Ik had het geluk dat mn autoradio een usb poort heeft die dus ook prik geeft
87 Euro.. volgens mij waren de andere oplossingen rond de 40 dollar. Groot nadeel is denk ik wel dat wanneer je deze dingen aansluit op de usb van je Touch Diamond, je er geen koptelefoon meer op kunt aansluiten...erikven1978 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:00:
[...]
Philips heeft hier ook al een oplossing voor: wellicht wel een fijner product als ik je linkjes zo zie...
en dan sponsor je een nederlands bedrijf
http://www.powersolutions.philips.com/nl/nl/PowerSolutions_PowerAnywhere.html
Tevens zag ik de vraag of je je TD ook met USB kunt opladen:
Dat kan zeker: immers als hij aan de pc hangt, laadt hij hem ook op.
(Of je moet ingesteld hebben bij energie dat dit niet mag)
Daarom heb ik ook een 12v sigarettenaansteker adapter gekocht voor in de auto. zit alleen een usb aansluiting op. lekker gemakkelijk. USB kabel eraan en laden maar. Was maar 8 euro
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb een vraag voor mijn SDConfig.txt file.
Op mijn 4GB geheugen heb ik een aantal files staan maar deze moet ik na iedere hardreset ergens anders plaatsen. Door te werken met de SDConfig.txt weet ik dat het mogelijk is om deze automatisch te laten overzetten.
De files die ik heb zijn ringtones (SMS en telefoon) en stemgeluid voor TomTom. Deze staan op volgende directory:
Ringtones SMS: \Internal Storage\Ringtones\Sms -> \Application Data\Sounds\
Stem: \Internal Storage\Setups\voices -> \Intern Geheugen\Navigator\Voices\
Nu heb ik gewerkt met CPY1 en CPY2:
Zoals ik het hier heb staan wil het niet werken. Waarom heb ik het raden naar... Ik hoop dat iemand van jullie me hierbij kan helpen.
Tevens heb ik ook een vraag omtrend GNes. Deze staat geïnstalleerd op mijn rom (bElite 0.98) en daar heb je de mogelijkheid tot rotatie van het beeld. Allemaal mooi maar ik zit met een wijziging. Ik wil niet dat mijn scherm draait naar 180°. Iemand een idee hoe je dit kan instellen in het register?
Weet trouwens iemand hoe je HKCU\Control\Panel\Owner kan instellen? Ik wil mijn adres daar invoeren. Mijn voorbeeld: Zandberg 5 - 9000 Gent (fictief)
Op mijn 4GB geheugen heb ik een aantal files staan maar deze moet ik na iedere hardreset ergens anders plaatsen. Door te werken met de SDConfig.txt weet ik dat het mogelijk is om deze automatisch te laten overzetten.
De files die ik heb zijn ringtones (SMS en telefoon) en stemgeluid voor TomTom. Deze staan op volgende directory:
Ringtones SMS: \Internal Storage\Ringtones\Sms -> \Application Data\Sounds\
Stem: \Internal Storage\Setups\voices -> \Intern Geheugen\Navigator\Voices\
Nu heb ik gewerkt met CPY1 en CPY2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Check Your Message.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Check Your Message.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Excuse Me Boss Nokia.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Excuse Me Boss Nokia.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\I Kill U.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\I Kill U.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Message Tone.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Message Tone.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Sms.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Sms.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Sms Universal.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Sms Universal.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Wah Wah Wah Wah.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Wah Wah Wah Wah.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Sms\Windows Vista Sms.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Windows Vista Sms.mp3 CPY1: \Storage\Ringtones\Worms Sms Tone.mp3 CPY2: \Application Data\Sounds\Worms Sms Tone.mp3 CPY1: \Storage\Setups\Voices\data17.chk CPY2: \Intern Geheugen\Navigator\Voices\data17.chk CPY1: \Storage\Setups\Voices\data17.vif CPY2: \Intern Geheugen\Navigator\Voices\data17.vif |
Zoals ik het hier heb staan wil het niet werken. Waarom heb ik het raden naar... Ik hoop dat iemand van jullie me hierbij kan helpen.
Tevens heb ik ook een vraag omtrend GNes. Deze staat geïnstalleerd op mijn rom (bElite 0.98) en daar heb je de mogelijkheid tot rotatie van het beeld. Allemaal mooi maar ik zit met een wijziging. Ik wil niet dat mijn scherm draait naar 180°. Iemand een idee hoe je dit kan instellen in het register?
Weet trouwens iemand hoe je HKCU\Control\Panel\Owner kan instellen? Ik wil mijn adres daar invoeren. Mijn voorbeeld: Zandberg 5 - 9000 Gent (fictief)
[ Voor 3% gewijzigd door nvidia op 13-08-2008 14:46 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:24:
Zover was ik inderdaad ook al gekomen, nadat ik alles heb ingevoerd krijg ik de 404 error..
[...]
Er worden, als het goed is, 2 cd's meegeleverd bij je diamond. Op 1 van die cd's staan de User manual en spritebackup [ diamondbackuptool] Volgens mij is diamondbackuptool==>spritebackup?!
Die ik besteld heb komt uit op €9.54 inclusief verzendkosten. Daar kan ik me geen buil aan vallen. Wanneer ik nog een keer een lange reis ga maken met weinig oplaad-mogelijkheden schaf ik denk ik wel zo'n grotere jongen aan.cheiron schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:02:
[...]
87 Euro.. volgens mij waren de andere oplossingen rond de 40 dollar. Groot nadeel is denk ik wel dat wanneer je deze dingen aansluit op de usb van je Touch Diamond, je er geen koptelefoon meer op kunt aansluiten...
Maar inderdaad, die Philips is een stuk beter. Wel groter, die van mij past denk ik nog net in een broek- of jaszak samen met de Diamond, die Philips duidelijk niet.
Ook groot verschil in capaciteit: 2000mAh tegenover 8000mAh voor Philips. Daarvan kun je je diamantje dus 9 keer opladen! Dan kan je gewoon twee weken op reis zonder een stopcontact nodig te hebben.
En wat betreft die koptelefoon: dat kan wel met sommige koptelefoon-adapters schijnt.
Dat klopt ja. Dat van die 2 meegeleverde cd's. Inhoud van CD 1, die nu in de lade ligt: user manual. En verder helemaal niks. Inhoud van CD 2: (wacht even)Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:20:
[...]
[...]
Er worden, als het goed is, 2 cd's meegeleverd bij je diamond. Op 1 van die cd's staan de User manual en spritebackup [ diamondbackuptool] Volgens mij is diamondbackuptool==>spritebackup?!
Active Sync
Additional applications (lege dir)
Device Handboek
Image
OEM
Outlook
Setup
WMDC
Maar nergens de backup tool. Die ik overigens wel gewoon van de htc site kon downloaden maar net als met de allerlaatste rom: die is nu nergens meer te vinden?? Zowel de backup tool als de rom update zijn verdwenen uit het menu, ik zie alleen nog maar beltonen?
Misschien helpt het om bij settings, 'Advanced Network' -> 'SMS service' wat anders in te stellen?Jaspur schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:42:
RS. Vandaar dat het niet kon? Wat is dat voor iets dan.. Je moet toch wel gewoon kunnen smsen wanneer GPRS aanstaat/aan is blijven staan? Smsjes ontvangen lukte wel.. Versturen niet.
Ik weet niet hoe deze dingen in een NL-OS heten.
Verwijderd
*knip* Communicatie loopt via het forum
Zelf heb ik ook nog een vraag. Iemand een idee hoe ik snel wissel tussen programma's? Een soort alt/tab zoals in xp.
Zelf heb ik ook nog een vraag. Iemand een idee hoe ik snel wissel tussen programma's? Een soort alt/tab zoals in xp.
[ Voor 78% gewijzigd door pven op 13-08-2008 19:19 . Reden: Vraag toegevoegd.. ]
Deze manier van instellen is dus wel correct, maar mijn telefoon wil niet werken onder 2G. En het probleem van 3G is dat het bereik niet altijd goed is. Tmobile kan niks vinden op het netwerk, dus ik ga mijn telefoon terug brengen naar de winkel.s3n schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:00:
In de startpost staat een link om GPRS geforceerd aan te zetten:
[...]
