Die 2804 is wel op 100%Anoniem: 141965 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:07:
[...]
Ik ben software tester met 4,5 jaar ervaring en heb binnenkort een gesprek waarbij ik ook over mij salaris wil praten. Ik heb geen idee wat marktconform is voor een software tester met bijna 5 jaar ervaring. Wel wordt in onze vactures gesproken over zeer goede primaire arbeidsvoorwaarden. In de post hierboven lees ik dat een junior tester 2.804 Euro zou verdienen. Op loonwiijzer.nl kom ik de functie software tester niet tegen. Zijn er andere bronnen waar ik dit kan raaplegen?
Anoniem: 141965
Ok, ik ben nu bijna 5 jaar tester die ik zou willen bestempelen als junior functie. Na hoeveel jaar kan je naar 100%?
Is het na 5 jaar niet eens tijd om de junior-functie te ontgroeien en medior of senior te worden?Anoniem: 141965 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:07:
[...]
Ik ben software tester met 4,5 jaar ervaring en heb binnenkort een gesprek waarbij ik ook over mij salaris wil praten. Ik heb geen idee wat marktconform is voor een software tester met bijna 5 jaar ervaring. Wel wordt in onze vactures gesproken over zeer goede primaire arbeidsvoorwaarden. In de post hierboven lees ik dat een junior tester 2.804 Euro zou verdienen. Op loonwiijzer.nl kom ik de functie software tester niet tegen. Zijn er andere bronnen waar ik dit kan raaplegen?
Het hele junior-medior-senior verhaal is niet meer dan het plakken van labels en niet te vergelijken over organisatiegrenzen heen. Beter is om de hele functiegroep te beschouwen, zelf redelijkerwijs jezelf te positioneren op basis van mensen om je heen in dezelfde functiegroep en dan in zo'n loonwijzer te kijken naar het bijbehorende salaris (tester: € 1.965 en € 3.856).
Anoniem: 141965
Dankje Rukapul. Wat ik graag zou willen weten is wat de bron is van het overzicht van functies met een bijohorend salaris. Ik kan deze bron niet vinden in dit topic en ik wil iets in handen hebben wat ik kan overleggen tijdens het gesprek.Rukapul schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:07:
Het hele junior-medior-senior verhaal is niet meer dan het plakken van labels en niet te vergelijken over organisatiegrenzen heen. Beter is om de hele functiegroep te beschouwen, zelf redelijkerwijs jezelf te positioneren op basis van mensen om je heen in dezelfde functiegroep en dan in zo'n loonwijzer te kijken naar het bijbehorende salaris (tester: € 1.965 en € 3.856).
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT Beheer nivo 2
Certificaten: Klantcommunicatietraining voor ICT personeel, ECDL
Werkervaring: Enkele stages in ICT en bijbaantjes buiten ICT, 2,5jaar computerwinkel, nu 1,5jaar systeembeheer bij groter bedrijf
Werkgever: Stoffen en gordijnen boer
(die hebben ook computers namelijk)
Huidige functie: System information supervisor (systeembeheer) onderhoud van alles waar stroom door gaat
Laptop: Nee
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 23 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winst uitkering
GSM: samsung omnia
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: nog niet
Auto: Gare Volksware Caddie (die ik alleen gebruik om naar Duitsland België of Engeland) voor gewoon is het een schande om mee te rijden en ik krijg anders bij telling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen certificaten
Land: Nederland, Soms Belgie, Duitsland of Engeland
Vast contract: Ja
Maand salaris(bruto): 1564 euro
Opleiding(en): MBO ICT Beheer nivo 2
Certificaten: Klantcommunicatietraining voor ICT personeel, ECDL
Werkervaring: Enkele stages in ICT en bijbaantjes buiten ICT, 2,5jaar computerwinkel, nu 1,5jaar systeembeheer bij groter bedrijf
Werkgever: Stoffen en gordijnen boer
Huidige functie: System information supervisor (systeembeheer) onderhoud van alles waar stroom door gaat
Vakantiedagen: 23 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winst uitkering
GSM: samsung omnia
Pensioenregeling: nog niet
Auto: Gare Volksware Caddie (die ik alleen gebruik om naar Duitsland België of Engeland) voor gewoon is het een schande om mee te rijden en ik krijg anders bij telling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen certificaten
Land: Nederland, Soms Belgie, Duitsland of Engeland
Vast contract: Ja
Maand salaris(bruto): 1564 euro
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Dat wordt denk ik moeilijk. De gegeven getallen zijn volgens mij gebaseerd op gegevens uit dit topic. Gezien het feit dat de IT niet echt een CAO heeft (behalve bij grote detacheerders) en je als IT-er vaak onderdeel bent binnen een ander bedrijf met een andere expertise dan ICT (en daar vaak een functie vervult die niet in de CAO is vermeld). Binnen de ICT is het (helaas, maar ook wel weer fijn) gewoon wat de gek er voor durft te vragen en de andere gek er voor wil geven.Anoniem: 141965 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:15:
[...]
Dankje Rukapul. Wat ik graag zou willen weten is wat de bron is van het overzicht van functies met een bijohorend salaris. Ik kan deze bron niet vinden in dit topic en ik wil iets in handen hebben wat ik kan overleggen tijdens het gesprek.
Je zou eventueel kunnen verwijzen naar advertenties/vacatures. Daar staan vaak min/max bedragen bij (hoewel die ietwat optimistisch zijn om mensen te lokken).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De getallen komen niet uit dit topic, maar zijn gevonden door dyna18 in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)".
Overigens staan functie-schaalindelingen vaak niet in de CAO zelf. Daarvoor moet je vaak een functieprofiel-schaal matrix hebben. Deze zijn niet altijd even makkelijk te krijgen en in sommige gevallen domweg niet. Soms komt dit doordat bedrijven dure bureaus als Hays inhuren om het functiehuis in elkaar te zetten welke vervolgens ter bescherming van het eigen businessmodel absolute geheimhouding vereist (en soms komt het werkgevers ook niet slecht uit).
Het lijkt me echter dat bij een werkgever als de overheid (belastingdienst ICT, etc.) of wat grotere ICT detacheerders hier wel achter moet kunnen komen met wat interne medewerking.
Overigens staan functie-schaalindelingen vaak niet in de CAO zelf. Daarvoor moet je vaak een functieprofiel-schaal matrix hebben. Deze zijn niet altijd even makkelijk te krijgen en in sommige gevallen domweg niet. Soms komt dit doordat bedrijven dure bureaus als Hays inhuren om het functiehuis in elkaar te zetten welke vervolgens ter bescherming van het eigen businessmodel absolute geheimhouding vereist (en soms komt het werkgevers ook niet slecht uit).
Het lijkt me echter dat bij een werkgever als de overheid (belastingdienst ICT, etc.) of wat grotere ICT detacheerders hier wel achter moet kunnen komen met wat interne medewerking.
Mmm wist ik niet. Op de een of andere manier is er in mijn hoofd wel die associatie. Bij mijn vorige werkgevers (kleine bedrijfjes waarvan 1 ICT niet als hoofd focus had) was geen CAO en geen functie matrix en werd er qua functies en salaris maar wat gedaan. Nu inmiddels bij een grote detacheerder aan de gang en daar is wel een CAO en inderdaad een functie matrix (ik dacht dat die dus bij de CAO hoorde).Rukapul schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:44:
De getallen komen niet uit dit topic, maar zijn gevonden door dyna18 in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)".
Het geeft wel meer duidelijkheid in mijn ogen, want je weet dat iemand met een vergelijkbare functie ook ongeveer het zelfde verdient (hoewel de schalen wel vrij ruim zijn) terwijl je anders gigantische verschillen kunt krijgen. Ook is het fijn te zien wat er nou precies in een functie verwacht wordt (en hoe je dus kunt doorgroeien). Kleine bedrijfjes klooien soms maar een beetje aan.
Weer wat geleerd
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Anoniem: 2935
...met als voordeel dat een krappe arbeidsmarkt en onderhandelings-skills grote sprongen in salaris mogelijk maken.Gertjan. schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:01:
Het geeft wel meer duidelijkheid in mijn ogen, want je weet dat iemand met een vergelijkbare functie ook ongeveer het zelfde verdient (hoewel de schalen wel vrij ruim zijn) terwijl je anders gigantische verschillen kunt krijgen. Ook is het fijn te zien wat er nou precies in een functie verwacht wordt (en hoe je dus kunt doorgroeien). Kleine bedrijfjes klooien soms maar een beetje aan.
Toevallig heeft Joel Spolsky daar vandaag iets over geschreven.
Nou zeg maar tegen je baas dat er veel van de spreekwoordelijke boter bij moet...Anoniem: 297513 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:34:
Leeftijd:36
Opleiding(en): HBO (niet IT)
Certificaten: ITIL, ASL, Prince2 foundation, ISF, ISDD, Professional Communication
Werkervaring: 3 jaar relevante IT, 4 jaar relevante business ervaring binnen dit zelfde bedrijf, totaal 14 jaar werkervaring
Werkgever: verzekeraar
Huidige functie: information analist
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Leaseauto*: nee
Werkweek: 38
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 12% bonus, 100% studiekostenvergoeding
Land: NL
Reistijd**: 30 km enkele reis
Maand salaris(bruto): 3.000
Binnenkort heb ik arbeidsvoorwaardengesprek. wat vinden jullie?
Vergeet niet dat goed it personeel (zelf in deze tijd) niet voor het oprapen ligt.
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Leeftijd: 25
Opleiding(en): LTS&MTS elekto electronica HTS technische bedrijfskunde
Certificaten: OCEB, prince 2, RUP, AOB, AOVP, etc.
Werkervaring: 2 jr relev.
Werkgever: geef ik niet
Huidige functie: business analyst
Laptop: yes
Vakantiegeld: jes
Vakantiedagen: geen idee 30 ofzo?
