[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 92.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bint schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:26:
Is het nu bekend of de iPhone in belgie nu wel of niet country locked is? Zoals in een ander topic te lezen is, is mijn iPhone gejat, en ik wil persé een nieuwe. Verzekering vergoed niets. Dus als het kan, wil ik vanmiddag even naar belgië rijden en daar een nieuwe kopen, maar dan moet ik wel weten zeker weten of het kan of niet ;)...
Niet gelockt, maar ga er maar niet van uit dat je een nieuwe zo op kunt halen :P
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:50:
Ik bedoelde het plusje waar je op kunt klikken om een nieuwe contact toe te voegen. die verdwijnt na het invullen van een nieuw contact. je moet dan eerst even op de bel functie klikken en daarna weer op je contactenlijst om dat plusje weer te zien.
Net even geprobeerd, bij mij komt 't plusje gewoon terug. Heb je de nieuwste firmware? Kan me best voorstellen dat 't een bugje in 2.0 of 2.0.1 is.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2008 11:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Hey een vraagje hebben jullie ook dat het schem in een kadertje zit.. er valt namelijk bij mij 1mm marge om het daadwerkelijke beeldscherm heen waar geen beeld op tentoon gesteld het lijken wel pixels te zijn.

Ik bedoel het beeld is niet geheel beeld uitvullend er zit een klein randje om het schermheen wat niet gebruikt word.

Dus het beeldscherm loopt niet precies tot de zwarte bovenkant die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

Ik synchroniseer mijn agenda en contacten via MobileMe, en heb bij nieuwe gegevens push dus aanstaan.

Om nu mijn accu te sparen heb ik push maar eens uitgezet. Hierdoor zou hij automatisch over moeten gaan op de settings die je hebt ingesteld voor fetch. Bij mij is dit handmatig.

Als ik nu mijn agenda open, zou hij toch op dat moment even moeten gaan syncen? Dat gebeurt dus niet. Als ik mail open, gaat hij wel meteen even kijken of er nieuwe mail is. BIj de agenda dus niet. Iemand een idee hoe je de agenda kan vertellen dat hij op dat moment moet gaan syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:39:
Hey een vraagje hebben jullie ook dat het schem in een kadertje zit.. er valt namelijk bij mij 1mm marge om het daadwerkelijke beeldscherm heen waar geen beeld op tentoon gesteld het lijken wel pixels te zijn.

Ik bedoel het beeld is niet geheel beeld uitvullend er zit een klein randje om het schermheen wat niet gebruikt word.

Dus het beeldscherm loopt niet precies tot de zwarte bovenkant die erop zit.
Dat hoort, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/10381/494204.jpg
Anoniem: 233874 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:50:
Ik synchroniseer mijn agenda en contacten via MobileMe, en heb bij nieuwe gegevens push dus aanstaan.

Om nu mijn accu te sparen heb ik push maar eens uitgezet. Hierdoor zou hij automatisch over moeten gaan op de settings die je hebt ingesteld voor fetch. Bij mij is dit handmatig.

Als ik nu mijn agenda open, zou hij toch op dat moment even moeten gaan syncen? Dat gebeurt dus niet. Als ik mail open, gaat hij wel meteen even kijken of er nieuwe mail is. BIj de agenda dus niet. Iemand een idee hoe je de agenda kan vertellen dat hij op dat moment moet gaan syncen?
Je kunt ook bij de extra optie daar email, contacts en kalender apart op handmatig/fetch zetten. Waarschijnlijk als je dat aanpast, dan wordt het wel gesynced als je de applicaties opent. Tenminste bij merkt dat wel, maar ik vind push fijner :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Anoniem: 57942 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:50:

Bedankt voor de wiebel tip ;) toch balen dat ik die icoontjes niet gewoon kan weg gooien want ik hou van minimalisering :P
Mooi, daar houdt Apple ook van. Vandaar dat het zo simpel is om ze te verplaatsen naar waar jij wilt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:50:

Ik heb ook Push uitstaan en Fetch aangezet op een half uur. Gisterenavond nog een melding dat hij 10% stroom had, vanmorgen nog hetzelfde. _/-\o_

MobileMe, contacten en agenda sync ik handmatig, dus zodra je een applicatie opent.

MobileMe, email, heb ik op Fetch staan, iedere 30 minuten.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Dit werkt prima. Mocht je toch op elk gewenst moment mail willen checken, gewoon de applicatie openen en hij checkt. :)

Alhoewel ik nog steeds Push prefereer, vind ik dit ook prima werken en als extra voordeel is dat de accu veel langer mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234091

Ik heb mijn iphone einedlijk binnen. Draai de 2.0.2 software. Ik vind het internet niet echt snel gaan, dus heb hem maar eens aan een speedtest onderworpen (testmyiphone.com). Met 4 balken 3g haal ik dus maar 0.22 Mbits/sec, oftewel, net iets sneller dan edge. Heel vreemd. Met wifi ben ik slechts 1.6 keer senller dan edge. Deze snelheden zijn toch toch veel en veel te laag? Werkt deze speedest site niet naar behoren?

Waar kan je overigens instellen dat de teltefoon geen gebruik maat van 3G?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:52

wally21

psn: Wally224

Valderrama schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:19:
Ik loop nu tegen een probleem aan. Alles werkt hartstikke goed alleen momenteel kan ik app updates niet meer installeren via de iPhone zelf. De store geeft aan dat er een update is, deze haal ik binnen, er verschijnt een nieuwe icoon en de iphone probeerd het te installeren en dit gaat tegenwoordig altijd fout.

De store vraagt om mijn wachtwoord en vervolgens verschijn de error: Programma kan niet worden gedownload. App X kan worden gedownload als u op uw computer inlogt op de iTunes store.

Ik wil gewoon weer de updates over the air binnenhalen. Heb overigens goed 3G bereik.
Porbleem ook gehad maar na de update naar 2.0.2 geen probleem meer mee gehad. misschien een keer restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234091 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:32:
Ik heb mijn iphone einedlijk binnen. Draai de 2.0.2 software. Ik vind het internet niet echt snel gaan, dus heb hem maar eens aan een speedtest onderworpen (testmyiphone.com). Met 4 balken 3g haal ik dus maar 0.22 Mbits/sec, oftewel, net iets sneller dan edge. Heel vreemd. Met wifi ben ik slechts 1.6 keer senller dan edge. Deze snelheden zijn toch toch veel en veel te laag? Werkt deze speedest site niet naar behoren?

Groeten
Als je net je iPhone binnen hebt en je hebt zo'n vraag kun je beter eerst het topic van A tot Z gaan lezen. Of gewoon de gebruiksaanwijzing die je vind in de favorieten van Safari.

