[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 92 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 52.113 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Bullus schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:05:
[...]

Denk dat je cpu de bottleneck is, opschroeven die quad :*)
Met de huidige loadbalancing idd, maar dat had ik eerst niet verwacht gezien de instellingen, maar dit gaat IMHO nog wel omlaag (de snelheid waarin de loadbalancing uitgevoerd wordt).

UE3-games profiteren iig wel van 4 cores, maar dit schreeuwt om Nahalem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 19-08-2008 23:34 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
edward2 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:34:
[...]

Met de huidige loadbalancing idd, maar dat had ik eerst niet verwacht gezien de instellingen, maar dit gaat IMHO nog wel omlaag (de snelheid waarin de loadbalancing uitgevoerd wordt).

UE3-games profiteren iig wel van 4 cores, maar dit schreeuwt om Nahalem ;)
Heb je een linkje van die beta driver? Denk dat ik die ff over de sapphire drivers heen gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

peakaboo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:20:
Vandaag de Sapphire 4870X2 geinstalleerd met de driver cd die erbij zat, dit verliep niet helemaal vlekkenloos (1e keer dat mij dit gebeurd). Daarbij moet ik wel zeggen dat dit ook de 1e keer (en laatste :P) was dat ik met de bijgeleverde software de drivers installeer. Normaal download ik gewoon van de AMD ATI site af.

Tijdens de installatie ging mn scherm op zwart en kwam daar niet meer af. Geen vastloper, maar het beeld kreeg ik op geen enkele manier meer terug. PC gereboot en de installatie was wel voltooid...

Iemand dit ook al gehad? Of een idee wat er mis is gegaan (of wat ik mis heb gedaan?)

Leuke bundel trouwens bij sapphire (power dvd7, dvd suite, rubyrom (weet nog niet wat het precies is), 3dmark vantage basic key.
Tsja gebeurt bij mij ook niet vaak dat ik de drivers van de cd afpluk maar moest er deze keer ook maar aan geloven :>. Ik draai nu trouwens met de 8.8beta.

Dat het beeld tijdens de installatie kan gaan knipperen klopt, staat ook trouwens onderin de Catalyst installer (iets van "Your screen may turn black or flicker during installation") maar dat hij zwart blijft heb ik volgensmij niet meegemaakt.

Op de RubyRom staan een aantal demo's: Call of Juarez, Dungeon Runners en Stranglehold.
Verder niet veel nuttig spul (wallpapers/screensaver..)

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ik moet zeggen dat dit een van de beste bundels is die je krijgt bij een videokaart.

Voor 10eu meer dan de club3d versie krijg je:
3 games
1 benchmark
powerdvd7 en dvd suite
nog veel gadgets en leukjes

gaat hier dus om de sapphire versie

[ Voor 8% gewijzigd door peakaboo op 19-08-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

peakaboo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:55:
Ik moet zeggen dat dit een van de beste bundels is die je krijgt bij een videokaart.

Voor 10eu meer dan de club3d versie krijg je:
3 games
1 benchmark
powerdvd7 en dvd suite
nog veel gadgets en leukjes

gaat hier dus om de sapphire versie
Ik heb m'n post aangepast, de games zijn dus demo's :/ heb ze net ff geinstalleerd.
Alleen dat spel Dungeon Runners heb ik niet getest.. (niets voor mij)
Wel jammer van de andere twee games, had leuk geweest als dit de volledige versies waren maarja

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
penetreerbeer schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:25:
Specificaties HD 4670 en HD 4650 zijn bekend:

HD 4670HD 4650HD 3850HD 3650
CodenameRV730RV730RV670RV635
Die-Größe~150 mm²~150 mm²192 mm²~120 mm²
Verfahren55 nm55 nm55 nm55 nm
Chiptakt750 MHz600 MHz668 MHz725 MHz
Speichertakt*1000 MHz500/667 MHz828 MHz500/800 MHz
Speicherinterface128 Bit128 Bit256 Bit128 Bit
Streamprozessoren320320320120
Speicherbandbreite32,0 GB/s16,0/21,3 GB/s53,0 GB/s16,0/25,6 GB/s
FLOPs (MADD/MUL)480 GFlops384 GFlops428 GFlops174 Gflops
TDP59 Watt<59 Watt95 Watt67 Watt

link: http://www.hardware-infos.com/news.php?news=2322
Tis dat die HD4670 een 128 Bit mem bus heeft met 1000 MHz mem anders was het een HD3870 Killer geweest. De Core zal veel en veel sneller zijn maar ik gok aardig bottelnekt in de meeste apps.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
WoutZoR schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

Ik heb m'n post aangepast, de games zijn dus demo's :/ heb ze net ff geinstalleerd.
Alleen dat spel Dungeon Runners heb ik niet getest.. (niets voor mij)
Wel jammer van de andere twee games, had leuk geweest als dit de volledige versies waren maarja
Klopt, maar toch leuk dat ze het erbij stoppen. Had al een vermoeden want ik weet dat stranglehold qua grootte huge is, hoe krijgen ze 3 full games op 1 dvd'tje ;)?

Hoe dan ook, een leuke set wat je krijgt aan goodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dungeon runners van NCsoft? Dat ziet er runescape-achtig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Die (ATI) ExpertTool werkt ook op mijn 4870X2, ook de FAN speed is easy te veranderen. Hele mooi, simpele tool met 1 druk op de knop. Geweldig! (Thnx ''NFO")

Moet hierbij wel zeggen, tis jammer dat je pas een waarde kunt kiezen vanaf 50 of hoger. M'n idle temp ging hierdoor van 60 naar 38 graden, lol!

Even een opmerking over die 3dmark Vantage die bij de Sapphire bundel zit, dit is wel een advanced edition :o :o Dus zeg maar de middel versie, niet de basic waarmee je alleen runs kan doen zonder opties te kunnen veranderen. Heel mooi dus!

Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w276/SeanRBav/vantage-1.jpg

Voor de mensen die nog zoeken naar de 8.8 Beta

XP
Vista

[ Voor 57% gewijzigd door peakaboo op 20-08-2008 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

aapenootjes schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Wellicht de switch op de achterkant van de kaart?

[afbeelding]
Lijkt me alleen maar voor extra productie-kosten zorgen, wat je dan ook weer terugziet in de consumentenprijs, wat zul je em op default zetten als er ook een turbo-knop opzit?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Damm begin toch wel kriebels te krijgen om een HD4870 te kopen :P maar moet me inhouden want ik heb het de laatste tijd gewoon niet nodig met de games die ik op het moment speel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:15:
leest dit maar es ;)
http://www.hardware.info/..._voor_betere_GPU_scaling/

"De Hydra Engine, zoals de techniek heet, bestaat uit een kleine switchchip die de werklast moet verdelen tussen de verschillende videokaarten in het systeem. Om dit te doen gebruikt het bedrijf een klein stukje software dat zich nestelt tussen Direct3D en de videokaartdrivers van ATI of nVidia. Deze software vangt de opdrachten vanuit DirectX aan en stuurt ze naar de Hydra chip, die vervolgens de informatie opbreekt in kleine taken.

Deze taken kunnen vervolgens weer gelijkmatig verdeeld worden over alle GPU's in het systeem. De technologie maakt het ook mogelijk om totaal verschillende GPU's van een bepaald merk samen te laten werken. Zo kan een GeForce 6800 dus samenwerken met een GTX 280 met slechts minimale overhead"

Dat zou betekenen als men nog een R600 hebt dan kan men die verbinden met een R700 en een R680 bevoorbeeld :D

Het enigste wat moet gebeuren is dat de vendors ATi als NV als mischien andere waaronder S3 en Matorx het wel toe moeten laten in hun drivers maar over het algemeen zou dit wel een leuke uitkomst zijn voor ons allen die ATi als NV kaartjes in Multi Chip willen gebruiken :)
Dit klinkt echt te mooi om waar te zijn. Het is dat het geen 1 april is, anders zou ik denken dat het een grap was. Kan iemand zeggen of dit echt mogelijk is op deze manier? En als dit echt zo is, waarom zijn ATi en nVidia hier dan nooit mee gekomen?

