Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 373.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makila schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:07:
[...]

Ik deel deze mening. De reden dat sales veel verdiend is omdat ze een zeldzaam ras zijn he? Als iedereen sales kon zijn, dan zakte het loon van de salespersonen ook. Hoe zeldzamer je job is of hoe groter het verschil is tussen vraag en aanbod, hoe beter je betaald wordt.
Volgens mij is het makkelijker om aan sales te komen dan aan it'ers these days :) Reden waarom commerciele figuren meer verdienen dan de gemiddelde it'er heeft voornamelijk met het bonussysteem te maken. Basissalarissen zijn vaak toch wat minder voor een verkoper. Hoe meer je verkoopt vervolgens, hoe meer je verdiend. Daarnaast kan je bij een sales persoon duidelijk zien wat hij/zij direct aan profits binnen haalt en dat is bij it'ers vaak wat lastiger, die hebben ook veel indirecte waarde.

Er zijn ook genoeg bedrijven die tegenwoordig hetzelfde doen voor it'ers die projecten draaien of gedetacheerd worden. Hoe meer uren je facturabel bent, hoe meer je verdient.

Ik ben het ook eens met de stelling dat degene die het hardste roepen het meest verdienen. Als jij weet dat je waardevol voor het bedrijf bent en lastig te vervangen mag je gerust je eisen stellen. Soms ga je daarmee de mist in, en moet je een overstap naar een ander bedrijf maken. Maar ook dan ga je vaak weer een flinke stap vooruit. Nu wil ik niet zeggen dat je moet gaan jobhobben, maar zeker als je nog wat jonger bent is het naar mijn idee zeer gezond voor je persoonlijke en financiele ontwikkeling om af en toe eens ergens anders te gaan kijken. (en dan bedoel ik niet om het jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n4m3l355 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:24:
[...]

Beetje overdreven imo dat de economie wel op onze buik kunnen schrijven. Als iedereen een vlotte babbel had hadden we geen uitzonderingen zo kun je het ook stellen. Dus een enkeling weet zich er goed tussendoor te praten. Typisch genoeg heb ik wel vaak het gevoel dat diegene die op hoog niveau zitten (regio directeur bv) dat die vaak technisch helemaal niet al te sterk zijn maar sociaal daarintegen wel. Misschien dat dit dan ook eerder typeerd wat een snr ontwikkelaar is of een snr manager ;)
Wel typerend dat je alleen mijn laatste zin eruit haalt.
Volgens mij gaat mijn redernatie iets verder dan die laatste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:37:
Maand salaris(bruto): 3700

Daar ik nu heb gekozen voor geen leasebak, tel ik de 800 bruto bij mijn salaris (als PT, dus geen pensioen, vakantiegeld, etc) en zit ik op 4500 bruto.

Als ik het hier zo lees, dan ben ik niet zo slecht af. Dit terwijl ik toch flink wat erbij wou gaan vragen tijdens mijn nieuwe onderhandelingen.
Jullie mening?
Mijn mening is dat jij zelf het beste kunt inschatten of het zinvol is over stijging te beginnen. Als het voor jou als een mogelijke optie voelt dat er mogelijkheden zijn dan moet je het altijd doen. Als jij het niet doet doet een ander het. Als je o.a. weet wat voor een omzet jij binnenbrengt met jouw uurtarief dan kan je ook dat aanhalen om jouw salaris te laten stijgen. Alhoewel het moeilijke tijden zijn blijft gelden; niet geschoten is altijd mis.

Je bent zeker niet slecht af, ik ook niet; Ik zit ook in de Oracle hoek (business intelligence) ben 27 en werk bij een grote detacheerder. Ik zit nu op 3535 EUR + leaseauto en voor volgend jaar heb ik een toezegging van +10% en voor dit jaar is het me gelukt een 14de maand te krijgen. Ik probeer gewoon altijd mogelijkheden te zien en aan te grijpen, je werkgever gaat er echt niet zelf over beginnen....

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 22:36
Momenteel in dienst bij een klein detacheringsbureau.

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder Niveau 4
Certificaten: ECDL, MCSE.
Werkervaring: 7 Maanden
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Servicedesk/Helpdesk functie

Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja 8% Bruto over het jaarsalaris.
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee eig.
GSM: Nee
Leaseauto: Besteld, Seat Ibiza 2009 5D Sport-UP 1.9 TDI ' 28.xxx EU :*)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Mogelijk.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen e.d geheel op kosten van Werkgever.
Land: Nederland
Reistijd: +/- 2 a 2.5 uur per dag. ( in de auto )

Maand salaris(bruto): 1750 ,-

Ben er wel redelijk tevreden mee, iemand nog op of aanmerkingen? :o

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

jemig wat een verschillen met zo`n detacheerder of een vast dienstverband.... toch maar es kijken daarnaar, bijna het dubbele loon man

edit: op de laatste persoon na dan :+

[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 27-10-2008 10:25 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Guillome schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:25:
jemig wat een verschillen met zo`n detacheerder of een vast dienstverband.... toch maar es kijken daarnaar, bijna het dubbele loon man

edit: op de laatste persoon na dan :+
Klopt maar de laatste persoon is pas gestart met Detachering en doet het nog maar 7 maanden he? Vraag zijn loon nog eens op, als hij het na 5 jaar nog steeds volgehouden heeft en in de detachering werkt. ;)

Als je het jaren volhoudt bij detacheringsbedrijven, dan verdien je al snel 3000€(of zelfs 4000€) bruto denk ik. Zeker als je gaat jobhoppen met de concurentie. Maar het is een job die niet te onderschatten is en er zijn risico's aan verbonden, zeker de eerste jaren. En de eerste jaren, is je loon(tenzij je goed kan lullen) nog vrij normaal tov andere werkgevers. Je moet jezelf extra goed kunnen verkopen, en dat niet 1 keer maar tientallen keren, want elke klant is anders. Je moet je bij elke klant keer op keer bewijzen en t'is niet omdat 1 klant tevreden is dat de volgende dat ook zal zijn. De ene klant is namelijk strenger dan de andere. Soms heb je een leuke job , dan weer heb je een rotjob. Als het crisis is, dan loop je het risico dat ze maanden geen project voor je vinden. En dan is het : "We krijgen je niet meer verkocht, je kunt starten". Probeer dan maar in crisistijden een andere job te vinden. En als je al lang op de "bench" zit dan verwachten ze, dat je elke "rot"job zal aannemen. Flexibiliteit noemen ze dat dan.

Maw alles heeft zijn voor en nadelen. Het is niet anders met detachering. :)

[ Voor 10% gewijzigd door makila op 27-10-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

makila schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:40:
[...]

Klopt maar de laatste persoon is pas gestart met Detachering en doet het nog maar 7 maanden he? Vraag zijn loon nog eens op, als hij het na 5 jaar nog steeds volgehouden heeft en in de detachering werkt. ;)

Als je het jaren volhoudt bij detacheringsbedrijven, dan verdien je al snel 3000€(of zelfs 4000€) bruto denk ik. Zeker als je gaat jobhoppen met de concurentie. Maar het is een job die niet te onderschatten is en er zijn risico's aan verbonden, zeker de eerste jaren. En de eerste jaren, is je loon(tenzij je goed kan lullen) nog vrij normaal tov andere werkgevers. Je moet jezelf extra goed kunnen verkopen, en dat niet 1 keer maar tientallen keren, want elke klant is anders. Je moet je bij elke klant keer op keer bewijzen en t'is niet omdat 1 klant tevreden is dat de volgende dat ook zal zijn. De ene klant is namelijk strenger dan de andere. Soms heb je een leuke job , dan weer heb je een rotjob. Als het crisis is, dan loop je het risico dat ze maanden geen project voor je vinden. En dan is het : "We krijgen je niet meer verkocht, je kunt starten". Probeer dan maar in crisistijden een andere job te vinden. En als je al lang op de "bench" zit dan verwachten ze, dat je elke "rot"job zal aannemen. Flexibiliteit noemen ze dat dan.

Maw alles heeft zijn voor en nadelen. Het is niet anders met detachering. :)
tsja dit is wel herkenbaar. Detachering is echt wel wat meer van je gevraagd dan een vaste job ergens. Je komt altijd binnen omdat je een brand kan blussen of iets komt doen wat de eigen mensen niet kunnen. De verwachtingen zijn altijd hoog van zo'n 'dure'. Hier krijg je keer op keer mee te maken, dat maakt je baan afwisselend maar soms ook minder praktisch. Komt het je even privé niet uit dan moet je soms toch nieuw starten bij een moeilijke klus bij een nieuwe klant en dit kost je veel energie, net zoals iedereen daar veel energie aan kwijt zal zijn in de eerste weken op een nieuwe baan.

Maar wat betreft afwisseling in je daily live, ervaring opdoen, iets van Nederland zien, netwerken en verschillende sectoren van binneuit leren kennen is het top. Ik doe het nu 5 jaar en hoe het denk ik ook nog wel 5 jaar vol. Maar ik het heeft niet mijn ambitie om dit totaan mijn pensioen te doen.

Wat betreft salaris is het zeker niet slecht, zeker niet voor de ZZP'ers in deze branche. Maar goed in deze tijden van crisis zijn natuurlijk de risico's ook weer helemaal aanwezig op de voorgrond.

