Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste
Acties:
  • 373.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowhereman

Ik vind ook dat je beter verdiend !
en de reistijd zuigt ook zwaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:22

sebasd

loopt op espresso

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:58:
en de reistijd zuigt ook zwaar....
Uur heen, uur terug per dag.. Is redelijk normaal hoor, of dan zuigt de reistijd van een hoop mensen. Ik heb er zelf geen moeite mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28

Asteroid9

General Failure

Moeilijk vergelijken, maar:

Ik ben ongeveer net zo oud.
Heb minder certificaten
Alleen een HBO propedeuse (non-ICT)
Iets meer werkervaring
Geen lease auto, maar ook nauwelijks reistijd.

En ik verdien 1400 per maand meer + 13e maand!

Nou ben ik net overgestapt en ongeveer dit salaris kon ik bij 4 werkgevers zo krijgen.
Dus ja, volgens mij zit je echt veel te laag. 3000 per maand lijkt me een stuk realistischer.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

Asteroid9 schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:59:
Moeilijk vergelijken, maar:

Ik ben ongeveer net zo oud.
Heb minder certificaten
Alleen een HBO propedeuse (non-ICT)
Iets meer werkervaring
Geen lease auto, maar ook nauwelijks reistijd.

En ik verdien 1400 per maand meer + 13e maand!

Nou ben ik net overgestapt en ongeveer dit salaris kon ik bij 4 werkgevers zo krijgen.
Dus ja, volgens mij zit je echt veel te laag. 3000 per maand lijkt me een stuk realistischer.
ben het hier me eens... sta op het punt om over te stappen, ben 2 jaar jonger heb itil en mcse (mcp2000 en mcsa zin imo irrelevant als je ook mcse hebt). 3jaar minder relevante werkervaring en overal aanbiedingen van 3000... op een dergelijke aanbieding ga ik ook in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:09

Nowhereman

Ygenweis

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:50:
[...]

Ik weet niet precies wat "engineer" is en wat je certificaten zijn maar als je 7 jaar relevante werkervaring hebt vind ik dat je niet marktconform verdient. Ver daaronder zelfs. Kun je iets meer info geven over je functie, je werkgever (groot/klein/overheid) en waar in NL je werkt?
Engineer houdt in dat je voor klanten nieuwe omgevingen/oplossingen bedenkt, deze (indien gewenst) implementeert en dat je daar eventueel ook onderhoudt op gaat plegen of op gaat troubleshooten indien dat nodig is.
Het is een relatief klein ict bedrijf van +/- 60 man.

Mijn werkervaring is relevantm daar dient wel de kanttekening bij te worden gemaakt dat ik pas de afgelopen 3 jaar serieus gecertificeerd ben, daarvoor zat ik bij een andere werkgever die dat hele certificeren niet zo belangrijk vond en dat ook richting de werknemers afdeed als 'onzin'.
Sa1 schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:22:
[...]
ben het hier me eens... sta op het punt om over te stappen, ben 2 jaar jonger heb itil en mcse (mcp2000 en mcsa zin imo irrelevant als je ook mcse hebt). 3jaar minder relevante werkervaring en overal aanbiedingen van 3000... op een dergelijke aanbieding ga ik ook in :)
MCP en MCSA zijn inderdaad niet heel relevant aangezien MCSE deze certificeringen als het ware in zich draagt. Laat niet weg dat ik stevig studeer ;-)
De CLP10 is een Suse Linux certificering welke aangeeft dat je die machines op een serieus niveau kunt beheren. LPI1 vertelt infeite hetzelfde maar dan voor RedHat en Debian systemen.

Nu mijn dubio, serieus nagedacht over opstappen heb ik nog niet. De reden daarvoor is dat het een onwijs gezellige club is, het zijn meer vrienden dan collega's en dat is iets wat zwaar voor mij weegt. Bij mn vorige werkgever was het een K-zooi en toen ik hier kwam werken had ik echt het gevoel van de hel in de hemel te zijn gekomen. Daarnaast wordt er echt naar je geluisterd als je vind dat er wat dient te veranderen in het bedrijf en kun je zonder problemen 'ff binnenlopen' bij de directeur.

In december heb ik een eindejaarsgesprek (zeg maar beoordelingsgesprek alleen heb je zelf ook nog wat te melden), daarin komen ook altijd de loonsverhogingen naar voren. Ik twijfel nu niet langer over hoeveel ik behoor te verdienen. Zelf had ik al een idee van 2800-2900 en dat lijkt dus ook wel te kloppen. Ik ben benieuwd in hoeverre mijn huidige werkgever dit weet te benaderen. Indien ik een functieschaal stijg dan hoort daar overigens ook een groter leasebudget bij (van 525 naar 700).

Commentaar en reacties van harte welkom :-)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb met hetzelfde probleem gelopen. Mijn huidige werkgever, ontzettend gezellige club, zit er nu 2 jaar en heb het ansich super naar m'n zin. Alleen qua salaris lang niet marktconform (verdiende 2000 euro tot twee maand terug), na een onderhandeling over m'n salaris en nadat ik aangegeven heb dat ik echt niet happy ben / was met de situatie heb ik een verhoging gekregen naar 2350. Wat opzich best een redelijke verhoging is.

Daarna ben ik evengoed nog even gaan kijken wat ik elders zou kunnen gaan verdienen. Heb verschillende aanbiedingen, de ene is wat hoger dan 3k de andere iets lager, maar wel allemaal rond die bedragen. Dat is gewoon nog steeds 650 euro per maand meer. Vind ik een heel bedrag elke maand. Qua lease vergoedingen ligt de ene op 900 euro incl brandstof en de andere rond de 750 ex brandstof dus dat is allemaal ook wel zeer redelijk.

Voor mezelf heb ik de keuze gemaakt. Leuke collegae zijn overal wel te vinden, en de doorgroei mogelijkheden zijn bij de nieuwe bedrijven veel groter dan bij m'n huidige werkgever. Ik ga er gewoon i.t.t. twee maand terug zo'n 1000 euro bruto op vooruit en tot een maand terug 650 euro... , dat zijn best wel bedragen waar ik leuke dingen mee kan doen :)

De kans dat een werkgever 650 a 750 euro verhoging gaat geven is niet zo heel groot. Dan zou je echt naar een andere moeten gaan wil je dat bewerkstelligen. Nu is het natuurlijk niet zo dat alles om het geld draait, maar dat zijn toch wel serieuze verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 15-09-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Je moet natuurlijk niet meteen opstappen, vooral niet wanneer je het naar je zin hebt! Pas wanneer je met je huidige werkgever op een punt bent beland waar jullie niet meer verder kunnen komen.

Gewoon gaan praten wanneer er iets is wat jou niet bevalt, of dit nu een probleem met een collega is of over geld gaat, gewoon bespreken.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

@Sa, ik ben het niet eens met jouw stelling dat een loonsverhoging van 700 euro niet mogelijk is. Wanneer je het goed beargumenteerd kun je dat weldegelijk voor mekaar krijgt. Wanneer een andere werkgever dat voor jouw bied, waarom zou je huidige dat niet kunnen bieden?

[ Voor 27% gewijzigd door Abom op 15-09-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

@Abom
Dat ben ik helaas niet met je eens. Ik vind mijzelf geen job-hopper, maar als ik bij mijn huidige werkgever tegen een plafond aan zou komen (of dat nu qua opleidingen, uitdagingen of salaris is) dan ga ik toch echt verder kijken. Hoe goed ik het ook zou kunnen vinden met mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

@Sa1 && @Abom
Dat is precies het lastige, ik heb het onwijs naar m'n zin en wil helemaal niet weg. Aan de andere kant kan ik dat extra geld ontzettend goed gebruiken, sterker nog ik heb het hard nodig.
Zoals ik al aangaf is er met mijn werkgever prima te praten en ondertussen heb ik ook een aantal (stevige?) argumenten om een flinke loonsverhoging te vragen.

-Markconform klopt loon niet echt
-Dit jaar en vorig jaar stevig gestudeerd en afgesproken certificeringen behaald
-Sinds einde vorigjaar/begin dit jaar is mijn tarief bij klanten flink omhoog gegaan (is 100% gestegen)
Dat weet ik omdat ik de contracten/afspraken ook regelmatig onder ogen krijg.
-Relaties met klanten en collega's is goed, er komt zelfs af en toe spontane feedback vanuit de klant(en), een teken voor mij dat ik m'n werk dus goed doe.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Prx schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:27:
@Abom
Dat ben ik helaas niet met je eens. Ik vind mijzelf geen job-hopper, maar als ik bij mijn huidige werkgever tegen een plafond aan zou komen (of dat nu qua opleidingen, uitdagingen of salaris is) dan ga ik toch echt verder kijken. Hoe goed ik het ook zou kunnen vinden met mijn huidige werkgever.
Abom zegt toch ook niet dat je gelijk moet vertrekken? Hij geeft aan dat je met je huidige werkgever moet gaan praten en deze aanbiedingen moet laten zien. Daarmee geef je aan wat een marktconform salaris is, en daar kan hij dan bij in de buurt gaan zitten. Op het moment dat hij dat niet wil, kun je altijd de keuze nog maken.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Abom schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:19:

@Sa, ik ben het niet eens met jouw stelling dat een loonsverhoging van 700 euro niet mogelijk is. Wanneer je het goed beargumenteerd kun je dat weldegelijk voor mekaar krijgt. Wanneer een andere werkgever dat voor jouw bied, waarom zou je huidige dat niet kunnen bieden?
Opzich ben ik het met je eens. Een marktconform salaris moet eigenlijk voor elke werkgever te bieden zijn. Echter als je zoals ik vanaf 2000 euro komt en ineens 2800 tot 3000 euro wilt hebben, dan vindt een werkgever dat al snel een erg grote stap. Ik heb heel lang met m'n werkgever gepraat en gediscusseerd, zij zijn echter er van overtuigd dat marktconform een stuk lager ligt.

