@Flashin: Klopt wat je zegt, maar ik zit ook voor een hoger uurtarief dan die 60 euro. Die 60 is het minimum waarvoor ik mijzelf wegzet. Daaronder ga ik niet zitten.
@Flashin, wat is er precies verkeerd aan de meeste polissen? Dekken niet genoeg of een marginaal percentage uitgekeerd, en na 1 jaar is de koek op? Ik weet wel dat het aardig in de kosten kan lopen, daar wil je natuurlijk aardig wat voor terugkrijgen mocht je er aanspraak op moeten maken.
Voor mij als student met onregelmatig freelance werk loont het niet.
Voor mij als student met onregelmatig freelance werk loont het niet.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Dat ben ik grotendeels met je eens, maar als ik bij een werkgever solliciteer kan ik ook niet de vergelijking maken met andere beroepsgroepen waar ik MEER in zou verdienen.Philip J. Dijkstra schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:01:
JohnCheese002: "Onder de dwang van sancties een laag loon uitkeren, doet me ergens aan denken."
Een sanctie voor werkweigering komt van het CWI. Je weet wel, die lui die voorkomen dat het luie deel van Nederland lekker thuis voor de tv gaat hangen en de hand ophoudt terwijl wij meer belasting mogen gaan afdragen. Ik vind het prima om belasting af te dragen voor mensen die niet KUNNEN werken maar mensen die niet WILLEN werken is een ander verhaal. Het loon dat gegeven wordt voor een functie bepaald de markt en de markt is momenteel krap dus zal het wel geen geweldige functie zijn. Ik heb nog nergens gelezen wat voor werk het inhoudelijk is. Ik zie voldoende functies buiten de IT die minder betalen, wat denk je wat een kapper betaald krijgt? of een bloemist? System Support kunnen ook die personen zijn die je keyboard of muis komen vervangen als je een belletje naar facilities doet wanneer je keyboard/muis iets mankeert. Er is niets mis met dat werk en het is fijn dat er mensen zijn die dat werk doen maar voor elke type werk is een bovengrens voor wat er voor betaald wordt.
Ik kan ook niet bij Atos op bezoek gaan en zeggen: "Als ZZP'er stucadoor pak ik 23 euro/m2, dat maakt gemiddeld 60 euro per uur...dus biedt maar hetzelfde" Dan is het gesprek gelijk afgelopen en krijg ik een vriendelijk handje en logisch!
Ik vraag altijd eerst op welke basis de wederpartij een bepaald salaris beoordeeld, dan zegt men vaak (wat ook logisch klinkt); "we kijken naar wat de rest van de afd. verdient, je skills, je leeftijd, je werkervaring" dus als de senior-guru 3200 verdient, kan ik geen 2900-3000 vragen/eisen, dat zou gewoon buiten proportie zijn.
Moraal van dit stukje: de werkgever past mijn salaris ook aan naar het gangbare, ook al zie ik bij de concurrent of andere beroepsgroep een steviger salaris. Dus waarom mag je als IT'er met een MCSE en 3 jaar werkervaring in systeembeheer niet gewoon een marktconform (laten we zeggen 2300-2700 euro) vragen? De man is toch geen junior meer mag ik aannemen?
Je laten afschepen voor 1700 euro ben je ook zelf bij, dus uiteindelijk ligt het balletje bij hem/haar.
Dat je andere beroepsgroepen vergelijkt met een positie als systeembeheerder, vind ik irrationeel.
Je kan van een kapster ook niet verwachten dat ze even plaats neemt achter de terminal in een High Performance omgeving met de nodige risico's (een bank oid), om even een scriptje te schrijven en te runnen. Net als dat ik geen m2-prijs kan vragen van een stucadoor, in de tijd dat ik als een SysAdmin mijn arbeid verricht. Dus plaats hetgeen gezegd wel in de juiste context a.u.b.
Wat bedoel je trouwens met de "markt is momenteel krap, dus het zal wel geen geweldige functie zijn"? Als de markt krap is, dan liggen de functie's toch juist voor het uitkiezen? Misschien vergis ik mij?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 16:44 ]
Nu heb je nog als voordeel dat er in Nederland niet echt onderling gesproken wordt over wat men verdient. Daar doet iedereen meestal op een afdeling heel geheim over. Ik ken ook situaties waar een senior minder krijgt dan de persoon waarover hij leiding geeft. Dus ik denk dat wat de rest verdient niet een hele grote factor speelt (natuurlijk kunnen ze je niet veel meer geven dan de senior). Ik denk als men open kaart zou spelen over de lonen dat diverse mensen zich kapot schrikken. Sommige mensen vinden wat ze krijgen genoeg en andere zullen sneller om verhoging vragen. Een werkgever zal de "stille" mensen dan echt niet zomaar geld toeschuiven.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:41:
[...]
Ik vraag altijd eerst op welke basis de wederpartij een bepaald salaris beoordeeld, dan zegt men vaak (wat ook logisch klinkt); "we kijken naar wat de rest van de afd. verdient, je skills, je leeftijd, je werkervaring" dus als de senior-guru 3200 verdient, kan ik geen 2900-3000 vragen/eisen, dat zou gewoon buiten proportie zijn.
Je moet jezelf altijd "verkopen" in een gesprek en zorgen dat ze vinden dat je iedere euro die je vraagt waard bent.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Als jij blijkbaar genoeg geld achter de hand hebt om jezelf de rest van je arbeidsleven een geindexeerd salaris equivalent aan je huidige situatie te kunnen betalen als je morgen allebei je handen kwijt raakt - waarom werk je dan nog?flashin schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:06:
Ik ben ook een ondernemer (geen zzpér that is) en de meeste arbeidsongeschiktheidspolissen vind ik persoonlijk niks. Je krijgt echt geen waar voor je geld, je kan beter zelf geld achter de hand houden..
AOV is prijzig ja, maar je verzekert je ook niet voor 3 daagjes ziekte. Dat is naast onbetaalbaar ook een aanvaardbaar risico. Je verzekert je tegen uitzonderingsgevallen waarvan je het risico niet prive wil of kan lopen.
Als ik je werkgever was had ik je dan gelijk een rotschop gegeven richting de deur......personeel wat vanaf het begin zo ongemotiveerd was kan er gelijk weer uit. (maandje proeftijd zal vast nog niet voorbij zijn).soheilmd schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:17:
[...]
ik zei ook, tegen mijn contact persoon bij CWI, maar ja ervalt niet te praten met die mensen, zeg maar iets wat ze niet leuk vinden, dan komen ze direct met sancties
ik heb wel tegen huidige werkgever gezegt, betaling vind ik erg mager, maar ik ze nu alvast, als ik morgen iets beters heb, ben ik weg
Daarnaast, als jij zo overtuigd bent dat je meer kan verdienen....waarom regel je dat dan niet ?
Ik ken iemand en die had geen bedrijfswagen bij zijn werkgever. Op zich niet zo bijzonders, maar alle andere werknemers hadden dit wel, zonder eigen bijdrage zelfs. Hij heeft dan zijn ontslag ingediend om zijn ongenoegen te uiten. Een collega vroeg aan het bestuur waarom hij nooit een wagen gekregen heeft en weet je wat die zeiden? Die gast heeft er nooit achter gevraagd..Gertjan. schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:00:
[...]
Nu heb je nog als voordeel dat er in Nederland niet echt onderling gesproken wordt over wat men verdient. Daar doet iedereen meestal op een afdeling heel geheim over. Ik ken ook situaties waar een senior minder krijgt dan de persoon waarover hij leiding geeft. Dus ik denk dat wat de rest verdient niet een hele grote factor speelt (natuurlijk kunnen ze je niet veel meer geven dan de senior). Ik denk als men open kaart zou spelen over de lonen dat diverse mensen zich kapot schrikken. Sommige mensen vinden wat ze krijgen genoeg en andere zullen sneller om verhoging vragen. Een werkgever zal de "stille" mensen dan echt niet zomaar geld toeschuiven.
Je moet jezelf altijd "verkopen" in een gesprek en zorgen dat ze vinden dat je iedere euro die je vraagt waard bent.

Ik heb dit aan een aantal vrienden/collega's voorgelegd en die zeiden eerder verrassend : "Ik zou dat ook nooit doen. Als een werkgever mij automatisch geen opslag geeft, dan is die werkgever het niet waard dat ik voor hem werk.

Nu ik zeg niet dat alle bedrijven zo zijn, maar het is beter van af en toe eens over je loon te onderhandelen ipv als een mietje als een zot te liggen werken. Ik vind bovenstaande redenering van verscheidene van mijn vrienden, dan ook gewoon fout. Maar ja, dat is hun probleem, niet het mijne.
Ik ben het hiermee wel deels eens. Ik heb vroeger ook een job aangenomen voor 1700€ bruto met niks voordelen. Dit betekend niet dat ik ongemotiveerd rond liep. In tegendeel, ik had toffe collega's en ik deed de job ook heel graag. T'is niet omdat je plots wat minder gaat verdienen, dat je je plots de dikke nek moet gaan uithangen en zeggen : Ik kan veel beter. Maar waar ik wél voor te vinden ben, is om af en toe je mond open te trekken en om een loonsverhoging te vragen. Dit wil niet zeggen dat je je werkgever moet afsnauwen of dat je moet kwaad zijn als hij dit weigert. Maar er is niks fout mee, met de vraag te stellen.descon schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:38:
[...]
Als ik je werkgever was had ik je dan gelijk een rotschop gegeven richting de deur......personeel wat vanaf het begin zo ongemotiveerd was kan er gelijk weer uit. (maandje proeftijd zal vast nog niet voorbij zijn).
