[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.686 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb nu alle origins uitgespeeld, en vond de dwarf commenor wel de vetste, misschien omdat ik die als rogue speelde, maar toch. Ga nu toch verder spelen met me elf mage want dat vind ik wel het stoerste character, maar die dwarf rogue/assasin/duelist gaat zeker gelevelt worden :)

Maar ff een vraagje en ik zal het in spoilers zetten want ik weet niet of iedereen het wil weten:
spoiler:
Zijn er boeken/items etc waarbij als je die "gebruikt" je stat meer stat points krijgt? of dat je bijvoorbeeld een spell kan leren? want anders word het bij een mage wel heel moeilijk om een goede combinatie van spells te krijgen :) (ik heb de CE dus heb ik grimoire of the frozen wastes, die gaf me een achievement voor het gebruiken van dit soort items, dus op basis van dat er een achievement is ga ik er van uit dat deze items bestaan, maar ik wil het zeker weten, en ook waar je ze dan kan vinden :))

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Knight schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:33:
Echter terug in het spel kan ik niks vinden. Er staat niks bij available content, download progress en installed content. Ik heb tig keer refresh gedaan en het spel opnieuw opgestart. Ben ik iets vergeten te doen?
Gebruik je Vista, probeer dan eens als administrator in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey een vraagje,

Ik speel DAO op een xbox 360 en kreeg bij mijn spel een downloadable content gratis. Hierbij moet die blood armor zitten. Ook die andere downloadable content heb ik inmiddels gedownload en ik heb die quest opgepakt om naar storm peaks te gaan zeg maar.

Maar nu mis ik dus die blood armor, moet ik die ergens oppikken of had die er bij moeten zitten. En ik speel een mage dus kunnen die deze armor wel gebruiken? En volgens mij zat er bij die andere downloadable content een chest ofzo die je dan onderweg kan gebruiken? Of heb ik het hier volledig mis?

Alvast bedankt voor de reacties!

hooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:47:
Hey een vraagje,

Ik speel DAO op een xbox 360 en kreeg bij mijn spel een downloadable content gratis. Hierbij moet die blood armor zitten. Ook die andere downloadable content heb ik inmiddels gedownload en ik heb die quest opgepakt om naar storm peaks te gaan zeg maar.

Maar nu mis ik dus die blood armor, moet ik die ergens oppikken of had die er bij moeten zitten. En ik speel een mage dus kunnen die deze armor wel gebruiken? En volgens mij zat er bij die andere downloadable content een chest ofzo die je dan onderweg kan gebruiken? Of heb ik het hier volledig mis?

Alvast bedankt voor de reacties!

hooi
Moet gewoon in je inventory zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chestpiece zou in je inventory moeten zitten inderdaad, de overige 3 items kan je bij de vendor in je base camp kopen.

Weet iemand trouwens hoe ´t zit met set bonuses? Ik draag nu volle blood armor op m'n main, en heb dus een set bonus, alleen staat er nergens wat die dan zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:49:
[...]

Moet gewoon in je inventory zitten
Hmm zit die dus niet, mss moet ik het ook installeren na de download? Ik kan nu ff niet bij me xbox maar mss dat ik dat over het hoofd heb gezien. Als dit het geval is krijgt mijn mage deze armor dan alsnog wanneer ik het installeer?

En die kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:10:
[...]

Hmm zit die dus niet, mss moet ik het ook installeren na de download? Ik kan nu ff niet bij me xbox maar mss dat ik dat over het hoofd heb gezien. Als dit het geval is krijgt mijn mage deze armor dan alsnog wanneer ik het installeer?

En die kist?
Je mage kan het denk ik niet echt dragen. Je moet een strength hebben van 30+ en dat ga je je mage nooit laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
FloydRaalte schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:57:
Ik had al eerder eens gereageerd op dit topic omdat ik last had van schokkerig beeld. De game loopt gewoon totaal niet vloeiend. Heeft iemand enig idee of ik iets vergeten ben?

Ik draai nu op 1600x1050, minder resolutie begint gewoon lelijk te worden.
AA heb ik uit.
Ik heb alle opties (textures e.d.) op low staan. Gek genoeg lijkt het geen verschil te maken ingame wanneer ik op max of low draai. Het bljift schokkerig. Zelfs als ik mijn inventory open duurt het 2 seconden ofzo, een hele onprettige delay zeg maar. En omdat de inventory heel geanimeerd te voorschijn komt schokt dit ook als een gek. Wanneer ik een dialoog aan ga met een NPC zit er ook weer zo'n irritant delay in.

E 8400 3.0ghz
4gb geheugen
Ati HD 4870 1gb gddr5
Het spel maakt blijkbaar zwaar gebruik van meerdere cores, hier is een benchmark:
http://www.pcgameshardwar...-for-quad-cores/Practice/

Samenvattende quote: "The processor is the most important component for a lag free Dragon Age: Origins experience. The CPU shouldn't just run at least 2.8 GHz but also have four cores. In our test the performance was increased by 29 percent when we replaced our C2D E6600 (dual-core) with the C2Q Q6600 (quad-core) which also runs at 2.4 GHz.

En hier nog een link waar je kan zien hoeveel frames iedere instelling kost:
http://www.pcgameshardwar...Graphics-Tuning/Practice/

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
maartend schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:27:
[...]

Je mage kan het denk ik niet echt dragen. Je moet een strength hebben van 30+ en dat ga je je mage nooit laten halen.
Strength van 38 ;) Ik zit nu op 35 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
Als je de Stone prisoner download, kan je die questline nog tegen komen in je bestaande character/storyline.
Of moet ik een nieuwe game opstarten?

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm... backpacks zijn schaars, zeg :/

Ik heb er nu 3 gekocht, maar kan nergens vendors kopen die ze verkopen.
Of zijn er ook andere manieren om je inventory te vergroten?
Want 100 items is gewoon te weinig :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
motormuus schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:12:
Als je de Stone prisoner download, kan je die questline nog tegen komen in je bestaande character/storyline.
Of moet ik een nieuwe game opstarten?
Als het goed is zie je onder het kopje "Premium Content" de Stone Prisoner quest staan. Ook in je bestaande game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Waar kan je de stone prisoner quest vinden? Ik ben hem nog nergens tegen gekomen en wil hem nu wel graag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DarkShadow schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:16:
Waar kan je de stone prisoner quest vinden? Ik ben hem nog nergens tegen gekomen en wil hem nu wel graag doen.
Ik geloof in je party camp :)
Edit:
Of is dat Warden's Keep?

* anandus heeft die quests niet, dus gaat uit van wat anderen zeggen :P

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 08-11-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DarkShadow schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:16:
Bij mij was er een area op de map waar ik een merchant tegenkwam die de quest startte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Precies, wat dus staat uitgelegd in je questlog onder de kop "Premium Content", zoals ik een paar posts hierboven ook al zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Gimbooze schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:10:
Oh je kan er dus wel komen? Ik ga gelijk het pad zoeken :)

Edit: Als je even kijkt is 't vrij makkelijk inderdaad. Moet je rogue alleen wel genoeg skill hebben om de chest te openen :')
Bespaar je de moeite, zit (zoals bij veel chests) weinig nuttigs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Wow dit is relaxt!