13/14e maand of winstuitkering: winst
Leaseauto*: ja +-30-35K auto, 800 vergoeding
Werkweek: 5 dgn 8 hr.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: nl
Reistijd**: 13 min / 50 min
Maand salaris(bruto): 3600
Anoniem: 26724
Dat doe je goed. Helemaal op je 25e. Ik hoop dit voor mijn 30e ook te verdienen.MasQQ schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:48:
Wat doe je precies heel de dag als business analyst?MasQQ schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:48:
Zelfde geldt voor information analist, wat doe je heel de dag voor werkzaamheden?Anoniem: 297513 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:34:
Leeftijd:36
Opleiding(en): HBO (niet IT)
Certificaten: ITIL, ASL, Prince2 foundation, ISF, ISDD, Professional Communication
Werkervaring: 3 jaar relevante IT, 4 jaar relevante business ervaring binnen dit zelfde bedrijf, totaal 14 jaar werkervaring
Werkgever: verzekeraar
Huidige functie: information analist
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 12% bonus, 100% studiekostenvergoeding
Reistijd**: 30 km enkele reis
Maand salaris(bruto): 3.000
Binnenkort heb ik arbeidsvoorwaardengesprek. wat vinden jullie?
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Boekhouden-ICT
Certificaten: MCSA/MCSE/MCITP (Enterprise Admin/Enterpise Support Engineer)
Werkervaring: 4 Jaar (1 jaar als Packager)
Werkgever: DATA 4
Huidige functie: MSI Packager
Laptop: Vostro 1000
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto*: 565 ex brandstof
Werkweek: 5 dagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zelfstudie, examen betaald door de WG
Reistijd** 45 minuten per rit:
Maand salaris(bruto): 2300
Opleiding(en): Boekhouden-ICT
Certificaten: MCSA/MCSE/MCITP (Enterprise Admin/Enterpise Support Engineer)
Werkervaring: 4 Jaar (1 jaar als Packager)
Werkgever: DATA 4
Huidige functie: MSI Packager
Laptop: Vostro 1000
Leaseauto*: 565 ex brandstof
Werkweek: 5 dagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zelfstudie, examen betaald door de WG
Reistijd** 45 minuten per rit:
Opleiding(en): MBO-ICT Systeembeheer Niveau 3+4
Certificaten: MCITP Server Administrator / ITIL / N+ / Linux LPI101
Werkervaring: 2 Jaar
Huidige functie: Technisch applicatie Beheer
Laptop: Dell D630
Leaseauto:Nee, OV Kaart Werkgever
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Uitgebreide Studiekeuzen, betaald Door Werkgever
Reistijd: ong. 90 Minuten per Rit
Maand salaris(bruto): 1900
Volgens mij wel redelijk, ben op dit moment bezig met Filenet (voor klant) en Linux LPI102.
Opleiding(en): MBO-ICT Systeembeheer Niveau 3+4
Certificaten: MCITP Server Administrator / ITIL / N+ / Linux LPI101
Werkervaring: 2 Jaar
Huidige functie: Technisch applicatie Beheer
Laptop: Dell D630
Leaseauto:Nee, OV Kaart Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Uitgebreide Studiekeuzen, betaald Door Werkgever
Reistijd: ong. 90 Minuten per Rit
Maand salaris(bruto): 1900
Volgens mij wel redelijk, ben op dit moment bezig met Filenet (voor klant) en Linux LPI102.
[ Voor 4% gewijzigd door Vendrom op 06-04-2009 11:21 ]
Anoniem: 149031
Mijn nieuwe situatie per 1-1-2009:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Hogere Informatica (technische Bachelor), Management of Technology (bedrijfskundige Master)
Certificaten/cursussen: o.a. Prince2 foundation, ITIL foundation, BISL foundation, adviesvaardigheden, schriftelijk communiceren, verschillende interne masterclasses (sourcing, informatiebeveiliging & business continuity management, en organisatie- & procesontwerp)
Werkervaring: 3 jaar (na studie begonnen bij huidige bedrijf)
Werkgever: Adviesbureau
Huidige functie: Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
13/14e maand of winstuitkering: collectieve & individuele bonussen. Indien gehaald samen goed voor zo'n 2 extra maandsalarissen.
GSM: Ja, onbeperkt (privé en zakelijk)
Leaseauto: Ja. leasebudget: €670 per maand (excl brandstof). privé-km: onbeperkt.
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling. (vanuit OR loopt hier nu een onderzoek naar)
€ 35,- bruto voor ziektekostenverzekering
€ 125,- netto onkostenvergoeding per maand.
€ 45,- netto internetvergoeding per maand.
€ 500,- bruto artikelbonus (na publicatie)
opleidingsbudget: €5000 per jaar.
ICT-budget: €900 netto per jaar (bedoeld voor dingen als tomtom, printers voor thuis, pda's, smartphones, usb sticks, data-abo voor je mobiel etc)
Maand salaris(bruto): €3200 (was 2750 per 1-1-2008)
Volgens mij hoef ik op dit moment niet te klagen. Ben er blij mee.
Opleiding(en): Hogere Informatica (technische Bachelor), Management of Technology (bedrijfskundige Master)
Certificaten/cursussen: o.a. Prince2 foundation, ITIL foundation, BISL foundation, adviesvaardigheden, schriftelijk communiceren, verschillende interne masterclasses (sourcing, informatiebeveiliging & business continuity management, en organisatie- & procesontwerp)
13/14e maand of winstuitkering: collectieve & individuele bonussen. Indien gehaald samen goed voor zo'n 2 extra maandsalarissen.
Leaseauto: Ja. leasebudget: €670 per maand (excl brandstof). privé-km: onbeperkt.
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling. (vanuit OR loopt hier nu een onderzoek naar)
ICT-budget: €900 netto per jaar (bedoeld voor dingen als tomtom, printers voor thuis, pda's, smartphones, usb sticks, data-abo voor je mobiel etc)
Nee, er is hier geen wouter te bekennenJaWSnl schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:46:
[...]
wacht... zit jij naast wouter?want dan zit je met je rug naar mijn gezicht toe
Zit bij Component engineers op 7C
ok lol vlak voor me zit ook een bart maar een snelle search op 'bart' gaf aardig wat hits, dus kansen zijn klein. k zit op 7G overigens.psvbart schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:58:
[...]
Nee, er is hier geen wouter te bekennen
Zit bij Component engineers op 7C
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Anoniem: 294614
Leeftijd: 21 Jaar
Opleiding(en): HBO - Informatica 4e jaar
Certificaten: ITIL Foundation, Prince2 Foundation
Werkervaring: 2 jaar (Medior Webdeveloper)
Werkgever: ICT dienstverlener Overheid
Huidige functie: Stagiair
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 0
GSM: nee
Pensioenregeling:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid om aantal keer naar het hoofdkantoor in Engeland te vliegen inclusief alles wat daarbij hoort.
Land:Nederland (Amsterdam)/Engeland (Londen, Birmingham)
Reistijd**: 45 minuten (fiets, trein, tram)
Maand salaris(bruto): 700 euro.
Hiervoor 2 jaar als Medior Webdeveloper gewerkt voor 780 eu (16 uur per week). Dit al vanaf het halen van propedeuse in 1 jaar. Dat verdiende voor mijn leeftijd toendertijd wel heel goed. Het mooie was dat het bij mijn opleiding gewoon te doen was om naast mijn colleges nog 16 uur te werken doordeweeks.
Volgend jaar een Master aan de UvA en dan zien we wel weer verder.. Al hoorde ik dat ik vervolgens al snel naar 2500 kan stijgen..
Certificaten: ITIL Foundation, Prince2 Foundation
Werkervaring: 2 jaar (Medior Webdeveloper)
Werkgever: ICT dienstverlener Overheid
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 0
Pensioenregeling:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid om aantal keer naar het hoofdkantoor in Engeland te vliegen inclusief alles wat daarbij hoort.
Reistijd**: 45 minuten (fiets, trein, tram)
Hiervoor 2 jaar als Medior Webdeveloper gewerkt voor 780 eu (16 uur per week). Dit al vanaf het halen van propedeuse in 1 jaar. Dat verdiende voor mijn leeftijd toendertijd wel heel goed. Het mooie was dat het bij mijn opleiding gewoon te doen was om naast mijn colleges nog 16 uur te werken doordeweeks.
Volgend jaar een Master aan de UvA en dan zien we wel weer verder.. Al hoorde ik dat ik vervolgens al snel naar 2500 kan stijgen..
Opleiding(en): Nu bezig met 3e jaars informatica opleiding
Certificaten: Geen
Werkervaring: Ongeveer 4 maanden gerelateerd aan ICT
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Java / webdeveloper
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand mits de bedrijfsresultaten dit toelaten
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: Minimaal 8, maximaal 24 (Volgens het contract, maar mag gewoon van afgeweken worden, wanneer ik bijvoorbeeld te druk met studie ben)
Pensioenregeling: Ja, standaard pensioenregeling Interpolis
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot training/cursus (intern/extern)
Land: Nederland
Reistijd**: OV 1,5 uur, auto 40-50 minuten
Maand salaris(bruto): Gemiddeld 1000 euro bij 24 uur per week (Ligt aan het aantal uren dat ik gemaakt heb)
Aardig zakcentje voor naast de studie en leer er ook nog een hoop, wat voor mij toch belangrijker is dan het loon.
Opleiding(en): Nu bezig met 3e jaars informatica opleiding
Certificaten: Geen
Werkervaring: Ongeveer 4 maanden gerelateerd aan ICT
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Java / webdeveloper
Vakantiedagen: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand mits de bedrijfsresultaten dit toelaten
Werkweek: Minimaal 8, maximaal 24 (Volgens het contract, maar mag gewoon van afgeweken worden, wanneer ik bijvoorbeeld te druk met studie ben)
Pensioenregeling: Ja, standaard pensioenregeling Interpolis
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot training/cursus (intern/extern)
Reistijd**: OV 1,5 uur, auto 40-50 minuten
Maand salaris(bruto): Gemiddeld 1000 euro bij 24 uur per week (Ligt aan het aantal uren dat ik gemaakt heb)
Aardig zakcentje voor naast de studie en leer er ook nog een hoop, wat voor mij toch belangrijker is dan het loon.
Anoniem: 61153
Mooie stagevergoeding voor een stagair m.i.Anoniem: 294614 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:45:
Leeftijd: 21 Jaar
Liggen (ook) de stagair-salarissen in de UK hoger dan in NLD?
Kennis van mij ging voor een half jaar naar Engeland op stage en die kreeg daar een normaal begin-salaris, in dit geval zo'n 1600 pond. Verder geen idee over het hoe en waarom
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Anoniem: 225957
Inderdaad, je hoeft zeker niet te klagenAnoniem: 149031 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:37:
...
