Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 16 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
rlcs schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Besteld op 20 mei, productie week 29, levering week 31 (geplande datum 4 augustus). Wat duren 2 maanden dan lang hè.. :/
Dafuq man, je hebt nog geluk :o
8 mei besteld bij de leasemaatschappij, die heeft hem 16-05 bij de dealer besteld diezelfde dag kreeg ik de leverindicatie: 24 augustus :S

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
lauranvh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:08:
[...]

[...]

Ben erg benieuwd.
Ik moet nog even een aantal maandjes wachten op de diesel varianten. Hopelijk kan ik dan ook meteen een FR Business Intense bestellen.
Die heb ik ook besteld, maar dan benzine, tegen die tijd zal ik wat foto's posten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

rlcs schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Besteld op 20 mei, productie week 29, levering week 31 (geplande datum 4 augustus). Wat duren 2 maanden dan lang hè.. :/
Dat is niets.
Ateca besteld eind februari, verwachtte levering eind september, begin oktober.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor een vriendin ben ik op zoek naar het kunststof afdekkapje dat op de as van de achterwisser zit. Gaat in dit geval om een Ibiza 6L1 uit 2006.

Ik ben dus op zoek waar ik dit onderdeel evt. online kan bestellen, en mogelijk dat iemand ook weet hoe ik achter het onderdeelnummer van dit kapje kan komen.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27
Weemism schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:20:
Voor een vriendin ben ik op zoek naar het kunststof afdekkapje dat op de as van de achterwisser zit. Gaat in dit geval om een Ibiza 6L uit 2006.

Ik ben dus op zoek waar ik dit onderdeel evt. online kan bestellen, en mogelijk dat iemand ook weet hoe ik achter het onderdeelnummer van dit kapje kan komen.

Dank alvast!
Als je naar de dealer gaat naar de werkplaats kunnen ze het zo voor je opzoeken. Typenummer krijg je zo mee. Als het niet al te belachelijk duur is kan je het soms ook beter gewoon daar bestellen (lekker makkelijk).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Korvaag schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Als je naar de dealer gaat naar de werkplaats kunnen ze het zo voor je opzoeken. Typenummer krijg je zo mee. Als het niet al te belachelijk duur is kan je het soms ook beter gewoon daar bestellen (lekker makkelijk).
Het is inmiddels zo'n gewoonte voor me om alles online te bestellen dat ik me niet realiseerde dat er een Seat servicevestiging op 5 minuten lopen verderop in de straat ligt 8)7. Zojuist maar even langs geweest en het onderdeel komt vanmiddag al binnen. Kostte 3,33 euro.

[edit] Zojuist opgehaald, voor de volledigheid, het betrof onderdeelnummer 5P0 955 435 B. Ironisch genoeg gaat het hier een keer om een onderdeel dat duurder is om in China te bestellen :).

[ Voor 23% gewijzigd door Weemism op 07-06-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
H!GHGuY schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Dat is niets.
Dan heb ik geluk! Mijn Ateca Diesel is 14 feb besteld en komt volgende week binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:19
[...]

Dat is niets.
Ik heb er ook nog naar gekeken maar hoorde van de dealer dat diesel motoren pas in 2018 geleverd worden. Dat en de relatief kleine achterbak heeft me tot een leon st besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redney
Hij is na 4 maanden wachten gearriveerd bij de dealer! Kenteken wordt aangevraagd en dan komende week mijn Ateca Limited Edition op halen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hQdnQ5/2017_06_18_13_27_25.png

[ Voor 3% gewijzigd door Redney op 18-06-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
lauranvh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:08:
[...]

[...]

Ben erg benieuwd.
Ik moet nog even een aantal maandjes wachten op de diesel varianten. Hopelijk kan ik dan ook meteen een FR Business Intense bestellen.
Ik zit ook op de diesel variant te wachten, heb jij enig idee wat voor prijs het gaat worden (DSG&diesel)?

Of zijn er überhaupt prijzen beschikbaar voor benzine DSG modellen? kan het nergens op internet vinden en via de Seat site wisten ze het ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
NouNee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Ik zit ook op de diesel variant te wachten, heb jij enig idee wat voor prijs het gaat worden (DSG&diesel)?

Of zijn er überhaupt prijzen beschikbaar voor benzine DSG modellen? kan het nergens op internet vinden en via de Seat site wisten ze het ook niet helaas.
Nee zijn nog geen prijzen van bekend.
Heb het gevraagd op de Seat site via de chat maar was geen datum voor bekend. Zal wel rond het einde van het jaar duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Laatst online: 16-04-2024
lauranvh schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Nee zijn nog geen prijzen van bekend.
Heb het gevraagd op de Seat site via de chat maar was geen datum voor bekend. Zal wel rond het einde van het jaar duidelijk worden.
Dan pas :( oke helaas, dan wellicht voor een andere auto gaan, thanks iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
NouNee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Dan pas :( oke helaas, dan wellicht voor een andere auto gaan, thanks iig
Eind juni staat de nieuwe Ibiza bij de Nederlandse dealers. De diesels volgen, in stappen, vanaf augustus.

Staat op verschillende sites:

http://www.autoweek.nl/ni...nieuwe-seat-ibiza-bekend/
https://www.autokopen.nl/...t-ibiza-vanaf-15-900-euro
http://www.nu.nl/auto/462...we-seat-ibiza-bekend.html

[ Voor 20% gewijzigd door lauranvh op 19-06-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
:| Net contact gehad met de dealer, schijnt dat de Ibiza die ik heb besteld nu als verwachte afleverweek week 47 heeft, wtf.. Hij is op 16 mei bij de dealer besteld :S Toen kreeg ik van de leasemaatschappij door (zij krijgen de datum door via de dealer) dat de leverindicatie 24 augustus was (wat ik toen al erg laat vond). Dit zou betekenen dat de levertijd bijna een half jaar is ipv de door de dealer aangegeven 2-3 maanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
En ze konden geen reden geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
L
miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:31:
:| Net contact gehad met de dealer, schijnt dat de Ibiza die ik heb besteld nu als verwachte afleverweek week 47 heeft, wtf.. Hij is op 16 mei bij de dealer besteld :S Toen kreeg ik van de leasemaatschappij door (zij krijgen de datum door via de dealer) dat de leverindicatie 24 augustus was (wat ik toen al erg laat vond). Dit zou betekenen dat de levertijd bijna een half jaar is ipv de door de dealer aangegeven 2-3 maanden..
Lelijk. Nog een extra reden ofzo opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nee, ik stuurde dit:
Week 47 kan toch haast niet kloppen? Dat is eind november, Alphabet heeft aangegeven dat jullie als datum 24 augustus hebben doorgegeven. Toen ik een tijd geleden gebeld heb vertelde een medewerker me dat ik de eerste bestelling van de nieuwe Ibiza had bij jullie.
Dat wil zeggen dat vanaf het moment dat de auto bij jullie besteld is het bijna een half jaar levertijd is. Mij is verteld dat het 2-3 maanden zou zijn.