Maar vooruit: het uitzetten van 3G gaat via Instellingen, Algemeen, Netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Anoniem: 234091 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:32:

Groeten
google zoeken met "3G uitzetten iphone" kan leiden tot een antwoord.
Edit: net te laat, een vraag hier posten lukt ook - zie hierboven

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 27-08-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 20:28
Ik heb op mijn Iphone nu wat betaalde Apps staan, die in de App store heb gekocht.
nu vraag ik me af of straks als mijn vriendin een Iphone heeft, als ik die dan aansluit op mijn pc, krijgt zij die Apps dan ook op haar iphone?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

BreeeZe

Devt

Kuhr89 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:06:
Ik heb op mijn Iphone nu wat betaalde Apps staan, die in de App store heb gekocht.
nu vraag ik me af of straks als mijn vriendin een Iphone heeft, als ik die dan aansluit op mijn pc, krijgt zij die Apps dan ook op haar iphone?
Als je hetzelfde iTunes account gebruikt wel :)
(Heb hetzelfde met m'n iPod & iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Kuhr89 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:06:
http://www.apple.com/legal/itunes/us/service.html

(iii) You shall be authorized to use the Products on five Apple-authorized devices at any time, except in the case of Movie Rentals, as described below.

(iv) You shall be able to store Products from up to five different Accounts on certain devices, such as an iPod or iPhone, and Apple TV at a time

Ook al eens in dit topic voorbij gekomen dat iemand dezelfde apps op een iPod Touch en iPhone ge-synced had...

[ Voor 14% gewijzigd door Tha BasZ op 27-08-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 12-05 20:28
okee bedankt. Dat is wel rlx dan :)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272515

Beste Tweakers,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Apple Iphone 3G. Nu heb ik de afgelopen dagen wat problemen met de mail client. Als ik op het mail icoontje klik update hij mijn email niet (kijkt niet of er nieuwe email is) En als ik op het refresh knopje druk gebeurt er ook niks.

Iemand die dit probleem ook heeft? Of er een oplossing voor heeft?

Verder is het ook zo dat als hij naar email checkt dan duurt het echt heel lang. Terwijl ze normaal binnen een paar seconden binnen zijn.

Ik heb trouwens gewoon een eigen emailadres v mijn domein dus geen hotmail oid.

Bvd

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 272515 op 27-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:45
Ik heb de iphone al een tijdje maar ik vind zeker dat er nog flink gesleuteld moet worden aan de firmware. Ik had voorheen ook al een n95 gehad en die had in het begin ook ontzetten veel problemen. Na een aantal firmwares was de snelheid verdubbeld en de batterijduur verdrievoudigd.

Maar bij de iphone zijn er ook de irritante crashes in safari en ipod modus. Als ik coverflow draai, dan draai ik soms de coverart om, om een lijst met liedjes te bekijken. Crash, weg zie ik de springboard weer en mijn muziek is gestopt. In safari gebeurt het vooral soms in verschillende fora, wat resulteert in het terugspringen naar de springboard.

De contactslist is ontzettend traag en ik vind dat dit een van de hoogste prioriteiten heeft. Niet alleen het laden is traag, maar het syncen kan ook ontzettend buggy zijn. Toen ik mijn adressbook in macosx bijgewerkt had en vervolgens mijn iphone syncte in itunes werden een aantal contacts niet meegenomen!

Wat bleek dus: in adressbook moet je je contacts op een correcte wijze opslaan. Als je je contacts niet op de correcte wijze hebt opgeslagen, dan kun je dat moeilijk achterhalen en wordt dat niet gesynct. De namen en de gegevens staan dan wel in de lijst van contactpersonen met alle gegevens erin maar ze worden niet meegenomen in je sync naar je iphone. Heel erg irritant als je het niet weet, aangezien het de indruk wekt dat het wel opgeslagen is.

Voor de rest is de iphone een ontzettend goede telefoon voor internet, email, voicemail en muziek. Er bestaat op dit moment geen betere (een ervaren windows mobile gebruiker/nokia symbian)

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

Ik heb het al een paar keer eerder gevraagd maar ik krijg eigenlijk nooit echt antwoord. Heeft iemand een idee of het wel of niet mogelijk is om het volume van de muziek op je iphone te verhogen door binnen itunes het volume op bijvoorbeeld 150% te zetten. Op de ipod nano die ik heb kan dat. Ik heb het idee dat het op de iphone geen effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Ben al een poosje een tevreden iPhone bezitter. Een ding vind ik echter wat vreemd. Als ik naar Instellingen, Aanbieder ga, blijft m'n iPhone op Zoeken... staan met het draaiende wieltje erachter en daarna gebeurt er.... niets... :|

Meer iPhone bezitters met dit probleem? Heb em al een aantal maal gerestored, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Geduld, beste Jos :) Kan een paar minuten duren voor het lijstje bij Aanbieders gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 20:58

EraZor

Don't mention the war

hallo,

FF een vraagje: ik m'n visual voicemail instellingen allemaal gezet (begroeting etc.). De service staat dus gewoon aan lijkt me bij t-mobile (had voodat m'n abbo werd omgezet nog klassike voicemail).

Nou heb ik eea even geprobeerd en wat berichten op m'n voicemail ingesproken (vanaf de vaste lijn). ik zie wel dat ik oproepen gemist heb, maar er verschijnt geen enkel bericht/notificatie bij m'n visual voicemail. Als ik gewoon 1233 bel, hoor ik wel dat ik voicemailberichten heb. Wekt eea alleen als 'push' aanstaat oid? of ligt het er wellicht aan dat ik nu wifi verbinding heb? Of duurt het gewoon lang voordat eea in visual voicemail zichtbaar is? (het is toch sowieso netwerk (gprs/3g) onafhankelijk?

Oh, ik draai 2.02, overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

josverweij schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:44:
Ben al een poosje een tevreden iPhone bezitter. Een ding vind ik echter wat vreemd. Als ik naar Instellingen, Aanbieder ga, blijft m'n iPhone op Zoeken... staan met het draaiende wieltje erachter en daarna gebeurt er.... niets... :|

Meer iPhone bezitters met dit probleem? Heb em al een aantal maal gerestored, maar dat maakt geen verschil.
Heb ik ook. Soms wel, soms niet. Erg vervelend als je geen ontvangst hebt. Als het wel werkt gaat het gewoon snel, het hoort geen minuten te duren. Ook andere netwerken worden dus niet gevonden.

[ Voor 79% gewijzigd door Positron op 27-08-2008 19:54 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Valderrama schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:19:
Ik loop nu tegen een probleem aan. Alles werkt hartstikke goed alleen momenteel kan ik app updates niet meer installeren via de iPhone zelf. De store geeft aan dat er een update is, deze haal ik binnen, er verschijnt een nieuwe icoon en de iphone probeerd het te installeren en dit gaat tegenwoordig altijd fout.