Ik werk vanuit het kantoor in Amsterdam. Ze wilde me 400 bieden en ik wilde graag 750 hebben om zo mijn reis na afstuderen te kunnen bekostigen. Ze kwamen tegemoet met 700.. Je moet gewoon niet meteen het eerste accepteren. Andere bedrijven (SNS-bank) boden me trouwens ook 1000 euro. Het nadeel was echter dat de reistijd tussen Leiden en Den Bosch te lang was (2 uur heen, 2 uur terug)..Anoniem: 61153 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:07:
[...]
Mooie stagevergoeding voor een stagair m.i.
Liggen (ook) de stagair-salarissen in de UK hoger dan in NLD?
Anoniem: 298219
Heb even zitten lezen hier maar ben toch bang dat ik erg weinig betaald krijg. Oke, erg leuk bedrijf maar ik zit hier wel voor het geld natuurlijk. Mijn gegevens:
Opleiding(en): MBO
Certificaten: -
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Multimedia Reclame Bureau
Huidige functie: PHP Programmeur (PHP, SQL, xHTML, javascript, CSS, Flash, database etc etc)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer flexibele werktijden
Reistijd**: 10 min (fiets)
Maand salaris(bruto): €1759,-
Wat vinden jullie? Denk persoonlijk dat ik eens een goed gesprek moet hebben hier.
Huidige functie: PHP Programmeur (PHP, SQL, xHTML, javascript, CSS, Flash, database etc etc)
Wat vinden jullie? Denk persoonlijk dat ik eens een goed gesprek moet hebben hier.
Ik zat als HBO student na mijn propedeuse (1e jaar) (parttime 16 uur per week) al op 1900 voor 40 uur. Wat voor MBO opleiding heb je precies gedaan?Anoniem: 298219 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:11:
Heb even zitten lezen hier maar ben toch bang dat ik erg weinig betaald krijg. Oke, erg leuk bedrijf maar ik zit hier wel voor het geld natuurlijk. Mijn gegevens:
@Jenova met dat aantal jaren ervaring en talen zou ik toch ook meer verwachten eigenlijk
daarvoor ga je zelfs als 1ste lijns helpdesker al lang niet meer voor werken.
Je reistijd, flexibele uren en 25 dagen verlof is ook wel wat waard maar ja.
Je reistijd, flexibele uren en 25 dagen verlof is ook wel wat waard maar ja.
[ Voor 19% gewijzigd door Graviton12 op 08-04-2009 15:31 ]
Multimedia programmeur. Eigen naam van het de school. Gewoon de standaard webdesign technieken. Iets wat ik toendertijd al kon.Anoniem: 294614 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:23:
[...]
Ik zat als HBO student na mijn propedeuse (1e jaar) (parttime 16 uur per week) al op 1900 voor 40 uur. Wat voor MBO opleiding heb je precies gedaan?
Het is zelfs nog meer. Ik heb zelfs leidinggevende functie over de projecten. Krijg je met een klein bedrijf wat aan het groeien is. Jammer dat wij achterblijven in het groeiproces financieel gezien...Graviton12 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:28:
@Jenova met dat aantal jaren ervaring en talen zou ik toch ook meer verwachten eigenlijkdaarvoor ga je zelfs als 1ste lijns helpdesker al lang niet meer voor werken
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 298219 op 08-04-2009 15:32 ]
Zoals ik hoor verdien je zwaar onder je kunde.. Ik zou echt gaan klagen of wat anders zoeken, hoe leuk het bedrijf ook is. Ik denk, zeker naar je ervaring te zien je zeker MINIMAAL boven de 2200 moet zitten.Anoniem: 298219 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:30:
[...]
Multimedia programmeur. Eigen naam van het de school. Gewoon de standaard webdesign technieken. Iets wat ik toendertijd al kon.
[...]
Het is zelfs nog meer. Ik heb zelfs leidinggevende functie over de projecten. Krijg je met een klein bedrijf wat aan het groeien is. Jammer dat wij achterblijven in het groeiproces financieel gezien...
Je kan ook de potentiële voordelen afwegen tegen de financiële nadelen.
Als je voor een klein bedrijf werkt waar je in de nabije toekomst flink kan doorgroeien ...
(zou toch in ieder geval opslag vragen)
Als je voor een klein bedrijf werkt waar je in de nabije toekomst flink kan doorgroeien ...
De vraag is alleen hoelang wil je hierop wachten. Toen ik bij dit bedrijf kwam 5 jaar geleden was ik nr 7 van het bedrijf. Dit zijn er nu een stuk of 20! Wanneer kun je verwachten dat wij eens gaan mee groeien ipv alles maar in het bedrijf te stoppen?Graviton12 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:46:
Je kan ook de potentiële voordelen afwegen tegen de financiële nadelen.
Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO (Informatica 4e jaars)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Groot ICT Dienstverlener
Huidige functie: Stagiar
GSM: Ja
Pensioenregeling: Nee
Reistijd: 70 min
Maand salaris(bruto): €500,-
Opleiding(en): HBO (Informatica 4e jaars)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Groot ICT Dienstverlener
Huidige functie: Stagiar
Reistijd: 70 min
Maand salaris(bruto): €500,-
[ Voor 3% gewijzigd door Mister I op 08-04-2009 16:03 ]
De kans is zelfs groot dat de mensen die na jou zijn aangenomen meer verdienen dan jij - simpelweg omdat het de afgelopen jaren erg moeilijk was om mensen te vinden...Anoniem: 298219 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:52:
De vraag is alleen hoelang wil je hierop wachten. Toen ik bij dit bedrijf kwam 5 jaar geleden was ik nr 7 van het bedrijf. Dit zijn er nu een stuk of 20! Wanneer kun je verwachten dat wij eens gaan mee groeien ipv alles maar in het bedrijf te stoppen?
@ Mister : Voor een stage is 500 absoluut om tevreden mee te zijn, meen me zelfs te herinneren dat ~350 gemiddeld is. Wat zijn specifiek je rollen/ uitdagingen/ verantwoordelijkheden?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Het is niet echt de bedoeling om stagavergoedingen te gaan vermelden
Mag in een eigen topic eventueel.
@Jenova Klopt, daarmee dat ik zei, afwegen van potentiële voordelen, als je vermoeden hebt dat je niet recht evenredig omhoog gaat tussen jaren/loon/doorgroei kan je best eens samen gaan zitten met je manager, wat je niet vraagt gaan ze ook (meestal) niet geven.
Heb zelf ook 1 keer de fout gemaakt om te vroeg te vertrekken op een bedrijf vanwege andere omstandigheden waar ik niet op inga
Al mijn ex-collega's hebben nu hun eigen bedrijven en verdienen een huis per jaar :d
Als je al 6 jaar werkervaring hebt in 1 specifieke richting heb je al een stuk meer in de pap te brokken, + ze houden er ook altijd wel rekening mee wat je in het laatje brengt dus ik denk niet dat je een negatief antwoord gaat krijgen op een loonsverhoging (zelfs op dit moment).
Heb zelf ook 1 keer de fout gemaakt om te vroeg te vertrekken op een bedrijf vanwege andere omstandigheden waar ik niet op inga
Al mijn ex-collega's hebben nu hun eigen bedrijven en verdienen een huis per jaar :d
Als je al 6 jaar werkervaring hebt in 1 specifieke richting heb je al een stuk meer in de pap te brokken, + ze houden er ook altijd wel rekening mee wat je in het laatje brengt dus ik denk niet dat je een negatief antwoord gaat krijgen op een loonsverhoging (zelfs op dit moment).
Dat doe je netjesAnoniem: 149031 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:37:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik doe een onderzoek binnen het bedrijf om de klant beter te kunnen bedienen in haar wensen._Apache_ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:10:
@ Mister : Voor een stage is 500 absoluut om tevreden mee te zijn, meen me zelfs te herinneren dat ~350 gemiddeld is. Wat zijn specifiek je rollen/ uitdagingen/ verantwoordelijkheden?
Het onderzoek heet Business Thinking en focust zich op het probleem achter het probleem van de klant om maar even kort te zeggen. ICT is dan ondergeschikt aan de bedrijfsprocessen ipv leidend.
De resultaten hebben dus als het goed is een indirect impact op de verkopen.
Stage duurt nog ongeveer 10 weken inderdaad.
We gaan wat offtopic maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ICT leidend is hoor... 
Dat een hoop IT'ers dat anders zien kan ik wel beamen en een gebrek aan "Business Thinking" is er dan ook vaak.
Dat een hoop IT'ers dat anders zien kan ik wel beamen en een gebrek aan "Business Thinking" is er dan ook vaak.
[ Voor 40% gewijzigd door Max|Burn op 08-04-2009 22:13 ]
Zal ik je dan maar meteen een voorbeeld geven? Een ERP systeem dat uitgerold wordt bij productiemaatschappijen van een multinational. De bedrijfsprocessen worden dan aangepast aan het ERP systeem (al dan niet met maatwerk).Max|Burn schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:11:
We gaan wat offtopic maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ICT leidend is hoor...
Sowieso zie je vaak bij ERP implementaties, dat er een verschil is tussen de bedrijfsprocessen en de manier waarop het ERP ermee om gaat, dat de bedrijfsprocessen vaak niet in orde zijn / niet efficient zijn.
Groetjes, FaceDown.
Hear hearFaceDown schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:22:
[...]
Zal ik je dan maar meteen een voorbeeld geven? Een ERP systeem dat uitgerold wordt bij productiemaatschappijen van een multinational. De bedrijfsprocessen worden dan aangepast aan het ERP systeem (al dan niet met maatwerk).
Sowieso zie je vaak bij ERP implementaties, dat er een verschil is tussen de bedrijfsprocessen en de manier waarop het ERP ermee om gaat, dat de bedrijfsprocessen vaak niet in orde zijn / niet efficient zijn.
Dat wil zeggen, tot op zekere hoogte. Bij implementatie: De afweging die eerst gemaakt wordt, is wel ERP-systeem aan de meeste eisen en wensen voldoet. Vervolgens wordt de rest tot op zekere hoogte aangepast middels customs. Daarbij kan het best zijn dat de business aangepast wordt op het systeem - maar dat is een kosten / baten afweziging
En bedrijfsprocessen die niet op orde zijn / reorganisaties ttv implementaties van ERP...breek me de bek niet open
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
volgens mij is er iemand hier een beetje afwezigThe Eagle schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:31:
[...]
