[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Nhaixatael schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:55:
hm twijfel geval. of bij bartsmit bestellen en gamemania annuleren of bij gamemania pre-order laten staan.

Heb eigenlijk niet zoveeel vertouwen in gamemania en zn preordres in belgie, maar daarnaast geen vertrouwen in bart smit dat ik de game daad werkelijk morgen binnen heb..

moeilijk }:O
Bij Bart Smit moet je voor 13.00 uur bestellen en betaald hebben. Ze hebben hem nu op voorraad, weet enkel niet hoeveel en er zijn heel erg veel mensen die op de lijst stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze spelen het wel op een trage pc, die stottert als een gek....
Maar misschien dat ik toch voor de ps3 versie ga, zo slecht ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
maartend schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:01:
[...]

Bij Bart Smit moet je voor 13.00 uur bestellen en betaald hebben. Ze hebben hem nu op voorraad, weet enkel niet hoeveel en er zijn heel erg veel mensen die op de lijst stonden.
heb via bart smit zojuist besteld (voor 1 uur dus, via accept giro) dus ben benieuwd.

Belde overigens de gamemania in hilversum waar ik mijn pre order voor de CE heb staan.
Ze hadden de gewone versie al wel maar de CE wist hij niet.

Toen ik hem vertelde dat ik hem gepreordered had werd het al "die komt dan -waarschijnlijk- morgen"
lekker betrouwbaar weer :P

Ik wacht het wel af - zie het morgen wel, kan altijd die van bart sjit nog terug sturen :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDraakje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-08 22:20
ThatsHollywood schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:54:
kan nog maar weinig reviews vinden.... zit te twijfelen of ik hem dalijk ga halen...ik ben vooral benieuwd naar de graphics....
Weinig reviews? Ze stromen nu wel binnen zeg maar, lees vanaf pagina 20. Er worden elke keer wat reviewlinks gegeven.

Ik vind het spel geweldig (warez sorry kon me niet meer inhouden!) BART SMIT GIEF CE :(

Toppertje voor mij, heb er nog maar 3 uur opzitten en word er echt ingezogen. Denk dat ik voorlopig niet meer raid in wow :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
BlackDraakje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:15:
[...]

Weinig reviews? Ze stromen nu wel binnen zeg maar, lees vanaf pagina 20. Er worden elke keer wat reviewlinks gegeven.

Ik vind het spel geweldig (warez sorry kon me niet meer inhouden!) BART SMIT GIEF CE :(

Toppertje voor mij, heb er nog maar 3 uur opzitten en word er echt ingezogen. Denk dat ik voorlopig niet meer raid in wow :P
tenzij je de ps3 of xbox versie zoekt staat hij op bart smit nu ;)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nhaixatael schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:11:
[...]

heb via bart smit zojuist besteld (voor 1 uur dus, via accept giro) dus ben benieuwd.
Ik hoop dat ze je dan niet eerst een AC opsturen en dan pas na betaling de CE. dan baal je. Ik heb daarvoor gewoon ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nhaixatael schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:19:
[...]

tenzij je de ps3 of xbox versie zoekt staat hij op bart smit nu ;)
Alle vesries staan daar nu. Enkel die voor de PS3 is pas over 2 wken uit, de rest morgen (officieel dan) Alhoewel ik een mail van EA kreeg dat hij vandaag uitkwam. Ondertussen nog steeds geen mail/sms van bartje gehad. Werkt erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd wel leuk om die vergelijkingsfilmpjes, alleen maken ze heel vaak de fout om de filmpjes zelf te erg te comprimeren. Nu is dit wel logisch ivm bandbreedte, maar het geeft geen correct beeld weer. Beter gewoon een vergelijking met op beide systemen het spel op full HD, alle eye-candy aan en dan het filmpje daarvan minimaal comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Toys XL kun je 'm ook reserveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 09:43
StephaN900 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:07:
[...]

Ze spelen het wel op een trage pc, die stottert als een gek....
Maar misschien dat ik toch voor de ps3 versie ga, zo slecht ziet het er niet uit.
Eens maar ik vind dat de ps3 beter loopt dan een aantal reviews deed vermoeden.

Ik haal de PC versie, mijn vrouw de PS3 versie :P. Helaas heb ik al besteld en aanbetaald bij Game Mania (standaard versie) maar hij is wel duur daar zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Eperium schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:32:
Toys XL kun je 'm ook reserveren :P
Hij is wel overal te koop, maar het ging vnl in dit topic steeds over de CE. De normale versie is in andere shops veel goedkoper te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
marcel0672 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:32:
[...]

Eens maar ik vind dat de ps3 beter loopt dan een aantal reviews deed vermoeden.

Ik haal de PC versie, mijn vrouw de PS3 versie :P. Helaas heb ik al besteld en aanbetaald bij Game Mania (standaard versie) maar hij is wel duur daar zeg :(
Ik heb de ps3 versie voor 35 euro bij gamehubs besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
maartend schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:22:
[...]

Ik hoop dat ze je dan niet eerst een AC opsturen en dan pas na betaling de CE. dan baal je. Ik heb daarvoor gewoon ideal.
lijkt me sterk, zo werkt bol.com ook niet :)

(overigens is acceptgiro een perfecte mannier om wat later voor je games te betalen als je het geld even niet hebt O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nhaixatael schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:36:
[...]

lijkt me sterk, zo werkt bol.com ook niet :)

(overigens is acceptgiro een perfecte mannier om wat later voor je games te betalen als je het geld even niet hebt O-) )
Even gelezen. Je betaald na ontvangst. Dus morgen lekker gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
Tank
Healer
en dps (damage per second) oftewel de popjes die gewoon zo hard mogelijk slaan of schieten.

/offtopic
een rogue uit mijn oude WoW gilde had op het guild forum altijd een mooie avatar: het "UPS-we deliver" logo met de U veranderd in een 'd'. 8)
ah hier issie te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
increddibelly schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:00:
[...]

en dps (damage per second) oftewel de popjes die gewoon zo hard mogelijk slaan of schieten.

/offtopic
een rogue uit mijn oude WoW gilde had op het guild forum altijd een mooie avatar: het "UPS-we deliver" logo met de U veranderd in een 'd'. 8)
ah hier issie te bekijken.
hij en duizende andere vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

kbloem schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:15:
[...]

Sarcasme ?

Ik vind de verschillen namelijk niet heel schokkend...
Ja, vandaar de " :P "

Ik heb zelf namelijk de 360 versie.

