[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Katsunami schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:51:
[...]

Zeker, maar er zijn 2 redenen (die ik al vaker heb genoemd):

1. Sommige DLC kun je niet eens krijgen, omdat deze in andere versies van Dragon Age zitten, vaak in andere landen.
2. Een illegale download is de enige manier om gekochte DLC te backuppen.
Ik heb ook nix tegen het downloaden, het gaat om gebruik van DLC die je kunt kopen maar dat niet doet. Dat klopt niet. DLC die je niet kunt kopen (of je zou 4 verschillende DAO pakketten moeten kopen, daarvan vind ik het gebruik in orde.
Als ik een CE koop verwacht ik ook dat deze compleet is. Hoeft niet de speelbare DLC bij te zitten (WK bijv), maar absoluut wel de extra's als extra capes/wapens of weet ik veel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe. Ik zou het prettig hebben gevonden als je DLC die je niet kunt krijgen omdat hij in andere/verschillende pre-order versies zit, had kunnen kopen. Ik ben niet bang om te betalen voor software, maar ik ga inderdaad ook niet 4 versies halen :P

Vandaag en morgen maar eens verder spelen met mijn male Elven Mage. Weinig tijd helaas. Ik moet elke keer steeds een half uur "erin" komen om 3D te kunnen spelen; en tevens moet ik nog wennen aan veel dingen. Mijn mage kan best al wat klappen opvangen op level 1, en hij kan al 30+ punten aan damage doen. Hij heeft ook al level 2 bereikt (2500 XP) na net het eerste stukje gespeeld te hebben.

Als je Baldur's Gate en ander (A)D&D-spelen gewend bent, is dit heel snel levellen :P

Trouwens, voor mensen die nog geen mage hebben gebruikt: het is niet nodig om elke keer voor een spell te targetten zoals in de oudere Bioware games. Je kunt een target kiezen voor een spell, en dan blijft dit actief voor elke andere spell daarna. Je hoeft alleen de spell te activeren, en hij wordt dan zo snel mogelijk afgevuurd. Uiteraard moet je wel opnieuw targetten als je een ander character wil beïnvloeden.

Dit heeft me toch wel even gekost, omdat ik de click-spell -> click-target aanpak van BG en dergelijke gewend was, maar dan gaat je mage dus over op zijn standaard melee-aanval.

[ Voor 68% gewijzigd door Katsunami op 14-11-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Toen ik de stemmen van Flemeth & Morrigan hoorde herkende ik de stem van Catherine Janeway (ST) en Vala (SG). Ik heb nog niet naar de cast gekeken om te zien wie de acteurs waren maar ben er toch vrij zeker van dat zij het zijn. Iemand anders dit opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
SlasZ schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:43:
Toen ik de stemmen van Flemeth & Morrigan hoorde herkende ik de stem van Catherine Janeway (ST) en Vala (SG). Ik heb nog niet naar de cast gekeken om te zien wie de acteurs waren maar ben er toch vrij zeker van dat zij het zijn. Iemand anders dit opgemerkt?
Yep!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik kreeg trouwens bij het laden van een van mijn savegames de melding dat dit niet mocht, iets als "The owner of the following DLC must be logged in to load this savegame:"...

Ik weet niet onder welke omstandigheden deze melding getriggerd wordt, maar het klinkt niet alsof we onze savegames in de verre toekomst nog kunnen gebruiken, omdat elke nieuwe koper wel wat DLC heeft geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is wel een oplossing voor, die niet eens een hack vereist. Het is een instelling in een van de xml-files van het spel. Je kunt dan de online authorization uitzetten; zul je even heen moeten googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Katsunami schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:32:
Er is wel een oplossing voor, die niet eens een hack vereist. Het is een instelling in een van de xml-files van het spel. Je kunt dan de online authorization uitzetten; zul je even heen moeten googlen.
Bedankt, is goed om te weten. Ik kon het tijdelijk fixen door EA haar phone home weer toe te staan. Hoop dat aanpassen van de xml files een structurele maatregel is, het lijkt erop of de boodschap getriggerd werd nadat EA maarliefst 24 uur lang niet kon controleren of ik niet iets doe wat ze niet willen. Hoe durf ik toch, misschien kan ik het nog goedmaken door een paar EA deurwaarders mijn huis te laten doorzoeken op gedownloade spellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb echt een hekel aan spellen die afhankelijk zijn van online activaties en dat soort dingen. De enige reden dat ik Dragon Age alsnog heb gekocht is omdat het me echt een geweldig spel lijkt te zijn. Ik zal echter alle activaties, authorizaties en andere online zooi eruit hacken, kraken en patchen waar mogelijk. Ik wil gewoon een spel kunnen installeren op mijn bak, de laatste offline (en dus geen online auto-updater!) patch installeren, en spelen, ook zonder internet.

Het valt me trouwens op dat DA:O als een van de weinige spellen geen online updater heeft. Niet dat ik hem mis, zeg maar. Neverwinter Nights kan zelfs officieel ALLEEN via online updates worden bijgewerkt. Daarom zijn er dus mensen die de gedownloade files onderscheppen, en een niet-officiele patch-app hebben ontwikkeld. (Eigenlijk een schil rond de online updater.) Eigenlijk is het triest dat dat nodig is.

[ Voor 48% gewijzigd door Katsunami op 14-11-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Major edit

Info weggehaald vanwegen de mogelijkheid dat de info als warez bestempeld zou worden.

[ Voor 84% gewijzigd door alucard.erbacam op 14-11-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:34
ik dacht ook de acteur van Tuvok in ST: Voy te herkennen bij die dwerg,

/edit ik bedoel niet dwerg maar bij die hoofd elf!

[ Voor 11% gewijzigd door xxxMaverick op 15-11-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
alucard.erbacam schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:08:

Ik neem aan dat ik dit mag mededelen voor mensen zonder (permanent) inet.
Zo niet plz spreek me er op aan en ik zal de info verwijderen :)
Als het zou werken was het nogal warez, maar zover ik weet werkt het niet. Dus meeh.

[ Voor 61% gewijzigd door Holger op 14-11-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Holger schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:43:
[...]

