Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 11 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had verleden jaar bij een zakenrelatie al proefgereden met zijn ST, ook een 1.2 TDI. Een vriend van me heeft een 2011 Fabia met dezelfde 1.2 TDI. Het valt me echt mee. Ja, het optrekken is minder vlot dan met een 2.0l maar ik mis het niet echt. Ik wil nog wel een tijd rijden om te zien wanneer het me niet bevalt, want zoals ik het nu zie is het mijn traagste auto ooit. Een resumé.

- VW Golf II 1.8 1990 90PK (benz.)
- Hyundai S-Coupé 1.5 1993 Turbo 116PK (benz.)
- Renault Megané 1.9 DCi 2003 125PL (diesel)
- Fiat Stilo 1.9JTD 2003 80 PK (diesel)
- Opel Astra 1.7 CDTi 2005 100PK (diesel)
- Renault Megané 1.5 DCi 2004 105PK (diesel)
- Peugeot 406SW 2004 1.*d 2003 (diesel)
- VW Touran 1.9TDI 2006 (diesel)
- Fiat Stilo 1.6 2002 103PK (benz.)
- Ford Focus II 1.6 TDCi 2005 110PK (diesel)
- Volvo S40 2.0d 2005 136PK (diesel)
- BMW E320d 2005 163PK (diesel)
- Seat Ibiza ST 1.2 TDI 2014 75PK (diesel)

Los van dit de Ka (1.3 1998) van mijn vrouw en de huidige Aygo (1l 2007). Allerlei motoren dus wel gereden, en het maakt me niet eens zoveel uit. De Stilo JTD uit 2003 was echter wel erg traag, maar wellicht dat ik juist daarmee in Kroatië deels in de problemen kwam als ik wilde inhalen, terwijl ik een sterke 1.9 DCi gewend was van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:00
Ik heb een tijdje de 1.2 Ecomotive gereden als leaseauto. Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf nooit voor zou kiezen. Te weinig vermogen en als je wat vlotter door rijd (130-140km/h) zakt het verbruik ook nog eens dramatisch!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat kan ergerlijk zijn ja,.
en als je wat vlotter door rijd (130-140km/h) zakt het verbruik ook nog eens dramatisch!
Maar dat is juist briljant!

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, ik reed al steeds meer steeds minder hard. Leeftijd of keuze voor verbruik, denk beide. Wilde zo nu en dan nog wel eens flink doortrekken met de 320d, die kon tot 215; maar dan zag ik het brandstofpeil toch enorm inkakken :P

Het zal wel wennen denk ik. Hoop ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sjorremans zegt dat als je harder rijd het verbruik zakt. ;) Als de snelheid dus omhoog gaat wordt de wagen zuiniger.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Haha, overheen gelezen. Dan maar de 240 aantikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:22
Nette Ibiza TDI 240pk
( ja je leest het goed)
http://link.marktplaats.nl/758909367

*sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baqsteen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:17
Afgelopen week mijn allereerste Seat gekocht. Superblij mee!!!!! :D
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/qhco29l028q1ew0/IMG_0564.JPG

Seat Leon M1 uit 2000. Echt een enorme upgrade van mijn renault clio uit 1994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kleine update mbt de Ibiza ST. Bij aflevering minder dan de helft van de tank vol. Volgetankt afgelopen zaterdag, 40l diesel. Sta nu op 660 KM gereden en heb 1 blok onder de helft "over". Wat een verschil met de BMW die ik voor 60l voltankte en bij 700 wel zo goed als leeg was. Bespaart me rond de 130 Euro in de maand, los van de 50 Euro aan MRB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is dat een nieuw type dashboard ofzo? Want ik heb een Ibiza uit 2012 en bij mij zit het start-stop-knopje onder bij de sigarettenaansteker en is het display met verbruik enzo rood ipv. wit. Dacht dat die van mij de nieuwste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik lease overigens mijn Ibiza 1.2 ecomotive. Rijdt eigenlijk prima en het lage vermogen valt in de praktijk best mee. Overweeg alleen wel om over te stappen naar de nieuw Leon ecomotive, Ook 14% bijtelling, maar toch een stukje sneller en van binnen ook veel ruimer (betere stoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo ik heb gisteren mijn Leon Limited Edition 3 besteld. Wat een mooie bak is het zeg. Ben zelf gegaan voor de Nevada witte met de directset 18" zwart. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Palomar schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:59:
[...]

is dat een nieuw type dashboard ofzo? Want ik heb een Ibiza uit 2012 en bij mij zit het start-stop-knopje onder bij de sigarettenaansteker en is het display met verbruik enzo rood ipv. wit. Dacht dat die van mij de nieuwste was...
Ja, volgens mij van eind 2013. Andere radio, alles minder rood/oranje en ander SPS. Weet niet wat de exacte verschillen verder zijn, zondag krijg ik een vriend op bezoek met een oudere Ibiza met zo'n dashboard. Leuk vergelijkingsmateriaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:01
TiMMieJ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:13:
Zo ik heb gisteren mijn Leon Limited Edition 3 besteld. Wat een mooie bak is het zeg. Ben zelf gegaan voor de Nevada witte met de directset 18" zwart. Ben benieuwd :)
Zeker een mooie auto, ga je veel plezier aan bleven, alleen de kwaliteitsbeleving valt mij wat tegen nu ik er een tijdje in rijd. Al diverse rammels bespeurd wat imho niet hoort op een nieuwe auto :-( en ben ook niet de enige als ik zo wat rondlees.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:16:
[...]

