Steam/uPlay: EvulKlowne
- Maric en Rowan die meer van elkaar houden als broer en zus dan als geliefden
- De verboden liefde tussen Maric en Katriel
- De verboden liefde tussen Loghain en Rowan
Ik had wel gedacht dat Maric met Rowan zou eindigen en Loghain zou vertrekken, terwijl ze eigenlijk van elkaar blijven houden, "omdat het zo moet zijn".
Wat ik wel een verrassende wending vond was dat Maric Katriel vermoordt, en dat ze dat al van te voren geweten/voorzien scheen te hebben, ondanks dat hij van haar houdt.
Het einde van het verhaal was een beetje zoals ik had verwacht, behalve dan dat Gaider besluit om Rowan op de laatste 2 pagina's te laten sterven aan een ongeneeslijke ziekte. Aangezien ze een zoon had van 12 en op dat moment al een paar jaar dood is, ga ervan uit dat ze niet ouder is geworden dan hoogstens 40. (Mijn schatting is dat Maric en zij aan het begin van het verhaal net over de 20 zijn.) Dit laatste kwam eigenlijk wel aan als een klap, en maakt de happy ending een beetje stuk. Niet dat alle eindes "happy" moeten zijn, maar het gevoel bekruipt me een beetje dat Gaider dit heeft gedaan met de spcifieke reden om het einde dramatisch te maken.
Dit soort eindes kan ik niet zo heel goed tegen, vreemd genoeg. Het duurt dan altijd een dag, soms 2, vordat ik verder kan lezen of een nieuw boek kan pakken. Hetzelfde had ik met het einde van Terry Brooks' "The Elfstones of Shannara", en de adventuregame Shannara (1995), waarin ook twee belangrijke personages sterven.
Ik vraag me af wat jullie van dit boek vinden. Nu nog even The Calling lezen.
Profielmap weggooien, OK, maar een nieuwe account aanmaken op de social site? Daar ga ik niet aan beginnen. Eén is zat (zou zat moeten zijn).Boeboe schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:59:
Werp je profielmap weg en maak een nieuw profiel aan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
[ Voor 24% gewijzigd door Katsunami op 12-11-2009 10:15 ]
Ik vond WK tegenvallen. Ten eerste dat je er nadien niet meer in kan vind ik puur bagger, en verder is er eigenlijk weinig te doen.[b][message=32910323,noline]maar is Warden's Keep ook zo?
Ook ging ik er vrij snel doorheen, was voorbij voordat ik het wist...
Maar vooral dat eerste punt steekt me, ik wil mijn eigen kasteel bezitten en er dan ook doorheen kunnen lopen...
En ik heb die mage in leven gelaten, maar ik krijg de indruk dat ik er verder geen voordeel van heb, had beter zijn robe kunnen jatten...
Verwijderd
Maar aangezien het spel zelf GOTY is, kan ik er mee leven
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Tip: voorzichtig bewegen, dan maak je niet alle tegenstanders wakker :/\snakeye schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:55:
[...]
Ik speel op "normal" Ik dan kasteel probeer ik dat ook maar dan nog is het zo'n gele mob en een stuk of 5 van die andere mobs er nog bij. Zal eens Hex / Horror combo proberen.
En als ik aangevallen word door 10 wolfen word ik van 2 kanten bestormed =) Probleem daarbij is dat ze overwelm gebruiken zodat ik geen potions kan gebruiken waneer ik dat zo hard nodig heb =)
Zo snel je een tegenstander naar je toe ziet bewegen, de hele groep snel terugtrekken, in zo een geval kun je een grotere groep in veel gevallen in 2en splitsen.
Verwijderd
lang moeten wachten op een goeie rpg met een fatsoenlijk verhaal.
heb intro+ arl eamen al klaar. nu net halfverwege ( ofzo ) @ de magetower.
Verwijderd
ik ging aan de haal met morrigan die ik wel iets van 30gifts heb gegeven, natuurlijk is ze het bijna nergens mee eens dus daar zal wel weer -20 vanaf zijn, ik ben nu na aantal convo's op 64+ approval. en kan dr dan nu ook n kiss geven.
nu weet ik dat je de tent in kan duiken, maar ik ben al verder in het spel.
overal op filmpjes etc zie ik het stuk na het kamp helemaal aan het begin als je weggaat bij flemmeth (egt heel erg aan het begin) ik ben zeker wel 30uur verder. is het nu alsnog mogelijk om met morrigan dr tent in te duiken verder in het spel of ? verspil je gelijk je kans na 1 uur spelen ?
Ik heb met Morrigan de droom om Connor te bevrijden gespeeld. Ik vond het met die Bloodmage die de Arl vergiftigd heeft niet te doen. Wel jammer want het was zijn kans geweest om zichzelf te "redeemen". Heeft iemand die droom wel met die bloodmage geklaard? Zoja, wat is hier de beloning voor, aangezien die bloodmage bij mij gewoon weer in de gevangenis gaat "untill further notice".
Bij quest "the caravan" kun je die assassinleider in je party opnemen.(zacher-nogwat) Is dat verstandig? Ik heb het wel gedaan maar ik doe er nix mee aangezien ik de normale partyopbouw heb. (warrior-tank, alistar-tank, whynne heal, morrigan-dps en frost)
En wat is het godse irritant dat ik NERGENS ook maar een kistje of crate open kan krijgen! Ik heb geen rogue in mijn party! Je bent gewoon verplicht om elk level schoon te vegen en dan daarna nog een keer met een rogue (die leiana ofzo) alle kistjes na lopen. En zelfs die krijgt maar de helft open. Dat is wel knullig zeg.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
FloydRaalte schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:00:
heb ook een paar dingetjes, misschien heeft iemand dezelfde ervaring:
Ik heb met Morrigan de droom om Connor te bevrijden gespeeld. Ik vond het met die Bloodmage die de Arl vergiftigd heeft niet te doen. Wel jammer want het was zijn kans geweest om zichzelf te "redeemen". Heeft iemand die droom wel met die bloodmage geklaard? Zoja, wat is hier de beloning voor, aangezien die bloodmage bij mij gewoon weer in de gevangenis gaat "untill further notice".
Hangt er vanaf of je een rogue/assassin nodig hebt..Bij quest "the caravan" kun je die assassinleider in je party opnemen.(zacher-nogwat) Is dat verstandig?
Dan zou ik hem in je party stoppen, lijkt me? (Of Leliana)En wat is het godse irritant dat ik NERGENS ook maar een kistje of crate open kan krijgen! Ik heb geen rogue in mijn party!
Zonde om al die kistjes te laten staan (en vermoeiend om alles weer na te lopen
Misschien ipv Alistair?
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-11-2009 13:05 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
De rogue blijft mijn favoriete class in dit spel. Openen van gesloten deuren en kisten, het vinden van traps en nog eens massas dmg kunnen uitdelen ook.
[ Voor 27% gewijzigd door boe2 op 12-11-2009 13:31 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Met magic als skill-check om die kistjes te openen.
Ik ben begonnen met mijn Elven Arcane Warrior/Bloodmage solo poging op nightmare difficulty. Begin kun je niet echt soloen, maar ik zet gewoon mijn party members op no-tactics en laat ze achterin hangen.
Gaat nog wel ok, maar archers zijn echt killing op dit moment. Vooral omdat ik nog geen level 7 ben, en dus geen armor aan kan.
Dank je voor de link.
Deze was ik echter op mijn speurtocht ook al tegengekomen en heb er helaas niets uit kunnen halen.
Ik weet dat je de approval omhoog kan zetten maarvind geen optie om ze omlaag te zetten runscript zz_removeapproval 3 30 doet bij mij helemaal niets
Vind het jammer dat die romance een 1 keer en nooit meer dialoog zijn.
Als je dus niet met een walktrough of info vooraf speelt kun je het meestal wel vergeten en als je zoiets echt wil opnieuw beginnen.
Edit
Ik heb ondertussen een goede walktrough en ben serieus aan het twijfelen om opnieuw te beginnen, dan kan ik ook mn partymembers levelen zoals in de guide word voorgesteld, alle goodies vinden en de romances fatsoenlijk doen.