Als het zou werken was het nogal warez, maar zover ik weet werkt het niet. Dus meeh.
Alleen deze optie aanzetten heeft niets met 'warez' te maken. Bepalen of deze aanpassing werkt of niet kan je doen met behulp van een geweigerde save die vervolgens weer werkt. Je kunt niet DLC gratis verkrijgen door een 0 in een 1 om te zetten in de xml files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Holger schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:43:
Zal de reactie preventief weghalen om problemen te voorkomen.

At uqrax
De info was ook alleen bedoeld voor mensen die legale dlc hebben maar niet 24/7 online zijn te assisteren om de online check uit te zetten zodat men kan spelen zonder inetverbinding zoals jij in een post opmerkte.
Aangezien er gepost werd dat dit warez zou kunnen zijn heb ik de info ondertussen verwijderd.

[ Voor 38% gewijzigd door alucard.erbacam op 14-11-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgende keer gewoon de modjes een DM/mail sturen ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 12-09 18:48
Tip voor draken, ik heb net mijn eerste met heel veel gemak ge-one-shot:

spoiler:
Een melee ervoor (warrior met taunt) rest op max range. Rogue kan dus helaas niet melee maar ja. Dan chain force fields op warrior casten met 2 mages. Tussen force fields even taunt op de draak en klaar is kees. Kostte me 4 mana pots, verder niks, niemand dood ook.

Moet trouwens zeggen dat ik het spel tot nu echt heel tof vind, maar de AI van zowel je party als de tegenstanders is gewoon 100% ruk :-S Behalve dat, dikke 10 voor het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AI van je party kan je customizen ;). En voor de tegenstanders, ik heb er nog niet aan zitten ergeren, archers werken wel altijd goed met melee en mages blazen de boel op.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 12-09 18:48
MrVegeta schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:27:
AI van je party kan je customizen ;). En voor de tegenstanders, ik heb er nog niet aan zitten ergeren, archers werken wel altijd goed met melee en mages blazen de boel op.
Ik weet het, via tactics menu. Maar dat is niet zozeer het probleem want ik micromanage eigenlijk liever zelf alles. Het is meer de manier waarop de AI overneemt als ik 1 sec niet zelf spells manage. Zodra de AI de kans krijgt is het Cone of Cold over zoveel mogelijk party members :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:28:
[...]

Ik weet het, via tactics menu. Maar dat is niet zozeer het probleem want ik micromanage eigenlijk liever zelf alles. Het is meer de manier waarop de AI overneemt als ik 1 sec niet zelf spells manage. Zodra de AI de kans krijgt is het Cone of Cold over zoveel mogelijk party members :(
Dan moet je zorgen dat dat niet in de tactics staat ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
Morrar schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:28:
[...]

doe dan zoals mij en klik gewoon linksonder bij elk van je partymembers "disable tactics" of zoiets. Bij mij doen ze nu dus helemaal niets meer tenzij ik het hun beveel :9 'k bash wel mijn spatie knop om de 5 seconden in een gevecht haha. een spel assigned aan een van me members naar specifieke vijand, unpauze, *cast*, pauze nieuwe spel toekennen en ondertussen een ander ventje verplaatsen/commando geven ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Na 52 uur en een paar minuten heb ik het spel als level 20 Elven mage uitgespeeld en van elke minuut genoten. Het eind vond ik geweldig, het enige wat ik jammer vind is dat je niet gewoon verder kunt spelen maar alleen de premium content area's nog kunt bezoeken.

M'n Human warrior is inmiddels net Grey Warden geworden, eens zien hoe het spel uitpakt met wat andere interessante keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 19:34
Damn, mijn solo nightmare project staat weer in de ijskast.
Ik kwam de eerste troll niet voorbij.

Ik denk dat het vanaf level 10-12 mogelijk moet zijn, zodra ik de arcane warrior talents heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

page404 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:05:
hhhm, natuurlijk. still a shame.
Codeweavers' Crossover geeft het een silver medal, dus er is nog hoop. Ik zal het vanavond eens proberen en het hier terugkoppelen.
gisteren geprobeerd, installation is (bijna) succesvol, helaas een crash aan het eind. het spel start wel, maar de cutscenes worden niet getoond (wel geluid), en in het spel zelf zijn er zoveel serieuze problemen (crashes en het in het geheel niet tonen van de character en areas), dat het niet speelbaar is. Heb wel een support ticket ingediend bij Codeweavers, en hopen dat ze er iets mee gaan doen. Blij dat ik het nog niet gekocht had :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb ook Dragon Age Origins - Collectors Edition gekocht van de week.

Bij mij is het beeld wazig, terwijl ik hem gewoon op de juiste resolutie heb staan. Hoort dat zo? Zowel graphics als menu is gewoon geblurred.

Nog iets: Met die Collectors edition kon je toch wat DLC content (The Warden's Keep??) gratis downloaden? Waar kan ik dat doen? Want de game zegt dat ik er gewoon voor moet betalen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
page404 schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:49:
[...]

gisteren geprobeerd, installation is (bijna) succesvol, helaas een crash aan het eind. het spel start wel, maar de cutscenes worden niet getoond (wel geluid), en in het spel zelf zijn er zoveel serieuze problemen (crashes en het in het geheel niet tonen van de character en areas), dat het niet speelbaar is.
Dat klinkt inderdaad wel als een silver medal :+
/me anandus probeert het niet eens in Wine als het niet goud is :)
Rakkerzero schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:01:
Nog iets: Met die Collectors edition kon je toch wat DLC content (The Warden's Keep??) gratis downloaden?
Nee, je krijgt wel wat andere DLC's als het goed is, van wat ik begrijp staan de redeem codes op een papiertje :)
Waar kan ik dat doen? Want de game zegt dat ik er gewoon voor moet betalen.
Klopt, Warden's Keep is dollar als ik het me goed herinner.

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 15-11-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Net door de fade heen, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen:

spoiler:
Totale permanente stat increases als mage.
STR 4, DEX 4, WILL 1, MAG 2, CUN 7, CON 2.

