[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
herr_tol schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:42:
En upgraden equipment-wise? Als je van samenstelling van je party wisselt, komen de wapens en armor dan terug in je inventory, of moet je eerst iemand kaal plukken?
Kaalplukken volgensmij. Ik heb nu de volgende party: (Zit nu net in de droom :9)

- Mezelf, sword + shield. Kan tanken :) Maar deel ook ommeuuunig veel schade uit
- Allistair, sword + shield. tank
- Wynne - healer/buffer. (vooral die heroic iets lijkt het goed te doen op mij ;) )
-Morrigan, freeeeze the enemies.

In die droom kun je trouwens het beste even kijken welke transformatie op wie werkt. Burning man is tegen heel veel goed, maar Gollem tegen andere bepaalde poppetjes weer waar een burning man niet tegen opkan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Nee wat ik heb gezien, komen de items van team genoten die uit je party gaat, gewoon weer terug in je inventory.

Wat ik me af vraag of het nuttig is om de warhound in je party te laten, ipv een andere character?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Awsom schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:49:
[...]

Kaalplukken volgensmij. Ik heb nu de volgende party: (Zit nu net in de droom :9)

- Mezelf, sword + shield. Kan tanken :) Maar deel ook ommeuuunig veel schade uit
- Allistair, sword + shield. tank
- Wynne - healer/buffer. (vooral die heroic iets lijkt het goed te doen op mij ;) )
-Morrigan, freeeeze the enemies.

In die droom kun je trouwens het beste even kijken welke transformatie op wie werkt. Burning man is tegen heel veel goed, maar Gollem tegen andere bepaalde poppetjes weer waar een burning man niet tegen opkan :)
Zelfde party hier alleen ben ik een dual wielding warrior in leather. Elk gevecht hetzelfde. ik/allistar tank. Morrigan freeze + heal - Wynne heal.
appeltje eitje.

Misschien nog een tip voor de mensen die geen Baldur's gate hebben gespeeld. Focus met al je poppetjes steeds op 1 enemy. En als ie dood is pak je pas de volgende. De rest zoveel mogelijk proberen te stunnen/freezen/mindcontrol whatever. Als je 1 op 1 vecht ga je het niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SlasZ schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:26:
[...]

Voor dat onderdeel dacht ik meer aan M&M. Wat is er leuker dan te weten dat er monsters zijn die je kunnen doden door nog maar naar je te kijken en te weten dat je er (mits veel geluk) zo naar toe kunt wandelen. Of zoeken naar verborgen kisten ergens op een berg (ook weer M&M).
Blijkbaar is een solide ononderbroken verhaallijn belangrijker tegenwoordig dan vrijheid...
Maar goed ook. Vrijheid om te doen en laten wat je wil is alleen leuk als het een doel heeft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
Heb de game gister uitgespeeld en moet zeggen de game was overhetalgemeen fantastisch prachtig verhaal ook krijgt de game nog een leuke twist op het eind.
Jammer dat ik achteraf voor een open einde heb gekozen kon hierna ook niet verder spelen met mijn character en werd na een leuke aftiteling (hierin word verteld over de toekomst en wat jou keuzes hebben uitgemaakt) naar het main menu gegooid wat ik zeer jamemr vond :( Ben er trouwens max 40 uur volgens mij korter mee bezig geweest om de game uittespelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ninjaman op 10-11-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Boeboe schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:41:
uqrax, ga naar de forums op social.bioware.com en doorspit de tientallen "this game sucks its too hard" topics. Stuk voor stuk blijken ze van WoW spelers afkomstig te zijn die dachten een offline mmo gevonden te hebben. En WoW spelers maken VEEL drama op forums heb ik ondervonden :|.
Ja, zal allemaal best zijn Boeboe, je kotst blijkbaar op WoW spelers, ik heb oko genoten van WoW en ook van dit spel en juist doordat ik net als uqrax ook dezelfde taktieken gebruik. Crowd control, decent healer en een goede tank. Bij mij komt de damage alleen van mage (ik, doe trouwens ook de cc) en een rogue.

Verder kan kiten trouwens best effectief zijn, ook in deze game en zelfs soms op bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Waar kan ik de urn of sacred ashes vinden? Ik lees via google wat over de ruined temple, maar waar is dat in vredesnaam?

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:04:
Waar kan ik de urn of sacred ashes vinden? Ik lees via google wat over de ruined temple, maar waar is dat in vredesnaam?
In Denerim is een templar bezig met onderzoek naar de urn. Ga is met hem babbelen, dan loopt het verhaal vanzelf verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:10:
[...]

In Denerim is een templar bezig met onderzoek naar de urn. Ga is met hem babbelen, dan loopt het verhaal vanzelf verder. :)
Dit zal je leiden naar een plaatjes genaamd the haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Het hele 'te moeilijk' verhaal van veel mensen komt omdat ze de game mechanics nog niet doorhebben
Dat uitzoeken en doorkrijgen is juist een van de leukere gameplay elementen, daarbij hoort trial en error.
Als men daar geen tijd/zin in heeft( of er helemaal niet uitkomen), dan kunnen ze beter easy spelen waar je wel redelijk kan doen wat je wilt zonder teveel te worden afgestraft, of gewoon een andere game gaan spelen ;)

Er zitten moeilijkere stukken in, maar daarom is het ook fijn dat je tijdelijk de moeilijkheid naar beneden kan bijstellen, zodat je niet muurvast kan komen te zitten.

Wat bioware wel zou kunnen doen is mischien de speler helpen met informatie als hij vastzit, dat is nu redelijk gebrekkig.. veel plezier met die codex doorploegen.. niet echt handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Holger op 10-11-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de PS3 versie in preorder staan maar speel tot die tijd maar even de pc versie. Ik wil dus de origin stories doorlopen om te bepalen waarmee ik straks ga starten.

Heb eerst gekozen voor de human noble en ik vraag me af wanneer de origin afgelopen is. Ik heb nu net de koning gesproken en heb een goed idee waar deze origin story om draait. Heeft het nut om nog verder te gaan en was dat de origin wat betreft de human noble?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinester schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:57:

Wat ik me af vraag of het nuttig is om de warhound in je party te laten, ipv een andere character?
Je warhound kan items vinden, meer nut heb ik nog niet gevonden. Maar ik vind het wel een sterk character in het begin, denk alleen dat het gebrek aan skills tegen hem gaat werken op de lange duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Rpol schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:13:
[...]

Zelfde party hier alleen ben ik een dual wielding warrior in leather. Elk gevecht hetzelfde. ik/allistar tank. Morrigan freeze + heal - Wynne heal.
appeltje eitje.