Dit gaat over de reaver specialization:

spoiler:
Normaal als je reaver spec wilt unlocken moet je die dragon's blood over Andraste's ashes gooien. Als saved, bloed erover gooit en dan met die gozer buiten praat om de unlock te krijgen, kan je daarna gewoon terug naar je save en 't op de "goede" manier doen, zodat je met de draak kan vechten.. door een of andere bug heb je dan alsnog de reaver specialization geleerd, en je bent Leliana ook niet kwijt omdat je er niet hoeft te vermoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Gimbooze schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:40:
Precies, wat dus staat uitgelegd in je questlog onder de kop "Premium Content", zoals ik een paar posts hierboven ook al zei ;)
tnx. Is er overigens ook de mogelijkheid om te respeccen in dragon age?

nvm. Officieel niet, maar je kan talents verwijderen en toevoegen in de console:
http://dragonage.wikia.com/wiki/Console

[ Voor 16% gewijzigd door DarkShadow op 08-11-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En? Iemand al mods gezien. Ik heb nog nix gevonden. Had het wel verwacht. Of iedereen heeft te druk met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik dnek dat iederen te druk is met gamen :P

Grrr... Het lukt me maar niet om voorbij
spoiler:
sloth in de fade

te komen :/

Ik blijf sterven, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
maartend schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:16:
En? Iemand al mods gezien. Ik heb nog nix gevonden. Had het wel verwacht. Of iedereen heeft te druk met gamen
Ik wil een 300-mod :p Kleine toegang, party van 300, 30.000 vijanden... Muhahah :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 09:45
anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:18:
Ik dnek dat iederen te druk is met gamen :P

Grrr... Het lukt me maar niet om voorbij
spoiler:
sloth in de fade

te komen :/

Ik blijf sterven, iemand tips?
Zijn vragen goed beantwoorden.
spoiler:
Uit mijn hoofd, map, tongue, dream

Of kom je hem later weer tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireAge schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:37:
[...]

spoiler:

zonder teveel te spoileren: ja. Was ook iets wat je uit die ontmoeting al wel af kon leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FireAge schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:37:
[...]

spoiler:

Zoals hierboven gezegd wordt kom je hem later nogmaals tegen :)
Hij is dan, althans, zo ervaar ik dat, vreselijk pittig :/

Met die undead bij Redcliffe had ik geen enkel probleem, maar dit is toch een andere orde van moeilijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:45:
[...]

Gebruik je Vista, probeer dan eens als administrator in te loggen.
Bedankt!! Nou doet hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spel, heb echt het gevoel dat ik neverwinter nights aan het spelen ben in een nieuwe jasje.
Ik snap ook waarom ze er geen editor en multiplayer ondersteuning bij gedaan hebben net zoals de nwn reeks, want daar bleef je maar mee door spelen omdat de community zelf de quests maakte die je gewoon gratis kon downloaden. Nu in deze dlc tijdperk zijn al die uitgevers dikke geldwolven.. jammer dat uitmelkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:39:
Leuk spel, heb echt het gevoel dat ik neverwinter nights aan het spelen ben in een nieuwe jasje.
Ik snap ook waarom ze er geen editor en multiplayer ondersteuning bij gedaan hebben net zoals de nwn reeks.
Nou, niet echt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:47:
[...]

Met die undead bij Redcliffe had ik geen enkel probleem, maar dit is toch een andere orde van moeilijkheid :P
Ik heb hem net verslagen. Het is handig om te weten dat hij op het laatst een erg krachtige ice attack doet. Ook was mijn mana er snel leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:38:
[...]

Ik heb hem net verslagen. Het is handig om te weten dat hij op het laatst een erg krachtige ice attack doet. Ook was mijn mana er snel leeg
spoiler:
Hoeveel shapes heeft-ie? 4 lijkt me? :)
Ik ga dood voordat ik de tweede shape dood heb :/

Nouja, andere tactieken proberen, dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:39:
[...]
spoiler:
Hoeveel shapes heeft-ie? 4 lijkt me? :)
Ik ga dood voordat ik de tweede shape dood heb :/

Nouja, andere tactieken proberen, dan maar :P
spoiler:
gebruik je forms. je golem kan niet alleen goed tanken, hij doet ook redelijk wat schade. Ook je spirit form heeft een goede skill, imprisonment, en een self heal Volgens mij is de 2e shape een vuurelemental achtig iets. gebruik ijs (ik zelf ben mage, en heb alistair, morrigan en die healer in m'n party. Dus heb 2 keer die ijs aanval). en gebruik alles wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Iemand trouwens nog wat interessants in een gelockte chest of kamer gevonden? Ik heb al een tijdje geen rogues mee bij me, ik vraag me af of ik nog wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Meh, ik was van plan om met mage (pc), tank, 2-hander, rogue rond te gaan.
Maar blijkt dat je als mage niet frost/fire/telekinetic weapon tegelijk kun doen.
Tot nu toe op nightmare ging het lekker, maar ik erger me aan de rondrennende melee knakkers.

Dus nu ga ik gewoon een mage(pc)/morrigan/wynne/leliane party maken.
Leliane als ranged. Mijn mage wordt arcane warrior/shifter als tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meenje, ik ging er al automatische vanuit dat er geen toolset kwam...
Maar goed beter idd dat de toolset er is! wil nu het spel wel origineel kopen baal er alleen van dat er geen multiplayer ondersteuning is :'( want dat liet nwn 1 ook lang leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die toolset, dat het niet te gebruiken is voor de PS3 is begrijpelijk (alhoewel...), maar zal de user created content wel te downloaden zijn of niet?

Het wachten op deze game is moeilijker aan het worden, dus post hier maar veel veel epische verhalen en ervaringen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

ye-roon schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:42:
Ik heb nu alle origins uitgespeeld, en vond de dwarf commenor wel de vetste, misschien omdat ik die als rogue speelde, maar toch. Ga nu toch verder spelen met me elf mage want dat vind ik wel het stoerste character, maar die dwarf rogue/assasin/duelist gaat zeker gelevelt worden :)

Maar ff een vraagje en ik zal het in spoilers zetten want ik weet niet of iedereen het wil weten:
spoiler:
Zijn er boeken/items etc waarbij als je die "gebruikt" je stat meer stat points krijgt? of dat je bijvoorbeeld een spell kan leren? want anders word het bij een mage wel heel moeilijk om een goede combinatie van spells te krijgen :) (ik heb de CE dus heb ik grimoire of the frozen wastes, die gaf me een achievement voor het gebruiken van dit soort items, dus op basis van dat er een achievement is ga ik er van uit dat deze items bestaan, maar ik wil het zeker weten, en ook waar je ze dan kan vinden :))
spoiler:
Je kunt bij diverse merchants tomes krijgen waarmee je je stats kunt verhogen, afhankelijk van hoeveel stats je kunt verhogen kosten ze ergens tussen de 7 en 15 gold, of iets in die geest. Ze heten wel telkens anders heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Is er iemand die mij kan bevestigen of een mage in shapeshift form zijn "sustained spells" behoud?
Dus stel morrigan cast frost weapons en veranderd dan in een beer, is frost weapons dan nog actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ollSNAKEllo schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:06:
Het spijt me dat ik het hier vraag, maar ik zit te twijfelen om de DLC Wardens keep te kopen.

Ik heb nog geen paypal account en houd niet echt van het idee om mijn bankrekening te koppelen zodat, als ik iets koop, paypal gewoon het geld van mijn rekening kan halen.

Daarom wil ik graag het geld zelf overmaken naar mijn paypal account. Maar kan dit het exact het te betalen bedrag zijn of wordt er een soort rente berekend?

Warden's Keep kost dus $7,-, als ik nou €4-nog wat over maak op mijn paypal account kan ik dan betalen of bestaat dan het risico dan mijn tegoed net niet voldoende is waardoor ik een "boete" krijg?