De store vraagt om mijn wachtwoord en vervolgens verschijn de error: Programma kan niet worden gedownload. App X kan worden gedownload als u op uw computer inlogt op de iTunes store.

Ik wil gewoon weer de updates over the air binnenhalen. Heb overigens goed 3G bereik.
Dat heb ik ook heel vaak. Ik heb toch het idee dat dat iets met het bereik te maken heeft ofzo... Bij kleine updates (paar Kb) heb ik er geen last van maar wel als het boven de MB uitkomt.
Anoniem: 151391 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:43:
Ik heb het al een paar keer eerder gevraagd maar ik krijg eigenlijk nooit echt antwoord. Heeft iemand een idee of het wel of niet mogelijk is om het volume van de muziek op je iphone te verhogen door binnen itunes het volume op bijvoorbeeld 150% te zetten. Op de ipod nano die ik heb kan dat. Ik heb het idee dat het op de iphone geen effect heeft.
Ben het nu voor je aan het uitproberen, gooide net alleen per ongeluk al m'n muziek van m'n iPhone dus dat gaat nog ff duren ;)

Edit: Ik heb dus twee keer hetzelfde bestand in iTunes gezet, en bij 1 daarvan via info->opties->volumeaanpassing- op +100% gezet. Die versie is nu wel ietsjes harder maar zeker niet twee keer zo hard...

[ Voor 6% gewijzigd door Rijk Lemming op 27-08-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Laatst online: 25-07-2024
bartvb schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:47:
Geduld, beste Jos :) Kan een paar minuten duren voor het lijstje bij Aanbieders gevuld is.
Positron schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:52:
[...]

Heb ik ook. Soms wel, soms niet. Erg vervelend als je geen ontvangst hebt. Als het wel werkt gaat het gewoon snel, het hoort geen minuten te duren. Ook andere netwerken worden dus niet gevonden.
Zelfs na een minutenlang wachten zie ik nog geen aanbieders verschijnen. Ach, 't maakt ook niet veel uit, 't is niet heel bedrijfskritisch, maar soms wel handig als het gewoon zou werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06
Ik heb vandaag (via een link op Iphoneclub.nl) mijn google calendar zo ingesteld dat deze synced met zowel de Iphone als de Imac via Nuevasync. Werkt echt perfect, alles wat ik doorvoer in de agenda staat binnen notime zowel op internet als op de Iphone.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rijk Lemming schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:22:
[...]

Dat heb ik ook heel vaak. Ik heb toch het idee dat dat iets met het bereik te maken heeft ofzo... Bij kleine updates (paar Kb) heb ik er geen last van maar wel als het boven de MB uitkomt.

[...]

Ben het nu voor je aan het uitproberen, gooide net alleen per ongeluk al m'n muziek van m'n iPhone dus dat gaat nog ff duren ;)

Edit: Ik heb dus twee keer hetzelfde bestand in iTunes gezet, en bij 1 daarvan via info->opties->volumeaanpassing- op +100% gezet. Die versie is nu wel ietsjes harder maar zeker niet twee keer zo hard...
Hmmm zou er dan toch een of andere niet instelbare beveiliging in de iphone zitten? Wel vervelend als dat zo is. Voor thuis is het hard genoeg maar ik gebruik em eigenlijk meestal op de fiets en in druk verkeer is het al snel niet meer hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 151391 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:57:
[...]

Hmmm zou er dan toch een of andere niet instelbare beveiliging in de iphone zitten? Wel vervelend als dat zo is. Voor thuis is het hard genoeg maar ik gebruik em eigenlijk meestal op de fiets en in druk verkeer is het al snel niet meer hard genoeg.
Het ligt denk ik gewoon aan iTunes. Als ik namelijk in iTunes luister naar de twee nummers is het verschil net zo klein als op mijn iPhone.
Misschien moet je een andere (inear) headset overwegen. Op samenkopen.net is op dit moment een actie gaande waarbij je voordelig een headset van Ultimate Buds kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 20:58

EraZor

Don't mention the war

Oh, voor degenen die nog een autooplader zoeken, die 't wél doet met de 3g: Check dit ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

EraZor schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:12:
Oh, voor degenen die nog een autooplader zoeken, die 't wél doet met de 3g: Check dit ff.
Meteen besteld. De niet-3G compatible unit had ik ook al besteld :s

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Hoi, ik ervaar 2 problemen.
1) Sinds ik mijn apple-store account heb gewijzigd kan ik geen gebruik meer maken van mijn gedownloade programma's (zowel gekocht als gratis). ze starten niet op
2) Ik heb nu twee keer meegemaakt dat de telefoon helemaal op zwart gaat, terwijl de accu vol is. Na het koppelen aan de voeding en het meerdere maal indrukken van de powerknop start het apparaat weer doet alles het weer.

Heeft iemand hier ook last van?

Rijk Lemming schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Het ligt denk ik gewoon aan iTunes. Als ik namelijk in iTunes luister naar de twee nummers is het verschil net zo klein als op mijn iPhone.
Misschien moet je een andere (inear) headset overwegen. Op samenkopen.net is op dit moment een actie gaande waarbij je voordelig een headset van Ultimate Buds kan bestellen.
Nou, dat is dus juist het vreemde. Op mijn ipod nano werkt het wel. Daar doe ik dat al 3 jaar zonder problemen. En nog steeds. Alleen op mijn iphone werkt het niet....

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rijk Lemming schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:22:
100% harder is 6 dB extra volume. Voor een verdubbeling in subjectieve geluidssterkte heb je een 20 dB harder geluid nodig. Dus dat klopt wel.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:24:
[...]

100% harder is 6 dB extra volume. Voor een verdubbeling in subjectieve geluidssterkte heb je een 20 dB harder geluid nodig. Dus dat klopt wel.
Mij is altijd verteld dat 3dB een verdubbeling was?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:47:
Mij is altijd verteld dat 3dB een verdubbeling was?
Voor spanningen, ja. Maar geluids-decibellen zijn vermogensverhoudingen, en een 3dB toename van de uitgangsspanning leidt tot een 6dB toename in vermogen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Ik heb eens even een speedtest gedaan met de 3 vormen van internet, wifi, 3G en gprs. Ik moet zeggen dat 3G aardig goed presteert. Ik heb de website ad.nl genomen omdat dit een vrij zware site is...

wifi 14.2 sec
3G 21.5 sec
gprs 2 min 31.3 sec

Met 3G heb ik hier maar net 2 streepjes bereik. De snelheid van 3G zit dus bij t-mobile wel goed als je het mij vraagt. gprs vind ik daarentegen wel heel erg langzaam in vergelijk met de andere 2.