Hoe dan ook, als dit werkelijkheid wordt, is het een enorme sprong voor high-end gaming. Quad Crossfire perfomance voor alle games gelijk aan 4x single card performance :9~

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het zal echt niet zo mooi zijn als ze zeggen anders hadden ATi en nVidia dit al lang gebruikt. Je zit altijd met de verschillende Direct X versies en zo. En de kaarten moeten in sync zijn. Want een 6800 kaart kan veel minder snel frames renderen als een 9800 hoeveel werk moet die 6800 dan doen tov de 9800. Ik denk dat het niet lekker zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:06:
Het zal echt niet zo mooi zijn als ze zeggen anders hadden ATi en nVidia dit al lang gebruikt. Je zit altijd met de verschillende Direct X versies en zo. En de kaarten moeten in sync zijn. Want een 6800 kaart kan veel minder snel frames renderen als een 9800 hoeveel werk moet die 6800 dan doen tov de 9800. Ik denk dat het niet lekker zal werken.
Idd. Imo is het wel mogelijk, maar zal je veel cpu werk nodig hebben om de load tussen de graka's goed te verdelen. Zeker als de kaarten verschillende architecturen hebben. Een GeForce 7 kaart kan bijvoorbeeld heel goed weg met textures, maar veel minder met shaders. Op bepaalde gebieden zal deze kaart dus veel beter presteren dan andere, en zal ze relatief dus een grotere hap uit het rekenwerk kunnen nemen. Dit percentage real-time berekenen kan geen sinecure zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

En er moet een switch chip op de mobo's worden gebouwd.. Dat zie ik niet snel gebeuren.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
nFo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:11:
D'r staat nu een link in naar het Gainward programmaatje Experttool-ATI waarmee de fanspeed geregeld kan worden. Ik heb het zelf nog niet uitgetest, dus ik zou zeggen... probeer het eens:

http://en.expreview.com/2...n-control-on-hd-48504870/

Kan niet lager dan: 50%.
[afbeelding]
Staat reeds vermeld in het artikel.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Laatst online: 27-07 13:15
boesOne schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50:
En er moet een switch chip op de mobo's worden gebouwd.. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Misschien niet op de mobo's, maar je kunt zo'n chip natuurlijk makkelijk op een X2 kaart kwijt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Herinneren jullie Emily nog die onderdeel was van de Cinema 2.0 presentatie van AMD? Ze werd realtime gerenderd op een HD4870X2 en er werd gebruik gemaakt van AMDs nieuwe Cinema 2.0 technieken.

Bij deze het complete filmpje....

:o

Edit: en de extended Ruby 2.0 film voor degenen die hem gemist hadden:
http://www.pcgameshardwar...n_Radeon-Technologiedemo/

[ Voor 23% gewijzigd door CJ op 20-08-2008 14:22 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
De Nvidia ExperTool versie begint ook bij 50% dus dat is geen bug bij ATI versie.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:11:
Er wordt ook duidelijk gezegd dat het een Skulltrail review is en niet een Ati vs Nvidia review.
Ik reageerde meer op de poster, die gaf aan dat het een zeer goede review is.
Vond het alleen jammer dat hij er niet bij heeft gezet dat het alleen skulltrail betreft, dat was alles.
Als we dat allemaal gaan doen ben je wel ff aan het klikken he ;)

(Ik lees dus niet de FP , omdat die bij de 30+ sites vrijwel hetzelfde zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:52
CJ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:13:
Herinneren jullie Emily nog die onderdeel was van de Cinema 2.0 presentatie van AMD? Ze werd realtime gerenderd op een HD4870X2 en er werd gebruik gemaakt van AMDs nieuwe Cinema 2.0 technieken.

[video]
Ehhh, wtf? Die vrouw wordt dus gerenderd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
leonpwner1 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:08:
[...]

Ehhh, wtf? Die vrouw wordt dus gerenderd :?
Bingo. Op het einde zie je the real deal... je ziet dan wel wat kleine verschillen, maar toch... very impressive.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Laatst online: 25-05 21:59
Werkt QCF met de R700 alleen onder Vista zoals bij de R680?

[ Voor 11% gewijzigd door zzzzz op 20-08-2008 17:11 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
N0taFAma schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:10:
Werkt QCF alleen onder Vista zoals bij de R680?
Waarschijnlijk wel. Maar al zou het werken onder XP heb je er nog amper wat aan omdat je dan maar 3 videokaarten zou kunnen gebruiken dankzij de pre-renderlimit van 3 frames die in XP zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

CJ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:19:
[...]

Bingo. Op het einde zie je the real deal... je ziet dan wel wat kleine verschillen, maar toch... very impressive.
CJ, dit kan misschien nog NET realtime. Maar dit wordt nog gewoon met een wireframe, textures, bit- en bumpmaps gedaan. Maar als je dit al zou moeten renderen REAL time met een raytracer of andere lichtverwerkings methode, dat kan -echt- niet hoor.

Je zei tegen me dat ATi dit al deed met die ruby "ik ren in de stad met robot achter me aan demo" maar voor zover ik weet kan dat ook gewoon een frame voor frame gerenderde scene zijn die later vloeiend aan elkaar wordt geplakt. Zoveel polygonen met zoveel vlakken in die hele stad real time renderen met een raytracer met fatsoenlijke fps kan gewoon nog niet, klaar :/ .

En met "real time gerenderd" bedoel ik echt dat ik op dat moment terwijl de scene BEWEEGT erdoorheen kan rennen, om kan draaien - dingen kapot kan schieten, etc. Never ever :S .

* Cassius begint serieus te twijfelen :|

Ik ken iemand op het cg forum die dit soort gezichten rendert en daar komt dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.nikigomez.com/images/Watermans/perfectly_real_kaya.jpg
door Baptistao btw.

Nu is het detail in Kaya haar gezicht wat hoger als in de ATi demo, maar heb je ENIG idee hoe lang twee quadcores hier op hebben staan crunchen voor een 1024 output? Dit is een 400x300 scale, maar op 1024 duurde het echt bijna 2 dagen. Je gaat me gewoon -niet- vertellen dat een GPU dat even 30FPS doet :Z . Even een korte berekening:

1 frame (Kaya still image) in 40 uur = (1/(40*60*60)) = 0.0000069fps

30 / 0.0000069 = 4 miljoen keer sneller

En dat is op een 1024 reso :D . Snap je waarom ik dit zo kritisch bekijk? Of professionele render programma's die wereldwijd geaccepteerd zijn lopen lichtjaren achter of, more likely, wordt ons gamers ECHT nog een dooie duif voorgehouden. Ik wilde dat het niet zo was ... en please convince me en leg me uit hoe het in godsnaam dan wel mogelijk is :/ .

offtopic:
Want bij de Geforce3 kregen we ook te horen: "with the new vertex and pixel shaders, true lifelike images will burst on your screen". Ja toen al ja :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 21-08-2008 10:15 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Cassius schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:13:
[...]

Groot, groot, wiskundig verhaal.

offtopic:
Want bij de Geforce3 kregen we ook te horen: "with the new vertex and pixel shaders, true lifelike images will burst on your screen". Ja toen al ja :Z
Misschien is het nu dan toch echt waar. :) Maar ik ben het met je eens, ik heb echt geen verstand van zulke dingen, maar aan jouw uitleg te zien lijkt het erop dat je nog wel eens gelijk kunt hebben maar om dan ZOVEEL frames te maken, dat duurt toch maanden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Ik denk dat, dat gezicht gewoon real time gerendered is. Je moet alleen niet gaan verwachten dat je dit ook ingame gaat zien.. Daar is zijn ze (de grafische kaarten) nu nog niet snel genoeg voor. Ook is voor deze "demo" veel meer gedaan voor die render. Hierdoor kun je makkelijker optimaliseren en ik denk (weet wel zeker :P) dat de ATI engineers dat best goed kunnen. multi-pass shaders zijn bij ATI niet zo'n groot probleem en vooral dat zie je in je filmpje terug.

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

[video]

Ja, maar je ziet toch dat het gerenderd is. Met name haar ogen (bewegingen zijn te langzaam) en haar mond oogt wat vreemd. Ook beweegt die stoel waar ze in zit, niet als ze met haar lichaam beweegt. :P

Verder wel nice hoor!