Inderdaad, ik kon er niet vanaf blijven :D

[ Voor 16% gewijzigd door Willybubba op 04-11-2009 13:12 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
laten we de WoW termen hier gewoon buiten laten, straks gaan al die wow kneusjes nog teleurgesteld zijn dat ze DA te moeilijk vinden omdat ze een offline mmo verwachten :p.

Wie nog reviews zocht Op metacritic vind je een mooi overzicht.

En nog een leuke user comment die ik tegenkwam :P
If I see one more games journalist use the word "trope" this week I'm gonna fucking lose it.
(weet iemand trouwens of we ook een review op tweakers mogen verwachten?)

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 04-11-2009 13:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
wow, krijg zojusit het smsje van bart smit dat hij te preorderen is, lekker op tijd weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Laatst online: 20-12-2024
Bart Smit mag zijn CE steken waar de zon niet schijnt. Ik heb van Gamemania bij navragen zelfs bevestiging gekregen dat er daadwerkelijk een CE voor mij zou liggen, ik vertrouw erop dat dit ook zo is. Mocht dit alsnog een leugen zijn geweest, hebben ze er een vijand bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhaixatael schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:18:
wow, krijg zojusit het smsje van bart smit dat hij te preorderen is, lekker op tijd weer :P
Lekker snel idd :P

Maar het gaat wel goed zo te zien;
Status: Uw bestelling is klaar voor verzending
edit: T&T ook binnen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:22:
[...]

Lekker snel idd :P

Maar het gaat wel goed zo te zien;

[...]
same here :)

de extra item van gamemania is overigens een ring, welke weet ik niet precies.

edit:
Yay! Track and trace code al binnen :9

[ Voor 23% gewijzigd door Verderf op 04-11-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Net ook maar besteld, laten we hopen dat ik em snel heb. Me huisgenoten zijn lekker illegaal bezig, maar proberen me zo wel lekker te maken gvd.

bart smit is traag, maar laten we hopen dat het allemaal goed komt :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de character creator gedownload, maar het lukt me maar niet om een screenshot te maken (het clipboard blijft leeg als ik een printscreen doe).
Weet iemand hoe ik dat kan doen? Of moet ik daarvoor Fraps installeren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDraakje
ye-roon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:34:
Net ook maar besteld, laten we hopen dat ik em snel heb. Me huisgenoten zijn lekker illegaal bezig, maar proberen me zo wel lekker te maken gvd.

bart smit is traag, maar laten we hopen dat het allemaal goed komt :)
Ik heb me bij 2 filialen hier in Gorinchem mijn gegevens achtergelaten voor de CE en ik was bij beide de eerste, ik hoop dat ze morgen bellen! :)

[ Voor 1% gewijzigd door BlackDraakje op 04-11-2009 15:47 . Reden: CE erbij vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer komt het spel nu eigenlijk uit? Sommigen hebben hem al ("illegaal" :P) opgestuurd gekregen zie ik. Bol.com zegt: "Beschikbaar op 5-11-2009". Betekent dit dat hij op de 5de uitkomt?

Ik vraag me af of Bol.com het dan vandaag verzendt zodat ik het op de release date heb (ik heb vernomen dat ze dat met WoW altijd doen), maar het zou me niets verbazen als ze op de 5de verzenden zodat ik het spel vrijdag pas heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik dacht 6 november in Europa, maar volgens Steam zou DA:O mrgn ook al beschikbaar zijn.

Snap het dus ook niet echt meer, maar ik hoop ofc op morgen :p

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:28
Officeel komt hij 6 November uit. Maar als het goed is, is hij via steam morgen beschikbaar. Heb de game nu tijdje gespeeld (via de niet officiele weg, mijn excuses hiervoor :P ) maar ik ga hem zeker orgineel halen. Ben er helemaal weg van :)

Owhja, release date: http://tothegame.com/game...=2&sort=title&sortdir=asc en zoek Dragon Age Origins in de lijst op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Hier ondertussen de download edition (:>) al een paar dagen aan het spelen.

CE vandaag besteld bij Bart Smit, puur om Bioware te bedanken voor dit juweeltje.
Kan niet in woorden uitdrukken hoe goed dit spel is (als fan van crpgs).
GOTY by default _/-\o_

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amper een week geleden wist ik nog niets van Dragon Age af en ben nu toch wel erg enthousiast geworden :) Gametrailers review was echt super! Ik hoor (en lees) erg veel dat er zo veel verschil zit tussen de console versies onderling en de PC versie, is dat echt waar? Voor de pc ga ik het namelijk niet redden met m'n ouwe lappie, maar heb wel de beschikking over een 360 en PS3.

Voor welke versie kan ik het beste gaan? Voor de mensen die de console versie al gekocht hebben:Ik kreeg ook iets mee in de review dat je in de console versie niet 'uit kan zoomen'.. is dat erg hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDraakje
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:18:
Amper een week geleden wist ik nog niets van Dragon Age af en ben nu toch wel erg enthousiast geworden :) Gametrailers review was echt super! Ik hoor (en lees) erg veel dat er zo veel verschil zit tussen de console versies onderling en de PC versie, is dat echt waar? Voor de pc ga ik het namelijk niet redden met m'n ouwe lappie, maar heb wel de beschikking over een 360 en PS3.

Voor welke versie kan ik het beste gaan? Voor de mensen die de console versie al gekocht hebben:Ik kreeg ook iets mee in de review dat je in de console versie niet 'uit kan zoomen'.. is dat erg hinderlijk?
Ik zou voor de PS3 versie gaan, ik meen dat ik ergens gelezen had dat er meer (of eerder) DLCs voor uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
NL-RaVeR schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:47:
Puller > Trekt alle vijanden van anderen af en naar zichzelf toe.

Ja, dit zijn ze zo ongeveer. Kleine toelichting erachter gezet (laat maar weten als iets niet klopt...);)
Ik speel al jaren (sinds WoW 2005) geen MMO's meer maar ik meen toch te herinneren dat een puller ervoor is om het eerste contact met een nieuwe groep vijanden te maken.

Hij benaderd de vijanden op een dusdanig manier dat maar een beperkt aantal vijanden zijn aanwezigheid opmerken en de spelers dus maar een klein gedeelte van de aanwezige vijanden hoeven aan te vallen alvorens de volgende groep vijanden wordt "gepulled".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
en dat is relevant in dit topic omdat.... :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[b][message=32864684,noline]

Ik moets de keuze ook maken en ben voor de PC gegaan, enkel en alleen omdat daarvoor een editor uitkomt die niet op de gameconsoles komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Game Mania gebeld,

ze zullen de CE waarschijnlijk morgen binnen krijgen, kan rond 10 uur bellen of ze binnen zijn.