Daarnaast, als jij zo overtuigd bent dat je meer kan verdienen....waarom regel je dat dan niet ?
[ Voor 22% gewijzigd door makila op 04-11-2008 08:46 ]
'Automatisch geen', of bedoel je 'niet automatisch'?makila schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:01:
Als een werkgever mij automatisch geen opslag geeft, ...
Mother, will they like this song?
Zonder dat je als werknemer er achter vraagt. Dwz je wacht dus letterlijk tot de werkgever naar jou toe komt voor een evaluatie te doen en/of opslag te geven en je vraagt er zelf nooit achter. Dat bedoelen ze met "automatisch"TheLunatic schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:04:
[...]
'Automatisch geen', of bedoel je 'niet automatisch'?
[ Voor 14% gewijzigd door makila op 04-11-2008 08:14 ]
Zo zie je eigenlijk maar weer dat de "brutale" mensen een stuk verder komen. Als je er om vraagt kan het vaak wel, maar een werkgever gaat het meestal niet in je schoot werpen. En als ze je dan iets in de schoot werpen is dat meestal omdat ze wel aanvoelen dat er iets is. Vooral kleinere bedrijfjes (waar de focus niet hoofdzakelijk op IT ligt) zijn zo ingesteld. Ze zijn ook erg verbaasd als je aangeeft dat je bijvoorbeeld een laptop wilt of dat je vind dat er na een bepaalde doorgroei gewoon een x aantal euro tegenover hoort te staan.makila schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:01:
[...]
Ik ken iemand en die had geen bedrijfswagen bij zijn werkgever. Op zich niet zo bijzonders, maar alle andere werkgever hadden dit wel, zonder eigen bijdrage zelfs. Hij heeft dan zijn ontslag ingedient om zijn ongenoegen te uiten. Een collega vroeg aan het bestuur waarom hij nooit een wagen gekregen heeft en weet je wat die zeiden? Die gast heeft er nooit achter gevraagd.![]()
Ik heb dit aan een aantal vrienden/collega's voorgelegd en die zeiden eerder verrassend : "Ik zou dat ook nooit doen. Als een werkgever mij automatisch geen opslag geeft, dan is die werkgever het niet waard dat ik voor hem werk."
Nu ik zeg niet dat alle bedrijven zo zijn, maar het is beter van af en toe eens over je loon te onderhandelen ipv als een mietje als een zot te liggen werken. Ik vind bovenstaande redenering van verscheidene van mijn vrienden, dan ook gewoon fout. Maar ja, dat is hun probleem, niet het mijne.
Schijnbaar hebben ze nog niet door dat er veel vraag naar goede IT-ers is en denken ze dat de IT-er blij moet zijn met hem als werkgever... Tot nu toe is mijn ervaring dat kleine bedrijven (die IT dus niet als hoofddoel hebben) zich niet echt actief opstellen om hun mensen te behouden. Als je het aangeeft kan het er wel iets gedaan worden, maar zoals jij zegt geeft niet iedereen zijn onvrede aan en zal dus vertrekken.
Persoonlijk vind ik een gebaar van een werkgever als waardering meer waard dan dat je er zelf om vraagt. Stel je baas zegt: "och dat heb je goed gedaan hier heb je 200 euro opslag". Dat voelt (voor mij in ieder geval) beter dan dat je zelf om 300 euro extra moet vragen omdat je vind dat je dat minimaal waard bent, als je die 300 euro krijgt heb je meer een gevoel van: "hehe, eindelijk krijg ik wat ik behoor te verdienen".
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hoef je niet eens brutaal voor te zijn, je kan ook gewoon normaal vragen / aangeven dat je extra salaris / secundaire voordeeltjes wil. Als dit naar redelijkheid is zul je hier een normale reactie op krijgen, zoniet ga je opzoek naar wat anders. Een werkgever is normaal gesproken ook geen sociale dienst, hij zit daar om geld te verdienen.....en jij ook. (heel zwart wit gezien).Gertjan. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:18:
[...]
Zo zie je eigenlijk maar weer dat de "brutale" mensen een stuk verder komen. Als je er om vraagt kan het vaak wel, maar een werkgever gaat het meestal niet in je schoot werpen. En als ze je dan iets in de schoot werpen is dat meestal omdat ze wel aanvoelen dat er iets is. Vooral kleinere bedrijfjes (waar de focus niet hoofdzakelijk op IT ligt) zijn zo ingesteld. Ze zijn ook erg verbaasd als je aangeeft dat je bijvoorbeeld een laptop wilt of dat je vind dat er na een bepaalde doorgroei gewoon een x aantal euro tegenover hoort te staan.
Ik heb gemerkt dat ik bij mijn huidige werkgever altijd duidelijk gecommuniceerd heb wat ik verwacht kwa salaris, hoe ik mezelf wil ontwikkelen binnen mijn huidige functie. Als je dit goed communiceert en noteert kan je hier bij een volgend functionerings gesprek altijd op terug komen.Schijnbaar hebben ze nog niet door dat er veel vraag naar goede IT-ers is en denken ze dat de IT-er blij moet zijn met hem als werkgever... Tot nu toe is mijn ervaring dat kleine bedrijven (die IT dus niet als hoofddoel hebben) zich niet echt actief opstellen om hun mensen te behouden. Als je het aangeeft kan het er wel iets gedaan worden, maar zoals jij zegt geeft niet iedereen zijn onvrede aan en zal dus vertrekken.
Daarvoor heb je functionerings gesprekken......daar evalueer je beoordeling en evt extra vergoedingen die hier tegen over staan.Persoonlijk vind ik een gebaar van een werkgever als waardering meer waard dan dat je er zelf om vraagt. Stel je baas zegt: "och dat heb je goed gedaan hier heb je 200 euro opslag". Dat voelt (voor mij in ieder geval) beter dan dat je zelf om 300 euro extra moet vragen omdat je vind dat je dat minimaal waard bent, als je die 300 euro krijgt heb je meer een gevoel van: "hehe, eindelijk krijg ik wat ik behoor te verdienen".
Samenvatting van dit verhaal : PROACTIEF zijn....dat hoeft nog niet eens brutaal te zijn. Sterker nog, dit zal voor de meeste werkgevers ook positief worden opgepakt omdat het aangeeft dat je gemotiveerd bent en drive hebt
Daarom stond brutaal ook tussen aanhalingstekens. Het is zeker goed om je actief op te stellen. Dan laat je ook aan het bedrijf zien dat je verder wilt. Functionerings gesprekken gingen bij de bedrijven waar ik gewerkt heb eigenlijk niet over de salarisen, maar meer over je functioneren (vandaar de naam
Ik vind het leuker als de baas mij een verhoging biedt waarvan ik onder de indruk ben dan dat ik hem zelf moet los peuteren
Maar goed. Geld is niet zaligmakend. Ik vind momenteel uitdaging en groei belangrijker dan salaris. Als ik me ergens zit te vervelen kunnen ze er een paar honderd euro bij doen, maar dat is tijdelijk... Dan heb ik persoonlijk liever een uitdagende baan. Had nooit verwacht dat te zeggen eigenlijk.
Uiteraard is een uitdagende baan tegen minimumloon ook niet echt de bedoeling
Klopt. Maar soms beseft een werkgever niet eens dat je ontevreden bent met je loon. Dit komt ten uiting in enquetes die ze onlangs gedaan hebben, waar het grotendeel van de werkgevers dacht dat de werknemer best te vreden is over zijn loon, terwijl het grotendeel van de werknemers juist melde dat ze ontevreden zijn(het omgekeerde dus). Dus af en toe eens een praatje maken met je baas, kan dan wel eens helpen..Gertjan. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:39:
[...]
Ik vind het leuker als de baas mij een verhoging biedt waarvan ik onder de indruk ben dan dat ik hem zelf moet los peuterenAls je je ondergewaardeerd voelt gaat dat knagen aan je en daar lijdt je werk onder.
[ Voor 3% gewijzigd door makila op 04-11-2008 10:47 ]
Mjah zo kan ik meer onderzoeken doen - "is een auto te duur?" zal ook heel Nederland ja op antwoorden. Of men iets te duur vindt en of dat feitelijk realistisch is zijn verschillende dingen.makila schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:46:
[...]
terwijl het grotendeel van de werknemers juist melde dat ze ontevreden zijn(het omgekeerde dus)
Verwijderd
Mooie discussie hierboven...wat ik toe wil voegen: een hoger loon went binnen een maand.
Dus als geld je enig drive is...lijkt me stug.
Anderzijds: loon is wel retebelangrijk (lekker tegenstijdig he?)...om in het begin goed vast te leggen OF een trapsgewijze stijging vast te leggen, pay to performance o.i.d.
Toen ik eens bij een werkgever na de laatste ronde moest 'onderhandelen' (wat geen onderhandelen meer was eigenlijk), stond men vreemd te kijken dat ik zo assertief was toen het bedrag ter sprake kwam. Maar hun blik was zo dogmatisch naar mijn idee, hun criteria waren zo nietszeggend, dat het gelukt is om ze te overtuigen. (Baan is toch niet doorgegaan om andere redenen btw.)
Als je een laag loon accepteert en vervolgens werk je voor 110% en zie je dat je collega's dat niet zo hard doen als jij (of je ervaart het zo), dan gaat dat zeker knagen. Probeer er dan nog maar eens wat 'bij te lullen'.
Stap je op? Dan vraagt de volgende werkgever: "waarom ben je weggegaan?" Vertel jij eerlijk waarom, dan ben je weer alleen gemotiveerd door geld etc. etc. Geen rooskleurig verhaal.