Heeft u hier een verklaring voor?
Ik kreeg deze reactie:
Dit is een voorlopige levertijd en de levertijd is inderdaad gemiddeld 2 a 3 maanden. Het kan vandaag of volgende week ook weer gewijzigd zijn naar de reguliere.
Dus het is op dit moment niet helemaal relevant. Mijn collega zal jou op de hoogte houden, wanneer deze auto daadwerkelijk afgeleverd kan worden.
Beetje vage reactie, m.a.w. in hun systeem staat week 47 maar die gegevens kunnen gewoon verzonnen zijn o.i.d. Verder geen reden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:43:
Nee, ik stuurde dit:

[...]

Ik kreeg deze reactie:

[...]

Beetje vage reactie, m.a.w. in hun systeem staat week 47 maar die gegevens kunnen gewoon verzonnen zijn o.i.d. Verder geen reden dus.
Is een beetje zoals sommige laadbalken van een software. Die gaat super snel tot ze bij 100% zijn en daar blijven ze nog minutenlang hangen.

Je hebt dus niet zoveel aan deze leverindicatie datum. Ben benieuwd wat het echt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
lauranvh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Is een beetje zoals sommige laadbalken van een software. Die gaat super snel tot ze bij 100% zijn en daar blijven ze nog minutenlang hangen.

Je hebt dus niet zoveel aan deze leverindicatie datum. Ben benieuwd wat het echt gaat worden.
Ja inderdaad, maar het zou wel kut zijn om hem pas eind november te krijgen zeg.. Zeker omdat de man bij de dealer me kon verzekeren dat het maximaal 3 maanden zou duren.
Als het kon zou ik de bestelling misschien wel annuleren met zo'n levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 15:21
Sinds deze week ook een Seat rijder, net begonnen bij een nieuwe werkgever!

Het is een Seat Ibiza uit 2016, en rijd prima.
Enige is dat muziek afspelen via een USB stick drama is, of ik heb iets (niet of niet goed) ingesteld.

Ik heb een usb3 stick van 256GB met ongeveer 140GB muziek erop. Elke keer als ik de auto aanzet begint hij aan het begin van de usbstick, en staat shuffle ook uit.
-edit> Op internet heb ik gevonden dat het een probleem kan zijn als er teveel nummers in één map staan, bij mij is alles geordend in artiest/album etc. Verder kan ik er op internet niet heel veel over vinden, of ik gebruik de verkeerde zoektermen. </edit-
Als ik terug in het menu gaat is de 'databaseweergave' ook niet aan te tikken. Na een hele tijd is het (soms) wel beschikbaar.

Het lijkt erop dat de auto niet onthoudt dat er een usbstick in heeft gezeten en begint vrolijk aan het begin en gaat ook elke keer de index opnieuw opbouwen.
Heeft iemand tips? (en nee, ga aub niet vragen/zeggen ik spotify oid moet gaan gebruiken)

[ Voor 14% gewijzigd door MrTre op 15-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlcs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-04 14:57
miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:08:
[...]

Ja inderdaad, maar het zou wel kut zijn om hem pas eind november te krijgen zeg.. Zeker omdat de man bij de dealer me kon verzekeren dat het maximaal 3 maanden zou duren.
Als het kon zou ik de bestelling misschien wel annuleren met zo'n levertijd.
Nog wat gehoord van de dealer ondertussen? Heel vreemd dat het zo lang moet duren.. zat er iets bijzonders op/aan?

Ik heb op 11 juli een mail gehad van de dealer met de bevestiging dat de mijne in productie genomen was en dat de verwachte aflevering nu week 30 geworden is ipv week 31. Zit nu te wachten op een mail dat ie gelost is... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rlcs schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:22:
[...]

Nog wat gehoord van de dealer ondertussen? Heel vreemd dat het zo lang moet duren.. zat er iets bijzonders op/aan?

Ik heb op 11 juli een mail gehad van de dealer met de bevestiging dat de mijne in productie genomen was en dat de verwachte aflevering nu week 30 geworden is ipv week 31. Zit nu te wachten op een mail dat ie gelost is... _/-\o_
De dealer heeft nog geen een keer contact met me opgenomen, verwacht ook niet echt dat dat zomaar gaat gebeuren. Ik ben wel benieuwd naar de status, maar heb ook geen zin om er maar achteraan te moeten blijven gaan eerlijk gezegd. Alhoewel ik wel benieuwd ben of de levertijd nog steeds op november staat. Zeker omdat de dealer me vertelde dat ik de allereerste bestelling voor de nieuwe Ibiza had geplaatst bij hun. Dus in principe zou mijn Ibiza de eerste Ibiza van het nieuwe model moeten zijn die voor die dealer van de band rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlcs
miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:37:
[...]

De dealer heeft nog geen een keer contact met me opgenomen, verwacht ook niet echt dat dat zomaar gaat gebeuren. Ik ben wel benieuwd naar de status, maar heb ook geen zin om er maar achteraan te moeten blijven gaan eerlijk gezegd. Alhoewel ik wel benieuwd ben of de levertijd nog steeds op november staat. Zeker omdat de dealer me vertelde dat ik de allereerste bestelling voor de nieuwe Ibiza had geplaatst bij hun. Dus in principe zou mijn Ibiza de eerste Ibiza van het nieuwe model moeten zijn die voor die dealer van de band rolt.
Kan aardig kloppen.. de mijne is een paar dagen later besteld en toen stonden er een stuk of 15 bestellingen in het systeem van PON, waarvan de meeste demo's waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rlcs schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Kan aardig kloppen.. de mijne is een paar dagen later besteld en toen stonden er een stuk of 15 bestellingen in het systeem van PON, waarvan de meeste demo's waren.
Wat voor uitvoering heb jij besteld + opties, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlcs
miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Wat voor uitvoering heb jij besteld + opties, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Rode FR met alle opties behalve stoelverwarming en panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rlcs schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Scheelt niet veel dan, ik heb zelf een FR Pirineos Grijs met alle opties behave panoramadak en full-LED (wel stoelverwarming)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlcs
miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Scheelt niet veel dan, ik heb zelf een FR Pirineos Grijs met alle opties behave panoramadak en full-LED (wel stoelverwarming)
Dan zal de grijze verf op zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
rlcs schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:36:
[...]

miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Ben ontzettend benieuwd.

[ Voor 37% gewijzigd door lauranvh op 20-07-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vandaag even langs de dealer geweest, daar stond een blauwe FR, met vrijwel alle opties die ik ook heb gekozen. Echt een geweldige auto _O_ ook stond er een nieuwe Ibizi (basis uitvoering) in Pirineos Grijs zodat ik de kleur nu echt op het model heb kunnen zien, zeker niet slecht, voor mij de mooiste kleur waarin hij beschikbaar is :)

Nog even de levertijd gecheckt, en hij wist niet hoe ze me eerder week 47 o.i.d. hebben kunnen vertellen, levertijd staat nog steeds op 24 augustus, net iets meer dan een maand dus, stukken beter dan eind november :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlcs
miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:14:

Nog even de levertijd gecheckt, en hij wist niet hoe ze me eerder week 47 o.i.d. hebben kunnen vertellen, levertijd staat nog steeds op 24 augustus, net iets meer dan een maand dus, stukken beter dan eind november :)
Dat valt dan weer mee.. en hopelijk voor jou hebben ze die datum ruim genomen en komt ie net als die van mij een week eerder dan gepland.