Al m'n collegae verdienen 'matig'. Heb met verschillende gesproken over het salaris en zij vinden eigenlijk allemaal dat het niet echt strookt met de markt. Echter als je werkgever gewoon niet meer wilt geven dan houdt het gewoon op... Blijven om het blijven is niet goed vind ik. Ik ben zelf iemand die niet graat stil zit en als ik dan het idee krijg dat er geen rek meer in de mogelijkheden / salaris zit dan houdt het gewoon op.

Maar laten we wel wezen, eerst een gesprek met je huidige werkgever is altijd goed, aangeven wat je dwars zit en daarbij hoef je niet eens te wachten op je beoordelingsgesprek. Gewoon aangeven dat je een gesprek wilt hebben, misschien kan je vooruitlopend op je gesprek al wat concrete zaken aangeven en dat je daar naartoe wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Nowhereman schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:38:
@Sa1 && @Abom
Dat is precies het lastige, ik heb het onwijs naar m'n zin en wil helemaal niet weg.
Ik had hetzelfde gevoel bij mijn vorige werkgever. Toffe collega's, toffe sfeer, echt plezant, alleen de werkgever zelf was niet goed. Ik wilde eerst niet weg, maar als ik om opslag vroeg was het gewoon nee. Ik kreeg geen enkele € erbij en volgens de werkgever moest ik tot mijn pensioen, geen enkele opslag verwachten. Als dat mij niet aanstaat dan kon ik het afbollen zeiden ze letterlijk. En ja, dat heb ik dan ook gedaan. Soms heb ik nog wel heimwee, maar als je ziet dat ik nu ruim 300 netto meer verdien en ik krijg elk jaar opslag, ja dan is de rekening snel gemaakt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowhereman schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:13:
In december heb ik een eindejaarsgesprek (zeg maar beoordelingsgesprek alleen heb je zelf ook nog wat te melden), daarin komen ook altijd de loonsverhogingen naar voren. Ik twijfel nu niet langer over hoeveel ik behoor te verdienen. Zelf had ik al een idee van 2800-2900 en dat lijkt dus ook wel te kloppen. Ik ben benieuwd in hoeverre mijn huidige werkgever dit weet te benaderen. Indien ik een functieschaal stijg dan hoort daar overigens ook een groter leasebudget bij (van 525 naar 700).

Commentaar en reacties van harte welkom :-)
Hou er wel rekening mee met dat als je op 2800-2900 wil uitkomen je waarschijnlijk nog hoger in moet zetten. Dit betekent dus dat je inzet op zo'n beetje 1000 p/m erbij en dat is voor elke werkgever behoorlijk slikken (zelfs als hij beaamt dat je het verdient). Zorg er dan dus voor dat je in december uitstekend op een rijtje hebt waarom je zoveel meer zou moeten verdienen en dat je dat in je beoordelingsgesprek kunt beargumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

@Blues
Voor mezelf vind ik het niet realistisch om een loonsverhoging van dik 700 euro te verwachten, wel vind ik dat ze een heel eind in die richting moeten komen. Een verhoging dit jaar van zeg 400 euro vind ik een stap in de goeie richting, dat geeft aan dat ze in iedergeval moeite doen om me te houden en, eigenlijk twijfel ik ook niet aan dat feit. De vraag is wel, hoeveel hebben ze over om een tevreden en hardwerkende werknemer te behouden.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29

s3n

Laat ik eens een update posten.

Oud:
s3n schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:32:
Leeftijd: 24
Opleiding: HBO+Uni Software Engineering
Werkervaring: 1jr
Huidige functie: Jr. Software Engineer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8,00%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gedeeltelijk pensioen, Treinkosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2333
Nieuw:
Leeftijd: 26
Opleiding: Hogere Informatica (HBO) + Software Engineering (WO)
Certificaten: MCTS, MCPD
Werkervaring: 2,5jr
Huidige functie: Software Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gedeeltelijk pensioen, Treinkosten vergoeding
Land: NL
Reisafstand: 25min auto of 45 min met trein/fiets. In de praktijk reis ik ongeveer 2 x in de week met de auto, de overige met de trein.
Maand salaris(bruto): 2916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 11:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nowhereman schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:13:

- etc -

MCP en MCSA zijn inderdaad niet heel relevant aangezien MCSE deze certificeringen als het ware in zich draagt. Laat niet weg dat ik stevig studeer ;-)

- etc -
MCSE kan je zijn zonder MCSA.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Enige tijd geleden heb ik van Tweakers.net een enquete per e-mail ontvanen waarin oko gevraagd werd naar de leeftijd, opleidingsniveau, werkervaring, regio en salaris. Is iemand bekend met de uitslag van die enquete?
Lijkt me een goede aanvulling op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:16:
[...]

MCSE kan je zijn zonder MCSA.
Certificaat technisch gezien wel.
Opleidingstechnisch gezien niet.

Zal het je sterker vertellen, ik heb bewust 2 certificeringen omgedraait (70-299 eerst en daarna 70-298) om beide certificeringen te hebben, gewoon puur omdat het kan :D Maar daarmee is ook direct aangetoont dat je qua kennis alles weet wat een MCSA-er ook weet (en meer natuurlijk). Onder 2000 was het verschil tussen MCSA en MCSE trouwens een stukje groter als onder 2003, het zijn eigenlijk alleen nog de electives die het verschil maken...

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Master Neuroscience
Certificaten: ISEB Foundation, TMAP Next Foundation, CSTE, Prince2 Foundation
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Groot internationaal consultancy bedrijf
Huidige functie: Test Team Lead
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 200 uur
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand en winstuitkering tussen de 5 en 10% (afhankelijk van persoonlijke prestatie)
GSM: Ja
Leaseauto: 750 ex. diesel
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, weet geen details
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300 euro internetvergoeding per jaar, 75 euro onkostenvergoeding per maand
Reistijd: +/- 1 uur
Maand salaris(bruto): € 3250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:28:
Opleiding(en): Master Neuroscience
Certificaten: ISEB Foundation, TMAP Next Foundation, CSTE, Prince2 Foundation
Werkgever: Groot internationaal consultancy bedrijf
Huidige functie: Test Team Lead
offtopic:
Mag ik vragen waarom je bent gaan testen en niet, bijvoorbeeld, als hersenonderzoeker aan de gang bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 34
Opleiding: HBO WB-IA
Certificaten: diverse vakspecifieke cursussen, MES/Projectmanagement/Servotechniek
Werkervaring: 7jr
Huidige functie: IT Manager
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor kantoor + productie automatisering
- IEC61131-1 PLC programmeringen tbv machinebesturingen (oa servo's)
- VB.NET, C#.NET, SQL applicatie ontwikkeling
- 6-8 servers / 120 werkplekken
- leidinggevend 1 systeembeheerder, 1 programmeur
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering 10% jaarsalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen volledig
Reisafstand: 25min auto
Maand salaris(bruto): 3000

Graag reacties aangaande beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:34:

hmm.. ik had echt verwacht dat managers _wat_ hoger zouden zitten qua salaris..
Wat weet ik niet, maar ~50000 per jaar had ik wel verwacht

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 23
Opleiding(en): Dropout
Certificaten:
Werkervaring: Diverse SOS coordinatie voor groot ICT bedrijf in de public sector. Daarnaast diverse systeembeheer voor oa VU Amsterdam

Werkgever: Groot ICT bedrijf
Huidige functie: Account manager Public

Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zakelijke GSM, gratis trainingen, collectieve korting bij zorgverzekeraar, kortingen op hardware
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris(bruto): 3180,- OT (40 uur) (70% vast 30% variabel)

Pensioenplan 5% zelf betalen bedrijf betaald restand.
Levensverzekering volledig betaald door werkgever
Aandelen pakket.
Kantine......warme maaltijden tegen te verwaarlozen bedragen en dranken incl frisdranken gratis.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28

Asteroid9

General Failure

St@m schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:59:
[...]

hmm.. ik had echt verwacht dat managers _wat_ hoger zouden zitten qua salaris..
Wat weet ik niet, maar ~50000 per jaar had ik wel verwacht
OK, maar manager van 2 personen?
Het gaat om een redelijk klein bedrijf en een klein team.