Als ik dat doe bij T-Mobile vindt hij geen netwerk meer. En met 3G aan is de ontvangst niet super, kan regelmatig niet internetten/bellen. Ik zou eigenlijk verwachten dat hij eerder terug springt van 3G naar GPRS. Iemand hetzelfde probleem?
Wil hem wel graag terug, want als hij werkt is het een hele fijne foon.
*weg*
[ Voor 95% gewijzigd door pven op 13-08-2008 19:20 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb ook een HTC Touch Diamond, maar dan van Vodafone.
Toestel bevalt goed en weinig problemen, het enige wat me ontzettend irriteert, is dat ik het toestel oppak zonder dat ik het wil als hij in mijn broekzak zit of als ik hem eruit wil halen. Nu heb ik al gelezen over S2U2 en dit ook geinstalleerd, dit werkt goed, als ik hem van Stanby afhaal, dan moet ik inderdaad slide2unlock gebruiken, alleen als mijn telefoon over gaat dan gaat hij gewoon door S2U2 heen en krijg ik het normale scherm weer te zien, hierdoor pak ik hem nog steeds op, of leg ik hem neer zonder dat ik dit wil, of ik moet hem zo ontzettend voorzichtig uit mij zak en hoesje pakken.... Ik heb slide 2 answer aan staan.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt!
Toestel bevalt goed en weinig problemen, het enige wat me ontzettend irriteert, is dat ik het toestel oppak zonder dat ik het wil als hij in mijn broekzak zit of als ik hem eruit wil halen. Nu heb ik al gelezen over S2U2 en dit ook geinstalleerd, dit werkt goed, als ik hem van Stanby afhaal, dan moet ik inderdaad slide2unlock gebruiken, alleen als mijn telefoon over gaat dan gaat hij gewoon door S2U2 heen en krijg ik het normale scherm weer te zien, hierdoor pak ik hem nog steeds op, of leg ik hem neer zonder dat ik dit wil, of ik moet hem zo ontzettend voorzichtig uit mij zak en hoesje pakken.... Ik heb slide 2 answer aan staan.
Ja ik...Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:39:
Hallo,
Probeer deze instellingen eens... Works for me!
edit:
spuit11
spuit11

[ Voor 175% gewijzigd door Hmmbob op 13-08-2008 15:48 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik kan Slide to answer niet op only locked zetten, maar alleen on en off en don't check backlight staat er bij mij niet tussen. Heb ik soms een verkeerde versie?
*weg*
[ Voor 97% gewijzigd door pven op 13-08-2008 19:23 ]
Goed mogelijk...Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:58:
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik kan Slide to answer niet op only locked zetten, maar alleen on en off en don't check backlight staat er bij mij niet tussen. Heb ik soms een verkeerde versie?
Ik gebruik versie 1.16
Het is niet van de HTC-site verdwenen, alleen maar verplaatst. Ga naar het tabje 'support', kies de Diamond, Software Download en daar staan 'ROM-upgrade' en 'Sprite backup-tool'.gyedema schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:00:
Nee hoor, ik heb de originele cd's; niks mee aan de hand maar het staat er echt niet op. En waarom het bij de HTC site is verdwenen...???
Verwijderd
Hm, dit is versie 1.05, dat zal het verschil maken waarschijnlijk! Ik ga het straks eens proberen, bedankt voor je reacties!!!Ik ben het! schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:04:
[...]
Goed mogelijk...
Ik gebruik versie 1.16
http://www.htc.com/www/Su...ist.aspx?p_id=133&cat=all
Ik vraag me wel af wat er zoveel beter is aan deze rom. Ik wacht nog even met upgraden.
Ik vraag me wel af wat er zoveel beter is aan deze rom. Ik wacht nog even met upgraden.
[ Voor 41% gewijzigd door Tasminos op 13-08-2008 17:21 ]
Lekker is dat...heb ik in een vochtige omgeving (badkamer met douche aan) de screenprotector aangebracht, doet t touchscreen niks meer! 
Geen belletje te zien, dat dan weer wel
Iemand tips? Heb m al uitgezet en "te drogen" gelegd, maar dat maakt niks uit. Nu moet ik de pincode invoeren (maar dat gaat dus niet...)
Om de zoveel tijd hoor ik wel een "klik" alsof ik het scherm aanraak (systeemgeluid)
Geen belletje te zien, dat dan weer wel
Iemand tips? Heb m al uitgezet en "te drogen" gelegd, maar dat maakt niks uit. Nu moet ik de pincode invoeren (maar dat gaat dus niet...)
Om de zoveel tijd hoor ik wel een "klik" alsof ik het scherm aanraak (systeemgeluid)
[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 13-08-2008 17:42 ]
LIefhebbers van poker kunnen hier:
http://www.microsoft.com/...software/texasholdem.mspx
tijdelijk gratis RealDice Texas Hold'em downloaden. Getest op de TD, erg grappig.
tijdelijk gratis RealDice Texas Hold'em downloaden. Getest op de TD, erg grappig.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:54:
[...]
Dm staat aan, sorry ik wist zo niet gelijk waar het thuis hoort..
U heeft een new DM..
Die Philips range begint overigens bij 30 euro. de 87 euro waar over gesproken wordt is t topmodel.sandeman schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:46:
[...]
Die ik besteld heb komt uit op €9.54 inclusief verzendkosten. Daar kan ik me geen buil aan vallen. Wanneer ik nog een keer een lange reis ga maken met weinig oplaad-mogelijkheden schaf ik denk ik wel zo'n grotere jongen aan.
Maar inderdaad, die Philips is een stuk beter. Wel groter, die van mij past denk ik nog net in een broek- of jaszak samen met de Diamond, die Philips duidelijk niet.
Ook groot verschil in capaciteit: 2000mAh tegenover 8000mAh voor Philips. Daarvan kun je je diamantje dus 9 keer opladen! Dan kan je gewoon twee weken op reis zonder een stopcontact nodig te hebben.
En wat betreft die koptelefoon: dat kan wel met sommige koptelefoon-adapters schijnt.
Heeft er iemand nog last van dat het geheugen volloopt gedurende de dag?
Ik lees er niks meer over.
's morgens begin ik met 60% en dit loopt op tot ongeveer 80%....
en dan doe ik er echt niks geks mee. Heb al proberen te bekijken welk programma dit veroorzaakt, maar kan niks vinden. alles is na afsluiten weg. Maar als ik dan even later weer check, dan is mijn geheugen toch weer voller geworden!?
Heb overigens de laatste FW erop staan: 1.93 vd HTC site.
@Stefijn:
Hier hetzelfde gehad:
Folie opgebracht; licht vochtig zodat ik hem nog kon verschuiven.
Niks aan de hand. een paar uur later werkte mijn touchscreen niet meer.
Het leek net alsof er rechtonder in de hoek vt scherm automatisch iets aangeklikt werd.
Ik ben niet de enige met dit probleem, zoek t forum maar eens door.
Voor sommigen heeft t loshalen vd accu gewerkt, maar bij mij bleef t toestel dood.
Heb hem terug gebracht naar de winkel en een nieuwe ontvangen. (waar overigens nog geen screenprotector op zit)
[ Voor 40% gewijzigd door erikven1978 op 13-08-2008 18:20 ]
Verwijderd
Wat ik zelf heb gemerkt is, dat sommige programma's op de achtergrond mee blijven draaien ondanks dat je via taskmanager afsluit. [S2U2 bijvoorbeeld==>geheugenvreter..erikven1978 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:19:
[...]
[knip..]
Heeft er iemand nog last van dat het geheugen volloopt gedurende de dag?
Ik lees er niks meer over.
's morgens begin ik met 60% en dit loopt op tot ongeveer 80%....
[knip...]
Zal ik het dan maar bevestigen? Die proxy staat al in de instellingen van Orange World.MRELynx schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:52:
[...]
Dus je hoeft niet meer die proxy in te stellen ? Maakte elke keer nog een extra verbinding aan voor Orange Proxy waarin ik de proxy poort elke keer nog invulde. Kan iemand dat bevestigen ?
hoi
Heb per ongeluk in het register wat verwijderd 
Kan iemand een export doen van HKLM\Software\HTC\Camera ?
en alle onderliggende keys etc en de complete inhoud hier posten van wat er in het reg bestandje staat ?
