Nowhereman
Ik vind ook dat je beter verdiend !
en de reistijd zuigt ook zwaar....
Ik vind ook dat je beter verdiend !
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Uur heen, uur terug per dag.. Is redelijk normaal hoor, of dan zuigt de reistijd van een hoop mensen. Ik heb er zelf geen moeite mee in ieder geval.Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:58:
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
ben het hier me eens... sta op het punt om over te stappen, ben 2 jaar jonger heb itil en mcse (mcp2000 en mcsa zin imo irrelevant als je ook mcse hebt). 3jaar minder relevante werkervaring en overal aanbiedingen van 3000... op een dergelijke aanbieding ga ik ook inAsteroid9 schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:59:
Moeilijk vergelijken, maar:
Ik ben ongeveer net zo oud.
Heb minder certificaten
Alleen een HBO propedeuse (non-ICT)
Iets meer werkervaring
Geen lease auto, maar ook nauwelijks reistijd.
En ik verdien 1400 per maand meer + 13e maand!
Nou ben ik net overgestapt en ongeveer dit salaris kon ik bij 4 werkgevers zo krijgen.
Dus ja, volgens mij zit je echt veel te laag. 3000 per maand lijkt me een stuk realistischer.
Engineer houdt in dat je voor klanten nieuwe omgevingen/oplossingen bedenkt, deze (indien gewenst) implementeert en dat je daar eventueel ook onderhoudt op gaat plegen of op gaat troubleshooten indien dat nodig is.Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:50:
[...]
Ik weet niet precies wat "engineer" is en wat je certificaten zijn maar als je 7 jaar relevante werkervaring hebt vind ik dat je niet marktconform verdient. Ver daaronder zelfs. Kun je iets meer info geven over je functie, je werkgever (groot/klein/overheid) en waar in NL je werkt?
MCP en MCSA zijn inderdaad niet heel relevant aangezien MCSE deze certificeringen als het ware in zich draagt. Laat niet weg dat ik stevig studeer ;-)Sa1 schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:22:
[...]
ben het hier me eens... sta op het punt om over te stappen, ben 2 jaar jonger heb itil en mcse (mcp2000 en mcsa zin imo irrelevant als je ook mcse hebt). 3jaar minder relevante werkervaring en overal aanbiedingen van 3000... op een dergelijke aanbieding ga ik ook in
-Pwn the day-
Heb met hetzelfde probleem gelopen. Mijn huidige werkgever, ontzettend gezellige club, zit er nu 2 jaar en heb het ansich super naar m'n zin. Alleen qua salaris lang niet marktconform (verdiende 2000 euro tot twee maand terug), na een onderhandeling over m'n salaris en nadat ik aangegeven heb dat ik echt niet happy ben / was met de situatie heb ik een verhoging gekregen naar 2350. Wat opzich best een redelijke verhoging is.
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 15-09-2008 11:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Abom op 15-09-2008 11:23 ]
-Pwn the day-
Abom zegt toch ook niet dat je gelijk moet vertrekken? Hij geeft aan dat je met je huidige werkgever moet gaan praten en deze aanbiedingen moet laten zien. Daarmee geef je aan wat een marktconform salaris is, en daar kan hij dan bij in de buurt gaan zitten. Op het moment dat hij dat niet wil, kun je altijd de keuze nog maken.Prx schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:27:
@Abom
Dat ben ik helaas niet met je eens. Ik vind mijzelf geen job-hopper, maar als ik bij mijn huidige werkgever tegen een plafond aan zou komen (of dat nu qua opleidingen, uitdagingen of salaris is) dan ga ik toch echt verder kijken. Hoe goed ik het ook zou kunnen vinden met mijn huidige werkgever.
Vicariously I live while the whole world dies
Opzich ben ik het met je eens. Een marktconform salaris moet eigenlijk voor elke werkgever te bieden zijn. Echter als je zoals ik vanaf 2000 euro komt en ineens 2800 tot 3000 euro wilt hebben, dan vindt een werkgever dat al snel een erg grote stap. Ik heb heel lang met m'n werkgever gepraat en gediscusseerd, zij zijn echter er van overtuigd dat marktconform een stuk lager ligt.Abom schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:19:
@Sa, ik ben het niet eens met jouw stelling dat een loonsverhoging van 700 euro niet mogelijk is. Wanneer je het goed beargumenteerd kun je dat weldegelijk voor mekaar krijgt. Wanneer een andere werkgever dat voor jouw bied, waarom zou je huidige dat niet kunnen bieden?