Dan vind ik het salaris nog wel iets aan de lage kant, maar zonder duidelijk beeld van het takenpakket weet ik niet of het echt te laag is.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:51:
[...]

offtopic:
Mag ik vragen waarom je bent gaan testen en niet, bijvoorbeeld, als hersenonderzoeker aan de gang bent gegaan?
Ik wilde AIO worden, maar na een tijdje proberen en er niet tussen komen, besloot ik dat het beter was om iets anders te zoeken. Toen ben ik eigenlijk toevallig bij een testbedrijf terecht gekomen en nu sinds kort over gestapt naar consultancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:34:
Leeftijd: 34
Opleiding: HBO WB-IA
Certificaten: diverse vakspecifieke cursussen, MES/Projectmanagement/Servotechniek
Werkervaring: 7jr
Huidige functie: IT Manager
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor kantoor + productie automatisering
- IEC61131-1 PLC programmeringen tbv machinebesturingen (oa servo's)
- VB.NET, C#.NET, SQL applicatie ontwikkeling
- 6-8 servers / 120 werkplekken
- leidinggevend 1 systeembeheerder, 1 programmeur
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering 10% jaarsalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen volledig
Reisafstand: 25min auto

Ik vind dit best laag.
Je bent manager (okee van 2 man), HBO opleiding, GEEN GSM, GEEN auto, GEEN laptop....

Zonder al deze extra's zou je minimaal 3500 moeten verdienen. En ik denk zelfs dat dat te laag is.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 15-09 11:25
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:41:
Opleiding(en): Dropout
Certificaten:
Werkervaring: Diverse SOS coordinatie voor groot ICT bedrijf in de public sector. Daarnaast diverse systeembeheer voor oa VU Amsterdam

Werkgever: Groot ICT bedrijf
Huidige functie: Account manager Public

Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zakelijke GSM, gratis trainingen, collectieve korting bij zorgverzekeraar, kortingen op hardware
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris(bruto): 3180,- OT (40 uur) (70% vast 30% variabel)
Meen je dat? Zo ja.. dan doe je beter dan FrenkelB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet zijn winstuitkering en pensioen.
10% jaarsalaris is toch een aardige bonus.
Maar een kleine verhoging kan geen kwaad :).

Edit: Post bedoeld als reactie op DeeJee

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:33:
10% van jaarsalaris is net iets meer dan je vakantiegeld. Best weinig dus als dat een bonus is ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10% is 10%.
Dat is 300 euro per maand.

Genoeg mensen, waaronder ik, krijgen 0 bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:33:
Maar een kleine verhoging kan geen kwaad :).

Edit: Post bedoeld als reactie op DeeJee
Dat ben ik wel met je eens, maar dan nog (300 euro bruto) is niet eens zoveel per maand.
Al met al vind ik het best weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
[...]

Dat ben ik wel met je eens, maar dan nog (300 euro bruto) is niet eens zoveel per maand.
Al met al vind ik het best weinig.
Tsja, is natuurlijk altijd lastig. Wat doe je allemaal, en welke beloning hoort daarbij. Een jaar geleden was mijn beloning 2800. Toen nog geen leidinggevende rol. Takenpakket was voornamelijk software ontwikkeling, machinebesturingen (Servo's, vision) maar ook office applicaties in .NET (tot voor kort hierin ook de enige binnen het bedrijf). Gevoelsmatig vond ik 200 er bij voor de extra taken (coordineren systeem beheer + leidingevend, welliswaar 2 personen maar toch) wat mager, wat ik overigens aangegeven heb -> geen reactie. Daarnaast ligt mn hart meer bij software ontwikkeling voor industrieele toepassingen dan het systeembeheer (heb niet de wens me hierin te bekwamen). Maw, zit te denken om te solliciteren. Maar ja, wat "doet" een software ontwikkelaar in deze tak? (Mijn indruk is namelijk dat het merendeel van de posters hier niet in deze branche werkzaam zijn)

Wat betreft de winstdeling, doe mij maar meer vast loon of een vaste 13e maand dat telt immers mee voor je pensioen. Winstdeling is leuk, maar op termijn "voelt" dit ook als vast loon, en ga je hier naar leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:51

Salandur

Software Engineer

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:52:
...

Wat betreft de winstdeling, doe mij maar meer vast loon of een vaste 13e maand dat telt immers mee voor je pensioen. Winstdeling is leuk, maar op termijn "voelt" dit ook als vast loon, en ga je hier naar leven.
13e maand doet meestal niet mee voor je pensioen, die wordt gewoon berekend op je maandelijkste inkomsten. Dus winstdeling of 13e maand maakt niet veel uit voor je pensioen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Salandur schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:38:
[...]

13e maand doet meestal niet mee voor je pensioen, die wordt gewoon berekend op je maandelijkste inkomsten. Dus winstdeling of 13e maand maakt niet veel uit voor je pensioen
Dat kan per CAO/pensioenregeling verschillen. Sommige 13e maanden zijn ontstaan vanuit een decemberbonus die niet meetelde in de pensioengrondslag, en dan kan het zijn dat de 13e maand nog steeds niet meetelt. In andere gevallen is de 13e maand wel onderdeel van het pensioengevend salaris.

Maar het gaat niet alleen om pensioen. Een vaste 13e maand telt bijvoorbeeld mee voor de sociale verzekeringen WIA en WW. En voor het verkrijgen van een hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik ben bang dat ik richting onderbetaald ga...
Wat zou marktconform zijn?

Opleiding: MBO(-Plus) Netwerkbeheer en Communicatie (2 jarige opleiding)
Certificaten: MCSA, MCSA-Security, MCSA-Messaging, ITIL Foundations
Werkervaring: 4jr
Huidige functie: Enigneer, Junior Sysadmin
Vakantiegeld: 8,50%
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Auto: Ja, Peugeot 207 met 150 EB
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioenregeling
Reisafstand: 40 Kilometer enkele reis
Maand salaris(bruto): 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Leeftijd: 21
Opleiding(en):HBO informatica
Certificaten: ITIL, Isyf
Werkervaring: 0, starter, wel natuurlijk een aantal 22weekse stages gedaan.
Werkgever: Groot postbedrijf, gedetacheerd.
Huidige functie: Technisch applicatiebeheer

Vakantiegeld: Op moment onbekend, zou het na moeten zoeken
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Geen, wel verhoging naar studieresultaten.
GSM: Geen
Leaseauto:Geen
Werkweek:40upw
Pensioenregeling:Ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Top Benefits,
Pensioenregeling: Ja
Land:NL
Reistijd: 20 minuten, 100Eur vergoeding per maand, 35km heen en weer.

Maand salaris(bruto): 2000, 2200 na het halen van de volgende foundations certificaten. ITIL,ASL, BISL,Isyf, PPF, PCF. Tmap doet er nog is 100 bij en Prince2 behoort ook tot de mogelijkheden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 16-09-2008 13:18 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dropout wat is dat voor opleiding....
ik doe nu trouwens mbo niveau 4 nog 6 maand maar wil hierna hbo gaan doen en ik zit te twijfelen tussen welke opleiding ik moet kiezen
Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica
Hbo-Informatica

kan iemand mischien me meer vertellen over deze opleiding en welke hogeschool raden jullie me aan ..

Alvast bedankt ,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Dropout is geen opleiding, voortijdig schoolverlater zoals we dat netjes noemen.

Tsja, heb Informatica gedaan en merk dat je na je opleiding toch wel weer wat specifiekere kennis nodig hebt. Heb na mijn HBO een examentraining gedaan in ITIL, ASL, BISL en Tmap. Deze certificaten geven mij wat meer houvast in de markt dan een breed georienteerde opleiding, wat Informatica is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itil certifcaat heb ik al :) echter bedankt voor je snelle reactie ik ga wat speuren op het net en effe rond kijken op scholen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Spam en offtopic berichten hierop zijn verwijderd. Graag alleen bij TR's houden, dat scheelt opschonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, alles is rond en heb nu vakantie. Per 1 november in dienst.

Specs:

Opleiding: HBO-Informatica (Software Engineering)
Certificaten: Bezig met MCTS >
Werkervaring: 8 maanden webdevelopment + 6 maanden afstudeerstage
Huidige functie: Startend software ontwikkelaar
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Variabele bonus, maar niet in het eerste jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioenregeling, opleidingen worden betaald en aangemoedigd niets bijzonders verder
Reisafstand: 1 km?
Maand salaris(bruto): 2300

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:29:
[...]
Ik concludeer dat je een functiecontract hebt gekregen en daarmee onder meer een concurrentiebeding (wellicht had je die al). Strikte voorwaarden?
Andere werkgever, en het concurrentiebeding valt wel mee hoor, die voorwaarden zijn niet zo strikt...

