadak, sportstoelen. Rijdt als een zonnetje.
Mijn bijrijders gaven aan hoe prettig hij ook reed in zijn 2 door een 30 zone.

Wat me wel op valt: ik rijd standaard met de snelheidsbegrenzer aan. Echter moet ik elke nieuwe rit weer switchen van Cruise Control naar Limiter. Ook lijkt het dat ik de limiter pas aan kan zetten boven de 20-ish kilometer per uur. Ik wil gelijk bij wegrijden dat ding op 30 klikken, dan zet ik m wel hoger als ik de woonwijk uit ga. Weet iemand hoe dat kan? Ik vind het niet fijn om in de woonwijk te moeten priegelen met knopjes op de richtingaanwijzer en het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Anoniem: 1240358 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:37:
Ik heb hem binnen, Seat Ibiza FR. Knalrood, panoramadak, sportstoelen. Rijdt als een zonnetje.
Mijn bijrijders gaven aan hoe prettig hij ook reed in zijn 2 door een 30 zone.

Wat me wel op valt: ik rijd standaard met de snelheidsbegrenzer aan. Echter moet ik elke nieuwe rit weer switchen van Cruise Control naar Limiter. Ook lijkt het dat ik de limiter pas aan kan zetten boven de 20-ish kilometer per uur. Ik wil gelijk bij wegrijden dat ding op 30 klikken, dan zet ik m wel hoger als ik de woonwijk uit ga. Weet iemand hoe dat kan? Ik vind het niet fijn om in de woonwijk te moeten priegelen met knopjes op de richtingaanwijzer en het dashboard.
Dat kan als het goed is niet. Standaard mode is cruise control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Nieuwe kaart is uit!

2020 kaart voor Seat Navi System Plus (wel even controleren of je mapcare hebt)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P184_N60S5MIBH3_EU.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:54
mydogisgone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:11:
[...]

Zit er zelf aan te denken om de Leon Sportourer ST FR Ultimate Edition Black te gaan bestellen.
Heb een vermoeden dat dat van je motorisering afhangt.. 1.5 TSI schijnt bijzonder populair te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Kriss0r schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:53:
[...]

Heb een vermoeden dat dat van je motorisering afhangt.. 1.5 TSI schijnt bijzonder populair te zijn..
Nou ja heb sowieso geduld. :) Ga hem deze week waarschijnlijk bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dan meteen even de motor ecu laten updaten bij de 1.5 Als ze het nog niet gedaan hebben. Gisteren 2020 model met nog geen nieuwe software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael1992
mydogisgone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb gelijk nadat het bekend was dat deze uitvoering uitkwam besteld en heb hem op 11-11-2019 kunnen ophalen, ongeveer 1 1/2 maand moeten wachten vrij vlot dus! Maar wat een bak van een auto is dat zeg, heel mooi afgewerkt, rijd echt soepel en vlot. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Michael1992 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:41:
[...]

Ik heb gelijk nadat het bekend was dat deze uitvoering uitkwam besteld en heb hem op 11-11-2019 kunnen ophalen, ongeveer 1 1/2 maand moeten wachten vrij vlot dus! Maar wat een bak van een auto is dat zeg, heel mooi afgewerkt, rijd echt soepel en vlot. _/-\o_
Goed om te horen. We gaan het meemaken.
Ben nog in overleg met mijn leasemaatschappij en werkgever. Maar verwacht deze week de knoop door te kunnen hakken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozzel1987
Michael1992 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:41:
[...]

Heb je foto's van het interieur? Ik ben benieuwd naar het effect van oa de Alcantara bekleding en of de algehele uitstraling dan minder grijs is dan met de "normale" stoelen.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:06
Antera schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:21:
Dan meteen even de motor ecu laten updaten bij de 1.5 Als ze het nog niet gedaan hebben. Gisteren 2020 model met nog geen nieuwe software
Wat is het voordeel van de nieuwe software bij deze motor dan?
Anders moet ik mij ook maar eens melden bij de garage

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

MaD_co schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:01:
[...]