Hear hear
Dat wil zeggen, tot op zekere hoogte. Bij implementatie: De afweging die eerst gemaakt wordt, is wel ERP-systeem aan de meeste eisen en wensen voldoet. Vervolgens wordt de rest tot op zekere hoogte aangepast middels customs. Daarbij kan het best zijn dat de business aangepast wordt op het systeem - maar dat is een kosten / baten afweziging
En bedrijfsprocessen die niet op orde zijn / reorganisaties ttv implementaties van ERP...breek me de bek niet open
De bedrijfsprocessen worden dan aangepast aan het ERP systeem (al dan niet met maatwerk).
offtopic:
Dat is eerder een zwakte van ERP pakketten dan een bewijs dat ICT leidend is. Een goede implementatie van een ERP pakket volgt de bedrijfsprocessen. Je implementeerd modules aan de hand van je bedrijfsprocessen, niet andersom. Dat je dan je processen in sommige situaties aanpast aan je ERP implementatie i.v.m. de inflexibilliteit van de ERP oplossing (En ja dit is vaak zo). betekend nog niet dat ICT leidend is.
Het is wel zo dat zeker bij organisaties met slechte bedrijfsprocessen, de implementatie van een ERP pakket ze dwingt meer na te denken over de processen.
ICT blijft echter altijd een ondersteunend deel van de organisatie..net als HR, Finance, etc. er wordt geen geld verdiend, hooguit kosten bespaard en is dus nooit leidend.
Dat is eerder een zwakte van ERP pakketten dan een bewijs dat ICT leidend is. Een goede implementatie van een ERP pakket volgt de bedrijfsprocessen. Je implementeerd modules aan de hand van je bedrijfsprocessen, niet andersom. Dat je dan je processen in sommige situaties aanpast aan je ERP implementatie i.v.m. de inflexibilliteit van de ERP oplossing (En ja dit is vaak zo). betekend nog niet dat ICT leidend is.
Het is wel zo dat zeker bij organisaties met slechte bedrijfsprocessen, de implementatie van een ERP pakket ze dwingt meer na te denken over de processen.
ICT blijft echter altijd een ondersteunend deel van de organisatie..net als HR, Finance, etc. er wordt geen geld verdiend, hooguit kosten bespaard en is dus nooit leidend.
[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 10-04-2009 10:04 ]
Anoniem: 183355
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: Audit cursus, Soldeercursus, Toegepaste Electronika
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Voor meet- en regelaars voor vloeistoffen en gassen
Huidige functie: Customer Service Department, hulp verlenen aan klanten over de hele wereld.
Vakantiedagen: 37 (incl. ADV)
13e maand: Ja
Werkweek: 38 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskoste vergoeding
Land: Nederland en buitenland
Reistijd: 10 min (auto), 25 min (fiets)
Maand salaris(bruto): €1816,-
Zoals je kunt zien heb ik niet direct wat met de ICT te maken maar meer met de electronika.
Dit is zo gekomen doordat ze geen werk meer hadden op de ICT maar wel op de CSD en zodoende ben ik hier zo ingerold.
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: Audit cursus, Soldeercursus, Toegepaste Electronika
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Voor meet- en regelaars voor vloeistoffen en gassen
Huidige functie: Customer Service Department, hulp verlenen aan klanten over de hele wereld.
Vakantiedagen: 37 (incl. ADV)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskoste vergoeding
Land: Nederland en buitenland
Reistijd: 10 min (auto), 25 min (fiets)
Maand salaris(bruto): €1816,-
Zoals je kunt zien heb ik niet direct wat met de ICT te maken maar meer met de electronika.
Dit is zo gekomen doordat ze geen werk meer hadden op de ICT maar wel op de CSD en zodoende ben ik hier zo ingerold.
Lang leve de economische crisis, een mooie index van 4% op 1 januari 
En als ik zo rondkijk heb ik het goed getroffen voor mijn leeftijd, ervaring (aka niets), en 38 urenweek
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Licentiaat informatica (universiteit)
Werkervaring: 0 jaar 6 maand
Huidige functie: Functioneel analist
Vakantiedagen: 20 (24 dit jaar omdat er 4 feestdagen vallen in het weekend) + 18 dagen mogelijk op te nemen indien uren ook gepresteerd. (zie het als: als je elke dag 30 minuten overwerkt, kan je na 15 werkdagen een extra dag verlof nemen).
Pensioenregeling: Ja, een dubbele
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer, en korting bij de parfumerie ^^
Land: Belgie
Reistijd: 10 minuten fiets, 25 minuten trein (eventueel 10 minuten metro, afhankelijk welke trein ik neem)
Maand salaris(bruto): +- €3250,- (en in september komt daar 300 bruto bovenop omdat ik dan 1 jaar werk hier).
En als ik zo rondkijk heb ik het goed getroffen voor mijn leeftijd, ervaring (aka niets), en 38 urenweek
Vakantiedagen: 20 (24 dit jaar omdat er 4 feestdagen vallen in het weekend) + 18 dagen mogelijk op te nemen indien uren ook gepresteerd. (zie het als: als je elke dag 30 minuten overwerkt, kan je na 15 werkdagen een extra dag verlof nemen).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer, en korting bij de parfumerie ^^
Reistijd: 10 minuten fiets, 25 minuten trein (eventueel 10 minuten metro, afhankelijk welke trein ik neem)
Maand salaris(bruto): +- €3250,- (en in september komt daar 300 bruto bovenop omdat ik dan 1 jaar werk hier).
Dat is inderdaad een flink salaris voor je leeftijd/ervaring. Op zich wel weinig vrije dagen, maar als je inderdaad elke week gewoon 40 uur werkt, heb je elke maand een extra vrije dag, dan is het weer netjes.Lointje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:40:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Na hier wat te lezen, en aangezien ik dinsdag een functioneringsgesprek heb, en voor me gevoel onder betaald wordt. Zou ik wel eens jullie mening willen weten:
Opleiding(en): MBO Niveau 3 IT Medewerker, en vervolgens Niveau 4 Netwerk + Systeembeheerder
Certificaten/cursussen: MSCE 2003, momenteel bezig met MSCITP 2008 (heet het zo? in iedergeval de upgrade van MCSE naar 2008.) Interne opleidingen voor management van software die ik beheer.
Werkervaring: 6 Jaar. Ben hier meteen na afronden van mbo binnengerold, en promotie gemaakt en MSCE voltooid
Werkgever: Bouwbedrijf
Huidige functie: Hoofd IT, maar op mn naamkaartje staat Systeembeheerder.
Vakantiedagen: 40 inclusief verplichte dagen (bouw CAO dus bouwvak etc)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkereing +/- 2000euro Bruto
GSM: Ja, alleen voor gebruik zakelijk
Leaseauto: Ja. Ford Focus bedrag geen idee: onbeperkt prive, echter wel persoonlijke bijdrage van 48 euro p/m
Werkweek: 40 uur (meestal meer)
Overwerk uitbetaald: Nee, Tijd voor tijd. echter kan ik bijna nooit vrij nemen.
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling.
Maand salaris(bruto): €2680
Opleiding(en): MBO Niveau 3 IT Medewerker, en vervolgens Niveau 4 Netwerk + Systeembeheerder
Certificaten/cursussen: MSCE 2003, momenteel bezig met MSCITP 2008 (heet het zo? in iedergeval de upgrade van MCSE naar 2008.) Interne opleidingen voor management van software die ik beheer.
Werkervaring: 6 Jaar. Ben hier meteen na afronden van mbo binnengerold, en promotie gemaakt en MSCE voltooid
Werkgever: Bouwbedrijf
Huidige functie: Hoofd IT, maar op mn naamkaartje staat Systeembeheerder.
Vakantiedagen: 40 inclusief verplichte dagen (bouw CAO dus bouwvak etc)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkereing +/- 2000euro Bruto
GSM: Ja, alleen voor gebruik zakelijk
Leaseauto: Ja. Ford Focus bedrag geen idee: onbeperkt prive, echter wel persoonlijke bijdrage van 48 euro p/m
Werkweek: 40 uur (meestal meer)
Overwerk uitbetaald: Nee, Tijd voor tijd. echter kan ik bijna nooit vrij nemen.
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling.
Maand salaris(bruto): €2680
Voor je leeftijd, opleiding en afgeronde cursussen vind ik het wel meevallen hoor. Daarnaast heb je ook 40 vakantiedagen, ook al staan er heel wat vast...
Denk niet dat je het slecht hebt.
Denk niet dat je het slecht hebt.
Lang geleden bij bedrijf implementatie van ERP gaan doen, totale kost was geschat op ongeveer 50 miljoen maar het pakket kon niet alles wat ze wilden, dus beslisten ze van low level te gaan programmeren terwijl de consultants duidelijk aangaven dat het nooit mogelijk zou zijn, na 2 jaar zijn ze gestopt en terug gegaan naar hun oude software ...Max|Burn schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:55:
[...]
offtopic:
Ze waren zo halsstarrig dat ze uiteindelijk miljoenen en miljoenen verloren hebben (en dan praat ik nog niet over de aankoop van het pakket) enkel omdat ze het "zo wilden" en niet anders.
Nog grote rechtzaak over geweest van wat ik later hoorde, bedrijf heeft gewoon verloren en alle kosten moeten betalen aan IBM en nog paar andere consultancy leveranciers.
Gelukkig ben ik er weg "gelopen" na paar maanden.
Om terug ontopic te gaan

@Redhead : Het is niet echt hoog, maar ook niet echt laag, toch zeker als je de extra voordelen beziet, de overtime niet kunnen terugnemen is wel klote natuurlijk.
Weet iemand misschien een goede loon calculator voor Nederland, mss zou dit niet misstaan in het topic, in België vindt je er zo veel bij de vakbond websites.