Ik had hetzelfde gevoel bij mijn vorige werkgever. Toffe collega's, toffe sfeer, echt plezant, alleen de werkgever zelf was niet goed. Ik wilde eerst niet weg, maar als ik om opslag vroeg was het gewoon nee. Ik kreeg geen enkele € erbij en volgens de werkgever moest ik tot mijn pensioen, geen enkele opslag verwachten. Als dat mij niet aanstaat dan kon ik het afbollen zeiden ze letterlijk. En ja, dat heb ik dan ook gedaan. Soms heb ik nog wel heimwee, maar als je ziet dat ik nu ruim 300 netto meer verdien en ik krijg elk jaar opslag, ja dan is de rekening snel gemaakt he?Nowhereman schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:38:
@Sa1 && @Abom
Dat is precies het lastige, ik heb het onwijs naar m'n zin en wil helemaal niet weg.
Verwijderd
Hou er wel rekening mee met dat als je op 2800-2900 wil uitkomen je waarschijnlijk nog hoger in moet zetten. Dit betekent dus dat je inzet op zo'n beetje 1000 p/m erbij en dat is voor elke werkgever behoorlijk slikken (zelfs als hij beaamt dat je het verdient). Zorg er dan dus voor dat je in december uitstekend op een rijtje hebt waarom je zoveel meer zou moeten verdienen en dat je dat in je beoordelingsgesprek kunt beargumenteren.Nowhereman schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:13:
In december heb ik een eindejaarsgesprek (zeg maar beoordelingsgesprek alleen heb je zelf ook nog wat te melden), daarin komen ook altijd de loonsverhogingen naar voren. Ik twijfel nu niet langer over hoeveel ik behoor te verdienen. Zelf had ik al een idee van 2800-2900 en dat lijkt dus ook wel te kloppen. Ik ben benieuwd in hoeverre mijn huidige werkgever dit weet te benaderen. Indien ik een functieschaal stijg dan hoort daar overigens ook een groter leasebudget bij (van 525 naar 700).
Commentaar en reacties van harte welkom :-)
-Pwn the day-
Nieuw:s3n schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:32:
Leeftijd: 24
Opleiding: HBO+Uni Software Engineering
Werkervaring: 1jr
Huidige functie: Jr. Software Engineer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8,00%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gedeeltelijk pensioen, Treinkosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2333
MCSE kan je zijn zonder MCSA.Nowhereman schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:13:
- etc -
MCP en MCSA zijn inderdaad niet heel relevant aangezien MCSE deze certificeringen als het ware in zich draagt. Laat niet weg dat ik stevig studeer ;-)
- etc -
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Certificaat technisch gezien wel.
-Pwn the day-
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:28:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Master Neuroscience
Certificaten: ISEB Foundation, TMAP Next Foundation, CSTE, Prince2 Foundation
Werkgever: Groot internationaal consultancy bedrijf
Huidige functie: Test Team Lead
Verwijderd
hmm.. ik had echt verwacht dat managers _wat_ hoger zouden zitten qua salaris..Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:34:
Maand salaris(bruto): 3000
Graag reacties aangaande beloning.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 14:22 ]
OK, maar manager van 2 personen?St@m schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:59:
[...]
hmm.. ik had echt verwacht dat managers _wat_ hoger zouden zitten qua salaris..
Wat weet ik niet, maar ~50000 per jaar had ik wel verwacht
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Verwijderd
Ik wilde AIO worden, maar na een tijdje proberen en er niet tussen komen, besloot ik dat het beter was om iets anders te zoeken. Toen ben ik eigenlijk toevallig bij een testbedrijf terecht gekomen en nu sinds kort over gestapt naar consultancy.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:51:
[...]
offtopic:
Mag ik vragen waarom je bent gaan testen en niet, bijvoorbeeld, als hersenonderzoeker aan de gang bent gegaan?