Wat is het voordeel van de nieuwe software bij deze motor dan?
Anders moet ik mij ook maar eens melden bij de garage
Volgends zaken worden beter

Bij optrekken in lagere toerentallen brommende motor met dsg word dan beter hogere toerentallen.
Soms gaspendaal niet reagerend bij koud start verholpen evenals springen van de motor .
Motorloop niet soepel word beter

[ Voor 14% gewijzigd door Antera op 14-11-2019 18:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael1992
Bozzel1987 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:05:
[...]

Heb je foto's van het interieur? Ik ben benieuwd naar het effect van oa de Alcantara bekleding en of de algehele uitstraling dan minder grijs is dan met de "normale" stoelen.
Ik zal vanmiddag even foto's maken!

Edit : https://www.flickr.com/photos/185551265@N06/ hierbij wat foto's mochten mensen meer foto's willen laat maar weten. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Michael1992 op 15-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Michael1992 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:44:
[...]

Edit : https://www.flickr.com/photos/185551265@N06/ hierbij wat foto's mochten mensen meer foto's willen laat maar weten. :)
echt een mooi ding, mijn volgende auto moet ook zeker een leon worden :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Michael1992 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:44:
[...]

Damn nu kan ik al helemaal niet meer wachten. :-(
Antera schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:57:
[...]

Bij optrekken in lagere toerentallen brommende motor met dsg word dan beter hogere toerentallen.
Soms gaspendaal niet reagerend bij koud start verholpen evenals springen van de motor .
Ook maar even laten checken bij levering. :)

[ Voor 37% gewijzigd door mydogisgone op 17-11-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1992
Antera schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:57:
[...]

Blijkbaar heeft de leon van mij wel de software update? Hij bromt niet bij optrekken, gaspedaal reageert vrij vlot ligt eraan in welke stand die staat (eco,normaal,sport) natuurlijk. Verder geen mankementen nog gevonden.
Wat ik wel echt top vind is dat mijn leon binnen 5 min al warme lucht in de auto blaast.. Zeker met dit weer + stoelverwarming echt een genot.
Mijn ibiza deed daar echt veelte lang over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Iemand enig idee of het optie pakket 'Koplampverlichting Full-LED, met LED-dagrijverlichting (PXX)' ook LED achterlichten/remlichten heeft? Ik zoek me rot, maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

Kennelijk zit het op de FR standaard, daar wordt het ook vermeld in de standaard uitrusting. De niet FR uitvoeringen staat het niet bij de standaard uitrusting en is enkel het eerder genoemde optiepakket beschikbaar, niks te vinden m.b.t. specifiek achterlichten. Ergens zou je verwachten dat de achterlichten dan ook LED zijn, zeker wanneer er geen aparte optie voor is...

Morgen maar eens even bellen met Seat, benieuwd wat er nu precies allemaal in dat 'Koplampverlichting Full-LED, met LED-dagrijverlichting (PXX)' pakket zit qua verlichting. Voorkant LED en de achterkant niet LED vind ik geen porem natuurlijk. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 03:32

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Raek schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:47:
Iemand enig idee of het optie pakket 'Koplampverlichting Full-LED, met LED-dagrijverlichting (PXX)' ook LED achterlichten/remlichten heeft? Ik zoek me rot, maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

Kennelijk zit het op de FR standaard, daar wordt het ook vermeld in de standaard uitrusting. De niet FR uitvoeringen staat het niet bij de standaard uitrusting en is enkel het eerder genoemde optiepakket beschikbaar, niks te vinden m.b.t. specifiek achterlichten. Ergens zou je verwachten dat de achterlichten dan ook LED zijn, zeker wanneer er geen aparte optie voor is...

Morgen maar eens even bellen met Seat, benieuwd wat er nu precies allemaal in dat 'Koplampverlichting Full-LED, met LED-dagrijverlichting (PXX)' pakket zit qua verlichting. Voorkant LED en de achterkant niet LED vind ik geen porem natuurlijk. 8)7
Naar welk model ben je aan het kijken?