[ Voor 10% gewijzigd door Graviton12 op 11-04-2009 20:54 ]
Nette voorwaarden en zeker niet onderbetaald (qua specs). Uiteraard kan het zo zijn dat het werk wat je doet erg veeleisend is e.d wat een hoger salaris rechtvaardigt.Red_Head schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:47:
Na hier wat te lezen, en aangezien ik dinsdag een functioneringsgesprek heb, en voor me gevoel onder betaald wordt. Zou ik wel eens jullie mening willen weten:
Specs
[ Voor 15% gewijzigd door battler op 11-04-2009 23:54 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar toch bedankt wegens de IT-ers die ontslagen zijn net door die economische crisis.Lointje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:40:
Die economische crisis helpt wel aardig doordat bedrijven nu ineens betere focus op IT hebben en doorhebben dat je niet persee 10.000 IT'ers nodig hebt, maar het met een paar goeie ook af kan. IT is al jaren overhyped geweest waarbij er enorme golven geweest zijn waar bedrijfen maar meer en meer IT mensen aannamen, zonder eigenlijk inhoudelijk te weten of die mensen wel goed zijn in hun vak en zonder enige juiste vorm van performance meting. In IT is nog altijd genoeg werk (goed betaald ook), je moet je alleen als IT'er continue up-to-date houden en dan hoef je je echt geen zorgen te maken over een baan.Anoniem: 225957 schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:06:
[...]
Ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar toch bedankt wegens de IT-ers die ontslagen zijn net door die economische crisis.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Mmm, wat je zegt is zeker zinnig. Maar wat ik de laatste tijd vaststel, is dat werkgevers onder de dekmantel van "De Crisis" allemaal 15 jaar solide ervaring willen aan het salaris van een schoolverlater.momania schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:16:
[...]
Die economische crisis helpt wel aardig doordat bedrijven nu ineens betere focus op IT hebben en doorhebben dat je niet persee 10.000 IT'ers nodig hebt, maar het met een paar goeie ook af kan. IT is al jaren overhyped geweest waarbij er enorme golven geweest zijn waar bedrijfen maar meer en meer IT mensen aannamen, zonder eigenlijk inhoudelijk te weten of die mensen wel goed zijn in hun vak en zonder enige juiste vorm van performance meting. In IT is nog altijd genoeg werk (goed betaald ook), je moet je alleen als IT'er continue up-to-date houden en dan hoef je je echt geen zorgen te maken over een baan.
Klopt, maar in mijn ogen zijn dat meestal bedrijfen die het qua IT gewoon nog niet goed genoeg snappen.Anoniem: 225957 schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:19:
[...]
Mmm, wat je zegt is zeker zinnig. Maar wat ik de laatste tijd vaststel, is dat werkgevers onder de dekmantel van "De Crisis" allemaal 15 jaar solide ervaring willen aan het salaris van een schoolverlater.
Gelukkig komen er meer en meer die dat wel doen en gewoon genoeg werk hebben, genoeg belonen, etc.
Dan springen ze daar in Nederland misschien wat verstandiger mee om dan hier in België.momania schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:22:
[...]
Klopt, maar in mijn ogen zijn dat meestal bedrijfen die het qua IT gewoon nog niet goed genoeg snappen.
Gelukkig komen er meer en meer die dat wel doen en gewoon genoeg werk hebben, genoeg belonen, etc.
Hier in Vlaanderen is de vaste routine bij een sollicitatiegesprek:
1e en 2e ronde: "Dé geknipte persoon die we al maanden zoeken. Zal perfect binnen onze bedrijfscultuur passen. Zeker voldoende ervaring. Technisch zeker wat we zoeken. Welkom! Welkom!"
3e ronde: "U moet begrijpen, meneer, de 'Crisis' he, we kunnen U echt niet meer bieden dan xxxx € (wat dan nét iets meer is dan een schoolverlater). Firmawagen? Tsja, vorig jaar had U die gekregen. Maar nu, de 'Crisis' he."
<bitter mode>
Ik ben een geboren IT-er, ben uitstekend in wat ik doe (en nog bescheiden ook ;-) en als ik me inzet op een project is dat 100%, maar na een dozijn dergelijke gespreks-rondes, allemaal met dezelfde minzaam glimachende personeels-directeurs, ben ik zo stilletjes aan op het punt aangekomen om IT de rug toe te keren. Spijtig.
</bitter mode>
(misschien een beetje off-topic aan het gaan, excuses)
Anoniem: 298737
Voor degene die wel eens wil weten hoe Finnen betaalt worden 
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MTS
Certificaten: CCNP (Cisco), CCSA (Checkpoint), LPI en bezig met RHCE
Werkervaring: >10 jaar
Werkgever: Multinational
Huidige functie: Netwerk Specialist in een datacenter en remote netwerk beheer
Vakantiegeld: Ong 4%
Vakantiedagen: 30 (hiervan verdwijnen er 2 omdat ik verplicht 2 zaterdagen vrij moet nemen).
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Werkweek: 37,5u
Telefoon vergoeding: 20,- per maand
ADSL vergoeding: 20,- per maand
Particuliere ziektekosten verzekering volledig vergoed.
Standby dienst 50% per uur (ong 1700,- bruto voor een week standby)
Land: Finland/Helsinki
Reistijd**: 10 min. fietsen, half uurtje lopen
Maand salaris(bruto): 4300,- waarvan netto 2800,- over blijft
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MTS
Certificaten: CCNP (Cisco), CCSA (Checkpoint), LPI en bezig met RHCE
Werkervaring: >10 jaar
Huidige functie: Netwerk Specialist in een datacenter en remote netwerk beheer
Vakantiegeld: Ong 4%
Vakantiedagen: 30 (hiervan verdwijnen er 2 omdat ik verplicht 2 zaterdagen vrij moet nemen).
Werkweek: 37,5u
Particuliere ziektekosten verzekering volledig vergoed.
Standby dienst 50% per uur (ong 1700,- bruto voor een week standby)
Land: Finland/Helsinki
Reistijd**: 10 min. fietsen, half uurtje lopen
Ziet er goed uit. Heb wel een paar vragen voor je: Is je maandsalaris inclusief je standby bonus? En hoevaak draai je standby? Kan je met dit bedrag ruim leven daar of zijn de kosten hoger? Oh, en nog op zoek naar mensen
?
[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Nash op 13-04-2009 18:57 ]
Dat maandsalaris is exclusief de standby die ik nu eens in de 7 weken doe. Vooral weekend werk loont, als ik zaterdag (150%) werk dan worden de uren op zondag in hetzelfde weekend 400% vergoed.
Er is van het standaard salaris heel goed te leven, over het algemeen is het leven wel wat duurder. Alcohol is veel duurder maar energie weer flink goedkoper (goed voor het thuisnetwerkje).
Er is van het standaard salaris heel goed te leven, over het algemeen is het leven wel wat duurder. Alcohol is veel duurder maar energie weer flink goedkoper (goed voor het thuisnetwerkje).
Hoeveel steek je zelf in je pensioen dan? Of hoe is dat geregeld?Anoniem: 298737 schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:48:
Voor degene die wel eens wil weten hoe Finnen betaalt worden
Ik denk niet dat het in andere sectoren beter gaat...Anoniem: 225957 schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:25:
[...]
<bitter mode>
Ik ben een geboren IT-er, ben uitstekend in wat ik doe (en nog bescheiden ook ;-) en als ik me inzet op een project is dat 100%, maar na een dozijn dergelijke gespreks-rondes, allemaal met dezelfde minzaam glimachende personeels-directeurs, ben ik zo stilletjes aan op het punt aangekomen om IT de rug toe te keren. Spijtig.
</bitter mode>
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Anoniem: 286128
Opleiding(en):
Middelbare school (VWO em/ng)
1 jaar IMM (@ VU amsterdam) daarna gestopt omdat ik alvorens ik verder wil met mijn opleiding in 1. Amsterdam wil wonen 2. Plekje voor mezelf wil hebben 3. iets van het bedrijfsleven wil proeven
Certificaten: Niks, wat tours met VMware gedaan, en mag nu in de baas z'n tijd MCP's gaan halen (ben nu bezig met 70-290) en doel is MSCE volgend jaar zomer (maar ik ga mijn opleiding zelf betalen want ik weet nu al dat ik volgend jaar zomer ga stoppen omdat ik verder ga studeren)
Werkervaring: 1.5 jaar in de ICT (meteen vast contract hier)
Huidige functie: Monitoring, junior systeembeheerder
Vakantiegeld: Ong 8%
Vakantiedagen: 28 + nog veel opgebouwd met netwerk aanleggen op zaterdag etc
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, via de ABN
Eten inbegrepen (heb je natuurlijk ook niet overal)
Standby dienst : ongeveer 600/800 euro netto in de maand (voor 1 week), maar kan ik nog niet doen nu vanwege het geen auto hebben
Reistijd**: 45 minuten (volledige reiskostenvergoeding)
Flexibiliteit: heel groot / veel / relaxed (kan makkelijk zo 1,2,3 thuisblijven en werken etc)
Maand salaris(bruto): 2200,- waarvan netto 1550 overblijft
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 14-04-2009 17:35 ]
Anoniem: 294759
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3
Certificaten: IBM Basic Operations AIX 5L
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: AIX/Linux beheerder.
Vakantiedagen: 26
Leaseauto*: ja(als ik dit zou willen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding
Reistijd: afhankelijk van opdracht
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3
Certificaten: IBM Basic Operations AIX 5L
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: AIX/Linux beheerder.
Leaseauto*: ja(als ik dit zou willen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding
Reistijd: afhankelijk van opdracht
Anoniem: 286128
Ik denk dat in deze tijden van het hele gebeuren niet echt mag klagen met een vast contract enzo. Verdiensten kunnen altijd beter, maar waar lullen we over, ik heb me opleiding nog niet eens afgemaakt.
Dus ja
Even weer een update:
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 2 jaar (+ 1/2 jaar afstuderen en 1/2 jaar stage)
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Software-ontwikkelaar
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 23 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus (5.4 % jaarsalaris)
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:openbaar vervoer volledig vergoed/cursussen volledig vergoed/2 uur per week vrijgesteld voor studie/pensioen via ABP
Werkweek: 40 uur (38 uur uitbetaald, vandaar de 13 ADV-dagen)
Maand salaris(bruto): € 3130
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 2 jaar (+ 1/2 jaar afstuderen en 1/2 jaar stage)
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Software-ontwikkelaar
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 23 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus (5.4 % jaarsalaris)
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:openbaar vervoer volledig vergoed/cursussen volledig vergoed/2 uur per week vrijgesteld voor studie/pensioen via ABP
Werkweek: 40 uur (38 uur uitbetaald, vandaar de 13 ADV-dagen)
Maand salaris(bruto): € 3130
Een overheidspensioen, iets van 3% van het bruto salaris wordt er afgedragen. Ik heb me er niet in verdiept, maar ik ga er niet vanuit dat dit een ruim pensioen op gaat leveren, vandaar dat ik zelf ook nog wat apart zet.momania schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:30:
[...]