Ik vraag me af of dit class based is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FireAge schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:34:

spoiler:

Het is niet classbased, en volgens mij heb je ze allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
FireAge schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:34:

spoiler:

Dat zijn er wel veel, ik heb er een aantal gemist dan. Ik denk wel dat er meer willpower was. Ook als mage gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel op men pc gezet. Heel even gekeken hoe af hij het trok, maar alles zag er nogal onscherp uit. Hoort dat in het lvl of zijn de setting zo laag dat alles out of focus lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:22:
Ik heb het spel op men pc gezet. Heel even gekeken hoe af hij het trok, maar alles zag er nogal onscherp uit. Hoort dat in het lvl of zijn de setting zo laag dat alles out of focus lijkt.
Staat de resolutie goed?
Het hoort prima scherp te zijn.
Tenzij je in de Fade zit natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:23:
[...]
Staat de resolutie goed?
Het hoort prima scherp te zijn.
Tenzij je in de Fade zit natuurlijk :+
is de fade het begin stuk, heb namelijk alles geskipped tot de gameplay begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had hier ook last van. Maar toen ik Frame Buffer Effects uitgezet had in het video menu, had ik het niet meer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:49:
[...]

is de fade het begin stuk, heb namelijk alles geskipped tot de gameplay begon.
Ja bij Mage wel denkik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Het is echt onvoorstelbaar hoe erg de combat in dit spel zuigt. Nog nooit meegemaakt dat ik een draak makkelijk afmaak en vervolgens bij een andere quest moet toekijken hoe mijn party binnen 3 seconden wordt afgeslacht door een groep guards. Zit er uberhaupt wel een vorm van balans in dit spel? Sommige vijanden waarvan je verwacht dat ze ubersterk zijn veeg je zo aan de kant en een groep thugs in een back alley vegen je aan de kant alsof het niets is en kosten je makkelijk 20+ potions! :X

Ook zo leuk, goede potions zoals Greater en Potent zijn nergens meer te verkijrgen aangezien ik nergens een merchant tegenkom die nog distillation potions heeft! En op level 20 is de heal spell ook vrij waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Haijo schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:16:
Het is echt onvoorstelbaar hoe erg de combat in dit spel zuigt. Nog nooit meegemaakt dat ik een draak makkelijk afmaak en vervolgens bij een andere quest moet toekijken hoe mijn party binnen 3 seconden wordt afgeslacht door een groep guards. Zit er uberhaupt wel een vorm van balans in dit spel? Sommige vijanden waarvan je verwacht dat ze ubersterk zijn veeg je zo aan de kant en een groep thugs in een back alley vegen je aan de kant alsof het niets is en kosten je makkelijk 20+ potions! :X

Ook zo leuk, goede potions zoals Greater en Potent zijn nergens meer te verkijrgen aangezien ik nergens een merchant tegenkom die nog distillation potions heeft! En op level 20 is de heal spell ook vrij waardeloos!
hmm vond dat tot nu toe juist het meest boeiende. Scaled de heal spel niet mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Weet iemand waar ik shale kan vinden? Ik weet dat het in het plaatsje honleath is maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Staat in het midden in het perkje.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heal spell scalet mee met je intelligentie ja. Lijkt me dat hij gewoon gefrustreerd is door de moeilijkheidsgraad :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Seraphyn schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:04:
Staat in het midden in het perkje.
ik bedoel het plaatsje kan ik niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
DarkShadow schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:47:
[...]

Als je de DLC hebt moet je eerst naar sepulcher pass of wat is de naam ergens West op de map naast die mage tower , daarna krijg je de quest voor het dorp pas. Ik vind dit geen spoiler aangezien het zo supersimpel stukje is. Als je dit niet hebt werkt je DLC niet.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

DarkShadow schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:47:
[...]

Vond het al zo vreemd :P
Maar wat hierboven gezegd is dus.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speel je een mage?

Zo ja, dan begin je de eerste missie in een droomwereld (The Fade), en die is inderdaad onscherp. Als je een van de boeken opent, zoals de codex of je journal (of welk onderdeel van de interface dan ook), dan zou dat gewoon scherp moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ik gok dat je party goed is in single target dps. Met wat meer crowd control kom je een eind.
Dispel magic is ook zoiets wat je niet moet onderschatten. Toch lullig als je crowd control mage paralysed is en er 10+ lui op je afkomen :)

Ik moet zeggen dat ik dit juist geweldig vind. Elk goed gevecht brengt weer een nieuw zwak punt van je party aan het licht en die kun je dan weer oplossen met keuzes bij de volgende level-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crowd control is erg handig. Ik heb dat in het begin in Baldur's Gate enzo ook genegeerd. Sleep? Color Blast? Pfff. Lame shit. Doet geen damange en duurt niet zo lang. Nou ja, als je echter van je 10 tegenstanders er op de plek 7 kunt laten neervallen, dan ben je al een stuk op weg. Dan rag je de 3 overgebleven tegenstanders tegen de grond, en je kunt direct inhakken op degenen die nog niet eens wakker zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Wuuuh cone of cold is ziekelijk sterk :p Heb nu ook die stormbui erna.. nog niet geprobeerd. Ben nu lvl 11 human warrior en tja wat ben ik eigenlijk :9 45str, 25willpower.. Ik heb 110 attack & armor rating :) Deel ontzettend rake klappen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
110 armor? je bedoeld 'defense' neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2022
Hmm vandaag door m'n 1e playthrough heen, erg vermakelijk verhaal moet ik zeggen, miste alleen narration in de 'outro'.

Maar ik ben enorm nieuwschierig hoe ik het anders kan laten lopen, word dus zeker nog leuk de 2e en 3e keren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Tr!gger schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:49:
[...]

Als je de DLC hebt moet je eerst naar sepulcher pass of wat is de naam ergens West op de map naast die mage tower , daarna krijg je de quest voor het dorp pas. Ik vind dit geen spoiler aangezien het zo supersimpel stukje is. Als je dit niet hebt werkt je DLC niet.
tnx heb het gevonden. Een leuk character Shale, maar ik denk dat ik voor mn eerste playthrough toch maar Alistar als tank houd. Ben er gehecht aan geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Awsom schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:52:
Wuuuh cone of cold is ziekelijk sterk :p Heb nu ook die stormbui erna.. nog niet geprobeerd. Ben nu lvl 11 human warrior en tja wat ben ik eigenlijk :9 45str, 25willpower.. Ik heb 110 attack & armor rating :) Deel ontzettend rake klappen uit :)
yup, cone of cold is ontzettend goed. Net als mentalist trouwens.

