"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
I.e. at least the memory band?
(Sorry my Dutch is good enough for reading - but I won't torture anyone with writing
Een korte vraag. Is het mogelijk om downloadble content te backuppen, en na een nieuwe installatie terug te zetten?
Ik vind dit uitermate essentieel, omdat ik er een handje van heb om spellen 10 jaar na de releasedate (Baldur's Gate
Verder zal ik het wel zien als het spel op de 5de/6de binnenkomt (hoop ik
[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 03-11-2009 10:44 ]
En wat over het grote verschil tussen easy en normalOver half a decade in the making, vast in scope, neck-deep in loot, lore and labyrinthine plotting - if classics were measured by the yard and made out of man-hours, Dragon Age would stand head and shoulders above them all.
But they're not. And although it's a work of great accomplishment and craftsmanship - and no small amount of ambition - Dragon Age is sorely lacking in the things that make a truly great role-playing game, or any game for that matter: vision, inspiration, soul.
Somewhere in its journey back to its roots, BioWare has got lost in the dense tangle of what it was trying to accomplish. It hasn't been able to see the wood for the trees. It has summoned an entire world into existence in the most meticulous detail, but failed to give it an identity beyond the blandest cliché. It has created living characters that respond like humans, but speak like dictionaries and move like mannequins. It has engineered solidly absorbing RPG gameplay and character progression and stranded them in a succession of hackneyed and hide-bound scenarios.
Nou ja mijn nieuwe videokaart heeft 2 maanden vertraging, maar ik denk dat ik toch niet voor dragon age op de ps3 gaThere's a huge gulf between the completely mindless Easy and the demanding Normal. On the latter, you'll either have to be a Tactics genius or prepared to pause and micro-manage frequently to get through tougher fights, and even veteran RPG players with a full command of the game's skills will find some regular pulls or mini-bosses turning into epic wars of attrition that will drain their stocks of consumables. That's all fair enough, of course, but without a smooth step up from Easy, it cramps what should have been an expansive middle ground for novice players who wanted to get deeper into the game. Dragon Age is either a pushover or a hardcore RPG.
Afaik only the Free Record Shop (frs.nl) give those extra pre-order items in Holland.Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:35:
Does anyone know whether Bart Smit provides any pre order items?
I.e. at least the memory band?
(Sorry my Dutch is good enough for reading - but I won't torture anyone with writing).
I reject your reality and substitute my own
Ik denk dat veel reviewers goede dingen zien in spel X, andere goede dingen in Y en weer anderen in Z, en er dan op hopen dat een nieuw spel al deze dingen combineert. Ik zie vaak genoeg vermeldingen dat het spel dingen "zoals die" of "zoals zus" had moeten doen; blijkbaar kunnen reviewers spellen niet meer in hun eigen recht bekijken ofzo.
Persoonlijk hecht ik weinig waarde meer aan reviews en lees ze daarom niet eens meer. Hoe kun je een spel een 8 geven, als je dat soort dingen zoals hierboven in de quotes schrijft? Dat is toch ongeloofwaardig.
Ik ga het gewoon spelen (waarschijnlijk zondag de eerste keer, als ik het dan binnen heb), en dan zie ik het zelf wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 03-11-2009 11:04 ]
Verwijderd
Deze game is een port van de PC versie.. ports zijn meestal niet zo goed als het origineel.Boeboe schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:36:
De reviews komen binnen en ze zijn stuk voor stuk lovend. Het valt op dat de pc reviews een flink stuk enthousiaster zijn dan de consolereviews die we al gezien hadden. Misschien toch een bewijs dat klassieke rpg's niet echt voor consolepubliek bedoeld zijn.
Verder ga ik toch voor de Xbox360 versie...ik zie mezelf toch niet de hele avond zitten voor een PC
Wat jammer dat de xbox360 versie de mindere is qua graphics. Denk ik toch maar dat ik voor de pc ga, daar geniet ik er op het moment echt van.
Overigens geeft Giantbomb een 10 voor de xbox360 versie, heb ook genoten van hun gameplay movies.
[ Voor 14% gewijzigd door DarkShadow op 03-11-2009 11:09 ]
Verwijderd
Game was gisteren al uitgegeven door een shop, waardoor er binnen een uur een rip op TPB stond.DeepSeven schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:46:
Ik heb van 12game.com al mail dat hij verzonden is, ik dacht dat hij pas vrijdag uitkwam? Ik vind het prima.
Geeft EA dan een go aan alle euro winkels om hem te verkopen/versturen ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:18:
[...]
Game was gisteren al uitgegeven door een shop, waardoor er binnen een uur een rip op TPB stond.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik speel hem nu wel, maar ik kan natuurlijk niet online en eigenlijk wil ik dat heel graag, want ik heb nogal wat van die extra content bij elkaar gesprokkeld met journeys. Ik zit er dus hard over te denken om nu te stoppen met gamen en deze versie er af te knallen.
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 03-11-2009 11:42 ]
Waar de meeste mensen de wereld van Dragon Age geweldig vinden en de mature setting van de fantasy-wereld Thedas (waar het koninkrijk Ferelden en waar de game zich afspeelt een onderdeel van is) verfrissend en innoverend vinden ten opzichte van de meeste lieve, zeemzoete fantasywerelden, had de reviewer van Eurogamer veel liever een Disney-wereld gehad dan de harde setting van Dragon Age. Op zich niets mis mee, iedereen zijn voorkeur en dat mag je dan ook vermelden, maar dit als een minpunt beschrijven is gewoon onprofessioneel.Dragon Age is sorely lacking in the things that make a truly great role-playing game, or any game for that matter: vision, inspiration, soul.