Duimen maar!

Heeft iemand anders al de kleine extra's via www.dragonagejourneys.com ge-unlocked? Heb me hier de afgelopen dagen mee vermaakt en alle extra's ontvangen. Tevens de ring via de Character editor (die voor de game al uitkwam) gekregen. Volgens mij heb ik alle gear voor een paar levels!

Ik ben zo benieuwd!

Heet trouwens ctgras1 op bioware community, is het een idee om elkaar toe te voegen? Is dat eigenlijk mogelijk? Ben best benieuwd hoe de mede-tweakers het er vanaf brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ben druk op zoek naar de CE voor de xbox360, maar online alleen maar voor ntsc kunnen vinden.
Ook paar winkels langs geweest in de stad, maar niemand heeft hem liggen of kan er aan komen.
Ook de engelse webshops die deze normaal wel hebben, hebben er geen.

Iemand die me op weg kan helpen voor een paar kudos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KunDun schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:28:
Ben druk op zoek naar de CE voor de xbox360, maar online alleen maar voor ntsc kunnen vinden.
Ook paar winkels langs geweest in de stad, maar niemand heeft hem liggen of kan er aan komen.
Ook de engelse webshops die deze normaal wel hebben, hebben er geen.

Iemand die me op weg kan helpen voor een paar kudos ;)
http://www.google.com/gwt/x?ei=ZK3xStfIIdDC1QaZ0PCSAw&source=m&u=http%3A%2F%2Fwww.game.co.uk/Games/Xbox-360/Dragon-Age-Origins-GAME-Exclusive-Collectors-Edition/~r343167/&wsc=eb&wsi=354af47f2375bd38

Google hacks used, at work, stomme filter.

Maar hier is je op weg als ze in Nederland leveren, de CE voor 360 wordt in zijn geheel niet in de Benelux verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:47
Ik heb hem al origineel, gekocht in een Game Mania in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
BOL is op dit moment aan het verzenden als ik het mailtje van hun mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Gewoon even kijken.
filmpje op gamers.nl

Sorry oud filmpje toch leuk 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door pixon op 04-11-2009 19:22 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frups
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 11:53
Yeah, Mijn bestel-status in Bol zegt "Verzonden", komt goed uit voor vrijdagmiddag en zaterdag...

Weet iemand trouwens of je de save-games van de erhm, "downloadversie" kunt kopieeren naar de originele versie (andere Key) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Profile en alles verslepen denk ik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bart Smit heeft ook verzonden, mail binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Vanmorgen ook maar een poging gedaan om mijn normale pre-order nog te annuleren om nog een CE bij Bart Smit te bestellen, beiden gelukt :D Kreeg wel pas rond 2 uur vanmiddag de bevestiging dat mijn normale order geannuleerd was en heb dus pas rond half 3 bij Bart Smit besteld. Product staat inmiddels 'klaar voor verzending', hoop dat dat morgen dan ook gebeurt en ze niet al door de huidige voorraad heen zijn.

Ach, de DLC kan nog wel even wachten en de extra items zijn leuk voor mijn tweede character, ik speel voorlopig gewoon nog even lekker de 'demo'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik heb de game vandaag binnen gekregen via GC Shop \o/

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

KneoK schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:19:
Vanmorgen ook maar een poging gedaan om mijn normale pre-order nog te annuleren om nog een CE bij Bart Smit te bestellen, beiden gelukt :D Kreeg wel pas rond 2 uur vanmiddag de bevestiging dat mijn normale order geannuleerd was en heb dus pas rond half 3 bij Bart Smit besteld. Product staat inmiddels 'klaar voor verzending', hoop dat dat morgen dan ook gebeurt en ze niet al door de huidige voorraad heen zijn.

Ach, de DLC kan nog wel even wachten en de extra items zijn leuk voor mijn tweede character, ik speel voorlopig gewoon nog even lekker de 'demo'.
Hmmm, ik heb om 15.00 besteld bij onze grote vriend bart. Maar nog geen T&T mail gehad, wel de mail dat ik betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDraakje
ye-roon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:48:
[...]

Hmmm, ik heb om 15.00 besteld bij onze grote vriend bart. Maar nog geen T&T mail gehad, wel de mail dat ik betaald heb.
Je moet ook vóór 13:00 uur bestellen, om te zorgen dat het de volgende dag bij jouw op de mat ligt. Duurt nog een dagje langer voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

BlackDraakje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:14:
[...]

Je moet ook vóór 13:00 uur bestellen, om te zorgen dat het de volgende dag bij jouw op de mat ligt. Duurt nog een dagje langer voor je.
damn, ach, dan zie ik em vrijdag wel, zorgt er wel voor dat ik 1 dag langer wél optijd op me werk ben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:21

ap3nr0ts

hoi

FRS heeft gisteren mijn normale editie al verstuurd, maar de codes voor de extra voorwerpen ontbreken. Ze zitten in ieder geval niet in mijn pakket. Ik heb ze al een mailtje gestuurd :P.

Daarnaast zegt Bart Smit dat ze mijn CE vandaag hebben verzonden. Deze normale versie verkoop ik door aan een vriend overigens. Hopelijk komt die morgen binnen, maar ik ben er ook bang voor dat het vrijdag (of later?!) wordt. We shall see.

[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 04-11-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, nog een uur voordat ik met mijn Steam-edition kan beginnen.
Ik ben erg benieuwd of ik in deze wereld net zo mezelf kan kwijtraken als in Baldur's Gate of Icewind Dale, maar ik ben bang dat dat helemaal goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Top man bedankt !

Ze versturen naar Nederland en zo'n beetje de rest van Europa.
Het feit dat de CE voor de 360 niet in de Benelux word verkocht, maakt hem nog ietsjes specialer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phantasmagoria schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:00:
BOL is op dit moment aan het verzenden als ik het mailtje van hun mag geloven.
Inderdaad :) Ik kan maar één ding zeggen:

Crap! Vanwege de dienstregeling op mijn werk had ik -eigenlijk- morgen vrij (en zou ik zaterdag moeten werken), maar omdat ik de nu komende zaterdag nodig heb voor een afspraak, is er met de diensten geschoven. Morgen moet ik daarom een uur overwerken :/