Misschien nog een tip voor de mensen die geen Baldur's gate hebben gespeeld. Focus met al je poppetjes steeds op 1 enemy. En als ie dood is pak je pas de volgende. De rest zoveel mogelijk proberen te stunnen/freezen/mindcontrol whatever. Als je 1 op 1 vecht ga je het niet redden.
Klopt. Wat ik echter wel altijd doe als er één 'baas' (geel poppetje) is, is daar allistair of ik op tanken. Zodat die niet teveel schade aan de rest doet. Die soms healen met wynne, en heroic call aan de ander geven die de adds afmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik gooi gewoon forcefield op de gele/oranje mannetjes en doe dan rustig eerst de rest, hoewel die tegenwoordig ook zo snel dood zijn dat ik nog een hele tijd moet wachten tot force field terug opgeheven is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Zo doe ik het ook. Eerst het kanonnenvoer afslachten en dan de grotere jongens :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Boeboe schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:03:
Ik gooi gewoon forcefield op de gele/oranje mannetjes en doe dan rustig eerst de rest, hoewel die tegenwoordig ook zo snel dood zijn dat ik nog een hele tijd moet wachten tot force field terug opgeheven is :)
"Resist" FFFFFFFFUUUUUUUUUUU.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:36:
[...]

Je warhound kan items vinden, meer nut heb ik nog niet gevonden. Maar ik vind het wel een sterk character in het begin, denk alleen dat het gebrek aan skills tegen hem gaat werken op de lange duur.
Je kan vaak gifts vinden om aan je companions te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Gisteravond toch nog grote problemen gehad: Huge Flemmeth gerelateerde spoiler:
spoiler:
Het gevecht tegen Flemmeth in draakvorm. Ik ben zowiso al wat benadeeld omdat ik Morrigan niet in mijn party mag hebben, terwijl zij alle ice spells heeft. Aangezien de draak de neiging heeft om melee mannetjes letterlijk op te vreten zet ik iedereen op ranged en uit elkaar. Ik taunt de draak met alistair (die ook een potion voor extra fire res genomen heeft) en ga vervolgens vanop afstand met boog + frost ammo schieten. De rest doet hetzelfde en Wynne cast voortdurend rejunevation en heal op alistair.
Dit werkt aanvankelijk goed: de HP van de draak gaat traag maar gestaag naar beneden. Echter na een tijdje begint de draak steeds vaker vuurballen te schieten waardoor ik voortdurend in brand sta EN de schade van dit burning effect lijkt te stacken. Dit zorgt ervoor dat je mijn hp balk na een tijd als een gek op en neer ziet gaan (rejunevation + healing spells VS fire dot) maar uiteindelijk moet ik er toch aan voor de moeite. Ik kan Alistair nog proberen reviven, maar dan heeft hij 0 stamina en kan hij onmogelijk terug de aandacht van de draak te pakken krijgen.
Iemand die Flemmeth al verslagen heeft gekregen en enige tips heeft?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatalefout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-06 15:23
Boeboe schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:29:
spoilerttttt
spoiler:
je zou het op een later level gewoon nog eens kunnen proberen, probeer daarnaast niet alleen op heals van wynne te rekenen, maar ook veel healing potions te nemen wanneer nodig. zorg dat wynne ook regeneration/rejuvenation blijft casten op alistair/anderen die t nodig hebben, en pauzeer vaak om handmatig commands te geven...anders weet ik t ook niet

[ Voor 49% gewijzigd door fatalefout op 10-11-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Het gevecht tegen Flemmeth in draakvorm. Ik ben zowiso al wat benadeeld omdat ik Morrigan niet in mijn party mag hebben, terwijl zij alle ice spells heeft. Aangezien de draak de neiging heeft om melee mannetjes letterlijk op te vreten zet ik iedereen op ranged en uit elkaar. Ik taunt de draak met alistair (die ook een potion voor extra fire res genomen heeft) en ga vervolgens vanop afstand met boog + frost ammo schieten. De rest doet hetzelfde en Wynne cast voortdurend rejunevation en heal op alistair.
Dit werkt aanvankelijk goed: de HP van de draak gaat traag maar gestaag naar beneden. Echter na een tijdje begint de draak steeds vaker vuurballen te schieten waardoor ik voortdurend in brand sta EN de schade van dit burning effect lijkt te stacken. Dit zorgt ervoor dat je mijn hp balk na een tijd als een gek op en neer ziet gaan (rejunevation + healing spells VS fire dot) maar uiteindelijk moet ik er toch aan voor de moeite. Ik kan Alistair nog proberen reviven, maar dan heeft hij 0 stamina en kan hij onmogelijk terug de aandacht van de draak te pakken krijgen.
spoiler:
je zou kunnen proberen je fire resist wat omhoog te krijgen (als het goed is heb je nu al een flinke lading van dit soort items gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
spoiler:
spoiler:
Probeer de dps aan de zijkanten van flemeth te positioneren en allistar vooraan.
Bij mij ging de draag redelijk snel neer.
Ikzelf als mage healde allistar met heal en rejunevation. zo af en toe healde ik ook mezelf met heal.
De dps aan de zijkanten kregen relatief weinig damage de dps bestond uit sten een 2h warrior en die dwerg warrior gorn nog wat.
Allistar had ik als tank. Ik deed flemeth denk ik rond level 13 als ik het me kan herinneren.
Had verder weinig last van de fireball waar jij het overhad kon die gemakkelijk outhealen.
Enige wat ik dus aan tips kan geven is positioneer de dps aan de zijkanten en zorg dat allistar hem tankt aan de voorkant.
Neem genoeg health en mana potions mee en gebruik deze als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
hm, ik had niemand melee, jij hebt er 2, dat zal wel een groot verschil in snelheid uitmaken ja, vanavond eens proberen.

Maar Alistair ook melee bij jou? Eens die vastgepakt wordt kan ik die echt niet meer outhealen.

[ Voor 38% gewijzigd door boe2 op 10-11-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
?

Dit is toch "gewoon" een logische uitchakeltechniek? Volgens mij werd in BG2 Otiluke's Resillient Sphere gebruikt om een mage te neutraliseren. (Geen spells erin, maar ook niet eruit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
herr_tol schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:42:
En upgraden equipment-wise? Als je van samenstelling van je party wisselt, komen de wapens en armor dan terug in je inventory, of moet je eerst iemand kaal plukken?
Kaalplukken is niet echt nodig. In het begin van het spel krijg je inderdaad wat tijdelijke personages mee (trial wardens, tower guards) die geen skills krijgen, maar verder is het gewoon je vaste party die je niet kwijtraakt. Eventueel kan je in het kamp altijd nog bij hun items. Al je partymembers zijn even waardig als je eigen personage, het is dus van belang om ze net zo goed uit te rusten als jezelf. Nou ja, natuurlijk wel afhankelijk van voor welke personages je echt gaat, kunnen er maar 3 tegelijk meespelen. Heeft weinig zin om dure spullen te kopen voor personages die je niet gebruikt.

Wat mij betreft is dat een van de leuke dingen aan het spel, geen henchmen of stomme mercenaries, gewoon volbloed spelers. Die ook nog eens interessant zijn! Eindelijk eens een spel waarin verhaal belangrijker is dan graphics :P

Ik had overigens zelf Alistair kaalgeplukt van zijn volledige harnas omdat ik voor Sten ging. Hij zag er een beetje uit als een idioot in zijn onderbroek, maar ik vond het eigenlijk wel lollig in het kamp, 's nachts. Alleen heb ik hem dus permanent zo laten staan, wat later in het verhaal voor situaties zorgt die eigenlijk bizar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Katsunami schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:58:
[...]

?