Ja, volgens mij van eind 2013. Andere radio, alles minder rood/oranje en ander SPS. Weet niet wat de exacte verschillen verder zijn, zondag krijg ik een vriend op bezoek met een oudere Ibiza met zo'n dashboard. Leuk vergelijkingsmateriaal :)
displaytje en radio-knopjes e.d. lijken wel rechtstreeks uit de polo afkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Zeker een mooie auto, ga je veel plezier aan bleven, alleen de kwaliteitsbeleving valt mij wat tegen nu ik er een tijdje in rijd. Al diverse rammels bespeurd wat imho niet hoort op een nieuwe auto :-( en ben ook niet de enige als ik zo wat rondlees.
heb er ook al een proefrit in gemaakt (limited edition 2), maar vind de kwaliteitsbeleving tov. de oude Leon wel een stuk beter. Veel mooiere materialen en sowieso vind ik de styling (binnen en buiten) veel beter.
Rammeltjes zijn dan wel weer jammer (maar ja, ik rij nu als prive auto een Alfa, dan merk je dat niet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Klopt, tov de Leon II is het binnen zeker vooruitgegaan en dat het geen Golf of Audi van binnen is wat je veel hoort maakt mij niet uit, het ziet er acceptabel uit en het prijsverschil moet ergens inzitten :Y)

Nog een nadeel(tje) vind ik de koplampsproeiers, ben zo door m'n tankje vloeistof heen en heb ook niet het idee dat het ook maar iets helpt. Had er van mij niet op gehoeven. Ga bij een volgend garage bezoek vragen of ze dat met VAGCOM uit kunnen schakelen of iig de frequentie omlaag brengen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Die werken toch alleen als je <20km per uur rijdt?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Geen idee (ik had het idee dat het altijd was, 1x per 3 ruitensproei acties), maar ik gebruik de ruitensproeier ook vaak even voor ik wegrijd.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Royz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:47:
Die werken toch alleen als je <20km per uur rijdt?
Nee hoor, op mijn Ibiza (2010, wel met Xenon) doen ze het ook gewoon bij >120km/h

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Zijn hier toevallig Tweakers die een Seat Ibiza 1.9 TDI FR rijden?
Op papier is de auto bijna perfect: vol met opties, behoorlijk krachtig (130pk en 300nm+), zuinig (in theorie), beschikbaar voor 4000-6000 euro (ongeveer mijn budget) en niet te oud (gemaakt tussen 2002 en 2007).

Heeft er iemand ervaring met deze auto en waar ik op zou moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 18:21
Volgens mij reageren die koplampsproeiers eens per 3x, behalve de eerste minuut na starten, dan doen ze het altijd. Mijne doen het ook bij snelheden boven de 20 km/u inderdaad. Tank is overigens groter als de ibiza's zonder koplampsproeiers ;)

Ze zijn simpel uit te schakelen door de zekering te verwijderen. Mijne sproeiers deden het namelijk niet meer (geactiveerd terwijl er een laag sneeuw op lag) en dit was een doorgebrande zekering. Je krijgt dan geen foutmeldingen ofzo.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Van die zekering is een goede, zal daar binnenkort eens naar kijken. Vind het met die sproeiers van dat raar verstrooide licht. Gewoon elke tankbeurt even de lampen schoonmaken werkt beter imho.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 18:21
Gewoon even in je boekje naar het hoofdstuk zekeringen gaan, staat per zekering wat voor functie ze hebben. Dan trek je degene met koplampspoeiers eruit ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
F*ck

Zaterdag bij de verjaardag van mijn vriendin vroeg m'n vader nog of ik nog problemen had gehad met de auto. Nou sinds een kapotte katalysator in september (dacht ik) niets meer. Dus mooi :)

Nee, gaat zondagmiddag het motormanagementlampje ineens aan... FFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU :(

Ik vermoed dat het de lambasonde is, aangezien dat een vriendje is van de katalysator, en dus mogelijk alsnog kapot is gegaan nu...

Donderdag maar naar de garage ermee en hopelijk kunnen ze het in 1 dag fixen, want vrijdagavond rijdt dat ding naar Schiphol :P
En hopelijk vallen de €'s ook een beetje mee.. :/

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:50:
Klopt, tov de Leon II is het binnen zeker vooruitgegaan en dat het geen Golf of Audi van binnen is wat je veel hoort maakt mij niet uit, het ziet er acceptabel uit en het prijsverschil moet ergens inzitten :Y)

Nog een nadeel(tje) vind ik de koplampsproeiers, ben zo door m'n tankje vloeistof heen en heb ook niet het idee dat het ook maar iets helpt. Had er van mij niet op gehoeven. Ga bij een volgend garage bezoek vragen of ze dat met VAGCOM uit kunnen schakelen of iig de frequentie omlaag brengen.
En sproeien met je lichten uit? Doen ze het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Echt.. Seat en waarschuwingslampjes.. :F :F

Lampje dat zondag aan ging ging gisteren weer uit...
Zelfde echt al een paar keer eerder gehad. Lampje aan, vervolgens maanden uit, dan weer aan... Troll-lampje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baqsteen
Ik heb sinds vorige week een Seat Leon M1. Super blij mee, heb aalleen ff mn gaskleppenhuis moeten schoonmaken. Ging tijdens het starten ineens naar de 2000 toeren... Maar goed, nu wil ik mijn eigen radio inbouwen en ik had m er al bijna in, maar toen zag ik dat de antenne anders was. Weet iemand waar ik zo'n antenne verloopje kan halen? Tenminste ik neem aan dat je dan een soort verloopje nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
J0YR1D3R schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:26:
[...]

En sproeien met je lichten uit? Doen ze het dan ook?
Nee dan niet, maar de verlichting staat altijd op de automatische stand dus best vaak aan. En om nu 's ochtens vroeg de lampen uit te doen op de snelweg om te sproeien is ook zowat :P

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy op 29-01-2014 10:59 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
[TAG]Speedy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:58:
[...]