Om een of andere reden hadden ze bij mijn dealer voor die ongelooflijk afgrijselijke (is een kwestie van smaak natuurlijk) Mystic Magenta gekozen voor een van de demo's (Xcellence) en Candy White voor de andere (basismodel).. Heb nog even getwijfeld over de kleur, zat eerst ook aan die Pirineos Grey te denken, maar na een zwarte Ibiza ('95) en een grijze Ibiza ('07) nu toch maar een keer wat aparters gekozen.. :)

Vanmorgen mailtje gehad dat 'ie op transport naar Nederland staat. Zou dus maandag bij de dealer moeten zijn, en dan denk ik nog een dag of 3 voordat ik 'em kan ophalen ofzo? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:14:
Vandaag even langs de dealer geweest, daar stond een blauwe FR, met vrijwel alle opties die ik ook heb gekozen. Echt een geweldige auto _O_ ook stond er een nieuwe Ibizi (basis uitvoering) in Pirineos Grijs zodat ik de kleur nu echt op het model heb kunnen zien, zeker niet slecht, voor mij de mooiste kleur waarin hij beschikbaar is :)

Niet aanvallend bedoeld maar waarom? :D Dat blauw of bordeaux rood is zo een knallende en sprekende kleur zonder overdreven te zijn, nee dan kiezen mensen voor _grijs_? :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:48:
[...]

Niet aanvallend bedoeld maar waarom? :D Dat blauw of bordeaux rood is zo een knallende en sprekende kleur zonder overdreven te zijn, nee dan kiezen mensen voor _grijs_? :D
Tja smaken verschillen, ik vond het veruit de mooiste kleur. Ik vind het rood ook mooi, maar heb al eens een rode auto gehad, daar ben ik na een jaar echt wel op uitgekeken. Over het blauw heb ik nog getwijfeld, maar toen ik er een in de blauwe kleur gister bij de dealer zag was ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 08:09
Vorige week m'n 11/2006 Leon Cupra ingeruild tegen een 08/2015 Leon Cupra. Mooi om te zien hoe het design en de techniek vooruit zijn gegaan. 40pk meer en 30kg lichter (en zowat 10 jaar techniek) voel je enorm :)

Zal desgewenst wel wat fotos plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
bongholio schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:57:
[...]
Zal desgewenst wel wat fotos plaatsen.
Laat maar komen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 08:09
Oude

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cKANQQ/old1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gZZSs5/old2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/j2x2QQ/old3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ikZhQQ/old4.jpg

Nieuwe
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hdMJzk/new1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eo9GkQ/new2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cXHQek/new3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kttbkQ/new4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rlcs schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Dat valt dan weer mee.. en hopelijk voor jou hebben ze die datum ruim genomen en komt ie net als die van mij een week eerder dan gepland.

Om een of andere reden hadden ze bij mijn dealer voor die ongelooflijk afgrijselijke (is een kwestie van smaak natuurlijk) Mystic Magenta gekozen voor een van de demo's (Xcellence) en Candy White voor de andere (basismodel).. Heb nog even getwijfeld over de kleur, zat eerst ook aan die Pirineos Grey te denken, maar na een zwarte Ibiza ('95) en een grijze Ibiza ('07) nu toch maar een keer wat aparters gekozen.. :)

Vanmorgen mailtje gehad dat 'ie op transport naar Nederland staat. Zou dus maandag bij de dealer moeten zijn, en dan denk ik nog een dag of 3 voordat ik 'em kan ophalen ofzo? :9~
Heb jij eigenlijk Alcantara bekleding genomen? Ik lees nu namelijk in de prijslijst bij Alcantara bekleding het volgende "Stoelen met Alcantara bekleding, soortgelijke bekleding van het dashboard en opbergzak aan achterzijde voorstoelen. Leverbaar vanaf november 2017".

Misschien dat er daarom verwarring was over de leverdatum. De dealer vertelde me ook dat als je nu een FR zou bestellen het wachten ook erg lang duurt, zeker in combinatie met Alcantara bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:09
miicker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:33:
[...]

Heb jij eigenlijk Alcantara bekleding genomen? Ik lees nu namelijk in de prijslijst bij Alcantara bekleding het volgende "Stoelen met Alcantara bekleding, soortgelijke bekleding van het dashboard en opbergzak aan achterzijde voorstoelen. Leverbaar vanaf november 2017".

Misschien dat er daarom verwarring was over de leverdatum. De dealer vertelde me ook dat als je nu een FR zou bestellen het wachten ook erg lang duurt, zeker in combinatie met Alcantara bekleding.
Hmm. Als de Ibiza FR met Alcantera vanaf november leverbaar wordt komt dat mij eigenlijk wel goed uit, want dan verloopt het contract van mijn huidige auto. :P Ik zie trouwens ook geen reden om de FR zonder Alcantera te kiezen, want er is geen meerprijs.

Dinsdag ga ik proefrijden, ik ben benieuwd hoe het rijdt.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Uffeltje schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Hmm. Als de Ibiza FR met Alcantera vanaf november leverbaar wordt komt dat mij eigenlijk wel goed uit, want dan verloopt het contract van mijn huidige auto. :P Ik zie trouwens ook geen reden om de FR zonder Alcantera te kiezen, want er is geen meerprijs.

Dinsdag ga ik proefrijden, ik ben benieuwd hoe het rijdt.
Hoezo geen meerprijs? Kost €440 extra, ook bij de FR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Hmm. Misschien alleen voor de FR Business Intense. Ik heb hem samengesteld en daar kwam onderstaande uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDpXJyC.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Uffeltje op 23-07-2017 14:53 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Uffeltje schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:48:
Hmm. Misschien alleen voor de FR Business Intense. Ik heb hem samengesteld en daar kwam onderstaande uit:

[afbeelding]
Ik heb zelf de FR Business Intens en Alcantara was gewoon €440 extra :P
Ook als ik hem configureer bij Alphabet of Athlon kost het €440 extra. Maar de dealer vertelde me wel dat er een combi deal was met de pano dak (welke ik niet heb genomen). Dus wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Zojuist nog eens gekeken. Als je het bij de interieur sectie al hebt gekozen is het bij de opties ineens zonder extra kosten. De prijs is er echter al bij de interieur sectie bij geteld.

spoiler:
De configurators van Seat/VW/Skoda zijn wat dat betreft ruk. :P

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlcs
miicker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:33:
[...]