• onskip
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:44
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: Comptia A+, N+, MCSE (mee bezig)
Werkervaring: 7 jaar skilled servicedesk
Werkgever: Woningcorporatie
Huidige functie: medewerker ICT services

Laptop: ja
Vakantiedagen: normaal (172 uur dacht ik)
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja, ook voor privé, geen eigen bijdrage
Leaseauto:nee
Werkweek:36 uur (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maandelijks €100,- bruto extra en wergeversbijdrage van €33,- in ziektekosten. ADSL vergoeding van €39,95 p/m. Kilometervergoeding 15ct/km.
Land: Nederland
Reistijd: 20 min. met auto, 45 min. met fiets

Maand salaris(bruto): € 2500,-

Verwijderd

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Communicatiesystemen
Certificaten: -
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: ICT Implementatie consultantcy
Huidige functie: Elearning consultant/Trainer

Laptop: ja
Vakantiedagen: 20
GSM: nee
Leaseauto:Ja, Nissan Quashqai, 100 Euro eigen bijdrage
Werkweek:32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 25 Euro onkostenvergoeding, reistijd boven 1,5 uur per dag wordt gecompenseerd in de vorm van vrije uren.
Reistijd: Wisselend

Maand salaris(bruto): € 2200,- (In januari 2009 nieuwe salarisronde, bedrag nog onbekend)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 13:07 ]

Verwijderd

Silver7 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:29:
[...]

Meen je dat? Zo ja.. dan doe je beter dan FrenkelB
Ja dat meen ik.
Het is een targetgedreven job en heb achtergrond in beheer van systemen.
Salaris is goed en voorwaarden ook. Zerker als je over targets heengaat dan is er geen plaffond.
Erg fijn maar de baan is ook extreem vol stress....maar ja welke IT gerelateerde baan is dat niet

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Pannenkoekkie schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:48:
Ik ben bang dat ik richting onderbetaald ga...
Wat zou marktconform zijn?

Opleiding: MBO(-Plus) Netwerkbeheer en Communicatie (2 jarige opleiding)
Certificaten: MCSA, MCSA-Security, MCSA-Messaging, ITIL Foundations
Werkervaring: 4jr
Huidige functie: Enigneer, Junior Sysadmin
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Auto: Ja, Peugeot 207 met 150 EB
Reisafstand: 40 Kilometer enkele reis
Maand salaris(bruto): 2100
Dat kan inderdaad beter. Je salaris zit gelijk aan een startende HBO-er.
Oftewel een paar honder euro kan er m.i. wel bij. Zou mikken op rond de 2500

wijze woorden

• Tylen

Tylen

Zosas schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:04:
[...]

Dat kan inderdaad beter. Je salaris zit gelijk aan een startende HBO-er.
Oftewel een paar honder euro kan er m.i. wel bij. Zou mikken op rond de 2500
Waarom? Qua certificaten heeft ie niet veel en hij heeft er ook een leaseauto bij. Ik denk juist dat het heel marktconform is.

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hmmz, zonder cerficaten en 0 jaar ervaring kun je al 2200 vragen al afgestudeerde HBO-er. Hierbij zit en auto + bonus etc ook inbegrepen. Denk dus wel dat je met je 4jr ervaring en certificering wat hoger kan mikken.

Verwijderd

Ik vind het salaris van Pannenkoekkie aardig marktconform.
Alleen die 150EB voor een peugeotje lijkt me wel killing.
Om dat te compenseren zou ik wel een paar honder euro erbij vragen.

Verwijderd

Ik ben business intelligence engineer en ik moet op kort termijn een gesprek in over mijn functioneren en natuurlijk salaris. Bij de klant zijn ze reuze tevreden! en hebben dit ook gecommuniceerd naar mijn manager. Dus klant tevreden, baas tevreden, nu ik nog! :) Wat is reeel om te vragen?

Stats:
Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: PRINCE2, ITIL Foundations, BISL
Werkervaring: 1jr
Huidige functie: Business intelligence engineer
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Auto: Ja
Reisafstand: 130 KM
Maand salaris(bruto): 2200

mvg
N2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:36:
Ik ben business intelligence engineer en ik moet op kort termijn een gesprek in over mijn functioneren en natuurlijk salaris. Bij de klant zijn ze reuze tevreden! en hebben dit ook gecommuniceerd naar mijn manager. Dus klant tevreden, baas tevreden, nu ik nog! :) Wat is reeel om te vragen?
Volgens mij is 200€ erbij vragen reëel(op jaarbasis) maar of je het werkelijk erbij krijgt, hangt van je baas/werkgever af. Bij mijn vorige evaluatie(6 maandelijks) was de klant zeer tevreden, de baas zeer tevreden, en toch kreeg ik amper 44€ bruto erbij, terwijl dit naar mijn mening, toch 100€ had moeten zijn. :?

Volgende maand heb ik alweer evaluatie(Jaarevaluatie). Zelfde situatie : klant zeer tevreden, 2de klant ook zeer tevreden(ondertussen dus bij een 2de klant begonnen), baas zeer tevreden, resultaat : ?? Ik ga deze keer in ieder geval niet akkoord met alweer 44€ of zo, ik ben geen werkslaaf. Ik hoop op 150€, maar ik denk persoonlijk dat het zo'n 100€ gaat worden.

[ Voor 57% gewijzigd door makila op 19-09-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dat klinkt als mijn werkgever. Ik heb net wat collegas gesproken, en die kwamen ongeveer met het zelfde verhaal!
Succes er mee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leeftijd: 32
Opleiding(en): Havo en MEAO, op dit moment bezig met een deeltijd studie (hbo) informatica.
Certificaten: MCSE (in ruste) , CCNA, CCNP, CCVP en nog wat firewall/security meuk.
Werkervaring: Netwerk design en implementaties voor diverse multinationals en NUTS-bedrijven
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: Network Consultant

13/14e maand of winstuitkering: Bonus = 13e maand.
Leaseauto: Ja, 800 euro excl. brandstof voor 4 jaar tegen 40.000km p/jaar. Diesel verplicht.
Pensioenregeling: ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Bij opdrachten >1 uur reistijd vanwege files etc. 1e klas NS maandkaart, zoals op dit moment het
geval is.
- Trainingen in het buitenland zoals VS en China. Ik wil graag CCSP en CCIEr/s doen, is geen
probleem.
- HBO studie wordt volledig vergoed (incl. lesmateraal)
- Overwerk tegen 150% doordeweeks en 200% in het weekend.
- Duurdere leaseauto is mogelijk, wanneer je zelf het verschil bijbetaalt.
Reistijd: 90 minuten deur tot deur, enkele reis. (waar ik totaal geen problemen mee heb, ik kan in de trein al veel doen voor mijn deeltijd-studie zodat ik in de avonduren en weekenden tijd vrij heb voor andere dingen)

Maand salaris(bruto): 4150

Ik ben wel tevreden eigenlijk. We werken met een jonge club en er heerst een goede sfeer. Ook tijdens je opdrachten heb je niet het gevoel dat je van je eigenlijke werkgever vervreemd omdat ze je veel op komen zoeken. Als je een gezonde dosis ambitie bezit en graag wilt studeren , zoals ik, dan zit je perfect.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Prima conform denk ik zo. Ik zou trouwens CCSP laten schieten en gewoon direct voor CCIE R&S gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding:MBO INFORMATICA
Werkervaring: MCSE CERTIFICATEN , 5 jaar ongeveer
Werkgever: Freelancer
Huidige functie: Complete infrastructuren bepalen voor antivirus software, ad infra structure bepalen
Laptop: nee
Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen: ja
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM:ja
Auto: ne
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: half 9 tot 5
Maand salaris(bruto): heb een uurtarief van 50 euro dus 50 x 8 =400 euro per dag dat x 5 is 2000 per week en dat x 4 = 8000 bruto per maand, ik hou er ongeveer met alles ervan af 4200 netto over.

1 nadeel over een paar maanden ben ik weer weg hier, volgende opdracht maar daar heb ik juist voor gekozen in het freelancen hoge tarieven maar niet zeker van je zaak.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:07:
Maand salaris(bruto): heb een uurtarief van 50 euro
1 nadeel over een paar maanden ben ik weer weg hier, volgende opdracht maar daar heb ik juist voor gekozen in het freelancen hoge tarieven maar niet zeker van je zaak.
50 euro is geen bijzonder hoog tarief, vziw.

Verwijderd

Huidige situatie in BE:

Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica, Master Communicatie & Multimedia Design
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Klein webdev buro
Functie: Flash platform developer (Flash/Flex/AIR)

GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro maaltijdcheques
Land: België
Reistijd: 10 min fietsen

Maand salaris: 1380 netto + 90 euro maaltijdcheques

Aanbod in NL :

Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica, Master Communicatie & Multimedia Design
Huidige functie: Flash platform developer (Flash/Flex/AIR)

Vakantiedagen: 28
GSM: ja
Reistijd: 40 min met auto (35km enkel)

Maand salaris: 1780 netto / +- 2350 bruto

Is dit een beetje marktcomform in NL? Het komt er wel op neer dat ik me nog een auto moet aanschaffen en ik de kosten van een auto momenteel niet heb.

Ik krijg in NL 0,19ct / km is dit enkel of heen en terug? Dus 35km of 70km? Bij 70km zou dit op 266 euro uitkomen of is hier ook een maximum bedrag op?