Ik heb alleen al zooooveel tijd in het spel zitten dat ik dat liever niet doe
Doormiddel van de console kan ik al mijn problemen (leveling keuzes, gemiste items enzo oplossen alleen de romance en gemiste partymembersd niet.
Als ik dat nog kan oplosssen hoef ik niet opnieuw te beginnen
[ Voor 28% gewijzigd door alucard.erbacam op 12-11-2009 16:04 ]
Zit er een achievement aanvast dan? Begrijp anders niet waarom je persee zoiets zou willen halen.. Tot zover vind ik het niet erg dat bepaalde acties/keuzes de rest van het spel bepalen en niet te resetten zijn.. maakt de replay een stuk leuker..alucard.erbacam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:47:
[...]
Vind het jammer dat die romance een 1 keer en nooit meer dialoog zijn.
Als je dus niet met een walktrough of info vooraf speelt kun je het meestal wel vergeten en als je zoiets echt wil opnieuw beginnen.
Ik meen dat er inderdaad achievements aan vast zitten maar weet het niet zeker.bechown schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:02:
Zit er een achievement aanvast dan? Begrijp anders niet waarom je persee zoiets zou willen halen.. Tot zover vind ik het niet erg dat bepaalde acties/keuzes de rest van het spel bepalen en niet te resetten zijn.. maakt de replay een stuk leuker..
Dingen die je niet gelukt zijn, zijn je gewoon niet gelukt, als je door middel van console commands het als nog weet te bemachtigen / doen, kan je beter geen RPG's spelen.
Het leuke aan zulke RPG met goed verhaal zijn juist de keuzes die je kan maken, en de gevolgen daarvan
Maar dit is uiteraard maar mijn mening
[ Voor 11% gewijzigd door Sinester op 12-11-2009 16:08 ]
Hello there
Dat klopt ik maar meer dan 1 kans in het spel zou wel leuk geweest zijn, dialoog hoeft voor mijn niet exact hetzelvde te zijn bij elke kans die je krijgt maar het is nu zoiets dat je met de guide ernaast moet gaan liggen kijken welke antwoorden je moet geven om bepaalde dingen gedaan te krijgen.Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:56:
Het draagt niet echt bij aan de immersie in een spel als je steeds weer dezelfde vragen kan stellen he
Zoals romances, extra party members, leuke goodies enzovoorts.
Voor al deze dingen vind ik 1 kans en nooit meer toch iets te weinig, zou ook leuk zijn dat als je een partymember niet meekrijgt je hem later nog erges tegenkomt en een 2e kans krijgt om de partymember te krijgen.
Zelvde geld voor leuke goodies en romances enzo.
Of als ze persee aan het 1 kans princiepe willen vasthouden dat je in beeld krijgt: you now don't get partymemeber X or you lost your chanse of goodie X of you lost your chance of Romance etc.
Nu kom ik 20 uur later erachter dat ik in het begin van het spel andere dialoog keuzes had moeten maken om members, romances en goodies te pakken te krijgen.
Maybe toch maar opnieuw beginnen met de guide op mn 2e scherm en en geprinte versie ernaast
Maar wat is het verschil met een savegame voor elke dialoog en alle opties proberen zoals zoveel lui doen?Sinester schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:07:
Mijn ervaring met ''cheats'' bij zulk soort games is dat het toch het spel verpest.
Dingen die je niet gelukt zijn, zijn je gewoon niet gelukt, als je door middel van console commands het als nog weet te bemachtigen / doen, kan je beter geen RPG's spelen.
Het leuke aan zulke RPG met goed verhaal zijn juist de keuzes die je kan maken, en de gevolgen daarvan
Maar dit is uiteraard maar mijn mening
Dat is de reden dat ik liever de console gebruik 100 keer saven en laden is ook niet alles.
Ook heb ik via de console mijn spells geherdistribueerd.
Ben mage en had in het begin de firespell tree te doen, die in het begin goed werkte maar later niet meer.
Met de console heb ik all spells uit de fire tree weggehaald en die punten op ice tree gezet.
Ook mn rogue heeft standaard als je haar krijgt archery enzo.
Ik wil een melee rogue dus de 4 punten aan archery die ze standaard heeft weggehaald en aan melee skills gegeven.
Dit doe ik niet om te cheaten maar om mn party zo te maken als ik het wil
Je HEBT meer dan 1 kans: de F9 toets is je beste vriendalucard.erbacam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:14:
[...]
Dat klopt ik maar meer dan 1 kans in het spel zou wel leuk geweest zijn, dialoog hoeft voor mijn niet exact hetzelvde te zijn bij elke kans die je krijgt maar het is nu zoiets dat je met de guide ernaast moet gaan liggen kijken welke antwoorden je moet geven om bepaalde dingen gedaan te krijgen.
Zoals romances, extra party members, leuke goodies enzovoorts.
Het is werkelijk niet zo moeilijk om partymembers te paaien. Vraag ze uit, hoor wat ze vertellen hebben, vraag ze over hun verleden en je weet perfect welke richting je uitmoet. Een guide gebruiken voor de dialogen vind ik wel erg lui. Het activeren van romances is bijzonder eenvoudig in dit spel. Buiten de extra skills die je dit oplevert is er trouwens niet veel aan hoor.
Extra party members kan je gemakkelijk missen ja. Ik heb er ook gemist, die staan nu op mijn lijst voor mijn tweede playtrough, net zoals vele zaken die ik de volgende keer anders wil doen. Dat is net het leuke aan het spel: Die herspeelbaarheid op een volledig andere manier.
Zet anders meteen gewoon de invincibility cheat aan en wandel naar het eindgevechtBen mage en had in het begin de firespell tree te doen, die in het begin goed werkte maar later niet meer.
Met de console heb ik all spells uit de fire tree weggehaald en die punten op ice tree gezet.
Zoals ik eerder al zei: DA gaat om de immersie. Je moet echt jezelf volledig onderdompelen in de spelwereld.
En als je deze personages al moeilijk recruteerbaar vindt: Probeer in Final Fantasy 7 eens zonder FAQ Yuffie in je party te krijgen, good luck
[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 12-11-2009 16:34 ]
De F9/F5 is toch save?Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:29:
Je HEBT meer dan 1 kans: de F9 toets is je beste vriend(F5 eigenlijk, maar dat even terzijde)
Het is werkelijk niet zo moeilijk om partymembers te paaien. Vraag ze uit, hoor wat ze vertellen hebben, vraag ze over hun verleden en je weet perfect welke richting je uitmoet. Een guide gebruiken voor de dialogen vind ik wel erg lui. Het activeren van romances is bijzonder eenvoudig in dit spel. Buiten de extra skills die je dit oplevert is er trouwens niet veel aan hoor.
Extra party members kan je gemakkelijk missen ja. Ik heb er ook gemist, die staan nu op mijn lijst voor mijn tweede playtrough, net zoals vele zaken die ik de volgende keer anders wil doen. Dat is net het leuke aan het spel: Die herspeelbaarheid op een volledig andere manier.
Dat is juist wat ik bedoel, of ik nu voor elke dialoog saved en net zolang save en load tot ik krijg wat ik wil of ik tik een console commando in, is hetzelvde toch?
Verder mogen ze van mij wel duidelijk maken wat de consequenties zijn van die gesprekken.
Ik krijg geen indicatie dat ik iets gemist heb na een dialoog.
Als dat zo was was saven inderdaad een optie, maar nu 20 uur later erachter komen dat je iets gemist hebt wat voor jou het spel leuker zou maken
Wat ik gemist heb is de dwerg companion, de romance met lelenia, wat +1 stats goodies, quests in lothering en ga zo maar ff door.
Leuke is, zonder de guide had ik dat geeneens geweten (buiten die romance dan dat was het beginpunt van mijn zoektocht.
Btw ik denk dat ik inderdaad maar opnieuw ga beginnen, ik kan het nu wel zo uitspelen en dan opnieuw beginnen maar dat is voor mij iig minder leuk.