Of moet ik eerst mijn euro's omzetten naar dollars?
Zelf ben ik er ook niet blij mee dat er (volgens mij) geen optie meer is om vooraf over te maken naar paypal, en dat tegenwoordig een rekening gekoppeld dient te worden. Als iemand je paypalaccount hackt, kan hij zo ermee betalen. Ik heb het opgelost door een tweede betaalrekening aan te maken bij mijn bank, en paypal daaraan te hangen. Op die rekening staat alleen geld als ik iets ga kopen.

Wat betreft de kosten:

Je kunt erop rekenen dat je Dollar = Euro mag overmaken. Warden's Keep kost 560 punten, te kopen voor $7, en dat is € 4.70 ongeveer. Echter, als je 560 punten gaat kopen in Euro's, ben je 6.51 kwijt. Je hoeft in dit geval dus niet in dollars te betalen, want je dient op alle plekken Nederland aan te geven: in je EA-account, in je PayPal account, en je dient een Nederlandse bankrekening te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nope en als ze terug komt moet je het opnieuw buffen. Wat ik me afvroeg kan je 2 buffs tegelijk hebben? Frost/fire weapons.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

OHAAI! ^^

ligt het aan mij of is de game wat dat berteft qua combat redelijk moeilijk? ik ben geen die-hard hardcore RPG speler (wel baldurs gate gespeeld though) maar ik merk dat ik in battles gewoon VEELS te snel neer ga, ik speel een human warrior, compleet in grey iron suit met een 2 handed sword... maar een paar klappen en ik lig, soms geen eens de tijd om een potion te drinken... I probably do something horroribly wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja een 2 handend weapon is nou niet echt goed voor defence. Wat belangrijk is is crowd control want je vecht bijna altijd tegen een overmacht. Zorgen dat je een paar lui kan stunnen (horror, mind blast) en dan met zijn allen focussen op één target. Neerbeuken en doorraggen.

Ik vind de combat eerlijk gezegd niet heel moeilijk (vooral met wymn
spoiler:
uit de mage toren
). Leuk ook is dat je soort combo's kan maken! Iemand bevriezen en dan mightyblow = shatter = dood! Of earthquake + cone of cold werkt ook erg leuk.

Dit is trouwens eindelijk weer een RPG die me blijft boeien, verhaal is ook wel tof met al het verraad en dat allemaal, combat werkt imo ook lekker, leuke skills etc. Met je group op stap zorgt ook voor leuke conversaties. Wat ik nog wel jammer vind is dat ik nog niet echt vette armour of weapons heb gevonden. Mijn Dalish Rogue heeft nog nu net eindelijk een nieuwe dagger kunnen kopen die iets beter is dan zijn vorige. Voor de rest erg weinig. Hoop dat dat later nog wat komt.

spoiler:
Ik zit nu in de droomwereld van die Sloth demon. Leuk gevonden wel. Shapeshiften en verschillende tacs gebruiken voor verschillende units. Heb net de 4 "hoofd" eilanden gedaan, nu aan de 3 nightmares beginnen en daarna de demon pakken!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm. Gisteren is het boek The Calling binnengekomen. Begin van deze week kwam The Stolen Throne binnen, die ik ondertussen bijna uit heb. Ik denk erover om mijn eerste run door het spel nog tot volgend weekend uit te stellen, want dan heb ik The Calling ook gelezen.

(Ik ben er niet zo'n fan van om prequels te lezen; ik doe het liefst alles in chronologische volgorde :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
MrVegeta schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:57:
Nope en als ze terug komt moet je het opnieuw buffen. Wat ik me afvroeg kan je 2 buffs tegelijk hebben? Frost/fire weapons.
Ja, maar niet met één mage. Dus als je twee mages hebt, dan kan dat. Kwam ik helaas op de verkeerde manier achter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zult één mage toch wel 2 buffs achter elkaar kunnen laten casten, of gaat de eerste buff eraf als je de tweede cast? Dat zou erg apart zijn, en niet echt een te verwachten gedrag eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Wel twee buffs, maar niet twee dezelfde.

Dus wel bijvoorbeeld frost weapons + arcane shield, maar niet frost weapons + fire weapons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dwarven noble origins story te hebben voltooid ben ik al mijn extra items kwijtgeraakt, waaronder blood armor en wat items van DAjourneys. Krijg je die nog ergens terug want ik heb ook dat boek van de CE waarmee je extra attribute points krijgt nog niet gebruikt voordat ik het kwijtraakte. Een ja of nee is voldoende, hoef verder geen spoilers te weten.

Prachtig spel dit, doe het lekker rustig aan. Verhaal is fantastisch. Moet nog wel heel veel lore/codes doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Als je die blood armor DLC disabled in 't menu, dan een save laadt, dan weer terug naar main menu, DLC weer enablen en dan weer je save laden dan zou 't weer goed moeten zijn. Zo heb ik m'n Bergen's Honor (sp?) teruggekregen toen ik die per ongeluk had gedestroyed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
roodbwoy schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:04:
OHAAI! ^^

ligt het aan mij of is de game wat dat berteft qua combat redelijk moeilijk? ik ben geen die-hard hardcore RPG speler (wel baldurs gate gespeeld though) maar ik merk dat ik in battles gewoon VEELS te snel neer ga, ik speel een human warrior, compleet in grey iron suit met een 2 handed sword... maar een paar klappen en ik lig, soms geen eens de tijd om een potion te drinken... I probably do something horroribly wrong
Denk dat het heel erg aan je klasse ligt, ik hoor verschillende meningen over de moeilijkheid. Ik houd normaal helemaal niet van frustrerend moeilijke spellen, maar hard was echt te makkelijk in mijn spel. In Denerim overgeschakeld op nightmare, tot die tijd maar 1x gewiped, en dat was omdat ik per ongeluk 3 kamers vol monsters gepulld had, stuk of 12 undead inclusief 2 met gele namen :P

Maar mijn main is dan ook een genezende mage met crowd control spreuken, wat volgens mij echt veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
ik ben een rogue, had in het begin wat problemen, maar eens je Morrigan in je team hebt en haar de juiste spreuken leert krijg je ieder gevecht onder controle.
Frost Cone is hierboven al genoemd, de meest imba spell uit het hele spel denk ik :p. Een spel die zo mogelijk nog meer oneerlijk is tegenover de vijand is "force field". Iemand die je met forcefield behandelt wordt volledig invulnerable, maar kan niets meer doen. Dit kan je echter zowel op jezelf als op de vijand toepassen EN dit force field duurt een stuk langer dan je andere crowd control tools (ik kan een force field op een vijand tot 20 seconden omhoog houden). Handig indien je met lastige elites te maken krijgt: Force field op de elite, Frost Cone op de minions en hak maar weg, liefst nog met skills die crits garanderen zodat ze stuk voor stuk shatteren.

Eens je het spel doorkrijgt worden de gevechten een eitje >:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Boeboe schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:24:
ik ben een rogue, had in het begin wat problemen, maar eens je Morrigan in je team hebt en haar de juiste spreuken leert krijg je ieder gevecht onder controle.
Frost Cone is hierboven al genoemd, de meest imba spell uit het hele spel denk ik :p. Een spel die zo mogelijk nog meer oneerlijk is tegenover de vijand is "force field". Iemand die je met forcefield behandelt wordt volledig invulnerable, maar kan niets meer doen. Dit kan je echter zowel op jezelf als op de vijand toepassen EN dit force field duurt een stuk langer dan je andere crowd control tools (ik kan een force field op een vijand tot 20 seconden omhoog houden). Handig indien je met lastige elites te maken krijgt: Force field op de elite, Frost Cone op de minions en hak maar weg, liefst nog met skills die crits garanderen zodat ze stuk voor stuk shatteren.