Ik vind dit best laag.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:34:
Leeftijd: 34
Opleiding: HBO WB-IA
Certificaten: diverse vakspecifieke cursussen, MES/Projectmanagement/Servotechniek
Werkervaring: 7jr
Huidige functie: IT Manager
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor kantoor + productie automatisering
- IEC61131-1 PLC programmeringen tbv machinebesturingen (oa servo's)
- VB.NET, C#.NET, SQL applicatie ontwikkeling
- 6-8 servers / 120 werkplekken
- leidinggevend 1 systeembeheerder, 1 programmeur
Vakantiegeld: 8,00%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering 10% jaarsalaris
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen volledig
Land: NL
Reisafstand: 25min auto
Maand salaris(bruto): 3000
Graag reacties aangaande beloning.
Money for nothin' and your chicks for free
Meen je dat? Zo ja.. dan doe je beter dan FrenkelBVerwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:41:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Dropout
Certificaten:
Werkervaring: Diverse SOS coordinatie voor groot ICT bedrijf in de public sector. Daarnaast diverse systeembeheer voor oa VU Amsterdam
Werkgever: Groot ICT bedrijf
Huidige functie: Account manager Public
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zakelijke GSM, gratis trainingen, collectieve korting bij zorgverzekeraar, kortingen op hardware
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris(bruto): 3180,- OT (40 uur) (70% vast 30% variabel)
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 08:34 ]
10% van jaarsalaris is net iets meer dan je vakantiegeld. Best weinig dus als dat een bonus isVerwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:33:
Vergeet niet zijn winstuitkering en pensioen.
10% jaarsalaris is toch een aardige bonus.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dat ben ik wel met je eens, maar dan nog (300 euro bruto) is niet eens zoveel per maand.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:33:
Vergeet niet zijn winstuitkering en pensioen.
10% jaarsalaris is toch een aardige bonus.
Maar een kleine verhoging kan geen kwaad.
Edit: Post bedoeld als reactie op DeeJee
Verwijderd
Tsja, is natuurlijk altijd lastig. Wat doe je allemaal, en welke beloning hoort daarbij. Een jaar geleden was mijn beloning 2800. Toen nog geen leidinggevende rol. Takenpakket was voornamelijk software ontwikkeling, machinebesturingen (Servo's, vision) maar ook office applicaties in .NET (tot voor kort hierin ook de enige binnen het bedrijf). Gevoelsmatig vond ik 200 er bij voor de extra taken (coordineren systeem beheer + leidingevend, welliswaar 2 personen maar toch) wat mager, wat ik overigens aangegeven heb -> geen reactie. Daarnaast ligt mn hart meer bij software ontwikkeling voor industrieele toepassingen dan het systeembeheer (heb niet de wens me hierin te bekwamen). Maw, zit te denken om te solliciteren. Maar ja, wat "doet" een software ontwikkelaar in deze tak? (Mijn indruk is namelijk dat het merendeel van de posters hier niet in deze branche werkzaam zijn)DeeJee schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
[...]
Dat ben ik wel met je eens, maar dan nog (300 euro bruto) is niet eens zoveel per maand.
Al met al vind ik het best weinig.
13e maand doet meestal niet mee voor je pensioen, die wordt gewoon berekend op je maandelijkste inkomsten. Dus winstdeling of 13e maand maakt niet veel uit voor je pensioenVerwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:52:
...
Wat betreft de winstdeling, doe mij maar meer vast loon of een vaste 13e maand dat telt immers mee voor je pensioen. Winstdeling is leuk, maar op termijn "voelt" dit ook als vast loon, en ga je hier naar leven.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Dat kan per CAO/pensioenregeling verschillen. Sommige 13e maanden zijn ontstaan vanuit een decemberbonus die niet meetelde in de pensioengrondslag, en dan kan het zijn dat de 13e maand nog steeds niet meetelt. In andere gevallen is de 13e maand wel onderdeel van het pensioengevend salaris.Salandur schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:38:
[...]
13e maand doet meestal niet mee voor je pensioen, die wordt gewoon berekend op je maandelijkste inkomsten. Dus winstdeling of 13e maand maakt niet veel uit voor je pensioen
[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 16-09-2008 13:18 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 14:27 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Andere werkgever, en het concurrentiebeding valt wel mee hoor, die voorwaarden zijn niet zo strikt...Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:29:
[...]