Ten tweede heb ik ook de indruk dat Eurogamer van Dragon Age had verwacht dat het Diablo 3 ging zijn ipv een diepgaande, tactische RPG. Ooooo, hemel help!!! Op de normale moeilijkheidsgraad moet ik het spel pauzeren en micromanagement aan mijn partyleden besteden om niet dood te gaan!!! Du'uh!!! Het feit dat die kerel dan ook nog vermeld dat recentere RPG's zoals Fallout 3 en Oblivion het beter voor mekaar hadden bewijst nog maar eens dat de reviewer totaal geen idee had van welk soort spel hij in zijn handen had. Ik durf er mijn kop op verwachten dat hij nooit spellen zoals Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment en Neverwinter Nights heeft gespeeld. Hij heeft er wel van gehoord en vermeld deze dan ook in de review zodat het heel ervaringsgericht overkomt, maar het is overduidelijk dat hij die spellen nooit heeft gespeeld, want hij kan niet met de gameplay overweg.
Ze vermelden ook dat ze de consoleversies van Dragon Age apart gaan reviewen en het zou me niet verwonderen - als ik zo hun gameplayissues overlees - dat ze de consoleversies een punt meer zouden geven, ware het niet dat daarvoor de technische problemen (slechte graphics op de 360 en framerate problemen op de PS3) ook voor Eurogamer waarschijnlijk weer meer dan genoeg stof is om het spel de grond in te boren.
Eurogamer reviewers zijn typische kritici waar hun glas altijd halfleeg is.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-11-2009 12:04 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Waar?uchiha tijntje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:04:
Ik kan niet wachten tot vanavond. Heb hem net gekocht. Nu ff handleiding lezen
Lange boeken dus?

Maar wel relaxed.... Ik heb ook het idee dat als ik deze game heb ik voorlopig niets anders meer speel en naast mijn Fifa10 echt genoeg heb tot aanstaande zomer....
Als je Dragon Age met pauzeren en micromanagement niet leuk vindt, dan vind je ook ALLE andere fantasy-RPG's van Bioware niet prettig spelen. Dit is gewoon Bioware's gameplay type, waar mensen die begonnen zijn met Baldur's Gate gewoon naar verlangen. Het is, IMHO, de beste/handigste gameplay voor RPG's.
Daarnaast kon ik het bijna niet geloven dat Bioware een dergelijke game, die al 5-6 jaar gehyped wordt, zo zwaar zou hebben verneukt. Misschin dat het niet ALLES is wat je ervan had verwacht (dat was in mijn geval zo bij NWN1; goed, maar zeker niet alles wat ik had gehoopt) kan ik inkomen, maar om dan elk punt dat je niet bevalt af te schilderen als mnipunt is idioot.
De reviewer klaagt er zelfs over dat hij veel moet lezen. D'uh. Ik verwacht (eis!) niet anders in een RPG. (Als het verhaal goed is.) Voor een vette no-brain action game pak je maar een Quake erbij ofzo.
Ik kan niet wachten tot hij donderdag-vrijdag binnenkomt. Ik verwacht dat het er zal zijn eigenlijk; het is 3 weken terug bij bol.com besteld

Wat Eurogamer betreft heeft GiantBomb ook nog een leuke insteek:
This is definitely not the game for those frightened of the idea of micromanaging a game to the point where a large portion of it will be spent in a pause screen. However, as the sort of guy that has lovingly played an Infinity Engine game at least once every year for the past decade, I can think of no higher praise for this throwback than to say that Dragon Age: Origins leaves me feeling fairly confident I won't need to dig out the classics for this ritual next year.
[ Voor 55% gewijzigd door boe2 op 03-11-2009 12:59 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Bastard!! Ik wil de mijne ook!!Misiek schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:26:
Voor de mensen die hem willen hebben: ik heb hem net in Amsterdam gekocht bij de Free Record Shop, zowat naast de Fame. 44,95 vraag ernaar bij de kassa want in het schap staat hij niet.
I reject your reality and substitute my own
Verwijderd
Zit te aarzelen of ik nou een female/male charachter wil.
Verwijderd
ARGH! Waarom heb ik me nu voorgenomen om de CE te kopenMisiek schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:26:
Voor de mensen die hem willen hebben: ik heb hem net in Amsterdam gekocht bij de Free Record Shop, zowat naast de Fame. 44,95 vraag ernaar bij de kassa want in het schap staat hij niet.
Was net bij de gameplaza in Adam Bijlmer, en die had de 360 versie ook al liggen. PC CE had ie nog niet, grote kans dat ie hem morgen heeft.
Mordechai the mage ftw! ^^
PC CE word toch alleen door bart smit verkocht? of Ea liegt, of die verkopen liegtVerwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:08:
[...]
ARGH! Waarom heb ik me nu voorgenomen om de CE te kopenGrote verleiding om nu naar de FRS te rennen.