Ik houd er rekening mee, dat ik ergens max. 2-3 jaar werk en dat ik met dat salaris tevreden moet zijn, dit gecombineerd met opl./trainingen etc. zie ik als 'totaal salaris'. Alleen zo kan ik leven met wat krijg, omdat ik dan weet wat ik waard ben en wat er nog in zit.
Dat geeft een acceptabele horizon, terwijl je eigen marktwaarde stijgt (door ervaring+training).
Dus als geld je enig drive is...lijkt me stug.
Anderzijds: loon is wel retebelangrijk (lekker tegenstijdig he?)...om in het begin goed vast te leggen OF een trapsgewijze stijging vast te leggen, pay to performance o.i.d.
Toen ik eens bij een werkgever na de laatste ronde moest 'onderhandelen' (wat geen onderhandelen meer was eigenlijk), stond men vreemd te kijken dat ik zo assertief was toen het bedrag ter sprake kwam. Maar hun blik was zo dogmatisch naar mijn idee, hun criteria waren zo nietszeggend, dat het gelukt is om ze te overtuigen. (Baan is toch niet doorgegaan om andere redenen btw.)
Als je een laag loon accepteert en vervolgens werk je voor 110% en zie je dat je collega's dat niet zo hard doen als jij (of je ervaart het zo), dan gaat dat zeker knagen. Probeer er dan nog maar eens wat 'bij te lullen'.
Stap je op? Dan vraagt de volgende werkgever: "waarom ben je weggegaan?" Vertel jij eerlijk waarom, dan ben je weer alleen gemotiveerd door geld etc. etc. Geen rooskleurig verhaal.
Ik houd er rekening mee, dat ik ergens max. 2-3 jaar werk en dat ik met dat salaris tevreden moet zijn, dit gecombineerd met opl./trainingen etc. zie ik als 'totaal salaris'. Alleen zo kan ik leven met wat krijg, omdat ik dan weet wat ik waard ben en wat er nog in zit.
Dat geeft een acceptabele horizon, terwijl je eigen marktwaarde stijgt (door ervaring+training).
In mijn ogen moet een startsalaris acceptabel zijn, maar je moet er niet op kapot staren. Zeker de groeicurve hierin moet belangrijk zijn. Immers als je begint op 3000 en jouw werkgever geeft aan dat het niet veel meer dan 3200 zal zijn na 5 jaar, dan is de motivatie om door te leren en daar meer voor gewaardeerd te worden (in de vorm van salaris ondermeer) waarschijnlijk lastiger te verkrijgen.
Probeer bij aanvang vast te leggen wat je zelf zou willen doen. Het is niet voor niets dat werkgevers in 90% v/d gevallen tijdens een sollicitatie vragen "waar zie jij jezelf over 5 jaar"? Geef aan welk pad je denkt en hoopt te belopen, dat geeft doorgaans wat meer garantie dan het claimen dat je nu al als een topmanager moet verdienen.
Dit topic geeft een aardige indicatie maar meer dan dat is het natuurlijk niet. Je kunt zien dat er heel veel mensen hier uit verschillende omstandigheden bij een bedrijf zijn gekomen. Dat heeft enorm veel invloed op jouw verdiensten. Tel daarbij op dat nagenoeg elke werkgever anders betaald EN zelfs de werkzaamheden van sys-admin 1 en sys_admin 2 niet altijd overeen hoeven te komen en je begrijpt hoe lastig het zal zijn om op dit topic jouw salaris af te stemmen.
Probeer bij aanvang vast te leggen wat je zelf zou willen doen. Het is niet voor niets dat werkgevers in 90% v/d gevallen tijdens een sollicitatie vragen "waar zie jij jezelf over 5 jaar"? Geef aan welk pad je denkt en hoopt te belopen, dat geeft doorgaans wat meer garantie dan het claimen dat je nu al als een topmanager moet verdienen.
Dit topic geeft een aardige indicatie maar meer dan dat is het natuurlijk niet. Je kunt zien dat er heel veel mensen hier uit verschillende omstandigheden bij een bedrijf zijn gekomen. Dat heeft enorm veel invloed op jouw verdiensten. Tel daarbij op dat nagenoeg elke werkgever anders betaald EN zelfs de werkzaamheden van sys-admin 1 en sys_admin 2 niet altijd overeen hoeven te komen en je begrijpt hoe lastig het zal zijn om op dit topic jouw salaris af te stemmen.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik doe weer eens een gooi.
Ben niet geheel ontevreden echter als ik zie wat de markt momenteel doet...kan het zeker hoger.
Ben echter momenteel blij met wat ik doe..dus hoef niet zo snel te hoppen.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten:
3 belangrijkste;
- SAP BW 3.5
- SAP BI 7.0
- BOCP: Crystal Reports 2008
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: Groot IT Toko
Huidige functie: SAP BI Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Nee (niet voor prive althans)
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur, overuren regelmatig, maar slecht / niet betaald.
Pensioenregeling: 50% Werkgever vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding 25 Euro / maand
Land: NL
Reistijd: 3,5 uur Heen, 3,5 uur terug (Tussendoor Hotel..) Al 3+ jaar in verschillende projecten/hotels. Zeker het nadeel bij deze werkgever.
Maand salaris(bruto): 2777,-
Bonus: 5850,- (Einde fiscaal jaar)
Ben niet geheel ontevreden echter als ik zie wat de markt momenteel doet...kan het zeker hoger.
Certificaten:
3 belangrijkste;
- SAP BW 3.5
- SAP BI 7.0
Reistijd: 3,5 uur Heen, 3,5 uur terug (Tussendoor Hotel..) Al 3+ jaar in verschillende projecten/hotels. Zeker het nadeel bij deze werkgever.
[ Voor 18% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2008 17:38 ]
Wtf? 7u reistijd?
No offense: maar ben je nou helemaal *$!"( ?
Op deze manier kan je evengoed 2 aparte jobs aannemen, dit is echt te gek voor woorden imho.
Op deze manier kan je evengoed 2 aparte jobs aannemen, dit is echt te gek voor woorden imho.
Ik denk dat hij bedoelt: maandag 3,5 uur heen, vrijdag 3,5 uur terug en rest van de week in hotelphobosdeimos schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:31:
Wtf? 7u reistijd?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ok oeps
Maar dan nog... best zware week :-s
ik weet niet hoe je erbij komt dat CWI mij cursusen aangeboden heeft?? ik heb mijn MCSE, A+ en N+ allemaal ZELF betaald (geloof je me niet? mail ik je graag de rekeningen), toen ik naar cursus vroeg zeiden ze: je hebt genoeg diplomas om aan de slag kunnen.Philip J. Dijkstra schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:01:
En dat je gekort wordt op je uitkering als je werk weigert met je 28 jaar in een tijd dat de werkeloosheid nog nooit zo laag is geweest vind ik terecht. Het CWI biedt (en heeft je ongetwijfeld ook al lang aangeboden) jou gratis cursussen nederlands, solliciteren, briefschrijven etc. om jou maar aan een baan te helpen en dit is de dank die je hen geeft.
dus aub niet zelf dingen verzinnen.
ik heb 9 jaar in de asiel procedure gezeten, wegens dossier fouten.( volgens XXX bestond ik niet eens de laatste 8 jaar. omdat ze de dossiers kwijt waren) probeer dat eens goed te praten.
omdat ik deze VERPLICHT moest aannemendescon schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:38:
[...]
Als ik je werkgever was had ik je dan gelijk een rotschop gegeven richting de deur......personeel wat vanaf het begin zo ongemotiveerd was kan er gelijk weer uit. (maandje proeftijd zal vast nog niet voorbij zijn).
[ Voor 32% gewijzigd door soheilmd op 04-11-2008 22:51 ]
Idd, en dat voor zo'n loontje.phobosdeimos schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:00:
Ok oepsMaar dan nog... best zware week :-s
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En.. wat verdien jij? En tevens waarom is dit als ik het goed lees in jou optiek een mager loon? 2700 euro met een auto en een goede ondersteuning van een werkgever is toch helemaal niet verkeerd lijkt me. Daarnaast nog eens een aardige 8,3% als bonus en 50% op de verzekering maakt ook het een en ander goed. Imo is het voor een HBO'er met 4 jaar werk-ervaring helemaal niet slecht.
(overigens.. 2700 euro, vroegah en dan praten we over 8 jaar geleden was dat 6000 gulden, met een inflatie correctie verdient ie 4400 gulden, toch ook niet slecht lijkt me zo).
Verwijderd
Leeftijd: 30nevocom schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:20:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO (Medewerker Beheer Informatiesystemen)
Certificaten: ITIL, A+, MCP, MCDST. MCSA
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Change Coórdinator / Back_up teamleader
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26 + 12 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Leaseauto: ja, service-auto
Werkweek: 40+
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volgens CAO
Maand salaris(bruto): € 2.036,25
Certificaten: ITIL, A+, MCP, MCDST, MCSA-M, MCSE <all 2003>
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Technical Support (2e lijns)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 5%
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- 25% hypotheek korting,
- verzekeringskorting,
- opleidingen,
- mogelijkheid 4*9 werken
- bedrijfsfitness
Reistijd: 20 min. enkele reis (auto)
Maand salaris(bruto): € 2.480,-
Kan zeer zeker beter.... zeker qua reisuren.... Ken wel bedrijven die regionaal werken behoorlijk stimuleren! Ikzelf woon in Maastricht en had tot vorig jaar ook dit soort reistijden... nu toch ietsjes heel veel beter met 12 minuten enkele reis.Max|Burn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:33:
Ik doe weer eens een gooi.
Certificaten:
3 belangrijkste;
- SAP BW 3.5
- SAP BI 7.0
Ook qua salaris kun je (zeker met je certificaten) wel meer krijgen lijkt me zo!