Dit is toch "gewoon" een logische uitchakeltechniek? Volgens mij werd in BG2 Otiluke's Resillient Sphere gebruikt om een mage te neutraliseren. (Geen spells erin, maar ook niet eruit.)
De echt sterke mobs (revenants bv) die resisten dat ding bij mij zo vaak. Cone of Cold werkt dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Uitgespeeld in een uurtje of 50... ;)

spoiler:
Laat de addon maar komen waar je op zoek kan naar Morrigan en je kind. Erg goed gedaan, zelden gebeurt dat ik droevig werd van een spelletje. Maar het einde, vooral bij de eind summary waar staat dat je via Morrigans ring verdriet en spijt van haar voelt, kwam er toch wel een soort emotie vrij...Ik vind het erg mooi gedaan zon einde en ik ben benieuwd of er een DLC uitkomt die hier verder op ingaat. Het einde zelf, de boss fight was allemaal erg makkelijk en voorspeelbaar. Eigenlijk weet je vanaf de eerste paar uur spelen het einde al...

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:52:
hm, ik had niemand melee, jij hebt er 2, dat zal wel een groot verschil in snelheid uitmaken ja, vanavond eens proberen.

Maar Alistair ook melee bij jou? Eens die vastgepakt wordt kan ik die echt niet meer outhealen.
spoiler:
1 hele simpele tip, die het gevecht mijns inziens trivial maakt: force field.
De rest kun je zelf wel uitvogelen denk ik, maar forcefield is een gruwelijk sterke spell voor draken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmmm.. ik heb verder niets tegen WoW, maar nu ik gevechten beschreven zie met cc, tank, kiten, buffer en weet ik veel wat haalt het wel voor mij veel sfeer eruit. Jeetje wat klinkt het ineens allemaal plastisch, alsof je gewoon techniekjes zit toe te passen. Ik hoop dat je het spel zelf toch niet zo beleeft? Anders is er imo weinig role playing aan?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
DarkX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:31:
Hmmm.. ik heb verder niets tegen WoW, maar nu ik gevechten beschreven zie met cc, tank, kiten, buffer en weet ik veel wat haalt het wel voor mij veel sfeer eruit. Jeetje wat klinkt het ineens allemaal plastisch, alsof je gewoon techniekjes zit toe te passen. Ik hoop dat je het spel zelf toch niet zo beleeft? Anders is er imo weinig role playing aan?
Deze termen worden gewoon gebruikt om de beste tactieken weer te geven (en tactiek gebruiken/ontiwkkelen is toch juist niet plastisch :O), en om te ontkrachten dat dit spel te moeilijk zou zijn. Het staat je vrij om volledig zonder tactiek skills te kiezen die je leuk lijken, of juist eigen tactiek te kiezen (hebben wij immers zelf ook gedaan, er zullen niet veel mensen al aan een tweede playthrough begonnen zijn en daarmee volledig op guides afgaan).

Het feit dat termen als tank, cc en dergelijke sinds WoW gemeengoed zijn, betekent niet dat dit iets aan het spel afdoet. Je kan je met terugwerkende kracht ook gewoon op Baldur's Gate toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
nee, WoW heeft de meeste van die termen uitgevonden, daarom dat je de WoW spelers direct herkent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Yo, ze hebben het iedere keer over origins verhalen. Zijn die iedere keer verschillend tot het punt dat Duncan in het spel komt? Is het doel hetzelfde nadat je bij de Grey Wardens bent gekomen of gaat je origins story dan nog een stukje verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Boeboe schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:46:
nee, WoW heeft de meeste van die termen uitgevonden, daarom dat je de WoW spelers direct herkent ;)
Sorry, maar WoW is niet de eerste MMORPG :)
Mensen die Anarchy Online bvb spelen gebruiken die termen al lang, voordat er nog maar sprake was van WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kbloem schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:47:
Yo, ze hebben het iedere keer over origins verhalen. Zijn die iedere keer verschillend tot het punt dat Duncan in het spel komt? Is het doel hetzelfde nadat je bij de Grey Wardens bent gekomen of gaat je origins story dan nog een stukje verder?
Er zijn 6 verschillende originsverhalen en die lopen tot je inderdaad bij De Gray Wardens komt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
anandus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:51:
[...]
Er zijn 6 verschillende originsverhalen en die lopen tot je inderdaad bij De Gray Wardens komt :)
Trouwens wat gebeurt er als je weigert bij de Warders te gaan? Ik zag een optie om aggressief beginnen te doen tegen Duncan; moet je dan beginnen vechten tegen hem? Is er een verhaallijn buiten de Warders om of verlies je zowieso dit gevecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

uqrax schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:41:
[...]

Deze termen worden gewoon gebruikt om de beste tactieken weer te geven (en tactiek gebruiken/ontiwkkelen is toch juist niet plastisch :O), en om te ontkrachten dat dit spel te moeilijk zou zijn. Het staat je vrij om volledig zonder tactiek skills te kiezen die je leuk lijken, of juist eigen tactiek te kiezen (hebben wij immers zelf ook gedaan, er zullen niet veel mensen al aan een tweede playthrough begonnen zijn en daarmee volledig op guides afgaan).

Het feit dat termen als tank, cc en dergelijke sinds WoW gemeengoed zijn, betekent niet dat dit iets aan het spel afdoet. Je kan je met terugwerkende kracht ook gewoon op Baldur's Gate toepassen.
Mja. In andere games heb je technieken als zerging/rushing of rocketjumping, en hoewel het best wel praktische tactieken zullen zijn halen ze mij persoonlijk uit het spel. Ik wil het gevoel krijgen dat ik met een groep krijgers rondloop op een quest / dat ik een bloedstollende oorlog voer met mijn leger / dat ik een leven op dood gevecht voer met mijn sluipschutter enz. en niet elk spel terugbrengen tot z'n bare basics in een analyse.

Het komt over alsof je Saving Private Ryan kijkt en vertelt dat de turtling tactiek van de duitsers verslagen werd door de zerging tactiek van de geallieerde enz. Het zal best wel kloppen qua term, maar voor mij haalt het toch een beetje de jus uit de film.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SlasZ schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:55:
[...]

Trouwens wat gebeurt er als je weigert bij de Warders te gaan? Ik zag een optie om aggressief beginnen te doen tegen Duncan; moet je dan beginnen vechten tegen hem? Is er een verhaallijn buiten de Warders om of verlies je zowieso dit gevecht?
Ik denk niet dat je als "rookie" het van Duncan kan winnen zonder party enzo ;). Als dat al een optie is. Mijn erg lamme tactiek tegen grote groepen is, earthquake, blizzard, tempest, wachten, looten. Zo grappig om iedereen om te zien vallen, bevriezen en uiteindelijk dood te gaan. Maar ja tegen grote groepen is dat wel één van de manieren om er zonder al te veel kleerscheuren door te komen. Tevens kan je deze tactiek toepassen terwijl je in een andere kamer staat :p, klinkt als een exploit.

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 10-11-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
MrVegeta schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:11:
[...]

Tevens kan je deze tactiek toepassen terwijl je in een andere kamer staat :p, klinkt als een exploit.
Had ik ook gemerkt, lekker technieken ook om indoor te kunnen gebruiken :O
DarkX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:06:
[...]