Nou ja. Dat éne uur kan er dan ook nog wel bij na 4-5 jaar :P Ik kan niet wachten om die "graphics uit 2004" te zien, en weer een nieuw spel te spelen met de "verouderde spacebar-click-click-spacebar" techniek :) ("Graphics uit 2004" en "Verouderde gameplay" kwam ik in een review tegen. OK, dat de graphics je niet bevallen omdat je een spel eist dat op 640x480 je GTX295 platdrukt... daar kan ik inkomen. Wie de gameplay echter verouderd noemt, is volgens mij n00b op Bioware-RPG gebied :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Is Warden's Keep eigenlijk ook al vrijgegeven? Ik kan 'm op m'n 360 namelijk zo snel niet vinden...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Eindelijk een paar uurtjes kunnen spelen. Gekozen voor dwarf commoner origin en ik moet toegeven dat ik toch 2 keer heb moeten herladen bij de eerste gevechten. Mijn eerste missies bij de grey wardens gingen gelukkig al wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Welke moeilijkheidsgraad speelt iedereen eigenlijk? Normal/easy, of soms ook iemand hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik speel de eerste keer eigenlijk altijd op easy, 2e keer op normal en daarna zie ik wel. Heb nu wat uurtjes erin zitten en ik kan het spel tot zo ver in 1 woord sammenvatten: GEWELDIG!

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:38
Uhmm ik kan em nog niet spelen op steam, terwijl hij wel is gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

uqrax schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:53:
Welke moeilijkheidsgraad speelt iedereen eigenlijk? Normal/easy, of soms ook iemand hard?
Nu nog op easy, zodra de CE binnen is maak ik een nieuw char die ik op normal door het spel ga laten lopen, weet alleen nog niet of het weer een mage wordt, dat speelt tot nu toe wel erg tof maar wil ook nog naar de andere chars kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Guten Tag,
wir haben eine wichtige Information zu Ihrer aktuellen Bestellung (Bestellnummer im Betreff).
Leider hat sich bei der Lieferung des Artikels 'Dragon Age: Origins' eine geringfügige Verzögerung aufgrund eines Produktionsfehlers ergeben.
Wir bitten Sie dafür ganz herzlich um Entschuldigung! Selbstverständlich werden wir Ihnen den Artikel so schnell als möglich nachsenden.
Als kleines Dankeschön für Ihre Geduld haben wir für Sie einen Gutschein im Wert von EUR 5,00 beigefügt.
Vielen Dank für Ihr Verständnis.
En jullie zitten allemaal te spelen :'( !

Edit: Op normal? Pfoe, echte mannen spelen solo op hard zonder reloads :+ !

[ Voor 6% gewijzigd door Nick The Heazk op 05-11-2009 00:57 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga in elk geval op Normal spelen. (Ik vertik het om een spel onder het Normal niveau te spelen; altijd al gedaan :P)

Heeft hier iemand eigenlijk Dragon Age:Journeys gespeeld, voor de extra DLC die je ermee kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djankie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:08:
Probeer nog eens, hij is aan het decrypten bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ik ben van plan om eerst door alle background stories te gaan voordat ik echt aan het spel ga beginnen. Tot nu toe 2 van de 6 achter de rug: Noble en Magi. Zoals door iemand eerder aangegeven is het achtergrond verhaal bij de Noble overall zeer bevredigend en zeker een aanrader om mee te beginnen.

Over de Magi en met name de keuzemogelijkheden naar gelang de ontwikkelingen ben ik echter niet zo tevreden:

spoiler:
De test zelf is erg grappig en interessant. Die raadsels die op een gegeven moment van een beestje krijgt waren echt een drama. Ik had met veel moeite 2 goed en de laatste opgefokt waardoor je toch moest knokken. Verder ben ik benieuwd of je 'mouse' ook daadwerkelijk mee kunt nemen naar de echte wereld, want ik heb -zo para als ik ben- een bepaalde keuze gemaakt waardoor dit niet gebeurde.

Het gedeelte hierna is wat minder. Ik roleplay als een male elf met een playboy-achtige gezicht en karakter die bovendien hebberig is, maar niet evil. Op een gegeven moment vraagt een 'vriend' aan je of je hem wilt helpen om hem en zijn vriendin te laten ontsnappen en daarvoor ergens in te breken. Ten eerste vond ik (in karakter) het beloning/risico gehalte als kersverse mage veeeel te laag en ten tweede vertrouwde ik hem niet helemaal toen ik vroeg of ie echt een bloodmage was gezien zijn lichaamstaal.

Dus ik heb hem netjes afgewezen maar beloofd om ze niet te verraden bij de Circle. Omdat het een main quest betreft moet je blijkbaar toch een harde keus maken, dus zat er helaas niets anders op om dan toch de boss hierover aan te spreken. Tot mijn verbazing wist de smeerlap al langer van de situatie en wil dat ik het toneelstukje meespeel om de andere partij, de Templars, ook een keer ergens schuld voor te laten bekennen. Politiek gedoe, bah!

Helaas heb je na dit gesprek geen andere keuze meer dan hem hiermee te helpen terwijl ik ze (het illegale koppeltje en deze smeerlap) liever in hun eigen sop zie gaarkoken. Na deze (lange) charade blijkt uiteindelijk dat mijn beoordeling van deze personages vrij aardig klopt. :D A: Die goede vriend was toch een bloodmage (vuile leugenaar) en B: Na mijn undercover rol werd ik niet bepaald vrijgesproken van mijn misdaden gezien het feit dat de baas mij niet voldoende in bescherming neemt waardoor je uiteindelijk moet vluchten naar de Grey Wardens...

Oja, ik moest wel enorm lachen toen er aan het einde aan mij werd gevraagd of ik niks heb gejat uit de basement. Mijn leugen dat ik niks had meegenomen werd door die ouwe meteen doorzien omdat ik een staff uit die basement had equipped en dus op mijn rug droeg. :X Helaas moest ik deze dus weer inleveren, maar ik ben benieuwd of je hem net als de rest van de loot wel mee kunt krijgen als je hem gewoon in de inventory had gelaten. :D

Nu nog de andere 4, prima spel overigens. :+

[ Voor 8% gewijzigd door ^^0nMe op 05-11-2009 03:19 ]

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 20:00
Ik heb de dwarf noble en elf magi gedaan. Moet zeggen dat de dwarf me beter beviel, veel gavere setting. Die mage maakte dan weer gehakt van alles wat in de buurt kwam, dus dat is ook niet gek. Alleen het mage verhaal vond ik tegenvallen. Net wat te voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Djankie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:08:
Zoals al gezegd is, eerst moeten de files nog decrypted worden. Bij mij lukte dat alleen toen ik steam opnieuw opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik heb gisteren even een kort rondje gemaakt op zoek naar de CE. De normale editie lag bij meerdere winkels in de schappen, maar de CE was nog niet te bekennen bij de Bart Smit (logisch). Even nagevraagd wanneer ze die binnen kregen, waarop ze aangaven "waarschijnlijk vrijdag". Vervolgens geïnformeerd bij de E-plaza waar ze niet van het bestaan wisten. Kreeg zelfs de tip evt te informeren bij een FRS.