Ik concludeer dat je een functiecontract hebt gekregen en daarmee onder meer een concurrentiebeding (wellicht had je die al). Strikte voorwaarden?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 13:07 ]
Verwijderd
Ja dat meen ik.Silver7 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:29:
[...]
Meen je dat? Zo ja.. dan doe je beter dan FrenkelB
Dat kan inderdaad beter. Je salaris zit gelijk aan een startende HBO-er.Pannenkoekkie schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:48:
Ik ben bang dat ik richting onderbetaald ga...
Wat zou marktconform zijn?
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO(-Plus) Netwerkbeheer en Communicatie (2 jarige opleiding)
Certificaten: MCSA, MCSA-Security, MCSA-Messaging, ITIL Foundations
Werkervaring: 4jr
Huidige functie: Enigneer, Junior Sysadmin
Vakantiegeld: 8,50%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Auto: Ja, Peugeot 207 met 150 EB
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioenregeling
Reisafstand: 40 Kilometer enkele reis
Maand salaris(bruto): 2100
wijze woorden
Waarom? Qua certificaten heeft ie niet veel en hij heeft er ook een leaseauto bij. Ik denk juist dat het heel marktconform is.Zosas schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:04:
[...]
Dat kan inderdaad beter. Je salaris zit gelijk aan een startende HBO-er.
Oftewel een paar honder euro kan er m.i. wel bij. Zou mikken op rond de 2500
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij is 200€ erbij vragen reëel(op jaarbasis) maar of je het werkelijk erbij krijgt, hangt van je baas/werkgever af. Bij mijn vorige evaluatie(6 maandelijks) was de klant zeer tevreden, de baas zeer tevreden, en toch kreeg ik amper 44€ bruto erbij, terwijl dit naar mijn mening, toch 100€ had moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:36:
Ik ben business intelligence engineer en ik moet op kort termijn een gesprek in over mijn functioneren en natuurlijk salaris. Bij de klant zijn ze reuze tevreden! en hebben dit ook gecommuniceerd naar mijn manager. Dus klant tevreden, baas tevreden, nu ik nog!Wat is reeel om te vragen?
[ Voor 57% gewijzigd door makila op 19-09-2008 15:32 ]
Verwijderd
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 16:11 ]
Verwijderd
50 euro is geen bijzonder hoog tarief, vziw.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:07:
Maand salaris(bruto): heb een uurtarief van 50 euro
1 nadeel over een paar maanden ben ik weer weg hier, volgende opdracht maar daar heb ik juist voor gekozen in het freelancen hoge tarieven maar niet zeker van je zaak.
Verwijderd
idem, ben geen it-er maar weet wel hoeveel freelancers in de IT zo'n beetje kosten, ik denk dat €75 nog aan de onderkant is.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:38:
[...]
50 euro is geen bijzonder hoog tarief, vziw.
Je eerste vraag: 2350 zonder leaseauto is een vrij normaal salaris voor iemand met een HBO opleiding en 0-1 jaar werkervaring. Voor jouw 2 jaar kan het beter, ik denk 2500 a 2600 bruto.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:33:
Aanbod in NL :
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica, Master Communicatie & Multimedia Design
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Klein webdev buro
Huidige functie: Flash platform developer (Flash/Flex/AIR)
Laptop: nee
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: nee
Land: Nederland
Reistijd: 40 min met auto (35km enkel)
Maand salaris: 1780 netto / +- 2350 bruto
Is dit een beetje marktcomform in NL? Het komt er wel op neer dat ik me nog een auto moet aanschaffen en ik de kosten van een auto momenteel niet heb.
Ik krijg in NL 0,19ct / km is dit enkel of heen en terug? Dus 35km of 70km? Bij 70km zou dit op 266 euro uitkomen of is hier ook een maximum bedrag op?
Als ik nog een auto moet kopen en alle kosten die daar bij komen lijkt het alsof ik er op moet inboeten, maar de job spreekt me wel aan.
Niet mee eens. Je moet onderscheid maken tussen de verschillende functies. Voor een beginnende helpdesker is 40 of 50 euro meer dan dik betaald, maar een projectmanager met 20 jaar ervaing zit eerder op 150 a 200.phobosdeimos schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
50 euro is in de IT wereld quasi gratis voor een freelancer. Het risico van freelancen niet waard imho.
