Toon posts:

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
RobertMe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:44:
(hmm, waarom is engels wel goed, maar nederlands niet (met kleine letters dus))
Foutje in de woordenlijst, daar kan Opera weinig aan doen. Gelukkig is er een nieuwe die wel engels én nederlands fout rekent.

Al zou dat natuurlijk automatisch moeten updaten

[ Voor 38% gewijzigd door Ook al Bezet op 07-08-2009 20:55 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:09
En beta 3 is uit :)
http://my.opera.com/deskt...9/08/13/opera-10-0-beta-3

Vond het wel maar een erg kort changelog tegenover al die vorige changelogs... maarja

Verwijderd

Topicstarter
vind overigens de skin nu wel erg mooi. Vond hem in het begin maar lelijk :)

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Ik vermoed dat het niet zo lang meer gaat duren voordat opera 10 final uit is.

• RobertMe
Zolang ze Unite niet op orde hebben zal het denk ik nog wel even duren, omdat Unite toch wel een van de key features moet worden van 10. Ik verwacht zeker nog een beta met Unite in de beta zelf, en dan zullen ook nog 1 of 2 RC's komen vermoed ik, dus alles zal nog wel even duren (tenzij afgelopen test weekend voor Unite erg goed is gegaan)

Voor mij mag het ook nog wel even duren voordat ie final word, maar dat ligt blijkbaar puur aan mij. Ik heb nog zeer geregeld crashes, zeker met afsluiten.Vandaag vroeg een Opera medewerker me om m'n emailadres zodat hij eens de crash logs kon bekijken, en een snelle conclusie daaruit was dat ik wel erg veel crashes heb (en hij aangaf dat ik erg veel pech heb), en ook veel zeldzame crashes (crashes tijdens afsluiten werden helemaal niet als dublicate aangemerkt behalve op m'n eigen crash logs, dus of mijn crash is uniek, of mijn systeem is heel uniek waardoor die niet als dublicate van crashes van anderen word aangemerkt. En een ander crash log was maar door een man of 10 gerapporteerd, maar niemand had hem vaker gehad, en bij Opera zelf konden ze hem ook niet reproduceren)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb sinds twee (officiële beta) updates geen crash meer meegemaakt.
Happy 'customer' :Y)

• RobertMe
Ik ben ook een happy customer, zolang het bij crashes tijdens het afsluiten blijft, en hij niet continu crasht als ik hem gewoon gebruik (oke, geen crashes is beter, maar tijdens afsluiten valt nog mee, ik sluit Opera toch maar 1 keer per dag af)

Ik heb het dan over de Linux Qt4 versie. Onder Windows (wat ik nu in de vakantie stukken minder gebruik dan Linux) heb ik ook nooit crashes.

• Ook al Bezet
RobertMe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:11:Ik heb het dan over de Linux Qt4 versie. Onder Windows (wat ik nu in de vakantie stukken minder gebruik dan Linux) heb ik ook nooit crashes.
't is bij mij net omgekeerd.
Ik hoop wel dat ze, voordat ze het af noemen, de QT native skin nog even flink op de schop nemen, Momenteel ziet het er erg slecht en inconsistent uit.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben pas blij als hij niet meer vast loopt als ik wat plak of de spell checker gebruik. Helaas is er geen crash log, want hij crasht ook niet echt. Gewoon sluiten gaat ook niet (File > Exit bijvoorbeeld) en sluiten via het kruisje werkt maar half, hij blijft in de tray staan. Ik moet echt een kill -9 `pidof opera` of killall -9 opera uitvoeren om hem helemaal te sluiten. Qt4 build op Ubuntu 9.04. Ik ga maar es een bug report maken als het nog een keer voor komt met de laatste build. Gebeurt zowel op m'n pc als laptop, dus is niet systeem afhankelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44
Opera 10 draait stabiel als een huis hier. Ik heb bijna geen crashes over langere tijd.

Nadat ik update wis ik altijd de operaprefs.ini (voorheen de opera6.ini) als Opera nog niet draait. Dan ben je je Instellingen kwijt maar voorkomt onnodige instabiliteit van Opera. Het bestand kan corrupt raken bij updaten van Opera: http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/319153 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