Nee dan niet, maar de verlichting staat altijd op de automatische stand dus best vaak aan. En om nu 's ochtens vroeg de lampen uit te doen op de snelweg om te sproeien is ook zowat :P
Bij mijn Volvo spoeien ze 1x in de 5 sproeibeurten, wellicht dat dit ook zo is bij Seat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Angeloonie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:32:
Echt.. Seat en waarschuwingslampjes.. :F :F

Lampje dat zondag aan ging ging gisteren weer uit...
Zelfde echt al een paar keer eerder gehad. Lampje aan, vervolgens maanden uit, dan weer aan... Troll-lampje :(
Daarvoor zijn ELM327's handig. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Daarvoor zijn ELM327's handig. ;)
Thanks, heb er een besteld, voor €9 kan ik het wel proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

d:)b

Gebruik ze al jaren, ideaal spul. Hoewel bij Android 4.3 met mijn nieuwe telefoon ik het nog niet werkend heb gekregen... Maar voor in mijn huidige auto ga ik waarschijnlijk kijken voor een 'vastere' oplossing, een Scangauge II. Eigenlijk ook om continue te kunnen monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Mijn Leon FR herkent nu ook verkeersborden :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-eun.snaphost.nl/openbaar/seatleon5f-verkeersbordenherkenning.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cloud-eun.snaphost.nl/openbaar/seatleon5f-verkeersbordenherkenning2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:50
Angeloonie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:30:
[...]

Thanks, heb er een besteld, voor €9 kan ik het wel proberen :P
Waar haal je zoiets voor maar 9 euro als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
FireSonus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Waar haal je zoiets voor maar 9 euro als ik vragen mag? :)
Via lightinthebox.com :) http://www.lightinthebox....h-obdii-obd2_p808169.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

webgangster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen en op welke modellen lukt dat?

Zelf heb ik dit weekend veel problemen gehad met mijn Seat Leon.
Lampjes die branden/knipperen van: Bandenspanningcontrole, Stabiliseringscontrole, Start/Stop systeem en rijinrichting. De auto trok langzamer op, stuurde zwaarder en stuiterde meer over de weg heen.

Omdat er geen rood lampje bleef branden, moest ik maar gewoon door rijden van de Seat Mobiliteitservice. Wegenwacht kwam langs en die kon niks vinden. Uiteindelijk weer terug gereden vanuit Amsterdam naar Tilburg.

Vanmorgen waren alle lampjes weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 20:30
webgangster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoedoedegedah, hoedoedegedah, oeheddegedagedan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Vagcom aanpassing :)
Je dient wel de camera te hebben (rijstrookhulp).

Zo heb ik nog meer aan laten passen maar niet alles werkte (uitschakelen start-stop/laptimer), terwijl het bij andere mensen wel werkt. Dus succes is niet verzekerd.

[ Voor 54% gewijzigd door webgangster op 04-02-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat is het probleem weer bij VAG, ze kunnen zomaar in 1 modeljaar 5 verschillende componenten gebruikt hebben. :P Dus bij je buurman kan het wel werken maar bij jouw dan weer helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag de eerste noodstop met de Ibiza moeten maken, een vrouw die stopte waar ik het totaal niet verwachte en dus vol in de ankers kon. Vind het ding niet goed remmen overigens, vrij zompig en een stuk slechter dan de BMW en Volvo hiervoor. Kleinere remschijven maar ook minder massa, en inremmen lijkt me ook niet van toepassing.

Verder heb ik wat ruzie met de Garmin en mijn Xperia Z. Bluetooth connecteert niet automatisch, moet ik steeds handmatig doen, en Bluetooth tethering heb ik 2x voor elkaar gekregen en verder niet; heel onhandig voor TMC. Toch eens kijken of het beter gaat als ik mijn iPhone verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben zo te zien net Seat rijder af, m'n Seat Cordoba 1.4 Stella uit 2002 lijkt met zo'n 147k op de teller economisch totalloss. Computer kapot, kan niet gereviseerd en ook gechipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Uiteindelijk dinsdag naar de dealer gegaan met de waarschuwingslampjes. Het onderdeel dat het technische circruit regelt is kapot.

Onverantwoord om verder te rijden en heb nu dus een Kia Rio meegrekegen.
Wat een klote auto is dat zeg... Geen navigatie of wat dan ook, dus meer tijd kwijt met het vinden van de klanten. Blij als ik mijn Leon weer terug heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Laatst online: 08-09 13:12
Voor de Seatters die een ex-Seatter misschien weer aan een Seat willen helpen: Occasion-aankoop vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Morgen wordt de subwoofer/versterker ingebouwd in de Ibiza. Benieuwd naar het verschil in kwaliteit, ben nu al erg tevreden namelijk. Meer dan 2600 KM gereden binnen een maand verder, morgen een leenauto. Hopelijk geen Mii :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
m19 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:55:
Zijn hier toevallig Tweakers die een Seat Ibiza 1.9 TDI FR rijden?
Heeft er iemand ervaring met deze auto en waar ik op zou moeten letten?
Heb bijna 2 ton in een Ibiza uit 2002 (heette toen nog Signo of Sport, FR kenden ze niet) met zo'n motor gereden. Heerlijk!
Zowel snel op een tussensprint, als lui en relaxed te rijden op de snelweg dankzij de 6-bak. Verbruik bij lange afstanden (snelweg, cc op 124km/h) zat bij mij zo rond de 1 op 20. Kortere afstanden zakt ie al snel richting 1 op 15/16. Let er wel op dat de FR wat minder comfortabel t.o.v. de 'normale' uitvoering, zelf vond ik het prettig, maar ken ook mensen die het al te stug vonden.
Zelf eigenlijk redelijk probleemloos mee rond gereden, wat ik zo als zwakke punt kan bedenken zijn de rubbers van de voorwielophanging, dat merk je snel genoeg aan gerammel/geklapper aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

Killjoy

Klingon lawn products

Merijn. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:38:
[...]