Verder gebruik ik voor grote groepen ook altijd walking bomb en de sterkere versie die erna komt. Schakel vooral grote groepen veel sneller uit. En mijn ervaring is toch dat dat juist de moeilijkere gevechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Forest:

spoiler:
Heb de eikel terug gegeven aan de boom, maar daarna vroeg ik aan de Hermit: Hoe hou je de bomen voor de gek: Vermoord de boom. Alleen ik kan de boom niet vermoorden, komt geen combat modus erbij.

Iemand een manier om hostile te gaan op een passive target? In vorige series was het altijd de CTRL toets ingedrukt houden, maar nu : nikkes nada zoppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo moet je die boom dood hebben? Je hebt toch in ruil voor die eikel een stuk hout gekregen? Daarmee kan je door de mist heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:51
pff kan niet wachten tot dit spel op de PS3 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die frame buffer effects tip werkte prima. Alles was weer scherp.
Topspel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je hem mischien van easy afhalen ....
en ik weet niet welke draak jij bent tegen gekomen maar die highdragon vreet je echt wel op hoor. flemeth is ook onwijs sterk, en archdemon nog maar te zwijgen,

anyway elke draak is met beetje wow tactiek te verslaan alistair met ze schild voorop healer op em de rest met een boog en gaat bijna vanzelf :) aleen vervelend als alistairs kop er weeris af gebeten word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:40:
Weet iemand waar ik shale kan vinden? Ik weet dat het in het plaatsje honleath is maar ik kan het niet vinden.
als je de content nog niet gedownload heb zie je het niet zowel dan staat ie goudkleurig op je world map.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het niet. Kan iemand me vertellen hoe het targetting-mechanisme voor mages werkt? Ik dacht dat ik het door had, maar dat lijkt niet zo te zijn.

- Als ik een spell cast met 10s cooldown, kan ik dan tijdens de cooldown-periode wel een andere spell casten? Zo ja, kan ik dan een spell casten uit het "rijtje van 4"? (Elke serie bestaat uit 4 spells; als een een cooldown heeft, werken de anderen dan ook niet, of wel?)
- Als ik een tegenstander heb getarget, hoe kan ik dan een andere targetten? Soms krijg ik na het klikken op een spell wel een target-pictogram, soms niet. Wanneer krijg ik het target-pictogram, en wanneer niet?
- Wordt het plotseling willekeurig wegrennen van een mage en via melee aanvallen van een willekeurige tegenstander veroorzaakt door de ingestelde tactics? Zo ja, dan zal ik bij elk groepslid de tactics moeten verwijderen. Ik ben een Baldur's Gate-manier gewend om alles zelf te doen. (Ik vond de handlangers in NWN1 en 2 ook al niet zo geweldig.)

Kan -iemand- me verduidelijken hoe het target-mechanisme werkt en wanneer ik welke spells kan casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 02:07:
[...]

moet je hem mischien van easy afhalen ....
en ik weet niet welke draak jij bent tegen gekomen maar die highdragon vreet je echt wel op hoor. flemeth is ook onwijs sterk, en archdemon nog maar te zwijgen,

anyway elke draak is met beetje wow tactiek te verslaan alistair met ze schild voorop healer op em de rest met een boog en gaat bijna vanzelf :) aleen vervelend als alistairs kop er weeris af gebeten word
Die High Dragon heb ik dus afgemaakt op Normal met 2 health potions. Maar goed, als je goed gelezen had wist je al dat ik geen moeite had met die draak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Katsunami schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:48:
- Als ik een spell cast met 10s cooldown, kan ik dan tijdens de cooldown-periode wel een andere spell casten? Zo ja, kan ik dan een spell casten uit het "rijtje van 4"? (Elke serie bestaat uit 4 spells; als een een cooldown heeft, werken de anderen dan ook niet, of wel?)
Ja en ja.
- Als ik een tegenstander heb getarget, hoe kan ik dan een andere targetten? Soms krijg ik na het klikken op een spell wel een target-pictogram, soms niet. Wanneer krijg ik het target-pictogram, en wanneer niet?
Als je een target hebt, krijg je alleen pictogram voor AoE targetted spells.
Spell op ander target doe je door eerst dat target te selecteren en dan de spell te casten, of door je huidige target te deselecteren en dan de spell te casten waardoor je een target-icoon krijgt.
- Wordt het plotseling willekeurig wegrennen van een mage en via melee aanvallen van een willekeurige tegenstander veroorzaakt door de ingestelde tactics? Zo ja, dan zal ik bij elk groepslid de tactics moeten verwijderen. Ik ben een Baldur's Gate-manier gewend om alles zelf te doen. (Ik vond de handlangers in NWN1 en 2 ook al niet zo geweldig.)
Klopt, tactics kun je met 1 vinkje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
xxxMaverick schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:42:
[...]

ik dacht ook de acteur van Tuvok in ST: Voy te herkennen bij die dwerg,

/edit ik bedoel niet dwerg maar bij die hoofd elf!
Ja die dacht ik er ook in te herkennen , maar omdat Flemmeth al door Janeway gedaan word kan het ook zijn dat ik spoken hoorde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Zooo ik heb dit spel vrijdag gezien op de pc van een maat van mij, wat ziet het er mooi uit. Helaas is het wel teveel managen voor mij waardoor het niet echt mijn ding is. Maar hij was helemaal in zijn nopjes :) Het combat systeem met een party ziet er wel leuk uit. En de mobs bieden een leuke uitdaging!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
kowapanga schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:55:
[...]