RobertMe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:20:
Voor mij mag het ook nog wel even duren voordat ie final word, maar dat ligt blijkbaar puur aan mij. Ik heb nog zeer geregeld crashes, zeker met afsluiten.Vandaag vroeg een Opera medewerker me om m'n emailadres zodat hij eens de crash logs kon bekijken, en een snelle conclusie daaruit was dat ik wel erg veel crashes heb (en hij aangaf dat ik erg veel pech heb), en ook veel zeldzame crashes (crashes tijdens afsluiten werden helemaal niet als dublicate aangemerkt behalve op m'n eigen crash logs, dus of mijn crash is uniek, of mijn systeem is heel uniek waardoor die niet als dublicate van crashes van anderen word aangemerkt. En een ander crash log was maar door een man of 10 gerapporteerd, maar niemand had hem vaker gehad, en bij Opera zelf konden ze hem ook niet reproduceren)
Unieke crash in Linux kan aan je skin liggen. Gebruik je KDE4, en zo ja, welke skin gebruik je daarin?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
KDE4 met glassified skin gebruik ik. Maar dit mag hem toch niet soms laten crashen tijdens afsluiten? Zeker omdat het ook nog maar soms is, de ene keer gaat het wel goed, de andere keer gaat het niet goed. (de skin zou heel misschien wel voor de uniekheid van het crash log kunnen zorgen ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Ik heb gehad dat tijdens het werken de letters ineens klein werden. Veel was gewoon niet meer zichtbaar. Door de browser af te sluiten en opnieuw op te starten was dit probleem voorbij.
Ik gebruik ubuntu en daarin heb ik dus alle snapscots geinstalleerd die uitgekomen zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn gegevens nooit heb verwijderd.
Overigens heb ik van de week een nieuwe installatie gedaan, heb het tot op heden niet meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat bolletje dat soms bij een andere tab is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Als ik me niet vergis geeft het bolletje aan dat een tab die in de achtergrond geladen is klaar is met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

satshow schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:07:
Ik heb gehad dat tijdens het werken de letters ineens klein werden. Veel was gewoon niet meer zichtbaar. Door de browser af te sluiten en opnieuw op te starten was dit probleem voorbij.
Ik gebruik ubuntu en daarin heb ik dus alle snapscots geinstalleerd die uitgekomen zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn gegevens nooit heb verwijderd.
Overigens heb ik van de week een nieuwe installatie gedaan, heb het tot op heden niet meer meegemaakt.
Per ongeluk niet de zoom gebruikt? Zoomen kan door de - en + toets (zowel op numpad als alfanumerieke gedeelte), of CTRL+mousewheel-scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

RobertMe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:39:
KDE4 met glassified skin gebruik ik. Maar dit mag hem toch niet soms laten crashen tijdens afsluiten? Zeker omdat het ook nog maar soms is, de ene keer gaat het wel goed, de andere keer gaat het niet goed. (de skin zou heel misschien wel voor de uniekheid van het crash log kunnen zorgen ja)
Ik zeg ook niet dat dat de bedoeling is :). Maar KDE skins hebben de neiging om af en toe nogal diep in de widgets te wroeten, en crashes kunnen daarbij voorkomen - vandaar dat ik vroeg welke skin je gebruikt. Het kan zijn dat iets speciaal gefixt moet worden voor deze skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Snapshot day :)
http://my.opera.com/deskt...kes-unite-a-shiny-feature

Ja, ook mijn eerste gedachte was, what the hell :? Maar toch is het zo

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57

GeekK

Rag Mama Rag

Nieuwe snapshots

Opera 10.00 / 1723 zonder Unite
Opera 10.10 / 1724 mét Unite

Er komt dus eerst een 10.00 Final, en daarna een 10.10 release met Unite.

Tot 10.00 Final uitkomt zijn er dus 2 snapshot-'paden':
Today you have two options to choose from: You can choose Opera 10.0 or Opera 10.10 with Unite. We're still working on polishing Opera Unite. We'll release the beta version of Opera 10.10 as soon as possible after the release of 10.0.

If you've installed any of the older snapshots or betas and set Opera to download all snapshots in opera:config you should automatically get updated to today's snapshots of Opera 10.0.

If you want to test out Unite, however, you'll have to download today's build of Opera 10.10 and install it manually. After that you'll be autoupdated to the next snapshot of Opera 10.10.

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 20-08-2009 16:14 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En alweer een nieuwe Unite enabled build, het kan niet op :) :
http://my.opera.com/deskt...08/21/another-unite-round

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
RC1 is beschikbaar.
http://my.opera.com/deskt...ra-10-0-release-candidate

Met een nieuw icoontje :9

[ Voor 13% gewijzigd door Ook al Bezet op 25-08-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

yay!
http://www.opera.com/browser/next/

[ Voor 6% gewijzigd door quartex op 25-08-2009 16:04 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 18:02
Eindelijk dat irritante schaduwtje weg :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jammer, nog steeds geen fix van mijn bug, nummer DSK-261395. Opera die spontaan niets meer doet na een paar keer copy/paste, spellcheck gebruik en soms, heel soms zomaar omdat-ie geen zin meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Werkt lekker. Ook het nieuwe icon ziet er erg netjes uit, stuk beter dan de vorige. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 10 RC2

Het is de bedoeling dat dinsdag de final uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik hoop zo dat ze dan eindelijk mijn bug hebben gefixt. Ik heb nog geen fix gezien ervoor in de rc2 changelog, en rc1 deed het vandaag weer. Het is jammer dat mijn email al naar het nieuwe formaat is gezet, ik zou zo bijna terug gaan naar 9.64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik zit hier in Australië (ANU) en kan ineens niet op GMail komen via Opera. Bij uitzondering kom ik erdoorheen, maar meestal krijg ik simpelweg "Could not connect to remote server". Dit probleem heb ik in Opera (10.0 alpha, beta en nu RC) zélfs met een compleet nieuw profile, terwijl Firefox en IE geen enkel probleem opleveren. Ik heb de W7 RC firewall uitgezet: geen verschil. Kan niets op het net vinden, lijkt bijzonder geïsoleerd probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Je kan het eens proberen met Turbo aan. Op school heb ik dat probleem ook, alle google sites, en de apache site werken daar alleen met Turbo aan. In het begin heb ik daar niet veel aandacht aan besteed, toen ik bug report wou doen had ik zoiets van, dan moet ik eerst maar eens de juiste build nummers erbij zoeken (van wanneer op wanneer het mis is gegaan) maar dat is er nooit van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Reeds geprobeerd, geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

@beiden: probeer eens IPv6 uit te zetten voor je netwerkverbinding. Geen idee hoe dit moet in Windows 7, maar Google weet het vast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En 10.0 final is er inmiddels ook http://www.opera.com/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als ik mij niet vergis is dat dezelfde buildnummer als de RC2 (1750), dus als je die hebt is het niet echt nodig om te upgraden, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
DevilsProphet schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:04:
Als ik mij niet vergis is dat dezelfde buildnummer als de RC2 (1750), dus als je die hebt is het niet echt nodig om te upgraden, zou ik denken.
Voor Linux is er nog een kleine fix sinds de RC2:
- Icon fix for Unix
- Minor fixes default search engines and bookmarks

De Windows versie is inderdaad volgens mij hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ah juist, ik was bezig over de windows versie. Het was mij even ontgaan (al wist ik het wel, recent nog linux gebruiker geweest) dat Opera multiplatform is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Er zit wel een verschil tussen de RC2 en de final, dat zijn de
Minor fixes default search engines and bookmarks
Maar dit waren alleen gewijzigde ini files, en dus hebben ze er geen nieuw build nummer aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Ik wil upgraden van 9.64 naar opera 10.0. Maar ik heb osx. Kan ik gewoon opera er overheen installeren of moet ik eerst de oude verwijderen?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 21:47

HeyDude

Blijven lachen!

DFC-Neo schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:16:
Ik wil upgraden van 9.64 naar opera 10.0. Maar ik heb osx. Kan ik gewoon opera er overheen installeren of moet ik eerst de oude verwijderen?
Na de installatie in OSX had ik een andere map voor de instellingen (tussen de beta 10 en de final).
Dus je bookmarks en wachtwoorden moet je verhuizen (als dat kan tenminste).
Maar of dit ook voor 9.62->10 geldt weet ik niet.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Onder Windows vraagt de installer of ik een upgrade of seperate install wil doen. Ik neem aan, dat als settings ergens anders naar toe worden weggeschreven, dit de installer wel voor je oplost. Desnoods maak je even een backup van de settings en de program folder :)

Van de laatste 9.x serie naar 10.00 Final ging hier probleemloos.

Edit:
En daarnaast, alle belangrijke gegevens (search engines/bookmarks) worden toch al gesynchroniseerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ste7en op 01-09-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zullen we eens gaan speculeren over wat er nu gaat gebeuren? :P
Wat gaat 10.10 ons brengen, naast Unite?
http://www.opera.com/browser/next/
Opera 10.10 will include Opera Unite among other new features.
Een private browsing mode? Misschien tab grouping (zoals IE het heeft, tabs die bij elkaar horen bij elkaar houden en zelfde kleurtje geven) Natuurlijk veel bug fixes, wat verwachten jullie?

En daarna? Carakan, Vega, video, etc? Deze komen vermoed ik samen (misschien video eerder), maar dit lijkt me te veel voor een 10.50 release, omdat Carakan en Vega core spul zijn. Dit lijkt me dus meer iets voor 11. En dan denk/hoop ik dat ze 10.50 overslaan (niet dat mij dat nummer zoveel uit maakt, maar als ze Carakan en Vega uitstellen tot een 11 release, en er komt nog een 10.50, duurt het allemaal wel heel lang)

En wat verwachten jullie van Vega? Carakan is vooral under the hood, maar met Vega verwacht ik veel leuke dingen. Ik hoop op een GUI die volledig door de videokaart word gerenderd, inclusief de leuke effecten. Denk aan "expose" van KDE4 etc. Dat zou ik echt geweldig vinden.

Ook met de opmerking van Jon Von Tetchner in het achterhoofd:
We will continue to look at ways to improve our skin. There will be some changes in 10. There will be more changes after 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

Gewoon er overheen, net zoals andere applicaties op de Mac - dragen en droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik denk dat Carakan nog wel eens met 10.5 kan komen. De.5 releases brengen in de regel ook flinke stappen en er is peer pressure.

De video tag is weer (wat) op de lange baan geschoven door w3c wegens een gebrek aan overeenstemming tussen de diverse partijen; lees properietary codecs tegen open video codec.

Vega is veel werk om dat goed over alle platformen te laten werken. Dus ik gok dat dat in Opera 11 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nu alleen nog soepel, dan voldoet Opera zelfs aan die test (voor wat't waard is)

Opera 10 werkt tot nu toe op Mac Windows en Linux prima bij mij. Een crash op Mac OS X bij het sluiten van een tab met de sneltoetsen, verder geen problemen gehad (behoudens googledocs dat standaard de mobiele versie laat zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vega is veel werk om dat goed over alle platformen te laten werken. Dus ik gok dat dat in Opera 11 komt.
Weet niet meer precies waar ik het gelezen heb (ergens op een officieel blog, maar weet niet meer waar), maar Vega zit al gedeeltelijk in presto 2.3, terwijl intussen presto 2.4 al af is, en de volgende (grote) Opera release naar alle waarschijnlijkheid presto 2.4 krijgt. Natuurlijk zullen er in het begin veel problemen zijn (veel meer verschillende configs etc.) maar in principe is het gewoon af. En Carakan is ook nog niet zo makkelijk, omdat er gedeeltelijk/soms gecompileerd zal worden, wat ook weer platform afhankelijk is.

Haavard sprak vandaag ook weer hoop uit op z'n blog
Let's hope we can get Carakan, 3D accelerated Vega, and so on into public Opera builds soon-ish (not necessarily this year, but you never know). If you think Opera 10 is fast, imagine what a brand new JavaScript engine and accelerated graphics can do for you...
En natuurlijk dat ze intussen al 2 miljoen downloads hebben :)
behoudens googledocs dat standaard de mobiele versie laat zien
Dit lijkt een browser sniffing probleem te zijn bij Google (is afgelopen dagen ook al vaker gemeld op het blog), kan Opera niks aan doen. Hier op tweakers gebeurde hetzelfde toen ze gingen sniffen voor mobiele browsers, toen werden (sommige) Opera versies ook als mobile aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RobertMe schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:07:
...

Dit lijkt een browser sniffing probleem te zijn bij Google (is afgelopen dagen ook al vaker gemeld op het blog), kan Opera niks aan doen. Hier op tweakers gebeurde hetzelfde toen ze gingen sniffen voor mobiele browsers, toen werden (sommige) Opera versies ook als mobile aangemerkt.
Dat lijkt me ook hoor, opera treft geen blaam wees maar niet bezorgd. 't is gewoon een van de dingen die me opvielen. Als ik Lynx, links of elinks gebruikt valt me ook wel eens op dat de site niet goed wordt weergegeven, is meestal ook de schuld van de site.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
waar komt de hardnekkige kelkoo.com cookie eigenlijk vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb een probleem: Ik krijg de spellingscontrole niet aan.
Althans. Ik heb alleen het engelse woordenboek en kan geen andere selecteren. Hoe kan ik dit oplossen?

(opera 10 dus...)

[ Voor 5% gewijzigd door Quacka op 04-09-2009 10:12 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Rechtsklik op tekstvak -> Woordenboeken -> Woordenboeken beheren?
Daar gewoon Nederlands/weet ik wat aanvinken, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
EDIT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:58:
Rechtsklik op tekstvak -> Woordenboeken -> Woordenboeken beheren?
Daar gewoon Nederlands/weet ik wat aanvinken, en klaar.
Ja, zo heb ik het thuis ook gedaan.
Maar daar had ik eerst de beta-versie.

Op mijn werk heb gelijk de versie 10 gedownload en daar heb ik dus alleen de engelse en kan ik via beheren geen andere boeken vinden. Het scherm is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Quacka schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:16:
[...]

Ja, zo heb ik het thuis ook gedaan.
Maar daar had ik eerst de beta-versie.

Op mijn werk heb gelijk de versie 10 gedownload en daar heb ik dus alleen de engelse en kan ik via beheren geen andere boeken vinden. Het scherm is leeg.
Weet je zeker dat je in een tekstvak rechts klikt? Is de Opera op je werk een verse of upgrade installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
EricJH schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:59:
[...]
Weet je zeker dat je in een tekstvak rechts klikt? Is de Opera op je werk een verse of upgrade installatie?
Ik weet zeker dat ik rechts klik... Anders zou ik het hele menu niet hebben gevonden.

Ik heb allereerst een upgrade installatie gedaan.
Daarna opera verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en zelfs in een andere folder geinstalleerd: heeft niet geholpen.

Zou het te maken hebben met een proxy? (dus dat Opera de desbtreffende pagina niet kan vinden oid)

Er zijn meer mensen met het probleem:
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=289272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Wat hebben jullie staan bij:
opera:config#UserPrefs|LanguageCodesFile

Bij mij is dit leeg.
De 2 velden eronder zijn wel gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
EDIT: beter lezen @ mezelf :X

[ Voor 92% gewijzigd door EDIT op 04-09-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
een workaround: Van openoffice t Nederlande woordenboek gedownload en deze onder C:\Program Files\Opera\locale\nl gezet.
Daarna opnieuw opstarten en nu kan ik in elk geval nederlands selecteren.

Maar goed... zo hoort het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goh, dit heb ik ook op Windows gehad toen ik het de eerste keer startte (was nog beta of RC, iig een of andere Unite snapshot). Ik kreeg ook geen lijst met te downloaden boeken. Na een herstart van Opera, of opnieuw proberen, weet ff niet meer wat het was, kreeg ik wel een lijst. Dus, pak die lijst er nog eens bij, grote kans dat je nu wel de normale boeken kan downloaden.

Ik heb wel zeer zelden (nu 2x gehad ofzo) dat mijn Nederlands woordenboek pleite was. Engels UK en US zijn dan nog wel te kiezen. Door de boekenwizard te openen en weer te sluiten stond-ie er weer tussen. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Er is weer een verse snapshot op te halen met Unite:
As promised, we would release 10.10 builds with Unite enabled. These builds are simply a continuation of 10.0, with more bug fixes, plus Unite. Focus is still stability and minor improvements.

The bundled Unite services are currently undergoing some design improvements, but this hasn't made it into todays builds. This build does however have many fixes to the Unite webserver, which will improve connectivity for many. Stay tuned for more... :-)
Voor de uitgebreide change log: http://my.opera.com/deskt...09/09/04/10-10-with-unite .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Substantially reduced the memory usage
Deze merk ik goed, anders gebruikte die ongeveer continue 200MB (als ik er naar keek) nu is het 100MB (loopt wel gewoon op tijdens browsen, lijkt dat ie bij opstarten/in begin veel minder gebruikt). Niet dat ik het nodig heb (4GB ram waarvan er misschien maar 2 worden gebruikt), maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Met de nieuwste Opera lukt het niet meer om op https://mijn.ziggo.nl/index.html te komen..

edit:
Na lang wachten kreeg ik deze foutmelding:
Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /amserver/UI/Login.

Reason: Error reading from remote server

[ Voor 60% gewijzigd door quartex op 05-09-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

quartex, is dat met de final of de laatste snapshot (die met unite)? Want ik draai nog final en krijg ook de site niet naar voren. Nu probeer ik het ook met een terminal browser (w3m) op Linux, ook die heeft moeite. Ik krijg alleen maar "Refresh (0 sec) /myziggo", en blijft hangen op 'waiting for reply'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Hier hetzelfde. In FF en IE werkt het wel.
Maar in Opera 9.64 werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Hero Of Time schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:06:
quartex, is dat met de final of de laatste snapshot (die met unite)? Want ik draai nog final en krijg ook de site niet naar voren. Nu probeer ik het ook met een terminal browser (w3m) op Linux, ook die heeft moeite. Ik krijg alleen maar "Refresh (0 sec) /myziggo", en blijft hangen op 'waiting for reply'.
Version: 10.00
Build: 1750

Turbo staat uit.. maar het lijkt of die geen secure connection kan maken.
In Chrome & Fx doet ie het wel.

Vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zowel in Opera 10 final als in Fx krijg ik "de pagina bestaat niet meer" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

DevilsProphet schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:03:
Zowel in Opera 10 final als in Fx krijg ik "de pagina bestaat niet meer" oid.
ja idd, nu bestaat de hele website niet meer =]
(niet alleen met Opera, de rest ziet 'm ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

quartex schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:55:
[...]

Version: 10.00
Build: 1750

Turbo staat uit.. maar het lijkt of die geen secure connection kan maken.
In Chrome & Fx doet ie het wel.

Vaag..
Server-side browser sniffing door Ziggo; als je Opera laat maskeren als Firefox, gebeurt er iets anders. Als je klant bent bij Ziggo, kaart het dan even aan bij hun support-afdeling, dit moet gefixt worden door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

AVL schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:16:
[...]

Server-side browser sniffing door Ziggo; als je Opera laat maskeren als Firefox, gebeurt er iets anders. Als je klant bent bij Ziggo, kaart het dan even aan bij hun support-afdeling, dit moet gefixt worden door Ziggo.
Masken als Fx of IE helpt ook niet..
Met Opera 9.xx had ik overigens geen problemen.

edit: Net weer ff geprobeerd.. en nu werd de mask als FF wel geaccepteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door quartex op 05-09-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Volgens een opera-medewerker is die kelkoo cookie niet onder een of ander complot in opera geslopen, maar op een ongelukkige manier:
The cookie is not in the default install. What I think happens here is that Opera fetches favicons for the default bookmarks when you open it the first time (you can see this with e.g. Wireshark), and the cookie is set when this happens.

You can verify that it's not in the default install by editing /usr/share/opera/defaults/bookmarks.adr, and then delete the Kelkoo entry. Open Opera with a clean profile, e.g.

% opera -pd /tmp/cookietest

Now check the cookie manager. Nothing from Kelkoo there.
bron

[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-09-2009 17:25 ]

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik gebruik Opera nu een aantal jaren en ik ben er overwegend heel positief over.

De afgelopen tijd echter ondervind ik redelijk veel vastlopers. Dat heb ik Opera altijd nog vergeven, omdat je sessie netjes hersteld wordt. Wat vervelender is, is dat Opera de laatste tijd ook vaak niet goed samenwerkt met hotmail. Als ik hotmail open - via de messenger bijvoorbeeld - is het vaak niet mogelijk om op de links/knoppen te klikken. 'Inbox' of 'New' kunnen dan niet aangeklikt worden. Op dat moment moet ik dus weer uitwijken naar IE.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden? Opera is zojuist geupdate naar 10. Daarvoor speelde het ook. Ik gebruik overigens Vista.

• EricJH
Ik ben geen Hotmail gebruiker dus kan je hier niet helpen.

Aangaande de instabiliteit probeer de Basis troubleshooting uit de topic start eens. Bij punt 7 de volgende opmerkingen:
  • In Opera 10 heet de opera6.ini operaprefs.ini.
  • De profile map bestaat niet meer. Alle mappen en bestanden die in de profile stonden zijn nu één plaats omhoog gegaan naar de bovenliggende map
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tommy The Cat schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:31:
Ik gebruik Opera nu een aantal jaren en ik ben er overwegend heel positief over.

De afgelopen tijd echter ondervind ik redelijk veel vastlopers. Dat heb ik Opera altijd nog vergeven, omdat je sessie netjes hersteld wordt. Wat vervelender is, is dat Opera de laatste tijd ook vaak niet goed samenwerkt met hotmail. Als ik hotmail open - via de messenger bijvoorbeeld - is het vaak niet mogelijk om op de links/knoppen te klikken. 'Inbox' of 'New' kunnen dan niet aangeklikt worden. Op dat moment moet ik dus weer uitwijken naar IE.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden? Opera is zojuist geupdate naar 10. Daarvoor speelde het ook. Ik gebruik overigens Vista.
Zowel geen last van vastlopers als problemen met Hotmail (ik gebruik Windows Live Mail :P)
Maar ik heb het net even geprobeerd, en alle knoppen doen het hier, en ik heb de laatste versie van Opera.
Denk dat het eerder een systeem-gerelateerd probleem is dan dat het aan Opera ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Hm. Als er geen andere meldingen komen hiervan zal dat inderdaad het geval zijn. Ik zal Opera binnenkort een keer helemaal vers installeren (normaal doe ik altijd een upgrade). En eventueel de troubleshoot even doorlopen.