Wat me overigens ook opvalt is dat dit de batterij meteen ongeveer 1/5de heeft leeg geslurpt...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 151391 op 28-08-2008 03:07 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:49:
Ik heb vandaag (via een link op Iphoneclub.nl) mijn google calendar zo ingesteld dat deze synced met zowel de Iphone als de Imac via Nuevasync. Werkt echt perfect, alles wat ik doorvoer in de agenda staat binnen notime zowel op internet als op de Iphone.
True, heb ik gisteren ook gedaan , werkt echt perfect!
Heb toen ook gelijk maar de agenda functie in mijn Thunderbird gekoppeld aan de google agenda.
1 agenda op alle locaties , echt ideaal!

www.degroot-it.nl

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02
Sinds gisteren een "bijna" trotse bezitter van de Iphone via T-mobile. Ik heb er 3 weken op moeten wachten, white/16gig. Het werkt erg lekker. Alleen een klein dingetje m.b.t. het omringde metaal.

Bij de nader inspectie kwam ik iets "jammers" tegen. Het omringde metaal ziet er netjes uit alleen links ter hoogte van de volume knoppen is aan de binnenkant niet goed gefreest (als ik dat goed zeg), m.a.w. het is niet egaal. Je kan door de weerspiegeling van het licht 4 oneffenheden zien, waarvan 1 wat moeilijker te zien is. Ik heb helaas geen camera tot mijn beschikking dus kan geen fotos maken.
Het gaat wel om een miniscuul foutje, maar omdat het om metaal gaat valt het op door de reflectie, zeker omdat het anders gepositioneerd is t.o.v. het gehele metale ring.

Ik heb zojuist T-mobile gebeld en zij adviseren me om naar een shop te gaan. Om te kijken of hij omgeruild kan worden, of een vergoeding kan regelen. Ik hoop natuurlijk om een omruiling, vergoeding heb ik niet zoveel aan, ja, tenzij het om een bedrag gaat waarmee ik met die oneffenheden kan leven. Vanochtend werd ik wakker met het idee "laat maar zitten"... maar nu heb ik "Iphone moet goed zijn punt". Hoe is jullie metalen ring? Ik hoop niet dat ik slapende honden heb wakker gemaakt ;)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 22:04
goodfella schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:59:
Sinds gisteren een "bijna" trotse bezitter van de Iphone via T-mobile. Ik heb er 3 weken op moeten wachten, white/16gig. Het werkt erg lekker. Alleen een klein dingetje m.b.t. het omringde metaal.

Bij de nader inspectie kwam ik iets "jammers" tegen. Het omringde metaal ziet er netjes uit alleen links ter hoogte van de volume knoppen is aan de binnenkant niet goed gefreest (als ik dat goed zeg), m.a.w. het is niet egaal. Je kan door de weerspiegeling van het licht 4 oneffenheden zien, waarvan 1 wat moeilijker te zien is. Ik heb helaas geen camera tot mijn beschikking dus kan geen fotos maken.
Het gaat wel om een miniscuul foutje, maar omdat het om metaal gaat valt het op door de reflectie, zeker omdat het anders gepositioneerd is t.o.v. het gehele metale ring.

Ik heb zojuist T-mobile gebeld en zij adviseren me om naar een shop te gaan. Om te kijken of hij omgeruild kan worden, of een vergoeding kan regelen. Ik hoop natuurlijk om een omruiling, vergoeding heb ik niet zoveel aan, ja, tenzij het om een bedrag gaat waarmee ik met die oneffenheden kan leven. Vanochtend werd ik wakker met het idee "laat maar zitten"... maar nu heb ik "Iphone moet goed zijn punt". Hoe is jullie metalen ring? Ik hoop niet dat ik slapende honden heb wakker gemaakt ;)
Zou even langs de shop rennen, wie weet kan je hem omruilen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je weet zeker dat het geen lijmresten zijn? Ik heb eerder een bericht gelezen van iemand die zijn "oneffenheden": in de chromen rand er zo af kon krabben :)

Zoef

Anoniem: 232049

goodfella schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:59:
...
ik was al wakker...: ik had een soortgelijke ervaring bij uitpakken van de doos, hoewel ik me niet meer goed herinner of de metalen ring ook beschadigd was. Iig was er een beschadiging in de 'lak'laag (afwerkingsfoutje) vlak onder die ring aan de zijkant. Ik kon het toestel meteen omruilen. Ik wacht echter nog op een nieuwe (1 week) dus reken er wel op dat je je phone een tijdje kwijt bent.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 28-08-2008 11:20 ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb ff topic doorzocht, maar ik kan er helaas geen info over vinden. Dus vandaar de volgende vraag.

Ik wil namelijk met mijn iPhone via wifi op internet, alleen dan wel via de airport kaart in mijn iMac (ik heb namelijk geen draadloos netwerk). Heeft er iemand misschien een linkje naar een handleiding ofzo want ik kan echt niks vinden (ook niet met google).

Overigens herkent ie het netwerk van m'n mac wel, alleen als ik me aanmeld schakelt de iPhone niet over naar een wifi verbinding :S.

EDIT: In Leopard moet je firewall anders instellen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 28-08-2008 12:33 ]

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 12:52
ronwiel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:29:
Ik heb ff topic doorzocht, maar ik kan er helaas geen info over vinden. Dus vandaar de volgende vraag.

Ik wil namelijk met mijn iPhone via wifi op internet, alleen dan wel via de airport kaart in mijn iMac (ik heb namelijk geen draadloos netwerk). Heeft er iemand misschien een linkje naar een handleiding ofzo want ik kan echt niks vinden (ook niet met google).

Overigens herkent ie het netwerk van m'n mac wel, alleen als ik me aanmeld schakelt de iPhone niet over naar een wifi verbinding :S.

EDIT: In Leopard moet je firewall anders instellen... :)
Dit al uitgevoerd?:

1) iMac met kabel verbinden met het internet,
2) internet deling via airport aanschakelen
3) firewall op minst sterkste beveiliging zetten (leopard)
dan staat er in het wifi-symbool geen streepjes meer, maar een pijltje om aan te geven dat hij doorverbindt.

• To_Tall
  • Laatst online: 12-05 21:31
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de batterij duur van m'n iPone.

Nu ..

1 dag en 3 uur aan.
2,41 min gebruikt.

3G, WIFI, Push en Fetch aan.
Fetch om 15 min.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/edejeu/100041/photo/web.jpg

Ik kan er zo nog een dag mee werken :)

[ Voor 0% gewijzigd door To_Tall op 28-08-2008 16:20 . Reden: Typo 2G is 3G ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• justifire
  • Laatst online: 06:49

justifire

Shut up and squat !!

Word dat ding nou gratis vezonden of kost dat uiteindelijk nog 20 dollar extra?
Anders vraag ik me toch af wat ze er nog aan gaan verdienen :?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Anoniem: 95513

Is dat een betrouwbare toko?
Ze verkopen nogal wat spullen voor de Iphone, waar ik zeker interesse in heb.
Oa. het dockingstation wat volgens de site én fabrikant gewoon goed werkt.
De prijzen zijn bijna "te geef" zeg maar.