Was ik eerst wel van plan, maar heb toch voor de standaard FR bekleding gekozen. Vond die streepjes wel wat hebben. Dus zou inderdaad goed kunnen dat daar het verschil in levertijd in zit.
Uffeltje schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:55:
Zojuist nog eens gekeken. Als je het bij de interieur sectie al hebt gekozen is het bij de opties ineens zonder extra kosten. De prijs is er echter al bij de interieur sectie bij geteld.

spoiler:
De configurators van Seat/VW/Skoda zijn wat dat betreft ruk. :P
Sterker nog, zelfs de officiele PON configurator die de dealer gebruikt klopt niet altijd. Ik had de Desire Red lak gekozen, en die stond elke keer voor 220 euro op de offerte, als signaal lak. Heb dit aangegeven aan de verkoper en die zei: "Als het zo op de offerte staat, dan zal het wel kloppen". De dag dat ik het contract kwam tekenen was het opeens veranderd naar 550 euro, want "het was toch een foutje in de offerte". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rlcs schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Was ik eerst wel van plan, maar heb toch voor de standaard FR bekleding gekozen. Vond die streepjes wel wat hebben. Dus zou inderdaad goed kunnen dat daar het verschil in levertijd in zit.

[...]
Dan zal het inderdaad daaraan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

[...]

Dat is niets.
Gisteren vroeger dan verwacht ontvangen. Al bij al 5maand gewacht. Kleine 200km al en blij met de aanschaf.
Ik ben ook al fan van het self-driving aspect (DSG+Lane Assist+ACC). Niet dat je niet moet opletten, maar het systeem werkt wmb best fijn. Het is nog wel wat aanpassen aan de DSG - dit is mijn eerste automaat... Must... not... move... left... foot... Ik betrap mezelf erop om aan kruispunten en dergelijk ook naar de versnellingspook te willen grijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
H!GHGuY schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Gisteren vroeger dan verwacht ontvangen. Al bij al 5maand gewacht. Kleine 200km al en blij met de aanschaf.
Ik ben ook al fan van het self-driving aspect (DSG+Lane Assist+ACC). Niet dat je niet moet opletten, maar het systeem werkt wmb best fijn. Het is nog wel wat aanpassen aan de DSG - dit is mijn eerste automaat... Must... not... move... left... foot... Ik betrap mezelf erop om aan kruispunten en dergelijk ook naar de versnellingspook te willen grijpen ;)
Foto's? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redney
Ik heb mijn Seat Ateca 1.6 TDI Limited Editon nu vier weken, en er staat inmiddels 4500KM op de teller. Wat een fijne auto zeg! Positieve punten vind ik toch wel de hogere zit ten opzichte van VW Golf 7 die ik hiervoor had. Verder weinig op de auto aan te merken.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1707/292411/fLbuQfUx.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Redney op 28-07-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 18:59
Redney schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:23:
Ik heb mijn Seat Ateca 1.6 TDI Limited Editon nu vier weken, en er staat inmiddels 4500KM op de teller. Wat een fijne auto zeg! Positieve punten vind ik toch wel de hogere zit ten opzichte van VW Golf 7 die ik hiervoor had. Verder weinig op de auto aan te merken.

[afbeelding]
Bijna helemaal tevreden met een Xcellence 1.4 TSI. Best veel trillingen bij cilinder uitschakeling en het hulpsysteem om te remmen bij gevaar werkt vaak niet (bij regen/sneeuw), of klimt in de ankers als je niemand voor of achter je hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rlcs
Heb vanmorgen eindelijk mijn nieuwe Ibiza FR op mogen halen! Wat een geweldige auto! <3

Hier alvast een fotootje (klik voor groot):

Afbeeldingslocatie: https://ams1.schreuderweb.nl/RLCS_IbizaFR_small.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door rlcs op 09-10-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Oeh, mooi ook in dat rood. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
rlcs schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:25:
Heb vanmorgen eindelijk mijn nieuwe Ibiza FR op mogen halen! Wat een geweldige auto! <3

[afbeelding]
Wat een ontiegelijk dikke bak.
Deze wil ik ook graag gaan rijden maar moet wachten op de diesel modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 15:38
lauranvh schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:15:
[...]

Wat een ontiegelijk dikke bak.
Deze wil ik ook graag gaan rijden maar moet wachten op de diesel modellen.
Dan kan ik je alvast verklappen, volgens de Seat dealer in Zoetermeer komt er geen 3 deurs, ST en ook geen diesel variant van de nieuwe Ibiza 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
rafler schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Dan kan ik je alvast verklappen, volgens de Seat dealer in Zoetermeer komt er geen 3 deurs, ST en ook geen diesel variant van de nieuwe Ibiza 8)7
Klopt. Heb ik ook al gelezen. Moet ook niks hebben van ST's, word die auto echt niet mooier van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:29

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

[afbeelding]
Wow, zeer geslaagd zo! Ik vind de kleur ook echt super! Mochten ze er ooit nog en DSG in plaatsen, dan wordt het misschien wel mijn volgende :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Wow, zeer geslaagd zo! Ik vind de kleur ook echt super! Mochten ze er ooit nog en DSG in plaatsen, dan wordt het misschien wel mijn volgende :9
Seat doet niet geheimzinnig over de motoren die in de Ibiza leverbaar worden, al zwijgt het merk nog over de sportieve toppers met een Cupra-label. Het benzine-gamma begint vooralsnog met een 1.0 TSI die er met 95 of 115 pk is. Daarboven komt, in een later stadium, de nieuwe 1.5 TSI met 150 pk beschikbaar. Over de 130 pk-versie van deze motor rept Seat met geen woord, maar deze versie zou wel een logische aanvulling zijn. Dieselen kan met een 1.6 TDI die met 80, 95 en 100 pk beschikbaar komt. Zelfs op aardgas rijden behoort tot de mogelijkheden, dankzij een 1.0 TSI die in dit geval 90 pk levert. Of al deze motoren ook naar Nederland komen, is nog niet bekend. Wel is de kans groot dat het gamma op termijn wordt aangevuld met een minder krachtige benzine-optie.
Schakelen gaat bij bij de motoren met 80, 90 en 95 pk middels een handgeschakelde vijfbak. De krachtigere versies krijgen een zesbak toebedeeld. Voor liefhebbers van een automatische versnellingsbak biedt Seat een zeventraps DSG.
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/helemaal-nieuw-seat-ibiza/

Komt dus later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

[afbeelding]
Netjes man! Mooi ook die 18" velgen. Die heb ik zelf niet genomen, grotendeels vanwege de prijs (leasebedrag ging daarmee flink omhoog, voornamelijk omdat ik ook winterbanden heb) en omdat ik bang was dat het rijcomfort omlaag zou gaan.

Als het goed is duurt die van mij nog een week of drie (wat ik nog steeds raar vindt, aangezien die van mij eerder besteld was :o ), maar goed. Volgens de dealer kwam dat omdat ik hem met Alcantara bekleding besteld heb,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Seat
Ateca-FrontAteca-BackAteca-Side
Ateca-Door

1.4 DSG Excellence met zowat alles wat maar kan. Ik kan niet wachten tot ik de 1000km gepasseerd ben om eens goed op z'n staart te trappen...

Hij is, voor zover ik kan zien, in de eerste week van de MY18 gebouwd.