Zelf eigenlijk redelijk probleemloos mee rond gereden, wat ik zo als zwakke punt kan bedenken zijn de rubbers van de voorwielophanging, dat merk je snel genoeg aan gerammel/geklapper aan de voorkant.
Klopt. Ongeveer iedere 3 jaar. Laatste keer was het 26 euro voor onderdelen en totaal inclusief arbeidsloon 265 euro. Seat Ibiza 1.4 Stella uit mei 2003.

[ Voor 15% gewijzigd door Killjoy op 10-02-2014 21:57 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Zijn voor de rest weinig aandachtspunten inderdaad. Rijd nu zelf 2 jaar in een Ibiza 1.9 TDI uit 2007 (origineel 100pk, nu alweer een jaar 160pk) en ding is zo betrouwbaar als de pest. Geen extra onkosten gehad behalve regulier onderhoud de afgelopen 60.000km. Is werkelijk waar nog helemaal niks kapot gegaan *klopt af*.

FR heeft voordeel van de 6-bak tegenover mijn 5-bak.

Enige nadeel vind ik het windgeruis bij de spiegel aan de bijrijderskant. Ibiza kwaaltje, de ene heeft er veel last van, de ander nauwelijks. Gelukkig rijd ik 95% van de kilometers zelf dus het valt relatief mee! :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
webgangster schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:15:
Vagcom aanpassing :)
Je dient wel de camera te hebben (rijstrookhulp).

Zo heb ik nog meer aan laten passen maar niet alles werkte (uitschakelen start-stop/laptimer), terwijl het bij andere mensen wel werkt. Dus succes is niet verzekerd.
Dus als ik iemand regel die daar enige kennis van heeft en de benodigde apparatuur heeft, is het enkel een kwestie van auto aansluiten en de optie "bordherkenning" aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
pwvd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:35:
[...]

Dus als ik iemand regel die daar enige kennis van heeft en de benodigde apparatuur heeft, is het enkel een kwestie van auto aansluiten en de optie "bordherkenning" aanzetten?
Nee het is niet 1 optie, je moet meerdere opties uit de lijst aanpassen.
Welke opties dat zijn kan ik je niet vertellen, ik heb het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De Pioneer subwoofer is ingebouwd, klinkt toch een stuk beter dan zonder, en toen was ik al tevreden. Een welkome aanvulling op het toch al goede systeem. Met name FLAC audio komt echt tot zijn recht.

Nog even met de monteur gesproken gisteren. Die kwam "uitleg" geven over de subwoofer, terwijl hij meer geïnteresseerd was in de OBD Bluetooth module die hij zag (toevallig, ding ligt op een onlogische plek) in mijn auto. Wat uitleg gegeven over wat wel en niet kan, Torque (Android) en over mensen met een VAGCOM systeem (waar hij ooit eens van gehoord had..) en aanpassingen die ze bij dealers niet (willen) doen. Al met al een gezellig praatje waar hij volgens mij meer kwam te weten van mij dan andersom, maar dat terzijde.

Wel aangekaart dat de leenauto (een 1.4 benz. Ibiza, 2009) een stuk krachtiger remt dan mijn 1.2 TDI. Volgens hem hebben ze een ander remsysteem (anders aangestuurd) waardoor dat zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baqsteen
Weet iemand toevallig waar ik een antenne verloopje kan halen? De aansluiting van de antennekabel die in mijn leon m1 zit past niet in mijn radio (JVC). Ik moet een langwerpig uiteinde hebben en de kabel in de auto lijkt op zo'n coaxkabel voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Iedere automaterialenzaak heeft wel zo iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Floris-K schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:14:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen en op welke modellen lukt dat?

Zelf heb ik dit weekend veel problemen gehad met mijn Seat Leon.
Lampjes die branden/knipperen van: Bandenspanningcontrole, Stabiliseringscontrole, Start/Stop systeem en rijinrichting. De auto trok langzamer op, stuurde zwaarder en stuiterde meer over de weg heen.

Omdat er geen rood lampje bleef branden, moest ik maar gewoon door rijden van de Seat Mobiliteitservice. Wegenwacht kwam langs en die kon niks vinden. Uiteindelijk weer terug gereden vanuit Amsterdam naar Tilburg.

Vanmorgen waren alle lampjes weer uit :)
aanhanger gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nee, heb geen trekhaak haha.

Ze hebben de regelunit van de ABS vervangen, maar het probleem is nog niet verholpen. Inmiddels al twee weken bij de dealer. Vermoedelijk moet de auto naar PON en gaan zij verder onderzoeken.

Krijg mijn Leon iig voorlopig niet terug.. beetje bang dat ik zo'n probleemauto heb nu, die om de week een elektronische storing heeft en steeds terug naar de dealer moet =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Van de week maar eens bezien hoe ik het licht uit krijg overdag, volgens mij is dat de Scandinavië stand die er voor zorgt dat het dimlicht (voor) ook brandt als je hem op auto (sensor) hebt staan. Ik wil dat de verlichting pas aangaat als het donker is, en niet standaard. Dan had ik ook geen sensor nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-07 18:45
Helaas enige tijd geleden (i.v.m einde lease contract) afscheid moeten nemen van mijn Ibiza uit 2009. Echt een heerlijke wagen en zeer tevreden over de 1.6 16v!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v108/jvyykg/SeatIbiza/ibiza_2011_001.jpg

Maar gelukkig heb ik er wel een nieuwe Ibiza voor terug gekregen! Wel wat minder power, maar wederom een fijne wagen (en een stuk goedkooper).