Ik heb wel eens 1,5 bij een klant tussen de internen gezeten en het beviel me echt heel goed daar. Echter als je dan merkt dat het bruto salaris meer dan 1000 EUR - leaseauto lager ligt dan moet je wel heel erg van dat werk houden om daar dan voor te kiezen..

[ Voor 9% gewijzigd door aardbeix15 op 27-10-2008 11:32 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Totdat het een jaartje of 1 a 2 zwak gaat dan is die 1000 euro niets qua compensatie als ZZPer, het is maar waar je voor kiest. Ik zou nooit erover nadenken om voor slechts 1000 euro extra dit risico te lopen waarbij het nog maar de vraag is of je het eruit haalt. Sterker nog om de 7 jaar gemiddeld zul je 1 a 2 jaar het zwak hebben dan is 1000 euro extra zeker te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
denzehh schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:21:

Leeftijd: 20
Certificaten: ECDL, MCSE.
Werkervaring: 7 Maanden
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Servicedesk/Helpdesk functie

13/14e maand of winstuitkering: Geen idee eig.
Pensioenregeling: Mogelijk.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen e.d geheel op kosten van Werkgever.
Reistijd: +/- 2 a 2.5 uur per dag. ( in de auto )

Maand salaris(bruto): 1750 ,-

Ben er wel redelijk tevreden mee, iemand nog op of aanmerkingen? :o

Gr.
Zeker niks mis mee. Maar één opmerking: die Ibiza is leuk, maar als je er privé mee rijdt, dan ben ongeveer 250,- netto per maand aan bijtelling kwijt. Dat is op je salaris een best fors aandeel. Heb je daar rekening mee gehouden?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
n4m3l355 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:34:
Totdat het een jaartje of 1 a 2 zwak gaat dan is die 1000 euro niets qua compensatie als ZZPer, het is maar waar je voor kiest. Ik zou nooit erover nadenken om voor slechts 1000 euro extra dit risico te lopen waarbij het nog maar de vraag is of je het eruit haalt. Sterker nog om de 7 jaar gemiddeld zul je 1 a 2 jaar het zwak hebben dan is 1000 euro extra zeker te weinig.
Nog erger. Je wordt als rookie aangenomen als IT consultant in een groot detacheringsbedrijf. Je krijgt 1700€ bruto + een wagen waarvoor je nog eens eigen bijdrage moet voor betalen ook waardoor je netto zelfs geen 1000€ overhoudt(gelukkig woonde ik nog bij mijn ouders toen). Dat is niet echt meer dan bij een normale werkgever. Dus zeker geen +1000€ meer. Nog geen jaar later is het crisis. Er wordt met veel tralala een loonstop ingevoerd. Nog wat later sta je op straat. Nou dan heb je dus veel risico genomen om met een detacheerder in zee te gaan en je hebt er geen cent voordeel uitgehaald. In tegendeel. Dit is mij toen overkomen en ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik nooit meer detachering zou doen. Nu 8 jaar later, werk ik alweer een jaar in de detachering en guess what? Na een jaartje is het dus *alweer* crisis! Ik leer het ook nooit he? 8)7 (Nu zijn de voorwaarden wel veel beter dan toen, dat wel, voor 1700€ en eigen bijdrage kom ik mijn bed niet meer uit, maar 1000€ bruto meer is het zeker niet..)

[ Voor 13% gewijzigd door makila op 27-10-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
Motrax schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:35:
[...]
Zeker niks mis mee. Maar één opmerking: die Ibiza is leuk, maar als je er privé mee rijdt, dan ben ongeveer 250,- netto per maand aan bijtelling kwijt. Dat is op je salaris een best fors aandeel. Heb je daar rekening mee gehouden?
Motrax,

Klopt hier heb ik rekening mee gehouden, geef persoonlijk liever iets meer uit aan een wat 'mooiere' auto dan dat ik in een standaard auto rij. ( van die 28.xxx EU is 4.5xx EU accessoires, wat dan weer niet meetelt aan je bijtelling. )
Daarnaast gezien het feit dat ik de komende 4 tot 6 jaar nog wel thuis woon en dus weinig vaste lasten heb, heb ik deze keuze gemaakt.
Rij tevens momenteel in een Huur-auto totdat mijn leasebak binnen is, welke mij ook +/- 250eu netto kost.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accessoires tellen wel degelijk mee voor je bijtelling, mits ze ingebouwd zijn door de fabriek:

http://www.peugeotoverden...zicht/overzicht_02_22.asp

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:49:
Accessoires tellen wel degelijk mee voor je bijtelling.
Opties die direct in de fabriek worden gemonteerd tellen mee in de bijtelling, accesoires tellen niet mee in de bijtelling. Maar goed, laten we niet te diep in gaan op leasevoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
nee gelukkig niet

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 27-10-2008 19:44 . Reden: Die smilie is niet nodig :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Wel wat aan de dure kant voor "een ibiza". Ik heb voor hetzelfde geld een BMW I besteld in Mei, weliswaar een aanbieding met navigatie en alles erop maar wel wat meer waar voor m'n geld :-) En die was trouwens 28700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
Klopt, zoals ik al aangaf rijd ik liever in een 'aparte' auto dan een standaard auto die je om de 5 min wel langs ziet komen. Ik heb dus 17inch velgen, seat body-kit en eigenlijk verder bijna full-optioneel. exact 28061,-
En ach, een BMW o.i.d kan altijd nog.. :)

Verder weer ontopic!

Nog andere op/aanmerkingen lig ik redelijk gemiddeld in de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat kan je zelf toch lezen in dit topic?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:51
He Denzehh,

Wat heb je allemaal voor opties dan in godsnaam? Ik rijd zelf ook de nieuwe SEAT Ibiza New Sport-Up 1.9 TDI 77kW/105pk (grijs), maar dan zo ongeveer voor 22.000, wat me dan weer iets minder als 200 euro bijtelling kost. dan heb jij voor 6000 aan opties? imo zonde van je geld, maar ieder recht op zijn eigen mening natuurlijk.

ps, leuk dat je er ook een krijgt, want ik heb sinds 1 september dat ik hem heb nog maar verdomt weinig andere voorbij zien komen.

Dit is mijn lijstje:
Leeftijd: 21
Certificaten: ECDL,
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 25 (ongeveer weet ik niet uit mijn hoofd)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand aan de hand van prestatie
GSM: ja
Leaseauto: ja, een seat ibiza voor een jaar (voorloop auto)
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursusen, kosten ziekenfonds betaald + aanvullende ziekenkosten
Reistijd: iets meer als een half uur

Maand salaris(bruto): 2250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooi salaris + bijbehorende voorwaarden voor een 21jarige met 2 jaar ervaring!
eigenlijk iets te goed ...maargoed het is je gegund.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:51
Dank je wel Rotaderp29. Ik zal het iets proberen toe te lichten ik denk dat het komt doordat de functie die ik hiervoor deed bijna geen mensen te krijgen waren (dat lieten ze me in ieder geval denken) en er was ook een groot verloop in het team. Na 2 jaar zat ik na het MT in de top 5 van mensen die het langst voor dat bedrijf werkte. Toch ben ik september over gestapt naar een ander bedrijf, maar had ik wel het huidige salaris meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leeftijd: 23
Opleiding(en): VWO
Certificaten: -
Werkervaring: Aantal jaar freelance
Werkgever: Ja
Huidige functie: Webdeveloper

Laptop: -
Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 40 u
Pensioenregeling: Vanaf 2e jaar is er iets
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: NL
Reistijd: 10 min fietsen

Maand salaris(bruto): 2274

Ik had veel meer kunnen verdienen bij een ander bedrijf, maar dat leek me iets te zakelijk, zeker voor mijn eerste "echte" baan. En dit verdient natuurlijk ook heel behoorlijk, zeker voor iets wat ik mezelf heb aangeleerd in de loop der jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
Leeftijd: 25
Opleiding(en): hbo informatica (afgerond) / nog bezig met master
Werkervaring: 1,5 jaar (stage + afstuderen niet meegerekend)
Werkgever: softwarehuis
Huidige functie: ontwikkelaar
Laptop: Ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 15
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 3 dagen
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vaste opleidingsbudget
Reistijd: 1 tot 2 uur
Maand salaris(bruto): 1500 (kaal)

opmerkingen:
- ik sta op het punt om af te studeren (master opleiding)

is dit redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
1500 euro voor 3 dagen werken of voor 40 uur?
In het eerste geval best netjes in het tweede geval is een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
JiBo,

SEAT Sport Styling-kit
17" LM velgen 5-spaaks
Automatische klimaatregeling
TECHNIC PAKKET
Metallic lak
Bluetooth
Stoelen voor verwarmbaar
USB-aansluiting
Donker getint glas achter :D

Staat naar alle waarschijnlijkheid 15 Januari klaar, levertijd is +/- 3 a 3.5 maand.