[ Voor 29% gewijzigd door H!GHGuY op 06-08-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nadat me dus een hele tijd geleden verteld was dat mijn Ibiza pas in november geleverd zou worden. Drie weken gelden bij de dealer geweest, die had geen idee hoe ze daarbij kwamen en hij verzekerde me dat hij in de week van 21 augustus geleverd zou worden, misschien zelfs een week eerder. Vandaag van de lease maatschappij een mail gehad met een aangepaste verwachte leverdatum:
10 november 2017...

Best wel teleurgesteld. Toen ik drie weken terug bij de dealer vertrok was ik ervan overtuigd hem in de week van 21 augustus te mogen ontvangen. Nu is dat met ongeveer 3 maanden uitgesteld. Dat terwijl bij het plaatsen van de bestelling de dealer me verzekerde dat de levertijd 2, maximaal 3 maanden zou zijn..

Ik ga morgen contact opnemen met de dealer. Indien mogelijk annuleer ik de bestelling. Op deze manier moet een dealer niet met klanten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:06
zo ik heb de eerst 1000 kilometers erop zitten in de seat leon st. vorige week vrijdag heb ik hem mogen ophalen bij de dealer. gelijk vanuit den haag terug kunnen rijden naar apeldoorn. ik reed hiervoor een ibiza dus de ruimte die ik nu wel ervaar is heerlijk. of zou het komen door de sportstoelen waarin ik met mijn 192 toch beter in zit?

enige nadeel tot nu toe is de windruis die je toch wel hoort, die lijkt voor het gevoel erger te zijn als toen met het proefrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
miicker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:47:
Nadat me dus een hele tijd geleden verteld was dat mijn Ibiza pas in november geleverd zou worden. Drie weken gelden bij de dealer geweest, die had geen idee hoe ze daarbij kwamen en hij verzekerde me dat hij in de week van 21 augustus geleverd zou worden, misschien zelfs een week eerder. Vandaag van de lease maatschappij een mail gehad met een aangepaste verwachte leverdatum:
10 november 2017...

Best wel teleurgesteld. Toen ik drie weken terug bij de dealer vertrok was ik ervan overtuigd hem in de week van 21 augustus te mogen ontvangen. Nu is dat met ongeveer 3 maanden uitgesteld. Dat terwijl bij het plaatsen van de bestelling de dealer me verzekerde dat de levertijd 2, maximaal 3 maanden zou zijn..

Ik ga morgen contact opnemen met de dealer. Indien mogelijk annuleer ik de bestelling. Op deze manier moet een dealer niet met klanten omgaan.
So. Dat is niet te kinderachtig. Even 3 maanden erbij.
Hoop dat je iets anders van je dealer te horen krijgt.

Even bellen morgen en kijken wat zij er van zeggen. Lastig te zeggen wie je moet geloven nu...

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
lauranvh schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:17:
[...]

So. Dat is niet te kinderachtig. Even 3 maanden erbij.
Hoop dat je iets anders van je dealer te horen krijgt.

Even bellen morgen een kijken wat zij er van zeggen. Lastig te zeggen wie je moet geloven nu...

Succes ermee
Denk dat de informatie van de leasemaatschappij klopt, in het bericht staat ook dat ze de nieuwe verwachte leverdatum door hebben gekregen van de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
Denk dat het met de upgrade Alcantara te maken heeft. Mij is een drietal weken geleden verteld dat de levertijd op december/januari zou komen als ik hem zou bestellen met Alcantara. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Uffeltje op 12-08-2017 00:20 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
thieske1 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:41:
...ik reed hiervoor een ibiza dus de ruimte die ik nu wel ervaar is heerlijk. of zou het komen door de sportstoelen waarin ik met mijn 192 toch beter in zit?
Het grappige is. Ik heb bij de dealer in de nieuwe Ibiza gezeten en dacht dat ik in een Leon zat. Ook heb ik gevraagd of het een andere sportstoel was dan in die andere Leon (naja, ik zat dus in de Ibiza bleek).

Lang verhaal kort: ik vind de sportstoelen van de nieuwe Ibiza beter dan de sportstoelen in de Leon. Ze zijn *net* iets breder wat met een wat groter lichaam toch net wat beter zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:06
Korvaag schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:48:
[...]

Het grappige is. Ik heb bij de dealer in de nieuwe Ibiza gezeten en dacht dat ik in een Leon zat. Ook heb ik gevraagd of het een andere sportstoel was dan in die andere Leon (naja, ik zat dus in de Ibiza bleek).

Lang verhaal kort: ik vind de sportstoelen van de nieuwe Ibiza beter dan de sportstoelen in de Leon. Ze zijn *net* iets breder wat met een wat groter lichaam toch net wat beter zit :)
ik reed in een ibiza uit 2016 en vond dat er best een verschil in ruimte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
thieske1 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

ik reed in een ibiza uit 2016 en vond dat er best een verschil in ruimte zit.
Ja dat is het oude model....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlcs
miicker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:47:
[...]
Vandaag van de lease maatschappij een mail gehad met een aangepaste verwachte leverdatum:
10 november 2017...
[...]
Dat is behoorlijk kl*te. Alcantara achterwege laten een optie misschien?
Uffeltje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:20:
Denk dat het met de upgrade Alcantara te maken heeft. Mij is een drietal weken geleden verteld dat de levertijd op december/januari zou komen als ik hem zou bestellen met Alcantara. :P
Yep.. toen ik de mijne ging ophalen vroeg ik het aan mijn verkoper; die zei ook dat alcantara de boosdoener is. Als je 'em nu bestelt met alcantara heb je hem niet voor het einde van het jaar.

Maar het is een geweldige auto, dus @miicker het is het wachten echt wel waard :Y

De enige kleine minpuntjes die ik heb gevonden na een week rijden:
  • Midden-armsteun is niet in hoogte verstelbaar. Op zich geen groot probleem omdat de standaard-hoogte wel fijn is.
  • Ondanks 'Full LED' zijn de mist-lampen aan de voorkant geen LED. Daardoor is er kleurverschil en lijken de mistlichten onder de koude LED haast geel/oranje. Binnenkort online maar even canbus LED lampjes bestellen in de goede kleur...
En ik vond het vervelend dat je op cruise control de snelheid alleen in stappen van -10/+10 kon instellen (met de +/- switch). Maar ben er achter gekomen dat als CC aan staat, je met de resume functie ook stappen van +1 kunt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
rlcs schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Dat is behoorlijk kl*te. Alcantara achterwege laten een optie misschien?

[...]

Yep.. toen ik de mijne ging ophalen vroeg ik het aan mijn verkoper; die zei ook dat alcantara de boosdoener is. Als je 'em nu bestelt met alcantara heb je hem niet voor het einde van het jaar.