Ik was maar zo vriendelijk te melden dat alleen de Bart Smit & E-plaza de CE verkopen in Nederland. Daarop ging de medewerker wat extra onderzoek doen en toen bleek dat er een mailtje was verstuurd mbt de CE. Komt er op neer dat gister de CE's waren aangekomen en werden verspreid naar de verschillende filialen. Kans is dus aanwezig dat hij vanaf vandaag bij de verschillende filialen binnen is, ook al zul je wss even moeten doorvragen bij het personeel ;)

P.s. Bij de FRS hadden ze de normale PC versie voor € 45,- liggen. Achterop het doosje stond zelfs dat je de unlock-codes kreeg voor de DLC (Stone Prisoner & Blood Armor zo te lezen). Het is dat ik voor een BioWare game graag zo'n mooie CE binnenhaal, anders had mn vriendin me gisteren al achter mn pc moeten slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
De screenshot feature is trouwens een leuke extra. Screenshots die in DA genomen worden, worden ook automatisch geupload naar je online profiel: Dit is mijn screenshotpagina na een tweetal uurtjes spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Een paar uurtjes gespeeld en ik moet zeggen als spirituele opvolger van Baldurs gate mist het toch wat.
Ik mis de vrijheid die je daar had. Voor de rest is het wel een leuke RPG het verhaal valt me tot nu toe echter wel tegen, heel generiek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
k995 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:18:
Een paar uurtjes gespeeld en ik moet zeggen als spirituele opvolger van Baldurs gate mist het toch wat.
Ik mis de vrijheid die je daar had. Voor de rest is het wel een leuke RPG het verhaal valt me tot nu toe echter wel tegen, heel generiek .
Niet mee eens, ik vind het juist een perfecte opvolger. Voor mijn gevoel heb je ongeveer evenveel vrijheid. Na een paar uur spelen zit je ook nog in de "intro".

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleetje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:03:
Ik heb gisteren even een kort rondje gemaakt op zoek naar de CE. De normale editie lag bij meerdere winkels in de schappen, maar de CE was nog niet te bekennen bij de Bart Smit (logisch). Even nagevraagd wanneer ze die binnen kregen, waarop ze aangaven "waarschijnlijk vrijdag". Vervolgens geïnformeerd bij de E-plaza waar ze niet van het bestaan wisten. Kreeg zelfs de tip evt te informeren bij een FRS.

Ik was maar zo vriendelijk te melden dat alleen de Bart Smit & E-plaza de CE verkopen in Nederland. Daarop ging de medewerker wat extra onderzoek doen en toen bleek dat er een mailtje was verstuurd mbt de CE. Komt er op neer dat gister de CE's waren aangekomen en werden verspreid naar de verschillende filialen. Kans is dus aanwezig dat hij vanaf vandaag bij de verschillende filialen binnen is, ook al zul je wss even moeten doorvragen bij het personeel ;)

P.s. Bij de FRS hadden ze de normale PC versie voor € 45,- liggen. Achterop het doosje stond zelfs dat je de unlock-codes kreeg voor de DLC (Stone Prisoner & Blood Armor zo te lezen). Het is dat ik voor een BioWare game graag zo'n mooie CE binnenhaal, anders had mn vriendin me gisteren al achter mn pc moeten slaan :P
Kheb ook het "geluk" de CE besteld te hebben bij Game mania (belgie).
Kom ik aan in de winkel, zie DA staan in de rekken en denk spontaan "Yes, eindelijk".
Vraag vriendelijk mijn besteld kopietje waarbij men tot de conclusie komt dat de CE nog niet gearriveerd is.
"Wss morgen (vr)"

Dus dwz dat mijn week er zo uitzag tot nu toe: ma: "yes morgen uit" ==> verzet naar donderdag
woensdag: "yes morgen uit" ==> donderdag: "CE nog niet uit" *** wat een frustratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:44
Ik heb er nu een uur of 8-9 op zitten (PC-versie) en ik vind het echt een schitterende game. Alle eyecandy voluit en het is echt genieten, vooral de lichteffecten en sfeer
spoiler:
en dan met name in de toren waar je het beacon moet aansteken tijdens het gevecht in de vallei
vind ik erg mooi gedaan. Dialogen zijn sterk en de verschillende karakters lijken echt een eigen persoonlijkheid te hebben.

spoiler:
Hoe doen jullie dat met healen? Ik heb tot nu toe als mage alleen Morrigan en ik heb haar maar Heal gegeven met als Tactic Ally less than 50% health = Heal, dat werkt op zich best goed. Ik ging in het begin namelijk als een gek door m'n Health Poultices heen, zelfs op Normal is deze game best moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
UTwizard schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:33:
Ik heb er nu een uur of 8-9 op zitten (PC-versie) en ik vind het echt een schitterende game. Alle eyecandy voluit en het is echt genieten, vooral de lichteffecten en sfeer
spoiler:
en dan met name in de toren waar je het beacon moet aansteken tijdens het gevecht in de vallei
vind ik erg mooi gedaan. Dialogen zijn sterk en de verschillende karakters lijken echt een eigen persoonlijkheid te hebben.

spoiler:
Hoe doen jullie dat met healen? Ik heb tot nu toe als mage alleen Morrigan en ik heb haar maar Heal gegeven met als Tactic Ally less than 50% health = Heal, dat werkt op zich best goed. Ik ging in het begin namelijk als een gek door m'n Health Poultices heen, zelfs op Normal is deze game best moeilijk.
Ik zorg ervoor dat ik genoeg potions heb en veel mana pots zodat de healer altijd kan blijven doorheale.
En zorg ervoor dat je een goeie tank hebt die de mobs tankt.