Ik wil er heel graag een bestelling plaatsen.

• M@cer
Dealextreme is een betrouwbare toko, waar je uren lang kan rondstruinen naar leuke gadgets voor leuke prijzen.. Heb er al een paar keer wat besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 28-08-2008 13:16 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 95513 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:12:
[...]

Is dat een betrouwbare toko?
Ze verkopen nogal wat spullen voor de Iphone, waar ik zeker interesse in heb.
Oa. het dockingstation wat volgens de site én fabrikant gewoon goed werkt.
De prijzen zijn bijna "te geef" zeg maar.

Ik wil er heel graag een bestelling plaatsen.
Ik heb er al veel dingen besteld. Een hoop is nep/immitatie-spul, maar daar is de prijs ook naar. Het duurt 2-3 weken voordat je je bestelling in huis hebt. Verder een prima toko. En ja, de prijs is echt inclusief verzendkosten.

PSN: Shiver23

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 10:33
Zo, eindelijk m'n witte iPhone opgehaald. De bezorgers kwamen gisteren al maar ik was natuurlijk weer niet thuis. Hij lijkt perfect. Geen haarscheurtjes ofzo, het enige wat ik heb kunne vinden is dat in de rechter beneden hoek, het rubber tussen het scherm en chrome rand iets dieper ligt dan in de andere hoeken. diep genoeg om je nagel ertussen te duwen.

Nu even aan iTunes koppelen en kijken of ik met m'n antieke BEN simkaart kan 3G'en :D

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hooker schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:21:

Nu even aan iTunes koppelen en kijken of ik met m'n antieke BEN simkaart kan 3G'en :D
Nee. Kan je het beste omruilen bij een T-Mobile shop.

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ To_Tall -> zo te zien is 3G wel een accu-opslorper! Maar zou zelf niet zonder kunnen eigenlijk...
Vindt GPRS echt TE traag voor woorden... maar ja kost je dus wel minder accu-juice...

@ Hornikx -> het is zeker een betrouwbare toko... maar inderdaad niet het echt spul, maar imitatie die soms nog wel langer meegaat dan het origineel!
Prijzen zijn ook best aardig en geen verzendkosten!
Je moet idd wel 2 a 3 weken wachten maar ja dat heb je er dan ook wel voor over...

[ Voor 43% gewijzigd door Tha BasZ op 28-08-2008 13:24 ]

Ik zou het fijn vinden als er een snelkoppeling naar het bureaublad gemaakt kon worden van de G3 en wifi connectie.. ik heb namelijk alle diensten uitstaan om zo batterij duur te besparen. En van de 8 werkuren per dag surf ik ongeveer 20 minuutjes bijelkaar per dag op me iphone en wil dan pas bijvoorbeeld wifi inschakelen op werk en als ik buiten ben g3 vind het anders zonde van de standby tijd van de telefoon.

Echter nu moet ik dat via de instellingen doen en dat is iets omslachtiger dan waneer ik het via een directe knop op het spring board zou kunnen doen.

Is hier al iets voor?

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 10:33
Shiver23 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Nee. Kan je het beste omruilen bij een T-Mobile shop.
Ook als deze gewoon goed werkt?

M'n iPhone kwam overigens pre-loaded met 2.01

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als hij gewoon goed werkt met 3G dan hoef je er niets aan te veranderen. Maar voor 3G heb je een zogenaamde USIM nodig en als je een antieke BEN-kaart hebt dan is dat zeker weten geen USIM.

• JottemJ
Hooker schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:32:
[...]

Ook als deze gewoon goed werkt?

M'n iPhone kwam overigens pre-loaded met 2.01
Ja, de nieuwe UMTS/HSDPA simmen zijn volgens het usim principe: Wikipedia: Universal Subscriber Identity Module

Dat zit niet op je prehistorische ;) ben kaartje

Edit- verdorie, ik moet vaker refreshen :P

[ Voor 4% gewijzigd door JottemJ op 28-08-2008 13:37 ]

Anoniem: 95513

Anoniem: 57942 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:23:
Ik zou het fijn vinden als er een snelkoppeling naar het bureaublad gemaakt kon worden van de G3 en wifi connectie.. ik heb namelijk alle diensten uitstaan om zo batterij duur te besparen. En van de 8 werkuren per dag surf ik ongeveer 20 minuutjes bijelkaar per dag op me iphone en wil dan pas bijvoorbeeld wifi inschakelen op werk en als ik buiten ben g3 vind het anders zonde van de standby tijd van de telefoon.

Echter nu moet ik dat via de instellingen doen en dat is iets omslachtiger dan waneer ik het via een directe knop op het spring board zou kunnen doen.

Is hier al iets voor?
Volgens mij verbruikt Wifi geen stroom als de Iphone in de standby staat. Dat merk je als je hem van de standby stand afhaalt: het duurt dan even voordat je weer verbinding hebt met Wifi.

Maar ik ben het met je eens: ik mis 1 knop waar alle verbindingen onder staan: Wifi, 3G, Bluetooth, etc. Nu staat dat verspreid en te ver in het menu. Dat is al meer geopperd hier.

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 232049 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:19:
[...]

ik was al wakker...: ik had een soortgelijke ervaring bij uitpakken van de doos, hoewel ik me niet meer goed herinner of de metalen ring ook beschadigd was. Iig was er een beschadiging in de 'lak'laag (afwerkingsfoutje) vlak onder die ring aan de zijkant. Ik kon het toestel meteen omruilen. Ik wacht echter nog op een nieuwe (1 week) dus reken er wel op dat je je phone een tijdje kwijt bent.
Bij mij waren er wat lijmresten tussen de ring en het plastic bij de volume buttons. Deze gaan weg, maar dan blijft er nog wel een kleine spleet over. Ik kan er denk ik wel mee leven (heb lang op het toestel moeten wachten, gaat straks toch in hoes), maar misschien een probleem voor stof in het toestel:

Afbeeldingslocatie: http://trac.cpseurope.com/iph.jpg

• JottemJ
xx77qq schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:41:
[...]

Bij mij waren er wat lijmresten tussen de ring en het plastic bij de volume buttons. Deze gaan weg, maar dan blijft er nog wel een kleine spleet over. Ik kan er denk ik wel mee leven (heb lang op het toestel moeten wachten, gaat straks toch in hoes), maar misschien een probleem voor stof in het toestel:

[afbeelding]
Dat wijkt nog best een stuk, mijn zwarte 3g heeft nul ruimte tussen de ring en de achterkant.

Anoniem: 268398

Anoniem: 57942 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:23:
Ik zou het fijn vinden als er een snelkoppeling naar het bureaublad gemaakt kon worden van de G3 en wifi connectie..

Is hier al iets voor?
BossPrefs?

Anoniem: 141591

Even een vraag:

Ik heb een aantal email accounts toegevoegd. Vreemd genoeg kan geen van de SMTP servers die daarbij worden toegevoegd, later ook weer gewist worden. Zelfs niet bij het volledig verwijderen van de accounts blijven de opgeslagen SMTP servers staan in de lijst...

Iemand tips hoe die te verwijderen? Kon niets vinden via Google...

En een tweede: als ik ergens ben en niet weet welke week het is (zoals dat we nu in week 35 leven), is er een (betaalde) app die dat kan laten zien? De standaard calendar nl. niet.

Anoniem: 268398

Anoniem: 141591 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:22:
als ik ergens ben en niet weet welke week het is (zoals dat we nu in week 35 leven), is er een (betaalde) app die dat kan laten zien? De standaard calendar nl. niet.
Vecka

• goodfella
Pixxa schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:17:
[...]
Zou even langs de shop rennen, wie weet kan je hem omruilen.
Nee, dat kan niet, ze doen aan 2 voorraadbeheer. Aan de telefoon zeiden ze dat het wel kon of eventuele vergoeding kon krijgen. Eenmaal bij de shop zeiden ze dat de "studenten van de callcenters niet vaak weten waar ze het over hebben". Heel professioneel om zo over je collega's te praten. Ik had T-mobile hoog in het vaandel. Anyway, de procedure is als volgt: lees onderaan verder.
Anoniem: 232049 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:19:
[...]

Ik ben mijn iphone inderdaad 10-14 dagen kwijt. Ze gaan er naar kijken of het een fabricage fout is.
Ik heb ze al verteld, ik irriteer me er mateloos aan, bij bepaalde invalshoeken zie ik het gewoon. "Het is een APPLE iphone, dat moet gewoon goed zijn, en niet met braampjes die vergeten weg gefreest zijn. Als ik hem terug krijg, stuur ik hem weer terug op.".

Maar omruilen doen ze niet aan, omdat ik hem telefonisch heb besteld en tevens is de T-mobile zaak geen officiele applecare center. Wat ik wel ga doen is te proberen te forceren om dat ding eerder binnen te krijgen. Met als argument dat het gewoon een bedrijf is, de verschillende voorraadbeheren interesseert me geen moer. Een bedrijf = 1 bedrijf voor mij.

wat is dat? heb geen jailbreak en wil het ook niet op me iphone uitvoeren!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 23:49
Ik heb m'n iPhone niet kunnen krijgen net van een medewerker omdat er iets mis was met het ID nummer enzo...

Kan ik nu gewoon naar de winkel om daar nog een abbo af te sluiten? Op de site van T-mobile kom ik tot de laatste pagina voordat de bestelling definitief is.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 57942 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:03:
[...]

wat is dat? heb geen jailbreak en wil het ook niet op me iphone uitvoeren!
Dan kan het niet wat je wilt.

• goodfella
[...]

afbeelding
Yo, ik zou hier echt niet mee kunnen leven, paar braampjes bij het metaal is me al te veel.

Anoniem: 141591

Heb het weekprobleem nu opgelost door 3 calendar afbeeldingen te maken en deze tussen m'n foto's in een mapje "Calendar" te plaatsen. Mochten anderen hetzelfde willen, hierbij de foto's

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/120/2008dx7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/2679/2009yh5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/6598/2010bd9.jpg

Heb nog wel steeds dit probleem:

Ik heb een aantal email accounts toegevoegd. Vreemd genoeg kan geen van de SMTP servers die daarbij worden toegevoegd, later ook weer gewist worden. Zelfs niet bij het volledig verwijderen van de accounts blijven de opgeslagen SMTP servers staan in de lijst...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 141591 op 28-08-2008 16:48 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 141591 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:22:
En een tweede: als ik ergens ben en niet weet welke week het is (zoals dat we nu in week 35 leven), is er een (betaalde) app die dat kan laten zien? De standaard calendar nl. niet.
Zet je in je (jawel) kalender ;) :
http://www.macosxhints.co...p?story=20070104091628809

[ Voor 30% gewijzigd door Zpottr op 28-08-2008 17:03 ]

Zoef

• Positron
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

[...]

[afbeelding]
Zo'n spleet heb ik ook. Ietsje dunner, maar het blijft een open deel. Ook een witte iPhone trouwens. Ik zal vanavond bij m'n moeder even kijken of ze het ook heeft. Het hoort natuurlijk niet. Zal je net zien dat 'ie over een half jaar in reparatie en achteraf hoort dat het door vocht komt, wat natuurlijk de ultieme reden is om als fabrikant onder garantie uit te komen. Ben je mooi zuur. Eens kijken wat ik ermee ga doen. Heb overigens ook online besteld bij T-Mo...

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• justifire
  • Laatst online: 06:49

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 141591 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:47:
Heb het weekprobleem nu opgelost door 3 calendar afbeeldingen te maken en deze tussen m'n foto's in een mapje "Calendar" te plaatsen. Mochten anderen hetzelfde willen, hierbij de foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb nog wel steeds dit probleem:

toon volledige bericht
Relax die kalendertjes en goede oplossing ! :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je dat reservekopie maken niet uitzetten als je je iPhone aan iTunes hangt. Dat duurt echt lang elke keer!

• To_Tall
  • Laatst online: 12-05 21:31
Executor16 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:40:
Kun je dat reservekopie maken niet uitzetten als je je iPhone aan iTunes hangt. Dat duurt echt lang elke keer!
Goed kijken in iTunes. Dan zie je een check box met Back-up/sync your iPhone

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Executor16 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:40:
Dr is een terminal command voor, staat waarschijnlijk ergens hier in het topic, heb het volgens mij een paar keer gepost...

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 13:02
Mijn iPhone 3G ontvang ik op korte termijn. Bij T-mobile heb ik (tijdens de bestelling van de iPhone via de on-line shop) nummerbehoud van mijn huidige nr (Telfort) aangevraagd, mijn contractduur bij Telfort is verlopen dus met 3 maanden ben ik daar geen klant meer. De 3 maanden zijn echter nog niet voorbij. Kan ik al wel de iPhone 3G zonder sim-kaart gebruiken (puur om de interface en bediening te verkennen)? Of moet ik het toestel op de plank laten liggen totdat mijn T-mobile sim-kaart met mijn 'oude' nummer geactiveerd is? Dit gaat nog wel 2 maanden duren...