Hangt wel enigszins van je kennis/ervaring/vakgebied af. 50 euro is zeker niet ongehoord in Freelance land, wel laag maar toch redelijk. EIk als Netwerk Engineer zit vaak tussen de 60 - 75 euro en dat is aardig marktconform.thejoker80 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:37:
[...]
idem, ben geen it-er maar weet wel hoeveel freelancers in de IT zo'n beetje kosten, ik denk dat €75 nog aan de onderkant is.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Verwijderd
Ze hebben ook nog een voorstel gedaan met leaseauto en dan kwam ik op ongeveer 1500 netto uit, met wat voor een auto weet ik niet (iets klein denk ik), maar dan moet ik daar nog bijtelling op betalen en kom ik onder mijn loon wat ik nu heb.t_captain schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:19:
[...]
Je eerste vraag: 2350 zonder leaseauto is een vrij normaal salaris voor iemand met een HBO opleiding en 0-1 jaar werkervaring. Voor jouw 2 jaar kan het beter, ik denk 2500 a 2600 bruto.
Je tweede vraag: 19 cent per kilometer is een gangbare reiskostenvergoeding. Het is namelijk het hoogste bedrag dat hier kan worden vergoed zonder belasting te hoeven betalen over je reiskostenvergoeding. De vergoeding van 0.19 x aantal kilometers ontvang je dus netto op je rekening.
Het totale aantal kilometers telt, dus als je bijvoorbeeld 10 km van je werk woont zijn het er 20 per werkdag = 3,80.
Of er een maximum aan zit, hangt af van de regeling die bij jouw bedrijf of in de betreffende CAO geldt. Soms is er een maximum o.b.v. +- 40 kilometer enkele reis, soms is er geen maximum.
Als je wat verder weg woont, en er is een maximum, dan zou je kunnen onderhandelen over een stukje bruto toeslag op je loon, ter aanvulling van de reiskostenvergoeding.
Zit daar bij de netto-berekening niet al de bijtelling bij? Dat wordt nl. direct van je salaris ingehouden. Of gaat het brutoloon dan ook naar beneden? Bruto praat overigens veel makkelijker, tuurlijk is voor jou belangrijk wat je onder de streep overhoud voor het vergelijken maar dat is altijd uit te rekenen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:13:
Ze hebben ook nog een voorstel gedaan met leaseauto en dan kwam ik op ongeveer 1500 netto uit, met wat voor een auto weet ik niet (iets klein denk ik), maar dan moet ik daar nog bijtelling op betalen en kom ik onder mijn loon wat ik nu heb.
Ik ben nog niet zo bekend met het tweakers forum. Is er ook een manier waarop ik reacties van bepaalde gebruikers kan verbergen voor ik me er aan erger?phobosdeimos schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
50 euro is in de IT wereld quasi gratis voor een freelancer. Het risico van freelancen niet waard imho.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Bijtelling hoef je niet apart te betalen. Het zit namelijk al verrekend in de loonheffing, dus in je nettoloon. Zonder leaseauto was het waarschijnlijk geen 1500 geweest maar bijvoorbeeld 1700 netto (bij hetzelfde brutoloon).Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:13:
[...]
Ze hebben ook nog een voorstel gedaan met leaseauto en dan kwam ik op ongeveer 1500 netto uit, met wat voor een auto weet ik niet (iets klein denk ik), maar dan moet ik daar nog bijtelling op betalen en kom ik onder mijn loon wat ik nu heb.
[...]
Verwijderd
Wat is er nou weer mis met de reactie van phobosdeimos??Testert schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:14:
[...]
Ik ben nog niet zo bekend met het tweakers forum. Is er ook een manier waarop ik reacties van bepaalde gebruikers kan verbergen voor ik me er aan erger?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nou, er is natuurlijk wel enig verschil tussen een beginnende helpdesker en een senior manager.Guillome schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:26:
[...]
Wat is er nou weer mis met de reactie van phobosdeimos??![]()
50 euro is gewoon niet veel voor een freelancer
Ik denk niet dat je veel freelance helpdeskers zal vinden?thejoker80 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:38:
[...]