Verwijderd
VERPLICHT aannemen hoef je echt niet meteen, dus dan ben je echt al behoorlijk lange tijd bezig hoor. Lijkt me logisch dat ze na een langere tijd je gaan verplichten om iets te pakken. Je kunt werken, dus hebt verder geen reden om het niet te doen. Als je dan niks aanpakt dan ga ze je na een tijdje inderdaad verplichten om iets aan te nemen. En het is nog altijd beter om IETS te hebben dan niets...
Sorry, maar ik kan er niks aan doen. Ik kan momenteel geen medelijden opbrengen vanwege een laag loon. Heb ook in die molen gezeten en leuk is anders, maar als je kunt werken en je wil werken, is er altijd wel werk te vinden en dan gaat CWI je echt niet hoeven verplichten om iets aan te nemen.
Ik vind dat je veel meer kan vangen.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 06:50:
[...]
Leeftijd: 30
Certificaten: ITIL, A+, MCP, MCDST, MCSA-M, MCSE <all 2003>
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Technical Support (2e lijns)
13/14e maand of winstuitkering: 5%
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ABP
- 25% hypotheek korting,
- verzekeringskorting,
- opleidingen,
- mogelijkheid 4*9 werken
- bedrijfsfitness
Reistijd: 20 min. enkele reis (auto)
Maand salaris(bruto): € 2.480,-
Verwijderd
Domme vraag (alhoewel) misschien, maar zijn deze bonus-bedragen bruto of netto?Max|Burn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:33:
vaak bruto en belast volgens de hoogste schijf.... netto bonussen heb ik nog niet meegemaakt...Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:55:
[...]
Domme vraag (alhoewel) misschien, maar zijn deze bonus-bedragen bruto of netto?
Verwijderd
Vreesde ik al. Blijft dus in het beste geval een 2000 van overmiel schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:04:
[...]
vaak bruto en belast volgens de hoogste schijf.... netto bonussen heb ik nog niet meegemaakt...
Bij ons staat het woord "bonus" helaas niet in het woordenboek
Misschien ware het eens interessant hier een topic voor te maken, wat er gangbaar is binnen IT, wat er mogelijk is, hoe te verkrijgen,...
ligt er maar net aan in welke schaal je eindigt met je salaris. Als je in 42% zit, zal je bonus 42% belast worden (tenzij je in de 50% schaal komt, dat deel word dus 50% belast).Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:55:
[...]
Vreesde ik al. Blijft dus in het beste geval een 2000 van over(maar toch mooi meegenomen)
Van 5850 houd je bij 42% (igv. 13+14e maand een gangbare schaal) dus echt wel meer dan 2000 over. een kleine 3400 euro.
Bonussen zijn incentives. Om bonus te verdienen moet je dus geld verdienen voor je baas. Ben jij een beheerder, dan zullen jou werkzaamheden geen direct resultaat op de balans hebben. Geen bonus dus. Ben jij een consultant, dan zullen je declarabele uren WEL een verschil maken op de balans. Bonus dus. Ben jij een sales-pik, zullen je scores WEL een verschil maken op de balans. Bonus dus.Bij ons staat het woord "bonus" helaas niet in het woordenboek
Misschien ware het eens interessant hier een topic voor te maken, wat er gangbaar is binnen IT, wat er mogelijk is, hoe te verkrijgen,...
Heel makkelijk. Beinvloeden je werkzaamheden rechtstreeks de balans, dan zal je baas je waarschijnlijk stimuleren met een bonus. Zo niet, waarom zou je baas je extra geld uitkeren?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Da's nu de vloek van ontwikkeling & DBA beheer. "Opbrengst" kan niet direct aangetoond worden (niet in de zin van een consultant die een rekensommetje van zijn/haar uren kan maken of een verkoper die verkoopscijfers kan voorlegen tenminste)._DH schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:00:
[...]
Heel makkelijk. Beinvloeden je werkzaamheden rechtstreeks de balans, dan zal je baas je waarschijnlijk stimuleren met een bonus. Zo niet, waarom zou je baas je extra geld uitkeren?
(maar als er in de DBA hoek wat verkeerd loopt is men er heel snel bij om de geleden verliezen door de lage performantie gedurende 10 minuten toch eens stevig onder de neus van de DBA te wrijven)
Gezien zijn voorwaarden vermoed ik dat hij voor een overheidsinstantie werkt en dan is je loon sterk afhankelijk van je leeftijd/vooropleiding. Dus hij kan veel meer vangen maar niet bij zijn huidige baas.
Maandag heen, donderdag terug, vrijdag thuiswerken.phobosdeimos schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:31:
Wtf? 7u reistijd?
Ben wel bezig om dichter bij huis te komen..doe dit nu al jaren, van mij mag een ander een keer
Die "bonus" is inderdaad bruto, er blijft zo'n 3000+ van over netto. Deze is met name ivm de grote vraag naar SAP BI de laatste tijd en niet per se gelinked aan prestatie. Mocht dit afnemen dan ben ik hem ook kwijt. Eerder een incentive om te blijven. Prestaties hebben meer invloed op je vaste inkomen hier.
[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 05-11-2008 12:10 ]
Verwijderd
Klopt, is een overheidsinstantie.n4m3l355 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:11:
[...]
Gezien zijn voorwaarden vermoed ik dat hij voor een overheidsinstantie werkt en dan is je loon sterk afhankelijk van je leeftijd/vooropleiding. Dus hij kan veel meer vangen maar niet bij zijn huidige baas.
Salaris is overgens instap, dit wordt na 1 jaar herzien.
Wie weet wat de toekosmt nog verder brengt.
Zoek maar op, bijna het dubbele. Maar 2700 is laag. Beste man is gewoon een hele werkweek weg van huis. Is dat wat je wilt?n4m3l355 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:23:
[...]
En.. wat verdien jij? En tevens waarom is dit als ik het goed lees in jou optiek een mager loon? 2700 euro met een auto en een goede ondersteuning van een werkgever is toch helemaal niet verkeerd lijkt me. Daarnaast nog eens een aardige 8,3% als bonus en 50% op de verzekering maakt ook het een en ander goed. Imo is het voor een HBO'er met 4 jaar werk-ervaring helemaal niet slecht.
(overigens.. 2700 euro, vroegah en dan praten we over 8 jaar geleden was dat 6000 gulden, met een inflatie correctie verdient ie 4400 gulden, toch ook niet slecht lijkt me zo).
wut? Dubbele? Ik verdien het zelfde als Max|Burn, maar dan meer in de ETL/BI hoek, zonder die toffe certificaten. En geen bonus (
) Geen toeval, zelfde bedrijf 
Kan je dan het dubbele verdienen?
Ow en die zoekfunctie werkt zo ongelooflijk crap, je kan niet op user zoeken als hij niet geciteerd is
Kan je dan het dubbele verdienen?

Ow en die zoekfunctie werkt zo ongelooflijk crap, je kan niet op user zoeken als hij niet geciteerd is

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik persoonlijk zou voor 2700 euro bruto ook niet een hele week op hotel gaan zitten hoor...
Ik heb 6 maanden ervaring ipv zijn 4 jaar, en ik zit ook ongeveer aan dat bedrag (2500 bruto + 75 euro netto onkostenvergoeding + 125 euro maaltijdcheques + auto + 13e maand), dus het is zeker mogelijk om met 4 jaar ervaring een pak meer te verdienen, en in betere omstandigheden.
Ik heb 6 maanden ervaring ipv zijn 4 jaar, en ik zit ook ongeveer aan dat bedrag (2500 bruto + 75 euro netto onkostenvergoeding + 125 euro maaltijdcheques + auto + 13e maand), dus het is zeker mogelijk om met 4 jaar ervaring een pak meer te verdienen, en in betere omstandigheden.
Verwijderd
Leeftijd: 27
Opleiding(en): WO (Technische Informatica)
Certificaten:
Werkervaring: 0 jaar (net afgestudeerd, tijdens studie wel wat gewerkt)
Werkgever:
Huidige functie: Consultant/Developer
Laptop: ja
Vakantiegeld: inbegrepen in salaris
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja (werkgever betaalt 100%)
- verzekeringskorting,
- opleidingen,
- flexibele werktijden
- creditcard
- SPP
Reistijd: 40 min. enkele reis (auto)
Maand salaris(bruto): € 3333,-
Opleiding(en): WO (Technische Informatica)
Certificaten:
Werkervaring: 0 jaar (net afgestudeerd, tijdens studie wel wat gewerkt)
Werkgever:
Huidige functie: Consultant/Developer
Vakantiegeld: inbegrepen in salaris
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
- verzekeringskorting,
- opleidingen,
- flexibele werktijden
- creditcard
- SPP
Reistijd: 40 min. enkele reis (auto)
Maand salaris(bruto): € 3333,-
Ik werk ook bij een ander bedrijf. En doe specialitisch werkMotrax schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:51:
wut? Dubbele? Ik verdien het zelfde als Max|Burn, maar dan meer in de ETL/BI hoek, zonder die toffe certificaten. En geen bonus () Geen toeval, zelfde bedrijf
Kan je dan het dubbele verdienen?![]()
Zelf werk ik bij het ze;fde bedrijf als Maxburn & Motrax, bij verblijf in hotel/appartement krijg je een goede (netto) nachtvergoeding. Deze nachtvergoeding werkt op basis van per diems en kan je naar eigen inzicht besteden. Je houd hier dus een prima zakcentje aan over (normaal gesproken).phobosdeimos schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:28:
Ik persoonlijk zou voor 2700 euro bruto ook niet een hele week op hotel gaan zitten hoor...