Dagboek gister:

Dikke spoiler waarschuwing alleen lezen als je wilt.
spoiler:
Heb net mijn eerste draak verslagen hoefde ik niet te doen ma kon die kans niet laten liggen wie wil nou geen draak verslaan >:) Heb ook gelijk de achieve dragonslayer gekregen en lekkere loot erbij. Was wel moeilijk gevecht zelfs op easy was ik er paar uurtjes mee bezig en toen ik hem eenmaal neerhad kreeg ik gelijk een goed gevoel.
Toen ook wat van de ashes urn gepakt en ik mijn zak gestoken vervolgens die onderzoeker die je in eerste instantie moest zoeken doodgemaakt want hij wou die ashes openbaar gaan maken en dacht dat gaat mooi niet gebeuren.
Ook de weerwolf clan uitgeroeid met wintergrasp ofzo als leader. Een poison cloud met lightning cloud doet wonderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Boeboe schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:13:
laten we de WoW termen hier gewoon buiten laten, straks gaan al die wow kneusjes nog teleurgesteld zijn dat ze DA te moeilijk vinden omdat ze een offline mmo verwachten :p.
hey hier een ex-wow kneusje :P, als je wow op hoog niveau hebt gespeeld is deze game een eitje. Men klaagt over moeilijk op normal, maar ik denk dat de gemiddelde wow speler die veel raids doet het niet erg moeilijk vind. Wel erg leuk overigens, maar tot nu toe ga ik zelden dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Boeboe schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:49:
Eindelijk een paar uurtjes kunnen spelen. Gekozen voor dwarf commoner origin en ik moet toegeven dat ik toch 2 keer heb moeten herladen bij de eerste gevechten. Mijn eerste missies bij de grey wardens gingen gelukkig al wat eenvoudiger.
who's your daddy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
UTwizard schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:33:
spoiler:

spoiler:
Je spoiler is niet echt een spoiler hoor. Anyway, oppotten is wel verstandig, zijn genoeg momenten dat je healer zit met cooldowns. Ik denk dat een healer min of meer noodzakelijk is en het is dus slim om hem veel mana pots mee te geven (mijn main is de healer/herbalist, dus ik maak ook veel pots). Verder gewoon snel meerdere heal spels gebruiken. Zijn andere char's op op 75% doe ik er al een rejuv overheen. Voor de grotere heals gebruik ik de normale heal. Voor mezelf probeer ik zoveel mogelijk drain life te gebruiken, doe ik ook nog wat schade. Verder is crowd control belangrijk, scheel veel werk voor je healer en dan kan hij zelf ook meer damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
DarkShadow schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:58:
[...]

hey hier een ex-wow kneusje :P, als je wow op hoog niveau hebt gespeeld is deze game een eitje. Men klaagt over moeilijk op normal, maar ik denk dat de gemiddelde wow speler die veel raids doet het niet erg moeilijk vind. Wel erg leuk overigens, maar tot nu toe ga ik zelden dood.
WoW en "hoog niveau" rofl. Ik heb ook nog geraid hoor. Je doet je eigen job, andere personages doen ook hun eigen job en je wint, easy mode ftw. Liefst nog met een tactiek die je van een of andere site vandaangehaald hebt natuurlijk, want zelf de bazen analyseren doen we al lang niet meer aan mee. Natuurlijk wel slim van blizzard om de spelers de illusie te geven dat ze iets slims aan het doen zijn. In Dragon Age controleer je zelf een hele party en loop je niet voor iedere bossfight naar het internet :)
(en het zijn poultices, geen "pots" ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
DarkShadow schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:58:
[...]

wow op hoog niveau? juist... ik vind persoonlijk dat dit helemaal geen invloed heeft op hoe je dragon age speelt en of je het moeilijk vind, totaal anders aangezien je 4ventjes tegelijk bestuurd.
anyway ik sterf nu telkens hier:
spoiler:
Ik moeteen dorpje defenden tegen lopende corpses 's nachts, na een tijdje komt er iemand die neemt je mee het dorp in aangezien ze van achteren ook komen, en vanaf daar haal ik het echt niet meer, ik sterf telkens iemand tips? al verschillende tactics geprobeerd maar dat mocht niet baten. (gemiddelde level van mijn party is 6/7)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:44
DarkShadow schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:03:
[...]

Je spoiler is niet echt een spoiler hoor. Anyway, oppotten is wel verstandig, zijn genoeg momenten dat je healer zit met cooldowns. Ik denk dat een healer min of meer noodzakelijk is en het is dus slim om hem veel mana pots mee te geven (mijn main is de healer/herbalist, dus ik maak ook veel pots). Verder gewoon snel meerdere heal spels gebruiken. Zijn andere char's op op 75% doe ik er al een rejuv overheen. Voor de grotere heals gebruik ik de normale heal. Voor mezelf probeer ik zoveel mogelijk drain life te gebruiken, doe ik ook nog wat schade. Verder is crowd control belangrijk, scheel veel werk voor je healer en dan kan hij zelf ook meer damage doen.
Je hebt gelijk, dat had inderdaad niet in tags gehoeven. Ach ja.

Oppotten doe ik sowieso wel, maar zoals ik zei gaat het ook al wel een stuk beter sinds m'n Mage Heal tot haar beschikking heeft, maar zeker in het begin als je nog geen Mage hebt (ben begonnen als Rogue), vond ik het af en toe best pittig. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik Morrigan meer Healing ga geven of dat ik haar meer offensive spells ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Rynji schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:37:
[...]

wow op hoog niveau? juist... ik vind persoonlijk dat dit helemaal geen invloed heeft op hoe je dragon age speelt en of je het moeilijk vind, totaal anders aangezien je 4ventjes tegelijk bestuurd.
anyway ik sterf nu telkens hier:
spoiler:
Ik moeteen dorpje defenden tegen lopende corpses 's nachts, na een tijdje komt er iemand die neemt je mee het dorp in aangezien ze van achteren ook komen, en vanaf daar haal ik het echt niet meer, ik sterf telkens iemand tips? al verschillende tactics geprobeerd maar dat mocht niet baten. (gemiddelde level van mijn party is 6/7)
spoiler:
Mijn truuk hiervoor was om steeds terug te rennen naar de knights boven aan de berg waar je begint. Deze zijn namelijk veel sterker dan de militia beneden in het dorp

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Voor de mensen die moeten kiezen tussen de Console versie of de PC versie op een niet zo'n snelle PC het volgende.

Op mijn PC (Pentium 2160 @ 2.4Ghz, GTX 8600 256mb, 6GB, 1680x1050, Win 7 64bit RC) werkte de "probeerversie" soepel op de medium settings zonder AA. Grafisch zag het er best goed uit echter had ik wel regelmatig last van jagged edges. Soms miste ik het dak wanneer je binnen bent en omhoog kijkt. Al met al prima te doen met een paar concessies.

De legale Xbox 360 versie is aan de ene kant grafisch iets mooier (wel een dak) en minder lelijke randen, daarentegen zijn de kleuren iets fletser en de belichting wat minder mooi. Ik maakte me gezien wat er geschreven werd in sommige recensies zorgen over de xbox versie maar dat is volledig ongegrond. Het ziet er gewoon heel goed uit en natuurlijk zal een krachtige PC er nog veel beter uitzien.