Achja en dan maar saven voor elke dialoog en de guide erbij om te kijken wat ik moet antwoorden en waar ik wat moet vinden en in welke volgorde alles moet want als ik dat niet doe kom ik er later toch wel wer achter wat ik gemist heb enzo
Verder vind ik het spel wel echt leuk en het verhaal is geweldig.
God mode is totaal anders.Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:29:
Zet anders meteen gewoon de invincibility cheat aan en wandel naar het eindgevecht. Zo verknal je best wel de hele spelervaring om voor ieder probleem die console voor je neus te halen.
Zoals ik eerder al zei: DA gaat om de immersie. Je moet echt jezelf volledig onderdompelen in de spelwereld.
Als ik op nieu moet beginnen en dan de ice tree doe en alle acties hetzelvde doe, buiten dat ik ice tree pak ipv fire tree dan ben ik toch tijd aan het vernietigen?
Wat heeft dat voor zin?
De immersie blijft voor mij hetzelvde, heb nu alleen de spells die ik had moeten kiezen en heel wat uren gespaard om alles opnieuw te doorlopen
Verwijderd
vraag hier eerder gesteld of je later in het spel alsnog deze kans krijgt ? mijn approval zit op 62+. als iemand dit kan confirmen dan hoef ik me niet druk te maken A.U.B!
Verwijderd
kvind die rogue/ranger die je ook aan het begin krijgt gewoon te gemakkelijk:(Awsom schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:50:
Lui geilen op MorriganKomt er later niet een leuke blonde rogue ofzo in het spel voor?
Lol ik heb mn kans op morrigan en leliana verpest en kan het helaas niet meer terugdraaien.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:52:
kvind die rogue/ranger die je ook aan het begin krijgt gewoon te gemakkelijk:(
Ik kan geen console opties of file/savegame edditing opties vinden die dat veranderen.
Betekend niet dat dat nog kan komen, het spel is pas uit en de savegame en settingshackers moeten denk ik nog beginnen met hun skills
Maar aangezien ik geen zin heb om hierop te wachten begin ik overnieuw met de guide er dan maar naast
En de andere te moeilijk..Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:52:
[...]
kvind die rogue/ranger die je ook aan het begin krijgt gewoon te gemakkelijk:(
Waarschijnlijk met een 3de of 4de playtrough dat ik een guide pak om dingen die ik niet heb kunnen halen alsnog te halen.. maar zeker niet op mijn eerste 2 playtrough's en mogelijk dus helemaal niet..
Aan het beginVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:45:
ja ik heb respect voor de gene die zeggen niet je console gebruiken want dat is lame. maar als je er na 30 uur achter komt dat je na het eerste uur spelen al hebt verpest om met morigan op het kamp na dat je dr heb opgepikt je kans hebt verspild(sex) door of dialoog of doordat je gewoon ben gaan verder spelen (zoals ik)..
Het lijkt me HEEL onwaarschijnlijk dat je een goede standing definitief kan verpesten, tenzij ze daadwerkelijk je party verlaten (zoals Wynne deed).
Er IS geen ideale route, je gaat compromises moeten maken. Laat die compromises over aan je eigen moraal en redeneringsvermogen. Niet aan een guide.
[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 12-11-2009 17:09 ]
En daarnaast, Morrigan is een nogal apart persoon... wie weet gebruikt ze jou wel niet voor haar eigen plannetjes... aan ambitie en koude calculatie zal het iig niet liggen
Das cool om te horenBoeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:07:
[...]
Aan het begin. Het heeft me 40 uur speeltijd gekost, gecombineerd met enkele sub-events om effectief een liefdesrelatie met Morrigan te krijgen (lees: 10 seconden geknuffel in ondergoed en ze spreekt je voortaan anders aan).
Het lijkt me HEEL onwaarschijnlijk dat je een goede standing definitief kan verpesten, tenzij ze daadwerkelijk je party verlaten (zoals Wynne deed).
Er IS geen ideale route, je gaat compromises moeten maken. Laat die compromises over aan je eigen moraal en redeneringsvermogen. Niet aan een guide.
Geld hetzelvde voor leliana?
Volgens de guide moet ik bepaalde antwoorden geven al vanaf het begin, dit heb ik niet gedaan en ondanks dat ik een hoge approval heb kan ik niets meer tegen haar zeggen?
Ik heb ook haar personal quest al af
Verwijderd
Of is de pc versie veel beter.
Mijn vriendin heeft een x2 die standaard op 2.3ghz liep, loopt al jaren overgeklokt op 2,8 heeft een geforce 8600gts en 4gb mem (ohja en vista x64ultimate).Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:15:
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar spelen op een amd64x2 3800, 2*512mb, 7300gt, of op mijn xbox?
Of is de pc versie veel beter.
Hierbij kan alles op max net als bij mij. (phenomI x4 2.6 4870 4gbmem en win7 ultimate).
Nu heb ik wel 1650x1050 en zij 1024x768.
Het is wel leuk te zien dat het spel alle cores op max gebruikt bij haar en bij mij.
Zij zit in het begin van het spel dus maybe datie tegen het einde slechter zal lopen, maar vooralsnog loopt alles geweldig
Consoles heb ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.
Mijn advies zou zijn download een demo versie en probeer het
Ben hem nu aan het downloaden (460mb) en ben benieuwd of ik iets kan met die scripts en dialoges
Is het hele idee van een degelijke rpg niet net dat je hem speelt zoals jij vind dat je karakter zou reageren, en leeft met de consequenties hiervan? Een bepaalde dialoog volgen volgens een schema zodat je bepaalde dingen vrijspeelt lijkt mij nogal contraintuitief
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Maar het komt beetje door de game zelf.
Er zijn verschillende keuzes in de game, die ik gewoon van beide kanten wilde zien.
Ergens in de game wordt je overvallen door een superieure groep tegenstanders, waar je de keus hebt ze aan te vallen en misschien te overleven of het gevang in te gaan. Eigenwijs als ik was wilde ik dat gevecht winnen, maar was ook benieuwd hoe het anders afgelopen zou zijn. Uiteindelijk alle drie de manieren gespeeld.
Met de party conversaties ook, eerst saven en dan allerlei dingen proberen, gewoon om de reacties te testen, als ik alleen maar ging role-playen dan zou ik een leuk deel van de game missen.
Maar het komt vooral omdat je een zichtbare 'like/dislike' meter met cijfertjes hebt, met daarbij ook nog een super-easy methode om dat getal te manipuleren. Hierdoor gaat het spontane eruit en wordt het meer berekend, oh.. ik heb nog 5 punten nodig voor het volgende 'romance level'.
Vanuit de gameplay lijkt het me beter om al die punten onzichtbaar te maken zodat wij als spelers iig de illusie hebben dat het niet zo'n banaal punten systeem is. Door de reactie van de NPC's kun je vaak al aflezen wat hun gemoeds-toestand tegenover je personage. Al is het nu niet al te subtiel.
RPG's spelen met guides/walkthoughs is zoiezo gewoon killing, heb het vroeger wel gedaan met Planescape:Torment, maar dat kwam omdat mijn engels nog niet goed genoeg was en er gewoon zonder nog niet echt uitkwam. Deze game heeft alleen een combat guide nodig, de quests zijn te straight forward om een guide voor nodig te hebben. En als je era alles uit wil halen dan loot je toch elke map systematisch leeg.. zou je theoretisch niks moeten missen.
Bioware heeft daarom in dit spel al een heleboel "achter-de-schermen"-mechaniek verborgen, waarvan je dus niet ziet hoe het wordt berekendVanuit de gameplay lijkt het me beter om al die punten onzichtbaar te maken zodat wij als spelers iig de illusie hebben dat het niet zo'n banaal punten systeem is.
Ik snap dat ze het in een rekenmodel moeten stoppen, maar laat het niet zien, het doet er naar mijn idee vooral afbreuk aan. Daarnaast zou het ook beter aanvoelen als er geen gifts waren, hierdoor is iedereen op 100 te krijgen ongeacht jouw beslissingen in het veld.
Meeste dingen van combat is ook openbaar.