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 12:38
HardinxCore schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:03:
Mijn iPhone 3G ontvang ik op korte termijn. Bij T-mobile heb ik (tijdens de bestelling van de iPhone via de on-line shop) nummerbehoud van mijn huidige nr (Telfort) aangevraagd, mijn contractduur bij Telfort is verlopen dus met 3 maanden ben ik daar geen klant meer. De 3 maanden zijn echter nog niet voorbij. Kan ik al wel de iPhone 3G zonder sim-kaart gebruiken (puur om de interface en bediening te verkennen)? Of moet ik het toestel op de plank laten liggen totdat mijn T-mobile sim-kaart met mijn 'oude' nummer geactiveerd is? Dit gaat nog wel 2 maanden duren...
Ik zit in precies dezelfde situatie als jij. Ik heb mijn simkaart van T-mobile al wel in m´n iPhone gedaan. Bellen kan ik er uiteraard nog niet mee, omdat m´n nummer nog niet naar T-mobile is overgezet. De iPhone werkt dan gewoon als een iPod Touch.

Anoniem: 61797

Is er trouwens een desktop tool of trucje om je springboard te managen ? Steeds als je een app update die bv op pagina 1 staat, staat hij weer op pagina 3, waardoor je weer onnodig lang bezig bent om je springboard te ordenen (wat sowieso al een hel is).

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Zijn er meer mensen met problemen bij Nuevasync?
Ineens werkt het niet meer, ik heb het nog eens opnieuw ingesteld maar het werkt niet meer. Alle gegevens zijn 100% correct!

Dank!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

• Moe_Szyslak
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb het een Mediamarkt medewerker gevraagt maar die wist natuurlijk van niets :') dus ik vraag het maar aan jullie :)

Heb je een MobileMe account nodig om te kunnen emailen op de iPhone?

• JottemJ
Moe_Szyslak schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:37:
Ik heb het een Mediamarkt medewerker gevraagt maar die wist natuurlijk van niets :') dus ik vraag het maar aan jullie :)

Heb je een MobileMe account nodig om te kunnen emailen op de iPhone?
Kort antwoord? Nee.

• Moe_Szyslak
Ik krijg bij jou antwoord z'on gevoel dat er een "maar" achteraan komt... Kan ik gewoon zonder een mobileme account bijv mijn mailtjes van mn hotmail account op een iphone krijgen?

• JottemJ
Moe_Szyslak schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:40:
[...]

Ik krijg bij jou antwoord z'on gevoel dat er een "maar" achteraan komt... Kan ik gewoon zonder een mobileme account bijv mijn mailtjes van mn hotmail account op een iphone krijgen?
Nee :) Hotmail werkt niet direct op de iphone, enkel als je er via safari heenbrowst. een tussenoplossing is je mail forwarden naar bv. een gmail account.

• Moe_Szyslak
JottemJ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:41:
[...]

Nee :) Hotmail werkt niet direct op de iphone, enkel als je er via safari heenbrowst. een tussenoplossing is je mail forwarden naar bv. een gmail account.
Shit, das nou jammer zeg. In iedergeval bedankt voor je antwoord :)

• Roelant
  • Niet online
De "maar" is: ieder account wat pop3 of imap ondersteund kun je op je iphone gebruiken. Hotmail ondersteund dat inderdaad niet, maar de meeste zichzelf respecterende e-mail providers wel. :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 95513 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:38:
[...]

Volgens mij verbruikt Wifi geen stroom als de Iphone in de standby staat. Dat merk je als je hem van de standby stand afhaalt: het duurt dan even voordat je weer verbinding hebt met Wifi.
Dat klopt, tenzij je 'm aan een stroombron (computer, netsnoer) hebt hangen. Dan blijft WiFi wel actief. Anders gaat 't na maximaal 30 min. uit.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

martijnd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:30:
Ineens werkt het niet meer, ik heb het nog eens opnieuw ingesteld maar het werkt niet meer. Alle gegevens zijn 100% correct!

Dank!
Lastig om te zeggen. Ik heb het pas sinds vandaag ingesteld en heb wel kunnen syncen. Er zit wel een enorme vertraging in en heb het idee dat het nogal beperkt werkt.

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor degene met een spleet in de behuizing van de iPhone. Ik had dit ook. Echter was dit bovenaan de iPhone ter hoogte van de aansluiting van de oortjes.
Als ik mij iPhone binnenbracht voor reparatie (omruiling werd hiervoor niet gedaan) dan moest ik weer ongeveer 6 weken wachten aangezien ze geen voorraad hadden.

Kortom ik heb dit probleem zelf even verholpen.
Op een stuk karton heb ik een paar druppels van seconden lijm laten vallen. Dan ben ik met de zijkant van een stuk papier door die druppels gegaan. Nadien snel even weer met die zijkant tussen het spleetje op de iPhone. Goed mikken dat je meteen in het spleetje zit en niet aan de behuizing van de iPhone. Nadien goed aandrukken en meteen de behuizing met een droge doek goed schoonwrijven.

Niet teveel lijm gebruiken maar er gewoon voorzorgen dat het spleetje dicht is.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40
Het lijkt erop dat de 2.1 firmware update een hoop problemen gaat oplossen:

AppleInsider heeft op een rijtje gezet wat er door "officiële" bronnen naar buiten is gebracht. Dat is consistent met wat betatesters (ontwikkelaars) hebben gelekt:
Apple: iPhone security holes, contacts lag, GPS quirks to be fixed soon
A third software update for the iPhone 3G due next month will fix a broad assortment of problems and security issues that users have reported with the handset, say company spokespeople and a pair of alleged emails from chief executive Steve Jobs.

[...]
Het is nu alleen natuurlijk nog afwachten wanneer de update komt :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Roeland010
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb onlangs een iPhone 3G gehaald en ik vind het een prachtig apparaat! Alleen heb ik twee kleine vraagjes.

1. Als ik via Safari naar de website van hotmail ga en daar inlog in mijn hotmail-account dan kan ik de bijlagen van mijn mailtjes niet openen. Als ik dan op bijvoorbeeld op een powerpoint bijlage klik dan gebeurt er niks (als ik hetzelfde mailtje doorstuur naar mijn gmail acoount dan opent hij de bijlagen zonder problemen). Waar ligt dat aan?

2. Waar worden de bijlagen van de emails opgeslagen? Als ik bijvoorbeeld een mailtje krijg in mijn gmail-account (welke is ingesteld als standaardaccount op mijn iPhone) en ik open de bijlage dan wordt het bestand gedownload en bewaart (want als ik mijn telefoon uitzet en later weer aan doe dan hoeft het bestand niet weer te worden gedownload als ik het nogmaals open in mijn mail)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen (overigens heb ik mij al #%$^#& gezocht op een antwoord op mijn vragen, maar ik kom er niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

[...]

Ja dat kan prima, alleen niet native. Je moet er een proxy service voor gebruiken zoals izymail die aanbiedt. Je moet dan de servers van izymail opgeven met je hotmail login naam. Er was volgens mij nog een andere optie om het te doen die zonder proxies werkt maar die ben ik helaas vergeten.