Was net bij de gameplaza in Adam Bijlmer, en die had de 360 versie ook al liggen. PC CE had ie nog niet, grote kans dat ie hem morgen heeft.
Mordechai the mage ftw! ^^
overigens wacht ik wel braaf op mijn CE, de extras zijn wel erg nice
Collector's Edition bevat:
# Limited Edition Tin Case.
# Exclusieve bonus DVD met een making-of, concept art, digitale soundtrack en meer...
# Een map getekend op een doek met alle locaties.
# 3 exclusieve in-game items.
# Extra quest en een speelbaar personage, Shale.
# Blood Dragon Armor dat zowel in Dragon Age als Mass Effect 2 kan gebruikt worden.
[ Voor 30% gewijzigd door Verderf op 03-11-2009 14:13 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ben zelf nu ook benieuwd wanneer ik mijn telefoontje krijg dat mijn CE beschikbaar is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb em uit US steamstore gehaald dus kwam ook op hetzelfde bedrag uit, moet alleen wachten tot vrijdag middag 6 uurShodan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:36:
? Ik zie net dat het spel 30,- bij cdwow.nl is... KLopt datAls dat zo is ga ik hem zeker bestellen!
Ongeacht de "tegenvallende" reviews lijkt me dit een spel waar ik tot en met de kerst en beyond mee kan spelen. Samen met torchlight voor het brainless hacken kom ik de koude wintermaanden wel door!!
Ik ben groot fan van eurogamer en hun manier van reviewen, maar dit valt mij echt zwaar tegen. Ik heb de review nog eens volledig nagelezen en het klinkt eerder als een 5 of een 6. De reviewer lijkt wel van de gehele game te balen. Veel kritiek punten kan ik absoluut niet mee inkomen. Ok, ik heb er nog slechts 6 uur opzitten (volgens eurogamer begint de game pas na 12 uur gameplay) en ik vind het nu al de beste titel die ik dit jaar heb gespeeld en een van de meest memorabele die ik ooit heb gespeeld (heb helaas baldurs gate etc nooit gespeeld, kon wel, lag niet aan de leeftijd, maar was toen meer met CS bezig). Mass Effect staat ondanks zijn grote tekortkomingen wat dat betreft op een.Katsunami schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:57:
DarthDavy beschrijft goed wat ik zelf dacht/voelde betreffende Eurogamer review.
Als je Dragon Age met pauzeren en micromanagement niet leuk vindt, dan vind je ook ALLE andere fantasy-RPG's van Bioware niet prettig spelen. Dit is gewoon Bioware's gameplay type, waar mensen die begonnen zijn met Baldur's Gate gewoon naar verlangen. Het is, IMHO, de beste/handigste gameplay voor RPG's.
Daarnaast kon ik het bijna niet geloven dat Bioware een dergelijke game, die al 5-6 jaar gehyped wordt, zo zwaar zou hebben verneukt. Misschin dat het niet ALLES is wat je ervan had verwacht (dat was in mijn geval zo bij NWN1; goed, maar zeker niet alles wat ik had gehoopt) kan ik inkomen, maar om dan elk punt dat je niet bevalt af te schilderen als mnipunt is idioot.
De reviewer klaagt er zelfs over dat hij veel moet lezen. D'uh. Ik verwacht (eis!) niet anders in een RPG. (Als het verhaal goed is.) Voor een vette no-brain action game pak je maar een Quake erbij ofzo.
Ik kan niet wachten tot hij donderdag-vrijdag binnenkomt. Ik verwacht dat het er zal zijn eigenlijk; het is 3 weken terug bij bol.com besteldJammer genoeg moet ik zaterdag de hele dag weg
Qua gameplay is dit een stuk beter als Mass Effect, qua story misschien iets minder, maar waar de meeste fantasygames imho overkomen als troep in vergelijking met Tolkiens werk kan ik hier echt lekker in komen.
Anyway, ik ga nu verder met spelen.
Sorry, nee (ja op de 5 pages van oblivion), geen lange boeken.kbloem schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:36:
[...]
Lange boeken dus?![]()
Maar wel relaxed.... Ik heb ook het idee dat als ik deze game heb ik voorlopig niets anders meer speel en naast mijn Fifa10 echt genoeg heb tot aanstaande zomer....
Het geluid heeft met elk dingetje wat je doet een soort echo? Best wel irritant en wazig... ben ik de enige met dit probleem?
EllendelingDarkShadow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:48:
Anyway, ik ga nu verder met spelen.
Waar had je dat spel ook weer vandaan? Ik heb het bij Bol.com besteld, maar ik denk dat ik straks even snel door de MediaMarkt ren, om te kijken of het er al toevallig ligt. Dan annuleer ik mijn bestelling bij Bol.com.
Nou ja. Ik gun het je wel
"Hij heeft hem al!! YOU BASTARD!"
Jammer dat het zo onstabiel was dat ik het een half jaar in de kast heb moeten zetten
Verwijderd
Zal aan je geluids kaart liggen denk ik, je kan ook Force Stereo proberen of andere sound opties in de configurator (voordat je het spel start)Chubz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:07:
Goed spel tot nu toe en ga hem ook zeker kopen alleen.. stoort mij toch 1 ding.
Het geluid heeft met elk dingetje wat je doet een soort echo? Best wel irritant en wazig... ben ik de enige met dit probleem?
Verwijderd
FRS op kalverstraat heeft zowel xbox als pc liggen, gewoon even vragen aan de kassa.. kwestie van snel te zijn denk ik.
Ik zie nergens de optie voor mijn steelseries soundcard...Katsunami schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:19:
Kijk eens in het control panel van de geluidskaart, of Environmental Audio (EAX) uitstaat.
Tevens heb ik ook force stereo geprobeerd maar nog steeds zelfde probleem..
Ja maar daar staat hij op normaal,Katsunami schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:56:
Zijn er ook geen andere opties, zoals "Omgevingseffecten" of iets dergelijks?
heb net me driver herinstalleerd en nu werkt me sound van dragon age origins niet meer.. van al me andere programma's wel alleen niet van het spel
P.S. Iemand toevallig goede ervaring met direct2drive.com aangezien die een download versie aanbieden voor 50 dollar of 30 pond. Is ongeveer hetzelfde qua kosten als mijn retail versie van cdwow, maar dan hoef ik er tenminste geen week op te wachten
Toch maar even snel door de MediaMarkt rennen. Met wat geluk ligt hij daar al.
Sorry hoor, maar daar heb je dit topic voor om op te zoeken of de grote google-omaticanandus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:04:
Komen er eigenlijk DLC's voor dit spel uit?
ja, dus, heel veel, waarvan een paar al gelijk bij uitkomst.
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 03-11-2009 17:21 . Reden: eerste reaxie aangepast ]
Ik heb Warhammer vorig jaar bij direct2drive gekochtMisterMaze schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:35:
Heb het even uitgeprobeerd en het ziet er in ieder geval heel veel belovend uit. Nu toch maar even wacht tot mijn officiele spel binnen komt.
P.S. Iemand toevallig goede ervaring met direct2drive.com aangezien die een download versie aanbieden voor 50 dollar of 30 pond. Is ongeveer hetzelfde qua kosten als mijn retail versie van cdwow, maar dan hoef ik er tenminste geen week op te wachten
is er een mogelijkheid om de kijkrichting van je party te bepalen en ook om te zorgen in welke opstelling ze gaan staan? (lijn, circel ed. )
Oh, sorry, dat wist ik nietmaartend schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:13:
[...]
Sorry hoor, maar daar heb je dit topic voor om op te zoeken of de grote google-omatic
ja, dus, heel veel, waarvan een paar al gelijk bij uitkomst.
(Ik 'volg' het spel pas sinds eergister)
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 03-11-2009 18:42 ]
NP, maar iemand met jou staat van dienst op het forum gebruikt toch eerst de zoekfunctie?anandus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:41:
[...]
Oh, sorry, dat wist ik niet
(Ik 'volg' het spel pas sinds eergister)
maartend schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:54:
[...]
NP, maar iemand met jou staat van dienst op het forum gebruikt toch eerst de zoekfunctie?
Je hebt gelijk dat had ik eigenlijk moeten doen, maar dit topic gaat zo hard dat ik een vraagje tussendoor wel kon stellen, dacht ik
Die DLC, die is apart te zetten, dat weet ik al. maar is hij ook te bewaren voor later?
Ook ik ben zo iemand die lang niet hoeft te spelen en hem dan later weer gamed, heb meestal dan al een paar computers verder aangeschaft. Zo speel ik sinds kort weer Planescpae tornment.
Maar ik wil mijn DLC niet kwijt zijn.
Verwijderd
1 ding wat ik wel wat lastig vind is soms het overzicht. Alsof het isometrisch camera standpunt eigenlijk nog niet hoog genoeg gaat. Ik heb namelijk heel vaak dat er nog ranged enemies zijn die eigenlijk buiten beeld staan. Misschien is het nog even wennen of net mijn speelstijl iets aanpassen. Ik merk namelijk dat ik buiten de combat voornamelijk de shoulder-cam gebruik omdat je daarmee gewoon veel verder en meer kan zien. Komt er dan een battle dan wordt het uitzoomen en wat goochelen met de camera om zoveel mogelijk te zien.
En voor de mensen die hem ook al hebben, post eens wat screenshots
Altijd leuke dialoog-keuzes

Woopsie, waar drukte ik nou weer op ... en wie is dat ineens!

Wie zei dat de graphics niet mooi waren?

Wie zei dat de graphics niet mooi waren?2

Verwijderd

Vrijdag vrij genomen en ik ga donderdag avond helemaal los!! Even wat bier, pizza's inslaan en ik ga weer leuke tijden beleven sinds NWN
Trouwens die hond rules, eerste quest gedaan en het is al helemaal mijn beestje
Over het algemeen heb ik nu een "welcome home" gevoel, eindelijk weer een RPG waar ik mijn hele hart in kan storten
Veel plezier allen!!
update: hij zat verstopt in mijn Journal niet onder Notes (zoals verwacht) maar onder quest related.
Ik zou zoals eerder vermeld ook wel verder willen kunnen uitzoomen..
Voor de duidelijkheid, ik vond Baldurs Gate en zelfs Icewind Dale enorm leuk dus wellicht ben ik wat kritisch..