[ Voor 59% gewijzigd door Holger op 12-11-2009 22:09 ]
Of als je een gift van iemand afslaat omdat je nice wou zijn dat je een lijst krijgt met goodies die je gemist hebt, en dat kun je dan afwegen tegen de pluspunten die je (zou moeten) krijgen door zoiets te weigeren.
Het was ook geen probleem als er meerdere kansen waren, net als in het echt
Je kunt ondanks tegenstrijdigheden en missers in gesprekken toch naar elkaar toe groeien enzo.
Hier is het gewoon: "You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime" om ff wat eminem te quoten
Achja ik heb mn hoop nu staan op de toolkit
Er is nu al duidelijke feedback wanneer een romance gaande is, de bewoordingen van de romance balk zijn anders bij romances en gewone vriendschappen. Dus hieruit kun je meteen afleiden wat er gaande is.alucard.erbacam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:36:
Ik ben juist blij met het punten systeem, het zou beter zijn als er ook kwam te staan "romance active now" dan weet je tenminste dat gebeurd is wat je wil
Of als je een gift van iemand afslaat omdat je nice wou zijn dat je een lijst krijgt met goodies die je gemist hebt, en dat kun je dan afwegen tegen de pluspunten die je (zou moeten) krijgen door zoiets te weigeren.
Het was ook geen probleem als er meerdere kansen waren, net als in het echt
Je kunt ondanks tegenstrijdigheden en missers in gesprekken toch naar elkaar toe groeien enzo.
Hier is het gewoon: "You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime" om ff wat eminem te quoten
Achja ik heb mn hoop nu staan op de toolkitmorgen maar es mee experimenteren.
Als je alle consequenties van tevoren al weet, is er weinig leuks meer aan.
De romance triggers zijn redelijk obvious, NPC vraagt dan of er een speciale band is, waar je dan op verschillende manieren op kan reageren, waarvan één een bevestigende is.
Maar blijkbaar toch niet obvious genoeg uitgaande van jouw post.
Al geef ik je wel gelijk met het 1 kans verhaal. Dat je op moment A niks voelt voor iemand betekend niet dat je op een later moment NIET van gevoel/gedachte kan veranderen.
Het zou wel mooi zijn als er een dialoog optie was om die dingen te herstarten of op een later moment aan te zwengelen.
Ben ik helemaal met je eensHolger schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:47:
Er is nu al duidelijke feedback wanneer een romance gaande is, de bewoordingen van de romance balk zijn anders bij romances en gewone vriendschappen. Dus hieruit kun je meteen afleiden wat er gaande is.
Als je alle consequenties van tevoren al weet, is er weinig leuks meer aan.
De romance triggers zijn redelijk obvious, NPC vraagt dan of er een speciale band is, waar je dan op verschillende manieren op kan reageren, waarvan één een bevestigende is.
Maar blijkbaar toch niet obvious genoeg uitgaande van jouw post.
Al geef ik je wel gelijk met het 1 kans verhaal. Dat je op moment A niks voelt voor iemand betekend niet dat je op een later moment NIET van gevoel/gedachte kan veranderen.
Het zou wel mooi zijn als er een dialoog optie was om die dingen te herstarten of op een later moment aan te zwengelen.
In het begin dacht ik nog dat die gesprekken casual waren, bovendien ben ik zelf niet zo iemand om insinuerende opmerkingen te maken omdat vrouwen daar nogal eens niet blij mee zijn dus koos ik die niet.
Ik probeer altijd uber beleefd te zijn.
Blijken die andere opties toch nodig te zijn
Trouwens uit nieuwsgierigheid, wat zijn die stappen in de romance bar dan?
dan kan ik zien of ik met iemand al een romance heb
Neutral, Warm, Friendly
Alle andere dingen zijn dus romance.
Adore is dus romance, ben ik met morrigan iig niet de mist in gegaan
Dus ik heb de save geladen (gelukkig niet zo lang geleden) van voor de personal quest en die opnieuw gedaan.
Heb geantwoord wat moest en nu staat de status op adore.
Neem aan dat ik nu 2 romances heb
Las ook dat je leliana en alistair kan "toughenen" met allistair heb ik dat al goed gedaan.
Bij leliana staat er maar een vage beschrijving van wat te zeggen.
Ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat ik niet over 20 uur speeltijd weer hier ben om te vragen hoe het ongedaan te maken
Daat bedoel ik nu met die duidelijkheid die ik graag had gehad bij dialoges.
Als er had gestaan leliana is nou tougher dan had ik het geweten nu kan ik er maar (weer) naar raden.
Zo is de lol er wel af, net alsof je op een date gaat en van tevoren precies al weet wat er gaat gebeuren en gezegd gaat worden, lekker saaie bedoeling dan.
Verwijderd
Hij heet: Dragon Age Origins Prima Official Game StrategyVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:23:
alucard. welke guide gebruik je hiervoor niet zozeer dat ik dr een voorstander van ben, maar ik kom er zelf niet uit. ik had mycheats guide gevonden maar daar stond niks over romances of wat dan ook dat was hop hop hop en spel uitspelen in 7 pagina's.. dat ben ik niet van plan >_>
Major edit:
Link naar mogelijke warez site verwijderd na tip van XXlerator.
[ Voor 32% gewijzigd door alucard.erbacam op 13-11-2009 18:35 ]
Ligt niet aan de game maar toch wel aan jezelf. Jij wil geen rpg spelen, jij wil het script kennen.Holger schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:05:
Het is ook contraïntuitief.
Maar het komt beetje door de game zelf.
Er zijn verschillende keuzes in de game, die ik gewoon van beide kanten wilde zien.
Ergens in de game wordt je overvallen door een superieure groep tegenstanders, waar je de keus hebt ze aan te vallen en misschien te overleven of het gevang in te gaan. Eigenwijs als ik was wilde ik dat gevecht winnen, maar was ook benieuwd hoe het anders afgelopen zou zijn. Uiteindelijk alle drie de manieren gespeeld.
Het idee van een rpg is dat jij een verhaal meemaakt, zoals je in het echt ook nooit zal weten hoe een andere keuze loopt, that's the whole idea!
[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 13-11-2009 00:42 ]
Maar in het echte leven kun je een meisje waar je mee uit bent geweest en wat niet werkte toch ook nog later een keer tegenkomen en er wel een leuke tijd mee hebben en er iets mee krijgen?Holger schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:55:
*Bangs head*
Zo is de lol er wel af, net alsof je op een date gaat en van tevoren precies al weet wat er gaat gebeuren en gezegd gaat worden, lekker saaie bedoeling dan.
Bij dit spel is het 1 kans en anders niet voor de rest van het spel dat maakt dat mensen willen weten wat ze moeten zeggen want je krijgt maar 1 kans om het 'goed' te doen.
Dit soort dingen zijn niet noodzakelijk als je meerderde kansen zou krijgen, zeg begin, midden en tegen het einde van het spel ofzo.
Nu zit ik weer met die Isabella in de pearl die is er dus niet meer
(weet wel al waardoor, moest de 'quest' van haar niet doen.)
Weer zon 1 malig ding argggg........
Maar weer kijken in welke save ze er dus wel nog was
Dit vind ik vrij irri moet ik zeggen, maar goed het verhaal is voor de rest wel erg leuk
[ Voor 4% gewijzigd door alucard.erbacam op 13-11-2009 01:06 ]
Ben met je eens, ligt aan mij.Mutatie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:41:
[...]
Ligt niet aan de game maar toch wel aan jezelf. Jij wil geen rpg spelen, jij wil het script kennen.
Het idee van een rpg is dat jij een verhaal meemaakt, zoals je in het echt ook nooit zal weten hoe een andere keuze loopt, that's the whole idea!
Ik wil graag een verhaal meemaken ja, maar ben té nieuwsgierig om andere takken totaal te negeren, ik speel altijd eerst naar eigen believen en kom dan later terug wat anders had gekund, zoals ik beschreef.
Waar ik totaal vrede mee heb
Vind het alleen jammer dat de romance mechanic te inzichtelijk is, het was mij gewoon te snel duidelijk hoe het romancing systeem werkte zodat ik nu alleen nog maar het systeem kan zien en niet meer de illusie die Bioware heeft trachten neer te zetten.