Alvast bedankt
@Jerry_a.: Thanx had ik natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen
en alle onderliggende keys etc en de complete inhoud hier posten van wat er in het reg bestandje staat ?
Alvast bedankt
@Jerry_a.: Thanx had ik natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 13-08-2008 19:07 ]
XBL: MRE Inc
Oke....lijkt op wat ik ook heb (dat automatische aanklikken) ik heb m nu op een warme plek liggen, maybe dat een harde reset nog werkt (zal wel niet), maar anders gaat ie terug.erikven1978 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:19:
[...]
@Stefijn:
Hier hetzelfde gehad:
Het leek net alsof er rechtonder in de hoek vt scherm automatisch iets aangeklikt werd.
Voor sommigen heeft t loshalen vd accu gewerkt, maar bij mij bleef t toestel dood.
Heb hem terug gebracht naar de winkel en een nieuwe ontvangen. (waar overigens nog geen screenprotector op zit)
tnx voor de terugkoppeling
Hoe kan ik de data op de phone wissen? De tel.nrs zullen met de harde reset wel gewist worden, maar de data op de interne card?
PS. misschien toch ook wel vermelden bij de OP dat het aanbrengen van je screenprotector met vocht ook risico's meebrengt? Ik heb de tip van de OP, maar daarover las ik niks ..
[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 13-08-2008 19:08 ]
Verwijderd
Ik heb na 5 weken wachten.....eindelijk de HTC poutch binnen gekregen via expansys....
Mooi tasje die goed om de diamond zit....ziet er ook chique uit...
Toch achterlijk van HTC dat ze de poutch er niet standaard bij hebben geleverd...stelletje afzetters hahaha
Mooi tasje die goed om de diamond zit....ziet er ook chique uit...
Toch achterlijk van HTC dat ze de poutch er niet standaard bij hebben geleverd...stelletje afzetters hahaha
Is alleen wel ee drie dagen trial volgens mij, zodra je opstart kan je kiezen voor trial of register. Als je voor trial kiest zie je de melding 3 dagen geldigRoccoS schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:50:
LIefhebbers van poker kunnen hier:
Je moet hem ook registreren.bluecupra schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:12:
[...]
Is alleen wel ee drie dagen trial volgens mij, zodra je opstart kan je kiezen voor trial of register. Als je voor trial kiest zie je de melding 3 dagen geldig
hoi
Wordt de PIN gereset bij een harde reset of als de accu verwijderd wordt?
Oproepjes om te DM-en of te mailen willen we hier niet zien. Communicatie verloopt via het forum, als het op het forum niet mag dan werken we er ook niet aan mee om het via DM te verzenden.
Daarnaast is volgens deze site SpriteBackup geen freeware en mag het dus niet worden verspreid.
Daarnaast is volgens deze site SpriteBackup geen freeware en mag het dus niet worden verspreid.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
settings/clearstorage/clearstorageonlystefijn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:07:
[...]
Hoe kan ik de data op de phone wissen? De tel.nrs zullen met de harde reset wel gewist worden, maar de data op de interne card?
Met alle plezier, maar vertel me hoe?! En er zijn nog al wat onderliggende keys..MRELynx schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:01:
[..]

Voor zover mij bekend niet. Als je sim is beveiligd met een pin, zal hij daar om vragen. [neem aan dat je dat bedoeld]stefijn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:19:
Wordt de PIN gereset bij een harde reset of als de accu verwijderd wordt?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 19:43 ]
Als je een paar posts hoger kijkt zie je dat mijn phone na het aanbrengen van de screenprotector niet meer werkt (d.w.z. het scherm werkt niet meer) dus ik kan daar niet meer bij, zeker niet nu de accu er af is geweest en ik een PIN moet invoeren...Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:33:
[...]
settings/clearstorage/clearstorageonly
Verwijderd
Dan zou je even moeten wachten tot ie opgedroogd is..stefijn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:36:
[...]
Als je een paar posts hoger kijkt zie je dat mijn phone na het aanbrengen van de screenprotector niet meer werkt (d.w.z. het scherm werkt niet meer) dus ik kan daar niet meer bij, zeker niet nu de accu er af is geweest en ik een PIN moet invoeren...
sorry, maar het was niet echt duidelijk wat je nu bedoelde
Doe dan gewoon een harde reset als dat ding opgedroogd is. Kies dan bij de keuzes die je krijgt voor "volumeup". Je 4gb blijft dan in tact. Als dat de bedoeling is tenminste.stefijn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:46:
Zit nu wel in TF3d, maar kan ik met enkel de hardwarebuttons naar de windows omgeving, om eventueel zo'n reset uit te voeren?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 19:51 ]
Zit nu wel in TF3d, maar kan ik met enkel de hardwarebuttons naar de windows omgeving, om eventueel zo'n reset uit te voeren?
Edit: heb net een harde reset uitgevoerd, en met optie 2 (dus als het goed is ook de interne card geformat). Als ie terug moet dan natuurlijk zonder enige van mijn data.
Na de reset werkt het verder niet meer, want ik kan het scherm niet callibreren. Ik leg m maar te drogen en dan zie ik morgen wel.
Edit: heb net een harde reset uitgevoerd, en met optie 2 (dus als het goed is ook de interne card geformat). Als ie terug moet dan natuurlijk zonder enige van mijn data.
Na de reset werkt het verder niet meer, want ik kan het scherm niet callibreren. Ik leg m maar te drogen en dan zie ik morgen wel.
[ Voor 55% gewijzigd door Stefke op 13-08-2008 20:21 ]
vraagje uit het vorige topic waar geen antw op kwam
wd200 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:50:
ik ben op een probleem gestuit bij mijn diamond.
als je in de TF omgeving een smsje leest van x tekens dan is het smsje te groot voor op het scherm.
is het mogelijk om dit aan te passen zodat je bv 360 tekens in de TF omgeving te zien krijgt
nog een vraagje ik ga naar het buitenland morgen is het mogelijk om dataverbinding helemaal uit te zetten dat die ook niet per ongeluk aan gaat ?
@Heppieboeddah: Thanx. maar ik had nog ergens een backupje liggen van die hele Camere reg key. Die heb ik maar weer geimporteerd.
Overigens heb ik een cab bestandje gemaakt voor de weather tab. Daarin staan alleen de NL plaatsen en heb er een paar toegevoegd. Hoef je alleen maar dat cab bestandje aan te klikken en je _233f0c3_manila files worden automatisch overschreven in je \Windows directory. Hoef je niet meer te kloten met Total Commander. Als er intresse is, laat maar weten. Heb ook een cabje met de originele manila files, dus je kan het ook weer terug zetten. Cabje is getest en werkt goed.
Overigens heb ik een cab bestandje gemaakt voor de weather tab. Daarin staan alleen de NL plaatsen en heb er een paar toegevoegd. Hoef je alleen maar dat cab bestandje aan te klikken en je _233f0c3_manila files worden automatisch overschreven in je \Windows directory. Hoef je niet meer te kloten met Total Commander. Als er intresse is, laat maar weten. Heb ook een cabje met de originele manila files, dus je kan het ook weer terug zetten. Cabje is getest en werkt goed.
Ik heb een probleem met het installeren van TomTom, deze wil ik op mijn 4gb geheugen installeren, alleen installeerd hij via het .cabe bestand gelijk naar \intern geheugen\. Maar mijn intern geheugen heet op een of andere vage reden íntern geheugen2. Dus nu installeerd hij het gewoon op zijn hoofdgeheugen.
Hoe kan ik mijn intern geheugen naam veranderen.
Of hoe kan ik het .cab bestand aanpassen zodat deze naar mijn 4gb schijf installeerd.
Alvast bedankt!
MvG,
Goos Eijer
Of hoe kan ik het .cab bestand aanpassen zodat deze naar mijn 4gb schijf installeerd.
Alvast bedankt!