Ik zie inderdaad ook nog maar zelden de nieuwe ibiza rijden. :|

Ontopic, mooi salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden en een redelijk korte reistijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

meervoud van maand is nog altijd maanden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
naruto schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:27:
Opleiding(en): hbo informatica (afgerond) / nog bezig met master
Werkervaring: 1,5 jaar (stage + afstuderen niet meegerekend)
Werkgever: softwarehuis
Huidige functie: ontwikkelaar
[...]
Maand salaris(bruto): 1500 (kaal)

opmerkingen:
- ik sta op het punt om af te studeren (master opleiding)

is dit redelijk?
1500 o.b.v. drie dagen = 2500 o.b.v. voltijds. 2500+auto is zeker een net startsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding(en): geen
Certificaten: Geen, wel wat relevante zelfstudies gedaan
Werkervaring: 3jaar
Werkgever: bedrijf met 25 man voornamelijk websites
Huidige functie: vormgever en uitwerken (html/css) van websites maar ook drukwerk / flash programmeur / Adwords / van alles wat dus

Laptop:-
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:-
GSM:-
Leaseauto:-
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Reistijd: 15-20 minuten (auto)

Maand salaris(bruto): 1750

Prima naar mijn zin hier, alleen salaris mag wel iets hoger vind ik
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18-09 20:59
Het is verre van een vetpot inderdaad, maar je hebt dan ook geen opleiding of wat dan ook. Is die werkervaring van 3 jaar bij dit bedrijf?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:00:
Het is verre van een vetpot inderdaad, maar je hebt dan ook geen opleiding of wat dan ook. Is die werkervaring van 3 jaar bij dit bedrijf?
ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tja...geen opleiding, geen certificaten... wat wil je dan? Ik zou als baas jou ook niet meer geven dan dat :) Of je moet uitzonderlijk goed zijn, maar gezien je activiteiten is dat ook vrij basic :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 28-10-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:24:
Tja...geen opleiding, geen certificaten... wat wil je dan? Ik zou als baas jou ook niet meer geven dan dat :) Of je moet uitzonderlijk goed zijn, maar gezien je activiteiten is dat ook vrij basic :)
Klopt helemaal kwa diploma's enz (heb wel wat certificaten maar is niet relevant).
Ook ben ik pas later in dit vak gekomen vandaar de ontbrekende papiertjes
Tja...geen opleiding, geen certificaten... wat wil je dan? Ik zou als baas jou ook niet meer geven dan dat :)
Gelukkig dat jij mijn baas niet bent ;)
Maar je moet ook verder kijken dan het papiertje lijkt mij (inzet / ziekteverzuim enz)
Het is toch een beloning van je werk?
maar gezien je activiteiten is dat ook vrij basic :)
Misschien vrij basic maar toch leer je wat ik allemaal kan/doe niet in een paar weekjes
Als ik het salaris van bv mijn 2 jaar jongere broer (die magazijn medewerker is) en die nog meer verdient dan mij bekijk, begin ik toch wat te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Klopt helemaal kwa diploma's enz (heb wel wat certificaten maar is niet relevant).
Ook ben ik pas later in dit vak gekomen vandaar de ontbrekende papiertjes

[...]

Gelukkig dat jij mijn baas niet bent ;)
Maar je moet ook verder kijken dan het papiertje lijkt mij (inzet / ziekteverzuim enz)
Het is toch een beloning van je werk?

[...]

Misschien vrij basic maar toch leer je wat ik allemaal kan/doe niet in een paar weekjes
Als ik het salaris van bv mijn 2 jaar jongere broer (die magazijn medewerker is) en die nog meer verdient dan mij bekijk, begin ik toch wat te twijfelen
Tja, het klinkt hard, maar ik zou als ik jou was toch maar eens gaan twijfelen over het halen van een MBO of HBO papiertje, puur op werkervaring zul je niet snel ver komen/groeien. Daarnaast kunnen relevante certificaten ook geen kwaad. Op dit moment ben je geheel ongeschoold en dan is dit salaris zeker niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Het is lastig in te schatten. Het heeft veel te maken met je functioneren en je verantwoordelijkheden. Als ik naar mezelf kijk, ook zonder relevante papieren, zat ik na 15 maanden al ruim boven wat jij nu verdient en dat was 10 jaar geleden... Ik kreeg als startsalaris (omgerekend) 1361,- en na 3 jaar zat ik al op 2355,-. Daar moet ik wel bij vertellen dat ik me heel snel bewezen heb en door omstandigheden heel snel heel veel verantwoordelijkheid heb gekregen.

Maar met een stukje inflatie erbij moet na 3 jaar zo'n 2200 zeker wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
cowgirl schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:
Het is lastig in te schatten. Het heeft veel te maken met je functioneren en je verantwoordelijkheden. Als ik naar mezelf kijk, ook zonder relevante papieren, zat ik na 15 maanden al ruim boven wat jij nu verdient en dat was 10 jaar geleden... Ik kreeg als startsalaris (omgerekend) 1361,- en na 3 jaar zat ik al op 2355,-. Daar moet ik wel bij vertellen dat ik me heel snel bewezen heb en door omstandigheden heel snel heel veel verantwoordelijkheid heb gekregen.

Maar met een stukje inflatie erbij moet na 3 jaar zo'n 2200 zeker wel haalbaar zijn.
Ik merk in mijn directe omgeving dat inmiddels het HBO papiertje echt wel een beperking op de groei legt, zeker bij het wisselen van banen wordt hier zeker wel waarde aan gehecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Ik weet niet hoe oud je bent en hoe ver je in je carriere staat, maar ik wordt bijna dagelijks door de headhunters op de huid gezeten en krijg ook regelmatig concrete aanbiedingen ondanks dat bekend is dat ik geen hogere opleiding heb. Ik merk dat dus duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:16:
[...]

Tja, het klinkt hard, maar ik zou als ik jou was toch maar eens gaan twijfelen over het halen van een MBO of HBO papiertje, puur op werkervaring zul je niet snel ver komen/groeien. Daarnaast kunnen relevante certificaten ook geen kwaad. Op dit moment ben je geheel ongeschoold en dan is dit salaris zeker niet vreemd.
Ik ben daar inderdaad ook voor aan het rondkijken. Heb trouwens wel een certificaat op mbo niveau voor php.
Dit was eigenlijk ook de bedoeling, om te gaan programmeren. Alleen ben ik onverwachts toch de vormgevingskant opgegaan.

Kwa functioneren zit het wel goed, laatst nog te horen gekregen van hoe hoe ik hier kwam en hoe ver ik nu ben (positieve zin ;)) ben op dit moment ook nog enige vormgever van dit bedrijf dus al die taken komen ook bij mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb zojuist getekend bij het bedrijf waar nog 3 dagen stage aan het lopen ben om de samenwerking maar voort te zetten daarna ;)

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Informatica (maar toegegeven, ik ben pas in januari klaar).
Certificaten: Type- en zwemdiploma's 8)
Werkervaring: Afstudeerstage
Huidige functie: Consultant (lekker nietszeggend :+)

Vakantiedagen: 26 (+1 per jaar tot max 31)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50% van kosten basisverzekering, vaste onkostenvergoeding van € 68 pm
Reistijd: net onder de 60 min enkel (mits ik op kantoor moet zijn)

Maand salaris(bruto): 2300

Ik vond het een boven verwachting goed aanbod dus ik heb mijn krabbel gezet :P Niet in de laatste plaats omdat ik hier erg naar mijn zin heb zowel qua werkzaamheden, collega's en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO elektrotechniek telecommunicatie
Certificaten: ATA (Academy Technical Automation) studie van half om om te scholen naar IT. Verder nog vele cursussen gehad.
Werkervaring: 8 jaar excl. stage en afstuderen
Huidige functie: Software engineer/designer

Laptop: nee
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vaste onkostenvergoeding van € 70 pm
keuzesysteem (dagen kopen, verkopen, fietsplan etc.)
onbepaald opleidingsbudget
Reistijd: vertrekkend thuis voor 6:45 is het 40 minuten
vertrekkend thuis bv om 7:30 is het 1 uur en 15 minuten

Maand salaris(bruto): 2700

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:20:
Opleiding(en): HBO elektrotechniek telecommunicatie
Certificaten: ATA (Academy Technical Automation) studie van half om om te scholen naar IT. Verder nog vele cursussen gehad.
Werkervaring: 8 jaar excl. stage en afstuderen
Huidige functie: Software engineer/designer

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vaste onkostenvergoeding van € 70 pm
keuzesysteem (dagen kopen, verkopen, fietsplan etc.)
onbepaald opleidingsbudget
Reistijd: vertrekkend thuis voor 6:45 is het 40 minuten
vertrekkend thuis bv om 7:30 is het 1 uur en 15 minuten

IMHO: Ik denk dat jij meer zou moeten krijgen.
8 Jaar werk ervaring, en HBO in de pocket + certificaten en cursusen... Das niet niks!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

XanderDrake schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

IMHO: Ik denk dat jij meer zou moeten krijgen.
8 Jaar werk ervaring, en HBO in de pocket + certificaten en cursusen... Das niet niks!
Ik zie geen certificaten staan. ja 1tje maar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55
cowgirl schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:29:
Ik weet niet hoe oud je bent en hoe ver je in je carriere staat, maar ik wordt bijna dagelijks door de headhunters op de huid gezeten en krijg ook regelmatig concrete aanbiedingen ondanks dat bekend is dat ik geen hogere opleiding heb. Ik merk dat dus duidelijk niet.
Ik heb dezelfde ervaring, ondanks het ontbreken van een HBO diploma krijg ik regelmatig interessante aanbiedingen. Ik kan waarschijnlijk door een beetje job-hoppen zo 300-600 euro meer verdienen. Echter verwacht ik dat ook op relatief korte termijn te kunnen realiseren bij mijn huidige werkgever (waar ik met plezier werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