Mja. In andere games heb je technieken als zerging/rushing of rocketjumping, en hoewel het best wel praktische tactieken zullen zijn halen ze mij persoonlijk uit het spel. Ik wil het gevoel krijgen dat ik met een groep krijgers rondloop op een quest / dat ik een bloedstollende oorlog voer met mijn leger / dat ik een leven op dood gevecht voer met mijn sluipschutter enz. en niet elk spel terugbrengen tot z'n bare basics in een analyse.

Het komt over alsof je Saving Private Ryan kijkt en vertelt dat de turtling tactiek van de duitsers verslagen werd door de zerging tactiek van de geallieerde enz. Het zal best wel kloppen qua term, maar voor mij haalt het toch een beetje de jus uit de film.
Dan zul je blij zijn dat in het spel zelf de termen niet voorkomen. Wanneer mensen echter over dit soort tactieken praten, worden ze wel snel gebruikt omdat de meeste mensen ze inmiddels kennen. Je can cc ook "manieren om de vijandige darkspawn tijdelijk uit te schakelen terwijl je rest van de groep definitief uitschakelt" noemen, maar... :P

Zodra je erover moet praten, moet het een duidelijke en liefst korte naam hebben, geldt overigens ook voor echte oorlog. Operatie Market Garden klinkt ook niet echt episch, eerder als de jaarlijke tuiniersbeurs.

Ik heb ook wel leuke role playing itempjes of gebeurtenissen die ik best zou willen vertellen, heb er ook een paar genoemd, maar uiteindelijk zijn dit vooral spoilers en kan iedereen ze beter zelf in het spel ervaren. Zo vindt mijn evil anti-human mage elf het gesprek waarin Shale en Sten humans vergelijken met poepgooiende apen (could they be related?) erg veel hout snijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

uqrax schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:36:
Had ik ook gemerkt, lekker technieken ook om indoor te kunnen gebruiken :O
Ja maar moet ik het mezelf onnodig moeilijk maken? Ik heb er zo ook wel plezier aan, maar goed meestal is het proberen om lui bij elkaar te krijgen en dan af te maken dus veel verandert er niet... ik ga de game sowieso nog een keer op hard spelen (nu normal) en dan wat evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
MrVegeta schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:42:
[...]

Ja maar moet ik het mezelf onnodig moeilijk maken? Ik heb er zo ook wel plezier aan, maar goed meestal is het proberen om lui bij elkaar te krijgen en dan af te maken dus veel verandert er niet... ik ga de game sowieso nog een keer op hard spelen (nu normal) en dan wat evil.
Mwah, bedoelde het niet als gebruiker, cast ze zelf ook weleens indoor. Maar had niet verwacht dat je ze uberhaupt binnen zou kunnen gebruiken, is weinig logisch. Zal gedaan zijn om de krachtige mage skills niet nutteloos te laten worden voor bepaalde gevechten, alhoewel de mage eigenlijk al vrij sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:06:
[...]

Het verschil is dat we nu op een forum zitten, en niet aan het spelen zijn. Klinkt heel flauw natuurlijk, maar als ik aan het spelen ben, dan denk ik ook niet: "ok, mn mage gaat nu wat CCen, mn tank gooit gelijk daarna een force aggro erop, terwijl mn ranged dps mooi de boel gesnared kan houden, zodat mn tank daarna kan kiten terwijl mn ranged dps de boss pewpewed." Feit is wel, dat ik een aantal skills gebruik die hier op neerkomen. Tijdens het spelen zelf ervaar ik het niet zo, dan zit ik midden in het gevecht, ga ik er ook in op, en ben ik druk bezig om alles te laten werken.
De andere kant is, als ik dit op een duidelijke en korte manier wil communiceren, zal ik idd deze termen gebruiken op een forum om het duidelijk te houden.
Dat wil dus niet zeggen dat de mensen die op deze manier communiceren, dus ook op zo'n 'metagaming' manier het spel ervaren. Alhoewel er vast wel mensen zijn die dat wel doen, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zal morgen ook maar even een kopie van dit spel gaan halen bij MM of Dimensionplus. Ik was het spel al helemaal vergeten door de aankoop van mijn nieuwe auto. Een Golf VI 1.4 TSI 122 PK. Maar goed dat doet hier er even niet toe. Ik meende dat het pas aan het einde van de maand gereleased werd. En aangezien ik Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Shadows of Amn + uitbreidingen ook helemaal uitgespeeld heb. Hoort deze topper ook gewoon er weer bij voor de komende herfst en wintermaanden. Dus morgen zal ook in deze nieuwe wereld gaan stappen van Dragon's Age en weer de oude tijden gaan herbeleven van Bioware zoals als dat ook in de eind jaren 90 het geval was met de Baldur's Gate serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

GRRRRRR...iets meer autosave zou fijn zijn....nou moet ik die nachtaanval @ Redcliffe weer opnieuw doen nadat ik al vrolijk met de Chanterboard quests was begonnen en doodging... :(

Ik was zo opgegaan in spel dat ik was vergeten te saven...

[ Voor 16% gewijzigd door Japser op 10-11-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er zit wel echt humor in 't spel trouwens :P Moest gister ook weer lachen om wat er in m'n basecamp gebeurde :')
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Japser schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:28:
GRRRRRR...iets meer autosave zou fijn zijn....nou moet ik die nachtaanval @ Redcliffe weer opnieuw doen nadat ik al vrolijk met de Chanterboard quests was begonnen en doodging... :(

Ik was zo opgegaan in spel dat ik was vergeten te saven...
ram vaker F5 in ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Hey mensen
Ik ben lekker bezig en nou ben ik lvl 14 en wil ik onderhand wel een specializion met mijn mage...

Shapeshifter en Blood mage weet ik te krijgen
Alleen ik wil Arcane warrior en Spirit healer juist zeer graag... Kan iemand mij helpen

Btw. Arcane warrior plekje waar moet zijn al voorbij gelopen, maar als ik terug loop kan ik het dan alsnog krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Dat ben ik ook vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
stoeber schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:40:
Hey mensen
Ik ben lekker bezig en nou ben ik lvl 14 en wil ik onderhand wel een specializion met mijn mage...

Shapeshifter en Blood mage weet ik te krijgen
Alleen ik wil Arcane warrior en Spirit healer juist zeer graag... Kan iemand mij helpen

Btw. Arcane warrior plekje waar moet zijn al voorbij gelopen, maar als ik terug loop kan ik het dan alsnog krijgen?
Arcane warrior plek zou 't gewoon nog moeten doen lijkt me. Dat object waar je 't van leert destroy je pas nadat je arcane warrior hebt unlocked namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kocht net het Berserker boekje bij de dwarf merchant, crashde me game. Ik reload en wil het boekje opnieuw kopen... is het er niet meer. Ben benieuwd of ik het kan leren wanneer ik level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:05:
[...]
... gelijk daarna een force aggro erop, terwijl mn ranged dps mooi de boel gesnared kan houden, zodat mn tank daarna kan kiten ...
Wat betekent kiten en gesnared ?

( Ik ken de hele terminologie nog niet, sorry :P )

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kiten is een mob (vijand) achter je aan laten rennen, terwijl je hem met een hunter (oid) snared (vastzet) zodat je hem kan aanvallen maar hij jou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
Gimbooze schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:43:
[...]