[ Voor 11% gewijzigd door Agent-X op 03-11-2009 20:20 ]
Hij ligt er dus niet, en men kan "met zekerheid zeggen dat het vrijdag binnen zal zijn". (Op de releasedag dus; het zal wel al in het magazijn liggen
Wat bedoel je met "apart zetten"?maartend schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:14:
Afijn, weer ontopic;
Die DLC, die is apart te zetten, dat weet ik al. maar is hij ook te bewaren voor later?
Ook ik ben zo iemand die lang niet hoeft te spelen en hem dan later weer gamed, heb meestal dan al een paar computers verder aangeschaft. Zo speel ik sinds kort weer Planescpae tornment.
Maar ik wil mijn DLC niet kwijt zijn.
Dit heb ik dus ook al gevraagd. Ik wil best wat pieken betalen voor DLC en expansions, maar dan wil ik die wel kunnen downloaden (zipfiles, key, whatever) op een manier waarop ik hem kan opslaan, en later ZONDER gebruik van internet weer kan installeren. Het gebeurt hier nogal eens dat ik een nostalgische inslag krijg en ik een 10 jaar oud spel een run geef. (Baldur's Gate... alleen nog BG en Candlekeep, en dan is het weer uit. Dan importeer ik mijn character in Baldur's Gate II.)
Ik heb hier een DVD liggen met alle patches en officiële mods voor al mijn RPG's, en ik kan elk spel dat ik heb zo zonder internet compleet installeren en updaten. (Voor Neverwinter Nights 2 gebruik ik een niet officiële offline patcher, die de officiële patches installert.) Dat wil ik ook kunnen met Dragon Age en alle DLC. Ik ga er niet voor betalen om erachter te komen dat de DLC alleen vanuit het spel geïnstalleerd kan worden, waarna ik over een paar jaar mogelijk mijn content kwijt ben als Bioware de dienst laat vallen of failliet gaat ofzo.
Ik hoop erop dat, indien je de DLC via het spel moet downloaden, er gewoon een mappenstructuur bestaat:
\dlc\watchers_keep
\dlc\blood_armor
Trouwens, bij Bol.com wordt gezegd dat je een code krijgt voor de "Dalish Promish Ring". Hierover kan ik weinig tot niets vinden. Weet iemand hier wat van?
edit: Er wordt ook een "Memory Band" genoemd, voor extraXP. Dit lijken 2 van de 4 onderdelen uit de Collector's Edition te zijn, die je cadeau krijgt vanwege de pre-order. Dat is wel al veel bij de launch...
- The Stone Prisoner (bij een nieuw spel)
- Blood Armor (na registratie van het spel)
- Watchers Keep ($7)
- The Lucky Stone
- Dalish Promish Ring (Pre-order cadeau / CE-item)
- Memory Band (Pre-order cadeau / CE-item)
Het boek The Stolen Throne heb ik ook al een paar dagen (The Calling: onderweg), en ben ondertussen halfweg.
Weet iemand of ik The Lucky Stone nog kan krijgen? Het schijnt dat je hem kan krijgen door een character aan te maken met de standalone (beta)editor en het te uploaden naar de community portal. Er wordt door sommigen echter gezegd dat dit moest vóór 3 november, en dit heb ik gemist. Ik controleer niet continue alle Dragon Age nieuws. Kan die ring ook verkregen worden door "gewoon" een in-game character te maken en dat te uploaden, of kan het echt alleen maar 1x met een character gecreeerd en geüpload vóór 3 november?
[ Voor 98% gewijzigd door Katsunami op 03-11-2009 20:04 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
We hebben het dus over hetzelfde.Ik hoop erop dat, indien je de DLC via het spel moet downloaden, er gewoon een mappenstructuur bestaat:
\dlc\watchers_keep
\dlc\blood_armor
Trouwens, bij Bol.com wordt gezegd dat je een code krijgt voor de "Dalish Ring of Promish". Hierover kan ik weinig tot niets vinden. Weet iemand hier wat van?
Ik zie al dat hij in my documents/bioware/dragon age/addinns staat.
maar dan?
Kun je de addons en de werking ervan in het spel controleren? Bijvoorbeeld: staat Watcher's Keep op de kaart? Kun je ergens in het spel de geïnstalleerde addons zien/testen? Dan zou ik wel een de-installatie en herinstallatie proberen.
Damn. Ik kan niet wachten op dit spel. NWN2 had ik geen haast mee in 2006 (geen tijd om te gamen), en die heb ik pas in 2009 met expansions gekocht. Dit spel moet ik echter op de releasedatum hebben....
En bij gevechten switch ik naar topdown.
Werkt echt goed die besturing vergeleken met NWN2.
Trouwens: Gametrailers heeft een mooie video review online staan
Als ik nou die vraag over het verkrijgen en backuppen van downloadable content beantwoord kon krijgen, ergens...
- Hoe kan ik DLC backuppen zodat ik het later niet hoef te downloaden en los kan installeren?
- Hoe moet ik DLC kopen? Via het spel, via de profilepagina, en hoe wordt het betaald?
- Krijg je losse bestanden die je later kunt installeren (ik hoop het wel), of gaat het downloaden via het spel en wordt alles zo geïntegreerd dat het niet backupbaar is, behalve als je de hele map met het spel zipt? (Wat me een beetje absurd lijkt...)
Als die hard single player speler die zich altijd bij officiële expansions op schijf heeft gehouden heb ik hier weinig notie van. Ik wil in de toekomst niet afhankelijk zijn van (community)sites om aan mijn DLC te kunnen komen bij een herinstallatie.
Op dit moment lijkt dat niet mogelijk te zijn, zie deze post.Katsunami schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:44:
(...)
- Hoe kan ik DLC backuppen zodat ik het later niet hoef te downloaden en los kan installeren?
- Hoe moet ik DLC kopen? Via het spel, via de profilepagina, en hoe wordt het betaald?
- Krijg je losse bestanden die je later kunt installeren (ik hoop het wel), of gaat het downloaden via het spel en wordt alles zo geïntegreerd dat het niet backupbaar is, behalve als je de hele map met het spel zipt? (Wat me een beetje absurd lijkt...)
(...)
Maar, zoals je kan lezen: Fernando Melo suggereert wel dat ze er nog een oplossing voor proberen te zoeken.
De hele intrige aan het dwergenhof is erg sterk opgezet, en je hebt zo veel keuzes in je antwoorden, dat je je echt afvraagd of al die opties effect gaan hebben. Ik zit er nu al aan te denken om een elven mage oid te starten, puur om te kijken hoe het begin verschilt, dus kwa replay value zit het ook wel goed.
- Ga naar en site.
- Betaal de content die je hebben wil.
- Je krijgt een downloadlink voor een file en een key.
- Installeer de file, en voer de key in het spel in een lijst in.
Ik ga ervan uit dat Bioware op de een of andere manier met een backupmogelijkheid komt. Ik weet dat ze hun spellen goed supporten. (Baldur's Gate patches enzo zijn nog steeds beschikbaar na 11 jaar.) Als er echter andere partijen in het spel zijn....
"Kan ik Neverwinter Nights 2 offline patchen?"
- "Nee, dat kan niet. Je moet het updaten via de ingame updater."
Ik vind dit echt vervelend. Hoewel ik wist dat DA:O downloadable content zou hebben (waar ik ook niet tegen ben ofzo, en niet bang ben om ervoor te betalen), wil ik het wel over 10 jaar nog kunnen gebruiken, ook als Bioware de support het raam uit gooit.
Daarnaast, hoe kom ik aan een eventuele oplossing, zonder tig forums bij te gaan houden? Ik mag al blij zijn als ik de tijd heb om DA:O te spelen. Oh ja. Analoog hieraan ben ik ook een voorstander van downloadable losse patches, in plaats van ingame updaters. Ik word er pissed van als ik voor alles wat ik wil doen afhankelijk ben van het Internet en de fabrikant.
Op het moment denk ik erover om alle DLC te laten liggen en er geen cent aan uit te geven. Precies vanwege dit heb de Neverwinter Nights Premium modules (= continu activatie via internet nodig) nooit gekocht, en gebruik ik een onofficiële updater voor Neverwinter Nights 2.
[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 04-11-2009 08:34 ]
Volgens mij wel, ik geloof dat je die beesten als pet kunt krijgen. Maar het zal me nix verwonderen als je ze krijgt zonder die quest, maar dan ms tegen wat meer moeite. Is het waard om die quest te spelen; niet als je een stuk verhaal verwacht op kort termijn, het is enkel wat halen en afgeven. En dan mag je na de battle terugkomen.Gimbooze schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:18:
Gister begonnen met een Dalish Elf Warrior.
spoiler:Ik zit nu bij de Grey Wardens, ik heb die quests waarbij ik 3 darkspawn blood en de treaties moest halen tegelijk gedaan met die quest van de kennel master. Die heb ik alleen te laat ingeleverd waardoor ik hem heb gefailed. Is het het waard om een stuk opnieuw te spelen zodat ik alsnog die hond krijg?
Alle versies nu te koop bij Bart Smit BEHALVE de CE.
Om 09.00 uur maar weer eens aan die telefoon hangen.
FF gebeld, zijn nog niet binnen. Ze hopen op vandaag maar kunnen daar nix over zeggen. leuk
[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 04-11-2009 09:21 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
En natuurlijk heb ik hem besteld. Kan de versie die er nu opstaat af.
[ Voor 50% gewijzigd door maartend op 04-11-2009 09:40 ]
Moeilijk! Ben al echt vaak doodgegaan terwijl ik mezelf toch zie als een ervaren gamer, maargoed in Bg2 was dat hetzelfde, veel erg moeilijke battles. Heb de difficultie zelf al 2x op easy moeten zetten toen ik geen pots meer had. In het begin laat je je mannetjes gewoon lekker zelf vechten, na een tijdje heb ik alle AI uitgeschakelt en cast ik elke skill zelf. De ai verkloot gewoon life saving skills op belangrijke momenten. Ik zelf vind dit heerlijk, lekker tactishe. Bijna elke paar seconde pauzer ik wel om weer dingen te casten. Dit is ook noodzakelijk op medium...de hoogste moeilijkheids graat lijkt me vrijwel onmogelijk.
Speelt vrijwel hetzelde als BG2, alleen nu met een party van 4. DIt vind ik zelf een grote teleurstelling, 6 is gewoon veel leuker een tactisher. Ik ben bv beseker gegaan, nu heb ik dus ook een tank nodig, een healer(/mage) en een roque voor lockpicks. Je keuze is dus zwaar gegimped.
Ik heb al een paar skills in nutteloze dingen gestopt, de skills zijn erg onduidelijk en voelen zeer nutteloos aan (voor 2hded warrior iig). Een mage daarin in tegen "ownt" de pan uit met zijn hoge dmg, heals, cc. Nu is een mage ook erg sterk maar mijn damage warrior doet echt veel en veel minder damage en is ook nog vrijsnel dood. Ben lvl 9 atm dus wie weer krijg ik nog zeer goede skills. Anyway kies je verkeerd dan heb je pech, mijn mannetje mist nu al 3 skills point die ik nutteloze dingen hebt gestopt. Een respec (iig van skills) zou ik zeer waarderen...maar daar doet bioware niet aan. Dus plan je skill tree!!
En verder; het verhaal is topt (tot nu toe) en de gameplay ook. Ga hem als ik hem als de badguy koop ook maar even in de winkel halen! Dit soort games verdienen zeker mijn geld
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Alleen de tactics moet ik nog even doorkrijgen, want de default instellingen benutten niet alle mogelijkheden.
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Overigens ben ik wel enkele keren doodgegaan, maar valt het mij nog iets mee qua moeilijkheid. Heb ook nog maar een boss gehad (die in de toren), dat was een one shot. Ik probeer op de trash mn pots te sparen ipv te gebruiken. Ik ben zelf mage/healer. Ik heb veel punten in crowdcontrol gestopt en healing en dat werkt tot nu toe erg goed. De rest doet de damage wel. Ik zorg wel dat ze dat focussen en de tank de aggro heeft.
maartend schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:35:
[...]
Volgens mij wel, ik geloof dat je die beesten als pet kunt krijgen. Maar het zal me nix verwonderen als je ze krijgt zonder die quest, maar dan ms tegen wat meer moeite. Is het waard om die quest te spelen; niet als je een stuk verhaal verwacht op kort termijn, het is enkel wat halen en afgeven. En dan mag je na de battle terugkomen.
Heb toen wel die quest gedaan om hem te genezen echter.
Verder vind ik de difficulty ook best pittig speel op easy en ben al meerdere malen doodgegaan. Dit kwam waarschijnlijk omdat deze monster nog te hoog waren maar het is me uiteindelijk wel gelukt.
Speel zelf een mage en die damage van hun is goed vooral de walking bomb spell is leuk en handig.
Ben nu weer terug bij the circle en daar ben ik nu lekker aant dromen diegene die daar ook zijn weten wel wat ik bedoel
[ Voor 23% gewijzigd door Ninjaman op 04-11-2009 10:20 ]
Nee, eigenlijk alleen hogere detail textures, zoals je bij bijna alle ports wel ziet. Ze maken de game eerst voor 360 en porten dat naar PC, aangezien andersom geen doen is.Willybubba schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:15:
Dus.
Vergelijking PC en 360
Wereldschokkende verschillen qua graphics
De PC graphics blijven dus achter bij de mogelijkheden van moderne PC hardware.
Verschil in texturekwaliteit is hier wel goed te zien overigens:

edit: waardeloze FOK image scripts...
sorry.. kan gewoon zelfs niet linken blijkbaar naar de afbeelding... ik kopieer hem wel even naar eigen ruimte
[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 04-11-2009 10:32 ]
Het is lange tijd geleden dat ik zo gegrepen ben en ik heb werkelijk zitten janken bij sommige gebeurtenissen/keuzes.
Hele dikke spoiler warning!
Tijdens het joiningritueel waar het duidelijk word dat je eigenlijk vergif inneemt en de getrouwde vader probeert terug te krabbelen en wordt neergestoken nadat je met hem bent wezen questen.
Ook in het kasteel met het bezeten jochie, toen ik besloot het kind te doden om nog meer dood en verderf te voorkomen (en gossiemijne, de hoeveelheid lijken en lugubere scenario's zijn niet te tellen). De moeder komt hysterisch op haar knieën een smeekbede doen om je tegen te houden....
Zeer aangrijpend.
De manier waarop deze scenes in stand worden gezet en tot een crescendo komen is zeer, zeer imposant en vindt ik zelf een mijlpaal voor de gameindustrie. KOTOR deed dit al bij vlagen, maar nu is het bijna perfect.
De enige minpuntjes tot nu toe vind ik de vele menus/onhandige codexstructuur en het tergend langzame laden. Soms wacht ik wel 5 minuten voordat ik in een kamer van 10 bij 10 sta waar je je welgeteld 30 seconden bevindt en dan weer naar het volgende gebied transit, waarop je wederom 5 minuten naar de bloedvlek mag staren. Sleurt me nogal uit het spel.
Maar ik smacht naar meer! Ik moet uitvinden hoe het verhaal verder gaat!
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Tanks?evilpin0 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:40:
nu heb ik dus ook een tank nodig
Van die steampunk-achtige dingen ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 04-11-2009 11:07 ]
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Oh, okee.Nick_S schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:03:
Nee, een character die puur gebouwd is om als verdediging te tellen. Dus hij moet zorgen dat iedereen hem aanvalt en dat hij erg goede verdediging / hoge health / voldoende healing heeft.
Wat een rare term, zeg
Heel bekende term uit de MMO en RPG wereld hoor.
Ik speel al jaren RPG's (sinds Dungeon Master/Ultima 4maartend schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:08:
[...]