Nou, er is natuurlijk wel enig verschil tussen een beginnende helpdesker en een senior manager.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Als je de rest van de specs ook post kunnen we misschien een inschatting makenracoon schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:50:
Wat mag de volgende persoon verdienen volgens julie.
Een junior systeembeheerder met 7 jaar helpdesk ervaring en net zijn mcsa afgerond?
De pot verwijt de ketel dattie zwart ziet.phobosdeimos schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:10:
[...]
Als je de mening of argumenten van anderen niet kan of wil lezen, kan je best niet op een forum komen denk ik?
[ Voor 20% gewijzigd door Abom op 23-09-2008 18:15 ]
Leeftijd: 28Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:49:
[...]
Als je de rest van de specs ook post kunnen we misschien een inschatting maken
1e lijns of 2e lijns helpdesk? Anyway, rond de 2500 kan je best vragen gezien je werkervaring. Als je goed mee kan draaien bij een 2e lijs helpdesk denk ik dat je zelfs wel meer dan 2500 kan vragen.racoon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:32:
[...]
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO informatica
Certificaten: communicatie training en itil f en 70-620
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: helpdeskmedewerker
Laptop: nee
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja
Werkweek: 40 uur
Land: Nederland
Reistijd: 1 uur enkele reis
Maand salaris:1933
wil graag weten wat ik straks als ik volledig mcsa heb kan verdienen als ik junior systeembeheerder word.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
ik doe nu algemene helpdesk, de specialisten pakken de calls op die wij niet kunnen oplossen, maar heb ook wel 2e lijns gedaan.technoaddict schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:34:
[...]
1e lijns of 2e lijns helpdesk? Anyway, rond de 2500 kan je best vragen gezien je werkervaring. Als je goed mee kan draaien bij een 2e lijs helpdesk denk ik dat je zelfs wel meer dan 2500 kan vragen.
Ik sowieso eens kijken of het niet slim is om door te stromen naar systeem beheer. Je hebt tenslotte al 6,5 jaar ervaring. Of is dat niet je eigen toekomst beeld?racoon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:48:
[...]
ik doe nu algemene helpdesk, de specialisten pakken de calls op die wij niet kunnen oplossen, maar heb ook wel 2e lijns gedaan.
Jawel, maar waar ik nu werk willen ze dat ik eerst me mcsa haal, heb een contract voor onbepaalde tijd, ga ik ergens anders solliciteren moet ik weer bij een jaar contract beginnen.DeeJee schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:52:
[...]
Ik sowieso eens kijken of het niet slim is om door te stromen naar systeem beheer. Je hebt tenslotte al 6,5 jaar ervaring. Of is dat niet je eigen toekomst beeld?
Weet waar je aan begint voor je drijgt met opstappen. Er is namelijk dan geen weg meer terug als ze niet aan je eisen tegemoet komen.jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:47:
Hebben jullie misschien nog tips? Eigenlijk wil ik niet weg bij deze werkgever, maar door dit te accepteren terwijl gelijktrekken van het salaris is toegezegd laat ik mezelf wel makkelijk kennen. Daarnaast ben ik bang dat mijn motivatie een stuk lager komt te liggen. Misschien moet ik niet zo zeiken en blij zijn met iedere verhoging, maar ja.... eerst een hele worst voorhouden en het dan uiteindelijk moeten doen met een halve, is toch een beetje jammer.
Wat vinden jullie hiervan? Ben benieuwd!
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dan haal je toch je MSCA? Als je ervoor gaat kun je dat in een half jaartje in de pocket hebben.racoon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:56:
[...]
Jawel, maar waar ik nu werk willen ze dat ik eerst me mcsa haal, heb een contract voor onbepaalde tijd, ga ik ergens anders solliciteren moet ik weer bij een jaar contract beginnen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik heb net me eerste 70-620 binnen, ben nu bezig met leren voor 70-290 en dan moet ik er nog 2 waarvoor ik een cursus krijg._DH schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:24:
[...]
Dan haal je toch je MSCA? Als je ervoor gaat kun je dat in een half jaartje in de pocket hebben.
_DH schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:22:
[...]