Overigens is het voor jou wel verstandig om eens goed naar de iPhone site bij Apple te kijken. Daar staan al diverse punten over email opgenoemd en zul je zien dat je MobileMe absoluut niet nodig hebt.

MobileMe is een dienst waarbij je o.a. email en wireless sync mogelijkheden hebt. Op de site van Apple vindt je er meer info over net als in het MobileMe topic in AppleTalk. Als je graag je Mac/PC en je iPhone via wireless met elkaar wilt laten syncen dan moet je gaan denken aan MobileMe (tenzij je ook geinteresseerd bent in de andere functies die MobileMe biedt). Als je dat niet wilt dan kun je gewoon de standaard manier gebruiken: kabeltje tussen je iPhone en je Mac/PC en het ding middels iTunes syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
ppl schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:28:
[...]

Ja dat kan prima, alleen niet native. Je moet er een proxy service voor gebruiken zoals izymail die aanbiedt. Je moet dan de servers van izymail opgeven met je hotmail login naam. Er was volgens mij nog een andere optie om het te doen die zonder proxies werkt maar die ben ik helaas vergeten.

Overigens is het voor jou wel verstandig om eens goed naar de iPhone site bij Apple te kijken. Daar staan al diverse punten over email opgenoemd en zul je zien dat je MobileMe absoluut niet nodig hebt.

MobileMe is een dienst waarbij je o.a. email en wireless sync mogelijkheden hebt. Op de site van Apple vindt je er meer info over net als in het MobileMe topic in AppleTalk. Als je graag je Mac/PC en je iPhone via wireless met elkaar wilt laten syncen dan moet je gaan denken aan MobileMe (tenzij je ook geinteresseerd bent in de andere functies die MobileMe biedt). Als je dat niet wilt dan kun je gewoon de standaard manier gebruiken: kabeltje tussen je iPhone en je Mac/PC en het ding middels iTunes syncen.
Ik ben totaal niet geintereseerd in wat MobileMe te bieden heeft. Het is een handige service maar ik heb het niet nodig. Het syncen ben ik sowiezo van plan via een kabeltje met iTunes ;) Het gaat me er meer om dat ik on-the-road optimaal kan emailen. Die suggestie van jou om izymail te gebruiken is zeer aantrekkelijk. Ik heb het even bekeken en het is vrij omslachtig maar wel veelbelovend. Daar ga ik me zeker nog verder in verdiepen.

Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:12
Moe_Szyslak schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:51:
[...]
Ik ben totaal niet geintereseerd in wat MobileMe te bieden heeft. Het is een handige service maar ik heb het niet nodig. Het syncen ben ik sowiezo van plan via een kabeltje met iTunes ;) Het gaat me er meer om dat ik on-the-road optimaal kan emailen. Die suggestie van jou om izymail te gebruiken is zeer aantrekkelijk. Ik heb het even bekeken en het is vrij omslachtig maar wel veelbelovend. Daar ga ik me zeker nog verder in verdiepen.

Dank je _/-\o_
Izymail is jammer genoeg niet onbeperkt gratis kom ik net achter...Gratis gaat het maar om 30 berichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-05 11:42
even voor de duidelijkheid;

jullie hebben toch ook heel vaak last van het feit dat internet niet meer werkt? ik heb dan bijv 3 streepjes wifi, maar internet doet het niet. soms helpt opnieuw opstarten of even wifi uitschakelen, maar vaak ook niet. ik wacht dan een paar uurtjes, en dan werkt het weer. netwerk instelling resetten werkt meestal wel, maar ja daar heb je ook niet elke keer zin in.

ik heb dit probleem een paar keer langs zien komen maar eigenlijk niet zo vaak. hebben de meeste hier niet zo vaak last van als ik?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
martijnd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:30:

Dank!
Ik heb gisteren een account aangemaakt en het werkte voor geen meter (geen sync leek het wel). Nu werkt het ineens weer wel, dus ik denk dat ze wat problemen hadden.

Nu even onderzoeken hoe snel de boel wordt geupdate als ik dingen verwijder of toevoeg, en dan beslissen of ik MobileME blijf gebruiken of dat ik overstap op Nuevasync. Vooral nu iCal middels CalDAV ook goed gesynchroniseerd wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

Red Nalie schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:27:
[...]

Ik heb gisteren een account aangemaakt en het werkte voor geen meter (geen sync leek het wel). Nu werkt het ineens weer wel, dus ik denk dat ze wat problemen hadden.

Nu even onderzoeken hoe snel de boel wordt geupdate als ik dingen verwijder of toevoeg, en dan beslissen of ik MobileME blijf gebruiken of dat ik overstap op Nuevasync. Vooral nu iCal middels CalDAV ook goed gesynchroniseerd wordt :).
Als je CalDAV voor jouw Gmail Calendar gebruik kan je beter ook eens naar de site van NuevaSync gaan. Push Calendar en gratis. Sneller gaat bijna niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Iets dat kan helpen bij je keuze tussen MobileMe en Nuevasync:

http://tlrobinson.net/blog/?p=46

;( Ik snap echt niet hoe Apple MobileMe op de markt heeft durven zetten in deze vorm.

@Itsus2; Nuevasync e.d. doen geen Over The Air sync. Kan dus een heel stuk sneller. Zo vaak hang ik mijn iPhone niet aan m'n Mac.

[ Voor 26% gewijzigd door bartvb op 29-08-2008 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Anoniem: 269592 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:37:
[...]

Als je CalDAV voor jouw Gmail Calendar gebruik kan je beter ook eens naar de site van NuevaSync gaan. Push Calendar en gratis. Sneller gaat bijna niet lijkt me.
Ja bij werkt het ook weer!! Jammer dat er niet even op de homepagestond dat de service plat lag.
Ach ja het is in Beta hé

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 20:32

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crossposten is niet nodig. Het is voldoende om het hier te posten: Anoniem: 97369 in "[iPhone 3G] Ontvangstproblemen 3G met T-..." :).

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 29-08-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78676

Ben helemaal klaar met de accu van de iphone.
Heb het toestel niet aangeschaft om van alles uit te moeten zetten om 1 dag op een accu te kunnen draaien. Speel daarom met de gedachte om de iphone te verkopen.
Het abonnement werkt toch ook gewoon in bv een HTC Diamond of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Kan je hem niet gewoon 's nachts opladen?? Dan zou je toch wel de rest van de dag moeten kunnen doen met de accu, of is dat zelfs niet mogelijk?

Ik heb mijn Iphone net een paar dagen dus zit nog erg in de speelmodus, maar als ik 's nachts mijn Iphone oplaad hoef ik hem 's avonds pas weer eten te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
ik doe meestal 2,5 dag met de accu. heb mail op handmatig binnenhalen.
seatfreak wat doe je zoal op een dag met je phone? ik zit veel in appstore te neuzen,smsen,bellen, af en toe ff op safari.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.