MvG,
Goos Eijer
Okee, volg dit forum al een tijdje, boel gezelen en toegepast, heb nu probleem waar ik met de geboden middelen niet uitkom, maar wil het toch graag werkend zien.
Ik probeer de dutch invoermogelijkheden werkend te krijgen in combinatie met de SwiftBL-rom 5.6, wat ik heb geprobeerd:
Ik probeer de dutch invoermogelijkheden werkend te krijgen in combinatie met de SwiftBL-rom 5.6, wat ik heb geprobeerd:
- de aangeraden T9 Input 14 Languages Update.cab die op de SwiftBL pagina zelf staat aangegeven, verse install van rom, direct deze cab, soft reboot, kan geen input Dutch kiezen.
- Instructies die hier in de FAQ/startpost staan gevolgd, soft reboot, kan geen dutch kiezen bij intput.Zie dan wel english en nog wat talen staan in de combobox, en een boel lege entries.
- Ook via Xda-forum nog boel topics gevonden en gevolgd en cabs gedownload, maar niets dat wil slagen waarbij ik dutch kan kiezen als invoertaal.
- Topics op tweakers gevolgd en uitgevoerd, zie geen nederlands in de lijst.
[ Voor 7% gewijzigd door AapBart op 13-08-2008 22:05 ]
vraagje voor de pushmail gebruikers hoe erg beinvloed dit je stanby tijd bij gesbruik van hsdpa dus niet alleen het gsm / gprs netwerk
//edit
zie ik het nu over het hoofd of is er geen centraal wm 6 topic waar ik vragen over wm 6 kan stellen
//edit
zie ik het nu over het hoofd of is er geen centraal wm 6 topic waar ik vragen over wm 6 kan stellen
[ Voor 29% gewijzigd door wd200 op 13-08-2008 22:28 ]
Verwijderd
Heel erg. Ik heb het geprobeert met mijn hotmail account en ik had de telefoon om 12 uur savonds van de lader gehaald, helemaal vol. Om 4 uur smiddags was ie weer leeg.wd200 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:10:
vraagje voor de pushmail gebruikers hoe erg beinvloed dit je stanby tijd bij gesbruik van hsdpa dus niet alleen het gsm / gprs netwerk
Je moet met een verkenner programmaatje de naam van je Intern Geheugen2 aanpassen naar Intern geheugen2.old. Daarna een soft reset en dan die map weggooien. Heb er ook wel eens last van. Meestal kun je hem niet weggooien omdat er bestande gelocked zijn. Daarom hernoemen naar, softresetten en daarna weggooien.TheGoozmen schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:57:
Ik heb een probleem met het installeren van TomTom, deze wil ik op mijn 4gb geheugen installeren, alleen installeerd hij via het .cabe bestand gelijk naar \intern geheugen\. Maar mijn intern geheugen heet op een of andere vage reden íntern geheugen2. Dus nu installeerd hij het gewoon op zijn hoofdgeheugen.
Alvast bedankt!
MvG,
Goos Eijer
Ik heb momenteel alleen nog pushmail via gprs. Doe ongeveer 1,5 tot 2 dagen met een accu als ik er niet veel mee speel en een paar smsjes per dag verstuur en een paar keer bel.
[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 13-08-2008 22:25 ]
erikven1978 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:19:
[...]
@Stefijn:
Hier hetzelfde gehad:
Als jullie dat ding nu massaal onder de kraan gaan houden en daarna terugbrengen naar de winkel, dan betaal ik voor mijn volgende generatie HTC, het dubbelestefijn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:07:
[...]
Oke....lijkt op wat ik ook heb (dat automatische aanklikken) ik heb m nu op een warme plek liggen, maybe dat een harde reset nog werkt (zal wel niet), maar anders gaat ie terug.
tnx voor de terugkoppeling

Je zou kunnen proberen de protector (met een stukje plakband bijvoorbeeld) er weer af te halen. Misschien dat het water dan makkelijker verdampt... je weet het niet. Daarnaast alles eraf halen, kapje, batterij en goed laten drogen. Zo lang er geen zout (of veel) water in de telefoon gekomen is, is de schade meestal wel te overzien.
Kan iemand mij vertellen hoe lange en HTC Diamond mee gaat in standby stand als je af en toe een belletje pleegt en een sms verstuurd? Is het te vergelijken met mijn huidige HTC Cruise?
Hoeveel dikker word de HTC diamond van deze upgrade.
HTC extended battery BP E270
Algemeen verkrijgbaar, ~ €50,-
• 1350mAh
• 50% Meer capaciteit dan originele accu
• Geleverd inclusief backplate, maakt TD iets dikker
• Origineel HTC accessoire
Ik ken nergens vinden hoeveel 'mm' de TD wordt.
En ook in vergelijking met de TD pro. ik hoop gewoon dat ie alsnog een stuk dunner is.
Alvast bedankt
HTC extended battery BP E270
Algemeen verkrijgbaar, ~ €50,-
• 1350mAh
• 50% Meer capaciteit dan originele accu
• Geleverd inclusief backplate, maakt TD iets dikker
• Origineel HTC accessoire
Ik ken nergens vinden hoeveel 'mm' de TD wordt.
En ook in vergelijking met de TD pro. ik hoop gewoon dat ie alsnog een stuk dunner is.
Alvast bedankt
Uur of 15Vjenne-ICT schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:51:
Kan iemand mij vertellen hoe lange en HTC Diamond mee gaat in standby stand als je af en toe een belletje pleegt en een sms verstuurd? Is het te vergelijken met mijn huidige HTC Cruise?
x
Uur of 50.
Ik kan hem nu toch echt 2 dagen gebruiken sinds ik:
-niet meer automatisch mail laat binnen komen
-tooltje heb om bij inactieve dataverbinding deze binnen 1 minuut weer te verbreken.
Ik sta er ook van te kijken overigens. Dit was ook mijn zorgenkindje. Ik check keer of tien nog mijn mail en ga ook nog 5 keer per dag beetje internetten. Ik heb overigens verlichting op auto staan maar wel na 10 seconden dimmen en 30 seconden standby.
Ik kan hem nu toch echt 2 dagen gebruiken sinds ik:
-niet meer automatisch mail laat binnen komen
-tooltje heb om bij inactieve dataverbinding deze binnen 1 minuut weer te verbreken.
Ik sta er ook van te kijken overigens. Dit was ook mijn zorgenkindje. Ik check keer of tien nog mijn mail en ga ook nog 5 keer per dag beetje internetten. Ik heb overigens verlichting op auto staan maar wel na 10 seconden dimmen en 30 seconden standby.
pepernooot
Ik had eigenlijk al wel wat meer (3d) apps verwacht.. Dit toestel heeft een aantal (min of meer) unique features. Zoals de ongekend snelle processor, veel ram, 3d accelatie en een goed ontwikkelde tilt sensor.
Ach misschien heeft het nog wat tijd nodig..
Zijn ze volgens mij al wel mee bezig op XDAIk ben het! schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:59:
Ik had eigenlijk al wel wat meer (3d) apps verwacht.. Dit toestel heeft een aantal (min of meer) unique features. Zoals de ongekend snelle processor, veel ram, 3d accelatie en een goed ontwikkelde tilt sensor.
welk tooltje is dit ?dinkelover schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:57:
Uur of 50.
Verwijderd
Als je in een programma zit wat invoer nodig hebt, dan zie onderin het scherm een klein keybord pictogrammetje. Als je daarop klikt, zie je een klein driehoekje ernaast verschijnen. Als die aanklikt krijg je een scherm waar je een ander keybord kan kiezen en waar de tweede optie de taalkeuze van je t9 is. Zet die op dutchAapBart schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:59:
[knip..]
Gebruik nu uit noodzaak het 'keyboard', typt ook snel en zonder t9 ook best bruikbaar, maar t9 en NL zou best fijn zijn.
Zit naast nog zo n 70tig andere tweaks in dit tooltje. Nederlands nog niet beschikbaar, dus je kan de engelse of roemeense cab nemen..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 01:44 ]
Ik heb het tooltje geinstalleerd, no problemo, en ben lekker aan het instellen geweest. Toch maakt hij bijvoorbeeld in mijn toepassingen scherm nog steeds geen 4 rijen. Ligt dat er aan dat ik een vodafone branded versie heb?
