Volgens mij is het makkelijker om aan sales te komen dan aan it'ers these daysmakila schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:07:
[...]
Ik deel deze mening. De reden dat sales veel verdiend is omdat ze een zeldzaam ras zijn he? Als iedereen sales kon zijn, dan zakte het loon van de salespersonen ook. Hoe zeldzamer je job is of hoe groter het verschil is tussen vraag en aanbod, hoe beter je betaald wordt.
Er zijn ook genoeg bedrijven die tegenwoordig hetzelfde doen voor it'ers die projecten draaien of gedetacheerd worden. Hoe meer uren je facturabel bent, hoe meer je verdient.
Ik ben het ook eens met de stelling dat degene die het hardste roepen het meest verdienen. Als jij weet dat je waardevol voor het bedrijf bent en lastig te vervangen mag je gerust je eisen stellen. Soms ga je daarmee de mist in, en moet je een overstap naar een ander bedrijf maken. Maar ook dan ga je vaak weer een flinke stap vooruit. Nu wil ik niet zeggen dat je moet gaan jobhobben, maar zeker als je nog wat jonger bent is het naar mijn idee zeer gezond voor je persoonlijke en financiele ontwikkeling om af en toe eens ergens anders te gaan kijken. (en dan bedoel ik niet om het jaar).