Ja die dacht ik er ook in te herkennen , maar omdat Flemmeth al door Janeway gedaan word kan het ook zijn dat ik spoken hoorde :P
Ik meende hem te herkennen in de elven keeper Zathrian... hij zit er wel in net als Tim Curry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor het antwoord :)
Je bedoelt, neem ik aan, dat ik elke willekeurige spell kan casten, ook in dezelfde serie als degene die net bezig is met de cooldown?
Als je een target hebt, krijg je alleen pictogram voor AoE targetted spells.
Spell op ander target doe je door eerst dat target te selecteren en dan de spell te casten, of door je huidige target te deselecteren en dan de spell te casten waardoor je een target-icoon krijgt.
Dit begrijp ik niet helemaal.

Een AoE-targetpictogram krijg ik wel op de verwachte momenten. Het gaat om de crosshair, bijvoorbeeld voor de Arcane Bolt.

Ik klik op die spell, en dan krijg ik de crosshair. Dan klik ik op een target, en de spell gaat af. Als ik nu (na de cooldown) weer op de Arcane Bolt klik, dan krijg ik geen target crosshair. Wat gebeurt er dan? Gaat de Arcane Bolt af op het al eerder geselecteerde target? (Zo te zien wel.) Als ik een ander target wil, moet ik dan éérst dat target aanklikken, en dán de spell selecteren? (Analoog hieraan: eerst het target aanklikken, dan het partymember selecteren, en dan de spell kiezen?)

Je hebt het ook nog over het deselecteren van een target. Ik heb geen manier gevonden hoe ik dat zou moeten doen...

sorry voor de vele vragen, maar als BG/NWN-speler vind ik de gameplay van dit spel op het moment uiterst verwarrend, en nogal vreemd gezien de meeste standaard acties met de rechter-muisknop worden uitgevoerd. (Wie FFS heeft dat bedacht?)
Klopt, tactics kun je met 1 vinkje uitzetten.
Hm, dan maar even op zoek naar dat vinkje. Ik heb de tactics allemaal verwijderd. Misschien een beetje te drastisch. Waarschijnlijk heb ik dat vinkje over het hoofd gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 16-11-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Aan het begin had ik ook moeite met rechter/linker muisknop. Op een of andere manier werkt dat in dit spel helemaal niet intuïtief.

Heb er nu in totaal zon tien uurtjes opzitten en vindt de combat en het verhaal erg leuk. Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het enchanten werkt? Heb nu een paar enchants en 1 dagger waar een enchant slot in zit, maar krijg die steentjes er met geen mogelijkheid in. Kan ik dat zelf doen of moet ik een echte enchanter vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Haijo schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:21:
[...]

Die High Dragon heb ik dus afgemaakt op Normal met 2 health potions. Maar goed, als je goed gelezen had wist je al dat ik geen moeite had met die draak. ;)
Dan klopt het dus waarschijnlijk dat je erg goed bent in single dps, maar dat je moet werken aan je crowd control en aoe effecten. (eerste belangrijker). Zorg ervoor dat je mage cone of cold heeft. Verder is walking bomb erg handig om een groep snel dood te krijgen. Animate dead (zelfde tree als walking bomb) is ook erg handig, je krijgt een party member erbij. Ik vind die grote groepen onderweg ook erg lastig, maar het is zeker niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
DarkShadow schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:01:
[...]

Dan klopt het dus waarschijnlijk dat je erg goed bent in single dps, maar dat je moet werken aan je crowd control en aoe effecten. (eerste belangrijker). Zorg ervoor dat je mage cone of cold heeft. Verder is walking bomb erg handig om een groep snel dood te krijgen. Animate dead (zelfde tree als walking bomb) is ook erg handig, je krijgt een party member erbij. Ik vind die grote groepen onderweg ook erg lastig, maar het is zeker niet onmogelijk.
Ja, het klopt inderdaad, alleen jammer dat ik mijn mage(Wynn) pas op level 10 heb gekregen dus die heb ik niet volledig kunnen customizen...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebborazor schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:49:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het enchanten werkt? Heb nu een paar enchants en 1 dagger waar een enchant slot in zit, maar krijg die steentjes er met geen mogelijkheid in. Kan ik dat zelf doen of moet ik een echte enchanter vinden?
De zoon van de merchant in je basecamp kan dat voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatst was mijn main eindelijk zover dat hij met Morrigan het bed kon delen. in de animatie zie je je main dan in z'n ondergoed staan etc. echter bij mij zat hij ook nog onder de bloedspetters van een eerder gevecht. beetje bizar :) nou ja, Morrigan vond het iig niet erg ;)

ik wilde trouwens die missie doen dat je Flemeth moet omleggen. echter kon ik haar nergens vinden! niet bij haar huis, nergens. wat blijkt, je moet Morrigan niet in je party hebben. als je haar er uit laat dan kun je Flemeth vinden bij haar hut. misschien bekend nieuws, maar ik ben er wel even mee bezig geweest om dat uit te vogelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haijo schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:06:
[...]

Ja, het klopt inderdaad, alleen jammer dat ik mijn mage(Wynn) pas op level 10 heb gekregen dus die heb ik niet volledig kunnen customizen...:(
Je mage is Morrigan, je healer is Wynne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:51:
laatst was mijn main eindelijk zover dat hij met Morrigan het bed kon delen. in de animatie zie je je main dan in z'n ondergoed staan etc. echter bij mij zat hij ook nog onder de bloedspetters van een eerder gevecht. beetje bizar :) nou ja, Morrigan vond het iig niet erg ;)

ik wilde trouwens die missie doen dat je Flemeth moet omleggen. echter kon ik haar nergens vinden! niet bij haar huis, nergens. wat blijkt, je moet Morrigan niet in je party hebben. als je haar er uit laat dan kun je Flemeth vinden bij haar hut. misschien bekend nieuws, maar ik ben er wel even mee bezig geweest om dat uit te vogelen :)
Klopt, dat zegt Morrigan ook als ze je die quest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
MrVegeta schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:54:
[...]

Je mage is Morrigan, je healer is Wynne...
Het is allebei dezelfde klasse hoor. Alleen Morrigan heeft dan wat meer shapeshifting abilities en Wynn wat meer healing gericht. Je kunt ze zelf in elke richting levelen die je wilt...;)

[ Voor 4% gewijzigd door Haijo op 16-11-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Katsunami schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:31:
Je bedoelt, neem ik aan, dat ik elke willekeurige spell kan casten, ook in dezelfde serie als degene die net bezig is met de cooldown?
Ja :)
Dit begrijp ik niet helemaal.