Hoeveel steek je zelf in je pensioen dan? Of hoe is dat geregeld?
Tja, dit komt me bekend voor .. maar als ze zo beginnen, dan willen ze u niet echt met volle overtuiging. Ander en beter zeg ik danAnoniem: 225957 schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:25:
[...]
Dan springen ze daar in Nederland misschien wat verstandiger mee om dan hier in België.
Hier in Vlaanderen is de vaste routine bij een sollicitatiegesprek:
1e en 2e ronde: "Dé geknipte persoon die we al maanden zoeken. Zal perfect binnen onze bedrijfscultuur passen. Zeker voldoende ervaring. Technisch zeker wat we zoeken. Welkom! Welkom!"
3e ronde: "U moet begrijpen, meneer, de 'Crisis' he, we kunnen U echt niet meer bieden dan xxxx € (wat dan nét iets meer is dan een schoolverlater). Firmawagen? Tsja, vorig jaar had U die gekregen. Maar nu, de 'Crisis' he."
<bitter mode>
</bitter mode>
(misschien een beetje off-topic aan het gaan, excuses)
[ Voor 30% gewijzigd door makila op 14-04-2009 22:43 ]
Leeftijd: 25--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op dinsdag 08 april 2008 13:49
Acties:
--------------------------------------------------------------------------------
Door: DancePlaza
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
DancePlaza schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:14:
[...]
inmiddels weer een half jaar verder zelfde werkgever en bevalt mij prima!
Opleiding: HBO Infromation Engineering
Werkervaring: 1/2 jaar
Huidige functie: Technical Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
GSM: Ja + 50 euro prive
Auto: Ja, lease 680 incl brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet vergoeding (max 50euro), cafetariamodel
Maand salaris(bruto): 2600
Opleiding: HBO Infromation Engineering
Werkervaring: 1 1/2 jaar
Huidige functie: Technical Consultant
Vakantiedagen: 32 (25 variabele + 7 nationals holidays)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
GSM: Ja, onbeperkt
Auto: Ja, lease 730 incl brandstof + 15% overlease
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet vergoeding (max 50euro), cafetariamodel
Maand salaris(bruto): 2700
kortom ik mag niet klagen.
Van het kastje naar de muur lopen...
Anoniem: 256980
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO ICT Service medewerker nv.2
Werkervaring: Geen (op stages na)
Huidige functie: Service medewerker
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 1100
Al tijden dit topic gevolgd, nu maar eens posten over mezelf gezien het feit ik nu een vast contract heb gekregen (onbepaalde tijd heb gekregen).
Opleiding(en): MBO, HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: prince 2, BiSL en nog wat algemene beroepsvaardigheden cursusjes. (bezig met cognos professional momenteeel)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: overheid
Huidige functie: Iets met informatievoorziening, bi, fb.
Vakantiegeld: yup
Vakantiedagen: 36 (24 vak, 12 atv)
GSM: Optioneel
Reiskosten: gratis ov of een bepaald bedrag benzinegeld afhankelijk van de afstand mocht je ervoor kiezen met de auto te gaan reizen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hele goede, zaken als flexibiliteit en dergelijke + veel onkosten vergoedingen, of zaken als 2 maanden met betaalt verlof (als man zijnde)als het vrouwtje zwanger is. Kinderopvang etc. De belangrijkste voor mij is dat opleidingen en cursussen geheel worden vergoed mits onderbouwd, MASTER opleiding is geen probleem en wordt zelfs gestimuleerd. Er is niet een vastgesteld budget voor opleidingen, je hebt je alleen te houden aan een restitutie van twee jaar, wat niet meer dan logisch is.
Pensioenregeling: ABP
Reistijd**: ongeveer een uur (45 min met auto zonder files).
Maand salaris(bruto): 2850
Ik ben er tevreden mee en heb het naar me zin.
Opleiding(en): MBO, HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: prince 2, BiSL en nog wat algemene beroepsvaardigheden cursusjes. (bezig met cognos professional momenteeel)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: overheid
Huidige functie: Iets met informatievoorziening, bi, fb.
Vakantiegeld: yup
Vakantiedagen: 36 (24 vak, 12 atv)
Reiskosten: gratis ov of een bepaald bedrag benzinegeld afhankelijk van de afstand mocht je ervoor kiezen met de auto te gaan reizen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hele goede, zaken als flexibiliteit en dergelijke + veel onkosten vergoedingen, of zaken als 2 maanden met betaalt verlof (als man zijnde)als het vrouwtje zwanger is. Kinderopvang etc. De belangrijkste voor mij is dat opleidingen en cursussen geheel worden vergoed mits onderbouwd, MASTER opleiding is geen probleem en wordt zelfs gestimuleerd. Er is niet een vastgesteld budget voor opleidingen, je hebt je alleen te houden aan een restitutie van twee jaar, wat niet meer dan logisch is.
Reistijd**: ongeveer een uur (45 min met auto zonder files).
Maand salaris(bruto): 2850
Ik ben er tevreden mee en heb het naar me zin.
Anoniem: 151099
jammer dat het minimuloon is, maar probeer er het maximale uit te halen.Anoniem: 256980 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:38:
Leeftijd: 19
ga bijvoorbeeld je MCITP server administrator halen, dan kan je over 1 a 2 jaar ergens aan de slag voor minmaal het dubbele. blijf er niet te lang hangen in ieder geval.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 7 mnd
Werkgever: Lokale Overheid
Huidige functie: Trainee Informatie Adviseur (Op het moment voornamelijk bezig met BI en Cognos)
Vakantiedagen: 21 standaard +- 24 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 5% (wordt 8% of 13de maand dit jaar)
Leaseauto: nee
Reiskosten: Gratis OV
Werkweek: 36
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding en curssusen worden betaald, flexibele werktijden en een collectieve verzekering
Reistijd**: ongeveer een uur met het openbaar vervoer.
Maand salaris(bruto): 2280
@PacinoAllstars : Volgens mij zitten wij bijna in hetzelfde bootje
Alleen heb ik nog geen vastcontract, 2 jarige traineeship. Netjes salaris trouwens.
Huidige functie: Trainee Informatie Adviseur (Op het moment voornamelijk bezig met BI en Cognos)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding en curssusen worden betaald, flexibele werktijden en een collectieve verzekering
@PacinoAllstars : Volgens mij zitten wij bijna in hetzelfde bootje
[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 15-04-2009 13:13 ]
Klopt helemaal, voorheen was ik gedetacheerd en had ik ongeveer hetzelfde salaris als jou. Goed me best gedaan en een vast contract gekregen met de verhoging.Lukin schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:05:
@PacinoAllstars : Volgens mij zitten wij bijna in hetzelfde bootjeAlleen heb ik nog geen vastcontract, 2 jarige traineeship. Netjes salaris trouwens.
Volg jij ook je cognos in Nieuwegein?
@ Jordy :
Probeer er echt wat meer uit te halen, want dit schiet niet op. Ga actief op zoek en ga is praten met verschillende partijen, je zou je eens hoe ver je komt met wat extra assertiviteit. Stages zijn in mijn ogen ( de =>800u stages ) zijn weldegelijk werkervaring, vooral als je een serieuze uitdaging had en overtuigend in je rol zat.
Groeten, Martin
Probeer er echt wat meer uit te halen, want dit schiet niet op. Ga actief op zoek en ga is praten met verschillende partijen, je zou je eens hoe ver je komt met wat extra assertiviteit. Stages zijn in mijn ogen ( de =>800u stages ) zijn weldegelijk werkervaring, vooral als je een serieuze uitdaging had en overtuigend in je rol zat.
Groeten, Martin
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Nope, ik heb een aantal cursussen voor framework manager, transformer en report studio intern gevolgd via onze Cognos leverancier, meer had ik eigenlijk niet nodig om mijn werkzaamheden uit te voeren. Frameworks bouwen / aanpassen, rapporten, stukje troubleshooting etc. Ik had de mazzel dat ik al redelijk bekend was met de principes achter een BI Tool en kon teren op 6 maanden ervaring met BO XI (universe & crystal reports).PacinoAllstars schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:25:
[...]
Klopt helemaal, voorheen was ik gedetacheerd en had ik ongeveer hetzelfde salaris als jou. Goed me best gedaan en een vast contract gekregen met de verhoging.
Volg jij ook je cognos in Nieuwegein?
Ik zat er nog wel aan te denken om een basis Cognos certificering te gaan halen maar ik heb al een behoorlijke hoeveelheid cursussen en opleidingen op de agenda staan dit jaar, waaronder op het gebied van ETL en datawarehousing. Ik kan niet alles tegelijk
[ Voor 10% gewijzigd door Lukin op 15-04-2009 16:57 ]
Opleiding(en): 2 jaar HBO (Informatica, Commucatie & Multimedia Design
Certificaten: MCSE 2003, FileNet Administrator, Kofax Engineer
Werkervaring: 3 jaar in IT, waarvan 1,5 jaar relevant voor huidige functie
Werkgever: groot IT consultancy bedrijf
Huidige functie: Technical Support Specialist
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto*: Skoda Fabia Combi
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: benodigde certificeringen worden betaald
Reistijd**: gemiddeld 20 minuten
Maand salaris(bruto): +/- 2700,- (zonder overuren, onregelmatigheden)
Opleiding(en): 2 jaar HBO (Informatica, Commucatie & Multimedia Design
Certificaten: MCSE 2003, FileNet Administrator, Kofax Engineer
Werkervaring: 3 jaar in IT, waarvan 1,5 jaar relevant voor huidige functie
Werkgever: groot IT consultancy bedrijf
Huidige functie: Technical Support Specialist
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto*: Skoda Fabia Combi
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: benodigde certificeringen worden betaald
Reistijd**: gemiddeld 20 minuten
Maand salaris(bruto): +/- 2700,- (zonder overuren, onregelmatigheden)
"Find what you love and let it kill you"
Anoniem: 298985
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO 4 software ontwikkeling
Certificaten: ccn1, ccna2 en ccna3
Werkervaring: 1 jaar stage
Werkgever: mkb
Huidige functie: junior programmeur
Vakantiegeld: nog niet bekend
Vakantiedagen: nog niet bekend
13/14e maand of winstuitkering: nog niet bekend
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 150 netto reiskosten vergoeding
Reistijd**: 1 tot 1,5 uur met auto (50 km)
Maand salaris(bruto): 1450
Ik loop nu bijna 1 jaar stage en ik heb een aanbod gekregen van mijn werkgever om te blijven werken. Ik vroeg mij af of het een redelijk aanbod is.
