Net ben ik zelf met Dragon Age: Origins begonnen, nadat het al sinds de releasedag hier ligt. (Ja, ketters hè?

Eerst even de boeken uitlezen.) Eén ding kan ik alvast zeggen: het is zeker een Bioware-spel, dat is er direct vanaf te zien. Het voelt een beetje als Neverwinter Nights. Hetgeen ik wel vreemd vind in de controls is het volgende:
WASD wordt niet gebruikt om te lopen; dat is WSQE, en AD wordt voor de camera gebruikt. Dat heb ik omgewisseld. Nu gebruik ik WASD om te lopen, en QE voor de camera. Het rechtsklikken om naar een plek te gaan voelt vreemd, omdat alle andere RPG's van Bioware hier een linksklik voor gebruiken. Voor de rest zal ik wel aan de controls wennen.
Hetgeen me nog het meeste meevalt is de graphics. Vanwege slecht zichtvermogen moet ik het spel op 1024x768 draaien om de tekst te kunnen lezen, net als Neverwinter Nights 1 en 2 en vele andere spellen. Elke keer ben ik bang dat de graphics slecht worden, maar het ziet er buitengewoon goed uit. Het is niet "tack sharp" zoals op 1280x1024, maar het is zeker niet wazig. Het spel ziet er nu uit zoals ik dat op een goede CRT zou verwachten zeg maar.
Upscalen gaat ook bij dit spel goed, en aangezien ik met de graphics van NWN1 al tevreden was (en met die van NWN2 al helemaal) gaat dit helemaal goed komen. 1024x768 heeft wel het voordeel dat ik met een 9600GT niet bang hoef te zijn dat het spel traag gaat draaien, ondanks dat alles op max staat

Het neemt niet weg dat, mochten er grotere fonts komen, ik wel 1280x1024 zal gaan gebruiken natuurlijk.
Morgen maar eens in ernst beginnen. Ik heb net mijn character (Male Elf Mage) gecreëerd, en zit nu direct aan het begin van het spel. Ik ben benieuwd, zoals bij elk Bioware spel. Het enige dat wel wennen is zijn de weinige rassen, klassen, en de hoge getallen voor hitpoints enzo. Wat betreft de wereld voelt het uitsterven van dwergen en elfen die in krottenwijken in de stad leven wel een beetje vreemd. Eigenlijk wel jammer dat spellen en boeken in de fantasywereld bijna altijd gaan over vergane glorie en cultuur.
[
Voor 20% gewijzigd door
Katsunami op 11-11-2009 01:07
]