Als ik nog een auto moet kopen en alle kosten die daar bij komen lijkt het alsof ik er op moet inboeten, maar de job spreekt me wel aan.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:38:
[...]

50 euro is geen bijzonder hoog tarief, vziw.
idem, ben geen it-er maar weet wel hoeveel freelancers in de IT zo'n beetje kosten, ik denk dat €75 nog aan de onderkant is.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:16
50 euro is in de IT wereld quasi gratis voor een freelancer. Het risico van freelancen niet waard imho.

• t_captain
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:33:

Aanbod in NL :

Huidige functie: Flash platform developer (Flash/Flex/AIR)

Vakantiedagen: 28
Reistijd: 40 min met auto (35km enkel)

Maand salaris: 1780 netto / +- 2350 bruto

Is dit een beetje marktcomform in NL? Het komt er wel op neer dat ik me nog een auto moet aanschaffen en ik de kosten van een auto momenteel niet heb.

Ik krijg in NL 0,19ct / km is dit enkel of heen en terug? Dus 35km of 70km? Bij 70km zou dit op 266 euro uitkomen of is hier ook een maximum bedrag op?

Als ik nog een auto moet kopen en alle kosten die daar bij komen lijkt het alsof ik er op moet inboeten, maar de job spreekt me wel aan.
Je eerste vraag: 2350 zonder leaseauto is een vrij normaal salaris voor iemand met een HBO opleiding en 0-1 jaar werkervaring. Voor jouw 2 jaar kan het beter, ik denk 2500 a 2600 bruto.

Je tweede vraag: 19 cent per kilometer is een gangbare reiskostenvergoeding. Het is namelijk het hoogste bedrag dat hier kan worden vergoed zonder belasting te hoeven betalen over je reiskostenvergoeding. De vergoeding van 0.19 x aantal kilometers ontvang je dus netto op je rekening.

Het totale aantal kilometers telt, dus als je bijvoorbeeld 10 km van je werk woont zijn het er 20 per werkdag = 3,80.
Of er een maximum aan zit, hangt af van de regeling die bij jouw bedrijf of in de betreffende CAO geldt. Soms is er een maximum o.b.v. +- 40 kilometer enkele reis, soms is er geen maximum.
Als je wat verder weg woont, en er is een maximum, dan zou je kunnen onderhandelen over een stukje bruto toeslag op je loon, ter aanvulling van de reiskostenvergoeding.

• t_captain
phobosdeimos schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
50 euro is in de IT wereld quasi gratis voor een freelancer. Het risico van freelancen niet waard imho.
Niet mee eens. Je moet onderscheid maken tussen de verschillende functies. Voor een beginnende helpdesker is 40 of 50 euro meer dan dik betaald, maar een projectmanager met 20 jaar ervaing zit eerder op 150 a 200.

Als ik dit profiel zie, dan zie ik iemand die van MBO+ opleiding is doorgestroomd naar HBO werkniveau. In de detachering zou daarbij een salaris van 2400 a 2600 euro passen, plus de gangbare voorwaarden zoals de leaseauto. Het uurtarief naar de klant zou zo'n 60 a 65 euro zijn op langere klussen waar je 40 uur per week kunt factureren. Een freelancer zal wat minder vangen dan een bekend softwarehuis voor dezelfde medewerker kan vangen. Mijn gok: 50 tot 60.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

thejoker80 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:37:
[...]

idem, ben geen it-er maar weet wel hoeveel freelancers in de IT zo'n beetje kosten, ik denk dat €75 nog aan de onderkant is.
Hangt wel enigszins van je kennis/ervaring/vakgebied af. 50 euro is zeker niet ongehoord in Freelance land, wel laag maar toch redelijk. EIk als Netwerk Engineer zit vaak tussen de 60 - 75 euro en dat is aardig marktconform.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

t_captain schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:19:
[...]

Je eerste vraag: 2350 zonder leaseauto is een vrij normaal salaris voor iemand met een HBO opleiding en 0-1 jaar werkervaring. Voor jouw 2 jaar kan het beter, ik denk 2500 a 2600 bruto.

Je tweede vraag: 19 cent per kilometer is een gangbare reiskostenvergoeding. Het is namelijk het hoogste bedrag dat hier kan worden vergoed zonder belasting te hoeven betalen over je reiskostenvergoeding. De vergoeding van 0.19 x aantal kilometers ontvang je dus netto op je rekening.

Het totale aantal kilometers telt, dus als je bijvoorbeeld 10 km van je werk woont zijn het er 20 per werkdag = 3,80.
Of er een maximum aan zit, hangt af van de regeling die bij jouw bedrijf of in de betreffende CAO geldt. Soms is er een maximum o.b.v. +- 40 kilometer enkele reis, soms is er geen maximum.
Als je wat verder weg woont, en er is een maximum, dan zou je kunnen onderhandelen over een stukje bruto toeslag op je loon, ter aanvulling van de reiskostenvergoeding.
Ze hebben ook nog een voorstel gedaan met leaseauto en dan kwam ik op ongeveer 1500 netto uit, met wat voor een auto weet ik niet (iets klein denk ik), maar dan moet ik daar nog bijtelling op betalen en kom ik onder mijn loon wat ik nu heb.

Als ik via loonwijzer.nl die 2600 bereken kom ik op 1880 netto uit. Min 80 euro zorgverzekering ( die ik in België niet moet betalen ) kom ik op 1800.
Dit vind ik precies nog niet voldoende, ze hebben zich toen wat versproken dat mijn 2 collega's 1800 en 2000 netto kregen. En ze zijn volgens mij rond dezelfde leeftijd...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:13:
Ze hebben ook nog een voorstel gedaan met leaseauto en dan kwam ik op ongeveer 1500 netto uit, met wat voor een auto weet ik niet (iets klein denk ik), maar dan moet ik daar nog bijtelling op betalen en kom ik onder mijn loon wat ik nu heb.
Zit daar bij de netto-berekening niet al de bijtelling bij? Dat wordt nl. direct van je salaris ingehouden. Of gaat het brutoloon dan ook naar beneden? Bruto praat overigens veel makkelijker, tuurlijk is voor jou belangrijk wat je onder de streep overhoud voor het vergelijken maar dat is altijd uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
phobosdeimos schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
Ik ben nog niet zo bekend met het tweakers forum. Is er ook een manier waarop ik reacties van bepaalde gebruikers kan verbergen voor ik me er aan erger?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nee dat kan niet bovendien als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum komen. Mocht het echt te erg worden kan je altijd een Topic report aanmaken dan kijkt een modje er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:13:
[...]

[...]
Bijtelling hoef je niet apart te betalen. Het zit namelijk al verrekend in de loonheffing, dus in je nettoloon. Zonder leaseauto was het waarschijnlijk geen 1500 geweest maar bijvoorbeeld 1700 netto (bij hetzelfde brutoloon).

Bijtelling in een paar regels uitgelegd:
- je mag een bedrijfsauto prive gebruiken, dat is een voorrecht.
- dat voorrecht vertegenwoordigt een bepaalde waarde.
- deze waarde wordt gezien als inkomen in natura.
- het inkomen in natura wordt bij je fiscale inkomen opgeteld.
- het gevolg is dat de loonheffing wat hoger uitkomt.
- dit zie je terug in een lager nettoloon, bij ongewijzigd brutoloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat er vreselijk veel verschil is in de beloning van mensen in divere functies.
Ik kom er zeker voor mijn leeftijd geweldig goed vanaf qua salaris en ook qua benefits.
Misschien is het ook afhankelijk van de grote van de organisatie en of het een Nederlandse organisatie is of een buitenlandse. Ik kreeg bijvoorbeeld ook meteen een pak benefits en aandelen waar je u tegen zegt,daarnaast meteen een onbepaalde tijd contract en allerlei vergoedingen in verband met mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Testert schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:14:
[...]

Ik ben nog niet zo bekend met het tweakers forum. Is er ook een manier waarop ik reacties van bepaalde gebruikers kan verbergen voor ik me er aan erger?
Wat is er nou weer mis met de reactie van phobosdeimos?? :? :?
50 euro is gewoon niet veel voor een freelancer :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Guillome schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:26:
[...]

Wat is er nou weer mis met de reactie van phobosdeimos?? :? :?
50 euro is gewoon niet veel voor een freelancer :)
Nou, er is natuurlijk wel enig verschil tussen een beginnende helpdesker en een senior manager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:16
thejoker80 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:38:
[...]

Nou, er is natuurlijk wel enig verschil tussen een beginnende helpdesker en een senior manager. :)
Ik denk niet dat je veel freelance helpdeskers zal vinden?
Doorgaans zijn de meeste freelancers software developers, consultants of gespecialiseerde system/network engineers.
En ik blijf bij mijn stelling: 50 euro is niet veel voor een beetje goeie freelancer.
Als je de mening of argumenten van anderen niet kan of wil lezen, kan je best niet op een forum komen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

Wat mag de volgende persoon verdienen volgens julie.

Een junior systeembeheerder met 7 jaar helpdesk ervaring en net zijn mcsa afgerond?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:50:
Wat mag de volgende persoon verdienen volgens julie.