OUD:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Electronica
Certificaten: MCP (Win XP) + MCTP (Hosting)
Werkervaring: 5
Werkgever: Hostingbedrijf sinds januari, hiervoor telecombedrijf
Huidige functie: SysAdmin
Laptop: ja
13/14e maand of winstuitkering: ja +/- 700,- bruto
Leaseauto: ja peugeot 307
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding 30,-
Reistijd: 40 min.
Salaris: 2700, incl storingsvergoeding a 100,-

NIEUW:
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Senior Support Engineer, binnen een jaar doorgroeien naar Medior Systeembeheerder
Vakantiedagen: max 27
Leaseauto: NEE
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, onkostenvergoeding 30,-
Reistijd: Variabel +/- 60 min.
Salaris: 2650

Ik zit sterk te twijfelen of ik dit aanbod moet aannemen. Het bruto salaris blijft hetzelfde, maar ik moet mijn auto inleveren. Die krijg ik dan binnen een jaar alsnog. Het probleem is dat ik enkel ruime ervaring heb in hosting en dus niet in Exchange etc. Ik zal (bij dit bedrijf) dus moeten starten als senior support engineer en van daar af mijn MSCE, ITIL enz. gaan halen en gerichte ervaring opdoen. Een stapje terug om uiteindelijk een stap vooruit te kunnen zetten, als het ware. Het opleidingstraject ziet er erg goed uit, dat zou voor mij een van de belangrijkste redenen zijn om daar te gaan werken. Ben benieuwd wat de mensen hier ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zou het nooit doen. Je moet nu een auto gaan regelen die je dan na een jaar weer moet kwijt zien te raken. Dat gaat je ook weer een hoop geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Universiteit-Bedrijfskunde/Finance
Certificaten: Zwemdiploma A en B
Werkervaring: 0,1 jaar
Werkgever: Klein consultantsbureau
Huidige functie: Junior Consultant (SAP)

Laptop:-
13/14e maand of winstuitkering:-
GSM:ja
Leaseauto:ja
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: variabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Met zo weinig ervaring lijkt me dat een uitsteekbaar salaris. Maarja, met je universitaire achtergrond + leeftijd moet je ook wel op een aardig niveau instappen natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door TheLunatic op 30-10-2008 23:00 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

TrailBlazer schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:11:
Ik zou het nooit doen. Je moet nu een auto gaan regelen die je dan na een jaar weer moet kwijt zien te raken. Dat gaat je ook weer een hoop geld kosten.
Dat is ook zo, maar mijn gebrek aan certificaten/nuttige ervaring schijnt toch wel een obstakel te zijn voor werkgevers om mij aan te nemen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vertigoo schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:17:
[...]

Dat is ook zo, maar mijn gebrek aan certificaten/nuttige ervaring schijnt toch wel een obstakel te zijn voor werkgevers om mij aan te nemen. ;(
De eerste vraag die in me opkwam toen ik je post las, waarom ga je niet eerst studeren / certificaten halen en dan proberen die stap te maken. Of, als je het nu wil, kijk verder naar andere aanbiedingen... Ik zou dit ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vertigoo schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:17:
[...]

Doe er dan wat aan. Blijf hier nog een jaar zitten en ga je certificeren dan heb je A een stok om je baas mee te slaan B je kan makkelijker ergens anders aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Eriksk schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:55:
[...]

De eerste vraag die in me opkwam toen ik je post las, waarom ga je niet eerst studeren / certificaten halen en dan proberen die stap te maken. Of, als je het nu wil, kijk verder naar andere aanbiedingen... Ik zou dit ook niet doen.
Blijven is geen optie. Ik zou dit jaar al mijn MCSE gaan halen, maar omdat ik toch van plan was om weg te gaan bij dit bedrijf ben ik er niet meer aan begonnen. Achteraf had ik dit dus beter wel kunnen doen.
Als ik naar de salarisindicatie in de eerste post en op zibb.nl kijk, is het aanbod van de nieuwe werkgever niet super, maar wel marktconform (ook al zegt mijn gevoel van niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kun je niet blijven omdat dat een gevoel is die je hebt of een hele andere reden. Wat je ook niet moet vergeten is de reistijd bij de detacheerder (de aanbieder). Je bent zeker twee uur op een dag aan het (zonder auto??) en dat gaat van de tijd af die je kunt studeren. Onderschat het niet, want je moet behoorlijk wat certificaten halen, wil je hoger op komen.
Je bent HBO'er, hebt al een paar certificaten... er is vast wel iets beters te halen. Kijk naar werkgevers die je opleidingstraject goed vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 14:39

HenkS

Da_king alias HenkS

ff update van de mijne:

Opleiding(en): HTS technische informatica (Hoge School Limburg)
Certificaten: Projectleiderschapsvaardigheden (ISES), Prince 2, CRM applications 4.0
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: CRM Microsoft leverancier (implementaties, consultancy, ontwikkeling)
Huidige functie: Projectmanager CRM

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Ja 750 pm excl benzine
Leae Auto: Jeep Patriot
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding, betaald internet, hotel indien nodig
Reistijd: naar Kantoor 20 min met de auto, naar klanten 0-2 uur (max 2x per week)

Maand salaris: 4200 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Iets vooruit gegaan in mijn 4e en laatste jaar (alles gewoon volgens CAO 1 jan 2009)

Leeftijd: 28
Opleiding(en): WO Informatica
Werkervaring: 3 jaar daar, en daarvoor een jaar of 2 wat web development dat niet relevant is
Werkgever: centrum wiskunde informatica, cwi
Huidige functie: promovendus
Vakantiedagen: 232 uur, i.e. ~31 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 8.3% met 2250 minimum (13e maand)
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- reiskostenvergoeding
- datacommunicatievergoeding
- vrije werktijden
- mogelijkheid thuiswerken
- leuke, gratis conferentie trips over de hele wereld :)
Reistijd: ongeveer 45min met de bus binnen amsterdam
Maand salaris(bruto, per 1 jan + vergoedingen): ~2650 (~1800 netto)

Tellen jullie die WG ZVW basis (7.2%) nog bij je brutoloon? Ik heb dat niet gedaan omdat die er ook meteen weer af gaat. Snap het niet helemaal hoe het werkt. Heb gewoon het boventse bruto bedrag genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoijar schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:11:
Tellen jullie die WG ZVW basis (7.2%) nog bij je brutoloon? Ik heb dat niet gedaan omdat die er ook meteen weer af gaat. Snap het niet helemaal hoe het werkt. Heb gewoon het boventse bruto bedrag genomen...
Nee, je zou hem wel bij je "Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:" kunnen zetten.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Hbo bedrijfskundige informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: Tweeëneenhalf jaar na afstuderen
Werkgever: Regionale overheidsorganisatie
Huidige functie: Informatie analist/Projectleider

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Vaste eindejaarsuitkering van 3,5% en een prestatieafhankelijke uitkering (collectief) van 1,5% bij het bereiken van alle vastgestelde doelen.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37 uur
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding
Reistijd: 1 uur, van deur tot deur, met het openbaar vervoer

Maand salaris(bruto): € 2720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Voor iemand met jouw werkervaring/leeftijd heb je het erg goed gedaan moet ik zeggen. Ik wilde dat ik dat had verdien op jouw leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29
TrailBlazer schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:20:
Voor iemand met jouw werkervaring/leeftijd heb je het erg goed gedaan moet ik zeggen. Ik wilde dat ik dat had verdien op jouw leeftijd.
Ik mag inderdaad niet klagen, zeker gezien de goede secundaire voorwaarden die standaard bij de overheid van toepassing zijn. Ben er ook best gelukkig mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 26,9
Opleiding(en): MBO Systeembeheerder MKB, niveau 4
Certificaten: Bezig met Tmap Next en DBSQLF, daarna HBO Bedrijfskundige Informatica oppakken
Werkervaring: Totaal 6 jaar in ICT, deze functie sinds april 2008
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Tester
Vakantiegeld: 8,333%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, EUR 944,- , tevens indien van de 18 ziektedagen dagen overblijven waarbij ik niet ziek ben geweest, wordt dit aan het einde van het jaar uitgekeerd, bij 18 dagen is dat EUR 1400,- bruto
Leaseauto: Ja 575,- excl. brandstof (15000KM prive p.j.)
Lease Auto: Momenteel Peugeot 207, wordt Civic Hybrid
Pensioenregeling: 50% door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding van EUR 140,- per maand netto uitgekeerd
Reistijd: 35 min
Maandsalaris bruto: EUR 2200,-
Maandsalaris netto: EUR 1738,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:30:
13/14e maand of winstuitkering: Ja, EUR 944,- , tevens indien van de 18 ziektedagen dagen overblijven waarbij ik niet ziek ben geweest, wordt dit aan het einde van het jaar uitgekeerd, bij 18 dagen is dat EUR 1400,- bruto
Hoe moet ik dit zien? Elke dag ziek is gewoon 18 - 1? En langer dan 18 dagen ziek geen bonus meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de meeste salarissen ERG tegenvallen t.o.v. wat normaal leven (huisje, eten, auto, verzekeringen, kleding, boeken, af- en toe een keertje uit etc.) allemaal kost.
Men kan zeggen: "2000 euro, dat is 4500 gulden bruto!" Maar wat is dit nog waard tegenwoordig?
Als je 1500 euro netto overhoudt en je normale vaste lasten aftrekt, mag je blij zijn dat je een paar honderd euro overhoudt en kan sparen voor een korte vakantie (zonder gekke uitspattingen.)