Weet waar je aan begint voor je drijgt met opstappen. Er is namelijk dan geen weg meer terug als ze niet aan je eisen tegemoet komen.
Wat je tot die tijd kan doen?
Neem een paar keer een ochtendje vrij en kom vervolgens in bloesje/colbertje op het werk. (Zorg wel dat je baas je ziet).
Hangt er meer vanaf wat 6,5 jaar werkervaring istechnoaddict schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:34:
[...]
1e lijns of 2e lijns helpdesk? Anyway, rond de 2500 kan je best vragen gezien je werkervaring. Als je goed mee kan draaien bij een 2e lijs helpdesk denk ik dat je zelfs wel meer dan 2500 kan vragen.
Verwijderd
Zij heeft een HBO opleiding jij niet. Op lange termijn kan zij sneller doorgroeien dan jij.jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:47:
...Hiervoor werkte ze bij hetzelfde bedrijf, echter bij een ander onderdeel. Enige verschil is: Zij heeft een HBO-opleiding en ik dus niet. De functie die we uitoefenen is echter wel een functie op HBO-niveau, maar goed....
Uiteraard heb ik mijn onvrede hierover uitgesproken tijdens een gesprek met mijn manager. Ik kon niet begrijpen dat iemand die .1 net in dienst is .2 minder werkt en .3 dezelfde functie uitoefent zo'n berg geld meer kan verdienen. ...
Ja okay, maar hij heeft bijna 6 jaar ervaring, zij heeft een paar jaar minder ervaring(of heeft ze effectief ook 6 jaar ervaring in die andere functie die ze daarvoor had?). Als ze nu evenveel ervaring hadden(haar vorige functie inbegrepen) dan vind ik het normaal dat de HBO'er toch een paar honderd € meer verdiend.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:11:
[...]
Zij heeft een HBO opleiding jij niet. Op lange termijn kan zij sneller doorgroeien dan jij.
[ Voor 49% gewijzigd door makila op 23-09-2008 21:55 ]
So what, dat ik die opleiding niet heb. Wat heeft een bedrijf nu liever .. een moeder die pas is bevallen van een kind, welke daardoor slechts bereid is 3 dagen in de week te werken en daarnaast al bijna een jaar in een inwerk periode zit? Of hebben ze liever iemand die zijn wegen binnen het bedrijf kan vinden, zelfstandig kan werken en 40 uur aanwezig is?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:11:
[...]
Zij heeft een HBO opleiding jij niet. Op lange termijn kan zij sneller doorgroeien dan jij.
1) Maakt geen zak uit.
2) Maakt ook geen zak uit.
3) Jij zegt dat het HBO niveau is. Over wat voor een functie spreken we?
Ze heeft hiervoor bij een ander onderdeel van hetzelfde bedrijf gewerkt. Wellicht probeert zij op deze manier kennis te maken met alle onderdelen van het bedrijf. Als dat zo is dan is dan is haar (tijdelijke) functie niet vergelijkbaar met die van jou.
Dat salaris had zij inderdaad al, dus daar heb je volkomen gelijk in. Volledig verstandig is het ook niet om je salaris aan de grote klok te hangen. Dat blijkt maar weer. Natuurlijk ben je vrij om je salaris aan andere collega's te vermelden, maar in de praktijk zullen ze je dat niet altijd in dank afnemen. Je ziet maar weer wat voor 'gezeik' het te weeg kan brengen.cowgirl schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:36:
Het kan ook gewoon zijn dat zij op haar vorige functie dat salaris al had. Dan ga je binnen hetzelfde bedrijf niet zo snel naar beneden. Ik heb een jaar geleden ook intern een overstap gemaakt naar een andere afdeling binnen hetzelfde bedrijf. Toen ontstond ook de situatie dat ik eigenlijk wel heel veel verdiende voor wat ik op dat moment kon - vanuit het perspectief van de nieuwe afdeling. Het is wel zo dat ik dat vervolgens heel snel heb weten op te halen door mijn voorgaande ervaring.
[ Voor 32% gewijzigd door jagermeister op 24-09-2008 00:14 ]
In deel 5 geef je aan dat je bruto 2750,00 verdient. Neem aan dat dit nog het bedrag was toen je in NL werkte?