Wil wel even toevoegen dat de verhalen van de verschillende NPC's echt briljant geschreven EN gevoiced waren.
[ Voor 23% gewijzigd door Holger op 13-11-2009 01:01 ]
Verwijderd
Dat is wel jammer inderdaad, als het zo doorzichtig is.Holger schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 01:01:
[...]
Ben met je eens, ligt aan mij.
Ik wil graag een verhaal meemaken ja, maar ben té nieuwsgierig om andere takken totaal te negeren, ik speel altijd eerst naar eigen believen en kom dan later terug wat anders had gekund, zoals ik beschreef.
Waar ik totaal vrede mee heb![]()
Vind het alleen jammer dat de romance mechanic te inzichtelijk is, het was mij gewoon te snel duidelijk hoe het romancing systeem werkte zodat ik nu alleen nog maar het systeem kan zien en niet meer de illusie die Bioware heeft trachten neer te zetten.
Wil wel even toevoegen dat de verhalen van de verschillende NPC's echt briljant geschreven EN gevoiced waren.
Het uitvogelen doe ikzelf ook wel, alleen nadat ik de game heb ervaren zoals in de eerste instantie bedoeld
[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 13-11-2009 01:54 ]
Verwijderd
Als ik weet dat het spel zo inelkaar zit dan heb ik de neiging om uit te zoeken welke keuzes ik moet maken zodat ik die navelpiercing niet mis.
Teken het uit op papier, dan wordt de oplossing heel duidelijkVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 01:27:
spoiler:damn, die draak uit de Secrets Ashes missie is moeilijk! uiteindelijk met om de haverklap op spatie drukken en nieuwe orders uitdelen is het dan toch geluktben nu bij het punt dat ik die Gauntlet tests moet doen. die f****n brug puzzle is killing me!
Ben uberhaupt geen puzzelaar.
Heb de oplossing dus helaas moeten opzoeken
Zo speel ik het spel ook. Ik pak normaliter ook geen save games terug als een keuze verkeerd uitpakt. Moet maar leren "leven" met de gevolgen. Hoewel ik op het moment eerlijk gezegd wel in dubio zit.Mutatie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:41:
... Het idee van een rpg is dat jij een verhaal meemaakt, zoals je in het echt ook nooit zal weten hoe een andere keuze loopt, that's the whole idea!
Erg tof spel, maar voor mijn gevoel wel een beetje unbalanced. In die zin dat het ene gevecht super simpel is en je dan in de volgende kamer ineens binnen een seconde neer wordt gemaaid. Ik save nu ongeveer na elk gevecht en dat verhoogt de pret niet echt.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Vooral als je ook nog eens gedwongen bent met elkaar te werken kan het in het begin niet klikken en kun je naar elkaar toe groeien, romanties en proffessioneel.
Nog zoiets hoe vaak heb ik niet gehad dat ik echt ruzie met een gast had (zo van kom maar naar buiten blabla) en dat later een van mijn beste vrienden is geworden?
Wat ik wil zeggen is dat een RPG een role playing game is.
Je speelt een rol, het is niet zwart of wit.
Jij en/of de andere party kan van gedachten veranderen/naar elkaar toe groeien door acties van de ander of door gesprekken aan te gaan.
Het kan ook een wederzijdse compromie worden.
Het doel van een RPG is voor mij dan ook niet dat alles maar gelijk definitief is maar dat je karakter kan groeien.
Niet zo van "jij geeft het foute antwoord" en "nu heb je het voor de rest van je leven verkeken wat je ook voor me doet en tegen me zegt"
Wat ik me wel kan voorstellen is dat zoiets moeilijker word naarmate je het routinematig niet met elkaar eens bent.
Maar goed wie ben ik om er wat van te zeggen
Het spel zit nu eenmaal zo niet in elkaar en ik zal me wat dat betreft tevreden moeten stellen met een guide en op voorhand moeten beslissen met wie ik vriendjes wil worden enzovoorts.

Het hele doel van Bioware met de keuzes die je kan maken is dat wanneer je het spel voor een 3de of 4de keer doorspeelt je nog steeds nieuwe dingen ontdekt. Als je dan voor elk keuze moment saved en je alles in je eerste run uitprobeert dan is er ook niks maar aan om een nieuw character te beginnen. En dan krijgt deze game een replay waarde van 0.
Terwijl het bij rpg's juist veel leuker is om het spel nog een keer door te spelen met een totaal ander character (good/evil)(warrior/thief/mage/). Zo heb ik BG2 6x uitgespeeld en elke keer was het anders voor mij. Ik zie mezelf Call of Duty nog geen 6x uitspelen.
In eerste instantie was ik dol enthousiast over deze game. Maar na zo'n 24 uur in de game ben ik toch wat teleurgesteld. Dat ligt niet zozeer aan de game denk ik, maar aan wat ik verwacht van "de opvolger van Baldur's Gate" In Dragon Age is je vrijheid zoveel minder dan in BG2. Alles wordt een beetje te veel voorgekauwd als je het mij vraagt.
En ook bijvoorbeeld het chantryboard. Leuk bedacht enzo maar in BG2 zou je deze quests van NPC's krijgen en niet van een stom board. En WTF is er met NPC's met uitroeptekentjes boven hun hoofd?? Het is toch veel leuker om gewoon zelf wat rond te gaan in het dorp opzoek naar quests en verhalen ipv meteen naar dat poppetje te lopen dat een uitroeptekentje boven z'n hoofd heeft?
Al met al, leuke game, goed verhaal en vooral goed verteld. Maar geen waardige opvolger voor wat mij betreft de beste RPG ooit, BG2. Dit is meer KotOR in een andere setting. Te casual.
Ik speel in game echt bijna nooit 2 keer.
Dan ken ik alles al en ben ik echt verveeld eer ik door de proloog ben.
Ben zowieso altijd het liefst mage en in deze game zit je dan ook nog gelijk vast aan 1 startgebied.
Als je nu al eens een ander startgebied kon kiezen of dat er verschillende einden mogelijk waren waardoor het spel eigenlijk meerdere totaal verschillende verhaallijnen heeft zou ik zeggen dan speel ik het nog wel een keer uit voor een andere verhaallijn te zien en een ander einde.
Dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Al word je warrior en krijg je een ander startgebied uiteindelijk blijft alles hetzelfde (en zal geen voorbeelden geven ivm spoilers
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
[ Voor 100% gewijzigd door Rudolf op 13-11-2009 10:21 ]
Wat ik bedoel is dat die invloed, voor mij, niet groot genoeg is.MrVegeta schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:20:
Da's niet helemaal waar aangezien je keuzes het spel wel beinvloeden, misschien niet het begin en het eind maar wel het middenstuk.
Je weet tijdens het spelen toch wel wat er komen gaat (zeg maar de main quests).
Dat je subtiele veranderingen kan laten gebeuren geloof ik direct.
Helaas is dat voor mij geen reden om het te herspelen.
Even ter illustratie:
Stel je hebt zoiets ik wil me me aansluiten bij de human badguys en we gaan t land veroveren en dan pakken we de nonhuman evil guys aan.
Zoiets is helaas niet mogenlijk.
In grote lijnen staat het meeste toch wel vast.
Neemt niet weg dat de verhaallijn, graphics en dialogen echt geweldig zijn.
Ik zit nu al te bedenken hoe ik ga spelen in m'n 2e playthrough.
Ik begrijp dat een RPG voor de 2e keer spelen niet leuk is, als je tijdens het spelen een volledige walkthrough bij de hand hebt die alles al voor je uitkauwt wat de gevolgen zijn van een bepaalde actie.
Maar ik speel een spel van Bioware liever zonder walkthrough, of ik moet er echt niet uitkomen. Alles ontdekken is voor mij veel leuker.