Uiteindelijk kies ik voor de Xbox 360 versie om de volgende redenen.
- grafisch ruim voldoende
- met rondlopen vind ik een gamepad prettiger dan WASD of klicken. Waarschijnlijk omdat ik nooit shooters heb gespeeld op mijn PC's
- hoewel de bediening van de interface verder bij de PC duidelijk beter is moet ik zeggen dat ze goed hebben nagedacht over de bediening op de consoles en ik kan daar (tot mijn verbazing als ervaren Baldurs Gate fan) goed mee overweg. Ik mis zo af en toe wel de tactical view maar pauze en met de shoulderbutton's de juiste partymember selecteren werkt op zich goed maar wel wat minder snel.
- 40" full HD met mooie surround set (Rel subwoofer + B&W speakers) t.o.v. 22" met logitech 2.1 speakersetje

Wat ik wel merk is dat het spel door de manier van besturen op de console zich wat meer laat spelen als een actie RPG terwijl de PC zich echt als een traditionele Bioware RPG laat bedienen. Dat is voor mij dan weer een klein minpuntje maar voor sommigen zou dat een rede zijn om juist voor de console versie te kiezen.

Trouwens ook ik heb het "welkom home" gevoel na zoveel jaren zonder een echte Baldurs Gate opvolger. Geweldig spel tot nu toe. (6 uur spelen)

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vanmorgen een sms dat mijn CE binnen is, heb gelijk gevraagd of ik wat eerder weg kan, en ja hoor!

Whoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
FullThrottle schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:00:

- 40" full HD met mooie surround set (Rel subwoofer + B&W speakers) t.o.v. 22" met logitech 2.1 speakersetje
Ik had het gisterenavond voor de grap eens aan mijn full HD projector gehangen. 90" diagonaal echt direct heel anders qua ervaring :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
k995 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:33:
[...]

Ik had het gisterenavond voor de grap eens aan mijn full HD projector gehangen. 90" diagonaal echt direct heel anders qua ervaring :-)
Geef mij maar een mooie lcd ipv een projector. Ik mis gewoon contrast in een projector, hoe mooi en duur hij ook is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kbloem schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:39:
[...]

Geef mij maar een mooie lcd ipv een projector. Ik mis gewoon contrast in een projector, hoe mooi en duur hij ook is...
Dan heb je er nog geen goede gezien hoor. Voor 12-1300 euro heb je FULL HD die een even goed beeld geeft (mits niet teveel licht op het scherm) als een doorsnee LCD. En je hebt dan een beeld dat 8 keer dat 4-6 keer zo groot is. Dragon age was echt fantastisch om zo te zien, echter moet ik dan wat kabels bijtrekken om het makkelijk aansluitbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Boeboe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:12:
[...]

WoW en "hoog niveau" rofl. Ik heb ook nog geraid hoor. Je doet je eigen job, andere personages doen ook hun eigen job en je wint, easy mode ftw. Liefst nog met een tactiek die je van een of andere site vandaangehaald hebt natuurlijk, want zelf de bazen analyseren doen we al lang niet meer aan mee. Natuurlijk wel slim van blizzard om de spelers de illusie te geven dat ze iets slims aan het doen zijn. In Dragon Age controleer je zelf een hele party en loop je niet voor iedere bossfight naar het internet :)
(en het zijn poultices, geen "pots" ;))
Naja, Ik ben raidleader geweest van MC tot Naxx, en dat was vooral in het begin echt niet enkel guides van het internet halen, maar lekker zelf rotzooien. Ik vind het wel lekker om nu een keer je eigen party te controleren in plaats van afhankelijk te zijn van mensen die nog niet uit een blizzard weg kunnen rennen :P

Maargoed, veel van mijn medespelers dachten echt wel mee en het beheersen van je class werd echt niet door iedere speler gedaan. Als je WoW hebt gespeeld weet je dat het niet altijd zo makkelijk was als een beetje meerennen, wat damage doen en je loot pakken.

Dus mij doet het er wel degelijk aan denken, en in mijn optiek is dat positief. Het is eigenlijk nog veel beter doordat je helemaal zelf alles in de hand hebt en je niet 'savonds om 7 uur hoeft in te loggen terwijl je geen zin hebt.

poultices is een stuk langer dan pots, dus voor mij blijft het lekker pots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh, de game is bij mij nu al 2x gecrashed... Out of nowhere :(

Wel een van de beste games van de afgelopen 5 jaar, afgezien van de crashes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een fucking geniaal spel. In Adam Bijlmer was de CE bij de Eplaza gewoon beschikbaar, ik werd gebeld dat ie er nu was. :)

Puur genieten, en gelijk weer verder spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

bleh nog geen e-mail van bart dat hij verstuurd is :( schiet op ffs, ik wil spelen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:36:
Wat een fucking geniaal spel. In Adam Bijlmer was de CE bij de Eplaza gewoon beschikbaar, ik werd gebeld dat ie er nu was. :)

Puur genieten, en gelijk weer verder spelen. :D
Vanavond krijg ik de probeerversie (nu ik eindelijk weer internet heb) maar heb net de bart Smit hier gebeld dat ze een CE voor me moeten achterhouden :) Kon wel volgens die mevrouw :D

Morgen maar 2 uurtjes school, word leuk :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 05-11-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
TNT heeft bij mij net de CE afgeleverd! (Bart Smit)
Heel vet, alleen de cloth map vind ik iets minder mooi dan gehoopt

Maar erg cool :*). Nu alleen weer verder studeren...

[ Voor 3% gewijzigd door ChillinR op 05-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Mijn CE voor de 360 is ook net verstuurd vanuit de UK.
Ben heel erg benieuwd, matige aan de laatste bioware game (mass effect)
vond ik dat er geen echte eindbazen waren, en dat items allemaal hetzelfde waren in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:58:
[...]

spoiler:
Mijn truuk hiervoor was om steeds terug te rennen naar de knights boven aan de berg waar je begint. Deze zijn namelijk veel sterker dan de militia beneden in het dorp
Ik heb dat precies hetzelfde gedaan.
spoiler:
Toen ik daar naar beneden was gegaan heb ik de 1e keer moeten reloaden, ze bleven maar komen en het was een chaos. De 2e keer heb ik het langer uitgehouden maar uiteindelijk was enkel ik er nog met mijn party en dat was toch echt teveel. Dus ook naar boven gerend en samen met de knights de rest afgemaakt.