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v108/jvyykg/SeatIbizaTDI/0008.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bozzy op 14-01-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeziaz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 01:25
Beste allemaal,

Ik ben de trotse bezitter van een Seat Ibiza - 1.4 16v signo 2004.
Sinds anderhalve maand heb ik soms dat de auto niet goed wil starten.

Ik draai de contact om, en dan blijft hij proberen aan te slaan (het ukukuku geluid). Als ik dit langer dan 20seconden doe ruik ik soms ook een 'benzine/olie' lucht.
Als het probleem zich voordoet, en de auto start wel, dan is dat ook met moeite, de motor schokt (auto beweegt) en soms maakt hij wel toeren, om daarna weer uit te vallen.

Het rare is, dat dit niet altijd gebeurd, soms is dit probleem dagenlang niet, en de andere keer gebeurd het 3x op een dag. Ik heb naar mijn weten geen verschil gemerkt bij koud of warm starten.

Een keer al de ANWB moeten bellen omdat hij echt niet aansloeg, we hadden de auto 5 minuten niet gestart en toen hij het probeerde lukte het wel in een keer. De ANWB man dacht dat het misschien aan een defecte of vervuilde EGR klep kan liggen. Echter na wat Google speurwerk zag ik dat de EGR meestal zorgt voor andere problemen.

Deze week ga ik naar een garage (wel een goed aangeschreven, gelukkig) echter wil ik liever niet opgelicht worden, waar zou het aan kunnen liggen?

Groet,

sneeziaz

tsjoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Klinkt als een los contact ergens? Dat je een benzine lucht ruikt kan ook wijzen op een lekkage (of verzopen motor?).

Maar je zegt benzine/olie lucht, laat ik er even vanuit gaan dat je dan niet goed weet wát je ruikt. Dus dan kan het ook je startmotor zijn die je ruikt, 20 seconden lang proberen te starten is niet heel bevorderlijk voor startmotor namelijk, los van je daadwerkelijke probleem.

Is er misschien een verband tussen proberen te starten met warme of koude motor? Zoja: als de motor nog warm is van de vorige rit, hoe lang moet je dan wachten tot de motor wel bij de eerste poging aanslaat. Dat heb ik met mijn auto namelijk, die slaat in de zomer erg slecht aan als de motor nog warm is, soms zo erg dat ik gas bij moet geven om hem aan te laten slaan. Mijn auto in kwestie is dan wel 8 jaar ouder dan de jouwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeziaz
Nee ik weet inderdaad niet zeker wat ik ruik, wat me wel opvalt, als het zich voordoet, dat er (soms, ook niet altijd) erg veel witte rook ontwikkeling uit mijn uitlaat komt.

Ik heb al wat getest met koud/warm starten, laatst toen het best koud was, hele nacht stilgestaan, s'ochtends startte hij perfect, de nacht erna gebeurde het wel weer.

Zelfde als met ritjes op de snelweg, direct erna starten dan gebeurd het, andere keer gebeurd het niet.

tsjoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lyncyst
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:14
Heb je toevallig de carterontluchting slang al even los gehaalt en deze schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeziaz
Nee, ik ben een auto leek met auto's, maar voordat ik naar de garage ga doe ik liever even wat info op waar het aan kan liggen, niet dat ze me ineens een nieuwe EGR klep á 300 euro aansmeren terwijl het misschien aan iets anders ligt.

tsjoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand die weet hoe je de "Scandinavische" stand van de verlichting uit kunt zetten? Op mijn Ibiza ST (2014) zit een lichtsensor, maar mijn lichten voor staan altijd aan na starten motor. Achter (LED) niet, dasboard ook niet. Ik wil dat de lichten pas aangaan als het gewoon donker is.

De handleiding rept over een Scandinavische stand die uit te schakelen zou moeten zijn door de contactsleutel op stand contact te zetten, vijf seconden, met het linkerknipperlicht aan + groot licht. Na 5 seconden sleutel er weer uit en het zou uit moeten staan. Niet dus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Lijkt mij een gevalletje VAGCOM iemand zoeken die daar mee om weet te gaan :D
Exorcist schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:00:
Iemand die weet hoe je de "Scandinavische" stand van de verlichting uit kunt zetten? Op mijn Ibiza ST (2014) zit een lichtsensor, maar mijn lichten voor staan altijd aan na starten motor. Achter (LED) niet, dasboard ook niet. Ik wil dat de lichten pas aangaan als het gewoon donker is.

De handleiding rept over een Scandinavische stand die uit te schakelen zou moeten zijn door de contactsleutel op stand contact te zetten, vijf seconden, met het linkerknipperlicht aan + groot licht. Na 5 seconden sleutel er weer uit en het zou uit moeten staan. Niet dus... :+

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, krijg onderhand ook dat idee. Eigenlijk ook gewoon vreemd dat dit standaard is en dan ook nog eens niet uit te zetten, ondanks de vermelding in de handleiding. Of ik doe echt iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotenks1990
  • Laatst online: 08-04 17:31
Hoi iedereen

Ik ben van plan om mijn eerste Seat aan te kopen, yuuy! :-) Mijn oog is gevallen, na veel wikken en wegen, op de nieuwe Seat Leon ST. Voor de motor ga ik voor de CRTDI 1.6l 77kW 105pk, maar de manuele aandrijving bij deze komt in twee versnellingsbakken: 5 versnellingen en 6 versnellingen 4Drive. Scheelt zich toch alweer een 2.000 euro in prijs.