Maar ieder z'n eigen meuk
Je moet vaak teruggaan naar het kamp. Op een gegeven ogenblik zei ze tegen me dat ze het koud had. Ik had mezelf dus maar opgeofferd om het haar wat warmer te maken in haar tentVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:28:
gister aantal uren lekker doorgespeeld. daarna was ik het slachten even zat en nam ik een break in denerim.
ik ging aan de haal met morrigan die ik wel iets van 30gifts heb gegeven, natuurlijk is ze het bijna nergens mee eens dus daar zal wel weer -20 vanaf zijn, ik ben nu na aantal convo's op 64+ approval. en kan dr dan nu ook n kiss geven.
nu weet ik dat je de tent in kan duiken, maar ik ben al verder in het spel.
overal op filmpjes etc zie ik het stuk na het kamp helemaal aan het begin als je weggaat bij flemmeth (egt heel erg aan het begin) ik ben zeker wel 30uur verder. is het nu alsnog mogelijk om met morrigan dr tent in te duiken verder in het spel of ? verspil je gelijk je kans na 1 uur spelen ?
En daarbij zijn er ook een hoop quests die je de eerste keer misloopt, het is onmogelijk om alle quests, of zelfs maar de meeste quests in 1 playthrough te doen.MrVegeta schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:20:
Da's niet helemaal waar aangezien je keuzes het spel wel beinvloeden, misschien niet het begin en het eind maar wel het middenstuk.
Da's ook het punt van de verschillende origins, dat je het spel meerdere keren kan spelen
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 13-11-2009 11:14 ]
Hopelijk geeft Bioware dan ook binnenkort ook de andere items (zoals Amulet of the War Mage en The Lion's Paw) vrij om legaal te downloaden want dit begint nu wel heel erg scheef te lopen IMHO.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik heb dit ook al een week binnen. Gedaan omdat ik backups wil hebben van mij DLC. Maar idd, alles, maar dan ook alles zit er in. Ook spul dat niet bij mijn CE zat en dat is erg zuur en erg verleidelijk. Nog nioet geinstalleerd, maar as EA niet met een uitbreiding komt waar alle, maar dan ook alle DLC inzit dan gaat dat hier wel een keer gebeuren.mindcrash schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:17:
Ik las net dat nu ook alle DLC (dus inclusief alle preorder items die je bij bepaalde shops kreeg) als één pakket in de scene is gereleased. Dus na de game, de update, de extra CE DVD en bijbehorende documentatie (manual, covers e.d.) hebben piraten nu een completer spel dan mensen die de game netjes in de winkel hebben
Dat was te verwachten. Heb de extra CE DVD ook even gedownload, ik heb overigens de steam deluxe versie legaal. Daar ga ik me dan echt niet schuldig over voelen...mindcrash schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:17:
Ik las net dat nu ook alle DLC (dus inclusief alle preorder items die je bij bepaalde shops kreeg) als één pakket in de scene is gereleased. Dus na de game, de update, de extra CE DVD en bijbehorende documentatie (manual, covers e.d.) hebben piraten nu een completer spel dan mensen die de game netjes in de winkel hebben gekocht.
Hopelijk geeft Bioware dan ook binnenkort ook de andere items (zoals Amulet of the War Mage en The Lion's Paw) vrij om legaal te downloaden want dit begint nu wel heel erg scheef te lopen IMHO.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik ben bang van niet, als je hier kijkt zeggen ze dat het behoorlijk traag zal draaien, vanwege de DX-versie en geen OpenGL.page404 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:00:
iemand bekend of DragonAge een beetje draait onder Wine of Crossover?
Codeweavers' Crossover geeft het een silver medal, dus er is nog hoop. Ik zal het vanavond eens proberen en het hier terugkoppelen.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
En toch zijn er mensen die elke week dezelfde bosses (proberen) te killen maar dan met een groep mensen. (ja daar hoorde ik zelf ook bij (en ga er met TOR en/of Diablo3 en/of cataclysm weer bij horen).alucard.erbacam schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:18:
Over replaywaarde, dat is voor sommige mensen leuk en voor andere totaal niet.
Ik speel in game echt bijna nooit 2 keer.
Dan ken ik alles al en ben ik echt verveeld eer ik door de proloog ben.
Ben zowieso altijd het liefst mage en in deze game zit je dan ook nog gelijk vast aan 1 startgebied.
Als je nu al eens een ander startgebied kon kiezen of dat er verschillende einden mogelijk waren waardoor het spel eigenlijk meerdere totaal verschillende verhaallijnen heeft zou ik zeggen dan speel ik het nog wel een keer uit voor een andere verhaallijn te zien en een ander einde.
Dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Al word je warrior en krijg je een ander startgebied uiteindelijk blijft alles hetzelfde (en zal geen voorbeelden geven ivm spoilers)
Ik heb tot nu toe alle origin stories gedaan en ze zijn allemaal verchillend. En als je "hetzelfde start gebied" hebt, waarom start je dan dezelfde origin. Ik heb zelfs de eerste warden quest met 3 verschillende rassen/origins gedaan en elke keer was het verschillend, tuurlijk de vijanden waren verschillend, maar hoe de andere personages op me reageerden, ik kreeg hele andere dingen te horen. En nu ik met me mage verder int spel zit zijn er denk ik wel dingen die ik met me rogue anders moet gaan doen omdat ik dan niet mage ben. En persoonlijk kan ik niet wachten
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
De reden waarom ik de CE + alle DLC heb gekocht is dat ik gewoon vind dat een dergelijke game waar duidelijk bloed, zweet en tranen in zit ook geld op moet leveren zodat Bioware in de toekomst dit soort games kan blijven maken (en ik vind het leuk de CE als fysiek iets hier te hebben staan).
Lijkt me sterk dat die gratis te downloaden is (op de normale manier..), aangezien Prima een commercieel bedrijf is dat leeft van deze guides. Ik heb zelf de CE versie van deze guide gekocht (hardcover), overigens zeer de moeite waard.alucard.erbacam schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:41:
[...]
Hij heet: Dragon Age Origins Prima Official Game Strategy
*knip*
Ik ben eens naar die site geweest maar je moet daar een acount maken en inloggen geloof ik.
Ik heb de file van een vriend gekregen is een 20mb chm betand.
Ik weet niet of dit tegen de anti-warez policy is aangezien ik niet ben inglogd op die site.
Neem aan dat hij daar gratis te downloaden is aangezien die vriend van mij hem ook heeft.
Mocht het niet volgens de regels zijn dan alvast excuses voor het plaatsen van de info.
Met deze poster eens, ook de CE + DLC gekocht.Stoffa schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:41:
Ach dat al de DLC geripped ging worden en gratis te downloaden zou zijn vinden jullie toch niet echt verbazingwekkend? Persoonlijk is het precies wat ik verwacht had.
De reden waarom ik de CE + alle DLC heb gekocht is dat ik gewoon vind dat een dergelijke game waar duidelijk bloed, zweet en tranen in zit ook geld op moet leveren zodat Bioware in de toekomst dit soort games kan blijven maken (en ik vind het leuk de CE als fysiek iets hier te hebben staan).
Draai nu CE+DLC+"downloaded"DLC en heb dus nu het complete spel (gekocht en wel
Gekocht voor support en leuke goodie om te hebben staan, memento aan misschien de laatste echte PCRPG.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Alleen ik kan nu mijn grimoire of the frozen wastes nergens meer vinden
Weet zeker dat ik hem eerst wel had, maar dacht ik wacht een tijdje voor dat ik hem gebruiken ga.
Heb alle inventories al door gekeken maar hij lijkt echt weg te zijn, weet iemand waar de grimoire normaal zou moeten zitten ?
Ik ben trouwens bang dat het volgende gebeurd zou kunnen zijn :
Ben blij voor je dat je wat dat betreft flexibeler bent als ikye-roon schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:
En toch zijn er mensen die elke week dezelfde bosses (proberen) te killen maar dan met een groep mensen. (ja daar hoorde ik zelf ook bij (en ga er met TOR en/of Diablo3 en/of cataclysm weer bij horen).
Ik heb tot nu toe alle origin stories gedaan en ze zijn allemaal verchillend. En als je "hetzelfde start gebied" hebt, waarom start je dan dezelfde origin. Ik heb zelfs de eerste warden quest met 3 verschillende rassen/origins gedaan en elke keer was het verschillend, tuurlijk de vijanden waren verschillend, maar hoe de andere personages op me reageerden, ik kreeg hele andere dingen te horen. En nu ik met me mage verder int spel zit zijn er denk ik wel dingen die ik met me rogue anders moet gaan doen omdat ik dan niet mage ben. En persoonlijk kan ik niet wachten
Ik vind namelijk de mage class het leukste, ik wil nooit warrior of roque zijn.
Vanwege de extra stat punts die elfs krijgen is human mage ook al geen optie.
Dus blijf ik zitten met elf mage en maar 1 startgebied.
Geef je gelijk, dat ligt aan mij, maar zou liever als elf mage nog andere startgebieden en verhaallijnen hebben gehad, dat zou voor mij iig enige incentive geweest zijn om te herspelen.
Aan XXlerator
Ik zal kijken of ik dat bericht nog kan editen vanwege de inhoud.
Wil geen waarschuwingen of bans
Heb de meeste info uit het bericht gehaald inc URL.
In jou bericht waarin je mij quote staat de URL en die info ook nog, mischien zou je deze ook kunnen verwijderen.
Moet ook zeggen dat ik die guide ook erg fijn vind.
Ik ga deze dan ook hardcover aanschaffen (fijner om in te bladeren en niet illegaal), kan hem alleen nergens vinden in NL, bol heeft hem niet
Tips zijn welkom
In de helft van de jaren 90 dacht men ook dat RPG's dood waren, na het dramatisch buggy Daggerfall van Bethesda. En toen werd Bioware opgericht (1995), en toen was daar in 1998 Baldur's Gate 1. En toen 2, Icewind Dale 1 en 2, Neverwinternights 1 en 2, en nu Dragon Age. Wie zegt niet dat er op de engine van Dragon Age niet Neverwinter Nights 3 kan worden gebouwd, of dat er een Dragon Age 2 en 3 gaan uitkomen? Als die drie spellen er zijn, zijn we 10 jaar verder.GekkeR schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:12:
Gekocht voor support en leuke goodie om te hebben staan, memento aan misschien de laatste echte PCRPG.
Altijd weer die onzin van "veel geld vragen". Wat kost Warden's Keep? 6.50 euro. Voor dat bedrag kan ik niet eens een bakje frieten met snack en een blikje drinken krijgen als ik pech heb, en als het wel kan, eet ik het op voordat ik met Warden's Keep maar net goed begonnen ben.alucard.erbacam schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:32:
Over de dlc, het is jammer dat ze er zo veel geld voor vragen anders zou het ongetwijfeld minder geript worden.
Het wordt niet geript omdat het "duur" is, het wordt geript omdat het kan, en omdat gratis nog steeds goedkoper is. Op mijn werk zitten zelfs mensen die Baldur's Gate 1, 2 en de expansions hebben gedownload (11 CD's), nadat ik hen ervan had verteld, ondanks dat de hele set voor minder dan 10 euro in de winkel te krijgen is tegenwoordig.
[ Voor 38% gewijzigd door Katsunami op 13-11-2009 19:52 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Deze guide is bij Van Stockum te krijgen.alucard.erbacam schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:42:
Moet ook zeggen dat ik die guide ook erg fijn vind.
Ik ga deze dan ook hardcover aanschaffen (fijner om in te bladeren en niet illegaal), kan hem alleen nergens vinden in NL, bol heeft hem niet.
Tips zijn welkom
Voor het betreffende ISBN-nummer verschijnt via Google het volgende plaatje:

En ja, Van Stockum is net zo goed als Bol.com, net zo snel, en net zo klantvriendelijk. Met beiden heb ik nog nooit één probleem gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 13-11-2009 19:57 ]
Verwijderd
Deze DLC download ik uit principe: Ik heb goedverdomme net 50 euro uitgegeven voor een game, het is vergelijkbaar met een boek wat je koopt maar net het 1na laatste hoofdstuk uit gescheurd is. Het boek kan je uitlezen maar toch knaagt er iets.Katsunami schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:47:
[...]
In de helft van de jaren 90 dacht men ook dat RPG's dood waren, na het dramatisch buggy Daggerfall van Bethesda. En toen werd Bioware opgericht (1995), en toen was daar in 1998 Baldur's Gate 1. En toen 2, Icewind Dale 1 en 2, Neverwinternights 1 en 2, en nu Dragon Age. Wie zegt niet dat er op de engine van Dragon Age niet Neverwinter Nights 3 kan worden gebouwd, of dat er een Dragon Age 2 en 3 gaan uitkomen? Als die drie spellen er zijn, zijn we 10 jaar verder.
[...]
Altijd weer die onzin van "veel geld vragen". Wat kost Warden's Keep? 6.50 euro. Voor dat bedrag kan ik niet eens een bakje frieten met snack en een blikje drinken krijgen als ik pech heb, en als het wel kan, eet ik het op voordat ik met Warden's Keep maar net goed begonnen ben.
Het wordt niet geript omdat het "duur" is, het wordt geript omdat het kan, en omdat gratis nog steeds goedkoper is. Op mijn werk zitten zelfs mensen die Baldur's Gate 1, 2 en de expansions hebben gedownload (11 CD's), nadat ik hen ervan had verteld, ondanks dat de hele set voor minder dan 10 euro in de winkel te krijgen is tegenwoordig.
Wil best betalen voor expansions, maar dan moet er wel wat meer werk in zitten dan dit. Dit is gewoon pure klantennaaierij. Steun de makers met plezier, maar als het zo moet dan download ik de volgende keer gewoon de hele game. Je moet je loyale klanten wel een beetje te vriend houden en anders houden ze de volgende keer een package als Warden's keep maar lekker voor een expansion die wel het geld waard is.
Je hebt een zeer complete game voor 50 Euro, de DLC is een extra die voor een stuk minder geld uit is gekomen. Uit principe downloaden is gewoon asociaal, je bent niet verplicht de DLC te spelen en zonder kun je nog steeds tussen de 50 en 80 uur investeren zonder dat je iets cruciaals mist. Ze krijgen loyale klanten door precies te doen wat ze nu doen, een spel uitgeven wat epischer is dan menig spel wat nu uitkomt en heel veel meer speluren brengt dan menig titel die is uitgekomen of nog moet uitkomen en wat je ook nog eens op heel veel verschillende manier kunt spelen waardoor de echt loyale fans er misschien wel 200 of 300 uur in stoppen. Iets niet leuk vinden geeft je niet het recht om het dan maar te downloadenVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:17:
[...]
Deze DLC download ik uit principe: Ik heb goedverdomme net 50 euro uitgegeven voor een game, het is vergelijkbaar met een boek wat je koopt maar net het 1na laatste hoofdstuk uit gescheurd is. Het boek kan je uitlezen maar toch knaagt er iets.
Wil best betalen voor expansions, maar dan moet er wel wat meer werk in zitten dan dit. Dit is gewoon pure klantennaaierij. Steun de makers met plezier, maar als het zo moet dan download ik de volgende keer gewoon de hele game. Je moet je loyale klanten wel een beetje te vriend houden en anders houden ze de volgende keer een package als Warden's keep maar lekker voor een expansion die wel het geld waard is.

Er is niets uit het spel gesloopt om dat vervolgens als DLC uit te brengen, de DLC was gewoon al klaar op het moment van release, simpel zat. Ze kunnen een releasedate verzinnen en op het moment dat het spel klaar is gewoon op hun luie reet blijven zitten tot die releasdate of ze kunnen zoals ze nu gedaan hebben alvast investeren in leuke DLC, lekker kortzichtig om dat op zo´n manier als jij doet op te vatten. Da´s helemaal niet te vergelijken met boeken waar hoofdstukken uit zijn gescheurd. Je kunt het beter zien als Lord of the Rings versus The Hobbit, dat dunne boekje met dat leuke verhaaltje wat voor een stuk minder verkocht wordt als aanvulling op de epische trilogie.
[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 13-11-2009 20:31 ]
Rustig maar. Ik heb dezelfde (iig waarschijnlijk) DLC gedownload, om twee redenen:Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:17:
Deze DLC download ik uit principe: Ik heb goedverdomme net 50 euro uitgegeven voor een game, het is vergelijkbaar met een boek wat je koopt maar net het 1na laatste hoofdstuk uit gescheurd is. Het boek kan je uitlezen maar toch knaagt er iets.
1. Ik wil, moet en zál een offline backup hebben van mijn gekochte DLC. Die heb ik nu. (Jammer dat het via de illegale weg moet.)
2. Ik wil graag alle DLC hebben, ook degene uit versies die ik niet kan kopen. Verschillende winkelketens/landen hebben verschillende DLC's.
Het hele probleem is gewoon het moment van releasen. Omdat het op de releasedate is uitgekomen, vindt iedereen dat het in het spel had moeten zitten. Als Bioware alle DLC had geleverd die ze nu leveren (de promo/pre-order-DLC dus) en Stone Prisoner en Watcher's Keep hadden achtergehouden tot begin februari en 10 euro per stuk had gerekend, dan had je er geen kip over gehoord.
Als je overigens 50 euro hebt betaald en niet de Collector's Edition hebt gekocht, dan heb je overigens mee betaald dan nodig, want het is goedkoper te krijgen
Daarnaast ben ik het eens met de poster boven mij: veel spellen ren je tegenwoordig doorheen in 10-20 uur. Een spel van Bioware duurt toch tenminste 40 uur.
Eeh... neeJe kunt het beter zien als Lord of the Rings versus The Hobbit, dat dunne boekje met dat leuke verhaaltje wat voor een stuk minder verkocht wordt als aanvulling op de epische trilogie.
[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 13-11-2009 20:40 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Heeft nix met geld te maken. Ik kan gewoon een zooi niet eens hebben omdat ik een CE versie heb en geen deluxe dl versie die weer andere DLC heeftalucard.erbacam schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:32:
Over de dlc, het is jammer dat ze er zo veel geld voor vragen anders zou het ongetwijfeld minder geript worden.
Maar ik zit nu tegen me 1e echte grote draak te knokken, gewoon debiel. Zij stunned iedereen, fireballs die exploderen en iedereen op de grond gooien en daarna nog ff doorbrand zodat je niet snel genoeg pots kan slikken, resist alle CC behalve cone of cold die erg kort duurt en dan kan zij ook nog een party member gewoon op eten.
Ik hou zeker van een uitdaging maar dit is alleen een uitdaging omdat die veel te sterk is, waarom dit zo is gedaan is voor mij een raadsel. Moet ik nu eerst 4 levels sterker worden en terug komen, lijkt me niet erg relaxed.
Wynne healde, PC schoot met boog, Morrigan gebruikte alle CC dingen, en Alistair hield de draak bezig.
Wat volgens mij ook hielp was de kinetic weapon skills van morrigan.
In algemeen lijkt melee niet echt te werken tegen draken, magic en archers wel.
Me PC was een dual-wield rogue, en dan heb je precies de skills die archery ook goed maken, dus dat werkte perfect. Helemaal ook omdat die draak rond vliegt de hele tijd, dus met melee moet je er achteraan rennen, maar met archery kun je blijven unloaden.
[ Voor 27% gewijzigd door Holger op 13-11-2009 22:38 ]
Katsunami schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:56:
[...]
En ja, Van Stockum is net zo goed als Bol.com, net zo snel, en net zo klantvriendelijk. Met beiden heb ik nog nooit één probleem gehad.
Wat grappig dat Van Stockum een internetwinkel heeft, had het niet verwacht van zo'n klein boekenwinkeltje
Helemaal mee eens.KneoK schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:26:
[...]
Je hebt een zeer complete game voor 50 Euro, de DLC is een extra die voor een stuk minder geld uit is gekomen. Uit principe downloaden is gewoon asociaal, je bent niet verplicht de DLC te spelen en zonder kun je nog steeds tussen de 50 en 80 uur investeren zonder dat je iets cruciaals mist. Ze krijgen loyale klanten door precies te doen wat ze nu doen, een spel uitgeven wat epischer is dan menig spel wat nu uitkomt en heel veel meer speluren brengt dan menig titel die is uitgekomen of nog moet uitkomen en wat je ook nog eens op heel veel verschillende manier kunt spelen waardoor de echt loyale fans er misschien wel 200 of 300 uur in stoppen. Iets niet leuk vinden geeft je niet het recht om het dan maar te downloaden
De DLC's zijn extraatjes waar je voor betaalt als je een extraatje wilt.
Wil je alleen maar het spel, dan koop je alleen maar het spel, sim-pel.
Wil je extra's dan koop je de DLC's.
Maar al die slappe smoezen die voorbijkomen om het downloaden van DLC's goed te praten, bah

Maar nog altijd niet zo zwak als de reden om DLC te hebben bij de launch van het spel.anandus schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:56:
[...]
offtopic:
Wat grappig dat Van Stockum een internetwinkel heeft, had het niet verwacht van zo'n klein boekenwinkeltje
[...]
Helemaal mee eens.
Maar al die slappe smoezen die voorbijkomen om het downloaden van DLC's goed te praten, bah
Howdy!
Hartelijk dank voor de tip, prijs valt ook nog mee voor een CE.Katsunami schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:56:
Deze guide is bij Van Stockum te krijgen.
Voor het betreffende ISBN-nummer verschijnt via Google het volgende plaatje:
[afbeelding]
Zag ook de niet CE (die ook meevalt):
http://www.vanstockum.nl/...6/Dragon-Age-Origins.html
De CE versie heeft 408 en de niet CE heeft 336 pagina's.
Ben benieuwd wat in die 72 paginas meer zit in de CE editie
Jawel, ze hadden ook kunnen wachten met releasen van de DLC en dat hebben ze niet gedaan, dat doet niets af aan het feit dat je er gewoon voor moet betalenuqrax schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:43:
[...]
Maar nog altijd niet zo zwak als de reden om DLC te hebben bij de launch van het spel.

Lore en interviews met bioware teammembers geloof ik. Ik heb hem zelf bij Selexyz besteld, maar als je het ISBN nummer weet kun je hem ook vast bij je eigen boekenwinkel halen lijkt me.alucard.erbacam schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:49:
[...]
Hartelijk dank voor de tip, prijs valt ook nog mee voor een CE.
Zag ook de niet CE (die ook meevalt):
http://www.vanstockum.nl/...6/Dragon-Age-Origins.html
De CE versie heeft 408 en de niet CE heeft 336 pagina's.
Ben benieuwd wat in die 72 paginas meer zit in de CE editie
Heb zelf al 2 high dragons gesloopt. De eerste gaf problemen, maar de tweede ging bij de eerste poging neer.MrVegeta schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:00:
Maar ik zit nu tegen me 1e echte grote draak te knokken, gewoon debiel. Zij stunned iedereen, fireballs die exploderen en iedereen op de grond gooien en daarna nog ff doorbrand zodat je niet snel genoeg pots kan slikken, resist alle CC behalve cone of cold die erg kort duurt en dan kan zij ook nog een party member gewoon op eten.
Belangrijk is dat je maar 1 melee hebt, want 2 kan je onmogelijk gehealed krijgen, tenzij je een shitload aan potions gebruikt. In mijn geval was dat Alistair, samen met een fire res potion om de fire blasts op te vangen. Men ander melee mannetje mocht met zijn boog schieten (met ice arrows equiped) en men overige twee mages vuren met hun staff. Wynne cast regeneration en heal wanneer nodig. De warrior gebruikt enkel een potion wanneer dit healen niet snel genoeg gaat. Bij momenten zal de draak Alistair proberen opeten: Dan moet je hem DIRECT interrupten: Dat deed ik door met Morrigan Frost Cone te casten. Dit blijft maar enkele seconden actief, maar zorgt er wel voor dat je warrior terug losgelaten wordt en dat geeft meteen genoeg tijd om terug bij te healen.
Zeker, maar er zijn 2 redenen (die ik al vaker heb genoemd):anandus schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:56:
Helemaal mee eens.
1. Sommige DLC kun je niet eens krijgen, omdat deze in andere versies van Dragon Age zitten, vaak in andere landen.
2. Een illegale download is de enige manier om gekochte DLC te backuppen.
Dit topic is gesloten.