Dat was ook de eerste keer dat ik een battle moest laden. Maar het is ook duidelijk dat tactiek echt wel nodig is. Kwam om een gegeven moment wat undead tegen en na de eerste keer gewiped te zijn de 2e keer door de deuropening eerst een fireball waardoor ze allemaal naar mij kwamen door de deuropening en toen nog een shock en flameblast(oid) overheen waarna het enkel nog even opruimen was :+.

Geweldig spel, met voor mij 1 groot nadeel. In het eerste stadje kan je via zo'n board wat quests ophalen. Nu had ik al de gehele area uitgekamd en schoongemaakt maar opeens waren er, na het aannemen van de quests, weer wolven, beren en een lichaam gespawned waar eerst helemaal niks was. Een gemiste kans voor mij.

@hierboven. Eindbazen of sterke tussenbazen zitten er nu zeker in. De eerste die kom je al tegen na een uurtje of 4 spelen, een bekende uit promo / trailer filmpjes. Ik had hem in 1x dood, maar was de enige als mage nog levend met maar heel weinig life. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:08:

@hierboven. Eindbazen of sterke tussenbazen zitten er nu zeker in. De eerste die kom je al tegen na een uurtje of 4 spelen, een bekende uit promo / trailer filmpjes. Ik had hem in 1x dood, maar was de enige als mage nog levend met maar heel weinig life. :9
MM en word nog lastiger ga maar eens tegen die draak die nog moeten komen moet je die niet overslaan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:08:
[...]

Ik heb dat precies hetzelfde gedaan.
spoiler:
Toen ik daar naar beneden was gegaan heb ik de 1e keer moeten reloaden, ze bleven maar komen en het was een chaos. De 2e keer heb ik het langer uitgehouden maar uiteindelijk was enkel ik er nog met mijn party en dat was toch echt teveel. Dus ook naar boven gerend en samen met de knights de rest afgemaakt.

Dat was ook de eerste keer dat ik een battle moest laden. Maar het is ook duidelijk dat tactiek echt wel nodig is. Kwam om een gegeven moment wat undead tegen en na de eerste keer gewiped te zijn de 2e keer door de deuropening eerst een fireball waardoor ze allemaal naar mij kwamen door de deuropening en toen nog een shock en flameblast(oid) overheen waarna het enkel nog even opruimen was :+.

Geweldig spel, met voor mij 1 groot nadeel. In het eerste stadje kan je via zo'n board wat quests ophalen. Nu had ik al de gehele area uitgekamd en schoongemaakt maar opeens waren er, na het aannemen van de quests, weer wolven, beren en een lichaam gespawned waar eerst helemaal niks was. Een gemiste kans voor mij.

Mag ik eens vragen hoe groot de gevechten precies zijn? Is het steeds iets van 5 enemys, of ook wel eens je party + npc's tegen 40 enemys? :p Dat lijkt me coooool. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon3016 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:26:
[...]

MM en word nog lastiger ga maar eens tegen die draak die nog moeten komen moet je die niet overslaan natuurlijk
Zoiets ga je niet uit de weg, dat zijn helemaal de epische gevechten natuurlijk. (verder niet teveel spoileren :p)
Mag ik eens vragen hoe groot de gevechten precies zijn? Is het steeds iets van 5 enemys, of ook wel eens je party + npc's tegen 40 enemys? Dat lijkt me coooool.
Heb zelf toch wel eens een aantal van 10 gehad denk ik, maar 40 ... zou wel erg tof zijn (en lastig :9 ). Vaak zijn het er wel rond de 5-10, dus tactiek is best vaak nodig.

p.s. een troep macabari hounds is best lastig, 2 wipes :p.

Moet alleen nu even geduld hebben, tot en met maandag in het ziekenhuis :(. Gelukkig wel nog 9 uur ingame kunnen doorbrengen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:33:
[...]

Zoiets ga je niet uit de weg, dat zijn helemaal de epische gevechten natuurlijk. (verder niet teveel spoileren :p)

[...]

Heb zelf toch wel eens een aantal van 10 gehad denk ik, maar 40 ... zou wel erg tof zijn (en lastig :9 ). Vaak zijn het er wel rond de 5-10, dus tactiek is best vaak nodig.

p.s. een troep macabari hounds is best lastig, 2 wipes :p.

Moet alleen nu even geduld hebben, tot en met maandag in het ziekenhuis :(. Gelukkig wel nog 9 uur ingame kunnen doorbrengen :)
Heb zelf ook nog geen hele grote groups gezien zelfs bij een stukje waar het wel had gekunt waren zo rond de 10 mobs waaronder 1 boss en 1 elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Duurt het lang om dit binnen te halen via Steam?

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Awsom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:32:
[...]

Mag ik eens vragen hoe groot de gevechten precies zijn? Is het steeds iets van 5 enemys, of ook wel eens je party + npc's tegen 40 enemys? :p Dat lijkt me coooool. 8)
Als het goed is verschilt dit ook per versie, op de pc meer tegelijk, op de console meer in 'waves'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDraakje
Zojuist mijn CE gehaald bij de Bart Smit in Gorinchem. Ze hadden er een stuk of 6 binnen gekregen!

nu aan het installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ambi schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:14:
Duurt het lang om dit binnen te halen via Steam?
Bij mij niet, maar ik had 'm ook gepreload. Mogelijk dat de snelheid nu wat lager ligt, maar bij mij was het vrij snel voor elkaar.

Wat langer duurde was het uitvogelen waarom ik de gratis DLC niet gekregen had...

Nergens gelezen dat je dan nog even een aantal keys op die socialsite moest registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb vandaag naast Human Noble en Magi weer eens 2 background stories erbij gedaan (City Elf en Dwarf Commoner). Op zich waren beiden wel interessant van opzet, maar over het algemeen viel mij 1 ding op: Er was dacht ik beloofd dat de background stories per stuk gemiddeld zo'n 6 uur aan gameplay zou opleveren. Alleen mijn game met de Magi kwam daar een beetje in de buurt met 3 uur 40 min op de klok, de rest duurde maar zo'n 1,5 uur voor de koek op was.

Hierbij heb ik nagenoeg elke kamer en hoekje van de map verkend en met iedereen gesproken. Er zaten trouwens erg leuke sketches van naamloze NPC's tussen, vooral bij de Magi. Andere mensen die dit ook gemerkt hebben? Het zou trouwens ook kunnen dat ik door bepaalde keuzes een leukere/langere route heb gemist, want ik ben bijvoorbeeld een keer ergens wat rattengif en brandy tegengekomen waar ik uiteindelijk helaas geen gebruik heb kunnen maken (als het uberhaupt mogelijk was).

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.