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
[...]
Je zei tegen me dat ATi dit al deed met die ruby "ik ren in de stad met robot achter me aan demo" maar voor zover ik weet kan dat ook gewoon een frame voor frame gerenderde scene zijn die later vloeiend aan elkaar wordt geplakt. Zoveel polygonen met zoveel vlakken in die hele stad real time renderen met een raytracer met fatsoenlijke fps kan gewoon nog niet, klaar :/ .

En met "real time gerenderd" bedoel ik echt dat ik op dat moment terwijl de scene BEWEEGT erdoorheen kan rennen, om kan draaien - dingen kapot kan schieten, etc. Never ever :S .
Met real time gerenderd doel ik op dat alles in 1x gerenderd wordt... dus niks montage achteraf.... In de Ruby 2.0 demo kan je de demo stop zetten en vrijelijk door de demo heen bewegen.... met een free floating camera... net zoals in bijna alle andere ATI demo's die al net zo indrukwekkend waren (denk bv aan Toyshop). AMD omschrijft de set van Ruby in de stad als die van een filmset... kijk je achter de gebouwen, dan is er niks... het zijn frontpanelen.... maar meer heb je ook niet nodig om een realistische film te maken.

Cinema 2.0 bestaat uit veel interessante technieken om het beeld realistischer op je scherm te toveren.... en grote developers als Blizzard, Crytek, Splash Damage en Remedy gaan hier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

In de 8.54 package zit ook een driver voor XP, maar ik zou even op vanavond 8.30u wachten, want ik geloof dat het weer tijd is ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

[video]

Damm dacht echt even dat het een echte persoon was :| dit gaat echt de goede kant op.

Ook dat ruby filmpje geweldig mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het Ruby filpje vond ik wel erg kort, die van WhiteOut blijft 1 van de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
De HD 4870X2's gaan als warme broodjes over de toonbank. :9

Volgens mij zijn er al een paar honderd van verkocht in Nederland. Heeft iemand exacte cijfers?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bull schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:55:
De HD 4870X2's gaan als warme broodjes over de toonbank. :9

Volgens mij zijn er al een paar honderd van verkocht in Nederland. Heeft iemand exacte cijfers?
Nou ik kan je zeggen dat voor het weekend er zeker 65 stuks van Sapphire bij max ict lagen, en er nu geen meer van zijn :) Zijn echt in enkele dagen uitverkocht geweest. Kep er gelukkig 1 van :P (van de 1e batch die naar NL is verscheept)

Gekke was dat mijn sapphire zegel verbroken was, en dit was ook bij een kameraad van me. Heeft sapphire nog iets in de doos gedaan of ze getest ofzo? Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

edward2 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:21:
In de 8.54 package zit ook een driver voor XP, maar ik zou even op vanavond 8.30u wachten, want ik geloof dat het weer tijd is ;)
Helaas weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
peakaboo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:01:
[...]

Nou ik kan je zeggen dat voor het weekend er zeker 65 stuks van Sapphire bij max ict lagen, en er nu geen meer van zijn :) Zijn echt in enkele dagen uitverkocht geweest. Kep er gelukkig 1 van :P (van de 1e batch die naar NL is verscheept)

Gekke was dat mijn sapphire zegel verbroken was, en dit was ook bij een kameraad van me. Heeft sapphire nog iets in de doos gedaan of ze getest ofzo? Vreemd...
je ziet overigens ook de prijzen ineens weer omhoog gaan.... :o Gelukkig heb ik mijn Sapphire dan nog voor beneden de 400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:09
Heb nu 2x een HD4870 in Crossfire. Maar ik vond de fan te laag draaien dus heb ik via dat XML bestandje de fan op 40% gezet. Maar ik krijg dit alleen met één kaart. De andere kaart blijft nog steeds langzaam draaien. Hoe kan ik ze alle 2 tegelijk laten draaien? Alle 2 de kaarten werken gewoon. Want in Overdrive/Apperaartbeheer staan gewoon 2 HD4870...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 14-09 23:23
bjorntju schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:59:
Heb nu 2x een HD4870 in Crossfire. Maar ik vond de fan te laag draaien dus heb ik via dat XML bestandje de fan op 40% gezet. Maar ik krijg dit alleen met één kaart. De andere kaart blijft nog steeds langzaam draaien. Hoe kan ik ze alle 2 tegelijk laten draaien? Alle 2 de kaarten werken gewoon. Want in Overdrive/Apperaartbeheer staan gewoon 2 HD4870...
Je moet het voor beide kaarten in het XML bestandje doen. Je heb nu waarschijnlijk het alleen bij de onderdelen met de _0 in de naam gedaan
<Feature name="FanSpeedProtocol_0">
<Property name="FanSpeedProtocolProperty" value="Percent" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Automatic" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">
<Property name="Want" value="0" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
<Property name="Want" value="84" />

<Feature name="FanSpeedProtocol_1">
<Property name="FanSpeedProtocolProperty" value="Percent" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedAlgorithm_1">
<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Automatic" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedRPMTarget_1">
<Property name="Want" value="0" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedPercentTarget_1">
<Property name="Want" value="84" />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
Vind dit wel leuk om te lezen ook,

ATI liep al wat achter op Nvidia (vooral financieel gezien) Meen zelfs gelezen te hebben dat ze het erg zwaar hadden.
En ik heb het gevoel dat dit ze er weer flink bovenop brengt!

Heb ze zelf ook maar even gesponsord door 2 4870's aan te schaffen 2 weken geleden.

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 20-08-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Cassius begint serieus te twijfelen :|

Ik ken iemand op het cg forum die dit soort gezichten rendert en daar komt dit uit:

[afbeelding]
door Baptistao btw.

Nu is het detail in Kaya haar gezicht wat hoger als in de ATi demo, maar heb je ENIG idee hoe lang twee quadcores hier op hebben staan crunchen voor een 1024 output? Dit is een 400x300 scale, maar op 1024 duurde het echt bijna 2 dagen. Je gaat me gewoon -niet- vertellen dat een GPU dat even 30FPS doet :Z . Even een korte berekening:

1 frame (Kaya still image) in 40 uur = (1/(40*60*60)) = 0.0000069fps
Er zijn waarschijnlijk heel veel beeldverbeterings technieken uit Cinema 2.0 gebruikt om de demo er zo mooi uit te laten zien.

Verder, ik theoriseer hier nu maar een beetje, maar in Theorie hebben GPU's veel meer power in huis dan CPU's, en ze zijn nog gemaakt voor grafische operaties ook.

Ik wil niet veel zeggen maar waarom rendert iemand zoiets op een CPU, hoe moet dat uberhaupt?

• Avalaxy
Waar blijven die drivers nou? :/ Wordt zeker weer volgende week? :/

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Release notes:
TI/AMD have released a new build of their Catalyst software suite. This particular software suite updates both the AMD Display Driver, and the Catalyst Control Center. This unified driver has been further enhanced to provide the highest level of power, performance, and reliability. The AMD Catalyst software suite is the ultimate in performance and stability.

New Avivo Features
• Dynamic Gamma/Contrast correction, available on the ATI Radeon HD 4800 Series, improves video image quality by delivering more vivid color in content with sharp contrasts and scenes with low and bright images.
• Improved video presets, available for the ATI Radeon HD 3000 and ATI Radeon 4800 Series, delivers a newly optimized video presets that users can select depending on what kind of video content they are viewing.
• Windows XP support: Edge enhancement, which adjusts the level of sharpness of video content and Noise Reduction, which removes ghosting artifacts while preserving details of the original video. The new slider controls can be found in the All Settings page of the Avivo Video tab found in the Catalyst Control Center

Hybrid Graphics Support for Windows XP
This release of Catalyst introduces Hybrid Graphics support. Hybrid Graphics delivers a significant 3D performance boost for systems featuring an AMD 780G/780D integrated graphics motherboard and an ATI Radeon HD 3400 Series or ATI Radeon HD 2400 Series graphics accelerator. It also provides support for up to four independent displays

