WhateverSuitsU schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:56:
[...]
Wat je dus in feite doet bij het uitschakelen is je ACC hendel 'van je af' duwen, toch? En dan krijg je meteen een error via je boordcomputer te zien?
Opmerkelijk verhaal, zeker gezien de werkzaamheden die zijn uitgevoerd al.
Het gebeurt heel af en toe, maar het gebeurt te vaak doordat ik zoveel km's rij. Soms gebeurt het een week niet, dan een paar keer per week en heel af en toe zelfs meerdere keren per dag.
Ik kan het ook niet 'at will' reproduceren. De dealer heeft ook al 1000+km met de auto gereden en zij kunnen het probleem zelf niet reproduceren.
Wat het probleem vaak veroorzaak is: wanneer de ACC afremt, bijvoorbeeld omdat een auto voor mij invoegt, ik geef dan een klein beetje gas bij zodat de auto niet (te) veel afremt en ik zet dan ACC uit. Op het moment dat ik ACC uitschakel door de hendel van me af te duwen, verschijnt er een melding in mijn instrumentenpaneel met de melding: "ACC en Front-Assist niet beschikbaar" en daarna staat er "Storing: ACC".
Rainesh schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:04:
PON gebruikt geen vagcom/vcp, dus zij kunnen niet diepgaand uitlezen. Moet vaak genoeg storingen oplossen en uitlezen (lograpport), waar klanten dan naar de dealer mee toe gaan om het probleem gericht op te lossen. Ben benieuwd wat echt het probleem is.
De dealer/garage gebruikt een of ander apparaat waarmee ze via bluetooth (denk ik) logging uit de auto lezen op een laptop. Ik weet niet of dat vagcom is.
Ik ben zelf wel nieuwsgierig of de juist informatie wel uit de auto te halen is, als dat zo is, dan zou dat ontzettend treurig zijn. Zij krijgen nu een erg generieke foutmelding terug.
[...]
De auto staat nu weer bij de dealer, zij gaan de info weer uitlezen en sturen dat naar Seat. Daarna gaat de auto naar een onafhankelijke expert en zij gaan de auto controleren. Ik betwijfel echter of zij een dergelijk probleem goed kunnen troubleshooten. Zij hebben vast veel verstand van standaard onderdelen van een auto (motor, versnellingsbak etc), maar dit is toch een erg complex systeem wat natuurlijk ook zwaar op software leunt.
Maar wie weet, misschien gebruiken zij de juiste vagcom/vcp
Wat mij verbaasd is hoeveel tijd, energie en geld gespendeerd is in een poging om dit probleem op te lossen. Naast de verschillende onderdelen die zijn vervangen, heb ik ook meerdere weken (inmiddels maanden) vervangend vervoer gehad. Ze hadden mij beter een nieuwe auto kunnen geven. Daarbij is het zeer slechte reclame voor Seat/VAG, ik weet zeker dat een paar collega's niet meer zo snel een VAG-auto zullen leasen.