Welke zouden jullie het beste aanraden? De auto zal geregeld volgeladen worden met computers, server, bureaumaterialen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gotenks1990 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:07:
Hoi iedereen

Ik ben van plan om mijn eerste Seat aan te kopen, yuuy! :-) Mijn oog is gevallen, na veel wikken en wegen, op de nieuwe Seat Leon ST. Voor de motor ga ik voor de CRTDI 1.6l 77kW 105pk, maar de manuele aandrijving bij deze komt in twee versnellingsbakken: 5 versnellingen en 6 versnellingen 4Drive. Scheelt zich toch alweer een 2.000 euro in prijs.

Welke zouden jullie het beste aanraden? De auto zal geregeld volgeladen worden met computers, server, bureaumaterialen, etc.
Hoe kom jij aan die informatie? Volgens mij heeft de handgeschakelde 1.6 diesel altijd 6 versnellingen en bovendien 110pk ipv. 105.
Alleen de DSG (automaat) heeft 105 pk.

(tenminste, in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotenks1990
Palomar schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:36:
[...]

Hoe kom jij aan die informatie? Volgens mij heeft de handgeschakelde 1.6 diesel altijd 6 versnellingen en bovendien 110pk ipv. 105.
Alleen de DSG (automaat) heeft 105 pk.

(tenminste, in Nederland).
In België thans niet hoor, kijk maar naar de screenshot hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://andyjanssens.be/seat1.jpg

De 110pk heeft inderdaad enkel de mogelijkheid voor 6 versnellingen, maar 't is niet deze dat ik wil.

Afbeeldingslocatie: http://andyjanssens.be/seat2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De 4drive is een 4-wiel aangedreven auto, vandaar het prijsverschil. In NL is die nog niet eens leverbaar :/

Verder is in NL de 105pk 5-bak niet te krijgen, het is of de 110pk greenline of de 105pk DSG.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotenks1990
Bizar dat die niet in NL te krijgen zijn... Hopelijk binnen korte tijd dan wel :-)
Wat zou beter zijn volgens jullie? Een 2-wiel of 4-wiel aandrijving? Ken zelf niet zoveel van auto's op dat gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet niet waarom je perse niet de 110pk wil (meer vermogen, zuiniger), maar anders zou ik lekker voor de 105pk met 5-bak gaan. Als je niet weet wanneer je 4wd nodig hebt, dan heb je het niet nodig :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Waarom heb je in Belgie nou weer de keuze tussen 105pk en 110pk? Ook gek dat bij beiden 77KW staat, maar de een is 105pk en de ander 110pk. Die laatste zou 81KW moeten zijn.

Maar ik zou gewoon een proefrit maken met een 5 versnelling en een 6 versnelling en kijken op de snelweg wat fijner rijdt. Heb zelf een Leon met 6 versnellingen (110pk ecomotive) maar zie qua rijden niet echt veel meerwaarde van die 6. Soms cruise ik ook gewoon rustig met 140 in de 5, zonder dat de motor teveel toeren maakt. En als ik hem wel in de 6 heb staan schakel ik vaak even terug als ik wil versnellen. Die 6 is puur voor het brandstofverbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 13-03-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gotenks1990 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:37:
Bizar dat die niet in NL te krijgen zijn... Hopelijk binnen korte tijd dan wel :-)
Wat zou beter zijn volgens jullie? Een 2-wiel of 4-wiel aandrijving? Ken zelf niet zoveel van auto's op dat gebied..
4wd is leuk voor in de bergen en modder, als je je daar niet met regelmaat begeeft zou ik "gewoon" een voorwielaangedreven auto nemen. Is het lease of jouw eigen auto? Een 4wd is vaak zwaarder (meer brandstof, meer wegenbelasting (in NL).

Heb zelf ook nog een tijdje gezocht naar een 4WD, puur voor wintersport..maar dat ging me te ver qua kosten overall.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 13-03-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotenks1990
Exorcist schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:59:
[...]

4wd is leuk voor in de bergen en modder, als je je daar niet met regelmaat begeeft zou ik "gewoon" een voorwielaangedreven auto nemen. Is het lease of jouw eigen auto? Een 4wd is vaak zwaarder (meer brandstof, meer wegenbelasting (in NL).

Heb zelf ook nog een tijdje gezocht naar een 4WD, puur voor wintersport..maar dat ging me te ver qua kosten overall.
Dan kan ik inderdaad het beste voor de 2WD gaan, voor die enkele keer op het jaar dat ik naar de ardennen ga om te karren is een 4WD nogal zot :) De auto ga ik nemen op mijn eenmanszaakje via een gewone afbetaling, dus geen lease of renting.

@Ethirty: De reden waarom ik meer naar de 105pk neig te gaan is omdat deze de optie biedt voor een panoramisch dak, de 110pk biedt deze optie niet. Ik heb claustrofobie, en in een auto met een pano dak voel ik me meer op mijn gemak dan één zonder. Ik vind het wel maar "zwak" dat bij de 110pk deze optie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Omdat een open dak de CO2 uitstoot volgens de huidige meetmethodes waarschijnlijk beïnvloed en dan in een andere categorie valt. In NL is de 110pk ook verlaagd en voorzien van aerodynamische details om 14% bijtelling in aanmerking te komen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb laatst een Seat Arosa gekocht uit 2003, een 1.7 SDI'tje. Niet snel, maar ik ben een relaxte rijder :P Wel heel zuinig, en dat is wel gunstig bij 140km woon-werk per dag.

Nu is er best veel binnenlawaai in de auto, wat te verwachten is met weinig aankleding, 930kg, en een korte wielbasis. Maar op bepaald (veel voorkomend) wegdek, meestal 80km wegen, hoor je de achterwielen duidelijk resoneren (lineair met de snelheid). Ga je iets opzij op de rijbaan (buiten de spoorvorming) dan is het ook weer weg. Kortom, ik denk dat de schokbrekers achter wellicht hun beste tijd hebben gehad en de energie van het niet 100% vlakke wegdek goed kan dissiperen.

Echter, als ik de auto achter met de hand aanduw naar onderen dan veert hij redelijk snel terug en bounched hij nauwelijks. Ook zie ik geen lekkage rond de schokbrekers...

Nee, het zijn geen remblokken die aanlopen (2 weken terug vervangen), of banden die leeg zijn. Trommelremmen zijn nog prima. En lager problemen zijn het ook niet.

Iemand anders ervaring met een Seat Arosa en dit soort problemen?

Schokdempers achter maar vervangen? Gelukkig zijn die niet al te duur, en is het een relatief simpel karweitje om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Klinkt meer als verkeerd gesleten banden. Vraag even de bandenboer, die voelen dat zo door hun hand eroverheen te halen. Ik voel het verschil nooit dus kan je niet vertellen hoe je dat zelf kan checken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Linksachter heeft wel iets meer profiel dan rechtsachter, maar ze zijn beide uniform versleten... (hebben niet altijd achter gezeten).
Voor zijn beide nieuwe banden.

Probleem is dat ik het niet hoor als ik op goed wegdek rijd, of expres buiten de spoorvorming ga rijden (als het rustig op de weg is ;) ) Dan houdt het dus direct op. Bij verkeerd versleten banden zou het gewoon moeten doorgaan lijkt me.

Zou het kunnen zijn dat de schokdempers nog goed functioneren bij laag frequentie trillingen (dus ff auto omlaag drukken), en slecht functioneren bij hoger frequente trillingen (banden die zeg 15 rps maken)....?

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 03-04-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Geen idee. Ik heb nog nooit kapotte schokdempers gehad.
Wel heel vaak gecupte banden, ook na een beperkt aantal km's (20k) met nieuwe banden. Zien en voelen doe ik het nooit, maar horen wel :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hier lees ik zelfs dat Seat bij uitstek veel last heeft van cuppende banden vanwege een sportiever afgestelde as: http://www.bimmerportal.n...5&t=2591&start=15#p106481

Nu is er weinig sportief aan een 1.7 SDI, maar goed :P Ze lijken er iig veel verstand van te hebben.

Ik heb trouwens de bandenspanning achter iets omlaag gehaald. De druk was te hoog: op 2,7 bar (drukmeter bij pompstation blijkbaar niet goed geijkt, + zelf toen iets meer gedaan voor zuiniger rijden: 2.2 bar ingesteld). Nu staan de achterbanden op 2 bar, en dat helpt een boel. Weggedrag is beter, en de resonantie minder (maar nog wel aanwezig bij +- 80km/h voornamelijk).

Ik denk dat het ook gewoon ligt aan de (voor een kleine auto) vrij brede banden die eronder liggen. 185/55 R14 is wel een aparte maat wat dat betreft. Dan ga je ook al snel meer last krijgen van de spoorvorming in de weg.

Hopen dat de boel niet snel gaat cuppen, maar ik heb alles tegen volgens mij (Seat, brede banden, en weinig asdruk achter: 930kg, waarvan het gros op de voorwielen drukt) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het is maar wat je breed vindt. Op mijn Ibi zit 225/45R17, sportonderstel en 30mm verlaagd. Goed recept voor cuppen dus :P

Zouden het de lagers niet kunnen zijn? Gecupte banden moet je volgens mij meer van merken dan alleen bij een specifieke snelheid. Veranderingen in bandengedrag bij een bepaalde snelheid associeer ik trouwens ook nog met balanceren van de wielen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ethirty schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:42:
Het is maar wat je breed vindt. Op mijn Ibi zit 225/45R17, sportonderstel en 30mm verlaagd. Goed recept voor cuppen dus :P

Zouden het de lagers niet kunnen zijn? Gecupte banden moet je volgens mij meer van merken dan alleen bij een specifieke snelheid. Veranderingen in bandengedrag bij een bepaalde snelheid associeer ik trouwens ook nog met balanceren van de wielen.
Breed, breed.... voor een klein wagentje met 14" velgen best wel brede standaard banden. De Fiat Punto van de buurvrouw heeft er VEEL smallere bandjes onder zitten, voor een auto die een vergelijkbaar formaat heeft.

Tjsah, en je hebt de mensen die hun auto gaan tunen en er superbrede sloffen onder leggen, maar dat is een andere categorie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het waren dus toch echt de banden achter. Aan de ene band een plat vlak, aan de andere een kleine bobbel :S Enorm veel stiller nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik zei toch dat je dit soort dingen vaak niet ziet, maar de bandenman herkent het vaak direct :P Mooi dat het is opgelost in ieder geval :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, het was echt alleen te zien op de brug met vrij lopende bandjes :) En dan nog goed kijken.

Naja, het is iig opgelost. Mja, die bandjes liggen nu om stalen velgen in de schuur met nog ca 4mm... (velgjes met goede banden gekocht 2dehands) vind het dan ook weer zonde om ze weg te doen. Misschien van de zomer als het warmer is eronder zetten en oprijden, dan is het rubber zachter en dus veel minder last...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Mijn Ibiza heeft ook last van cuppende banden achter. Nu ligt het ook wel een beetje aan het profiel van de banden die ik heb (V-profiel).

Volgende banden worden Bridgestone Adrenalin RE002 banden. Die hebben afgeronde kanten dus cuppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik ben in bezit van een Seat Leon uit 2009, nu ben ik opzoek naar meerdere navigatie cd's omdat ik momenteel alleen de Benelux + major roads heb. Echter weet ik zo niet 1 2 3 welke CD ik zou moeten kopen.

Ik bezit het volgende navigatiesysteem, echter heb ik geen idee hoe hij heet, het is geen RNS wat ik overal lees.

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/640/681/seat-leon-1-9-tdi-77kw-7455681-11.jpg

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb deze auto ook gehad, maar dit is toch alleen de radio?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/3484jeh.jpg

Bedoel je niet deze?
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/seat/leon/seat-leon-hatchback-diesel-zwart-003--68289273-Medium.jpg

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik heb een Seat Ibiza Chill Out uit 2006 in mijn bezit.
Nu hebben ze in de laatste onderhoudsbeurt bij de garage de olie vervangen, maar zijn ze dit vergeten te resetten in de computer. Nu krijg ik dus steeds de melding dat deze vervangen moet worden / nagekeken moet worden.
Heb de garage gebeld en deze hebben me verteld dat ze deze vervangen hadden, is er een manier om die melding weg te krijgen zonder dat ik hiervoor naar de garage moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Swaxie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:40:
Ik heb een Seat Ibiza Chill Out uit 2006 in mijn bezit.
Nu hebben ze in de laatste onderhoudsbeurt bij de garage de olie vervangen, maar zijn ze dit vergeten te resetten in de computer. Nu krijg ik dus steeds de melding dat deze vervangen moet worden / nagekeken moet worden.
Heb de garage gebeld en deze hebben me verteld dat ze deze vervangen hadden, is er een manier om die melding weg te krijgen zonder dat ik hiervoor naar de garage moet?
Euhm, is dat niet zoiets als INSP? Dat kan je zo resetten:
http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=6658

Aangezien Seat VAG is, zal het iets soortgelijks in de Ibiza zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49
Royz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:14:
Ik heb deze auto ook gehad, maar dit is toch alleen de radio?

[afbeelding]

Bedoel je niet deze?
[afbeelding]
Ja ik bedoel inderdaad de onderste, foute foto erbij gezet dan. |:(

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:03
Om dit topic ook maar een kick te geven. Sinds een paar dagen eigenaar van een Ibiza FR 1.9 TDi. Superblij mee. Kanon op wielen met 180Pk en 410Nm.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34obzig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/iz0x3m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bhg6xc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34yo67c.png

Originele velgen heb ik liggen. Die komen eronder en deze gaan de verkoop in. Verder ziet mijn upgradelijstje er zo uit:
  • Armsteun
  • Bluetooth interface voor de radio
  • 2013/2014 kaarten voor de MCD
  • Verstuivers laten reinigen. (kost me niets behalve een middeltje waarmee je ze reinigt. Familielid is al 10 jaar automonteur bij seat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Die kloteibiza van me :(

Sinds 1,5 week - 2 weken startproblemen.. Startmotor slaat aan maar motor start niet. Pas na 10x lang aanhouden start hij wel en is er verder niets meer aan de hand.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen nadat er korte afstanden gereden zijn. Wanneer er 20-30 min gereden is start hij direct, maar zodra je 5-10 minuten rijd start hij niet/met moeite.
Vorige week zaterdag startte hij ook weer lastig, maar na aantal keer proberen lukte het. Vervolgens 2 minuten later motorwaarschuwingslampje aan en z.s.m. gestopt. ANWB gebeld en die heeft een kapotte bobine vervangen. We dachten dat het daarmee verholpen was (sindsdien niets meer gehad), maar gisteravond stond mijn vriendin in Scheveningen met een auto die niet wilde starten. Uiteindelijk na veel pogingen wel weer. Was wederom een ritje van 5-10 minuten.

Snap er echt geen zak van. Auto staat nu bij een garage, hopelijk kunnen die dit probleem oplossen. Oorzaak is mij in ieder geval totaal niet duidelijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Angeloonie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:16:
Die kloteibiza van me :(

Verhaal...

Snap er echt geen zak van. Auto staat nu bij een garage, hopelijk kunnen die dit probleem oplossen. Oorzaak is mij in ieder geval totaal niet duidelijk. :/
Ik heb dit gehad op mijn Golf 3. Korte ritjes startte die vaak niet eens meer. Moest meer 10 minuten wachten voor hij weer ging. Bij mij was dit een combi van de nokkenas sensor waar 2 draadjes van los waren. Daarna nog wel problemen gehad en toen heb ik de brandstof gerelateerde relais vervangen en was het voorbij.

On another note straks mijn nieuwe Leon LE3 ophalen :D. Nieuwe leaseauto en heb er zin in. Dagdag Alfa hello good old Seat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:03
Lijkt mij een nokkenas sensor probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Het probleem bij mij bleek de koelmiddelsensor te zijn. Hierdoor had het ding verkeerde waarden en ging de ontbranding niet goed. Ding is vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad (en wel korte ritjes). Had dit nooit verwacht, maar blijkt dus wel de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

@ Angeloonie goed om te horen dat het is opgelost zo ;).

Ik heb gisteren mijn Leon op mogen halen. Wat een bak zeg. Bevalt mij prima en wat een upgrade t.o.v. de MiTo die ik hiervoor reed.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34rja6a.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door TiMMieJ op 22-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 20:32

larshack

Zonder melk en suiker

Ben sinds 3 weken in het bezit van de Arosa 1.7 SDI '99 (272500 KM). Leuke auto.
Moet er alleen binnenkort nieuwe panden onder gaan leggen, af en toe last van aquaplaning aan de rechterkant bij regen. (A79)

Heb de vloermatten ervan vervangen, nieuwe stoelhoezen en een nieuwe distributieset erin.

Weet iemand wat een reël brandstofverbruik is?
Pagina: 1 ... 11 ... 87 Laatste