Ik gebruik zelf vaak sleep, gevolgd door horror. Met twee mages die horror kennen is dit een heel wat damage en crowd control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:24:

Je hele post was al van toepassing op Baldur's Gate 1 en zeker op BG2 :P Dat werd ook op een dergelijke manier gespeeld Dragon Age is een mooi spel, maar het class en magic system zijn lang niet zo ingewikkeld en uitgebreid als dat van Baldur's Gate 2. Voor mensen die dat spel hebben gespeeld, zou de speeltaktiek in DA:O bekend moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Mr_Knight schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:49:
[...]

Bedankt!! Nou doet hij het.
Misschien nog voor degenen die nog steeds worstelen met de Steam versie (van de deluxe editie). Ik heb mijn CD-key in moeten voeren bij mijn bioware account als promo code. En tot nu toe geen enkele melding van de DLC, maar nu kijk ik nogmaals in de dragon age launcher en daarin staat een andere cd key. Die cd key moet je als spel registreren op de bioware site. En nu wordt de DLC wel ineens gedownload. Erg vaag en staat nergens aangegeven op de Steam site.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heb daarnet trouwens mijn eerste dragon verslagen: De loot mag er wel zijn, zeker de hoeveelheid goud maakt het de moeite waard.

Hoe langer ik het spel speel, hoe minder ik het geklaag over de graphics (zie officiële fora) begrijp: Ik vind het er echt wel bloedmooi uitzien. Dit is een screenshot van hoe de personages er bij mij uitzien: Je kan toch echt niet meer verlangen dan dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf vind ik de graphics van Neverwinter Nights 1 uit 2002 al prima zat, dus ik klaag niet :P

Het enige waar ik WEL iets over te klagen heb is (weer) het letterformaat. Fabrikanten houden totaal geen rekening met mensen met een wat minder zicht. Ik speel Dragon Age noodgedwongen op 1024x768 op mijn LCD (net als NWN1 en 2, en veel andere spellen), omdat de tekst in het journal, de codex, en op andere plekken veel te klein is. Het is ongeveer punt 7,5. (Iets groter dan 7, maar een tikje kleiner dan 8.) Ik zou graag een instelling zien waamee de tekst groter gezet kan worden zodat het spel ook op monitoren met een hogere dot-pitch goed speelbaar is. Hiervoor heb ik een petitie gestart.

Dragon Age: Origins Larger Fonts Petition

Ikzelf, en een oplopend aantal anderen op de social site (http://social.bioware.com/forum/1/topic/58/index/105277) zouden het erg prettig vinden als die petitie wordt getekend. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:22:
Heb daarnet trouwens mijn eerste dragon verslagen: De loot mag er wel zijn, zeker de hoeveelheid goud maakt het de moeite waard.

Hoe langer ik het spel speel, hoe minder ik het geklaag over de graphics (zie officiële fora) begrijp: Ik vind het er echt wel bloedmooi uitzien. Dit is een screenshot van hoe de personages er bij mij uitzien: Je kan toch echt niet meer verlangen dan dit :?
Same, vind de grafixs erg goed, zeker combat met de spells. Vind het heerlijk dat je echt op elk moment kan pauzeren om dan rustig de details van het gevecht te bekijken. :) Spells zijn erg mooi gedaan, evenals een aantal tof uitgevoerde skills.

Dikke spoiler hieronder voor halverwege het verhaal, maar wel grappig om te melden. :P
(bij ruined temple)
spoiler:
Ik heb per ongeluk Liliana onthoofd. :')
Bij de temple bij de urn of sacred ashes had ik gekozen om die gast te verraden door te zeggen dat ik dat dragonblood in de urn ging gieten, maar dat uiteindelijk toch niet te doen. Alleen liep ik ff op het moment surpreme niet op te letten, zodat ik het per ongeluk toch deed. Liliana gelijk woedend, keerde zich tegen mij, dus kreeg die guardian+2 demons+Liliana op me. Was eigenlijk wel benieuwd wat daar uit ging komen, dus ging maar ff vechten. Alleen toen deed mijn rogue gelijk een brute killing combo waarbij ze het hoofd van Liliana eraf hakt. }:|
Ik was eigenlijk bezig om aan de romance met Liliana te werken, maar ik heb een beetje gefaald, heb ik zo het idee. :')
Gelukkig hebben we de savegame nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 01:16:
[...]

Same, vind de grafixs erg goed, zeker combat met de spells. Vind het heerlijk dat je echt op elk moment kan pauzeren om dan rustig de details van het gevecht te bekijken. :) Spells zijn erg mooi gedaan, evenals een aantal tof uitgevoerde skills.

Dikke spoiler hieronder voor halverwege het verhaal, maar wel grappig om te melden. :P
(bij ruined temple)
spoiler:
Ik heb per ongeluk Liliana onthoofd. :')
Bij de temple bij de urn of sacred ashes had ik gekozen om die gast te verraden door te zeggen dat ik dat dragonblood in de urn ging gieten, maar dat uiteindelijk toch niet te doen. Alleen liep ik ff op het moment surpreme niet op te letten, zodat ik het per ongeluk toch deed. Liliana gelijk woedend, keerde zich tegen mij, dus kreeg die guardian+2 demons+Liliana op me. Was eigenlijk wel benieuwd wat daar uit ging komen, dus ging maar ff vechten. Alleen toen deed mijn rogue gelijk een brute killing combo waarbij ze het hoofd van Liliana eraf hakt. }:|
Ik was eigenlijk bezig om aan de romance met Liliana te werken, maar ik heb een beetje gefaald, heb ik zo het idee. :')
Gelukkig hebben we de savegame nog. :)
spoiler:
Ben Eiliana nu ook een beetje aan het 'bewerken' maar speel als female char. Ik heb al losgepeuterd dat ze best into women is zeg maar :D Ik moest nog maar eens een keertje wulps kijken en wat blozen op een ander tijdstip zei ze :P

Heb nu beide DLC gedaan, stelt in het geheel niet vreselijk veel voor vind ik maar Shale rocks (letterlijk) !! Wat een fantastische toevoeging aan m'n party zeg, ik lig echt dubbel bij de gesprekken, zo heerlijk droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shale is inderdaad heel leuk uitgevoerd :)

spoiler:
Alleen al dat stukje dat ie een kip kapot stampt en alleen z'n schouders ophaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 23:00
spoiler:
Ik zit nu als ~lvl10 met groepje bij een ambush. Ik kreeg bij de eerste save het filmpje te zien van de assasin, maar toen ik een andere route probeerde kreeg ik het filmpje niet en werd ik gewoon geambushed. Volgens mij zit ik in een onmogelijk situatie; halve minuut en ik kan weer een tijdje naar een laadscherm gaan staren omdat ik dood ben. Reizen zit er niet echt meer in, dus het spel loopt hier af :P?

Groep: tank (1h + shield), rogue (ranged atm), 2x mage (1x dps / 1x healer). Overigens kan de dps-mage voor de zekerheid ook 1 healthspell

[ Voor 104% gewijzigd door Xirt op 09-11-2009 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Klein probleempje.

Heb die dwerg Wynne gekilled toen hij niet wilde helpen het dorp te verdedigen. Ik dacht, ik zet hem wat onder druk.

FOUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Ik heb een beetje problemen met de automatische tactics. Ik heb shale als tank. Dan heb ik 2 DPS, een warrior reaver (m'n main) en Morrigan en 1 healer (Wynne). Wynne staat gewoon op de standaard healer tactics. Morrigan en m'n main heb ik op damager gezet, waarbij ik alle closest enemy target spells heb verandert naar de target van m'n tank.

Als ik nu een gevecht in ga en ik Shale het commando geef een enemy aan te vallen dan zou je dus zeggen dat morrigan en m'n main automatisch volgen op Shale's target. Dat gaat soms wel goed, maar het gebeurt ook regelmatig dat ze alle drie een ander target hebben, terwijl ik dan toch echt alleen Shale een commando heb gegeven.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

ye-roon schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:42:
Haha, toevallig.

Dat is de char die ik gemaakt heb (Dwarf/Rogue/Assassin/Duelist, lvl14).
Kan dus nu Duelist kiezen, begin alleen te twijfelen door Ranger.
Een ranger pet kan ERG handig zijn.

Als duelist krijg je maar iets van 10def/10at en als laatste een tijdje crits, die je al doet met 25% chance door je rogue zijn.
Ranger upgraded bear pet om mee te helpen tanken lijkt mij echt ZO extreem handig.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

KneoK schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:23:
[...]

spoiler:
Je kunt bij diverse merchants tomes krijgen waarmee je je stats kunt verhogen, afhankelijk van hoeveel stats je kunt verhogen kosten ze ergens tussen de 7 en 15 gold, of iets in die geest. Ze heten wel telkens anders heb ik gemerkt.
Cool thanks, ik kwam in me kamp en kon ook al zoiets halen :)
Gimbooze schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:45:
Wow dit is relaxt!

Dit gaat over de reaver specialization:

spoiler:
Normaal als je reaver spec wilt unlocken moet je die dragon's blood over Andraste's ashes gooien. Als saved, bloed erover gooit en dan met die gozer buiten praat om de unlock te krijgen, kan je daarna gewoon terug naar je save en 't op de "goede" manier doen, zodat je met de draak kan vechten.. door een of andere bug heb je dan alsnog de reaver specialization geleerd, en je bent Leliana ook niet kwijt omdat je er niet hoeft te vermoorden :D
Dit is heel normaal. Het werkt zo dat als je een specialisatie unlocked dat je die daarna in elke andere game kan gebruiken. Je unlocked die specialisatie namelijk op je account. Ik ben mage en heb de bard specialisatie ook al unlocked. Dit is gedaan omdat je ook je party members een specialisatie kan geven (al heb ik gelezen dat niet ieder character elke specialisatie accepteerd, zelf ben ik level 8 met me party en heb dit nog niet mee gemaakt).

Edit:
Oh en @ hierboven :)
spoiler:
Traps zijn je vrienden denk ik op hogere levels, ik ben me erg aan het afvragen hoe ik anders massive aoe kan doen zonder mage :p En assasin lijkt me zeer handig, en die pet ook. Maar ik zie wel wat ik doe, ik zie je punt, maar meestal blijf ik bij mijn plan (omdat ik ook voor een bard/ranger wil gaan :p, dalish elf).

[ Voor 10% gewijzigd door ye-roon op 09-11-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Ahh ok. Dat is wel handig dan :)
Ik was op dat moment al bang dat ik reaver spec alleen zou kunnen krijgen als ik
spoiler:
Leliana dood maakte

Draken zijn trouwens echt wel moeilijk om te verslaan :P
spoiler:
Gister die High Drake een aantal keer geprobeerd. Eerst zonder dedicated healer, alleen Morrigan met heal spell, no chance, niet eens 5% eraf. Toen teruggekomen met Wynne, Morrigan, m'n Reaver en Shale als tank en een try gedaan en @ 50% gekregen. Nog maar een keer teruggaan met alleen ranged DPS, tank en healer, dan gaat die wel neer.

Toen nog even Flemeth geprobeerd neer te halen, maar die is volgens mij nog moeilijk dan die High Drake, daar haalde ik echt nog geen 4% vanaf met dezelfde party als waarmee ik de High Drake @ 50% kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
Gimbooze schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:52:
Ahh ok. Dat is wel handig dan :)
Ik was op dat moment al bang dat ik reaver spec alleen zou kunnen krijgen als ik
spoiler:
Leliana dood maakte

Draken zijn trouwens echt wel moeilijk om te verslaan :P
spoiler:
Gister die High Drake een aantal keer geprobeerd. Eerst zonder dedicated healer, alleen Morrigan met heal spell, no chance, niet eens 5% eraf. Toen teruggekomen met Wynne, Morrigan, m'n Reaver en Shale als tank en een try gedaan en @ 50% gekregen. Nog maar een keer teruggaan met alleen ranged DPS, tank en healer, dan gaat die wel neer.

Toen nog even Flemeth geprobeerd neer te halen, maar die is volgens mij nog moeilijk dan die High Drake, daar haalde ik echt nog geen 4% vanaf met dezelfde party als waarmee ik de High Drake @ 50% kreeg
Welk niveau speel je dan?

spoiler:
ik zelf speel op easy zonder patch nog toetepasse door de dps aan de zijkanten van de draak te laten staan en de tank in de front was het een makkie om hem te verslaan ben zelf mage dus was wel aant healen tussendoor maar dit viel ook mee tegenover andere taktieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
spoiler:
Ik had kreeg flemeth vrij makkelijke down met 1 warrior beseker + 1 warrior tank + ranged archer dps (beter tegen high lvl single targets dan een dmg mage imo) en healer. Je 2 melee even opsplitsen zodat 1 met zijn zwaard de bilspeelt bewerkt en de andere het hoofd, verkomt wat aoe dmg. En gewoon veel armor verlagende debuffs doen; scattershot; sunder armor ect. Was eigenlijk de makkelijkste boss fight. Ben nu lvl 15 met mijn party.

Mijn mannetje is sinds kort ook sexueel actief met Morrigon. Ik had een game guide gedownload en daarin stond dat in het spel zelf triotjes en zelf een kwartetje inzit!! Ik viel bijna van me stok toen ik dat las…is dat nou echt nodig? Dat romance kan ik me nog voorstellen (buffs zijn nice) maar dat je een kwartetje kan doen…doe dan wat extra quest erin ofzo..perverse mannetjes bij bioware :P

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 09-11-2009 10:26 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Wat de tekstgrootte betreft kan je beter een balletje opgooien in De DA fora dan een petitie te starten op petitiononline: De devs zijn vrij actief op deze fora.

Het echte verhaal achter Flemmeth is vrij cool ja, al heb ik de confrontatie nog niet durven aangaan aangezien ik vrees dat het wel eens een HEEL kort gevecht zou kunnen zijn.
Het blijft me trouwens verbazen hoeveel verschil kleine wijzigingen in strategie kunnen uitmaken. Toen ik ambushed werd door assassins (rotgroep, wat melee + mages + archers die je vanop de heuvels langs 2 kanten bestoken) was mijn hele groep dood in minder dan 10 seconden: Reload, wijzig mijn strategie wat en ik win het gevecht probleemloos zonder dat er iemand in mijn party dood gaat. Dat geeft nog eens een voldoening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
evilpin0 schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:10:
[...]

spoiler:
Ik had kreeg flemeth vrij makkelijke down met 1 warrior beseker + 1 warrior tank + ranged archer dps (beter tegen high lvl single targets dan een dmg mage imo) en healer. Je 2 melee even opsplitsen zodat 1 met zijn zwaard de bilspeelt bewerkt en de andere het hoofd, verkomt wat aoe dmg. En gewoon veel armor verlagende debuffs doen; scattershot; sunder armor ect. Was eigenlijk de makkelijkste boss fight. Ben nu lvl 15 met mijn party.

Mijn mannetje is sinds kort ook sexueel actief met Morrigon. Ik had een game guide gedownload en daarin stond dat in het spel zelf triotjes en zelf een kwartetje inzit!! Ik viel bijna van me stok toen ik dat las…is dat nou echt nodig? Dat romance kan ik me nog voorstellen (buffs zijn nice) maar dat je een kwartetje kan doen…doe dan wat extra quest erin ofzo..perverse mannetjes bij bioware :P
Mjah de reden dat 't ook niet zo lekker ging volgens mij is omdat ik Shale als tank heb, en die doet elemental damage, waar draken volgens mij zo goed als immuun voor zijn (1 damage met Shale's ijs dmg kristal equipped bv) waardoor m'n melee dps telkens aggro pakt. Moet ff kijken hoe ik dat ga oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Trouwens een vraagje over de Circle of Magi quest line:
spoiler:
Op de senior mage floor (dat is de 3de verdieping, waarbij eerste grote kamer vol ligt met undead die wakker worden als je te dichtbij komt, met een big motha evil bastard fireball shooting revenant thingy die dan door de deur komt (die ik de eerste keer niet door had en heel snel lag te happen naar adem). Maar goed in die kamer staan 3 standbeelden met een zwaard naar boven gericht. en in de kamer met de trap naar boven staat een standbeeld met een schild. Deze zijn allen te gebruiken (zo'n oogje als je met de muis er over gaat (lang leve tab knop)). Maar als ik ze dan "gebruik" dan krijg ik bij allemaal die electrische schok die je ook krijgt als je bij dat summoning ritual het verkeerde item aan klikt.

Goed iemand een idee wat ik met deze statues kan doen? (ik ben nu in de templar nightmare, dus als ik daar uit ben kan ik trug lopen (om nog precieser te zijn ben ik nu op me werk, dus duurt wel ff))

edit:
@evilpin0: fix je quote van gimbooze zodat de spoiler weer goed staat, want dat staat hij nu niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ye-roon op 09-11-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Een dringende vraag. Ik heb mijn steam installatie verplaatst naar een andere partitie vanwege ruimtegebrek. Als ik nu in het spel kom zegt hij dat de dlc geinstalleerd is, maar als ik vervolgens op mijn account inlog dan werkt het niet en zegt hij dat de dlc niet bij dat account hoort :(

Eerst werkte het wel gewoon en had ik de dlc quest wardens keep al geaccepteerd. Ik vind het zo belachelijk wat er met dlc allemaal verkeerd gaat. Op de xbox360 nooit problemen mee gehad, maar je ziet wel dat dingen als steam en dlc nog lang niet volwassen zijn op de pc. :(

Waar kan ik zorgen dat de dlc weer aan mijn account wordt gekoppeld. Ik kan niet meer redeem code doen, hij accepteert mijn code niet opnieuw.

edit: als ik op mijn social bioware pagina kijk (wat een crap pagina btw) zie ik duidelijk al mijn content geregistreerd staan. Als ik in de game uitlog kan ik de dlc wel doen, maar als ik inlog niet |:(

[ Voor 23% gewijzigd door DarkShadow op 09-11-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Mijn warrior met two-hands weapon is ondertussen lvl 10 maar ik ben nog geen trainers tegen gekomen om mijn specialisatie te kiezen. Alistor wil mij niet trainen in Templar (misschien wat gifts er tegenaan gooien?) en de andere specialisaties ben ik helemaal niet tegengekomen. Kan iemand mij zeggen waar ik die trainers kan vinden en welke specialisaties zijn eigenlijk de moeite waard. Op dit moment heb ik wardens keep gedaan en heb ik net de sloth in de fade verslagen in de mage tower.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Er zijn verschillende manieren om specialisaties te "vinden". Sommige specialisaties worden door vendors verkocht, anderen kan je leren van je partymembers (probeer momenteel assassin te leren, maar die elf heeft er geen zin in). Andere specialisaties krijg je dan weer van quests (in de mage tower kreeg ik bijvoorbeeld de mage warrior specialisation door bepaalde handelingen uit te voeren met een orb).

(Dit topic gaat trouwens ongelofelijk hard en de originele TS lijkt niet actief meer. Vrijwilligers voor een nieuw deel te starten? Met de custom content en dlc in het achterhoofd lijkt een niew deel met nette TS geen slecht idee)

[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 09-11-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

FullThrottle schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:41:
Mijn warrior met two-hands weapon is ondertussen lvl 10 maar ik ben nog geen trainers tegen gekomen om mijn specialisatie te kiezen. Alistor wil mij niet trainen in Templar (misschien wat gifts er tegenaan gooien?) en de andere specialisaties ben ik helemaal niet tegengekomen. Kan iemand mij zeggen waar ik die trainers kan vinden en welke specialisaties zijn eigenlijk de moeite waard. Op dit moment heb ik wardens keep gedaan en heb ik net de sloth in de fade verslagen in de mage tower.
spoiler:
Gewoon vriendelijk doen tegen allistair (en de antwoorden kiezen die hij goed vind (dit hoeven niet de "lawfull good" antwoorden te ziijn. En dan vragen of hij het je wil leren. Ik ben nu +25 bij hem, maar hij wil het nog niet leren, misschien omdat ik een male character ben. Van Leliane heb ik geleerd om een bard te worden toen ik +16 met haar had en van Morrigan heb ik geleerd een shapeshifter te worden toen ik +25 met haar had. Ik ben level 8 in de tower of the magi en nog geen andere characters tegen gekomen die mij dingen kunnen leren, dus meer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
ye-roon schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:20:
Trouwens een vraagje over de Circle of Magi quest line:
...
Er liggen boeken die vertellen in welke volgorde je het moet doen. 't Is een beetje moeilijk omdat de beelden niets doen als je ze in de goede volgorde doet. Dus als je geen damage krijgt bij het aanraken van een beeld doe je 't in de goede volgorde. Ook belangrijk: als je geen quest-update krijgt ben je nog niet klaar met de beelden
spoiler:
het zijn 4 beelden, niet 3

spoiler2:

het laatste beeld staat in een andere kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Boeboe schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:22:

Waarschijnlijk de GFX op de 360, die zijn echt niet altijd even goed. De characters zijn prima, maar bijvoorbeeld een plank aan de muur is te lelijk voor woorden. Maar... who cares als je lekker aan het spelen bent ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gimbooze schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:53:
[...]

Er liggen boeken die vertellen in welke volgorde je het moet doen. 't Is een beetje moeilijk omdat de beelden niets doen als je ze in de goede volgorde doet. Dus als je geen damage krijgt bij het aanraken van een beeld doe je 't in de goede volgorde. Ook belangrijk: als je geen quest-update krijgt ben je nog niet klaar met de beelden
spoiler:
Ik weet dat er 4 zijn, ik schreef over 3 in 1 kamer en 1 in andere kamer ^^ Maar die boeken heb ik niet gevonden dan, of is dat die 5 mages 4 pages quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Kan iemand mij haarfijn uitleggen waar ik precies Shale kan halen? Ik kan het raar genoeg gewoon nergens vinden.
spoiler:
Blijkbaar moet ik ergens met een merchant praten voordat honnleath opent, en daar zou hij dan moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Laatst online: 21-06-2022
DeepSeven schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:16:
Kan iemand mij haarfijn uitleggen waar ik precies Shale kan halen? Ik kan het raar genoeg gewoon nergens vinden.
spoiler:
Blijkbaar moet ik ergens met een merchant praten voordat honnleath opent, en daar zou hij dan moeten zijn?
Niet echt een spoiler lijkt me want het staat gewoon in je quest log ? Maar goed:

spoiler:
Je moet ten noorden van RedCliffe naar die 'caravan' op de world map. Sepulcher's pass heet het geloof ik. Daar krijg je de rod waarmee je hem kan activeren. Dan ben je er nog niet trouwens, maar dat zie je vanzelf wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieternie schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 03:19:
Naar het schijnt is de beste volgorde voor de steden te spelen
Mage tower: hier krijg je
spoiler:
een mage healer, die het spelen 10x makkelijker maakt

elfen bos
redcliff
stad

Ik heb dit eerst op de harde manier moeten ondervinden, bij alle plaatsen moeten terugkeren wegens te moeilijk.
Heb als eerste Red clif gedaan en geen enkele moeite op normal (zonder patch). Vind het soms zelfs te easy.

Mijn huidige character is een Dalish met een dex, con, str build (tot nu toe alle punten hierin gestopt)
Heb hem geconfigureerd op ranged / shield fighter. Wil nog wel Dual handed gaan trainen zoals Duncan, die had echt een vette set zwaarden :D

Hadden jullie ook dat de game af en toe hing tijdens het vechten tegen de Revenant? (was ook easy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
zimmy schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:22:
[...]

Niet echt een spoiler lijkt me want het staat gewoon in je quest log ? Maar goed:

spoiler:
Je moet ten noorden van RedCliffe naar die 'caravan' op de world map. Sepulcher's pass heet het geloof ik. Daar krijg je de rod waarmee je hem kan activeren. Dan ben je er nog niet trouwens, maar dat zie je vanzelf wel :).
Ik denk dat mijn dlc bugged is dan. Ik heb onder premium quests alleen wardens keep staan, en boven Redcliffe staat bij mij niet wat jij omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Shale DLC zat niet bij de deluxe edition van Steam?

Al mijn dlc doet het weer. Opgelost door de update weer terug te zetten op de c partitie. De service die daaraan verbonden was werkte namelijk niet meer. Blijkbaar is het toch niet zo gemakkelijk allemaal als steam doet geloven (mapje verplaatsen en steam opnieuw installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:28:
[...]

Heb als eerste Red clif gedaan en geen enkele moeite op normal (zonder patch). Vind het soms zelfs te easy.

Mijn huidige character is een Dalish met een dex, con, str build (tot nu toe alle punten hierin gestopt)
Heb hem geconfigureerd op ranged / shield fighter. Wil nog wel Dual handed gaan trainen zoals Duncan, die had echt een vette set zwaarden :D

Hadden jullie ook dat de game af en toe hing tijdens het vechten tegen de Revenant? (was ook easy)
Ik was ook eerst naar Redcliff gegaan,
spoiler:
Maar dat stadje verdedigen was echt lastig, de eerste horde overleven was een eitje, maar als ze het midden van het plein aanvallen, blijven ze maar komen en ging ik altijd dood

BTW ligt het aan mijn pc of worden de laad tijden, hoe langer je speelt, steeds langer en langer?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is heel normaal. Het werkt zo dat als je een specialisatie unlocked dat je die daarna in elke andere game kan gebruiken. Je unlocked die specialisatie namelijk op je account.
Dit lijkt mij niet logisch. Het zou namelijk betekenen dat je het spel niet kunt spelen als je geen internetverbinding hebt; iets dat de speelbaarheid niet echt ten goede komt. Het wordt ook zover ik weet nergens vermeld dat je een always-on internetverbinding nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Als doorgewinterde BG/NWN speler vind ik het spel op normal echt te simpel worden als je eenmaal een healer hebt. Wat me een beetje begint te storen is dat truukjes die ik in baldur's gate al gebruikte nog steeds van toepassing zijn. (om een hoekje pullen, als combat geactiveerd wordt meteen terug trekken dan pull je altijd maar het halve groepje, alles wat buiten je beeld is blijft staan) gelukkig maakt het verhaal veel goed, maar ik vind de combat echt makkelijk. Maarja ben nu al zo ver dat ik geen zin heb om opnieuw te beginnen op een hogere moeilijkheidsgraad. Het zal nog wel moeilijker worden als ik eenmaal draken moet gaan beuken enzo.

Stukje terug had iemand het erover dat ie steeds dood ging bij die ambush.

spoiler:
rush met alles wat je hebt op die mage in het midden, daarna is het appeltje eitje als je morrigan en wynne hebt die beide kunnen healen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Laatst online: 21-06-2022
Sinester schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:44:
[...]

spoiler:
Maar dat stadje verdedigen was echt lastig, de eerste horde overleven was een eitje, maar als ze het midden van het plein aanvallen, blijven ze maar komen en ging ik altijd dood

BTW ligt het aan mijn pc of worden de laad tijden, hoe langer je speelt, steeds langer en langer?
Ja dat heb ik ook gedaan, zelf op easy heb ik een aantal maal het gevecht opnieuw moeten doen. Alle hints wezen er ook op dat je die kant op moest mijns inziens. Nu mijn characters wat beter aan het worden zijn wordt het allemaal wel wat makkelijker overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

[...]

spoiler:
Same here, de eerste horde is een eitje, die tweede op het plein niet te doen. Na 20x dood gaan en dikke frustratie heb ik het op een lopen gezet met mijn laatst overgebleven karakter. En maar rennen, afstand maken tussen de horde vijanden en dan snel Elfroot vreten. (potions waren op) Nou dat zet zoden aan de dijk! Ben ik weer naar boven gerend waar het eerste gevecht nog in volle gang was. Daar heb ik (geen geintjes) zeker een kwartier lang rondjes gerend om het gevecht! Uiteindelijk hebben die NPC warriors de undead dood gemaakt met pijl en boog. De horde undead zat namelijk achter mij aan en die swordmen deden niets! Nou om het zo te spelen is niet echt leuk. Heb mijn party op level 8. (Ik (warrior), allistar, Morrigan en die 2-hander dude uit de kooi)

Heb hiervoor het bos geprobeerd en daar kwam ik een dalish camp tegen. Moest ik een weerwolf doodmaken genaamd whitherfang ofzo. Uiteindelijk kom ik dan bij ruines waar deze witherfang dan zou moeten zitten. Alleen vindt ik daar een draak en die is niet neer te halen voor mij. Dus dat is een dood spoor.

Ik vindt de game dus wel rete moeilijk. Snap de volgorde ook niet helemaal. Ik kan die Magi tower niet doen (greyed out). En ben nu in redcliff castle waar ik nu eigenlijk vast zit omdat ik 6 lopenende harnassen niet kan verslaan. :/

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

[...]
Klopt, ik merkte het ook na een dag spelen.
Je moet wel erg lang spelen voordat het ECHT lang is (denk aan 30 sec+).
Gewoon ff opnieuw opstarten dan hehe, liever dit dan crashes :)

Overigens een leuk technisch feitje :
Tegengekomen NPCs stijgen niet meer in level.
Denk aan bijvoorbeeld een beer die je ergens niet kon verslaan (maar wel dus bent tegengekomen), deze blijft op dat bepaalde level.
Zo kan je later dus terug om het beest in kwestie alsnog te killen als jijzelf hoger bent in level.
(en kan een gevecht uitstellen soms nadelige gevolgen hebben >:))

Andere feitjes zijn hier te vinden :

http://dragonage.gulbsoft.org/doku.php/

En een hotfix voor Archers/Rogues (is van de officiele dev, zal dus in een latere patch komen) :
http://dragonage.gulbsoft...tfix/dexterity_hotfix_101
Niet vergeten te verwijderen als je het spel eenmaal gaat patchen naar 1.02+ ! (nee is nog niet uit)

[ Voor 47% gewijzigd door GekkeR op 09-11-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Redcliffe was best wel makkelijk als je de goede voorbereidingen had getroffen eigenlijk. De paar keren dat ik het probeerde zonder de goede voorbereidingen kwam ik niet eens voorbij de eerste wave bovenaan bij de mill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 10-09 17:11
anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:47:
[...]

Ik speel nou als een ranged rogue (dacht aan een hunter achtig typetje) wat niet echt wil, en ik had gister echt veel moeite om voorbij die undead bij redcliffe te komen op normal, met die heks, grote 2 hander warrior en tank warrior, dus ben benieuwd hoe het verder gaat :P .

Had trouwens ook verwacht als rogue traps wat beter te detecteren, maar dat werkte eigenlijk alleen op het begin, en daarna niet meer, wat moet ik hiervoor skillen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan wel naar de mage tower. Je moet eerst naar ehm dat landje wat er tegen aanzit. Dan kan je met een bootje naar de toren. Je kan er niet direct heen dat klopt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Rpol schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:07:
Als doorgewinterde BG/NWN speler vind ik het spel op normal echt te simpel worden als je eenmaal een healer hebt. Wat me een beetje begint te storen is dat truukjes die ik in baldur's gate al gebruikte nog steeds van toepassing zijn. (om een hoekje pullen, als combat geactiveerd wordt meteen terug trekken dan pull je altijd maar het halve groepje, alles wat buiten je beeld is blijft staan) gelukkig maakt het verhaal veel goed, maar ik vind de combat echt makkelijk. Maarja ben nu al zo ver dat ik geen zin heb om opnieuw te beginnen op een hogere moeilijkheidsgraad. Het zal nog wel moeilijker worden als ik eenmaal draken moet gaan beuken enzo.

spoiler:
rush met alles wat je hebt op die mage in het midden, daarna is het appeltje eitje als je morrigan en wynne hebt die beide kunnen healen
Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar volgens mij kun je op elk moment de moeilijkheidsgraad aanpassen.

Het Redcliffe gevecht was niet te doen op pc normal, veel te veel waves. Je moet idd van te voren alle mogelijke hulp regelen via de sidequests. Vervolgens heb ik constant een wave (ong 5-6 zombies) naar boven gelokt waar de knights met een groepje van 10 stonden.

[ Voor 10% gewijzigd door DeepSeven op 09-11-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
DeepSeven schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:29:
[...]

Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar volgens mij kun je op elk moment de moeilijkheidsgraad aanpassen.

Het Redcliffe gevecht was niet te doen op pc normal, veel te veel waves. Je moet idd van te voren alle mogelijke hulp regelen via de sidequests. Vervolgens heb ik constant een wave (ong 5-6 zombies) naar boven gelokt waar de knights met een groepje van 10 stonden.
Als je twee mages hebt of 1 mage met poison cloud en ligtning (cloud) en die combineerd is het gevecht redelijk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Hoe komen jullie dan voorbij die levende harnassen meteen na het gesprekje met Connor?!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Hier een map met de difficulty levels (ongeveer) per area (zo kan je inschatten hoe moeilijk een area is) :

Linkje

Voor de makkelijkste (nagenoeg nodig op nightmare) route raden mensen deze volgorde aan :

spoiler:
1.Mage Tower
2.Brecilian Forest
3.Redcliffe
4.Haven
5.Orzammar
6.Denerim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik ben dit spel begonnen op hard en af en toe denk ik wel wat pittig. Maarja na het overleven van de lastige gevechten geeft het wel een hoop voldoening! :)
Plus ik heb geen haast met dit spel, hoe langer het duurt hoe langer ik ervan kan genieten :D

Maar het Lopen op de pc, klikken jullie of gebruiken jullie de wasd knoppen? Bij mij is het ongeveer 50/50. Gewoon benieuwd wat de rest doet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Goh, dat die voorbereidingen in Redclfife zoveel uitmaken. Met alle voorbereidingen, op hard was het voor mij echt een eitje. Geen moment kwamen mijn mages onder 50% mana, geen potions nodig gehad. Op een gegeven moment begon ik maar de npc's te healen en er een wedstrijdje van te maken of ik ze allemaal levend kon houden. Toch een paar doden, helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

d3lph schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:52:
Ik ben dit spel begonnen op hard en af en toe denk ik wel wat pittig. Maarja na het overleven van de lastige gevechten geeft het wel een hoop voldoening! :)
Plus ik heb geen haast met dit spel, hoe langer het duurt hoe langer ik ervan kan genieten :D

Maar het Lopen op de pc, klikken jullie of gebruiken jullie de wasd knoppen? Bij mij is het ongeveer 50/50. Gewoon benieuwd wat de rest doet.. ;)
Een beetje van dit en een beetje van dat ;). Jammer dat er geen autowalk is though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Wie problemen heeft in redcliff: Ga met 1 personage naar beneden en lok daarmee wat monsters terug naar boven, dan kan je ze samen met de knights afmaken. Het gevecht is dan een eitje :)
Uiteindelijk kom ik dan bij ruines waar deze witherfang dan zou moeten zitten. Alleen vindt ik daar een draak en die is niet neer te halen voor mij. Dus dat is een dood spoor.
Niet om op te scheppen (of toch maar een klein beetje :p), maar die draak ging bij mij neer vanaf de eerste poging. Leuke loot heeft dat beest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rpol schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:07:

spoiler:
Je kunt de moeilijkheid op elk moment verhogen in het options menu ;)
Ik heb de patch nog niet toegepast maar ik ben een meer casual rpg speler, ik vond het op normal dan ook al behoorlijk pittig tot echt moeilijk zoals bij het eerste bossgevecht. Ik heb gekozen voor een rogue human en ik denk dat dit niet de beste keuze is geweest.
Eigenlijk een daaraan gekoppelde vraag: hoeveel van jullie zijn er met mage begonnen? Op de een of andere manier speel ik echt nooit met dat soort units, hoogstens om de boel levend te houden.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

d3lph schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:52:

ik haat klikken :P ik loop gewoon met wasd en stuur met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

MrVegeta schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:23:
Je kan wel naar de mage tower. Je moet eerst naar ehm dat landje wat er tegen aanzit. Dan kan je met een bootje naar de toren. Je kan er niet direct heen dat klopt ;).
Zodra je er de quest klaar hebt wel :)

[...]
Niet om op te scheppen (of toch maar een klein beetje ), maar die draak ging bij mij neer vanaf de eerste poging. Leuke loot heeft dat beest ook.
spoiler:
Viel voor mij ook nog wel mee, je moet zorgen op tijd te healen, niet in dat middenstuk te gaan staan, activeert en trap die om de 5 sec een fireball afschiet of iets dergelijks. Nou ja als je zorgt dat je morrigan de tweede frost optie ook heeft dan is het een peuleschil, met een beetje geluk kun je met je warriors dan een frost/critical attack combo uitvoeren. Die grease/fire combo van de beginpost heb ik nog niet geprobeerd :>

[ Voor 61% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-11-2009 13:28 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.