Heel bekende term uit de MMO en RPG wereld hoor.
Maar misschien dat het wel in MMO's voorkomt? Die speel ik niet.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 04-11-2009 11:12 ]
Inferieur maak je er zelf van natuurlijk.DarkShadow schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:33:
hmm, ik dacht toch echt dat het hoofdplatform qua ontwikkeling de pc was. De pc versie voelt niet bepaald aan als inferieur.
Feit is dat een game die op de kracht van moderne PC's is ontwikkeld eigenlijk niet te porten is naar 360/PS3, omdat die gewoon te traag zijn in vergelijking. Een complete tweede game maken met andere models, effecten, etc is ook geen doen, dus gaan ze meestal uit van de laagste gemene deler. Een makkeljik onderdeel om dan nog te upgraden voor andere platformen is gewoon hogere kwaliteit textures en wat extra mogelijkheden (hogere AA/AF/resoluties e.d.).
Ik zeg dus helemaal niet dat DA:O er slecht uit ziet of inferieur is, alleen dat ze zeker wel toegevingen hebben moeten doen ivm de portability.
Verwijderd
Tnx! Heb hem ook meteen besteld. Zodra die binnenkomt kan deze er idd af en kan ik eindelijk ook is met de servers connecten voor de DLC's en extra items van o.a. Journey.maartend schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:37:
CE is bij BART Smit NU te bestellen.
En natuurlijk heb ik hem besteld. Kan de versie die er nu opstaat af.
Sarcasme ?Willybubba schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:15:
Dus.
Vergelijking PC en 360
Wereldschokkende verschillen qua graphics
Ik vind de verschillen namelijk niet heel schokkend...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nu moet ik ook wel zeggen dat hij vanuit de MMO is overgewaaid en tegenwoordig echt wel in RPG's wordt gebruikt. Zeker als je een RPG speelt waarbij je parties moet maken. Maar hoeveel zijn dat er nou eigenlijk die de moeite waard zijn om over te praten.anandus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:11:
[...]
Ik speel al jaren RPG's (sinds Dungeon Master/Ultima 4), maar ben die term anders nooit tegengekomen
Maar misschien dat het wel in MMO's voorkomt? Die speel ik niet.
had mn mail adres en tel nummer achter gelaten zodat ik het zou weten wanneer hij te bestellen zou zijn, goed om te weten dat dat dus niet werkt..Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:15:
[...]
Tnx! Heb hem ook meteen besteld. Zodra die binnenkomt kan deze er idd af en kan ik eindelijk ook is met de servers connecten voor de DLC's en extra items van o.a. Journey.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
In ieder geval weer iets geleerdmaartend schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:25:
[...]
Nu moet ik ook wel zeggen dat hij vanuit de MMO is overgewaaid en tegenwoordig echt wel in RPG's wordt gebruikt. Zeker als je een RPG speelt waarbij je parties moet maken. Maar hoeveel zijn dat er nou eigenlijk die de moeite waard zijn om over te praten.
Zijn er nog meer van dat soort termen, overigens? Dus de voorste klappenopvanger is de tank.
Heeft de spellcasting mage, de healer, etc. ook bepaalde namen?
/beetje offtopic
Edit:
Ik ben dit tegengekomen, zijn dit de termen?
Tank
Healer
Damage dealer
Crowd control
Main assist
Puller
Rezzer
Scout
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 04-11-2009 11:34 ]
Ik heb ook nog steeds nix binnen van mail of sms. 3 nummers/adressen achtergelatenNhaixatael schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:26:
[...]
had mn mail adres en tel nummer achter gelaten zodat ik het zou weten wanneer hij te bestellen zou zijn, goed om te weten dat dat dus niet werkt..
Yeppa, dan heb je er wel een zooi. Ik ken ze ook niet allemaal, speel daarvoor te casual MMOanandus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:27:
[...]
[...]
Verwijderd
Wil nu gaan specialiseren maar ik kan geen trainer vinden
Ja, dit zijn ze zo ongeveer. Kleine toelichting erachter gezet (laat maar weten als iets niet klopt...);)Edit:
Tank > Zorgt ervoor dat hij de klappen opvangt om party members te beschermen.
Healer > Zorgt ervoor dat iedereen geheald wordt als ze schade krijgen.
Damage dealer > Meestal lage defense, maar richt veel schade aan.
Crowd control > Zorgt ervoor dat de hordes vijanden de juiste kant opgaan, bijvoorbeeld door Mages met AoE weg te lokken van de groep.
Main assist > Helpt degene die de party/groep leid.
Puller > Trekt alle vijanden van anderen af en naar zichzelf toe.
Rezzer > Revived degene die dood gaan.
Scout > Gaat op de uitkijk of laat weten wat er gaat gebeuren aan de groep.
Heb eigenlijk niet zoveeel vertouwen in gamemania en zn preordres in belgie, maar daarnaast geen vertrouwen in bart smit dat ik de game daad werkelijk morgen binnen heb..
moeilijk
Goeie reden om te twijfelen bij een RPGThatsHollywood schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:54:
kan nog maar weinig reviews vinden.... zit te twijfelen of ik hem dalijk ga halen...ik ben vooral benieuwd naar de graphics....
Dit topic is gesloten.