Laat maar, ondertussen heeft hij er meer zin in.
Ander vraagje dan maar: Waarom kan ik wel bij Instellingen->Vandaag->Items aangeven wat er allemaal op mijn vandaag scherm behoort te staan, maar vergeet hij dat daarna direct weer? Komt dat weer door mijn vodabrand ding?
[ Voor 24% gewijzigd door Jukebox126 op 14-08-2008 04:19 ]
Dat komt door TF3d, deze staat geen andere items toe op het "Today Scherm"
Ik kan em echt niet vinden; doe eens een link dan waar jij "Software Download" ziet?sandeman schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:05:
[...]
Het is niet van de HTC-site verdwenen, alleen maar verplaatst. Ga naar het tabje 'support', kies de Diamond, Software Download en daar staan 'ROM-upgrade' en 'Sprite backup-tool'.
Ik probeer zowel de NL als de UK site; ben ingelogd maar krijg alleen beltoon downloads...
Mijn batterij ging op het begin echt maar een halve dag mee, ik overwoog toen om hem op marktplaats te knallen en een Nokia N78 te halen. Maar het gaat eigenlijk steeds beter! Nu houd hij het anderhalve dag vol ongeveer. En dan internet ik ook nog af en toe, en krijg redelijk veel mail en sms en stuk of 5 korte telefoontjes (word geen dinges
) Heb ook dat diamondtweak draaien trouwens, en daar ook aangevinkt dat hij de dataverbinding verbreekt na 1 minuut inactiviteit.
Ben er al met al nu best tevreden over. Jammer dat als je hem in de avond bijvoorbeeld oplaad (naast bed) dat je hem dan niet in bed ook als mp3 speler kunt gebruiken. (zoals bij mn nokiaatje)
Ben er al met al nu best tevreden over. Jammer dat als je hem in de avond bijvoorbeeld oplaad (naast bed) dat je hem dan niet in bed ook als mp3 speler kunt gebruiken. (zoals bij mn nokiaatje)
Verwijderd
BT-headsetje? Zoek eens op e-bay op Jabra620s. Kan je je geen buil aan vallen.Okasha schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:47:
kon het niet laten..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 08:03 ]
Ik heb inmiddels nog geen nieuwe folie besteld, maar veel folie breng je licht vochtig aan.Ik ben het! schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:46:
[...]
[...]
Als jullie dat ding nu massaal onder de kraan gaan houden en daarna terugbrengen naar de winkel, dan betaal ik voor mijn volgende generatie HTC, het dubbele.....
![]()
Je zou kunnen proberen de protector (met een stukje plakband bijvoorbeeld) er weer af te halen. Misschien dat het water dan makkelijker verdampt... je weet het niet. Daarnaast alles eraf halen, kapje, batterij en goed laten drogen. Zo lang er geen zout (of veel) water in de telefoon gekomen is, is de schade meestal wel te overzien.
ik ben dus een beetje huiverig dat als ik straks een nieuwe folie aanbreng, mijn toestel weer overlijdt...
Toch lees ik hier niet veel erover. een aantal mensen hebben dit probleem ook gehad, maar ik ga ervanuit dat de meesten een beschermende folie erop hebben gezet.... En dus daar geen problemen mee hebben ondervonden.
De Brando ultrathin screenprotector: Is deze goed 'droog' aan te brengen?
De Invisible Shield, daar moet je echt je toestel voor nat nevelen namelijk, en dit wil ik dus liever niet doen.
Stel ik heb Live Messenger draaien, en ik heb de data verbinding staan op disconnect na 1 min, zelfs met MSN aan, pleurt ie na 1 min uit?
Weet het eigenlijk niet zeker, maar het lijkt me dat je dataverbinding dan openblijft, omdat hij gebruikt wordt...BioHazard schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:28:
Stel ik heb Live Messenger draaien, en ik heb de data verbinding staan op disconnect na 1 min, zelfs met MSN aan, pleurt ie na 1 min uit?
Sometimes you need to plan for coincidence
Heb gisteren mn invisible shield binnen gekregen.erikven1978 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:26:
[...]
Ik heb inmiddels nog geen nieuwe folie besteld, maar veel folie breng je licht vochtig aan.
ik ben dus een beetje huiverig dat als ik straks een nieuwe folie aanbreng, mijn toestel weer overlijdt...
Toch lees ik hier niet veel erover. een aantal mensen hebben dit probleem ook gehad, maar ik ga ervanuit dat de meesten een beschermende folie erop hebben gezet.... En dus daar geen problemen mee hebben ondervonden.
De Brando ultrathin screenprotector: Is deze goed 'droog' aan te brengen?
De Invisible Shield, daar moet je echt je toestel voor nat nevelen namelijk, en dit wil ik dus liever niet doen.
In de 'handleiding' staat echt dat het beter is je shield vochtig (niet drijfnat) te maken, en niet je toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Serotonine op 14-08-2008 09:33 ]
Toch wel vervelend: als de telefoon gaat en ik haal hem uit mijn broekzak is hij al opgenomen voor ik kan zien wie er belt. Slide2Unlock lijkt een goede oplossing, maar ik hoor er ook verhalen over dat het niet zo lekker werkt. Heeft er hier iemand hands-on ervaring? Of een andere oplossing?
Verwijderd
Vooralsnog is er nog niet echt een goede oplossing. Er wordt al een vermogen geboden voor dit "bugje" in de diamond. Zie ook deze discussie op xda.posttoast schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:34:
Toch wel vervelend: als de telefoon gaat en ik haal hem uit mijn broekzak is hij al opgenomen voor ik kan zien wie er belt. Slide2Unlock lijkt een goede oplossing, maar ik hoor er ook verhalen over dat het niet zo lekker werkt. Heeft er hier iemand hands-on ervaring? Of een andere oplossing?
Cool....ik merk net dat wanneer je diamond vergrendeld is en je trekt de stylus eruit dat je diamond dan automatisch ge-unlocked wordt.....
Met deze .cab die ik voor je gemaakt heb zou het moeten werken.AapBart schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:59:
Dutch language
Was bekend!MRELynx schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:05:
Cool....ik merk net dat wanneer je diamond vergrendeld is en je trekt de stylus eruit dat je diamond dan automatisch ge-unlocked wordt.....
[ Voor 34% gewijzigd door nvidia op 14-08-2008 11:05 ]
Geïnstalleerd, dank! Maar waar stel ik de taal nu in?nvidia schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:04:
[...]
Met deze .cab die ik voor je gemaakt heb zou het moeten werken.
Ik heb de Compact iv nu al een tijdje. Bevalt nog steeds erg goed.
Heb alleen al een paar keer gehad dat ik 's ochtends de telefoon van de lader afhaal dat het pincodescherm in beeld staat. Het lijkt er dus op dat hij zich uit zichzelf reset.
Dit probleem heb ik nu denk ik drie of vier keer gehad...
Iemand anders hier ervaring mee?
Heb alleen al een paar keer gehad dat ik 's ochtends de telefoon van de lader afhaal dat het pincodescherm in beeld staat. Het lijkt er dus op dat hij zich uit zichzelf reset.
Dit probleem heb ik nu denk ik drie of vier keer gehad...
Iemand anders hier ervaring mee?
hij draait bij mij op mijn diamond zo heb ik wel tweaks aangezetVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:20:
[...]
Als je in een programma zit wat invoer nodig hebt, dan zie onderin het scherm een klein keybord pictogrammetje. Als je daarop klikt, zie je een klein driehoekje ernaast verschijnen. Als die aanklikt krijg je een scherm waar je een ander keybord kan kiezen en waar de tweede optie de taalkeuze van je t9 is. Zet die op dutch
[...]
Zit naast nog zo n 70tig andere tweaks in dit tooltje. Nederlands nog niet beschikbaar, dus je kan de engelse of roemeense cab nemen..
[afbeelding]
- gebruik van D-pas wiel
- autolock bij stanby
- grotere vert scroll balk
ik heb ook ingesteld dat die naar 5 min data verbinding moet verbreken maar als ik dit test met opera mobile die startpagina.nl geopend heeft verbreekt die geen verbinding na 5min ?