Als je veel in hotels verblijft zou je deze onkostenvergoeding om kunnen rekenen naar een goede stijging van je bruto jaarsalaris.
Over het algemeen bieden de bedrijven die dit soort salarissen bieden bedrijven die minder doorgroei mogelijkheden hebben op het gebied van functie en cursussen e.dTylen schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:49:
[...]
Zoek maar op, bijna het dubbele. Maar 2700 is laag. Beste man is gewoon een hele werkweek weg van huis. Is dat wat je wilt?
[ Voor 18% gewijzigd door descon op 06-11-2008 09:21 ]
Waarom zouden dat persee slechte omstandigheden moeten zijn? Reizen hoort bij consultancy en als je graag internationaal werkt dan is dan ben je nog meer van huis. Het zijn allemaal keuzes maar ik vat de relatie met inkomen eigenlijk niet zo? Bijna 10 jaar geleden (de tijd vliegt!) heb ik zelf maandenlang in een hotel in het zuiden van Nederland gewoond met 8 uur reistijd. (4 uur heen op maandag en 4 uur terug op vrijdag). Het was een erg leuk project, bij een zeer interesante klant, met een leuk team, ik heb er erg veel geleerd en ik verdiende toch wel flink wat minder dan 2700 euro.phobosdeimos schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:28:
Niet slecht gedaan overigens, zo'n salaris als starter.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Volgens dit nieuwsbericht: http://rtl.nl/(/actueel/r...ochtoon_verdient_meer.xml is een maandsalaris van 1400 bruto per maand voor iemand die net van HBO afkomt heel normaal, vind ik best opmerkelijk in vergelijking met wat hier allemaal gezegt wordt, of wordt de IT nu in vergelijking met andere branches zo goed betaald?
Geld voor alle richtingen he, niet alleen ICT. Ik zou als HBO starter in de IT niet voor 1400,- bruto mijn bed uit komen.
Vanaf 1800,- valt er over te praten.
Vanaf 1800,- valt er over te praten.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
toen ik 8 jaar geleden van de HTS afkwam kreeg ik al 4250 gulden dus 1400 is echt gestoord op dit moment. Dat is net 3100 gulden.
Op het moment is ICT personeel nogal schaars, waardoor ze meer verdienen dan de gemiddelde HBO'er. Verder zitten de meeste mensen die in dit topic posten waarschijnlijk boven het gemiddelde en geeft het nogal een vertekend beeld. Daar komt ook nog bij dat als je zo'n topic leest en je ziet vier vergelijkbare mensen die 1700, 1900, 1800 en 2100 verdienen, dat je dan waarschijnlijk denkt 'Hmm, ik zou dus 2100 moeten verdienen'Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:08:
Volgens dit nieuwsbericht: http://rtl.nl/(/actueel/r...ochtoon_verdient_meer.xml is een maandsalaris van 1400 bruto per maand voor iemand die net van HBO afkomt heel normaal, vind ik best opmerkelijk in vergelijking met wat hier allemaal gezegt wordt, of wordt de IT nu in vergelijking met andere branches zo goed betaald?
Jawel hoor, vul rechtsboven in het zoekveld de username in en selecteer bij 'Zoeken in:' de optie 'Dit topic (poster)', dan krijg je alle posts van de desbetreffende user in het topic te zienMotrax schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:51:
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
In het artikel wordt zelfs aangegeven dat het voor autochtonen om 1300 bruto per maand gaat. In de IT is 2000 bruto inclusief leaseauto redelijk gangbaar als startsalaris, vraag me af in welke branche er mensen zijn die onder de 1300 bruto per maand verdienen.
1400 per maand slaat nergens op voor een baan op HBO niveau, niet in de IT en niet daarbuiten. Het minimumloon is al 1356 euro.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:08:
Een paar indicaties:
- servicemedewerker benzinepomp: 1500-1700
- aankomend kassamedewerker Albert Heijn: 1580
- startsalaris Achmea (HBO): 2900
- startsalaris Fortis (HBO): 2500
- startsalaris rijksoverheid (HBO): 2500
Als iemand die redelijk wat ervaring heeft in de onderzoeksbusiness sta ik standaard sceptisch tegenover elke conclusie die uit een onderzoek wordt getrokken. Een aantal zaken moeten duidelijk zijn voor je waarde gaat hechten aan de conclusies:
- Wat was de steekproefgroep en hoe groot was deze?
- Hoeveel mensen hebben gereageerd?
- Wat waren de specifieke vragen en wat waren de mogelijke antwoorden?
- Wat was de exacte formule waardoor dit getal tot stand is gekomen?
Laten we wel wezen, welke zichzelf respecterende HBO afgestudeerde accepteerd 1400 bruto?
Misschien een PABO student die voor 24 uur aan de slag kan als lerares (schijnt ondanks alle berichtgeving nog heel moeilijk te zijn om ergens als fulltime leraar/docent aan de slag te kunnen).
- Wat was de steekproefgroep en hoe groot was deze?
- Hoeveel mensen hebben gereageerd?
- Wat waren de specifieke vragen en wat waren de mogelijke antwoorden?
- Wat was de exacte formule waardoor dit getal tot stand is gekomen?
Laten we wel wezen, welke zichzelf respecterende HBO afgestudeerde accepteerd 1400 bruto?
Misschien een PABO student die voor 24 uur aan de slag kan als lerares (schijnt ondanks alle berichtgeving nog heel moeilijk te zijn om ergens als fulltime leraar/docent aan de slag te kunnen).
1400€? Volgens mij moet dit bedrag netto zijn ipv bruto. Dan kan het wel eens kloppen.[b]
Ah kijk, dan bedoelen ze 1900 a 2000 bruto. Dat lijkt me een vrij normaal startsalaris voor een pas afgestudeerde. In de ICT zal het nu wel een 2300 zijn maar voor de andere branches lijkt het me vrij normaal.
Maar zo zie je maar weer wat voor onduidelijkheid er bestaat wanneer mensen niet duidelijk de context van een getal uitleggen. De onderzoeker (misschien een student of net student-af want wie anders spreekt er standaard over netto) heeft misschien de indicatie netto niet achter het getal opgenomen en de artikelschrijver is standaard van bruto uit gegaan. De artikelschrijver vond dat kennelijk heel normaal, 1400 bruto voor een pas afgestudeerde HBOer. Dit zegt ook weer wat over de artikelschrijver. Maar dit zijn ook weer allemaal aannames van mij, gebasseerd op los zand. Heej ik ben offtopic, ik hou op
Maar zo zie je maar weer wat voor onduidelijkheid er bestaat wanneer mensen niet duidelijk de context van een getal uitleggen. De onderzoeker (misschien een student of net student-af want wie anders spreekt er standaard over netto) heeft misschien de indicatie netto niet achter het getal opgenomen en de artikelschrijver is standaard van bruto uit gegaan. De artikelschrijver vond dat kennelijk heel normaal, 1400 bruto voor een pas afgestudeerde HBOer. Dit zegt ook weer wat over de artikelschrijver. Maar dit zijn ook weer allemaal aannames van mij, gebasseerd op los zand. Heej ik ben offtopic, ik hou op
Niet alleen de artikelschrijver - als je doorklikt naar de video zeggen ze het ook live in uitzending

Heb voor de 2de maal dit jaar opslag gekregen (Februari en November) en dit geeft volgend resultaat.
Opleiding(en): Bachelor + Master elektronica (ontwerptechnieken)
Certificaten: /
Werkervaring: 3 Jaar (eerste baan)
Werkgever: KMO in België
Huidige functie: Programmeur/Developer/customer support
Laptop: ja, maar niet voor privé gebruik
Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + bonus (2*50% brutosalaris, 1 x in groepsverzekering, 1 x uitbetaald)
GSM: niet gewenst
Leaseauto: Ja (Astra GTC 1.9 Diesel)
Werkweek: 38
- Hospitalisatieverzekering, 100% betaald voor heel het gezin
- 75€/maand onkostenvergoeding
- opleidingen
- 25€/jaar voor het vlaams zorgfonds (ook voor de partner)
- flexibele werktijden
- maaltijdcheques van 6€ per gewerkte dag
Land: BE
Reistijd: 50 min./80km enkele reis (per auto)
Maand salaris(bruto): € 3105,-
Komende van 1800€ bruto en 6€ maaltijdcheques vind ik het geen slechte evolutie.
De auto die ik over 2 jaar krijg ligt ook al vast. Daar ik enkel nog de keuze krijg tss golf 6 en audi A3 zal het de duurste van de 2 worden, een A3 sportback (wil ineens ook 5 deuren
).
Daar de motor niet zoveel pk's en CO2 uitspuwt als mijn astra zal het enkel goedkoper worden terwijl ik met een 5000€ duurdere wagen kan rondrijden die jammer genoeg niet groter is.
Opleiding(en): Bachelor + Master elektronica (ontwerptechnieken)
Werkervaring: 3 Jaar (eerste baan)
Werkgever: KMO in België
Huidige functie: Programmeur/Developer/customer support
Laptop: ja, maar niet voor privé gebruik
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + bonus (2*50% brutosalaris, 1 x in groepsverzekering, 1 x uitbetaald)
GSM: niet gewenst
Leaseauto: Ja (Astra GTC 1.9 Diesel)
- Hospitalisatieverzekering, 100% betaald voor heel het gezin
- 75€/maand onkostenvergoeding
- opleidingen
- 25€/jaar voor het vlaams zorgfonds (ook voor de partner)
- flexibele werktijden
- maaltijdcheques van 6€ per gewerkte dag
Maand salaris(bruto): € 3105,-
Komende van 1800€ bruto en 6€ maaltijdcheques vind ik het geen slechte evolutie.
De auto die ik over 2 jaar krijg ligt ook al vast. Daar ik enkel nog de keuze krijg tss golf 6 en audi A3 zal het de duurste van de 2 worden, een A3 sportback (wil ineens ook 5 deuren
Daar de motor niet zoveel pk's en CO2 uitspuwt als mijn astra zal het enkel goedkoper worden terwijl ik met een 5000€ duurdere wagen kan rondrijden die jammer genoeg niet groter is.
Das dus verkeerd, in een bedrijf is iedereen van belang. Bij ons krijgt dus iedereen een bonus, hierin zijn wel verschillende categorieën._DH schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:00:
Bonussen zijn incentives. Om bonus te verdienen moet je dus geld verdienen voor je baas. Ben jij een beheerder, dan zullen jou werkzaamheden geen direct resultaat op de balans hebben. Geen bonus dus. Ben jij een consultant, dan zullen je declarabele uren WEL een verschil maken op de balans. Bonus dus. Ben jij een sales-pik, zullen je scores WEL een verschil maken op de balans. Bonus dus.
Verwijderd
De beveiliging bijvoorbeeld, naar wat ik heb gehoord van een kennis.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:44:
In het artikel wordt zelfs aangegeven dat het voor autochtonen om 1300 bruto per maand gaat. In de IT is 2000 bruto inclusief leaseauto redelijk gangbaar als startsalaris, vraag me af in welke branche er mensen zijn die onder de 1300 bruto per maand verdienen.
Die lui zitten met hun CAO-afspraak onder het minimumloon en dat mag schijnbaar ook nog.
Helemaal bizar.
Je mag in een CAO niet afwijken van het wettelijk minimumloon (tenminste niet in het nadeel van de werknemers).Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:42:
[...]
De beveiliging bijvoorbeeld, naar wat ik heb gehoord van een kennis.
Die lui zitten met hun CAO-afspraak onder het minimumloon en dat mag schijnbaar ook nog.
Helemaal bizar.
Misschien dat je kennis een beetje creatief rekent met uurlonen om aan deze conslusie te komen? Zo moet je bijvoorbeeld in een winkel 15 minuten van je eigen tijd voor de dienst aanwezig zijn en 15 minuten na de dienst. Als je die 30 minuten per dag meetelt dan daalt je effectieve uurloon.
votrige week vrijdag een contract getekend..
Ik gaat er best een aardig stukje op voorruit
Opleidingen: MBO Beheer Informatie Systemen
Certificaten: MCP (70-270); MCDST; ITIL Foundation v2
Werkervaaring: 6,5 jaar
Werkgever: Detacheer huis
Functie: junior Systeem Beheerder
Laptop: Ja; echter zie dit meer als tool dan arbeids voorwaarden
Mobiel: Ja; echter zie dit meer als tool dan arbeids voorwaarden en heb een eigen mobiel.
Vakantie geld: 8%
Vakantie dagen: 26
13/14e maand winstuitkering: ja.
Auto: Ja, tot 615€
Secundairer voorwaarden:
- Pensioen vergodeing 60%
- 60€ neto onkosten vergoeding denk aan eten/ parkeerbonnen
- Variable compensatie 5% van elk gewerkt uur naast de winst uitkering.
Salaris 2300 bij voledig behalen MCSE 2500
Gaat er paar honderd op vooruit kwa salaris, heb nu ook geen auto bij huidige werkgever. denk dat dit een net salaris is. voor iemand van 26 en nog geen MCSA/E certificaten heeft.
Ik gaat er best een aardig stukje op voorruit
Opleidingen: MBO Beheer Informatie Systemen
Certificaten: MCP (70-270); MCDST; ITIL Foundation v2
Werkervaaring: 6,5 jaar
Werkgever: Detacheer huis
Functie: junior Systeem Beheerder
Laptop: Ja; echter zie dit meer als tool dan arbeids voorwaarden
Mobiel: Ja; echter zie dit meer als tool dan arbeids voorwaarden en heb een eigen mobiel.
Vakantie geld: 8%
Vakantie dagen: 26
13/14e maand winstuitkering: ja.
Auto: Ja, tot 615€
Secundairer voorwaarden:
- Pensioen vergodeing 60%
- 60€ neto onkosten vergoeding denk aan eten/ parkeerbonnen
- Variable compensatie 5% van elk gewerkt uur naast de winst uitkering.
Salaris 2300 bij voledig behalen MCSE 2500
Gaat er paar honderd op vooruit kwa salaris, heb nu ook geen auto bij huidige werkgever. denk dat dit een net salaris is. voor iemand van 26 en nog geen MCSA/E certificaten heeft.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Niet heel slecht als ik het zo zie, met een MBO diploma (is dat niveau 3 of niveau 4)?
[ Voor 21% gewijzigd door sjorremans op 07-11-2008 09:04 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Het is een goed salaris, maar 3 jaar lang doordeweeks bijna nooit thuis zijn?n4m3l355 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:23:
[...]
Dat lijkt me killing voor je sociale leven, en in dat perspectief is het salaris niet overweldigend.
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Idd, net wat mijn mening was. 3 jaar lang op hotel zitten in eigen land, nee dank je, dan moeten er toch wat meer centen op tafel komen.Asteroid9 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:47:
[...]
Het is een goed salaris, maar 3 jaar lang doordeweeks bijna nooit thuis zijn?
Dat lijkt me killing voor je sociale leven, en in dat perspectief is het salaris niet overweldigend.
2sjorremans schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:01:
Niet heel slecht als ik het zo zie, met een MBO diploma (is dat niveau 3 of niveau 4)?
Kwestie van stoute schoenen aan trekken en in je gesprekken aangeven wat je wilt en waarom.
Zit er wel aan te denken als ik dadelijk MCSE en CCNA heb om toch nog eens te overwegen voor een mogenlijkheid HBO. MBO deed ik toen der tijd ook slapend.. Heb alleen mijn hoofd bij economie en Nederlands/Engels moeten houden.
Economie boeide me niet
[ Voor 37% gewijzigd door To_Tall op 07-11-2008 16:41 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Geen idee, ik werk er niet, maar ik heb wel begrepen dat er een soort 'truc' bestaat om mensen via de CAO onder het min. loon te laten werken. Vraag me alleen niet hoe, dat antwoord blijf ik je schuldig.t_captain schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:12:
[...]
Je mag in een CAO niet afwijken van het wettelijk minimumloon (tenminste niet in het nadeel van de werknemers).
Misschien dat je kennis een beetje creatief rekent met uurlonen om aan deze conslusie te komen? Zo moet je bijvoorbeeld in een winkel 15 minuten van je eigen tijd voor de dienst aanwezig zijn en 15 minuten na de dienst. Als je die 30 minuten per dag meetelt dan daalt je effectieve uurloon.
Verwijderd
Misschien een ietwat stomme vraag, maar welk percentage van het maandelijkse bruto inkomen blijft er uiteindelijk aan netto inkomen over? Ik weet dat het percentage kan variëren afhankelijk van de extraatjes en dergelijke die je gebruikt of niet gebruikt, maar is er misschien een richtlijn? Bijvoorbeeld 70% van het bruto inkomen?
Er is wel ergens een bruto netto berekenaar te vinden op het net. Het is ook zo naarmate je meer gaat verdien er ook meer naar de belastingdienst gaat. Ik houd zo'n 60% over maar dat komt ook door mijn leaseauto bijvoorbeeld. Ik val al wel voor een deel in de hoogste belastingschaal en dat zal de meeste starters niet gebeuren.
Je kan onmogelijk een algemene richtlijn hanteren. Het werk met verschillende schalen, en het hangt allemaal van diverse factoren af (je leeftijd, gehuwd of niet, samenwonend of niet, arbeider of bediende, fulltime of halftime, noem maar op).Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:20:
Misschien een ietwat stomme vraag, maar welk percentage van het maandelijkse bruto inkomen blijft er uiteindelijk aan netto inkomen over? Ik weet dat het percentage kan variëren afhankelijk van de extraatjes en dergelijke die je gebruikt of niet gebruikt, maar is er misschien een richtlijn? Bijvoorbeeld 70% van het bruto inkomen?
Ik mag toch hopen dat er geen verschillende schalen zijn voor een arbeider of bediende.
Ja oké dat zal nu misschien wel niet, maar in ieder geval is het geen vraag waarop je een eenvoudig antwoord kan geven. In België kan je de bruto-netto calculator gebruiken op www.vacature.com, voor NL weet ik het niet.
70% is inderdaad een richtlijn. Voor de meeste mensen zal het voor geen meter kloppen, maar het is in ieder geval wél makkelijk te onthouden en uit rekenen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:20:
Als je het iets preciezer wilt weten kan je één van de vele bruto/netto calculatoren die te vinden zijn met Google gebruiken
Je vergeet de grootste factoren, namelijk aftrekposten als hypotheek, ziektekosten e.d.phobosdeimos schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:20:
[...]
Je kan onmogelijk een algemene richtlijn hanteren. Het werk met verschillende schalen, en het hangt allemaal van diverse factoren af (je leeftijd, gehuwd of niet, samenwonend of niet, arbeider of bediende, fulltime of halftime, noem maar op).
Leeftijd: 25
Opleidingen: Dropout HBO Bedfrijskundige Informatica
Certificaten: ITIL-F v2, ITIL-P Support&Restore, Prince2-F
Werkervaaring: 2,5 jaar
Werkgever: Grote IT Dienstverlener
Functie: Service Manager
Mobiel: Ja
Vakantie geld: 8,33%
Vakantie dagen: 29
13/14e maand winstuitkering: ja; bonus (indien targets gehaald 15% van bruto jaarsalaris)
Auto: Ja (budget €1000,- / maand, excl. brandstof)
Opleidingsbudget: €4500,- op jaarbasis
Salaris: €3617,-
Opleidingen: Dropout HBO Bedfrijskundige Informatica
Certificaten: ITIL-F v2, ITIL-P Support&Restore, Prince2-F
Werkervaaring: 2,5 jaar
Werkgever: Grote IT Dienstverlener
Functie: Service Manager
Mobiel: Ja
Vakantie geld: 8,33%
Vakantie dagen: 29
13/14e maand winstuitkering: ja; bonus (indien targets gehaald 15% van bruto jaarsalaris)
Auto: Ja (budget €1000,- / maand, excl. brandstof)
Opleidingsbudget: €4500,- op jaarbasis
Salaris: €3617,-
Dat doe je (zeker voor een drop-out NOFI) bijzonder goed!
Al helemaal aangezien je even oud bent als ik
. Hoe ben je aan deze baan gekomen? Veel geluk met het zoeken gehad, of toevallig een kwestie van uitstekend netwerken?
Al helemaal aangezien je even oud bent als ik
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Wtf @ 1000 euro leasebudget per maand ex brandstof? Mag jij als 25-jarige met 2.5 jaar werkervaring in een Lexus of een Audi A4 rijden?
Voor deze functie heb ik bij dezelfde werkgever een andere functie ingevuld.
Enerzijds is het een kwestie van presteren, ontwikkelen en (vooral) jezelf laten zien!
..anderzijds heb ik -eerlijk is eerlijk- ook best wel een beetje mazzel gehad dat men dusdanig aan het groeien is, waardoor de positie vrij kwam en men mij uberhaupt "zag staan"..
Kijkend naar het salaris; dat is natuurlijk deels ook een kwestie van slim onderhandelen..
Enerzijds is het een kwestie van presteren, ontwikkelen en (vooral) jezelf laten zien!
..anderzijds heb ik -eerlijk is eerlijk- ook best wel een beetje mazzel gehad dat men dusdanig aan het groeien is, waardoor de positie vrij kwam en men mij uberhaupt "zag staan"..
Kijkend naar het salaris; dat is natuurlijk deels ook een kwestie van slim onderhandelen..
Audi --> JAcurry684 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:21:
Wtf @ 1000 euro leasebudget per maand ex brandstof? Mag jij als 25-jarige met 2.5 jaar werkervaring in een Lexus of een Audi A4 rijden?
Lexus --> NEE
..Ben verplicht een Europese auto te rijden; 5 deurs en geen MUV/SUV/Cabrio etc..
En ja, ik ben het met je eens dat het budget waanzin is.. Heb er echter niet tegen geprotesteerd
Echter, voor een A4 is het wel aan de krappe kant... Het past hoor, een A4 business edition + leer + velgjes.. Maar een fatsoenlijke NAV past er niet meer in
..Het heeft overigens niets met leeftijd, danwel werkervaring te maken.
Bij de functie hoort nu eenmaal een bepaald lease budget bij mijn werkgever.
[ Voor 10% gewijzigd door mati1983 op 09-11-2008 16:32 ]
zou je met mij per e-mail contact willen opnemen?To_Tall schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:37:
[...]
2![]()
Kwestie van stoute schoenen aan trekken en in je gesprekken aangeven wat je wilt en waarom.
Zit er wel aan te denken als ik dadelijk MCSE en CCNA heb om toch nog eens te overwegen voor een mogenlijkheid HBO. MBO deed ik toen der tijd ook slapend.. Heb alleen mijn hoofd bij economie en Nederlands/Engels moeten houden.
Economie boeide me nietNederlands + Engels heeft te maken met dislexie. schrijf vaardigheid kreeg ik een 5 en met mondeling een 9.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Leeftijd: 34
Opleiding(en): IA
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Programmeur/consultant
Vakantiedagen: 30
Leaseauto: Ja, €800,-
- 86€/ maand onkostenvergoeding
- opleidingen
Maand salaris(bruto): € 3590,-
Opleiding(en): IA
Werkervaring: 8 Jaar
Vakantiedagen: 30
Leaseauto: Ja, €800,-
- 86€/ maand onkostenvergoeding
- opleidingen
Maand salaris(bruto): € 3590,-
Verwijderd
Opleiding(en): Bachelor Informatie
Certificaten: .NET opleiding
Werkervaring: 5 Jaar
Vakantiegeld: 75% van maandsalaris ongeveer
Vakantiedagen: 22
Leaseauto: Ja, 600€
- 175€/ maand onkostenvergoeding
- groepsverzekering
- hospitalisatieverzekering
Reistijd: 30/mins enkel
Maand salaris(bruto): € 2500,-
zou dit goed zijn voor mijn werkervaring of kan dit beter? (belgie)
Opleiding(en): Bachelor Informatie
Certificaten: .NET opleiding
Werkervaring: 5 Jaar
Vakantiegeld: 75% van maandsalaris ongeveer
Vakantiedagen: 22
Leaseauto: Ja, 600€
- 175€/ maand onkostenvergoeding
- groepsverzekering
- hospitalisatieverzekering
Reistijd: 30/mins enkel
Maand salaris(bruto): € 2500,-
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 11:25 ]
Even een vraag maar je hebt dus geen opleiding (ook niet van middelbaar) en geen certificaten? Als dat het geval is denk ik dat je in je handjes mag klappen met je salaris.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:15:
Verwijderd
foutje ;-)Wouser schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:20:
[...]
Even een vraag maar je hebt dus geen opleiding (ook niet van middelbaar) en geen certificaten? Als dat het geval is denk ik dat je in je handjes mag klappen met je salaris.
ik ben Bachelor in de informatie en heb nog een .NET opleidingscertificaat ook
zou de .net opleidingscertificaat bij certificaten zetten ipv. bij opleidingen.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Heb een overstap gemaakt naar een nieuw bedrijf.
OUD:
Opleiding(en): MBO n4
Certificaten: MCSE, ITIL bezig met 2008
Werkervaring: 6 Jaar
Huidige functie: Sys engineer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: kerst bonus, maar staat nergens vast
Leaseauto: Ja, €733,- (onbeperkt privé + tankpas)
Pensioenregeling: ja werkgever 25%
- opleidingen (alleen boeken)
Reistijd: +/- 30 min. enkele reis (per auto)
Maand salaris(bruto): € 2300,-
Nieuw:
13/14e maand of winstuitkering: geen idee eigenlijk
Leaseauto: Ja, €750,- (onbeperkt privé + tankpas)
Pensioenregeling: ja werkgever volledig
- opleidingen
- direct onbepaalde tijd contract
Reistijd: max +/- 60 min. enkele reis (per auto incl dagelijkse files) Is nog niet helemaal bekend, begin pas per 1 dec
Maand salaris(bruto): € 3400,- (bij 160 uur facturabel)
wel aardige vooruitgang dacht ik zo
OUD:
13/14e maand of winstuitkering: kerst bonus, maar staat nergens vast
Leaseauto: Ja, €733,- (onbeperkt privé + tankpas)
Pensioenregeling: ja werkgever 25%
- opleidingen (alleen boeken)
Reistijd: +/- 30 min. enkele reis (per auto)
Maand salaris(bruto): € 2300,-
Nieuw:
13/14e maand of winstuitkering: geen idee eigenlijk
Leaseauto: Ja, €750,- (onbeperkt privé + tankpas)
Pensioenregeling: ja werkgever volledig
- opleidingen
- direct onbepaalde tijd contract
Reistijd: max +/- 60 min. enkele reis (per auto incl dagelijkse files) Is nog niet helemaal bekend, begin pas per 1 dec
Maand salaris(bruto): € 3400,- (bij 160 uur facturabel)
wel aardige vooruitgang dacht ik zo
Wanneer ben je 160 uur facturabel en wat zijn de consequenties als je dat niet bent?
Als je ziek bent krijg je dan wel gewoon betaald of zijn de eerste x dagen voor eigen rekening?
Als je ziek bent krijg je dan wel gewoon betaald of zijn de eerste x dagen voor eigen rekening?
en daarbij:
Scheelt nogal namelijk; per maand of per 4 week...
Houdt dit in dat je salaris per 4 weken is dan?..
bij 160 uur facturabel...
| Security Management |
Jezus wat een vooruitgang is dat...
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
ik snap de leaseprijzen niet als er staat 750 euro (onbeperkt privé + tankpas) Is dat dan dat in die 750 euro je de tankpas mee moet finacieren of krijg je 750 euro en krijg je daar los naast een tankpas.
Dat laatste is bij mij nl het geval.
Dat laatste is bij mij nl het geval.
Meestal wordt het als volgt beschreven:
- Leaseprijs exclusief brandstof, exclusief btw.
- Leaseprijs inclusief brandstof, exclusief btw.
Er wordt bijna nooit met btw gerekend.
Brandstofcomponent is nooit handig om mee te rekenen in je leasebedrag, omdat het bedrag van je 'auto' 'afgaat'. Er wordt daarom meestal altijd exclusief brandstof gerekend omdat je dan beter kan vergelijken. Afgezien van de kortingen e.d. die bij de leasemaatschappij zijn bedongen natuurlijk
Ik ga waarschijnlijk voor 640,- excl. brandstof een Ford Focus Station Wagon Titanium leasen
Ik ga eens kijken hoe het in de TS staat vermeld, als het nodig is pas ik het aan naar excl. brandstof en eventueel apart vermelden van de brandstof.
Edit: TS bijgewerkt.
- Leaseprijs exclusief brandstof, exclusief btw.
- Leaseprijs inclusief brandstof, exclusief btw.
Er wordt bijna nooit met btw gerekend.
Brandstofcomponent is nooit handig om mee te rekenen in je leasebedrag, omdat het bedrag van je 'auto' 'afgaat'. Er wordt daarom meestal altijd exclusief brandstof gerekend omdat je dan beter kan vergelijken. Afgezien van de kortingen e.d. die bij de leasemaatschappij zijn bedongen natuurlijk
Ik ga waarschijnlijk voor 640,- excl. brandstof een Ford Focus Station Wagon Titanium leasen

Ik ga eens kijken hoe het in de TS staat vermeld, als het nodig is pas ik het aan naar excl. brandstof en eventueel apart vermelden van de brandstof.
Edit: TS bijgewerkt.
☻/
/▌
Dat, en wat is het bruto salaris als die 160 uren niet worden gehaald? In een maand met vakantie, ziekte of geen opdrach?bord4kop schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:56:
en daarbij:
[...]
Houdt dit in dat je salaris per 4 weken is dan?
Mother, will they like this song?
ik krijg sowieso altijd 2600 euro bruto, per facturabel uur 5 euro. 160 uur is op basis van een maand, dus das in totaal 28 dagen incl weekends. Hou dus per maand 2 a 3 dagen over. Inderdaad als je op vakantie gaat of ziek bent is het jammer, maar 2600 altijd nog 300 meer dan m'n vorige werkgever.TheLunatic schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:58:
[...]
Dat, en wat is het bruto salaris als die 160 uren niet worden gehaald? In een maand met vakantie, ziekte of geen opdrach?
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Systeembeheer Niveau 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3
Werkgever: Semi overheid
Huidige functie: Field Service Engineer
Vakantiedagen: 25 + 23 ADV
dagen
GSM: ja, pda htc
Leaseauto: ja, onbeperkt prive ( Renault laguna )
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS business kaart, overige
Maand salaris(bruto): € 2030,- per 4 weken , kom je uit op € 2200, per maand
Lijkt me redelijk toch, met name de vakantie dagen
Opleiding(en): MBO Systeembeheer Niveau 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3
Werkgever: Semi overheid
Huidige functie: Field Service Engineer
Vakantiedagen: 25 + 23 ADV
GSM: ja, pda htc
Leaseauto: ja, onbeperkt prive ( Renault laguna )
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS business kaart, overige
Maand salaris(bruto): € 2030,- per 4 weken , kom je uit op € 2200, per maand
Lijkt me redelijk toch, met name de vakantie dagen
[ Voor 18% gewijzigd door V525 op 10-11-2008 22:51 ]
Als je nog even je bruto salaris toevoegt misschien wel ja 
Whehe, stiekum editten he
Is niet redelijk. Ik vind het voor je leeftijd meer dan redelijk
Maar goed, dat komt ook door je jaren werkervaring.
Is niet redelijk. Ik vind het voor je leeftijd meer dan redelijk
[ Voor 55% gewijzigd door Motrax op 10-11-2008 14:42 ]
☻/
/▌
Haha ja geweldige optie binnen het forumMotrax schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:40:
Als je nog even je bruto salaris toevoegt misschien wel ja
Is niet redelijk. Ik vind het voor je leeftijd meer dan redelijkMaar goed, dat komt ook door je jaren werkervaring.
[ Voor 16% gewijzigd door V525 op 10-11-2008 14:48 ]
Je kan gewoon elke week een dag vrij nemen, had ik maar zo'n luxe. Ziet er erg netjes uit voor de rest, al hadden je vakantie dagen wel wat omlaag gemoeten.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
23 ADV? Ik werk ook 40u per week, ook in België, en ik krijg gewoon 12 ADV (= 32 totaal).
Ik heb een 36uren contract, hiervan werk ik er 40. Dus ik bouw elke 2 weken 1 dag op, wat zich over een jaar uit laat betalen in 23 ADV dagen, vandaar het grote aantal adv dagen. Zeker niet verkeerd dacht ik zophobosdeimos schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:03:
23 ADV? Ik werk ook 40u per week, ook in België, en ik krijg gewoon 12 ADV (= 32 totaal).
[ Voor 4% gewijzigd door V525 op 10-11-2008 22:52 ]
Heren, graag jullie mening
Opleiding(en): WO Bachlor TI, bezig met master
Certificaten: MCTS
Werkervaring: 1 Jaar (40%)
Werkgever: MKB IT'er
Huidige functie: .net developer
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Leaseauto: Nee
Werkweek: 16
Pensioenregeling: geen idee
**
Reistijd: 40km enkele reis
Maand salaris(bruto): € 1500,-
Sinds een maand ben ik ook begonnen met project management.
Ik heb het idee dat ik te weinig krijg voor het werk dat ik doe, klopt dit? Ik ben op dit moment namelijk volledig verantwoordelijk voor een "klein" project. Daarnaast presteer ik volgens mijn collega's bovengemiddeld goed. Komt nog bij dat mijn baas weigert reiskosten te betalen.
Ik wil eigenlijk opslag vragen en flink hoger gaan zitten (€2100 - €2200), is dat enigszins reeel?
Opleiding(en): WO Bachlor TI, bezig met master
Certificaten: MCTS
Werkervaring: 1 Jaar (40%)
Werkgever: MKB IT'er
Huidige functie: .net developer
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Leaseauto: Nee
Werkweek: 16
Pensioenregeling: geen idee
**
Reistijd: 40km enkele reis
Maand salaris(bruto): € 1500,-
Sinds een maand ben ik ook begonnen met project management.
Ik heb het idee dat ik te weinig krijg voor het werk dat ik doe, klopt dit? Ik ben op dit moment namelijk volledig verantwoordelijk voor een "klein" project. Daarnaast presteer ik volgens mijn collega's bovengemiddeld goed. Komt nog bij dat mijn baas weigert reiskosten te betalen.
Ik wil eigenlijk opslag vragen en flink hoger gaan zitten (€2100 - €2200), is dat enigszins reeel?
[ Voor 11% gewijzigd door Data-base op 25-11-2008 22:52 . Reden: privacy ]
Als je met "werkweek: 16" doelt op het aantal uren krijg je goed betaald hoor 
Als het stiekem toch 40 is is het uitzuigen.

Als het stiekem toch 40 is is het uitzuigen.
Inderdaad; 1532*(40/16) = 3830...
Echter, wanneer de 1532 gebasseerd is op een 36 of 40 urige werkweek vind ik het bijzonder mager.
Ik weet niet exact wat het minimumloon is, maar het kan nooit de bedoeling zijn dat je met een WO Bachelor opleiding slechts 200~300 euro boven het minimum loon uit komt..
Ik denk in dat geval dat een dergelijke loonsverhoging inderdaad zo gek nog niet is.
Als argumentatie kun je meenemen dat je salaris niet bepaald marktconform is (alhoewel ik natuurlijk geen volledig beeld heb van je takenpakket), je bovengemiddeld goed functioneert (alhoewel het erom gaat wat je leidinggevende ervan vindt, niet zozeer wat je directe collegae ervan vinden) en dat je zelf vindt dat je je daarmee wel enigszins 'bewezen' hebt en een financiële beloning hiervoor best op zijn plaats zou zijn.
Wanneer als tegenargument komt dat je nu eenmaal op een klein project zit, is het natuurlijk de overweging waard aan te geven dat je best op iets anders over wil stappen; met mogelijk extra bijhorende verantwoordelijkheden. Je bent immers goed bezig en probeert tevens de lat steeds iets hoger voor jezelf te leggen door jezelf te prikkelen met nieuwe uitdagingen... Toch?
In ieder geval veel succes!
Echter, wanneer de 1532 gebasseerd is op een 36 of 40 urige werkweek vind ik het bijzonder mager.
Ik weet niet exact wat het minimumloon is, maar het kan nooit de bedoeling zijn dat je met een WO Bachelor opleiding slechts 200~300 euro boven het minimum loon uit komt..
Ik denk in dat geval dat een dergelijke loonsverhoging inderdaad zo gek nog niet is.
Als argumentatie kun je meenemen dat je salaris niet bepaald marktconform is (alhoewel ik natuurlijk geen volledig beeld heb van je takenpakket), je bovengemiddeld goed functioneert (alhoewel het erom gaat wat je leidinggevende ervan vindt, niet zozeer wat je directe collegae ervan vinden) en dat je zelf vindt dat je je daarmee wel enigszins 'bewezen' hebt en een financiële beloning hiervoor best op zijn plaats zou zijn.
Wanneer als tegenargument komt dat je nu eenmaal op een klein project zit, is het natuurlijk de overweging waard aan te geven dat je best op iets anders over wil stappen; met mogelijk extra bijhorende verantwoordelijkheden. Je bent immers goed bezig en probeert tevens de lat steeds iets hoger voor jezelf te leggen door jezelf te prikkelen met nieuwe uitdagingen... Toch?
In ieder geval veel succes!
Ik zou dan als werkgever aangeven dat hij nog niet afgestudeerd is met zijn Master en dat hij nu uiterst flexibele werktijden heeft ...
Het mag misschien niet veel zijn (moet nog blijken overigens) maar verplaats je in de werkgever dat iemand rondloopt die erg weinig werkt maar ook nog om de haverklap weg is. Hier kun je dus moeilijk mee plannen wt voor een bedrijf ook een aardige belasting is.
Het mag misschien niet veel zijn (moet nog blijken overigens) maar verplaats je in de werkgever dat iemand rondloopt die erg weinig werkt maar ook nog om de haverklap weg is. Hier kun je dus moeilijk mee plannen wt voor een bedrijf ook een aardige belasting is.
Dit topic is gesloten.