Ik werk aan een aantal crm pakketten, biometrie applicaties en webapplicaties op zelfstandige basis. Ik heb kennis van HTML, css, php, c#, asp.net, c++, javascript en mysql.
Eerst kreeg ik een bod van 1250 + 150 netto reiskosten. En in het 2e gesprek 1450 + 150 netto reiskosten. Ik stelde zelf een bruto bedrag van 1800 voor. Zit ik te hoog en is dit een redelijk bod of klopt deze verwachting?
Certificaten: ccn1, ccna2 en ccna3
Werkervaring: 1 jaar stage
Werkgever: mkb
Vakantiegeld: nog niet bekend
Vakantiedagen: nog niet bekend
13/14e maand of winstuitkering: nog niet bekend
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 150 netto reiskosten vergoeding
Reistijd**: 1 tot 1,5 uur met auto (50 km)
Maand salaris(bruto): 1450
Ik loop nu bijna 1 jaar stage en ik heb een aanbod gekregen van mijn werkgever om te blijven werken. Ik vroeg mij af of het een redelijk aanbod is.
Ik werk aan een aantal crm pakketten, biometrie applicaties en webapplicaties op zelfstandige basis. Ik heb kennis van HTML, css, php, c#, asp.net, c++, javascript en mysql.
Eerst kreeg ik een bod van 1250 + 150 netto reiskosten. En in het 2e gesprek 1450 + 150 netto reiskosten. Ik stelde zelf een bruto bedrag van 1800 voor. Zit ik te hoog en is dit een redelijk bod of klopt deze verwachting?
Ondanks dat ik weinig positieve verhalen ken over software engineering op MBO niveau ga ik er even vanuit dat je tot de positieve uitzonderingen behoort en dan lijkt het aanbod me wel erg mager. Het komt niet boven het salaris van helpdeskwerk uit. Daarnaast ligt het vele honderden euro's lager dan wat een startende HBO software ontwikkeling zou ontvangen.Anoniem: 298985 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:58:
Ja, ik vermoede inderdaad al dat het aan de lage kant was.Rukapul schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:17:
[...]
Ondanks dat ik weinig positieve verhalen ken over software engineering op MBO niveau ga ik er even vanuit dat je tot de positieve uitzonderingen behoort en dan lijkt het aanbod me wel erg mager. Het komt niet boven het salaris van helpdeskwerk uit. Daarnaast ligt het vele honderden euro's lager dan wat een startende HBO software ontwikkeling zou ontvangen.
Ik deel ook de mening dat mbo software ontwikkelaars niet egt veel kunnen, maar ik heb zelf al een aantal jaar zelfstudie gedaan en ervaring opgedaan met projecten. En in mijn stage jaar heb ik veel geleerd.
Misschien toch maar een hbo opleiding volgen of doorzoeken naar een andere baan.
Ik zou idd wel meer eisen dan die 1450. 1800 is een goeie eis, misschien kan je dan 1700 of 1750 krijgen?
Weet niet echt wat een goed salaris is, maar goed, ze kennen je al een jaar.
En die reistijd.. hoezo doe je 50 km met de auto in 1 a 1,5 uur? Filestuk?
Denk je niet dat die reistijd je gaat vervelen, en denk je dat die 150 euro genoeg is? Niet dat je altijd een volledig dekkende reiskosten vergoeding zal krijgen oid.
Edit: Misschien kun je kijken naar een versnelde HBO opleiding, zodat je een jaar eerder klaar bent.
Staat wel een paar jaar werkervaring tegenover op je cv, maar een diploma is toch aardig wat waard.
Na mijn MBO (waarin ik wel wat aan SE werk had gedaan maar voornamelijk gewoon ICT was) dacht ik er ook aan een baan te zoeken. Later kon ik niet echt een goeie reden bedenken waarom ik dat dacht en ben ik alsnog HBO gaan doen. Tot nu toe erg tevreden met de keuze, je hebt dan een diploma wat meer bij je past qua niveau. Als jij 1 van die positieve uitzonderingen bent waar Rukapul het over heeft dan kan je vast ook HBO niveau aan, al is het wel een iets andere manier van denken.
Denk je niet dat die reistijd je gaat vervelen, en denk je dat die 150 euro genoeg is? Niet dat je altijd een volledig dekkende reiskosten vergoeding zal krijgen oid.
Edit: Misschien kun je kijken naar een versnelde HBO opleiding, zodat je een jaar eerder klaar bent.
Staat wel een paar jaar werkervaring tegenover op je cv, maar een diploma is toch aardig wat waard.
Na mijn MBO (waarin ik wel wat aan SE werk had gedaan maar voornamelijk gewoon ICT was) dacht ik er ook aan een baan te zoeken. Later kon ik niet echt een goeie reden bedenken waarom ik dat dacht en ben ik alsnog HBO gaan doen. Tot nu toe erg tevreden met de keuze, je hebt dan een diploma wat meer bij je past qua niveau. Als jij 1 van die positieve uitzonderingen bent waar Rukapul het over heeft dan kan je vast ook HBO niveau aan, al is het wel een iets andere manier van denken.
[ Voor 46% gewijzigd door !null op 15-04-2009 21:36 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik vind het wel jammer. Ik zou veel liever werken omdat je daar veel meer ervaring opdoet met verschillende projecten en egt lekker bezig bent met ja vak. Hbo is weer 3 jaar lang in de schoolbanken zitten. Maar als ik het niet doe blijf ik de rest van mijn carrière met zoon mooie mbo sticker lopen die mijn potentiële salaris ongeveer door 2 deelt.!null schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:27:
Ik zou idd wel meer eisen dan die 1450. 1800 is een goeie eis, misschien kan je dan 1700 of 1750 krijgen?
offtopic:
Als je software engineering wilt gaan doen dan zou ik toch HBO aanraden.
Als je software engineering wilt gaan doen dan zou ik toch HBO aanraden.
Deze discussie is echter offtopic hier. In dit topic dus bij voorkeur focussen op de geboden arbeidsvoorwaarden
Edit: oops..
offtopic:
Komt het ongeveer wel op neer ja. Maar een HBO is in mijn ogen veel vrije tijd (teminste in de Informatica sfeer, scheelt enorm per opleiding) waarbij je dus er veel naast kan werken. Hierbij kan je dus even goed nog wel ervaring op doen.
Maar je moet ook bedenken, wat zal je leren met een paar jaar werken bij dat bedrijf? Het meeste heb je al geleerd denk ik.. en er valt ongetwijfeld nog genoeg te leren, of handiger worden met de materie. Maar de vraag is of er nieuwe technieken gebruikt gaan worden waar je mee aan de gang wil. Bij je HBO heb je vaak de mogelijkheid (d.m.v. invulbare schoolopdrachten) zelf te kiezen met welke nieuwe technieken je wilt werken. Daarnaast komen hele nieuwe inzichten aan bod, ontwikkeltechnieken etc die niet aan bod komen in je werk of bij je MBO.
Komt het ongeveer wel op neer ja. Maar een HBO is in mijn ogen veel vrije tijd (teminste in de Informatica sfeer, scheelt enorm per opleiding) waarbij je dus er veel naast kan werken. Hierbij kan je dus even goed nog wel ervaring op doen.
Maar je moet ook bedenken, wat zal je leren met een paar jaar werken bij dat bedrijf? Het meeste heb je al geleerd denk ik.. en er valt ongetwijfeld nog genoeg te leren, of handiger worden met de materie. Maar de vraag is of er nieuwe technieken gebruikt gaan worden waar je mee aan de gang wil. Bij je HBO heb je vaak de mogelijkheid (d.m.v. invulbare schoolopdrachten) zelf te kiezen met welke nieuwe technieken je wilt werken. Daarnaast komen hele nieuwe inzichten aan bod, ontwikkeltechnieken etc die niet aan bod komen in je werk of bij je MBO.
!null schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:57:
Edit: oops..
offtopic:
offtopic:
Veel vrije tijd? De meeste HBO Informatica opleidingen zijn project gebaseerd. Je draait dus projecten in groepen. Daar gaat stiekem best veel tijd in zitten. Ook gaat er veel tijd zitten in je practica. Het aantal "contact" uren is misschien laag, maar je bent stiekem best wat tijd kwijt. Of je moet jezelf overal makkelijk van af proberen te maken (zoals project werk bij andere teamleden in de maag splitsen), maar daar betaal je later de rekening voor. Mijn ervaring is echt niet dat je heel veel tijd over houdt (4 jaar geleden afgestudeerd).
Het was voor mij maar net te doen om naast mijn opleiding een bijbaan te hebben van 2 a 3 uur per dag (in de avond uren) en dan was ik geregeld nog tot laat in de avond bezig met de opleiding. En nee ik ben geen trage leerling
. Hij kan dan misschien beter kijken naar een duale studie. Dan valt het praktijk deel weg en past hij het toe in zijn werk. Op die manier doet hij werkervaring EN studieervaring op...
Veel vrije tijd? De meeste HBO Informatica opleidingen zijn project gebaseerd. Je draait dus projecten in groepen. Daar gaat stiekem best veel tijd in zitten. Ook gaat er veel tijd zitten in je practica. Het aantal "contact" uren is misschien laag, maar je bent stiekem best wat tijd kwijt. Of je moet jezelf overal makkelijk van af proberen te maken (zoals project werk bij andere teamleden in de maag splitsen), maar daar betaal je later de rekening voor. Mijn ervaring is echt niet dat je heel veel tijd over houdt (4 jaar geleden afgestudeerd).
Het was voor mij maar net te doen om naast mijn opleiding een bijbaan te hebben van 2 a 3 uur per dag (in de avond uren) en dan was ik geregeld nog tot laat in de avond bezig met de opleiding. En nee ik ben geen trage leerling
offtopic:
Ik heb na mijn MBO-opleiding een verkorte HBO-opleiding Informatica (SE) gedaan, die heb ik in 2,5 jaar afgerond maar dat was best aanpoten. Met 40 uur per week redde ik het vaak niet en weken van 60-70 uur waren geen uitzondering. Naast de projecten heb je namelijk ook nog gewoon andere vakken waar soms 20 uur per week voor staat voor alleen het huiswerk al.
Ik heb na mijn MBO-opleiding een verkorte HBO-opleiding Informatica (SE) gedaan, die heb ik in 2,5 jaar afgerond maar dat was best aanpoten. Met 40 uur per week redde ik het vaak niet en weken van 60-70 uur waren geen uitzondering. Naast de projecten heb je namelijk ook nog gewoon andere vakken waar soms 20 uur per week voor staat voor alleen het huiswerk al.
Ok laatste keer, anders maar splitsen?
offtopic:
Tijdens mijn HBO Technische Informatica had ik toch aardig wat vrije tijd, iig om flexibel te freelancen. Ik heb toch aardig wat klussen er naast kunnen doen.
Maar inderdaad, misschien is een duale studie beter, en misschien is dit ook mogelijk bij die werkgever.
Tijdens mijn HBO Technische Informatica had ik toch aardig wat vrije tijd, iig om flexibel te freelancen. Ik heb toch aardig wat klussen er naast kunnen doen.
Maar inderdaad, misschien is een duale studie beter, en misschien is dit ook mogelijk bij die werkgever.
offtopic:
Ik volg ook een verkorte opleiding Technische Informatica. En ik werk daarnaast nog 20 uur per week.
Het gaat goed, zowel op werk als op school. Maar geen van beide moet plotseling meer tijd gaan vragen want dan zal het andere toch in moeten gaan leveren.
Ik volg ook een verkorte opleiding Technische Informatica. En ik werk daarnaast nog 20 uur per week.
Het gaat goed, zowel op werk als op school. Maar geen van beide moet plotseling meer tijd gaan vragen want dan zal het andere toch in moeten gaan leveren.
[ Voor 4% gewijzigd door battler op 16-04-2009 18:29 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Anoniem: 193219
Sinds 1 maand deze nieuwe baan. Ik haal er erg veel energie uit en mag volgens mij niet klagen.
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten:
Werkervaring: 1,5 jaar na studie (vorige baan bij dezelfde werkgever)
Huidige functie: Sales Executive - Data Specialist
Vakantiegeld: Nee
13/14e maand of winstuitkering: tot 35% jaarsalaris
Leaseauto: Ja, te bestellen Opel Insignia ST
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standplaats thuis
Reistijd: +- 2 uur per dag
Maand salaris(bruto): 3550 ,-
Certificaten:
Anoniem: 151099
is dat meer de sales of technische kant (account manager of consultant)Anoniem: 193219 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:16:
Sinds 1 maand deze nieuwe baan. Ik haal er erg veel energie uit en mag volgens mij niet klagen.
Certificaten:
net salaris, goede bonus regeling, leuke auto, zeker niet te klagen nee!
Wat zijn je werkzaamheden?Anoniem: 193219 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:16:
Certificaten:
Net salaris
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: Een van de grotere software bedrijven
Huidige functie: Senior Consultant
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: ja, beide
Leaseauto: Audi A4 2.0 TDI
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet en ziektekosten verzekering vergoed, AMEX card van de zaak voor onkosten.
Maand salaris(bruto): 3650
Netto vergoedingen: 325
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: Een van de grotere software bedrijven
Huidige functie: Senior Consultant
13/14e maand of winstuitkering: ja, beide
Leaseauto: Audi A4 2.0 TDI
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet en ziektekosten verzekering vergoed, AMEX card van de zaak voor onkosten.
Maand salaris(bruto): 3650
Netto vergoedingen: 325
Anoniem: 74613
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie
Werkervaring: 1.5
Werkgever: Logistieke dienstverlener
Huidige functie: Junior SAP LES consultant
Salaris 2600,-
2 maandelijkse standby toeslag: 238
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie
Werkervaring: 1.5
Huidige functie: Junior SAP LES consultant
Salaris 2600,-
2 maandelijkse standby toeslag: 238
Opleidingen: MBO ICT Beheer (Niveau 4)
Certificaten: ITILv3 Foundations, Prince2 Foundations, MCTS: Vista (Ofwel 70-620)
Werkervaring: Inmiddels een half jaar
Werkgever: ICT detachering
Huidige functie: ICT Medewerker, bij de klant werkplekbeheer
Vakantiegeld: 8,5%
13/14e maand / winsuitkering: Voorzover ik weet niet
Leaseauto: Ja, op dit moment een Mitsubishi Colt (2008)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Regelmatig bedrijfsuitjes, studie regeling, netto onkostenvergoeding per maand.
Reistijd: +- 30 minuten (enkele reis) bij m'n huidige klant.
Salaris: 1700 bruto.
Opleidingen: MBO ICT Beheer (Niveau 4)
Certificaten: ITILv3 Foundations, Prince2 Foundations, MCTS: Vista (Ofwel 70-620)
Werkervaring: Inmiddels een half jaar
Werkgever: ICT detachering
Huidige functie: ICT Medewerker, bij de klant werkplekbeheer
Vakantiegeld: 8,5%
13/14e maand / winsuitkering: Voorzover ik weet niet
Leaseauto: Ja, op dit moment een Mitsubishi Colt (2008)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Regelmatig bedrijfsuitjes, studie regeling, netto onkostenvergoeding per maand.
Reistijd: +- 30 minuten (enkele reis) bij m'n huidige klant.
Salaris: 1700 bruto.
[ Voor 4% gewijzigd door TNO op 18-04-2009 22:39 ]
Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO niveau
Certificaten: MCSE 2k3, Prince 2, IPMA-D, diverse aanvullende trainingen en certificaten
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Senior Consultant ICT
13/14e maand of winstuitkering: 1/2 maandsalaris als bonus
Leaseauto: Peugeot 207
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten
Maand salaris(bruto): 4250
Netto vergoedingen: 0
Ik weet dat ik relatief goed verdien
Maar ik zou met alle liefde salaris inleveren voor een leukere baan, waar ik gewoon weer mag leren en ontwikkelen. Waar anders denken gewaardeerd wordt ipv afgestraft. Met een jongere cultuur. Kortom, ik ben met open ogen in een financieel lokkertje gestapt. Geld maakt niet altijd gelukkig. Het is wel fijn.
Opleiding(en): WO niveau
Certificaten: MCSE 2k3, Prince 2, IPMA-D, diverse aanvullende trainingen en certificaten
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Senior Consultant ICT
13/14e maand of winstuitkering: 1/2 maandsalaris als bonus
Leaseauto: Peugeot 207
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten
Ik weet dat ik relatief goed verdien
Het is alweer een tijd terug dat ik mijn laatste info gepost heb
Bij deze ff een upgrade :
Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO Niveau, ben bezig met HBO Informatica studie
Certificaten: Prince 2, ITIL-2, MCSE Win2k3 + Security, MCTS Win2k8, Vista, Forefront, ISA Server, MCITP Enterprise Admin, MCITP Server Admin
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Dienstverlener
Huidige functie: Senior System Engineer
Vakantiegeld: Ja, 8.33 %
Vakantiedagen: 20 (+5 via flexpakket)
13/14e maand of winstuitkering: Vaste 13e maand + Business Unit kwartaalbonus
Leaseauto: Toyota Prius
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten, DSL vergoeding, tegemoetkoming ziektekosten, algemene onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 3325
Netto vergoedingen: 30
Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO Niveau, ben bezig met HBO Informatica studie
Certificaten: Prince 2, ITIL-2, MCSE Win2k3 + Security, MCTS Win2k8, Vista, Forefront, ISA Server, MCITP Enterprise Admin, MCITP Server Admin
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Dienstverlener
Huidige functie: Senior System Engineer
Vakantiegeld: Ja, 8.33 %
Vakantiedagen: 20 (+5 via flexpakket)
13/14e maand of winstuitkering: Vaste 13e maand + Business Unit kwartaalbonus
Leaseauto: Toyota Prius
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten, DSL vergoeding, tegemoetkoming ziektekosten, algemene onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 3325
Netto vergoedingen: 30
Nieuwe situatie:Oude situatie (februari dit jaar begonnen)
Opleiding: WO Informatica
Certificaten: MCPD, Prince2 & diverse ESRI certificaten.
Werkervaring: 8 jaar (inclusief deeltijd baantjes naast studie)
Werkgever: Gamedeveloper in Toronto, Canada
Functie: Artificial Intelligence Architect
Laptop: Ja, wat voor een weet ik niet
Vakantiegeld: Nog onbekend
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: ~18% van het jaarsalaris bonus bij boven verwachting presteren
GSM: Ja, Blackberry
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ruime opleidingsmogelijkheden (volledig vergoed),
huisvesting, reiskosten, lunch, internet, fitness (en nog wat andere sporten), gratis massage
Maand salaris(bruto): ~ 11.500 euro (18.000 Canadese dollars)
Vorige week ontslagen door reorganisatie, had nog geen vast contract. Probeer nu als freelancer wat te vinden, anders weer terug naar Nederland.
Och ja, ik herken je verzuchtingen. Maar zo is er altijd iets, natuurlijk. "At the end of the day" moeten de rekeningen betaald worden en als dat niet lukt maar je wag wel fijn leren & ontwikkelen, dan kom je ook niet ver :-)Eddo-79 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:14:
Ik weet dat ik relatief goed verdienMaar ik zou met alle liefde salaris inleveren voor een leukere baan, waar ik gewoon weer mag leren en ontwikkelen. Waar anders denken gewaardeerd wordt ipv afgestraft. Met een jongere cultuur. Kortom, ik ben met open ogen in een financieel lokkertje gestapt. Geld maakt niet altijd gelukkig. Het is wel fijn.
En 4 city-tripjes plus een langere, verre reis per jaar maken de stuffy boring corporate culture dan ook weer te overleven zeker?
Proficiat met je salaris, trouwens.
Dit topic is gesloten.