Een AoE-targetpictogram krijg ik wel op de verwachte momenten. Het gaat om de crosshair, bijvoorbeeld voor de Arcane Bolt.

Ik klik op die spell, en dan krijg ik de crosshair. Dan klik ik op een target, en de spell gaat af. Als ik nu (na de cooldown) weer op de Arcane Bolt klik, dan krijg ik geen target crosshair. Wat gebeurt er dan? Gaat de Arcane Bolt af op het al eerder geselecteerde target? (Zo te zien wel.) Als ik een ander target wil, moet ik dan éérst dat target aanklikken, en dán de spell selecteren? (Analoog hieraan: eerst het target aanklikken, dan het partymember selecteren, en dan de spell kiezen?)
Correct. Bij AoE krijg je ook een crosshair te zien. Bij de bolt alleen als je geen target geselecteerd hebt.

Je moet je manier van denken even omzetten. Elke actie gaat met de volgende stappen:
Selecteer de persoon die iets moet doen LMB
Selecteer het doel waarop hij iets moet doen RMB (note, default action is aanvallen)
Selecteer de actie die de persoon moet doen LMB.

Of indien nog geen target:
Selecteer de actie die de persoon moet doen LMB
Selecteer het doel waarop hij de actie moet doen LMB
Je hebt het ook nog over het deselecteren van een target. Ik heb geen manier gevonden hoe ik dat zou moeten doen...
ESC dacht ik, en anders kun je misschien de huidige actie wegklikken achter je persoonsicoon.
Wat iig werkt is gewoon een stapje naar voren doen :)
sorry voor de vele vragen, maar als BG/NWN-speler vind ik de gameplay van dit spel op het moment uiterst verwarrend, en nogal vreemd gezien de meeste standaard acties met de rechter-muisknop worden uitgevoerd. (Wie FFS heeft dat bedacht?)
Ik vind het erg mee vallen, RMB is alleen voor default actions op een doel (object/kist/vijand etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haijo schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:36:
[...]

Het is allebei dezelfde klasse hoor. Alleen Morrigan heeft dan wat meer shapeshifting abilities en Wynn wat meer healing gericht. Je kunt ze zelf in elke richting levelen die je wilt...;)
Wynne is een spirit healer en Morrigan een shapeshifter, dus niet allebei dezelfde klasse imo ;). Het is ook onzin om Morrigan te levelen als een healer aangezien Wynne daar veel beter in is. Maar goed als jij dat anders doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, bedankt. Ik zal het vanavond proberen. Ik blijft het nog steeds onlogisch vinden.
Selecteer het doel waarop hij iets moet doen RMB (note, default action is aanvallen)
Selecteer de actie die de persoon moet doen LMB.
Gaat je mage nu niet eerst aanvallen/melee acties uitvoeren, die dan door het kiezen van de spell geannuleerd worden?

Echt, ik snap er niks van. Waarom is het niet mogelijk om gewoon en spell aan te klikken, en dan op het target te klikken (beiden met links) om die spell op dat target uit te voeren? Het lijkt soms wel te werken, en soms niet.

Ik zal er verder wel eens mee prutsen. Ik moet er ook continue aan denken dat nu alle acties met de rechtermuisknop gebeuren, zoals lopen etc. In BG/NWN werd dat met de linkermuisknop gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 16-11-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Katsunami schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:18:
OK, bedankt. Ik zal het vanavond proberen. Ik blijft het nog steeds onlogisch vinden.

[...]

Gaat je mage nu niet eerst aanvallen/melee acties uitvoeren, die dan door het kiezen van de spell geannuleerd worden?
De derde stap annuleert de default 'attacking' actie uit de tweede stap, tenzij je poppetje de tweede stap al aan het uitvoeren was natuurlijk. Zelf doe ik het als volgt:

1. Spatie om te pauzeren
2. F1-F4 drukken om poppetje te kiezen.
3. RMB klik op target om het te selecteren (en dit selecteert automatisch 'attacking' als default actie).
4. Indien andere actie gewenst dan default, LMB klik op gewenste actie om default 'attacking' te overschrijven.
5. Spatie om verder te gaan.
Katsunami schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:18:
Echt, ik snap er niks van. Waarom is het niet mogelijk om gewoon en spell aan te klikken, en dan op het target te klikken (beiden met links) om die spell op dat target uit te voeren? Het lijkt soms wel te werken, en soms niet.
Dat gaat ook. Als je nog geen target geselecteerd hebt, kan je de gewenste actie aanklikken met LMB en daar je nog geen target hebt, verandert de mouse pointer in target icon en dan klik je met LMB je target aan.
Als je reeds een target geselecteerd hebt, kan je gewoon op de gewenste actie klikken met LMB.

I denk dat de tactics je misschien wat parten spelen, ik heb die zelf (deels) uitgeschakeld omdat ik liever zelf alle controle heb en het verwarrend vond wanneer een tactic het opeens overnam. Je kan individuele tactics uitvinken, of gewoon alle tactics voor dat poppetje.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Haijo schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:05:
[...]

Ik meende hem te herkennen in de elven keeper Zathrian... hij zit er wel in net als Tim Curry!
Tim Curry? :?
You sure? Wie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

MrVegeta schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:12:
[...]

Wynne is een spirit healer en Morrigan een shapeshifter, dus niet allebei dezelfde klasse imo ;). Het is ook onzin om Morrigan te levelen als een healer aangezien Wynne daar veel beter in is. Maar goed als jij dat anders doet :P
Je kan op level 14 wynne shapeshifter geven en morrigan spirit healer en p00f allebij hetzelfde. Feit blijft dat er maar 2 mages int spel zijn (3 als je er zelf 1 bent) en als je "evil" speelt is het makkelijker om Morrigan mee te nemen en "good" te gaan voor Wynne. het verschil is dat wynne +willpower krijgt als ze je aardig vind en morrigan krijgt +magic. Als je morri gewoon healing spells geeft dan is het een hele goede support healer, net zoals wynne.

En dan nog een ander vraagje. Sten heeft bij mij maar 1 specialization point gehad. Ik kan dus maar 1 extra class bij hem kiezen. Iemand anders dit ook meegemaakt? (ik heb niet met hem gespeeld, maar hij levelt mee int kamp en zo. en daar had hij maar 1 specialisatie).

Edit:
@hierboven:
anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:26:
[...]
Tim Curry? :?
You sure? Wie dan?
spoiler:
Arl Howe (die advisor van loghain) en hij zit ook in human noble origin

[ Voor 11% gewijzigd door ye-roon op 16-11-2009 14:34 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ye-roon schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:33:
spoiler:
Arl Howe (die advisor van loghain) en hij zit ook in human noble origin
Oh, cool :) Ben hem nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:39:
[...]
Oh, cool :) Ben hem nog niet tegengekomen.
Als je voorbij lothering bent en onderweg gaat naar je eerste blight quest krijg je een tussen filmpje, sort van meanwhile in denerim, in bijna al deze filmpjes zit hij :) Dus of je moet nog met je warden quest bezig zijn, maar anders heb je em al gezien :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireAge en Ambi: bedankt voor de informatie. Ik ga er vanavond eens mee prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Momenteel zit ik vast in een quest. Mijn party bestaat uit ikzelf Human Fighter Two Hands damage dealer. Allistar als tank, Wynn en Leliana. lvl 12/13 Met deze party had ik Flemeth in 1 keer neer toen we level 8/9 waren en verder heb ik eigenlijk nooit echte problemen op Normal gehad.

echter,.....

spoiler:
Ik word volkomen geslacht door die vier blood magiers in het Brecilian Forest. Hoe pakken jullie die gasten aan?

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Leliana opgepikt. Wilde haar proberen in mijn party, maar oh mijn god wat een afgrijselijke voice actor hebben ze voor haar gekozen. Niet om aan te horen :( weet iemand wie dit is? Waarschijnlijk onbekende B acteur. Ze probeert een of ander accent maar faalt compleet.

Zit te overwegen om te stoppen met de PC versie en te wachten tot de PS3 versie uit is. De overhead view is... ik weet niet.. antiek? Het mist iets. Je ziet meer en tactics zijn beter mogelijk, maar het is het net niet. Op de PC kan 3rd person modus ook, maar dan blijf ik toch steeds uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:01:
Zit te overwegen om te stoppen met de PC versie en te wachten tot de PS3 versie uit is. De overhead view is... ik weet niet.. antiek? Het mist iets. Je ziet meer en tactics zijn beter mogelijk, maar het is het net niet. Op de PC kan 3rd person modus ook, maar dan blijf ik toch steeds uitzoomen.
Dan moet je van je muiswiel afblijven :P
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de 'view' te locken?
ye-roon schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:50:
[...]

Als je voorbij lothering bent en onderweg gaat naar je eerste blight quest krijg je een tussen filmpje, sort van meanwhile in denerim, in bijna al deze filmpjes zit hij :) Dus of je moet nog met je warden quest bezig zijn, maar anders heb je em al gezien :)
Toen had ik 'Esc' gedrukt :(

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 16-11-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiek, als je zegt dat het op BG gebaseerd ja. Verder is het gewoon een hele overzichtelijke modus wat op een PC wel mogelijk is en op een console niet. Het enige wat ik er nog aan tekort vindt is dat het zoom-niveau soms wat te weinig is, je kan niet genoeg uitzoomen. Ook de afstand die je nog kan scrollen is soms te weinig waardoor je sommige enemies gewoon niet ziet.

Verder speel ik gewoon in beide, 3rd person en overhead view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Als ik het me goed herriner, kan je zo ver "scrollen" totdat je poppetje aan de verste rand van het scherm raakt. Lijkt me fair enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er een manier om de view distance te vergoten?
Als ik in schouder-view zit en in de verte zijn enemies dan zie je ze soms niet te je een bepaalde range hebt.
Hoe kan je die range vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
Gisteren Leliana opgepikt. Wilde haar proberen in mijn party, maar oh mijn god wat een afgrijselijke voice actor hebben ze voor haar gekozen. Niet om aan te horen :( weet iemand wie dit is? Waarschijnlijk onbekende B acteur. Ze probeert een of ander accent maar faalt compleet.

Zover ik begreep is de voice actor van Leliana gewoon een originele franstalige die de boel dan ook met frans accent heeft ingesproken. Ze heeft wel een apparte stem ja, niet helemaal mijn smaak maar kon er nog prima naar luisteren. Alleen als je het vergelijkt met Morrigan/Claudia Black.. tja.. dan is de keuze makkelijk.
Alleen zegt Morrigan in het kamp niet zoveel, ik kan uren praten met Leliana, maar bij Morrigan ben ik er al doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand trouwens of "AnisotropicFilteringLevel=" in DragonAge.ini werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Toen had ik 'Esc' gedrukt :(
Blasfemie !
Ik denk dat je het uitgezoomde beeld wel gaat missen, vooral tijdens hectische battles.
ik gebruik het vooral om me mannetjes te positioneren, dan gaat volgens mij echt niet goed als je niet kan uitzoomen

[ Voor 11% gewijzigd door Sinester op 16-11-2009 16:40 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:25:
Is er een manier om de view distance te vergoten?
Als ik in schouder-view zit en in de verte zijn enemies dan zie je ze soms niet te je een bepaalde range hebt.
Hoe kan je die range vergroten?
Hm ja, dat probleem heb ik ook. Ik ben de "klassieke" top down view gewend, dat vind ik makkelijker. Maar dan mis je een groot gedeelte van het spelersveld omdat sommige vijanden je dan gewoon niet ziet. Je kunt dat wel inzoomen, maar dat resulteert in een voor mij vermoeiende 3D view. Zelfs met 1900x1200 resolutie, die bij mij heel soepel loopt, is het beeld nog niet ver genoeg uit gezoomd... de poppetjes, karakters zouden dus nog wat kleiner moeten zijn.
Iemand enig idee?