Een junior systeembeheerder met 7 jaar helpdesk ervaring en net zijn mcsa afgerond?
Als je de rest van de specs ook post kunnen we misschien een inschatting maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
phobosdeimos schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:10:
[...]
Als je de mening of argumenten van anderen niet kan of wil lezen, kan je best niet op een forum komen denk ik?
De pot verwijt de ketel dattie zwart ziet.

Freelancers (system engineers) hier hebben een tarief tussen 50 en 70 euro, voor gedetacheerd personeel wordt iets meer betaald.

[ Voor 20% gewijzigd door Abom op 23-09-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:49:
[...]

Als je de rest van de specs ook post kunnen we misschien een inschatting maken :)
Opleiding(en): MBO informatica
Certificaten: communicatie training en itil f en 70-620
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: helpdeskmedewerker

13/14e maand of winstuitkering: ja
Leaseauto: ja
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris:1933

wil graag weten wat ik straks als ik volledig mcsa heb kan verdienen als ik junior systeembeheerder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:41
racoon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:32:
[...]

Opleiding(en): MBO informatica
Certificaten: communicatie training en itil f en 70-620
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: helpdeskmedewerker

13/14e maand of winstuitkering: ja
Leaseauto: ja
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris:1933

wil graag weten wat ik straks als ik volledig mcsa heb kan verdienen als ik junior systeembeheerder word.
1e lijns of 2e lijns helpdesk? Anyway, rond de 2500 kan je best vragen gezien je werkervaring. Als je goed mee kan draaien bij een 2e lijs helpdesk denk ik dat je zelfs wel meer dan 2500 kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Vraagje... Dit lijkt me namelijk wel een geschikt topic hiervoor :)

Een collega van me, die 24 uur in de week werkt, vertelde mij een tijd geleden haar salaris. Dit viel veel hoger uit dan mijn salaris (lees: ruim 500 Euro bruto gebaseerd op een 40-urige werkweek). Ik was daar eigenlijk nogal een beetje gepikeerd over en dat kon ze zeker wel begrijpen. We hebben namelijk precies dezelfde functie. Ik heb 5.5 jaar ervaring in deze functie, terwijl zij per 1 januari 2008 in deze functie is begonnen. Hiervoor werkte ze bij hetzelfde bedrijf, echter bij een ander onderdeel. Enige verschil is: Zij heeft een HBO-opleiding en ik dus niet. De functie die we uitoefenen is echter wel een functie op HBO-niveau, maar goed....

Uiteraard heb ik mijn onvrede hierover uitgesproken tijdens een gesprek met mijn manager. Ik kon niet begrijpen dat iemand die .1 net in dienst is .2 minder werkt en .3 dezelfde functie uitoefent zo'n berg geld meer kan verdienen. Dan heb ik haar minieme kennis van zaken en onzelfstandigheid nog niet eens meegenomen in mijn argumenten. Zo zit ik niet in elkaar. Daarnaast had ik aangegeven dat ik al een tijdje aan het rondkijken ben op de arbeidsmarkt en dat ik in feite zo een sprong in salaris kan gaan maken. Manager gaf aan dat ze absoluut niet willen dat ik vertrek, aangezien ze mijn kennis en ervaring hard nodig hebben. Zeker nu er al een tekort aan goede krachten is.

Na 2 maanden kreeg ik eindelijk te horen dat ze mijn salaris gelijk gaan trekken aan dat van haar. Dit is dus mondeling toegezegd. Ik was dus zo blij als een klein kind :)

Nu komt het: Vandaag werd ik dus apart geroepen en vertelde mijn manager mij mijn nieuwe salaris. Dit viel helaas toch aanmerkelijk lager uit (lees: 300 Euro bruto) dan ik had verwacht. Uiteraard heb ik mijn onvrede daarover laten blijken. Sowieso gaf ik aan dat ik het verschil nog steeds niet kan begrijpen... Helaas kwam het niet in me op om te wijzen op die mondelinge toezegging, maar dat wil ik morgen in een gesprek toch nog wel even doen.

Hebben jullie misschien nog tips? Eigenlijk wil ik niet weg bij deze werkgever, maar door dit te accepteren terwijl gelijktrekken van het salaris is toegezegd laat ik mezelf wel makkelijk kennen. Daarnaast ben ik bang dat mijn motivatie een stuk lager komt te liggen. Misschien moet ik niet zo zeiken en blij zijn met iedere verhoging, maar ja.... eerst een hele worst voorhouden en het dan uiteindelijk moeten doen met een halve, is toch een beetje jammer.

Wat vinden jullie hiervan? Ben benieuwd! :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

technoaddict schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:34:
[...]

1e lijns of 2e lijns helpdesk? Anyway, rond de 2500 kan je best vragen gezien je werkervaring. Als je goed mee kan draaien bij een 2e lijs helpdesk denk ik dat je zelfs wel meer dan 2500 kan vragen.
ik doe nu algemene helpdesk, de specialisten pakken de calls op die wij niet kunnen oplossen, maar heb ook wel 2e lijns gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

racoon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:48:
[...]

ik doe nu algemene helpdesk, de specialisten pakken de calls op die wij niet kunnen oplossen, maar heb ook wel 2e lijns gedaan.
Ik sowieso eens kijken of het niet slim is om door te stromen naar systeem beheer. Je hebt tenslotte al 6,5 jaar ervaring. Of is dat niet je eigen toekomst beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

DeeJee schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:52:
[...]

Ik sowieso eens kijken of het niet slim is om door te stromen naar systeem beheer. Je hebt tenslotte al 6,5 jaar ervaring. Of is dat niet je eigen toekomst beeld?
Jawel, maar waar ik nu werk willen ze dat ik eerst me mcsa haal, heb een contract voor onbepaalde tijd, ga ik ergens anders solliciteren moet ik weer bij een jaar contract beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:47:
Hebben jullie misschien nog tips? Eigenlijk wil ik niet weg bij deze werkgever, maar door dit te accepteren terwijl gelijktrekken van het salaris is toegezegd laat ik mezelf wel makkelijk kennen. Daarnaast ben ik bang dat mijn motivatie een stuk lager komt te liggen. Misschien moet ik niet zo zeiken en blij zijn met iedere verhoging, maar ja.... eerst een hele worst voorhouden en het dan uiteindelijk moeten doen met een halve, is toch een beetje jammer.

Wat vinden jullie hiervan? Ben benieuwd! :)
Weet waar je aan begint voor je drijgt met opstappen. Er is namelijk dan geen weg meer terug als ze niet aan je eisen tegemoet komen.

Wat je tot die tijd kan doen?

Neem een paar keer een ochtendje vrij en kom vervolgens in bloesje/colbertje op het werk. (Zorg wel dat je baas je ziet).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

racoon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:56:
[...]

Jawel, maar waar ik nu werk willen ze dat ik eerst me mcsa haal, heb een contract voor onbepaalde tijd, ga ik ergens anders solliciteren moet ik weer bij een jaar contract beginnen.
Dan haal je toch je MSCA? Als je ervoor gaat kun je dat in een half jaartje in de pocket hebben.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

_DH schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:24:
[...]

Dan haal je toch je MSCA? Als je ervoor gaat kun je dat in een half jaartje in de pocket hebben.
Ik heb net me eerste 70-620 binnen, ben nu bezig met leren voor 70-290 en dan moet ik er nog 2 waarvoor ik een cursus krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

_DH schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:22:
[...]

Weet waar je aan begint voor je drijgt met opstappen. Er is namelijk dan geen weg meer terug als ze niet aan je eisen tegemoet komen.

Wat je tot die tijd kan doen?

Neem een paar keer een ochtendje vrij en kom vervolgens in bloesje/colbertje op het werk. (Zorg wel dat je baas je ziet).
:D Hahaha...Bedankt voor je reactie! Goeie tip, maar weet niet of dat wel een goed plan is.

Ik heb 2 maanden geleden, tijdens een gesprek met mijn manager, min of meer al laten doorschemeren dat ik om me heen aan het kijken ben. Ik heb mijn onvrede over mijn huidige salaris geuit. Ik heb ze aangegeven dat ik zeker niet direct weg wil, maar dat ik wel opensta voor aanbiedingen vanuit andere organisaties. Daarnaast gaf ik aan dat ik het op zijn minst zeer opmerkelijk vind dat mijn collega in dezelfde functie een aanzienlijk hoger bedrag verdient. Dit vond mijn manager (welke toen nog niet lang voor ons werkte) ook opmerkelijk en zou dit tot op de bodem gaan uitzoeken.

Het verloop is bij ons de laatste tijd vrij hoog. Mede daarom 'durf' ik nu actie te ondernemen, maar ik realiseer me maar al te goed dat er ook gevaren aan mijn handelen kleven.

Ik kan nu op zijn minst een nieuw gesprek aanvragen en het erop gooien dat ik nogal wat overrompeld was door het salarisbod. Er is tenslotte toegezegd dat onze salarissen gelijk zouden worden getrokken. Ik zou om een verklaring hiervoor kunnen vragen... toch?
Daarnaast zou ik nog kunnen aankaarten dat toen een collega van mij zijn ontslag indiende, men meteen met een nieuw salarisbod kwam en dat ik 2 maanden op enig bericht heb moeten wachten. Dat terwijl ik in die 2 maanden zeker 2 keer heb gevraagd naar de status. Op zijn minst opmerkelijk te noemen, dacht ik zo.