Maar het is een geweldige auto, dus @miicker het is het wachten echt wel waard :Y

De enige kleine minpuntjes die ik heb gevonden na een week rijden:
  • Midden-armsteun is niet in hoogte verstelbaar. Op zich geen groot probleem omdat de standaard-hoogte wel fijn is.
  • Ondanks 'Full LED' zijn de mist-lampen aan de voorkant geen LED. Daardoor is er kleurverschil en lijken de mistlichten onder de koude LED haast geel/oranje. Binnenkort online maar even canbus LED lampjes bestellen in de goede kleur...
En ik vond het vervelend dat je op cruise control de snelheid alleen in stappen van -10/+10 kon instellen (met de +/- switch). Maar ben er achter gekomen dat als CC aan staat, je met de resume functie ook stappen van +1 kunt maken :)
Ja zo krom is dat he, heeft de rest van de VAG groep ook nog, mooie xenon of zelfs LED koplampen en dan zo'n gare halogeen mistlampen/bochtverlichting. Ziet er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@rlcs heb bericht van de dealer, het zou inderdaad door de Alcantara bekleding komen. Er wordt nu onderzocht of ik daar nog vanaf kan zien en wat dat verder voor de bestelling zou betekenen (aangezien ik een van de eerste bestellingen geplaatst heb).

Als ik moet wachten tot november annuleer ik de order en ga ik waarschijnlijk voor de Renault Megane, wat in mijn ogen een nog mooiere wagen is, maar helaas ook een flinke duit duurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
November is nog maar drie maandjes. Als je nu een rijdende auto hebt zou ik lekker wachten op de auto die je eigenlijk wilt, anders heb je daarna misschien spijt.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Ja zo krom is dat he, heeft de rest van de VAG groep ook nog, mooie xenon of zelfs LED koplampen en dan zo'n gare halogeen mistlampen/bochtverlichting. Ziet er echt niet uit.
Op Bixenon draaien de lampen mee en als het korte bocht is, is het de halogeen ernaast die gaat branden. Valt bijna niet op omdat het geen rechtstreeks licht is. Nuja, de lamp wordt enkel op de "zijkant" gebruikt en schijnt door de bundel van de xenons.

Die ersatz bochtverlichting via de mistlampen, dat lijkt inderdaad nergens op.

Je kan wel op sommige wagens de Mistlichten van een FAbia Rs (LED) retrofitten maar te veel werk voor wat het is:)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:43:
@rlcs heb bericht van de dealer, het zou inderdaad door de Alcantara bekleding komen. Er wordt nu onderzocht of ik daar nog vanaf kan zien en wat dat verder voor de bestelling zou betekenen (aangezien ik een van de eerste bestellingen geplaatst heb).

Als ik moet wachten tot november annuleer ik de order en ga ik waarschijnlijk voor de Renault Megane, wat in mijn ogen een nog mooiere wagen is, maar helaas ook een flinke duit duurder :P
De megane is zeker een mooie auto maar ik betwijfel of je die dit jaar nog krijgt als je hem nu besteld. Wachtijden moeten behoorlijk zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Uffeltje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:43:
November is nog maar drie maandjes. Als je nu een rijdende auto hebt zou ik lekker wachten op de auto die je eigenlijk wilt, anders heb je daarna misschien spijt.
Lol, nog 'maar' drie maandjes :+ Precies de eeuwenlange tijd die ik nu al heb moeten wachten dus :P
Ferluci92 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

De megane is zeker een mooie auto maar ik betwijfel of je die dit jaar nog krijgt als je hem nu besteld. Wachtijden moeten behoorlijk zijn:P
Je klopt, heb ook gehoord dat die levertijden behoorlijk zijn. Dus ik weet het ook nog niet zeker. Maar de auto is wel een stuk mooier dan de Ibiza. Ik gad er komende donderdag als het goed is een proefrit in maken, kijken hoe die bevalt en dan beslis ik. Als ik bij de Megane van te voren weet hoe lang het gaat duren vind ik het prima (als ze zich er vervolgens aan houden). Maar ik vind het gewoon bagger hoe die Seat dealer er mee om is gegaan: Levertijd is 21 augustus. 2 weken van te voren: levertijd wordt 10 november.

[ Voor 12% gewijzigd door miicker op 14-08-2017 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:03:
Je klopt, heb ook gehoord dat die levertijden behoorlijk zijn. Dus ik weet het ook nog niet zeker. Maar de auto is wel een stuk mooier dan de Ibiza. Ik gad er komende donderdag als het goed is een proefrit in maken, kijken hoe die bevalt en dan beslis ik. Als ik bij de Megane van te voren weet hoe lang het gaat duren vind ik het prima (als ze zich er vervolgens aan houden). Maar ik vind het gewoon bagger hoe die Seat dealer er mee om is gegaan: Levertijd is 21 augustus. 2 weken van te voren: levertijd wordt 10 november.
Een megane is natuurlijk heel wat meer auto dan de ibiza, andere prijsklasse ook:+). Van een B naar C klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
Hier zojuist de seat ibiza fr business intense besteld in de lease. Kleur mystery blue, stoffen bekleding.
Als opties:
Full led
18 inch velgen
Panorama dak
Winter pakket
Beats audio upgrade.

De dab+ radio toch maar niet genomen, koppeling met Android auto neemt dat wel over. Evenals de keyless entry en adaptive onderstel (is dat de juiste Nederlandse vertaling?)
Overigens als finishing touch wel nog dakspoiler erbij genomen.
Dealer gaf dit weekend aan dat levering half november zou gaan plaatsvinden. Maar als ik de berichten hiervoor lees neem ik dat maar met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Bartvw schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:55:
Hier zojuist de seat ibiza fr business intense besteld in de lease. Kleur mystery blue, stoffen bekleding.
Als opties:
Full led
18 inch velgen
Panorama dak
Winter pakket
Beats audio upgrade.

De dab+ radio toch maar niet genomen, koppeling met Android auto neemt dat wel over. Evenals de keyless entry en adaptive onderstel (is dat de juiste Nederlandse vertaling?)
Overigens als finishing touch wel nog dakspoiler erbij genomen.
Dealer gaf dit weekend aan dat levering half november zou gaan plaatsvinden. Maar als ik de berichten hiervoor lees neem ik dat maar met een korreltje zout.
Mooie bak.
Nu maar wachten.

Lange levertijd komt door Alcantara en die heb je niet gekozen. Dus levertijd kan best aardig kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Hoop dat ze de komende 4 dagen komen met een update over de diesel motoren van de Ibiza en wat die gaan kosten.
Ben erg benieuwd en ze zouden iets er over zeggen in Augustus. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:21
Ik sta ook op het punt om de Ibiza FR Business Intense (95pk) te bestellen, maar twijfel nog over de volgende opties:
- Wit of toch metallic rood.
Vind het rood echt een super kleur op deze auto, maar vraag me af of ik er niet op uitgekeken raak.

- 17" of 18" velgen.
Dat de 18" mooier zijn moge duidelijk zijn, maar verschillende reviews raden deze wielen af omdat ze het rijcomfort nogal negatief beïnvloeden.