(vf td)
Verwijderd
Dutch staat er bij mij, na het installeren van de eerder genoemde CAB, niet bij.wd200 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:51:
[...]
hij draait bij mij op mijn diamond zo heb ik wel tweaks aangezet
- gebruik van D-pas wiel
- autolock bij stanby
- grotere vert scroll balk
ik heb ook ingesteld dat die naar 5 min data verbinding moet verbreken maar als ik dit test met opera mobile die startpagina.nl geopend heeft doet die het niet meer mensen hier last van ?
(vf td)
Ga naar Messaging (TF3D) - Maak nieuw bericht aan - onderaan zie je een toetsenbord - klik op dat pijltje, niet op het toetsenbord - Onder Touch Input Settings vind je de talen - Tik daar Dutch aan...posttoast schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:24:
[...]
Geïnstalleerd, dank! Maar waar stel ik de taal nu in?
ik heb ook gewoon de engels taal maar dat boeit niet het gaat mij om de data verbreek functieposttoast schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:59:
[...]
Dutch staat er bij mij, na het installeren van de eerder genoemde CAB, niet bij.
[ Voor 18% gewijzigd door wd200 op 14-08-2008 12:03 ]
Die staat er dus niet tussen. Wel English, French, German, Italian en Spanish.
ik mag dan misschien wel een heel domme vraag stellen maar ik kan mijn ringtone voor een sms niet veranderen in een persoonlijke.
de ringtone is al geplaatst in de map my device/app data/sounds maar verschijnt niet in de balk bij het instellen van de sms toon.
zou iemand iets meer uitleg kunnen geven.
de link in de startpost snap ik niet helemaal.
de ringtone voor de inkomende oproepen heb ik wel via deze link gewijzigd.
alvast bedankt voor de moeite
de ringtone is al geplaatst in de map my device/app data/sounds maar verschijnt niet in de balk bij het instellen van de sms toon.
zou iemand iets meer uitleg kunnen geven.
de link in de startpost snap ik niet helemaal.
alvast bedankt voor de moeite
Verwijderd
Dat werkt inderdaad nog niet echt zoals het moet. Heb al een vraag gesteld daarover op xda. Wacht op antwoord.wd200 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:03:
[...]
...het gaat mij om de data verbreek functie
heb je die cab geinstalleerd en een softreset gedaan? Zo ja, ga dan naar een een proggie waarbij je text in moet voeren. Klik op het kleine, witte driehoekje naast dat keybord-pictogrammetje en daar zie je de opties staan voor de taal en nog meer..posttoast schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:37:
Die staat er dus niet tussen. Wel English, French, German, Italian en Spanish.
kan bijna niet missen.
Er zijn diverse dirs voor geluidjes. /my ringtones- rings etc. het is een beetje vogelen, maar ik heb het opgelost door gewoon alles in /windows te zettenfirefighter2 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:51:
[..knip..]
misschien heb je daar wat aan
als je het antw weet post je het hier dan ook ?Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
Dat werkt inderdaad nog niet echt zoals het moet. Heb al een vraag gesteld daarover op xda. Wacht op antwoord.
Ik ben nog op zoek naar een goede vervanging voor het alarm van WM. Heb al een paar tooltjes geprobeerd, maar niets tegengekomen dat naar mn verwachtingen voldeed. Heb Klaxon getest, maar bevat nogal veel bugs voor de moment. Ook SPB time geprobeerd, maar daar zit veel te veel op, en de alarm functie is niet echt mn zin.
Ben dus op zoek naar een touch vriendelijke interface voor het alarm... wat gebruiken jullie zoal?
Ben dus op zoek naar een touch vriendelijke interface voor het alarm... wat gebruiken jullie zoal?
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Ik gebruik al een paar jaar pTravel Alarm. Werkt erg goed.
10 verschillende instelbare alarmtijden/dagen, eigen sounds te gebruiken...
http://www.burroak.on.ca/pta.html
10 verschillende instelbare alarmtijden/dagen, eigen sounds te gebruiken...
http://www.burroak.on.ca/pta.html
Verwijderd
En het geluid doet 't ook niet bij inkomende SMS, bij bellen gaat 't wel goed en blijft ie niet hangen.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:57:
Als ik een SMS binnen krijg blijft mijn trilsignaal hangen... Een softe reset d.m.v. het rode knopje achter de stylus haalt niets uit. Wat is dit nou weer?
Dat heb ik allemaal gedaan. Ik kan een taal instellen, maar geen Nederlands. Nou ja, ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben. Ik kijk vanavond nog wel een keer.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
heb je die cab geinstalleerd en een softreset gedaan? Zo ja, ga dan naar een een proggie waarbij je text in moet voeren. Klik op het kleine, witte driehoekje naast dat keybord-pictogrammetje en daar zie je de opties staan voor de taal en nog meer..
kan bijna niet missen.
Zucht....
hier op t werk de gsm aan de pc gehangen met de usb kabel, en dan ingesteld op High speed USB (geen active sync).
Door beveiliging van de pc's kreeg ik geen verbinding. Maar dit maakt niet uit; ging om het opladen.
Op de een of andere manier (toen de accu vol was) maakte de telefoon toch verbinding, en meldde zich netjes aan als E:\ schijf. De pc opende deze map automatisch. Hier heb ik niets in gedaan, en voor de telefoon los te koppelen heb ik netjes de USB verbinding plat gegooid.
Nu is er dus (WEER) een map "Intern geheugen" aangemaakt!
En mijn originele map "Intern geheugen" is hernoemd naar "Intern Geheugen2".
In de nieuwe map intern geheugen stond alleen het mapje MAIL.
Heeft dit iets met een vd tweaks te maken, dat hij mijn mail op t intern geheugen opslaat (dus de 4gig)??
Ik kan t wel herstellen, is reeds genoemd in het forum, maar wel vreselijk irritant als dit elke keer gebeurt.
Tevens vervelend, dat als je dit niet ziet, en je vertrekt op je werk, kom je er onderweg achter dat tomtom en al je programma's welke op t intern geheugen staan, niet meer werken....
hier op t werk de gsm aan de pc gehangen met de usb kabel, en dan ingesteld op High speed USB (geen active sync).
Door beveiliging van de pc's kreeg ik geen verbinding. Maar dit maakt niet uit; ging om het opladen.
Op de een of andere manier (toen de accu vol was) maakte de telefoon toch verbinding, en meldde zich netjes aan als E:\ schijf. De pc opende deze map automatisch. Hier heb ik niets in gedaan, en voor de telefoon los te koppelen heb ik netjes de USB verbinding plat gegooid.
Heeft dit iets met een vd tweaks te maken, dat hij mijn mail op t intern geheugen opslaat (dus de 4gig)??
Ik kan t wel herstellen, is reeds genoemd in het forum, maar wel vreselijk irritant als dit elke keer gebeurt.
Tevens vervelend, dat als je dit niet ziet, en je vertrekt op je werk, kom je er onderweg achter dat tomtom en al je programma's welke op t intern geheugen staan, niet meer werken....
in je pocketoutlook zit een instelling om de mail(bijlagen) op het intern geheugen op te slaan, als je deze uitvinkt zou hij het daar dus niet meer op moeten slaan.
[ Voor 24% gewijzigd door TeChNo2 op 14-08-2008 15:37 ]
Verwijderd
Uiteraard, maar je kan ook zelf dat topic op xda gaan volgen? Hier dus! Lees even reactie #208wd200 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:14:
[...]
als je het antw weet post je het hier dan ook ?
Erg vaag allemaal. het enige wat ik nog kan adviseren is die t9 cab de de-installeren en het weer eens op nieuw te doen. Cab in zijn geheel kopieëren naar je interne geheugen en vanaf daar installeren [niet uitpakken, gewoon installeren als een .exe Misschien ten overvloede maar je weet maar nooit.] Dan zou het toch echt gewoon moeten lukken. Succesposttoast schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:59:
[...]
Dat heb ik allemaal gedaan. Ik kan een taal instellen, maar geen Nederlands. Nou ja, ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben. Ik kijk vanavond nog wel een keer.
Op xda [wat is dat toch een mooi forum.. 8)] kwam ik dit tegen. Iets met Rss-hub. Precies dezelfde klachten die jij hebterikven1978 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:08:
[knip..]
Komt er in principe op neer dat tijdens het opladen en je niet in de active sync modus stond, er een proggie was wat naar je internegeheugen zocht. Rss-hub of mail o.id. Aangezien je interne geheugen niet zichtbaar was [zoals je zelf aangaf], dacht Bill Gates, wat er niet is dat maak ik dan zelf wel aan, en dat werd je interne geheugen2
althans, zo interpreteer ik het
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 16:28 . Reden: iets kort toegevoegd ]
Verwijderd
Ik krijg het maar niet voor elkaar om die snellere Gmail ("get faster Gmail") te installeren. Ik krijg dan een JBlend foutmelding: "JAD contole mislukte, errno-906 Ongeldige beschrijver"
In die zin zitten spelfouten, maar dat is op de foon dus zo geschreven. Als ik vervolgens op OK klik, staat er in het JBlend-scherm dat er geen programma's geinstalleerd zijn.
Hoe kan ik dit oplossen? Is er op de desktop een cab te downloaden die ik middels ActiveSync kan overzetten?
In die zin zitten spelfouten, maar dat is op de foon dus zo geschreven. Als ik vervolgens op OK klik, staat er in het JBlend-scherm dat er geen programma's geinstalleerd zijn.
Hoe kan ik dit oplossen? Is er op de desktop een cab te downloaden die ik middels ActiveSync kan overzetten?
hallo allemaal! hier nog een trotse diamond bezitter!
ik ben nu al een paar dagen bezig geweest om al deze topics doortelezen,
daarmee heb ik alleen de topic 6 en een gedeelte van topic 4,2 doorgelezen.
maar ik heb een vraagje, mja 2 vraagjes. ik bezit een vodafone branded td.
informatie:
rom verie: 1.37.172.3 NLD
radioversie: 1.00.25.03
na het rondspitten in deze topic kwam ik erachter dat de rom versie verouderd is.
dus ik denk dat ik hem maar ga update. ik kwam erachter dat er een 1.37.404. bla versie was.
en dat er ook een 1.93? versie was wat zouden jullie mij aanbevelen?
de 1.37 of de 1.93?
ik heb alvast de 1.37 gedownload, kon de link van 1.93 niet vinden.
kan ik dit bestand gewoon op mijn td zetten en dan instaleren?
dan behoud ik mijn gegevens toch of wordt er een hard reset uitgevoerd..?
mijn tweede vraag was als volgt:
mijn broer zei dat deze "vandaag" scherm super onduidelijk is en ik hem moest veranderen. hij heb zelf de voorganger van de td, vandaar. mijn broer zei ook dat ik hier maar "effe" moest gaan kijken. mja haal dat effen er maar van af, ben al 2 volle dagen mee bezig.
daarmee heb ik een proggie gevonden, zal de link even bij pakken,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=405749
dit was de link die aangegeven stond van de FAQ, dus die bestand heb ik netjes gedownload.
maar toen ik het unzipte kreeg ik alleen een xhtml bestand en andere bestandjes.
die ik niet kan openen. als ik de xhtml bestand open op de td, dan krijg ik een witte internetpagina.
kan iemand mij misschien helpen? (alvast mijn excuses als deze vraag er al stond, maar ik ben eenbeetje leesmoe
groetjes marijn.
informatie:
na het rondspitten in deze topic kwam ik erachter dat de rom versie verouderd is.
dus ik denk dat ik hem maar ga update. ik kwam erachter dat er een 1.37.404. bla versie was.
de 1.37 of de 1.93?
mijn broer zei dat deze "vandaag" scherm super onduidelijk is en ik hem moest veranderen. hij heb zelf de voorganger van de td, vandaar. mijn broer zei ook dat ik hier maar "effe" moest gaan kijken. mja haal dat effen er maar van af, ben al 2 volle dagen mee bezig.
dit was de link die aangegeven stond van de FAQ, dus die bestand heb ik netjes gedownload.
maar toen ik het unzipte kreeg ik alleen een xhtml bestand en andere bestandjes.
die ik niet kan openen. als ik de xhtml bestand open op de td, dan krijg ik een witte internetpagina.
kan iemand mij misschien helpen? (alvast mijn excuses als deze vraag er al stond, maar ik ben eenbeetje leesmoe

groetjes marijn.
Voor het downloaden van de meest recente rom kan ik je verwijzen naar de HTC site ofwel naar xda (gebruik hier even de zoekfunctie). Wat ik je kan aanraden is om niet te gaan voor een fabrieks maar een coocked rom. Deze zijn beter en je hebt ze in alle maten en vormen. Ikzelf gebruik bElite 0.98 Premium. Werkt heel goed en er zijn nog amper memory leeks te vinden. Wat betreft het upgraden (flashen) van je device moet je eens de faq doornemen. Staat erin uitgelegd.rinusnl schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:21:
Wat je niet kwijt bent zijn alle files op je 4GB geheugen. Alle andere gegevens ben je kwijt.
Wat today screen betreft zou ik niet weten wat er mis mee is. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ik gebruik nog steeds TF3D maar anderen hebben een zelfgebouwen today scherm. De keuze ligt bij jou maar omdat ik zo hoor dat je niet echt ervaren bent zou ik je aanraden om tijdelijk eens te kijken hoe het loopt. Er zijn programma's zat die je dan verder kunnen helpen vb SPB Mobile Shell
Wat betreft die .cab file. Nooit extracten. Zo op je device pleuren en dubbelklikken. Hij installeert de file.
Je kan alleen een oficiele vodafone rom erop zetten. Niet die htc uitgeeft dus en dat zijn de 1.37.404 en de 1.93 rom. Tenzij je Hard SPL doet en dan flasht, dan gaat het wel.rinusnl schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:21:
hallo allemaal! hier nog een trotse diamond bezitter!
informatie:
de 1.37 of de 1.93?
kan iemand mij misschien helpen? (alvast mijn excuses als deze vraag er al stond, maar ik ben eenbeetje leesmoe![]()
groetjes marijn.
En met die link naar xda download je een tweak programma, wat je broer bedoelt is waarschijnlijk spb..... nogwat. En uitpakken moet je niet doen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ahum.. je broer heeft ff drie seconden je diamond mogen vasthouden om vervolgens meteen wat conclusies te trekken
Als hij er langer aan had mogen zitten dan was het wel gaan wennen en was hij om geweest. Sowieso is hij natuurlijk jaloers op jouw toestel tov zijn oude....
omdat ik niet ervaren ben met het flashen van mobiels of andere apparaten doe ik dit liever niet. ik wacht wel liever.nvidia schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:31:
[...]
Voor het downloaden van de meest recente rom kan ik je verwijzen naar de HTC site ofwel naar xda (gebruik hier even de zoekfunctie). Wat ik je kan aanraden is om niet te gaan voor een fabrieks maar een coocked rom. Deze zijn beter en je hebt ze in alle maten en vormen. Ikzelf gebruik bElite 0.98 Premium. Werkt heel goed en er zijn nog amper memory leeks te vinden. Wat betreft het upgraden (flashen) van je device moet je eens de faq doornemen. Staat erin uitgelegd.
Wat je niet kwijt bent zijn alle files op je 4GB geheugen. Alle andere gegevens ben je kwijt.
Wat today screen betreft zou ik niet weten wat er mis mee is. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ik gebruik nog steeds TF3D maar anderen hebben een zelfgebouwen today scherm. De keuze ligt bij jou maar omdat ik zo hoor dat je niet echt ervaren bent zou ik je aanraden om tijdelijk eens te kijken hoe het loopt. Er zijn programma's zat die je dan verder kunnen helpen vb SPB Mobile Shell
Wat betreft die .cab file. Nooit extracten. Zo op je device pleuren en dubbelklikken. Hij installeert de file.
mijn probleem eerder is dus het home screen.
ik wil hem veranderen naar mijn eigen smaak, dus niet de standaard.
omdat hij gebrand is kan ik hem niet veranderen, vandaar dat ik rond ging neuzen hier en dus op het linkje terecht kwam. maar ik zie nu wat ik fout doe bedankt! dan ga ik dit eens proberen, en zal ik gelijk posten wat ik er van vind.
ik dacht eerst namelijk dat het een winwar bestandje was namelijk, want dat gaf mun pc weer dat icoontje

oke bedankt. ben ik weer wat wijzer geworden, misschien een hele domme vraag maar is er al bekend dat vodafone een nieuwe rom uitbrengt?wontcachme schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:35:
[...]
Je kan alleen een oficiele vodafone rom erop zetten. Niet die htc uitgeeft dus en dat zijn de 1.37.404 en de 1.93 rom. Tenzij je Hard SPL doet en dan flasht, dan gaat het wel.
En met die link naar xda download je een tweak programma, wat je broer bedoelt is waarschijnlijk spb..... nogwat. En uitpakken moet je niet doen. Het is een .cab bestand en die zet je op de telefoon en dan via de telefoon naar de .cab en dubbelklikken
haha hij was gelijk om toen hij hem vasthield toen hij nog in de pouch zatOkasha schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:59:
Ahum.. je broer heeft ff drie seconden je diamond mogen vasthouden om vervolgens meteen wat conclusies te trekkenAls hij er langer aan had mogen zitten dan was het wel gaan wennen en was hij om geweest. Sowieso is hij natuurlijk jaloers op jouw toestel tov zijn oude....
jaloers wat ie was haha
dus hij krijg hem echt niet meer in zijn handen, ben ik hem gelijk kwijt
als ik nog problemen tegenkom, dan zal ik het zeggen, eerst wil ik jullie bedanken voor de snelle reactie! echt super bedankt!
Verwijderd
Zucht, wordt een beetje moe van dit apparaat. Van het ene op andere moment blijft mijn trilsignaal hangen bij een inkomende SMS, ook geeft hij geen geluid meer. Een soft reset met de rode knop heeft niet mogen baten. Heb niets aan de instellingen gewijzigd Bij mijn instellingen staat ook nog steeds dat hij een geluidsignaal moet geven. Het trillen houdt pas op als ik het toestel helemaal uit zet.
Wil wel graag flashen, maar snap geen hol van dat gedoe met hard SPL enz en hoe ik die ROM er op moet zetten (gaat dat gewoon via ActiveSync en dan dubbelklik op het ROM bestand?).
Waarom kan een toestel waar ik 500 euro voor heb betaald niet gewoon fatsoenlijk stabiel draaien, zonder dit geouwehoer? Ten eerste vind ik de bouwkwaliteit knudde (achterfrontje kraakt, tevens mist er al een stukje plastic bij de resetknop en het onderste gedeelte vd voorkant vd telefoon, zeg maar waar de 4 druktoetsen zich bevinden is niet goed geplaats, dit zit zo scheef als wat). Ten tweede moet je de wereld aan tweaks toepassen voordat alles een beetje optimaal werkt. Sorry hoor, maar mag ik voor dat geld verwachten dat iets out of the box een beetje degelijk werkt?
Wil wel graag flashen, maar snap geen hol van dat gedoe met hard SPL enz en hoe ik die ROM er op moet zetten (gaat dat gewoon via ActiveSync en dan dubbelklik op het ROM bestand?).
Waarom kan een toestel waar ik 500 euro voor heb betaald niet gewoon fatsoenlijk stabiel draaien, zonder dit geouwehoer? Ten eerste vind ik de bouwkwaliteit knudde (achterfrontje kraakt, tevens mist er al een stukje plastic bij de resetknop en het onderste gedeelte vd voorkant vd telefoon, zeg maar waar de 4 druktoetsen zich bevinden is niet goed geplaats, dit zit zo scheef als wat). Ten tweede moet je de wereld aan tweaks toepassen voordat alles een beetje optimaal werkt. Sorry hoor, maar mag ik voor dat geld verwachten dat iets out of the box een beetje degelijk werkt?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 21:07 ]
Als je er geen hol van verstaat, waarom gebruik je de search niet of lees je de faq door. Welke rom je wil moet je zelf maar uitmaken en downloaden van xda. Indien je geen officiële rom download vergeet zeker niet Hard-spl (1.40 Olinex) te downloaden. Momenteel heb ik de bElite 0.98 en deze werkt gewoon perfect. Binnenkort komt de 0.99 met talloze upgrades (heb ik van bepe zelf). Dus om de 2 weken kan je een nieuwe rom installeren met upgrades. Het is maar wat je zelf wil. Ook heb je nu amper memory leeks meer dus dat is ook een positief gegeven. Welke rom heb je overigens?Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:44:
Anderzijds versta ik je frustratie, als leek wil je een goed werkend toestel... Maar je zou op dit forum niet zitten om te leren of heb ik het mis?
Wat betreft je tweaks is zever. Ik werk met SDConfig.txt file en dit zorgt ervoor dat bij elke hardreset de tweak automatisch (alsook enkele cabs TomTom, Total Commander) geïnstalleerd worden. Als je een goed device wil moet je er zelf veel tijd in stoppen. Mijn doel is om mijn device te krijgen zoals ik hem nu heb zonder er nog maar één poot uit te steken. Dit wil zeggen elke instelling die ik instel moet gecode worden. Dit neemt tijd in beslag maar je hebt er wat voor!
als ik het zo lees kan je het beste hem omruilen want het mag niet zo zijn dat er dingen niet zo goedVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:44:
Zucht, wordt een beetje moe van dit apparaat. Van het ene op andere moment blijft mijn trilsignaal hangen bij een inkomende SMS, ook geeft hij geen geluid meer. Een soft reset met de rode knop heeft niet mogen baten. Heb niets aan de instellingen gewijzigd Bij mijn instellingen staat ook nog steeds dat hij een geluidsignaal moet geven. Het trillen houdt pas op als ik het toestel helemaal uit zet.
zijn geplaats in de fabriek want de achterfrontje moet gewoon passen, en normaal werken.
mijn advies is hem omteruilen want dit zit niet goed.
Verwijderd
Ik draai nu op:nvidia schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:21:
Welke rom heb je overigens?
ROM: 1.93.456.2 WWE
Radio: 1.00.25.05
Zojuist heb ik van de HTC site gehaald:
RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
Lijkt me dus een officiele ROM. Moet ik hiervoor ook dat hard SPL draaien, of kan dit direct?
Dankies, het werkt nu, heb de cab die jij gemaakt had geprobeerd te installeren op een verse SwiftBL 5.6 rom, kreeg de foutmelding 'installation was unsuccesful'..Ga naar Messaging (TF3D) - Maak nieuw bericht aan - onderaan zie je een toetsenbord - klik op dat pijltje, niet op het toetsenbord - Onder Touch Input Settings vind je de talen - Tik daar Dutch aan...
Nog een keer die 14 languages cab geprobeerd, die geeft geen foutmelding, maar installeert wel iets meer stomme onnodige talen.. Daarna via message maken en dan dat kleine driehoekie dan staat Dutch er wel bij, kijk ik daarna op de manier waarop ik het probeerde, via Settings->Input dan zie je dus dattie leeg item in de combo heeft, maar het werkt wel dus ik ben allang blij.. Vielen dankies voor de hulp!
Officiele rom op een officiele TD hoef je alleen de rom te downloaden van HTC, daar zit alles in wat je nodig hebt. Van Engels naar Nederlands flashen zou ik niet durven zeggen.
Verwijderd
Hmm... is er een mogelijk dat jij, Bouncer, of een welwillend ander forumlid, me die ROM-upgrade kan toesturen? Ik ben een T-mobieler en kan niet via HTC die ROM downloaden, maar zou toch graag m'n TD willen flashen.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:30:
[...]
Ik draai nu op:
ROM: 1.93.456.2 WWE
Radio: 1.00.25.05
Zojuist heb ik van de HTC site gehaald:
RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
Lijkt me dus een officiele ROM. Moet ik hiervoor ook dat hard SPL draaien, of kan dit direct?
'k Hoor het wel, hoop ik...
Dit topic is gesloten.
Let op:
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Diamond en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Diamond 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman.
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (
), linksboven elk topic.
6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Diamond en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Diamond 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman.
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (

6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.