Resolved Issues for the Windows Vista Operating System
• Setting the language option to Greek no longer results in cropped text being noticed in the Catalyst Control Center->Component Video page
• Adobe After Effects: Exiting the application no longer results in the Windows Vista (64 bit version) operating system intermittently failing to respond
• Call of Duty: Corruption is no longer noticed when having Quad CrossFire enable and an HDMI 1080p display device connected. Further details can be found in topic number 737-35112
• Devil May Cry 4: Anti-Aliasing no longer fails to function when playing the game with CrossFire enabled
• Dirt: Playing the German Crossover track (Rally World Event) no longer results in the grand stands and chain link fences not being display correctly when CrossFire is enabled and MSAA is disabled
• Hellgate London: Setting the display resolution to 2560x1600 no longer results in the game failing to respond
• Linage II: Switching between the game and the Windows desktop no longer results in the desktop appearing brighter than its original setting. Exiting the game and restarting the operating system may also result in the desktop brightness failing to be restored to its original setting. Further details can be found in topic number 737-35108
• Lost Planet (DX9): Enabling CrossFire, AA to 4x, AF to 8x, and having all of the in-game options set to high no longer results in the game failing to respond when running the performance test
• Mahjongg Artifacts: Flickering is no longer noticed when playing the game on pre-configured name brand systems
• Mass Effect: Playing the game with CrossFire enabled no longer results in corruption being noticed on the AA menu
• NASCAR demo: Setting all the in-game options to the highest levels no longer results in corruption being noticed on systems containing an ATI Radeon HD 2400 series of product and running Windows Vista
• Quake 4: Corruption is no longer noticed when starting a new game on systems running either Windows XP or Vista and containing an ATI Radeon HD 48x0 series of product
• Second Life: Playing the game on a CrossFire configured system (ATI Radeon HD 2400 and above) no longer results in corruption and slow performance being noticed
• Unreal Tournament 3: The game no longer intermittently fails to launch when a map has texture detail set to maximum. Further details can be found in topic number 737-31189
• World In Conflict: Setting the video quality to high no longer results in corruption being noticed
• Installing a newer version of the Catalyst Control Center without removing the older version no longer results in a windows error message appearing when attempting to launch the Catalyst Control Center
• The Reduce DVI frequency on high-resolution displays is no longer missing in the Catalyst Control Center->Digital Panel (DVI) page when hot un-plugging and then hot-plugging a display device using the HDMI port on systems containing an ATI Radeon HD 3100/3200 series of product
• The Display Management options are no longer missing or corrupted when switching between profiles in the Catalyst Control Center
• Clicking Start->All Program->Catalyst Control Center->Restart runtime twice no longer results in the two ATI Restart icons appearing on the Windows taskbar
• Setting the DPI to 120 or 144 no longer results in cropped text being noticed throughout various pages of the Catalyst Control Center
• Making changes to the default values in the Avivo color page and closing the Catalyst Control Center without applying the changes no longer results in the default values failing to be restored
• Cropped text is no longer noticed in the VPU Recover message when the DPI is set to 144
• Checking the Use application settings in Avivo Video->Basic Color no longer results in the preview failing to be updated with the default color settings
• Corruption is no longer noticed when entering the Catalyst Control Center->Basic Quality page on systems containing an ATI Radeon HD 4800 product
• Setting the language option to German and the Catalyst Control Center skin to ATI_Crimson no longer results in text appearing cropped within the Catalyst Control Center
• Catalyst Control Center: Enabling the option for Always on Top no longer results in dialog boxes failing to appear on top of the Catalyst Control Center
• Running through a custom install of the graphics driver and installing the driver to a directory of choice no longer results in a C++ error message when right clicking on the Windows desktop
• The pulldown menu options found within various pages of the Catalyst Control Center are no longer mis-aligned
• Setting the language option to Russian no longer results in cropped text being noticed within the Catalyst Control Center
• Using the Catalyst Control Center Setup Assistant no longer results in the Catalyst Control Center Advanced View text is appearing greyed out
• A restricted number of HDTV custom modes no longer occurs after deleting all of the custom modes that were previously added
• Catalyst Control Center: The online help links for Color->Full Screen3D are no longer missing
• Catalyst Control Center->Help->CrossFire: The help file no longer states that CrossFire is enabled by default under the Windows XP operating system
• Incorrect help hardware configurations are no longer described for CrossFire in the Catalyst Control Center->Help contents
• Setting the language option to any of the supported languages now results in the translated language web pages being displayed (if in existence) when clicking on the Welcome link
• Corruption is no longer noticed in the lower portion of the HDMI display when using certain display modes
• Disabling the graphics driver while clone mode is enable no longer results in corruption being noticed on the display devices
• Connecting an HDMI display device and entering an S3 state no longer results in the operating system failing to respond or VPU Recover to activate
• Connecting an HDMI display device to the DVI port using an HDMI to DVI dongle no longer results in the display mode of 720x480 failing to be in the display mode list after hot-unplugging the HDMI display device and hot-plugging a DVI display device. Further details can be found in topic number 737-35105
• Screen flashing no longer occurs when connecting a display device that has incorrect Extended Display Identification Data information (EDID)
• An error message indicating that the display driver stopped responding and has recovered is no longer displayed when playing a DVD title using the Windows Media Player on systems containing an ATI Radeon 3100/3200 series of product
• Connecting a dual link display device to a system containing an ATI Radeon HD 36x0 series of product no longer results in the display device failing to display an image when enabling the option to reduce DVI and setting the display resolution to 1280x1024 60Hz 32bpp
• Connecting an HDMI display device and setting the display resolution to 1600x1024 or higher with a refresh rate higher than 60Hz. no longer result in the display device failing to display an image
• Logging off one user and logging on as another no longer results in CrossFire failing to be enabled or disabled when logging back on as the original user
• A CCCPrev.exe has stopped working error message no longer appears when selecting any 3D settings in the Catalyst Control Center when extended desktop mode is enabled
• Connecting a CRT as the primary and a DFP as a secondary display device followed by enabling extended desktop mode no longer results in clone mode becoming active when hot-unplugging the DFT and the hot-plugging it back on
• Connecting a TV as a secondary display device and attempting to enabled extended desktop mode no longer results in the TV format failing to change
• Connecting a secondary display device and enabling it as the primary display no longer results in the resolution being set to it maximum display resolution when enabling CrossFire
• Clicking on the seek slider when playing a DVD title using the PowerDVD player no longer results in corruption being noticed on the playback window
• Switching from h.264 to MPEG2 video titles no longer results in the operating system intermittently failing to respond
• Playing VC1 video clips no longer results in green corruption being noticed in the player window
• Seeking or fast-forwarding in a media player application no longer results in corruption being noticed on systems containing an ATI Radeon HD 3600 series of product and running Windows Vista (32 bit version)
• Enabling BOB de-interlacing no longer results in a green line being noticed on the bottom of the playback window when playing a 1080i clip
• Playing a standard definition DVD using the Windows Media Player no longer results in the player window flashing when closed captioning is enabled
• Playing a DVD title using the PowerDVD player no longer results in the PowerDVD player failing to respond when DXVA is disabled, closed captioning is enabled and the user is fast forwarding the DVD title anywhere from 4x to 32x

Resolved Issues for the Windows XP Operating System
• 3 Kingdom OL: Playing the Asian game with CrossFire enabled on a system running Windows XP no longer results in texture corruption being noticed during the fight preparation menu
• Assassin's Creed: Setting all in-game options to 3 and the display resolution to 1024x768 no longer results in flashing being noticed around the character
• Age of Conan: The inventory icons are no longer corrupt when playing the game with CrossFire enabled. This issue may also be experienced under the Windows Vista operating system as well. Further details can be found in topic number 737-34825
• City of Heroes: Character stretching and double character reflection is no longer noticed when the in-game resolution is set to 2560x1600. Further details can be found in topic number 737-35757
• Company of Heroes: Opposing Fronts: Enabling CrossFire no longer results in the displays flashing corruption when setting the in game graphics options to off or their lowest settings. Further details can be found in topic number 737-35118
• Enemy Territory Quake Wars: Intermittent corruption is no longer noticed when playing the game on a system containing an ATI Radeon HD 48x0 series of product
• Fear Perseus Mandate Demo: Launching the game on a system running Windows XP and containing an ATI Radeon HD 2600 series of product no longer results in the system failing to respond
• Just Cause: Setting the in-game display resolution to 1280x1024 and all of the other game options to their maximum levels no longer results in corruption being noticed in the lower portion of the display
• Lost Planet: Task switching between the game and the Windows XP desktop no longer results in texture corruption being noticed when switching back to the game. This issue was known to occur on systems containing an ATI Radeon HD 36x0 series of product
• Witcher: Enabling AA and setting the in-game options to their maximum levels no longer results in background colors being missing and the game play back being choppy. Further details can be found in topic number 737-35898
• Witcher: Game corruption is no longer noticed when setting all of the in-game options to their maximum values and having CrossFire enabled along with AA set to 16x and AF set to 8x
• Witcher: Enabling CrossFire on a system containing an ATI Radeon HD 48x0 series of product no longer results in game failing to respond
• Using the WinDVD player (versions 14.x, 11.10x, or 9.xx) to play VC1 video content no longer results in corruption being noticed when hardware acceleration is enabled. This issue may also be experienced under the Windows Vista operating system. Further details can be found in topic number 737-35293
• Installing the HDMI audio driver and the VIA audio chipset driver no longer results in a compatibility issue being noticed and a yellow exclamation mark showing up in the Sound, Video and Game Controllers. Further details can be found in topic number 737-35119
• Connecting a display device to the display port no longer results in the Catalyst Control Center->Advanced View detecting the display device as a Digital Panel (DVI)
• Hot-plugging an HDMI display device to a system that has a CRT connected to it no longer results in the CRT becoming disabled after the system reboots
• Choppy DVD playback is no longer noticed when enabling the option cinema enhancement and closed captioning within the WinDVD player
• Corruption is no longer noticed in the lower third of the WinDVD player window when cinema enhancement is enabled
• Hot-plugging a display device while the system is in standby state no longer results in the display device failing to be detected
• Hot-plugging a display device no longer results in the display device failing to display an image
• ATI icon corruption is no longer noticed on systems running Windows XP and containing an ATI Radeon HD 48x0 series of product
• Resuming from a standby state and right clicking on the Windows desktop no longer results in menu items appearing corrupt when moving the mouse pointer over the drop down menu
• Playing a Blu-ray DVD title using the WinDVD player no longer results in only audio being heard
• Playing a DVD title and selecting the option to use basic color setting to default in the Catalyst Control Center now results in the option being applied. Further details can be found in topic number 737-35803
• A green tint is no longer noticed around the closed captioning when playing a standard definition DVD using the Cyberlink player
http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33930205

• Imperium
  • Niet online
Geen powerplay/crossfire enhancements??

en hij is van 13 aug, dus lijkt me sterk dat dit ze zijn.

Kan ook fake zijn dus, raad aan om te wachten tot het op de officiele site staat van ATI.

[ Voor 26% gewijzigd door Imperium op 21-08-2008 01:15 ]

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik heb hier de Linux 8.8 drivers al draaien, er is vanaf deze release crossfire support onder Linux en Overdrive is er nu ook voor Linux! :) Allebei niet echt nodig, maar het is mooi dat ze features blijven toevoegen!

Veel kan ik er verder nog niet over zeggen, het voelt soepel. Moet nog even testen of video op het 2e scherm weer goed werkt, daar waren de vorige paar releases wat probleemjes mee.

The Flying Dutchman

• Imperium
  • Niet online
Catalyst 8.8 Release:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

de release notes: https://a248.e.akamai.net...yst_88_release_notes.html

Ik zie nergens een fan fix staan of powerplay, beetje jammer! evenals geen crossfire optimalisaties.

[ Voor 56% gewijzigd door Imperium op 21-08-2008 01:58 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Imperium schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:52:
Ik zie nergens een fan fix staan of powerplay, beetje jammer! evenals geen crossfire optimalisaties.
Dit komt er ook nooit in te staan. Als je videokaart zich terugklokt in 2D dan is dat je powerplay die actief is en meer krijg je ook niet op dat moment. Zie ook de FAQ in de second post.

Overigens is deze driver (8.522) ouder dan de 8.54 driver die gelekt is.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik kijk het allemaal nog even met argusogen aan. Moving on:

Zoals ik al zei in het nVidia topic tegen rappie voordat het nieuws uit was, die 55nm GT200 kaarten laten nog wel even op zich wachten - laat staan een fully engineered GX2 model van welke smaak dan ook. Dus in nog eens twee maanden vrije tijd in videokaarten land kan ATi zich zeker wat herpakken, want ik kan bevestigen dat de HD4870 en HD4870X2 bovengemiddeld meer verkopen boven de GTX260 en GTX280. Ik ben niet zo'n aandelen man, dus ik weet niet of daar ook iets terug te vinden is van enige winst / hoop :) ?

Veel improvements in die driver voor XP ook nog, netjes.

De meeste mensen deugen!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Imperium schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:52:
Catalyst 8.8 Release:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

de release notes: https://a248.e.akamai.net...yst_88_release_notes.html

Correctie ;)

http://www2.ati.com/relnotes/catalyst_88_release_notes.html

ATI Catalyst 8.8 Analysis - XP & Vista

http://www.tweaktown.com/...lysis_xp_vista/index.html

[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 21-08-2008 10:46 ]

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
hoe kan je nou het beste je oude drivers uninstallen en dan nieuwe erop.

opstarten in veilige modus, oude eraf kicken rebooten en dan nieuwe drivers installeren toch?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Qosmic schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:30:
hoe kan je nou het beste je oude drivers uninstallen en dan nieuwe erop.

opstarten in veilige modus, oude eraf kicken rebooten en dan nieuwe drivers installeren toch?
offtopic:
Kom je af van thirdparty of nVidia drivers:
  • Drivers uninstallen via menu Configuratiescherm / Software verwijderen
  • Booten in safe mode
  • DriverCleaner laten lopen
  • Booten in safe mode
  • Nieuwe drivers installeren
  • Booten
Indien je reeds ATi drivers gebruikt, dan kun je dezelfde volgorde als hierboven gebruiken. DriverCleaner hoef je echter nu niet te laten lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Indy91 op 21-08-2008 12:56 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Qosmic
kom gewoon af van de ati hotfix drivers, heb 8.7 namelijk niet geinstalleerd gehad en heb een 4850

[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 21-08-2008 12:54 ]

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:09
THE_FIREFOX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:38:
[...]

Je moet het voor beide kaarten in het XML bestandje doen. Je heb nu waarschijnlijk het alleen bij de onderdelen met de _0 in de naam gedaan

[...]
Bedankt! het werkt nu :) Ik had ze idd wel beide aangepast maar ik had bij beide alles op 1 staan. Dus de eerste staat op 1 en de 2'de op 0 :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

CJ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:19:
[...]"maar meer heb je ook niet nodig om een realistische film te maken."
Misschien hebben we het dan wel over heel andere dingen, ik heb het over 1:1 realtime renderen met 30fps zoals dynamisch in een GAMEwereld gebeurt, maar jij neemt het woord film in de mond en 'Cinema 2.0' klinkt meer jouw kant op. Dan moet ik denken aan dingen als Final Fantasy Advent Children, Wall-E of in-between cutscenes in games zoals in Red Alert en nog dozijnen anderen en die zijn pre-rendered. Zoals de prachtige intro van Rise of Legends. Dat zijn dingen die realtime 1:1 in een game nog jaren en jaren niet kunnen, klaar. Maar voor een film effect in een pre-rendered omgeving die na een aantal dagen echt bloedmooie dingen aflevert is het vast mooi.

Denk dat het dus een kwestie was van misunderstanding :) . Want als je leest hoe lang de renderfarm van Intel CPU's er over doet om 3 detail frames in-movie van Wall-E te renderen, dan weet je precies waarom de zogenaamde "real-life" graphics echt nog jaren ver weg verwijderd zijn van de huidige computational power :) .

De meeste mensen deugen!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ATi kaartjes worden gebruikt met Crysis Warhead "Wars" op de GC beurs. Toch wel opmerkelijk. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.crymod.com/uploads/mediapool/warsbooth3.jpg

http://crysiswarhead.ea.c...08/13/gc-2008-begins.aspx

• Avalaxy
Splinter Cell schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:38:
ATi kaartjes worden gebruikt met Crysis Warhead "Wars" op de GC beurs. Toch wel opmerkelijk. :)

[afbeelding]

Dat is inderdaad opmerkelijk aangezien Crysis echt een NVIDIA tech demo is.

• Astennu

[afbeelding]

Misschien is deze engine een stuk beter dan de oude Crysis engine want die van de oude crysis schaalt maar slecht met multi GPU.

Misschien presteren de ATi kaarten in deze nieuwe engine wel naar behoren. Want dat was nog een van de games waar nVidia een duidelijke voorsprong heeft waar die in andere games weg is.

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Astennu schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:53:
[...]

Misschien is deze engine een stuk beter dan de oude Crysis engine want die van de oude crysis schaalt maar slecht met multi GPU.

Misschien presteren de ATi kaarten in deze nieuwe engine wel naar behoren. Want dat was nog een van de games waar nVidia een duidelijke voorsprong heeft waar die in andere games weg is.
Ja de eninge is een stuk beter geworden. Ze hebben alles ge-tweaked. Crytek richt zich ook meer op DX9. Al die PC's zijn ook voorzien met XP. Er komen geen exclusieve DX10 meer aan te pas. Je kunt alles vol op gooien met DX9.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
leonpwner1 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Dat is inderdaad opmerkelijk aangezien Crysis echt een NVIDIA tech demo is.
Sterker nog. Crysis: Warhead is een TWIMTBP game. Zie onderin: http://crysiswarhead.ea.com/

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Splinter Cell schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:22:
[...]

Ja de eninge is een stuk beter geworden. Ze hebben alles ge-tweaked. Crytek richt zich ook meer op DX9. Al die PC's zijn ook voorzien met XP. Er komen geen exclusieve DX10 meer aan te pas. Je kunt alles vol op gooien met DX9.
Terecht, DX10 is het gewoon niet waard, iedere gamer met een beetje 10+ top spellen op een XP / Vista dual boot weet het gewoon. Bioshock, Mass Effect, Crysis, Grid, Stalker - het boeit allemaal niets tot zeer zeer weinig :) . Daarbij dat veel gamers Vista nog steeds laten liggen (check de Valve survey met unieke miljoenen resultaten maar eens ) en het XP + DX9 is compleet. Good game voor Crytek dan :) .

De meeste mensen deugen!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CJ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:28:
[...]

Sterker nog. Crysis: Warhead is een TWIMTBP game. Zie onderin: http://crysiswarhead.ea.com/
Dat was natuurlijk ook geen verrassing.
Cassius schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:30:
[...]

Terecht, DX10 is het gewoon niet waard, iedere gamer met een beetje 10+ top spellen op een XP / Vista dual boot weet het gewoon. Bioshock, Mass Effect, Crysis, Grid, Stalker - het boeit allemaal niets tot zeer zeer weinig :) . Daarbij dat veel gamers Vista nog steeds laten liggen (check de Valve survey met unieke miljoenen resultaten maar eens ) en het XP + DX9 is compleet. Good game voor Crytek dan :) .
Ja inderdaad DX10 is gewoon niks. Maar DX10.1 daar in tegen wel.

Daarbij is het de eninge zelf die al dat moois op het beeld tovert en niet DX10. Hoe brak de CryEninge 2 ook was, daar verandert DX10 niks aan.

En een leuk nieuwtje; Crysis Warhead was al in ontwikkeling, nog voordat Crysis af was.

[ Voor 62% gewijzigd door Splinter Cell op 21-08-2008 14:39 ]

• peakaboo
  • Niet online
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat crysis te spelen valt op 1920x1200, 4xaa en very high details met een 4870x2. Heb gisteren een uur of 3 zitten spelen vanaf het begin en het draait werkelijk soepel. Welliswaar schommelen de frames zo rond de 35-45 gemiddeld, maar komen ook regelmatig ver daar boven. Voor crysis is dit echt goed te spelen, ik bedoel het voelt net aan alsof je met 60 fps speelt heel raar...

Ik ben iig tevreden en wacht op warhead, om te zien wat die te bieden heeft :)

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

peakaboo schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:40:
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat crysis te spelen valt op 1920x1200, 4xaa en very high details met een 4870x2. Heb gisteren een uur of 3 zitten spelen vanaf het begin en het draait werkelijk soepel. Welliswaar schommelen de frames zo rond de 35-45 gemiddeld, maar komen ook regelmatig ver daar boven. Voor crysis is dit echt goed te spelen, ik bedoel het voelt net aan alsof je met 60 fps speelt heel raar...

Meestal komt de 4870 X2 als winnaar uit de bus, bij de meeste review site's.

De framerate bij Crysis is apart ja. 22/25 fps voelt gewoon goed aan.

• peakaboo
  • Niet online
Splinter Cell schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:45:
[...]

Meestal komt de 4870 X2 als winnaar uit de bus, bij de meeste review site's.

De framerate bij Crysis is apart ja. 22/25 fps voelt gewoon goed aan.
Ja dat klopt, alleen weten wat crysis voor spel is en dat het een brakke engine heeft. En dus zou CF niet goed schalen in die game, blijkt echter wel het geval te zijn want ik heb cryis voor het eerst op mijn native reso MET aa op volle details kunnen spelen, en... vloeiend _/-\o_

Niet dat ik er op zat te wachten, want ik was verbaasd, maar ik d8 ach lets give it a try en het draait nog goed ook lol.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
CJ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:28:
[...]

Het is dan wel een ESL/Intel area _/-\o_ ...en geen crytek area.
Die ene crysis warhead case daar zit dan natuurlijk wel een nV-kaart in.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

[afbeelding]

Heh Crytek ziet eindelijk het groene licht uit het rode kamp van ATi, aangezien dat ze ATi kaarten gebruiken in een spel wat altijd beter liep op kaarten vanuit het groene kamp Nvidia. Dit is goed nieuws en goede marekting voor AMD/ATi :) Great to see it happening! _/-\o_ *O*

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ik ben heel blij om te zien dat Ati eindelijk weer in het voordeel is. Vanavond komt mijn 28" monitor binnen (1920*1200) en dan kan ik de kracht van mijn 3870X2 echt gaan benutten. Al moet ik zeggen dat ik wel meteen weer koopneigingen krijg van de 4870X2 als ik zie dat Ati de zaakjes op driver gebied (CF schaling) steeds beter voor elkaar heeft. Maarja, eerst nog maar eens een half jaartje met de 3870X2 en dan ga ik wel de gepimpte 4870X2 halen.

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
ormagon schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:20:
Ik ben heel blij om te zien dat Ati eindelijk weer in het voordeel is. Vanavond komt mijn 28" monitor binnen (1920*1200) en dan kan ik de kracht van mijn 3870X2 echt gaan benutten. Al moet ik zeggen dat ik wel meteen weer koopneigingen krijg van de 4870X2 als ik zie dat Ati de zaakjes op driver gebied (CF schaling) steeds beter voor elkaar heeft. Maarja, eerst nog maar eens een half jaartje met de 3870X2 en dan ga ik wel de gepimpte 4870X2 halen.
Even off topic, maar dat is niet toevallig de Hanns.G 28 inch? Ben daar namelijk nogal benieuwd naar hoe die presteert aangezien die erg weinig kost. Zou me ook in de verleiding kunnen brengen voor een HD4870-X2...

anathema

• Qosmic
ik heb een 4850 en heb sinds vandaag de 8.8 drivers erop staan.
Hiervoor had ik de catalyst hotfix drivers.

Alleen heb ik nu een raar probleem. Wanneer ik bij ati overdrive de kaart lichtjes overklok naar 650/1000 (default 625/993) loopt mn hele computer vast zodra ik een spel of 3dmark opstart.

Beeld blijft een paar seconden zwart en daarna volgt een reboot.

Met de hotfix drivers had ik dit probleem niet en had ik de kaart ook naar deze waardes geklokt.

Iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben?

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
peakaboo schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:40:

Vaag. Ik heb benchmarks gelezen en gezien op YouTube, en daar haalt een 4870x2 op Very High @ 1680x1024 Geen AA en AF amper 40 Fps. (36 om precies te zijn). Kan me niet voorstellen dat er ineens zo'n verschil is (met een andere driver. processor of geheugen) in vergelijking met wat jij haalt.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

rickyy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:12:
[...]

Vaag. Ik heb benchmarks gelezen en gezien op YouTube, en daar haalt een 4870x2 op Very High @ 1680x1024 Geen AA en AF amper 40 Fps. (36 om precies te zijn). Kan me niet voorstellen dat er ineens zo'n verschil is (met een andere driver. processor of geheugen) in vergelijking met wat jij haalt.
Je weet dat Crysis heel erg CPU limited is en dat de HD4870 X2 GPU power te over heeft?

Ga maar eens op zoek naar meerdere bronnen, deze zullen bijna allemaal laten zien dat je fps in crysis amper omlaag gaat als je de resolutie ophoogt of AA toevoegt. Op HWI hebben ze de kaart ook getest en als je op 1920x1200 kijkt is het verschil tussen no AA en 4x AA maar 3 fps (42 versus 39).

Wat peakaboo haalt ligt dus in lijn met de verwachtingen.

http://www.hardware.info/..._Radeon_HD_4870_X2_Test/6

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 21-08-2008 20:04 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Damn zeg, die benches van HWI doen mij twijfelen over te stappen naar ATI, mn trippple 8800 in te leveren voor een 4870X2.... hij doet het wel erg goed in crysis met AA en voor dat geld...

Iemand een idee met welke andere hardware die benches gedaan zijn?

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net effe Catalyst 8.8 geinstalleerd en het was de eerste Catalyst voor mij waar ik mijn computer niet opnieuw hoefde te rebooten na het updaten. :D

Het zit er al een Catalyst of 2 in... maar de vorige Catalysts kreeg ik steeds de reboot vraag... en nu niet. Maar alles werd wel netjes geupdate. :)

Volgens AMD zou alleen een reboot nodig zijn als het CCC grondige wijzigingen heeft ondergaan of wanneer je het CCC opnieuw laat installeren. Wat mij betreft is dit een grote vooruitgang. MS beloofde het al een tijdje als Vista feature vanwege het nieuwe drivermodel.... drivers updaten zonder te hoeven rebooten.... maar heb het nu eindelijk eens zelf in werking mogen zien. Geweldige feature. _/-\o_

• Avalaxy
CJ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:19:
Ik heb net effe Catalyst 8.8 geinstalleerd en het was de eerste Catalyst voor mij waar ik mijn computer niet opnieuw hoefde te rebooten na het updaten. :D

Het zit er al een Catalyst of 2 in... maar de vorige Catalysts kreeg ik steeds de reboot vraag... en nu niet. Maar alles werd wel netjes geupdate. :)

Volgens AMD zou alleen een reboot nodig zijn als het CCC grondige wijzigingen heeft ondergaan of wanneer je het CCC opnieuw laat installeren. Wat mij betreft is dit een grote vooruitgang. MS beloofde het al een tijdje als Vista feature vanwege het nieuwe drivermodel.... drivers updaten zonder te hoeven rebooten.... maar heb het nu eindelijk eens zelf in werking mogen zien. Geweldige feature. _/-\o_
Werkt dat alleen onder Vista? En hoef je niet telkens CCC opnieuw te installeren dan? Ik kreeg nml die vraag wel gewoon onder XP (met CCC+driver).

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

leonpwner1 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:22:
[...]

Werkt dat alleen onder Vista? En hoef je niet telkens CCC opnieuw te installeren dan? Ik kreeg nml die vraag wel gewoon onder XP (met CCC+driver).
Bij XP moet je dan wel gewoon rebooten. ;)

Geluidswolk

• CJ
  • Niet online
(overleden)
leonpwner1 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:22:
[...]

Klopt. Het is een Vista only feature. Daarom schreef ik er ook bij dat dit mogelijk was dankzij het vernieuwde drivermodel van Vista. ;) Aangezien XP dit niet heeft, moeten de XP kneusjes dus gewoon blijven rebooten. :Y

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:00:
[...]

Klopt. Het is een Vista only feature. Daarom schreef ik er ook bij dat dit mogelijk was dankzij het vernieuwde drivermodel van Vista. ;) Aangezien XP dit niet heeft, moeten de XP kneusjes dus gewoon blijven rebooten. :Y
XP kneusje !!!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
CJ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:00:
[...]

Klopt bij installeren CCC hoef dat niet, maar ik moest wel herstarten na het installeren van de display drivers.

|2600k|Asus 290|

• Qosmic
installeren jullie altijd alleen de display driver of ook de nieuwe ccc.

want als ik op die site van ati kijk weet ik nooit zo goed welke ik moet kiezen, optie 1 of 2.

optie 1 is Catalyst Software Suite English Only

optie 2 is los de display driver en los de Catalyst Control Center (English)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het volledige pakket, dus incl. het CCC. Daarmee krijg je een hoop meer opties, zoals AA en AF instellingen.

March of the Eagles

• Imperium
  • Niet online
8.8 vind ik een klote driver merk ik nu al. 8.7 werkt veel fijner.. Crossfire i.c.m. GRID is in 8.8 dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook mn 4870x2 hier draaiend. Heerlijk zo, gewoon nul compromissen hoeven doen, gewoon alles voluit en op crimineel hoge kwaliteit.

Btw, na driverinstall met CCC moest ik gewoon opnieuw opstarten hoor, in vista 64bit.

Een ding wat ik wel heel vreemd/slecht vind; Ik wil een TV display op clone stand hebben maar als ik dat instel dan gaat mijn desktop nog maar tot max 1024 resolutie. Ik dacht eerst dat ik het niet begreep of zo (kom net van nvidia drivers af, 7950gx2) maar volgens een post op het ATI forum moet ik het hiermee doen. Dat zou aan vista liggen maar dat is kul want met die nvidia drivers ging dat wel. Dat vind ik wel teleurstellend.

Zal binnenkort wel even wat benches doen, kunnen we eindelijk zien of hij nu wel of niet last heeft van een PCIe 1.0 (asus p5b)

Nog een vraagje; Hebben jullie in de drivers nog iets veranderd bij de menu's van DTV, Color of AVIVO? De 3D tab snap ik allemaal wel, inclusief de AA modes na wat leeswerk (heb 8x edge detect geselecteerd) maar die andere menu's zijn beetje abacadabra.

Hmm, dit had beter in het ervaringen topic gestaan he... sorry

edit @ Frank: Ja, klopt. Maar heb de vermeende extra FPS niet nodig nu en met een nieuwe processor van intel voor de deur en nieuwe moederborden lijkt het me niet zo'n gewelkdig moment om te upgraden. Komt wel rond de jaarwisseling denk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:04:
Zal binnenkort wel even wat benches doen, kunnen we eindelijk zien of hij nu wel of niet last heeft van een PCIe 1.0 (asus p5b)
Als ik uitga van de reviews van Crossfire performance op X38 en P45 dan zou het best kunnen dat je met een trager slot zo'n 10 procent minder fps haalt. Het beste kun je even 3DMVantage draaien en dan kijken of de GPU score veel afwijkt van andere HD4870 X2 scores.

Als ik jou was zal ik wel de upgrade naar een PCI-E 2.0 bord overwegen als je echt het maximale uit die kaart wilt halen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hacku schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:22:
Het volledige pakket, dus incl. het CCC. Daarmee krijg je een hoop meer opties, zoals AA en AF instellingen.
dus gewoon de optie 1.

wat ik dan alleen gek vind is dat die 43 mb is.

En als je los de display driver download en los de ccc dat je dan op 64 mb zit.

waar zit em dat dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ik weet het niet zeker maar volgens mij omdat als je ze los download je overkoepelende bestanden hebt. Dus dezelfde bestanden die je dan bij zowel de driver als ccc krijgt. Download je het pakket dan zit het er gewoon 1x in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nog even om hierop terug te komen....

AMD gaat straks een beetje over NV heen walsen in het budget en midrange segment wat betreft performance....

De HD44x0 Serie gaat dus 120 streamprocessors krijgen. Het is vergelijkbaar met een HD3650... 3x zo veel als de vorige budget GPU had met 40 SPs. Deze moet het opnemen tegen de 9400GS...

De HD46x0 Serie krijgt dus 320 streamprocessors... en neemt het op tegen de 9500GT en 9400GS....

HD4670 scoort nu zo'n P35xx.
HD4650 scoort nu zo'n P21xx.
9500GT scoort nu zo'n P19xx.

Ze zitten allemaal in het $79-109 segment afhankelijk van het model en de hoeveelheid geheugen. De HD4670 neemt het op tegen de 9500GT. En de HD4650 neemt het op tegen de 9400GS die 32 SPs heeft (een gerebrandde GF8500GT met G96b GPU).

NV heeft in het segment hierboven nog de 9600GT zitten, maar de HD4850 komt aardig dicht in de buurt van dit prijssegment. En een eventuele HD4830 of HD4690 (bv 600 SPs op 256-bit/800 SPs op 128-bit) zou ook roet in het eten kunnen gooien.

De HD4670 heeft dus 320 SPs net als de HD38x0, maar daarmee houdt de vergelijking op aldus de laatste berichten. Het heeft een 128-bit memory interface (vs 256), 8 (verbeterde) ROPs (vs 16), 32x Z (gelijk aan HD3850) en volgens geruchten... 32 texture units (vs 16 op de HD38x0)... Als dat laatste waar is dan zouden de 320 SPs in de RV730 verdeeld zijn over 8 SIMD Arrays van 40, daar waar de RV620/RV635 3 SIMD Arrays van 40 hadden. Mij leek eerst 16 Texture Units meer voor de hand liggend...

In het segment er onder zit nog de HD4400 serie die ongeveer gelijk presteert aan de HD3650. Deze moeten het opnemen tegen de bottomfeeder van NV... de 9300GS (wat een gerebrande GF8400GS is met 16 SPs). De HD3650 had het soms moeilijk met de 8500GT, maar de 8400GS was geen partij. Ik verwacht dus niet dat de HD4470 en HD4450 problemen zullen krijgen met de 9300GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag het vast wel even zeggen hier (A)
Ik hoop echt dat nVidia nu eens *** op hun donder krijgt met hun acties. Alle mensen zeggen nu dat nvidia beter is dan ATi, maar ze weten niet waarom. Zelfde als Intel vs AMD.
nVidia speelt een vies spelletje. Maar ATi laat ze wel even zien wie de baas is. En nVidia moet maar slikken. geen protesteren. En dan maken ze is verlies. Iets wat AMD al lang moet.
ATi zo volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:32:
Ik mag het vast wel even zeggen hier (A)
Ik hoop echt dat nVidia nu eens *** op hun donder krijgt met hun acties. Alle mensen zeggen nu dat nvidia beter is dan ATi, maar ze weten niet waarom. Zelfde als Intel vs AMD.
nVidia speelt een vies spelletje. Maar ATi laat ze wel even zien wie de baas is. En nVidia moet maar slikken. geen protesteren. En dan maken ze is verlies. Iets wat AMD al lang moet.
ATi zo volhouden.
Ach, ATi mag nog dubbel zo snelle kaarten maken, nVidia zal altijd beter verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:27:
[...]

Ze zitten allemaal in het $79-109 segment afhankelijk van het model en de hoeveelheid geheugen. De HD4670 neemt het op tegen de 9500GT. En de HD4650 neemt het op tegen de 9400GS die 32 SPs heeft (een gerebrandde GF8500GT met G96b GPU).
De 8500gt heeft toch 16SPs? Een gerebrandde 8500gt heeft dan toch ook 16SPs?
Als dat zo is dan is het knudde met een rietje voor Nvidia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:34:
[...]

Ach, ATi mag nog dubbel zo snelle kaarten maken, nVidia zal altijd beter verkopen.
Dat is ook het probleem. Maar ik krijg te horen dat de retailers e.d. ook geirriteerd raken van de enorme pricedrops ed van nVidia. Gelijk hebben ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:34:
[...]

Ja, met mooie marketing campagnes? Take your fanboy instinct else ;)

Ben ervan overtuigd dat de verkoopcijfers volgend jaar echt anders zullen uitvallen en van Nvidia zelfs lager dan voorheen. Nvidia is lui, bakt dezelfde series en doopt ze tot een nieuw nummer. Over nummers gesproken, kan jij nog de tel houden uit al die nummers die op hun kaarten staan?

Ik vraag me af wat de opvolger van de HD4870x2 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele probleem met die nummers komt ook doordat ATi ze laat zweten. Dan moeten ze gauw weer een OC maken of iets anders snel creeeren en dat binnen de serie. Dat gaat dan nogal wel is fout met de nummering. ATi daarintegen heeft sinds de 3* serie de nummers erg duidelijk. Ook goed voor de consument. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
CJ schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:27:
De HD3650 had het soms moeilijk met de 8500GT
Helemaal niet :+ Misschien in Microsoft Flight Simulator X, maar da's toch een game die niet weet om te gaan met grafische kaarten
Blijft dus ATI de komende tijd in het BBG Basissysteem.

Edit: Voordat iemand begint te klagen. Een 3650 presteert hetzelfde als een 2600XT

[ Voor 8% gewijzigd door Joep op 22-08-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:38:
[...]

Ja, met mooie marketing campagnes? Take your fanboy instinct else ;)

Ben ervan overtuigd dat de verkoopcijfers volgend jaar echt anders zullen uitvallen en van Nvidia zelfs lager dan voorheen. Nvidia is lui, bakt dezelfde series en doopt ze tot een nieuw nummer. Over nummers gesproken, kan jij nog de tel houden uit al die nummers die op hun kaarten staan?

Ik vraag me af wat de opvolger van de HD4870x2 gaat worden.
Huh, fanboy? Nee, 't gaat erom dat mensen blindweg 'GeForce' zeggen tegen de pc boer. En ja, dat komt grotendeels door marketing :). En hardnekkige geruchten ('ATi heeft brakke drivers').

Opvolger van de 4870X2 wordt de 5870X2 ;). Of X3, X4, the sky's the limit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
NVIDIA will offer a upgraded GTX 260 in mid-September
Kan iemand een schatting maken hoeveel dit kost?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12.5% duurder dan de GTX 260? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien de GX2 260+ heh wie zal het weten, een ding in Flight Sim X is nu de GTX 280, 8800 Ultra en 9800 GX2 nog de beste keuze, het laatste wat ik niet begrijp, waar blijft ATi? dit is het spel wat ik soms 21 uur in realtime doe en ik hoop toch ooit is dat ATi met een goede komt voor FSX, het blijkt dat de GeForcejes helaas de upperhand hebben.

voor 1920 x 1200 x32 + FSAA x4 & AF x16:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/I/F/153591/original/flightsim1.png

Voor 2560 x 1600 x32 + FSAA x4 en AF x16:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/I/G/153592/original/flightsim2.png

Voor de 8800 Ultra deze resultaten [wel met een oudere driver]:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/H/C/110784/original/image030.png

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/H/B/110783/original/image029.png

Dus ja op dit gebied heb ik nog de Geforce gekozen boven de Radeons en als het nog zo blijft dan blijf ik voor kamp groen kiezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:54:
mischien de GX2 260+ heh wie zal het weten, een ding in Flight Sim X is nu de GTX 280, 8800 Ultra en 9800 GX2 nog de beste keuze, het laatste wat ik niet begrijp, waar blijft ATi? dit is het spel wat ik soms 21 uur in realtime doe en ik hoop toch ooit is dat ATi met een goede komt voor FSX, het blijkt dat de GeForcejes helaas de upperhand hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de 8800 Ultra deze resultaten [wel met een oudere driver]:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus ja op dit gebied heb ik nog de Geforce gekozen boven de Radeons en als het nog zo blijft dan blijf ik voor kamp groen kiezen helaas.
Probleem mag duidelijk zijn.... FS is een *** product. Een 8800 Ultra die sneller is als de GTX280 zegt mij meer dan genoeg. CF werkt gewoon niet. Dus ja...... Deel is misschien met drivers op te lossen maar blijkbaar spelen niet genoeg mensen dat spel of gebruiken ze het programma (want het is niet echt een spel meer een sim) Of de engine is zo brak dat er niet veel aan te optimaliseren valt maar goed die GTX280 zou toch wel sneller moeten zijn als een 8800 Ultra dat de 9800 GTX+ niet sneller is geloof ik wel door mem bandbreedte en de GX2 niet werkt doordat er gewoon geen SLi support is. Maar die benshmarks zeggen gewoon genoeg er is iets mis maar dat is dus nog lang niet opgelost in beide kampen. Ook die HD3870 X2 die met aa en af ineens sneller is als zonder :S.

Trouwens ik vind die HD4650 wel laag scoren met p21xx tov de 70 met p35xx. Klopt dat wel ? Want ze hebben even veel shaders. Dus dan zou die kaart wel heel laag gelockt moeten zijn. Of misschien traag DDR2 geheugen ? dat op een 128 Bit bus is een killer voor die core.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 22-08-2008 10:24 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!