Die collega heeft het bod afgeslagen, maar dat terzijde.

Ik denk dat ik mijn CV maar eens op een aantal banensites moet zetten. Werk genoeg dacht ik zo. Jammer, want ik wil eigenlijk niet weg bij dit bedrijf, maar 30 jaar en 2400,- verdienen... terwijl ik ergens anders volgens mij makkelijk meer kan gaan verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
technoaddict schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:34:
[...]

Hangt er meer vanaf wat 6,5 jaar werkervaring is :) 6,5 jaar 1e lijns bij UPC levert je maandelijks 1400 euro op, 18 jaar of 38 jaar maakt niet uit. Dus het aantal jaren werk-ervaring incombi met 'helpdesk' is weinigzeggend. Misschien dat je zou kunnen aangeven wat je zoal als helpdesker doet of waar?
Eveneens overigens jnr systeembeheerder... imo zijn dit soort termen zo weinig zeggend zonder een duidelijk beeld van wat iemand nou daadwerkelijk doet.
Jammer dat ik er niet meer op kwam hoe ze mij als helpdesker plaatste tijdens m'n studie. Iets van technische-communicatie-medewerker. Hele mond vol, maar het kwam erop neer dat ik 60 keer op een dag adviseerde een modem te resetten ;) Zou ik toen ook recht hebben op 2500 euro als ik tegen de 30 aan leunde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:47:
...Hiervoor werkte ze bij hetzelfde bedrijf, echter bij een ander onderdeel. Enige verschil is: Zij heeft een HBO-opleiding en ik dus niet. De functie die we uitoefenen is echter wel een functie op HBO-niveau, maar goed....

Uiteraard heb ik mijn onvrede hierover uitgesproken tijdens een gesprek met mijn manager. Ik kon niet begrijpen dat iemand die .1 net in dienst is .2 minder werkt en .3 dezelfde functie uitoefent zo'n berg geld meer kan verdienen. ...
Zij heeft een HBO opleiding jij niet. Op lange termijn kan zij sneller doorgroeien dan jij.

1) Maakt geen zak uit.
2) Maakt ook geen zak uit.
3) Jij zegt dat het HBO niveau is. Over wat voor een functie spreken we?

Ze heeft hiervoor bij een ander onderdeel van hetzelfde bedrijf gewerkt. Wellicht probeert zij op deze manier kennis te maken met alle onderdelen van het bedrijf. Als dat zo is dan is dan is haar (tijdelijke) functie niet vergelijkbaar met die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:11:
[...]
Zij heeft een HBO opleiding jij niet. Op lange termijn kan zij sneller doorgroeien dan jij.
Ja okay, maar hij heeft bijna 6 jaar ervaring, zij heeft een paar jaar minder ervaring(of heeft ze effectief ook 6 jaar ervaring in die andere functie die ze daarvoor had?). Als ze nu evenveel ervaring hadden(haar vorige functie inbegrepen) dan vind ik het normaal dat de HBO'er toch een paar honderd € meer verdiend.

[ Voor 49% gewijzigd door makila op 23-09-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Het kan ook gewoon zijn dat zij op haar vorige functie dat salaris al had. Dan ga je binnen hetzelfde bedrijf niet zo snel naar beneden. Ik heb een jaar geleden ook intern een overstap gemaakt naar een andere afdeling binnen hetzelfde bedrijf. Toen ontstond ook de situatie dat ik eigenlijk wel heel veel verdiende voor wat ik op dat moment kon - vanuit het perspectief van de nieuwe afdeling. Het is wel zo dat ik dat vervolgens heel snel heb weten op te halen door mijn voorgaande ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:11:
[...]

1) Maakt geen zak uit.
2) Maakt ook geen zak uit.
3) Jij zegt dat het HBO niveau is. Over wat voor een functie spreken we?

Ze heeft hiervoor bij een ander onderdeel van hetzelfde bedrijf gewerkt. Wellicht probeert zij op deze manier kennis te maken met alle onderdelen van het bedrijf. Als dat zo is dan is dan is haar (tijdelijke) functie niet vergelijkbaar met die van jou.
So what, dat ik die opleiding niet heb. Wat heeft een bedrijf nu liever .. een moeder die pas is bevallen van een kind, welke daardoor slechts bereid is 3 dagen in de week te werken en daarnaast al bijna een jaar in een inwerk periode zit? Of hebben ze liever iemand die zijn wegen binnen het bedrijf kan vinden, zelfstandig kan werken en 40 uur aanwezig is?

Ik wil haar niet afvallen hoor, maar haar kennisniveau is toch wel erg laag te noemen. Zelfs de Windows en Office basisvaardigheden heeft ze niet onder de knie. Bovendien is ze nogal onzeker aangaande het bellen van klanten en wil ze het liefst dat haar handje vastgehouden wordt. Het zelfstandig analyseren en oplossen van problemen gaat haar (nog) niet goed af en vraagt daardoor veel van mijn tijd en de tijd van mijn collega's. Ze werkt er nu bijna een jaar. Als ze er niet is, dan merk ik dat amper (uh... ja, ik kan dan doorwerken). Als ik er een paar dagen niet ben, dan ben ik verzekerd van een berg extra werk. :(

Maar goed... ik vind het vervelend om dat soort zaken aan te kaarten, want nu ben ik wel heel negatief over haar. Zal ik dus tegenover mijn manager zeker niet doen, maar zo staan de zaken er wel voor. Wat ik wel wil doen is aangeven dat ik het onterecht vind dat de salarissen binnen dezelfde functiegroep niet gelijk zijn. Dat ik vind dat ik met mijn ervaring en kennis minstens evenveel als mijn andere collega's zou moeten verdienen. Zeker als dat al mondeling was toegezegd. Dat ze dat nu gaan terugdraaien, heb ik eigenlijk geen boodschap aan. Het is gezegd, alleen maak dat maar eens hard.

Wellicht dat ze bereid zijn om mij nu per 1 oktober die 2400,- te geven en dat ze het bijvoorbeeld per 1 januari gelijktrekken met het salaris van mijn collega. Daarnaast ben ik bereid om een HBO-opleiding te gaan volgen als dat een argument is om mij meer te laten verdienen. Ik snap ook wel dat het nu misschien een te grote sprong in salaris zou betekenen. Mijn manager moet dat natuurlijk ook verantwoorden, maar het verschil tussen mij en mijn collega is nu gewoon te groot.
cowgirl schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:36:
Het kan ook gewoon zijn dat zij op haar vorige functie dat salaris al had. Dan ga je binnen hetzelfde bedrijf niet zo snel naar beneden. Ik heb een jaar geleden ook intern een overstap gemaakt naar een andere afdeling binnen hetzelfde bedrijf. Toen ontstond ook de situatie dat ik eigenlijk wel heel veel verdiende voor wat ik op dat moment kon - vanuit het perspectief van de nieuwe afdeling. Het is wel zo dat ik dat vervolgens heel snel heb weten op te halen door mijn voorgaande ervaring.
Dat salaris had zij inderdaad al, dus daar heb je volkomen gelijk in. Volledig verstandig is het ook niet om je salaris aan de grote klok te hangen. Dat blijkt maar weer. Natuurlijk ben je vrij om je salaris aan andere collega's te vermelden, maar in de praktijk zullen ze je dat niet altijd in dank afnemen. Je ziet maar weer wat voor 'gezeik' het te weeg kan brengen.

Overigens zat zij destijds in dezelfde functiegroep, dus dan nog begrijp ik het verschil niet echt.

Mijn functie is overigens: Servicedesk medewerker 2e-lijn en ik ondersteun zo'n 11 applicaties op functioneel -en technisch niveau. Begonnen met 1 en flink uitgebouwd dus. Daarnaast speel ik zo nu en dan voor analist, schrijf ik handleidingen, releasenotes en doe ik testwerk. Aangezien ik zo'n beetje al onze applicaties ken, ben ik in iedere productgroep vertegenwoordigd. Ook is het zo dat de kennis vaak bij mij alleen aanwezig is en er dus niemand is die het per direct van me kan overnemen. Klinkt patserig dit... is het misschien ook wel, maar feit is dat ik best veel beteken binnen onze organisatie, dacht ik zo. Oh.. en ik weet het... niemand is onvervangbaar ;)

[ Voor 32% gewijzigd door jagermeister op 24-09-2008 00:14 ]

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

MaZo schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:06:
[...]
Kijk nog eens in delen 1, 2 en 5... :z
In deel 5 geef je aan dat je bruto 2750,00 verdient. Neem aan dat dit nog het bedrag was toen je in NL werkte?

Ben zeer benieuwd wat je nu in Zwitserland verdient (bruto en natuurlijk netto omgerekend met z'n lage belasting!), want heb zelf ook toekomstplannen om daar te gaan wonen/werken. Ook in de Duitse kanton.

Signature

• Tylen

Tylen

jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:53:
[...]
--blablabla--

Ook is het zo dat de kennis vaak bij mij alleen aanwezig is en er dus niemand is die het per direct van me kan overnemen. Klinkt patserig dit... is het misschien ook wel, maar feit is dat ik best veel beteken binnen onze organisatie, dacht ik zo. Oh.. en ik weet het... niemand is onvervangbaar ;)
Kijk en daarom verdien je zo weinig. Documenteer eerst eens. :>

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31

MicroWhale

The problem is choice

jagermeister schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:53:
[...]
So what, dat ik die opleiding niet heb. Wat heeft een bedrijf nu liever ..
Het bedrijf heeft liever iemand die zichzelf goed kan profileren, weet waar zijn sterke punten liggen en ervoor zorgt dat hij laat zien dat hij de investering waard is.

Je gebruikt argumenten die niet eens iets met jezelf te maken hebben. Zij verdient meer terwijl ik meer dit dat zus en zo... so fucking what?!?!! Zij heeft blijkbaar (in je baas z'n ogen) betere credentials en/of kan het veel beter beargumenteren. punt. Door (indirect) op de man spelen, dreigen om weg te gaan, etc... laat je niet echt zien dat je uit het juiste hout gesneden bent.

Ga eens kijken waar je kwaliteiten werkelijk liggen en beargumenteer dat je al die competenties (naast de functie waarvoor je betaald krijgt) hebt gebruikt om het bedrijf beter, groter en winstgevender te maken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BMW_M3 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:06:
[...]

In deel 5 geef je aan dat je bruto 2750,00 verdient. Neem aan dat dit nog het bedrag was toen je in NL werkte?

Ben zeer benieuwd wat je nu in Zwitserland verdient (bruto en natuurlijk netto omgerekend met z'n lage belasting!), want heb zelf ook toekomstplannen om daar te gaan wonen/werken. Ook in de Duitse kanton.
Ja, dat salaris is in de loop der tijd nog wel omhoog gegaan naar een euro of 3300 bruto. Woon nu sinds mei in Zurich, en verdien (met name door de lage belasting) omgerekend zo'n 6000 euro netto per maand (en nee, Zwitserland is sinds de komst van de euro niet duurder dan Nederland). Mijn functie is Collaboration Engineer, wat in feite inhoudt dat ik als enige verantwoordelijk en aanspreekpunt ben (in een bedrijf van 1500-2000 man) voor alle SharePoint omgevingen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 24-09-2008 11:34 ]

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

leuk hoor dat iedereen kijkt naar de werkgever maar ik kan me goed voorstellen dat de werknemer zich behoorlijk genaaid voelt, iemand die 24 uur werkt zelfde functie en meer verdient. dat is niet echt tof......

Chario2 (818126)

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik vind het volstrekt begrijpelijk dat iemand met een HBO-opleiding meer verdient terwijl de ervaring en functie overigens hetzelfde zijn. Een HBO'er zal (in de regel) meer potentie hebben en sneller en meer kunnen doorgroeien, zodat de baas bereid is de HBO'er een hoger salaris te betalen, ook al zijn ervaring en functie op dit moment gelijk. In de juridische en fiscale praktijk zie je ook dat een HBO'er minder verdient dan een WO'er, ook al doen ze in het begin precies dezelfde werkzaamheden en hebben ze evenveel ervaring. Het is de potentie die beloond wordt en daarnaast zit er ook gewoon een 'lokkertjescomponent' in.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Abom
nare man schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:45:
...ook al zijn ervaring en functie op dit moment gelijk.
Volgens de verhalen hier is dit echter niet het geval.

Verder ben ik het niet eens met jouw stelling dat potentie beloond moet worden...normaal moet je je eerst bewijzen. Sowieso wil dat niet zeggen dat iemand zonder HBO die potenties niet heeft, wat ik zo hoor heeft Jagermeister zich wel bewezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Abom op 24-09-2008 13:11 ]

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Imo een steeds terugkomende discussie of er verschil zit tussen geen/MBO/HBO/WO vooropleiding en het uiteindelijke salaris. En natuurlijk kunnen we blijven stellen dat er geen verschil zou mogen zijn, de uiteindelijke cijfers geven dit toch weer ondanks dat functies gelijk zijn. Overigens voor extreme verschillen moet je eens kijken bij ambtenaren daar kan iemand aangenomen worden met een MBO of HBO voor dezelfde functie maar wel direct een verschil qua inschaling.

Verwijderd

Abom schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:09:
[...]

Volgens de verhalen hier is dit echter niet het geval.

Verder ben ik het niet eens met jouw stelling dat potentie beloond moet worden...normaal moet je je eerst bewijzen. Sowieso wil dat niet zeggen dat iemand zonder HBO die potenties niet heeft, wat ik zo hoor heeft Jagermeister zich wel bewezen.
Iemand zonder HBO hoeft niet minder potentie te hebben dan iemand mét HBO, dat klopt. Maar als werkgever kan jij niet kijken in de "potentie-pot" van je werknemers en zal je het van indicatoren moeten hebben. Eén indicator hiervoor is of iemand in zijn opleidingstraject getoond heeft op een bepaald niveau kennis op te kunnen doen. Een HBO-er heeft dat - met zijn HBO diploma - simpelweg meer laten zien dan iemand met een MBO-diploma.

Potentie hoeft overigens niet beloond te worden, maar iemand met (de schijn van) potentie is wel meer waard voor je bedrijf, omdat hij kan doorgroeien. Dat geldt ook voor andere bedrijven, en daarom worden dat soort mensen meer betaald, omdat je anders het risico loopt dat ze ergens anders naartoe huppelen.

Je betaalt ook geen geld voor een lot uit de loterij omdat het zichzelf al bewezen heeft, maar omdat je verwacht dat je er - op ten duur - winst op maakt. Jij zal daarom ook meer geld over hebben voor een lot waarvan algemeen bekend is dat daar de winkans groter is, dan een voor een lot waarvan de winkans kleiner is. Dit ondanks het feit dat beide loten misschien wel evenveel geld kunnen winnen, beide geen garanties geven en zichzelf nog niet bewezen hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 13:43 ]

• Abom
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:37:
[...]
Iemand zonder HBO hoeft niet minder potentie te hebben dan iemand mét HBO, dat klopt. Maar als werkgever kan jij niet kijken in de "potentie-pot" van je werknemers en zal je het van indicatoren moeten hebben. Eén indicator hiervoor is of iemand in zijn opleidingstraject getoond heeft op een bepaald niveau kennis op te kunnen doen. Een HBO-er heeft dat - met zijn HBO diploma - simpelweg meer laten zien dan iemand met een MBO-diploma.

Potentie hoeft overigens niet beloond te worden, maar iemand met (de schijn van) potentie is wel meer waard voor je bedrijf, omdat hij kan doorgroeien. Dat geldt ook voor andere bedrijven, en daarom worden dat soort mensen meer betaald, omdat je anders het risico loopt dat ze ergens anders naartoe huppelen.
Ik begrijp best dat HBO/MBO niveau verschil gebruikt wordt als indicator en gebruikt bij een initiele inschatting. Wat echter uit Jagermeister zijn verhaal blijkt is dat een HBO'er, die minder goed werk levert, beter betaald wordt dan een MBO'er (?). In mijn ogen strookt dat niet, je moet beloond worden naar werken, niet alleen naar opleiding. Je zou zeggen dat het voor een bedrijf belangrijk is dat er gewerkt wordt.

Ik heb zelf ook een keer in een vergelijkbare situatie gezeten en ik kan je vertellen dat het heel vervelend is wanneer je er achter komt dat iemand die de kantjes er vanaf loopt, veel meer betaald krijgt.

Met alle respect voor werkende moeders! is de vraag natuurlijk hoeveel ambitie en dus potentie een parttime werkende moeder heeft.

Verwijderd

"De kantjes eraf lopen" is nogal een subjectief waardeoordeel van de andere collega. Ik kan me best voorstellen dat een manager iets anders (al dan niet juist) ziet. Daarnaast is een deel in het niveau - zoals ik het lees - ook te verklaren in de 4.5 jaar extra werkervaring -in de betreffende functie -die Jagermeister heeft. Verder zie ik niet zozeer de relevantie tussen een moeder die kiest na haar bevalling (tijdelijk) part-time te werken en haar capaciteiten wat betreft leren en doorgroeien.

Doen alsof een HBO-opleiding slechts bij een initiële inschatting een rol speelt is natuurlijk onzin. Hoe hard Jagermeister ook werkt en hoe goed hij zijn werk ook doet, zegt weinig over een mogelijk plafond aan zijn mogelijkheid kennis op hoger niveau te vergaren. Hij heeft dit simpelweg nog niet bewezen, en de HBO-dame wel. Als je dan spreekt over belonen op resultaten, is het niet verwonderlijk dat een HBO-er meer verdient.

Neemt overigens niet weg de betreffende manager zich aan zijn woord zou moeten houden en de salarissen gelijk zou moeten trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 14:06 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.