Signature
Kijk en daarom verdien je zo weinig. Documenteer eerst eens.jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:53:
[...]
--blablabla--
Ook is het zo dat de kennis vaak bij mij alleen aanwezig is en er dus niemand is die het per direct van me kan overnemen. Klinkt patserig dit... is het misschien ook wel, maar feit is dat ik best veel beteken binnen onze organisatie, dacht ik zo. Oh.. en ik weet het... niemand is onvervangbaar
Het bedrijf heeft liever iemand die zichzelf goed kan profileren, weet waar zijn sterke punten liggen en ervoor zorgt dat hij laat zien dat hij de investering waard is.jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:53:
[...]
So what, dat ik die opleiding niet heb. Wat heeft een bedrijf nu liever ..
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ja, dat salaris is in de loop der tijd nog wel omhoog gegaan naar een euro of 3300 bruto. Woon nu sinds mei in Zurich, en verdien (met name door de lage belasting) omgerekend zo'n 6000 euro netto per maand (en nee, Zwitserland is sinds de komst van de euro niet duurder dan Nederland). Mijn functie is Collaboration Engineer, wat in feite inhoudt dat ik als enige verantwoordelijk en aanspreekpunt ben (in een bedrijf van 1500-2000 man) voor alle SharePoint omgevingen.BMW_M3 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:06:
[...]
In deel 5 geef je aan dat je bruto 2750,00 verdient. Neem aan dat dit nog het bedrag was toen je in NL werkte?
Ben zeer benieuwd wat je nu in Zwitserland verdient (bruto en natuurlijk netto omgerekend met z'n lage belasting!), want heb zelf ook toekomstplannen om daar te gaan wonen/werken. Ook in de Duitse kanton.
[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 24-09-2008 11:34 ]
Chario2 (818126)
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Volgens de verhalen hier is dit echter niet het geval.nare man schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:45:
...ook al zijn ervaring en functie op dit moment gelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Abom op 24-09-2008 13:11 ]
Verwijderd
Iemand zonder HBO hoeft niet minder potentie te hebben dan iemand mét HBO, dat klopt. Maar als werkgever kan jij niet kijken in de "potentie-pot" van je werknemers en zal je het van indicatoren moeten hebben. Eén indicator hiervoor is of iemand in zijn opleidingstraject getoond heeft op een bepaald niveau kennis op te kunnen doen. Een HBO-er heeft dat - met zijn HBO diploma - simpelweg meer laten zien dan iemand met een MBO-diploma.Abom schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:09:
[...]
Volgens de verhalen hier is dit echter niet het geval.
Verder ben ik het niet eens met jouw stelling dat potentie beloond moet worden...normaal moet je je eerst bewijzen. Sowieso wil dat niet zeggen dat iemand zonder HBO die potenties niet heeft, wat ik zo hoor heeft Jagermeister zich wel bewezen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 13:43 ]
Ik begrijp best dat HBO/MBO niveau verschil gebruikt wordt als indicator en gebruikt bij een initiele inschatting. Wat echter uit Jagermeister zijn verhaal blijkt is dat een HBO'er, die minder goed werk levert, beter betaald wordt dan een MBO'er (?). In mijn ogen strookt dat niet, je moet beloond worden naar werken, niet alleen naar opleiding. Je zou zeggen dat het voor een bedrijf belangrijk is dat er gewerkt wordt.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:37:
[...]
Iemand zonder HBO hoeft niet minder potentie te hebben dan iemand mét HBO, dat klopt. Maar als werkgever kan jij niet kijken in de "potentie-pot" van je werknemers en zal je het van indicatoren moeten hebben. Eén indicator hiervoor is of iemand in zijn opleidingstraject getoond heeft op een bepaald niveau kennis op te kunnen doen. Een HBO-er heeft dat - met zijn HBO diploma - simpelweg meer laten zien dan iemand met een MBO-diploma.
Potentie hoeft overigens niet beloond te worden, maar iemand met (de schijn van) potentie is wel meer waard voor je bedrijf, omdat hij kan doorgroeien. Dat geldt ook voor andere bedrijven, en daarom worden dat soort mensen meer betaald, omdat je anders het risico loopt dat ze ergens anders naartoe huppelen.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 14:06 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq