[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 91 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 46.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Eerste waterblock van Asetek voor de 4870X2
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/pr_AsetekR700120808.jpg
SAN JOSE, Calf. August 12, 2008 – Asetek's industry-leading, LCLC liquid cooling solution is now available for AMD's much anticipated multi-GPU cards, the ATI Radeon HD 4870 X2 family of graphics cards (codenamed R700). The unique, liquid cooling approach is exactly what OEMs need to extract the highest performance from the graphics card and produce top-of-the-line gaming and entertainment products.
http://www.tweaktown.com/...ling_challenge/index.html

edit:Plaatje klopt trouwens niet zag ik net,sowieso heeft de x2 niet de powerconnectors in de lengte zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 12-08-2008 19:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

DevilsProphet schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:27:
"Microstutter" met de interne Crossfire van de HD4870X2:

http://www.computerbase.d...ati_radeon_hd_4870_x2/24/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Google Translate vertaling van die pagina: http://translate.google.c...hl=nl&ie=UTF8&sl=de&tl=en

Ze stellen dat deze graphs de ergste zijn die ze hebben kunnen vinden uit hun gehele benchmark repertoire. Wat niet afdoet dat dit een jammere kwestie is, echter.
Ze testen wel op+-20 fps (Heb alleen COJ getelt).
En ze zeggen zelf dat ze de games hebben gekozen die erg ' last' hebben van microstuttering/ waar het het meest zichtbaar is.

Waarom doen ze dat op die fps-rate? :?

tester 1: "Zie je die stottering!"
tester 2: " Ja! Gaat niet soepel he?"
tester1: " Moeten ze toch eens wat aan gaan doen!"
tester2: "Zullen we dit nu meteen posten?"

:X

Maar veel belangrijker: Launch is toch vandaag?
Ik kan nergens de X2 vinden...
Levertijd:: "onbekend" :(

Ook de prijzen van de 4870 1GB gaan ineens omhoog... :|

Ati is wel goed bezig met drivers vind ik;
Met de beta 8.8 gaat mijn 3870X2 ineens in meerdere games een stuk beter presteren!
Devil May Cry kan ik nu makkelijk 1900*1200 8xAA alles verder max draaien!
Hiervoor +-30fps, minimum is nu..- ff fraps nakijken- 57 fps 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 12-08-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je geen ultiem presterende kaart krijgen als Nvidia en Ati samen een kaart zouden maken?
Met de TeraFlops van Ati en de efficientie van Nvidia. :)

Waarom is de GTX280 eigenlijk beter in het gebruik van zijn GFLOPS?
Programmeren van de games?

(4870X2 heeft 2400 GFLOP/s, GTX280 heeft 933 GFLOPs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Anoniem: 264799 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:28:
Zou je geen ultiem presterende kaart krijgen als Nvidia en Ati samen een kaart zouden maken?
Efficientie van nVidia?? nV's sterkste punt is de PR/marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
post het maar ook hier even

http://www.engadget.com/2...and-g94-gpus-failing-too/

met korreltje zout nemen?

in iedergeval een beetje afwachten of de g92 en de g94 ook echt aan het failen zijn.

En richting de post hierboven is het meer de efficientie van ati en de ruwe kracht van nvidia.
Modbreak:Crossposten is op GoT niet de bedoeling, verder is deze post echt op het randje mbt trollerigheid gezien die laatste zin. Hou discussies feitelijk in plaats van onnodig stemmingmakend taalgebruik te bezigen :o

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 13-08-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

De Review van Hexus was echter geweldig en deze zinnen zeggen ook genoeg wat de R700 echt is en kan :)

"In a perfect world the Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB would be as quiet as a GeForce GTX 280, ship with lower power-consumption figures, and use a single-die approach to eliminate the potential foibles of CrossFire rendering. The world isn't perfect, however, and the R700 does exactly what it was planned to do: framerate domination.

As a £330-£350 single-card solution that targets ultra-high-end gaming, the Radeon HD 4870 X2 2GB has absolutely no performance peer at all, based on our results, but, for most games, you really, really need a 30in monitor to make it worthwhile.

Then there's Radeon HD 4850 X2....
HEXUS.awards

The Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB is the fastest consumer graphics card in the world, bar none. Well, until someone launches a pre-overclocked model.."

Het laat me terug denken aan de R300 van mid 2002 aka ATi Radeon 9700 Pro , ATi heeft weer een R300 syndroom te pakken en ik gun ze het _/-\o_ *O* d:)b

En Zo te zien heeft nvidia geen keus om een GX2 te bouwen met Dual GT200b's ze moeten wel om de R700 bij te kunnen benen, ze hebben eigenlijk geen andere keus.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 12-08-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 13:02
hmmmm... ik haat reviews.

als ik er zo een paar doorlees dan is er 1 ding duidelijk: hij is minimaal gewaagd aan een gtx280.

bij de een is het een uber-kaart en bij de ander haalt hij hogere pieken dan de gtx en vaak ook lagere min. fps...... vaag! min. fps is toch het belangrijkste.

het budget voor een nieuwe kaart is voor mij nu zo'n 350 euro.de x2 gaat nog wel zakken lijkt me. ik weet alleen niet of ik de meerprijs voor een 280 en x2 kan rechtvaardigen over een 260 en 4870.

voordelen voor nvidia voor mij : ik heb een sli bord en physics is praktisch direct beschikbaar. 260+8800 is perfekt voor die games lijkt me, en kan binnen budget.
voordelen voor ati voor mij : 4870 iets sneller dan 260 en x2 iets? sneller dan 280. nadeel x2 is erg hoog verbruik in idle (load maakt me niet uit) en microstuttering (hoe erg is dat merkbaar?)

HELP! i'm completely lost here..... heb een msi750i sli bord, q6600@3,6ghz en 8gb ddr2-800. monitor wordt volgende maand een 24inch dus 1920x1200.
welke kaart en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Vanavond 2 HD4870X2's aan de praat proberen te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Elk van de GPU's draait afzonderlijk prima, maar in combinatie geen beeld direct vanaf het starten van de PC :?

Ik vermoed dat m'n 1000 W PSU te kort schiet, want het opspinnen van de fan is in geval van 4 GPU's veel minder. Had eigenlijk wel verwacht dat dat deze genoeg zou zijn...want ik neem aan dat dit de enige optie is? Het X38-mobo moet toch gewoon 2 van deze kaarten ondersteunen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:51
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:37:
you really, really need a 30in monitor to make it worthwhile

En Zo te zien heeft nvidia geen keus om een GX2 te bouwen met Dual GT200b's ze moeten wel om de R700 bij te kunnen benen, ze hebben eigenlijk geen andere keus.
Tja met de 30" monitor hebben ze direct het juiste punt te pakken. Zoveel performance is leuk maar de meeste mensen hebben er niets aan. Dit is ook waarom CUDA en PhysiX erg belangrijk gaan worden voor nVidia.

GT200b hoeft helemaal niet gelijk te zijn aan de GT200, er *kan* meer inzitten als enkel een die shrink.

Vanavond financial concall nvidia, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 18:03
Anoniem: 264799 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:28:

Waarom is de GTX280 eigenlijk beter in het gebruik van zijn GFLOPS?
Programmeren van de games?

(4870X2 heeft 2400 GFLOP/s, GTX280 heeft 933 GFLOPs)
Draai die logica eens om, de 933 GFLOPs uit 1400 miljoen transistors waarvan de shaders @ 1296 Mhz.
Ati haalt 1.2 TFLOP uit een magere 956 miljoen transistors @ 750Mhz.

Wat is er dan efficiënter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
The Source schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:49:
[...]
GT200b hoeft helemaal niet gelijk te zijn aan de GT200, er *kan* meer inzitten als enkel een die shrink.
nVidia zit in de miserie met hun shader units die volledig uit custom logic bestaan. Dat laat geen flexiblele proces veranderingen toe, ze moeten volledig herwerkt worden als er een grote stap wordt gedaan (bv 90nm -> 65nm), half-nodes zouden eenvoudiger zijn. (alhoewel, als ik naar de 9800gtx+ kijk zie ik niet veel verbetering)
Transmeta had technologie ontwikkeld die de overgang eenvoudiger maakt en die tech hebben ze nu gekocht :).
Het nvidia aandeel heeft een aantal rake klappen gekregen in de laatste maanden, hopelijk kunnen ze aantonen dat de problemen met de mobiele gpu's nu echt tot het verleden behoren. (Hier komen nog rechtzaken van ik geloof dat onlangs bekend werd dat nvidia al van voor 2007 van mogelijke problemen afwist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
2GB RAM heeft toch zo zijn voordelen, zie CoJ:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2008/08/coj_hd4870x2_2560_4fsaa_27.png

Ziek gewoon :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kijk eens naar de resolutie lieve schat. Hetzelfde geldt voor AA, idem voor een Enhance Pack. Over DX10 zal ik het maar niet hebben (alhoewel het zo zou moeten zijn dat je óf meer kwaliteit op dezelfde FPS óf dezelfde kwaliteit op méér FPS krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
Jejking schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:44:
Kijk eens naar de resolutie lieve schat. Hetzelfde geldt voor AA, idem voor een Enhance Pack. Over DX10 zal ik het maar niet hebben (alhoewel het zo zou moeten zijn dat je óf meer kwaliteit op dezelfde FPS óf dezelfde kwaliteit op méér FPS krijgt).
Euh ja, ik weet ook wel dat dit dé uitschieter is kwa performance ;) Maar leuk dus om te zien dat zogauw de hoeveelheid geheugen geen bottleneck meer is, de RV770 arch. écht kont schopt in CoJ. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Tom's Hardware ProGraphics test - AMD FireGL vs NV Quadro FX

Tom's Hardware zet 7 professionele videokaarten op de pijnbank. Lange tijd was de Quadro FX reeks van nVidia de automatische keuze als je het beste van het beste wilde. AMD heeft echter de laatste 2 jaar enorm gewerkt aan hun FireGL reeks, wat uiteindelijk ook resulteerde in de recentelijk gelanceerde FirePro reeks. De FirePro V5700 gebaseerd op de RV730 is helaas niet meegenomen in de test. Ondanks het gebrek aan de nieuwe FirePro kaarten doet AMD het niet slecht... de QuadroFX 5600 is snel, maar kan niet de titel 'onbetwiste leider' dragen, aangezien de FireGL V7700 een redelijk aantal benchmarks weet te winnen. Tel daarbij op de veel lagere prijs... and we have a winner!
The AMD FireGL V7700 is simply the next generation and can easily set new records. In addition, the price of $1,000 is undoubtedly attractive. Therefore the AMD FireGL V7700 deserves to be awarded Tom’s Hardware Recommended Buy.
Lees de hele review hier: http://www.tomshardware.c...station,review-31242.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Cinema 2.0 in actie

Kijk eens naar het onderstaande plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.joystiq.com/media/2008/08/amd_05_girl_2girlrender490.jpg

Ja... dit is een real time CG render! AMD wil dat je straks niet alleen films afspeelt, maar dat je er zelf in mee speelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.joystiq.com/media/2008/08/surfacenormals490ati.jpg

Het meisje is gerenderd met nieuwe AMD technieken. Tijdens de presentatie waren verscheidene gamedevelopers aanwezig die gebruik zullen maken van deze nieuwe technieken. Onder hen: Splash Damage, Blizzard, Remedy (Alan Wake), Rebellion en Crytek!

Lees hier meer: http://www.joystiq.com/20...o-realistic-human-models/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeLangOetan schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Draai die logica eens om, de 933 GFLOPs uit 1400 miljoen transistors waarvan de shaders @ 1296 Mhz.

De FLOPs van Nvidia! Dat NV met meer transistors op hogere Mhz minder FLOPs halen zit in de achitectuur van de kaart denk ik, vond ik niet zo boeiend.
Wat ik wel raar vind is dat Nvidia met evenveel FLOPs duidelijk meer presteerd dan ATI.
4850 vs GTX280 bijvoorbeeld.
Dat lijkt mij in het programmeren van de games/drivers te zitten en dat betekend dat ATI dat kan 'inhalen'.

Voor mij veel belangrijker:
Waar is de HD4870X2 te koop? Launch was toch gisteren? Ik zie nog steeds overal pre-order... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 264799 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:15:
De FLOPs van Nvidia! Dat NV met meer transistors op hogere Mhz minder FLOPs halen zit in de achitectuur van de kaart denk ik, vond ik niet zo boeiend.
Wat ik wel raar vind is dat Nvidia met evenveel FLOPs duidelijk meer presteerd dan ATI.
4850 vs GTX280 bijvoorbeeld.
Dat lijkt mij in het programmeren van de games/drivers te zitten en dat betekend dat ATI dat kan 'inhalen'.
Of niet natuurlijk. Elke ontwerper heeft zijn eigen keuzes gemaakt met betrekking tot de interne hardware, zoals shaders en dergelijke. Je kunt ze nooit vergelijken ténzij ze dezelfde architectuur hebben. Maar dat hebben ze niet. Elke architectuur heeft zijn voor- en nadelen. Kijk maar eens in de First Post voor wat technische uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
CJ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:45:

Kijk eens naar het onderstaande plaatje...

<plaatje>

Ja... dit is een real time CG render! AMD wil dat je straks niet alleen films afspeelt, maar dat je er zelf in mee speelt.

<plaatje>

Het meisje is gerenderd met nieuwe AMD technieken. Tijdens de presentatie waren verscheidene gamedevelopers aanwezig die gebruik zullen maken van deze nieuwe technieken. Onder hen: Splash Damage, Blizzard, Remedy (Alan Wake), Rebellion en Crytek!

Lees hier meer: http://www.joystiq.com/20...o-realistic-human-models/
Dat + meer op 30FPS + Motion Blur ala TV en ik ben trots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik vind niet echt dat je kunt zeggen dat je alleen wat hebt aan deze nieuwe kaarten over de hd4870 enzo met 30 inch schermen. Wat als je nou je 3d kaart 3 jaar lang gaat gebruiken? Dan heb je zeker voordeel met de echte top end van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156419

Blijkbaar launcht de 4850X2 pas eind augustus/begin september. Geen officiële bron, maar google is your friend...sometimes O-)

Nu wordt het moeilijk kiezen tussen een 4850X2 waar ik nog even op moet wachten of de 4870 1GB (waar ik ook nog even op moet wachten |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Jen-Hsung Huang over CrossFire en de X2 (en andere tibbits uit de CC)

nVidia's CEO Jen-Hsun Huang heeft in de recente conference call toegegeven dat ze AMD en de RV770 onderschat hebben:
First of all, with respect to the price adjustment, our price going into Computext, which was the June timeframe, was just wrong and we miscalculated the competition. Now that we’ve properly calculated and gauged the competition, we’ve reset our price to it and we have a strong position going into the fall.
Natuurlijk had hij ook het een en ander te melden over CrossFire en de X2:
From a scalability perspective, single-chip is always better than two. I mean, if you take a look at the scalability of crossfire and you compare that to SLI, if you take your top 200 most popular games, SLI or GeForce GTX 280, the scalability across those 200 games is 100%. Every one of those 200 games are going to scale when you put a GTX on it. When you put SLI on it, those 200 games, the vast majority of them will scale, maybe 90% of them will scale. And with crossfire, a lot less will scale. And so when you use an X2 with crossfire, you are just going to see a lot less scalability. There are many games that don’t scale and there are some games that even get worse in scaling.
Maar ze staan niet negatief tegenover GX2 en X2 opstellingen. De beste aanpak is om met zowel een snelle single GPU als met goede multi-chip oplossingen te komen.
So you just have to take it case by case and -- but we think our approach is the right approach. The best approach is to do both. If we could offer a single chip solution at 399, it certainly doesn’t preclude us from building a two-chip solution at something higher. So I think that having the right price, right product at each price point and the best-performing product at each price point is the most important thing.
En eigenlijk is dat dus precies wat AMD nu doet met de RV770 en R700. "Best performing product at each pricepoint." Leuk om te zien dat NV nu doet alsof ze het zelf uitgevonden hebben, terwijl we allemaal weten dat als AMD geen goed presterende RV770 had, we allemaal nog $649 voor de GTX 280 hadden mogen dokken. :')

Meer leesvoer vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
Hopelijk komen er binnenkort nog meer merken in de PW en hopelijk ook meer op voorraad.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

NV accepteerd het blijkbaar niet :') heh PWNed door kamp rood en verdient ook. e zien het toch zelf dat de HD 4870 X2 nog zelfs beter schallt als 2 losse GTX 280's of zijn ze nu echt zo blind, of willen ze de feiten niet eens beseffen?

Toch blijkt het zo'n soort richting te zijn, ik ben zo van ATi staat nu een keer boven aan gun ze het.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:10
Anoniem: 23009 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:54:
NV accepteerd het blijkbaar niet :') heh PWNed door kamp rood en verdient ook. e zien het toch zelf dat de HD 4870 X2 nog zelfs beter schallt als 2 losse GTX 280's of zijn ze nu echt zo blind, of willen ze de feiten niet eens beseffen?
Dude, dat noem je propaganda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

R(V)7xx is een schot in de buurt van de roos, nVidia weet het. Maar ja, in zware tijden kan je net zo goed doen alsof jij de enige bent. ''Ik zie de concurrentie niet, dus zien zij mij ook niet''. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat is hier wel te zien.

Edit: CJ, nav je post hier (CJ in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."), weet jij of ATi gaat reageren op deze prijsverlaging met de single HD48xx-en?

[ Voor 25% gewijzigd door Jejking op 13-08-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat zal wel moeten zeker? Anders staat nVidia in het voordeel qua prijs/prestatie. En dat zal ATI niet toelaten denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
oeLangOetan schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Maar wel met 800 Shaders, waar nVidia er 240 heb :).

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:18:
Edit: CJ, nav je post hier (CJ in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."), weet jij of ATi gaat reageren op deze prijsverlaging met de single HD48xx-en?
De HD4850 is al voor zo'n €129 te krijgen (de goedkoopste GTX+ kost €160)en de HD4870 gaat richting de €189 (de goedkoopste GTX 260 is €237). Als NV richting €199 gaat met de GTX 260 met een supergrote GPU, en je weet dat AMD eigenlijk nog niet veel gezakt is... dan kan je wel nagaan dat ze nog verder kunnen zakken (zelfde verhaal als met de RV670) mits het nodig is. Of het nodig is om verder te zakken, is een tweede vraag.

NV zal blij zijn als de GT200b uit is. Geeft ze een beetje meer ademruimte.
rickyy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:48:
[...]

Maar wel met 800 Shaders, waar nVidia er 240 heb :).
Correctie. Lees de first post eens door van dit topic. Of eerder gemaakt commentaar.

Een NV shader is niet te vergelijken met een AMD shader. Wil je het echt vergelijken, dan geldt het volgende:

NV: 240 shaders op meer dan dubbele snelheid (1296 Mhz)
AMD: 160 shaders op enkelvoudige snelheid (750 Mhz)

Simpel gezegd: De shaders van NV kunnen elk 1 bewerking uitvoeren. De shaders van AMD kunnen in het uiterste geval 5 bewerkingen uitvoeren (vandaar die 800). In het meest ongunstige geval zijn er dus slechts 160 bezig op 750Mhz terwijl bij NV nog altijd 240 shaders bezig zijn die op 1296Mhz lopen.

Jammer dat het toch zo vaak steeds moet worden herhaald. }:|

[ Voor 34% gewijzigd door CJ op 13-08-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266665

Die prijsdalingen van Nvidia uit zijn wel leuk en aardig maar ik moet nog maar zien hoe snel en in hoeverre dat in webshops doordringt. De 8800 gtx en ultra bleven na de launch van de 8800gt en 4870 nog erg lang relatief schreeuwend duur in de pw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

CJ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:49:
[...]
[...]

Correctie. Lees de first post eens door van dit topic. Of eerder gemaakt commentaar.

Een NV shader is niet te vergelijken met een AMD shader. Wil je het echt vergelijken, dan geldt het volgende:

NV: 240 shaders op meer dan dubbele snelheid (1296 Mhz)
AMD: 160 shaders op enkelvoudige snelheid (750 Mhz)

Simpel gezegd: De shaders van NV kunnen elk 1 bewerking uitvoeren. De shaders van AMD kunnen in het uiterste geval 5 bewerkingen uitvoeren (vandaar die 800). In het meest ongunstige geval zijn er dus slechts 160 bezig op 750Mhz terwijl bij NV nog altijd 240 shaders bezig zijn die op 1296Mhz lopen.

Jammer dat het toch zo vaak steeds moet worden herhaald. }:|
toon volledige bericht
Is het niet gewoon duidelijker om te zeggen 800 shaders, waarvan er 160 'dikke shaders' zijn welke meer verschillende instructies kunnen(Vermenigvuldigen, optellen, SIN, COS, LOG en EXP) en de rest 'kleine' shaders waarvan de shaders niet alles kunnen. Dat het dus aan het programma ligt waarvan veel gebruik van word gemaakt of het echt goed van die 800 shaders kan maken.
Bij de R600 was dit alleen vermenigvuldigen en optellen in de kleine shaders, bij de RV770 kunnen ze nog wat meer, wat precies weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zijn er hier al mensen die hebben geprobeerd de driver voor de mal te houden door exe-files te gaan renamen? Ik ben benieuwd of dat nog veel winst op gaat leveren, ik hoor ern og maar bar weinig over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19
Jejking schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:28:
Zijn er hier al mensen die hebben geprobeerd de driver voor de mal te houden door exe-files te gaan renamen? Ik ben benieuwd of dat nog veel winst op gaat leveren, ik hoor ern og maar bar weinig over in ieder geval.
Dan heb je niet goed gelezen, want het is al regelmatig voorbij gekomen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

winwiz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:31:
[...]

Dan heb je niet goed gelezen, want het is al regelmatig voorbij gekomen.
Ja, duh? Het is een bekende truc. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de Crossfire, de laatste Catalyst-drivers en de nieuwste spellen. Bijvoorbeeld: wie heeft deze truc al geprobeerd met Crysis of Call of Duty 4, om maar eens een spel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

CJ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:45:
Nu render ik nogal vaak en werk ook met verschillende technieken. Nu zie je rechts onderin een plaatje wat een beetje verraad welke render methode ze toepassen qua belichting en perspectief en dit lijkt erg op de 'Maxwell' methode. Dus gewoon de echte lichtstralen berekenen per pixel zoals een fotocamera het binnen krijgt - super levensecht en prachtig dus.

Maar je zegt "real time" en dit gaat er niet zomaar even in :) . Deze verhalen krijgen we als gamers al jaren te horen; maar ik doe er met een E6750 @ 3,2GHz ongeveer denk ik 22-28 uur over om die RENDER alleen als still image uit te draaien. Nu hebben we gezien dat de stream parallel processing power van videokaarten veel hoger ligt, stel 20x. Maar dan nog kan dit nooit en te nimmer op dit moment met ook maar 5fps berekend worden - ever.

AMD kan wel willen dat ik in een film speel; maar dat zijn beelden voor pas over een aantal jaar. 't Wordt tijd dat gamers dat wel even goed realiseren; want er wordt ze echt een wortel voorgehouden.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Krijgen we haast al de volledige trailer te zien van de Ruby Cinema 2.0-demo, waarvan we begin van de zomer een teaser van konden bekijken?

CJ, weet jij hier inmiddels wat meer over?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:21:
[...]

Is het niet gewoon duidelijker om te zeggen 800 shaders, waarvan er 160 'dikke shaders' zijn welke meer verschillende instructies kunnen(Vermenigvuldigen, optellen, SIN, COS, LOG en EXP) en de rest 'kleine' shaders waarvan de shaders niet alles kunnen. Dat het dus aan het programma ligt waarvan veel gebruik van word gemaakt of het echt goed van die 800 shaders kan maken.
Bij de R600 was dit alleen vermenigvuldigen en optellen in de kleine shaders, bij de RV770 kunnen ze nog wat meer, wat precies weet ik niet.
Je kan beter zeggen dat de RV770 160 shaderunits heeft. Elke shaderunit bestaat uit 5 streamprocessors voor een totaal aan 800 streamprocessors, waarvan er eentje net ietsje krachtiger is dan de rest. Zo noemt AMD het trouwens zelf ook. In het ergste geval presteert de RV770 dus slechts als een 160 shader architectuur, terwijl de overige 640 uit hun neus staan te vreten. 160 is het minimum aan shaders dat actief is. 800 is dan weer het maximale.

En het ligt niet alleen aan het programma of en hoeveel er gebruik wordt gemaakt van de streamprocessors. De compiler van AMD helpt ook flink mee... Anandtech heeft er een mooi schemaatje van:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/4800/ilp.png

Bovenin zie je dus 1 thread met instructies met daaronder de manieren zoals RV770 en GT200 dit afhandelen. De GT200 doet het gemakkelijk, die verwerkt elk blokje apart. Per streamprocessor wordt een blokje verwerkt. De compiler van de RV770 kijkt echter eerst naar het draadje om te zien of er meerdere blokken achter elkaar staan met dezelfde kleur. De RV770 kan dan tot op 5 blokjes tegelijkertijd verwerken (zie blauw) en zo dus aan verwerkingstijd winnen, mits de compiler het maar goed en snel genoeg doet. Bij hele lange shaders zou de RV770 zich dus veel beter moeten voelen dan een GT200.

Gelukkig is de compiler van AMD vrij actief en weet deze vaak een verbruik van 3 a 4 streamprocessors te bewerkstelligen in applicaties die niet specifiek voor de ATI architectuur geschreven zijn.

Even terzijde: Daarnaast is de RV770 sterker dan de GT200 wanneer het aankomt op double precision floatingpoint berekeningen, iets wat bij GPU compute applicaties enorm handig is. De GT200 heeft 10 clusters met elk 3x8 streamprocessors. Per 8 streamprocessors is er 1 die DP aan kan. In totaal heeft de GT200 dus 30 double precision shaders. Bij de RV770 kan elke 'dikke' streamprocessor een double precision FP add of multiply per clock uitvoeren + elke overige 4 streamprocessors van elke shaderunit kunnen samenwerken om samen 1 DP berekening uit te voeren. Vandaar dat de RV770 peakt op 240 Gflops DP en de GT200 blijft steken op 78 Gflops. De gamer zal hier echter weinig van merken.
Jejking schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:49:
[...]

Ja, duh? Het is een bekende truc. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de Crossfire, de laatste Catalyst-drivers en de nieuwste spellen. Bijvoorbeeld: wie heeft deze truc al geprobeerd met Crysis of Call of Duty 4, om maar eens een spel te noemen.
CoD4 schijnt bij een bepaalde exe nogal een boost te krijgen...

Overigens is dit ook een tip van AMD zelf voor developers, maar eventueel ook thuis te gebruiken... de meesten zullen dit waarschijnlijk al weten:
We would encourage developers to talk to their developer relations contacts about how to make their application AFR friendly, and potentially have a profile created for their game. It is possible to enable the full AFR friendly mode by renaming your EXE to one of the following depending on API selection:

1) Direct3D : “AFR-FriendlyD3D.exe”
2) OpenGL : “AFR-FriendlyOGL.exe”

This can be used as a way to check the outright performance gain possible with no driver checking for AFR unfriendly behavior. In addition this mode can be used to check for graphical corruption that may result if the application is AFR unfriendly. It is important to note that AFR does not operate in windowed applications, therefore it is very important to check for AFR related performance and correctness in full screen mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Welke en hoeveel shaders, en op welke snelheid ze draaien, van respectievelijk nVidia en ATI, is niet relevant (wel interessant om te lezen natuurlijk), de bottomline is dat ATI met minder transistors, meer kan doen. Hoe ze die transistors gebruiken is architectuur en die kan je niet vergelijken tussen de 2 partijen. Ze moeten zelf maar zien dat ze die goed gebruiken (dus hoeveel shaders ze eruit halen, wat die shaders kunnen doen, en op welke klokfrequentie deze kunnen draaien).

Wat telt is:
1) aantal transistors
2) en welke die-size daarvoor nodig is

1) performance / transistor scoort ATI super
2) performance / die-opp scoort ATI super

-> gevolg: de RV770 chip is gewoonweg de technologisch nettere oplossing

1) en 2) staan eigenlijk in verband met elkaar, met het productieprocédé als factor. Er is ook nog het puntje 3, als indicatie wat technologisch beter is:
3) performance / watt, maar wat dit betreft vind ik ATI, de GT200 nu niet echt verpulveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje CJ voor de weer duidelijke uitleg! Ik zal het ff weer aanpassen en verwerken in mijn review. :D(volgensmij mag je die wel proof readen of het nog klopt haha |:( :+ )

(Alle testen op stock zijn klaar, de fancontroller is bijna klaar, alleen nog de S1 er op en overclocken :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 13-08-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:52:
Welke en hoeveel shaders, en op welke snelheid ze draaien, van respectievelijk nVidia en ATI, is niet relevant (wel interessant om te lezen natuurlijk), de bottomline is dat ATI met minder transistors, meer kan doen.
Je bent er nog niet bij stilgestaan dat snelheid transistors & vele pijplijn-stages kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2024
We would encourage developers to talk to their developer relations contacts about how to make their application AFR friendly, and potentially have a profile created for their game. It is possible to enable the full AFR friendly mode by renaming your EXE to one of the following depending on API selection:

1) Direct3D : “AFR-FriendlyD3D.exe”
2) OpenGL : “AFR-FriendlyOGL.exe”

This can be used as a way to check the outright performance gain possible with no driver checking for AFR unfriendly behavior. In addition this mode can be used to check for graphical corruption that may result if the application is AFR unfriendly. It is important to note that AFR does not operate in windowed applications, therefore it is very important to check for AFR related performance and correctness in full screen mode.
Is het niet slim om dit in de starters posts onder te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

jeroen84 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:37:
[...]

Is het niet slim om dit in de starters posts onder te brengen?
Misschien als rubriekje: "Tips & tricks"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
En de 3dgameman review over de 4870x2 kaart is ook een feit:

http://www.3dgameman.com/content/view/13205/103/

KICKASS wederom ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

peakaboo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:14:
En de 3dgameman review over de 4870x2 kaart is ook een feit:

http://www.3dgameman.com/content/view/13205/103/

KICKASS wederom ^_^
Ik vind die man echt zo ongelofelijk slecht he... Het zijn geen reviews!!! Hij leest alleen maar de specs op en zegt wat er in de doos zit etc... En dat doet hij echt met alle dingen zo..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 13-08-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:25:
[...]

Ik vind die man echt zo ongelofelijk slecht he... Het zijn geen reviews!!! Hij leest alleen maar de specs op en zegt wat er in de doos zit etc... En dat doet hij echt met alle dingen zo..
Inderdaad, echt een irritante zeikvent, ik snap niet dat iemand die kansloze bagger nog bekijkt.

Anyway, was dit al gepost?
MSI has OCed HD 4870 X2

MSI is the first partner to announce a factory overclocked HD 4870 X2 card, the R4870X2-T2D2G-OC. The card uses ATI's reference design but the GPU clocks have been overclocked from the reference 750MHz to 780MHz.

MSI will also have a reference clocked version, but it will also be the first partner to carry an overclocked HD 4870 X2 card. Unlike the GPU, which is overclocked by 30MHz, thre memory on this overclocked card will remain at reference 3,600MHz. The R4870X2-T2D2G-OC is cooled by the same reference cooler, but it is nice to know that there is still some room for overclocking this graphics behemoth.

The rest of the specifications are basically the same with every partner as the only thing that keeps changing is the sticker on the cooler and the bundle that comes with the card. You can check out MSI's HD 4870 X2 sticker on the picture below.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 20-04 12:10
Zijn er ook al testen verschenen waar verschillende 4870X2 versies met elkaar worden vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
XenoMorpH schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:31:
Zijn er ook al testen verschenen waar verschillende 4870X2 versies met elkaar worden vergeleken?
Heeft geen zin omdat het allemaal dezelfde zijn. Allemaal reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
[...]

en @ leonpwnr1

Sjonge jonge wat wordt het hier weer op prijs gesteld. Reageer dan gewoon niet? Ik draag tenminste bij aan het doel van dit topic, jullie reactie niet.

Anyways, over die 'review', het is misschien niet zo uitgebreid en technisch ingaand op reviews zoals computerbase (bijv.) dat wel doet. Maar aan de andere kant, je krijgt wel een goede indruk van het uiterlijk van de kaart, alle toebehoren, en enkele benchmarks. Er is geen 1 review die perfect is, daarom moet je er zoveel mogelijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 20-04 12:10
leonpwner1 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:32:
[...]

Heeft geen zin omdat het allemaal dezelfde zijn. Allemaal reference.
Is het dan niet zo dat sommige merken hun "eigen" aangepaste BIOS er soms inproppen waardoor weldegelijk snelheids verschillen ontstaan? Natuurlijk kan je snel genoeg een nieuwe BIOS erin proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Maar die specs en vooral de naam van de kaart/cores/geheugen worden wel volledig mooi en duidelijk gearticuleerd uitgesproken zonder fouten met een dikke grijns op zijn kop als een kind van 5 jaar dat net het alfabet kan opsommen.
Maar idd, de review is uiteindelijk qua resultaten redelijk summier, dat is altijd bij die man, precies of hij zijn review maakt, vlak nadat hij de verpakking heeft geopend en alle goodies heeft bekeken. Al die contents etc kan misschien wel handig aanvullende info zijn, op andere reviews waar de schroevendraaier niet vermeldt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Thumbs up MSI, een 30MHz OC!! :/
..en dan ook nog het geheugen @ stock. Aan de andere kant, als ze deze versie voor een gelijke prijs verkopen als de anderen hun basic versies, dan is de keuze wel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat doen ze ook, dealer inkoop scheelt maximaal een euro met de standaard versie. Echter, veel mensen weten dat niet, en veel shops verkopen ze toch duurder (= meer marge).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Doet MSI inderdaad continue, valt wel in de smaak bij webshops en retailers overigens. MSI weet dondersgoed dat nVidia en ATi kaarten altijd speedbinned zijn met een veiligheidsmarge + error marge. Je kan een kaart of een proc als het goed gemaakt / getest is altijd overclocken, zij het 5% of zij het 20%; dat hangt af van de bedrijfsvoering / test en binning procedures :) .

Wij hebben ook de 3650OC liggen, inkoop is volgens mij 60 cent ofzo duurder. Scheelt dus niets - die centen is puur dat ze even rivatuner (grapje natuurlijk, maar iets wat er op lijkt) kunnen draaien in de fabriek die halve minuut ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Klopt volledig. Daarom is MSI altijd interessant. Andere merken verkopen hun OC kaarten steeds (veel!) duurder.

March of the Eagles

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cassius schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:46:
[...]
Maar je zegt "real time" en dit gaat er niet zomaar even in :) . Deze verhalen krijgen we als gamers al jaren te horen; maar ik doe er met een E6750 @ 3,2GHz ongeveer denk ik 22-28 uur over om die RENDER alleen als still image uit te draaien. Nu hebben we gezien dat de stream parallel processing power van videokaarten veel hoger ligt, stel 20x. Maar dan nog kan dit nooit en te nimmer op dit moment met ook maar 5fps berekend worden - ever.

AMD kan wel willen dat ik in een film speel; maar dat zijn beelden voor pas over een aantal jaar. 't Wordt tijd dat gamers dat wel even goed realiseren; want er wordt ze echt een wortel voorgehouden.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Cinema 2.0 follow-up with Jules Urbach - LightStage

Vanaf 2:05... realtime genoeg voor je? Of valt dit niet onder realtime?

En natuurlijk ook Ruby Cinema 2.0 in real time gerenderd (zie ook hoe ze het beeld stil zetten en vrijelijk door de scene heen bewegen met de muis)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
New ATI Ruby demo with real-time render

Overigens blijven de dansende Ruby's enorm fascinerend om naar te kijken. Deze is helemaal real time gerenderd. Realistischer kan niet! 8)

Bekijk op YouTube
ATi Ruby dancing in Taipei

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-04 21:46
CJ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:10:
[...]

[video]

Vanaf 2:05... realtime genoeg voor je? Of valt dit niet onder realtime?
Het ziet er tof uit, maar ik ben niet heel erg onder de indruk. Wat ze doen is gewoon een normal map capturen en ik denk dat ze ook de textures capturen, van een echte persoon. Vervolgens kunnen ze een filmpje laten zien, dat weliswaar realtime gerenderd is met een 3d model waar ze die gecapturede texture en normalmap op plakken. En dat 3d model maakt ook nog eens exact dezelfde beweging als de echte persoon.

Normal maps zijn erg handig en kunnen dingen ontzettend realistisch maken, naar mijn idee is dit gewoon een truuk om betere en realistischere normal maps te verkrijgen.

The Flying Dutchman

Damn, waarom zijn al die ATI kaarten zo slecht leverbaar. Stel die release dan uit totdat ze ook daadwerkelijk in de schappen liggen. Zo verlies je echt klanten. (impulsieve kopers zoals ik bv :))

Anoniem: 156419

Anoniem: 266665 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:39:
Damn, waarom zijn al die ATI kaarten zo slecht leverbaar. Stel die release dan uit totdat ze ook daadwerkelijk in de schappen liggen. Zo verlies je echt klanten. (impulsieve kopers zoals ik bv :))
Ik veronderstel dat je duidt op de 4870X2. Er waren er wel op stock op launch, maar allemaal uitverkocht denk ik. Aan de andere kant zul je er ook minder voor betalen. De tweede batch club3D 4870X2 kaarten voor azerty gaan al voor 30 euries minder.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bij alternate zijn 2 merken gewoon leverbaar.

Niet op voorraad.

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Hoezo? prima stock!
je moet wel zelf beetje moiete doen ;)
b.v. alternate kun je zelfs kiezen... Sapphire en c3 >:)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
De 1GB versie is al een aantal weken aanwezig op een hoop websites, maar overal is het levertijd 10-20 dagen oid. Dat noem ik toch niet prima stock.

Mijn rig

Juhu, dat is de enige shop die ze nu kan leveren, en dat weten ze ook. Vandaar dat ze een redelijk end boven de minimum prijs zitten... De sapphire moet bij alternate 470 euro kosten, het is leuk om hem snel te hebben maar dat lijkt me toch geen meerprijs van 90 euro waard... Naja, voor sommigen waarschijnlijk wel :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 266665 op 14-08-2008 14:08 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

AMD feels good about Radeon HD 4870 X2

AMD has a secret weapon called side port memory. We wrote about it before and it's the memory that will up the internal chip bandwidth from6.8 to 22GB/s.

This is not enabled at launch but it will be at later date. A cool manager called Ian McNaughton said to the world that this performance will only be visible at synthetic benchmarks and not in games.

AMD also showed a demo where Radeon HD 4870 X2 beats Geforce 280 GTX OC edition in Call of Duty, 3D Vantage and Lost planet by more than 10 to 20 percent.

With two Radeon HD 4870 X2 can get you slightly above 30FPS in Crysis while two Nvidia Geforce GTX 280 gets you roughly 10 to 11 FPS. This is quite an achievement.

The only bad point is that Radeon HD 4870 X2 is more expensive than GTX 280.
toon volledige bericht
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=8891&Itemid=34

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Crysis (dx10 VH)loopt alleen maar slechter met Quad CF, met de huidige driver iig.

Niet op voorraad.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

nieuws: Belgische Fastra-pc met acht gpu's maakt duur cluster overbodig
Iemand die zich dit nog herinnert? We kunnen het overdoen met nu vier HD4870X2 kaartjes. 8 teraflops voor €4.000,- here we come!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
DevilsProphet schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:37:
Iemand die zich dit nog herinnert? We kunnen het overdoen met nu vier HD4870X2 kaartjes. 8 teraflops voor €4.000,- here we come!
4x470=€1880 = 8gpu's ;)

|2600k|Asus 290|

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
4x €380,- = €1520 zelfs ;) (zie pricewatch)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Maar daarbij moet je ook nog een mobo kopen met 4 grote pci-e poorten erop, een quadcore cpu, enkele sloten ram, een beest van een psu en een dure lian-li case. En waarschijnlijk vergeet ik nog een paar dingen. :p

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hij heeft wel gelijk hoor. Die 2120 euro betaal je er zo bij, stroomkosten en dergelijke :+
Zonder gein, dat is één van de weinige dingen die me van deze chip tegenvalt. Natuurlijk, bij veel prestatie hoort veel stroomverbruik maar zóveel? Ik hoop dat het team er nog wat wattjes af kan knutselen want voor een dergelijke bak met 8 GPU's gaat het hard.

Meer dan 8 Tflop toch? Is het niet 1,2Tflop*8=9,6Tflop? O-) :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 14-08-2008 16:52 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

edward2 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:06:
[...]

Crysis (dx10 VH)loopt alleen maar slechter met Quad CF, met de huidige driver iig.
Crysis is dan ook niet bepaald een spel dat goed gebruik maakt van de mogelijkheden van vandaag de dag. Zo gebruikt het spel maar 1 CPU core en schaalt crossfire maar erg matig. Bij quad crossfire is de overhead nog groter en doordat de CPU waarschijnlijk de beperkende factor is kan het juist langzamer aanvoelen dan met één kaart.

Maar zowieso, als je Crysis wilt spelen kun je beter investeren in een nVidia kaart. Het spel is gemaakt in samenwerking met NV zodat het goed draait op hun architectuur.

Goud is geen geld

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

frankknopers schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:54:
[...]

Crysis is dan ook niet bepaald een spel dat goed gebruik maakt van de mogelijkheden van vandaag de dag. Zo gebruikt het spel maar 1 CPU core en schaalt crossfire maar erg matig. Bij quad crossfire is de overhead nog groter en doordat de CPU waarschijnlijk de beperkende factor is kan het juist langzamer aanvoelen dan met één kaart.

Maar zowieso, als je Crysis wilt spelen kun je beter investeren in een nVidia kaart. Het spel is gemaakt in samenwerking met NV zodat het goed draait op hun architectuur.
Het is alleen maar een reactie op een bericht. Het is me allemaal bekend. Overigens denk ik dat daar nogwel eens verandering in kan komen.

Niet op voorraad.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:06:
[...]

Hoe loopt de rest dan? Veel sneller dan HD4870CF of valt het tegen?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:44
frankknopers schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:54:
[...]

Quick Look: Falcon NW Mach V Quadfire System

Could this rig finally bring Crysis to it's knees? Thanks to a pair of AMD Radeon HD 4870 X2 cards, Falcon Northwest says this Mach V gets frame rates 3-times that of a similarly equipped 3-way SLI system

Video here

[ Voor 4% gewijzigd door Blastpe op 14-08-2008 17:13 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Anoniem: 266665 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:05:
Juhu, dat is de enige shop die ze nu kan leveren, en dat weten ze ook. Vandaar dat ze een redelijk end boven de minimum prijs zitten... De sapphire moet bij alternate 470 euro kosten, het is leuk om hem snel te hebben maar dat lijkt me toch geen meerprijs van 90 euro waard... Naja, voor sommigen waarschijnlijk wel :)
Mjah, ik krijg mijn 4870x2 morgen. Had em als pre-order bij Salland staan, dus nog de oude (lees: goedkopere) prijzen. Vandaag berichtje gehad dat ie vandaag al verzonden is en ik em morgen in huis moet hebben.

Nu nog het systeempje (Q9450, X48-mobo en 4gb DDR2 of DDR3) eromheen samen stellen (op gewacht omdat ik niet wist hoe snel die 4870x2 echt leverbaar werd) en ik kan weer naar hartelust level designen voor UT3. Dat was nou toch net wat te zwaar op mijn X2600+, 2gb DDR 333mhz en X1950Pro op Vista. Althans, het rebuilden (BuildAll voor de kenners) van de map na kleine wijzigingen aan de map duurde ontzettend lang. Toch totaal minimaal 3 tot 4 minuten. En aangezien ik wel van doorwerken houd, is die tijd dus te lang. Op een gegeven moment irriteerde het me zo en ben ik tijdelijk gekapt met designen. Eerst maar weer es een knap systeempje bouwen dacht ik zo.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:10:
[...]

Hoe loopt de rest dan? Veel sneller dan HD4870CF of valt het tegen?
QCF schaalt goed, 1 HD4870X2 was in sommige spellen al merkbaar sneller dan gewoon CF met 2 singles van 512mb. maar 2 X2's zijn op die res. waarin ik meestal speelde (1600x1200) eigenlijk pure overkill met mijn CPU en moet nu echt op 1900x1200 of hoger, 8xAA + edge detect AA spelen om veel verschil te merken, maar dan loopt het verschil ook goed op en het IQ is :9~

Niet op voorraad.

• The Source
Zal niet lukken met ATI kaarten die supporten geen Cuda.

En als je echt wilt gaan rekenen dan heb je weinig aan 8 GPU's. Deze jongens doen het veel leuker:

51-card NVIDIA folding rig can crank out 265,200 points / day (headline van Engadget)
http://www.overclock.net/...tteo-s-f-h-gpu2-farm.html
Sure, it's all well and good to play around with the Folding@Home client on toys like the PS3, but if you're really serious about out-nerding the rest of the pack, you need big-boy hardware, like this 51-card NVIDIA-based rig built by nitteo of the overclock.net forums. That's 51 8800-series GPUs on 13 MSI P6N Diamond mobos, enough for an estimated 265,200 folding points per day when they all go online -- and we're guessing that number will go up when that new CUDA-based folding client released yesterday is installed.
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y218/gw4k/IMG_1983800x600.jpg

Lekker boeient dat het geen cuda ondersteund. AMD/ATI heeft zijn eigen gpgpu taal en gaat over naar een open standaard daarvan. Folding@home draait ook gewoon op ati kaarten heur, zelfs voor nvidia kaarten.

Jah leuk zijn gewoon 13 pc's....beetje zonde geld om 13pc's alleen maar te laten folden. Je hoort toch nog weinig van clusters met videokaarten.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 14-08-2008 19:20 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Volgens kun je niks beginnen met vier kaarten. Volgens mij, laten de drivers dit nog niet toe. Zoiets heb ik ook gelezen op Fudzilla, nog voordat HD4870 X2 uit was.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:44
uit de folding FAQ:

What about multi-gpu support?

Yes, you can add the "-gpu N" flag (N starts at 0) to your extra parameters in the advanced page of the systray clients, or the advances settings of the console clients. Again N starts with 0 not 1, so your primary display is 0, the next is 1, etc. Each client if you are running more then one needs a different -gpu and a different machineD, and a different working directory, so follow the instructions for multiple clients.

For Tesla and other non-desktop cards, we have the "-forcegpu" flag, which will make the client ignore what it thinks the GPU is, but the core will not work if that card is unsupported, so use with caution. To use this flag you need to supply it with a gpu core type to use as an override. Currently these are ati_r600, ati_r700 and nvidia_g80. This flag may also help for headless multi-gpu setups on which the client refuses to acknowledge the presence of your GPUs. The -forcegpu flag can be use in conjunction with the -gpu flag to force the client to try and use the given gpuid. For example:

Folding@home.exe -gpu 2 -forcegpu nvidia_g80

Would force the client to try and run the NVIDIA core on the 3rd (2 + 1) cuda enabled device in the system. Similarly:

Folding@home.exe -gpu 3 -forcegpu ati_r600

Would force the client to try and run the ATI core on the 4th (3 + 1) CAL enabled device in the system.

[ Voor 48% gewijzigd door Blastpe op 14-08-2008 19:28 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:11:
Lekker boeient dat het geen cuda ondersteund. AMD/ATI heeft zijn eigen gpgpu taal en gaat over naar een open standaard daarvan. Folding@home draait ook gewoon op ati kaarten heur, zelfs voor nvidia kaarten.
Emz, als die mensen nu cuda software hebben, willen ze ook gewoon de hardware ervoor. Leuk dat AMD naar een open standaard gaat, maar dat is er nog niet.

March of the Eagles

• oeLangOetan
Hacku schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:40:
[...]

Emz, als die mensen nu cuda software hebben, willen ze ook gewoon de hardware ervoor. Leuk dat AMD naar een open standaard gaat, maar dat is er nog niet.
Developers hebben het wel al, althans John Carmack heeft het reeds gebruikt. OpenCL is erg interessant omdat het resources kan delen met OpenGL, zo wordt het voor game ontwikkelaars een langzamere overgang van fixed function pipelines naar de volledige vrijheid van OpenCL.
OpenCL gaat trouwens verder gaan dan GPU's alleen, het zou de bedoeling zijn dat rekenkracht van CPU & GPU gedeeld kan worden.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:05:
[...]

QCF schaalt goed, 1 HD4870X2 was in sommige spellen al merkbaar sneller dan gewoon CF met 2 singles van 512mb. maar 2 X2's zijn op die res. waarin ik meestal speelde (1600x1200) eigenlijk pure overkill met mijn CPU
Misschien moet je eens een E8400 of E8500 proberen en die overklokken naar 4GHz, dan krijg je een enorme boost denk ik.

Ik heb niet voor niks "nog" een dual core (en dat terwijl ik al een paar quads gehad heb). :)

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 14-08-2008 20:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

RappieRappie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:02:
[...]
Misschien moet je eens een E8400 of E8500 proberen en die overklokken naar 4GHz, dan krijg je een enorme boost denk ik.

Ik heb niet voor niks "nog" een dual core (en dat terwijl ik al een paar quads gehad heb). :)
Inderdaad, voor een gamesysteem met zulke videokaarten moet je echt gewoon zoveel mogelijk MHz hebben. En dan is een E8400 t/m E8600 op 4 GHz of sneller een betere combi met je videokaart.

Goud is geen geld

• The Source
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:11:

Jah leuk zijn gewoon 13 pc's....beetje zonde geld om 13pc's alleen maar te laten folden. Je hoort toch nog weinig van clusters met videokaarten.
Kun je wel boeiend roepen maar dan heb je denk ik niet goed gelezen. Er word gezegd dat ze in de Fastra PC ATI moeten gebruiken, ik zeg dat het niet gaat werken omdat de software die geschreven is op Cuda werkt en dat ATI het niet support, gaat dus niet werken. Daarnaast beweer ik helemaal niet dat Folding niet op ATI werkt.

Daarbij kan ATI wel naar een standaard toewerken maar ik denk dat Nvidia erg goed bezig is, zie ook http://www.nvidia.com/object/cuda_home.html#

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:02:
[...]

Ikga eerst eens kijken of ik de 3,6 kan halen met m'n Q6600 G0

Btw, dit illustreert het nog veel beter, cpu limited tot 2500x1600, of is de engine capped op 100 fps?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/4870X2/grid.jpg

Niet op voorraad.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

The Source schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Kun je wel boeiend roepen maar dan heb je denk ik niet goed gelezen. Er word gezegd dat ze in de Fastra PC ATI moeten gebruiken, ik zeg dat het niet gaat werken omdat de software die geschreven is op Cuda werkt en dat ATI het niet support, gaat dus niet werken. Daarnaast beweer ik helemaal niet dat Folding niet op ATI werkt.

Daarbij kan ATI wel naar een standaard toewerken maar ik denk dat Nvidia erg goed bezig is, zie ook http://www.nvidia.com/object/cuda_home.html#
Voor ze hun GF9800GX2 quasisupercomputer hadden was die software ook niet klaar om te gebruiken met CUDA. Die moeite kunnen ze eventueel alsnog doen als ze vinden dat de resultaten die eruit komen (zoals een snelheidswinst) de moeite waard zouden blijken.

Wat ik mij eigenlijk afvraag: is Cuda en de ATI tegenhanger van Cuda iets meer dan een compiler die standaard code compilet op een manier die optimaal is voor de GPU waarvoor die compiler werkt? Ik heb gelezen, toch wel al maanden geleden, dat Cuda dus een C compiler inhoudt. Dat er bewust moet gewerkt volgens de voor- en nadelen van de kaart (zoals cashing en geheugenmapping en watnogallemaal ...) om betere prestaties te halen uit de door Cuda gecompileerde programmatuur zal mss ook nog een rol spelen, daar ik mij kan voorstellen dat dit anders zal zijn voor ATI gpu's.

The Source schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Dat is leuk, maar die software kunnen ze ook hercompilen naar een andere taal. Het kost zeker wel weer werk, maar het princiepe blijft vaak het zelfde. Verder bedoelde die poster niet rechtstreeks dat de fastra er gebruik van moest maken, maar gewoon het princiepe van 4x zon 4870X2 in een mini supercomputer(er staat overdoen, dus dat zou betekenen ook software opnieuw ontwikkelen).
Je post daarna van de 13 pc's met quad SLi er in. Vond het een beetje lijken alsof je daarmee wou laten zien dat het beter met nvidia ging, dan het met ATI. Mijn excuses voor de te snelle conclusie daarover. Denk dat een 1 pc met 4x een X2 wel sneller is dan een zo'n pc(mits het mogelijk is om 4X zon ding werkent te hebben).
Nvidia is goed bezig met CUDA te pushen, maar die open standaard waar AMD heen wil word breder gedragen. Ik denk dat juist voor dit soort dingen, wetenschappelijk onderzoek, waar veel reken kracht word gebruikt, een open standaard wel een voorkeur kan hebben. Zeker nu je nog niet echte clusters aan GPU's hebt(athans nog niets van gezien, behalve wat ideen daar over), maar alleen de nu opkomende mini-supercomputers. Die mini super computers worden vaak gebruikt op hogescholen/universiteiten. Bij bioinformatica hebben wij ook een PC staan met 2x een 8800GTX voor dit soort GPGPU dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 14-08-2008 22:27 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
ATI tegenhanger van CUDA?

ATI ondersteunt OpenCL en dat is een open standaard die door Apple gepushed wordt bij de Khronos group die ook over de OpenAL en OpenGL standaard gaan. Hun eigen Close To the Metal (CTM) hebben ze inmiddels afgeschaft en gaan volledig over op OpenCL.

CUDA en OpenCL lijken erg veel op elkaar en kunnen volgens NV prima naast elkaar bestaan. OpenCL zou ook prima moeten werken op GeForce kaarten. NV is zelfs lid van de Compute Working Group van Khronos waar OpenCL door wordt ontwikkeld.

Bij GPGPU is double precision FP erg welkom en daar is AMD heer en meester in (zie ook een van m'n vorige posts). Dit zal straks nog duidelijker naar voren komen.

• oeLangOetan
OpenCL bouwt gewoon verder op CTM CJ, het zal gewoon minder zichtbaar zijn maar ik denk dat ervaren/gedreven developers toch de CTM assember van hun programma's willen zien & eventueel die handmatig willen optimaliseren.
Nvidia doet dat nu ook met decuda, je kan er alleen niet in programmeren.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
oeLangOetan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:57:
[...]

Developers hebben het wel al, althans John Carmack heeft het reeds gebruikt. OpenCL is erg interessant omdat het resources kan delen met OpenGL, zo wordt het voor game ontwikkelaars een langzamere overgang van fixed function pipelines naar de volledige vrijheid van OpenCL.
OpenCL gaat trouwens verder gaan dan GPU's alleen, het zou de bedoeling zijn dat rekenkracht van CPU & GPU gedeeld kan worden.
Carmack is sowieso een geval apart. Dat hij voor OpenCL kiest zegt weinig, immers heeft hij ook nooit voor DirectX gekozen.

March of the Eagles

• oeLangOetan
Hacku schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:26:
[...]

Carmack is sowieso een geval apart. Dat hij voor OpenCL kiest zegt weinig, immers heeft hij ook nooit voor DirectX gekozen.
Zijn volgende spel Rage zal op windows d3d9 gebruiken & hij was er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Met IDF voor de deur zullen we meer van Intel's larrabee gaan zien. In het NV topic had ik al gepost dat NV een raytrace demo zal laten zien op Siggraph: The Source in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

Intel zal volgende week Quake4 raytraced laten zien op IDF:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/08-08-14/26a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/08-08-14/26b.jpg

Tuurlijk niet perse de heilige graal, kwaliteit is veel beter (realistischer) maar dit zal in een mix met huidige render technieken gebruikt gaan worden vermoed ik. Desondanks zeer CPU/GPU intensief en het zal een leuke demo worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/08-08-14/powercolor-hd4850-scs3.jpg

deze was ook al geweest?
PS passieve hd4850 :P

[ Voor 10% gewijzigd door Powrskin op 15-08-2008 01:34 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 10:27
MelvinB schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:58:
[...]

Mjah, ik krijg mijn 4870x2 morgen. Had em als pre-order bij Salland staan, dus nog de oude (lees: goedkopere) prijzen. Vandaag berichtje gehad dat ie vandaag al verzonden is en ik em morgen in huis moet hebben.
Mag ik vragen welk merk je had besteld? Ik heb namelijk een Sapphire 4870x2 bij Salland besteld (ook oude prijzen) en die staat nog steeds op pre-order...Alle merken trouwens nog, behalve de Club3d versie is snel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZO, dat waterblok ziet er goed uit zeg! Heb altijd het pomp-geluidje van watercooling zeer irri gevonden ,maar met dit blok ben ik toch meteen aan hert zoeken gegaan naar een goed setje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
The Source schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:41:
Met IDF voor de deur zullen we meer van Intel's larrabee gaan zien. In het NV topic had ik al gepost dat NV een raytrace demo zal laten zien op Siggraph: [...]
Je moet dit eens lezen Real-Time Ray Tracing: Holy Grail or Fool's Errand?
Ik wil absoluut geen afbraak doen van de techniek maar er zijn heel wat mythen over raytracing vs rasterizing.
Alle films die pixar maakte voor Car waren volledig met rasterizing, vanaf dan hebben ze een hybride aanpak gebruikt, als raytracing zo fantastisch was hadden ze het altijd gebruikt, ze hebben immers bijna ongelimiteerde processorkracht/tijd.

//edit
OpenCL http://s08.idav.ucdavis.edu/munshi-opencl.pdf
DX11 Compute Shaders http://s08.idav.ucdavis.edu/boyd-dx11-compute-shader.pdf
@Siggraph

[ Voor 9% gewijzigd door oeLangOetan op 15-08-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powrskin schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:34:
[afbeelding]

deze was ook al geweest?
PS passieve hd4850 :P
Hm daar 2*80mm of 2*92mm fan op en je bent klaar :P
Op mem zit duidelijk sinks, maar vraag me af hoe he met VRM's zit.

Is blijkbaar deze koeler: Auras Fridge (JES-988)
Review
Review

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 15-08-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Laat maar, op HWI staat een pc advies incl Radeon 4850 ;)

[ Voor 87% gewijzigd door hjs op 15-08-2008 13:49 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!