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is de zoomafstand niet afhankelijk van de resolutie. Als ik Dragon Age instel op verschillende resoluties, ziet het veld er altijd hetzelfde uit. Alleen de interface wordt kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik krijg de ogre in de tower niet neer... De helft van de tijd doen mijn party members niets, als ik b.v. 1 mannetje probeer te positioneren. Ik blijf commando's geven, maar vaak staan ze stil?
Of ze rennen gewoon niet goed achter 'm aan, waardoor ze niet op 'm in hakken. Jammer, beetje crappy A.I. zo :(
Kun je ook wat tegen die "grab" attack van 'm doen? Hij pakt gewoon iemand op, en slaat 'm dood!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Dat mis ik inderdaad ook.
Ik snap niet dat die top-down view niet gewoon minimaal het bereik van je bow bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Laatst online: 29-12-2022
Nyarlathotep schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:01:
Kun je ook wat tegen die "grab" attack van 'm doen? Hij pakt gewoon iemand op, en slaat 'm dood!
Ogre is inderdaad een relatief lastige eindbaas, zeker omdat je nog niet echt veel (hogere level) skills hebt en misschien nog wel heel erg afhankelijk bent van heal potions.

Probeer m eens zelf te "stunnen/een knockdown te geven", als die zijn grab aanval doet. Kan met de eerste ice-spell en volgens mij ook (weet deze niet helemaal zeker) met bv de shield bash van Alistair.

Als je zelf geen mage bent, heeft die gast van de circle die je joined volgens mij wel zo'n spreuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Garion op 16-11-2009 18:43 ]

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Ja, die top-down view is niet geweldig uitgewerkt. Wat ik soms doe is mijn rogue laten stealthen en naar de vijand kruipen. Dan kan ik wel van afstand de AoE van mijn mage mikken. Ook het blijven "hangen" van AoE wanneer je mouse-over een vijand gaat is vervelend, alhoewel dat in beide camerastanden zo is.
Ik krijg de ogre in de tower niet neer... De helft van de tijd doen mijn party members niets, als ik b.v. 1 mannetje probeer te positioneren. Ik blijf commando's geven, maar vaak staan ze stil?
Of ze rennen gewoon niet goed achter 'm aan, waardoor ze niet op 'm in hakken. Jammer, beetje crappy A.I. zo :(
AI is een beetje crappy, ik doe liever alles zelf (AI is erg goed in als een gestoorde door mijn eigen AoE rennen). Maar als je mannetjes en vrouwtjes blijven staan nadat ze gestunned of op de grond gesmeten staan, klinkt alsof je linksonder in het scherm, onder de portetten van je PC's, de AI uit hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Volgens mij is het gewoon een melee probleem.
Melee kan er niet tegen als een boss gekite wordt.

Toen mijn mage de boss kite met miasma aan, stond die alister steeds niks te doen.
Dan zette ik hem weer op attack, maar zodra de ogre bij hem wegliep stond hij daar weer te gapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Staat toevallig het symbooltje links op het scherm onder je partymembers toevallig nog op ' hold ' (het hand symbooltje). Dan doen ze inderdaad niets, je moet er dan even 1x op klikken en dan vallen ze ook uit zichzelf aan.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die grab attack kun je interupten. bijvoorbeeld door hem op dat moment te stunnen, of, als je een mage hebt, te bevriezen. Dus bewaar je stuns voor die momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Je kan het poppetje dat momenteel de aggro heeft laten rondrennen met de ogre op z'n hielen, maar net buiten bereik. De rest kan dan de ogre bestoken (liefst in de rug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Haijo schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:06:
[...]

yup dat is vrij laat. Beste route is volgens mij om als eerste de mage tower te kiezen. Dat wist ik zelf eerst niet, maar door toeval ben ik daar als eerst terecht gekomen. Ik heb Wynne nu volledig op healing en ondersteuning. Ze had van zichzelf een paar damage spells (arcane en nog iets), is opzich wel handig af en toe. De spirit healer tree is erg goed, vooral de laatste ability.

Ik heb veel op crowdcontrol ingezet, de grote gevechten vind ik nog steeds het meest moeilijke (bv die bandits in Denerim en natuurlijk onderweg). Maar vaker dan 2 keer proberen hoef ik het eigenlijk niet. Ik heb nu net de high dragon gedood. Duurde wel wat langer, maar geen wipes, eigenlijk een heel gecontroleerd gevecht, alleen de landing was een beetje een rotzooitje. Deed me denken aan vroege Onyxia attempts in world of warcraft :)

spoiler:
Ik ben wel erg benieuwt wat er gebeurt als je niet besluit die draak te doden maar dat bloed met de ashes uit die urn combineert... vind ik erg mooi dat je in het spel zulke lastige beslissingen moet maken.

Hoeveel abilities kan je trouwens krijgen uit de Grey Warden DLC, ik heb er nu 2 voor mn mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh, het schijnt dat ik aan de controls gewend ben geraakt na een uur of 5 spelen. (Ik ga ervan uit dat de "Story" in het profiel op de Bioware site de uren aangeeft.) Het voelt nog steeds een beetje raar dat rechtsklikken en overriden van standaard acties om goed te targetten, maar dat zal wel nodig zijn geweest om het spel later nog te kunnen porten naar de consoles ofzo.

In elk geval, Walking Bomb is een erg coole spreuk moet ik zeggen :) Winter's Grasp en Flame Blast zijn ook wel handig. Jammer dat je voor Cone of Cold door Frost Weapons heen moet, want die spreuk wil/hoef ik eigenlijk niet. Tevens heb ik niet al mijn punten in Magic gestopt, waardoor ik dus bij de volgende levelup niet 25 haal om Cone of Cold te kunnen kiezen. (Ik heb ook nog punten toegekend aan Cunning en Willpower. Als echter de bonussen zoals +2 en +3 van items ook meetellen, dan haal ik de 25 al.)

Het voelt in elk geval weer als een Bioware RPG, en ik vermaak me kostelijk nu ik de controls te pakken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er veel bijzondere dingen in de kistjes? Ik wissel nu af en toe een rogue erbij om een kistje te openen, maar ik vind zelf een rogue niet fijn spelen in een team. Dus laat ik de meeste kisten voor wat ze zijn.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.