De gemiddelde werkgever wilt graag voor dubbeltje op de eerste rij zitten?
Als je als starter (systeembeheer/consultant/whatever) vanaf 2200-2300 euro verdient+flink of onbeperkt trainingsbudget zit, dan is dat in mijn ogen echt "baseline" en alles wat daaronder zit, zou ik echt denigrerende opmerkingen over maken in de zin van "praten we nu over netto?" of "hebben we het over een 4-daagse werkweek?" ;)

Anders kan je beter elektromonteur worden en pijpjes leggen+draadjes trekken, dan begin je met 2700 bruto/maand en een tuf-tuf van de zaak (wel voorzien van gele elektrabuizen op het dak, half hoge achterkant ivm grijs kenteken en de nodige bedrijfslogo's op de zijkant).

Ik vind het soms echt tot op het schandalige af, serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:11:
Anders kan je beter elektromonteur worden en pijpjes leggen+draadjes trekken, dan begin je met 2700
Een standaard programmeur doet toch niet veel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
johncheese: om 1500 euro netto over te houden in België moet je al 2500 euro bruto verdienen. Daarom dat er onlangs in diverse kranten artikels stonden over hoe het hier voor een koppel met 2 modale inkomens al bijna onmogelijk (of toch heel erg zwaar) is geworden om een doorsnee huis te kunnen kopen.
De tijd dat je in de informatica torenhoge lonen krijgt voor eender welke job is al lang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de meeste salarissen ERG tegenvallen t.o.v. wat normaal leven (huisje, eten, auto, verzekeringen, kleding, boeken, af- en toe een keertje uit etc.) allemaal kost.
Men kan zeggen: "2000 euro, dat is 4500 gulden bruto!" Maar wat is dit nog waard tegenwoordig?
Als je 1500 euro netto overhoudt en je normale vaste lasten aftrekt, mag je blij zijn dat je een paar honderd euro overhoudt en kan sparen voor een korte vakantie (zonder gekke uitspattingen.)
Precies, dat is ook een rede dat ik er wat meer bij wil (paar post terug). Niet dat het de schuld van mijn werkgever is natuurlijk ;)
Maar alles is gewoon duurder geworden terwijl mijn salaris nauwelijks is gestegen. (ben wel in onderhandling want ze willen me ook niet kwijt)

Ook snap ik niet helemaal (een klein beetje) waarom je met een papiertje meer salaris kan krijgen.
Natuurlijk als een persoon met papiertje begint dat hij meer verdient dat een persoon zonder papiertje, logisch!!
Het papiertje toont toch aan waar je in staat bent. Maar na 3 jaar weet je werkgever toch wel wat je kan of niet en als je hetzelfde niveau zit als een andere werknemer met papiertje zie ik het verschil eigenlijk niet. Of praat ik nu echt onzin? :P

Dit is wel onzin maar aan de andere kant vind ik het weer vrij logisch.
waarom zou je geen salaris krijgen op werkverrichting (zweetmeter :P)
Ik verdien bijvoorbeeld meer dan iemand bij de gemeente staat te schoffelen met een lager niveau maar deze persoon net zo hard werkt als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
offtopic:
Dus, wat krk5 eigenlijk wil zeggen is het volgende: laten we gewoon alle vorm van diplomering en certificering afschaffen. We gaan gewoon aan het werk op 18 jaar, en we zien wel waar we geraken. Denk je echt dat je na enkele jaren werkervaring, maar zonder diploma, evenwaardig bent aan iemand met een diploma en de werkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anders kan je beter elektromonteur worden en pijpjes leggen+draadjes trekken, dan begin je met 2700 bruto/maand en een tuf-tuf van de zaak (wel voorzien van gele elektrabuizen op het dak, half hoge achterkant ivm grijs kenteken en de nodige bedrijfslogo's op de zijkant).
Stijgt een elektromonteur ook elk jaar 200-300 in salaris?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:05:
[...]
Ook snap ik niet helemaal (een klein beetje) waarom je met een papiertje meer salaris kan krijgen.
Natuurlijk als een persoon met papiertje begin dat hij meer verdient dat een persoon zonder papiertje, logisch!!
Het papiertje toont toch aan waar je in staat bent. Maar na 3 jaar weet je werkgever toch wel wat je kan of niet en als je hetzelfde niveau zit als een andere werknemer met papiertje zie ik het verschil eigenlijk niet. Of praat ik nu echt onzin? :P
Over dit onderwerp is al zoveel gediscussieerd. Volgens mij was de conclusie elke keer ongeveer dat mensen met een diploma het net iets makkelijker hebben, dat er altijd mensen zonder diploma zijn die toch veel 'beter' zijn en meer verdienen dan mensen met een diploma. En als je naar de statistieken kijkt, dat de hoogte van het salaris wel evenredig is met de hoogte van de opleiding.]

Mijn lijstje dan, om niet weer offtopic te gaan:

Leeftijd: 31
Opleiding(en): WO informatiekunde
Certificaten: MCPD-EA
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: consultancy
Huidige functie: analyst / developer
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding, collectieve ziektekostenverzekering, uitgebreide trainingsmogelijkheden
Reistijd: wisselend
Maandsalaris bruto: EUR 2793

[ Voor 33% gewijzigd door Canaria op 01-11-2008 11:39 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:38:
offtopic:
Dus, wat krk5 eigenlijk wil zeggen is het volgende: laten we gewoon alle vorm van diplomering en certificering afschaffen. We gaan gewoon aan het werk op 18 jaar, en we zien wel waar we geraken. Denk je echt dat je na enkele jaren werkervaring, maar zonder diploma, evenwaardig bent aan iemand met een diploma en de werkervaring?
offtopic:
jep, zal niet in alle branches zijn maar het kan zeker wel maar waarom zou dat dan niet kunnen?
Ook ff een heel simpel voorbeeldje. 2 personen vullen de hele dag formuliertjes in persoon 1 heeft er een papiertje voor en persoon 2 niet. Toch doen ze alle twee hetzelfde werk, wat maakt persoon 1 met papiertje dan beter?

Ook heb ik een cursus php gedaan wat op mbo niveau ligt. Als ik er naar terug kijk heb ik er vrij weinig van geleerd, ik kon eigenlijk alles al meerwaarde van de cursus zie ik alleen dat je kan aantonen wat je hebt gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:47:
[...]

offtopic:
jep, zal niet in alle branches zijn maar het kan zeker wel maar waarom zou dat dan niet kunnen?
Ook ff een heel simpel voorbeeldje. 2 personen vullen de hele dag formuliertjes in persoon 1 heeft er een papiertje voor en persoon 2 niet. Toch doen ze alle twee hetzelfde werk, wat maakt persoon 1 met papiertje dan beter?

Ook heb ik een cursus php gedaan wat op mbo niveau ligt. Als ik er naar terug kijk heb ik er vrij weinig van geleerd, ik kon eigenlijk alles al meerwaarde van de cursus zie ik alleen dat je kan aantonen wat je hebt gedaan.
Het gaat erom dat als er een vacature is voor een baan "formuliertjes invullen", de persoon die een "formuliertjes invullen" diploma heeft, kan aantonen dat hij dat werk kan. De andere persoon moet dat nog bewijzen in de praktijk, wat voor de werkgever een risico inhoudt en daarom initieel een wat lager salaris kan betekenen.

Ook met een ander diploma dan "formuliertjes invullen" kan iemand wat aantonen. Stel dat iemand een diploma heeft voor "formuliertjes afhandelen". De werkgever kan dan bedenken dat iemand die formuliertjes kan afhandelen ook wel formuliertjes kan invullen, en dus een kleiner risico oplevert dan iemand zonder diploma.

Of iemand met een irrelevant WO-diploma, bijvoorbeeld technische natuurkunde. De werkgever weet dat voor het invullen van formuliertjes een bepaald abstract denkvermogen noodzakelijk is en vindt dat iemand die WO heeft afgerond dat denkvermogen wel zou moeten bezitten. Klein risico voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:06:
[...]

Het gaat erom dat als er een vacature is voor een baan "formuliertjes invullen", de persoon die een "formuliertjes invullen" diploma heeft, kan aantonen dat hij dat werk kan. De andere persoon moet dat nog bewijzen in de praktijk, wat voor de werkgever een risico inhoudt en daarom initieel een wat lager salaris kan betekenen.

Ook met een ander diploma dan "formuliertjes invullen" kan iemand wat aantonen. Stel dat iemand een diploma heeft voor "formuliertjes afhandelen". De werkgever kan dan bedenken dat iemand die formuliertjes kan afhandelen ook wel formuliertjes kan invullen, en dus een kleiner risico oplevert dan iemand zonder diploma.

Of iemand met een irrelevant WO-diploma, bijvoorbeeld technische natuurkunde. De werkgever weet dat voor het invullen van formuliertjes een bepaald abstract denkvermogen noodzakelijk is en vindt dat iemand die WO heeft afgerond dat denkvermogen wel zou moeten bezitten. Klein risico voor de werkgever.
Klopt, dat zeg ik ook in mijn eerste post.
Maar ik heb over een situatie na x aantal jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het is voor bedrijven een mooie dooddoener om iemand af te wijzen die geen mbo/hbo-ict diploma heeft. Ik zou eerder iemand aannemen die gewoon een normaal nivo heeft (havo met natuurkunde en wiskunde b bijv.) een MCSE/MCSA/RHCE/CCNA (of evt. CCNP heeft of eraan bezig is), dan een 'standaard' diploma, waarvan er 13 in een dozijn gaan.

Niks slechts over deze opl., neem bijv. informatica voltijd/duaal/deeltijd aan de HHS, geijkt op Microsoft en OO-programming, nou dan ben je daar klaar, maar wat zegt dat over je 'echte skills'?
Alleen de opl. Technische Informatica zou ik mijzelf aan wagen (het hangt ook van je voorkeur af natuurlijk- bekijk dit subjectief), maar 'standaard' informatica -> NO WAY.

Je kunt iemand eenvoudig testen lijkt mij, door die persoon sterk-technische vragen te stellen of achter een laptop+shell-sessie te zetten en opdrachten te laten uitvoeren. Dan weet je echt wat je in de kuip hebt. Selectie alleen op basis van CV/diploma, vind ik kort door de bocht.

Gelukkig voel je zelf vaak wel aan als persoon, dat bepaalde bedrijven/organisatie's een eenheidsworst en/of oubollig (lees: stoffig) imago hebben.
Dingen zoals: "afwijzing door niet bezitten ict-diploma" of "het CV moet in het Nederlands" etc. moet eigenlijk al een belletje laten rinkelen: WEGWEZEN HIER.

Althans dat is mijn ervaring (afgaan op je intuitie en net zolang doorzoeken tot je gevonden hebt wat je zocht.) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Vraagje voor de mensen hier.

Ik heb bijna me mcsa certificering klaar, wat is slimmer om daarna te proberen hbo te gaan doen of doorgaan voor mcse?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:41:
Alleen de opl. Technische Informatica zou ik mijzelf aan wagen (het hangt ook van je voorkeur af natuurlijk- bekijk dit subjectief), maar 'standaard' informatica -> NO WAY.
Dus, als iemand een 'slechte' opleiding heeft gedaan zegt dat iets over zijn skills, met andere woorden, die schat je dan lager in dan die van iemand die helemaal geen opleiding heeft gedaan? Bizar.

Kijk, ik begrijp dat een hbo-diploma niet alles zegt, en dat mensen zonder diploma ook goed kunnen zijn, maar laten we niet doorslaan naar de andere kant (dat mensen met een diploma een nadeel hebben, ook al hebben ze voor de rest een gelijkwaardig cv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@racoon

Afhankelijk van je eigen (studie)tijd, je inkomenssituatie etc. zou ik die laatste cert. nog behalen en daarmee de MCSE-status. Dat laat ook gelijk zien dat je veel in je mars hebt, over doorzettingsvermogen beschikt en duidelijke op je doel afgaat (of was MCSA je doel?).

Vind je het pittig? Ben je tevreden met je MCSA? Ik denk dat je eigenlijk zelf onbewust de keuze al gemaakt hebt. MCSE verandert toch ook van naam met de 2008-versie?
Als je het over MCSE2003 hebt, zou ik niet langer investeren daarin maar je richten op MCTS en MCTIP-certificering. (Investeer nooit in oude kennis en aflopende zaken.)

Er zijn dacht ik upgrade-trajecten beschikbaar om van MCSA->MCTS te gaan (dat zou ik dan eerst doen) en daarna los je MCTIP te behalen (of d.m.v. een bootcamp in 1 keer.)
Dan ben je net zo 'waardevol' en loop je goed in de pas (voor de meesten bedrijven zelfs 'vooruit' en dat kan je marktwaarde ook weer vergroten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Canaria

Neen, sorry, misschien heb ik het verkeerd verwoord, ik bedoel niet dat je dan 'slechter' af bent, maar ik vind het ook geen doorslaggevend iets.
De keuze tussen gediplomeerd of ongediplomeerd, zonder andere cert./skills/opl. is eenvoudig->de gediplomeerde.

Maar als je wordt afgewezen omdat je niet 'dat' diploma hebt (mbo/hbo-ict) en ik kijk bij opl. instituten wat de inhoud van de studie is (die niet mijn pakkie-an is, want ik ben toch meer van UNIX-kant etc.), dan komt bij mij weer het gezegde bovendrijven "een diploma geeft aan wat je hebt gedaan, niet wat je kunt". En dit is absoluut waar. Ik wil geen vergelijking maken met de jaren 1999/2000 ten tijde van de millenium-bug, de tijd waarin iedere werkloze die op straat wiet stond te dealen en de aan/uit-knop van een pc wist te vinden een certificerings-traject werd ingeduwd en zichzelf "IT-er" mocht noemen, of iemand 'die weleens een brief in Word-97 had getypt thuis, IT'er was"...maar soms gaat men echt voorbij aan de hard-skills die je moet hebben om echt goed te kunnen vlammen en een standaard papiertje. (Niet dat ik zo goed ben, versta mij niet verkeerd- ik verkeer in een continue staat van studie en oefening, vooral op UNIX/Linux gebied.)

Ik vind dat kortzichtig van werkgevers. Gelukkig zijn er ook die dat wel inzien en waar je wel de kans krijgt om te starten en door te groeien. Ik vind het persoonlijk alleen vrij arrogant en dom, als je een afwijzing van een recruiter krijgt op basis van "ze tillen toch wel zwaar aan het feit dat je geen ict-diploma hebt" terwijl je dan wel over MCSE/CCNA etc. beschikt- misschien is het ook maar een drogreden...en speelt er iets anders. :)

Edit: En daarnaast, je leert natuurlijk altijd wel goede dingen die je mee kunt nemen in je carriere, ongeacht welke opl. je volgt, maar veel standaard opl. 'killen' je creativiteit en zorgen soms ook voor een ietwat dogmatische denkwijze, een soort 'standaard paradigma'.

Net als dat het in natuur de genetische variatie is die zorgt voor evolutie, geldt dit ook voor studie etc. Door het niet-standaard te doen, kom je soms tot interessante inzichten. Het is alleen jammer dat de rest van de samenleving daar niet altijd zo over denkt. Of misschien is dat wel weer winst voor jezelf. :) Maar nu dwaal ik af.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Canaria schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:08:
[...]

Dus, als iemand een 'slechte' opleiding heeft gedaan zegt dat iets over zijn skills, met andere woorden, die schat je dan lager in dan die van iemand die helemaal geen opleiding heeft gedaan? Bizar.

Kijk, ik begrijp dat een hbo-diploma niet alles zegt, en dat mensen zonder diploma ook goed kunnen zijn, maar laten we niet doorslaan naar de andere kant (dat mensen met een diploma een nadeel hebben, ook al hebben ze voor de rest een gelijkwaardig cv).
Ik kan me voorstellen dat als je een beginner die net klaar is van de HBO moet vergelijken met iemand met een havo diploma maar wel met jaren zeer specialistische werkervaring, dat per saldo de persoon met alleen zijn havo meer kennis heeft van zaken; en dat je die uiteindelijk aan wilt nemen. Maar ook kan ik me goed voorstellen dat bijv, de detacheerders liever een jonge HBO'er ziet. HBO staat goed bij de klant. Hij hoeft minder te betalen aan de starter. En hij kan hem nog compleet vormen naar de normen van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:14
Onze IT wordt ge outsourced, waardoor ik dus nu bij een ander bedrijf komt te werken met de nodige veranderingen.

Vorige:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): Medewerker Beheer ICT
Certificaten: CCNA 1
Werkervaring: stage 6 maanden en werkervaring nu 5 maanden
Werkgever: Geestelijke Gezondheidszorg
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Laptop: Als het nodig is
Vakantiedagen: 166 uur
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13de maand
GSM: Ja, plus UMTS
Leaseauto: Ja, maar geen prive km.
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standaard reiskosten, certificaten

Maand salaris(bruto): 1954

Nieuw:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Medewerker Beheer ICT
Certificaten: CNNA 1
Werkervaring: 1 Jaar + halfjaar stage
Werkgever: IT dienstverlener in de zorg
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Laptop: Indien nodig
Vakantiedagen: 22,5 (180 uur)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, Winstuitkering
GSM: Ja, Smartphone
Leaseauto: Ja, maar geen prive km.
Werkweek: 36 uur (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten en opleidingen
Reistijd: 45 min op Scooter, 20 min met auto

Maand salaris(bruto): 2039

Ik ga er vooruit op met me vakantie uren en me reiskosten vergoeding is verdubbeld. Echter heb geen GGZ CAO meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:16:
Afhankelijk van je eigen (studie)tijd, je inkomenssituatie etc. zou ik die laatste cert. nog behalen en daarmee de MCSE-status. Dat laat ook gelijk zien dat je veel in je mars hebt, over doorzettingsvermogen beschikt en duidelijke op je doel afgaat (of was MCSA je doel?).

Vind je het pittig? Ben je tevreden met je MCSA? Ik denk dat je eigenlijk zelf onbewust de keuze al gemaakt hebt. MCSE verandert toch ook van naam met de 2008-versie?
Als je het over MCSE2003 hebt, zou ik niet langer investeren daarin maar je richten op MCTS en MCTIP-certificering. (Investeer nooit in oude kennis en aflopende zaken.)

Er zijn dacht ik upgrade-trajecten beschikbaar om van MCSA->MCTS te gaan (dat zou ik dan eerst doen) en daarna los je MCTIP te behalen (of d.m.v. een bootcamp in 1 keer.)
Dan ben je net zo 'waardevol' en loop je goed in de pas (voor de meesten bedrijven zelfs 'vooruit' en dat kan je marktwaarde ook weer vergroten.)
Als ik me mcsa heb zou jij me dus adviseren om mcts te gaan doen, wat is op dit moment een waardevolle aanvulling in de mcts certificering dacht zelf aan de 630,631 en 541 en 542 de sharpoint kant of zijn er andere die waardevoller zijn?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Mijn huidige situatie

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT 3
Certificaten: Geen (binnenkort wel)
Werkervaring: Stage, en 1 jaar werkervaring (excl stage)
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiedagen: Rond de 24 en bouw ADV op. Werk 40, krijg 36 uitbetaald)
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering van 5%
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Allerlei, ken ze ook niet allemaal. 4x9 werken, bedrijfsfitness, Spaarloon- en levensloopregeling, reiskostenvergoeding (85%) en fietsregeling, mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen d.m.v POP.
Pensioenregeling: ABP
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris(bruto): 1810, per 1 april is dat 1888. Na een jaar rond de 2200 (zit in aanloopschaal)

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 02-11-2008 16:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@racoon

Daar kan ik je helaas geen advies in geven, want dan zou ik je verkeerd inlichten denk ik.
Ik ben niet meer zo van de Windows kant eerlijkgezegd, maar meer gericht op UNIX/Linux.
In mijn ogen iets stabieler, veiliger en minder onderhevig aan veranderingen (+nieuwe certificeringen) dan MS.

(Gooi je MCSA-certificaat in de onderste lade van je bureau en THINK LINUX ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:45:
Vraagje voor de mensen hier.

Ik heb bijna me mcsa certificering klaar, wat is slimmer om daarna te proberen hbo te gaan doen of doorgaan voor mcse?
Als de vraag is, "wat is slimmer", dan heeft een HBO diploma altijd nog veel meer waarde dan een mcse certificaat. :) Ik heb momenteel zowel mcse 2003 als MCITP Enterprise, maar ben ondanks toch ook begonnen aan mijn deeltijd hbo :) En nog geen moment spijt. Wat je daar leert gaat veel verder dan alleen technische skills. En buiten het feit dat je technisch goed bent heb je toch wel wat meer nodig als je echt verder wil komen in deze maatschappij.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:30:
Maandsalaris bruto: EUR 2200,-
Maandsalaris netto: EUR 1738,40
Dat klopt niet. Hier ging 21% vanaf en niet zoals in Nederland in ieder geval gebruikelijk is de 42% (of hoger...). Dus of je woont in een ander land, of je hebt iets over het hoofd gezien ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Motrax schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:36:
[...]
Dat klopt niet. Hier ging 21% vanaf en niet zoals in Nederland in ieder geval gebruikelijk is de 42% (of hoger...). Dus of je woont in een ander land, of je hebt iets over het hoofd gezien ;)
42% klopt ook niet: je hebt arbeidskorting e.d. en de laagste schaal is rond de 33%. Zijn netto onkostenvergoeding à 140 euro zal ook in het netto bedrag zitten. Dan nog lijkt het wel vrij hoog aangezien er ook bijtelling in verrekend zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
ben net begonnen bij huidige werkgever, wat denken jullie ervan?
ik vind hem beetje aan de magere kant, wat is jullie mening

Leeftijd:28
Opleiding(en): MBO ICT medewerker
Certificaten:A+, N+, MCSE 2k (via school en niet MS zelf)
Werkervaring:3 jaar IT, systeem en netwerkbeheer
Werkgever: bedrijf met 50 man
Huidige functie: System support

Vakantiedagen: 20
GSM:nee
Leaseauto:nee
Werkweek:40
Reistijd:10 minuten lopen

Maand salaris(bruto):1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Maand Salaris is volgens mij nog net markt conform. Je Bent 28 en hebt 3 jaar werk ervaring. Ik zelf vindt het erg weinig maar er zijn natuurlijk meer dingen die rol spelen dan alleen het salaris. Je reisafstand is volgens mij iets waar veel mensen van dromen, dit maakt de baan ook weer een stuk aantrekkelijker. Alleen je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg summier. Geen vakantie geld (wettelijk is dit toch 8%?), geen 13e maand ed.
Zoals je het zelf beschrijft is het inderdaad erg mager, heb je nog geprobeerd er meer uit te slepen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dit beeldspraak is, want een kabeltrekker verdient écht geen 2700 plep als starter en ik betwijfel of dat sowieso gehaald word in die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 18-09 15:32

Cliffie

Trompetslet

Opleiding(en): HBO Computertechniek
Certificaten: Diverse HP Nonstop certificaten, HP Nonstop Certified.
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Ordina
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder (HP Nonstop).

Vakantiedagen: 28 op basis van 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering van 3% tot 8% en een prestatieafhankelijke uitkering op basis van declarabele uren van max 12% (gemiddeld 6%).
Leaseauto: Ja, Fiat Grande Punto
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 100% betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Reistijd: totaal 2 tot 2,5 uur per dag

Maand salaris(bruto): € 3435

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
battler schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:25:
Maand Salaris is volgens mij nog net markt conform. Je Bent 28 en hebt 3 jaar werk ervaring. Ik zelf vindt het erg weinig maar er zijn natuurlijk meer dingen die rol spelen dan alleen het salaris. Je reisafstand is volgens mij iets waar veel mensen van dromen, dit maakt de baan ook weer een stuk aantrekkelijker. Alleen je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg summier. Geen vakantie geld (wettelijk is dit toch 8%?), geen 13e maand ed.
Zoals je het zelf beschrijft is het inderdaad erg mager, heb je nog geprobeerd er meer uit te slepen?
mijn excuses het vakantie geld is idd 8% maar dat lage salaris had ik CWI te verdanken, want ik mocht dit baan niet weigeren anders kreeg ik sancties....
en zoals je zegt het reistijd is geweldig, en ik krijg direct en 2 jaar contract aangeboden, wat is nu wijsheid?? naar en detachering bedrijf of gewoon hier blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 18-09 19:58

Khaine

Python liefhebber

soheilmd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:26:
[...]
mijn excuses het vakantie geld is idd 8% maar dat lage salaris had ik CWI te verdanken, want ik mocht dit baan niet weigeren anders kreeg ik sancties....
en zoals je zegt het reistijd is geweldig, en ik krijg direct en 2 jaar contract aangeboden, wat is nu wijsheid?? naar en detachering bedrijf of gewoon hier blijven?
Ik denk dat wijsheid totaal afhankelijk zal zijn van jouw ambitie, de sfeer op werk en de mogelijkheid tot groeien. Als alledrie aanwezig/goed zijn dan kunje denk ik best blijven. Ontbreekt 1 v/d 3 dan moet je wellicht toch eens verder gaan kijken.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
1700 zie ik meer als een startersfunctie en je hebt drie jaar werkervaring. Mager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik bedoel. Schandalig in mijn ogen, je wordt gewoon uitgemolken lijkt het.
Onder de dwang van sancties een laag loon uitkeren, doet me ergens aan denken.
Lage lonen landen, Derde Wereld en slaven/kinderarbeid.

Als je meer ambitie hebt en graag leert, moet het toch niet zo moeilijk zijn om iets anders te vinden?
Ik weet niet hoe je eruit ziet en wat je verder nog in je mars hebt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:42:
Dit is wat ik bedoel. Schandalig in mijn ogen, je wordt gewoon uitgemolken lijkt het.
Onder de dwang van sancties een laag loon uitkeren, doet me ergens aan denken.
Lage lonen landen, Derde Wereld en slaven/kinderarbeid.

Als je meer ambitie hebt en graag leert, moet het toch niet zo moeilijk zijn om iets anders te vinden?
Ik weet niet hoe je eruit ziet en wat je verder nog in je mars hebt? :/
ik zei ook, tegen mijn contact persoon bij CWI, maar ja ervalt niet te praten met die mensen, zeg maar iets wat ze niet leuk vinden, dan komen ze direct met sancties :@
ik heb wel tegen huidige werkgever gezegt, betaling vind ik erg mager, maar ik ze nu alvast, als ik morgen iets beters heb, ben ik weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soheilmd schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:17:
[...]

ik zei ook, tegen mijn contact persoon bij CWI, maar ja ervalt niet te praten met die mensen, zeg maar iets wat ze niet leuk vinden, dan komen ze direct met sancties :@
ik heb wel tegen huidige werkgever gezegt, betaling vind ik erg mager, maar ik ze nu alvast, als ik morgen iets beters heb, ben ik weg
Ik raad je aan een cursus Nederlands schrijven te gaan volgen, want als je ook zo schrijft in je sollicatiebrieven dan kom je in veel gevallen niet eens op gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:14:
[...]

Ik raad je aan een cursus Nederlands schrijven te gaan volgen, want als je ook zo schrijft in je sollicatiebrieven dan kom je in veel gevallen niet eens op gesprek.
En welke gedeelte hiervan was on topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Geen enkel gedeelte, mooie counter ;)

Als je met CWI te maken hebt en dat heb je niet voor niets, gewoon accepteren. Ja het salaris is niet al te hoog, maar het kan nog lager.

En gewoon verder solliciteren naar een betere baan. Je hebt in de tussentijd een vast inkomen + je bouwt verder werkervaring op.

En om eerlijk te zijn, die reisafstand is heerlijk!

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

soheilmd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:19:
ben net begonnen bij huidige werkgever, wat denken jullie ervan?
ik vind hem beetje aan de magere kant, wat is jullie mening

Leeftijd:28
Opleiding(en): MBO ICT medewerker
Certificaten:A+, N+, MCSE 2k (via school en niet MS zelf)
Werkervaring:3 jaar IT, systeem en netwerkbeheer
Vakantiedagen: 20
GSM:nee
Leaseauto:nee
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):1700
Ik zou me er als werkgever dood voor schamen om dit te betalen: met 3 jaar professionele werkervaring totaal niets secundairs, sub-HBO-startsalaris, en een belachelijke 20 vakantiedagen... uitzuigen zou ik het ook niet noemen maar het neigt er wel naar.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik vind het wel ontopic. Als je dermate krom nederlands schrijft kan ik me voorstellen dat je geen hoger loon geboden is. Als jij hier mag roepen dat CWI mensen jou bewust aan het benadelen zijn dan mogen we jou er ook op wijzen dat je bepaalde vaardigheden moet hebben om meer dan 1700 bruto te verdienen.

"zeg maar iets wat ze niet leuk vinden, dan komen ze direct met sancties"

En dat je gekort wordt op je uitkering als je werk weigert met je 28 jaar in een tijd dat de werkeloosheid nog nooit zo laag is geweest vind ik terecht. Het CWI biedt (en heeft je ongetwijfeld ook al lang aangeboden) jou gratis cursussen nederlands, solliciteren, briefschrijven etc. om jou maar aan een baan te helpen en dit is de dank die je hen geeft.

JohnCheese002: "Onder de dwang van sancties een laag loon uitkeren, doet me ergens aan denken."

Een sanctie voor werkweigering komt van het CWI. Je weet wel, die lui die voorkomen dat het luie deel van Nederland lekker thuis voor de tv gaat hangen en de hand ophoudt terwijl wij meer belasting mogen gaan afdragen. Ik vind het prima om belasting af te dragen voor mensen die niet KUNNEN werken maar mensen die niet WILLEN werken is een ander verhaal. Het loon dat gegeven wordt voor een functie bepaald de markt en de markt is momenteel krap dus zal het wel geen geweldige functie zijn. Ik heb nog nergens gelezen wat voor werk het inhoudelijk is. Ik zie voldoende functies buiten de IT die minder betalen, wat denk je wat een kapper betaald krijgt? of een bloemist? System Support kunnen ook die personen zijn die je keyboard of muis komen vervangen als je een belletje naar facilities doet wanneer je keyboard/muis iets mankeert. Er is niets mis met dat werk en het is fijn dat er mensen zijn die dat werk doen maar voor elke type werk is een bovengrens voor wat er voor betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het wel mee eens, als je de kans krijgt om een baan te hebben in de tijd dat andere mensen heel graag een baan zouden willen maar er voor hen niets beschikbaar is, dan mag je naar mijn idee, zolang dat salaris hoger is dan wat je aan uitkering krijgt, zeker niet klagen.

Eigenlijk soms zelfs niet als het wel lager is dan je uitkering. Werk hebben en de mogelijkheid tot doorgroeien of een betere baan krijgen is meer waard dan alleen het loon wat je krijgt. Hoe langer je zonder werk zit, hoe meer een potentiele werkgever zijn interesse in je zal verliezen, want meestal is daar een reden voor.

Dus wees slim, pak die baan en zorg er voor dat je blijft doorzoeken. Het salaris mag dan laag zijn, je hebt in ieder geval wat. Overigens, die sancties legt het CWI je ook heus niet direct op, dus zal je al een tijdje zonder werk hebben gezeten, dat doen ze niet binnen een zeer korte periode namelijk. Zo heb ik een halfjaar zonder werk gezeten in die tijd heb ik zelfs baantjes gepakt als Tele2 deur aan deur verkoop en sorteren op het TNT post centrum. Dat is zeker geen vetpot, maar het feit dat je WIL werken, doet het erg goed bij een werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Opleiding(en): Applicatieontwikkelaar (MBO niveau 4)
Certificaten: Oracle Certified Professional (OCP), diverse oracle gerelateerde certificaten
Werkervaring: 8 jaar incl. stages
Werkgever: Oracle detacheerder
Huidige functie: Software Consultant

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Ja, 650 euro leasevergoeding p/m + een brandstofpas. 13000 km prive.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 Euro onkostenvergoeding, certificaten
Reistijd: Afhankelijk van de klant ergens tussen 30 - 180 min.

Bruto Salaris: 2700
Bonusregeling: 20% van het verschil tussen het interne en het externe uurtarief (komt op dit moment neer op +/- 140 euro bruto in de maand).

[ Voor 7% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 03-11-2008 14:37 ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 08:38
@soheilmd, ik denk dat je het er mee moet doen gezien je situatie. En als je er ambitieus en positief in stapt, zit je misschien zo aan de 2000. Het kan natuurlijk zijn dat het bedrijf daar niet voor open staat, dan kan je altijd nog rustig aan verder kijken.
Je functie omschrijving is ook niet erg duidelijk, kan in principe van alles zijn zoals eerder is gezegd. Gewoon doen, kijken of er wat vooruitgang te boeken is in salaris bij dit bedrijf, anders overstappen, eventueel na 2 jaar. Lijkt me iig beter dan een uitkering toch?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Ik ben ZZP-er (freelancer) sinds halverwege dit jaar mijn inkomsten hangen af welke opdracht ik aanneem.
Wel hanteer ik een minumumtarief van 60 euro per uur.

Leeftijd:32
Opleiding(en): Hoogst genoten opleiding HBO Informatica
Certificaten: MCSE 2003, MCSA 2000, MCSE NT 4.0
Werkervaring: vanaf 1999 profesionele werkervaring
Werkgever: self employeed
Huidige functie: een senior beheeropdracht bij de overheid

Laptop: Ja (zakelijk en prive)
Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering:nvt
GSM: ja (zakelijk en prive)
Leaseauto: Nee, gewoon prive autootje
Werkweek: 40 uur opdracht, daarnaast nog gemiddeld 2 uur administratie etc, niet erg veel uren iig
Pensioenregeling: Ja, voorzetting van mijn oude pension van ABP gedurende nog 3 jaar, omdat ikv oorheen ook bij de overheid heb gezeten (wel andere opdrachtgever heb ik nu)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Reistijd: kwartier enkele reis bij huidige opdracht

Maandelijks inkomen: +/- 11.000 euro

Bij dit inkomsten wil ik wel duidelijk zijn!!
Het klinkt heel aantrekkelijk, is het ook echt wel, maar:
  • Een dag vakantie is een dag geen geld!
  • Een dag ziek is een dag geen geld!
  • Een dag op cursus is een dag geen geld!
  • Je dient alles zelf te bekostigen wat je normaal als werknemer krijgt(cursus, verzekeringen etc)
  • De mogelijke periode tussen twee opdrachten krijg je geen geld
Afgesloten zakelijke verzekeringen:
  • Arbeidsongeschikheid
  • Beroepsaansprakelijkheid
  • Bedrijfaansprakelijkheid
  • Rechtsbijstand
Daarnaast is het ook verstandig een financieel adviseur of accountant te hebben die je belastingzaken regelt.
Die kosten verdien je bijna altijd terug, tenzij je heel erg goed bent in boekhouden en de laatste nieuwtjes over belastingen weet.

Wat je wel kan doen als zelfstandige is de gemaakte bedrijfskosten aftrekken van je winst. Pas dan ga je belasting afdragen. Daarnaast heb je zelfstandigeaftrek en eerste drie jaar startersaftrek mits je aan de urennorm voldoet van rond de 1200 uur per jaar. Deze uren hoeven niet declarabel te zijn, dus zijn ook de uren die je bv nadenkt. Je moet dan wel een goede administratie bijhouden waaruit blijkt dat je aan de urennorm voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 08:38
Ik ben ook ZZP-er, tenminste, naast school that is. Maar wel met KvK en BTW nr.
In hoeverre is zo'n Arbeidsongeschiktheid verzekering te vergelijken met een Inkomstenverzekering? Wel dure verzekeringen iig (de eerste 2 van het rijtje dan) maar dat kan je wel missen, en dan ben je zelfs als ZZP-er helemaal veilig bezig.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Maar maak je dus 11000 euro omzet bruto gemiddeld of totaal.
Want als jij 60 euro per uur een maandlang werkt kom je net op 10.000 euris. Tenzij jij de BTW bij je inkomen meerekent ofzoiets :')

Want a.d.h.v. je jaarrekening kun je natuurlijk wel gewoon zien wat je winst was over afgelopen jaar en hoeveel dat dus per maand is.

Ik ben ook een ondernemer (geen zzpér that is) en de meeste arbeidsongeschiktheidspolissen vind ik persoonlijk niks. Je krijgt echt geen waar voor je geld, je kan beter zelf geld achter de hand houden.. Daarnaast: ondernemen is risico nemen.
Als ik niet meer werk kan er in principe gewoon door mijn personeel doorgewerkt worden, dus zoiets is als ZZPer anders.

[ Voor 35% gewijzigd door flashin op 03-11-2008 15:08 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.