Arcane warrior plek zou 't gewoon nog moeten doen lijkt me. Dat object waar je 't van leert destroy je pas nadat je arcane warrior hebt unlocked namelijk.
niet het geval... geest jongetje is nergens meer te bekennen evenals de altar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
stoeber schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:57:
[...]

niet het geval... geest jongetje is nergens meer te bekennen evenals de altar
Spirit healer boekje heb ik gekocht in Denerim. Weet niet meer precies waar, heb ik ergens eerder in deze thread gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees hierboven wat "kiten" is. Dat is dan wellicht een WoW-term, maar geen WoW-techniek. De techinek is namelijk VEEL ouder. Wat hier "kiten" heet, werd in Baldur's Gate 1 in 1998 namelijk ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

De termen zijn niet eens zozeer door WoW uitgevonden als door WoW populair geworden.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ben ik zelf met Dragon Age: Origins begonnen, nadat het al sinds de releasedag hier ligt. (Ja, ketters hè? :P Eerst even de boeken uitlezen.) Eén ding kan ik alvast zeggen: het is zeker een Bioware-spel, dat is er direct vanaf te zien. Het voelt een beetje als Neverwinter Nights. Hetgeen ik wel vreemd vind in de controls is het volgende:

WASD wordt niet gebruikt om te lopen; dat is WSQE, en AD wordt voor de camera gebruikt. Dat heb ik omgewisseld. Nu gebruik ik WASD om te lopen, en QE voor de camera. Het rechtsklikken om naar een plek te gaan voelt vreemd, omdat alle andere RPG's van Bioware hier een linksklik voor gebruiken. Voor de rest zal ik wel aan de controls wennen.

Hetgeen me nog het meeste meevalt is de graphics. Vanwege slecht zichtvermogen moet ik het spel op 1024x768 draaien om de tekst te kunnen lezen, net als Neverwinter Nights 1 en 2 en vele andere spellen. Elke keer ben ik bang dat de graphics slecht worden, maar het ziet er buitengewoon goed uit. Het is niet "tack sharp" zoals op 1280x1024, maar het is zeker niet wazig. Het spel ziet er nu uit zoals ik dat op een goede CRT zou verwachten zeg maar.

Upscalen gaat ook bij dit spel goed, en aangezien ik met de graphics van NWN1 al tevreden was (en met die van NWN2 al helemaal) gaat dit helemaal goed komen. 1024x768 heeft wel het voordeel dat ik met een 9600GT niet bang hoef te zijn dat het spel traag gaat draaien, ondanks dat alles op max staat :) Het neemt niet weg dat, mochten er grotere fonts komen, ik wel 1280x1024 zal gaan gebruiken natuurlijk.

Morgen maar eens in ernst beginnen. Ik heb net mijn character (Male Elf Mage) gecreëerd, en zit nu direct aan het begin van het spel. Ik ben benieuwd, zoals bij elk Bioware spel. Het enige dat wel wennen is zijn de weinige rassen, klassen, en de hoge getallen voor hitpoints enzo. Wat betreft de wereld voelt het uitsterven van dwergen en elfen die in krottenwijken in de stad leven wel een beetje vreemd. Eigenlijk wel jammer dat spellen en boeken in de fantasywereld bijna altijd gaan over vergane glorie en cultuur.

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 11-11-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, beetje jammer. Ik kan die berserkin niet meer kopen van die dwarf maar ik heb hem ook niet geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Berserker skill kan je ook kopen. In Denerim geloof ik bij die dwarf die ook armor verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Hmm vraagje, ik heb ondertussen met Leliana een rating van +100 (warm), maar ik kan vervolgens nogsteeds niks anders doen dan de standaard opties. Ik ben ondertussen ook een aardig eindje in het spel (ik heb ondertussen alle vier de allies verzamelt en loop nou rond in Denerim). Enig idee of ik nog wat ben vergeten oid of kan je uberhaupt alleen vriendjes blijven met haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik stel de vraag nogmaals

Ik zit in Redcliff castle maar merk dat ik nog te zwak ben om de missie te kunnen volbrengen. Kan ik euit lopen en naar andere gebieden gaan? Dat neefje is alleen naar binnen, dus die wacht wel op me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
maartend schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:38:

Ik zit in Redcliff castle maar merk dat ik nog te zwak ben om de missie te kunnen volbrengen. Kan ik euit lopen en naar andere gebieden gaan? Dat neefje is alleen naar binnen, dus die wacht wel op me.
Mja meestal zeggen ze dat iets snel moet gebeuren maar zitten er geen sancties aan als je het effe laat wachten. En anders gewoon even saven en vetrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
silentsnake schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:33:
Hmm vraagje, ik heb ondertussen met Leliana een rating van +100 (warm), maar ik kan vervolgens nogsteeds niks anders doen dan de standaard opties. Ik ben ondertussen ook een aardig eindje in het spel (ik heb ondertussen alle vier de allies verzamelt en loop nou rond in Denerim). Enig idee of ik nog wat ben vergeten oid of kan je uberhaupt alleen vriendjes blijven met haar?
Ben je een jongen of een meisje?
Sommige karakters zijn louter hetero en sommigen zijn bisexueel.
Ik weet niet hoe het met Leliana zit eigenlijk, maar als je een meisje speelt en zij is puur hetero dan zal er niets gebeuren :)

Edit: Hmm.. even opgezocht, maar Leliana is bi, dus zou moeten lukken of je nou een jongen of een meisje bent?
maartend schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:38:

Ja, dat kan prima.
spoiler:
Maar kijk uit als je Broken Circle doet, want als je daar eenmaal binnen bent kan je er niet uit tot je die quest uitgespeeld hebt.
Desondanks raad ik Broken Circle aan om te doen voor Redcliffe :)

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 11-11-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
knip :(

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 11-11-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragon Age hoofd systeem designer George Zoeller heeft uitgelegd dat BioWare bepaalde of er content kwam en wat deze zou gaan kosten, niet Electronic Arts.

De opmerkingen dat de DLC gemaakt is om extra geld uit de gamers te halen is volgens Zoeller niet waar. Dat BioWare de game ontwikkelde met een beperkte inventaris, is geen keuze geweest vanuit financieel opzicht. Het werd gedaan om de opslaggrootte en laadtijden te beperken.

Er zullen met de launch drie verschillende pakketten DLC beschikbaar zijn voor Dragon Age. Voor een van deze pakketten - Warden's Keep - moet betaald worden. De andere twee pakketten zijn gratis voor alle legitime eigenaren van Dragon Age: Origins.

Op onze gamepagina kan je het laatste nieuws over Dragon Age: Orgins kunnen lezen. Ook kan je daar in een recensie lezen wat wij vinden van Dragon Age.
:')

http://www.xgn.nl/ps3/nie...t-dragon-age-origins-dlc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Hmm wardens keep, das ongeveer 1 a 2 uur speeltijd in totaal.
Eigenlijk 2 grotere encounters en dan nog wat opvul encounters

Had verwacht, dat het groter zou zijn trouwen, maar ach was wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik heb het spel gister ook geïnstalleerd, en het is wel grappig. Ben nooit echt een fan geweest van de Baldur's Gate serie (of NVN, of dat soort spellen) omdat het toch vaak wat te statisch is (klikken en stats), stijf qua dialogen, etc.

Dat heb je bij deze ook nog wel wat, maar veel minder heb ik het idee - animaties van in-game cutscenes zijn beter, minder stijf (al zouden ze nog punten kunnen scoren met betere gezichtsanimaties mbt emoties, lipsynch zit goed), gameplay is nog redelijk statisch, maar gaat ook de goeie kant op, etc.

Die bloedspetters zijn echter :+-waardig. Leuke toevoeging qua idee, maar de uitvoering vindt ik weer overdreven. Ze hadden dit beter slechts per gebied kunnen doen, ipv over het hele lichaam een gelijkmatige splatter van bloed en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is overigens perfect mogelijk om DLC te backuppen als Bioware het zou willen toelaten. Via-via heb ik de downloads kunnen verkrijgen van de betreffende dazips, die gewoon met daupdater.exe (in de DA:O-map) geïnstalleerd kunnen worden. Dan nog een kleine aanpassing doorvoeren, en de DLC werkt.

Aangezien de DLC in de AddIns map wordt geïnstalleerd, lijkt het mij perfect mogelijk om met een programma van deze installatie weer een dazip te maken. Men zal wel bang zijn dat die dazips daarna verspreid worden. Jammer voor hen is dat allang gebeurd. Dus, wederom is dit lastig voor de betalende mensen, en kunnen downloaders weer van alles gebruik maken zonder problemen. Jammer eigenlijk, dat een downloader niet afhankelijk is van de fabrikant, en een koper wel.

Ik heb het geprobeerd; ik ga echter deze dazips bewaren als backup, en DLC die ik niet heb gekocht (of gekregen bij mijn editie) niet installeren. Ik kan mij voorstellen dat ik problemen kan krijgen als de verkeerde erachter komt dat ik op mijn character in mijn proefiel DLC heb hangen waarvan door mij geen code is geredeemed. Het is niet de bedoeling dat ik mezelf een ban op de social site aansmeer (of zelfs grotere problemen).

Daarnaast ben ik niet van zins om illegaal bezig te zijn, maar ik wil van gekochte (gekregen) DLC wel een backup hebben. Zodra er weer betaalde content uitkomt die ik aanschaf, dan ga ik daarna weer direct op zoek naar de dazips.

Nou ja, Warden's Keep en Shale zijn gebackupped, net als Blood Armour, Dalish Promise Ring en de Memory Band. De rest van de DLC bewaar ik wel even, want ik heb begrepen dat je via Dragon Age: Journeys (flash game) nog wat extra DLC kunt krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 11-11-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net voorbij redcliffe. en op het punt verder te gaan en heb de "nightmare/fade" gehad.
hoewel ik het stuk een beetje zat was en waarschijnlijk een beetje te snel heb zitten klikken op de text fragmenten werd Wynne een beetje boos en ging leip doen op de trap. is dit altijd zo ? of is er ook een manier om haar te behouden in mn party ? want dan load ik een save game terug.

merk dat het aardig pittig is zonder healer en morigan is daar nou geen topper in.

edit: hoe enchant je gear btw? ik had een wapen gevonden met een slot en heb wat van die enchant zooi in me bags maar geen idee hoe ik het er op krijg?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Nou dan elke avond spelen (en vanaf zaterdag nadat ik alle origin stories gedaan had) Nu level 10 met me Male Elf Mage. Heb de circle of magi uitgespeeld en ben gisteren naar Denerim gegaan om een heleboel sidequests te doen. Onderweg trug naar mage tower (ik had spullen nodig) ambushed door Zevran en 30 minuten later had ik iets heel verontrustents op me scherm dus ben maar wat drinken gaan halen tijdens die scene. Maja, daarna leerde hij me wel Assasin te worden(met me 2de playthrough). Daarna beetje met wynne gebabbelt en toen ik haar companion quest aant doen was, heel hard dood gegaan. En me laatste save was vlak voor zevran, dus lucky me :) vanavond maar overnieuw doen :) En vanavond nog zoveel mogelijk side quests proberen te doen en dan naar redcliffe denk ik. Misschien ook maar proberen die 4some voorelkaar te krijgen waar ik veel mensen over hoor.

Tot nu toe zeg ik: hole s**t wat een goede game en ik ga em zeker nog paar keer doen met andere characters en origins :D

Ik had trouwens gepreorderd bij BS maar ik heb geen memory band, iemand een idee hoe daar aan te komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ye-roon op 11-11-2009 14:09 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

MrVegeta schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:22:
Uuggh er wordt wel een hoop gepraat in de game zeg :p. Zit in Loithering en daar kan je gewoon een klein uur rondlopen en met mensen praten zonder iets van quests te krijgen etc. Wel leuke info maar ik wil weer knokken!

Party members vliegen er ook bij trouwens!
spoiler:
Liev hondje, een battle-mage vrouwtje en die Vanguard kerel uit die kooi weet niet zo goed wat voor setup ik mee zou moeten nemen...

Krijgen de members die je niet meeneemt wel XP? Of moet je ze afwisselen om ze wat in orde te houden?

Ik heb trouwens voor mijn members auto level aangezet, klinkt misschien beetje laf maar ik heb weinig zin om voor 3+ chars constant te gaan kijken welke skills ze nog moeten etc. Vind het voor me rogue al moeilijk genoeg!
Waar kan ik deze auto-level optie aanzetten? Ik speel overigens op de PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
in Lothering kun je ook nog een andere extra personage recruiten he ;)
een vrouwelijke rogue that is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

VP. schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:17:
[...]

Waar kan ik deze auto-level optie aanzetten? Ik speel overigens op de PC :)
Die optie kun je vinden in je character sheet ("c" meende ik). Rechtsonderin staat een optie voor Level-up en Auto-level.

Misschien handig om te weten voor andere mensen: zodra je een specialization hebt unlocked kun je deze al direct activeren dmv van deze Level-up knop. Je hoeft dus niet perse te wachten totdat je voldoende xp hebt verkregen voor het volgende level, je kunt al direct aan de slag ;)

Auto-leveling gebruik ik zelf overigens nooit in dit soort games. In de meeste gevallen zijn de voorgeprogrammeerde instellingen nogal inefficient (veelal te veel vespreid). Morrigan is een aardig goed voorbeeld: ze heeft allerlei spells in allerlei areas als je haar kiest, maar eigenlijk wil je gewoon zsm een goede crowd control ability (b.v. cone of cold) en/of heal. Om nog maar niet te spreken over de shapeshiften spells waarvan ik de punten wel op andere plekken kan gebruiken ;) Maar goed, ieder zn eigen ding.

P.s. Las overigens op de officiële forums dat je evt de level-up scripts van de npcs aan kunt passen. Lukt alleen op de PC aangezien je een bepaald bestand (1 voor elke npc) zult moeten openen met een notepad oid. Die files bepalen nl ook de starting attributes & spells van de npcs (aangezien die het lvl aannemen waarop je ze recruit). Ik ga uit pure nieuwsgierigheid thuis even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Kijk eens aan, nice! Ik zal de meeste wel gewoon laten auto-levelen, maar Morrigan doe ik liever zelf. Ik merk dat ik momenteel heel hard een healer nodig heb, en zij is de uitverkorene :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:55:
Ik ben net voorbij redcliffe. en op het punt verder te gaan en heb de "nightmare/fade" gehad.
hoewel ik het stuk een beetje zat was en waarschijnlijk een beetje te snel heb zitten klikken op de text fragmenten werd Wynne een beetje boos en ging leip doen op de trap. is dit altijd zo ? of is er ook een manier om haar te behouden in mn party ? want dan load ik een save game terug.

merk dat het aardig pittig is zonder healer en morigan is daar nou geen topper in.

edit: hoe enchant je gear btw? ik had een wapen gevonden met een slot en heb wat van die enchant zooi in me bags maar geen idee hoe ik het er op krijg?
Bump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Naar je basecamp gaan (rechts boven in je scherm op de world map)
Het retard zoontje van die dwarf daar kan je gear enchanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gelezen dat specializations die je hebt gehaald, ge-unlocked blijven tussen verschillende spellen, omdat dit ergens wordt opgeslagen. De ene zegt dat dit online in het profiel gebeurt, de ander zegt in een bestand op de HDD.

Eigenlijk wil ik dingen niet van het ene naar het andere spel laten overdragen. Het eerste (via het profiel) ben ik al helemaal geen fan van, omdat dan zelfs een herinstallatie niet hiervan af komt.

Hoe kan ik ge-unlockte specializations weer locken?

(Ja, het gaat weer over de toekomst. Als ik dit spel over 5 jaar nogmaals speel, wil ik niet een deel cadeau krijgen. Waarschijnlijk ben ik een stapel zut vergeten, en wil ik er "gewoon" weer heen zoeken.)

Tevens krijg je, als je een character uploadt via de character editor, de Lucky Ring. Hoe kan ik dat character in het spel gebruiken? Ik weet even niet hoe het werkt. Worden er savegames bewaard, waarin je kunt spelen (zoals Baldur's Gate), of worden er characters bewaard die elk hun eigen set savegames hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VP. schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:28:
Kijk eens aan, nice! Ik zal de meeste wel gewoon laten auto-levelen, maar Morrigan doe ik liever zelf. Ik merk dat ik momenteel heel hard een healer nodig heb, en zij is de uitverkorene :')
Ik doe alles zelf in deze game, iedereen heeft zo zijn eigen speelstijl en autolevel zie ik daar niet op inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Is er eigenlijk een manier om de dialogen met een companion te resetten (via console of zo?)
Ik ben al redelijk ver met het spel maar heb in het begin een fout gemaakt met leliana in de dialogen, nu kan ik geen romance met haar beginnen.
Ik heb eigenlijk weinig zin om helemaal opnieuw te beginnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
alucard.erbacam schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:00:
Is er eigenlijk een manier om de dialogen met een companion te resetten (via console of zo?)
Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Ik neem aan dat er een script of commando moet zijn om dat te doen, de devs hebben het ook moeten testen en het kost redelijk wat uren om elke keer om iets te testen het spel opniew te moeten doorlopen.
Dus ja ik denk dat het moet kunnen :)

Kan alleen bij de console commandos en scripts niets vinden wat in die richting wijst, maar misschien moet iemand dat nog uitvinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk kun je de conversatie niet resetten, maar ik denk dat dat ook niet hoeft. Als DA:O ook maar een béétje op BG of NWN lijkt, hoef je slechts een variabele te veranderen, zoals LELIANA_ROMANCE=1.

Vraag me niet hoe dat zou moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Katsunami schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:03:
WASD wordt niet gebruikt om te lopen; dat is WSQE, en AD wordt voor de camera gebruikt. Dat heb ik omgewisseld. Nu gebruik ik WASD om te lopen, en QE voor de camera. Het rechtsklikken om naar een plek te gaan voelt vreemd, omdat alle andere RPG's van Bioware hier een linksklik voor gebruiken. Voor de rest zal ik wel aan de controls wennen.
Camera besturing en lopen doe ik gewoon gelijktijdig door beide muisknoppen ingedrukt te houden.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grrr... net die veldslag van Redcliffe weer gedaan.
Heb ik iedereen in leven gehouden... En gaat er bij de laatste undead een militiaman dood :/
Weet iemand wat je krijgt als iedereen in leven blijft (je schijnt iets extra's te krijgen)? Of krijg je gewoon extra geld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Hoe kan ik ge-unlockte specializations weer locken?
Werp je profielmap weg en maak een nieuw profiel aan.

Mijn tweede draak gedood, deze keer een high dragon die zich in de mountain tops bevond: de loot was een mooie beloning. Alistair liet deze keer ook zijn finishing move zien (heb een screenshot genomen, maar die toont niet echt hoe ruig het er uitziet), die bij draken ERG sweet is.

[ Voor 65% gewijzigd door boe2 op 11-11-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Katsunami schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:33:
Waarschijnlijk kun je de conversatie niet resetten, maar ik denk dat dat ook niet hoeft. Als DA:O ook maar een béétje op BG of NWN lijkt, hoef je slechts een variabele te veranderen, zoals LELIANA_ROMANCE=1.

Vraag me niet hoe dat zou moeten :P
Dat zal het idd eerder zijn. Resetten van de dialogen heeft veel te veel consequenties. Misschien zit je dan nu wel op een plek waar je dan niet kunt zijn met mensen die al dood zijn en wapens die je niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Boeboe schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:59:
[...]

Mijn tweede draak gedood, deze keer een high dragon die zich in de mountain tops bevond: de loot was een mooie beloning. Alistair liet deze keer ook zijn finishing move zien (heb een screenshot genomen, maar die toont niet echt hoe ruig het er uitziet), die bij draken ERG sweet is.
Ik vind het nu ook wel cool eruitzien :)
Ride That Dragon! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
maartend schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:05:
Dat zal het idd eerder zijn. Resetten van de dialogen heeft veel te veel consequenties. Misschien zit je dan nu wel op een plek waar je dan niet kunt zijn met mensen die al dood zijn en wapens die je niet hebt.
Dat klinkt inderdaad beter, zal de ini files eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:58:
Grrr... net die veldslag van Redcliffe weer gedaan.
Heb ik iedereen in leven gehouden... En gaat er bij de laatste undead een militiaman dood :/
Weet iemand wat je krijgt als iedereen in leven blijft (je schijnt iets extra's te krijgen)? Of krijg je gewoon extra geld ofzo?
Nou, dat zou ik wel heel knap vinden en is mijn inziens dus zeker een extraatje waard. Moest bij dit gevecht voor de eerste keer opnieuw laden terwijl ik hiervoor nauwelijks problemen heb gehad in gevechten. Tweede keer net aan gered en was al tussen de huizen aan het rennen op zoek naar een betere positie met slechts 2 man nog staande en alle health potions al verbruikt.

Ben direct van toren naar Redcliff gegaan. misschien had ik beter eerst naar "eenvoudigere" locaties kunnen gaan, maar wil het verhaal trouw blijven en dat wees het meest in richting van sir Alm, of hoe die zieke ook heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:10:
[...]

Nou, dat zou ik wel heel knap vinden en is mijn inziens dus zeker een extraatje waard.
Ik was er dus bijna, had iets beter op moeten letten.
Ik heb eerst Broken Circle gedaan, zodat ik Wynn heb.
En die heb ik (handmatig) alles wat los en vast zit laten healen. Dus niet alleen mijn party, maar ook de militiamen, dat scheelt een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:10:
[...]

Nou, dat zou ik wel heel knap vinden en is mijn inziens dus zeker een extraatje waard. Moest bij dit gevecht voor de eerste keer opnieuw laden terwijl ik hiervoor nauwelijks problemen heb gehad in gevechten. Tweede keer net aan gered en was al tussen de huizen aan het rennen op zoek naar een betere positie met slechts 2 man nog staande en alle health potions al verbruikt.

Ben direct van toren naar Redcliff gegaan. misschien had ik beter eerst naar "eenvoudigere" locaties kunnen gaan, maar wil het verhaal trouw blijven en dat wees het meest in richting van sir Alm, of hoe die zieke ook heette.
Arl Eamon. :Y)

Anyway, leuk spelletje! Ben bezig geweest met een Human Warrior en een Elf Mage. De mage lijkt tot nu toe veel makkelijker maar ik kan er nog geen goed oordeel over geven. Mage is nu net pas een Grey Warden geworden. :D

Straks toch maar eens een badass Dwarf Rogue maken! 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
Pff ging aardig goed maar word nu echt vreselijk afgemaakt =)

Ben nu in redcliff na de nacht battle. Als ik het kasteel inga kom ik gewoon niet meer verder na een tijdje.
Een hele hoop skelten en een gele mob doen me pijn ..

Denk ga ik wat chanty quest doen. En word ik ook halve wegen al een aantal keer afgemaakt door een stuk op 10 wolfen =)

Mijn party bestaat uit : Alistar, die rouge leli nog wat =) en morigan. Ben zelf een warrior.
Ze zijn allemaal level7

Ik gebuik ali/ mezelf om te tanken. Morigan gebruik ik die stun spell met daar achteraan horror , maar het schiet niet echt op =)

Maar ik heb echt het gevoel dat ik offensive power mis. Iemand nog tips?

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, dat is ook het team waarmee ik het gedaan heb.
Op welke moeilijkheid speel je?

Ik doe altijd zoveel mogelijk horror en hex op de sterkste, daarmee kan Morrigan ze bijna solo. Ondertussen slacht ik met de andere drie de rest af :)
Probeer ook steeds een paar enemies te pullen, zodra er 3 of 4 op je af komen snel een stuk terug lopen.

/me heeft de RPG's wel weer goed in het bloed nu
The Witcher wordt op dit moment alvast weer geïnstalleerd, nooit aan uitspelen toegekomen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:51:
Mmm, dat is ook het team waarmee ik het gedaan heb.
Op welke moeilijkheid speel je?

Ik doe altijd zoveel mogelijk horror en hex op de sterkste, daarmee kan Morrigan ze bijna solo. Ondertussen slacht ik met de andere drie de rest af :)
Probeer ook steeds een paar enemies te pullen, zodra er 3 of 4 op je af komen snel een stuk terug lopen.
Ik speel op "normal" Ik dan kasteel probeer ik dat ook maar dan nog is het zo'n gele mob en een stuk of 5 van die andere mobs er nog bij. Zal eens Hex / Horror combo proberen.

En als ik aangevallen word door 10 wolfen word ik van 2 kanten bestormed =) Probleem daarbij is dat ze overwelm gebruiken zodat ik geen potions kan gebruiken waneer ik dat zo hard nodig heb =)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
snakeye schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:47:
Pff ging aardig goed maar word nu echt vreselijk afgemaakt =)

Ben nu in redcliff na de nacht battle. Als ik het kasteel inga kom ik gewoon niet meer verder na een tijdje.
Een hele hoop skelten en een gele mob doen me pijn ..

Denk ga ik wat chanty quest doen. En word ik ook halve wegen al een aantal keer afgemaakt door een stuk op 10 wolfen =)

Mijn party bestaat uit : Alistar, die rouge leli nog wat =) en morigan. Ben zelf een warrior.
Ze zijn allemaal level7

Ik gebuik ali/ mezelf om te tanken. Morigan gebruik ik die stun spell met daar achteraan horror , maar het schiet niet echt op =)

Maar ik heb echt het gevoel dat ik offensive power mis. Iemand nog tips?
Bedoel je dat groepje op de courtyard?
Zo ja,
spoiler:
Je kan hulp binnenlaten door de gate open te doen, er zit daar ergens een hendel om het hek open te maken

• stoeber
Yeah voltooid!!

Mage lvl 18 :D Alleen ik heb nog maar 23/87 achievements binnen dus ga denk volgende week even een nieuwe human rouge maken. :D

Moet zeggen mooi spel en zeer leuk. Alleen had het van mij wel veel langer kunnen duren ben nu in 28 uur klaar... Niet echt super veel naar mijn mening.

Succes en veel plezier nog allemaal

en hier nog een tip voor mensen die ergens vast zitten of wat extra info willen over wat ze moeten doen:
http://mycheats.1up.com/v...859/dragon_age_origins/pc (walkthrough)

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:59:
[...]

Ik heb bij die draak van te voren gesaved, neergehaald, en gelijk daarna nog een keer gekilled, puur om de deathblow nog een keer te kunnen zien. Die is wel ZO gruwelijk vet gewoon. _/-\o_

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
stoeber schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:06:
Moet zeggen mooi spel en zeer leuk. Alleen had het van mij wel veel langer kunnen duren ben nu in 28 uur klaar... Niet echt super veel naar mijn mening.
Dan heb je dus overal doorheen gerusht en amper sidequests gedaan, 28 uur is echt enorm weinig voor dit spel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• boe2
  • Niet online
28 uur wtf. Ik ben nog "maar" lvl 15, zit aan 40 uur en heb nog een enorm grote lijst van zaken die ik nog wil/moet doen, om nog maar te zwijgen van de nieuwe quests die ik in nog niet bezochte gebieden zal vinden.

Stone Prisoner content viel trouwens enorm tegen. Heb deze vandaag gedaan en was er op een halfuur door O.o. Blij dat ik ze gratis meegeleverd kreeg, maar is Warden's Keep ook zo?

Verwijderd

Mja, Warden's Keep heeft meer Lore en meer speeltijd.
Maar ten opzichte van het hele spel is het nog steeds niet veel hoor.

Edit: Ik heb net even voor mezelf uitgerekend dat als ik zo door ga ik minimaal 100 uur nodig ga hebben om de game door te komen :P Zal wel zo rond de 70-80 uur uitkomen uiteindelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 00:41 ]

• FireAge
  • Laatst online: 09:45
alucard.erbacam schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:00:
Ik ben al redelijk ver met het spel maar heb in het begin een fout gemaakt met leliana in de dialogen, nu kan ik geen romance met haar beginnen.
Ik heb eigenlijk weinig zin om helemaal opnieuw te beginnen :S
Kijk hier even:
http://daforums.bioware.c...ml?topic=706790&forum=140
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.