Verder is er prima mee te leven. Ik ben voornamelijk verliefd op het prullenbakje rechtsboven ;). Oja en de Engelse spellingscontrole van Opera 10 is een leuke toevoeging. Alleen nu ik Nederlands schrijf krijg je overal rode strepen ;). Ja ik weet het, dat is allemaal in te stellen. Nog niet naar gekeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ja ik weet het, dat is allemaal in te stellen. Nog niet naar gekeken .
Rechtsklik in tekstvak->Woordenboeken->Woordenboeken beheren->Vinkje bij Nederlands, Verder, rest wijst zich vanzelf (Accepteren->Ok of zo). Onder Woordenboeken kun je ook selecteren welk woordenboek actief moet zijn, enige nadeel is dat je dat dit niet op site basis kan instellen (bv. tweakers Nederlands en my.opera.com Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Inderdaad. Nog beter zou zijn als de taal na één of twee zinnen herkend wordt. Dan hoef je ook niet voor al die sites apart in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het niet werken van de knoppen in hotmail, heb je toevallig een muisgebaar gemaakt voordat je het probeerde te klikken? Ik heb regelmatig dat links ed niet werken nadat ik een gesture heb gebruikt. Door eenmaal met rechts te klikken en het menu weer weg te klikken (of esc drukken), werken de links wel weer allemaal.

Het vastlopen, is het toevallig hetzelfde als ik eerder op vorige pagina's heb genoemd? Gebeurt alleen op Linux vziw, en schijnbaar alleen als je de Qt4 build gebruikt. Ik heb nu de Qt3 build en nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Geen muisgebaar en gebruik vista. Heb verder nog niks geprobeerd omdat ik de aandacht ergens anders bij moet houden helaas :).

• RobertMe
LOL, een botnet bouwen om jezelf te DDOSen, wat creatief :P Ik heb de service in ieder geval net geïnstalleerd.

Hopelijk zijn de resultaten goed en komt er snel een 10.10 release zodat we door kunne naar 10.50 :)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Precies. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Heb me ook vrijwillig aangemeld voor het botnet... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Momenteel 18 352 1.181 instances running... vraag me af of dit zoveel bruikbare resultaten oplevert.

Edit: 1.181 na refreshes... verandert wel erg snel, maar ziet er al beter uit.

Er is nu trouwens v2.2 (wordt niet automatisch geupdate geloof ik?)

[ Voor 41% gewijzigd door GeekK op 14-09-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
http://my.opera.com/deskt.../09/21/unite-applications
Nieuwe snapshot, belangrijkste wijziging Unitie Service -> Unite Application. Ook zit Sonar nu "ingebakken" om hem meer te pushen/zodat meer mensen hem aan zullen zetten.

Verwijderd

Sinds Opera 10 loopt de browser veel vaker vast dan daarvoor :-( (XP gebruiker)
Maar wat ergelijker is, Hotmail doet het zo belabberd. Mails ophalen en lezen doet het goed, maar een reply geven lukt vaak niet, maar soms wel. Probleem is dan dat het tekstvak voor het bericht niet actief wordt.
(en dat ook de oude tekst, de quote dus, er vaak niet instaat, maar goed ook dat is met copy paste op te lossen)

Concreet: Kan ik nog wat doen, zo ja wat, om Hotmail onder Opera 10 weer goed werkend te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
hyves is ook een drama de laatste tijd. Al zit er ook weer enige verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En de beta van 10.10 is er :) http://www.opera.com/browser/next/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hij was gisteravond al op de FTP site gesignaleerd. Het verschil met de laatste snapshot, 1830/ zijn wat verbeteringen in de vertalingen en de installer. Het build nummer is 1833.

Nu op naar builds met de nieuwe core (Presto 2.4) wat mij betreft :Y)
Phearfage schreef op Woensdag 14 oktober 2009 @ 12:23Will there be a huge waiting period after 10.10 goes final before we get the next core? There usually are several weeks/months of silence after something goes final, but I'm being hopeful.
Olli schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:41fearphage: We hope to avoid having long dryperiods here :-)
Haavard schreef op 2 september 2009 @ 15:33Let's hope we can get Carakan, 3D accelerated Vega, and so on into public Opera builds soon-ish (not necessarily this year, but you never know). If you think Opera 10 is fast, imagine what a brand new JavaScript engine and accelerated graphics can do for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Dat klinkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

En alweer een nieuwe snapshot labsrelease (build 1840): Opera Widgets for Desktop Labs release
With the new Opera Widgets for Desktop we managed to break the dependency between widgets and the browser interface. From now on you don't have to have the Opera Browser open to run a widget. Furthermore, each widget runs in a separate process and integrates with the platform much better. We also give into your hands a new widget mode called “Application” so you can equip your widgets with the system default window decoration theme.
These are just some of the many new features and enhancements introduced with the new Opera Widgets for Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja jeetje, ik heb net nog geupdate en Opera herstart. Nou, dan maar nog een keer, even kijken of mijn bug gefixt is dit keer (Qt4 specifiek, nu hebben ze zelfs nog meer Qt problemen door 4.5.3).