- Alcantera bekleding

- Upgrade exclusive/Keyless entry

Met de FR Business Intense (ipv de Style BI) en DAB+ ga ik al iets boven het leasebudget, maar heb ik wel climate control, sportstoelen (vind de extra ondersteuning wel fijn), 17" velgen en mooier exterieur/interieur. Die paar tientjes per maand lijken me dus goed besteed. Van de bovenstaande opties kies ik er maar 1 of 2 heb ik mijzelf duidelijk gemaakt :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
Keyless entry vond ik tijdens mijn proefrit tegenvallen. Je moet nog met je vingers over de handgreep om hem te kunnen openen en dat werkte niet helemaal vlekkeloos. Misschien ben ik ook wat verwend met m'n huidige Megane waarbij je je gewoon de deur open kan trekken als de sleutel in de buurt is. :P

Alcantara is meer luxe dan functioneel, net als de velgen. Van 18" wordt het inderdaad wat minder comfortabel. Kleur is persoonlijk, maar ik was voor rood gegaan.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Uffeltje schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:29:
Keyless entry vond ik tijdens mijn proefrit tegenvallen. Je moet nog met je vingers over de handgreep om hem te kunnen openen en dat werkte niet helemaal vlekkeloos. Misschien ben ik ook wat verwend met m'n huidige Megane waarbij je je gewoon de deur open kan trekken als de sleutel in de buurt is. :P

Alcantara is meer luxe dan functioneel, net als de velgen. Van 18" wordt het inderdaad wat minder comfortabel. Kleur is persoonlijk, maar ik was voor rood gegaan.
Dan kom je ook al vrij snel op mijn voorkeur ;). De rode lak is metallic en daarnaast ook net even wat anders dan de standaard zwart/wit/grijs.

De rest zijn allemaal opties die niet direct comfort toevoegen en waar je prima zonder kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
Ypuh schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:24:
Ik sta ook op het punt om de Ibiza FR Business Intense (95pk) te bestellen, maar twijfel nog over de volgende opties:
Vind het rood echt een super kleur op deze auto, maar vraag me af of ik er niet op uitgekeken raak.

- 17" of 18" velgen.
Dat de 18" mooier zijn moge duidelijk zijn, maar verschillende reviews raden deze wielen af omdat ze het rijcomfort nogal negatief beïnvloeden.

- Alcantera bekleding

Met de FR Business Intense (ipv de Style BI) en DAB+ ga ik al iets boven het leasebudget, maar heb ik wel climate control, sportstoelen (vind de extra ondersteuning wel fijn), 17" velgen en mooier exterieur/interieur. Die paar tientjes per maand lijken me dus goed besteed. Van de bovenstaande opties kies ik er maar 1 of 2 heb ik mijzelf duidelijk gemaakt :D.
Rood Rood Rood.. Ontzettend vette kleur op de FR BI.

Ik zou zelf voor de 17 inch gaan.

Alcantara is een prima luxe maar ik heb gehoord dat de levertijd daar enorm van omhoog gaat. Dus dat zou ik nog even navragen als ik jou was.

Ik zou persoonlijk de keyless entry start/stop wel pakken. Heb een hekel aan sleutels die bungelen langs je stuur. Al ben ik zoals @Uffeltje zegt wel verwend in de Megané op dit moment. Weet niet hoe keyless entry in de Ibiza nu werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Uffeltje schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:29:
Keyless entry vond ik tijdens mijn proefrit tegenvallen. Je moet nog met je vingers over de handgreep om hem te kunnen openen en dat werkte niet helemaal vlekkeloos.
Op mijn ateca heb ik zelden dat de deur nog gesloten is wanneer ik aan de handgreep trek. De sensor is gevoelig genoeg en het slot snel genoeg dat je in de praktijk gewoon de handgreep vastneemt en deze opentrekt zoals bij elke andere wagen.

Mijn probleem met kessy is dat de koffer zo traag opent, maar dat lijkt me niet echt oplosbaar - elk merk heeft dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ypuh schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:24:

- 17" of 18" velgen.

- Alcantera bekleding

Qua looks zou ik echt voor de 18" velgen gaan, dat geeft de auto net iets meer charme voor het oog en uiteindelijk wil je gezien worden in een FR editie toch?

Alcantera bekleding zit een 'HELE' lange levertijd op en de standaard bekleding is al prima in orde.

Betreft de kleur, tja ik werd gedwongen bij mijn werkgever om wit te nemen helaas, anders was het blauw geworden :X

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Top, bedankt voor de feedback allen!

Rood it is, mits goedkeuring van de directe leidinggevende maar daar zijn verder geen afspraken over. Keyless entry lijkt dus op het eerste oog geen echte meerwaarde te leveren.

De FR lijkt me vooral interessant vanwege de betere/mooiere stoelen, bekleding, climatecontrol en achterbumper. 18" velgen schijnen het rijgedrag tot een houten plank te degraderen, wat me niet heel bevorderlijk lijkt aangezien ik 4.5 jaar en ca. 150dkm met deze auto moet. Ik kies dan toch liever het comfort boven de looks. Je hebt dan nog steeds 17" lichtmetalen velgen ipv de 15" wieldoppen op de goedkopere uitvoeringen.

Zaterdag heb ik nog 2 proefritjes gepland staan (in een Style i.p.v. FR uitvoering) en dan binnenkort mijn definitieve keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Ypuh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:54:
Top, bedankt voor de feedback allen!

Rood it is, mits goedkeuring van de directe leidinggevende maar daar zijn verder geen afspraken over. Keyless entry lijkt dus op het eerste oog geen echte meerwaarde te leveren.

De FR lijkt me vooral interessant vanwege de betere/mooiere stoelen, bekleding, climatecontrol en achterbumper. 18" velgen schijnen het rijgedrag tot een houten plank te degraderen, wat me niet heel bevorderlijk lijkt aangezien ik 4.5 jaar en ca. 150dkm met deze auto moet. Ik kies dan toch liever het comfort boven de looks. Je hebt dan nog steeds 17" lichtmetalen velgen ipv de 15" wieldoppen op de goedkopere uitvoeringen.

Zaterdag heb ik nog 2 proefritjes gepland staan (in een Style i.p.v. FR uitvoering) en dan binnenkort mijn definitieve keuze!
Ik zou toch kijken als je er ééntje kan rijden met 18" velgen om toch het gevoel te krijgen. Mag ik vragen waar je die negatieve reacties vooral leest (behalve hier dan)?

Betreft de verschillen in velgen, ik vind dat het de auto maakt of kraakt.

17"
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/images/auto/640/424/seat-ibiza-1-0-tsi-fr-business-intense-media-system-navi-8-inch-parkeersensoren-voor-en-achter-clim-24759424-1.jpg

18"
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/images/auto/640/476/seat-ibiza-1-0-tsi-fr-business-intense-24885476-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Nou inderdaad.. maar dan wel de andere kant op :+ . Ik vind op deze plaatjes de 17" velgen echt veel mooier :) Met deze 18" wordt het een enorme pooierbak waarbij de schijfjes ook nog eens in geen verhouding staan tot de velgomtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
In deze foto's vind ik de 17" ook mooier!

Even een paar reviews waar de 18" minder goed in naar voren komen:
It’s also fairly quiet in terms of wind and engine noise, although there is a bit of tyre noise, particularly if you opt for the largest 18-inch alloys.
http://www.telegraph.co.uk/cars/seat/seat-ibiza-review/
However, as much as they aid handling, those low profile 18-inch wheels are not made for Irish roads. The road noise is very noticeable, and on poorer road surfaces the ride can get a wee bit harsh. Also, the fear of damaging the wheels as you hit yet another pothole is not worth the stress, no matter how gorgeous they look. Just stick with the standard 17-inch ones. http://www.thejournal.ie/...fr-review-3551556-Aug2017
The ride over rutted tarmac is a bit bumpy on the 1718-inch alloy wheels of FR trim, and they contribute to the road noise entering the cabin, but most will be fine with that given the added style they bring. Generally speaking, the Ibiza settles down for lengthy motorway stints without issue. (In de foto blijkt het om de 18" velgen te gaan https://uk.motor1.com/rev...w-seat-ibiza-first-drive/).
En zo ben ik het nog 1-2 keer tegen gekomen in het lezen van reviews. Het doel van de auto is ook met name zakelijke (consultant). Comfort (en lager geluidsniveau) is daarom wel wenselijk en de pimp looks ietsje minder. Ergens ben ik het ook wel eens met Korvaag dat de verhoudingen een beetje zoek zijn en ik er over 2 jaar op uitgekeken ben.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 05-09-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ypuh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:57:
In deze foto's vind ik de 17" ook mooier!

Even een paar reviews waar de 18" minder goed in naar voren komen:

[...]

[...]

[...]

En zo ben ik het nog 1-2 keer tegen gekomen in het lezen van reviews. Het doel van de auto is ook met name zakelijke (consultant). Comfort (en lager geluidsniveau) is daarom wel wenselijk en de pimp looks ietsje minder. Ergens ben ik het ook wel eens met Korvaag dat de verhoudingen een beetje zoek zijn en ik er over 2 jaar op uitgekeken ben.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Ik heb zelf niet in de Ibiza met de 18" velg gereden, maar wel in de Leon met 18" en daar vond ik het ook teveel van het goede. De auto ligt er prachtig mee op de weg, maar op lange afstanden is het te onrustig.

Mijn nieuwe auto (helaas toch geen Leon geworden) is nu ook besteld met 17". Biedt een mooie middenweg tussen comfort en wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
ik heb een seat leon 5f met ingebouwde navigatie.
Maar als ik de naviatie gebruik.. dan heb ik geen geluid.. bv na zoveel meter rechtsaf.
Dit hoor ik allemaal niet ?

IK heb overal gekeken .. bij instellingen, gereset enz

weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 16-05 15:03
Aggressor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:56:
ik heb een seat leon 5f met ingebouwde navigatie.
Maar als ik de naviatie gebruik.. dan heb ik geen geluid.. bv na zoveel meter rechtsaf.
Dit hoor ik allemaal niet ?

IK heb overal gekeken .. bij instellingen, gereset enz

weet iemand dit?
Druk op je navi toets op je stuurwiel en scroll dan naar boven met je volumeknop op je stuurwiel :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Rainesh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:58:
[...]

Druk op je navi toets op je stuurwiel en scroll dan naar boven met je volumeknop op je stuurwiel :)
Volgens mij heb ik geen navi knoop op het stuurwiel
En ik kan wel voicecommandos in spreken. Dan hoor ik wel een vrouwensten. Deze staat al aan....

Maar met mijn navigatie hoor ik niks....ik heb nu weer een route aanstaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 16-05 15:03
Aggressor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:36:
[...]

En ik kan wel voicecommandos in spreken. Dan hoor ik wel een vrouwensten. Deze staat al aan....

In je menu moet navigatiestem wel in te stellen zijn, weet dat zeker. Heb je onder klankinstellingen gekeken van je navi? Of setup van je navi.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Volume navigatiemeldingen staat gewoon aan onder setup..... als ik seze bv iets harder zet hoor ik dat ook.

echter tijdens mijn route hoor ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Aggressor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:36:
[...]

Je kan toch gewoon je menuknop indrukken en dan scrollen naar de navigatie ? :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Leuk kleurtje op de nieuwe Ibiza! Vind hem sowieso goed “opgeknapt”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ihy2pH8jCZVAtGfqo7jBQTCC/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Korvaag schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:34:
[...]

Je kan toch gewoon je menuknop indrukken en dan scrollen naar de navigatie ? :S
Alles staat aan.. meldingen enz..
Maar ik krijg echt geen stem te horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Aggressor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:57:
[...]

Alles staat aan.. meldingen enz..
Maar ik krijg echt geen stem te horen
Maar hoe staat het volume ;) Dat de meldingen aanstaan geloof ik wel, maar als je een keer tijdens een navigatieaanwijzing (oid) aan de volumeknop hebt lopen draaien dan heb je het volume wellicht dichtgedraaid. Zoek ff de optie op om de laatste navigatiemelding te herhalen (bij mijn Skoda is dat de draaiknop rechts indrukken) en ga dan eens aan de draaiknop links draaien (omhoog welteverstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Korvaag schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:08:
[...]

Maar hoe staat het volume ;) Dat de meldingen aanstaan geloof ik wel, maar als je een keer tijdens een navigatieaanwijzing (oid) aan de volumeknop hebt lopen draaien dan heb je het volume wellicht dichtgedraaid. Zoek ff de optie op om de laatste navigatiemelding te herhalen (bij mijn Skoda is dat de draaiknop rechts indrukken) en ga dan eens aan de draaiknop links draaien (omhoog welteverstaan).
Ik heb van alles geprobeerd. Maar ik kom er echt niet uit...
Volume navigatiemeldingen heb ik helemaal open gedraaid.. stand 12 geprobeerd.
Echter tijdens mijn navigatie krijg ik niks te horen... jammer....

Ps ik heb alles zonet weer opnieuw gereset zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Aggressor schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:37:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd. Maar ik kom er echt niet uit...
Volume navigatiemeldingen heb ik helemaal open gedraaid.. stand 12 geprobeerd.
Echter tijdens mijn navigatie krijg ik niks te horen... jammer....

Ps ik heb alles zonet weer opnieuw gereset zonder resultaat
Dan naar de dealer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb de oplossing gevonden op het seat forum.
Waren veel mensen met het probleem.

Onder menu, setup, klank... daar staat volume instellen.
Hier tussen staat navigatiemeldingen. Deze staat standaard op 10 of 12. Deze moetje helemaal maar de 0 zetten. (Dan staat er uit) en vervolgens weer op 10 of 12 zetten.... wat je zelf prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Aggressor schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:47:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden op het seat forum.
Waren veel mensen met het probleem.

Onder menu, setup, klank... daar staat volume instellen.
Hier tussen staat navigatiemeldingen. Deze staat standaard op 10 of 12. Deze moetje helemaal maar de 0 zetten. (Dan staat er uit) en vervolgens wee4 op 10 of 12 zetten.... wat je zelf prettig vindt.
Ah.. typisch gevalletje van: did you try turning it off and on again :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Misschien iets voor de liefhebbers, een kleine review van de SEAT IBIZA 1.0 TSI FR BUSINESS INTENSE (2017)

Pagina: 1 ... 16 ... 85 Laatste