Vanaf de Ibiza Style heb je led achterlichten als ik de Brochure mag geloven: https://forms.seat.nl/site/brochure/download?mc=ibiza

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kxqoefB.png

Voor de Leon geldt dit vanaf de FR Ultimate Edition, als ik de brochure mag geloven:
https://forms.seat.nl/site/brochure/download?mc=leon

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WXCOlfp.png

Maar Full-led pakket betekend het volgende (uit beide brochures):
Koplampverlichting Full-LED, met LED-dagrijverlichting
PXX
Maak je SEAT compleet met de nieuwste lichttechnologie. LED-koplampen met LED-dagrijverlichting verlichten de weg alsof het altijd dag is. De snelweg assistent "Highway Assist" past de intensiteit van je koplampen automatisch aan je snelheid aan. De LED-mistlampen aan de voorzijde met bochtenfunctie verbeteren het zicht onder verminderde omstandigheden en met LED-achterlichten wordt zelfs voor achteropkomend verkeer alles helder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Nemean schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:12:
[...]

Naar welk model ben je aan het kijken?

[...]
Momenteel naar de Leon Sportourer ST Style Ultimate Edition. Diezelfde brochure heb ik ook gevonden, daarin is inderdaad te vinden dat de FR standaard de LED achterlichten heeft. Echter, wanneer ik het Full LED pakket neem, zou ik verwachten dat de achterlichten dus ook LED zijn.

Het vreemde is dat dat nergens specifiek benoemd wordt, evenals het ontbreken van een optie om LED achterlichten te nemen. Enfin, ik zal straks even met Seat NL bellen/mailen/chatten/postduif sturen en vragen wat nu precies in dat Full LED pakket zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 03:32

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Raek schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:51:
[...]

Momenteel naar de Leon Sportourer ST Style Ultimate Edition. Diezelfde brochure heb ik ook gevonden, daarin is inderdaad te vinden dat de FR standaard de LED achterlichten heeft. Echter, wanneer ik het Full LED pakket neem, zou ik verwachten dat de achterlichten dus ook LED zijn.

Het vreemde is dat dat nergens specifiek benoemd wordt, evenals het ontbreken van een optie om LED achterlichten te nemen. Enfin, ik zal straks even met Seat NL bellen/mailen/chatten/postduif sturen en vragen wat nu precies in dat Full LED pakket zit.
Heb je het onderste gedeelte van mijn reactie gelezen?

Full-led pakket betekend het volgende (uit beide brochures):
PXX
Maak je SEAT compleet met de nieuwste lichttechnologie. LED-koplampen met LED-dagrijverlichting verlichten de weg alsof het altijd dag is. De snelweg assistent "Highway Assist" past de intensiteit van je koplampen automatisch aan je snelheid aan. De LED-mistlampen aan de voorzijde met bochtenfunctie verbeteren het zicht onder verminderde omstandigheden en met LED-achterlichten wordt zelfs voor achteropkomend verkeer alles helder gemaakt.
Ik heb zelf een non-FR Seat Leon gehad met een Full Led pakket en deze had zowel voor als achter led verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raek
Nemean schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:05:
[...]

Heb je het onderste gedeelte van mijn reactie gelezen?

Full-led pakket betekend het volgende (uit beide brochures):

[...]

Ik heb zelf een non-FR Seat Leon gehad met een Full Led pakket en deze had zowel voor als achter led verlichting.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb er glad overheen gelezen :+ . In de optielijst staat het volgende;

PXX
Maak je SEAT compleet met de nieuwste lichttechnologie. LED-koplampen met LED-dagrijverlichting verlichten de weg alsof het altijd dag is. De snelweg
assistent "Highway Assist" past de intensiteit van je koplampen automatisch aan je snelheid aan. De LED-mistlampen aan de voorzijde met bochtenfunctie
verbeteren het zicht onder verminderde omstandigheden en met LED-achterlichten wordt zelfs voor achteropkomend verkeer alles helder gemaakt.

M'n huidige Leon heeft ook LED achterlichten, dus ik vond het al vreemd om eerlijk te zijn. Thanks voor het meedenken in ieder geval, bestelling is de deur uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Whoop de bestelling voor de Seat Leon FR ST Ultimate Edition Black in Mystery Blue is hier de deur uit. Nu is het afwachten. :+ :D

* mydogisgone kan nu al niet meer wachten. :+

Pagina: 1 ... 32 ... 86 Laatste