Edit:
Oh, het gaat om een labs release, niet eens een officiële snapshot release. Scheelt weer :+.

[ Voor 20% gewijzigd door Hero of Time op 15-10-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het iemand gelukt de recente (security)update 10.01 te downloaden?

Zou best een pittig veiligheidsprobleem verhelpen:
Specially crafted domain names can cause a memory corruption in Opera, which may lead to a crash. Successful exploitation can lead to execution of arbitrary code.
Het lijkt wel alsof alle updateservers&mirrors 't momenteel niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 28-10-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij mij deed opera het automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik krijg van de updatefunctie binnen opera een 'internal server error' voorgeschoteld, zal wel tijdelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zal morgen of vrijdag ook wel een nieuwe snapshot uitkomen met dezelfde fix erin. Ik hoop dat ze nu eindelijk eens al die Qt bugs eruit gaan halen voor de final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 09:53
Vanmiddag heb ik de update succesvol geïnstalleerd. (Ook meteen gepost voor in de meuktracker, maar ik heb het nog niet teruggezien.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds een fervent opera gebruiker. Vooral vanwege de snelheid en die ideale muisgebaren. Maar sommige sites doen het gewoon nog steeds niet goed. Vooral javascript dingen. Bijvoorbeeld de site van Vodafone, waar je het verbruik van je abonnement kan zien, dat menu wordt gewoon niet goed weergeven, en in IE wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dat ligt dan vooral aan de website van vodafone die niet de officiële webstandaarden volgt, maar zijn site oplapt volgens hoe sommige populaire browsers het weergeven, a.k.a.: de slechte manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Nieuwe 10.10 snapshot: http://my.opera.com/deskt.../post-seminar-unite-build

Artikel over veiligheidsrisico's van Unite: Pwning Opera Unite with Inferno’s Eleven.
Getest met een behoorlijk oude build, 10.00 Beta 3 Build 1703 (artikel dateert van 31 augustus). Opera is hier toen van op de hoogte gebracht. Ben zelf niet zo'n techie om dit allemaal uit te testen en te evalueren, wat betreft de laatste build natuurlijk. Misschien één van jullie?

[ Voor 94% gewijzigd door GeekK op 29-10-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 07:46:
Dat ligt dan vooral aan de website van vodafone die niet de officiële webstandaarden volgt, maar zijn site oplapt volgens hoe sommige populaire browsers het weergeven, a.k.a.: de slechte manier. ;)
Ja, dat is vaak het 'argument' wat ik het meest te horen krijg. Maar uiteindelijk laten andere browsers het wel goed zien en opera als enige niet. En dat is het enige waar het uiteindelijk om gaat. Webstandaarden boeien me niet, als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

www.cameraland.nl ziet er ook spannend uit in Opera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:46:
Ja, dat is vaak het 'argument' wat ik het meest te horen krijg. Maar uiteindelijk laten andere browsers het wel goed zien en opera als enige niet. En dat is het enige waar het uiteindelijk om gaat. Webstandaarden boeien me niet, als het maar werkt.
Het probleem is dus dat het niet aan Opera ligt, maar aan de makers van de site van Vodafone: zij kiezen dat het er goed uit ziet op IE, en sinds een tijd waarschijnlijk ook op Fx en mogelijk ook op Safari, maar voor het kleine bestand aan Opera gebruikers willen ze waarschijnlijk geen moeite doen.

Dat vind ik persoonlijk geen reden om je strikte handhaven van webstandaarden te laten varen, om een ongemak waarbij een site de oorzaak is, op te vangen, om de gebruiker zoveel mogelijk ergernissen te laten voorkomen. Dat is wat websitebouwers omgekeerd ook al gedaan hebben met het brakke gedrag van IE, en zie waar we nu zijn.

edit: maar voor u persoonlijk helpt mijn commentaar natuurlijk niks. Wat je kan proberen is om te zien of de site van Vodafone zich anders gedraagt als je in de site preferences daarvan de user agent browser id verandert naar Fx of IE, probeer zowel Identify als Masquerade van beide browsers. Voor mij werkt bv mijn homebanking pas als ik dat zo instel.

[ Voor 15% gewijzigd door RuddyMysterious op 30-10-2009 09:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste